Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77867 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #80 : 24.02.2017 18:23:56 »
Karvis, mä en oo itse ikinä pelannut noita TWD-pelejä läpi, mutta olen Youtubesta katsellut läpipeluuvideoita ja silti ne on iskeneet tunteisiin, vaikka oon vaan katsellut ne pelit läpi, enkä ole itse pelannut. Siinä ekassa pelissä päähenkilönä oli se Lee ja se sitten kohtasi sen Clementine-tytön, kun se zombiepidemia alkoi, ja otti sen suojatikseen. Se pelin loppu meni pahasti tunteisiin ja se tyyppi, joka peliä pelas siinä youtube-videolla alkoi itsekin itkeä siinä lopussa ja pystyin kyllä hyvin yhtymään siihen pillitykseen. Hrr, en tiedä, pystynkö enää toista kertaa sitä ekaa peliä käymään läpi. Harvoin törmää peleihin, jotka vaikuttaa noin vahvasti, että joutuu melkein lopettamaan pelaamisen kesken, kun itketyttää niin kamalasti. :')

Fiorella, se peli, jossa on Norman Reedus, on nimeltään Death Stranding ja uskoisin, että se tulee olemaan hyvä peli, koska se on Hideo Kojiman käsialaa. :) Itsekin innolla odotan, koska tuo julkaistaan, koska se vaikuttaa mielenkiintoiselta muutoinkin kuin vain Norman Reedusin takia. :'D

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #81 : 24.02.2017 23:04:55 »
Mä olen tainnut pelata juuri tuota samaa peliä. Siinä oli useampikin sellainen paska valintatilanne. Mulle aiheutti sydämentykytyksiä jo se, että yleensä päätöksen tekemiseen ei ollut aikaa. Tosin sama asia nauratti mua, koska kun siinä piti esimerkiksi muutamassa sekunnissa päättää, mitä sanoo niin enhän mä oikein ehtinyt edes lukea vaihtoehtoja. Lopputulos oli sitten aina melko satunnainen, mutta niin se olisi joka tapauksessa ollut, koska oli vaikea päättää. Peli oli kyllä tosi paljon mun mieleen siinä, että se oli itselleni eka sellainen peli, missä piti oikeasti muka jututtaa niitä muita pelissä olevia ihmisiä. Pstkologisesta puolesta tykkäsin, mutta se oli sitten toisaalta pikkaisen liikaa niissä päätöksentekotilanteissa. Hyi, eläydyin ehkä siihen hieman liikaa. ;D

Siis hetkinen? Hideo Kojiman? Eikös Metal Gear ollut noiden? Olen jumahtanut elämässäni aika harvaan peliin, mutta Snake oli rakkaus.  ;D Onneksi mulla on niin vanhat vekottimet, ettei niille enää tehdä pelejä.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #82 : 25.02.2017 00:12:06 »
Ai niitä pelejä pystyy myös katsomaan ikään kuin elokuvana valmiiksi pelattuna? :D Kuulostaapa kivalta. (Näin ihmisenä, jolla Super Mariokin tippui aina vähintään siihen kolmantena tulleeseen rotkoon aikoinaan, ei tosiaan ole järkeä itse yrittää pelata mitään, kun se ei kuitenkaan etenisi.) Oliko se pelottava, vai nimenomaan koskettava ja siksi tunteisiin käyvä? Minusta peleissä on se tylsä puoli, että ne eivät etene kun aina tulee vastaan jotain, mitä pitää tuhota tms ennen kuin pääsee eteenpäin, ja sitten kuolee siihen ja joutuu aloittamaan alusta. Aika on niin rajallista muutenkin, ettei sitä jouda käyttämään sellaiseen, mutta silti olen utelias kun kuulemma peleissä on nykyään hienot juonetkin ja menisivät suorastaan elokuvasta. Oliko tuossa TWD-pelissä siis kaikki nämä sarjan hahmotkin myös, vaikka siinä pelattiin jollakin eri henkilöllä?

Pidänpä silmäni auki tuon mainitun pelin kohdalla, jos vaikka joku pelaa senkin ja voisin katsella netistä. :) Sitä siis ei vielä ole julkaistu? Siitä on jo joku aika, kun näin ne mainoskuvat. Ja hmm. Nyt kyllä mennään vähän varsinaisesta aiheesta sivuun, mutta Metal Gear Solid (?) oli sellainen peli, oikeastaan ainut peli jonka olen katsonut vierestä kun pikkuveljeni sen pelasi minulle läpi. Luulen että se oli juuri tuo, vaikka siitä on pitkä aika. Siinä oli hiiviskelevä tarkka-ampuja joka meni piiloon puiseen laatikoon, ja haikea kohtaus, kun joku ampui naisen herkällä hetkellä? Tässäpä tärkeimmät, jotka jäivät pelistä mieleen. Jopa minä tykkäsin siitä pelistä kovasti. :) Eli tuo olisi siis saman tekijän peli? Tämä pidetäänkin mielessä.

Ja takaisin TWD-aiheeseen. :D Olen vieläkin ihan fiiliksissä tuon 10. jakson johdosta. <3 Ei ole varmaan ikinä ollut jaksoa, josta olisin tykännyt kokonaisuutena yhtä paljon. Ja silti nuo narisijat pitkin maailmaa jaksavat inistä jos sun vaikka mistä joutavasta. Ensi jaksoa en välttämättä odota yhtä suurella innolla, mutta mistäs tietää, vaikka sekin olisi mielenkiintoinen. Ja enempää en nyt tähän hätään sanokaan, niin säästyn sähläämästä noiden pienennyskoodien sun muiden kanssa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #83 : 25.02.2017 11:24:04 »
Mun käsittääkseni TWD-peleissä ei esiinny sarjan hahmoja (paitsi Jesus?), vaan keskitytään nimenomaan siihen Clementine-tyttöön. Muistan ite, kun jonkun näistä peleistä joskus latailin ja yritin kokeilla; alku sujui ihan hyvin, mutta hittolainen kuolin sitten koko ajan sen yhden zombin takia, kun piti piileskellä auton takana ja jotenkin päästä johonkin :D Ärsytti ihan hirveästi. Voisin toki nyt itsekin katsella ne läpi niin ymmärtäisin vähän, mistä puhutaan ja mielenkiinnosta siihen, millaisia hahmoja sieltä löytyy. No Man's Landia on itse tullut pelailtua ihan raivoamiseen asti.

Norman puhui tosta pelistä comic con -haastattelussa, jossa oli Jeffreyn kanssa. Se on ihan mun lemppari ja tuijotan sitä usein, mutta jotenkin en ole vaan tajunnut mistä on kyse. Löytäisinköhän mä ne kuvat jostain, jos vilkaisisi.

Fiorella, fiilaan! Olipa piristävä jakso. Se tuli yöllä Foxilta uudestaan ja oli lähellä, etten tuijottanut koko jaksoa, vaikka nukkumaan olisi pitänyt mennä. 11. jaksoa en tosiaan odota kauhean mielelläni, jotenkin nää jaksot, joissa keskitytään yhteen paikkaan, turhauttaa mua ihan järjettömästi, kun haluan tietää jo niin paljon ihan heti.

Hei, semmosen kysymyksen haluan heittää pöytään, että onko kukaan katsonut TWD:n sisarsarjaa, sitä Fear The Walking Deadiä? Mietin nimittäin itse, että pitäisikö katsastaa, mutta haluan tietää onko joku teistä katsonut sitä.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #84 : 25.02.2017 12:39:35 »
Se Fear -versio ei ole minusta yhtä hyvä mutta eiköhän se katsomisen arvoinen kuitenkin ole. Itse latasin ilmaisen kuukauden hbo nordic -kanavaa ja katsoin ne seiskakautta odotellessa silloin. Nythän siinä olisi tullut lisääkin jaksoja, jokohan saisi uuden ilmaisen kuukauden? Siinä eletään eri puolella Amerikkaa ja sitä epidemian puhkeamisvaihetta, kun ihmiset ei tiedä mitä oikein tapahtuu. Siksi se on kiintoisa, mutta minulle kukaan niistä hahmoista ei tullut sillä tapaa läheiseksi, että oikeastaan piittaisin, miten niille käy. Siksi ei ole ollut kiire nähdä uusia jaksojakaan. Päähenkilö-mies on minusta vähän rasittava, mutta eri tavalla kuin Rick. Siihen olisi ehdottomasti tarvittu vähän vetävämmät näyttelijät. Toisaalta siinä on paljon teinejä joten se voi olla nuorille kiinnostavampi?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #85 : 01.03.2017 17:32:48 »
Joo, se Death Stranding on saman miehen käsialaa kuin Metal Gear Solidit. Siitä on olemassa pari traileria, jotka löytyy kyllä Youtubesta, kun kirjoittaa sinne hakuun vaan "Death Stranding trailer". Se Norman Reedus -traileri on aika hauskaa katsottavaa, sillä äijä on siinä alasti. :'D Toisessa trailerissa on Guillermo del Toro (ohjannut mm. Pan's Labyrinthin) ja Mads Mikkelsen (joka taitaa olla pelin pääpahis ja se on muuten aika päheen näköinen tuossa toisessa trailerissa). Ja tosiaan, peliä ei ole vielä julkaistu, ja käsittääkseni se on vasta tekeillä. Sain sellaiset dystopiamaiset fiilikset pelistä noiden trailereiden perusteella, joskin hämmennystä aiheutti toisen maailmansodan aikainen tankki ja "luurankosotilaat" tuossa toisessa (Mads Mikkelsen) trailerissa. ???

Musta ne TWD-pelit on aika tunteisiin käyviä ja koskettaviakin joiltain osin. Aika elokuvamaisia ja juoneen keskittyviä pelejä ja ne sisältää paljon dialogia ja hahmojen välisiin suhteisiin pystyy itse vaikuttamaan valinnoillaan. Tosiaan, peleissä ei ole juurikaan tv-sarjasta tuttuja hahmoja. Ekassa pelissä taisi Glenn piipahtaa ja kolmannessa pelissä on tosiaan tuo Clearwaterin mainitsema Jesus. Ei ne musta ole kauhean pelottavia pelejä. Stressaavia varmaan siinä mielessä, kun pitää tehdä vaikeissa paikoissa vaikeita valintoja ja sitten harmittaa, jos onnistuu valinnoillaan tapattamaan jonkun hahmoista.

Sitten itse tv-sarjaan. Spoilaa siis seiskakauden 11. jaksoa!

Olin vähän nääh, kun viime jakso oli Dwightin ja Eugenen näkökulmasta. En vaan yhtään siedä sitä Dwightia. Se on jotenkin ärsyttävä tyyppi. Jotenkin sitä koko ajan odottaa, koska se kääntyy Negania vastaan, mutta nääh, sitten se pettää odotukset. Joskin se nyt valehteli Neganille siitä Sherrystä, joten ehkä tässä voi hieman uskaltaa jo toivoa, ettei hän ole ihan täydellä sydämellä mukana Neganin sakissa. Ehkä se odottaa sopivaa tilaisuutta. Ja käsitinkö nyt oikein, että siinä jakson lopussa Dwight oli lavastanut sen "lääkäripapan" syylliseksi siihen, että se Sherry pääsi karkaamaan? Hän kai halusi vaan ohjata epäilykset pois itsestään. Jotenkin niin käsitin sen koko tilanteen.

Eugene taas... Sekin on jotenkin raivostuttava, kun on niin pelkuri ja liittyi niin vaivattomasti mukaan Neganin joukkoihin. En nyt ota yhtään selvää koko Eugenesta. Huolestuttavaa sinänsä, että Neganilla on joku "älykkö" auttamassa ja ratkaisemassa jotain käytännön ongelmia ja jotenkin se sulatettu metalli -homma särähti korvaan. Voin hyvin kuvitella, että joku Rickin sakista saa niskaansa jotain sulaa metallia kauden lopussa ja kuolee siihen. Vähän paskamaista sekin, ettei Eugene antanut niille Neganin vaimoille niitä myrkkykapseleita. Pelkuri mikä pelkuri ja vähän sain sellaisia viboja, että Eugene olisi aika "mielissään" siitä, että on päässyt noin hyvään asemaan jossain sakissa. Silti toivon ja uskon, että ehkä hän on lopulta kuitenkin lojaali Rickin porukalle. Toisaalta Rickin sakki on kohdellut Eugenea aika huonosti välillä, mutta jotenkin vaikea kuvitella, että tyyppi olisi hylkäämässä "ystäviään", ja omaa pitkäaikaista sakkiaan ihan noin vain. Hän kai vain yrittää sopeutua tilanteeseen.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #86 : 01.03.2017 21:02:04 »
Metal Gearissa oli parhaat videot ja tappelin aina veljen kanssa, että haluan katsoa videot kokonaan ja kuulla keskustelut, kun se olisi vaan halunnut hypätä niiden yli ja jatkaa pelaamista. Tarina olisi kärsinyt.  ;D En tajua veljeni tyyppisiä pelaajia yhtään. Mitä ne saa pelaamisesta, kun ne ei eläydy yhtään kokonaisuuteen tai edes halua tietää koko tarinaa ja mitä siinä tapahtuu.  ::)

Spoilaa seiskakauden 11.jaksoa!

Musta oli aika kiinnostavaa seurata Eugenea. Mä eläydyn tosi hyvin sen osaan, koska toisin kuin joku Daryl niin en mä pystyisi samaistumaan siihen tuollaisessa hullun vangiksi joutumisen tilanteessa. Mulla olisi kuset niin housussa koko jutusta, että olisin aivan täysin niin kuin Eugene "Negan jo ennen kuin on edes päätynyt sinne" vai miten se meni? Mä en olisi tasan luovuttanut mitään pillereitä, koska pelko olisi niin saatanan voimakas tekijä, että ei, ei todellakaan. Eikä tarvitsisi edes nähdä sitä väkivaltaa, kun pystyisin kuvittelemaan sen jo vanhoista jutuista. Paha vaan, etten olisi niin fiksu kuin Eugene, joten en pystyisi käyttämään aivojani pysyäkseni hengissä. Pitäisi muutoin pyrkiä näkymättömyyteen ja olla se numero xxx, joka tekee jotain vähäpätöistä, mutta pysyy hengissä. En syyttäisi Eugenea suuresti siitä, jos se todella olisikin Negan, mutta luultavasti se tietää, että Negan on niitä tyyppejä, joihin todellisuudessa ei voi ikinä luottaa, koska ne on arvaamattomia. Sitä paitsi, jos mun mielessä kävi, että se vaimojen myrkkykapseleiden pyytäminen oli joku testi Eugenen luotettavuudesta, sen voisi kuvitella käyneen myös Eugenen mielessä. Tyypillinen tapa sarjoissa kuolla on se, että hyväuskoinen sankari tekee palveluksen tuntemattomille ihmisille ja menettää henkensä. Itse asiassa pikkaisen odotin sellaista kuviota tuohonkin, mutta ei sentään. Siitä olin kyllä melko varma, että se tohtori pääsee hengestään, kun se puhuis sellaisia ja olin sentään siinä asiassa oikeassa! ;D

Mä pelkään oikeastaan enemmän sitä, että osoittautuu, että Negan on tyhmä. Mä elän yhä toivossa, että se tajuaa enemmän kuin miltä näyttää, mutta pelkään, että se vaan on niin tyhmä kuin miltä näyttää. Siis että se uskoo Dwightin sanaa eikä epäile, että Dwight voisi pettää tai valehdella. Tai voi se epäillä Dwightia, mutta se haluaa pitää yllä arvaamatonta mainettaan ja näyttelee, ettei se epäile Dwightia yhtään. Yksi oikeasti tyhmä pahis lisää niin en vaan yksinkertaisesti kestä.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #87 : 01.03.2017 21:36:19 »
Se Norman Reedus -traileri on aika hauskaa katsottavaa, sillä äijä on siinä alasti. :'D
Jotenkin se kiinnittää huomion kyllä. Tekee mieli melkein ruveta pelaamaan tietokoneella. ;) Vai millä härvelillä tuollaista sitten pelataankaan, varmaan jollain pelikoneella sittenkin? Kertokaa ihmeessä minulle, jos se julkaistaan enkä ole itse huomannut, tai ainakin jos joku on julkaissut sellaisen läpipelausvideon, niin voin katsoa. Herätti kiinnostuksen kyllä, tulin uteliaaksi kun näin nuo trailerit. :)

Ja kiitos kun osallistuit keskusteluun ettei taas mene yksinpuheluksi. :D Olin kiireinen niin kerkisin nyt vasta aiheen pariin enkä tällä kertaa kerinnyt edes spoilata itseäni.

Spoilaa siis seiskakauden 11. jaksoa!

Spoiler: näytä
Tykkäsin jaksosta aika paljon siihen nähden, että siinä oltiin itselle vähemmän kiinnostavassa ympäristössä ja porukassa. Ei ollut edelleenkään liikaa väkivaltaa ja siltä mitä oli, onnistuin välttymään. :)

Minusta oli aika ilmeistä (tai ainakin näin itse oletin, kerrankin lukematta ennakkoon muiden oletuksia alle) että Eugene koettaa jälleen selviytyä sillä samalla keinolla kuin viimeksikin, eli tekemällä arvonsa ja taitonsa tiettäväksi. En usko, että hän olisi vaihtanut puolta, vaan koettaa pysyä hengissä. Vaikutti ilmeiseltä, että Neganin "luottovaimot" testasivat myrkkypyynnöllä hänen uskollisuuttaan ja kykyjään (todennäköisesti Neganin käskystä/pyynnöstä), liekö Amber itse tiennyt mitään koko jutusta. Tai toinen vaihtoehto olisi, että he olisivat oikeasti halunneet Neganin hengiltä, mutta jos siitä olisi kyse, niin olisihan heillä taatusti ollut siihen keinoja ennestäänkin? Negan tietää monitaitoisten ihmisten arvon, mutta hänelle on tietysti ensiarvoisen tärkeää se lojaalius.

Toisaalta Eugene on varmasti myös hyvillään ja nauttii hetkellisestä arvonnousustaan ja asemastaan uudessa tilanteessa. En silti usko, että olisi vaihtanut puolta, vaan että esittää.

Dwight on tavallaan säälittävä mutta enimmäkseen inhottava tyyppi, ja minulta ei oikein sitä kohtaan heltiä sympatiaa, ainakaan vielä toistaiseksi. Haikeahan se Sherryn kirje -kohtaus oli kyllä, olin aidosti pahoillani Dwightin puolesta siinä. Mies uhrasi lääkärin turvatakseen Sherryn paon, ja kun ottaa huomioon, että Sherry oli siellä jatkuvasti tarkastettavana (vieläpä raskausasioissa) niin ei ihme, jos Neganille upposi sellainen selitys. Minä vähän yllätyin, että se kuitenkin oli Sherry, joka päästi Darylin menemään. Jotenkin olin ajatellut jo välissä, että ehkä se kuitenkin oli Paul/Jesus joka avasi oven, mutta miksi se ei olisi näyttäytynyt siinä tapauksessa ennen kuin pihalla... Eli ihan loogistahan se oli, että Sherry oli asialla. Siitähän on paljon puhuttu ja pohdittu, että Daryl ja Dwight ovat paljolti samankaltaisia hahmoja (siis sarjakuva-Dwight ilmeisesti, koska itse en niissä sarjan perusteella kovin paljon yhteistä näe) ja että kenties jollakin tapaa niiden juonikuviot sivuavat toisiaan. Toivottavasti ei niinkään. Itse en sillä linjalla ole.

On tietysti idioottimaista karsia pois niitä vähiä jäljellä olevia lääkäreitä...  ::) Seuraavaksi Negan siis todennäköisesti menee hakemaan Hilltopista lääkärin velipojan ja sitten on Maggie vailla neuvolalääkäriään! Neganhan luulee Maggien kuolleen, ja on nyt yhtä vaimoa vajaa tilanne, niin se voi olla riemukas löytö äijälle, tiedä vaikka veisi Maggien mukana. Plus että siinä sivussa Darylillakin on vaarana törmätä Neganiin... Mielenkiintoista nähdä, miten tämä asia tulee etenemään. Äskeinen siis ihan omaa spekulointiani.

Sitten muuten vain hassuja havaintoja. Kun Dwight nosti sen Sherryn lapun maasta, luulin ensi silmäyksellä, että Daryl on jättänyt sille viestin ja piirtänyt törkeän kuvan paperille.  ;D ::) Tajusin vasta hetken päästä, että se oli kirjoitusta, kun käänsi sen lapun oikein päin.

Ja se Easy street -kohta oli suorastaan hilpeä. Daryl olisi tirvaissut Eugenea, jos olisi nähnyt miten se jammaili kappaleen tahdissa.  ;D

Sekin oli hiukan veikeä hetki, kun Eugene ja Dwight seisoskelivat vierekkäin kaiteen luona, kun muistaa, että eipä ollut kauankaan sitten, kun Eugene haukkasi Dwightista palan, vähän niin kuin siitä suolakurkusta. ;)

Ja vielä se hetki, kun Eugenelle osoitettiin se siisti huone siinä heti aluksi - melkein odotin näkeväni Lucillen siinä pedillä köllöttelemässä kuten Karvalakkirakastajan ficissä!  ;D

// Karvalakkirakastaja kerkisi väliin!

Lainaus
Mä pelkään oikeastaan enemmän sitä, että osoittautuu, että Negan on tyhmä. Mä elän yhä toivossa, että se tajuaa enemmän kuin miltä näyttää, mutta pelkään, että se vaan on niin tyhmä kuin miltä näyttää. Siis että se uskoo Dwightin sanaa eikä epäile, että Dwight voisi pettää tai valehdella. Tai voi se epäillä Dwightia, mutta se haluaa pitää yllä arvaamatonta mainettaan ja näyttelee, ettei se epäile Dwightia yhtään. Yksi oikeasti tyhmä pahis lisää niin en vaan yksinkertaisesti kestä.
Minä koetan ajatella, ettei Negan olisi niin tyhmä, koska se on oikeastaan aika fiksu ja pitkälle ajatteleva ja epäluuloinen. Mutta siinä suhteessa se on kyllä ihan idioottimaisen tyhmä, että laskee tosi paljon sen varaan, ettei kukaan uskalla tehdä mitään sitä uhmatakseen.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:47:46 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 597
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #88 : 06.03.2017 19:22:09 »
Jaksosta 11 ei minulla ole ollut paljon sanottavaa. En tykännyt oikeastaan yhtään ja haluan unohtaa sen kokonaan. :D

Spoilaa seiska kauden jaksoa 12

Spoiler: näytä
En tiedä miksi, mutta tämä jakso oli kovasti mieleen. Kai mulle tuli nostalginen tunnelma, että palattiin vähän siihen mitä on joskus ollut ja keskityttiin myös zombeihin enemmän. Jotenkin tullut sarjan aikana nyt olo, että on vaan Negan ja kulkijat on vaan tollainen hömelö sivujuoni, vaikka toisaalta niiden pitäisi olla osittain se pääjuttu ja musta sarjaan tulisi hurjasti lisää mielenkiintoa, jos sarja juurikin keskittyisi enemmän siihen, kuinka tuo ongelma korjattaisiin ja saataisiin kuriin jotenkin. Tunsin osaltani ehkä enemmän kiinnostusta kun välillä sarjassa on sivuttu siihen, että ongelmaan voisi olla ratkaisu yms.

Kuitenkin jaksossa sekin oli kivaa ja hyvää, että oltiin taas hetki siellä tienpäällä eikä kokoajan noissa samoissa tietyissä pisteissä. Kai sitä alkaa jo kaipaamaan, että porukka lähtisi etsimään jotain uutta ja jättäisi Negan ongelman taakseen. Toki Negan tuolta on pakko jotenkin kuopata, mutta toisaalta mikä heitä estäisi lähtemästä kauas pois.. ei Negan koskaan heitä saisi kiinni.

Lisäksi oli hyvää, että jaksossa hypittiin eri hahmoihin ja juurikin ehkä se samalla toi sitä kaivattu rauhottumista ja tunteisiin keskittymistä. Edelleen olen kuitenkin hämilläni kuinka vähän tuntuu sarjassa, että Rick välittää lapsistaan kun ei vietä heidän kanssa juuri yhtään aikaa. :D

Saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan, kun Tarakin meni kertomaan Rickille seikkailustaan eli seuraavaksi luultavasti porukka suuntaa sitten sinne etsimään aseita yms. En malta odottaa, että oikeasti homma etenisi ja porukka yhdistäisi voimansa Negania vastaan, niin pääsisi siitä juonikuviosta eroon. En tiedä miksi olen jotenkin tässä ajan kanssa jo kypsynyt tähän. Musta tämä kausi on osittain ollut aika huono juurikin omituisen etenemisen vuoksi ja on sisältänyt liikaa yksittäisiin hahmoihin keskittyviä jaksoja ja ääh. Toki löytyy paljon hyvääkin, mutta kyllä tässä jo kaipaisi jotain muuta. Onneksi jotenkin tästä jaksosta tuli pitkästä aikaa olo, että tahtoo tosiaan tietää enemmän ja haluaa nähdä ylipäätään reippaasti enemmän innolla.


Huomaan vaan kokoajan itsestäni, ettei tämä viikko-viikko tahti sovi minulle. :D Hoen tätä jatkuvasti, mutta ei mahda mitään!
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 20:56:54 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #89 : 06.03.2017 21:56:02 »
Minä en ole vielä päässyt näkemään uutta jaksoa, mutta muuten olen ollut 110% twd-tunnelmissa koko viikonlopun. Eilen illalla tämä tyttö sai kolme halausta Normanilta itseltään! <3 <3 <3 Olen ihan fiiliksissä vieläkin. Varmaan koko loppuvuoden! ;D

Sain mielenkiintoista infoa hahmoista ja tuskin maltan odottaa, että pääsen purkamaan videoita ja kertomaan teille lisää. Mutta näin lyhyesti pari juttua:

Spoilaa seiskakauden aiempia jaksoja

Spoiler: näytä
* King Ezekiel on naistenmies! Iiks! ;)
* Eugene vaihtoi sittenkin oikeasti puolta, mikä pettymys! (Ellei tulevissa jaksoissa tilannetta pohjusteta uudelleen, mutta tämänhetkisen tietämyksen mukaan näin. :(
* Tomilla (Paul/Jesus) on hiuslisäkkeet mutta se kasvatti oman parran, kun inhosi ekojen jaksojen tekopartaa. Kaikki tytöt kysyy siltä jatkuvasti, mitä hiustenhoitotuotteita se käyttää. ;)
* Abraham rakasti Sashaa oikeasti, ja vaikka hän jättikin Rositan "huonommin kuin Rosita olisi jättänyt Aben vastaavassa tilanteessa", hän silti uskoo että Rosita ymmärsi jutun eikä kantanut kaunaa.


Terveiset Lontoon Walker Stalker Conista.  :D
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:48:15 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #90 : 07.03.2017 10:24:44 »
Ai kauheeta, sä olit siellä! Mä olin passiivisesti aggressiivinen koko viikonlopun, koska sain tietää tosta niin myöhään, enkä enää millään olisi ehtinyt hommata itselleni lippuja saati mitään muutakaan. Pitää toivoa, että se tulee Lontooseen toistekin, koska silloin mä todellakin olen sinne menossa, maksoi mitä maksoi :D Oletan, että nautit kovasti!

Spoilaa aiempia jaksoja!
Spoiler: näytä

Voi että sentäs, Ezekiel :D Miksen ole yllättynyt tästä? Ja Eugene, ei saa!! Nyt olen lievästi sekä järkyttynyt että vihainen. Mutta Talking Deadissä Josh sanoi sen Neganin "You don't need to be scared anymore" olevan Eugenelle se, mitä se tarvitsi. Taikasanat, tavallaan. Kuvitelkaa Abrahamin ilme, kun se sieltä pilven reunalta Eugenea kiroaa. Ihana kuulla tuo, että Abraham rakasti Sashaa oikeasti <3 Ja Tom! Voi apua, rakastan niitä hiuksia liikaa, voisin vaan mennä ja letittää niitä niin monella tavalla ja niin söpösti, etten nyt ihan kestä :D Haha, kyllä minäkin haluaisin tietää, miten ne hiukset näyttää koko ajan niin hyvältä! Mulla on samanlaiset (jaiks) ja vähän inhoan sitä, kun miehellä on paremman näköiset hiukset kuin mulla :P


Ja sitten spoilaa 12. jaksoa ja vähän tulevaakin!

Spoiler: näytä
Tuo jakso sai mut jotenkin tosi hyvälle tuulelle! Rakastin sitä, miten paljon Rick ja Michonne hymyili ja nauroi, ja se ihan oikeasti tarttui! Ja kun rakastan Andyn hymyä ja naurua niin senkin takia se oli aika ihanaa <3 Kyllä se muutaman kerran säikäyttikin! Herran jestas se, kun Michonne luuli, että Rick kuoli... Tuli siinä muutama kyynel tirautettua, vaikka olin ihan varma, että jostain se Rick vielä pelmahtaa - ja niinhän hän teki. Väkisin vaan tuli mieleen se, kun Kirkman nyt vissiin sanoi suoran epäsuorasti, että Rick tulee kuolemaan jossain vaiheessa, "It's not about him anymore" vai miten hän oli vastauksensa esittänyt. Tosin eihän se nyt heti seuraavassa jaksossa voi henkeään heittää. Tosin se käsi mietityttää edelleen, vaikka tuossa ei näyttänytkään vaivaavan. Rick oli jotenkin tosi hölmö koko jaksossa: se, kun laskeskeli montako walkeria on jäljellä siinä ihan vaan pokkana ja sitten kiipesi sinne maailmanpyörään, josta poikarukka sitten tipahtikin :D

Tara kertoi Oceansidesta Rickille! Ja Jadis olisi halunnut kissansa takaisin, mutta Rick ei anna sitä :D En mä kestä, se oli ihan huikea. Ja musta nyt tuntuu, että toi Rositan ja Sashan suunnitelma tulee menemään pieleen oikein urakalla, toinen ihan varmana kärsii siitä. Sashan mahdollisesta kuolemasta olenkin jo sanonut, mutta nyt Kish on raskaana, joten voisiko se olla Rosita? Tuli vain mieleen. Oli muuten kiva nähdä, että Sasha oli päässyt Hilltopiin ihan ehjänä, oletan että samoin Jesus.

Mun viesti nyt on vaan jotain ihme fanityttöilyä, voi kamala.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:47:47 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #91 : 07.03.2017 15:07:10 »
Vau Fiorella! Varmasti mahtava kokemus. Tule kertomaan toki lisääkin tuosta conista, jos yhtään tuntuu siltä. :D

Spoilaa seiskakautta ja uusinta jaksoa!

Voi paska, jos Eugene nyt oikeasti vaihtoi puolta. Raukka, mikä raukka. Mut toisaalta onhan se koko ajan ollut sellainen pelkuri, etten tavallaan ole yllättynyt, jos se on nyt tosissaan vaihtanut kelkkaa Neganin sakkiin. Nyt sitä toivoo vielä vahvemmin, että äijä pääsisi sarjassa hengestään, jos pystyy tuosta noin vaan kääntämään selkänsä vanhalle porukalleen. >:( En muuten tullut edes ajatelleeksi, että ne Neganin "luottovaimot" mahdollisesti testasi Eugenen luotettavuutta (Neganin käskystä). :'D Siksi tää topikki onkin niin kiva, kun te selvästi luette paremmin rivien välistä noita tapahtumia ja saan teidän kommenteista lisää näkökulmia asioihin. :')

Mäkin tykkäsin tuosta uusimmasta jaksosta. :D Michonne ja Rick oli söpöjä yhdessä ja nyt ehkä alan jo vähitellen lämmetä sille ajatukselle Rickistä ja Michonnesta parina. :) Mä oikeesti toivon, ettei Michonne kuole tässä sarjassa, koska se on edelleen yksi mun suosikkihahmoistani ja tuntuis aika ankeelta, jos se kirjoitettaisi ulos sarjasta. Vähän tulin jo huolestuneeksi siinä kohdassa, kun Rick ja Michonne puhui siellä autossa siitä, että niistä kumpi tahansa voi kuolla siinä tulevassa yhteenotossa Pelastajia vastaan ja että enää ei ole kyse vain heistä, vaan tulevaisuuden turvaamisesta jälkikasvulle ym. :/ Samaan aikaan mua vähän huvitti koko keskustelu, kun Carlia ei mainittu sanallakaan, mut Judith mainittiin, eikä Rick ole varsinaisesti juurikaan viettänyt aikaa Judithin kanssa. Välillä on tuntunut, ettei se edes muista koko lapsen olemassaoloa... :'D

Se oli aika raastava kohta, kun Michonne luuli, että ne zombit raateli Rickiä siinä ja se miten lukkoon ja toimintakyvyttömäksi Michonne ajautui sen järkytyksen vuoksi. :c Mäkin koko ajan aavistin, että tuskin Rick nyt kuolisi zombien kynsiin, mutta oli silti aika pysäyttävä kohtaus, kun pystyi eläytymään siihen Michonnen tuskaan. Mä olen myös huojentunut, että Tara viimeinkin kertoi Rickille siitä "naisporukasta". Ehkä ne seuraavaksi suunnistaa sinne, saa nähdä mitä sitten tapahtuu.

Mäkin olin tosi mielissäni, että tässä uusimmassa jaksossa oli paljon zombeja, koska munkin mielestä Neganin uhka on ollut tällä kaudella selvästi enemmän läsnä kuin zombeista johtuva uhka. Oli ilo katsella vaihteeksi Rickin ja Michonnen zombien lahtausta ja sitä niiden välistä kemiaa tuollaisessa tilanteessa.

En voi edelleenkään sietää Rositaa. Se selvästi haluaa vaan Neganin hengiltä hinnalla millä hyvänsä, millään muulla ei näytä olevan sille mitään väliä. Tuntuu, että hän ikään kuin haluaisi jo "kuolla pois". Mäkin vähän epäilen, että tuo Rositan ja Sashan missio tulee päättymään huonosti. Toivon edelleen, ettei Sasha kuolisi, Rositasta voitaisi jo päästä, koska sitä ei selvästi enää kiinnosta mikään muu kuin Neganin tappaminen.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #92 : 09.03.2017 17:04:15 »
Back to the business! :D Univelat nukuttu pois ja lomapäivä vielä, mikäs sen mukavampaa. Kerkisin katsoa jo uusimman jakson ja Talking deadinkin. Ketä muuta järkytti oivallus, että enää neljä jaksoa jäljellä ja sitten joutuu taas odottamaan uutta kautta ties minne asti...  ::)

Spoilaa seiskakauden jaksoa 12

Spoiler: näytä
Tuli vähän samat tunnelmat kuin niiinalle, päästiin pitkästä aikaa tien päälle, kun pitkän aikaa on pysytty tiukasti asutuksessa ja jotenkin se vaeltelu korvessa on ollut minusta yksi mielenkiintoisimpia asioita sarjassa, kun ei yhtään tiedä, mitä seuraavaksi vastaan tulee. Se tivoliympäristö oli hauskasti keksitty ja vähän vaihtelua tuova juttu, ja siinä sai niitäkin kulkijoita listittyä vähän eri tavoin kuin ennen. Tavallaan pidin siitäkin että vaihteeksi oli ihan zombievastuksia eikä muita ihmisiä vastaan taistelua, vaikka myönnetään, että pidin käden edessä enkä katsonut tarkkaan yhtään ällöä zombintappoa. ;)

Kuherruskuukausi oli tosi herttainen juttu ja jotenkin erityisen ihanaa siksikin, että edes hetken aikaa arvon pariskunta pääsi elämään rauhassa kahdenkeskistä aikaa ilman vastuuta lapsista ja koko kylästä. Ja taisivat ottaakin siitä kaiken ilon irti. ;) Ruokaakin riitti vaikka kuinka. Oli suloista, kun Rick ja Michonne oikeasti hymyilivät ja hassuttelivat ja saivat vähän rentoutua. Jo se, että Michonnen kanssa Rick pystyi oikeasti nukkumaan kertoo heidän välisestään luottamuksesta.

Rick oli taas jotenkin ihan idiootti. Kesken zombien listimisen se päätti lähteä kiipeilemään maailmanpyörässä! Seriously?!!  ::) Jos se olisi ampunut peuran sinne aitaukseen, niin ennen kuin se olisi ehtinyt sanoa hep ja hoi, zombit olisivat syöksyneet peuran kimppuun ja syöneet sen alta aikayksikön joka tapauksessa. Olisi tappanut ne hiljaisesti ensin, niin tuskin peurakaan olisi siitä minnekään karannut. Spoilaannuin tällä kertaa vahingossa tuosta Rickin pelastumisesta, mutta ihan hyvä vain, niin en säikähtänyt, olisin muutenkin tutkinut juonipaljastuksia jos olisin kerinnyt. Tulipa ihan huvittunut olo, että se tavallaan toisti Glennin roskis-tempun. ;)

Pikku Judith on kasvanut ihan hirveästi! :D Minua jotenkin huvittaa, kun kaikkialla aina korostetaan, että kauden alun tapahtumista on vasta niin ja niin lyhyt aika, vaikka katsojille tietysti onkin mennyt jo pitkään, mutta lapsi sen kuin kasvaa että humisee. ;) Judithin tämänhetkinen näyttelijä on järjettömän suloinen, toivottavasti pitäisivät tuon palleron (tai ne, koska yleensä niillä on ollut kaksoset Judithin roolissa) mahdollisimman pitkään. Joku aiemmista Juditheista ei ollut minusta yhtä söpö, ja lisäksi tyttö ei ole ikinä kovin saman näköinen kuin edelliset!

Taran ja Judithin hetki yhdessä oli siitäkin kiva, että Tara sai helpottaa henkisiä paineitaan puhumalla edes jollekulle (mietin vain, että tuon ikäinen kyllä alkaa jo toistella sanoja kuin pikku papukaija!) ja että viimein näytetään, kuka koko lasta edes hoitaa... Ärsyttääköhän muita Alexandriassa, miten Rick lykkää naperonsa kenen tahansa hoiviin ja huitelee itse päiväkausia ties missä...  ::) Ja mietin sitäkin, että olisipa tapaus, kun tuollaisessa zombien ja muutenkin sotatoimien valtaamassa maailmassa pikkutyttö kuolisi siihen, että tukehtuu korun osaan, jonka tunkee suuhunsa... Ei kai se Tara noin helposti särkyvää korua noin pienelle kokonaan antanut!

Oceansiden värvääminen tavalla tai toisella on siis seuraavana ohjelmistossa. Tämä osa kautta menee niin hitaasti, kun kaikki tietävät kuitenkin, että se all out war tulee kuitenkin tapahtumaan, ja aikaa silti kulutetaan vitkasteluun ja suostutteluun... No, ensi kaudella sitten varmaan jo soditaan.

Jadisin kanssa neuvottelu ja "kissa takaisin" -vaatimus sai virnistelemään. Mutta eikö ketään Rickin pölvästiporukasta epäilytä, että Neganilla olisi joku tarkkailija vahtimassa niiden tekemisiä? Jos niillä oli neuvotteluissa mukana Alexandrian kaveriporukkaa, se tarkoittaa, että Rick ja Michonne ovat tulleet kotiin ruoka- ja aselastin kanssa ja jatkaneet matkaa sieltä. Tässä ohjelmassa kaikki ovat tyhmempiä kuin mitä oletan. Jos olisin Negan, todellakin laittaisin vahdin jonnekin lähipuuhun tarkkailemaan kiikareilla, minkä verran ne oikeasti tuovat tavaraa ja minkä verran antavat Pelastajille, saati että tietäisivät muutenkin vähän, mitä siellä aitojen takana touhutaan. Jos olisin Rick, epäilisin tässä vaiheessa jo kaikkea niin, että Negan saattaa olla selvillä asioista. 

Minua myös harmittaa edelleen pahan kerran, että ne ilmeisesti todella vetävät tuonkin Eugenen juonikuvion helpoimman kautta. Ehkä sitä vain itse kehittelee päässään mutkikkaampia juonia, jotka toimisivat varmasti yhtä hyvin tai paremminkin. Ilmeisesti se nyt kuitenkin menee niin, että naiset olisivat halunneet päästä eroon Neganista myrkkykapselilla ja ettei Eugene uskaltanut ottaa riskiä, että jokin menisikin pieleen, nyt kun hän on Neganin silmissä hyvässä valossa. Josh vitsaili, kun häneltä kysyttiin, mitä hän sillä tabletilla oikein sitten teki, että no, söi sen itse niin sai sikeät yöunet.  ;D

Nyt pelkään entistä pahemmin, että Rosita tapattaa Sashan tällä typerällä itsekkäällä missiollaan.  :-\  Näyttelijät puhuivat Rositan surusta ja siitä, miten lyhyt aika vasta on kaikesta ja että eri ihmiset käsittelevät surua eri tavoin ja että "antakaa nyt vähän armoa Rositallekin", mutta olen silti sitä mieltä, että kaikkihan tuolla ovat menettäneet läheisiä ja mikä Rositasta sen erikoisemman tuossa suhteessa muka tekee...

Spoilaa seiskakauden sneak peekia jaksosta 13

Innostuin, kun ensi jakson sneak peekissa näytettiin taas Carolia, joka selvästi on elpynyt takaisin toimintatarmoiseen suuntaan nähtyään Darylia pitkästä aikaa. Vaikuttaa tosiaan siltä, että se näki Darylin läpi ja lähti kysymään Morganilta, mikä on oikeasti homman nimi. Tulin iloiseksi, että Carol näytti taas vähän enemmän ärhäkältä ja reippaammalta omalta itseltään. Jos se vaikka sai harlekiini-romaanit luetuksi loppuun mökistä ja kaipaa viimein vähän actionia itsekin. ;) En malta odottaa. Ja nyt jotenkin odotan myös tosi innolla Morganin ja Carolin kohtaamista. Se edellinen hyvästijättöhetki oli niin herttainen!


No niin, ja sitten seuraavaan aiheeseen, eli lyhyt (// LOL, tulipa tosiaan "lyhyt"  ::) ) katsaus Walker Stalker Coniin. :)

Lainaus
Pitää toivoa, että se tulee Lontooseen toistekin, koska silloin mä todellakin olen sinne menossa, maksoi mitä maksoi.
Kyllä se tulee, ensi maaliskuussa, päivät jo julkistettiin. Ja sen voin taata, että se maksaa.  ::) Ala säästämään rahaa ajoissa.

Näin yleisesti sanoen, tapahtuma antaa eniten fanille, joka on niin innostunut teemasta, että jaksaa seisoa jonossa pitkiä, pitkiä aikoja ja viihtyy väkijoukossa (jopa tungoksessa), on joko aktiivinen juttelemaan kaikkien mahdollisten ventovieraiden kanssa tai viihtyy todella hyvin yksinään (tai sitten pitää lähteä omalla kaveriporukalla), on valmis siihen, että kaikki maksaa erittäin paljon ja että kaikesta maksamisesta huolimatta ei pakosti saa sitä mitä haluaa. Mukaan kannattaa ottaa reilusti vettä ja evästä, koska kesken jonon et pääse ostamaan mitään, ja kaikki syöminenkin on aika kallista, tietenkin.

Tuo tapahtuma on käytännössä iso messuhalli, jossa tähdillä on omat pöytänsä, joihin jonotetaan että saa nimmarin ja hetken jutteluaikaa, sen lisäksi ammattivalokuvausmahdollisuus suosikkinsa kanssa, ja myyntipöytiä joissa on kaikkea aiheeseen jotenkin liittyvää (ja paikoin muutakin) fanitavaraa. Ja kaikki mitä teet, maksaa ja todennäköisesti paljon maksaakin. Luin jo netistä, että jotkut ovat pettyneet ja lähteneet pois, koska rahat ovat loppuneet kesken, eikä ole ollut "mitään tekemistä" sen lisäksi, että olivat käyneet valokuvassa. Myyntipöydistä moneen kävi maksukortti, mutta kaikki muu pelataan kylmällä käteisellä. Ja hinnat olivat kuulemma nousseet viime vuodesta. Tähdillä oli (heidän kunkin omista toiveista riippuen) tarjolla mahdollisuus nimmariin, selfieen tai molempiin (usein yhteishinta, muttei kaikilla) tai vain johonkin niistä, ja vapaaehtoiset koettivat kieltää tai estää ihmisiä ottamasta itse kuvia pöydissään olevista tähdistä, eli periaatteessa vain rahalla sai muiston käynnistään. (Minä kyllä sain aika hyvin etäkuvia aika lailla kaikista, kun katsoin sopivan hetken enkä mennyt siihen jos joku oli estämässä, tai pyysin nätisti anteeksi jos olin jo kerinnyt ottaa ja joku tuli sanomaan ettei saa. ;) ) Viime vuonna nimmarin hintataso oli ollut tähdestä riippuen 30-70£ ja tänä vuonna se oli 40-90£. Esimerkiksi saattoi olla että nimmari 45£, selfie 45£ tai molemmat yhteishintaan 75£, summat vaihtelivat suuresti per henkilö. Joillakin luki "no selfie" ja joillakin sai selfien ilmaiseksi kun oli ostanut nimmarin. Isojen tähtien nimmarit yksistään olivat jotain 70£ tai ylikin, sivuhahmoilla oli halvempia. Rahastustahan se on, mutta itse ajattelen sen niin, että et oikeastaan maksa siitä nimmarista sinänsä, vaan siitä että saat henkilökohtaisen hetken suosikkinäyttelijäsi kanssa. Käytännössä tämä tapahtuu niin, että on VIP- ja tavalliset jonot, joista otetaan suunnilleen vuoron perään faneja tapaamaan tähteä. Ensin menet rahastajan luo, joka ottaa rahasi, sitten saat valita useista vaihtoehdoista mieleisesi valokuvan (tai jos raaskit ostaa monta niin kuvat, tai jos halusi johonkin omaan juttuun nimmarin niin sekin maksoi erikseen), vapaaehtoinen kirjoittaa lapulle nimesi ja/tai toiveesi, mitä haluat että kuvaan kirjoitetaan nimmarin lisäksi (tosin minulle ja varmasti monille nuo kirjoittivat kuvaan jotakin muutakin omin päin, esim. "Jesus loves you!" ;D ) ja sitten menet kuvasi kanssa tähden luo, juttelet hetken, kenties tähti halaa, kättelee, antaa läpsyn, ottaa selfien tai muuta vastaavaa, ja sitten seuraava kehiin. Tässäkin sivusta seuraten joillakin se hetki oli tosi lyhyt, ja toisten kanssa jäivät jopa keskustelemaan pidempäänkin. 

Viime vuonna tapahtuma järjestettiin ensi kertaa Lontoossa ja se oli ollut järjettömän kaoottinen, koska porukkaa oli niin paljon eikä asioita oltu osattu organisoida vielä kunnolla. Juttelin monien kanssa, jotka olivat olleet viime vuonna, joten tosi moni asia oli selvästi nyt paremmin. Tapahtumatilaa oli hankittu enemmän, ja pääsylippuja oli myyty tuhat vähemmän per päivä tänä vuonna, joka selvästi näkyi siinä, että siellä mahtui paremmin kulkemaan. Edellisvuonna Normanin nimmarijono oli ollut ihan käsittämätön massa, joka täytti koko yläkerran puoliskon. Yksi tyttö kertoi kaveristaan, joka oli jonottanut Normanin nimmaria seitsemän tuntia (käytännössä koko päivän) eikä silti saanut sitä! Tänä vuonna siihen oli myyty neljä ryhmää nimmarijonon pääsylippuja, jotka olivat menneet sekunneissa loppuunmyydyksi, joten todella moni jäi ilman Normanin nimmaria tai kuvaa. Samoin Jeffrey Dean Morgan oli niin suosittu, että sillekin oli ennakkomyydyt nimmarijonoliput. Andrewilla oli kuvaukset Lontoossa samalle päivälle joten hän oli vain osan päivää ja ei kirjoittanut nimmareita ollenkaan, mikä oli monen Rick-fanin kohdalla suuri pettymys. Käytännössä hänet tapasivat vain ne, jotka olivat onnistuneet saamaan valokuvausajan Andrewin kanssa. Plus tietysti paneelikeskustelussa hänet näki, kuka riittävän lähelle pääsi. Toki siinäkin oli screenit, joilta näkyi suurennettuna, niin parvekkeilta ja sivustakin pystyi katsomaan. Eräs nainen epäili, että viime vuonna Melissa McBride järkyttyi siitä ruuhkasta niin, ettei siksi tullut tänä vuonna, tiedä hänestä pitääkö paikkansa. Oli sääli, ettei hän ollut, koska jos vielä olisin tavannut Melissankin, olisin ollut ihan onnessani!

Coniin myydään erilaisia lippuja: joko pelkkä la/su peruslippuja (general admission) tai viikonloppu-peruslippu, jotka käytännössä vain oikeuttavat sisäänpääsyyn. VIP-lipulla pääsee puolitoista tuntia aiemmin sisään eli käytännössä paremmalle paikalle nimmarijonossa, sekä nimmari- ja valokuvausjonoissa on omat jonot eri lipputyypeille, joista otetaan vuoron perään tai vipit ensin, ja pääsee istumapaikalle paneeleihin, sekä saa jotain julisteita ja hienomman lapun kaulaan muistoksi. Golden VIP sisältää myös kaksi valokuvaa tähtien kanssa ja jotain lisäetuja ja Platinum VIP (jos on valmis maksamaan toista tonnia) neljä kuvaa, parhaat paikat paneelikeskusteluihin, t-paidan, lounaan jne. Platina-vippiä näytti olevan monella pyörätuolilaisella, eli ehkä siitä kannattaa maksaa lähinnä silloin, jos on muuten heikot edellytykset päästä minnekään jonon ja ruuhkan keskellä, plus sattuu olemaan rikas.
 
Valokuvaus (photo op) toimii täysin liukuhihnajuttuna. Liput kuvaukseen ostetaan netistä ennakkoon (ja voitte uskoa, että niistäkin suosituimmat myyvät HETI loppuun!) ja hinnat ovat tähdestä riippuen jotain 35-95£ ja yhteiskuvista enemmän, esim. koko castin kanssa pääsi kuvaan jos oli valmis maksamaan melkein tonnin...  ::) Ja tuo toteutuu käytännössä niin, että lunastat lipun, menet oikeaan aikaan oikeaan jonoon (siihen oli varattu iso halli, jonka lattia oli raidoitettu teipillä, ja se oli täynnä, kirjaimellisesti täynnä porukkaa koko päivän!!!) ja kun pääset hallin toiseen päähän, siellä on valokuvaaja, tähti ja muutama vapaaehtoinen. Annat lipun, lasket laukun pöydälle, menet viereen, kuva otetaan että räps, otat laukkusi ja poistut vauhdilla, ja kun olet kiertänyt hallin siihen asti, missä tulostimet ovat, nappaat siitä omasi ja poistut tieltä niin pian kuin suinkin, ettet tuki reittiä. Siinä ei todellakaan ole aikaa kuin ehkä sanoa hei. Kuulemma vapaaehtoiset/turvamiehet alkavat huutaa tai poistavat sinut ripeästi, jos jäät vitkastelemaan. ;) Ohjeissa lukee, että teoriassa on mahdollisuus toivoa jotain erikoista asentoa tms, mutta käytännössä se ei kyllä aina toiminut, vaan lähinnä ihmisillä oli sellaisia "seison julkkiksen vieressä" -kuvia. Minulla kävi tässäkin ihmeellinen tuuri; olin saanut hankituksi yhden viimeisistä kuvista sunnuntaille Tom Paynen kanssa, ja katselin miten se jono eteni ripeästi edelläni; ihmiset menivät Tomin kainaloon (suunnilleen seisoi käsi valmiina ojossa siinä), kamera räpsähti, seuraava kehiin, ja niin edelleen. Kun tulin siihen, Tom katsoi minuun ja sen ilme oikein kirkastui, se hymyili ja sanoi: "Hei taas! Sehän olet sinä." Ja se oikein rutisti minua syliinsä kuvassa. En voi uskoa, että sen ihmistungoksen jälkeen, mikä siellä oli, se muisti minut edelliseltä päivältä ja sanoi vielä heippa kun lähdin!!! Tuo oli oikein huippuhetki minulle koko tapahtumassa.   

Kun nyt siis puhutaan siitä, että koko tämä juttu meni minun osaltani kuin jossain unessa tai mielikuvituksessa, en tiedä kannattaako edes mennä sinne uudelleen toiste, kun tuskin tätä paremmin mikään pystyy enää menemään. :D  Suurin tavoitteeni oli tietysti Normanin tapaaminen, kuten arvaatte, mutta sen varaan en paljon laskenut, koska sain kuulla koko tapahtumasta vasta kun kaikki oli jo loppuunmyytyä, mikä tietysti harmitti, kun olin sattuman kaupalla juuri silloin Lontooseen menossa muutenkin. Mutta ensinnäkin sain umpituurilla edellisellä viikolla ostetuksi VIP-lipun noin puoleen hintaan normaalista, kun jonkun kaveri ei päässytkään tulemaan. Seuraavaksi ihmeenä sain tosiaan ostetuksi sen kuvan Tomin kanssa, että vielä oli joku jäljellä (todennäköisesti tullut peruutus ja laittaneet uudestaan myyntiin) ja sitten kun lauantaina arvoin, mihin nimmarijonoon menisin ensin, tein oikean valinnan ja pääsin hyvälle paikalle aika eteen Laurenin jonoon. Lauren tuli paikalle noin tunnin ennen Tomia, joka oli toinen vaihtoehtoni. Vapaaehtoiset katkaisivat jonon aina aika ajoin ja käskivät tulla myöhemmin uudelleen, ettei ruuhka menisi liian suureksi (tämäkin viime vuodelta opittua), ja se katkaistiin juuri minun selkäni takaa, eli sain jäädä jonoon. Näin olin hyvällä paikalla katselemassa, kun muut tähdet tulivat juuri siitä ovesta sisään. Näin Andrewin ihan läheltä, ja monen muunkin! Lauren jäi juttelemaan kanssani aika pitkäksi aikaa ja oli todella sydämellinen, ihasteli "kaunista ja erikoista" nimeäni ja piteli minua kädestä. Vau. Kerroin siitä Hilltopin Finlandia-kohtauksesta ja hän oli että vau, eipä tiennytkään, pitää kysyä ohjaajalta tiesikö hän siitä. Laurenista ei saanut ottaa kuvia eikä selfietkään olleet sallittuja, mutta hänestä henki sellainen filmitähtimäinen karisma, että tapaamisesta tuli todella vaikuttunut olo. Siitä suuntasin Lennien (Morganin) jonoon, koska Lenniekin oli vain yhden päivän paikalla. Siihen oli aika pitkä jono, mutta pääsin VIP-lipulla melko lailla suoraan jonon ohi, oli vain muutama ennen minua. Lennie oli äärettömän charmikas mies, voi että. Ja kun hän kuuli että tulin Suomesta, hän yllätti kaappaamalla minut oikein kunnon karhunhalaukseen ja sanoi, kiitos kun tulit! :D Vau siitäkin. Ja hänkin jäi juttelemaan aika kiireettömästi, keskustelimme Morganista ja Carolista ym. Sitten menin (oikeastaan päädyin vahingossa) Andrewin Rick-paneelin jonoon yli tuntia etuajassa ja pääsin sen myötä tosi hyville paikoille istumaan, kun se oli vielä tosi suosittu ja ihmisiä oli joka paikassa ympärillä kuin muurahaisia keossa! Näin Normanin parvekkeelta moneen kertaan aika läheltä, ja myös JMD:n. Olin jo siitäkin ihan onnessani, koska sinne nimmarijonon lähimaillekaan ei laskettu ketään ylimääräisiä norkoilemaan. Olin suunnitellut, että toisena aamuna jonotan Laurenin jonoon ja toisena Tomin, mutta kun päivän päätteeksi oli jo jono lyhentynyt ja pääsin vielä sillä VIP-lipulla melkein suoraan (ehkä kolme ihmistä oli ennen minua), menin vielä Tomin nimmarijonoon ennen kotiinlähtöä. Hänkin oli jo väsynyt varmasti siinä vaiheessa iltaa, mutta oli tosi keskittynyt silti jokaiseen ja aidosti läsnä kullekin (no, näyttelijöitähän ne ovat, ja hyvän palkan tuostakin työstä saavat!) ja juttelimme siinä, hänkin oli aivan ihanan sydämellinen ja lämminhenkinen. Siitä tapaamisesta jäi tosi hyvä mieli. Minulle hyvin mielenkiintoinen tapaaminen oli myös kirjailija M.R.Careyn tapaaminen, koska olin juuri lukenut hänen kirjansa Maailman lahjakkain tyttö (suosittelen!) ja kun siinä ei ollut jonoa, sain rauhassa keskustella kirjasta ja sain häneltäkin nimmarin ja kuvan hänen kanssaan, peräti ilmaiseksi. :) Mukava ihminen hänkin, ja kirja oli mukaansatempaava, pitää etsiä häneltä lisääkin luettavaa. Norkoilin myös vakoilemassa Normanin (ja Jeffreyn) valokuvanottoa, joka oli myös aika mielenkiintoista, siinä ainakin näki, miten se homma toimi käytännössä ja minusta oli tosi kiva katsella (ja yrittää kuvata) Normania kuitenkin kohtuullisen läheltä (ehkä 20m tai tiedä vaikka lähempääkin). Tosin sitten, kun siihen tuli muutakin porukkaa kuin me pari kolme, järjestysmies hätisti kaikki pois. ;) Siinäkin vietin kuitenkin mukavan puolituntisen.

Seuraavana päivänä en mennyt niin ajoissa jonoon, vaan nukuin rauhassa vähän pidempään, kun ei ollut enää sellaista nimmaria, jota olisin tarvinnut, paitsi tietysti Norman, johon ei käytännössä ollut minkäänlaista mahdollisuutta. Lauantainahan olin kahdeksalta jonossa oven ulkopuolella, kun ysiltä oli VIP-sisäänpääsy, eikä jono ollut vielä mitenkään kohtuuttoman pitkä siinä vaiheessa, varmaan olin ensimmäisten sadan tai 150 joukossa kuitenkin. Tähdethän eivät todellakaan tulleet paikalle vielä siihen aikaan, vaan siinä oli ensin ulkona jonossa odottamista, sitten sisällä jonossa odottamista ja Lauren taisi tulla aika lailla ensimmäisten joukossa joskus kymmenen pintaan. Norman ja JDM vasta varmaan vielä tunnin myöhemmin. Viihdyin kuitenkin hyvin, tutustuin ihmisiin siinä odotellessa ja takanani jonossa ollut tyttö oli tosi hyvä bongaamaan näyttelijöitä kun he tulivat ja vinkkasi aina minullekin. :) Sunnuntaina tosiaan vain tutkailin myyntipöytiä (en kuitenkaan ostanut paljon mitään), hengailin ja juttelin ihmisille ja varmistin paikkani kaikissa paneeleissa, joista useimpiin pääsin hyvälle tai erittäin hyvälle paikalle! Vain viimeiseen, joka oli Negan ja Saviours -paneeli, oli jono jo valmiiksi pitkä edellisen ollessa kesken, joten kun siitä porukka purettiin, joutui väkisinkin aika kauas, mutta sain siihenkin kuitenkin istumapaikan, vaikkakin kauemmas. Se oli yhtä suosittu kuin Rickinkin oma. Tapahtuma päättyi tähän paneeliin, ja liukenin siitä heti sen loputtua, etten jäisi keskelle ruuhkaa. Menin vielä kurkkaamaan yläkertaan, jos saisin edes viimeisen kaukaisen silmäyksen Normaniin ennen lähtöä, ja yksi vapaaehtoisista kysyi, tahdonko tavata hänet. Siellä oli vielä viimeinen maksettujen nimmareidenkin jono pahasti kesken, joten en heti tajunnut mitä hän tarkoitti, mutta tyttö viittasi sen linjan ohi, minkä yli ei saanut mennä, ja sanoi että mene tuonne jonoon, he eivät voi taata mitään, mutta päästivät muutamia mukavia ihmisiä sinne, siinä toivossa jos Norman vielä ottaa jokusen vastaan ilman ennakkolippuakin. Meitä oli siinä varmaan alle 30 yhteensä, ja odotimme ja juttelimme siinä ehkä noin tunnin, katselimme Normania ja jonon etenemistä ja uskomatonta mutta totta, että todella pääsimme vielä sitten tapaamaan Normania ja sain nimmarin, yllättävän paljon keskusteluaikaa, ja peräti kolme eri halaustakin! Norman piteli minua kädestä, katsoi silmiin ja sanoi nimeni! Voi että! <3 Ja antoi minulle karkkipussin. :D Hatunnoston arvoinen suoritus sinänsä, että niin pitkän ja rasittavan päivän jälkeen reilusti yliajalla hän vielä todella käytti aikaa meihin jokaiseen ja jaksoi keskittyä jutustelemaan ja tekemään jokaiselle hetkestä erityisen. Ja siinäkin minulle vielä tuli vähän pidempi aika olla kuin muille, uskomatonta mutta totta. Kyllä totisesti oli metrolle kävellessäni sellainen olo, että tapahtuiko tämä oikeasti vai näinkö unta!

Koska en tietenkään ollut tiennyt valmistautua ennakkoon, en ollut tehnyt mitään henkilökohtaisia lahjoja tähdille vietäväksi, mutta olin ottanut Fazerin suklaata mukaan ja jaoin "sinivalkoista" suklaata, jota etenkin Lauren oikein jäi tutkimaan ja kyseli Suomesta ja sanoi, että kunhan käy tauolla, hän maistaa sitä. :) Etenkin Norman oli saanut tosi paljon fanilahjoja, piirustuksia ja tavaroita, joita hän oli laitellut seinälleen koristeeksi ja joitakin jakoi eteenpäin faneilleen (todennäköisesti se minunkin saamani karkkipussi oli joltakulta saatu) ja hän myös yllätti fanejaan päivällä tuomalla ison pinon pizzoja ja jakamalla niitä nälkäisille jonottajille! :D Se oli oikeasti tosi herttainen ja hauska tyyppi ja sellainen, jonka seurassa oli todella rentoa ja kotoisaa olla ja jutella. Oikeastaan nuo kaikki miehet olivat sellaisia maanläheisiä ja tuttavallisia, mutta Laurenin seurassa tuli sellainen vaikuttunut olo, kuin juttelisi jollekin tosi suurelle filmitähdelle; hänessä oli sellaista säteilyä ja karismaa, että harvoin olen missään moiseen törmännyt. Vähän kuin olisi jutellut jollekin Audrey Hepburnille tai vastaavaa, melkein tärisin jälkeenpäin. Näin periaatteessa kaikki tähdet, jotka siellä olivat, osan kauempaa ja tärkeimmät läheltäkin! Jonkunlainen kuva taitaa myös olla jokaisesta saatu. Eivät minua niin kauheasti mitkään Simonit, Kuvernöörit ja Dwightit kiinnostaneetkaan. Eugenen ja Abrahamin näyttelijät olivat suosittuja ja hauskoja miehiä, heidän luokseen oli aina pitkät jonot, muttei minulla ollut rahaa tai edes tarvetta yrittääkään jokaisen nimmaria hankkia. Nimmaritavoitteenani oli Tom, Lauren ja Lennie ja salaisena haaveena Norman, ja uskomatonta kyllä, kaikki toteutuivat! <3 Lisäksi pääsin esittämään kysymyksen Kharylle eli Ezekielille paneelissa, mikä oli myös tosi siistiä! Jälkikäteen ajattelin, että hih, pääsin itse "testaamaan" kaikki Carolin miehet; Darylin, Morganin ja Ezekielin!  ;D

Oli siis erittäin hieno kokemus, mutta olin myös erittäin - suorastaan uskomattoman - onnekas monessa suhteessa. Olisi ihan yhtä hyvin voinut käydä niinkin, että olisin nähnyt isoja tähtiä vain paneeleissa tai sattuman tuurilla kaukaa ohikulkiessa, jos olisi ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Todennäköisintä olisi ollut, etten olisi edes saanut koko tapahtumaan lippua tai varsinkaan päässyt valokuvaukseen niin viime tipassa. Olin ottanut tapahtumasta selvää sen verran ennakkoon, etten todellakaan odottanut moista menestystä osakseni. Yksi suurimpia iloja tapahtumassa oli myös muihin faneihin tutustuminen ja juttelu heidän kanssaan. Ihmiset olivat tosi kivoja, auttoivat toisiaan ja cosplay-asuissa tulleet poseerasivat muiden kanssa ja zombie-asuiset hiippailivat ihmisten taakse nuuhkimaan ja säikyttelemään! :D Ai niin, olisi siellä ollut vielä sellainen "zombie-käytävä" missä olisi voinut käydä kammottelemassa itseään, mutta en kyllä varmasti olisi mennyt sellaiseen. Niitä zombeja oli muutenkin joka paikassa.

Otin paljon videopätkiä haastatteluista, mutten ole vielä kerinnyt niitä purkamaan, voin palata niihin aiheisiin vielä myöhemmin, jos teitä kiinnostaa kuulla. :) Huh, tulipas tästä nyt melkoinen selonteko!
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:49:16 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 597
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #93 : 09.03.2017 17:53:29 »
Toi on ollut Fiorella varmasti aivan mahtava kokemus! Ja tuuria on tosiaan piisannut, onneksi!

Voin kuvitella, että omat hermot ei välttämättä kestäisi tuollaista liukuhihna meininkiä, vaikka se aika pakollinen tuollaisessa tapahtumassa onkin. Juurikin tuollaista odottelua, jonottelua ja kaikkea, plääh! Toki mitä sitä ei suosikkinsa eteen tekisi, mutta silti. Varsinkin kun hinnat on aika kovia ja se hetki minkä saat siinä on muutaman sekunnin luokkaa suurimmalla osalla, vaikkakin tärkeät sekunnit, niin jotenkin osalle voi jäädä huonokin fiilis!

Jotenkin muutenkin vierastan ajatusta, että noista nimmareista/kuvista rahastetaan noin kamalasti. Aikamoinen tuotto päivällä tuollaisella menolla! Lisäksi nostan kyllä hattua staroille, toki hekin tekevät palkkansa eteen asioita, mutta juurikin tuo että jaksaa pysyä skarppina koko päivän ja tavata jatkuvasti uusia ihmisiä ja yrittää tehdä meidän lyhyestä hetkestä miellyttävää. Musta ei kyllä koskaan olisi tuollaiseen! Olisin varmaan aivan poikki, etten jaksaisi enää edes hymyillä kellekään :D

Kiitos vielä Fiorella, kun sain olla ns. virtuaalisesti mukana. Tuli itsellekin olo välillä aivan kuin olisin paikalla ja oli upeaa nähdä kuvia näyttelijöistä reaaliajassa sekä toki niitä videoita. Oli mahtavaa seurata sun reissua! Kiva muutenkin kun kirjoitit vähän pidemmän selonteon. Osan jutuista jo tiesinkin, mutta mukava saada vielä lisää infoa kuinka homma toimii. Onhan tuo varmasti aika rankka rupeama, mutta oon edelleen niin iloinen kuinka hyvä tuuri sinulla kuitenkin kävi ja varsinkin lopussa hypin kotona melkein takajalkaa kun sanoit, että kyllä se Normanin nimmarikin sieltä napsahti!

Harmi vaan faneille, kuten sanoitkin, että jos rahat loppuu kesken niin mälsä homma :( Tuohon saa kerätä jonkun tovin rahaa jos haluaa tavata mahdollisimman monen näyttelijän ja saada nimmareita/kuvia heistä. Itse varmaan olisin vaan ottanut lopulta niitä kuvia, kun ne kuitenkin jättää sen konkreettisen todisteen ja ihanan muiston siitä, että on tavannut jonkun! Voin senkin kuvitella miten ihana näyttelijän on poseerata nykyään sadoissa kuvissa, kun ennen sentään nimmarit riitti eikä tarvinnut ikuistaa pärstäänsä kaikkialle huonompanakin päivänä. :D

Höpisen jo kaikkea ihan muuta, mutta kiitos kun jaoit kokemuksesi! Toivottavasti ottavat taas oppia ensi vuotta varten ja kenties vieläkin sitä porukka määrää pitäisi laskea, jos kerran jonot oli valtavia edelleen. Voihan se jopa olla, että tapahtuman suosio laskee hiljalleen suurimman ruuhkan ohi kun suurinosa halukkaista on jo saanut haluamansa (toiveajattelua).

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #94 : 09.03.2017 18:11:33 »
Lainaus
Varsinkin kun hinnat on aika kovia ja se hetki minkä saat siinä on muutaman sekunnin luokkaa suurimmalla osalla, vaikkakin tärkeät sekunnit, niin jotenkin osalle voi jäädä huonokin fiilis!
Helposti, varsinkin jos on ollut kovat odotukset, eivätkä toiveet täytykään...  ::)  :-\ Veikkaan, että yksi noista hintojen nousun syistä on sekin, että väkeä oli vähemmän kuin viime vuonna. On kieltämättä vaikea kuvitella, miten siellä on voinut olla vielä se tuhat ihmistä lisää ja pienemmässä tilassa, on täytynyt olla tosissaan täyttä! Moni puhui, ettei mahtunut kävelemään, myyntikojujen valikoiman selaaminen oli melkein mahdotonta siinä tungoksessa, ja jonot olivat käsittämättömiä. Mutta silti olivat tahtoneet tulla uudestaan! Minua ihmetyttää myös, miten rikkaita monet ihmiset oikeasti ovat, tai sitten niin tosifaneja, että ovat keränneet rahaa sitä varten ihan asiakseen, koska netistä jälkikäteen katseltuna aika moni fani oli hankkinut useita kuvia, jopa useita yhteiskuvia kahden näyttelijän kanssa (ne olivat vielä kalliimpia)! Noilla hinnoilla en todellakaan olisi lähtenyt ostamaan viittä tai useampaa kuvaa! Jotkut taas olivat hankkineet kaverin kanssa useita eri kuvia, jolloin ovat saaneet jaettua hinnan; yhteen fanikuvaan sai mennä kaksi aikuista, jos oikein muistan.

Tuollaisen tapahtuman täytyy tuottaa ihan järjettömästi rahaa, mutta toisaalta, kukapa sellaista järjestämään rupeaa, ellei se tuota hyvää voittoa. Tuollainen valtava messuhalli maksaa varmasti mansikoita vuokrata, ja että kaikkien on pitänyt tulla sinne varta vasten USA:sta asti, niin onhan sekin oma vaivansa aikaeroineen kaikkineen, ja näyttelijöiden aika on arvokasta. Mutta siitä huolimatta tuo on varmasti ihan käsittämätön rahasampo asianomaisille! Näin ne rikkaat myöskin pysyvät rikkaina. ;) Aika moni tähdistä teki Euroopassa muutakin samalla reissulla; kenellä oli elokuvan kuvauksia, kenellä joku muu coni tai talk show´n osallistuminen jne. Mitäpä sitä yhden jutun takia kauas lähtemään. ;)

Lainaus
Lisäksi nostan kyllä hattua staroille, toki hekin tekevät palkkansa eteen asioita, mutta juurikin tuo että jaksaa pysyä skarppina koko päivän ja tavata jatkuvasti uusia ihmisiä ja yrittää tehdä meidän lyhyestä hetkestä miellyttävää. Musta ei kyllä koskaan olisi tuollaiseen! Olisin varmaan aivan poikki, etten jaksaisi enää edes hymyillä kellekään :D
Kyllä se päivä vaati veronsa. Minusta osoittaa todella hyvää työmoraalia ja ammattitaitoa, että jaksaa tuollaisen päivän läpi hymyhuulin ja vilpittömän kiinnostuneen näköisenä. Esimerkiksi Dwightin näyttelijä Austin Amelio alkoi päivän lopulla olla sen näköinen, että kyllä piisaa jo, kun ei enää ollut faneja jonossa ja hän vain retkotti tuolissaan käsi otsalla sen näköisenä, että pääsisi jo kotiin... Vapaaehtoiset siinä lohduttelivat ympärillä. ;)

Lainaus
Voihan se jopa olla, että tapahtuman suosio laskee hiljalleen suurimman ruuhkan ohi kun suurinosa halukkaista on jo saanut haluamansa (toiveajattelua).
Siinä vaiheessa kun sarjan suosio laskee, varmaan loppuvat tuollaiset varta vasten -tapahtumatkin, tai ovat vain jossakin muissa coneissa mukana? Tosi moni intoili jo ensi vuodesta, mutta tosiaan itselle tämä varmaan jäi ainutkertaiseksi tapahtumaksi, ellei ihan kummia satu. En voi uskoa, että kahta kertaa peräkkäin kaikki asiat onnistuisivat menemään vastoin kaikkea todennäköisyyttä, joten nautin tästä ihmeestä, joka kohdalleni onnistui tapahtumaan.  :)

Lainaus
Oli mahtavaa seurata sun reissua!
Ole hyvä vain. :) Oli itselleni suuri ilo, kun oli kaksi kaveria, joille jakaa riemuani siinä tilanteessa. Muut läheiset kun eivät ihan täysillä ymmärtäneet koko tätä juttua. ;) Ja jos muita sattuu mietityttämään, niin ei tässä ole sen kummemmasta sisäpiireilystä kyse, kuin että minulla ei montaa irl-tuttua Finissä ole, mutta onneksi ne jotka ovat, ovat myös TWD-fanitus-kavereitani. :) Muu lähipiiri suhtautui ihkutusyrityksiini lähinnä tyyliin "et ole tosissasi, aikuinen ihminen!"  ::)

Yksin matkustavana ja tuolla seikkailevana oli myös tosi iso ilo siitä faniyhteisön yhteisöllisyydestä. Kun tutustuu ihmisiin, ei tule tylsää odottelua, kun voi höpötellä ja samasta fanituksen aiheesta juttuakin riittää! Suosittelen lämpimästi! Ja tosiaan ei näköjään ollut haitaksi myöskään tutustua vapaaehtois-työntekijöihin! ;) Normanin luo pääsyä odotellessa moni heistä kävi juttelemassa luonamme, tsemppaamassa ja sanomassa että toivovat meille parasta! Kuulemma moni ihminen käyttäytyi viikonlopun aikana rumasti vapaaehtoisille, heittäytyi hankalaksi tavalla tai toisella ja he sanoivat, että yksi ilo heidän työssään on se, että voi tällä tapaa vähän palkita kivojen ihmisten hyvää käytöstä. :) Joku mainitsi, että katso vaikka, miten te olette tässä odottaneet pitkään nätisti ja iloisesti ilman mitään takeita mistään, eikä kukaan yrittänyt tunkea, etuilla tai lahjoa tietään sinne, eikä kukaan ole saanut mitään järkkyä fanityttökiljunta- ja riehuntakohtausta tai vastaavaa, vaan kaikki ovat tosi tyytyväisesti ja rauhallisesti siinä, kuinka sellaiset fanit ovat iloksi kaikille osapuolille. Kun Norman otti meidät vielä siihen jonon jatkeeksi, vapaaehtoiset hymyilivät iloisina puolestamme, näyttivät peukkua pystyssä ja kaikkea. Siinä oli tosi kiva tunnelma! Ja odotellessakin oli mukava jutella, yksi tyttö jolla oli pizzaa, tarjosi siitä muillekin ja vertailimme viikonlopun tapahtumia. Yhden kivan pariskunnan kanssa juttelin junamatkallakin pitkään ja vaihdoimme yhteystietoja ja myöhemmin valokuvia tapahtumasta. :) He olivat yhdet niistä, jotka saivat Normanilta itseltään pizzaa! :)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017 20:03:47 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #95 : 09.03.2017 22:25:07 »
Hui kauheeta, Fiorella mä en millään pysty lainaamaan sun koko viestiä tähän, vaikka mieli tekikin, koska tuo kuulostaa ihan järjettömän hienolta! Yritän nyt tarttua vaan joihinkin asioihin tässä, mitä nyt tältä hypetykseltäni pystyn.

Ihan parasta, että Norman oikeasti otti teidät sinne vielä jonon jatkoksi! Kyllä niistä huomaa, miten ne arvostaa fanejaan ihan aidosti :) Se on ihanaa. Hymy nousi huulille, kun luin Laurenista (josta kyllä uskon kaiken, hän on tosi kaunis persoona) ja Tomista, joka olisi varmaan itsellenikin se ykkönen siellä :D

Herranen aika, vapaaehtoisilla mahtaa olla työtä ihan kunnolla. Näyttelijöistä puhumattakaan. Tuohon uppoaa aikaa, rahaa ja resursseja kaikin puolin. Mutta on varmasti kaikille sen arvoinen kokemus, en epäile yhtään.

Joo, rahan säästäminen on itse asiassa alkanut jo :D Mulla on ollut suunnitelmissa lähteä jonnekin coniin jo pidempään. Mutta semmoisen selvennyksen haluaisin, kun en tainnut ihan kärryillä pysyä, että myydäänkö siis liput valokuviin/nimmareihin/muihin paikan päällä vai ostetaanko nekin ennakkoon? Olen yrittänyt etsiskellä tietoa, mutta ihanaa, kun on joku conissa käynyt täällä messissä niin pääsin kyselemään haha :D

Ja vielä Fiorella tohon, mitä sanoit tosta, että kausi loppuu kohta: fiilaan niin paljon, oon kauhuissani sekä siitä että taas se loppuu, että siitä kun joutuu taas odottamaan. Mä totun tähän, että joka maanantai tulee tv:stä jotain ja sitten ei tulekaan.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #96 : 10.03.2017 00:52:56 »
Laitoin sinulle yksityisviestin, Clearwater, etten tuki tätä ketjua pitkillä sepustuksilla, jotka eivät kuitenkaan koske kuin harvoja. Jos muitakin kiinnostaa, niin laittakaa viestiä ja kerron kyllä. :)

Alanna (Taran näyttelijä) oli minusta tosi hauska tyttö, ja jos olisi ollut enemmän rahaa ja aikaa, olisin varmaan vielä käynyt siinäkin. Mutta ei harmita vaikka en kerinnytkään, kun kuitenkin seurasin paneelikeskustelussa heitä ja sen verran näin muutenkin. Naisia oli aika vähän tänä vuonna, ei ollut Michonnea eikä Carolia, joita varmaan moni olisi toivonut näkevänsä. Miehiä senkin edestä, ja varsinkin pahikset olivat hyvin edustettuina. Oli hassua nähdä esim. ällö kuvernööri niin lupsakkana ja hymyilevänä!

Ja Enidin näyttelijä muuten lauloi ja soitti aina välillä musiikkinumeroita ukulelen kanssa! :D Sekin oli tosi kivan ja vaatimattoman oloinen ja ilahtui kovasti, kun hänen laulustaan tykättiin. Yhdessä välissä hänelle meinasi tulla paniikki, kun sanoivat että vedä vielä yksi laulu, kun seuraava juttu ei ollut vielä valmis, ja hän oli ihan että apua, nyt ei tule mitään mieleen kun hän lauloi jo kaikki mitä oli ohjelmistossa! Sitten esitti kuitenkin vielä yhden kivan laulun, joka oli kuulemma ensimmäisiä mitä hän oli aikoinaan opetellut soittamaan. Toinen musiikkinumeron esittäjä oli joku siinä Saara Aallon kanssa samassa kilpailussa olleita, mutta en tunnistanut, kun en kerinnyt seurata sitä ohjelmaa.

Gregoryn näyttelijä Xander oli veikeä ukkeli, kun hän puhui aina välillä "Gregorynä" ja välillä omana itsenään. Hän totesi, että on mielenkiintoista näytellä hahmoa, joka on surkea pelkuri, koska yleensä missä tahansa ohjelmassa johtaja on aina rohkea, uljas, aloitekykyinen sun mitä kaikkea positiivista, mutta kuinka usein missään nähdään kelvoton pelkuri tällaisessa roolissa, ja hän ottaa siitä ilolla kaiken irti!  ;D Joskin kuulemma mielellään aina täsmentää, että ei itse jaa Gregoryn mielipiteitä.

Jeffrey Dean Morgan, Austin Amelio ja muut Pelastajat vitsailivat, että heidän lapsilleen tulee traumoja, kun näkevät miten heidän isäänsä kohdellaan ruudussa. "Teidän isä poltti meidän isän naaman kuumalla raudalla!"  ;D Toisaalta koulukiusaajille voi kätevästi uhkailla, että jos kiusaat niin meidän isä tulee kostamaan ja arvatkaa mitä sitten käy... ;) Miehet olivat mieltä, että töitä ei tuoda kotiin, ja kotona voi olla ihana, hellä isä, vaikka töissä olisikin tunteeton pahis. Vaikka vaimo saattaa toki tykätäkin, jos välillä kammariin tulee vähän tuhmempikin tapaus.  ;D

Noissa haastatteluissa oli paljon hauskoja juttuja. Se tosin harmitti, että juonipaljastuksia ei juuri lipsauteltu. Ezekielin näyttelijä Khary sanoi jollekin, että voisin toki kertoa sinulle tuohon vastauksen, mutta jos tekisin sen, istuisin itsekin kotisohvalla katsomassa miten joku muu pitää minun peruukkiani... Hän tykkää työstään liikaa, että riskeeraisi sitä. ;) Kaikkia kiinnosti tietää Carolin ja Ezekielin suhteesta, mutta se sivuutti monta kysymystä melkein suoraan, niin että minunkin kysymyksen asetteluni meni kesken kaiken uusiksi, että se vastaisi edes jotain.  ::) Joku kysyi, miltä tuntui tehdä töitä tietokoneohjatun tiikerin kanssa, ja hän oikein painokkaasti sanoi, että mitäs sinä nyt oikein puhut, kyllä on paljon väärää tietoa liikkeellä, kun tätä aina kysytään, mutta hänen aito elävä tiikerinsä odottaa kyllä kotona, kehräämässä takkatulen ääressä, tai mitä lie tekikään.  ;D

Tosi moni oli pukeutunut Negan-asuun ja joka toisella oli oma Lucille. (Hullun hommaa maksaa 60£ muovisesta pesäpallomailasta!!! Sillä rahalla saisi varmaan monta aitoa ja aika ison vyyhdin piikkilankaa! ;) ) Joku pikkupoika kysyi vinkkiä, "kuinka Lucillea pidellään oikein" ja Jeffrey nosti pojan lavalle, asetteli sen oikein polleaan poseeraukseen ja kaikki oikein hurrasivat. :D Tämä poika julisti tahtovansa näyttelijäksi ja kysyi siihenkin idolinsa mielipidettä, ja mies toki kannusti, vaikka sanoikin että se on vaikea tie kulkea. Oli hauska katsoa, miten huvittunut Jeffrey oli, kun miltei jokainen kysymyksen esittäjä sanoi "My name is Negan".

Cosplayaajat olivat ylipäätään tehneet huippuhyvää työtä! Moni oli todella hyvän näköinen ja kaikkien hahmon tunnisti helposti. Ne menivät lavalle, tekivät jonkun luonteenomaisen poseerauksen tai lausuivat repliikin mikrofoniin. Yksi tyttö esittäytyi: "I am Lucille, and I´m awesome!" ;D Henkilökohtainen suosikkini oli vankihaalarissaan kyyristelevä nössö-Daryl, joka sai lohtuhalin ja suukon otsalle Carolilta! :D Ja jotkut olivat kerinneet jo tehdä cosplayn toissaviikon jaksosta jossa oli Rick, Jadis ja sen piikkizombien pää! :D Se mies kävelikin horjuvasti harppoen ihan kuin Rick siinä, oli hulppean hauskaa katsottavaa. Ja se tyyppi oli ottanut myös huipun yhteiskuvan Andrewin kanssa!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #97 : 10.03.2017 10:43:12 »
Oi, kiitos :D

Tuon miehen sen piikkipäisen zombin kanssa mä näinkin kuvissa internetin syövereissä. Oli muuten veikeän näköinen kuvassaan Andyn kanssa! :D Olisi kiva nähdä köllötteleekö siellä Kharyn kotona oikeasti tiikeri - siellähän voi olla vaikka kissa :D

Spoilaa tulevaa!

Spoiler: näytä
Mä rupesin tossa yön pimeinä tunteina, kun en nukuttua saanut, spekuloimaan ja miettimään yksikseni tätä kauden loppupuolta. Jotenkin on nyt pakko purkaa kaikki.

Ensi jakso vaikuttaa aika Kingdom-painotteiselta. Se on sinänsä kiva, Carol, Morgan ja Ezekiel ovat hienoja hahmoja kaikki. Mutta sitten 714; siihen täällä jo viitattiinkin, että eikö Pelastajilla mahda olla jotakuta kurkkimassa koko ajan mitä tapahtuu. Daryl lähti Kingdomista ja voiko olla, että jotain tapahtuu ennen kuin hän pääsee Hilltopiin?

Mutta yksi juttu, mitä jäin oikein kunnolla miettimään... Nimittäin Eugene. Kai se Rosita nyt samalla sen haluaa takaisin, kun Negania lähtee lahtaamaan? Mun päässä pyöri, ehkä epärealistisia, kuvia siitä kuinka Sasha ja Rosita saapuu sinne ja Eugene näkee heidät. Jos se nyt oikeasti vaihtoi puolta niin mitä sitten käy? Ei kai se nyt ilmiantaisi? Että se menisi mönkään Eugenen takia ja sen takia, ettei tyyppi suostu lähtemään Rositan mukaan.

Holly muuttuu sarjakuvassa ennen kuin se viedään vaihdossa Rickin porukan luo, ja Denise ottaa sen vastaan ja tulee purruksi. Sashan storyline vastaa Hollyn storylinea, ja Denise on jo tapettu. Mietin, että olisikohan tuo sitten Aaron? En halua, että hän kuolee, mutta hän on nyt ollut paljon esillä ja saanut kolhuja ties mistä ja ties minne ja äh, en tykkää. Mulla kävi mielessä, että olisko se Carl, kun Chandlerin sopimus loppuu nyt, mutta hänhän vissiin allekirjoitti uuden, joten en usko.


En yleensä spekuloi näin, mutta tää sarja menee tunteisiin. Jakakaa ja valaiskaa toki, jos mä en ole huomannut jotain tai vastaavaa! Jos tiedätte enemmän esim. sarjakuvan meiningistä tai ootte vaan törmänny spoilereihin internetin uumenissa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2017 16:48:13 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #98 : 10.03.2017 13:59:34 »
Mä olisin mieluummin hommannut Lucillen kuin maksanut valokuvasta näyttelijöiden kanssa.  ;D Että sinänsä ymmärrän niitä, jotka osti kalliin pesäpallomailan kuin myös niitä, jotka jonotti valokuvaan näyttelijän kanssa.  ;D Sitä paitsi Lucille on tällä hetkellä sarjan suurin tähti.  ;D Con ja sen ruuhkaisuus voisi tehdä mut hulluksi, mutta yleensä tuollaisissa fanijutuissa on hemmetin mukava tunnelma, kun ihmiset fanittaa kaikki samaa asiaa. Ne myös tuntuu noissa coneissa ottavan huomioon ja ruokkivan fanikirjoittajien inspiraatioita. Fiorellan reissu ruokki myös mun RPF-ajatuksia, koska Walking Deadin näyttelijäporukka vaikuttaa olevan aika tiiviissä suhteessa keskenään.  ;D

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 597
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #99 : 13.03.2017 18:43:22 »
Joo ei ollut munkaan tarkoitus saada ketään tuntemaan oloa ulkopuoliseksi tai että sisäsiideröidään tai jotain kun otin esille tuon. Fiorella tuossa kiteyttikin jo kaiken oikeastaan mitä mekin juteltiin. Kuitenkin musta tämmöisiä asioita pitäisi ihan normaalisti saada tuoda tännekin puolelle ilman, että kukaan nyt siitä mieltään pahoittaisi. Viestiäni olisi ollut hankala kirjoittaa ilman fanityttö-fiilistäni. :D

Spoilaa seiska kauden 13.jaksoa

Spoiler: näytä
Katsoin jakson juuri ja tosiaan taas iski ristiriitaiset fiilikset kun hengattiin vaan Kindomissa. Kuitenkin mua kiinnosti kovasti, että joko se Carol kuoriutuu kuorestaan ja haluaa tietää kaiken ja onneksi näin kävi ja toivon tosissaan, että osallistuu nyt enemmän meininkiin. Musta oli kamalaa, kun nuori poika kuoli (pahoittelen, olen tosi huono nimissä enkä jaksa tarkastaa) ja toivoin vaan kokoajan, että ampuisivat sen vanhan huuhkan, jolla on toki puheissaan pointti useastikin, mutta jota en vaan voi sietää! Kuitenkin tämä nuorukainen oli äärimmäisen valloittava ja arvasin, että tämä tilanne vielä vie Morganin hänen omien rajojensa yli :< ja vaikka hänen ratkaisunsa olikin raju, niin se palautti luottamuksen takaisin. Toivon siis tosissaan, että Kindom ei enää ole se vellihousu vaan he tekevät kaikkensa muiden kanssa, että örrörr-ukot kaatuu.

Ezekiel oli musta jaksossa ihan mitäänsanomaton. Jotenkin mua ottaa pattiin, ettei hän kykene aina tekemään omia päätöksiä vaan hakee katsellaan tukea muilta päätöksiinsä, jotka yleensä on ollut raukkamaisia. Toki hän haluaa suojella "kansaansa", mutta kyllä tämä katsojana aina turhauttaa herrassa aika paljon. Jotenkin tämänkin päivän jaksossa, en minä nähnyt mitään kuningasta.

Jakso nyt oli sinänsä taas tämmöinen pieni välietappi ja elättelin vähän toiveita, että oltaisiin nähty jakson mukana toisenlaistakin ristiretkeä, mutta tämmöistä tänään. Oikeastaan ainut mielenkiintoinen kuvio oli juurikin Carol/Morgan -asetelma, että heidän hahmonsa hyppäsivät harppauksia eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 20:57:36 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione