Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77939 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #100 : 14.03.2017 00:02:11 »
Joo ei ollut munkaan tarkoitus saada ketään tuntemaan oloa ulkopuoliseksi tai että sisäsiideröidään tai jotain kun otin esille tuon. Fiorella tuossa kiteyttikin jo kaiken oikeastaan mitä mekin juteltiin. Kuitenkin musta tämmöisiä asioita pitäisi ihan normaalisti saada tuoda tännekin puolelle ilman, että kukaan nyt siitä mieltään pahoittaisi. Viestiäni olisi ollut hankala kirjoittaa ilman fanityttö-fiilistäni. :D
Eikä kukaan siis ole sellaista sanonutkaan, että olisi, kunhan vain koetin olla kaukaa viisas ja varalta mainita. :) Minun fanityttöfiilis on vieläkin pinnassa! :D Varsinkin nyt kun katsoi telkkaria ja mietti että iih, tuo mies halasi minua vasta ihan hetki sitten! ;D Ehkä ihan hyvä, ettei Daryl ollut vielä tässä jaksossa, Morganin ja Ezekielin saattoi vielä kestää, kun oikein yritti. ;)

Spoilaa 7. kauden 13. jaksoa

Spoiler: näytä
Minäkin pääsin juuri jakson loppuun ja koska olin turvallisesti spoilaantunut aamusella sopivassa määrin, en järkyttynyt liikaa, kun tiesin mitä odottaa. Ihan tarpeeksi oli uutta ja tietämätöntäkin jaksossa silti.

Minä tykkään Kingdomista paikkana (Kun siellä on lapsiakin ja kaikkea! Rickin pitäisi tuoda Judith Kingdomiin päivähoitoon että se saisi kavereita.) ja rakastan Carolia aina vain enemmän ja tahtoisin vain halata sitä joka kyyneleen jälkeen entistä lujempaa. Tykkään Morganistakin, ja vaikka se vähän kilahti, pidin sen tekoa kuitenkin ymmärrettävänä ja enpä liiaksi jäänyt Richardia suremaan, vaikka sille tässä tarjottiinkin kaihoisaa taustatarinaa. Minusta sen taustoja olisi voinut avata aiemminkin, jolloin sen kuolema olisi ehkä tuntunutkin joltain. Benia kävi sääliksi, varsinkin kun pikkuveli jäi nyt yksin. Miellyttävän sivuhahmon turha kuolema harmittaa aina, mutta tässä tapauksessa se tietysti palvelee sitä tarkoitusta, että saadaan sotaväki liikkeelle. Ja uhrasin rehellisesti sanottuna mieluummin poikaparan sodankäyntiä edistämään kuin vaikkapa Carolin...

Toivoin, että Morgan olisi ollut hieman lempeämpi Carolille, mutta koska se kertoi yhä vihanpuuskansa vallassa ollessa, ei tietenkään se jaksanut siinä sen enempää miettiä. Carolin reaktio oli ilmeinen. Ja totta kai se tiesi sisimmässään, ettei Daryl kertonut sille kaikkea, koska selvästi pelkäsi pahinta, vaikka toivoikin parasta. Glennin kuolema on Carolille noista isoin juttu, he kuitenkin ovat alusta asti tuttuja ja pitkä yhteinen taival takana. Mietin sitä, eikö Morgan tiennyt vai eikö vain vaivautunut mainitsemaan, että Darylkin oli vankina ja pakeni Neganin käsistä. Nyt Carol luulee, että ne ovat Alexandriassa, eivätkä ne ole siellä päinkään.

Kaiken lisäksi Negan on nyt matkalla hakemaan lääkäriä (se toinen doctor Carson kun on siellä Hilltopissa Maggien neuvolalääkärin hommissa) samaan aikaan kuin Daryl on kävelemässä Hilltopiin, apua! Mitä siitäkin tulee, kun se törmää siellä lääkärin lisäksi ei-kovinkaan-kuolleeseen Maggieen (juuri kun sopivasti on Sherryn jäljiltä vaimon paikkakin vapautunut haaremissa) ja samasta osoitteesta löytyy karkulainen kuin kostonhimoiset Aben exät... Voi sentään!

No, onneksi Ezekiel on nyt sitten lohduttelemassa Carolia, se on nyt varmaan vähän enemmänkin kuin halin tarpeessa kaiken tuon kuultuaan. Tavallaan hellyttävää, että nyt ne voivat leikkiä söpöä pikku perhettä kun niillä on sopivasti siinä orpolapsikin hoivaa vailla... ;)

Pidin siitä, että Carolin ilmoitus Kingdomiin jäämisestä tuntui nimenomaan siltä, että hän tuli sinne Ezekielin tueksi, kun hän oli menettänyt ikään kuin poikansa. Ainakin minusta ilme näytti juuri sellaiselta, että tässä olen, kun kuitenkin tarvitset nyt minua.

Lainaus
Jotenkin tämänkin päivän jaksossa, en minä nähnyt mitään kuningasta.
Ezekiel onkin nimenomaan rauhaisa hallitsija, ei sotaherra. Mutta ehkäpä nyt kun Carol sanoo että "hyppää", niin se kysyy "miten korkealle sopisi arvon leidille parhaiten?" ;)

Pidin jaksosta; Jerry oli ihana, se Shivaa pelännyt nainen oli ihana, ja vaikka kaikki aina valittavat teko-tiikeristä, niin minusta se Shivakin on ihana ja hyvin tehty. Ja pidin siitä, että se yksi Pelastaja ei ollut mikään pahis vaan oli suruissaan Benin kuolemasta.


PS.
Lainaus
Että sinänsä ymmärrän niitä, jotka osti kalliin pesäpallomailan kuin myös niitä, jotka jonotti valokuvaan näyttelijän kanssa.
Eilen tulin katsoneeksi uteliaisuuttani netistä, niin nuo Lucillet ovat näköjään eBayssa ym. vielä kalliimmalla myynnissä!! Että näköjään keräilyesineen arvo nousee. Olisikin kenties ollut hyvä sijoitus ostaa Lucille ja pistää se kalliimmalla myyntiin eteenpäin.   ::) ;D
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:55:37 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #101 : 14.03.2017 01:20:27 »
Spoilaa seiskakauden uusinta jaksoa!

Hö, olenko nyt ainoa, jota tuo Richardin kuolema harmitti? Joo, se laski sen "juonensa" sen varaan, että olisi itse saanut luodista sen Benjaminin sijaan, mutta silti Morgan meni mielestäni liian pitkälle. Musta se Richard oli kiva ja oli koko ajan muistaakseni sitä mieltä, että Kingdomin pitäisi hyökätä Negania vastaan, eikä vain alistua. Olisin halunnut hänet tiiviimmin osaksi tätä sarjaa, mutta lol, aina mun lempparisivuhahmot joutuu näköjään kärsimään. Se Denisen kuolema oli ihan perseestä ja hänen myötä Taralta vietiin kumppani. Muistaakseni Taralla oli ennen Deniseäkin joku naiskumppani, mutta sekin taisi sitten kuolla pois. Aina homoparit saa paskaa niskaansa ja traagisen lopun. Varmaan sille Taran "tyttökaverillekin" sieltä naisporukasta käy jossain vaiheessa huonosti... Ja jos Aaron tai sen kumppani kuolee, niin alkaa mennä jo maku koko touhusta... ::)

Morgan taisi kokea aikamoisen sekoamisen ja järkytyksen, kun uusimmassa jaksossa viitattiin useaan otteeseen siihen hänen edesmenneeseen poikaansa. Kutsui sitä Benjaminiakin oman poikansa nimellä, kun oli niin tiloissa. Ehkä hänelle oli liikaa nähdä nuoren ihmisen kuolevan. Mulle se Benjamin oli aika samantekevä ja jo jakson alussa ennustin, että se tulee kuolemaan sen jakson aikana, tai sitten tulevissa jaksoissa. Niin kävi Denisenkin kohdalla. Heti kun nostetaan vähän jotain sivuhahmoa parrasvaloihin, niin pian se jo tapetaan. Olen tästä ennenkin tainnut mainita ja jaksaahan se ärsyttää edelleen. Tällä kertaa harmittaa pikemminkin Richardin puolesta, ei niinkään Benjaminin.

Mustakin Ezekiel oli aika pliisu tässä jaksossa. Siinäkin mielessä tykästyin enemmän Richardiin, kun sillä nyt oli vähän edes munaa ja musta se hahmo tuntui vilpittömältä, vähän tuskaiselta menetystensä vuoksi, mutta tykkään just tuollaisista kovia kokeneista, vähän alakuloisen perusvireen omaavista mieshahmoista, joilla on kuitenkin jokseenkin hyvät aikomukset ja "kultainen" sydän.

Ja haha, mitäs mä sanoin tuossa aikaisemmin jo?! :'D Totta kai Carol sai tietää, että Glenn ja Abraham on tapettu. Eihän tuollaiset jutut koskaan pysy salassa missään tv-sarjoissa. Musta oli kuitenkin hyvä, että Carol palasi Kingdomiin Ezekielin tueksi. Saa nähdä, mitä siitä kehkeytyy ja olin hyvilläni, että Ezekiel on nyt itsekin sitä mieltä, että Pelastajille on tehtävä jotain, eikä aina vain alistua niille.


Fiorella, sun con-kokemuksia oli kiva lukea, vaikken niihin kommentoinutkaan nyt mitään. :) Aika huimia hintoja pyydettiin niistä valokuvista näköjään, mutta kaipa sitä on voittoakin tehtävä. Itse en ehkä niin fanaattinen ole tämän sarjan suhteen, että tuollaisiin tapahtumiin osallistuisin, mutta ymmärrän toki, että sarjan tosifanit saa varmasti paljon iloa irti tuollaisista tapahtumista. :) Eikä tuollainen massatapahtuma olisi tosiaankaan mun juttu, kun ihmismassat ja ihmiset muutenkin pelottaa, mutta mahtavaa kuulla, että sun reissu oli onnistunut. :D
« Viimeksi muokattu: 14.03.2017 01:44:30 kirjoittanut Kosmik »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #102 : 14.03.2017 10:32:45 »
Spoilaa uusinta jaksoa, mikä on telkassa näytetty!

Mä taas tykkään yhä enemmän Ezekielistä. Sehän on näyttelijä eikä mikään kuningas, hyvänen aika!  ;D Lisäksi se on kuitenkin pehmo oikealla tavalla, mikä tuo vastapainoa kaikkeen machoiluun, mikä taas mua suuresti vituttaa. Maailmanloppu niin äijät machoilee ja tuhoaa vähäisetkin mahdollisuudet rauhalliseen rinnakkaiseloon. Rasittavinta ikinä, joutaisivat kaikki vaan kuolla ja naiset voisi sen jälkeen keskittyä siihen, että mitä viljellään ja miten. Odotan hetkeä, jolloin naiset päättää, että näistä kaikista hulluista ukoista on päästävä eroon ennen kuin rauha voidaan saavuttaa, kun muuten aina tulee eteen uusi hullu ukko uusine hulluine johtamismenetelmineen.  ;D Saa raastamaan hiukset päästä. ;D

Benjaminin ja Richardin molempien kuolemat oli tässä osassa kyllä niin ennalta arvattivissa, että alan epäillä käsikirjoittajan väsähtäneen.Ei se toisaalta haitannut. Morgan/Carol -viritelmä oli kiinnostava, mutta oikeastaan päällimmäiseksi jäi mieleen, että sekoisikohan Morgan nyt lopullisesti, kun sekaisinhan se oli jo aiemminkin? Mä melkein odotin, että Carol tarttuu Morganin tarjoukseen lähteä puhumaan Darylin kanssa. Se olisi niin kivasti ruokkunut kolmiota. ;D
« Viimeksi muokattu: 14.03.2017 10:35:15 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #103 : 14.03.2017 11:46:59 »
Spoilaa seiskakauden uusinta jaksoa!

Spoiler: näytä
Eniten tykkäsin jaksossa Morganista. Mä olin lukenut jotain "return of crazy Morgan??" -teorioita pitkin viikkoa ja olin jo vähän paniikissa, mutta tuo tuntui musta Morganin kannalta järkevältä (voiko näin sanoa?) kuviolta, kun hän välitti Benjaminista niin paljon ja kaikkea. Tietty siinä tuli Duane mieleen ja kaikki muukin, mitä hän on kokenut. Ja tavallaan Morgan siinä sitten, voisiko todeta, teki palveluksen Richardille. Tämä kun oli halunnut kuolla jo ties miten kauan. Toipahan sitten elämää kapinaan. Muuten en ikinä Richardista oppinut suuresti pitämään, pidin enemmän Benjaminista ja olihan se nyt surullista, kun hän niin nuorena ja vielä tuolla tavalla kuoli siihen Carolin pöydälle.

Voi apua, mietin ihan samaa kuin Fiorella! Totesin jotain, että ne voi olla nyt perhe :D Hirveen suloista! Ja tulen aina kauhean iloiseksi, kun näen Shivan, se on jotenkin vaan niin kauhean suloinen, ja häntä pelännyt nainen oli söpö myös.

Tykkäsin myös täälläkin viitatusta Carol/Morgan -kuviosta jaksossa. Ja siitä, että Carol lähti Kingdomiin ja Morgan "saattoi lähteä ja olla lähtemättä". Se, että hän teki kepistään keihästä siinä lopussa. En voi muuta sanoa kuin, että Morgan on nyt ihan tosissaan.

Vaikka Ezekiel oli vähän pliisu jaksossa, on pakko fiilata Karvalakkirakastajaa siinä, että se tuo mukavaa vastapainoa kaikkeen siihen turhaltakin tuntuvaan machoiluun, ja sen takia tykkäänkin Ezekielistä niin paljon.

Hui kauheeta, mua pelottaa mihin tää vielä menee ennen season finalea. Ens viikon jakson teaser näyttää jännittävältä, ja samaa tässä mietin kuin Fiorella, että mitä ihmettä nyt käy! Siinä, missä sarja osaa olla ennalta-arvattava, se osaa myös yllättää ja aiheuttaa vaikka minkälaisia tunteita. Kauhuissaan tässä odotellaan finaalia.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:48:37 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #104 : 20.03.2017 00:14:35 »
Jännää jännää, kohta tulee uusi jakso! Vaikka me sen nyt tietenkin näemme vasta huomenna...

Spoilaa seiskakauden tulevaa 14. jaksoa! Ja arvaillaan tulevaisuutta eli ei tietoa mutta epäilyksiä.
Spoiler: näytä

Katselin noita sneak peek teaser-videoita taas ja odotan ilolla Hilltop-jaksoa! Uudessa jaksossa tulee olemaan monta suosikkiani; Daryl, Maggie, Paul/Jesus, Sasha, Enid ja näköjään paljon tapahtumassa. Jännää jännää! En malta odottaa.   

Nyt valmistaudutaan sotaan ja liittoutumisiin, ja kovasti lupailevat että kauden päätösjakso olisi eeppinen ja mieleenpainuva. Mitäs arvailette, että käy?

Teaserin mukaan näyttää siltä, että Maggie ei kanna kaunaa Darylille (<3) eikä kyllä minusta kuulukaan, ja että vauva elelee tyytyväisenä, mikä on huippua. :) Nuo ovat kaikki niin herttaisia. Sasha on niin päättäväinen ja valmis uhrautumaan, että elättelen salassa toivoa, ettei se kuitenkaan kuolisi vaan mieluummin Rosita. SPOILER (SARJAKUVA) SPOILER Siitähän kun on esitetty arvauksia, että Sasha saattaisi saada sarjakuva-Hollyn roolin eli jäisi Neganin vangiksi ja palautettaisiin kavereille muuttuneena, jolloin joku tulisi myös vahingossa purruksi. Se, käykö niin vai ei, ja kuka olisi uhri, kun sarjakuvan henkilöt nyt menevät tuossa aika eri lailla kuin sarjassa, on sitten ihan arvailun varassa.

Itse pelkään, että käy niin että Rositan mokoma menee ja tapattaa Sashan typerässä kahden naisen hyökkäyksessään Neganin kimppuun, mutta ainahan siinä voisi tuurilla käydä toisinkin päin. :) Suurella todennäköisyydellä joko Aaron tai Eric kokee kohtalonsa, koska niidenkin suhdetta on pohjustettu siihen malliin.

Ja toivon mukaan käy kuten sarjakuvassakin SPOILER (SARJAKUVA) SPOILER, että Maggie valtaa Hilltopin johtajuuden ja hirttää Gregoryn, tosin jotenkin vaikea kuvitella että Maggie tässä tilassaan ryhtyisi moiseen, mutta saapa nähdä, mihin mammasta on, kun tarvitaan tositoimia. ;) Ja sitten vain kohti sotaa!



Voi apua, mietin ihan samaa kuin Fiorella! Totesin jotain, että ne voi olla nyt perhe :D Hirveen suloista! Ja tulen aina kauhean iloiseksi, kun näen Shivan, se on jotenkin vaan niin kauhean suloinen, ja häntä pelännyt nainen oli söpö myös.
Hui kauheeta, mua pelottaa mihin tää vielä menee ennen season finalea. Ens viikon jakson teaser näyttää jännittävältä, ja samaa tässä mietin kuin Fiorella, että mitä ihmettä nyt käy! Siinä, missä sarja osaa olla ennalta-arvattava, se osaa myös yllättää ja aiheuttaa vaikka minkälaisia tunteita. Kauhuissaan tässä odotellaan finaalia.

Oli jännä havaita, että netissä oli väki heti ihan että ooh - muslimi Walking Deadissa! Enpä hetkeäkään ajatellut sillä tavalla Nabillan nähdessäni ja jäin miettimään asiaa vähän. Minun silmään siellä on muutenkin aika erilaista porukkaa, niin ettei yhdenlainen ihminen juuri toisesta erotu.

Elämään tulee kyllä melkoinen tyhjiö, kunhan kausi päättyy.  ::) Ruvetaanko katsomaan yhdessä Fear the Walking deadia sitten? ;) No, onneksi Greyn anatomiakin alkoi. Kaipa tästä selvitään.

Joku jo puhui, että tässä tulevassa jaksossa Jesus avautuisi Maggielle suuntautumisestaan. Saapa nähdä, vai onko niillä muutakin miettimistä tuossa kuin moiset pikkuseikat. ;) Henkilökohtaisesti tahtoisin mieluummin nähdä sen vaikkapa Sashan kanssa kuin jonkun (esim. jäljelle jäävän Aaronin tai Ericin tai varsinkaan Darylin) kanssa, mutta no, eipä tuo minun maailmaani kaada, kävi miten kävi. Mutta tekisi mieli saada keskeneräinen Sasha/Paul ficcini sitä ennen julkaisukuntoon, jos ei muuten niin ihan siksi, ettei kukaan ehtisi sanomaan että se ei täsmää canoniin. Ennen virallista infoa se vielä menisikin. ;) Paitsi että niin paljon on heterohahmoista kirjoitettu slashia ennenkin, että ei se kyllä maailmaa kaada sekään, jos joku tekee joskus toisinkin päin!  ;D 
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:56:35 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #105 : 20.03.2017 11:21:58 »
Niin tulee, hui kamalaa! Mä jo eilen aamulla heräsin, että "jee, tänään tulee TWD!" mutta tajusin melko äkkiä, että olikin vasta sunnuntai :D

Spoilailee jaksoa 14 ja pähkäilee vähän tulevaakin.

Spoiler: näytä
Olen myös tuijottanut kaikki mahdolliset videot ties miten monta kertaa ja tykkään jaksosta jo nyt. Daryl pääsi ehjänä Hilltopiin ja Maggie on söpö, puhumattakaan Jesusista, ja Sashan päättäväinen määrätietoisuus on ihailtavaa katseltavaa. Tosin pientä haikeutta oli nähtävissä sen katseessa yhdessä sneak peekissä, tämä oli tosin ennen Rositan saapumista.

Musta tuntuu, että sarjassa tulee ihan varmasti joku samantasoinen sota kun sarjakuvassa, All Out War'ko sen nimi oli vai mikä? Että ehkä ne ei sitä niin suuresti pätkäise, tämä kausi kun on ollut ensin menetyksistä ja uudesta antagonistista toipumista ja sitten liittolaisten etsiskelyä.

Siis tuo on niin kamalaa, kun ajattelen, että taasko siinä menee yksi suosikeistani ihan noin vaan. Enkä tykkää Rositasta ollenkaan, epäilen sitä koko ajan, että se joko jotenkin paljastaa Sashan piilostaan tai on tosiaan (kuten täälläkin joku mainitsi) on tehnyt jotain sille aseelle ja Sasha paljastuu sen takia. Ei siitä Rositasta ikinä tiedä. Voi ehkä haluta kostaa, kun nainen "vei" Abrahamin. Kauheeta, lopettakaa.

Voisiko se olla Eric? Se keskustelu nimittäin siinä yhdessä jaksossa, ja Ericin kuoleman vaikutukset Aaronin tekoihin ja persoonaan tulisi siinä sitten esiin. SARJAKUVA SPOILER Odotan kauhulla, mitä Shivalle käy, en halua, että se kuolee niin kuin sarjakuvassa. Tosin sehän pelasti Ezekielin, mutta en mä kestä nähdä semmosta, Buttons oli jo tarpeeksi kauheaa. En edes, vaikka ajattelisin koko ajan, että se on tietokonetiikeri.

Ja niin oli! Siis en mäkään, katsoin vain, että mitähän hän nyt tuli Ezekielille kertomaan ja siinä sitten naureskelin sille, kuinka hän suhtautui Shivaan. Komppaan sua Fiorella tossa, että siellä on niin erilaisia hahmoja, ettei sitä nyt jokaisen ilmestymiseen niin suurta huomiota kiinnitä.

Niin tulee, taas. Ja jos kausi päättyy vielä samanlaiseen cliffhangeriin kuin edellinen, en tiedä mitä teen, tulenko hulluksi vai yritänkö vaan elää :D Joo, katsotaan vain! Olisikin ehkä korkea aika jo etsiä se käsiini ja vilkaista vähän, että millanen tarina sieltä löytyy.

Ja kyllä, 7x14 on useiden mukaan tosissaan se jakso, jossa Jesus "avautuu". Ei tosin (lukemieni spoilereiden mukaan, jotka voivat olla väärässäkin) sano suoraan, että "I'm gay", vaan jotenkin sivulauseessa. Mikä olisi musta melkeinpä parempi, vaikka tiedän että hirveen haloonhan tää aiheuttaa, varsinkin Desus-shippaajien keskuudessa. Koko juttu on ollut tiedossa jo pitkään, mutta nyt kun siitä tulee totta, koko ship varmaan räjähtää käsiin, ellei ole jo räjähtänyt. Tykkään siitä, miten tässä sarjassa on niin monia erilaisia hahmoja.

Herran jestas, Sasha/Paul?! Nyt mä innostuin :D Tahdon lukea sen heti, kun saat sen ulos, koska... No joo, ehkä sä tiedätkin miksi haha! Siis Maggie ja Jesus on mun ultimate brotp ja joku mun sisällä shippasi Sashaa ja Jesusia aluksi, mutta lopulta se kaatui siihen, kun tajusin asioiden oikean laidan. Näinkin voi käydä :D Musta Aaron/Jesus asetelma voisi olla ihan hauska, mutten tiedä, miten hyvin se sitten toimisi. Tähän Desus-shippaukseen olen jo tottunut ja sen verran liittynyt, että yritän tässä katsella voisiko se toimia haha. Ja niinpä, kyllähän sitä on olemassa Rickyl ja Regan ja ties mitä kaikkea niin mitäs pienistä! ;) Englanninkielisessä ficcimaailmassa se tuntuu olevan hirveä rikos, mutta sanoisin, että niin kauan kuin sitä tehdään toisinkin päin, ei sekään ole suuremman luokan rikos. (Olen tähän itsekin syyllistynyt ja vähän pelotti, mutta onneksi mun lukija oli sinut asian kanssa ja jopa sanoi, enhän mä nyt homosta heteroa tehnyt, vaan ehkä bi:n. Että jos sulle tullaan siitä huutamaan, huuda takasin - ficcien kirjottaminen on kumminkin vaan ficcien kirjottamista eikä vaikuta mihinkään suuremmin.) Menipä offiksi, anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:48:53 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 599
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #106 : 20.03.2017 11:48:31 »
Spoilaa seiskakauden 14. jaksoa

Spoiler: näytä
Jakso katsottu. Jesus tosiaan vähän jaksossa avautui elämästään ja siitä juurikin, että on homo vaikkakin se tuli aika sivulauseessa, mutta sen käsityksen siitä sai kun puhui poikaystävistä. Muutenkin kävi läpi, ettei herkästi pääse porukkaan mukaan tai uskalla luottaa muihin (kuitenkin kehui, että nyt on paremmin mukana itsekin kun yritti auttaa Maggieta ja Sashaa sopeutumaan). Ihan hyvä, että hänenkin hahmoa hiukan syvennettiin lisää, vaikka kohtaus olikin aika lyhyt.

Pidin myös kovasti kun Daryl pahoitteli Maggielle sitä, että Glennin kuolema on hänen syytään ja onneksi Maggie varmasti sanoillaan vähän lohdutti Daryliä, ettei syytä tätä miehensä kuolemasta ja Daryl on yksi hyvistä niinkuin Glenn oli. Ajattelinkin, voisiko tilanne olla noin, kun tuntui välttelevän Maggietä kokoajan ja ei katsonut tätä ollenkaan. Tosin yllätyin vähän, että Daryl vissiin meni kuitenkin Sashan ja Rositan perään saadessaan kuulla missä naiset on.

Eugene, hyi hitto. Se on niin pelkuri etten voi sietää sitä. Olevinaan niin semi-tärkeenä!! Ja hiton Sasha kun lähti yksin Neganin kimppuun ja lemppasi Rositan ulos suunnitelmistaan. Toisaalta hyvä, että naiset sai puhuttua mutta olisin toivonut homman menneen toisinpäin. Rosita on kauhea!

Lisäksi Maggien kannalta tosi huono, että Neganin miehet veivät Hilltopin lääkärin mennessään. Mietin vaan kokoajan, että kuinka Negan voi olla niin tyhmä että tappoi oman lääkärinsä, olisi hän nyt ollut petturi tai ei, mutta osaisi hommansa niin so what! Olisi vaikka pitänyt jossain vankina kunnolla sitten ja laittanut silti hoitamaan potilaita, mutta tappaa? Ei kerro ainakaan siitä, että Negan olisi fiksu vaan toimii impulsiivisesti. Nyt hänellä on enää yksi lääkäri jäljellä. Itse olisin jo aikoja sitten laittanut porukkaa oppiin jo edellisen lääkärin kanssa, että tiedot jatkaisi elämää! Mua ärsyttää tämmöset epäkohdat ja ajattelemattomuudet :D

Jakso oli kuitenkin loppupeleissä vähän tämmöstä paikallaan junnaamista, ettei sinänsä mitään maata jyrisyttävää tapahtunut. Tuntuu jo vähän hurjalta kun kausi lähenee loppuaan ja tosi moni asia on kesken, että ehtiikö noita edes selvittääkään lähellekään kaikkea tällä kaudella jos eteneminen on tätä luokkaa. Tokihan varmasti paljon jää kesken, mutta olen malttamaton kun asiat ei yhtään selviydy :D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 20:56:00 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #107 : 21.03.2017 00:27:52 »
Spoilaa seiskakauden 14. jaksoa!

Oli pakko katsoa kaikessa rauhassa ja sitten välissä aina tehdä jotakin muuta ja mietiskellä hetken. ;) Tuntuu että muuten jakso loppuu liian nopeasti.
Spoiler: näytä

Tykkäsin alkuosasta tosi paljon, siitä että ollaan Hilltopissa (jossa viihdyn) ja siinä oli niin monta suosikkiani esillä. :) Ihihii, olipa ihana nähdä Maggieta, Jesusta, ja voi että, varsinkin Darylia, kun miettii että ihan vasta näin ne ihan oikeasti. <3 <3 <3 Kuolen melkein kun edes ajattelen sitä. :D Maggien vauva ultrassa ja kotoisat puuhastelut ja valmistelut olivat niin ihania katsoa. Ja tykkään Enidistäkin koko ajan enemmän. Ja Daryl & Maggie -kohtaus kellarissa oli niiiiin haikean suloisen ihana. <3 Olin tosi tyytyväinen siihen, miten se meni. Ja sekin iltakohtaus aiemmin oli hellyttävä myös, kun toinen oli niin kaihoisana ja pahoillaan.

Mutta Sasha, se reppana pikku murunen tekee minut haikeaksi. Siinä vaaditaan jo jotakin tosi erikoista harhautusta juonen suhteen, jos Sasha tästä säästyy vahingotta. Byhyy.  :'( Toisaalta se oli herttainen kun koetti päästä väleihin Rositan kanssa, joka oli yhtä ärsyttävä kuin aina ennenkin. Vähän pehmeni sentään siinä välissä. Mitä hyötyä siitäkin on, että hakkaa sitä aitaa että räminä käy, kun ei kuuluisi herättää huomiota... Pölvästi.

Minä uskon, että se hahmo lopussa, jonka Rosita näkee, on itse asiassa Dwight, vaikka katsojaa koetettiin hämätä ajattelemaan sitä Daryliksi. Ainakin minusta oli selkeästi enemmän Dwightin tukka ja kehon muoto, Daryl on raamikkaampi ja tukka tällä hetkellä vähän lyhempi. Ja Dwightillahan on nyt sekä Darylin liivi että jousi hallussaan. Jospa se nyt sitten vaihtaisi puolta ja olisi vähän avuksi?

Uskon silti päättäväisesti että Eugene ei olisi oikeasti vaihtanut puolta kokonaan. Tai sitten se tekee loppujaksossa jotakin yllättävää ja auttaa kavereita? Tässä jaksossa se oli tosi rasittava ja voin vain kuvitella, että Neganin väki inhoaa sitä jo nyt.  ;D

Ai niin ja se Jesuksen suuntautuminen unohtui mainita. ;) Tiesin, että se on tulossa ja oli kiva, että se esitettiin tuolla tapaa hienovaraisesti. Vähän niin kuin olisi vain vahvistanut Maggien jo itsekseen oivaltaman asian. Minun teki niin niin paljon mieli halata tuota ihanaa miestä, varsinkin kun se puhui perhekodista ja yksinäisyydestä ja miten vaikea on avautua ihmisille, ja mitä kaikkea. Se kun on kuitenkin ollut niin tuollainen badass-hahmo kaikkine ninjapotkuineen, että tuntuu tosi herttaiselle se sen herkkä ja suloinen luonne. <3 (Ja katselen tässä juuri valokuvaa, jossa se oikein rutistaa minua syliinsä. <3 Iiih, oli kyllä joka pennin arvoinen sijoitus tuokin!!!) Tämä oli kyllä oikein lempijaksoni pitkään aikaan.

Kauden loppujaksosta tulee olevinaan niin eeppinen että.  ::) Tulkitsen tämän niin, että porukkaa kuolee ja taistelutahtoa kohotetaan viimeiseen asti, että sitten 8. kauden alusta päästään jo tositoimiin. Yhtä aikaa jännittää ja en malta odottaa että näen mitä käy, ja samaan aikaan myös en edes tahdo että se tapahtuu kun ottaa päähän jo valmiiksi kun kuitenkin jotain epämiellyttävää tapahtuu. Ja sitten on taas pitkän pitkä odotus seuraavaan kauteen edessä... En tahdo! Yääh. Vieroitusoireet sarjasta näköjään alkavat jo ennakkoon...  ::) ;D
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:57:12 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #108 : 21.03.2017 11:08:20 »
Spoilaa 7x14!

Spoiler: näytä
Itse asiassa pidin jaksosta ja paljon, vaikka suurin osa kaikista jutuista menikin tunteisiin ja itkeskelin kyllä aika huolella. Enimmäkseen Sashalle, en vaan halua, että se kuolee tai mitään muutakaan ja nyt alkaa näyttää siltä, että jotain tosiaan tapahtuu.  :'( En tykkää. Tosin kohtaus Rositan kanssa siellä piilossa oli musta ihan kiva, solmut ja kaikki. Rositasta yritettiin tehdä "inhimillisempää", mutta en tiedä upposiko se muhun. Kuitenkin tykkäsin kohtauksesta, he näyttelivät sen hyvin ja siinä oli tunnelatausta.

Hilltop-jaksot on tosi ihania, se paikka on tosi kotoisa ja voisin ihan hyvin nähdä itseni siellä myös. En vaan kestä Gregorya, tahtoisin niin nähdä Maggien ottavan paikan haltuunsa. Maggie oli jaksossa muutenkin tosi ihana; se, kun se vei Darylille ruokaa sai mun silmät taas hikoilemaan, puhumattakaan siitä kellarikohtauksesta. Ja se, että Glennin mielestä Daryl on yksi harvoista hyvistä asioista maailmassa! Voi kauheeta, en mä kestä.

Ja Jesus, voi apua. Teki tosiaan mieli vain mennä rutistamaan, kun on se sellanen kullannuppu :D Tulin vähän surulliseksi siitä ryhmäkodista ja kaikesta muusta, mutta oon kans tosi iloinen, että luottaa Maggieen niin paljon, että voi jakaa jotain noinkin henkilökohtaista <3 Brotp kukoistaa, nautin ja paljon. Ja voi kauheeta, apua, se Gregoryn uhkailu. Ukon pisteet laskee kyllä koko ajan, jos niitä ikinä edes oli, kun käytöksellään koko ajan ilmaisee miten tyhmä ja turha se oikeasti on :D

Pelottaa vähän, kun Carson on nyt Neganin kanssa. Ja Eugene, ei ole todellista... En mä enää tiedä, mitä edes ajatella siitä. Jotenkin vaan ottaa päähän, jos se nyt noin yhtäkkiä puolta vaihtoi. En voi olla ajattelematta koko ajan, miten Abraham kiroaa sitä jossain pilven reunalla.

Unohdinkohan jotain... Unohdin! Joo, kyllä, sanoisin kans, että se on Dwight. Vaikka jaksossa kauheasti yritettiin uskotella, että se on Daryl; kysyi Jesusilta missä Rosita ja Sasha on ja sitten sinne varjoihin ilmestyy kaveri varsijousen kanssa. Ehei, sanoisin melko varmasti, että Dwight se on. En hahmosta kovinkaan piittaa, mutta ihan mielenkiintoista nähdä, mitä se meinaa.

Kaksi jaksoa jäljellä. Mitähän tästä ajattelisi? Ensi viikon jakso näyttää... Toiminnantäyteiseltä. Tai ainakin jännittävältä. Puhumattakaan finaalista, joka taas karmii niin, että oksat pois. Inhoan season finaleja liikaa, en tykkää katsoa niitä, kun tiedän jotain tapahtuvan ja pelkään koko ajan, että joku ottaa askeleen väärään suuntaan ja kärsii. Toivoisin kumminkin jotain, jonka avulla kasikausi saataisiin kunnolla käyntiin.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:49:10 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #109 : 28.03.2017 01:19:53 »
Taas katsoin jakson tällä tapaa kaikessa rauhassa ja mietin välissä omiani. Voi voi, enää loppujakso jäljellä!  ::) :-\

Spoilaa seiskakauden 15. jaksoa!

Spoiler: näytä
Turha enää edes yrittää elätellä toivoa muusta, Sasha on todellakin saanut Hollyn roolin sarjiksesta. Katsoin netistä miten se sarjakuva menee ja melkein suoraanhan tuo on taas toteutettu. :( Yhyy ja nyyh.

Tosin siitä olin erittäin hyvilläni, että Sashaa kohdeltiin paljon siloitellummin kuin Hollya. Neganin syyte raiskausyrityksestä oli miltei perusteeton tuon vähäisen käsiksikäymisen johdosta, kun vertaa varsin epämiellyttävän näköiseen sarjakuvan kohtaukseen. Olen iloinen, ettei Sashan tilanne mennyt yhtä nöyryyttäväksi, puserosta hädin tuskin huomasi että se oli revennyt. Pidin myös Eugenen ja Sashan keskustelusta. Tämä osuus taas menee sarjakuvaan nähden ihan omalla tavallaan. Sasha taisi kuitenkin toivoa, että saisi jonkinlaisen aseen Negania vastaan, koska pettyi niin paljon myrkkypilleristä. Toisaalta, jos Sasha käyttäisi sitä, säästyisi ainakin siltä, että hänet tapettaisiin muuten. Olisihan sekin omanlaisensa kostoyritys, että kun Negan tulisi seuraavan kerran katsomaan, zombie-Sasha hyökkäisi kimppuun ja söisi Neganin, mutta aika epäuskottavaa kuitenkin. Luulen, että Sasha esittää Neganille alistuvaa, koettaa kuitenkin hyökätä ja jää alakynteen. :(

HUOM!!! SPOILAA sarjakuvan vastaavaa kohtausta - älä lue, ellet halua tietää; näin voi käydä tai olla käymättä myös ohjelmassa. Ei ole tietoa vaan kunhan pohdiskelen, mutta ihan mahdollista kuitenkin.

Hollyn tapauksessa Negan ensin tappaa Davidin koska hän yrittää raiskata tytön, mitä Negan ei pidä sopivana käytöksenä. "Emmehän me ole hirviöitä", hän perustelee, mutta sen jälkeen kuitenkin tappaa itse Hollyn. Sarjakuvassa Negan sekoittaa Hollyn (joka on itsetuhoinen koska menetti Abrahamin, joka tosin kuoli eri tavalla kuin sarjassa - siinä Denise sai Abrahamin kuoleman) Rickin tyttöystävään, joka sarjakuvassa siis on Andrea. Hän haluaa lannistaa Rickin viemällä häneltä naisen. Sinänsä käyttökelpoinen juonikuvio, koska sekä Michonne että Sasha ovat tummaihoisia ja on yhtä lailla mahdollista että Neganilta menisivät nämä kaksi naista sekaisin siinä missä sarjis-Neganilta vaaleat naiset Holly ja Andrea. Negan tarjoaa kieroa vaihtokauppaa sovinnosta, ja antaa huppupäisen Hollyn takaisin Rickin väelle, mutta vasta kun he ovat vastaanottaneet Hollyn, ilmenee että tämä onkin jo kuollut ja muuttunut ja puree vastassa ollutta Deniseä.

Koska tv-sarjassa Denise on jo kuollut aikaa sitten, tämän kuvion hyödyntäminen ohjelmassa aiheuttaisi siis vielä jonkun muun henkilöhahmon menetyksen. Itse veikkaan, että jompikumpi homoparista joutuu tulilinjalle, ja toivon mukaan se on Eric, koska pidän Aaronista enemmän.

Spoileri päättyy!

Palatkaamme päivän jaksoon. :)

Tykkäsin siitä, kun Maggie puuhaili puutarhassa. Kerrankin joku tajuaa oikeasti tehdä jotain sen eteen, että porukka saa ruokaa jostain jatkossakin! Gregoryn nöyryyttävä nössöily oli aika herkullinen kohtaus. :D Ja tällä kertaa se jopa muisti Maggien nimen!

Ryöstöretki Oceansiden leiriin oli minusta aika noloa ja toivoin, että asiat olisi saatu keskusteltua. Oli kuitenkin hyvä näinkin, että selvästi valtaosa vakuuttui siitä, ettei heillä ollut pahat mielessä vaan lähinnä epätoivon ele koko aseryöstö. Cyndie oli suloinen ja epäilenpä, että se kiljui riemusta mielessään kun kuuli, että Taran tyttöystävästä on päästy. ;) Heti oli jo mukaan lähdössä! ;) Ja pikku rämäpää Rachel varasti shown parilla repliikillään.

Tunnistinhan että se salaperäinen hahmo oli Dwight, ja oli mielenkiintoista, että kun tässä shakkipelissä yksi sotilas menetettiin vastapuolelle, saatiin tilalle heiltä toinen. Olisin kyllä mieluummin pitänyt Sashan kuin hankkinut Dwightin. ;)

Jossain jo taas kritisoitiin Darylin äkkipikaisuutta, mutta en kyllä ihmettele itse sitä yhtään. Ennemminkin ihmettelen, että se rauhoittui niin nopeasti kun Rick vähän kohotti kättä sinnepäin. Sellainen se on ollut aika lailla kautta linjan, ja etenkin tuon vankeutensa jälkeen. Mielenkiintoista nähdä, mikä Dwightin rooli Rickin joukoissa tulee olemaan. Ajatella, jos Sherrykin löytyisi vielä, ja saataisiin ne jälleen yhteen. :) Tuskin, mutta minä jo vitsailin jossain, jos se olisi päässyt pakenemaan Oceansiden naisten luo. ;)

Ai niin, ja minusta oli hauska se kohta, kun Sasha viittasi Rickiin sanoilla "Negan´s bitch". Voi ei.  ;D Vaikka se varmaan esitystä olikin, että ei syyttäisi Rickiä Sashan pikku kostoretkestä.

Ja sekin unohtui mainita, että oletteko kiinnittäneet huomiota, Daryl on puhtaampi kuin suunnilleen ikinä? ;)


Kas niin, tästä jatketaan. Liittykää keskusteluun, ystävät. :) Millaista odotatte kauden päätösjaksolta tällä kertaa? Minä toivon, että olisi edes jollakin tapaa onnellinen loppu, vaikka jäisikin jännään kohtaan, kun viime kauden lopetus oli niin masentava ja järkyttävä. Jokuhan sitä varmasti aina kuolee ellei useampikin, kun kausi päättyy, mutta pidän silti peukkuja jos kuitenkaan ei niin kävisi...  ::)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:58:15 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #110 : 28.03.2017 15:29:18 »
Spoilaa seiskakauden 15. jaksoa!

Jee Fiorella, kiva kun jaat meille noita sun spekulaatioita tulevasta ja seurailet sarjakuvaakin! :D Mä en ole sarjakuvan tapahtumia seuraillut juuri ollenkaan, joten on mielenkiintoista kuulla noita sun mietteitä sarjakuvan tuntemuksen pohjalta. :)

Voi paska tosiaan, jos Sasha kuolee. :/ Olen tykännyt siitä iät ja ajat, tosin vähän meni into häneen, kun alkoi heilastella Abrahamin kanssa, mutta sekin johtuu vain siitä, kun en itse pitänyt ollenkaan Anbrahamista. ::) En silti todellakaan toivo Sashan kuolevan, tai Aaronin. Tosiaan mäkin sulattaisin paremmin sen Aaronin poikaystävän kuoleman, koska sitten joku vois parittaa Jesuksen ja Aaronin toisilleen, kjeh kjeh. ::) Olin huomaavinani viime jaksossa, miten Jesus hieman ehkä vilkaisi Aaronin suuntaan siinä yhdessä vaiheessa ja aloin toivoa, että niistä tulisi pari. En niin siitä Ericistä välitä, kun se ei ole muutenkaan ollut paljon esillä sarjassa. Toisaalta taas kuten aikaisemminkin jo sanoin, mua ärsyttää, kun homopareille käy aina tosi traagisesti kaikissa sarjoissa, joten siinä mielessä olisi aika mautonta tappaa joku homoista, mutta sen näkee sitten seuraavassa jaksossa miten käy. :')

Mä todella pidin tästä jaksosta! Hypittiin monessa eri paikassa ja tässä tapahtui paljon asioita. Maggie puutarhahommissa oli tosiaan aika mukavaa katseltavaa ja hyi helvetti, kun taas sai lisää syitä inhota sitä ketkua Gregorya. Miksi kukaan ei vaan tapa sitä?! Siihen äijään ei voi luottaa. :/ Mut toisaalta kun Neganhan pitää sitä Gregorya sen Hilltopin johtajana, niin siitä vois syntyä aikamoinen sotku, jos se vaan tapettaisi.

Mäkin hihkuin sisäisesti Riemusta Cyndielle ja Taralle ja toivon todellakin, että he löytää toisensa. Vaikka mua harmittaakin edelleen Denisen kuolema, niin silti toivon, että Tara löytää jonkun vierelleen ja Cyndie vaikuttaa just hyvältä tyypiltä, jonka toivoisin jäävän sarjaan vähän pysyvämmin. Ja varsinkin nyt, jos Sasha tulee kuolemaan, niin joku uusi naishahmo olisi kiva saada tiiviimmin osaksi Rickin porukkaa.

Fiorella ennusti hyvin sen Dwightin. :D Mäkin sain siitä hahmosta enemmän Dwight-viboja kuin Daryl-viboja ja musta on mielenkiintoista, jos Dwight nyt vilpittömästi loikkaisi Rickin puolelle. Sillä on kuitenkin sisäpiirin tietoa Neganin "linnoituksesta", joten siitä olisi hyökkäyksessä todella suuri apu. Jakso jäi kuitenkin vähän epäselviin tunnelmiin Dwightin osalta, kun Rick oli taas niin pysyy ojossa valmiina ampumaan, mutta en usko, että Dwight pääsee vielä hengestään. Varsinkin kun Rositakin sanoi, että Dwight haluaa tosissaan auttaa. En edelleenkään välitä Dwightista, mutta ehkä siihenkin tottuu nyt, jos se tulee "hyvisten" puolelle. :)

Mitähän muuta... Eugene on edelleen raivostuttava. Mä jotenkin arvasin, että se toisi sen myrkkykapselin Sashalle, mutta silti se jäi ärsyttämään, kun totta kai olisin toivonut että Sasha saisi jonkun aseen Negania vastaan.


Lainaus käyttäjältä: Fiorella
Ja sekin unohtui mainita, että oletteko kiinnittäneet huomiota, Daryl on puhtaampi kuin suunnilleen ikinä? ;)
On vai? :'D Mun mielestä se näyttää aina jotenkin hikiseltä ja hiukset ainakin näyttää silleen likaisilta, mutta pitääkin katsoa tarkemmin Darylin olomuotoa jatkossa. Voisi katsoa tuon uusimman jakson vielä uudestaan ennen finaalijaksoa ja kiinnittää enemmän huomiota siihen Daryliin. :')

Mä kieltämättä vähän yllätyin, kun Daryl "hyökkäsi" Dwightia kohti. Onhan se joo joissain määrin äkkipikainen, mutta jotenkin se aina unohtuu, kun Daryl on jo ollut aika pitkän aikaa aika näkymätön sarjassa. Vasta tän kauden jälkipuoliskolla se on alkanut pitkästä aikaa toimeliaammaksi, mikä on musta muutos parempaan.


Mitähän vielä? Mua itse asiassa vähän ärsyttää, kun tässä sarjassa mullistavat "juonenkäänteet" on vaan sellaisia, että joku "päähahmoista" eli joku Rickin porukasta kuolee. Sillä pyritään vaan shokeeraamaan katsojia sen sijaan että keksittäisi oikeasti ovelia juonenkäänteitä, joihin ei välttämättä liity kenenkään kuolema.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #111 : 28.03.2017 16:30:30 »
Spoilaa seiskakauden 15. jaksoa!

Spoiler: näytä
Mua itse asiassa vähän ärsyttää, kun tässä sarjassa mullistavat "juonenkäänteet" on vaan sellaisia, että joku "päähahmoista" eli joku Rickin porukasta kuolee. Sillä pyritään vaan shokeeraamaan katsojia sen sijaan että keksittäisi oikeasti ovelia juonenkäänteitä, joihin ei välttämättä liity kenenkään kuolema.
Minä jo heitin sellaisen pikku arvauksen piloillani toisaalla, että jospa Heath (jonka olemassaolon kaikki ovat unohtaneet niin autuaasti, ettei kukaan ole edes kysynyt mitä sille tapahtui!) pomppaa viime hetkellä pelastamaan tilanteen jostain hankkimansa oman armeijan kanssa.  ;D

No, ehkä ei. Mutta sekin jätettiin niin kesken eikä ikinä palattu siihen. Tara löysi vain sen PPP-lapun, vai mikä olikaan.

Sarjakuva-Dwightin tarinaakin olen joskus aiemmin vähän lukenut, mutta se on siinä sen verran iso hahmo, etten jaksanut kiinnostua kokonaiskuvasta. Ilmeisesti se on siinä jonkinmoinen kaksoisagentti eli edistää Rickin asiaa Neganin porukoissa ollessaan. Ei hullumpaa ja oletan, että siihen suuntaan tässäkin sarjassa ollaan menossa. :) Ilman Sherryä ei Dwightilla ole mitään syytä olla Neganille uskollinen. Kunhan kerkiän katsomaan, tutkin tarkemmin miten se Dwightin juttu oikein menikään. Joka tapauksessa toivon, että se antaa Darylille liivin takaisin sovinnon eleenä, vaikka ihmettelen jos ei ota turpiin edes kertaalleen. ;) Sitäkin on spekuloitu, että Dwight olisi tehnyt kaiken (jopa Darylin ampumisen) pelastaakseen Darylin joutumasta Neganin kohteeksi, ja ottanut sen tavarat että saisi antaa ne takaisin, mutta saapa nyt nähdä. Daryl kuitenkin pelasti Dwightin ja tytöt, joten voisi ajatella, että olisi sen verran velkaa, mutta en tiedä vielä luottaisinko siihen niin paljoa kuitenkaan, ettäkö kyseessä olisi Dwightin pitkän tähtäimen suunnitelma. Sherryn luonnekuvauksen mukaan todellakaan ei.

Katsopa tätä kuvaa Darylista viime jaksossakin, Kosmik. ;) Ehkä se vain ei käytä shampoota ja pesee hiukset pelkällä vedellä. ;) On se tosiaan rähjäisempänäkin nähty!
Daryl nyt
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:59:02 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #112 : 29.03.2017 13:17:26 »
Spoilaa 7x15!

Spoiler: näytä
Jaksossa oli jo jollain lailla sellaista finaalin tuntua. Nyt kun olen sitä tässä pari päivää sulatellut (luetaan: tuskaillut ensi viikon finaalista) niin voin hyvillä mielin ja selvissä järjin sanoa, että tykkäsin jaksosta kokonaisuutena. Se oli taas niitä, jollaisia haluaisin enemmänkin: keskitytään yhden paikan sijasta useampaan ja näytetään näin siis myös jonkin verran sitä, miten hahmojen tarinat nivoutuvat toisiinsa, vaikka olisivatkin eri paikassa.

Maggie oli söpö :D Ja ai että sain Gregorysta kunnon naurut, kun ukko ei pysty yhtään mihinkään. Miesten ilme, kun Maggie huusi, että Gregory harjoittelee :D Ai hyvänen aika. Mutta mitähän se Gregory nyt oikein meinaa? Pääsee kumminkin hengestään tai jotain muuta yhtä typerää.

Kieltämättä se painuminen Oceansideen pommeineen ja kaikkineen oli kyllä vähän huvittavaa, mutta kävivätpähän kuitenkin walkereita vastaan sitten yhdessä. Pelkäsin koko ajan, että Taralle käy jotain; Michonne oli jotenkin tosi cool siellä puussa haha :D Rakastin myös sitä, miten se Oceanside-juttu toi hahmojen persoonia esiin jotenkin tosi selkeästi (Jesus: "Please.") ja, että siellä oli monet Alexandrian kaverit mukana; harmitti tosin, kun esimerkiksi Aaron ja Eric jakoivat vain pienen hetken jakson alkumetreillä ja Tobinilla oli vielä pienempi rooli, vaikka hän oli siellä mukana. Ketään ei kuitenkaan vahingoitettu fyysisesti sen suuremmin, mikä oli hyvä, koska olisi ollut inhottavaa nähdä Team Family ampumassa ihmisiä sen takia, että saisivat aseita. Vaikka ymmärrän sen, että kaikki pitäisi tehdä sen eteen, että Negan voitetaan, mutta naisia ja lapsia, niin ei kiitos.

Sasha, voi ei :( Sashan kohtaukset meni oikeastaan siihen, että joko tuijotin sydän kurkussa tai itkin. Olin odottanut kohtausta, jossa Negan estää tätä jamppaa raiskaamasta jotakuta - tiesin tämän tapahtuvan sarjakuvassa, mutten koskaan saanut tietää enempää siitä - kun jotenkin se kuitenkin tuo Neganin hahmossa jotain tunteita esiin. Tavallaan ärsyttää, kun en haluaisi tykätä siitä hahmosta, mutta teen sen kuitenkin, koska se kiehtoo mua aivan valtavasti ja samaan aikaan vihaan sitä vihaamasta päästyäni :D Neganin tarinaa vähän avaava jakso olisi mukava, tiedän vain mitä hän teki ennen apokalypseä ja Lucillen. Mutta palatakseni vielä Sashaan: Sonequa näytteli jaksossa tosi hyvin ja varsinkin se, kun näytettiin vain Eugene (joka saa mut kiukustumaan koko ajan, en vain kestä) ja Sasha puhui oven takaa, oli hyvin koskettava. Se pettymys Sashan kasvoilla, kun hän saikin vain sen pillerin, kun olisi tosiaan selvästikin halunnut jonkin aseeksi kelpaavan. Pilleriä kun ei oikein väkisin voi Neganin suuhun tunkea. Veikkaan, että tähän tämä Sashan osalta päättyy, enkä halua sitä :(

Ja sitten Dwight ja Daryl! On tavallaan aika jännittävää, että Dwight nyt oikeasti haluaa auttaa Rickiä ja porukkaa Negania vastaan, kun muutama jakso sitten ei siltä näyttänyt :D Tuo sovinnon ele kuulostaisi hienolta! En vain usko, että Daryl senkään jälkeen kauheasti Dwightista perustaisi, eikä tarvitsekaan. Mustakin se Darylin käytös oli ihan oikeutettua ja ymmärrettävää sen jälkeen, mitä se on kokenut - myös Dwightin käsissä. On muuten kiva, että Daryl puhui jaksossa vähäsen, hän kun on ollut nyt valitettavan hiljaa viime aikoina :) Ja kyllä, huomasin tuon hänen puhtautensa ja se oli hyvin sympaattista :D

Olen vähän paniikissa ensi viikon finaalista. Se loppuu kuulemma cliffhangeriin, vaikkei samanlaiseen kuin 6. kausi. Ja koska se on finaali, se nostattaa pulssia ja pelottaa ihan varmasti järjettömästi, yritän jo nyt kerätä itseäni ja valmistautua siihen. En vaan ymmärrä, miten tämä sarja voi mennä niin tunteisiin :D Salaa toivon, että Shiva hotkaisee jonkun ensi jaksossa tai, että hän tiikeröisi siellä jotenkin muuten, koska haluan nähdä Shivan in action. Samoin myös Ezekielin, koska olen melko varma, että jotain sieltä kouriutuu ;)


Aloittelin tuossa viikonloppuna sarjan ihan kokonaan alusta ja kolmessa päivässä katselin ensimmäisen ja toisen kauden. Maanantaina oli parin kakkoskauden jakson jälkeen melkoinen järkytys katsoa seiskakauden jakso :D Se, miten kaikki hahmot ovat muuttuneet - varsinkin Daryl (ei pelkästään ulkonäöllisesti, vaan puhetapa ja kaikki) ja Carl! - ja miten koko sarja on muuttunut tuli oikeasti täysin selväksi vasta siinä vaiheessa, kun aloittelin alusta ja alkupään tapahtumat oli tuoreessa muistissa. Se alkutekstien The Walking Dead -logon ja sen taustan muutoskin tuli kunnolla huomattua vasta nyt. Miten mä tajuan kaiken aina vasta näin myöhässä? Mutta taaksepäin on aina kiva palata, tavata menetettyjä hahmoja jälleen. Enkä edes muistanut sitäkään miten söpö Glenn oli ensimmäisillä kausilla! Voi mikä pikku kullannuppu! :D
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:49:38 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #113 : 29.03.2017 14:43:14 »
Spoilaa 7x15!
Spoiler: näytä

Voihan olla, että verrattuna sarjakuva-Gregoryn surkeaan loppuun sille annettaisiinkin tilaisuus vaikkapa koettaa jotakin uhkarohkeaa ja menehtyä yrittäessään vaikkapa puolustaa Maggieta (no, ehkä ei, mutta se olisi tavallaan kyllä miellyttävämpi kuitenkin)?

Minusta se Oceansiden valloitus oli ikävä kaikkineen. Hyvin ilkeän tuntuinen koko hyökkäys. Toki se oli teatraalisempi noin kuin mennä vain tervehtimään ja pyytämään, mutta silti...

Kenties Shiva menettää henkensä puolustaessaan Ezekieliä, todennäköisesti sellainen tapahtuisi kuitenkin myöhemmin kuin tässä jaksossa, varmaan sitten siellä kun on tosissaan sotatoimet menossa? Oletan ja kuvittelen, että tämä finaalijakso huipentuu siihen, että porukka on koottu kasaan sotaa varten, Dwight saatettu kaksoisagentin uransa alkuun ja ehkä se Holly-kohtaus Sashan pään menoksi liittyisi loppuhuipennukseen? Ja Morganilla on oma missionsa - mitä ilmeisemmin sen suhteen tapahtuu kyllä jotakin.


Lainaus
Maanantaina oli parin kakkoskauden jakson jälkeen melkoinen järkytys katsoa seiskakauden jakso :D Se, miten kaikki hahmot ovat muuttuneet - varsinkin Daryl (ei pelkästään ulkonäöllisesti, vaan puhetapa ja kaikki) ja Carl! - ja miten koko sarja on muuttunut tuli oikeasti täysin selväksi vasta siinä vaiheessa, kun aloittelin alusta ja alkupään tapahtumat oli tuoreessa muistissa.
Olen huomannut ihan saman, että kun katsoo välillä vanhoja jaksoja, se kontrasti vain syvenee. Jollain tapaa tykkään uusista jaksoista ja hahmoista nyt enemmän, mutta toisaalta myös kaikki ovat alussa niin herttaisen viattomia uuden maailman tavoille. Glenn todellakin on sellainen söpöliini, mutta se nyt pysyy sellaisena oikeastaan kautta linjan. ;)
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 18:59:35 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #114 : 29.03.2017 16:40:39 »
Fiorella, no pitää kieltämättä myöntää, että ehkä Daryl on tosiaan vähän puhtoisempi nykyään kuin ennen. Ainakin kun tuota kuvaa katsoo, hrr. ;D Vähän kyllä toivoisin, että joku tekisi jotain Darylin hiuksille. Ne on päässeet vähän villiintymään. Löysin jonkun hauskan kuvankin Darylin tukankasvusta. ;D

Apua, munkin tekisi nyt mieli alkaa katsoa sarjaa alusta saakka, kun se tuli puheeksi täällä. :D Jotenkin ikävä Glenniä ja Tyreeseä. Ja Merleäkin vähän, vaikka inhosinkin sitä äijää. Kuvernööriäkin on outoa kyllä vähän ikävä. Ehkä pitäisi virkistää muistia aloittamalla sarjan katsomisen alusta. Jotenkin olen vähän jo unohtanutkin, mitä kaikkea tässä matkalla on tapahtunut. :)

Spoilaa seiskakauden 15. jaksoa!

Spoiler: näytä
Ai niin siitä Sashasta piti muuten vielä sanoa se, että mä olen huojentunut, ettei sitä kohtausta sen "raiskaajamiehen" kanssa viety tuon pidemmälle. Musta toikin kohtaus oli tosi inhottava, vaikka se äijä ei onnistunutkaan tekemään juuri muuta kuin kourimaan vähän ja repäisemään Sashan paidan hajalle. Se tilanteen ahdistavuus Sashan näkökulmasta vaan hyökyi inhottavasti päälle. Mä olen jatkuvasti sarjassa pelännyt, että jossain vaiheessa tulisi joku kamala raiskauskohtaus vastaan ja olen kyllä siinä mielessä kiitollinen, ettei mitään tosi inhottavaa seksuaalista väkivaltaa ole näytetty. Tosin mua ahdistaa ja inhottaa jo niiden Neganin vaimojenkin asema ja sekin kun Carliakin se joku äijä taisi jossain vaiheessa sarjaa ahdistella.

Ja huh, huojentavaa kuulla, jos Gregoryn olisi tosiaan tarkoitus kuolla sarjassa. Se on kuitenkin niin kamala äijä, että joutaakin pois. :D Mä kanssa toivon, että Shivaa näkyisi tuossa finaalijaksossa edes vähän aikaa. Saisi repiä kappaleiksi vaikka sen Simonin tai jonkun muun inhan Neganin kätyrin. :'D
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:25:53 kirjoittanut Kosmik »

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #115 : 29.03.2017 19:20:33 »
Spoilaa 7x15!

Spoiler: näytä
Gregoryn suhteen en ole osannu oikein toiveita elätellä. Eikös Maggie hänet hirtä sarjakuvassa? Tuskin tuosta ukosta mitään suurempaa nyt saadaan irti. Voisi kuitenkin olla ihan virkistävä juonenkäänne, jos hänestä paljastuisi äkkiä joku uhkarohkeampikin puoli ja nähtäisiin hänet oikeassa tekemässä jotain eikä vain kittaamassa sitä viskiä tai mitälie :D

Musta tuntuu, että Rick hakee jotain teatraalisuutta tai, että vähän yrittää näyttää mahdollisille tuleville liittolaisille mihin porukasta oikeasti on. Jotenkin tulee sellaset fiilikset tässä koko ajan.

Joo, ei, toivottavasti sitä ei vielä tule. En tykkäisi, että Ezekiel menettäisi nyt monia samaan syssyyn (meinasin kirjoittaa ihmisiä, ups). Benjamin ensin ja jos nyt heti vielä Shivakin... Ei. Onhan hänellä Carol ja muut, mutta silti. Tiedän jo nyt etten pysty katsomaan sitä kohtausta, koska vaikka se on tietokonetiikeri, ajatus siitä on jo tarpeeksi kamala. En edelleenkään pysty katsomaan sitäkään 1x01 kohtausta, jossa zombit syö sen Rickin hevosen.

Varmaan aikalailla noin jakso voi mennä, kuten Fiorella veikkasit. Sneak peek oli mielenkiintoinen, haluan nähdä mikä saa Ezekielin puhumaan Morganille niin. Ja se Ezekielin ja Carolin välinen katse, Shiva heidän välissään - en pysty tähän :D

Komppaan Kosmik tossa raiskausasiassa, oon jo pitkään miettinyt, koska sinne tuodaan sellanenkin. Väkivaltaa on ollut jo ekasta jaksosta asti, mutta mietin, että koska se viedään seksuaalisen puolelle. Onneksi ei vielä ole kukaan mennyt ahdistelua ja yrityksiä pidemmälle ainakaan on screen.


Tykkään kasvutarinoista ja TWD on niitä täynnä, tämä on hienoa. Mun Caryl-shippaaja pomppii mun sisällä yhä edelleen, ai kauhea se oli niin söpöä kakkoskaudella :D

Mulla on vähän kanssa semmonen viha-rakkaussuhde Darylin hiuksiin; toisaalta ne sopii sille, mutta toisaalta tehkää nyt niille jotain hyvänen aika :D Sama juttu Aaronin uuden lookin kanssa, jikes ;)

Mulle iski vanhojen jaksojen myötä kauhee Hershel-ikävä, Glennistä nyt puhumattakaan. Se vähän pääsee tosiaan unohtumaan, mitä on tapahtunut, kun pitkä sarja kyseessä - ja mä jostain syystä sekoitan neloskauden b-puoliskon ja vitosen a-puoliskon ihan koko ajan. Pitää pian yrittää päästä sinne asti niin nekin selkenee sitten :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:50:24 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #116 : 29.03.2017 20:52:29 »
Spoilaa 7x15 plus tulevan pohdiskelua

Spoiler: näytä
Gregoryn kohtalo tosiaan menee sarjakuvassa noin, mutta jotenkin mielelläni näkisin Maggien ratkaisevan tilanteen muuten. Ellei tilanne Gregoryn suhteen muutu tosi radikaalisti, hirttäjäiset ihan noin vain vallankaappauksen nimessä tuntuvat minusta tällä hetkellä suht seesteisen Maggien kohdalla aikamoiselta ylilyönniltä ja muutenkin karmealta ajatukselta... Maggie kuitenkin on toimelias ja reipas nainen, ja Gregory niin säälittävä nössö, että se vain tuntuisi jotenkin väärälle. Toki jos jokin ajaisi tilanteen sellaiseen pisteeseen, ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin päättää Gregoryn päivät, mutta silti sellainen julkinen hirttämistilanne tuntuisi todella oudolta tämänhetkisessä kuviossa. Joku muu konsti kävisi paremmin.

Oooh, meinasin kuolla kun näin sen Carol & Zeke & Shiva -kohtauksen, kun ne kävelivät kolmestaan rinnakkain.  ;D Sain sellaisen kikatuskohtauksen että kuului varmaan naapuriin asti. Ficcifiilikset vielä sen verran pinnassa, että se katseenvaihto tuntui tosi veikeältä. Jotain niillä on selvääkin selvemmin meneillään ja Daryl poloinen joutunee pysymään kaverilinjalla edelleen... Mitäs ei tarttunut tilaisuuksiinsa, niitä olisi kyllä riittänyt! Tosin edelleen olen Caryl-toiveikas ja varmaan ikuisesti, vaikka sitä tuskin tulee koskaan tapahtumaan... Ja kun joku Tobinista mainitsi (?) joskus tässä, niin se nyt minun puolestani joutaa menemään vaikka heti, eikä jää ikävä. ;) En ole oikein ikinä siitä pitänyt, vaikka se kai valtaosin rehti ja kelpo ukkeli onkin. Enkä vielä tänä päivänäkään ihan ymmärrä täysin, mitä Carolin mielessä kävi kun siihen tarttui.  ::) ;D Mutta kun on miehet vähissä niin sitten on... Kaipa se oli kiltti ja mukava mies ja Carol kaipasi vähän sisältöä uuteen kotirouvan arkeensa.

Toivon minäkin tosissani, ettei TWD lähtisikään raiskauslinjalle yhtään nykyistä enempää. Se Terminus-viittaus oli minulle jo liikaa sellaisenaankin. Ja karmea sekin Carl-kohtaus, vaikka onneksi se ukko kohtasikin loppunsa. Mutta ihme jos ei Carlille mitään traumoja olisi jäänyt jo siitäkin.


Lainaus
Mulla on vähän kanssa semmonen viha-rakkaussuhde Darylin hiuksiin; toisaalta ne sopii sille, mutta toisaalta tehkää nyt niille jotain hyvänen aika :D Sama juttu Aaronin uuden lookin kanssa, jikes ;)
Minä tykkään Darylin tukasta pitkänä. <3 En valita, ennen kuin tosiaan mennään Chewbacca-osastolle. ;) Aaron näyttää nyt paremmalta kuin ennen, jos minulta kysytään. Vähän särmää siihenkin. Hmm, kyllä minulle Daryl kelpaa kaikenlaisella tukalla varustettuna, kunhan ei olisi ihan sellaista ihme tiibettiläisponnaria kuin taannoin jossakin showssa oli laitettu. ;D
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:00:08 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #117 : 29.03.2017 21:29:06 »
7x15 ja vähän tulevaakin!

Spoiler: näytä
Ajattelin ihan samaa, että toi hirttäminen ei munkaan mielestä sovi sarjan tähänhetkiseen tilanteesen. Tosin sekin saattaa muuttua vaikka mihin suuntaan, mutta Maggien hahmoa kun katsoo nyt niin ei se vain sopisi. Hetken mietin, että jos se Simon posauttaa siihen reiän tai jotain, mutta eihän se nyt niin voi tehdä. Tai mitä minä sen ukon mielenliikkeistä tiedän, mutta olishan se nyt aika noloa. Simon pystyisi siihen kyllä myös, en yhtään epäile. Tässä mun selityksessä ei taas ole mitään järkeä :D

Arvaa, kun niin minäkin! Vähän tuli varmaan kirkaistua :D Sori, naapurit, haha... Voi, Daryl. Ehkä hän kestää sen. Joo, se juttu Tobinin kanssa oli jotenkin ihan random, en tajunnut sitä ollenkaan. Muuten se ukkeli on kyllä ihan siedettävä ja voi olla jopa tarpeellinen - mainitsin siitä, kun hän oli siellä Oceansidessa mukana, mutta lähinnä vaan hillui sitten sivulla. Mutta mä kyllä kaipaan enemmän Carzekieliä (vai mikä se virallinen shippausnimi nyt on?) elämääni :D Taidankin tästä painua Tumblrin syövereihin etsimään! Siis niillähän on kaikki: hoivaa tarvitseva lapsipoloinen, koti ja kissa, vaikkakin vähän isohko :D Mitä vielä tarvitaan? Mä voisin jauhaa tästä ikuisuuden!

Mä ihmettelen, jos Carl ei jossain vaiheessa ihan oikeasti pimahda. Koska se poika on nähnyt ja paljon jo niin nuoresta asti, että terapiaa se tarvitsisi ja äkkiä.


Hahaha, Chewbacca-Daryl! :D Ei saa! Olen samoilla linjoilla, kaikki on siihen asti fine, mutta peskää ne edes :D Siis voi kyllä! Melkein juoksin ympyrää, kun näin millainen Aaronista on tullut. Jimmy Fallonin talk show ja Normanin tiibettiläisponnari oli kyllä melkonen piristysruiske! Oikeestihan se oli ihan kauhea, mutta en voinut olla nauramatta sille videolle :D

En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa mahdollisen spoilerin alle varsinaisesti, mutta oletteko nähneet sattumoisin tämän videon? Tämähän ei siis spoilaa mitään, Andrew Lincoln vain hölmöilee :D
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:51:15 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #118 : 29.03.2017 21:56:14 »
En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa mahdollisen spoilerin alle varsinaisesti, mutta oletteko nähneet sattumoisin tämän videon? Tämähän ei siis spoilaa mitään, Andrew Lincoln vain hölmöilee :D
En ollutkaan nähnyt tätä ennen.  :D Ihana. Ja voi ei, en kestä - kun Melissa repesi tuolle selitykselle, vähänkö se on ihana.  :D

7x15 ja vähän tulevaakin!

Spoiler: näytä
Lainaus
Mutta mä kyllä kaipaan enemmän Carzekieliä (vai mikä se virallinen shippausnimi nyt on?) elämääni :D Taidankin tästä painua Tumblrin syövereihin etsimään! Siis niillähän on kaikki: hoivaa tarvitseva lapsipoloinen, koti ja kissa, vaikkakin vähän isohko :D Mitä vielä tarvitaan? Mä voisin jauhaa tästä ikuisuuden!
Kiitos, kun olet olemassa! :D Ihanaa kun joku tajuaa miltä minusta tuntuu. ;)

Minusta muuten Enidin ja Carlin teinisuhdetta on ollut kiva seurata. :) Vaikka en voi kuvitella tyhmempää elettä tuollaisessa zombie-maailmassa kuin lähteä julkiselle paikalle rullaluistelemaan... Jos joku zombie osuu kohdalle niin pakenepa nyt sitten rullilla...  ::) Näin jo silmissäni, miten ne kompastuvat nurin eikä niillä pysty edes juoksemaan karkuun! Mutta ovat ne aika söpöjä silmäillessään toisiaan ja jotenkin nyt viime jaksoissa ne ovat jo vakiintuneet pariksi. Rick ei taaskaan ole tilanteen tasalla vaan viettää omaa kuherruskuukauttaan kaikessa rauhassa... Carl ja Enid ovat kasvaneet ilman kummoisempaa valistusta joten kohtahan tässä ollaan jossakin sinisen laguunin tunnelmissa sitten. ;) Kyllä tuossa ohjelmassa on paljon sellaisia epäjohdonmukaisia asioita, jotka menisivät vähän eri tavalla, jos ei olisi pelkästä sarjasta kyse!

Miettikää kohtaus... Rick sanoo: "Poika, meidän pitänee puhua parista jutusta..." Carl ei voi edes vedota, että on jo lukenut netistä kukista ja mehiläisistä. ;D ;D ;D


Mitenkähän tästä selvitään syksyyn, kun ensi viikko on ohi...  ::) Pitää varmaan tehdä samoin kuin aina seuraavaa Harry Potteria odotellessa, että kirjoittaa siihen asti hullun lailla. ;)

« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:00:52 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #119 : 29.03.2017 22:42:23 »
Se on ihana! :D Andyn "CORARARAL!!" on kyllä parasta viihdettä hetkiin! Itsekin vitsailee siitä! Se tarttuu ja on hyvin huomattavaa sarjassa. Teen sitä jopa itse joskus, kissalle varsinkin (vaikkei sen nimi Carl olekaan). Ja Melissa oli tosi söpö, kun tuolla tavalla repeili :D

7x15 ja vähän tulevaakin!

Carzekiel, voi kyllä ;) Fiorella, olen avoin vuodatukselle, heitä yksäriä vaan, jos et halua topicia täyttää sillä. Mä voisin monesta asiasta sarjan tiimoilta jauhaa ikuisuuden, ja Carzekiel on todellakin yksi niistä!

Spoiler: näytä
Mä en tiedä mikä siinä on, mutten ole oppinut pitämään Enidistä. Silti on söpöä, kun tekevät Carlin kanssa sellaisia ns. "lasten juttuja", lueskelevat sarjiksia metsikössä tai muuta vastaavaa :D Se rullaluistelu, siitä mun on pitänytkin sanoa! Olihan se ihan söpöä, kun heillä oli kivaa ja kaikkea, mutta ajattelemattomuus ja epäkäytännöllisyys kyllä siinä huipussaan.

Apua, nyt mua vaan naurattaa ajatus Rickistä yrittämässä edes selittää koko asiaa. Voisi tarvita Michonnen tueksi :D Kakkoskaudella (haa, muistan tämänkin) Lori sanoi, ettei koskaan ole ollut aikaa puhua siitä, kun Carl sai tietää vauvasta :D Voi auttakaa...

En mä tiedä miksi, mutta kun alunperin sarjaa aloittelin, en voinut sietää ekojen kausien Carlia, mutta sitten kun hän vähän kasvoi niin aloin minäkin häntä sietää - nyt taas, kun katselen ekoja kausia, se on vaan söpö ja samaan aikaan vähän ärsyttävä. Mitähän siitäkin pojasta vielä tulee? Vitsailin joskus, että pimahtaa niin kovaa, että on lopulta se, joka tappaa Rickin. Ei ollut hauskaa, tiedän, mutta tulipahan mietittyä, että miten se poika voi olla noin järjissään enää, miten kukaan niistä voi.


Oot muuten oikeassa... Sormet vaan syyhyämään kynän/näppäimistön kanssa niin ehkä se siitä. Luetaan sarjakuvia ja romaaneja, katsellaan sarjaa alusta ja myös sisarsarjaa. Eiköhän se siitä. Loppuvat kumminkin kesken jo kesällä, mutta ficcailla voi aina ;)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:51:45 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.