Aah, Olavi Uusivirta! Tunnustaudun mm. Pimeyttä, Pariisin Kevättä, Samuli Putroa, Samae Koskista, Tiisua, Simaa ja Olavia kuuntelevaksi suomi-indie-hipsteriksi. Viime syyskuussa varovasti toivoinkin uutta levyä Olavilta, ja sieltähän se tulikin! Valitettavasti koulukiireiltä en ole ehtinyt edes musiikkia kuuntelemaan, joten kuuntelen parhaillani uutta levyä vasta toista kertaa. Olin faniudessani kovin myöhäisherännäinen: aluksi en oikein tykännyt On niin helppoo olla onnellinen -biisistä, sitten tuli biisejä kuten Tiet etäisyyksiin ja Nukketalo palaa, jotka kolahtivat mutta ei sen suuremmin. Viime vuonna kävin kokemassa Olavin Provinssi-keikan eturivistä ja olin menetetty tyttö. Provinssissa nähdään viimeistään taas.
Kun kerran täällä oli muitakin Olavin kuuntelijoita, niin jakakaapa lempibiisinne samantien!
Mun on aivan mahdotonta valita vaan yhtä, mutta kova kolmikko nelikko olis Rakastajat, Reeperbahn, Ollaanko tämä kesä näin ja Mannerlaatat. Näistä Rakastajat kuuluu ehdottomasti mun mielestä maailman parhaimpiin biiseihin, se iski ensikuuntelulla suoraan sydämeen ja sinne jäi. Hiukan oon katkera, ettei sitä oo Olavi-levyllä, koska haluaisin luukuttaa sitä autossa ihan levyltä enkä Spotifysta. Reeperbahn ja Ollaanko tämä kesä näin on mun kesäbiisit, ja Mannerlaatat taas kiteyttää rakkaan kotiseutuni Etelä-Pohjanmaan syvimmän olemuksen. Voisin jatkaa tätä lempibiisieni listaa ihan loputtomasti mutta jospa nyt mennään näillä.
Hukan ja Maman debyyttialbumia odotan vieläkin, onneksi heiltä tulee perjantaina ulos kaikista teasereistä päätellen aivan ihana uusi sinkku Sun pitäis olla mun! En malttaisi odottaa että pääsen Hukan ja Maman levynjulkkareille tanssimaan.
Mulla alkaa jo iskeä päälle joku keväthuuma, kun tekisi mieli käydä keikoilla pomppimassa ja löytää uusia ihania bändejä! Vähän reipas vuosi sitten aika lailla sattumalta löysin mun nykyisen ykköslempparibändin, Pimeyden, ja näidenkin viimeisimmästä keikasta on jo hirveästi aikaa. Katsoin vasta äsken hiljattain julkaistun Pimeyden Urheiluhullu-coverin, ja ai että kuinka ihana sekin oli. Kauhea ikävä kesää ja keikkoja.