Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154873 kertaa)

Xin

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #20 : 15.11.2013 17:10:09 »
Mä nyt tuun tänne omine juttuineni tai no kysymyksiseni. Himo kattoa joku leffa olis kova, mutta en oikein keksi mitään. Haluan katsoa jotain, missä kikkaillaan ajalla tai useat tarinat lomittuu yhteen. Jotain saman tyylistä kuin Mr. Nobody, The Fountain, The Curious Case of Benjamin Button tai Cloud Atlas. Osaiskaa joku suositella jotain? En nyt äkkiseltään muista mitä kaikkea oon nähnyt, mutta mutta :'D
Confess to yourself in the deepest hour of the night whether you would have to die if you were forbidden to write.
Dig deep into your heart, where the answer spreads its roots in your being and ask yourself solemnly -
must I write

turkinpippuri

  • Ar Dân
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #21 : 15.11.2013 18:35:32 »
Xin, Memento ei oo ehkä ihan tuollainen leffa mitä pyytelit, mutta siinäkin tavallaan kikkaillaan ajalla. Päähenkilö ei pysty muistamaan uusia asioita, kerronta ei etene kronologisesti, ja sellaista. Päiväni murmelina kans!
Pariisi, rakkaudella ja New York, I love you on kans katsomisen arvoisia. Kummatkin ovat pienistä tarinoista muodostuvia kokoelmia.
ja hetkeksi herää tunne: tapahtua voi mitä vaan
mutta harvemmin kuitenkaan
planeetat suis tu vat radoiltaan


avatar raitakarkilta

Xin

  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #22 : 16.11.2013 09:23:26 »
turkinpippuri Kiitos kovasti. Kaikki katsomattomia, pitääpä tsekata : )
Confess to yourself in the deepest hour of the night whether you would have to die if you were forbidden to write.
Dig deep into your heart, where the answer spreads its roots in your being and ask yourself solemnly -
must I write

unskilo

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #23 : 16.11.2013 10:59:43 »
Xin, Memento ei oo ehkä ihan tuollainen leffa mitä pyytelit, mutta siinäkin tavallaan kikkaillaan ajalla. Päähenkilö ei pysty muistamaan uusia asioita, kerronta ei etene kronologisesti, ja sellaista. Päiväni murmelina kans!
Pariisi, rakkaudella ja New York, I love you on kans katsomisen arvoisia. Kummatkin ovat pienistä tarinoista muodostuvia kokoelmia.
Muistui mieleen vielä yksi: 21 grammaa.
"To worship a great mystery was just to worship your own ignorance."

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #24 : 16.11.2013 20:14:20 »
No niin, nyt on viimein nähty Thor: The Dark World. Kuten ykkösosankin kanssa:

This movie, I like it. ANOTHER!

Trailerin perusteella vaikutti loistavalta, eikä tosiaankaan pettänyt. Siis se vain oli ihan tajuttoman hyvä! Tom Hiddlestonin ja Chris Hemsworthin tiimityöskentelyä oli ihana katsoa, pelasivat niin hyvin yhteen että oksat pois. (Ja rakastan Darcya, Darcy rulettaa! Haluaisin spin-offin, jossa päähenkilöinä olisivat Loki ja Darcy, jotka heittelisivät toisilleen sarkastisia kommentteja xD)

Ja ihan offina ne näytti Desolation of Smaugin trailerin ennen leffan alkua. Tuli kylmät väreet, kun Smaug puhui. Äää, miten tässä jaksaa oikein odottaa joulukuulle??
We had each other. That's how we won.

thefirenationattacked

  • naisten nainen
  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #25 : 20.11.2013 03:24:40 »
Tännekkös ne aamu-kolmen Catching Fire fiilistelyt tulee?

Pakkohan se oli yönäytös käydä kattomassa, kun tätä leffaa on odotettu jo vaikka kuinka kauan, ja kun kävi vielä niin kivasti että huomenna on meikäläisel vapaata niin ei haittaa tää valvominenkaan.
Catching Fire lyö kyllä ekan leffan kuus-nolla! Nyt ekaks tulee mieleen kehuu maisemia, jotka oli paljon parempia kun mä olisin ikinä osannu omassa päässä kuvitella, ja tokaks ylistän Jena Malonea! Ihan täydellinen Johanna, rakastuin Jenaan jo heti silloin ku se sai roolin, tiesin heti et Jenan 'hento' (kolmelt aamul en nyt muita sanoja keksi) ääni tulisi olemaan kiva kontrasti Johannan ärhäkkään luonteeseen. Oon jotenki niin häkeltyny leffan jäljiltä, etten muista oikein mitään, mutta kohtaus, joka on mun päässä kirkkain just nyt, on se missä spoilerJohanna kiroili haastatteluissa. Virnuilen tyhmästi ku vaan ajattelenki sitä, + tietty the infamous stripping-scene, mjiau ;).
Mags oli ihan yli-sulonen, oli kauheeta istua siellä kattelemassa sitä, kun tiesi mitä tapahtuu :(. Ja kai mun on Finnickin mainittava, se traaginen rantakolli, kymppi-plus! Ainoa juttu, mistä en Catching Firestä tykänny, oli Wiress. Kirjaa lukiessani kuvittelin aivan toisenlaista ns. mielenvikaisuutta, jotain etäisempää ja kyynisempää, kun tuo hymyilevä nainen leffassa. Wiress oli jotenkin tosi lapsekas, mistä mä, monet headcanonit keksineenä, en tykänny yhtään, koska mun Wiress ei ole tollanen. Tiedän, että kaikilla on omat kuvitelmat, mutta tää on mun henkilökohtainen valitus, ja varmasti monet on eri mieltä. Beetee taas oli ihan spot-on, sopi just mun headcanoniin.

Joo tota noin jäipäs leffan päähahmot nyt kokonaan mainitsematta, mutta mitäpä pienistä ;) Onko kukaan muu rohkea sielu uskaltautunut yönäytökseen?
Sie sind das essen und wir sind die Jäger!

miukeli

  • Blaubeere
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #26 : 20.11.2013 17:01:15 »
Lainaus
Onko kukaan muu rohkea sielu uskaltautunut yönäytökseen?
Minä myös ystäviäni kanssa, tosin me nyt ollaan leirissä tennispalatsin takana oltu sunnuntaista lähtien, niin ei ollut kummoinen matka leffateatterista ;D
Itsehän en siis ole kirjoja lukenut, ekan osan olen nähnyt pariin otteeseen ja pidän kyllä todella paljon siitä. Ja ainakaan mulla ei ollut mitään ongelmaa seurata juonta ja tapahtumia vaikken niistä paljoa etukäteen tiennytkään. Ihana tunnelma läpi leffan ja pidin kaikista näyttelijöistä, sopivasti toimintaa ja hiljaisempia hetkiä oli siroteltu matkan varrelle :)


Hohoo, enää pari päivää kun saan käsiini liput Hobittiin!!! Sattuuko kukaan finiläinen olemaan jonottamassa? Meijän vihreä teltta on tokana jonossa, saa tulla koputtelemaan jos haluaa juttuseuraa :D

Katherine Casandra

  • animaagi
  • ***
  • Viestejä: 56
  • after all this time
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #27 : 20.11.2013 17:19:35 »
Itse en oikein ole ikinä mitään kunnolla jonottanut, mutta nostan hattua kaikille odottajille, varmasti hyvä tunnelma siellä! :) Luultavasti odottelen hetken, ennen kun itse ryntään Hobittia katsomaan. Olen kyllä odottanut kakkos osaa jo tovin, sillä pidin ensimmäisestä osasta todella paljon. Suunnitelmissa olisi myös käydä katsomassa the Butler, jossa mm. Alan Rickman on roolissa.
the sea so still and calm, blue as the cloudless sky

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #28 : 20.11.2013 19:57:12 »
Enpä ole Hobitin lippuja jonottamassa, koska bestiksen opiskelujen takia menemme katsomaan DoSin vasta viikko ensi-illan jälkeen (sillon on muutenkin paremmin aikaa, kun meillä molemmilla on joululoma + meidän pikkusisaruksillakin alkaa loma niihin aikoihin). Kolmososan lippuja mennään kyllä aika varmasti jonottamaan ellei jotain odottamatonta tapahdu (niin kuin että velho tulee koputtelemaan ovelle ja sanomaan etsivänsä jotakuta mukaan seikkailuun). Olisi kyllä kiva nähdä DoS ensi-illassa, mutta kun ei vain onnistu. Mutta tsemppiä teille kaikille, jotka menette niitä lippuja jonottamaan^^
We had each other. That's how we won.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #29 : 21.11.2013 01:25:29 »
Oi, Catching Fire. Kaksi kertaa tultu nyt nähtyä taidokkaasti kutsuvierasnäytöksen ja yönäytöksen voimin. Siinä missä THG jätti aika kylmäksi ja taisin vain ragea ensimmäisen katselukerran jälkeen vikakohtia, onnistui CF ylittämään odotukset. Näin muutetaan kirjoja elokuviksi!

Liityn Jena Malonen hehkuttajiin! Rakastin neitokaista Sucker Punchissa ja olin enemmän kuin iloinen kuullesani, että hänet on valittu Johannan rooliin. Kyseinen hahmo kun on yksi suosikeistani. En joutunut pettymään - hissikohtaus meni aivan nappiin! Samaan syssyyn julistan taas kuolematonta palvontaani Jennifer Lawrenceen. Ihanan ilmeikästä toimintaa. Ja lopun close up, jossa Jen näyttelee pelkällä katseella, huh huh. Siis siinä on kyllä Oscarinsa arvoinen nainen. Eniten pelottanut Sam Claflin suosikkihahmoni Finnickin roolissa veti myös täysillä. Sam on söpö, toisin kuin Finnick the seksijumala, mutta emotionaalinen puoli sujui niin taidokkaasti ja herra otti hahmon haltuunsa selkeästi tietäen mitä teki ja tuntien tarinan, joten a+ täältä. Perun kaikki pahat puheeni!

Ärsytti ihan taukoamatta ne tekstitykset. Yli puolia lauseita ei oltu viitsitty suomentaa, tai ne menivät ihan väärin tai sitten kymmenen sanan litanja oli tiivistetty kahteen hassuun. Todella rasittavaa! SPOIL!Miinukset elokuvalle kirjaan nähden menevät kyllä Haymitchin backstoryn puutteelle ja Snown lapsenlapselle? Nauroin koko touhulle epäuskoisena :'D /SPOIL!

Francis Lawrencelle kaikki kiitos vakaasta kamerasta <3 Ja hyvin eheästä kokonaisuudesta. Perjantaille olisi varattuna liput kolmatta kertaa varten ja sunnuntain näytökseen jo ostettuna ;p Hups.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


thefirenationattacked

  • naisten nainen
  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #30 : 21.11.2013 15:12:03 »
Lainaus
SPOIL!Miinukset elokuvalle kirjaan nähden menevät kyllä Haymitchin backstoryn puutteelle ja Snown lapsenlapselle? Nauroin koko touhulle epäuskoisena :'D /SPOIL!
spoilMutta eikö Snowlla ollut kirjassakin lapsenlapsi? Eikös Johanna maininnut asiaa Mockingjayn lopussa kun ne äänesti siitä viimeisestä Nälkäpelistä?
Mä pidin niistä lapsenlapsi-kohtauksista. Snown hahmo on aina kiehtonut mua, olen aina miettinyt että onkohan sillä joku, kenestä se välittää. Kirjoissa Snow kuvattiin vaan antagonistina, joka ei melkein edes ollut ihminen, vaan pelkkä pahuuden ruumiillistuma, siksi musta oli kiva, että leffassa nähtiin Snown inhimillisempi puoli, varsinkin kun niitä kohtauksia katsellessa ei tullut edes mieleen, että tuossa istuu mies, joka on vastuussa satojen lapsien murhasta. Kaikesta huolimatta, Snowkin on vain ihminen, ja se siinä on just häiritsevää, että tuo pahuus on ihmisen aikaansaannos.
Sie sind das essen und wir sind die Jäger!

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #31 : 21.11.2013 18:16:02 »
Oliko tosiaan, että se löytyi kirjastakin? Noh, sitten se selittyy. Onhan Snow toki myös vain ihminen, mutta koen silti, että elokuvissa hänestä on tehty vähän turhankin ristiriitainen - ensimmäisen elokuvan jälkeen kaverini luuli, että hän on hyvis :'D
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #32 : 22.11.2013 22:11:06 »
Tänä vuonna on ollut aivan mahtava elokuvasyksy! Ensin Thor 2, sitten Catching Fire. Ja vuosihan tietysti huipentuu Hobitin kakkososaan.

Catching Firestä voisin itsekin sanoa jotain. Olen todella uusi Hunger Games -fandomissa, sillä trilogian luin läpi muutama päivä sitten ja ykkösleffan katsoin joskus vuosi sitten, joten taidan tyytyä aika kevyeen analysointiin. : D Muttasiisjoo. Tykkäsin itsekin tosi paljon tästä leffasta. ´(Ykkönenkin oli minusta aika hyvä eikä minua muuten pätkääkään haitannut käsikameroilla kuvaaminen, sehän vain elävöittää leffaa ja vahvistaa vaikutelmaa, että tarina kerrotaan Katnissin näkökulmasta.) SPOILER Kakkosleffaan on todella onnistuneesti sisällytetty kaikki oleellinen. Jennifer Lawrencen näyttelijäntyö on jälleen ilmiömäistä. Pari kohtausta olivat erityisen riipaisevia ja yllätyksekseni vuodatin jopa pari kyyneltä niitä katsellessani. Toista en enää muista, mutta toinen oli se karmaiseva matkijanärhikohtaus. En leffaa katsellessani ehtinyt ajatella pois jätettyjä juttuja, mutta nyt kun aiemmat postaajat mainitsivat muun muassa Haymitching pelin, niin kyllä, tämä häiritsee nyt hiukan. Mutta enemmän minua ärsyttää se, ettei Vyöhykettä 13 tuotu oikeastaan esille kuin vasta aivan loppumetreillä. Olisin toivonut, että Katnissin löytämät kasivyöhykkeen pakolaiset tai edes jotain Vyöhyke 13:n asuttamiseen viittaavia yksityiskohtia olisi sisällytetty leffaan. SPOILER
Oliko tosiaan, että se löytyi kirjastakin? Noh, sitten se selittyy. Onhan Snow toki myös vain ihminen, mutta koen silti, että elokuvissa hänestä on tehty vähän turhankin ristiriitainen - ensimmäisen elokuvan jälkeen kaverini luuli, että hän on hyvis :'D
SPOILERItse pidän tavasta, jolla Snow esitetään leffassa. Kirjoissa on ok, että Snow on enimmäkseen etäinen, koska ne kuitenkin kerrotaan Katnissin näkökulmasta. Elokuvassa sama ei toimisi. Snow'n kohtaukset ovat siinä mielessä kiehtovia, että ne antavat hetkeksi mahdollisuuden nähdä asiat Capitolin ja järjestelmän näkökulmasta. Tätä eivät kirjat mahdollista. Tämän vuoksi on oikeutettua sanoa, että elokuvissa Snow on ristiriitainen henkilöhahmo, sillä sitähän hän todellisuudessa onkin. Kirjoissa se ei niin hyvin ilmene juuri sen takia, että tarina on Katnissin kertoma, mutta elokuva kuvaa tätä puolta paremmin. En itse pidä Snow'ta varsinaisena pahiksena, antagonisti on parempi sana. Toki etenkin vyöhykkeiden näkökulmasta Snow on oikea sortaja, mutta myös oman aikakautensa ja yhteiskuntaluokkansa kasvatti. Hän uskoo systeemiin ja sen välttämättömyyteen (vaikka tunnustaakin sen haurauden ja ongelmat), mutta kuten Matkijanärhessä selviää, hänkin voi joutua muiden pelinappulaksi. Pidin myös tavallaan Snow'n lapsenlapsen mukaan tuomisesta. Se jos mikä muistuttaa että, jopa Snow on pohjimmiltaan ihminen inhimillisine motiiveineen. SPOILER

//Edit: Oho. Satuin äsken vilkaisemaan televisiosta paraikaa tulevaa Mission Impossiblea ja oikein hätkähdin, kun tuttu naama Philip Seymour Hoffman (Plutarch Heavensbeen näyttelijä) näkyi yllättäen ruudussa. : D Sanokaa muuten, etten ole ainoa ihminen jonka mielestä PSH (ja muuten myös David Caruso) näyttää vähän Nalle Puhilta. *köhöm*
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013 22:13:30 kirjoittanut Varjuska »

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #33 : 23.11.2013 11:54:49 »
Catching fire tuli itse katsottua 20.11. päivänäytöksessä (harvemminpa tulee leffoja katsottua elokuvissa 14:15 alkaen :'D), kun Kuopiossa ei jostain tuntemattomasta syystä ollut yönäytöstä ollenkaan.

Aika paljon samoilla linjoilla olen aiempienkin kommenttejen kanssa, että tämä oli huomattavasti Hunger Gamesia parempi. Ja itse pidin tuosta Snown lapsenlapsesta. Tiesin kyllä, että lapsenlapsi on, mutta olisin kirjoissakin ehkä halunnut siitä hieman tietää enemmän ja laajemmin Snown hahmosta SPOILER Matkijanärhi: Kun kuitenkin lopussa selviää ettei Snow olekaan pääasiassa se pahin, tavallaan. Ja se oli hieman hämmentävää toisaalta, kun kirjoissa se kuvattiin kokoajan verenhajuisena pahoilesena tyyliin ilman inhimillisyyttä ollenkaan.

Kai tämäkin on SPOILER kun kyse on kirjassa olevasta kohtauksesta ja elokuvan lopusta:
Leffaa katsoessa en edes tullut ajatelleeksi sitä, että Vyökykkeen 13 pakolaiset puuttuivat, vaikkei kirjan lukemisesta ole pitkäkään aika. Hyvin siinä mielessä onnistuttu elokuvan tekemisessä, että kohtauksen pois jättäminen ei jättänyt suurta aukkoa, vaikkakin loppu tuli sitten tietysti yllätyksenä. Toisaalta se olisi ollut aika tärkeää kun Vyöhykkeestä 13 ei juurikaan elokuvissa ole mainittu tai kerrottu kuin ohi mennen, joten nyt jälkeenpäin ajateltuna ne pakolaiset alkavat tuntua tärkeämmiltä jo senkin vuoksi. Olisin myös halunnut kuulla Haymichin tarinaa, koska lemppari. Luulisin kyllä, että elokuvan tekijöillä on vielä mahdollisuus liittää Vyöhyke 13 pakolaiset Matkijanärhi elokuvaan. Mutta sen kyllä huomasin ja ärsytti, kun elokuvassa ei ollut niitä palvelijoita (en saa millään mieleeni, millä nimellä niitä kutsuttiin), joilta on leikattu kieli! Tai olihan siellä yksi taustalla, mutta siis kun niillähän nimenomaan Katnissia kiusattiin you know. Sekavasti selitettynä taas, mutta kuitenkin puuttuvat kohtaukset olisivat kyllä voineet ollakin leffassa, vaikka aika hyvin tuo toimi ilmankin. Kaikkea kun ei valitettavasti voi saada elokuvaan, mitä on kirjassakin.

Jotenkin aivot lyö tyhjää tällä hetkellä. D: Mutta hehkutetaan nyt myös Jenaa Johannana, joka oli aivan uskomaton ja tietysti Jennifer aivan loistava Katniss, edelleen.  :-* Minä taas en saa päähäni mahtumaan, että Finnick näyttäisi tuolle, en sitten millään ja ärsyttää siltäosin ettei se hahmo näytä tai tunnu omalta, vaikka yritystä ja tuntemusta hahmoon olikin, kuten unrealistic sanoi. Ei vain napannut, mutta se voi johtua niin vahvasta headcanonista sen hahmon osalta myöskin.

Niin ja Hobittiin liput varattuna yönäytökseen! <3
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 13:03:43 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #34 : 23.11.2013 18:53:03 »
Vihan liekit tsekattu!

Olen lukenut tämän trilogian pariin kertaan ja Vihan liekit nousi jo ensimmäisellä lukukerralla suosikiksi. Siinä vaan oli jotenkin enemmän sisältöä ja jännittäviä tapahtumia kuin ensimmäisessä osassa mikä on huvittavaa koska yleensä jatko-osat eivät yllä ensimmäisen tasolle.

Huomaa, että ensimmäinen elokuva oli jo omalta osaltaan menestys koska jatko-osaan on käytetty paljon enemmän rahaa ja aikaa. Sen miljöö on jotenkin paljon upeampi kuin ensimmäisessä osassa.

Elokuva alkaa melko pitkälti siitä kun Katniss ja Peeta lähtevät voittokiertueelleen vyöhykkeille. Elokuvaan oli loistavasti saatu ylös Katnissin tunnetilat sekä vyöhykkeillä paistava suru, viha ja kaikennielevä epätoivo. Kapina on kytemässä.

Jouduin oikeastikin pariin kertaan nieleskelemään kyyneleitä elokuvassa koska siinä vallitseva raskaus tavoitti katselijansa. Vihan liekit olikin minun mielestäni paljon surumielisempi ja brutaalimpi kuin edeltäjänsä vaikka huumoriakaan ei oltu unohdettu kaiken sen vakavuuden keskellä.

Pakko sanoa, että päänäyttelijät osuvat rooleihinsa kuin nyrkki silmään ja Lawrence sen kuin parantaa roolisuoritustaan ilmiömäisesti. Finnickin näyttelijä oli myös aika nappivalinta vaikka jäinkin odottamaan ehkä hitusen enemmän vielä sitä kirjan Finnickiä.

Yksi elokuvan parhaista hahmoista oli ehdottomasta Johanna, joka veti räävittömästi rooliaan ja kirvoitti hymyn useammin kuin kerran. Myös muut hahmot olivat minusta hyvin valittuja ja koskettavia jokainen omalla tavallaan.

Areena oli upeasti toteutettu ja kaikki efektit saivat hengen melkein salpaantumaan. En vain yksinkertaisesti löydä mitään moitetta visuaalisesta puolesta.

Loppu tottakai jäi kutkuttavaan kohtaan, mutta kirjan lukeneena sai jonkinlaista rauhaa siitä kun tiesi mitä odottaa jatkolta. Vihan liekit ylitti totaalisesti kaikki odotukseni ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #35 : 24.11.2013 20:19:43 »
Kävin myös kattomassa eilen Vihan liekit ja liityn positiivisesti yllättyneiden joukkoon. Itseasiassa tykkäsin kyllä ensimmäisestä kirjasta enemmän kuin toisesta, mutta leffoissa tää käänty päälaelleen. Jotenkin tää vaan kolahti ja herätti enemmän tunteita.

Finnickin näyttelijä oli myös aika nappivalinta vaikka jäinkin odottamaan ehkä hitusen enemmän vielä sitä kirjan Finnickiä.

Mä taas muistelin, että kirjaa lukiessani en jotenkin tykänny koko hahmosta, mutta ton leffan jälkeen kyllä mieli muuttu! Olin ihan et OMG nyt mulla on Galen lisäks toinenkin lemppari ;D Muutenkin kyllä näyttelijävalinnat on kohdillaan, en taida keksiä yhdestäkään pahaa sanottavaa. Tulipa taas fiksu kommentti...

Tykkäsin! Käykää katsomassa!


ava & bannu © Inkku

Black Pearl

  • Unicorn
  • ***
  • Viestejä: 212
  • It tastes like pink. IT TASTES LIKE PINK!!!!!!!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #36 : 24.11.2013 21:46:46 »
Jeah, Vihan liekit nyt nähty ja kyllä munkin on pakko vaan tulla sitä hehkuttamaan :D

Sisko kävi kattomassa sen jo keskiviikkona ja ylisti maasta taivaisiin niin tiesin kyllä et mahtava leffakokemus tulossa mut silti onnistuin yllättymään positiivisesti :)

Tää leffa oli mun mielestä paljon ykkösosaa onnistuneempi vaiks ehkä kirjana tykkäsin ykkösestä enemmän, en tiiä miks. Vaiks se oli pitkä, ei missään vaiheessa tullut sellasta "hohhoijaa, lopu jo" -fiilistä vaan se onnistui pitämään mielenkiinnon yllä koko ajan. Nälkäpeli on kokonaisuudessaan tosi miten sitä nyt sanois synkkä tarina (paljon synkempi kuin joku Twilight esimerkiks :D) ja varsinkin leffan alkupuoli oli musta tosi rankkaa katottavaa kun siinä kuvattiin tosi onnistuneesti Capitolin julmuutta kuin se kohtelee ihmisiä kuin jotain nukkeja D: Ja se Katnissin puhe Ruesta ja se mies siellä Vyöhykkeellä 11 :'( Siinä kohtaa sai vähän taistella kyyneliä vastaan. Mutta joo, siis musta tää onnistui olemaan vielä rankempi elokuva kuin Nälkäpeli, katotaan sit mitä Matkijanärhet tuo tullessaan :)

Ja lempihahmo... ei oikeesti, rakastuin Johannaan heti. Se hissikohtaus... voi luoja 8'DD Jena oli ihan täydellinen ja veti kaiken täysillä ja häpeilemättä. Niin ja Mags... aawwss <3 Seriously, I died. Finnick oli kyllä tosi hyvännäköinen ja Sam oli hyvä siihen rooliin mut mulle ei oo vaan syntynyt sellasta Finnick-hysteriaa kuin kaikille mun tutuille jotka nyt ees vähän tykkää Nälkäpelistä :D Muutenkaan mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa kenenkään roolisuorituksesta, Jennifer on aivan ilmiömäinen Katniss ja äskölddslöös.

Elokuva jäi kyllä tosi ärsyttävään kohtaan varsinkin niille jotka ei oo kirjoja lukeneet. Itseä se ei nyt niin kauheesti jäänyt kaivelemaan kun kuitenkin tiiän perusjuonen ja näin. Vähän harmitti kuitenkin se et kaikki kohtaukset meni vähän pikakelauksella (se on nyt periaatteessa ymmärrettävää kun eihän elokuvaan nyt voi kaikkea kirjan sisältöä mahduttaa) ja monia tärkeähköjä juttuja oli jätetty kokonaan pois mut ei se nautintoa kuitenkaan suuremmin häirinnyt :)

Niin kuin muutkin, tykkäsin hirveesti ja suosittelen lämpimästi kattomista kaikille. Ja oli se niin hyvä et ehkä vois toisenkin 12 euroa vielä tuhlata lippuun ja mennä joku viikonloppu uudestaan :3

♥ 19.5.2009-20.3.2015 ♥

Black Pearlin tipuset ja Black Pearlin avatarha.

Ava by Ametrine, banneri by raitakarkki

Melkor

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #37 : 25.11.2013 00:16:53 »
 Thor: The Dark World katsottu ihana leffa  :)
Liput Hobittiin varattu, olisin halunnut jonottaa lippuja, siellä varmaan upea tunnelma.
There is no good and evil, there is only knowledge and those too weak to seek it.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #38 : 25.11.2013 22:36:20 »
Vihan liekit katsottu! Spoilereita luvassa tässä viestissä, suosittelen skippaamaan kokonaan jos leffaa ei oo nähnyt :)

Todellakin oli niiiiin paljon parempi kuin ykkösosa, jee oon niin ilonen että tällä kertaa tärppäsi! Siis oikeesti, siinä missä ykkösosa tuntui väkisin väännetyltä elokuvalta joka oli vaan pakko saada nopeesti pihalle rahaa tekemään, toi kakkonen vaikutti oikeesti siltä että itse tarinaan oli panostettu ja nähty vaivaa ja aaah ihanaa. Siis oli totta kai tuossakin sekä plussia että miinuksia mutta kaiken kaikkiaan oon niin iloinen että se yleisilme oli saatu kuosiin. Kaikki kuvaustyyleistä vuorosanoihin (no okei "that is mahogany!" on voittamaton edelleen) ja lavastuksista puvustukseen oli paljon parempaa kuin Nälkäpelissä.

Tykkäsin erityisesti että nyt tää oli nimenomaan Katnissin tarina, katsoja eli täysin Katnissin näkökulmasta hänen tunteidensa ja ajatustensa kanssa. Tämä toki johti siihen että sarjan pojjaat Gale ja Peeta jäivät vähän vähemmälle huomiolle - olin oikeasti aika pettynyt että niiden merkitys jäi toisaalta tosi pieneksi mikä heikensi tehoa siltä draamalta joka liittyi Katnissin ystävyys/rakkaus-suheisiin molempia kohtaan. Imo myös ne Snown kohtaukset oli tehokeino siihen, että se hyvispahis-asetelma joka varsinkin leffoissa on usein tärkeä, korostuisi. Lisäks myös piti saada tuotua esille se fakta että pelinrakentaja ei ollutkaan siltä miltä näytti ;) Ainoa mikä mua askarrutti oli kohtaukset Snown lapsenlapsen kanssa, en ihan tajunnu mitä niillä haettiin. Inhimillistettiinkö Capitolia vai tehtiinkö Snowsta vaan entistä mädempää ja inhottavampaa henkilöhahmoa kun se oli niin imelää poikaa sen lapsen kanssa, vaikka oikeesti tapatti ihmisiä vallan takia?? Idk, ehkä tarkoituksena oli tehdä molempia.

Mutta niin siis, Jennifer Lawrence Katnissina on viimein saanu mun täyden hyväksynnän - ei siis sillä etten rakastaisi JLawia mutta kun se castattiin Katnissiks niin olin vähän :o koska se ei sopinu mun Katniss-muottiin about lainkaan... :D Nyt asia on jees! Sama Peetan ja Galen kanssa, molemmat hoitivat roolinsa moitteettomasti. Jena Malone Johannana oli myös jotain mikä ei mun mielikuviin sopinut yhtään, mutta hyvin hänkin roolinsa veti ja näyttelytyöltään oli nappisuoritus Johannana! Vaikka tbh olin koko ajan vähän silleen "siis Johanna on TUON näköinen?!", vähä sama fiilis ku kärkikolmikosta ekassa leffassa ;D Kai mä tuostakin yli pääsen. Sam Claflin Finnickinä oli taas sitten ulkonäöllisesti hyvinkin jees, mutta varsinkin alussa mä tulin hirveen epäluuloiseks että "oliks Finnick tollanen???". Loppua kohden tilanne tasoittui ja viimeistään siinä lintujen hyökkäyksessä mun Finnick/Annie-fiilikset levis ihan täysin ja purin vaan alahuulta tippa linssissä.

Okei, se näyttelijähehkutuksesta, sovitaan että kukaan ei ollut pohjanoteeraus ja kaikki on plussaan päin :D Haluaisin nimittäin erityisesti kehua sitä tapaa, millä leffa sai katsojan otteeseensa juurikin tuon Katnissin hahmon avulla. Nyt kun oli näin selkeesti keskitytty yhteen hahmoon eikä niinkään sellaseen ekan leffan "köyhät vs. rikkaat"-asetelmaan josta jäi vähän pliisu vaikutelma, katsojan oli paljon helpompi samaistua koko touhuun. Katsoja sai tietää juttuja sitä mukaa kuin Katnisskin ja jos ei olis kirjoja lukenu niin se yllätyksellisyys ois varmaan jotain kokemisen arvoista. Tykkäsin myöskin siitä että katsojalle se sama rebel-aate kasvoi vähän samaa matkaa kuin Katnissilla; tykkäsin just tosta että siitä ei oltu tehty mitään vapahtajaa, joka ois toki hahmona vahva ja leffassa toimisi. Sen sijaan pysyttiin uskollisena kirjalle, jossa Katniss myös vähän ku kasvaa siihen Mockingjayn rooliin kaiken jälkeen mitä tapahtuu. Ja ei oikeesti oltu kaunisteltu sitä asiaa, että Katnissille ekana tulivat perhe ja läheiset, jotka sytytti siinä ton kipinän, ei niinkään mikään "haluan pelastaa koko maailman" jnejne. Ja oikeesti en mielestäni itke kovin helposti mut nyt nousi pala kurkkuun tosi monessa kohtaa, voi sydänparkaani :'( Jotenkin se koko mielenosoituksellinen ja vallankumouksellinen tunnelma rakennettiin tosi taitavasta ja viimeistään siinä vikassa kohtauksessa kun Katnissin ilme oli jotain sanoinkuvaamattoman siistiä tuli sellane fiilis että nyt haluun nousta barrikadeille ja osottaa mieltäni, aah se oli mahtava lopetus.

Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen siihen että ne on saavuttanu sen missä eka leffa failasi. Tosiaan ohjaajavaihdoksen huomaa ja uskallan odottaa suuria lopuilta osilta (kolmoskirja on käsittääkseni jaettu kahteen osaan, vai??). Vihan liekit saa suosituksen siis minultakin! :)
in the bleak midwinter

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 437
  • © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #39 : 05.12.2013 15:04:08 »
Ite oon käyny kattomassa Vihan liekit nyt kaks kertaa, ekan kerran kävin heti ensi-illan jälkeen ja toisen kerran viime sunnuntaina, mut vasta nyt lueskelin tätä keskustelua tarkemmin. Aattelin et kai sitä vois itekin käydä jonkun sanasen sanomassa. Viesti saattaa sisältää spoilereita, joten älä lue tästä eteenpäin, jos et tahdo spoilaantua!

Voin sanoo, että tykkäsin tosi paljon. Tykkäsin siitä, miten hyvin tuo oli tehty kirjan mukaan. Toki oli siellä jotain juttuja, minkä puuttuminen vähän harmitti (kuten Haymitchin peli ja avoxit), mutta enimmäkseen elokuva oli hyvin toteutettu. En oo oikein ikinä osannu olla kauheen kriittinen castauksien suhteen (johtuu ehkä osittain siitä, että katon ylipäätään aika vähän elokuvia) ja olin tyytyväinen Vihan liekkien castauksiin. Ehkä noi jotenkin osu aika lähelle omaa headcanonia, koska yhdenkään kohdalla ei tullu sellasta 'ei tuo voi olla tuo' -reaktioo. Mags oli ihana ja Jena Malone onnistui nostamaan Johannan pisteitä, ite kun en hahmosta niin paljoa kirjoja lukiessa välittänyt. Kaiken kaikkiaan näyttelijät veti sen verran hyvät suoritukset, että minuun uppos ainakin. Ei voi kun hattua nostaa.

Ainoa juttu, mistä en Catching Firestä tykänny, oli Wiress. Kirjaa lukiessani kuvittelin aivan toisenlaista ns. mielenvikaisuutta, jotain etäisempää ja kyynisempää, kun tuo hymyilevä nainen leffassa. Wiress oli jotenkin tosi lapsekas, mistä mä, monet headcanonit keksineenä, en tykänny yhtään, koska mun Wiress ei ole tollanen. Tiedän, että kaikilla on omat kuvitelmat, mutta tää on mun henkilökohtainen valitus, ja varmasti monet on eri mieltä.
Mutta kirjassahan Wiress oli just ainakin areenalla kuvattu vähän lapsekkaana? Lapsekkaana, mutta kuitenkin fiksuna ja intuitiivisena. Ja ainakin Katnissin näkökulmasta Wiress ja Beetee vaikutti mukavilta, koska se taisi olla fiksuuden lisäksi toinen syy, miksi Katniss halusi heidät liittolaisikseen. Ihan mielenkiintoista, miten erilaisia mielikuvia ihmisillä on eri hahmoista. Miusta kun Wiress taas oli leffassa just täydellinen. : D

Ja oikeesti en mielestäni itke kovin helposti mut nyt nousi pala kurkkuun tosi monessa kohtaa, voi sydänparkaani :'(
Ihan samat fiilikset miulla! Tuntu et vähän väliä meinas olla tippa linssissä, haha. Plus kylmiä väreitä meni monessa kohtaa!

Kokonaisuudessaan tykkäsin Vihan liekeistä paljon. Voin suositella! Matkijanärhen ekaa osaa odotellessa.


i lost my heart / my home is the ocean