Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145206 kertaa)

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #340 : 26.04.2019 13:49:34 »
Violetu,
Spoiler: näytä
ehkä se oli vaan karu mätky päin lärviä tämä Michael/Alex, silleen nööööy. Oisitte parittaneet vaikka Alexin ja Kylen, mutta älkää rikkoko mun rakkausparia!! :'( :D Järkytyin siitä jo heti alussa. Michaelin näyttelijä on kyllä tosi symppis ja kiva (Max ja Maria on myös jees), että ainakin näissä myöhäisemmissä jaksoissa myös Marian kanssa on ollut kohtauksia, mutta näinköhän saan noita pariksi, jos kuvio on jo alussa tuo. Tosin itse veikkailen, että Michael on kuitenkin bi. Kyllä se sen verran tuntuu tuosta Mariasta pitävän, että mitä pidemmälle katsoo sen paremmalta näyttää tuon suhteen! / Ja jee, sutinaa, ehkä nyt jaksaa katsoa hyvillä mielin loppuun, vaikka ei vieläkään noille juonikuvioille ole lämmennyt kunnolla, mutta oon tässä jo todennut, että oon tosi hitaasti lämpeevä tyyppi, että voi olla että tämäkin sarja vaatii sen että katson muutaman kerran jopa että tykästyn. Ainakin nuo kolme hahmoa on jo tuntunut ihan hyvältä, muu odottelee vielä!

Nyt katsottu tuo ensimmäinen kausi ja kyllä minusta sarja parani huomattavasti sanotaanko 8-9 jakson aikana, juoni muuttui selkeämmäksi ja ehkä sellainen tönkkömönkkö mitä alku oli, oli hiukan lieventynyt. Mielestäni varsinkin pari ekaa jaksoa oli jotenkin aivan tosi huonosti toteutettu. Viimeisimmistä jaksoista tuli olo, että voi tätä katsoa vaikka lisääkin jos taso pysyy samana. Michael ja Maria esimerkiksi on tässä hahmona mielenkiintoisempia ehkä kuin alkuperäisessä, koska he tosiaan tuntuvat aikuisemmilta, kuitenkin toisessa sarjassa heillä oli jatkuvasti teinidraamaa, mutta toisaalta saattaahan sellaista olla tuossakin luvassa jos sarja jatkuu. En ole lämmennyt vielä Lizille, Isille, Alexille tai Kylelle, mutta jospa se siitä. Max vaikuttaa myös tosi kivalta.

Ehkä itseä alkoi helpottamaan kun yritti kokoajan vaan ajatella tätä aivan muuna kuin Roswell sarjana, etten vertailisi kokoajan tietyllä tapaa näitä sarjoja.


Kyllä mä tän ekan kauden ainakin aion katsoa läpi. Tosiaan kirjatkin olen lukenut joskus ja niissäkin taisi olla muutamia juttuja joista en pitänyt, joten sarja on tainnut siinä hiukan erilaisessa juonessa kuitenkin mennä aikanaankin ohitse, vaikka oli sielläkin raivostuttavia juonikuvioita. Kyllä tämä kai tästä! Harmi kun alkuperäistä sarjaa tehtiin silloin vain 3 kautta, vaikka toki taso romahti hiukan vikalla kaudella. Kyllä noita surkeampiakin romahduksia on ollut eri sarjoissa ja silti ne ovat jatkuneet aivan liian kauan, joten se tosiaan silloin kismitti, mutta onneksi noita voi selata läpi aina uudestaan. <3
« Viimeksi muokattu: 26.04.2019 23:41:28 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #341 : 27.04.2019 10:30:30 »
niiina, Roswell New Mexicosta jatkaakseni 
Spoiler: näytä
mulla taas teki pahaa kun ne alkoivat sotkea Mariaa Michaelin kanssa. Tai siis ei se haitannut niin kauan kun vaikutti siltä, ettei Michaelilla ja Alexilla ole enää mitään, (tykkäsin tässäkin M & M:n dynamiikasta) mutta sitten kun hommaan rupesi hiipimään mahdollisen kolmiodraaman ainekset niin teki mieli lyödä jarrut pohjaan. Olin jo asennoitunut silleen, että okei, tässä versioissa Michael/Alex on se "pääpari" Maxin ja Lizin rinnalla, mutta äääghhhh. Ja jotenkin kaikkein hirveintä on se, että jotakuta tässä vielä satutetaan tuon noiden suhdesekoilun takia. Tällä hetkellä finaalijakso perusteella näyttää siltä, että se on Alex, mutta pelkään pahoin, että jos sarja jatkuu, se on lopulta Maria :-\. Ja tietysti Marian ja Alexin ystävyys kärsii joka tapauksessa, mikä on tosi kurjaa. Finaalijakso oli itselle aika lailla kokonaisuudessaankin semmonen kulmien kohottelu ja "eijeijei, mitä hemmettiä te teette" -kokemus. Siinä tapahtui ihan liikaa asioita, erikoisefektit oli vähän kökköjä, ja kirsikkana kaiken päälle se loppu, siis mitä ihmettä?? Niillä riittää korjattavaa, jos sarja saa kakkoskaudelle vihreää valoa ::)

Jos lopetetaan johonkin "positiiviseen", niin minua huvittaa suuresti se, miten jokaisessa uudessa versiossa Michaelin lapsuuden kotiolot kurjistuivat entisestään. Kirjoissa hän oli ihan vaan kasvatuskotikierteessä, jossa tyypit olivat ehkä vähän ärsyttäviä, mutta eivät ainakaan eksplisiittisesti käyneet käsiksi. Ekassa sarjassa kasvatusisä löi, ja nyt on päästy jo polttomerkintään asti🙈
« Viimeksi muokattu: 27.04.2019 10:38:29 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #342 : 27.04.2019 11:13:59 »
niiina, Roswell New Mexicosta jatkaakseni 
Spoiler: näytä
mulla taas teki pahaa kun ne alkoivat sotkea Mariaa Michaelin kanssa. Tai siis ei se haitannut niin kauan kun vaikutti siltä, ettei Michaelilla ja Alexilla ole enää mitään, (tykkäsin tässäkin M & M:n dynamiikasta) mutta sitten kun hommaan rupesi hiipimään mahdollisen kolmiodraaman ainekset niin teki mieli lyödä jarrut pohjaan. Olin jo asennoitunut silleen, että okei, tässä versioissa Michael/Alex on se "pääpari" Maxin ja Lizin rinnalla, mutta äääghhhh. Ja jotenkin kaikkein hirveintä on se, että jotakuta tässä vielä satutetaan tuon noiden suhdesekoilun takia. Tällä hetkellä finaalijakso perusteella näyttää siltä, että se on Alex, mutta pelkään pahoin, että jos sarja jatkuu, se on lopulta Maria :-\. Ja tietysti Marian ja Alexin ystävyys kärsii joka tapauksessa, mikä on tosi kurjaa. Finaalijakso oli itselle aika lailla kokonaisuudessaankin semmonen kulmien kohottelu ja "eijeijei, mitä hemmettiä te teette" -kokemus. Siinä tapahtui ihan liikaa asioita, erikoisefektit oli vähän kökköjä, ja kirsikkana kaiken päälle se loppu, siis mitä ihmettä?? Niillä riittää korjattavaa, jos sarja saa kakkoskaudelle vihreää valoa ::)

Jos lopetetaan johonkin "positiiviseen", niin minua huvittaa suuresti se, miten jokaisessa uudessa versiossa Michaelin lapsuuden kotiolot kurjistuivat entisestään. Kirjoissa hän oli ihan vaan kasvatuskotikierteessä, jossa tyypit olivat ehkä vähän ärsyttäviä, mutta eivät ainakaan eksplisiittisesti käyneet käsiksi. Ekassa sarjassa kasvatusisä löi, ja nyt on päästy jo polttomerkintään asti🙈


Lisää Roswell, New Mexico sarjasta

Spoiler: näytä
Tämä mua juuri tässä on alkanutkin pelottaa, että jos sarja jatkuu niin lähtivät kyllä tosi surkealle linjalle kun aloittivat edes tuolla Alex/Michael kuviolla (ja pelottaa, että juuri monet uudet katsojat rakastui tähän pariin, koska se tuli ns. ekana tässä sarjassa. BYY). Ymmärrän, että sarjassa on pitänyt ottaa kantaa niin maahanmuuttoon, pakolaisuuteen ja siihen, että joka sarjaan on saatava nykyään melkein se kiintiöhomopari, mutta musta tuossa mentiin suohon niin lujaa kun olla ja voi. Ymmärrän, että tehdään muutoksia ja pitää uudistaa, mutta se että jo parituksetkin sotketaan oli musta liikaa. Mä toivon, ettei Alexin ja Michaelin juttuun tuossa enää palattaisi, koska se selkeästikin oli Michaelille tuossa sarjassa sellainen mikä veti häntä vaan suurempaan suohon ja selkeästi aiheutti vaan aina lopulta pahaa mieltä. Alex ns. jätti hänet kaksi kertaa itsekkyyttään. Armeijaan lähtö oli tärkeämpää ja muille näyttäminen, kuin jäädä Michaelin takia tai sitten kun kokeillaan toisen kerran niin niinkin pieni asia kun vähän sivubisnestä tekemällä suhde kaatuu ja ongelmia alkaakin löytyä aivan urakalla sen lisäksi, pakosti tulee olo, että vaikka Alex saakin nokkiinsa tässä, niin ihan oikeutetusti. Vaikka olisi kuinka kurjaa ja buuhuu niin ei ketään kohdella noin. :D Ihan oikein, että Michael viimein näytti ettei ole mikään heittopussi ja varmasti hälle oli helpostus, että noinkin pitkän ajan jälkeen joku toinen herättää hänessä tunteita ja hän hymyili aivan järjettömästi ja selkeästi Marian ja Michaelin kemia toimii sarjassa paremmin. Kevyttä ja ihanaa nälväylyä ja ihania katseita. Varmasti helpottavampaa Michaelille tuon hänen "eeppisen" tuskaisen rakkautensa jälkeen, joka on vaan satuttanut. Tosin sitten kun kiinnyn johonkin pariin, niin en osaa laskea irti. Mulla varmaan loppuu kyllä katsominen siihen, jos Maria saa tässä vielä turpaansa, koska se nyt ei ole tehnyt kellekään pahaa ja ei ansaitse sitä kässärissä. Alexille vaan joku uus poka kuvioihin kiitos! Mutta juu, itsekin pelkään, että jos sarja jatkuu niin pitäähän juoneen saada mielenkiintoa ja tämä kolmiodraama jatkuu hamaan loppuun asti, vuorotellaan vaan.

Ja joo, Michael tosiaan saa aina vaan surkeamman lapsuuden. Kaipa se tuo sitä syvyyttä mitä kauheammaksi ne tuon keksii. Mitä lie. :D

Siinä oon samaa mieltä, että vikassa jaksossa oli tosiaan tuon pääjuonen suhteen niin kökköä ja jotenkin toivoin, että tästä mystistä Rosa siskosta olisi jo laskettu irti. Sarja jos jatkuu niin selväähän on, että Max tuolta nousee kuolleista, että se nyt sinänsä oli aivan sama mulle, yritetty tehdä mahdollisimman iso klippi, että homma jatkuisi. No, saa nähdä mitä tulee tapahtumaan koko sarjalle ylipäätään ja sitten juonelle. Kyllä mulle pari jaksoa kelpaisi vielä Michael/Maria huttua, toi Michaelin näyttelijä on kyllä vähän tainnut varastaa mun fanisydäntä, aivan ihanat silmät! Näkyy tunne kilometrin päähän.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2019 16:23:46 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #343 : 28.04.2019 11:39:22 »
Roswell new mexico jatkuu...
Spoiler: näytä
Surkeinta tässä on sarjan tekijöiden kannalta se, että ihan sama mitä ne tekevät, osa faneista vetää herneet ja lakkaa katsomasta, oli se "lopullinen" paritus sitten M/M tai M/A.
Itse koen oloni petetyksi, jos lopullinen pari on M/M (vaikka kuinka rakastan niitä yhdessä originaalissa), koska minulle luvattiin tämän sarjan alusta lähtien Michael/Alexia. M/A:ta on rakennettu ja siitä on kerrottu paljon enemmän, kun taas Michael/Maria oli pitkään vaan tulkinnanvaraista rivien välissä.
Tässä yhteydessä lienee vähän turhaa lähteä avautumaan siitä, miten itseä ärsyttää koko termi "kiintiöhomopari". Eihän kukaan ikinä valita heteropareista samalla tavalla, vaikka niitä on sarjat täynnä. Silloin minusta ehkä tuntuisi, että kyseessä on "kiintiöhomopari", jos ne vaan keksisivät jonkun hahmon, jonka ainoa rooli olisi olla Alexin love-interest. Oon yrittänyt miettiä onko mikään sarja/paritus itselle niin pyhä, etten sietäisi parituksen muuttamista mahdollisessa rebootissa, mutta eipä ole tullut mieleen ainakaan vielä. Näkemysero ja mielipidekysymys siis, miten paljon on kenenkin mielestä ookoo muuttaa alkuperäisestä. Oma näkökanta on tosiaan se "AU-fanfic", joka ei vaikuta alkuperäiseen.

Michaelin hymy finaalijaksossa näyttäytyi itselle enemmän näyteltynä/feikkinä, sellaisena, että se tajusi huijaavansa sekä itseään, että Mariaa :( varsinkin, kun aiemmin jaksossa Michael vielä sanoi Isabelille, että tulee varmaan aina rakastamaan Alexia (vaikka kys rakkaus tuntuikin vuosien varrella tuottaneen lähinnä tuskaa). Joo, olisi tosielämässä ihan realistista, että Michael jättää taakseen suhteen, joka lähinnä satutti, mutta juuri tässä fiktiossa se tuntuisi minusta epätyydyttävältä. 8)

Surullisen paljon tuntuu fanikeskusteluja lukiessa, että ihmiset vihaa tätä reboottia, koska eivät osaa erottaa sitä alkuperäisestä omaksi sarjakseen.
Itse en oikein ymmärrä, kun eihän uusi versio mitenkään mitätöi tai edes sotke sitä vanhaa, se on vaan jonkun oma versio tai uusi näkemys, eihän kukaan ole mennyt alkuperäistä muuttamaan. Kuvainnollisesti kukaan ei ole piirtänyt Mona Lisalle viiksiä, ainoastaan ottanut siitä vähän mallia ja maalannut oman näkemyksensä.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2019 11:40:55 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #344 : 28.04.2019 16:38:28 »
Roswell new mexico jatkuu...
Spoiler: näytä
Surkeinta tässä on sarjan tekijöiden kannalta se, että ihan sama mitä ne tekevät, osa faneista vetää herneet ja lakkaa katsomasta, oli se "lopullinen" paritus sitten M/M tai M/A.
Itse koen oloni petetyksi, jos lopullinen pari on M/M (vaikka kuinka rakastan niitä yhdessä originaalissa), koska minulle luvattiin tämän sarjan alusta lähtien Michael/Alexia. M/A:ta on rakennettu ja siitä on kerrottu paljon enemmän, kun taas Michael/Maria oli pitkään vaan tulkinnanvaraista rivien välissä.
Tässä yhteydessä lienee vähän turhaa lähteä avautumaan siitä, miten itseä ärsyttää koko termi "kiintiöhomopari". Eihän kukaan ikinä valita heteropareista samalla tavalla, vaikka niitä on sarjat täynnä. Silloin minusta ehkä tuntuisi, että kyseessä on "kiintiöhomopari", jos ne vaan keksisivät jonkun hahmon, jonka ainoa rooli olisi olla Alexin love-interest. Oon yrittänyt miettiä onko mikään sarja/paritus itselle niin pyhä, etten sietäisi parituksen muuttamista mahdollisessa rebootissa, mutta eipä ole tullut mieleen ainakaan vielä. Näkemysero ja mielipidekysymys siis, miten paljon on kenenkin mielestä ookoo muuttaa alkuperäisestä. Oma näkökanta on tosiaan se "AU-fanfic", joka ei vaikuta alkuperäiseen.

Michaelin hymy finaalijaksossa näyttäytyi itselle enemmän näyteltynä/feikkinä, sellaisena, että se tajusi huijaavansa sekä itseään, että Mariaa :( varsinkin, kun aiemmin jaksossa Michael vielä sanoi Isabelille, että tulee varmaan aina rakastamaan Alexia (vaikka kys rakkaus tuntuikin vuosien varrella tuottaneen lähinnä tuskaa). Joo, olisi tosielämässä ihan realistista, että Michael jättää taakseen suhteen, joka lähinnä satutti, mutta juuri tässä fiktiossa se tuntuisi minusta epätyydyttävältä. 8)

Surullisen paljon tuntuu fanikeskusteluja lukiessa, että ihmiset vihaa tätä reboottia, koska eivät osaa erottaa sitä alkuperäisestä omaksi sarjakseen.
Itse en oikein ymmärrä, kun eihän uusi versio mitenkään mitätöi tai edes sotke sitä vanhaa, se on vaan jonkun oma versio tai uusi näkemys, eihän kukaan ole mennyt alkuperäistä muuttamaan. Kuvainnollisesti kukaan ei ole piirtänyt Mona Lisalle viiksiä, ainoastaan ottanut siitä vähän mallia ja maalannut oman näkemyksensä.


Roswell, New Mexico

Spoiler: näytä
Kiintiöhomopari ei toki ole nätti termi ja siitä voi monet ärsyyntyä, se on ihan fine ja vaikka mulla ei tuollaista vastaan ole mitään, niin joskus se kyllästyttää, että pitää väkisin vääntää jotain mitä ei ole. :D Mulle olisi juurikin ollut enemmän ehkä olankohautus jos Alex olisi paritettu jonkun täysin randomin kanssa, ehkä siksi mulle enemmän tästä kahden päähenkilön parittamisesta tulee se kiintiöhomopari fiilis, koska se on selkeästi aika väkisin väännetty ja juurikin sen vuoksi varmasti, että sarjoissa halutaan ottaa kantaa. Nykyään on muotia puhua asioista ja ottaa kantaa ja tehdä tämmöisiä asioita näkyvimmiksi, jotta ne alkaisi olla valtaväestölle normia ja täysin ok. Heteroparit valitettavasti sarjoissa on niin normia, että siksi ne ei heretä samanlaisia tunteita kun ehkä niitä kohtaan, jotka ei semmoisista välitä.

Itse olen myös lukenut kommentteja jonkun verran tässä ja tosiaan näyttäisi vahvasti olevan tuota samaa mihin sinäkin kiinnitit huomiota, että monet vertaa alkuperäiseen ja toki valehtelisin, jos en itse tekisi samaa, mutta edelleen yritän ajatella tämän täysin erilaisena juttuna, koska muuten mun spyyke ei kestäisi. Tässä ajatus alkaa jo hiukan tottua noihin noiden ammattehin ja aikuisuuteen, vaikka osasta en ole yhtään samaa mieltä. Juonikin nyt tietyllä tapaa menee, vaikka siinäkin on monia juttuja mitä vierastan. Mutta kaikki on nieltävissä ja noihin asioihin voin tottua kyllä. Tää paritus on nyt ainut, mikä mua kaihertaa aivan hitosti liikaa. Mun ei pitäisi kyllä katsoa mitään, kun kaikki menee tunteisiin liian vahvasti! :D

Painotan vielä, että mun kommentit ei tarkoita sitä, että mulla olisi homopareja vastaan jotain, ei todellakaan. Sarjoissakin niitä olkoot minun puolesta vaikka kaikki, mutta M/M ei rikota! :D

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #345 : 28.04.2019 18:32:43 »
Ja edelleen Roswell New Mexicoa...
Spoiler: näytä
Vissiin se on katsojan silmässä, mikä on väkisin väännettyä, joten siitä lienee turha kiistellä. Sanonpa kuitenkin(😂), että itse suosin ficcienkin puolella usein sellaisia parituksia, jotka eivät ole "canonia", joten siitäkin syystä Michael/Alex upposi itseeni hyvin alusta asti, vaikka tulikin alkuperäisen Roswell-OTP:ni "tilalle", tai siltä aluksi näytti. Kaiketi minä vaan pidän siitä, ettei alkuperäistä seurata liian orjallisesti, vaan mukana on monella tavalla uusia, tuoreita ideoita. Ei kaikki pidä, eikä sitä voi vaatiakaan🤷‍♀️
 Harmittaa vaan, että nämä paritukset on sarjassa asetettu toistensa vihollisiksi/kilpailijoiksi, kun tekijät varmasti tietävät, miten suuri suosio M&M:llä on ennestään ja sen, miten suuren suosion hyvin rakennettu homopari (jollainen Michael/Alex mielestäni tässä sarjassa on) usein saavuttaa. Eli jeejee, usutetaan intohimoisimmat fanit toistensa kurkkuun kiinni ::) huomion kannalta toisaalta hyvä strategia.
Se vähän harmittaa kun tuntuu, että Mariaa ei ole rakennettu yhtä hyvin ja kokonaiseksi kuin muita hahmoja, minkä takia en myöskään haluaisi, että hänet typistetään vaan love-interestiksi (toivottavasti niin ei käy). Sekin on jännä ratkaisu, ettei hän vielä ykköskauden lopussakaan tiedä avaruusolennoista, vaikka about kaikki muut tietää.

niiinaYmmärsin kyllä asiayhteydestä, ettei sinulla ole mitään homopareja vastaan, piti vaan periaatteesta yleisesti huomauttaa😅 yhtä lailla joku voisi valittaa Marian ihonväristä, joka on mikä on ihan vaan sen takia, että sarjaan on pitänyt saada joku musta hahmo. (Ihan vaan "kiintiöhomopariin" rinnastettavana esimerkkinä).

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #346 : 28.04.2019 18:50:19 »
Tungen nyt tähän Roswell New Mexico keskustelun väliin  ;)

Mut seuraako kukaan täällä Our Girl nimistä brittisarjaa?
Sarjan kolmannen kauden pari viimeistä jaksoa ovat vielä nähtävissä Areenassa.
Sarja kertoo siis brittisotilaista, jotka ovat komennuksilla maailmalla. Pääosassa on lääkintämies-nainen, eka kaudella nimeltään Molly ja seuraavilla kausilla sitten Georgie.

Oon ihastunut sarjaan kovasti, vaikka harmittikin kun Molly ekan kauden jälkeen lähti, kun näyttelijällä oli jatkuva rooli jossain päivittäissaippuassa eikä kuvausaikatauluja saatu sovitettua yksiin Our Girlin jatkokausien kanssa. Olen minä Georgieenkin tykästynyt se vaan otti oman aikansa.



"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #347 : 28.04.2019 18:52:58 »
Ja edelleen Roswell New Mexicoa...
Spoiler: näytä
Vissiin se on katsojan silmässä, mikä on väkisin väännettyä, joten siitä lienee turha kiistellä. Sanonpa kuitenkin(😂), että itse suosin ficcienkin puolella usein sellaisia parituksia, jotka eivät ole "canonia", joten siitäkin syystä Michael/Alex upposi itseeni hyvin alusta asti, vaikka tulikin alkuperäisen Roswell-OTP:ni "tilalle", tai siltä aluksi näytti. Kaiketi minä vaan pidän siitä, ettei alkuperäistä seurata liian orjallisesti, vaan mukana on monella tavalla uusia, tuoreita ideoita. Ei kaikki pidä, eikä sitä voi vaatiakaan🤷‍♀️
 Harmittaa vaan, että nämä paritukset on sarjassa asetettu toistensa vihollisiksi/kilpailijoiksi, kun tekijät varmasti tietävät, miten suuri suosio M&M:llä on ennestään ja sen, miten suuren suosion hyvin rakennettu homopari (jollainen Michael/Alex mielestäni tässä sarjassa on) usein saavuttaa. Eli jeejee, usutetaan intohimoisimmat fanit toistensa kurkkuun kiinni ::) huomion kannalta toisaalta hyvä strategia.
Se vähän harmittaa kun tuntuu, että Mariaa ei ole rakennettu yhtä hyvin ja kokonaiseksi kuin muita hahmoja, minkä takia en myöskään haluaisi, että hänet typistetään vaan love-interestiksi (toivottavasti niin ei käy). Sekin on jännä ratkaisu, ettei hän vielä ykköskauden lopussakaan tiedä avaruusolennoista, vaikka about kaikki muut tietää.

niiinaYmmärsin kyllä asiayhteydestä, ettei sinulla ole mitään homopareja vastaan, piti vaan periaatteesta yleisesti huomauttaa😅 yhtä lailla joku voisi valittaa Marian ihonväristä, joka on mikä on ihan vaan sen takia, että sarjaan on pitänyt saada joku musta hahmo. (Ihan vaan "kiintiöhomopariin" rinnastettavana esimerkkinä).


Sama jatkuu :D Eli Roswell, New Mexico menoa:

Spoiler: näytä
Toi on muuten tosi totta ja harmitti mua, miten pienelle roolille Maria lopulta tuossa koko kaudella jäi! Siitä on annettu palasia joo, mutta itsekin olisin kaivannut paljon lisää vielä. Nään hänellä tosi ison potentiaalin ja hahmossa on ns. munaa, mutta ehkä Marian olemuksen tuominen hiukan on epäonnistunut. Voihan se olla, että koska M&M ei ollut ns. pääpari alussa, että Maria haluttiin sitäkin kautta jättää ensin hiukan etäiseksi, ettei katsojat heti vinku sen parin perään vaan mitä enemmän Mariaa tuotiin katsojille tutuksi, sitä enemmän myös Michael kiinnostui tästä.

Ja tajusin vasta kun sanoit, että Maria ei tiedä. Jotenkin se kuitenkin oli tuossa porukassa aika hyvin messissä, että kai mä vaan jotenkin oon miettinyt kokoajan, että kyllä sekin tietää, mutta totta. Ei sille kukaan ole oikeastaan sanonut mitään! Tää on toisaalta harmi, koska siinä voi olla jo yksi kivi taas M&M parin väliin. Tosin Michael tuossa puhui aikaisemmin, ettei jaksa enää valheita, joten jos uusi kausi tulee niin luultavasti keskustelee asian Marian kanssa läpi aika piankin ja luulisi noin henkevän tyypin ottavan sen hyvin, mutta draama on aina draamaa. :D

Tosiaan minäkin tuossa esitin aikaisemmin ns. omia mielipiteitä ja hyvinkin kärkkään kuuloisesti, jokainen on toki sitä mieltä mikä tuntuu omalta (ja saa olla!). Musta on hyvä, että ollaan saatu keskustelua tästä aiheesta aikaan, vaikka ollaankin monessa jutussa aika erilinjoilla! Helpottanut hiukan, että joku muukin katsonut sarjaa ja saanut sanoa näitä ajatuksia, kiitos sulle! :D

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #348 : 28.04.2019 19:38:55 »
niiina, sama homma, mukavan rauhanomaista keskustelua on ollut tämä (verrattuna nyt vaikka siihen, mitä facessa on nähnyt), kiva että joku muukin on edes katsonut sarjaa, vaikka ollaankin about kaikesta eri mieltä ;D

Toivotaan, että ne tekee kakkoskauden ja katsotaan kuinka sen kanssa sitten käy🙈

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #349 : 28.04.2019 20:04:40 »
niiina, sama homma, mukavan rauhanomaista keskustelua on ollut tämä (verrattuna nyt vaikka siihen, mitä facessa on nähnyt), kiva että joku muukin on edes katsonut sarjaa, vaikka ollaankin about kaikesta eri mieltä ;D

Toivotaan, että ne tekee kakkoskauden ja katsotaan kuinka sen kanssa sitten käy🙈
No facebookin keskustelun taso osaa olla joskus tosi hurjan "asiallista". :D Joo, toivomme toista kautta ja katsotaan mitä tulee tapahtumaan. Ehkäpä avautuminen jatkuu sitten taas joko hyvin tuskallisissa tai iloisissa merkeissä.

niiina
Dramione

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #350 : 17.05.2019 12:06:40 »
Nyt kun minulla on käytössäni HBO:n tarjonta, olen sukeltanut Viikingit-sarjaan korviani myöten. Olen muutenkin erinäisistä syistä pohtinut vähän kaukaisempaa historiaa ja sitä millaista elämä on ollut 500-900 -luvuilla. Eihän englannissa ollut vielä kunnon linnoja silloin. Pidän kovasti Viikingit - sarjan keskeisistä hahmoista ja kaikesta rekvisiitasta jota kuvauksissa näkyy. Vaatteet, kengät, pitkätalon salin sisustus, veneet ja niiden rakennus.

Tykkään katsoa sarjoja lyhyessä ajassa yhteen soittoon. Jakso viikossa on kovin hidas tahti, vaan kun koko sarja on katsottavissa, pääsee paremmin uppoutumaan itse tarinaan kun voi katsoa kaikki jaksot vaikka parin kuukauden sisään. Koska en ole ollut innostunut Marvelin tuotannosta, ovat nämä skandinaviset jumalalhahmot olleet hieman sivuseikkoja, mutta tässä nekin avautuvat eri lailla. Olen tässä vaiheessa pohdintaani päässyt neljännen tuotantokauden ensimmäisiin jaksoihin asti.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #351 : 04.06.2019 18:29:56 »
Onko kukaan muu katsonut tuota HBOn Chernobyl-minisarjaa. Tänään julkaistiin viimeinen jakso ja täytyy kyllä sanoa, että enpä ole hetkeen katsonut yhtä vaikuttavaa, hyvin tehtyä ja pelottavaa sarjaa. Olen dokumentteja Tsernobylistä katsonut, mutta tuo sarja hiipii jotenkin karmivasti ihon alle ja pistää ajattelemaan yhtä sun toista. Vaikea sanoa, mikä sarjassa eniten järkytti. Ehkä se, miten asioita salailtiin, siihen ei uskottu heti, että reaktorin ydin on siellä paljaana ja onnettomuutta pidettiin aluksi pienempänä, mitä se todellisuudessa oli. Sitten se kansalaisten uhrautuvaisuus ja miten kovan hinnan nämä kaikki onnettomuuden korjaamiseen osallistuneet joutuivat maksamaan. Kolmas jakso taisi olla melkeinpä pahinta katseltavaa, kun ne palomiehet ja laitoksen työntekijät makasi siellä sairaalassa säteilysairauden kourissa. Siis hyi helvetti, miten hirveä ja tuskallinen kuolema. Ja tämä viimeinen jakso jätti myös hiljaiseksi, varsinkin Legasovin osalta. Hienoa sarjassa on myös se, miten tarkasti se pohjautuu faktoihin. Ja kun tietää, että tuo kaikki todella tapahtui, tekee se tuosta sarjasta pelottavamman kuin mikään täysin fiktiivinen sarja. Ainoa miinus, jonka keksin on se, että näyttelijät puhuvat englantia, eivätkä venäjää, mutta ehkä katsojia on sarjalle lopulta kertynyt sitten enemmän, kun kielenä on englanti. Tiedä sitä sitten. Huippu sarja kuitenkin ja suosittelen tuota kyllä jokaiselle, koska se on kuitenkin rankattu joissain lähteissä kaikkein aikojen parhaimmaksi sarjaksi.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #352 : 05.06.2019 22:47:24 »
Minä kiinnostuin Netflixin Star Trek Discovery -sarjasta jo heti kun huomasin että siinä näytteli pari suosikkia; Sonequa Martin-Green ja Jason Isaacs! Sonequa oli yksi suosikkejani Walking Dead -sarjassa (olen ilokseni hänet myös tavannut henkilökohtaisesti ja halannutkin  :) ), ja Isaacsia tuskin tarvitsee Potter-foorumilla kummemmin perustellakaan. ;) Viime viikolla pääsin jopa tätä katsomaan ja tykästyin!

Tästä pohdiskelimme ystävän kanssa sitä, että sarja ei ilmeisesti ole saanut suurta suosiota osakseen Star Trek -fanien keskuudessa? Itse kuitenkin pidin kovasti ja odotan uteliaana miten tarina etenee. (Olen nyt katsonut kymmenisen jaksoa.) Itselle ei ole Star Trek tuttu ennestään, joten ei ole myöskään mitään haitallisia ennakko-odotuksia ja -oletuksia häiritsemässä, ja itse vain pidän siitä, että keskiössä on vahvoja naisia ja mielestäni aika kiinnostavia juonikuvioita.

Nyt kun on se Netflix, niin sieltä pitäisi myös jossakin välissä jatkaa Stranger Thingsin katsomista ja Anne with an E -sarjaa. Molemmat jäivät aiemmin kesken, kun katkaisin maksukanavan tilauksen ajanpuutteen vuoksi. (Mieluusti aina katson sen ilmaisen kuukauden kerran pari vuoteen, mutta joskus kun on aikaa, niin maksankin siitä.)

Kiintolevyllä odottavat katsomistaan uusimmat kaudet vanhoista suosikeista Greyn anatomia, Bones ja Once upon a Time. Milloinkahan ehtisi? Eipä nykyään paljon telkkarin ääreen kerkiä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #353 : 06.06.2019 07:18:29 »
Mitä mieltä ootte Serranon perhe-sarjasta? Sitähän tehtiin 8 tuotantokautta. Ihme kyllä kirjastot ei näytä ottaneen sarjaa hyllyynsä mutta tori myy sarjaa ahkerasti ja netissä näkee sarjaa muutenkin. Kuka oli suosikkihenkilösi? Mitä mieltä olit sarjan alusta ja lopusta? Entä yksittäisten jaksojen pituudesta?
« Viimeksi muokattu: 06.06.2019 07:36:16 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Tundra

  • ***
  • Viestejä: 585
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #354 : 06.06.2019 10:38:48 »
Lainaus käyttäjältä: Kosmik
Onko kukaan muu katsonut tuota HBOn Chernobyl-minisarjaa.

Täällä myös yksi, joka tuon sarjan katsoi. Yhdyn kyllä sinänsä suuren yleisön mielipiteeseen sinänsä, että ymmärrän, miksi tätä kehutaan, ja onhan se hyvin tehty ja kaikkea, mutta ei kyllä jää omaan mieleeni pitkäksi aikaa minään suurena suosikkina. No, olenkin ehkä vähän herkkis ja tykkään enemmän "kivasta katsottavasta". ::) Sen verran raskas aihe ja sarja, että tuskin olisin katsonut ensimmäisen jakson puoliväliä pidemmälle, jos olisin katsonut yksin.

Lainaus käyttäjältä: chami
Sarjassa faktat pitävät ilokseni hyvin pitkälti paikkansa (kaikesta en tiedä ja joitain asioita on luonnollisesti dramatisoitu)

Luin itse asiassa yhden HS:n artikkelin aiheesta, ja artikkeli pohjasi tietonsa tähän aiheen asiantuntijan blogiin. Kannattaa ehdottomasti lukea, jos aihe kiinnostaa enemmän. Mielestäni tosi mielenkiintoista tietää, mitkä asiat pohjaavat oikeasti todellisuuteen ja mitä juttuja sarjassa on hyvin suurella osin liioiteltu tai jopa keksitty.

Muakin häiritsi aluksi jonkin verran se, että näyttelijät puhuivat englantia, mutta jos jotain hyvää täytyy siitä etsiä, niin ainakin se oli britti- eikä jenkkienglantia, joka olisi särähtänyt korvaan vielä vahvemmin. Lisäksi komppailen kyllä chamia tuosta dramatisoinnista. Mielestäni esim. se jakso, missä näytettiin pitkät pätkät alueen eläinten tappamisesta, oli turhaa ja tarkoituksellista mässäilyä. Omaan mieleeni on eniten sarjat, jossa synkkä ja painostava tunnelma onnistutaan luomaan ilman väkivallan ja fyysisen kärsimyksen liioittelua ja/tai gorea - yhtenä esimerkkinä tulee mieleen Handmaid's Tale.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #355 : 06.06.2019 18:36:25 »
Mä en oo katsonut tuota Chernobyliä vielä, mutta oon lukenut/kuullut siitä pelkkiä kehuja (viimeksi tänään työkaveri kehui), joten pakkohan se on katsoa. Täytyy ilmeisesti hommata HBO, mulla ei sitä muuten ole, kun tarjonta siellä oli mun makuun vähän... meh. Oon muutenkin vaihtanut suoratoistopalveluksekseni Viaplayn, koska siellä on tällä hetkellä ollut mielenkiintoisempi tarjonta, kuin vaikkapa Netflixissä. Viaplayssa on esimerkiksi suosikkisarjani (josta huutelin täälläkin joskus, mutten saanut vastakaikua) Empire. Onko tosiaan niin, ettei finiläisissä ole muita sarjan faneja? : DD Musta se on niiin loistava, joskin Maikkarilla esitettävä vitoskausi on näin alkuun ollut hiukan pettymys aiempiin verrattuna, mutta on tässä vielä aikaa muuttaa mieli!

Mitä mieltä ootte Serranon perhe-sarjasta? Sitähän tehtiin 8 tuotantokautta. Ihme kyllä kirjastot ei näytä ottaneen sarjaa hyllyynsä mutta tori myy sarjaa ahkerasti ja netissä näkee sarjaa muutenkin. Kuka oli suosikkihenkilösi? Mitä mieltä olit sarjan alusta ja lopusta? Entä yksittäisten jaksojen pituudesta?

Serranoita katsoin silloin aikanaan, kun niitä Ylellä(?) näytettiin. Silloin tykkäsin kovastikin ja mun suosikki oli Raúl ;) Mutta en sitäkään katsonut koskaan loppuun asti, mutta oon kuullut negaa sarjan loppuratkaisusta. Oon miettinyt, että se pitäisi kyllä katsoa, mutta pelkään että käy niin kuin aikanaan O.C.:n kanssa, että aika on kullannut muistot, eikä sarja oikeesti ookaan niin hyvä, kuin mitä muistelen ;D (Aloitin siis katsomaan OC:tä alusta, totesin yhden jakson jälkeen että NOPE, en halua pilata tätä itseltäni ja jätin homman sikseen)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2019 19:57:01 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #356 : 06.06.2019 19:08:44 »
Mä itseasiassa katsoin tuon Chernobylin teidän suositusten takia ja joo, se oli ihan hyvä sarja ja tuo viisi jaksoa kyllä oli ihan riittävä pituus, paljoa enempää en usko, että olisin jaksanut katsoa. Ainakin tuli opittua jotain ydinvoimaloista ja siitä mitä tuo onnettomuus oikeasti tarkoitti ja kuinka paljon sen takia oikeesti menetti henkensä (olikse nyt arviolta jopa 9500-33 000, vaikkei sitä olekaan oikeen voitu laskea). Muakin vähän häiritsi se, että ne puhu enkkua mutta ymmärrän, että varmasti se oli laskettu valinta, että enemmän ihmisiä katsoisi sen sarjan, jos se olis enkuks.

Jos Angelina hankit HBO:n niin suosittelen sellasta sarjaa kun Killing Eve, se on yhdistelmä poliisi-sarjamurhaajadraamaa, LGBTQ+ edustusta ja vahvoja naishenkilöitä. Tykkäsin kovasti juonesta, hahmoista ja hahmojen välisistä suhteista.

Katoin joskus Serranon-perheen, pidin siitä sillon joskus esiteini-ikäsenä, tällä hetkellä en usko, että jaksaisin sellasta enää kattoa, mutta muistaakseni en katsonut ihan vikaa jaksoa, koska en halunnut että se loppuis :D Tekeekö muut tätä, että ei kato tv-sarjasta vikaa jaksoa? Tein tän saman Merlinin kanssa, tosin en katsonut vikaa kahta jaksoa, koska ne oli tuplajaksot ja tiesin, mikä se yks iso asia siinä lopussa on (en nyt spoilaa tässä) ja en halunnut kohdata sitä :D Ehkä jonain päivänä vielä katon sen :D

The Walking Deadin katoin just sen verran mitä HBO:lla sitä oli eli 8. kautta, mutta useissa kohdissa kyllä kelailin vähän kun joistain hahmoista ja niiden tarinakaarista en juuri välittänyt. Siitä on vissiin myös 9. kausi, mutta en usko että tuun katsomaan sitä, sillä ton kasikauden loppu on oikeastaan aika hyvä kohta lopettaa kun juonellisesti ei jääny mitää isoo cliffhangeria.

Onko täällä ihmisiä, jotka on kattonu Once Upon a Timen vikan kauden (olikse kasi vai seiska?) Itse en jaksanut enää katsoa sitä kun tavallan hahmot vaihtu, tarina muuttuu ihan erilaiseksi ja ennen kaikkea miljöö vaihtu ihan uudeksi, jota vierastin paljon. Tuntu vähän niin kun kattois rip-off:ia OUaTista :D Katoin ekat 5 kautta joskus yläasteella-lukiossa ja nyt pari kk sitten katsoin sarjan uudestaan, mutta se vika kausi ei yhtään iskenyt, joten en jaksanut sitä katsoa ekan jakson jälkeen. Mutta kiinnostaisi tietää että jos joku on katsonut sen, niin palautuuko siinä ollenkaan se vanha OUaT fiilis?

Mutta ää ihkutusta, Black Mirrorista on tullu 5. kausi! En oo vielä ehtinyt kattomaan kun oon kirjotellut ja kattonut tota HBO:n sarjoja vielä ku on toi ilmanen kokeilukuukausi, mutta suosittelen sitä hirveesti jos Netflixin omistatte.

Game of Thronesista en edes jaksa alkaa :D Aika lailla kaikki mitä mieltä olen 8. kaudesta on puitu jo tuolla GoT topassa. TL;DR it sucked :D Vois ehkä mennä kattomaan kausia 1-6 sillon kun käsikirjottajilla oli käytettävissä SoIaF-kirjat joita lainata ja sarja oli vielä hyvä

Never underestimate the power of fanfiction

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #357 : 06.06.2019 19:22:55 »
The Walking Deadin katoin just sen verran mitä HBO:lla sitä oli eli 8. kautta, mutta useissa kohdissa kyllä kelailin vähän kun joistain hahmoista ja niiden tarinakaarista en juuri välittänyt. Siitä on vissiin myös 9. kausi, mutta en usko että tuun katsomaan sitä, sillä ton kasikauden loppu on oikeastaan aika hyvä kohta lopettaa kun juonellisesti ei jääny mitää isoo cliffhangeria.
Ihan hyvä sauma lopettaa, jos niikseen meinaa, koska ysikauden alussa tulee iso aikahyppy ja myös paljon uusia hahmoja kehiin. Siitä on fanit olleet montaa mieltä. Itse sanoisin, että käsikirjoitus ja tarinallisuus parani 7. ja 8. -kausiin verrattuna, mutta jollakin tapaa siitä myös tuli ehkä enemmän draamasarja kuin kauhusarja. Kaipa mikä tahansa sarja latistuu, kun jatkuu kyllin pitkään eikä ole enää sitä uutuudenviehätystä. Minusta tuossa sarjassa tekijöillä on isoin virhe ollut tappaa niin paljon hahmoja ennen aikojaan. Kun ei ehdi kiintyä entisiin, ei se tarinakaan enää niin jaksa kiinnostaa. Shokkiratkaisut eivät kanna kovin pitkälle, jos ei ole vahvoja hahmoja jatkamaan tarinaa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #358 : 10.06.2019 20:54:24 »
Martin-Green oli itselle uusi tuttavuus (en ainakaan muista hänen olleen TWD:n kolmella ensimmäisellä kaudella?). Hyvin hänkin kyllä roolinsa vetää. Vaikken aina ole ihan samaa mieltä hänen ratkaisuistaan - hahmolla tuntuu olevan välttämätön pakko päästä moraalisesti ylempään asemaan silloinkin, kun siitä ei ole hyötyä - kehityskaari on miellyttävää ja loogista seurattavaa.

Mitä muuten tykkäät Tillystä? :-D Tuntuu, että hän on eniten mielipiteitä jakava hahmo.
Sonequa esitti TWD:ssa Sashaa, joka kuitenkin oli sarjassa enimmän osan kausia, joskin sivuhahmona. Muistaakseni 2-3 -kaudelta eli vankilasta ja Woodburyn alkuajoista lähtien 7-kauden loppuun asti eli Alexandrian taisteluun. Jos muistat sisarukset Sashan ja Tyreesen. :) Sasha masisteli siinä aika paljon (no, olihan sillä siihen syytäkin), mutta oli myös rohkea ja vahva nainen joka oli paitsi tarkka-ampuja ja peloton taistelija, myös uskalsi rakastaa ja tehdä rohkeita päätöksiä. Minä tykkäsin, paitsi tietysti hahmosta, myös näyttelijästä, joka oli minusta viehättävä ja erityisen kaunissilmäinen.

Siinä mielessä minusta tämä Burnhamin rooli oli varsin vastaava; vahva naishahmo, joka kuitenkin tekee omia päätöksiä ja pyrkii toimimaan toisten hyväksi, vaikka se sooloilua vaatisikin. Ja tehtyään virheitä osaa myös ottaa niistä vastuun. Mikä minusta on hieno ominaisuus niin ihmisessä kuin hahmossakin. :)

Tilly vaikutti minusta kivalta ja sympaattiselta hahmolta, joka oppii siinä sarjan edetessä paljon itsestään ja löytää omaa tietään koko ajan enemmän. (Olen vasta katsonut kymmenisen jaksoa.) En olisi ajatellut, että tuollainen hahmo jakaisi mielipiteitä kovin vahvasti. Mitä ihmiset ovat siitä sitten olleet mieltä? Yleisesti ottaen sarjassa on minusta monta kiintoisaa ja omanlaistaan hahmoa, joista on helppo pitää.

Ohjelmissa on tärkeää, että on hahmo tai hahmoja, joihin voi kiintyä. En jaksa seurata tarinaa, jonka hahmoista en piittaa vähääkään, tai sitten vaaditaan jo todella erikoisen kiinnostava juoni. Pidän ensin hahmosta ja sitten vasta näyttelijästä, mutta parhaassa tapauksessa molemmista. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #359 : 11.06.2019 21:47:12 »
Itsekin kuulun siis näihin hieman nuivasti Tillyyn suhtautuviin, mutta kai häntä pidetään yleisemmin jonkinlaisena kulminaationa siitä, miten "feministinen" uusi Trekki on. En oikein tiedä, rasittaako Tillyn fanityttömäisyys Burnhamia kohtaan enemmän vai se, että itse en kyllä näe hänessä hänen osaamisestaan huolimatta sellaista johtajapersoonaa, joka Burnhamin mielestä tästä löytyy. :D
Minua jotenkin huvittaa tuo sarjan "feministiseksi" leimaaminen, koska luulen, että se on varmaan iso tekijä siinä, että itse pidän sarjasta. ;) Epäilinkin, että jostain tuollaisesta asennoitumisesta on ollut kyse kun luin, ettei sarja ollut saanut yleisellä tasolla kovin lämmintä vastaanottoa?

Aloin tässä ihan miettiä, mikä mielikuva minulle on Tillystä muodostunut. Alussa hahmon "ärsyttävyyttä ja rasittavuutta" alleviivattiin melkoisesti, annettiin käsitys että on pelkkä höpöttävä sählä suunnilleen kaikkien mielestä. Burnham alkoi olla tekemisissä hänen kanssaan lähinnä siksi kun oli pakko, ja koska muut joko pelkäsivät tai halveksivat häntä. Kuitenkin vain hetken kuluttua ilmeni, että Tilly olikin ihan normaali, ja tulkitsin että fiksu vielä kaiken lisäksi. Eli annettiin katsojan nähdä muutakin kuin se pintakuori. Tilly huomasi, että toinen ei ole sellainen kuin hän oli kuvitellut, ja sama toisin päin, ja siitä ehkä sitten syntyi jonkinasteinen ystävyys, vaikka sen lähtökohdat olivatkin pakotetut. Minusta oli hauska kontrasti, että vulkanuslaisten jäykkisten kasvattama tyttö joutui hyvin aktiivisesti tunnetilojaan selittävän tyypin kaveriksi. Se teki molemmille hyvää; toinen oppi hillitsemään itseään, toinen avautumaan ja antamaan tunteilleen tilaa. :)

Itse en myöskään nähnyt Tillyä sellaisena johtajapersoonana, mutta uskoisin että Burnham näki sellaista pinnan alla piilevää potentiaalia, enkä pitänyt kuviota epäuskottavana, vaikka kyllä se minuakin yllätti. Moni kiusattu ja syrjitty omaa paljon enemmän kuin antaa näkyä pinnalle päin. Uskon, että Tillyn itsetunnolle teki hyvää, että joku hyväksyi hänet ihmisenä, sellaisena kuin hän oli. Itseluottamus luo itsevarmuutta. Ja minusta empatiakyky on johtajallekin arvokas taito. Mutta saa nyt nähdä, miten tuo tarina jatkossa kehittyy. En ole mitenkään erityinen Tilly-fani, mutta en myöskään nähnyt syytä olla pitämättä hahmosta siinä missä muistakin. :) Voi jopa olla, että tämä keskustelu ja sen myötä asian pohdiskelu saakin kiinnostumaan hahmosta enemmän ja pitämäänkin siitä enemmän? Sen näkee kun ehtii katsomaan lisää.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~