Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84757 kertaa)

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #100 : 10.05.2018 23:29:45 »
Oih, Unkarin voitto olis kyllä ihana. Rakastan sitä maata ja kieltä jo valmiiksi, niin olisi ihanaa mennä sinne kattomaan viisut ens vuonna! :) Israelia inhoan itekin, jo ensimmäisestä kuuntelukerrasta lähtien en tykännyt siitä kaiken maailman kotkotuksesta yhtään. Joo, hyvällä asiallahan se on, mutta silti. Ja jos se nyt sitten koko viisut voittaa niin parit ärräpäät varmasti pääsee :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Voldemort

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #101 : 10.05.2018 23:34:10 »
Lunalotta, komppaan sua täysillä! Unkarin voitto olisi niin ihana. Rakastuin ihan täysillä enkä tykkää, kun Suomi ei voi äänestää!!  En tiedä, johtuuko vaan omasta fiiliksestä vai mistä, mutta tykkäsin paljon enemmän tämän illan biiseistä kuin tuon ensimmäisen semifinaalin biiseistä.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #102 : 11.05.2018 01:06:01 »
Minä havahduin viisujen alkamiseen vasta nyt. Semifinaali soi taustalla kun ompelin. Arvioin siis ihan sillä perusteella, mikä biisi sai havahtumaan tarpeeksi että kelasin takaisin päin ja katsoin mikä maa se oli. Esitysjärjestyksessä suosikit olivat Tanska, Australia ja Georgia. Joitakin muitakin ihan mukavia oli, mutta en muista mitä ne olivat.

Eka semifinaali meni ohi, mutta hauskaa että Suomi pääsi jatkoon. :) Sen kunniaksi voi sitten katsoa finaalin. Jännä nähdä, tuleeko Saara nyt toiseksi vai ei. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #103 : 11.05.2018 01:55:38 »
Hahah, uin näköjään vastavirtaan, koska itse tykkään Israelista tosi paljon. Omaan topkolmoseen kuuluu Unkari, Kypros ja Israel, muuten on aika tasapaksua joukkoa. Moldova yllätti positiivisesti ja oli kiva, että se pääsi jatkoon, mutta olen vähän katkera, että Belgia ja Malta, joista myös tykkäsin, tippuivat pois finaalista. Ruotsin täysin tylsä biisi myös hämmensi finaaliinpääsyllään, miten niin pliisu biisi on kiinnostanut äänestäjiä...

Itse olen vähän yllättynyt Venäjän tippumisesta. Taisi olla jopa ensimmäinen kerta, kun ei maa päässyt finaaliin asti. Biisi tosin oli sellainen, joka hukkuu massaan, mutta sellaisia nyt on aika usein muutenkin päässyt finaaliin asti.

Paha sanoa vielä voittajaa, paljon riippuu siitäkin fiiliksestä, mikä lauantaina on. Unkarille kyllä toivoisin vähintään top5-sijoitusta, sen verran voimakkaasti jätkät vetivät.
Hyppää lehtikasaan!

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #104 : 11.05.2018 12:42:25 »
Oih, ihanaa oon ihan super onnellinen, Unkari pääsi finaaliin. Olisi mennyt koko euroviisujen juttu pilalle, jos näin ei olisi käynyt. Oon muutenkin tosi ilonen tokan semin tuloksista.

Samoin finaalin esiintymisjärjestys on julkaistu. Suomi esiintyy paikalla 17. (ainakin koko radiomedia on ollu asiasta ihan haipeissa, koska Lordi esiintyi myös paikalla 17). Muutenkin erityisesti omalta kannaltani finaalin loppupuoli tulee olemaan verinen kamppailu (esiintymispaikat 17-26).
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #105 : 11.05.2018 13:53:35 »
Voi ääh. Oon ihan pettyny, ku Rybak (ja Benjamin) pääsi jatkoon. En sitten vaan yhtään tykkää koko tyypistä. Olihan se odotettavissa, mutta toivossa oli hyvä elää. Nyt täytyy sitten toivoa vaan, että se ei sijoitu huomenna kunnolla.

Siit onkin pitkä aika ku oon kattonu viisujen finaalin viimeksi - just se neljä vuotta (sanonpahan vaan edelleen, ett melkone vääryys, ettei Norma John päässy finaaliin viime vuonna). Meen vaan tyytyväisesti sillä periaatteella, että katon finaalin ainoastaan, jos Suomi on mukana. Mutt hitto ku se kestää kauan. Joskus 1.20 tais alkaa seuraava ohjelma. Pitäis jaksaa valvoo yksin, ku kukaan muu ei haluu valvoo mun kanssa viisuja niin kauan kattomassa. Saa nähdä, jos menen itsekin sitten vaan Saaran esityksen jälkeen nukkuu ja aamulla katon, että miten kävi.

Saaralle toivon menestystä, toivottavasti sijoittuu hyvin. Esiintymispaikka on ainaki aika hyvä. Ja muutenki, Saara on tosi lahjakas ja taitava.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #106 : 12.05.2018 11:39:15 »
En tiedä, johtuuko vaan omasta fiiliksestä vai mistä, mutta tykkäsin paljon enemmän tämän illan biiseistä kuin tuon ensimmäisen semifinaalin biiseistä.
Sama juttu täällä! Saattoi johtua siitä ettei Suomi kisannut tuossa semifinaalissa tai mukana ei ollu sitä yhtä ärsyttävää tunnelman pilaajaa. Tai ehkä ne vaan oli parempia :D

Jes omat lempparit Unkari ja Tanska pääs jatkoon!! Moldova oli kans iloinen yllätys, laulu ei ole ihmeellinen mutta esitys oli hauska. En ymmärrä miten Ruotsi pääs jatkoon... Typerä kappale ja nolo esitys ei luoja... Ja Norjahan pääsi jatkoon varmaan vain koska Rybak on tunnettu ja suosittu euroviisuihmisten parissa. En myöskään käsitä miten Slovenia pääsi jatkoon, yksi ärsyttävimmistä kappaleista tänä vuonna.

Toivon kovasti ettei Israel, Kypros eikä ehkä Viro voita kisaa. Israelia en vaan voi sietää, Kyproksessa jokin vaan ärsyttää ja Virolla on ihan kiva laulu mutta mekkohan siinä on se pääjuttu enkä kuuntele kappaletta enää näitten kisojen jälkeen.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Kuukuiske

  • Mielikuvapakolainen
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #107 : 12.05.2018 13:08:05 »
Mä ootan kyllä iltaa innolla. Oon ollu oikein kunnon viisufani vuodesta 2014 lähtien. Sitä ennen Euroviisut on olleet tuttuja lähinnä koulun esikatselujen kautta. Harmittaa kyllä kun olin Lordin voittaessa vain melkein eskarilainen. Vanhempien serkkujen kittaama Lordi-cola on kyllä tuttua.

Mä oon niin iloinen että Suomi, Viro ja Tanska on finaalissa. Ne on ne biisit, joita fanitin ihan kybällä jo ennen kuin mitään oli vielä ees päätetty. Unkarista en tykännyt aluksi yhtään, mutta nyt sekin kuuluu suosikkilistalleni. Piti vaan totutella siihen, kun se on mun mielestä niin erilaista kuin Nightwish. Mut se biisi vedettiin niin tunteella että <3.

Israelin biisi on nykyään musta ihan kiva. Tykkään että se erottuu kivasti massasta. Kyproksesta ensin tykkäsin, mutta nyt se on mielestäni niin geneerinen. Plus se asu sopii varmaan ihan hyvin viisuihin, mutta mä en oikeen tykkää tuon kaltaisista puvuista.

Mun mielestä oli hyvä että Venäjä tippui. Se biisi jotenkin hukkui muiden alle. Tietenkään Venäjän nykyinen tilanne ei oo esiintyjän vika, mutta mä oikeesti vihaan esim. sitä millä tolalla ihmisoikeudet siellä on. Slovenian olisin myös ehkä halunnut karsiutuvan. Varsinkin sen jälkeen kun kuulin sen maan edustajan dissaavan sitä biisiä. Oli kuulemma kirjoitettu tyyliin vartissa. Eikä se kuulemma ollut esittäjänkään mielestä kovin kummoinen. ”Siinähän toistetaan käytännössä koko ajan samaa asiaa.”

Oisin kyllä halunnut nähdä esim. Kreikan finaalissa, mutta minkäs teet. Etniset biisit on olleet aina lähellä sydäntä. Onneksi Serbia sentään pääsi.

Rybakin biisi oli ihan kiva, paitsi että sanat oli ehkä vähän lapsekkaat. Mä oon kyllä kans sitä mieltä että finaalipaikka irtosi aika pitkälti kuuluisuuden turvin. Mutta pidän kyllä hänestä ihmisenä. Ruotsin biisi oli ihan normi tanssipoppia, suoraan viisutehtaalta.

Mä kyllä todellakin toivon ettei Kypros voita. Mä toivon että tänä vuonna nuo kaikki veikkaustilastot ois väärässä. Muuten on kyllä melko lailla ihan sama kuka voittaa.

Täysiverinen korpinkynsi.

Hömelö haaveilija.

Kaipaa välillä rauhaa, mutta ottaa mielellään yksityisviestejä vastaan.

Tarinalistaukseni:

https://www.finfanfun.fi/index.php?topic=46407.msg869985#msg869985

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #108 : 13.05.2018 02:05:15 »
Israel meni voittamaan ja sen kanssa voi elää, vaikka ei oma henk. koht. suosikki ollutkaan. Sen sijaan tanskalaisten viikinkien saamista yleisöäänistä oon ilahtunut, koska se biisi oli huikea. Mutta tuo pisteidenjakosysteemi kyllä pistää tunteet heittelemään laidasta laitaan! En oo vielä oikein vakuuttunut raatien tarpeellisuudesta, mutta kieltämättä jännitys säilyy loppuun asti. Kyproksen suosio oli hämmentävä, kun se kuitenkin on sellaista perus listajytää jota spotifyissa on tusinoittain.

Suomelle olisin toivonut parempaa, mutta pelin henki on kova eikä biisi tainnut lopulta erottautua tarpeeksi edukseen. Harmi.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2018 02:07:38 kirjoittanut Unohtumaton »

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #109 : 13.05.2018 02:27:15 »
En oo todellakaa pettynyt Israelin voittoon vaikka omat suosikit ei pärjännykkää. Rakastin seurata, kuinka koko eurooppa oli melkeempä ihan raivona Ruotsin tuomariäänistä. Ymmärrän sen, koska ruotsi voittaa ihan liian usein.
Vähän kyllä, koska Israelin poliittinen tilanne on vähä kyseenalanen. Saa nähdä miten ensivuoden viisut järkätään.

(kevyesti olen katkera, että unkari ei menestynyt, mutta se voitti mun sydämen jo alkumetreillä, joten ei kai sillä väliä).
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #110 : 13.05.2018 10:51:47 »
Israelin kappale oli hauska ja mieleenpainuva, joten en ole käärmeissäni sen voitosta. :) Ja Netta oli hyvällä asialla kappaleensa kanssa, itse ainakin olen tyytyväinen, että erilaisuus voitti tällä kertaa. ^^ Unkarista pidin minäkin, mutta genreltään ei ole massamusiikkia, jonka kuvittelisi pärjäävän viisuissa, joten ei ihme, ettei pärjännyt tuon paremmin, mutta kova kappale siitä huolimatta. :D Saaran sijoitus on tietysti harmi, mutta olen iloinen, että pääsi kuitenkin esiintymään finaalissa. :) Ruotsin suhteellisen hyvää menestystä ihmettelen, sillä se kappale oli ihan joku Justin Timberlake -kopio. ::)

Ja ihmettelin, kun joku häirikkökin pääsi lavalle brittien esiintyjää häiritsemään. Hyvin kyllä esiintyjä korjasi tilanteen, eikä halunnut edes esiintyä uudestaan, mikä oli hyvä päätös. Sai ainakin katsojien sympatiat puolelleen. Mutta kyllä pitäisi olla ihan idioottivarmat turvatoimet, ettei tuollaista pääsisi tapahtumaan. :/

Pisteiden jako oli ihan ihmeellinen. Oliko ne raatiäänetkin pakko olla mukana ja kun ne vielä poikkesi aika paljon yleisöäänien tuloksista. ???

Riddler

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #111 : 13.05.2018 11:10:32 »
Oli kyllä tylsät Euroviisut kun tiesin jo pari kuukautta sitten että Israel voittaa. Toivottavasti ensi vuoden viisut eivät ole näin ennalta-arvattavat.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #112 : 13.05.2018 11:40:46 »
Pakko sanoa, että siitäs sait, Yle. Olivat niin varmoja, että Saaralla voitto viisuista irtoaa, joten muuttivat UMK:a kesken kaiken. Mutta sitten, Saaran puolesta kyllä harmittaa. Enkä ymmärrä miten Saara pärjäs niin huonosti. Siis Saaran esitys oli huomattavasti monia muita parempi. Taso oli yllättävän surkea tänä vuonna. Moni huono biisi sai paljon pisteitä, mitä en ymmärrä. Saaran lisäksi hyviä esityksiä oli Moldovan, Netan ja Irlannin. En nyt ihan voittoa Saaralle odottanut, mutta huomattavasti parempaa sijoitusta.

Oon kyl ilonen Netan voitosta. Se biisi oli ihan jees. Jos kotkotukset ja ree, ouch, hey, hm, la-kohdat ois jätetty pois, se ois sellane biisi, jota tykkäisin kuunnella.

Ja siis, miten siellä oli niin huonot turvatoimet, että joku pääs lavalle ja pöllimään SuRielta mikin? Luulis sen perseen vilauttelija jälkeen, ett ois turvatoimia paranneltu huimasti. SuRie kuitenkin veti hienosti tilanteesta huolimatta.

Viron esiintyjän asu oli muuten siisti.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #113 : 13.05.2018 11:49:32 »
Olen iloinen, että Israelin erilainen ja voimauttava biisi voitti, vaikka onhan se poliittisesti hankala paikka. Myöskin Tanskan yleisöäänet olivat mieltä lämmittävät, koska biisi oli niin ihanan fantasialeffamainen. Lisäksi oli kiva, että Unkarikin sai yleisöltä huomiota!

Tuomariäänet tuntuivat todella ihmeellisiltä. Suurin järkytys oli se, että gosbel-Itävalta menestyi tuomareiden ansiosta todella hyvin, kun meidän kisakatsomossa veikkailtiin, että se jäisi kisassa jumbosijoille. Pistää kyllä todellakin miettimään, että mitä virkaa tuomariäänillä varsinaisesti on, kun yleisön mielipide on kuitenkin se, jolla biisejä esim. myydään. Geopolitiikka on mielenkiintoinen asia.

Vähän harmi, ettei Saara menestynyt yhtään paremmin. Se oli niin innoissaan viisuihin menemisestä, ja se kyllä näkyi esityksessäkin. Sen olisi pitänyt olla ainakin esityksensä alussa pikkasen vähemmän iloinen. ;D Olen tirsun kanssa samaa mieltä siitä, että kisassa oli kyllä paljon Saaraa huonompiakin esityksiä, ja ylipäänsä tällä kertaa valtaosa biiseistä tuntui tosi samanlaisilta ja aiheutti lähinnä blaah-reaktion. Omia suosikkejani olivat Israel, Tanska, Tsekki, Unkari ja Italia.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2018 11:55:49 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Voldemort

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #114 : 13.05.2018 13:22:44 »
Mieliala on ihan selvästi päivästä kiinni. Eilen kun kuuntelin Israelin biisiä, en enää pitänyt sitä niin huonona ja tykkäsin sen sanomasta, joten ei harmita sen voitto. Saaran puolesta harmittaa se, että biisi vaan oli sen verran tylsä, ettei sillä saanut ääniä yleisöltä eikä tuomareilta. Sinänsä mua ärsyttää nämä ammattilaisraadit, kun niistä tietää jo etukäteen, että minkä tyyppiset biisit niiltä ei saa ääniä, vaikka yleisö sitten tykkäisikin kuten nyt näkyi parhaiten Tanskan ja Unkarin pisteiden kohdalla.

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #115 : 13.05.2018 14:21:52 »
Heti tähän alkuun täytyy mainita, etten ole seurannut Euroviisuja vuoden 2008 jälkeen, ja ihan vain siksi, kun ei ole ollut mitään mielenkiintoa seurata. Sama juttu oli kyllä tänäkin vuonna, mutta satuin lopulta sitten katsomaan ihan lopun - olisikohan ollut joku 6-7 viimeistä esiintyjää, ja osan pisteiden jaosta, mutta nukahdin kesken ja havahduin vasta sitten, kun voittaja esiintyi uudestaan. Olin toki iloinen, että Saara valittiin edustamaan Suomea, mutta en kyllä hirveästi sille biisille lämmennyt. Domino oli ehdokasbiiseistä mun suosikkini.

Finaaliin pääsy oli jo hyvä saavutus, ja potenttiaalia voittoonkin olisi ollut, mutta en tietenkään uskaltanut lähteä voittoa odottamaan, kun sen verran huonoa on tuo menestys ollut viimeisten vuosien aikana. En odottanut myöskään näin huonoa sijoitusta, mutta toisaalta taas se ei yllättänyt...

Voittajan, Israelin, biisistä en oikein osaa sanoa mitään sen kummempaa, kun en tosiaan kovin montaa esitystä nähnyt sen lisäksi. Kyllähän se hieman erilaiselta vaikutti, että kai se voitto sitten ihan oikeaan osoitteeseen meni. Ruotsin pärjääminen puolestaan ihmetytti, sillä se biisi oli aivan karsea. Mutta joo, olihan se harmillista, että kovin hyvää menestystä ei tänäkään vuonna Suomelle tullut, mutta ei voi mitään. Ehkä sitä vielä joskus päästään edes 10 parhaan joukkoon...
« Viimeksi muokattu: 13.05.2018 14:23:34 kirjoittanut Felia »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #116 : 13.05.2018 21:12:09 »
Surkein voitti, mutta minkäs teet. Itse en pidä Israelin kappaletta voimaannuttavana tai sanomaa erikoisen hyvänä. Minusta se henkii vähän miesvihaa vaikka se tuskin on ollut tarkoituksena. Ihmettelen kyllä miten Israelia on arvosteltu japanilais-/aasialaisteemasta, koska ei miusta tuossa ollu kyse mistään kulttuurin anastamisesta...

Ruotsin kappale oksetti melkein yhtä paljon kuin Israelin, kuulemma se esiintyjä on itseään täynnä oleva tyyppi mikä paistoi läpi. Tuomarit mielistelee Ruotsia vaikka oli tosi heikko kappale ja oli niin ihanaa kun se sai tosi vähän yleisöääniä <3

Ilmeisesti Australian mukanaolo alkaa myös kyllästyttämään kun yleisö ei tykännyt.

Yllätti, miten vähän Suomi sai pisteitä. Voittoon en uskonut, mutta top 10-15 sijojen uskoin olevan tosi todennäköisiä. No eipähän tarvinnut taas hävetä edustajaa.

Oon niin kyllästynyt tuomareihin, voitaispa ne poistaa.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 451
  • Ava Fractalta <3
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #117 : 13.05.2018 21:54:02 »
Täytyy sanoa, että nuo ketkä kärkikahinoissa olivat, eivät tulleet itselle suurena yllätyksenä. Oon oppinut jo vähän siihen, että ne pärjäävät, jotka ei oikein muhun iske. :D Ei sillä, tänä vuonna oli mun mielestä muutenkin liikaa samantyylisiä biisejä tai sellaisia, jotka eivät jääneet juurikaan mieleen. Sieltä erottui muutama aika mukavasti, esimerkiksi Viro, Tanska ja Unkari. Tanska oli ehkä oma suosikki, jota kestäis kuunnella vaikka radiostakin. Arte sen aika kivasti kiteyttikin, miksi.
Lainaus
...koska biisi oli niin ihanan fantasialeffamainen.
Tuli heti toi sama fiilis.

Monsters-biisi on musta ollut koko ajan ehkä vähän keskeneräisen kuulonen. Saara tosin veti biisin upeasti ja minunkin mielestäni olisi vetonsa puolesta ansainnut paremnan sijan monien muiden maiden sijaan. Oli kummiskin kiva fiilistellä Suomea taas viisuissa, kun edellisestä finaalipaikasta oli ehtinyt vierähtää tovi.

Mun on pakko vielä nostaa esille pari itseä häirinnyttä asiaa. Ensinnäkin jo tuo aiemmin esillenostettu häirikkö, joka pääsi lavalle. Ei sais käydä moista. Onneksi siinä ei käynyt tuon pahemmin ja UK:n edustaja veti mun mielestä shown loppuun hienosti.

Tuomariäänteen epäloogisuus. Etenkin se oudoksutti, kuinka paljon juurikin esim. Ruotsi ja Itävalta sai ääniä. Jälkimmäisen biisi muistutti aivan älyttömästi jonkun tunnetun artistin (en saanut päähäni mikä biisi kyseessä!) biisiä melodialtaan etenkin kertsin kohdalla. Luulisi, että tämmöisille ei tuomaristo antaisi ääniä. Noh, ehkä en oo paras tietty sanomaan, kun en oo ammattilainen. :D

Se, että Kyproksen edustaja ei ollut maansa edustaja vaan muualta "buukattu" ja pääsi niin korkealle. En oo ottanut toki selvää, millaiset kytkökset ylipäätään artistilla oli Kyprokseen, joten ehkä annoin tässä ärsytyksen nousta liikaa myös siksi, että biisi ja tyyppi muistutti tavallaan Beyoncea tai vastaavaa keikutuksineen. Tähän päälle vielä se, että Ruotsin raatiäänistä täydet 12 Kyprokselle, jonka biisiä oli tehtailemassa ruotsalaiset. Enemmän tuntui ns. omaan pussiin pelaamiselta kuin rehelliseltä mielipiteeltä biisien suhteen.

Ja lopuksi Mikko Silvennoinen, jonka juonto ei ollut mun mielestä sitä tasoa, jota oottaisin viisujuontajalta. Hänen puheensa ei kuulunut kunnolla, eikä hän ihan osannut mielestäni ottaa huomioon missä kohdin ois ollut järkevää juontaa ja millä tavalla. Ehkä myös selfie Lordin kaa olis voinut pysyä vaan siellä somessa ilman, että sitä ois tarttenut suorassa lähetyksessä mainostaa. Noh. Mielipideasioita kai nämäkin.
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #118 : 14.05.2018 11:37:01 »
Mun mielestä myös turvatoimet oli melko heikot. Miten sinne lavalle voi päästä joku jo toista vuotta peräkkäin. Se olisi kuitenkin voinut olla kuka vain ja tehdä suurinpiirtein mitä vain.
Alkuun luulin, että tämä lavalle tunkija oli Jimmy Jump, jonka luulisi olevan bännätty jo jokaisesta yleisötapahtumasta, mutta kyseessä olikin ilmeisesti joku Albanialainen aktivisti, joka on kyllä myös melko tunnettu tällaisista tempauksista. Joten luulisi, että häneltäkin voisi pääsyn yleisötapahtumiin evätä.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #119 : 14.05.2018 18:28:25 »
Yritin kirjoittaa tuoreeltaan puhelimella, mutta se hyppäsi edelliselle sivulle ja viesti hävisi, niin jätin sikseen.

En katsonut finaalista kuin pätkiä, ja miltei missasin Saarankin esityksen, mutta näin sentään suurimman osan siitä. Sanoin ennakkoon, että tällä kertaa se varmaan tulee toiseksi loppupäästä katsoen... Ihan sääli että olin oikeassa. Lohtu sinänsä, ettei sentään ihan viimeiseksi jäänyt.

Olen aina sanonut sitä, mikä taaskin tuli todistettua, että ei tuossa kilpailussa lauluilla tai laulajilla itsessään ole mitään merkitystä. Ne äänet tulevat ihan muilla perusteilla, se on nähty vuosi toisensa jälkeen. Aina joskus joku yllättää, mutta harvemmin niin. Minua vähän säälittää sen Saaran puolesta, kun intoili niin kovasti ja kuitenkin jäi hännille, mutta ainakin sai paljon näkyvyyttä ja entisestäänkin kansainvälistä huomiota. :)

Lainaus
tänä vuonna oli mun mielestä muutenkin liikaa samantyylisiä biisejä tai sellaisia, jotka eivät jääneet juurikaan mieleen.
Samaa mieltä Tikkiksen kanssa tästä. Kun kuuntelin toista semifinaalia taustalta muuta tehdessäni, ei sieltä moni mitenkään erottunut. Pidin ehkä eniten siitä Australian laulusta, ja en kyllä ymmärrä, miten Australia ylipäätään EUROviisuihin liittyy...  ::) Onhan sinne tietysti joskus siirrytty Euroopasta silloin aikoinaan, mutta yhtä lailla Amerikkaankin on lähtenyt siirtolaisia jne... ;) Kai tuohonkin on olemassa joku looginen syy mutten ole sitä vielä kuullut mistään.

Minusta suomalaisille noista Euroviisuista on tullut joku ihmeen iso juttu turhan takia. Kaikenlaista musiikkitapahtumaa sun muutakin on maailma pullollaan, ja niistä pitäisi vain iloita ja katsoa leikkimielellä mitä käy, eikä ottaa liian vakavasti. Minulle ei tule mieleen yhtä ainutta Euroviisuissa ollutta suomalaista (tai juuri muutakaan) laulajaa tai esitystä, josta olisi ollut itselle kovin suurta iloa, paitsi ABBA ja irlantilaisen tanssin nousu yleiseen tietoisuuteen Riverdancen kautta. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~