Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84710 kertaa)

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #80 : 13.03.2018 23:55:39 »
Laulaakohan Saara Lissabonissa osan kappaleesta sitten portugaliksi? Vois ainakin tulla kivasti arvostusta ja ehkä pisteitäkin portugalilta ainakin. Olishan se hieno kunnianosoitus jos mikä! :)

Joo, itsekin menisin Unkariin vaikka väkisin jos se voittaa ja viisut sinne rantautuu. Ja toivotaan parasta, että jonain vuotena ei nuo hinnat noin korkealla huitelis, tai että olis sitten säästössä tarpeeksi kovempaankin satsaukseen.

Mä oon samaa mieltä, että jos Ruotsin ja Suomen kappaleita vertaa, niin Suomi kyllä vie :D Ja rakastan Alexander Rybacia niin hihkuin innosta huomatessani hänen edustavan taas Norjaa viisuissa! Onhan monet artistit muistakin maista esiintyneet viisuissa kahdesti, joten en usko että se ainakaan aina olisi pelkästään sitä, että haluaa kokea viisufiiliksen uudelleen. Eikös Rybac muuten sijoittunut tosi hyvin omana viisuvuotenaan? Älkää tappako mua jos hän voitti sen, ei näitä voi millään muistaa :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #81 : 14.03.2018 15:18:32 »
Eikös Rybac muuten sijoittunut tosi hyvin omana viisuvuotenaan? Älkää tappako mua jos hän voitti sen, ei näitä voi millään muistaa :D
Voitti voitti ja uudella piste-ennätyksellä :D (mistä oon vähän katkera koska Lordilla oli edellinen ennätys, tosin sillo olikin eri pistesysteemit) Nehän oli Norjassa niin varmoja voitosta jo ennen itse viisuja, että alottivat suunnittelemaan omia karkeloitaan seuraavaa vuotta varten. Minuu tänä vuonna vähän ihmetyttää, että miks Rybakin esitys on täynnä kaikenmaailman efektejä kun niitä ei kumminkaan voi käyttää Lissabonissa. En välittäny laulusta.

Tykkäsin kans niin paljon enemmän Saaran Liettuan-vedosta! Voi kun ne sais taustanauhalta kaiken siirrettyä itse live-esitykseen. Ja "tanssiliikkeitä" pitäis vaihtaa, niiku se ihme käden nykimisjuttu missä lopulta pyöritään. Paljon parannettavaa vielä, mutta huima parannus!

Oon aatellu, että jos Suomi joskus voittaa niin sitte voin mennä kattomaan paikan päälle xD
Ja tosiaan, meillä on PALJON parempi kappale kuin Ruotsilla hahaa.

Tanskan ja Unkarin esitykset on myös olleet minun suosikkejani.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #82 : 14.03.2018 23:53:01 »
Ahaa, näin vähän uumoilinkin että Rybac voitti mutta en uskaltanut sanoa ettei mua ois heitetty hirteen, jos olisinkin ollu väärässä :D Joo, sitä en kyl tajua että miksi pitää täyttää kappale sellasilla elementeillä joita ei kuitenkaan viisuissa voi sitten esittää. Tai ehkä ne korvaa ne jollain hyvin samantyyppisillä elementeillä sit siellä Lissabonissa? Mene ja tiedä. :D

No todellakin menen itsekin sitten katsomaan, jos Suomi vielä joskus voittaa! Ärsyttää muuten tuo UMK:n uudistuminen, koska vielä vuosi takaperin haaveilin itsekin UMK:hon osallistumista, mutta jos se tulevinakin vuosina menee siihen että edustaja päätetään tuolla lailla, niin taitaa olla turha haave :(

Mä kuuntelen huomenna kaikki euroviisubiisit (ellen unohda, lähipäivinä kuitenkin) ja kerron sitten omat lempparit. Kuuntelin jonkun youtubesta löytämäni top 43-listan, missä joku oli listannut kaikki viisukappaleet paremmuusjärjestykseen, ja sieltä tuli kyllä ainakin kolme sellaista kappaletta jotka nousivat ehdottomiksi suosikeiksini, mutta en niitä maita enää muista kun lähinnä taustamusiikkina pyöri se video. Mutta piakkoin täällä ilmoittelen omat suosikkini kun ne selville saan!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #83 : 31.03.2018 21:43:10 »
Oon ollut pitkän tovin täältä pois, mutta ajattelin nyt tulla höpöttelemään viisuista, kun viimeiset kolme viikkoa olen pitkälti viettänyt noiden kappaleiden parissa ja tehnyt perheen kanssa vaikka minkälaista listausta. Mielestäni tänä vuonna on todella hyvä taso. Okei, ihan helmiä biisejä on vaan muutama, mutta ei ole mitään sellaista kappaletta, joka saisi korvat vuotamaan verta. Omat suosikkini ovat Tsekki, Italia ja Unkari. Noista aivan ihanin on Unkari, mutta en usko sen pärjäävän, koska raadeilla on ollut tapana arvostaa perus radiopoppista ja kaikki erilaisempi saa jämäpisteitä jos niitäkään. Olen siis jo henkisesti varautunut Unkarin karsiutumiseen, mutta jo vuosia minulle viisuissa tärkeintä onkin ollut uusien artistien löytäminen. Tällä kertaa eksyin Spotifyhin kuuntelemaan soittolistaa, jossa oli muitakin AWSin biisejä, ja olen nyt viikon ajan tutustunut yhtyeen muuhun tuotantoon ja olen aivan rakastanut.

Ainoa toiveeni viisujen suhteen on se, että Israel ei voita. En vihaa sitä biisiä, mutta en koe sitä oikeaksi musiikiksi. Kaikenmaailman kanaäänet ja tiputanssit on se syy miksi (ainakin omissa kaveripiireissä) monet kokevat viisut vitsiksi. Mielestäni on myös epäreilua, että ymmärtääkseni Netta on saanut luvan käyttää tuota loopperia, jolla tekee osan noista äänistä. Viisuissa on hienoa ollut aina se, että laulun on oltava liveä jokaista nuottia myöten, ja pelkään tällaisten erikoislupien johtavan siihen, että kohta osa laulusta tulee taustanauhoilta. Se on viimeinen asia, jota viisuilta toivoisin.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #84 : 31.03.2018 23:34:47 »
Minäkin pidän Unkarista! Unkarin kappaleesta ja esityksestä välittyy hirmuisesti tunnetta, ja on tosi virkistävää kuulla Euroviisuissa jotain muutakin kuin juuri sitä tyypillistä radiopoppia. Ah, tykkään, enkä tietenkään pelkästään erilaisuuden takia vaan ihan kokonaisuutena. Plus ihanaa kuulla unkarin kieltä!

En vihaa sitä biisiä, mutta en koe sitä oikeaksi musiikiksi.
Saanko kysyä, mikset koe Israelin kappaletta oikeaksi musiikiksi? Mulla nousee aina vähän karvat pystyyn, kun puhutaan oikeasta ja epäoikeasta (epäaidosta?) musiikista, koska en ymmärrä, miten toinen musiikki voi olla jotenkin oikeampaa kuin toinen. Musiikkia kuin musiikkia! Siitä sen sijaan olen samaa mieltä, ettei ole kivaa, jos erityislupien antamisesta tulee normi ja Viisut muuttuvat kokonaan playbackiksi. Kenet tahansa voi saada kuulostamaan hyvältä taidokkaalla äänenkäsittelyllä, mutta live-esityksessä vaaditaan paljon muutakin, ja se on minusta mielenkiintoinen muuttuja näissä karkeloissa.

Minunkin on tullut paljon kuunneltua tämänvuotisia biisejä. Tässä joitakin tämänhetkisiä suosikkejani aakkosjärjestyksessä:

Israel. Ennalta-arvaamaton, raikas, menevä, hullu! En voi olla fiilistelemättä tätä biisiä. Nautin noista käsittämättömistä kotkotuksista ja papatuksista. Netta on valovoimainen esiintyjä, ja video on kaikessa hulluudessaan kappaletta tukeva ja mukaansatempaava. Kertosäe on minusta vähän tylsä ja yksioikoinen, mutta muut mielenkiintoisemmat osat varmistavat sen, että jaksan yhä kuunnella tätä.

Italia. Kappaleesta jäi aluksi vähän sekava mielikuva, ehkä siksi että musiikkivideolla tapahtuu niin paljon kaikenlaista säväyttävää, mutta useamman kuuntelukerran myötä biisi on tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen. Kappaleella on syvä sanoma, joka koskettaa ja joka välittyy kielimuurista huolimatta. Rakastan sitä, miten musiikkivideo on tekstitetty monella eri kielellä, koska siitä tulee sellainen olo, että hei, me kaikki ollaan tässä mukana, haluttiinpa tai ei. Sodat, konfliktit ja katastrofit koskee koko maailmaa. Rakastan myös sitä, että kappale on laulettu italiaksi, koska italia on minusta melkein järkyttävän kaunis kieli. Voi että, toivon niin että Italia selvittää tiensä ihmisten sydämiin (alku on ainakin ollut lupaava) ja menestyy hyvin sitten toukokuussa!

Makedonia. Ikään kuin kolme biisiä yhdessä paketissa, mutta lopputuloksena ei olekaan sekasotku vaan oikein toimiva ja jopa ihan helposti sisäistettävä kokonaisuus. Rakastan kappaleen ennalta-arvaamattomuutta ja sen erilaisia soundeja ja värejä! Laulajan äänikin miellyttää korvaani kovasti, vaikka siinä aika voimakas vibra onkin. Iiks, Makedonia on niin ihana, yltää minulla ihan kärkikastiin tänä vuonna! En povaile maalle suurta menestystä, mutta soisin sen kyllä mieluusti.

Ranska. Jos italia on kaunis kieli, niin on kyllä ranskakin. Olen ihastunut laulajan toisaalta tummaan ja toisaalta kirkkaaseen ääneen ja muutenkin kappaleen äänimaailmaan. Video on ihastuttava ja välittää hyvin kappaleen sanomaa. Olen jaksanut kuunnella tätä toistaiseksi kyllästymättä.

Tanska. Tanskasta mainitsinkin jo aiemmin tässä keskustelussa, mutta mainitaanpa nyt vielä. Tanska on ehkä vähän hiipunut, kun olen tutustunut muiden maiden viisuihin enemmän ja paremmin, mutta kyllä se silti lemppareihini lukeutuu. Kiehtovia viikinki- ja merimiestunnelmia, jotka sopivat hauskasti Lissabonin all aboard -teemaan. Live-esitys on yksinkertainen mutta vähäeleisen vaikuttava, ja kokonaisuus on toimiva, vaikka kappale vähän polkeekin paikallaan eikä oikein missään vaiheessa lähde lentoon. Tykkään kyllä, hyvä Tanska!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #85 : 01.04.2018 00:19:44 »
Saanko kysyä, mikset koe Israelin kappaletta oikeaksi musiikiksi? Mulla nousee aina vähän karvat pystyyn, kun puhutaan oikeasta ja epäoikeasta (epäaidosta?) musiikista, koska en ymmärrä, miten toinen musiikki voi olla jotenkin oikeampaa kuin toinen. Musiikkia kuin musiikkia!

Apua, arvasin että joku tarttuu tähän, kun muotoilin tämän niin kärkkäästi. Mun pitäisi olla tarkempi mun sanavalintojeni kanssa, kun onnistun aina triggeröimään ihmisiä. Kyllähän tämä on musiikkia, mutta koen tämän juuri sellaisena "fastfood" musiikkina, josta Salvadorkin viime vuonna puhui. Tässä on ihan liikaa kaikkea gimmickiä, mikä on sääli, kun Netta on mielestäni hyvä laulaja. Olen pari kertaa mielessäni miettinyt, miltä tämä kuulostaisi ilman papatuksia, ja mielestäni tämä olisi sata kertaa parempi jos kotkotit riisuttaisiin tästä ja Netta ihan vaan laulaisi, kun hänellä on niin vahva ja hyvä ääni. Jokainen viisuvuosi tarvitsee tietenkin omat piristysruiskeet ja erikoisuutensa, mutta ehkä minua ärsyttää sitten se, että tämä on ennakkosuosikki, kun joukossa on toistakymmentä laulullisesti (oma mielipide) ja sävellyksellisesti parempaakin kappaletta. Niin, ja eniten minua muuten tuosta TOYssa häiritsee se, että se käsittelee ajankohtaista aihetta (METOO), mutta se viesti jää mielestäni aivan toissijaiseksi juuri tuon hulluttelun vuoksi.

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #86 : 08.04.2018 20:01:20 »
Israelin biisi on mun mielestä ihan menevä ja hauska, enkä pane pahakseni, jos se voittaa (ainakaan tällä hetkellä). Se biisi voi kuitenkin vielä kaatua liveen. Itse en ainakaan ole löytänyt mistään vielä livevetoa, joten odottelen sitä ennen kuin muodostan kokonaisen mielipiteen.

Unkari ja Tanska on edelleen mun suosikit, mutta Bulgaria voi vielä viedä Tanskan paikan. Unkarin rakkautta ei kaada enää mikään.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #87 : 15.04.2018 22:06:34 »
Vähän toivoisin, ett Saara vois esittää Monstereista sen version, jossa se laulaa sen 34 eri kielellä. Niin se biisi kuulosti älyttömän hyvältä ja toi Saaran taitoa hyvin esille. Harmi vaan, ettei tule tapahtumaan. Oli miten oli, toivon Saaralle kyllä menestystä.

Kävin tuossa parisen päivää sitten kaikkien viisuehdokkaiden kappaleet läpi. Omat lempparit löytyivät helpolla. Suosiksi nousi Ryan O'Saughnessy (Irlanti). Herralla on aivan upea ääni ja biisikin oli hyvä. Vaikka sanoitus onkin tosi surumielinen, niin se jotenkin sai mut pirteälle tuulelle. En tiedä, ehkä johtus laulajan äänestä.

Ieva Zasimauskaitėlla (Liettua) on todella kaunis ääni. Hänen biisinsäkin oli tosi kaunis ja ihana. Musiikkivideokin oli mahtava. Ieva on toinen suosikkini.

Muut lempparini ovat Sevak Khanagyan (Armenia) [tiedä häntä sitten - vielä - mistä biisi kertoo, mutta Sevakilla on kaunis ääni ja biisi on todella kauniin kuuloinen, melodiakin on hieno], The Humans (Romania), Eye Cue (Makedonia), Jessika ft. Jenifer Brening (San Marino) [tosin, ei millään pahalla häntä kohtaan, mutta oisin jättänyt tuon fiittaajan pois, ei jotenkin sopinu mun mielestä mukaan] ja Ari Ólafsson (Islanti). Tykkäsin myös Jessica Mauboyn (Australia) ja Alekseev'n (Valko-Venäjä) biiseistä.


Nettan (Israel) kappale oli kyllä mielenkiintoinen, mutta jotenkin se ei ihan iskenyt. Se Ree, ouch, hey, hm, la-kohta (ja jonkin sortin kotkotus) oli se mikä mua siinä häiritsi.

En sitten lainkaan tykänny Rybeckista silloin, kun sen ekan kerran kisasi, enkä tykkää siitä kyllä vieläkään. Yritin kuunnella sen biisin, mutta heti kun se avas suunsa ja rupes laulamaan, olin vaan nope ja vaihdoin biisiä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #88 : 08.05.2018 16:48:29 »
Lainaus
Mielestäni on myös epäreilua, että ymmärtääkseni Netta on saanut luvan käyttää tuota loopperia, jolla tekee osan noista äänistä. Viisuissa on hienoa ollut aina se, että laulun on oltava liveä jokaista nuottia myöten, ja pelkään tällaisten erikoislupien johtavan siihen, että kohta osa laulusta tulee taustanauhoilta.
Mitä?? Tästä en tiennytkään. On todellakin epäreilua, ja lisää vain Israelin edustuskappaleen ärsyttävyyttä. En tykkää sitten ollenkaan koko kappaleesta. :s Mielestäni aivan liian yliarvostettu. Samoin Kyproksen Fuego on yllättävän korkealla voittoveikkauksissa miusta, tanssiliikkeitä myöten aika kulunut kappale, mutta ei nyt huonokaan.

Saaran esitys on parantunut huomattavasti UMK:sta, mutta vieläkin epäilyttää ne taustalaulajat... No tänäänhän se nähdään miten käy, mutta uskon että päästään finaaliin.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #89 : 08.05.2018 16:58:09 »
Lainaus
Mielestäni on myös epäreilua, että ymmärtääkseni Netta on saanut luvan käyttää tuota loopperia, jolla tekee osan noista äänistä. Viisuissa on hienoa ollut aina se, että laulun on oltava liveä jokaista nuottia myöten, ja pelkään tällaisten erikoislupien johtavan siihen, että kohta osa laulusta tulee taustanauhoilta.
Mitä?? Tästä en tiennytkään. On todellakin epäreilua, ja lisää vain Israelin edustuskappaleen ärsyttävyyttä.
Netta ei saa käyttää looperiaan Viisuissa, tässä videossa siitä lisää. :)

Viisujännitys on huipussaan! Olen tosi tyytyväinen muutoksiin, joita Saaran esitykseen on tehty, ja toivon sormet ja varpaat ristissä, että tällä paketilla finaalipaikka aukeaisi. Ykkössemi on jäätävän kovatasoinen, mutta jos Saaran valovoimaisuudella ei sitä läpäistä, ei sitten varmaan kyllä millään mitä Suomella on tarjota. :D Toivotaan parasta!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #90 : 08.05.2018 17:53:49 »
Minäkin täällä innolla jo odotan iltaa. :) Toivon kovasti, että Saara pääsisi finaaliin. Sitten ei enää haittaisi kauheasti, vaikka voittoa ei tulisikaan, kunhan pääsisi finaalissa esiintymään. :) Toki toivon Saaralle menestystä, mutta jos on kerran kovia vastuksia, niin ei voi elätellä turhia toiveita. :) Itse kyllä edelleen pidän Monsters-kappaleesta. En ole nähnyt mistään, mitä muutoksia siihen itse lavashowhun on tehty, mutta tänäänhän se selviää. :) En ole muiden maiden esityksiin ja kappaleisiin perehtynyt, kun ei ole ollut kiinnostusta. En kuitenkaan ole mikään kova viisufani. Lähinnä Suomen menestystä/menestyksettömyyttä olen aina seuraillut ja harvemmin kiinnostaa edes viisuja katsoa, jos Suomi ei ole finaalissa. ::)

Se oli kyllä hieno veto, kun Saara esitti Monstersin 34 eri kielellä. On kyllä taitava esiintyjä. :)

Voldemort

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #91 : 09.05.2018 00:02:05 »
Ilman kotimaista karsintakilpailua on viisut jäänyt todella vähälle seuraamiselle. Nyt kuuntelin ekan kerran ja tuntuu, että tarjonta olisi vähän vaisua. En oikein tässä karsintaryhmässä erottanut biisejä toisistaan eikä mikään noussut sellaiseksi ykkössuosikiksi.  :P Melko tasapaksua tavaraa.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #92 : 09.05.2018 00:39:02 »
Semiinjäämisputki katkesi ja finaalissa ollaan, hienoa! :) Tuloksia julkistettaessa melkein jo menetin toivoni Albanian kohdalla, kun oltiin jo niin loppupäässä enkä pitänyt Albaniaa kovin todennäköisenä finalistina, vaikka sitä kovasti finaaliin toivoinkin. Huh, onneksi kävi näin! Suren Kroatian tippumista, mutten toisaalta ihmettele sitä, koska tämä ykkössemi oli tosi tasokas ja vaikea läpäistävä.

Ääneni tänään menivät Albanialle (upea sävellys, hienoa intensiteettiä ja kasvua ja Eugentin hillitön ääni yhdistettynä omaan kieleen, oih, oli kyllä illan parhaita anteja minulle), Virolle (esitys lavankäyttöineen oli yksinkertaisen kaunis ja Elina häikäisevä, joskin alarekisteri särähti korvaan, mikä vähän yllätti), Kroatialle (olen alusta alkaen pitänyt Frankan biisistä, mutta en arvannut, että hän olisi noin huikea livelaulaja, joka onnistuisi nostamaan sinänsä tylsän esityksen ihan uudelle tasolle) ja yllättäen Irlannille. Tämänvuotisiin Viisuihin ensimmäistä kertaa tutustuessani epäilin, että Irlanti saattaisi olla pomminvarma putoaja tylsällä ja värittömällä kappaleellaan, mutta live-esitys toimikin niin hienosti, että oli ihan pakko äänestää. ;D Ryan lauloi hyvin, ja rakastin esikatseluvideosta tuttujen tanssijoiden mukanaoloa. Ylöspano ja tunnelma olivat ihastuttavan rauhallisia ja harmonisia, ja esitys onnistuikin koskettamaan minua paljon syvemmin kuin samassa sarjassa kilpaillut Liettua.

Sveitsikin yllätti positiivisesti, ja mietin, olisiko pitänyt äänestää, mutta en halunnut uhrata kovin montaa euroa. Harmi että tippuivat hienolla, menevällä esityksellä. Kestofinalistien Armenian, Azerbaidžanin ja Kreikan putoamisesta olin tosi yllättynyt mutten kylläkään harmistunut, koska yksikään niistä ei kuulunut ykkössuosikkeihini.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 00:41:21 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #93 : 09.05.2018 00:46:49 »
Mä olin yllättynyt Saaran pääsystä finaaliin, koska olin jo varma, ettei meille tänäkään vuonna irtoa finaalipaikkaa (musta Monsters on tusinapoppia, mutta mikäpä biisi sitä ei Euroviisuissa olisi). Mun suosikit ekassa semifinaalissa oli Armenia, Kreikka ja Itävalta, joista jälkimmäinen pääsi finaaliin, mitä toivoinkin. Myös Viro yllätti positiivisesti tänä vuonna; mikä mekko ja vähäeleinen esitys, mutta mieletön ääni laulajalla <3

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #94 : 09.05.2018 12:00:10 »
Kivat Saaralle, että pääsi finaaliin. Sen esitys semifinaalissa oli upea (tosin, Monsters kuulostaa edelleen mun mielestä paremmalta, kun Saara laulaa sen monella eri kielellä), erityisesti tykkäsin siitä, miten Saara siin lopussa ns. hypähti niiden kahden miestanssijan käsivarsille. Se vaatii jo kyllä luottamusta. (Harmi, ettei Roivaista näytetty.)

Ja jes! Ryan O'Saughnessy ja Ieva Zasimauskaitė pääsivät myös finaaliin! Ois tosi mahtavaa, jos Saara voittais, mutta Ryan ja Ieva on kyll mun voittajasuosikit. Vaikken ihan hirveästi Netan biisistä pidä (niiden tiettyjen kohtien takia), niin uskon että hällä on mahdollisuus sijoittua hyvin.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #95 : 09.05.2018 14:06:27 »
Mulla oli taas livebloggaus menossa Tumblrissa ja yleisimmät kommentit multa olivat seuraavat: "Missä on glitter ja ilotulitus" ja "what kind of hetero nonsense is this?" Siis mä en todellakaan katso Euroviisuja musiikin takia, antakaa mulle kaikki hullut esitykset, glitter ja ilotulitus! Ekan semifinaalin biisit oli tässä mielessä tosi iso pettymys suurimmalta osin. Onneksi oli Netta ja Saara (ne on muutenkin ainoot, joiden biiseistä jäi jotain mieleen). Irlannin poika oli myös ihan suloinen, joten olen tosi iloinen, että tämä kolmikko pääsi finaaliin. Tuli kyllä tuuletettua, kun Suomi mainittiin. Oli jo saamari aikakin päästä taas finaaliin :)

Se mistä kyllä olen käärmeissäni on se, ettei ainakaan vielä taukoesityksessä ollut vuotuista Lordi-mainintaa. Kaikenlaisista muista esityksistä ja propeista kyllä oli puhetta. No, tässä on vielä kaksi show'ta tulossa, ehkä se pakollinen Lordi-maininta tulee jommassakummassa xD ja toivottavasti tulee myös Verka-maininta, nää kaksi kun on oikeasti mulle ne Euroviisujen suurimmat legendat.
We had each other. That's how we won.

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #96 : 10.05.2018 00:59:28 »
Lainaus
Mielestäni on myös epäreilua, että ymmärtääkseni Netta on saanut luvan käyttää tuota loopperia, jolla tekee osan noista äänistä. Viisuissa on hienoa ollut aina se, että laulun on oltava liveä jokaista nuottia myöten, ja pelkään tällaisten erikoislupien johtavan siihen, että kohta osa laulusta tulee taustanauhoilta.
Mitä?? Tästä en tiennytkään. On todellakin epäreilua, ja lisää vain Israelin edustuskappaleen ärsyttävyyttä.
Netta ei saa käyttää looperiaan Viisuissa, tässä videossa siitä lisää. :)
Ahaa, kiitos paljon selvennyksestä! :)

Se mistä kyllä olen käärmeissäni on se, ettei ainakaan vielä taukoesityksessä ollut vuotuista Lordi-mainintaa. Kaikenlaisista muista esityksistä ja propeista kyllä oli puhetta. No, tässä on vielä kaksi show'ta tulossa, ehkä se pakollinen Lordi-maininta tulee jommassakummassa xD
Joo Lordi-maininta pitää olla saakeli vie :D

Yllätyin siitä miten moni piti Belgiaa suht varmana finaaliin pääsijänä, omasta mielestä se oli yks huonoimpia kappaleita koko kisassa. Vähän oli kyllä tylsiä kappaleita, vaikka ekaa semifinaalia on niin hehkutettu kovatasoisena. Tai ehkä oon kuullu kappaleista sen lyhyen kertsipätkän niin monta kertaa, että on muodostunut vääristynyt kuva kappaleista kun eivät tuntuneet ihan samalta. No taitaa tän vuoden taso olla viime vuotta parempi (en muista viime vuodelta yhtäkään kappaletta, josta pitäisin).

Saaran esitys oli hieno ja erottuva (okei, en jaksonu kattoo muita esityksiä kokonaan niin kelasin paljon mutta silti). Melkein tuntuu että oli vähän liikaa kaikkea. Taustalaulajatkaan ei ollu niin huonoja kuin pelkäsin, ehkä yhdessä tai kahdessa kohtaa vähän hirvitytti ne kimeät äänet.

Mitä maata veikkaatte voittajaksi?
Sé onr sverdar sitja hvass!

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #97 : 10.05.2018 17:29:21 »
Oi vitsi että oon onnellinen Saaran finaaliinpääsystä! Innolla odotan lauantaita, ja tuun kattomaan Euroviisut bestiksen ja suuren herkkumäärän kera :D Mun 10 suosikista 3+Saara pääs finaaliin, muut suosikit oli Kypros, Viro ja Liettua. Oon tosi harmissani kun Kreikka ja Azerbaijan ei päässyt finaaliin, mutta aina ei voi voittaa ja sentään neljä suosikkia pääsi! Viime vuonna 20 suosikista 8 pääsi, saa nähdä monta tänä vuonna. Riippuu, kuinka moni mun 10 tokan semin suosikista pääsee jatkoon. :)

Ekan semin suosikit oli: Viro, Kreikka, Liettua, Kypros, Azerbaijan, Valko-Venäjä, Armenia, Suomi, Sveitsi ja Islanti. Kaikki nää on siis korkeimman arvosanan saaneista alaspäin, eli Viro sai 10+ ja niin edespäin. Tsekistä ja Israelista en tykkää yhtään, ne on saanut multa 7- ja 6+. :D

Tokan semin lempparit on sitten Moldova, Unkari, Serbia, Australia, Norja, Tanska, Venäjä, Latvia, Montenegro ja Malta. Jos edes Serbia, Moldova ja Unkari pääsis jatkoon niin olisin onnellinen. (:

Voittajaksi uumoilen joko Unkaria (koska se eroaa tyylillisesti muista kappaleista kuitenkin), Norjaa, Suomea tai Viroa. En oikein osaa perustella että miksi, kappaleet on vaan sen tyylisiä että voisivat oikeasti voittaa jos miettii minkä tyyppiset kappaleet on aikaisempina vuosina voittanut. Lordi, Conchita Wurst yms.
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #98 : 10.05.2018 19:26:16 »
Joo, mä olen myös tosi onnellinen, että Suomi meni finaaliin, olihan tätä odotettu jo neljä vuotta. Oon myös ilonen, että Bulgaria, Tsekki ja Israel meni finaaliin, mutta pettynyt, että Kreikka ja Sveitsi jätettiin ulkopuolelle (vaihtaisin Liettuan ja Irlannin milloin vain noihin kahteen).

Tänään tuleva semi on mulle kuitenkin suhteessa niin paljon tärkeempi, koska Unkari. Unkarin on pakko päästä finaaliin, tai mä eroan Euroopasta ja lähen vaikka Uuteen Seelantiin, Australia ei käy, koska ne on mukana viisuissa.

Vedonlyöntitilastot on sitä mieltä, että Kypros voi viedä koko leikin, mistä mä en oo vihanen, mutta toivon voittoa kuitenkin enemmän jo aikaisemmin mainituille maille (paitsi Liettualle ja Irlannille).
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Voldemort

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #99 : 10.05.2018 22:16:58 »
Mä en voi sietää sitä Israelin biisiä. Piti käydä ihan vartavasten kuuntelemassa, että tiedän, mikä se on. Ei jumankauta, jos se on joku suosikki ja voittaa niin en kestä.  ;D Eipä olekaan viime vuosina ollut yhtä suurta inhokkia, kun mihin tuo pääsi. Varmaan voittaa jo siksi.  ;D En tiedä, mikä siinä on niin karmeaa.  ;D

Tämän vuoden Norjasta mä tykkään.