Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 85800 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #300 : 15.01.2024 01:06:34 »
Minä en vastusta raateja sinänsä, niiden pitäisi vain olla parempia. :D Täydellistä äänestyssysteemiä ei olekaan.
Mulla on samansuuntaiset ajatukset. Raadeilla olisi paikkansa, mutta kun eivät ne mokomat sitä oikein onnistu täyttämään. ::) Biisin pitää mahtua tiettyyn muottiin pärjätäkseen raadeissa, ja se on tosi tylsää. Ja rasittavasti näkyy kaverimaiden suosiminen raatienkin pisteissä, vaikka niiden pitäisi sitä nimenomaan hillitä.
Jep, raadit olis jees jos ne toimisivat kuten niiden tarkoitus on :’D Mun mielestä raatien osuuden saisi laskea 25 %:iin ja yleisöäänten osuuden nostaa 75%:iin. UMKssa tuntuu toimivan hyvin.

Ja siis herranjestas tämä Sara Siipolan biisi 😍 Tämä taitaa kyllä olla nyt mun lemppari tähän asti julkaistuista. Kaikki tossa biisissä vaan loksahtaa paikoilleen! Yleensä tykkään rokahtavimmasta kappaleista, mutta tämä poppimainen balladi iskee ja lujaa. Varsinkin siksi, että tämä on suomeksi. Kommenttikenttäkin näkyy jo täyttyneen ylistävistä kommenteista ympäri maailmaa! Toivon, että tämän live-versio toimii yhtä hyvin kuin studioversio - silloin tämä voisi olla todella kova euroviisuedustuskappale.

Ja siis yleisesti ottaen täytyy sanoa, että kääk, kuinka hyviä biisejä! Tähän mennessä ei ole vielä tullut vastaan yhtään sellaista, josta en jollain lailla tykkäisi. Jotenkin ihanaa huomata kuinka UMK:n taso on noussut tässä 20-luvun aikana huimasti, ja asia on noteerattu ulkomailla asti. Mulla ei ollut Käärijän jälkeen hirveen korkeita odotuksia tälle vuodelle, mutta musta on kiva huomata, että biisit on sellaisia tasaisen hyviä. Ja voi olla, että tänä vuonna voikin olla tosi jännittävä UMK, kun tuntuu, ettei sellaista samantapaista ennakkosuosikkia ole (kuin Käärijä viime vuonna).

Oon nyt niin tohkeissani, että miten sitä nyt pitäisi pystyä nukkumaan ennen aamuvuoroa :’D
« Viimeksi muokattu: 15.01.2024 01:46:48 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Eveliina L

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #301 : 15.01.2024 14:12:58 »
En ole vielä ollenkaan tutustunut tarjontaan viisuissa tänä vuonna, mutta liityn niihin, joita viime vuotinen raatiäänestys todella närästi ja närästää se, että raadeilla on niin yksipuolinen maku. Ne etsivät selvästi pop-biisiä radiosoittoon ja kaikki uusi, jännittävä ja yllättävä on jotain kiellettyä. Samoin tietysti kaikki humoristinen tai vielä pahempaa kantaaottava, vaikka joo viisut ei ole poliittinen. Silti Loreenin biisin sanoituskaan ei ollut mikään nerouden huipentuma. ;D Tykkäsin ihan siitä biisistä, mutta olen jotenkin ajatellut, että biisikilpailuissa olisi kyse siitä, että tuotaisiin jotain uutta eikä vaan stereotypiapoppia, joka on takuutavaraa mutta tylsää.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #302 : 19.01.2024 01:16:37 »
En ole vielä ollenkaan tutustunut tarjontaan viisuissa tänä vuonna, mutta liityn niihin, joita viime vuotinen raatiäänestys todella närästi ja närästää se, että raadeilla on niin yksipuolinen maku. Ne etsivät selvästi pop-biisiä radiosoittoon ja kaikki uusi, jännittävä ja yllättävä on jotain kiellettyä.

Valitettavan samaa mieltä tässä, vielä kun ajattelee, että eikös heillä (jurylla) viime vuonna pitänyt olla vähän uudistunut se arviointisysteemi, että esimerkiksi biisin omaperäisyys olisi yhtä tärkeä tekijä kuin laulukyky jne. En tarkalleen enää näitä muista, mutta muistan vaan sen, että tämä kyllä sai mut ärsyyntyneeksi, kun tuomariääniä julkistettiin ja Loreen sai 12 pistettä maa toisensa perään. Siis kun olihan nyt Cha cha cha kaikkinensa huomattavasti omaperäisempi biisi kuin Tattoo. :’D

Mutta joo, jos nyt palaisin takaisin tähän vuoteen ja UMK:hon - nyt ovatkin sitten kaikki biisit ulkona, kääk! Heitän ilmoille muutaman kyssärin, joihin olisi mielenkiintoista kuulla eri näkökulmia:

1. Tietenkin tärkein eli mikä on sun lemppari, jonka haluaisit voittavan?
2. Minkä uskot voittavan?
3. Jos unohdetaan musiikkimaku ja kaikki - minkä luulet pärjäävän parhaiten viisuissa? (Jury vs. Public ja / tai kokonaisvaltaisesti?)
4. Mitä et missään nimessä haluaisi viisuihin?
5. Mikä biiseistä yllätti eniten (positiivisesti tai negatiivisesti ;D)?


Mä en jotenkin vielä osaa sanoa top-listani tarkkaa järjestystä, muutakuin sen, että Sara Siipolan ”Paskana” on edelleen mun ehdoton ykkönen. Olen kuunnellut sitä ihan toistuvasti siitä asti, kun se julkaistiin. Siinä on koskettavat lyriikat, Saralla on upea ääni ja biisi ei ole mikään normaali balladi, vaan siinä on sellanen teknopop-tyylinen basso ja droppi tms (miksikä ikinä nyt kutsutaankaan) joka tekee tästä tosi uniikin kokonaisuuden. Oon myös katsonut paljon ulkomaalasten reaktiovideoita, ja se tunne tuntuu välittyvän voimakkaasti suurimmalle osalle biisiä kuunnelleista siitä huolimatta, että biisi on suomeksi. Tai ehkä just siitä syystä. Ei toi biisi tuntuisi samalta, jos se olisi laulettu englanniksi. Oli miten oli, se puhuttelee mua ja tuntuu puhuttelevan monia muitakin, ja ai että mä toivon sydämeni pohjasta, että sen UMK-esitys vetää musavideolle vertoja.

Cyan Kicks on ainakin nyt tällä mututuntumalla mun kakkosvaihtoehto, tykkään kovasti siitäkin biisistä, se on tosi korkealaatuinen ja tykkään laulajan äänestä ja voin kuvitella kuinka huikea potentiaali tolla biisillä on livenä. Mutta siitä huolimatta oon jotenkin niin investoitunut Saran biisiin, että oon varmaan hieman pettynyt, jos Dancing with demons tai mikä tahansa muu biisi valittaisiin. :’D Toki live-esitykset ratkaisee, mutta jos nyt ihan puhtaasti ajatellaan näiden musavideoiden/biisien perusteella, niin Sara on mulle se ehdoton voittajasuosikki, ja uskoisin sen pärjäävän myös hyvin viisuissa, ja poimivan niin juryn kuin yleisön ääniä. Plus että haluaisin oikeasti, että päästäisiin edustamaan suomen kielellä, mä itse näen sen valttikorttina.

Oon myös jotenkin kuuntelukertojen jälkeen alkanut tykkäämään enemmän ja enemmän Sexmanen Maniasta. Sen jälkeen ehkä tulee Mikael Gabrielin ja nublun Vox populi, viro on tosi hyvä lisä siihen ja se on tosi tarttuva biisi, mutta silti ehkä vähän liian tasapaksu viisuihin kuitenkin, vaikka ihan mukiinmenevä biisi onkin. Jesse Markinin biisissä oli sinänsä hyvä meno päällä ja oli sekin sellainen mukiinmenevä hyvän mielen luritus, mutta ei herättänyt mulla oikein mitään tunteita, ja jotenkin vaan tuntuu, ettei ainakaan biisin perusteella erottuisi massasta edukseen. Windows95manin biisi taas… No joo erottuu massasta huumorilla, että oli se sellainen retro ja hauska, mutta en kyllä silti lämmennyt sille sillä lailla, että haluaisin sitäkään viisuihin. :D Sini Sabotagen biisi jäi heti ensimmäisellä kuuntelukerralla päähän, mutta en vieläkään tiedä, tykkäänkö siitä vai en. Finglishistä en tykkää yleisesti ottaen. Mikään näistä viidestä viimeksi mainitusta ei sinänsä herättänyt mitään sellasta tunnetta, että haluaisin ehdottomasti nähdä niitä viisuissa, vaikka tietenkin kaikkien biisien UMK-esitystä odotan kovasti, ja kuten aiemmin mainitsin, tottakai ne live-vedot ratkaisee. Mutta musta on huikeeta, että tänä vuonna on todella monipuolinen kattaus UMK:ssa ja tuntuu, että ainakin melkein jokaiselle kuuntelijalle jotakin. Mutta samalla tuntuu, että UMK:sta tulossa liiankin jännittävä, kun ei ole sellaista ehdotonta voittajasuosikkia kansan keskuudessa, kuten Käärijä viime vuonna (ja sitten itse toivon näiden musavideoiden perusteella niin kovasti Saran voittoa :’D)

Mutta mitä ajatuksia teillä on? :)
« Viimeksi muokattu: 19.01.2024 01:23:41 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 829
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #303 : 19.01.2024 02:37:42 »
Mulla ei oikein ole vieläkään selkeää suosikkia! :D Kattaus on tasaisen laadukas, ja voisin lähettää Malmöön hyvillä mielin melkeinpä minkä tahansa biisin. Helpointa on ehkä kääntää niin päin, että Sexmane olisi itselleni epämieluisin vaihtoehto, mutta ei sekään huono ole. Kertosäe on mielestäni kovin lattea, mutta niin on monella muullakin kappaleella tänä vuonna. Keskinkertaisten kertsien kirous tuntuu vaivaavan! :-X

Tällä hetkellä ounastelen, että tämä on kahden kauppa, jos livet onnistuvat: Sara Siipolan ja Cyan Kicksin. Olisi hienoa lähettää jotain erilaista ja odottamatonta suomenkielisen voimaballadin muodossa, eli siinä mielessä Sara kyllä kelpaisi minullekin edustajaksi oikein mainiosti - ja onhan biisikin hieno, vaikkei se vedäkään itseäni kuuntelemaan ihan samalla intensiteetillä kuin jotkin muut. Ilmeisesti Sara on myös osaava ja luotettava livelaulaja, joten ei tarvitsisi sitäkään puolta jännittää. CK on niin ikään tunnetusti loistava livenä, ja uskon, että he saavat esityksessä nostettua biisinsä ihan uudelle tasolle. Sieltä voi tulla kovakin energiapommi. Biisillä on niin hyvät kuin heikommatkin hetkensä, mutta itselläni se on kestänyt kuuntelua yllättävänkin hyvin.

Mulla ei yleensä ole tapana kiinnittää huomiota menestyspotentiaaliin, vaan menen oma maku edellä, mutta jos nyt pitäisi jotain arviota heittää, niin uskoisin Saran olevan kaikkein vahvimmilla siinä suhteessa. Arvioisin, että jopa top-10 voisi olla ihan realistinen, jos live säväyttää. Cyan Kicksin suhteen mulla on sellainen kutina, että finaalipaikka olisi Saran tapaan lähes satavarma, mutta lopullinen sijoitus olisi sitten jotain The Rasmuksen luokkaa. Tässä vaiheessa mun olisi vaikea nähdä CK:n kipuavan tulostaulukon vasemmalle puolelle, mutta toki tässä on vielä monia muuttujia avoinna.

Mulle isoin pettymys tänä vuonna oli valitettavasti Mikael Gabriel x nublu. Erityisesti Universum on niin tykki, että odotin heiltä hieman päräyttävämpää päätöstä näille biisijulkkareille. :-\ On Vox Populillakin kuitenkin ansionsa, ja se onkin kasvanut korvissani tässä illan mittaan. Sen sijaan positiivisesti sain yllättyä Windows95manista - odotin sitä hiukan kauhulla ja melkein jo valmiiksi myötähäpeää tuntien, mutta sieltähän tulikin ihan käsittämättömän tarttuva ysärijytä! ;D No Windows95manin osuuksista en niin piittaa, mutta Henri Piispanen vetää mielettömän hyvin, ai jestas mikä ääni ja karisma. Viisuihin en nyt ensisijaisesti toivoisi, mutta silti tekee mieli popittaa, apuaaa. Mun guilty pleasure! Enkä edes pidä sitä minään vitsiviisuna - onhan se humoristinen, joo, mutta samalla nokkela ja symppis.

Jesse Markin osuu mulla myöskin jonnekin mielihyvähermoon. Tosi modernin ja kansainvälisen kuuloinen kappale, jonka tahtiin en vain voi olla hytkymättä! Lisäksi biisin positiivisuus saa hymyn huulille ja fiiliksen kattoon. Jotenkin voimaannuttava sanoma. Yleensä koen vetoa melankoliseen musiikkiin enkä ilonpitoon, mutta nyt selvästi kaipaan tällaista positiivisuuttakin, kun navigoin sen puoleen jatkuvasti. Sini Sabotagesta mulla sen sijaan on Clairen tavoin vielä vähän ristiriitaiset fiilikset. Ensikuulemalta en oikein tykännyt, mutta nyt se on alkanut avautua paremmin (kuin sipuli kerrassaan :P). Asennetta löytyy, ja videon perusteella Sini tosiaankin osaa olla kameran edessä ja myydä biisinsä. Heikkouksiakin mielestäni kuitenkin on, kuten vaisuhko kertosäe ja tietynlainen, hmm, ohuus ja kovuus äänimaailmassa.

Mutta samalla tuntuu, että UMK:sta tulossa liiankin jännittävä, kun ei ole sellaista ehdotonta voittajasuosikkia kansan keskuudessa, kuten Käärijä viime vuonna
Vähän sama fiilis, jännittää ja pärisyttää jotenkin ekstrapaljon. :D Itselläni livet ovat tänä vuonna varmaan tavallistakin ratkaisevammassa roolissa. Tässä kattauksessa on monta biisiä, jotka tuntuvat tarjoavan livelle mitä mainioimmat puitteet, ja toivon, että potentiaali osataan hyödyntää. Odotan finaalia tosi kovasti!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 599
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #304 : 19.01.2024 03:35:44 »
Mullekaan ei ole muodostunut suosikkia, olin ehkä vähän pettynyt jopa moniin kappaleisiin ja yritin tavallaan antaa mahdollisuutta kun kuulin esiintyjälistan, mutta ei sieltä ihan hurjia hymyjä kyllä allekirjoittaneelta irronnut. :/

Sini Sabotage ei iskenyt yhtään. En kyllä muutenkaan juuri pidä hänen tuotannoistaan eikä hänellä ole juuri lauluääntä, joten senkin vuoksi hän jo tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta johonkin viisuihin. Kappale ei ollut hyvä. Toki varmaan vaatii useita kuuntelukertoja.
 
Mikael Gabriel x nublu oli myös tosi iso pettymys. Mikael aina välillä onnistuu tekemään ihan mukavia ralleja, mutta tämä ei kyllä ole yksi niistä. Jäi tosi pliisuksi eikä kertosäe jäänyt päähän yhtään. Varmaan vaatisi tämäkin jotain useita kuuntelukertoja, että siitä löytäisi miellyttäviä puolia.

Jesse Markin ja Sexmanen biisit myös molemmat oli sellaisia, ettei ne jää itselle edes mieleen pahemmin. Jessellä oli selkeästi vähän parempi, mutta en silti laittaisi kumpaakaan esimerkiksi omalle soittolistalle. Tuntuu, että kaikki biisit varmasti vaatisi sitä, että niitä tykittäisi kuunnella useammin, että niihin tottuisi ja saisi uusia ulottuvuuksia irti. Kuitenkin musta viisuihin kaipaisi biisiä, joka iskee välittömästi.

Cyan Kicks ja Windows95man taas jo vähän alkaa kappaleina kiinnostamaan. Silti musta tuntuu, että esimerkiksi Cyanin kappaleesta vaan puuttuu jotain! Tavallaan sitä odottaa koko kappaleen ja sitten ehkä sellainen terävin kärki vaan jää uupumaan, mikä on harmi. Ihan kuunneltava biisi, mutta en tiedä onko se tarpeeksi. Windows95man taas yllätti mut positiivisesti, se on hauska ja täytyy myös sanoa samaa kun Walle, että Henri laulaa todella hyvin osuutensa! Kappale jää ainakin mulla soimaan päähän ja ei mua haittaisi laittaa tätä jopa viisuihin. Silti ne pienet farkkushortsit on ehkä vähän liikaa, mutta kappale ei oikeasti ole pöllömpi. Just sellainen quilty pleasure kuvaa sitä hyvin haha!

Sara Siipolan biisi on musta selkeästi kaikkein paras näistä. Olisi kiva lähettää taas suomalaista, mutta en tiedä silti miksi on olo, ettei tämä välttämättä silti menestyisi kovin korkealle viisuissa. :( Mutta kuitenkin sellainen tarttuva biisi ja Saran ääni on tosi kiva. Ainut mistä en pidä kappaleesta on juurikin sen nimi ja tämä Paskana sanan käyttö kertsissä, en tiedä miksi, mutta musta se tuntuu tosi irralliselta ja vaatii varmaan totuttelua. Mä itse kiroilen aivan liikaa, joten kyse ei edes ole siitä, että olisin jotenkin herkkis sille. :D En tiedä miksi se on häirinnyt minua kokoajan.

Vaikka mulla meni viime vuonnakin paljon aikaa tottua Käärijään, eikä hän ollut itselle mikään sellainen, mistä olisin heti pitänyt vaan olo oli enemmän, pidänkö vai enkö pidä? aina kun biisin kuuli, niin hänestä alkanut hypetys kertoi heti, että nyt tänä vuonna Suomi oikeasti tulee pärjäämään. Näistä tämän vuoden biiseistä taas ei ole vielä tullut sellaista oloa, että ne olisi menestyjiä. Toivon, että on, mutta se on se eka fiilis mikä tulee kappaleista mieleen. Toivottavasti homma muuttuu! Viisut on kyllä yksi vuoden kohokohta. :D

niiina
Dramione

Skorpioni

  • ***
  • Viestejä: 313
  • Ava&banner by Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #305 : 19.01.2024 23:54:44 »
Kuuntelin tässä nyt illan ratoksi biisit ekaa kertaa. En kyllä mitenkään hyppinyt riemusta kun artistit julkaistiin, mutta koetin olla avoimin mielin  :D En usko, että Käärijän nostamaan hypeen päästään toista vuotta peräkkäin, ja pelkäsin, että tässä nyt toistetaan samaa ajattelua kuin silloin Lordin voiton jälkeen, kun "hevillä ei hävitä"-ajatuksella laitettiin sinne sitten Teräsbetoni, tänä vuonna kun tuntui olevan paljon rap-henkisiä artisteja.

Mikael Gabriel x nublu ei oikein sytyttänyt. Biisi oli jotenkin tosi tasapaksu. Viro sinällään ihan hauskaa, mutta sukulaiskielenä ulkomaalaiset kuuntelijat eivät varmaan edes huomaa, että kieli vaihtuu :D ja toisaalta tuntuu ehkä mielestäni hassulta, jos Suomea edustetaan viroksi. Piti käydä kuuntelemassa myös tuo Waulishin mainitsema Universum muistin virkistämiseksi ja se on tosiaan paljon monipuolisempi ja parempi, eli potentiaalia näillä olisi ollut.

Sini Sabotage ei myöskään iskenyt. Biisissä ei ollut kerroksia, vaikka sanoissa niin hoettiinkin. Tuntui jotenkin sellaiselta hyvin geneeriseltä 2000-luvun alun poppibiisiltä ilman mitään sisältöä.

Windows95man oli ehkä ainoa josta olin vähän kiinnostunut etukäteen, koska sillä on musta niin hyvä meno :D biisissä oli musta kivaa ysärimenoa. En näe tätä viisuja voittamassa, mutta semifinaaleista voisi hyvin päästä läpi.

Jesse Markin oli myös positiivinen yllätys. Kivan kuuloinen radiobiisi, mutta ehkä kuitenkin vähän yllätyksetön viisubiisiksi.

Sara Siipola oli mulle entuudesta ihan vieras, mutta olin kuullut etukäteen paljon hyvää. Tämäkin biisi oli positiivinen yllätys, aika voimakas ja melodia kulki hyvin, eli voisi kuulostaa hyvältä myös sanoja ymmärtämättä. Ehkä hiukan häiritsee nasaalisuus äänessä, tulee Nylon beat-vibat :D mutta tässä oli kyllä voimaa ja varsinkin hyvällä lavashowlla tosi potentiaalinen!

Sexmanea oli myös kehuttu kovasti mutta itseeni ei suoraan iskenyt, mutta ei nyt huonoimmasta päästä.

Cyan kicksistä tykkäsin silloin, kun he viimeksi olivat UMK:ssa - uusintayrityksestä tuli vähän kaksijakoiset fiilikset, mutta biisi yllätti positiivisesti! Biisi tuntui laadukkaimmalta tämän vuoden vaihtoehdoista. Pidän laulajan äänestä ja tässä oli meininkiä, jälleen hyvällä lavashowlla hyvinkin potentiaalinen.

En ehkä näe mitään biisiä nyt ihan voittajana - riippuu tietysti hirveästi, mitä muuta on tarjolla. Mutta ehkä toivoisin Suomea edustavan joko Cyan kicks tai Sara Siipola, myös Windows95manin voisin nähdä edustajana. Mielenkiintoinen UMK kyllä varmasti edessä ja tuntuu, että biisit jakaa tosi paljon mielipiteitä!
« Viimeksi muokattu: 20.01.2024 00:02:12 kirjoittanut Skorpioni »
Just some things to say,
things that looked good yesterday

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #306 : 20.01.2024 00:59:40 »
Oon kuunnellut kaikki biisit nyt pariin kertaan ja viime päivät on soinut Paskana päässä aika non-stoppina. En ekan kuuntelun jälkeen odottanut sen olevan näin tarttuva ja oon tykästynyt siihen kovasti! Tuli ihan pala kurkkuun, kun sitä tänään kuuntelin <3 Se on upea biisi ja voisi olla todella hieno esitys, jos ääni riittää livenä ja lavashow on kohdallaan! Uskon, että tällä on potentiaalia saada juryilta hyvin pisteitä.

Vox populi olisi musta ollut oikeasti musiikillisesti kiva, mutta en kestä sen biisin sanomaa. Varsinkin kun tietää, mitkä MG:n ajatukset esim. koronarokotteista on... En vaan oikeasti haluaisi tollaista biisiä Suomea edustamaan, vaikka ei varmaan sen taustat ja sisältö kovin hyvin esille tulisikaan muille maille.

No rules on musta hauska ja hyväntuulinen! Sitä on aika paljon somessa lytätty musta musta se on kiva. Ei välttämättä hirveästi pisteitä kerää, mutta kiva biisi silti.

Mania on ihan kiva, mutta ei ehkä tarpeeksi irroittelua kertosäkeessä omaan makuun. Glow ja Cyan Kicksin biisi on musta tosi mieleenpainumattomia. En oikeasti edes muista mikä Cyan Kicksin biisin nimi on :p En myöskään itse fiilaa ollenkaan samoja artisteja uusiksi. Vaikka onkin vain UMK-kisaaja, eivätkä koskaan olleet edustamassa Euroviisuissa asti, niin koen silti, että saivat jo mahdollisuutensa. Ja tämä biisi oli aivan yhtä tasapaksu kuin viimeksikin, niin en oikein näe miksi edes tulivat valituksi toistamiseen.

Kuori mut on mun makuun ainoa huono biisi. Kertosäe teki pahaa korvissa ja laulu kuulostaa vaan mun mielestä huonolta. En lisäksi meinaa saada ollenkaan selvää niistä sanoista ja se ei vaan jää päähän mulle mitenkään. Oon yrittänyt muistella, miten se biisi menee ja mulla alkaa vaan soida Antti Tuiskun Hanurin sävelellä Voisinko mä kuorii sut kuin sipulin XD

Komppaan sitä, että livet ratkaisee tänä vuonna tosi paljon! Ei ole mitenkään selvää suosikkia tänä vuonna. Oon vähän pettynyt siihen, miten samanlaisia kaikki nämä biisit on. Olisin toivonut laajempaa skaalaa erilaista musiikkia. Yhä kovasti kaipaisin jonkinlaista kansanmusiikkia. Miten upeeta olisi joku soittamassa kannelta <3 Kuunkuiskaajat oli niiiin aliarvostettu, he oli musta ihania.

Taso on tänä vuonna kuitenkin kova! Kiva nähdä, miten panostus ja arvostus on selvästi noussut.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 829
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #307 : 20.01.2024 02:28:51 »
Vox populi olisi musta ollut oikeasti musiikillisesti kiva, mutta en kestä sen biisin sanomaa. Varsinkin kun tietää, mitkä MG:n ajatukset esim. koronarokotteista on... En vaan oikeasti haluaisi tollaista biisiä Suomea edustamaan, vaikka ei varmaan sen taustat ja sisältö kovin hyvin esille tulisikaan muille maille.
Olen pyöritellyt jossain määrin ihan samoja ajatuksia. Täytyy tunnustaa, ettei Mikael Gabriel ollut mulle entuudestaan kovin tuttu artisti, mutta nyt kun olen tämän UMK-paikan myötä lueskellut noita juttuja, on joitakin niistä aika vaikea sivuuttaa, vaikka onkin kyse vain ulkomusiikillisista seikoista. :-X Ihmiset voivat todellakin kasvaa ja kypsyä, ja olen valmis sivuuttamaan kaiken maailman Putin-tatuoinnit jotka on sittemmin peitetty, mutta kun on kyse melko tuoreistakin asioista, silmien ummistaminen on vaikeampaa. Erityisesti tuo rokotevastaisuus on itselleni punainen vaate, sillä näin terveydenhuoltoalan ammattilaisena en vain onnistu näkemään siinä muuta kuin itsekkyyttä ja kanssaihmisten vaarantamista. ::) Tosin täytyy myös todeta, etten ole itse lukenut tai muutenkaan todistanut mitään rokotevastaisia kannanottoja tai muuta arveluttavaa. Redditissä törmään toistuvasti mainintoihin niistä, mutta siellä kenelläkään ei oikein ole tarjota lähteitä, joten en sitten tiedä, ketä tai mitä uskoa.

En myöskään itse fiilaa ollenkaan samoja artisteja uusiksi. Vaikka onkin vain UMK-kisaaja, eivätkä koskaan olleet edustamassa Euroviisuissa asti, niin koen silti, että saivat jo mahdollisuutensa. Ja tämä biisi oli aivan yhtä tasapaksu kuin viimeksikin, niin en oikein näe miksi edes tulivat valituksi toistamiseen.
Tästä sen sijaan olen eri mieltä! Itse näen ihan mielelläni palaavia esiintyjiä, koska kappale on mielestäni tärkein - ja Cyan Kicksin biisi on mielestäni huimasti parempi kuin viimekertainen. Tässä on toki kyse vain mun henkilökohtaisesta mielipiteestä, ja olenkin lukenut myös sen suuntaisia mielipiteitä, että kappaleessa on ihan samat heikkoudet kuin viimeksikin. Mua itseäni häiritsi Hurricanessa eniten kertosäkeen latteus ja kappaleen toisteisuus, joka pisti korvaan erityisesti loppupuolella, kun kertsiä toisteltiin ilman merkittävää intensiteetin kasvua. Dancing With Demons tarjoilee mielestäni kuitenkin koko ajan jotain uutta ja virkistävää. Kertsi on kyllä edelleen heikohko muuhun kappaleeseen verrattuna eikä bängää lainkaan niin kovaa kuin voisi, mutta kokonaisuutta pidän joka tapauksessa huomattavasti parempana, monipuolisempana ja vivahteikkaampana kuin parin vuoden takaista. Ihan erilaiset biisit mielestäni. :D

Siitä on kyllä taas oltava samaa mieltä, että Kuunkuiskaajat oli aikanaan aliarvostettu. </3 Siitä ei ole kauaakaan, kun viimeksi katsoin heidän viisuesityksensä fiilistellen. Niin sympaattinen edustaja!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 315
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #308 : 20.01.2024 23:17:19 »
Onpa mielenkiintoinen kattaus tänä(kin) vuonna. Yritin olla asettamatta minkäänlaisia odotuksia tälle vuodelle Käärijän jälkeen, vaikka se vaikeaa olikin, ja kaiken kaikkiaan ihan ok taso on tänäkin vuonna, vaikkei nyt mitään niin selkeää suosikkia biisien joukosta noussutkaan kuin viime vuonna.

Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla teidän muiden kanssa. Paskana on julkaisupäivästään lähtien ollut mun lemppari, eikä mikään sen jälkeen julkaistu biisi ole yltänyt samalle tasolle. Sara on mulle ihan täysin uusi artisti, joten en osannut odottaa oikein mitään, ja hänen biisinsä olikin todella positiivinen yllätys. Saralla on aivan upea, voimakas ja omalaatuinen ääni, minkä lisäksi pidän erityisesti hienoista ja varmasti kaikkia jollain tavalla koskettavista sanoituksista, suomenkielisyydestä ja melodiasta, joka on melko erilainen ihan perinteisiin balladeihin verrattuna. Olen katsellut pari videota Saran live-esityksistä, ja ainakin niiden perusteella ääni vaikuttaisi riittävän hyvin myös livenä. Nyt vain kunnon upea ja mieleenpainuva lavashow, niin tässä olisi todella hieno paketti kasassa!

Cyan Kicks taas oli mulle jonkin verran pettymys. Tykkään kyllä heidän biisistään, mutta jotenkin se jäi omasta mielestäni liian silotelluksi ja kliiniseksi, ja olisin kaipaillut enemmän särmää ja jonkinlaista "rouheutta" erityisesti kertosäkeeseen. Vähän sama ongelma mulla oli Hurricanen kanssa, ja se jätti aikanaan vähän sellaisen onton fiiliksen, että nyt jäi jotain uupumaan. Hurricane livevetona taas oli mielestäni upea ja vakuuttava, minkä vuoksi Cyan Kicks nostikin sijoitustaan omalla listallani roimasti pari vuotta sitten, joten en nyt vielä mene Dancing with Demonsiakaan tuomitsemaan ennen kuin pääsen sen näkemään livevetona.

Muista kappaleista mulla ei ole mitään vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen, sillä yksikään niistä ei ole mitenkään erityisen huono omasta mielestäni, mutten yhdestäkään ole myöskään mitenkään erityisemmin pitänyt, ja niiden kuuntelu on jäänyt melko vähiin, ellen sitten varta vasten ole halunnut fiilistellä UMK:ta. Tuota Vox Populia odottelin jonkin verran ja mun mielestä suomi ja viro yhdessä on todella kiva ja toimiva kombo, mutta itse biisi ei oikein vakuuttanut, ja kuten muutkin ovat tässä jo maininneet, Mikael Gabrielin heitot Twitterissä sun muualla häiritsevät tässä sanoitusten taustalla.

Onko joku muuten teistä käynyt ihan paikan päällä katsomassa UMK:n (tai peräti Euroviisut) tai menossa nyt tänä vuonna katsomaan? En itse saanut lippuja UMK:n finaaliin, mutta kaveri onnistui nappaamaan liput finaalia edeltäviin kenraaliharjoituksiin, joten ihan mielenkiinnolla odotan, miltä esitykset näyttävät ensin paikan päällä livenä ja sen jälkeen parin tunnin päästä telkkarista. :D
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #309 : 04.02.2024 17:27:15 »
Mielenkiintoista lukea kaikkien mielipiteitä täällä! :) Selkeästi huomaa, että mitään ehdotonta ykköstä ei tänä vuonna ole samalla lailla kuin viime vuonna, UMK:sta on tulossa todella jännittävä. UMK:hon on enää viikko, ja täpisen jo ihan jännityksestä. :D Mitäs fiiliksiä muilla? Onko joku biisi kasvanut ekojen kuuntelukertojen jälkeen vahvemmaksi vai näyttääkö se oma top-lista yhä samalta, kuin biisien julkaisujen aikaan?

Omalta osaltani täytyy myöntää, että vaikken aluksi ollut varma, tykkäänkö Sini Sabotagen biisistä, niin se on kyllä pikkuhiljaa kohonnut top-listallani. :D Se on sellanen guilty pleasure, vaikken sitä vieläkään ehkä viisuihin lähettäisi. Mutta livethän on ne mitkä sitten ratkaisee! Sara Siipola on edelleen tässä vaiheessa ehdoton lempparini ja Cyan Kicks taitaa yhä tulla kakkosena, joten kärjen osaan ei sillä lailla muutoksia. Yritän kans ajatella samalla sitä, mistä ulkomailla tykättäisiin ja mikä biisi on sellainen, että pärjäisisi ilman, että sitä on joutunut moneen kertaan kuuntelemaan ennen kuin tykästyy. Monet viisujen katsojat kuitenkin kuulevat biisit ensimmäistä kertaa semifinaaleissa.

Lainaus
Onko joku muuten teistä käynyt ihan paikan päällä katsomassa UMK:n (tai peräti Euroviisut) tai menossa nyt tänä vuonna katsomaan? En itse saanut lippuja UMK:n finaaliin, mutta kaveri onnistui nappaamaan liput finaalia edeltäviin kenraaliharjoituksiin, joten ihan mielenkiinnolla odotan, miltä esitykset näyttävät ensin paikan päällä livenä ja sen jälkeen parin tunnin päästä telkkarista. :D
En ole koskaan käynyt paikan päällä katsomassa UMK:ta tai Euroviisuja, mutta se olisi kyllä mahtava kokemus! Olen niin iloinen (ja ehkä snadisti myös vähän kateellinen ;D ), että pääset näkemään kenraaliharjoitukset ennen kuin livet näytetään televisiosta! Pidä super hauskaa!!😍 Me pidetään UMK-katsomo näillä näkymin kotona miekkosen kanssa (ellei mennä jonkun kaverin luo katsomaan) sekä sitten perinteinen viisukatsomo keväämmällä :D Oon leikitellyt myös ajatusta UMK- ja viisubingosta. :)

Missä te muut aiotte UMK:n ja viisut näilä näkymin katsoa? :)
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 315
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #310 : 10.02.2024 09:40:59 »
UMK-päivä! Jotenkin semmoinen pieni jännitys jo päällä, vähän niin kuin pieni lapsi jouluna. :D Oletteko seurailleet UMK:n tiliä Instagramissa tai katselleet jostain muualta julkaistuja pikkupätkiä harjoituksista? Ovatko ne muuttaneet teidän suosikkijärjestystänne? Katselin nyt eilen illalla julkaistut pätkät UMK:n tilillä ja pakko sanoa, että livet voivat vetää oman järjestyksen vielä ihan uusiksi. Toki kyseessä on oikeasti vain parin sekunnin pätkät, ettei niiden pohjalta voi nyt suuria johtopäätöksiä tehdä, mutta vähän semmoinen kutkuttava fiilis jäi, että taitaa olla yllättävä ilta tiedossa. ;D

Laitan varmuuden vuoksi spoilerin alle lyhyen kommentin julkaistuista pikkupätkistä, jos joku ei halua vielä tässä etukäteen kuulla liveistä:
Spoiler: näytä
Useampi esitys vaikutti tosi positiiviselta yllätykseltä! Etenkin Vox populi ja Mania saattaa noiden pätkien perusteella nousta paljonkin mun suosikkilistalla, ja molemmilla vaikuttaa live-esitys ja laulu olevan kohdillaan. Jesse, CK, W95 ja Sini Sabotage vaikuttivat myös ihan hyviltä ja oikein lupaavilta. Sara Siipola taas jännittää eniten ja on suurin kysymysmerkki illan suhteen. Hänen kappaleensa on ollut alusta asti mun ehdoton lemppari, mutta tuossa pätkässä laulu kuulosti melko epävireiseltä eikä lavashowkaan oikein vakuuttanut. :( Toivon, että menee jännityksen piikkiin eikä parin sekunnin pätkä kerro totuutta koko esityksestä, mutta jännäksi menee. Balladityyppisten biisien kohdalla ääni ja nuotissa pysyminen on kuitenkin erityisen tärkeää, ja Sarankin kappale lepää erityisen paljon juuri hänen upean ja voimakkaan lauluäänensä varassa.
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #311 : 10.02.2024 10:07:51 »
Katsoin eilen noi pätkät, mutta en tiedä, voiko niistä sanoa paljonkaan. Kokonaisuudesta ei saa kunnollista kuvaa niiden perusteella. Sen verran totesin, että Sinin stailaus ei ollut hyvä ja Windowsmanin esityksessä oli jotakin kummallista härvellystä. Miksauksessa voi olla ongelmia (ei olisi eka kerta). Todennäköisesti äänestän Saraa joka tapauksessa. Jos esitys ei ole hyvä, sille voi vielä tehdä jotakin, laulunäytteitä on muualtakin ja Saran pitäisi olla ihan hyvä laulaja.

Sanremon finaali tulee tänään ja aion keskittyä enemmän siihen. Sehän kyllä jatkuu vielä pitkään UMK:n loppumisen jälkeen. Sanremossa suosikkejani ovat Mahmood, Annalisa, Ghali ja Angelina Mango. Italiassa voittaja ei ole välttämättä sama, joka lähtee viisuihin. Edellisestä Sanremon naisvoittajasta on kymmenen vuotta, joten toivon, että Angelina tai Annalisa voittaa. Yleisön voittaja on todennäköisesti Geolier, siihen ilmeisesti vaikuttaa artistin valmis suosio sekä napolilaisuus. Jos Geolier lähtee viisuihin, saadaan sentään pitkästä aikaa napolin kieltä viisuihin.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2024 10:10:17 kirjoittanut Renaissancefire »
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 829
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #312 : 10.02.2024 17:33:38 »
Minulla on joka vuosi niin UMK:n kuin Euroviisujenkin suhteen sellainen ongelma, etten malta olla katsomatta/kuuntelematta kaiken maailman vuotoja ja yleisöstä kuvattuja esityksiä, joten äsken tulin katsoneeksi kaikki UMK-kenraalivedot yleisöstä kuvattuina... ;D Ja toki on ne virallisetkin pätkät tullut katsottua moneen otteeseen silmä kovana. Olen oikeasti ihan käsittämättömän malttamaton viisuihin liittyvissä asioissa, aaa. Miten tässä muka malttaa tehdä pitsaa illaksi, kun pitää täpinöidä kaikkea! :D

Spoiler: ajatuksia kenraalivedoista • näytä
Olen samoilla linjoilla valokin kanssa nublu x Mikael Gabrielista ja Sexmanesta! Erityisesti Sexmane yllätti positiivisesti. Tosi vaikuttava show, ja hän kyllä taitaa tulkitsemisen, vaikka laulupuoli paikoin ehkä vähän ontuukin. Mania on biisinä puntarini pohjimmaisena, mutta liveveto nostanee kokonaisuuden ihan uusiin sfääreihin.

Windows95man veti kanssa aika sanattomaksi, ihan kreisi meininki. :D Biisinä se on itselläni muutenkin noussut koko ajan - vastustamaton guilty pleasure, suloinen sydänkäpynen! Sara Siipolalla puolestaan näyttäisi olevan pelkistetyn tyylikäs show, vau. Harkkaklipissä hän kuulosti korvaani vähän epävireiseltä, mutta tuossa yleisöstä kuvatussa kokonaisuudessa paljon vakuuttavammalta. Jesse Markinilla taas on ihana värimaailma ja mukaansatempaavaa fiilistelyä!

Cyan Kicks ei yllättäen onnistunutkaan säväyttämään ihan siinä määrin kuin ounastelin, sillä se vaikutti aika perusbändimeiningiltä, mutta uskon TV-kuvauksen välittävän esityksen huomattavasti intensiivisempänä, plus varsinaiseen finaalivetoon on kuulemma luvassa jokin ylläri jota ei paljastettu vielä kenraalissakaan. Sini Sabotagen kohdalla kannan huolta laulusta ja melko överiltä vaikuttavasta kokonaisuudesta, mutta sekin saattaa toki selkiytyä sitten TV-kuvassa!


Missä te muut aiotte UMK:n ja viisut näilä näkymin katsoa? :)
Minä aion tapittaa ihan kotisohvalta! :) Tehdään pitsaa kyytipojaksi, ja jääkaapissa on roseeviini kylmenemässä. Ei mitään kovin erikoista, mutta pientä spesiaalia!
« Viimeksi muokattu: 10.02.2024 17:36:03 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 315
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #313 : 10.02.2024 19:04:44 »
Ajatuksia kenraalista:
Spoiler: näytä
Tulin tässä hetki sitten Tampereelta kenraaleita katsomasta ja voisin melkein suoraan copypasteta Waulishin ajatukset kenraalista. Sexmane, nublu x Mikael Gabriel ja Windows95man yllättivät todella paljon positiiviseen päin! Etenkin Sexmane ka W95man, koska he olivat ennen kenraalia mun kaksi häntäpään pitäjää. Kreisi on ehkä paras sana kuvaamaan tuota W95mania, ja nauroin niin paljon heidän esityksensä aikana. :D Sara Siipola oli myös todella upea, eikä kenraalissa tosiaan ollut tietoakaan epävireisesti laulamisesta ja lavashowkin oli kaunis ja vaikuttava. Cyan Kicks ja Jesse Marlin olivat hyviä ja puhtaita suorituksia, mutta jollain tavalla ne eivät olleet kuitenkaan kovin mieleenpainuvia eikä niissä ollut itselleni oikein tarttumapintaa. Sini Sabotagesta pidin vähiten, vaikkei hänkään missään nimessä huono ollut. En ole oikein missään vaiheessa lämmennyt hänen biisilleen, eikä tämä liveveto muuttanut omaa mielipidettä suuntaan tai toiseen.

Kaiken kaikkiaan täytyy kuitenkin sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt kokonaisuudesta. Tuntuu, että kaikkien kappaleiden live-esityksiin on panostettu paljon, eikä yksikään esiintyjä vetänyt huonosti. Sara on edelleen suosikkini, mutta en olisi pettynyt, vaikka No Rules, Vox Populi, Mania tai DWD päätyisi Suomea edustamaan. Jännä ilta kyllä tulossa! ;D
« Viimeksi muokattu: 11.02.2024 08:32:43 kirjoittanut valokki »
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #314 : 11.02.2024 02:52:10 »
Olipa jännittävä UMK! Enpä ennen lähetystä olisi edes uskonut, että päädyn lopulta äänestämään Windows95mania :D Se sai nauramaan ja välillä katsomaan suu auki ja se on musta viisuissa kaikista tärkeintä :3 Sara Siipola jäi valitettavan latteaksi ja ei nyt kyllä tää Loreen-look muhun iskenyt. Sexmane olo ihan valtava positiivinen yllätys!! Se oli tokaksi paras esitys ja toimi livenä ihan super hyvin!

Musta on aivan ihanaa, että me laitetaan tällaisia hölmöjä vitsibiisejä eikä yritetä kalastella jurypisteitä. Jos tällä ei mennä finaaliin niin sitten ei mennä. Tosi hienoa että me uskalletaan tehdä omaa juttuamme.

Ja hei miksi tänä vuonna kaikki kertosäkeiden playbackit kuului niin voimakkaasti? Musta aiempina vuosina ei oo ollut tällaista fiilistä. Nyt oli tosi häiritsevää, kun kertosäkeessä biisi kuulosti aivan erilaiselta ja artistien livelaulu kuului välillä pieninä kiekauksina sen päälle  ??? Se korosti ihan tosi paljon vielä sitä miten livelaulu kuulosti heikommalta.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Skorpioni

  • ***
  • Viestejä: 313
  • Ava&banner by Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #315 : 11.02.2024 09:24:12 »
Oli kyllä jännä! En osannut kyllä etukäteen arvata, miten käy  :D Mitä mieltä olitte live-esityksistä?

Päädyin Kiirsun tavoin yllätyksekseni äänestämään Windows95mania. Lavashow sai oikeasti nauramaan, mutta vaikka No Rules on ihan vitsibiisikategoriaa, oli Henrin livelaulu tosi toimivaa ja hän on tosi taitava. W95 jää varmasti mieleen, ja sillä voi hyvin päästä finaaliin. En näe oikein mitään näistä UMK-biiseistä voittajana, joten musta tää on hyvä valinta.

Mä tykkäsin kyllä Sarankin esityksestä, oli kiva, että vahvan balladin kylkeen ei oltu viritetty tanssishowta vaan pääpaino oli juuri Sarassa. Laulu sen sijaan ei livenä kuulostanut niin hyvältä, kuin olisi pitänyt. Tuntui, että kaikki biisin pehmeämmät kohdat jäivät pois ja se vei vähän pohjaa voimakkaammilta osuuksilta. Toki tämä oli eka live-esitys ja viisuihin on aikaa ja treenaamalla olisi varmasti saatu hiottua vielä vahvempi esitys.

Vox Populi oli ollut mielestäni etukäteen vähän plattu, mutta livenä toimikin tosi hyvin ja show oli tosi energinen. Samoin olin positiivisesti yllättynyt Glowsta, joka oli musta livevetona tosi hyvä ja jotenkin ihanan keväinen ja hyväntuulinen, ei sellaista, mitä Suomelta on viisuissa totuttu näkemään.

Mania oli musta puolestaan vähän pettymys. Köydet olivat ideana hyvä, mutta toteutus tuntui vähän löysältä ja liian iso osa biisistä tuli ihan selvänä playbackina. Samoin Dancing with demons jäi aika mitäänsanomattomaksi. Susannalla on kaunis ääni ja hän on taitava laulaja, mutta ääni on liian pehmeä kovaan rokkibiisiin, ja showssa ei oikein tapahtunut mitään. Kuori mua ei myöskään sytyttänyt ja lavashow oli mielestäni oikeastaan vain sekava. Nyt taas kunnon väärin kuullut lyriikat, mutta kun Sini laulaa "kuori mua kuin sipulii" kuulen joka kerta "kusipullii" enkä pääse siitä yli

Täytyy kyllä sanoa, että koko UMK-lähetys oli mielestäni todella laadukas ja hyvä show. Alkushown sekoitus Kuumaa ja Benjaminia oli tosi toimiva, ja väliaikashow oli myös tosi hieno! Katri Helena mukana oli jotenkin ihan mahtava, ja Pilvin esitys oli ihan mieletön - en tiennyt, että hänkin on hyvä laulaja. Myös Käärijä ja Erika Vikman olivat tosi kovia. Meillä Areena takkuili aika pahasti juuri tuon välishown aikaan, joten osa meni kyllä valitettavasti ohi.

Lainaus
Ja hei miksi tänä vuonna kaikki kertosäkeiden playbackit kuului niin voimakkaasti? Musta aiempina vuosina ei oo ollut tällaista fiilistä. Nyt oli tosi häiritsevää, kun kertosäkeessä biisi kuulosti aivan erilaiselta ja artistien livelaulu kuului välillä pieninä kiekauksina sen päälle  ??? Se korosti ihan tosi paljon vielä sitä miten livelaulu kuulosti heikommalta.
Tää häiritsi mua myös! Jossain kohtaa ihan selvästi meni laulajan mikki kesken laulun hiljemmalle ja taustalta kuuluu playback. :(
Just some things to say,
things that looked good yesterday

Eveliina L

  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #316 : 11.02.2024 10:35:57 »
Mun suosikkini olivat Paskana ja No Rules ja molemmat pärjäsivät hyvin. Olen tyytyväinen voittajaan ja siihen, että ei ryppyotsainen biisi voitti, vaikka mä oikeasti ensin pelästyi että se tyyppi meni lavalle ilman housuja.  ;D

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #317 : 11.02.2024 12:17:21 »
Mä oon vaan niin sanaton. Ajattelin pitkään ennen UMK:ta, että tulen äänestämään Sara Siipolaa. Sitten siinä kävikin niin, että äänestin Windows95Mania ja musta tämä on myös ihastuttava pieni keskisormi juryjen suuntaan, koska esitys voitti nimenomaan yleisöäänillä ja lähetetään tämä nimenomaan Ruotsin viisuihin.

Mun mielestä Saran esitys oli vähän liian lattea, eikä laulukaan mennyt niin hyvin kuin olisi pitänyt - ja Sara on kuitenkin normaalisti erittäin hyvä livelaulaja (tai näin olen kuullut). Voimaballadin kanssa laulun pitää kuitenkin olla just eikä melkein, jotta se kolahtaa. Stailauskin oli mun mielestä vähän pielessä, olisin preferoinut niin paljon musiikkivideon stailausta tässä livessä. Mua myös häiritsi todella paljon se Saran ympärillä pyörivä hehkulamppu enkä oikein tajunnut sen ideaa, mietin että onko sen pointti olla se miten maa voi vieläkin pyöriä vaikka itse haluaisi vain kaiken pysähtyvän.

Windows95Man puolestaan. Se oli jotain eeppistä. Tuijotin esitystä puoliksi suu auki ja puoliksi nauroin vedet silmissä, koska se oli vaan niin MAHTAVA. Ja se jäi myös ehdottomasti mieleen, rakastin sitä farkkumunaa ja Lady Gagamaista ulostuloa munasta, ja samaten farkkuasut ah. Sielua myös hiveli Henri Piispasen laulutaito, mun mielestä siinä oli illan paras laulaja. On miehelle todella teknisesti vaativaa päästä noin korkealle kuin mihin hän pääsee ja nostan siitä hattua, toi vaatii taitoa. Vähän ehkä hieman puhtaammaksi vielä joitain kohtia, niin siinä on laulullinenkin puoli kunnossa viisuissa. Mulle kaiken kaikkiaan tuli tästä esityksestä mieleen samanlainen ikonisuus kuin Verka Serduchkasta, tässä on jotain samaa.

Mutta kaiken kaikkiaan, it's even crazier and even more party.
Ava © flawless

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #318 : 11.02.2024 12:56:01 »
Olipas… mielenkiintoinen UMK-finaali! ;D Olen yrittänyt tässä koota ajatuksiani eilisillan jäljiltä, mutten oikein tiedä, mistä aloittaisin. :’D

Yleisesti ottaen voi kyllä iloita, että UMK:n sellainen keskitaso on noussut vuosi vuoden perään! Mikään esitys ei ollut huono, ja oikeasti huomaa, että sekä Yle panosti tuotantoon ja artistit kovasti esityksiinsä. Voin esimerkiksi kuvitella, että jos vaikkapa Cyan Kicks olisi osallistunut tällä biisillä ja lavashowlla vuonna 2022 UMK:hon, olisi se todennäköisesti päihittänyt The Rasmuksen. Tänä vuonna Cyan Kicks ei ammattimaisesta esityksestään huolimatta kuitenkaan taistellut edes kärkipaikoista - minkä toisaalta ymmärrän senkin. Vaikka live-esitys oli oikein mukiinmenevä ja yhteneväinen (ei esimerkiksi onneksi ollut päänsärkytaustaa kuten Hurricane-esityksessä vuonna 2022 :D), ei se itsessäni herättänyt mitään selkeää vau-tunnetta, ja siksi ymmärrän, miksi se ei menestynyt niin hyvin yleisöäänissä kuin alunperin olin ajatellut, vaikka huomaa kyllä, kuinka ammattimainen bändi Cyan Kicks on ja varmasti lavashowta olisi ehtinyt hioa Euroviisuja varten.

Sexmane yllätti kyllä positiivisesti, mahtavaa energiaa ja tulkintaa laulajalta! Vaikkakin ehkä olisin odottanut vielä jotain enemmän lavashown osalta. Toisaalta ymmärrän ajatuksen noiden ”lonkeroiden” takana, mutta välillä ne tuntuivat vähän sekavilta ja jollain lailla myös rajoittavilta Sexmanen liikkuessa lavalla. Jotain lonkeromaista olisin sen sijaan ehkä toivonut Cyan Kicksin lavaesitykseen, koska lonkeroita oli näkyvillä myös heidän musiikkivideossaan.

Ymmärrän myös ajatuksen Sinin lavashown takana ja asunvaihto on ideana hyvä, mutta mun mielestä siinäkin toteutus jäi hieman sekavaksi ja pliisuksi. En yhtään tykännyt Sinin esiintymisasusta alussa, se oli aika väritön ja sekava taustaa vasten. Tykkäsin paljon enemmän lookista outfitin vaihdon jälkeen, vaikkakin sekin oli toki yhä pliisun värinen, mutta kuitenkin vähän enemmän sen tyylinen, mitä hänen musiikkivideossaan nähtiin. Sinille olisin siis toivonut jotain räväkämpää väriä ja toteutusta sekä outfitin että lavashown kannalta. Ymmärrän, miksi Sini sai vähiten yleisöääniä, vaikka ei hänen esityksensäkään tosiaan missään nimessä huono ollut. Mutta ehkä omasta mielestä heikoin näistä seitsemästä. Biisi on kyllä silti edelleen mun guilty pleasure :D

Mikael Gabriel x nublu oli myös ihan hauska esiintymisnumero, mutta siinäkin tuntui, että energiaa hävisi sen rajoitetun tilan takia. Siitä tuli vähän mieleen viime vuoden Ranskan edustaja La Zarra, joka koko biisin ajan heilui korokkeen päällä pystymättä hirveästi liikkumaan. Mutta joo, hyvin ja ammattimaisella otteella pojat vetivät, ei sinänsä mitään moittimista! Jesse Markinin esitys oli hyväntuulinen ja ammattimainen sekin, mutta ei siitäkään tullut mitään vau-fiilistä, tai että olisi jäänyt mitenkään vahvasti mieleen.

Oikeastaan ainoat, jotka herättivät mussa live-esitysten jälkeen vahvoja (vaikkakin hyvin eri tavoin vahvoja :D ) tunteita ja siten kuuluivat omaan top2:eeni, olivat Sara ja Windows95man.

Ja joo, mä olin hirmu investoitunut Saraan ja live-esitys ei todellakaan pettänyt odotuksia! Musta se oli todella kaunis ja koskettava veto, ja toi itselle tipan linssiin. Vokaalit (vaikkakin erittäin hyvät sellaiset) kuulosti joo vähän eriltä kuin studioversio, mutta sama päti mun mielestä ihan kaikkiin esiintyjiin - mikä on erittäin ymmärrettävää, koska kyseessä on kuitenkin live-esitys! Aluksi vähän ihmettelin Saran kasvojen edessä heiluvaa hehkulamppua, mutta esityksen edetessä totuin siihen ja kun näki kokonaisuuden kauempaa, niin sytyin sille (kuin hehkulamppu konsanaan ;D). Kaikkien live-esitysten jälkeen Sara oli mun ehdoton suosikki, ja äänestinkin häntä moneen otteeseen. Pakko myös tähän vielä todeta, kun Saraa on verrattu Loreeniin, niin mä en itse nähnyt mitään vahvaa yhtäläisyyttä näiden kahden välillä - ainoastaan, että molemmat ovat kauniita tummahiuksisia naisia (mutta onhan Sinikin tummahiuksinen) ja että molempien asuissa oli beigeä väriä (mutta niin oli myös Sinin asussa - ja hei, ei unohdeta Windows95manin speedoja :D ). Musta Saran biisi ja esitys olivat uniikkeja ja hän olisi kyllä erottunut edukseen viisuissa, ja koska olin niin investoitunut Saraan, niin toki se vähän harmittaa, ettei hänestä Suomen edustajaa viisuihin tullut. Uskon kuitenkin, että Sara on saanut UMK:hon osallistumisesta irti jo hyvin paljon - tunnettavuutta paitsi Suomessa myös ulkomailla - ja toivon, että hänen uransa lähtee nousukiitoon UMK:n myötä, vaikkei hän viisuihin tänä vuonna nyt päätynytkään Suomea edustamaan!

Tästä sitten päästäänkin meidän edustajaan, Windows95maniin. :D Liveshown jälkeen täytyy myöntää, että tämä esitys kasvoi omalla top-listallani tosiaan sinne kakkossijalle missä se ei todellakaan aiemmin ollut, ja saatoin heittää tälle numerolle myös yhden äänen. :D Hymyilin oikeasti koko esityksen ajan - se oli hyvällä biisin henkeen sopivalla tavalla sekava ja kokoajan mietin, mitä tapahtuu seuraavaksi, ja aina tapahtui jotain joka osasi yllättää, ei luoja :D Eihän sitä voinut olla nauramatta, kun mies ilmestyy munan sisältä ja sen jälkeen heiluu lavalla munasillaan. ;D Pyykkinarulla laskeutuvat shortsit olivat kyllä piste i:n päälle ja saivat mut hirnumaan, samoin kuin loppushow, ai että! Henrin vokaalit olivat myös ihan hyvää luokkaa ja kantoivat biisin, mutta toivon, että hän parantaa vielä viisuihin mennessä erityisesti korkeita nuottejaan. Musta on tärkeää, että myös laulu onnistuu nappiin, vaikka lavashow kyllä viekin vähän huomiota vokaaleista :D En toki sano, että se olisi huono juttu.

Vaan en kyllä yhtään osaa sanoa, miten W95man tulee menestymään viisuissa! Voin kuvitella sen pääsevän finaaliin ja saavan yleisöääniä. Tuomaristoääniä se tuskin tulee haalimaan, mutta toisaalta fiilis on sellainen, että aivan se ja sama, vaikkei saakaan. :D Se on hauska esitys, joka saa katseen kiinnittymään ruutuun, eikä varmasti jätä katsojaa kylmäksi!

Tämän vuoden UMK:ssa oli aivan super hyviä väliesityksiä myös! Erityisesti sykähdytti Kuumaan ja Benjaminin avausnumero sekä tietenkin Käärijän ja Erika Vikmanin väliesitys. Cha cha cha on edelleen niin huippu, eikä sitä voi kuulla liikaa - oli myös kiva nähdä viime vuoden sama tanssijakokoonpano koossa taas, ja oli hauskaa, että tanssijoita oli lisääkin, ja heidän muodostama pitkä ”possujuna” oli ihana! Saatoin myös ihkuttaa kuin teinityttö konsanaan, kun Joker Out antoi Slovenian raadin pisteet. :D

Mutta joo kaiken kaikkiaan hyvä UMK-finaali oli ja hyvillä mielin odotan Euroviisuja, enkä ole todellakaan harmistunut meidän edustajasta, vaikka Sara tietty olikin lempparini :) Tuntuu ihan kivalta keskarit pystyyn -meiningiltä lähettää W95man Ruotsiin :D Toukokuuta odotellessa!
« Viimeksi muokattu: 11.02.2024 13:04:35 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Renaissancefire

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #319 : 11.02.2024 13:42:42 »
Minusta Windows95manin biisi on ohuenpuoleinen ja esitys tosi huono ja epäonnistunut. Nuhjuista räpellystä ilman mitään näkemystä. Hyvällä show'lla tässä voisi olla jotain, vaikka en oikein jaksa biisiä kuunnellakaan.

Sara oli ihan ok, mutta voittoon olisi tarvittu parempi live. Äänestin häntä silti, ainahan esitystä voi parannella. Suunnilleen kaikkien laulu kuulosti vähän oudolta, mutta siinä ei ole mitään uutta, kun on Yle kyseessä. Moni paikan päällä ollut sanoi, että livenä kuulosti hyvältä.

Illan paras esitys Cha cha chan ohella oli varmaan se Johanneksen ja Benjaminin alkushow :D
Penso sempre a quello che è stato
Tutto perfetto niente di sbagliato
I nostri sogni, i viaggi in treno

Non smettere mai di cercarmi