Siis mähän olen nimenomaan RPF-harrastaja itse niin siksi musta on jännää, että vierastan ajatusta Käärijästä ja Bojanista ficcaamisesta. Ehkä se vaan tulee suomalaisena liian lähelle. En parita suomalaisia muutenkaan yleensä ja luulen, että siinä tulee just se, että vaikka ei olisikaan tuttuja niin ne pystyisi lukemaan, mitä kirjoitan. Ei niiden tarvitse itse fanficcejä lukea - onhan näyttelijätkin tietoisia ficciparituksista, vaikkeivät itse lukisi ja jotkut jopa kovasti innostavat siihen, mutta ei aavistustakaan mitä mieltä Jere ja Bojan ovat. Tähän mennessä tuntuu, että ottavat siitä ilon irti. Euroviisuihin tuskin pahimmin homokammoiset lähtee. 
Haha ymmärsin siis ihan väärin tuon aiemmin viestisi, pahoittelut!

Mutta joo, kyllä ymmärrän tota, että suomalaiset julkisuuden henkilöt on jotenkin enemmän ”lähellä”, että voi tuntua oudolta kirjoittaa. Helpompi kirjoittaa suomeksi jostain ulkomaalaisesta julkisuuden henkilöstä, kun tuskin suomalaiselta foorumilta nyt ekana lähtisi joku ulkomaalainen itsestään ficciä etsimään saati vaivautuisi sitten kääntämään sitä englanniksi tai omalle kielelleen. Itse nyt kirjoitan englanniksi, eli kyllä esim. Bojan voisi halutessaan lukea, mutta veikkaan kans, että suomalaisten nettifoorumien lukeminen ei välttis kuulu hänen ensisijaisiin vapaa-ajan harrastuksiinsa.

Vaikka toisaalta Bojan on kyllä Instagram stooreissaan välillä julkaissut esim. fan artia hänestä ja Käärijästäkin. Että tuskin ihan hirveästi on fanitaidetta (johon ficcauskin kuuluu) vastaan. Vaikkapa eihän sitä tiedä

Ja jollain lailla myös uskoisin, että se, että ihmiset on niin innostuneita heidän bromancestaan, on heillekin hyvää markkinointia. Vaikkakin toivon, että heidän ystävyytensä on aitoa, varsinkin kun Bojan vaivautui tulemaan Käärijän konserttiin Suomeen asti.

Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä
En tiedä asiasta kovinkaan tarkkaan kun en ole perehtynyt, mutta twitterissä aikajanalleni tulee aika säännöllisesti Käärijä-settiä ja tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ihan naurettavaa touhua. (Jotain vastaavia typeryyksiähän on ollut esim. Heartstopperin näyttelijöiden kanssa, kun fanit ovat käytöksellään käytännössä pakottaneet heitä tulemaan kaapista ulos ja mitähän muuta 🙄)
En ole tollaiseen törmännyt (en kyllä toisaalta Twitterissä edes ole), mutta aika ikävän kuuloisia syytöksiä

Eiköhän ihmisten pitäisi saada olla ystäviä ja julkaista ihan mitä tahansa settiä yhdessä mitä nyt haluavatkaan (toki alustan säädyllisyyden rajoissa

). Ja joo, kyllähän ystävyyttä voi hyödyntää myös markkinointikikkana, mitä tuossa yllä mainitsinkin, onhan sitä olemassa vaikka ja mitä yhteistyökumppanuuksia muutenkin, mutta niinku joo, mistä lähtien kaksi miespuolista eivät voi olla toistensa kavereita…
// Mut hei, tämä vielä, kiinnostaisi oikeesti kuulla:
Onko teillä jotain mieltymyksiä/toiveita, keitä artisteja haluaisitte tai olisi kiva nähdä UMK:ssa ensi vuonna?
Ehkä nyt kun oon miettinyt ja jos itse saisin toivoa, niin toivoisin Cyan Kicksiä tai Robinia (vähän menevämmällä biisillä) uudestaan. Robin on super hyvä laulaja ja esiintyjä ja sopis kyllä viisuihin ihan täydellisesti. Vaikka en niinkään hänen tämän vuoden UMK-biisinsä suurin fani ole, niin kyllä se esitys oli tosi ammattitaitonen! Sitten toisaalta, olis kyllä siistiä, jos päästäisiin ensi vuonna taas suomen kielellä esiintymään. Behm ois aivan ihana.