Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84702 kertaa)

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #220 : 13.05.2022 21:48:27 »
Juu, molemmat semit katsottu, ja perinteisesti sieltä pääsi sekä omia suosikkeja että sitten sellaisia, että ei omalla kohdalla iskenyt mutta varmasti esim raadeilta sai pisteitä. Ekan semin hauskin oli ehdottomasti Norja, se varmaan pärjää yleisöäänillä aika pitkälle, raadit tuskin välittää kauheasti. Olisin Tanskan ja Itävallan nostanut finaaliin ja jättänyt Sveitsin, Islannin tai Portugalin ulkopuolelle, etenkin Itävallan biisi on noussut mun soittolistoille, kun siinä on niin tarttuva jytämeininki. Moldovasta oon Wallen kanssa samaa mieltä, että tämä revampattu versio ei ollut yhtä hyvä kuin alkuperäinen!

Tokasta semistä lemppareita oli ainakin Suomi, Ruotsi, Tsekki ja yllättäen Romania! Se olikin livenä tosi viihdyttävä ja jäi kerrasta soimaan päähän. Ollaan kanssa miehen kanssa laulettu sitä vuorotellen korvamatona.  :D

Huomenillalla on kyllä kiva nauttia finaalista, siellä on monipuolisesti kaikkea! Ainoa mikä harmittaa, niin mies meni ja sairastui </3 ja jouduttiin perumaan kiva illanvietto huomisillalta, mutta pistetään kotikatsomo pystyyn ja hankitaan hyvät eväät, niin ei jää liikaa harmittamaan.  ;D

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #221 : 13.05.2022 22:20:14 »
Oon vieläkin ihan tajuttomissa fiiliksissä Rasmuksen eilisestä vedosta ja vähän on olo, että mun pitäisi olla intoilujeni kanssa Fanifiilistely-topassa tämän Euroviisu-topan sijaan! ;D Mutta voi että, en ole vuosikausiin ollut tästä wanhasta suursuosikistani näin intona ja se on tosi ihanaa! Hommasin nostalgiahuuruissa liput Rasmuksen Helsingin jäähalli -keikalle ensi syyskuulle ja oon jo ennakkoon siitäkin ihan pähkinöinä. Oon nähnyt heidät livenä viimeksi joku rapiat kymmenen vuotta sitten, ja on ollut mahtavaa huomata, että he ovat ehkä vähän palailemassa siihen varhaisempaan ei-niin-synkkään meininkiinsä, mikäli tästä Jezebelistä yhtään uskaltaa seuraavan levyn fiiliksiä haistella! Ai vitsit sentään. On ihanaa innostua vanhoista rakkauksistaan uusiksi, oon niin onnellinen!!

Eilinen semifinaaliveto meni Rasmukselta mun mielestä tosi hyvin, yllätyin kovin iloisesti. UMK:n jäljiltä jäi pieni pelko takaraivoon, että noinkohan liveveto viisuissa jää turhan laimeaksi, mutta mitä vielä! Olivat ihanan iloisia ja energisiä! Musta oli myös onnistunut valinta tiivistää bändi lavalle pieneen tilaan, näytti niin hyvältä, ihan kunnon yhteen hitsautuneelta tiimiltä! Laurin lauluäänestä on ihmiset netissä nurisseet pitkin matkaa, minkä oon jättänyt vähän omaan arvoonsa, koska höh, Laurihan laulaa niin kuin laulaa, on aina laulanut. :') Mutta hänkin oli parantanut musta kovasti UMK:sta! Ja musta on myös eri herttaista, että kokenuttakin esiintyjää voi jännittää viisuissa esiintyminen, se on kovin inhimillistä. Alun jännitys tosin karisi kivasti, kun biisi lähti kunnolla käyntiin! Olin tosi iloinen heidän esityksestään. Upea meno!

... ja Emppu on niin ihana etten ehkä kestä! Iloitsin tästä kitaristivaihdoksesta heti kun siitä kuulin, bändillä on nyt ihan uusi ja freesi ja silti tuttu ja toimiva ilme ja fiilis! <3

Jospa höpöttäisin muustakin kuin rakkaudestani Rasmukseen. Eilisessä semissä tykästyin kovasti Romaniaan, toivon sille menestystä. Niiden biisi kuulosti mun mielestä paremmalta lavalla kuin tänään Spotifysta kuunneltuna. Ekasta semistä tykkäsin eniten Ukrainasta, se erottui siellä edukseen (tosin räppiosuus ei ihan varastanut sydäntäni, mutta oikein vangitseva se biisi kyllä on, mikä jottei ansaitsisi paljon povatun voittonsa). Tulevasta finaalista UK:ta jännään, että onko se todella niin hyvä kuin väitetään. Itse biisi ei mua säväyttänyt, mutta saa nähdä millainen liveveto on. En myöskään aivan ymmärrä taaskaan Ruotsi-hypeä, biisi toi kovasti mieleen sekä Lana Del Reyn että Lady Gagan, häiritsevyyteen asti. Lisäksi se Cornelia esiintyi eilisessä pressissä niin omituisesti, etten oikein osaa sympata häntä. Mutta ei mun onneksi tarvitsekaan.

Oijoi, olispa jo huominen!
« Viimeksi muokattu: 13.05.2022 22:24:08 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #222 : 13.05.2022 23:03:30 »
Ainoa mikä harmittaa, niin mies meni ja sairastui </3 ja jouduttiin perumaan kiva illanvietto huomisillalta, mutta pistetään kotikatsomo pystyyn ja hankitaan hyvät eväät, niin ei jää liikaa harmittamaan.  ;D
Äh, voi ei, tulipa ikävään saumaan! :-\ Onneksi kotona kuitenkin pystyy nauttimaan, ja toivottavasti tulee silti kiva ilta eväineen päivineen. ♥ Me aiotaan hakea pitsat tuosta läheltä ihanasta italialaisesta pitsa- ja jätskipaikasta, ja odotan sitä jo ihan vesi kielellä, haha. Lisäksi on tuliaiskarkkeja Suomen vappureissulta ja yksi valkkari ja yksi roseekuohari. Mitäs finaaliherkkuja teillä muilla on luvassa? :)

Sisilja, ihan huippua että joku muukin on löytänyt uudestaan vanhan rakkautensa Rasmusta kohtaan! :-* Olen samaa mieltä siitä, että Emppu on tehnyt tosi hyvää bändille. Heillä vaikuttaa olevan nyt tosi hyvä ja pirteä yleisfiilis ja tervehenkinen dynamiikka, ja Jezebel on tarjonnut kyllä oikein lupaavan maistiaisen siitä, mitä tuleman pitää. Rasmuksella on jotenkin ihan uusi vaihde nyt silmässä, ja se on tosi innostavaa ja inspiroivaa kaikkien näiden vuosien jälkeen. Houkuttelisi itsekin kyllä päästä näkemään poppoo taas piiitkästä aikaa livenä... Katsoin, että täällä Saksassa olisi keikkoja lokakuussa ja vieläpä semilähelläkin, aaa. Saisinkohan raahattua miehen mukaan... :P

Ihanaa myös, että muutkin täällä ovat vaikuttuneet Romaniasta livenä! :-* Romania on ihana, ja odotan innolla sen näkemistä uudestaan taas huomenna. Harmi kyllä, että se haudattiin kakkospaikalle heti energisen ja tanssittavan Tšekin jälkeen.

Ruotsin Cornelia kyllä todella pöölöili oikein urakalla pressitilaisuudessa semin jälkeen. Vaikka kuinka oli tarkoitus vain hyvässä hengessä pilailla, en voi ymmärtää, miten kenenkään mielestä on ok (saati sitten hyvä idea) ensinnäkin hypätä noin vain jonkun syliin ja toiseksi usuttaa se toinen likaiselle lattialle makaamaan ja esittämään kuollutta. Aika mautonta, ja siitä tuli tosi epämukava fiilis näin katsojanakin. :-[ Takana istuneiden kanssakilpailijoiden ilmeistäkin saattoi päätellä, ettei nyt tainnut olla kovin hauska juttu. (Täältä voi kurkata, mitä siinä tapahtui, jos joku ei pressiä katsonut.)


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 267
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #223 : 13.05.2022 23:07:35 »
Hyvin samankaltaisia ajatuksia kuin teillä aiemmilla kommentoijilla! Itsekin olisin ekasta semistä nostellut Tanskan, Itävallan ja Latviankin finaaliin ja jättänyt balladeja ulkopuolelle. Erityisesti Sveitsistä jäi sellainen fiilis, että taisi mennä finaaliin vain juryn äänillä. Tokassakin semissä olisin ottanut Irlannin ja jättänyt Azerbaijanin ulos, koska tänä vuonna noita balladeja ja muita rauhallisia biisejä riittää. Mutta pääosin olen kyllä tyytyväinen finaaliin päässeisiin, kun kaikki omat lempparit sinne pääsivät! Ja kiva yllätys oli sekin, ettei Suomea julistettu viime vuoden tavoin viimeisenä finaaliin pääsijäksi, silloin kyllä otti sydämestä. :D

Olen itsekin nyt fiilistellyt Rasmusta! Tuli The Rasmuksen musiikkia kuunneltua todella paljon ala-asteen lopulta lukioikäiseksi, ja vaikken enää heitä erityisemmin kuuntelekaan, Jezebel upposi nopeasti takuuvarmana Rasmuksena. Ainoa, mistä en yhtään pidä, on sanoitukset, mutta eivät ne onneksi niin paljon ärsytä, että pilaisivat musiikkinautinnon. :D The Rasmuksen lisäksi huomisen biiseistä suosikkejani ovat alustavasti Ukraina (kansanmusiikin ja nykymusiikin yhdistelmä toimii! Hitsit kun Suomessakin kehiteltäis joskus jotain vastaavaa!), Ranska ja Hollanti. Myös Serbia on noussut omalla listalla korkealle, vaikken aluksi siitä pitänyt ollenkaan. Ruotsikin oli pitkään omien lemppareiden joukossa, mutta kuten Sisilja ja Waulish tuossa mainitsivat, tuo Cornelian eilinen käyttäytyminen pressissä oli todella outoa ja asiatonta, että itsellä valitettavasti vähän maku meni. :-\

Mutta huomista innolla odotellen! Viime vuonna tuli pelailtua viisubingoa, vois koittaa bongailla, jos netistä löytäis jonkun hauskan huomisellekin. ;D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2022 23:09:28 kirjoittanut valokki »
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #224 : 13.05.2022 23:17:09 »
Suosittelen Walle yrittämään miehesi mukaan saamista! Mähän olen hyppinyt riemukkaasti seinille siitä lähtien kun Jezebel julkaistiin, ja ilmeisesti friikkailuni on paitsi fanaattista myös vetoavaa, koska puolisoani ei tarvinnut juurikaan suostutella lähtemään seuraksi. ;D Tai sitten se on se Emppu joka vetoaa, mene ja tiedä! Niin siistiä nähdä hänetkin, tykkäilin aikoinaan myös Tiktakista, mutta en ikinä päässyt keikalle asti. 

Unohdin ihkuttaa MIKAa! Ihanan kreisiä että hän juontaa viisuja Italiassa, vielä kun hän laulaisi finaalissa Grace Kellyn, niin en toivoisi enää mitään muuta koko kisoilta. ;D

Kreisistä puheen ollen, nyt kun valokki mainitsi Serbian, niin se pääsi tosiaan yllättämään kreisiydellään. Oon vähän pahoillani, että monet vakavat biisit veivät finaalipaikat hauskoilta ilotteluilta, mutta noh, aina ei voi voittaa, ja onhan siinäkin oma kiero ilonsa että voi vaikeroida, kuinka väärin tuomaristo on taas kuunnellut viisuja. :')
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #225 : 14.05.2022 18:24:46 »
Lainaus
Mitäs finaaliherkkuja teillä muilla on luvassa? :)

Sipsiä ja dippiä, ja sitten valikoitui kermalikööri tämän vuoden viisuevääksi! Että aika yksinkertaisella, mutta toimivalla kaavalla mennään.  ;D

Viisubingoa ei olekaan koskaan tullut pelattua, se voisi olla ihan hauska aktiviteetti! Oon kans miettiny, että lämmittelisi tämän vuoden viisuihin tekemällä YouTubesta noita Try not to sing -haasteita – euroviisuversioina tietysti! Ne on aika hilpeitä, kun yrittää olla tanssimatta/laulamatta, ja viisubiiseissä se on kyllä 99,9 prosenttisesti mahdotonta.  :D

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 267
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #226 : 14.05.2022 21:03:48 »
Lainaus
Mitäs finaaliherkkuja teillä muilla on luvassa? :)

Täällä taas on pasteijoita, keksejä, roséviiniä ja kahvia. ;D Ei oo enää luottoa, että jaksais pysyä ilman kofeiinia noin myöhään hereillä. :')

Lainaus
Oon kans miettiny, että lämmittelisi tämän vuoden viisuihin tekemällä YouTubesta noita Try not to sing -haasteita – euroviisuversioina tietysti! Ne on aika hilpeitä, kun yrittää olla tanssimatta/laulamatta, ja viisubiiseissä se on kyllä 99,9 prosenttisesti mahdotonta.  :D

Oi nämä on hauskoja! :D Tiktokissakin on tullut usein vastaan tollaisia videoita, ihan loistavia kun yhteen videoon onnistuttu keräämään niin monta tanssimaan/laulamaan houkuttelevaa biisiä! Tämän vuoden viisubiisejäkin tullut kuunneltua jo sen verran paljon, että isoa osaa voi jo jammailla mukana.

Kohta alkaa, jännää! :D
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #227 : 14.05.2022 21:29:25 »
Lainaus
    Mitäs finaaliherkkuja teillä muilla on luvassa? :)
Sipsiä, dippiä ja uskaltauduin yhen lonkeronkin ostaan! Eli perussetit :--D

Vitsi, tänä vuonna unohtui ihan kokonaan viisuilut ja katoin semifinaalit jälkijunassa areenasta eilen kuuntelematta ees biisejä etukäteen, mut onneks nyt finaalia oon seuraamassa. Ukrainahan varmaan voittaa, mutta mua se ei haittais koska no, viisuthan ei varsinaisesti musiikkikilpailu nyt oo kai koskaan ollut ja jos joskus on okei pelata poliittisesti niin nyt, Ukraina ansaitsee kaiken solidaarisuuden mitä voi antaa. Mut also heidän biisi on mun ehdoton lemppari tältä vuodelta, että vaikka maailmantilanne ois eri, kannattaisin heitä silti, haha.

Serbia on mun toinen lemppari, ihastuin niin täysiä siihen originaaliuteen. Balladeista välitän harvoin mut Australian biisiin samaistuin ihan liikaa et oiskohan nää mun top3. Romanialla oli kans loistojytinät ja Moldova oli ihastuttavan läppä, samoin Norja. Muut finaalibiiseistä on vähän meh, Liettua muistutti kivasti Ranskan viime vuoden edustajaa (joka on yks mun lempi viisubiisejä ikinä, ah), mut buu kun San Marino, Irlanti ja Slovenia ei päässy. :--( Noh, oma lemppari pääsi ja se on tarpeeksi.

Ainiin joo Suomi, pakko sanoo et Rasmuksen veto semifinaalissa oli loistava ja vaik biisi itessään ei muhun henk koht kovin lujaa uponnutkaan niin suoritus oli kaikin puolin täydellinen ja lavaenergia varmaan paras koko kattauksesta. Eikä biisi siis huono oo, se on omalla kohdalla vaan tosi arpomista et uppooko melodiakulut, mut sen verran on biisi soinu päässä et voi olla et tuun kuunteleen enemmänkin. Uskon kyllä et top10 pääsevät, vissiin on ulkomaillakin tykätty.

Lainaus
onhan siinäkin oma kiero ilonsa että voi vaikeroida, kuinka väärin tuomaristo on taas kuunnellut viisuja. :')
Täähän se ois, juryilla tuntuu aina olevan ihan Huono Maku, oon edelleen katkera kun Hatari ja Melovin sai huonot raatipisteet :--(

Puol tuntii enää, iik!
leipää ja perunasoppaa

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #228 : 15.05.2022 00:47:35 »
Tänä vuonna katsoin toisen semifinaalin ja nyt katson finaalia. Kappaleissa/esiintyjissä ei ollut yhtään inhokkia, vaan kaikki olivat aika tasaista taustamusiikkia kun niitä kuuntelen. Suomen esitys oli harvinaisen hyvä minun makuuni.  :) Ja Serbia erottui massasta eniten.

Tällä kertaa valitsin suosikkini sen perusteella, mitä kuuntelisin mieluiten levyltä, ja se oli tänä vuonna Saksa. Katsotaan, miten käy. Minkään voitto tai tappio tuskin herättää suuria tunteita, mutta toivon Suomelle hyviä pisteitä!  :) Ihan mahdollista minustakin, että Ukraina saa voiton ilmeisistä syistä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #229 : 15.05.2022 02:58:48 »
Voi, olipahan taas ilta ja show! :-* Tosi viihdyttävä kaikkinensa. Minusta kaikki avaus- ja väliaikanumerot ovat olleet aivan priimaa näissä viisuissa, joten niistä ehdottomasti pisteet Italialle. Teknisiä ongelmia on piisannut, mutta viihdettä meille on kyllä tarjoiltu oikein roppakaupalla. Tätä on viisumeininki parhaimmillaan, ja olen niin onnellinen taas yhdestä ihanasta viisuviikosta ja -vuodesta!

Kärkikahinoiden selkiinnyttyä kannatin tänä iltana itse Isoa-Britanniaa, koska heillä oli tänä vuonna niin tykki biisi ja todella valovoimainen esittäjä, mutta täytyy todeta, että onhan toinen sija heille jo ihan mielettömän kova suoritus - paras yli kahteenkymmeneen vuoteen! Oli ihanaa nähdä, miten he menestyivät juryissa eivätkä jääneet yleisöltäkään rakkaudetta. Sam on tosi sympaattinen tyyppi, ja hän otti niin edustustehtävän kuin sijoituksenkin selvästi suurella sydämellä. Huh mikä ääni ja karisma!

Ukrainan voitto on viisukontekstissa siinä mielessä antiklimaattinen, että maailmantilanteen vaikutusta ei voi kiistää ja todennäköisesti viisut järjestetään ensi vuonna jossakin muussa maassa - mutta kappale oli minustakin ihan hyvä ja ansaitsi saamansa tuen, vaikkei välttämättä olisikaan yltänyt voittoon asti toisenlaisessa tilanteessa. Hienon voittajan joka tapauksessa saimme, ja tämä vuosi jää varmasti monien mieleen ja historiaankin. ♥

Suomi sijoittui semissään seitsemänneksi ja purjehti siis vaivatta finaaliin, mikä on tosi hieno juttu! Finaalissa sitten kaikki kolme semissä taakse jäänyttä maata sijoittuivatkin yllättäen Suomen edelle, eikä muutenkaan pisteitä hirveästi ropissut. Tämän kummempaa tulosta en itse odottanutkaan, vaan olin tosi tyytyväinen jo pelkkään finaalipaikkaan ja jokainen sija pohjilta ylöspäin oli vain plussaa. ♥ Hienosti meni, enkä usko että oltaisiin juuri mitään voitu tehdä paremmin!

Moldovan seiskasija ja peräti toisiksi suurin telepotti oli ihan mieletön suoritus, voi että miten iloinen olenkaan siitä! Finaalin jälkipuoliskosta arpoutui todella balladivoittoinen, ja Moldova erottui sieltä edukseen positiivisesti. Itse ainakin hytkyin ja heiluin hullun lailla heti ensimmäisistä sävelistä lähtien. ;D Tämä poppoo olikin jo kolmatta kertaa Euroviisuissa ja finaalissa - heillä todella on taito viihdyttää ja painua ihmisten mieliin. Kenties heidät nähtäisiin viisulavalla joskus vielä neljännenkin kerran...? En pistäisi ollenkaan pahitteeksi.

Ranskan tokavika sija sen sijaan oli minulle ehkä kaikista suurin järkytys. Pidän itse kappaleesta tosi paljon, ja vaikka esitys vähän ontuikin, ei se mielestäni missään tapauksessa huono ollut. Minusta kokonaisuus oli kiehtova ja vetoava, ja olen yllättynyt siitä, ettei yleisöpisteitä tullut kuin muutama. Tänä vuonna taisi vain olla liian monta yli kaahaavaa esitystä, jotka jättivät paremman muistijäljen ja halun äänestää. Se ei silti ole mitenkään Ranskalta pois, ja toivon että he uskaltavat jatkossakin lähettää jotain rohkeasti erilaista.

Suosittelen Walle yrittämään miehesi mukaan saamista! Mähän olen hyppinyt riemukkaasti seinille siitä lähtien kun Jezebel julkaistiin, ja ilmeisesti friikkailuni on paitsi fanaattista myös vetoavaa, koska puolisoani ei tarvinnut juurikaan suostutella lähtemään seuraksi. ;D Tai sitten se on se Emppu joka vetoaa, mene ja tiedä! Niin siistiä nähdä hänetkin, tykkäilin aikoinaan myös Tiktakista, mutta en ikinä päässyt keikalle asti.
Iiks, ehdotin miehelle Rasmuksen keikkaa vähän niin kuin sivulauseessa, ja hän vähän niin kuin myöntyi! ;D Hän ei ole ollenkaan keikkaihminen, minkä vuoksi en yleensä uskalla odottaa hänestä seuraa omiin villityksiini, mutta nyt vaikuttaisi onneksi ihan lupaavalta... ;D Onpa ihanaa, että sinun puolisosi suostui ilman kummempaa suostutteluakin! On se vain niin paljon kivempaa riekkua keikalla seurassa kuin yksin.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2022 03:10:19 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #230 : 16.05.2022 22:38:30 »
Iiks, ehdotin miehelle Rasmuksen keikkaa vähän niin kuin sivulauseessa, ja hän vähän niin kuin myöntyi! ;D Hän ei ole ollenkaan keikkaihminen, minkä vuoksi en yleensä uskalla odottaa hänestä seuraa omiin villityksiini, mutta nyt vaikuttaisi onneksi ihan lupaavalta... ;D
<3 Niin ihana kuulla!

Mullakin oli oikein hauska ja iloinen viisuilta aina pisteiden julkistamiseen asti, sitten se olikin sitä pirullista pettymysvyöryä loppuyö. Harmitti vielä koko sunnuntainkin (ja väsytti, aivan hirveästi!), mutta tänään on ollut jo "helpompaa". ;D Petyin siis ennen kaikkea Rasmuksen saamiin vaatimattomiin yleisöpisteisiin, itse sijoitusnumerolla ei ollut mulle mitään väliä. Olin tyytyväinen kun Ukraina voitti, ei harmittanut yhtään, toisin kuin joitain, netin mukaan esim. Iso-Britannian viisuselostaja Graham Norton olisi ollut jopa katkera. :') Iso-Britannian poikkeuksellinen menestys oli hauskaa sekin, tosin ei se heidän viisubiisinsä ollut niin erikoinen, että olisin aivan ymmärtänyt, miksi juuri tänä vuonna kaikki oli heidän kohdallaan ratkaisevasti toisin kuin muina vuosina. Tulosfiilikseni voisin kaiken kaikkiaan summata samoin kuin yksi kaverini, että ei se voitto ollut tärkeintä, tärkeintä oli ettei Ruotsi voittanut. :'D Kyllä Ruotsi voi voittaa sitten vaikka jo ensi vuonna, paremmalla biisillä ja hurmaavammalla esiintyjällä.

Ja aah, MIKAn väliaikaesitys oli kaikkea mitä toivoin ja vielä enemmän. Ihan paras. Sille olisin halunnut antaa kaikki pisteet!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 684
  • tuulikannel
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #231 : 22.11.2022 06:56:34 »
Uuh aah, miten en oo ennen huomannut EUROVIISU-topicia! Mun miekkonen seuraa kaiken maailman urheilua: vastapainoksi mun hullutuksena on joka vuosi Euroviisut, ihan siitä asti, kun Suomen UMK-ehdokkaat julkistetaan. Oon katsonut Euroviisuja lähes poikkeuksetta joka vuosi pienestä pitäen. Muistan edelleenkin, kun meikä 10 Weenä heilutti äidin kanssa olohuoneessa Suomen lippua, kun Lordi voitti. Oi niitä aikoja.

Viime kevään Euroviisuista täytyy sanoa sen verran Suomen osalta, että The Rasmus veti kyllä hienosti ja olin tyytyväinen jo siihen, että päästiin finaaliin asti eikä tultu siellä viimesiksi. Tämän vuoden UMK-ehdokkaista äänestin kuitenkin Bessiä ja Cyan Kicksiä, vaikka The Rasmuksen tuotantoa, varsinkin vanhempaa sellaista, olenkin kauan fanittanut. Jezebel ei vain iskenyt samalla tavalla. Oikeastaan, UMK-finaalissa ei ollut yhtäkään biisiä, josta en olisi pitänyt, ja toivonkin, että ensi vuoden UMK-kisoissa taso pysyisi samana - ellei jopa nousisi entisestään. Mielestäni kilpailussa näkyy tosi paljon kehitystä positiiviseen suuntaan. The Rasmus toki vakuutti lavaesiintymisellään. Vähän toivon, että se UMK:ssa käytetty ”animetyylinen” tausta olisi ollut sama myös itse Euroviisulavalla, mutta nämä ovat mielipideasioita. The Rasmus on kuitenkin veti varmalla ja ammattimaisella otteella, mistä saa olla ylpeä.

Euroviisuvoittaja ei ollut mieleeni, mutta toisaalta Ukrainan voitto nyt toki oli ihan varma alusta asti. Toisinaan harmittaa, että Euroviisuissa politiikka sekä naapurimaat ovat niin suuressa roolissa. Suomi ei kahmi pisteitä, ellei meillä ole oikeasti joku tosi edukseen erottuva esitysnumero.

Itse olisin toivonut voittoa Espanjalle. Chanelista tuli Euroviisujen myötä minulle oikea girl crush: hän veti upeita mooveja pysyen silti täydellisesti nuotissa, ja itse biisikin oli tarttuva. Toivon, että hän palaa vielä jonain vuonna Euroviisuihin ja ottaa voiton Espanjalle! Sen sanottuani, olen myös samalla linjalla kuin Sisilja: MIKAn väliesitys oli aivan upea, ja olisin myös äänestänyt sitä, jos se olisi ollut mahdollista. :D
I threw my hands in the air and said:
Show me something



He said: ”If you dare, come a little closer

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #232 : 20.01.2023 19:00:07 »
Haa, kerrankin ehdin jo suht varhaisessa vaiheessa kuuntelemaan UMK-kappaleet läpi. :D Kyllä Käärijä sinne viisuihin pitäisi mielestäni lähettää. Ajattelin eka että jaaha, taas jotain perus suomiräppiä, mutta kappale olikin yllätyksellinen, kun siellä oli myös tekno- ja metallivaikutteita. Enkä voinut olla bongaamatta Rammstein-tatskaa. Toivottavasti lavashow on hyvä ja energinen. :) Ja toivottavasti ihmiset ei äänestä pelkästään suosittuja nimiä, kuten Robinia tai Benjaminia.

Robinia oli tituleerattu laimeaksi, mutta musta sen kappale oli ihan ok, sellainen biebermäinen, mutta ei tule erottumaan tarpeeksi viisuissa. Benjaminin kappaleesta en juurikaan pitänyt. Lxandra ei oikein jäänyt mieleen, vaatii muutaman kuuntelukerran lisää. Keira oli ihan hyvä ja kansainvälisen kuuloinen. KUUMAA ei myöskään jäänyt mieleen ja Portion Boysin kappaleesta en oikein tykännyt.

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 267
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #233 : 20.01.2023 19:53:43 »
Mä olen Kosmikin kanssa samaa mieltä, Käärijän vois mun puolesta lähettää. Olin jo heti ekalla kuuntelukerralla ihan että no nyt löytyi jotain mielenkiintoista, ja tätä biisiä olen jaksanut kuunnella kerta toisensa jälkeen, vaikken normaalisti ihan tällaista musiikkia kuuntelekaan. :D Toivon kanssa, ettei tänä vuonna kävisi samoin kuin viime vuonna The Rasmuksen kanssa ja kansa äänestä lopulta jo jotain ennalta tunnettua. Etenkin, kun Robinin biisi ei iskenyt itseeni niin yhtään ja on omalla listallani ihan jumbosijalla tämän vuoden vaihtoehdoista.

Tällä hetkellä mun kolmen kärki on 1) Käärijä 2) Kuumaa 3) Benjamin/Keira. Tosin nämä saattavat muuttua vielä paljonkin livejen perusteella, ja vähän jännittää, kuinka Käärijälle käy livevedon kanssa.
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #234 : 21.01.2023 10:32:27 »
Kuuntelin kans nämä uudet UMK-biisit, ja Käärijä erottuu joukosta tosi selvästi ja hyvällä tavalla. Musavideonsakin oli toimiva, en ollut nimittäin ensikuuntelulla älynnyt sitä biisin kertojan toisenlaista minää sieltä loppupuolelta (vaikka olisihan se pitänyt, koska musiikin tyyli vaihtui niin radikaalisti :’)). Ensikuuntelulla olin myös sitä mieltä että kauhee virhe että se siisti räppijytky vaihtuu astetta tavallisempaan dancepoppiin, mutta parin kuuntelun jälkeen en enää ole sitä mieltä. Viihdyttävän höpsö setti, ihan viisumateriaalia, ja toivon ja äänestän kyllä Käärijän puolesta - ellei lavashow nyt jostain syystä olisi aivan valtava pettymys. Mielenkiintoista on, miten tuo biisi esitetään onnistuneesti ja kiihdyttävästi livenä!

… kaikki muut ehdokkaat olivatkin mun mielestä sitten melko mitäänsanomattomia, mitä nyt Keiran Potter-viittaus sai kulmakarvani nousemaan hämmentyneesti hiusrajaan. ;D
« Viimeksi muokattu: 21.01.2023 10:35:11 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #235 : 21.01.2023 19:48:54 »
Olen ollut monta vuotta pihalla kuin lumiukko koko euroviisuista. Nyt radio on kotona auki työpäivän lomassa ja olen seurannut uuden musiikin kilpailua. Tiedä sitten ylettääkö innostus euroviisuihin asti, mutta ainakin seuraan mielenkiinnolla näitä 7 kappaletta.

Yksi erottuu heti joukosta siinä, että sitä ei ole juurikaan soitettu yhtä paljon kuin muita kappaleita ja kuulinkin sen vasta tänään, nimittäin Lxandran kappale. Tai sitten sen soidessa en vain tajua että se soi, sillä aika laimeaksi tuo mielestäni jää.

Robinin kappale ei toki ole huono, mutta kuulostaa samalta kuin 1000000 muuta biisiä. Ei voi jälkikäteen olla ihan varma, että mitä siinä taas laulettiinkaan. Unohtuu helposti.

Viime yönä nukuin vähän levottomasti ja päähäni tunkeutui soimaan Keiran kappale. Jää ainakin soimaan päähän. Nuku siinä sitten, kun levy soi mielessä. Ei huono. Jos englanninkielistä joku kappale Suomea edustamaan niin tämä.

Suomenkielisistä on yhtäkkiä vaikea sanoa, minkä lähettäisin. Benjaminia piti kuunnella useampi kerta, että se alkoi kuulostaa hyvälle, aluksi tuntui liikaa toistolta. Nyt se kuulostaa jo hyvältä.

Kuumaa porukan vanha kappale Tulipalo on paljon parempi kuin tämä uusi Ylivoimainen. Jää vähän "liian suomalaiseksi."
Portion Boys - kappale on kiva ja vie mukanaan, mutta luettelosta puuttuu maita ja kappale on ikään kuin kertakäyttöinen vain tulevaan kilpailuun.

Käärijän kappale alkaa niin, että olen jo pari kertaa radiota tuijottanut ja miettinyt, mikä ihme "mörinä" sieltä nyt tulee ja sitten vasta tunnistan että jaa, tämähän se. Ei kolahda muhun, sanoitus keskittyy liian kapeaan aiheeseen. Laulaisivat jostain muusta aiheesta, niin voisi cha cha cha kolahtaa paremmin.

Siinä pikainen tuomio.  :)
Käärijä on tällä hetkellä vahvoilla noin yleisesti mitä olen seurannut.


Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #236 : 22.01.2023 21:57:04 »
Tan vuoden UMK on järkyttävän kovatasoinen ja musta on ihanaa, miten Suomessa nykyisin panostetaan Euroviisukarsintoihin. Mukana ei taida olla ainuttakaan kappaletta, josta en tykkäisi, mutta näistä ehdottomasti lähettäisin Euroviisuihin Käärijän.

Cha cha cha on niin raikas, energinen ja erilainen, ja mulle tuli ensimmäisenä mieleen mm. Verka Serduchka, Lordi ja vuoden 2021 Ukrainan Shum sen takia, miten uniikki ja mieleenpainuva tää biisi on. Cha cha cha on samaan aikaan energinen, räjähtävä, visuaalinen, vastakohtia täynnä (mm. mulla ei ollut ennen UMK:ta mitään hajua kuka Käärijä on ja mun ensimmäinen mielikuva biisistä nimen Cha cha cha perusteella ei ollut todellakaan tämä), ja tää myös yhdistelee eri musiikkigenrejä törkeän hyvin ja saumattomasti. Rakastan sitä kohtaa, jossa tuo energinen räpmetalliteknotykitys muuttuu melodisemmaksi popiksi. Ei liene mitenkään liioiteltua sanoa, että oon popittanut tätä nyt monta päivää nonstoppina ja ainakin itelle tulee tästä oikeasti todella energinen olo. :D Toivon niin paljon, että tää lähetetään Euroviisuihin ja mulla on fiilis, että tällä tullaan olemaan aivan hemmetin korkealla finaalissa, ellei jopa voiteta. Kuitenkin tässä biisissä on paljon mieleenpainuvia elementtejä ja mm. cha cha cha cha cha cha -hokema on sellainein, joka jäi mulle heti mieleen. En oo varmaan koskaan ollut yhdestäkään Euroviisukarsintabiisistä näin innoissani ja olin kuitenki Blind Channelista hyvin innoissani. Euroviisut tarvitsee tällästä biisiä.

Tässä biisissä tykkään erityisesti myös siitä, miten suomalainen tää biisi myös tavallaan on. Oikeastaan tää kuvaa hyvin monen suomalaisen baari-iltaa, jossa pitää ottaa muutama rohkaiseva ennen kuin uskaltaa sinne tanssilattian puolelle. Tää välittyy todella hyvin myös biisin vaihtuvien genrejen kautta, se alun tykitys vaihtuu juuri siihen melodisempaan "jes nyt menen tanssimaan" -fiilikseen ja lopun lempeämmän fiiliksen myötä tässähän on koko baari-illan draaman kaari. Ah. Rakastan. Niin. Paljon.

Kakkossuosikkini näistä biiseistä on KUUMAA - Ylivoimainen, siitä tulee mulle jotenkin todella nostalginen fiilis ja jostain kumman syystä Egotripin Matkustajan ja Youngheartedin sekoitus, ehdottomasti hyvällä tavalla kuitenkin. En olisi pettynyt, jos Ylivoimainen lähtisi viisuihin, koska sekin aika varmasti tulisi pärjäämään siellä, mutta koska mä aina haluan voittaa, niin Cha cha cha on mun valinta.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2023 21:59:40 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #237 : 23.01.2023 00:05:40 »
Kyllä minäkin lähettäisin tästä kattauksesta Liverpooliin Käärijän. :) Se ei ole mulle itselleni mikään suursuosikki, ja mulla kesti jonkin aikaa alkaa lämmetä sille - tykkäsin heti kyllä alun raskaammasta menosta ja räppielementeista, mutta täyskäännös autotuneamispoppiin ei sytyttänyt mua, vaikka se tukeekin biisin tarinaa hienosti. Koin alkuun myös ryyppylyriikat aika ahdistaviksi, vaikka biisi onnistuu kieltämättä tavoittamaan olennaisen osan suomalaista juomakulttuuria ja mielenmaisemaa. Kokonaisuus on kuitenkin niin erottuva ja mieleenpainuva, että olisihan se nyt huikeaa nähdä, kääräiseekö Käärijä Euroopan sormensa ympärille. ;D Ilmiö Suomessa on jo aikamoinen, ja ulkomaalaisten reaktiovideoissa toistuu alkutyrmistys ja yllättyneisyys. Kappale lävähtää saman tien vasten kasvoja, eikä se taatusti jätä ketään kylmäksi. Viisukuppilassa on myös hyvin puitu sitä, että tämän biisin live-esitystä on vaikea tyriä kömpelöilläkään koreografioilla, koska Käärijän hahmon karisma kantaa niin pitkälle.

Mun rakkain sydänkäpynen tänä vuonna on kuitenkin yllättäen Benjamin, jonka biisiä olen luukuttanut ehdottomasti eniten tähän asti. Aluksi hämmennyin avoimen seksuaalisista sanoista ja sensuellista videosta, mutta pian kasaripoppi tempaisikin mut jo mukaansa, eikä loppua näy. :P Mun täytyy myöntää, ettei Benjamin ollut mulle entuudestaan tuttu - ehkä etäisesti muistan hänet hänen teini-Insta-idoliajoiltaan, mutta en tiennyt, että hän on jättänyt hurjan Insta-nuoruuden taakseen ja on nykyään oikeasti vakavissaan musahommien kanssa. Hän vaikuttaa tosi energiseltä esiintyjältä, joka ottaa luonnostaan kontaktia yleisöön, ja se, että hän on itse kiinnostunut visuaalisesta puolesta, lupaa toivottavasti hyvää live-esityksen kannalta. Laulupuoli mua kyllä hieman huolettaa, kun ääni tuntuu välillä hukkuvan jo studioversiossa.

KUUMAAn biisi on kanssa aivan ihana, ja aistin siinä heti suurta Suomi-hittipotentiaalia! Tämä on minusta tosi osuva luonnehdinta:
Kakkossuosikkini näistä biiseistä on KUUMAA - Ylivoimainen, siitä tulee mulle jotenkin todella nostalginen fiilis ja jostain kumman syystä Egotripin Matkustajan ja Youngheartedin sekoitus, ehdottomasti hyvällä tavalla kuitenkin.
Jotenkin supersympaattinen biisi haikean koskettavalla sanoituksella, ja on kestänyt itselläni kuuntelua myös tosi hyvin - on ehdottomasti yksi niistä kappaleista, joita tekee mieli kuunnella uudestaan ja uudestaan. Viisuihin en tästä kattauksesta lähettäisi, mutta olen tosi iloinen siitä, että tällainen yhtye ja kappale on mukana kisassa. ♥

Keiran biisi ei ole kestänyt mulla kuuntelua ihan niin hyvin kuin jotkin toiset. Se on alkanut vähän kyllästyttää. Se polkaisi UMK-vuoden kyllä tosi energisesti käyntiin, ja siinä on menoa ja meininkiä ja tarttuvuutta. Pidän lauluäänestä tosi paljon, ja vaikka nuoruus ja tietynlainen kokemattomuus ehkä vähän näkyy kesyksi jäävällä videolla, asennetta kuitenkin välittyy. Ihan kiva tanssipoppistelu!

Loput kolme ehdokasta ovatkin sitten alempana mieltymyksissäni. Robinin biisi pitää koko joukon perää, koska mielestäni se jää jotenkin latteaksi ja sellaiseksi, hmm, ikään kuin pikkukivaksi lauleskeluksi. Sanat ja tulkinta eivät oikein vaikuta kohtaavan toisiaan, ja esimerkiksi I'm all about that wild side -lyriikkapätkä tuntuu olevan ihan irrallaan koko kappaleessa, kun meno on niin kesyä ja tasaista. Ei oikein kolahda muhun henkilökohtaisesti, vaikken huonona pidäkään. Lxandralla on puolestaan hieno ääni ja kaunista, koskettavaa tulkintaa, ja minusta on mahtavaa, miten vokaalit on nauhoitettu yhdellä otolla, sillä se on omiaan välittämään tunteet ja tarinan kaaren. Kivaa myös, että mukana on balladi, mutta valitettavasti se tuntuu hukkuvan kaiken muun menon ja meiningin keskelle. Olisin ehkä kaivannut loppuun voimakkaampaa nostatusta ja laulurevittelyä, jotta kokonaisuus olisi mieleenpainuvampi. Portion Boys sitten taas - sitä on kovasti parjattu ainakin Viisukuppilassa, mutta minusta se on sinänsä ihan hauska anthem-tyylinen hupsuttelu, vaikkei suosikkeihini kuulukaan. Lyriikoista ja riimittelyistä osa on ihan hauskoja, mutta osa taas herättää enemmän myötähäpeää. Tulee sellainen fiilis, että biisi on kirjoitettu juuri Euroviisuihin, mille en oikein lämpene.

Kaiken kaikkiaan komppaan kyllä Beaa siinä, että taso on huikea! Muutama vuosi takaperin tällaisesta tykityksestä ei olisi varmaan uskaltanut edes haaveilla. Tuntuu hullulta katsoa YouTubesta reaktiovideoita, joissa hehkutetaan sitä, miten Suomesta on tullut Euroviisujen powerhouse. Yhdessä sanottiin, että muistatteko te suomalaiset vielä sen, kun olitte surkeita Euroviisuissa. :D No kyllä muistetaan, mutta suunta on UMK:lla nyt ehdottomasti oikea. Formaatti toimii ja houkuttelee artisteja, ja kilpailu tarjoaa hienoa näkyvyyttä kaikille vähintäänkin Suomen sisäisesti. Tykkään myös tosi paljon tästä lyriikkavideokonseptista ja siitä, miten jokainen artisti saa hetkensä valokeilassa.

Toivon kanssa, ettei tänä vuonna kävisi samoin kuin viime vuonna The Rasmuksen kanssa ja kansa äänestä lopulta jo jotain ennalta tunnettua.
Rasmuksen kohdalla uskon kyllä vilpittömästi, että myös biisistä tykättiin ja se erottui edukseen, vaikka varmasti mukaan mahtuu aina nimen perusteella äänestäjiä. Mulle Rasmus oli aito suosikki, ja vaikka UMK-veto vähän ontuikin, näin biisissä eniten potentiaalia. Vitsit, vieläkin Jezebel on vaan niin ♥.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2023 04:02:23 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Karvis

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #238 : 24.01.2023 11:54:36 »
Haa, kerrankin ehdin jo suht varhaisessa vaiheessa kuuntelemaan UMK-kappaleet läpi. :D Kyllä Käärijä sinne viisuihin pitäisi mielestäni lähettää. Ajattelin eka että jaaha, taas jotain perus suomiräppiä, mutta kappale olikin yllätyksellinen, kun siellä oli myös tekno- ja metallivaikutteita. Enkä voinut olla bongaamatta Rammstein-tatskaa. Toivottavasti lavashow on hyvä ja energinen. :) Ja toivottavasti ihmiset ei äänestä pelkästään suosittuja nimiä, kuten Robinia tai Benjaminia.

Mä olen selvästi kuunnellut ihan liikaa Rammsteinia, koska alusta todellakin tulee Rammstein-vibat eikä todellakaan kai vahingossa, koska törmäsin myös tuota Käärijää youtubesta etsiessäni siihen, että sen voimabiisi on Rammsteinin Du hast. Mä tykkään tuon biisin kaksijakoisuudesta muutenkin, kun aluksi se on enemmän metallinen ja lopulta jotain muuta.

Ja siis en ota kantaa siihen, kenet pitäisi lähettää viisuihin, koska olen kuunnellut vain tämän Käärijän biisin ja kommentoin vain sitä, että itse tykkään biisistä ja tuota Rammsteinin vaikutusta.  ;D

Mä en kyllä vastustaisi Robinin tai Benjaminin lähettämistä, jos niiden biisit on edes mistään kotoisin, mutta tämä Käärijän biisi voisi erotakin joukosta.

//Ei hitsi, mä haluan tuon Benjaminin biisin viisuihin, kun ei kerran Cicciolina sinne päässyt.  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 24.01.2023 12:06:04 kirjoittanut Karvis »

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 684
  • tuulikannel
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #239 : 31.01.2023 21:43:42 »
Hei jee ihanaa, että täällä on jo alkanut keskustelu UMK-biiseistä, liityn kahinaan mukaan!

Allekirjoitan edeltävät kommentit siitä, että Käärijä tulisi lähettää Euroviisuihin. Se on (ainakin kommenttien ja katselukertojen perusteella) selkeä suomalaisten ja myös ulkomaalaisten suosikki, ja biisi on tosiaan hyvin ainutlaatuinen ja oikeastaan komppaan kaikkea miten Beatrix Bones biisiä kuvasi kommentissaan. Cha cha cha ei oo sellanen biisi, jota itse henkilökohtaisesti kuuntelisin muuten lähtökohtaisesti, mutta viisuihin se on ihan täydellinen juurikin tuon ainutlaatuisuuden ja yllätyksellisen puolen takia.

Muuten mulla on ollut kovassa kuuntelussa Benjaminin, Keiran ja Kuumaan biisit, jopa enemmän kuin Käärijä. Ne vetoaa enemmän mun korvaan enkä panisi pahakseni, vaikka joku heistä valittaisiinkin Käärijän sijaan. Lxandra, Robin ja Portion Boyskin oli ihan hyviä, mutta ehkä omaan makuun turhan tylsiä viisuihin.

Mutta ei sitä tiedä, live-veto voi muuttaa kaiken. Viime vuonna olin ihan in love Bessin Ram pam pamiin musavideon perusteella, mutta live-esitys oli omaan makuun vähän kaaosmainen, vaikka hyvin lauloikin. Myös Cyan Kicksin Hurricane oli kova, mutta livessä en tykännyt siitä raidallisesta taustasta, sääli. Live-esityksellä on oikeesti niin iso merkitys. Mutta ainakin luottamuksellisin mielin mennään tänä vuonna eteenpäin! En kyllä malta odottaa live-vetoja. Lisäksi on niin ihana kuulla, kuinka ulkomaillakin tykätään ja seurataan täysillä UMK:ta, ihan mahtavuutta! <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something



He said: ”If you dare, come a little closer