Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 85795 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #280 : 10.06.2023 00:44:42 »
Nyt tulee tuplaviesti, soo soo minä, mutta pakko tulla kysymään, että ootteko nähneet Käärijän, Bojanin ja Joker Outin Instagram Story -päivityksiä?! Siis en voi uskoa tätä todeksi, mutta Slovenian edustaja Joker Out (ja ennen kaikkea, Bojan!) on tänään (tai no siis eilen tai tänään tai miten se nyt sanotaan) Tavastialla Käärijän keikalla yllärivieraana!!! Mun viisusydän itkee verta, miksi en ole tuolla 😭 Varsinkin kun oon nyt niin hullaantunut tosta Bojanin ja Jeren bromancesta, ettei tosikaan. Siis sen lisäks että oon hullaantunut Joker Outin tuotannosta ylipäätään.

Vaan jos Joker Out tekee vielä keikan Suomeen niin arvatkaa kuka on heti ostamassa liput ja tunkemassa eturiviin. ;D

Vaikka tämän yön itken nurkassa kun en oo tuolla messissä todistamassa legendaarista hetkeä, nyyh.

// P.S. En uskonut, että 27-vuotiaan sisällä voisi asua näin suuri fan girl, mutta kun on toi kaksikko vaan vastustamaton yhdistelmä!
« Viimeksi muokattu: 10.06.2023 00:51:52 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #281 : 10.06.2023 09:39:57 »
Lainaus käyttäjältä: Claire
Nyt tulee tuplaviesti, soo soo minä, mutta pakko tulla kysymään, että ootteko nähneet Käärijän, Bojanin ja Joker Outin Instagram Story -päivityksiä?! Siis en voi uskoa tätä todeksi, mutta Slovenian edustaja Joker Out (ja ennen kaikkea, Bojan!) on tänään (tai no siis eilen tai tänään tai miten se nyt sanotaan) Tavastialla Käärijän keikalla yllärivieraana!!! Mun viisusydän itkee verta, miksi en ole tuolla 😭 Varsinkin kun oon nyt niin hullaantunut tosta Bojanin ja Jeren bromancesta, ettei tosikaan. Siis sen lisäks että oon hullaantunut Joker Outin tuotannosta ylipäätään
Eikä!!! Voi hitsi kun tuo on mennyt ohi. Toivottavasti näkisi jostain jotain klippejä kyseisestä keikasta. Mut silti, vähänkö siistiä, että Bojan tuli kuin tulikin moikkaan Jereä Suomeen! ;D

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #282 : 10.06.2023 15:06:59 »
Vauvapalstalla -> https://www.vauva.fi/keskustelu/5121537/kaarija-ja-bojan-fiilistelyketju on pitkä oma ketjunsa Käärijän ja Bojanin bromancefiilistelylle, jos haluaa osallistua samanhenkisten kanssa fiisistelemään. Pakkkohan se oli muutama Instapäivitys käydä katsomassa. Kiva, että Flamingouimalelu Frank oli päässyt osallistumaan keikalle.  :)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2023 15:08:43 kirjoittanut Fairy tale »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #283 : 12.06.2023 15:09:13 »
Mä fiilailen tuota bromancea, mutta vierastan silti kauheasti ajatusta, että noista kirjoitetaan ficcejä ikään kuin ei kaikesta kirjoitettaisi. Ehkä pelkään, että jos kirjoitetaan liikaa ficcejä ja fanitetaan liikaa parina, pojat alkavat pelkäämään heteromaineensa puolesta (onko niillä edes sellainen? ;D) ja lyövät liinat kiinni tai jotain ja siihen kariutuu kaunis ystävyys. Nythän ollaan vasta siinä alkuvaiheessa. Toki en vastusta, jos syntyykin jotain enemmän, mutta olen varovainen intoilussa ainakin julkisesti. ;D Noita pitää suojella rumalta kohtelulta.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #284 : 12.06.2023 16:49:39 »
Lainaus
Eikä!!! Voi hitsi kun tuo on mennyt ohi. Toivottavasti näkisi jostain jotain klippejä kyseisestä keikasta. Mut silti, vähänkö siistiä, että Bojan tuli kuin tulikin moikkaan Jereä Suomeen! ;D
Nou hätä, klippejä pitäisi löytyä somesta ainakin hyvin (tuntuu, että ne on joka paikassa ja kokoajan satelee lisää :D ), ja ai vitsi, kuinka hyvältä keikalta näyttikään, olis ollut niin mahtava kyllä olla tuolla. Onneksi Käärijä tulee esiintymään festareille, joihin oon menossa elokuussa. Toivon mukaan myös Bojanin ja koko muunkin bändin näkisi myös vielä jossain livenä. :)

Lainaus
Vauvapalstalla -> https://www.vauva.fi/keskustelu/5121537/kaarija-ja-bojan-fiilistelyketju on pitkä oma ketjunsa Käärijän ja Bojanin bromancefiilistelylle, jos haluaa osallistua samanhenkisten kanssa fiisistelemään. Pakkkohan se oli muutama Instapäivitys käydä katsomassa. Kiva, että Flamingouimalelu Frank oli päässyt osallistumaan keikalle.  :)
Toi Frankin messiin tuominen keikalle oli kyl ihan mahtava idea. :D Samoin kuten Häärijän verkkosukkikset, ai että. Vauvapalstalla en itse ole laisinkaan ja vaikka tuolla on myös mukavaa keskustelua heidän bromancesta, niin näkyy olevaan kaikenlaisia salaliittoteorioitakin, etten oikein itse uskaltaisi sellaisiin ottaa osaa ns. ”julkisesti”. Onneksi on ficcimaailma ja söpöjä bromance-klippejä, joita voi näin jälkikäteen fiilailla. :D

Lainaus
Mä fiilailen tuota bromancea, mutta vierastan silti kauheasti ajatusta, että noista kirjoitetaan ficcejä ikään kuin ei kaikesta kirjoitettaisi. Ehkä pelkään, että jos kirjoitetaan liikaa ficcejä ja fanitetaan liikaa parina, pojat alkavat pelkäämään heteromaineensa puolesta (onko niillä edes sellainen? ;D) ja lyövät liinat kiinni tai jotain ja siihen kariutuu kaunis ystävyys. Nythän ollaan vasta siinä alkuvaiheessa. Toki en vastusta, jos syntyykin jotain enemmän, mutta olen varovainen intoilussa ainakin julkisesti. ;D Noita pitää suojella rumalta kohtelulta.
Joo, toki tämä on kaikessa RPF:ssä ikuisuusongelma. :) Mun on ehkä vähän vaikea uskoa, että itse fanificcien kirjoittaminen näitä kahta hirveämmin kiinnostaisi (toki voin olla väärässäkin), koska ficit on muutenkin selvästi fiktiota ja yleensä se alkuteksteissäkin jo mainitaan: eri asia sitten, jos sitä alkaa suoltamaan someen tai muualle ”totuutena”. Aika murto-osa kuitenkin eksyy lukemaan fan fictionia, versus vaikkapa Seiskaa. Itse ainakin kirjotan Finiin sellaisia tarinoita mitä itse haluan, kunnes joku ficissä esiintynyt henkilö ilmoittaa, ettei heistä saa fanfictionia kirjoittaa (ja silloinkin varmasti kirjoittaisin itselle, vaikka en sitä missään julkaisikaan). Finissä on kyllä kans omasta mielestäni hyvä puoli se, että RPF-osasto on näkyvissä vain rekisteröityneille käyttäjille. Ei sillä, etteikö sinne löytäisi ja sieltä voisi ficcejä yleiseen jakoon mediaan joku kaapatakin, mutta toivon mukaan kukaan ei niin toope ole, että sellaiseen ryhtyisi. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi, RPF herättää kyllä erilaisia fiiliksiä itse jokaisessa. :) Ja samaa mieltä olen, että molemmat ansaitsevat vain hyvää kohtelua!

Asiasta kukkaruukkuun, mä muuten tuossa viikonloppuna mietin jo kärsimättömänä, ketähän ensi vuoden UMK:hon tulee kisaamaan, mutta en yhtään osaa veikata. :D Onko teillä jotain mieltymyksiä/toiveita, keitä artisteja haluaisitte tai olisi kiva nähdä UMK:ssa ensi vuonna?
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Lizlego

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #285 : 12.06.2023 17:45:39 »
Siis mähän olen nimenomaan RPF-harrastaja itse niin siksi musta on jännää, että vierastan ajatusta Käärijästä ja Bojanista ficcaamisesta. Ehkä se vaan tulee suomalaisena liian lähelle. En parita suomalaisia muutenkaan yleensä ja luulen, että siinä tulee just se, että vaikka ei olisikaan tuttuja niin ne pystyisi lukemaan, mitä kirjoitan. Ei niiden tarvitse itse fanficcejä lukea - onhan näyttelijätkin tietoisia ficciparituksista, vaikkeivät itse lukisi ja jotkut jopa kovasti innostavat siihen, mutta ei aavistustakaan mitä mieltä Jere ja Bojan ovat. Tähän mennessä tuntuu, että ottavat siitä ilon irti. Euroviisuihin tuskin pahimmin homokammoiset lähtee. ;D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 615
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #286 : 12.06.2023 18:25:26 »
Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä  ::) En tiedä asiasta kovinkaan tarkkaan kun en ole perehtynyt, mutta twitterissä aikajanalleni tulee aika säännöllisesti Käärijä-settiä ja tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ihan naurettavaa touhua. (Jotain vastaavia typeryyksiähän on ollut esim. Heartstopperin näyttelijöiden kanssa, kun fanit ovat käytöksellään käytännössä pakottaneet heitä tulemaan kaapista ulos ja mitähän muuta 🙄)

Musta tuntuu, että RPF:n kirjoittajat ovat keskimäärin tällaisissa asioissa paljon fiksumpia kuin osa muusta fanijoukosta, koska he tiedostavat shippailujensa ja ficiensä sisällön olevan täyttä fiktiota ja keksittyä eivätkä yritä liikaa spekuloida todellisuutta tai sitä, millaiset välit eri henkilöillä oikeasti on. Toki ficcaajien sekaan mahtuu kaikenlaista porukkaa, mutta yleensä heillä (meillä :D) tuntuu olevan enemmän järkeä ja sensitiivisyyttä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #287 : 12.06.2023 18:46:47 »
Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä  ::)

Musta tuntuu, että RPF:n kirjoittajat ovat keskimäärin tällaisissa asioissa paljon fiksumpia kuin osa muusta fanijoukosta, koska he tiedostavat shippailujensa ja ficiensä sisällön olevan täyttä fiktiota ja keksittyä eivätkä yritä liikaa spekuloida todellisuutta tai sitä, millaiset välit eri henkilöillä oikeasti on. Toki ficcaajien sekaan mahtuu kaikenlaista porukkaa, mutta yleensä heillä (meillä :D) tuntuu olevan enemmän järkeä ja sensitiivisyyttä.
Onhan tuo nyt oikeasti ihan hullua, jos ihmiset eivät saisi olla ystäviä. Minusta hyvä vain, jos miehetkin uskaltavat olla enemmän läheisiä ystäviä, kun aiemmin se on ollut sosiaalisesti hyväksytyn tuntuista lähinnä naisille.

Niin kauan, kuin ficcarit ja muut shipperit ymmärtävät, että todellisten ihmisten elämä kuuluu vain niille itselleen ja pitäytyvät fiktiotasolla, kaikki lienee ok. Mutta kuten Lizlegokin tuossa sanoi, aina on pikkuisen jännä tilanne, kun kyse on suomalaisista. Täällä saattaa oikeasti fanimateriaali päätyä jonkun läheisen, ellei itse asianomaisten silmiin. 

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #288 : 12.06.2023 18:57:15 »
Lainaus
Siis mähän olen nimenomaan RPF-harrastaja itse niin siksi musta on jännää, että vierastan ajatusta Käärijästä ja Bojanista ficcaamisesta. Ehkä se vaan tulee suomalaisena liian lähelle. En parita suomalaisia muutenkaan yleensä ja luulen, että siinä tulee just se, että vaikka ei olisikaan tuttuja niin ne pystyisi lukemaan, mitä kirjoitan. Ei niiden tarvitse itse fanficcejä lukea - onhan näyttelijätkin tietoisia ficciparituksista, vaikkeivät itse lukisi ja jotkut jopa kovasti innostavat siihen, mutta ei aavistustakaan mitä mieltä Jere ja Bojan ovat. Tähän mennessä tuntuu, että ottavat siitä ilon irti. Euroviisuihin tuskin pahimmin homokammoiset lähtee. ;D
Haha ymmärsin siis ihan väärin tuon aiemmin viestisi, pahoittelut! :D Mutta joo, kyllä ymmärrän tota, että suomalaiset julkisuuden henkilöt on jotenkin enemmän ”lähellä”, että voi tuntua oudolta kirjoittaa. Helpompi kirjoittaa suomeksi jostain ulkomaalaisesta julkisuuden henkilöstä, kun tuskin suomalaiselta foorumilta nyt ekana lähtisi joku ulkomaalainen itsestään ficciä etsimään saati vaivautuisi sitten kääntämään sitä englanniksi tai omalle kielelleen. Itse nyt kirjoitan englanniksi, eli kyllä esim. Bojan voisi halutessaan lukea, mutta veikkaan kans, että suomalaisten nettifoorumien lukeminen ei välttis kuulu hänen ensisijaisiin vapaa-ajan harrastuksiinsa. ;D Vaikka toisaalta Bojan on kyllä Instagram stooreissaan välillä julkaissut esim. fan artia hänestä ja Käärijästäkin. Että tuskin ihan hirveästi on fanitaidetta (johon ficcauskin kuuluu) vastaan. Vaikkapa eihän sitä tiedä :D Ja jollain lailla myös uskoisin, että se, että ihmiset on niin innostuneita heidän bromancestaan, on heillekin hyvää markkinointia. Vaikkakin toivon, että heidän ystävyytensä on aitoa, varsinkin kun Bojan vaivautui tulemaan Käärijän konserttiin Suomeen asti. :)

Lainaus
Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä  ::) En tiedä asiasta kovinkaan tarkkaan kun en ole perehtynyt, mutta twitterissä aikajanalleni tulee aika säännöllisesti Käärijä-settiä ja tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ihan naurettavaa touhua. (Jotain vastaavia typeryyksiähän on ollut esim. Heartstopperin näyttelijöiden kanssa, kun fanit ovat käytöksellään käytännössä pakottaneet heitä tulemaan kaapista ulos ja mitähän muuta 🙄)
En ole tollaiseen törmännyt (en kyllä toisaalta Twitterissä edes ole), mutta aika ikävän kuuloisia syytöksiä :( Eiköhän ihmisten pitäisi saada olla ystäviä ja julkaista ihan mitä tahansa settiä yhdessä mitä nyt haluavatkaan (toki alustan säädyllisyyden rajoissa ;D ). Ja joo, kyllähän ystävyyttä voi hyödyntää myös markkinointikikkana, mitä tuossa yllä mainitsinkin, onhan sitä olemassa vaikka ja mitä yhteistyökumppanuuksia muutenkin, mutta niinku joo, mistä lähtien kaksi miespuolista eivät voi olla toistensa kavereita…


// Mut hei, tämä vielä, kiinnostaisi oikeesti kuulla:
Lainaus
Onko teillä jotain mieltymyksiä/toiveita, keitä artisteja haluaisitte tai olisi kiva nähdä UMK:ssa ensi vuonna?
Ehkä nyt kun oon miettinyt ja jos itse saisin toivoa, niin toivoisin Cyan Kicksiä tai Robinia (vähän menevämmällä biisillä) uudestaan. Robin on super hyvä laulaja ja esiintyjä ja sopis kyllä viisuihin ihan täydellisesti. Vaikka en niinkään hänen tämän vuoden UMK-biisinsä suurin fani ole, niin kyllä se esitys oli tosi ammattitaitonen! Sitten toisaalta, olis kyllä siistiä, jos päästäisiin ensi vuonna taas suomen kielellä esiintymään. Behm ois aivan ihana.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2023 19:05:44 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 893
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #289 : 12.06.2023 20:26:29 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä  ::) En tiedä asiasta kovinkaan tarkkaan kun en ole perehtynyt, mutta twitterissä aikajanalleni tulee aika säännöllisesti Käärijä-settiä ja tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ihan naurettavaa touhua. (Jotain vastaavia typeryyksiähän on ollut esim. Heartstopperin näyttelijöiden kanssa, kun fanit ovat käytöksellään käytännössä pakottaneet heitä tulemaan kaapista ulos ja mitähän muuta 🙄)
Siis mitä hemmettiä... ::) Joo kaksi miestähän ei saa osoittaa mitään läheisyyttä keskenään, jos ovat pelkästään ystäviä. Mielestäni Jere jossain haastattelussakin sanoi, että on sellainen läheisyydestä ja söpöilystä nauttiva ihminen, että kuvittelisin hyvinkin että hän luonnostaankin halailee ystäviään ja höpöilee tuolla lailla menemään ja Bojanista saanut vertaisensa ystävän. Tuntuu että tuossakin on tikusta yritetty tehdä asiaa. Ja vaikka jossain toisessa ulottuvuudessa jompikumpi tai kumpikin olisi nyt vaikka biseksuaaleja, niin ei kenelläkään ole oikeutta outata heitä ja pakottaa tulemaan kaapista ulos. Jossain yhteyksissä sellainen voi olla hengenvaarallista.

Musta taas Jeren ja Bojanin parittaminen on jotenkin tosi luonnollista, kun he itse melkein siihen kannustavatkin. :D

Onko teillä jotain mieltymyksiä/toiveita, keitä artisteja haluaisitte tai olisi kiva nähdä UMK:ssa ensi vuonna?
Mä varmaan mielelläni näkisin enemmän tuntemattomampia artisteja. Tänä vuonnakin kun kuuntelin kaikki kappaleet ekaa kertaa läpi, tuntui Käärijä heti oikealta vaihtoehdolta. Ja Suomi tarvitsisi jonkun erottuvan edustajan itselleen. Robin on vähän sellainen, että viisuedustajana hukkuisi massaan, mutta UMK:ssa noin muuten voisin hyvin kuvitella hänet vielä näkeväni. JVG voisi olla hauska, koska heillä on tarttuvia kappaleita ja nyt on huomattu, että suomiräpilläkin voi viisuissa pärjätä. :') Rockahtavammalla musiikilla Suomi tuntuu pärjäävän parhaiten, joten sitä ainakin haluaisin nähdä lisää, ehkä mieluummin jotain tuntemattomampaa artistia.

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #290 : 27.06.2023 10:33:42 »
Ilmeisesti jossain päin nettiä jotkut ovat jo "syytelleet" Käärijää ja Bojania queerbaittauksesta, koska nämä ovat sanoneet olevansa heteroita ja että heidän välillään on vain ystävyyttä  ::) En tiedä asiasta kovinkaan tarkkaan kun en ole perehtynyt, mutta twitterissä aikajanalleni tulee aika säännöllisesti Käärijä-settiä ja tästä on ollut jonkin verran keskustelua. Ihan naurettavaa touhua.

Bojan ei ole ainakaan tietääkseni sanonut olevansa hetero, mutta jotkut sloveenia puhuvat fanit ovat kertoneet, että kun Bojanilta aika usein kysytään haastattelussa naisista, hänellä on tapana vastata sukupuolineutraalisti (ja se on sloveeniksi aika vaikeaa). Tosin sehän ei välttämättä tarkoita, että hän olisi bi, voihan se olla vaikka vaivihkainen kannanotto siihen, että haastattelijat ylipäätään olettavat hänen olevan hetero. :D Mutta joo, minusta tuntuu, että queerbaiting-sanaa heitellään välillä vähän miten sattuu. Ei oikeiden ihmisten kohdalla oikein voi siitä puhua.

// Minusta on ihanaa, miten nopeasti Jerestä ja Bojanista tuli niin hyvät ystävät. Jere antoi Bojanille jääkiekkopaitansa, niitä on olemassa neljä ja kolme niistä on Jeren muiden kavereiden eli Jere antoi ainoan omansa Bojanille.

Tämän haastattelun alku on hauska, jostain syystä Bojan näyttää siltä kuin ei tietäisi miten päin olisi. :D Tää on heidän ensitapaamistaan seuraavalta päivältä.

Tässä haastattelussa Bojanilta kysytään shippaamisesta ja fanifiktiosta (kohta 21.15 ) ja hän vastaa, että jos se on fanien mielestä kivaa, niin miksi ei.

Ihan mahtavaa, että Joker Out tulee Suomeen ja vielä kolmelle keikalle. Kerrankin Suomea hemmotellaan, kun niin moni bändi jättää Suomen väliin. Mulla on liput Tampereelle.

Lainaus
Onko teillä jotain mieltymyksiä/toiveita, keitä artisteja haluaisitte tai olisi kiva nähdä UMK:ssa ensi vuonna?

Olisi kiva nähdä vaikka Shiraz Lane tai Battle Beast mukana. Vähän elättelen toivoa, että Mikael Saari osallistuisi vielä joskus. Vaikka säveltäjänä jos ei muuten. Ja toki uusia artisteja myös. Tänä vuonna mukana ollut Keira saisi joskus osallistua uudelleen, hänet olisi kiva nähdä viisuedustajana.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2023 14:04:32 kirjoittanut Renaissancefire »
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #291 : 29.06.2023 01:50:12 »
Lainaus käyttäjältä: Kosmik
Mä varmaan mielelläni näkisin enemmän tuntemattomampia artisteja. Tänä vuonnakin kun kuuntelin kaikki kappaleet ekaa kertaa läpi, tuntui Käärijä heti oikealta vaihtoehdolta. Ja Suomi tarvitsisi jonkun erottuvan edustajan itselleen. Robin on vähän sellainen, että viisuedustajana hukkuisi massaan, mutta UMK:ssa noin muuten voisin hyvin kuvitella hänet vielä näkeväni. JVG voisi olla hauska, koska heillä on tarttuvia kappaleita ja nyt on huomattu, että suomiräpilläkin voi viisuissa pärjätä. :') Rockahtavammalla musiikilla Suomi tuntuu pärjäävän parhaiten, joten sitä ainakin haluaisin nähdä lisää, ehkä mieluummin jotain tuntemattomampaa artistia.
Joo, vähemmän tunnetut artistit voi kyllä yllättää! Tykkäsin just esimerkiksi Cyan Kicksista ja Blind Channelista (Käärijästä nyt puhumattakaan), koska olivat mulle ihan uusia tuttavuuksia ja sellaisia raikkaita tuulahduksia. Ja rock musalla kyl tuntuu pärjäävän :D Uskoisin silti, että Robin voisi ihan hyvin pärjätä, jos täydellinen biisi osuisi kohdille. Sillä on mun mielestä niin hyvä lavakarisma ja osaa laulaa, mutta tottakai se ei ainoastaan riitä, vaan siinä biisissäkin täytyy olla sitä jotain.

Lainaus käyttäjältä: Larjus
Olisi kiva nähdä vaikka Shiraz Lane tai Battle Beast mukana. Vähän elättelen toivoa, että Mikael Saari osallistuisi vielä joskus. Vaikka säveltäjänä jos ei muuten. Ja toki uusia artisteja myös. Tänä vuonna mukana ollut Keira saisi joskus osallistua uudelleen, hänet olisi kiva nähdä viisuedustajana.
En oo kuullut Shiraz Lanesta tai Battle Beastista mutta pitääpä tutustua heidän tuotantoonsa! Täysin samaa mieltä Mikael Saaresta ja Keirasta. Keira varsinkin jo ikäisekseen ihan pesunkestävä pop stara ja luukutan yhä hänen tämän vuoden UMK-biisuaan!

Lainaus
Minusta on ihanaa, miten nopeasti Jerestä ja Bojanista tuli niin hyvät ystävät. Jere antoi Bojanille jääkiekkopaitansa, niitä on olemassa neljä ja kolme niistä on Jeren muiden kavereiden eli Jere antoi ainoan omansa Bojanille.
Tätä en tiennytkään, eikä kuinka söpöä. 🥹 Ihanaa, että euroviisuista voi saada noin hyviä ystäviä <3

Lainaus
Ihan mahtavaa, että Joker Out tulee Suomeen ja vielä kolmelle keikalle. Kerrankin Suomea hemmotellaan, kun niin moni bändi jättää Suomen väliin. Mulla on liput Tampereelle.
Älä muuta sano! Ja vähän mahtavaa, että sait Tampereelle liput! Yritin itsekin, mutta ne oli loppuunmyyty jossain viidessä minuutissa. Onneksi tuli lisää keikkoja, niin sain Turun keikalle liput ostettua. En kyllä malta odottaa, että pääsee näkemään Joker Outin livenä! <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #292 : 14.01.2024 19:38:23 »
Here again! Ajattelin tulla herättelemään keskustelua nyt, kun UMK-kilpailijat on julkistettu 🤩 Mitä fiiliksiä ja ajatuksia tämän vuoden kilpailijoista, oliko suuria yllätyksiä tai sellaisia, joiden biisien paljastumista odotat eniten? Tokihan nyt on julkaistu jo Cyan Kicksin ja Sexmanen biisit, eli niistäkin voi heittää mielipiteitä. :) Loput kisabiisit julkaistaan ensi viikon aikana.

Vähän omia ajatuksia tähän väliin: Mä olen itse tosi innoissani siitä, että Cyan Kicks osallistuu uudelleen! Sitähän tuossa viime keväänä tuli toivottua tässäkin topicissa :’D Ja musta tuo heidän tämän vuoden biisi Dancing with demons on vielä parempi kuin Hurricane, jolla bändi osallistui pari vuotta sitten UMK:hon, joten odotan kyllä innolla heidän live-esitystään, toivon että se on yhtä menevä kuin musiikkivideokin. Ja siis Sexmanen biisi oli myös ihan hyvä, paljon parempi kuin mitä odotin. Tykkään aika harvoin suomiräpistä, mutta Mania oli kyllä mielenkiintoinen, kun siinä yhdisteltiin muitakin genrejä. Kertsi ei ollut ehkä ihan lemppari melodian kannalta ja vähän jännään, että miltä kuulostaa sitten livenä ilman autotunea. Mutta hyvä radiobiisi tuo on, vaikka sillä ei Euroviisuihin mentäisikään.

Täytyy toki vielä kuulla muutkin, että osaa sitten vertailla, mikä olis paras. Henkilökohtaisesti en usko, että Käärijän veroista actia löytyy, koska se oli niin harvinaista herkkua, mutta eipä sitä joka vuonna tarvitsekaan taistella voitosta. :) Joka tapauksessa, oon positiivisesti yllättynyt tähän mennessä näistä kahdesta biisusta, ja odotan mielenkiinnolla ensi viikon julkistuksia!
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #293 : 14.01.2024 20:40:50 »
Täälläkin on jokakeväinen viisumania jo alkanut! On ihanaa, kun on jotain, mitä täpinöidä ja odottaa. ♥

Itse olen Clairen tavoin hyvilläni Cyan Kicksin paluusta. Mielestäni Hurricane oli aikanaan ihan ok, mutta se toisti itseään aika paljon eikä yltänyt täyteen potentiaaliinsa. Itse yhtyeessä aistin kuitenkin suurta potentiaalia, joten oikein mielelläni toivotin heidät tervetulleiksi takaisin. :) Dancing With Demons on mielestäni ihan huima parannus viimekertaiseen! Biisissä on enemmän pureksittavaa ja fiilisteltävää, ja tykkään instrumentaaliräminäosioista. Kappaleella on mielestäni tosi kova livepotentiaali, ja toivon, että sitä osataan hyödyntää. Heikoin lenkki on mielestäni kertosäe niin kuin Hurricanenkin kohdalla - se on mielestäni melko geneerinen ja latistaa intensiteettiä, ja laulu kuulostaa hiukan ohuelta ja ponnettomalta. Kaipaisin siihen lisää voimaa ja jotain rosoa. Mutta muuten oikein jees!

Sexmanen biisin parasta antia ovat mielestäni ne "MANIA!"-huudot, ja mietinkin, olisikohan niitä voitu hyödyntää vielä enemmänkin, biisi kun on vain 2:39 pitkä. Lupaavat build-upit tuntuvat joka kerta lässähtävän kertsiin, joka on tässäkin tapauksessa mielestäni se heikoin lenkki. :-\ Autotune voi olla ihan pätevä tehokeino, mutta tässä se kuulostaa mielestäni vain pahalta, siltä kuin yritettäisiin paikata puutteita laulutaidossa. Suomessa tämä kappale menestyy varmasti hienosti, mutta Euroviisuihin en tätä ainakaan tällä haavaa toivoisi.

Kaikista muista kappaleista olen kuullut ne vuotaneet pätkät paitsi Mikael Gabriel x nublun biisistä. Sitä odotankin eniten paitsi siksi, etten ole kuullut pihaustakaan etukäteen, myös siksi, että olen heidän aiemmista yhteisbiiseistään pitänyt. Etenkin Universum on mielestäni loistava, sitä tuli popitettua joskus paljonkin! Viro ja suomi sointuvat kauniisti yhteen, ja mulle tulee aina kotoisa olo viroa kuullessani. ♥ Mulla on siis suuret odotukset kaksikkoa kohtaan! Lisäksi odotan nyt seuraavaksi julkaistavaa Sara Siipolan balladia, koska se kuulostaa vuotoklipin perusteella tosi lupaavalta.

Jo valituista viisukappaleista tykkään jotenkin ihan hirveästi Tšekistä! Tuollainen punkahtava meininki ei yleensä oikein ole mun juttu, mutta silti olen ollut ihan myyty jo ensikuuntelusta lähtien! Hirvittää tosin vähän, kun kappaleesta on vissiin suunnitteilla uusi, pidempi versio. Kerrankin biisi, johon en kaipaisi yhtään mitään lisää, vaikka se jää yli puolta minuuttia vajaaksi! :P Ymmärrän kyllä halun hyödyntää sallittu mitta kokonaan, mutta toivon, ettei sitä ainakaan tehdä sortumalla tyhjänpäiväiseen toistoon.

Gazan tilanne ja Israelin mukanaolo varjostavat nyt viisuja ikävällä tavalla. Saa nähdä, millaisia kannanottoja vielä nähdään, tuleeko boikotteja tai muuta. :-X


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #294 : 14.01.2024 20:59:07 »
Oon jotenkin vähän jumissa edellisessä viisukaudessa enkä oo ehtinyt vielä tän vuoden karsintabiiseihinkään tutustua. UMK-biisien julkaisu nyt on saanut innostumaan taas. Muiden maiden osalta aion katsoa ainakin Benidorm festin ja Sanremon. Varsinkin jälkimmäinen on vuoden kohokohtia.

Cyan Kicksin biisi on kiva, siitä kyllä huomaa ruotsalaistekoisuuden, mutta tällainen "mellorock" on kuitenkin minun makuuni enemmän kuin ruotsalainen pop :D Sexmanen biisi on ihan kiva. Muuten en tiedä, mitä odottaa, tiedän entuudestaan nämä artistit nimeltä, mutta en ole kuullut aiempaa tuotantoa (en edes sitä Sini Sabotagen kymmenen vuoden takaista biisiä, vaikka siitä puhuttiin silloin jatkuvasti). Vuodettuja klippejä en halua kuunnella, kun en haluaisi mihinkään lyhyisiin pätkiin perustuvia ennakkokäsityksiä.
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #295 : 14.01.2024 21:36:25 »
Lainaus käyttäjältä: Reneissancefire
Vuodettuja klippejä en halua kuunnella, kun en haluaisi mihinkään lyhyisiin pätkiin perustuvia ennakkokäsityksiä.
Luin kans juttua näistä vuodetuista klipeistä, mutten itse löytänyt niitä, kun yritin pari päivää sitten etsiä, mutta ehkä tosiaan parempi niin, niin kuulee sitten kerralla koko biisit sitä mukaa, kun julkaistaan. Toisaalta olisi kova hinku kuulla jo jotain kaikista biiseistä, mutta sitten toisaalta odotus palkitaan… Toivottavasti ainakin :’D

Lainaus käyttäjältä: Waulish
Lisäksi odotan nyt seuraavaksi julkaistavaa Sara Siipolan balladia, koska se kuulostaa vuotoklipin perusteella tosi lupaavalta.
Mäkin odotan Saran biisiä todella paljon. Oon muutenkin seurannut innolla hänen uraansa, kun hän on kotoisin samoilta seuduilta kuin itse olen ja pyöritty aikanaan vähän samoissa piireissä - ollut upea seurata, miten hän on tässä vuosien varrella kehittynyt artistina. :) Saralla on upea, vähän Amy Winehouse -tyylinen ääni, joten jos biisi vain on hyvä, niin hän voisi erottua edukseen Euroviisuissa. Musta on muutenkin aina ihanaa, kun on suomenkielisiä biisejä ehdolla. Luulen myös erottuvan edukseen UMK:ssa jo siitä syystä, että hänellä taitaa olla kisan ainoa balladi tänä vuonna. Luulenpa, että valvon tänään taas, jotta saa heti kuunneltua Saran biisin, kun se keskiyöllä julkaistaan. :D

Onpa muuten hauskaa huomata, että olette seuranneet / aiotte seurata myös muiden maiden euroviisuvalintoja! Pakko myöntää, etten itse ole vielä kerennyt perehtyä muiden maiden edustajiin / vaihtoehtoihin paljon ollenkaan... Mutta kun Walle mainitsit tuosta Tsekin biisistä, niin oli pakko heti mennä kuuntelemaan ;D Tämä oli kyllä tosi jännä ja hyvä samaan aikaan. Tavallaan muistuttaa jostain 2000-luvun punkahtavasta rockista, mutta samalla kuulostaa ihan uudelta :D Mielenkiintoista, jos biisiä aiotaan vielä pidentää Euroviisuja varten.

Viron Eesti Laul -kilpailussa on muuten ehdolla OLLIE, jonka biisiä olen luukuttanut aivan sairaasti ja toivon sen pääsevän edustamaan Viroa. OLLIE oli viime vuonnakin ehdolla Eesti Laul -kilpailussa super hyvällä biisillä - mutta toisaalta tykkäsin kyllä paljon myös Alikasta, joka sitten myös valittiinkin edustamaan Viroa. Mutta ehkä tänä vuonna olisi OLLIEn aika?

// Ai niin ja piti vielä sanoa, että tämä oli hyvä nosto:
Lainaus käyttäjältä: Waulish
Gazan tilanne ja Israelin mukanaolo varjostavat nyt viisuja ikävällä tavalla. Saa nähdä, millaisia kannanottoja vielä nähdään, tuleeko boikotteja tai muuta. :-X
Jotenkin niin toivoisin, että Israel ei olisi saanut osallistua Euroviisuihin ollenkaan, niin ei oltaisi tällaisessa tilanteessa, jossa joudutaan mahdollisesti miettimään kisan boikotointia. Mutta kuten sanoit, saa nähdä. Oon jotenkin itse yrittänyt olla ajattelematta tätä, ja keskittyä nyt ensimmäiseen etappiin eli UMK:hon. Mutta kyllähän tuo välillä tulee mieleen, että tuleeko Suomi ottamaan lopulta koko viisuihin osaa. UMK:n some ainakin on täynnä kannanottoja (mikä toisaalta on erittäin ymmärrettävää).
« Viimeksi muokattu: 14.01.2024 21:43:21 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #296 : 14.01.2024 22:09:31 »
Viron Eesti Laul -kilpailussa on muuten ehdolla OLLIE, jonka biisiä olen luukuttanut aivan sairaasti ja toivon sen pääsevän edustamaan Viroa. OLLIE oli viime vuonnakin ehdolla Eesti Laul -kilpailussa super hyvällä biisillä - mutta toisaalta tykkäsin kyllä paljon myös Alikasta, joka sitten myös valittiinkin edustamaan Viroa. Mutta ehkä tänä vuonna olisi OLLIEn aika?

Mua harmitti kovasti, kun Ollie ei voittanut, tykkään Venomista vielä enemmän kuin tästä tämänvuotisesta, vaikka kyllä tämäkin hyvä on. Eesti laulin toiseksi tulleella on tapana coveroida viisuvoittaja, ja youtubesta löytyy Ollien Tattoo (+ Cha Cha Cha). En juuri pitänyt alkuperäisestä Tattoosta, mutta ai että tämä cover on ihana.

En tiedä, mitä ajatella boikotista. Moni haluaa, että Yle ryhtyy boikottiin saman tien, mutta luulen, että kannattaisi sopia siitä ainakin muutaman muun maan yleisradioyhtiöiden kanssa tai muuten käy niin, että Suomi jää pois ja Israel on mukana silti.
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #297 : 14.01.2024 23:11:55 »

Mua harmitti kovasti, kun Ollie ei voittanut, tykkään Venomista vielä enemmän kuin tästä tämänvuotisesta, vaikka kyllä tämäkin hyvä on. Eesti laulin toiseksi tulleella on tapana coveroida viisuvoittaja, ja youtubesta löytyy Ollien Tattoo (+ Cha Cha Cha). En juuri pitänyt alkuperäisestä Tattoosta, mutta ai että tämä cover on ihana.

Ää, siis ihanaa, että säkin olet luukuttanut OLLIEn versiota Tattoosta, mäkin ihastuin heti silloin viime keväänä viisujen jälkeen kun tuohon täysin samaiseen videon satuin törmäämään :’D Loreen on upea ja Euphoria on edelleen mun yksiä lemppari voittobiisejä Euroviisuista, mutta en ihan syttynyt Tattoolle - OLLIEn rockahtava vironkielinen versio siitä kuitenkin iskee ja syvälle 🔥 Jotenkin myös kertoo mielestäni aika paljon se, että Viro tapaa coveroida tv-lähetyksessään voittajabiisin, mutta nyt päätettiin coveroida myös toiseksi tullut Cha Cha Cha. Tulkitsen sen pienenä kannanottona siihen, kuka todellinen voittaja yleisön mielestä oli (nimimerkillä edelleen katkera, miten tuomaristo sabotoi Käärijän ilmiselvän voiton yleisöäänissä 🙄… Mutta joo, ehkä nyt on jo korkea aika kääntää seuraava sivu XD)
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #298 : 14.01.2024 23:26:41 »
Mutta joo, ehkä nyt on jo korkea aika kääntää seuraava sivu XD

Varmaan olis, mutta kyllä edelleen tulee välillä mieleen viime toukokuun tunnelmat.
Minä en vastusta raateja sinänsä, niiden pitäisi vain olla parempia. :D Täydellistä äänestyssysteemiä ei olekaan. En voi kannattaa täyttä yleisöäänestystä, kun muistan liian hyvin, millaiset viisut oli ennen 50/50-systeemiä. Italian yleisöäänestys on joka vuosi hyvä esimerkki diasporaäänestyksestä ja Moldovan yleisöpisteet 2021 on niin epänormaalit, että niitä ei taatusti saatu rehellisin keinoin. Siksi kannatan kyllä raateja, mutta miksi niillä on niin yksipuolinen maku, että melkein kaikki pitivät juuri Ruotsia parhaana, vaikka vaihtoehdoissa löytyi. En selvästikään ole päässyt kokonaan yli tästä XD
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #299 : 15.01.2024 00:53:35 »
Viron Eesti Laul -kilpailussa on muuten ehdolla OLLIE, jonka biisiä olen luukuttanut aivan sairaasti ja toivon sen pääsevän edustamaan Viroa. OLLIE oli viime vuonnakin ehdolla Eesti Laul -kilpailussa super hyvällä biisillä - mutta toisaalta tykkäsin kyllä paljon myös Alikasta, joka sitten myös valittiinkin edustamaan Viroa. Mutta ehkä tänä vuonna olisi OLLIEn aika?
OLLIE on mun suosikki Eesti Laulista, ja todella toivon hänelle edustuspaikkaa! ♥ Renaissancefiren tapaan tykkäsin Venomista biisinä enemmän kuin tämänkertaisesta ehdokkaasta, mutta kyllä tämäkin mielestäni silti erottuu kattauksesta edukseen. Suurin osa biiseistä on minusta aika keskinkertaisia ja mitäänsanomattomia, joten jospa tämä tosiaankin olisi OLLIEn vuosi! :) Alika oli kyllä viime vuonna ihana ja tosi symppis, joten ei minua hänen valintansa harmittanut, mutta tänä vuonna OLLIE olisi minusta ehdottomasti paras valinta.

Minä en vastusta raateja sinänsä, niiden pitäisi vain olla parempia. :D Täydellistä äänestyssysteemiä ei olekaan.
Mulla on samansuuntaiset ajatukset. Raadeilla olisi paikkansa, mutta kun eivät ne mokomat sitä oikein onnistu täyttämään. ::) Biisin pitää mahtua tiettyyn muottiin pärjätäkseen raadeissa, ja se on tosi tylsää. Ja rasittavasti näkyy kaverimaiden suosiminen raatienkin pisteissä, vaikka niiden pitäisi sitä nimenomaan hillitä.

Sara Siipolan kappale on minusta oikein hyvä! Hänellä on kyllä tosi upea, syvä ja tulkintavoimainen ääni. Arvostan kappaleen lyriikallista antia, ja sanat resonoivat hurjan hyvin oman tämänhetkisen elämäntilanteeni ja sielunmaisemani kanssa. Mulla oli ehkä vähän turhankin kovat odotukset, minkä vuoksi ensimmäinen kuuntelukerta meni vähän huti, mutta nyt kun olen kuunnellut biisin muutamaan kertaan, mulla on siitä tosi hyvät fiilikset. Kelpaisi edustajaksi!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day