Kirjoittaja Aihe: May I Have Your Leg?(K-11, Kelmit) VIIMEIN JATKOA: 10.6.12!!  (Luettu 98879 kertaa)

Neruri

  • ***
  • Viestejä: 308
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #40 : 02.09.2007 11:43:05 »
Olen unohtanut ficcejen lukemisen pitkäksi ajaksi, en edes tiedä miksi. Eilen sitten päätin mennä hunajaherttuaan ja tajusin, että olin unohtanut tämänkin ties kuinka pitkäksi ajaksi (johtunee varmaan siitä kuukauden tauosta?).

Eniveis, rakastan tätä. <3 Osaat kirjoittaa hyvin mielikuvituksellista tekstiä, eilen nauroin maha kippurassa turbopapoille ja vastaaville jutuille ja tänään sitten itkin tuossa viimeisessä luvussa. Hyvää työtä, ei voi muuta sanoa. Haluan itsekin yhtä ihanan poikaystävän kun James. Galleriassa on muuten kaksi poikaa, jotka muistuttavat minua Siriuksesta ja Jamesista. (KeDa, ja room) Tiedä sitten, olenko ainoa, joka ajattelee noin.. :D

Ainoa miinuspuoli on se, että tekstissä on aika paljon yhdyssanavirheitä. Eihän ne sinällään kauheasti haittaa, kun teksti on niin hyvää, mutta kyllä ne vähän pomppii silmille, pakko myöntää.

Toivoisin pian jatkoa.

Kiitos.
You wanna play with dolls?

killin

  • *
  • Viestejä: 2
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #41 : 03.09.2007 16:48:45 »
oi tää oli niin mahtava<33 ekaa kertaa nyt kirjottelen kenellekkää, eli olit eka ;D
kyynel meinas kyl tulla ku luki tota tekstiä :'<
aivan ihana <33 ei muuta voi sanoo, jatkoa PIAN<3<3
toivottavasti osasin lähettää tän oikeesee paikkaa o.o :D

killin

  • *
  • Viestejä: 2
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #42 : 03.09.2007 16:54:03 »
oijoi! osasin lähettää sen oikeesee paikkaa :DD
eli nyt tuut saamaa kommenttii, ei välttämättä rakentavaa mutta muuten vaa ;D

kelmifickit on niiiiiiiin ihania<3 melkeempä ainoita mitä luen :o <3
ja tää on yks niist parhaista :> aww.. surettaa toi Jamesin äidin tapaus :'<< mut onneks sil on Lily <3

Mitäköhän kieroo se will on keksiny :s
koht on huispausmatsi <3 :D tuun joka päivä kattoo jos ois uutta tekstii laitettu ;D
Jatkoa<3<33!

SutsannaP

  • ***
  • Viestejä: 33
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #43 : 04.09.2007 18:46:27 »
itkin niin monta kertaa oli niin surullinen, seuraavan täytyy olla ilosempi tai itken koko ajan tätä lukiessani ihanaa tekstiä
Meistä tuli vaan tummunut muisto. Hiljaisuus pimeydessä.

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #44 : 06.09.2007 17:48:41 »
Oooh...

Todella ihana. Monta kertaa nousi kyyneleet silmiini. Ja on aina pakko lukea uudestaan, ja uudestaan. Miten jotkut ovat näin hyviä kirjoittamaan, tai edes kuvailemaan asioita? No, jatkoa toivoisin..

~Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Neruri

  • ***
  • Viestejä: 308
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #45 : 08.09.2007 16:07:59 »
Ev, missäs jatko viipyy? :b Anteeksi, en osaa oikeasti odottaa. Haluan vain tietää, mitä tulee tapahtumaan. Tää on liian hyvä ja koukuttava ficci. :'D
You wanna play with dolls?

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #46 : 09.09.2007 11:37:51 »
Oho o.Ô näin monta kommenttia oO kiitos teille ihanille ihmisille ;> Joo, Neruri kysyit tossa että missä jatko viipyy: tulin eilen Rhodokselta (oli muuten lämmin viikko!), joten en koneen ääreen ole päässyt. Tänään pitää tehdä aikasmoinen kasa läksyjä, mutta varmasti illemmalla laitan jatkoa :)

Joo, monet teistä sano että tuolla on virheitä (yhdyssanavirheitä), ja se kyllä uskon. Minulla on kyllä beta, mutta en viitsi vaivata häntä näillä vanhoilla luvuilla, jotka hän on joskus muinoin betannut. Betatut luvut hävisivät koneeltani, kun se meni rikki, joten nyt kun laitan tätä ficciä taas tännet takaisin alusta asti, tarkistan (tai ainakin yritän tarkistaa) nämä luvut itse. Samalla lisäilen joitakin juttuja täydentääkseni joitain kohtia. Anteeksi kamalasti niistä monista kirjoitusvirheistä, mutta ainakin minä olen sokea omille kirjoitusvirheilleni vaikka lukisin sata triljoonaa kertaa tekstin läpi. Juu, mutta. Toivottavasti ne virheet ei hirveästi häiritse, yritän olla vieläkin tarkkaavaisempi (mulla muuten on kamalasti ongelmia yhdyssanojen kanssa. vaikka kuinka yritän miettiä onko jotkin sanat yhteen, aina ne menee väärin oO mikähän siinä oikein on ettei sitä ymmärrä :D nyt meni kyllä offille...)

Juu, eli jatkoa laitan varmaankin tänään :)

Ev

ps. Kiitos vielä ihanista kehuista kaikille ;)
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

Neruri

  • ***
  • Viestejä: 308
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #47 : 15.09.2007 14:40:25 »
Millonkas sitä jatkoa tulee?  ;)  Ää, ei malttaisi odotella. ^^

^ Hyvä esimerkki turhasta viestistä.
You wanna play with dolls?

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #48 : 15.09.2007 16:06:49 »
Missä jatko on??? *katselee ympärilleen*

Joo, ei tahtois hoputella mut tää on niin ihana, et odottelisin jatkoa.

Ei muuta,
Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)11. luku: 29.8.
« Vastaus #49 : 15.09.2007 19:50:58 »
Helou! Tässäpä olisi lisää luettavaa, ja anteeksi kun en laittanut tätä jo viime viikolla. Olen jokseenkin tyytyväinen tähän, koska tässä alkaa olla jo jopa jotain kirjoituksen makua, joten ilolla laitan tämän tänne teille luettavaksi :)

Nauttikaa!
Ev
ps. Korsetti, mistä oot hankkinu ton sun avan? Se on vaan jotain niin ihanaa <3

12. Kurpitsajuhla

Seuraavana aamuna, kurpitsajuhlien aamuna, James ei olisi halunnut nousta laisinkaan ylös. Päätä jomotti liiallinen itkeminen ja mieli oli muutenkin maassa edellispäivän masentavan teeman jäljiltä. Hän oli nukkunut huonommin kuin koskaan aikaisemmin elämässään. Lapsuuden muistot olivat tulvineet uniin salakavalasti ja valvottaneet Jamesia puolet yöstä. Kuitenkin hän tiesi, että olisi pakko nousta sängystä, sillä se ei auttanut asiaa laisinkaan, vaikka olisinkin maannut sängynpohjalla pölypunkkien seurassa. Ajatukset ja suru eivät kadonneet mihinkään, vaikka olisi seissyt käsillään ja laulanut Hoosiannaa.
’’Ylös, Anturajalka’’, James murahti ja viskasi Siriuksen sukat tämän naamalle.
’’Hyi helkkari! Kenellä on tämän hajuiset sukat?!’’ Sirius huusi, kakoi ja heitti sukat Remuksen naamalle.
’’Ne ovat kuule ihan omat sukkasi’’, James vastasi ja talsi hartiat lysyssä suihkuun. Remus järjesti aivan samanlaisen kohtauksen kuin Sirius hetkeä ennen heittäen sukat sitten Peterin naamalle, joka oli onnellisen tietämätön nukkuessaan kuin tukki.
’’Matohäntä, suosittelen tukkimaan nenän’’, Sirius sanoi ja Peter havahtui saman tien.
’’Mitä?! Onko Ruikuli tunkenut tänne vai mikä täällä haisee?’’ Peter älähti ja pomppasi istumaan sukkien lentäessä lattialle viattoman näköisinä.
’’No melkein. Anturajalan sukat olivat juuri naamallasi’’, Remus totesi ja alkoi vetää vaatteita päälleen. Napittaessaan kauluspaitaansa Remus palautti eilisen illan tapahtumat mieleensä…

He olivat olleet Lolan kanssa kävelemässä ulkona ja jutellen niitä näitä.
’’Mitenköhän James tulee pärjäämään hautajaisissa. Mitä luulet?’’ Lola kysyi heidän kävellessä järven rannassa tähtikirkkaassa illassa.
’’Ei voi tietää’’, Remus huokaisi ja katseli taivaalle. Hengitys höyrysi muutamassa pakkasasteessa ja alkuillan pilvet ja lumisade olivat väistyneet pois paljastaen tuhannet ja taas tuhannet tähdet pilvettömälle taivaalle. Lolakin kohotti katseensa taivaalle ja naurahti.
’’Sirius on tuolla’’, hän sanoi ja Remus katsoi tyttöä oudosti.
’’Häh?’’
’’Että Sirius on tuolla. Tähti, pölvästi’’, Lola naurahti ja tökkäsi Remusta kylkeen lapasen verhoamalla kädellään. Remus naurahti tajutessaan, mitä tyttö oli tarkoittanut.
’’Tiedätkö sinä mitään tähtikuvioita?’’ Remus kysyi istuen rannan tuntumassa sijaitsevalle kivelle. Lola istui hänen viereensä ja nosti katseensa kohti taivasta.
’’Tuolla on ainakin Iso koira, missä Siriuskin sijaitsee’’, Lola sanoi ja piirsi kuvion taivaalle, ’’ja tuolla taas on Perseus.’’ Lola tirskahti Perseus –tähtikuviolle ja käänsi tuikkivat silmänsä Remukseen.  
’’Entäs sinä?’’ hän kysyi ja Remus kohotti kätensä piirtämään taivaalle.
’’Tuolla on Kassiopeia ja tuolla on Andromeda’’, Remus kertoi ja piirsi molemmat kuviot. Sen jälkeen hän käänsi katseensa Lolaan.
’’Tiesitkö, Remus. Meillä on aika paljon yhteistä’’, Lola hymyili ja Remus nyökkäsi hymyillen. Tunne, joka oli piinannut Remusta ties kuinka kauan, tuli jälleen kerran. Yhtäkkiä Remus tajusi kumartuvansa Lolan suuntaan. Hetken näytti siltä, että he olisivat suudelleet, mutta sitten Lola käänsi päänsä poispäin ja Remus tajusi peruuttaa takaisin.
’’Tuota… anteeksi’’, Remus sopersi ja katseli kuuta punaisena kuin paloauto, vaikka punastumista ei pimeydessä edes nähnyt.
’’Ei se mitään’’, Lola sanoi ja katseli hänkin kuuta, joka oli melkein täysi. Uskaltaisinkohan ottaa aiheen puheeksi, Lola mietti ja päätti pitää mölynsä mahassa. Sitä vastoin Remus aukaisi suunsa.
’’Kohta on täysikuu’’, hän sanoi.
’’Niin’’, Lola vastasi ja hänen vatsassaan myllersi. Josko hän itse ottaisi aiheen puheeksi, Lola ajatteli jälleen.  Oli hiljaista eikä kumpikaan puhua pukahtanut. Sammakon heikko kurnutus kuului jotain rantakaislikosta.
’’Ihme, että sammakoitakin kuulee vielä’’, Remus sanoi.
’’Niin. Kohta on jo marraskuu.’’
Jälleen hiljaisuus. He istuivat hetken hiljaa kuunnellen sammakon loittonevaa kurnutusta. Lola kamppaili mielessään itseään vastaan huonoin tuloksin, joten hän aukaisi suunsa ja töksäytti:
’’Oletko koskaan tuntenut ihmissutta?’’ Sanoillaan hän sai Remuksen hätkähtämään. Nyt ollaan jo vaarallisilla vesillä, Remus ajatteli kauhuissaan ja rykäisi pienesti.
’’Ei, en ole’’, Remus vastasi ja tunsi sydämensä hakkaavan tuhatta ja sataa.
’’Harmi’’, Lola sanoi.
’’Miten niin?’’
’’No, minä olen tavannut ja tutustunut erääseen. Hän on oikein mukava!’’
’’Ai, no sehän kiva kuulla’’, Remus vastasi vaivautuneena.
’’Ja minä uskon, että sinäkin olet tavannut hänet’’, Lola jatkoi ja nyt Remus oli jo pyörtymisen partaalla.
’’Minähän kerroin jo, etten ole tavannut yhtäkään’’, Remus yritti vastata rauhallisesti, vaikka hänen äänensä tärisikin.
’’Hassua’’, Lola sanoi ja katsoi Remukseen, ’’minä kun luulin, että hän istuu vieressäni juuri tällä hetkellä.’’
Sanojen seurauksena Remus kaatui kivettyneenä kyljelleen rantahiekkaan. Lola säikähti ja pomppasi pystyyn.
’’Remus! Eihän sattunut?’’ hän kyseli ja auttoi Remuksen seisaalleen.  
’’Ei tässä pahemmin’’, poika vastasi ja pyyhki hiekkaa pois takistaan. Lopetettuaan hän kohotti katseensa edessä seisovaan tyttöön.
’’Mistä ihmeestä sinä tiedät?’’ hän kysyi uskomatta asiaa todeksi.
’’Helposti’’, Lola sanoi olkiaan kohauttaen. Pipo hänen päässään oli hieman vinossa ja Remus ystävällisesti oikaisi sen suoraan.
’’Niin miten?’’
’’No okei. Muistatko viime vuonna kun teimme tutkielmat ihmissusista?’’ Lola kysyi Remukselta. He olivat lähteneet kävelemään rantaa pitkin.
’’Joo’’, Remus vastasi.
’’Niin, silloin tein oikein perusteelliset tutkimukset. Kävin jopa taikaministeriössä hakemassa listan niistä, jotka ovat saaneet ihmissuden pureman. Siitä lähtien olen tiennyt sinun olevan ihmissusi. Ja pystyi sen osaksi päättelemäänkin’’, Lola sanoi ja otti lapasen kädestään ja alkoi laskea, ’’laskujeni mukaan äitisi olisi kuollut tähän mennessä noin sata kertaa, mummosi on haudattu kaksikymmentä kertaa ja öö… oli niitä muitakin mutta en muista nyt.’’
Remusta nauratti väkisinkin. Hän oli siis todella huono valehtelija.
’’Eikö sinua pelota olla seurassani?’’ Remus kysyi vakavoiduttuaan.
’’Miksi pelottaisi?’’ Lola kysyi kummissaan.
’’Enkö minä pelota sinua?’’
’’Herranen aika sentään! Olet kerran kuussa ihmissusi! Muuten sinä olet aivan tavallinen pulliainen, joka käy Tylypahkaa!’’ Lola huudahti ja levitteli käsiään. Remuksen sydän vapautui. Onneksi Lola otti sen noin hyvin. He jatkoivat kävelemistä ja puolessa välissä Lola ujutti kätensä Remuksen käteen ja he kävelivät loppumatkan käsi kädessä.

’’Haloo! Herätyyyys!’’ Peter huusi ja koputti Remusta päähän. Remus havahtui transsista.
’’Mitä?’’
’’Tietääkseni sukat-päässä –muoti meni muutama vuosi sitten ohi’’, Peter virnuili ja Remus käänsi katseensa peiliin. Toden totta, hän oli jotenkin kummallisesti saanut vedettyä sukkansa päähän.
’’Oho’’, Remus virnisti ja vetäisi sukan irti ja laittoi sen jalkaansa.
’’Mikäs noin nyt päätä sekoittaa, että vaatteetkin menevät vääriin ruumiinosiin?’’ Peter kysyi yhä virnistellen tietävästi. Remus punastui lievästi poskistaan ja hän tunsi kuinka niskaa alkoi kuumottaa.
’’Ei mikään erikoinen… koulujutut vain’’, Remus vastasi vältellen ja sitoi kravattia kaulaansa. Peter näytti oudolle katsoessaan Remusta kulmakoholla.
’’Sinun täytyy saada koulujutuista kyllä aika omituisia intressejä, sillä huulillasi oli autuashymy ja mumisit jotain.’’
Nyt Remus punastui korviaan myöten.
’’Ei se mitään sellaista ollut’’, hän vastasi edelleen vältellen ja sujautti kenkänsä jalkaan. ’’Mennään aamiaiselle.’’ Peter seurasi Remusta ovesta ulos miettien, mikä oli noin pahasti sekoittanut toisen pään.

Matkalla Suureen saliin Remus olisi törmäillyt joka ikiseen vastaan tulijaan, ellei Peter olisi pitänyt ystäväänsä tiellä. Oppilaat katselivat oudosti suurin piirtein käsikynkässä kävelevää kaksikkoa, ja Peter joutuikin vähän väliä mulkaisemaan niitä, jotka kuvittelivat likaisella mielikuvituksellaan heidän olevan pari.
’’Remus!’’ kuului heidän takaa. Peter käänsi päätään ja näki Lolan juoksevan vastavirtaan.
’’Hemmetti. VÄISTÄKÄÄ!’’ Lola huusi ja töni ihmisiä sivuun kyynärpäällään.
’’Hullu nainen!’’ joku luihuinen huusi kylkeään hieroen Lolan perään. Tyttö vain näytti rumaa käsimerkkiä ja jatkoi matkaansa. Viimein hän saavutti Remuksen ja Peterin. Peter vilkaisi Remusta, joka oli aivan entisensä ja transsista ei ollut ilmeisesti mitään jälkeä.
’’Ai, huomenta Lola’’, Remus sanoi muina miehinä tukkien tien muilta.
’’Huomenta’’, Lola sanoi hymyillen säteilevästi hiukset pörrössä. Peter seurasi näiden kahden silmäpeliä katsoen vuorotellen Lolaa ja kääntäen sitten aina katseensa Remukseen ja niin edelleen. Hetken kuluttua hän tajusi jotain.
’’Niin tuota, minun pitikin mennä kirjastoon’’, Peter sanoi kovaan ääneen pieni virne suupielessään. ’’Nähdään joskus!’’ Todellisesti Peter ei minnekään kirjastoon ollut menossa, vaan halusi Remuksen ja Lolan olevan kahden kesken. Tai no, kahdenkeskeisyys ei oikein onnistunut täpötäydellä käytävällä, mutta nehän ovatkin vain pikku vikoja.

Remus ja Lola jäivät keskelle käytävää kaikkien tungeksiessa heidän ohitse.
’’Tuota, mennäänkö aamupalalle?’’ Remus kysyi ja Lola nyökkäsi. He lähtivät hiljaisuuden vallitessa kävelemään kohti salia.

Suuressa salissa oli kova vilske ja vilinä. Sen päivän tunnit oli peruutettu kurpitsajuhlien vuoksi, ja kaikille, jopa eka –ja tokaluokkalaisille, oli annettu mahdollisuus käydä Tylyahossa. Eka –ja tokaluokkalaiset pääsivät ohjatulle kierrokselle kylään tuvanjohtajansa seurassa. Kun kaikki, tai ainakin suurin osa, oppilaista oli kylässä, kotitontut saivat mahdollisuuden koristella koko koulun kurpitsajuhlien koristeilla.
’’Huomenta kaikki’’, saliin saapuneet Remus ja Lola sanoivat yhteen ääneen Siriukselle, Chellylle, Lilylle, Kellylle, Peterille ja Jamesille.
’’Huomenta’’, kuusikko vastasi ja Remus ja Lola istuivat eripuolille pöytää Remus Jamesin, ja Lola Lilyn viereen.
’’Matohäntä, eikös sinun pitänyt mennä kirjastoon?’’ Remus kysyi kaataessaan kuumaa vettä kuppiinsa. Peter vilkaisi Remusta merkitsevästi ja yritti saada tämän tajuamaan, että hän oli halunnut jättää Lolan ja hänet kahdestaan. Remus katsoi kummissaan ystävänsä ilmeilyä.
’’Häh?’’ hän kuiskasi itsekseen. Peter pyöräytti silmiään ja jatkoi puuron syöntiä.

’’Chelly, missä William on?’’ Lola kysyi laittaen juustoa leipänsä päälle. Chelly kohotti katseensa, joka ei todellakaan ollut lämmin.
’’Ei voisi vähempää kiinnostaa’’, hän sanoi ja jatkoi murojensa märehtimistä.
’’Ryppyjä rakkaudessa?’’ Sirius kysyi vaisusti tapojaan vastaan. Yleensä hän olisi nauttinut Chellyn härnäämisestä erilaisilla äänenpainoilla, mutta olosuhteet huomioon ottaen, hän ei jaksanut vaivautua muuttamaan puhetapaansa.
’’Pikemminkin vuoria, eikä ryppyjä’’, Chelly vastasi huoahtaen. Remuksen mieltä kaihersi. Hän oli aivan kokonaan unohtanut Reguluksen ja Williamin keskustelun Siriuksen syntymäpäivien alla.
’’Mitä on tapahtunut?’’ Remus kysyi kasvava epäilyksen tunne rinnassaan.
’’No ensinnäkin Will näki minun menevän eilen Siriuksen seuraksi Jamesin äidin hautajaisiin’’, Chelly aloitti ja vilkaisi Jamesiin, jonka silmäkulmassa kiilteli kyynel, ’’ja toiseksi hän näki kun suutelin Siriusta…’’ Tässä vaiheessa Jamesin ja muiden katseet kääntyivät Siriuksesta Chellyyn.
’’Älkää nyt tuijottako siinä!’’ Chelly tiuskaisi, ’’minulla on juttu kesken! Niin, ja sitten hän ärjyi minulle kurkkusuorana siitä, että minun pitäisi muka kertoa tästä lähtien missä olin ja milloin.’’ Remus oli arvannut oikein. Hän ajatteli, että olisikohan parasta kertoa Chellylle, millainen William oikeasti oli.
’’Tuota Chelly-’’ Remus aloitti, muttei saanut asiaansa loppuun.
’’Älkää puhuko minulle yhtään sanaa. Haluan kirota Williamia rauhassa.’’
Remus huoahti syvään.

’’Lähdetkö tänään Tylyahoon kanssani?’’ Lily kysyi hiljaa Jamesilta heidän syödessä aamupalaa.
’’Mitäpä muutakaan tekisin. Parempi saada jotain tekemistä’’, James vastasi. Yhtäkkiä hän muisti aamuisen lupauksensa siitä, että ottaisi itseään niskasta kiinni, ja yrittäisi unohtaa äitinsä kuoleman. Hänen äitinsä tuskin olisi halunnut ainoan poikansa surevan kovin pitkään ja antavan elämänsä mennä ohi.
’’Joo, tulen minä. Mutta lupaathan yhden asian?’’ James sanoi ja käänsi katseensa Lilyyn.
’’Niin?’’
’’Ettet missään välissä ota enää puheeksi äitini hautajaisia tai kuolemaa. Sillä tavoin pääsen helpoiten yli siitä.’’
’’Minä lupaan’’, Lily sanoi hymyillen Jamesille pöydän vastapuolelta. Hän ojensi kätensä Jamesille pöydän päällä ja tämä otti siitä kiinni.

Peter sorkki lautastaan ja huokaili yksinään. Jälleen kaikilla olisi suunnitelmia sille päivälle. Hän olisi ainoa Kelmeistä, joka ei lähtisi sinä päivänä Tylyahoon.
’’Mikä on?’’ haukotteleva Kelly kysyi Peteriltä nojaten oikeaan käteensä, ettei läsähtäisi puurolautaselleen.
’’Surkuttelen sitä, etten jaksa lähteä Tylyahoon tänään’’, Peter virnisti ja nosti lusikkaansa ilmaan sen verran, että mehukeitto, jossa hänen puuronsa lillui, tippui lusikasta takaisin lautaselle.
’’Jaa, jaa. Sitten sinä voisitkin lähteä sinne kanssani’’, Kelly sanoi laiskasti, ’’nimittäin en halua tunkea Lilyn ja Jamesin seuraan, sillä en kestä katsella sitä siirappimaisuutta, Sirius nyt tuskin minua mukaansa haluaa, Remus ja Lola menevät ilmeisesti Tylyahoon, en kyllä tiedä miksi, mutta hyvä vaan että he tulevat toimeen keskenään, Chelly pysyy kai visusti makuusalissa ja en jaksa mennä sinne yksin, joten ajattelin pyytää sinut mukaan.’’
’’Vaikka’’, Peter sanoi olkiaan kohauttaen, vaikka hänen olisi tehnyt mieli pomppia kattoon ilosta.
’’No, nähdäänkö vaikka puolentunnin päästä eteisaulassa?’’
’’Okei.’’
Kelly lähti löntystämään haukotellen kohti Suuren salin ovea, josta virtasi tasaiseen tahtiin väsyneitä oppilaita saliin tai pois sieltä.
’’Kelly, odota! Tulen mukaasi’’, Chelly huusi suu puoliksi täynnä muroja ja laittoi viimeiset lusikalliset suuhunsa. Kelly pysähtyi ja odotti silmät ristissä Chellyä, joka kompuroi ylös penkiltään.

’’Mennään’’, Chelly sanoi mennen samalla Kellyn ohitse portaikkoon. Kelly katsoi kummastuneena ystävänsä perään, kun tämä hyppi kolme porrasta kerrallaan. Hän katseli ympärilleen ja hoksasi syyn Chellyn kiireeseen. William tuli saliin kasvoillaan niin murhaava katse, että Kelly joutui ihmettelemään, ettei kukaan Williamin katseen kohtaava ihminen tippunut kuolleena maahan.
’’No oletko tulossa, vai nukahditko pystyyn?’’ Chelly huusi portaiden päästä ja Kelly sai itseensä vauhtia.

***
’’Ää, kuolen väsymykseen!’’ Kelly huudahti ja kaatui sängylleen.
’’Miten voit olla väsynyt, jos olet nukkunut viime yönä ainakin yhdeksän tuntia?’’ Chelly ihmetteli vetäessään polviin asti ulottuvia villasukkiaan jalkaansa.
’’Nukuin peräti neljä tuntia’’, Kelly vastasi ja veti sänkynsä alta paksun kirjan. ’’Tämä valvotti minua. En voinut laskea sitä käsistäni, joten luin sen eilen loppuun.’’ Hän ojensi kirjan Chellylle, joka luki nimen ääneen.
’’’Pieleen mennyt rakkaus’?’’
’’Jep.’’
’’Kuulostaa erittäin siirappiselle’’, Chelly sanoi yökäten ja ojensi kirjan takaisin.
’’Ei sinne päinkään’’, Kelly puolusteli kirjaansa, ’’se kertoo naisesta, joka on umpirakastunut erääseen mieheen, ja tämä mies paljastuukin kirjan loppua kohden valehtelevaksi sarjamurhaajaksi.’’
’’Okei’’, Chelly vastasi ja otti lehden kainaloonsa ja meni Lilyn vaatekaapin luokse. Hän aukaisi kaapin ja otti sieltä suuren suklaalevyn, jonka täytteenä oli toffeeta, ja meni omalle sängylleen istumaan.
’’Haha! Chris Clark on eronnut Sunday Meltownista’’, Chelly nauroi, ’’haluatko että luen ääneen?’’
’’Vaikka’’, Kelly sanoi ja meni meikkauspöydän luokse laittamaan hiuksiaan edes jokseenkin säädylliseen kuntoon. Chris Clark oli Kadlein kanuunoiden komea lyöjä, joka oli ollut kihloissa Henkipään Harpyijoiden lyöjän kanssa.
’’Sunday ja Chris nähtiin eilen huispausbaarissa riitelevän kovaan ääneen. Heidän riitansa, ainakin sivusta kuulleiden mukaan, oli alkanut siitä, kumman huispausjoukkue oli parempi. Riita oli edennyt sitten henkilökohtaisuuksiin, joten Chris oli päättänyt saaneensa tarpeeksi.
   - En kestä tuota enää, Chris oli murahtanut ja lähtenyt ovet paukkuen pois baarista.
  - Kukapa nyt sinuakaan olisi kestänyt!! Sunday oli huutanut kihlattunsa perään ja istunut vihaisena takaisin baarijakkaralleen…
’’
’’Okei, riittää’’, Kelly sanoi ja hymyili typerästi, ’’on niillä julkkiksilla sitten oudot syyt erota.’’
’’Jep’’, Chelly vastasi ja syventyi jälleen lehteensä.
’’Muuten, mikä lehti se on?’’ Kelly kysyi laittaessaan ripsiväriä.
’’7noitaa’’, Chelly vastasi.
’’Etkös sinä boikotoi juorulehtiä?’’
’’No onhan se ihan mukava tarkistaa, mitä ulkomaailmassa juorutaan.’’
’’Vai niin.’’
Kelly meni vaatekomerolleen ja kaivoi sieltä farkut ja ohuen pitkähihaisen mustan paidan. Hän puki vaatteet ylleen ja otti vielä komerosta talvitakkinsa, joka oli mustaa villakangasta.
’’Menen nyt’’, hän sanoi ja laittoi takkinsa päälle jättäen sen kuitenkin vielä auki, ettei tulisi kuuma.
’’Joo’’, Chelly vastasi katsomatta Kellyä, ’’muista olla varovainen.’’
Kelly katsoi kummastuneena ystäväänsä.
’’Miten niin?’’
’’Ettei Peter suutele sinua.’’
’’Aa… no siitä tuskin on pelkoa. Olemme ystäviä ja Peter vannoi sen.’’
’’Okei. Moikka.’’
’’Moi.’’

Eteisaulassa McGarmiwa paimensi Rohkelikon ensiluokkalaisia siistiin parijonoon Kellyn laskeutuessa portaat alas. Hän katseli ympärilleen ja äkkäsi Lilyn ja Jamesin seisomassa ulko-oven edessä ilmeisesti vahtimassa, ettei kukaan karkaa ennen aikojaan ulos. Kelly meni kaksikon luokse.
’’Oletteko nähneet Peteriä?’’ Lily loi kysyvän katseen Kellyyn, mutta Kelly väisti sen katsomalla Jamesia.
’’En aamiaisen jälkeen. Kuinka niin?’’ James vastasi.
’’Ei kun, hänen piti tulla tänne. Menemme yhdessä Tylyahoon. Eikä mitään taka-ajatuksia’’, Kelly vielä painotti viimeisiä sanojaan, sillä hän pystyi jopa aistimaan sen, miten hammasrattaat alkoivat raksuttaa Jamesin päässä tämän keksiessä kaikenmaailman taka-ajatuksia.
’’En ajatellutkaan mitään’’, James puolustautui. Lily tökkäsi juuri sillä hetkellä häntä pienesti kylkeen ja osoitti portaiden yläpäähän.
’’Kuutamo?’’ James sanoi ihmettelevällä äänellä.
’’Lola?’’ Lily sanoi Jamesin jälkeen.
’’Jep’’, Kelly sanoi Lilyn ja Jamesin jälkeen. Lily ja James katsoivat Kellyä.
’’Mitä? Älkää minua katsoko. En minä tiedä miksi he ovat yhdessä’’, Kelly sanoi naurahtaen, ’’Peter onkin tuolla. Nähdään!’’

’’Tuntuuko sinusta, että et pysy ystäviesi seuraelämän tasalla?’’ James kysyi Lilyltä kun he katsoivat Remusta ja Lolaa, jotka tulivat vierekkäin heidän luokseen.
’’Kyllä’’, Lily vastasi ja loihti kasvoilleen kysyvän hymyn tuijottaessaan Lolaa silmiin. Lola virnisti pienesti ja kertoi katseellaan, että selittäisi myöhemmin.
’’Nooh, mitäs nuoripari tietää?’’ James virnisti Remukselle.
’’Äh, emme ole yhdessä’’, Lola sanoi, ’’pitääkö sitä heti mennä kuvittelemaan kaikkea, jos on hetkenkin kahden kesken vastakkaista sukupuolta edustavan henkilön kanssa?’’
’’Ei toki, ei toki. Mutta ette te ennen ole olleet mitenkään erityisemmin yhdessä, vai mitä?’’ James jatkoi tietävä ilme kasvoillaan.
’’Lopetahan hyvän sään aikana, Sarvihaara’’, Remus varoitteli. James virnisti vielä ovelasti ja Remus pyöräytti silmiään tälle.

’’Moi Peter’’, Kelly sanoi kun tuli Peterin vierelle, ’’anteeksi kun olen myöhässä.’’
’’Ei haittaa. Tulin itsekin vasta äsken’’, Peter vastasi ja laittoi takkinsa vetoketjun kiinni. Kelly napitti takkinsa ja laittoi lapaset käsiinsä.
’’Mennäänkö?’’ Peter kysyi kun Kelly sai vedettyä vielä pipon päähänsä ja McGarmiwa aukaisi juuri sillä hetkellä ovet.
’’Joo.’’

Remus ja Lola olivat juuri saapuneet Tylyahon puolelle.
’’Nooh, mihinkäs mentäisiin?’’ Lola kysyi Remukselta kun he talsivat hiljalleen ohuessa lumisateessa Tylyahon laitamilla.
’’En tiedä’’, Remus vastasi olkiaan kohauttaen, ’’jos vaikka käveltäisiin vielä vähän aikaa ja mentäisiin sitten kermakaljalle?’’
’’Sopii’’, Lola sanoi ja tarttui Remusta käsikynkästä, ’’eihän haittaa?’’
’’Ei’’, Remus virnisti ja he jatkoivat matkaa.
’’Ihanaa, kohta on joulu’’, Lola sanoi aloittaakseen keskustelua.
’’Onhan siihen vielä ainakin puolitoista kuukautta’’, Remus huomautti.
’’Ne puolitoista kuukautta menee yllättävän nopeasti, varsinkin kun odottaa joulua.’’
’’No, voihan se olla niinkin, mutta silti siihen on vielä puolitoista kuukautta’’, Remus sanoi ihan vain härnätäkseen Lolaa.
’’Teit tuon tahallasi’’, Lola naurahti ja tönäisi Remusta hiukan. Remus ei ollut varautunut tönäisyyn, joten kaatui melkein lumikasaan, joka oli kasattu talon kulmalle. Remus virnisti ovelasti ja ’hyökkäsi’ Lolan kimppuun kaataen tämän toiseen pehmeään lumikasaan. Lola oli osannut odottaa tätä, joten hän tarrasi Remusta kädestä niin, että he molemmat kaatuivat mahalleen kasaan Remus puoliksi Lolan päälle. Lolan naama oli osunut hankeen ja nyt sitä peitti ohut kerros lunta. Hän nauroi iloisesti ja vetäytyi pois Remuksen alta.
’’Se oli hauskaa’’, Lola nauroi kääntyen selälleen Remuksen, joka oli edelleen mahallaan hangessa, viereen.
’’Jep’’, Remus sanoi puhaltaen lumeen, jotta se sulaisi.
’’Viime yönä satoi näköjään kovasti lunta, vaikka illalla olikin ihan pilvetöntä’’, Lola sanoi ja aukaisi suunsa kalastaakseen lumihiutaleita.
’’Niinpä, ei olisi uskonut, että yhdessä yössä voisi sataa näin paljon’’, Remus sanoi kääntyen hänkin selälleen. He makasivat selällään suut auki pyydystellen lumihiutaleita, jotka sattuivat osumaan tarpeeksi lähelle napattaviksi.
’’Tuo on ilmiselvästi minun hiutale’’, Lola sanoi ja kurotti päätään ottamaan harvinaisen isoa hiutaletta, joka leijaili hiljalleen häntä kohti. Ilmeisesti Remus oli valinnut itselleen saman kohteen, sillä heidän ohimonsa kolahtivat yhteen.
’’Aijai!’’ Lola sanoi ja laittoi kätensä siihen kohtaa, johon Remuksen pää oli osunut.
’’Auts’’, Remus sanoi ja katsoi Lolaa. He olivat hetken hiljaa ennen kuin purskahtivat nauruun.
’’Kyllä mekin sitten olemme seitsemäntoistavuotiaita’’, Remus nauroi.
’’Niinpä, ekaluokkalaisetkin ovat aikuisempia kuin me’’, Lola vastasi nauraen. He nauroivat hyvän tovin ennen kuin Remus sanoi: ’’Tiesitkös, että tässä alkaa tulla vähän kylmä.’’
’’Tiesin. Tuntoaistini ei ole kadonnut vielä minnekään’’, Lola vastasi. Remus punnersi ylös ja ojensi kätensä auttaakseen Lola seisomaan.
’’Hui.’’ Lola horjahti eteenpäin, mutta Remus sai hänestä tukevan otteen.
’’Kiitos’’, Lola kiitti ja oikaisi takkiaan, ’’mennäänkö jonnekin kahville?’’
’’Joo’’, Remus vastasi ja he lähtivät kävelemään pikavauhtia pois lumikasan luota, johon heidän vartaloidensa kuvat olivat painautuneet.

Kop, kop.
Chelly kohotti katseensa lehdestään. Joku oli koputtanut Kelmien ja heidän makuusalien väliseen oveen.
’’Sisään, kuka sitten ikinä oletkin’’, Chelly sanoi ja laski suklaapalan, jota oli juuri ollut syömässä. Ovi aukaistiin ja Sirius astui sisään.
’’Voinko tulla?’’
’’Johan minä sanoin, että sisään’’, Chelly hymähti ja sulki lehtensä. Hän peruutti sängyllään tyynylle asti ja viittasi Siriuksen istumaan kanssaan. Sirius asteli Chellyn sängyn luokse ja istui sen reunalle.
’’Niin tuota, minulla olisi hieman kysyttävää’’, Sirius aloitti.
’’Anna tulla vain, minä kuuntelen’’, Chelly vastasi.
’’Ensinnäkin se eilinen suudelma’’, Sirius sanoi ja käänsi harmaiden silmiensä katseen tyttöön, ’’mitä se tarkoitti?’’
Chelly oli osannut odottaa tätä kysymystä. Hän oli ihmetellyt, että Siriuksella oli kestänyt näinkin kauan kysyä se häneltä. Niinpä hän oli osannut ajatella sitä, miten vastaisi siihen.
’’Se ei tuntunut haittaavan sinua, vai?’’ Chelly hymähti.
’’Et vastannut kysymykseeni’’, Sirius ohitti Chellyn kysymyksen.
’’Niin, no mitä suudelmat nyt yleensä tarkoittavat’’, Chelly sanoi pohtivalla äänellä katsoen Siriuksen ulkonäköä. Korvannipukoihin asti ulottuvat tyylikkäästi leikatut mustanruskeat hiukset, jotka valuivat silmille saaden pojan näyttämään entistäkin komeammalta. Leveät hartiat ja lihaksikkaat kädet, joita peitti valkoinen koulupukuun kuuluva kauluspaita, jonka kolme ylimmäistä nappia olivat auki. Tummansiniset reisien kohdalta kulutetut farkut, joiden lahkeet oli laitettu sukan sisään niin, että housut näyttivät pussihousuille.
’’No suudelman tarkoituksista voi olla montaa mieltä’’, Sirius aloitti ja nosti kätensä pystyyn alkaen laskea, ’’ yksi: suudelma voi tarkoittaa rakkautta, kaksi: suudelma voi tarkoittaa hyvästien jättöä, kolme: suudelmalla voi olla tuliviskin vaikutuksen alaisena olevan ihmisen erittäin paha virheteko ja neljä: se voi tarkoittaa kaikkea muuta, mitä en jaksa luetella.’’ Kun Sirius lopetti, hän kohotti katseensa jälleen tutkimaan Chellyn mielialaa, mutta tytön kasvot olivat tutkimattomat. Hän rypisti kulmiaan saadakseen edes jonkinlaisen vihjeen edessä istuvan tytön ajatuksista.
’’Ahaa, vai sellainen päätelmä’’, Chelly sanoi, ’’minäpä kerron, mitä se eilinen suudelma tarkoitti.’’ Chelly otti Siriuksen harteista kiinni ja suuteli Siriusta toisen kerran kahdenkymmenenneljän tunnin sisällä. Sirius ei osannut olla muuta kuin äimän käkenä. Hän tuijotti silmät kiinni olevaa Chellyä, joka suuteli häntä ja vihdoin viimein, noin puolen minuutin jälkeen, Sirius hoksasi sulkea silmänsä, vastata Chellyn suudelmaan ja kietoa kätensä tytön ympärille. Siriuksesta suudelma tuntui erilaiselta. Hän ei ollut koskaan nauttinut suudelmasta sillä tavalla, kuin hän nyt nautti Chellyn kanssa suutelusta. Kaikkien niiden vuosien aikana Tylypahkan naistenmies, kaikkien aikojen hurmuri, ei ollut menettänyt sydäntään sillä tavalla kenellekään. Chelly taisi olla ainoa tyttö koko hänen elämänsä aikana, kehen hän oli aidosti ollut ihastunut. Tunne oli Siriuksesta erittäin outo. Hän veti tyttöä lähemmäksi itseään ja heidän suudelmansa syventyi, mutta silti se oli hellä ja varovainen.

’’Oho’’, Sirius henkäisi, kun he erosivat.
’’Oho’’, Chellykin mutisi ja pyyhki suupieliään.
’’Todellakin oho’’, Sirius sanoi vielä ja katsoi edessään istuvaa tyttöä.
’’Et sitten muuta osaa sanoa?’’
’’Oho’’, Sirius sanoi kiusaten.
’’Menikö puhekykysi äskeisen myötä?’’
’’Oho.’’
’’Nyt riittää jo.’’
’’Jaha.’’
’’Katsoppas, sinullahan on laaja sanavarasto.’’
’’Jaha’’, Sirius sanoi mutta päätti sitten alkaa puhua taas normaalisti, ’’se oli aika… tuota… iha- outoa.’’ Perkele, Sirius kirosi mielessään ja olisi halunnut purra kielensä poikki. Chelly katsoi Siriusta epäilevästi.
’’Meinasit ensin sanoa ihanaa’’, hän sanoi.
’’Enpäs!’’
’’No muuten varmasti meinasit.’’ Sirius oli kahdenvaiheilla. Miten ihmeessä hän oli päätynyt tällaiseen keskusteluun suudelmista ja suurista tunteista CHELLYN kanssa. Hän ei ollut IKINÄ puhunut mistään tällaisesta kenenkään tytön kanssa. No, osa syynä saattoi olla sekin, että edelliset tyttöystävät olivat kestäneet korkeintaan kolme päivää.
’’No okei, osaat suudella todella hyvin’’, Sirius huokaisi ja sai Chellyn näyttämään itsetyytyväisyyden perikuvalta, ’’mutta muuten se ei ollut mitenkään erikoista.’’
’’Tuo on juuri ongelmasi’’, Chelly sanoi ja laittoi toisen kätensä Siriuksen olkapäälle, ’’et uskalla näyttää tunteitasi tyttöjä kohtaan, vaan joudut leikkimään heidän kanssaan ja esittämään välinpitämätöntä, vaikka oikeasti välität.’’
’’Mitä sinä olet sanomaan tunteiden näyttämisestä! Olet ollut ihastunut minuun jo ties kuinka kauan’’, Sirius huudahti ja sai Chellyn hätkähtämään.
’’Tuo ei muuten ole totta’’, Chelly sanoi hitaasti, vaikka tiesi valehtelevansa, ’’en ole ollut ihastunut sinuun.’’
’’Juuri näin. Sinä tulet puhumaan minulle tunteiden näyttämisestä, vaikka itse kiellät kaiken’’, Sirius sanoi ja nousi seisomaan, ’’mitähän William sanoo, kun kerron hänelle, että tykkäät suudella toisia poikia, vaikka et pidäkään heistä?’’ Chelly säikähti pahemman kerran.
’’Tee mitä tahansa, mutta älä kerro Williamille!’’ hän huudahti ja nousi seisomaan Siriuksen eteen, ’’saat tehdä mitä tahansa muuta, mutta älä kerro Willille.’’ Sirius katsoi kauhistunutta Chellyä.
’’Onko jokin hätänä?’’ hän kysyi huolestuneisuuden kuultaessa hänen äänestään.
’’Ei mikään, mikä kuuluisi sinulle’’, Chelly sanoi, ’’ja nyt, voisitko poistua?’’
’’Hyvä on’’, Sirius lähti harppoen pois huoneesta ja paiskasi oven perässään kiinni. Ihme kyllä, hän tunsi olonsa loukatuksi.

Kello kilahti ja Peter ja Kelly astuivat sisään Kolmeen luudanvarteen. Se oli tupaten täynnä eka –ja tokaluokkalaisia tylypahkalaisia, joten he joutuivat hetken hakemaan katseillaan vapaata pöytää, joka sitten löytyikin perimmäisestä nurkasta.

’’Menen tilaamaan kermakaljat, otatko sinäkin?’’ Peter kysyi, kun Kelly laittoi takkiaan tuolinselkänojalle.
’’Joo, tupla vaahdolla’’, hän vastasi ja istuutui tuolilleen.

Peter tunkeutui väkijoukkoon ja yritti löytää tiensä tiskille. Hän joutui suurin piirtein survoutumaan ihmisten kylkiä pitkin, ennen kuin selvitti tiensä matami Rosmertan eteen.
’’Kaksi kermakaljaa, toinen tulee tuplavaahdolla’’, Peter tilasi ja kaivoi taskustaan kolikoita.
’’Ai hei Peter! Miksi vain kaksi kermakaljaa? Eikös teitä ole neljä?’’ Rosmerta ihmetteli ja touhusi tiskin takana etsien kermakaljoja.
’’Tällä kertaa en olekaan Kelmien kanssa, minulla on muuta seuraa’’, Peter sanoi ylpeänä itsestään. Hän ei ollut vielä kertaakaan saanut kertoa Rosmertalle, että oli tullut kermakaljalle tytön seurassa.
’’Vai niin’’, Rosmerta sanoi iloisena, ’’no lykkyä tykö.’’
’’Kiitos’’, Peter virnisti, jätti rahat pöydälle ja lähti tunkeutumaan uudemman kerran väkijoukkoon.

’’Näistä juomista ei ole varmaan mitään jäljellä’’, Peter sanoi ja ojensi Kellylle tämän mukin.
’’Noo, eiköhän nämä silti lämmitä. Paljonko olen velkaa sinulle?’’ Kelly vastasi ja maistoi juomaansa. Lämmin virtaus kulki saman tien hänen lävitseen.
’’Äh, minä tarjoan’’, Peter sanoi huitaisten kädellään.
’’Ei kun oikeasti. Voin minä antaa oman juomani rahat sinulle’’, Kelly sanoi ja kaivoi rahapussiaan taskustaan. Peter laittoi kätensä Kellyn olkapäälle ja sanoi: ’’Minä tarjoan, onko selvä?’’
’’No jos nyt ihan välttämättä haluat… mutta olisin silti voinut maksaa takaisin.’’
Peter pyöräytti silmiään.
He hörppivät kermakaljaa hiljaisuudessa ja katselivat muita pubissa olevia. McGarmiwa johdatti juuri omaa katrastaan ulos ovesta ja huomattava osa ihmisistä lähti ja saliin tuli tilavampaa.
’’No kiva’’, Peter tuhahti, ’’jouduin ihan turhaan läikyttämään kermakaljaa noiden niskaan.’’ Kelly naurahti ja kaivoi käsilaukustaan pelikortit.
’’Oletko koskaan pelannut jästien pelikorteilla?’’ hän kysyi ja otti kortit pois rasiastaan.
’’En. Olen pelannut vain räjähtävän näpäytyksen korteilla’’, Peter vastasi ja laittoi kermakaljamukinsa sivuun, ’’voitko opettaa minua pelaamaan jästien korttipelejä?’’
’’Siksihän minä nämä kortit otinkin mukaan’’, Kelly virnisti ja alkoi sekoittaa kortteja.

Sirius talsi ympäri makuusalia ja kirosi silloin tällöin itseään. Ajatukset olivat kirjaimellisesti solmussa hänen aivoissaan, eikä mikään tuntunut selviytyvän hänen potkiessaan sängynjalkoja ja kaappeja. Alkava päänsärky tykytti kaukana ohimossa ja hän yritti saada sen pysymään siellä ajatuksen voimalla, mutta päänsärky ilmeisesti sai vain lisää puhtia estelystä. Sirius tuhahti ja asteli ikkunalaudalle painaen päänsä jääkylmään ikkunalasiin. Hän katseli linnan pihamaalla temmeltäviä oppilaita, jotka eivät olleet lähteneet Tylyahoon ja hoksasi pian jotain erilaista. Kainalosauvojen varassa konkkaava hahmo meni hitaasti kohti metsää, eikä Siriuksella ollut epäillystäkään siitä, kuka tämä hahmo oli. Ruikuli. Mitä se idiootti tekee taas metsässä? Sirius kysyi itseltään ja yhtäkkiä hän melkein tunsi, kuinka öljylamppu syttyi hänen päänsä päälle. Hän palasi ajatuksissaan takaisin viimeiseen jälki-istuntoonsa. Se pergamentti!

Sirius alkoi penkoa kaikkien kaapujensa ja housujensa taskuja, sillä hänellä ei ollut mitään hajua, mitkä housut ja kaapu hänellä oli ollut silloin jälki-istunnossa päällä, kun hän oli löytänyt pergamentin metsästä. Jamesin äidin kuolema oli pyyhkinyt kaiken muun hänen päästään viikon ajaksi.
’’Hemmetti, jos se nyt ei löydy niin minä-’’ Sirius ärisi hiljaa itsekseen ja tutki varmaan kymmenensien housujensa taskuja, kunnes viimein tärppäsi.
’’Jes!’’ Sirius huudahti ja aukaisi ryttyyn menneen paperin. Hän oli saada sydänkohtauksen. Hän älähti jotain ja heitti paperin kädestään mahdollisimman kauas itsestään. Se leijaili lattialle ja jäi lojumaan siihen liikkumattomana. Hemmetti, Sirius sanoi ajatuksissaan. Entä jos joku näkisi hänet nyt? Sirius kiljumassa pelkälle pergamentinpalaselle. Hei haloo Sirius, herää jo! Hän virnisti itsekseen ja otti pergamentin lattialta heilauttaen hiuksensa silmiltään. Hän käänsi sen puolen, jota oli säikähtänyt ja katsoi sitä nyt tarkemmin. Siinä oli sotkuista kirjoitusta, joka oli paikoin kulunut pois. Tässä ei kyllä lukenut mitään kun löysin tämän… hän pohti ja käänteli pergamenttia kädessään. Hän otti sulkakynän ja uuden pergamentinpalan koululaukustaan ja yritti tulkita tekstiä.

Kun avaat ka...ot salaiset,
löydät kamalimmat alaiset.
Tekstiä on paljon ja vähän,
mut niistä et v...au..a löydä tähän.
Sun tajuttava on katsoa a..m...,
tai muuten s..a....tta tätä et päivänvaloon paljasta.
Siis mene ti.....ano..ten tai.aa...n,
avulla sen, löydät va...uk..n kiperään ar..........

’’Mitä helvettiä tämä meinaa’’, Sirius sanoi hitaasti kulmat kurtussa ja yritti saada tekstistä enemmän selvää. Hän kirjoitti kaiken sen, mitä löytämässään pergamentissa luki, sillä hän epäili, että teksti saattoi kadota. Sanat olivat katkonaisia tai muste oli levinnyt joistain kohdista niin pahasti, ettei kirjoituksesta saanut mitään selvää. Sirius yritti katsoa ikkunaa vasten pergamenttia, mutta se ei auttanut yhtään. Sama sotku oli ja pysyi, vaikka hän kuinka käänteli, väänteli, katsoi ja ihmetteli. Tekstistä ei Erkki eikä Erkin poika Pertti olisi saaneet selvää. Sirius istui turhautuneena sängylleen ja laittoi pergamentin yöpöydälleen täydentääkseen sanoja mielessään. Hän mietti sitä, mistä pergamentti oli ilmestynyt ja kenen se alun perin oli ollut.

’’Haha! Hävisit taas’’, Kelly nauroi, muttei vahingoniloisesti. He pelasivat Peterin kanssa läpsyä, jossa Kelly oli erittäin hyvä. Pelissä korttipakka jaettiin tasan molemmille pelaajille ja sitten alettiin vain laitella kortteja tiuhaan tahtiin vuorotellen pöydälle. Kun kaksi samaa numeroa tuli peräkkäin, piti läpsäistä ennen kuin toinen kerkeää. Se, keneltä loppui kortit ensin, oli häviäjä.
’’En ikinä kerkeä läpsäistä ennen sinua’’, Peter sanoi ja odotti että Kelly jakaisi kortit.
’’Läpsäys tulee refleksinomaisesti’’, Kelly sanoi olkiaan kohauttanen.
’’Nyt minä vannon, että voitan sinut! Mitenkäs ne kuningas ja kuningatar kortti systeemit menikään?’’ Peter kysyi.
’’No: Jätkän jälkeen saat yrittää kerran kuvakortin tai ässän saamista, akan jälkeen kahdesti, kuninkaan jälkeen kolmesti ja ässän jälkeen neljästi.’’
’’Okei. Aloitetaan.’’

’’Mennäänkö Kolmeen Luudanvarteen, matami Puddifootille, Sianpäähän vai Grace’s Café:hen?’’ Lola kysyi kun he talsivat Remuksen kanssa Tylyahon pääkatua. Ihmiset vilistivät ohitse lumisella kadulla ja jotkut loivat kysyviä katseita kaksikon lumisiin vaatteisiin.
’’Mennään vaikka Grace:en. En ole käynyt siellä pitkilleen ja Kolme Luudanvartta on niin klisee’’, Remus virnisti ja kääntyi pääkadulta hieman rauhallisemmalle sivukadulle. Lolakin virnisti ja käveli Remuksen vierellä kohti aivan tavallisen näköistä asuintaloa.

Kling, kello kilahti ja punaposkiset Remus ja Lola astuivat sisään siistiin kahvilaan. Lola otti pipon pois päästään ja heilautti ruskeita kutrejaan pois silmiltä nähdäkseen, oliko paikan sisustus muuttunut sitten viime kerran. Se oli tismalleen samanlainen: pienet pyöreät messinkipöydät oli aseteltu sopivin välimatkoin saliin ja jokaisella pöydällä oli tummanpunaisia ruusuja maljakossa. Baaritiskin takana seisoi vaaleahiuksinen ja ruskeasilmäinen myyjätär, joka laittoi rahoja ikivanhaan kassakoneeseen, joka sijaitsi pienessä syvennyksessä baaritiskin oikeassa reunassa. Tummanruskeat tammiset baarijakkarat maastoutuivat hyvin samanväriseen tiskiin, jonka kuvitus oli klassisminaikaista. Lola vilkaisi nopeasti kattoon ja näki tummanruskeat kattoparrut, joihin oli kietoutuneena viiniköynnöksiä ja joistain kohdista köynnöksiä riippui kokonaisia viinirypäleterttuja. Kun Lola taas laski katseensa, hän näki edessään seinän, joka oli kokonaan köynnöksen peitossa ja lattianrajassa oli muutamia suorakulmion muotoisia tummanruskeita kukkaruukkuja.

’’Aina niin siistinä’’, Lola mutisi hymyillen ja meni istumaan lähimpään vapaaseen pöytään. Remus tuli perässä ja kysyi, mitä Lola halusi tilata.
’’Hmm, suklaakakkupalan ja kahvin’’, hän vastasi.
’’Taidan ottaa samaa’’, Remus sanoi ja meni baaritiskin luokse.

’’Päivää’’, myyjätär sanoi kohteliaasti, ’’mitäs nuori herra haluaa tilata?’’
’’Päivää. Kaksi suklaakakun palasta ja kaksi kahvia, kiitos’’, Remus sanoi kohteliaasti ja myyjätär hymyili.
’’Tuon tilauksen pian pöytään’’, hän sanoi, Remus nyökkäsi ja palasi pöytään. Myyjä kääntyi selin saliin ja otti suurelta tarjottimelta kaksi vastaleivottua suklaakakun palasta ja laittoi ne tummansinisille lautasille, joiden reunoja kiersi tummanruskea viiva. Hän laittoi ne puiselle tarjottimelle ja alkoi hääriä kahvinpapujen kanssa. Kahvilassa kaikki tehtiin tuoreista aineksista: kahvinpavut ja kaakaonpavut jauhettiin jauhoksi aina erikseen joka kahviin ja kaakaoon. Ikinä ei käytetty kaupasta ostettuja valmistuotteita, vaan aina nähtiin se vaiva, että pavut jauhettiin jauhoksi vanhanaikaisen näköisellä jauhinkoneella, että kaikki kahvin ja kaakaon aromit pääsivät oikeuksiinsa. Voisi kuvitella, että tällainen yksi kahvikupillinen maksaisi mansikoita, mutta sitä se ei ollut. Kahvit olivat halpoja siihen nähden, minkälainen työ nähtiin yhden kupillisen keittämiseen. Kuitenkin, palataan kahvin keittoon. Myyjätär kaatoi papuja suuresta lasipurkista koneeseen ja alkoi veivata koneen sivussa olevasta kahvasta. Koneesta alkoi kuulua raksuttava ääni kun pavut murskautuivat ja tulivat hienonhienona jauheena astiaan.

’’Noin, tilaus tehty’’, Remus sanoi ja istuutui hymyilevää Lolaa vastapäätä.
’’Hyvä’’, Lola sanoi ja kuunteli hiljaisella soivaa jazz –musiikkia, mikä kuului nurkassa olevasta gramofonista.
’’Että minä rakastan tätä paikkaa’’, hän huokaisi ja katseli muita asiakkaita. Eräs hieno pariskunta istui hörppien kahvia parin pöydän päästä heistä ja aivan viiniköynnösseinän vieressä olevassa pöydässä istui nuori nainen, joka rustasi jotain vihkoonsa juoden ilmeisesti kaakaotaan.
’’Minusta on hauskaa katsella ihmisiä kahviloissa’’, Lola naurahti kääntäen katseensa pois nuoresta naisesta, ’’heistä voi päätellä vaikka mitä pelkästään vilkaisemalla.’’
’’Niin’’, Remus vastasi ja enempää hän ei ehtinyt sanomaan. Hymyilevä myyjä kiikutti puista tarjotinta, jossa oli pieni maitokannu, sokeriastia ja Remuksen tilaamat herkut.
’’Ja näin olkaa hyvät. Yhteensä kolme kaljuunaa ja kymmenen sulmua’’, tarjoilija sanoi Remuksen kaivaessa rahapussiaan. Hän ojensi tarjoilijalle tasarahan ja saatuaan rahansa tarjoilija niiata niksautti ja käveli pöytien välistä takaisin baarin takahuoneeseen.

Lily ja James istuivat matami Puddifootin vaaleanpunaistakin vaaleanpunaisemmassa kahvilassa juoden mansikkateekupposiaan. James oli ollut vaisu koko aamupäivän ja hän selvästi mietti äitiään. Lily ojensi kätensä pöydänpäällä ja otti Jamesin käden omaan käteensä.
’’Minne mentäisiin näiden jälkeen?’’ Lily kysyi.
’’Ihan sama’’, James vastasi huokaisten.
’’Hei, ei meidän tarvitse olla Tylyahossa jos sinusta tuntuu sille’’, Lily sanoi ja silitti pojan kämmenselkää. ’’Mennään vaikka takaisin koululle, jos sinusta ei ole kiva olla täällä.’’
’’Ei kun ollaan vaan täällä. Parempi ihmisten ilmoilla kun makuusalissa kierimässä surussa. Täällä saa edes jotain muuta ajateltavaa’’, James vastasi ja kohotti katseensa sokerikiposta, jota oli tuijottanut tiiviisti jo ainakin viisitoista minuuttia.
’’Okei sitten. Lähetäänkö vaikka kävellylle?’’ Lily ehdotti ja kulautti lopun jäähtyneestä mansikkateestä kurkkuunsa.
’’Vaikka’’, James vasasi ja joi hänkin teensä loppuun. Hän laski teekuppinsa pöydälle ja nousi seisomaan ottaakseen Lilyn takin naulakosta heidän vierestään. Hän aukaisi takin ja käänsi sen niin, että Lily saattoi pujottaa kätensä hihoihin.
’’Kiitos’’, tyttö sanoi hymyillen ja veti vetoketjun kiinni. Hän otti kaulahuivinsa ja lapasensa naulakon päältä ja kiepsautti huivin kaulaansa ja laittoi lapaset käsiinsä.
’’Mennäänkö?’’ kysyi James, joka oli pukeutunut takkiinsa ja lapasiinsa aikoja sitten.
’’Juu.’’

Lily ja James astuivat ulos vilpoisaan talvisäähän ja suuntasivat kohti pääkatua, joka oli tupaten täynnä ihmisiä.
’’Mennäänkö vaikka kävelemään metsätielle?’’ James ehdotti kun he saapuivat pääkadun varteen.
’’Mennään vain’’, Lily sanoi, otti Jamesin kädestä kiinni ja kääntyi oikealle. He kulkeutuivat ihmisvirran mukana eteenpäin aina vain lähestyvää metsää kohti.

’’Kumpaan suuntaan?’’ Lily kysyi ja katsoi puista kylttiä, joka osoitti kahteen suuntaan. Jameskin katsahti kylttiin ja luki mielessään: Tylyahon asema 1.5 mailia ja Kuntopolku 7 mailia.
’’Lähdetään vaikka jo takaisin päin, eli lähdetään Tylyahon asemalle’’, James sanoi.
’’Joo. Kävellään hitaasti, jooko?’’
’’Okei’’, James vastasi ja tarttui Lilyn kädestä lähtien kävelemään verkkaisesti asemaa kohti.

Chelly istui sängyllään silmissään lasittunut katse. Hänellä ei ollut harmainta hajua kellonajasta, eikä sen puoleen vuorokauden ajasta. Oliko hän istunut siinä tunnin? Vai kenties päivän? Ei, ei hän ole voinut istua ainakaan tuntia kauempaa, sillä kukaan ei ollut vielä palannut Tylyahosta. Sen hän vain tiesi, että jalat olivat puutuneet ja hänestä tuntui, ettei pystyisi kävelemään enää koskaan. Tyhmä minä! hän ajatteli, nyt on SIRIUSKIN suututettuna... ei mene hyvin ei.
Chelly nousi seisomaan ja hänestä tuntui, että miljoonia muurahaisia olisi kipittänyt pitkin hänen jalkojaan. Hän lähti tasajalkaa hyppien kohti vessaa, sillä hän tarvitsi kylmää vettä selvittääkseen ajatuksiaan. Dax nukkui häkissään pää siiven alla, mutta heräsi heti kun kuuli Chellyn jalkojen töminän lattiassa.
’’Kraa!’’ se rääkäisi ja levitti siipensä aivan kuin olisi lähdössä lentoon.
’’Odota hetki, pääset kohta pois’’, Chelly sanoi ja hävisi pomppien vessaan.
Hän aukaisi hanan kylmän veden puolelle antaen veden valua ensin hetken ennen kuin otti sitä käsiinsä. Hän kumartui altaan ylle ja heitti vedet kasvoilleen. Kylmä virtaus kulki kasvoista kaulalle ja antoi kylmät väreet tytölle. Minkä takia pojat on aina niin vaikeita! Ensin William ja sitten Sirius... hemmetin hemmetti! Chelly läimäytti hanan kiinni ja lähti kiukkuisena pois vessasta.

’’Milloin olit ajatellut pitää seuraavat huispausharjoitukset?’’ Lily kysyi Jamesilta heidän kävellessä hiljaista metsätietä. Lumikerros oli kuorruttanut puut ja pensaat saaden ne näyttämään kauniilta luonnon muovaamilta kermakakuilta.
’’Ajattelin, että huomenna voisi olla yhdet. Tai toisin sanoen meillä on joka päivä ensi viikolla sunnuntaihin asti harjoitukset, koska viikon päästähän on huispausottelu.’’
’’Niin. Minä ainakin tarvitsen kovasti harjoitusta’’, Lily sanoi ja katseli asuintaloja joiden pihassa pikkulapset pyörittelivät lumiukon palloja.
’’Et sinä tarvitse harjoitusta melkein ollenkaan! Ainakaan sen perusteella, mitä näin koelennoissa’’, James huudahti, ’’olet luonnon lahjakkuus!’’ Lily hymyili Jamesille.
’’Kiitos.’’
’’Eipä mitään.’’
 
Iltapäivällä kaikkien palattua takaisin Tylyahosta alkoi kurpitsajuhlien odotus. Ensiluokkalaiset eivät luonnollisesti olleet vielä kertaakaan nähneet tai kokeneet Tylypahkan kurpitsajuhlia, joten he olivat muita innostuneimpia. Seitsemäsluokkalaisista suurin osa piti kurpitsajuhlaa aivan tavallisena lounaana, johon oli nähty enemmän vaivaa ruokalajien ja koristelun suhteen.
’’Onkos teillä tiedossa mitään kepposta?’’ Chelly kysyi Kelmeiltä kun he istuivat oleskeluhuoneessa.
’’On kuule pikkuisen jäänyt kepposten suunnittelut vähille tässä lähiaikoina’’, Sirius vastasi kylmästi.
”Ai”, Chelly sanoi vaisusti. Keskustelu, jos sitä siksi voi kutsua, lopahti siihen.
”Hemmetti”, Sirius mutisi ja nousi turhautuneena ylös, ’’Lähden kävelylle...’’ Sirius suunnisti muotokuva-aukkoa kohti ja kömpi siitä ulos hämärtyvään käytävään.

Sirius vilkaisi rannekelloaan, joka näytti ajaksi neljä iltapäivällä. Vielä puolituntia ruokailuun, hän ajatteli ja laittoi kätensä taskuun. Taskusta hän löysi pergamentin (jota oli päivällä tutkinut) ja otti sen pois sieltä. Siinä oleva hajanainen teksti oli ja pysyi muuttumattomana, mutta paremman tekemisen puutteessa Sirius alkoi miettiä puuttuvia sanoja. Kun avaat ka...ot salaiset... Mitä voi avata... kirjoja, kirjeitä... kumpikaan ei käy tuohon. Huomaamattaan Sirius oli pysähtynyt penkin kohdalle ja istuutui nyt sille. Käytävässä alkoi olla jo niin hämärää, ettei hän nähnyt lukea tekstiä hyvin, joten hän taikoi valon sauvansa päähän. Kamalimmat alaiset... Tekstiä on paljon ja vähän... mitä helkkaria tämä siansaksa oikein tarkoittaa?! Siriuksen aivot raksuttivat mutta tuloksetta. V...au..a löydä tähän... olisiko vastaus? Hän kokeili kirjaimia sanan kohdalle ja joutui taivuttelemaan sanaa vaikka mitenkä paljon, ennen kuin se kävi siihen. Mut’ niistä et VASTAUSTA löydä tähän. JEEEEEES! Sirius huusi mielessään ja virnisti pergamentille. Yksi sana vähemmän ratkaistavana. Hänen mahansa kurni jo siihen malliin, ettei ajattelutyöstä tullut mitään. Hän päätti hylätä penkin ja lähteä kävelemään hiljakseen kohti Suurta salia, sillä kurpitsajuhlan ateria alkaisi viidentoista minuutin päästä.

’’Lähdetäänkö jo syömään? Vatsani kurnii’’, James valitti takan ääressä.
’’Ihan sama. Turha kai täälläkään on enää roikkua’’, Remus sanoi ja nousi ylös. Samoin teki Peter ja James. Tytöt nousivat vasta kun pojat olivat kerinneet mennä muotokuvasta ulos.

’’Hyvät oppilaat!’’ Dumbledore sanoi ja Sali vaikeni saman tien, ’’on taas ilo avata jokavuotiset kurpitsajuhlat. Nauttikaa pöydän antimista!’’ Ruuat ilmestyivät sanojen myötä ja haarukoiden ja veitsien kilinä täytti salin.
’’Kuolen nälkään!’’ Sirius huudahti ja lastasi lautasensa täyteen salaatteja, lihoja ja perunoita.
’’Samat sanat’’, Peter sanoi ja alkoi keihästää lihapullia haarukkaansa. Hetkeen salissa ei kuulunut muuta kuin lautasten ja haarukoiden ja veitsien kilinää kaikkien syödessä kupuaan täyteen.

Pääruokien jälkeen ihmiset alkoivat rupatella aikansa kuluksi odotellessaan jälkiruokia. Ne ilmestyivätkin pian. Oli jäätelöä, mutakakkua, piirakoita, hedelmiä, sokeriomenoita, karkkeja, sipsejä ja muita kurpitsajuhlan herkkuja. Kaikki olivat haltioissaan pöydän antimista ja kasasivat jälleen lautasensa ja kulhonsa täyteen herkkuja, mitä vain ylettyivät ottamaan.

’’Aijai’’, Sirius voivotteli ja taputti vatsaansa, ’’räjähdän kohta!’’
’’Mitäs syöt niin paljon’’, Chelly sanoi ja hörppäsi mehuaan. Sirius katseli ympärilleen salissa ja näki kuinka Kalkaros nousi pöydästä ottaen kainalosauvansa. Kalkaros sanoi jotain ystävilleen ja lähti pois salista kohti eteishallia. Sirius seurasi vaivihkaa katseellaan tämän menoa ja huomasi Kalkaroksen menevän portaita ylös.
’’Taidan tästä lähteä’’, Sirius mutisi katse tiukasti portaita nousevassa Kalkaroksessa, ’’nähdään oleskeluhuoneessa.’’
’’Joo’’, James sanoi ja jatkoi mutakakkupalansa syömistä.

Sirius asteli portaat kaksi kerrallaan ylös. Yllättävän nopeasti se Rasvaletti menee portaat ylös niiden sauvojensa kanssa, hän ajatteli kun ei nähnyt Kalkarosta enää. Sirius katsoi käytävää molempiin suuntiin, hoksasi Kalkaroksen vasemmalla ja lähti seuraamaan tätä.

’’Kiitoksia vain’’, Chelly sanoi taputtaen vatsaansa, ’’menen jo makuusaliin. Moikka.’’ Chelly nousi pöydästä ja lähti suunnistamaan kohti ovia.
’’Odota Chelly, tulen kanssasi’’, William sanoi ja nousi ylös pöydästä ja harppoi muutaman askelen jotta saisi Chellyn kiinni. Ajatus Williamin kanssa pimeällä käytävällä antoi Chellylle vilunväreitä, mutta hän ei välittänyt niistä.
’’Okei’’, Chelly sanoi ja lähti Williamin kanssa kävelemään portaisiin ja käytävälle. He kävelivät hiljaisuuden vallitessa, mutta William rikkoi sen hetken kuluttua.

’’Mitä sinun ja sen Siriuksen välillä oikein on?’’ hän kysyi vierellään kävelevältä tytöltä. Chelly oli vaiti ja jatkoi kävelyään. William odotti pari minuuttia, mutta toisti sitten:
’’Toistan kysymykseni: Mitä sinun ja Siriuksen välillä on?’’
’’En ole velvollinen vastaamaan tuohon’’, Chelly sanoi kylmästi jatkaen matkaansa.
’’Ja sinähän vastaat jos minä kysyn!’’
’’Et voi pakottaa.’’
’’Jaa. Mutta et ole vieläkään vastannut kysymykseeni. Mitä sinun ja Siriuksen välillä on?’’
’’Ja minä sanon edelleen, että en ole velvollinen vastaamaan tuohon kysymykseen.’’
William alkoi menettää jo hermojaan ja hän kihisi kiukusta. Hän kuitenkin päätti olla hermostumatta ja henkäisi syvään.
’’Anteeksi. Minusta vain tuntuu, ettet pidä minusta enää.’’
’’No on aika vaikeata pitää niin mustasukkaisesta pojasta, kuin sinä!’’
’’Minulla on oikeus olla mustasukkainen! Olet suudellut sitä Mustaa ainakin kahdesti sen aikana kun minä ja sinä olemme olleet yhdessä!’’ William huudahti. Chelly pysähtyi ja kääntyi katsomaan vieressään huutavaa poikaa.
’’OLETKO SINÄ VAKOILLUT MINUA?!’’ Chelly huusi kurkku suorana.
’’NO EN!’’
’’MITEN SITTEN VOIT TIETÄÄ?’’
’’HAH! Katso nyt myönsit itsekin, että olet pettänyt minua!’’
’’NO MINÄPÄ EN KADU SITÄ YHTÄÄN!’’
’’Olisi syytä katua!! Olet minun tyttöystäväni!’’
’’NO EN OLE ENÄÄ! MINÄ JÄTÄN SINUT!’’ Chelly lähti puolijuoksua poispäin Williamista, mutta poika ottikin hänet kiinni tarttuen tätä käsivarresta.
’’Anteeksi kun huusin. Eikö voitaisi vielä yrittää?’’
’’Ei’’, Chelly sanoi suu tiukkana viivana.
’’Miksi?’’ William kysyi kasvot melkein kiinni Chellyssä.
’’Juuri siksi, koska en pidä sinusta enää. Olet iljettävä. Hyvästi.’’
’’Anna edes suudelma’’, William toivoi. Chelly ei ollut uskonut näkevänsä Williamia anomassa suudelmaa, kun hän oli jättänyt pojan. Kuitenkin tyttö laski vastentahtoisesti huulensa pojan huulille ja antoi suudelman. William kietoi kätensä hänen ympärilleen ja alkoi pikkuhiljaa työntää Chellyä kohti käytävän seinää.

Sirius oli seurannut Kalkarosta jo kerroksen ajan, eikä hän ollut vieläkään saanut selvitystä tämän päämäärään. Alkujaan Sirius oli lähtenyt Kalkaroksen perään vain siksi, että oli elätellyt hullua ajatusta siitä, että Kalkaroksella ja pergamentilla olisi jokin yhteys.
’’Iltaa Ruikuli!’’ Sirius huudahti tajuamatta itsekään, että oli sanonut sanat ääneen. Kalkaros pyörähti salamana ympäri, tai no niin salamana kuin vain pystyi kainalosauvojensa varassa.
’’Mitä SINÄ täällä teet?’’ hän sihahti. Sirius asteli lähemmäksi Kalkarosta.
’’Samaa voisi kysyä sinulta.’’
’’Luulisi sinun nyt olevan ystäviesi kanssa Suuressa salissa sikailemassa’’, Kalkaros sihisi.
’’Hassua. Minusta me emme sikaile. Me SYÖMME. Siinä on katsos hiuksen hieno ero.’’ Kalkaros pyöräytti silmiään.
’’Kerrohan, kuomaseni, miksi hiippailet metsässä vähän väliä?’’ Sirius tarkkaili Kalkaroksen reaktiota. Ensin tämä Rasvatukka näytti säikähtäneelle, sitten varuillaan olevalta ja sitten hän rentoutui.
’’Miten niin?’’
’’Noo, olen nähnyt sinut jo KOLMESTI menevän metsään.’’
’’Et voi todistaa että se olin minä’’, Kalkaros vastasi lipevästi. Hän ihmetteli, miten oli pystynyt keskustelemaan Sirius Mustan kanssa näin kauan ilman, että kumpikaan olisi uhannut toista taikasauvalla.
’’Älä yritä. Tiedät varsin hyvin, että tällä hetkellä Tylypahkassa ei ole ketään muuta, jolla olisi kainalosauvat.’’ Sirius tutkaili yhä Kalkaroksen reaktioita. Nyt hän näytti pikemminkin ahdistuneelle.
’’Aivan. Osuin oikeaan’’, Sirius sanoi virne kasvoillaan, ’’ja nyt. Voisitkin kertoa jotain tästä.’’ Hän kaivoi pergamentin taskusta katsoen yhä Kalkarosta, joka seurasi varuillaan Siriuksen liikkeitä. Sirius kohotti kätensä ja näytti siinä olevaa pergamentin palasta. Lepattavien soihtujen valossa huomasi, kuinka Kalkaroksen ennestäänkin kalpeanihon väri hävisi.
’’Mikä tuo on?’’ Kalkaros kysyi muka tietämättömänä.
’’Älä selitä. Tiedät varsin hyvin, mikä tämä on.’’

William oli peruuttanut jo seinään yhä suudelleen Chellyä. Chelly yritti olla vastaamatta suudelmaan, sillä hänestä tuntui, että kaikki ei ollut nyt ihan kohdallaan. Hän yritti työntää Williamia poispäin itsestään.
’’Will’’, hän yritti mumista pojan suuhun, ’’Will, mitä sinä teet?’’ Vastausta ei kuulunut.
’’Apua’’, Chelly mumisi hiljaa silmät lautasen kokoisina. Hän yritti puraista Williamia huulesta, mutta ei onnistunut.
’’Will, lopeta!’’ William jatkoi kuin ei olisi kuullutkaan. Chelly työnsi poikaa kaikilla voimillaan ja sai kuin saikin pojan sen verran kauemmas itsestään että pystyi puhumaan.
’’Apua!!’’ hän sanoi rimpuillen.
’’Älä rimpuile nainen, niin sinuun ei satu’’, William mutisi ja yritti taas suudella Chellyä, mutta tyttö pisti hanttiin niin voimakkaasti kuin vain pystyi. Chelly kiljaisi korvia huumaavalla äänellä: ’’APUA!’’

’’APUA!’’ kuului käytävän toisesta päästä. Sirius ja Kalkaros havahtuivat tähän.
’’APUA!’’ nyt Sirius tunnisti äänen kuuluvan Chellylle. Hän kääntyi vielä Kalkarokseen päin ja sanoi: ’’Me palaamme tähän vielä.’’ Tämän jälkeen hän vetäisi taikasauvansa taskustaan ja lähti juoksemaan niin kovaa kuin jaloistaan pääsi.

’’PÄÄSTÄ IRTI!’’ Chelly kiljui. Hän tähyili ympärilleen ja yritti pitää Williamin kaukana itsestään. Häntä ei ollut ikinä ennen pelottanut niin paljon kuin sillä hetkellä pelotti. Voi kunpa joku nyt tulisi! hän toivoi hätääntyneenä mielessään. Hänen sydämensä pamppaili pelosta ja hengitys oli tiuhaa. William yritti koko ajan vain suudella häntä uudestaan. Poika oli liian vahva, joten Chelly ei saanut kättään tarpeeksi kauaksi, että olisi voinut lyödä Williamia. Chelly alkoi menettää jo toivoaan, kunnes hän kuuli juoksuaskelia käytävän päästä ja käänsi katseensa niiden suuntaan. Erittäin suuri huojennuksen aalto pyyhkäisi Chellyn ylitse kun hän näki Siriuksen juoksemassa taikavauva pystyssä heitä kohti.
’’SIRIUS!’’ Chelly henkäisi hiukset silmillään kun Sirius oli tullut heidän taakseen. Poika heitti sauvansa lattialle ja alkoi repiä Williamia pois Chellyn kimpusta.
’’Auta’’, Chelly kuiskasi kun Sirius viimein sai Williamin kauas kauhistuneesta tytöstä.
’’Sinä’’, William suhahti ja yritti hypätä Siriuksen kimppuun. Sirius väisti tämän, otti hänen paidan rintamuksesta kiinni, laittoi kätensä nyrkkiin ja mojautti niin kovasti tätä leukaan kuin vain hauislihaksesta lähti. William kaatui tyrmättynä maahan. Sirius katsoi hetken maassa makaavaa poikaa kunnes käänsi katseensa kauhistuneeseen Chellyyn. Tytön hengitys oli yhä tiheä pelon takia ja tämän silmiä olisi voinut verrata jo auton renkaisiin. Niin kauhistunut hän oli. Chelly seisoi kangistuneena paikallaan tuijottaen maassa makaavaa Williamia.
’’Onko kaikki kunnossa? Eihän sattunut mihinkään?’’ Sirius kysyi huolissaan laittaen kätensä tytön olkapäälle ja katsoessaan tätä silmiin. Chelly taisi olla vieläkin niin järkyttynyt, ettei saanut sanoja suustaan. Sirius halasi häntä lohduttavasti pitäen toisella kädellä tämän pään takaa ja toisella kädellä yläselän päältä kiinni. Hän tunsi Chellyn kiivaan hengityksen ja sydämen lyönnit rutistaessaan tätä itseään vasten.
’’Onko kaikki kunnossa?’’ Sirius kysyi uudestaan Chellyltä, joka oli yhä hiljaa.
’’On nyt kun sinä tulit’’, hän kuiskasi hetken kuluttua, ’’kiitos.’’
’’Ei se mitään.’’ He seisoivat hetken hiljaa Siriuksen halatessa Chellyä. Chellyn ajatukset olivat niin sekaisin, että melkein oksetti. Miten William saattoi tehdä niin? hän kyseli itseltään. Huojennuksen kyynelet alkoivat vuotaa hitaasti hänen silmistään. Onneksi Sirius tuli paikalle…

--
Sirius oli aika ooc tässä o.O Kommentteja?
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

Neruri

  • ***
  • Viestejä: 308
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #50 : 16.09.2007 11:02:24 »
Ei kai tässä ole muuta sanottavaa, kuin JATKOA!

^ Eli teksti on hyvää, ei ole mitään rakentavaa ja tykkäsin. ^.^

Nyt hopi hopi kirjottamaan!
You wanna play with dolls?

SutsannaP

  • ***
  • Viestejä: 33
    • http://
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #51 : 16.09.2007 12:08:44 »
uiuiuiuiuiuiuiui ui liian hyvää että ui ui lisää uiui heti ja yms ja uiui laaja sanavarasto :)
Meistä tuli vaan tummunut muisto. Hiljaisuus pimeydessä.

Lilah

  • Vieras
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #52 : 16.09.2007 15:23:09 »
Heheheee *myhäilevä ilme* Olen maailman iloisin ihminen! Hiphurraa <3<3<3
*sekoilee vielä toiset 30 sekuntia ja heittelee sydämiä ja hymiöitä ympäri
Finiä* Remus <3 Lola is 4eva! Hahahhaaa! Minustapa ei irtoa tänään mitään
järkevää tai rakentavaa, aion hehkuttaa tässä tätä ihanaa-maailmanparasta-
maagisensöpöä-superia...(kahden ja puolen tunnin kuluttua) ja vielä kerran
ihanaa lukua tässä ehdottomasti lemppari kelmi-ficcissäni. Se nyt vaan oli
niin ihanaa ja tahmeanmakeaa luettavaa kun Susihukkanen ja Lola-pola
painivat lumikasassa ja tuijottelivat tähtiä <3 Ja tuo Grace's Cafe, tiedän
että kommentoin silloin vanhassa finissä senkin ihanuutta, mutta ette
voi estää tälläkään kertaa. Voin sieluni silmin kuvitella vastajauhettujen
kahvipapujen tuoksun ja herkullisten mokkapalojen maun. Minä antaisin
melkein mitä tahansa että pääsisin tuollaiseen kahvilaan. (huomatkaa,
tämä kommentoiva kaheli kärsii kofeiini vieroituksesta, taas.)
Ja jazz on ihanaa musiikkia, ja jostain syystä minua alkoi ihan
kamalasti naurattamaan kun "tarjoilija niiata niksautti".
No mutta minähän olenkin aina nauranut vähän kaikelle, jopa silloin
kun se ei olisi kovin suotavaa. Mutta tämä viestihän oli taas niin
täynnä offia ja muuta vaaleanpunaista ihkutusta että kaikilta
menee luultavasti jo aivot ihan kiemuralle, pitää varmaan lopettaa
vielä kun pystyy ^^' Joo ja jatkoa vaan lisää, minä painun fanittamaan
Remus/Lolaa muualle, mutta silti, se vaan on jotain niin IHANAA!

Terveisin: vakavasti aivovaurioitunut Lilah

nuuhku

  • ***
  • Viestejä: 73
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #53 : 17.09.2007 14:15:37 »
tykkäsin ^^ jatkoa odottelen =)

~nuuhku

justiinsa (:

suklaasammakko

  • ***
  • Viestejä: 17
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #54 : 25.09.2007 21:31:43 »
Huihihii.
Olipas aivan mahtava ihana luku! Oon sanaton.
Nonii. Remus ja Lola. Awwwwii ne on ihania yhessä ^^. Se lumikasassa -kohtaus oli
söpösti kirjoitettu. (harvinaisen tyhmän kuuloista kun kirjottaa tlleen lyhyillä lauseilla, mut eipä keksi mitään :D)
Hyvä että tässä oli näinkin paljon Chellya ja Siriusta, he ovat melkeinpä lempiparitukseni koko ficissä. Haa, alkaa tapahtua. William on tyhmä ja pelottava, mut sitten Sirius tulee apuun. Mielettömän ihana kohtaus! (kuten monet muutkin) Ei Sirius nyt niin ooc ollut, just ihana kuvitella se lohduttamassa tolleen ihanasti.<3
Lily ja James sitten jaksavat olla söpöjä. Eipä tuossa nyt muuta heistä sitten.
Heei tuo lappunen alkaa selvitä. Jännää. Oon miettiny täällä pääni puhki, mitä Kalkaros tekee metässä, mutta tuloksetta. Siitä siis lisää! Melkein joitakin sanoja voisi jo arvailla, mutta enpä sano mitään etten nolaisi itseäni täysin. : D
Tästä(kään) luvusta ei irtoa mitään rakentavaa, olisikohan syy siinä ettei sitä tarvitse? Tämä on niin loistava ficci, etten osaa sanoa mitään parantavaa. (:
Lisää jatkoa äkkiä, jookos?

-suklaasammakko
Please, please forgive me,
But I won't be home again.

maikkimaa

  • Vieras
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #55 : 26.09.2007 18:03:36 »
Tykkäsi TÄSTÄKIN osasta! jatkoo vaan!  :D

Synagooganuoli

  • ***
  • Viestejä: 88
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #56 : 27.09.2007 17:48:31 »
iiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Tulinpas tännekin lukemaan tämän ficin uudestaan (luin ja kommasin joskus vanhassa finissä)... Oli kyllä muuttunut jo jonkin verran :D Ja jatkoakin on tullut (?) sitten viime näkemän.. No jaa, mutta toivoisin, että jatkaisit (tietty) mahdollisimman pian.

Kappaleet oli hyvin valittu... Hautajaiskohdassa tuli kyllä tippa silmään...
Kai jotkut synkät päivät oisin voinut vaihtaa pois,
vaan missä niitä kukaan valoisampiin vaihtaa vois?
Me saatiin nämä kortit ja ne kortit vähenee…

Kaurahiutale

  • ***
  • Viestejä: 5
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)12. luku: 15.9.
« Vastaus #57 : 06.10.2007 10:35:36 »
Uijui! Jatkoa, tykkäsin paljon. =)

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)13. luku: 7.10.
« Vastaus #58 : 07.10.2007 21:20:49 »
Vastaan kommentteihin myöhemmin :) Ai niin, vinkkinä sellanen juttu, että Siriuksen paikalle on vaihdettu kuva tuossa ensimmäisessä viestissäni oleviin kuvalinkkeihin ;>

13. Erotus

Sirius ja Chelly seisoivat käytävällä Siriuksen halatessa edelleen Chellyä lohduttavasti. Sirius vilkaisi Williamiin inhoavalla katseella. Miten joku voi olla mieleltään niin viallinen?
’’Onhan kaikki kunnossa?’’ Sirius kysyi olkaansa vasten itkevältä tytöltä.
’’Joo’’, Chelly kuiskasi, ’’miten hän pystyi?’’
’’En tiedä’’, Sirius sanoi vihaa tihkuvalla äänellä.
’’Onneksi mitään ei tapahtunut’’, hän sanoi vielä ja otti Chellyä hartioista kiinni työntäen tämän vähän matkan päähän, jotta näkisi tytön kasvot. Ne olivat vieläkin säikähtäneet. Silmät olivat turpeessa ja ripsiväri oli levinnyt mustiksi juoviksi hänen poskilleen. Sirius pyyhkäisi peukalollaan kyynelen pois toisen poskelta.
’’Kiitos vielä kerran’’, Chelly toisti.
’’Ei kestä kiittää.’’

Suuressa salissa muu koulu oli lopettamaisillaan illallistaan. Porukka alkoi valua hiljalleen väsyneen ja täyteen ahdetun näköisinä pois salista. Osa nojasi kaverinsa olkapäähän pysyäkseen pystyssä.
’’Pitäisikö meidänkin jo lähteä?’’ Peter kysyi haukotellen muilta.
’’Sama kai se on roikkua vaikka oleskeluhuoneessa, eli lähdetään vain’’, Kelly vastasi ja nousi samalla kun jälkiruuanrippeet hävisivät pöydästä ja suurin osa oppilaista oli siirtynyt jo eteisaulan puolelle.

Kaukaiset askelet kuuluivat siihen kohtaan käytävää, missä Chelly, Sirius ja William vielä olivat.
’’Ajattelitko käydä Dumbledoren luona?’’ Sirius kysyi vieressään istuvalta Chellyltä. He istuivat lattialla vierekkäin nojaten kylmään kiviseinään.  
’’Totta kai. Mitä sitten luulit? Pidän kyllä huolen siitä, että tuo niljakas mato saa potkut’’, Chelly sanoi lattialla makaavaa Williamia tuijottaen, ’’en vieläkään voi käsittää että hän teki niin. Ajatella mitä olisi tapahtunut, jos et olisi kuullut huutoani...’’ Chellyn ääni hiipui kuulumattomiin ja hän värähti ajatuksilleen.
’’Niin... pitäisikö jo lähteä? Muut tulevat kohta ja uskon että he ihmettelevät lattialle tyrmättyä oppilasta.’’
’’Okei’’, Chelly sanoi ja nousi ylös. Hän otti halausotteen itsestään ja hieroi käsivarsiaan, sillä hänelle oli yhtäkkiä tullut kylmä. Sirius noukki taikasauvansa lattialta ja loitsi Williamin ylös maasta. Poika keikkui muutaman sentin lattian yläpuolella kun Sirius ja Chelly lähtivät mahdollisimman nopeasti kohti rehtorin kansliaa. Matkalla Sirius ei edes viitsinyt loitsia Williamia korkeammalle portaikoissa vaan antoi tämän jalkojen laahata joka ikisen portaan yli niin, että leijuvan pojan varpaat olisivat mahdollisimman tunnottomat tämän tullessa takaisin tajuihinsa.

''Onkohan Dumbledore jo tuolla?'' Chelly kysyi kun he saapuivat rehtorin kansliaa vartioivan kivihirviöpatsaan eteen.
''Voi olla. Mennään sisään ja odotetaan häntä, jos hän ei ole vielä tullut'', Sirius sanoi.
''Entäs tunnussana?''
''Hei, olet Kelmin kanssa liikenteessä. Mikä se sellainen Kelmi olisi, joka ei saisi yhtä vaivaista tunnussanaa selville?'' Sirius sanoi virnistäen ja heilautti käsiään niin, että William törmäsi naama edellä seinään.
''Hups'', Sirius sanoi, mutta hänen äänessään ei ollut yhtään katuvaisuutta. Päinvastoin, sillä hänen äänensä oli kylmä ja täynnä vihaa. Poika puhui sellaisella äänellä ainoastaan silloin, kun puhui perheestään tai luihuisista.
''Ihan oikein hänelle'', Chelly mutisi.
''Häivähdys usvaa '', Sirius sanoi.
''Mitäh?''
''Se on salasana'', Sirius kertoi ja viittasi kivihirviöpatsaaseen. Se oli herännyt henkiin ja hypähtänyt pois edestä, jotta sisäänpyrkijä pääsisi portaisiin.
''Tule'', hän jatkoi ja lähti kuljettamaan Williamia edellään portaita pitkin ylös.  

''Ei me sisään voida mennä!'' Chelly suhahti kun Sirius painoi paksun saarnioven ovenkahvan pohjaan ja raotti raskasta ovea.
''Älä huolehdi. Ei Dumppis suutu, jos menemme odottamaan häntä tuonne'', Sirius vastasi huolettomasti ja astui sisään kansliaan ennen kuin Chelly ehti estellä enempää. Chelly astui askeleen lähemmäksi ovea, pysähtyi ja astui taas askeleen. Hän ei ollut mennyt rehtorin kansliaan kertaakaan aiemmin ilman itse rehtoria. Kerta se on ensimmäinenkin, Chelly ajatteli ja astui sisään huoneeseen.

Pienet hentojalkaiset esineet hurisivat ja kilkattivat korkeassa huoneessa. Chelly katseli ihastellen ympärillään olevia entisten rehtorien muotokuvia. Kaikki näyttivät nukkuvan, vaikka osat maalauksista vilkuilivat Siriusta ja Chellyä ripsiensä välistä.  
''Hoaaah, iltaa lapsukaiset'', pulska nainen sanoi seinältä haukotellen ylitsevuotavasti. ''Missäs Albus on?''
''Luultavasti vielä Suuressa salissa'', Sirius vastasi. ''Mitäs teille kuuluu?'' Chelly ihmetteli miten tuttavallisesti Sirius jutteli maalausten kanssa. Ilmeisesti he tunsivat toisensa hyvin, sillä Siriushan oli käynyt kansliassa vähintään kaksi kertaa päivässä kuuden vuoden ajan.
''Sitä tavallista roikkumista'', pyylevä nainen taulussa vastasi ja suoristeli purppuranväristä kaapuaan. Muutama muukin taulu oli herännyt ja tervehti jo Siriusta iloisen tuttavallisesti.

Chelly käveli kansliassa ja katseli korkeita kirjahyllyjä jotka jatkuivat silmänkantamattomiin aina kattoon asti. Pitkät rullatikapuut olivat noin puolessa välissä hyllyköitä ja niiden vieressä oli korkeaakin korkeampi kirjapino, joka pysyi ilmeisesti taikuuden avulla pystyssä. Chelly käänsi katseensa katosta eteenpäin ja oli säikähtää hengiltä. Hän kirkaisi ja hypähti taaksepäin. Sirius, joka oli rupatellut kevyitä taulujen kanssa, käänsi päänsä niin nopeasti Chellyyn, että hänen niskansa niksahti.
''Auts'', hän sanoi ja hieroi niskaansa.
''Mikä tuo tipu on?!'' Chelly kysyi ja osoitti tulenpunaista lintua, joka istui orrellaan suoraan hänen naamansa edessä. Sirius naurahti haukahtavasti.
''Se on Fawkes.''
''Eli?''
''Dumppiksen feenikslintu.''
''Aa'', Chelly sanoi ja käänsi taas katseensa edessään silmiään räpyttelevään lintuun. Hän ojensi kättään ja silitti sormenpäällään Fawkesin päälakea. Ovi aukeni jossain Siriuksen ja Chellyn selkien takana ja pienesti kopsahtelevat askelet kaikuivat huoneessa. Ne tuntuivat tulevan heitä kohti ja Sirius meni katsomaan, kuka oli tullut.
''Iltaa, professori'', Sirius sanoi kun näki Dumbledoren ihmettelemässä ilmassa leijuvaa, tajutonta Williamia.
''Ah, iltaa herra Musta'', Dumbledore sanoi ja kääntyi Siriukseen päin. ''Saanen udella, mitä teet kansliassani mukanasi tajuton oppilas?'' Chelly asteli Siriuksen selän takaa näkösälle.
''Ah, ymmärrän'', Dumbledore sanoi kun näki Chellyn turvoksissa olevat silmät.
''Kerrotko sinä?'' Sirius kysyi hiljaa Chellyltä vieressään.
''En taida pystyä'', hän kuiskasi vastaukseksi.
''Eli haluat minun kertovan?''
''Niin.''
''Okei.'' Sirius sanoi ja kääntyi taas Dumbledoreen päin.
''Tuota noin...'' hän aloitti. Hänen oli jotenkin kamalan vaikea saada sanoja suustaan juuri sillä hetkellä. Hän ei todellakaan halunnut sanoa asiaansa ääneen. Se kuulosti vain jotenkin epätodelliselta.
''Niin, aiotko sinä kertoa miksi herra Wilson on tajuttomana täällä?'' Dumbledore kysyi ja istuutui työpöytänsä ääreen taikoen Siriukselle ja Chellylle upottavat tuolit.
''No, William yritti luultavasti seksuaalisesti pahoinpidellä Chellyn'', Sirius sai viimein sanottua asiansa ja hän tunsi kuinka Chelly värähti hänen vierellään. Hän näki myös kuinka Dumbledoren silmien iloinen tuike sammui ja tilalle tuli vakava ilme.
''Milloin tämä tapahtui?'' Dumbledore kysyi.
''Ihan äsken'', sanoi Chelly värisevällä äänellä. Dumbledore oli hiljaa. Hän nousi tuolistaan ja asteli Williamin luokse. Hän mutisi jotain ja osoitti leijuvaa poikaa taikasauvallaan ja tämä heräsi.
''Missä olen?'' William kysyi ja irvisti kivusta minkä tunsi leuassaan.
''Olet rehtorin kansliassa'', Dumbledore sanoi kun laski Williamin leijumasta lattialle. ''Herra Musta ja neiti Smith kertoivat ikäviä uutisia. Koskien sinua.'' Tässä vaiheessa William loi erittäin kylmän katseen Siriuksen ilmeettömiin kasvoihin. Dumbledore palasi pöytänsä taakse ja taikoi Williamille tuolin vähän matkan päähän Siriuksesta ja Chellystä.
''Tiedäthän, mitä olet melkein tehnyt?'' Dumbledore kysyi vakavalla äänellä.
''Tiedän.''
''Ja tiedät, että se on lain vastaista. Sama laki pätee siinä asiassa velhoihin kuin jästeihinkin.''
''Tiedän.''
''Miksi sitten uhmasit lakia?''
''En tiedä. Jokin vain naksahti päässäni.''
Sirius tyrskähti vahingoniloisesti, mutta vakavoitui, kun rehtori loi häneen toruvan katseen.
''Herra Musta. Tässä asiassa ei ole mitään hauskaa.''
''Anteeksi, professori.''
''Herra Wilson. Tiedäthän, että tekosi on rangaistava?''
''En edes tehnyt mitään'', William mutisi.
''Anteeksi?''
''Että en edes tehnyt mitään'', William toisti.
''Silti. En voi hyväksyä sellaista koulussani, enkä muuallakaan.''
''No voisitko jo kertoa, mikä rangaistus minua odottaa?''
''Pahimmassa tapauksessa koulusta erottaminen.''
Williamin suu loksahti auki.
''EI MINUA VOI EROTTAA KOULUSTA, JOS VAIN SUUTELIN HÄNTÄ!'' William oli noussut seisomaan ja osoitti nyt kädellään Chellyä.
''Sano sinäkin, että en tehnyt muuta'', William sanoi ja katsoi Chellyä silmiin.
''Sanoin 'ei''', Chelly kuiskasi, ''sanoin 'ei' monta kertaa. Sinä uhkasit satuttaa minua.''
Kaikki olivat hetken hiljaa, kunnes Dumbledore aukaisi suunsa.
''Neiti Smith. Saisinko pyytää sinua kertomaan tarkalleen sen, mitä tapahtui.''
''Hyvä on'', Chelly sanoi ja vetäisi syvään henkeä ennen kuin aloitti. ''Lähdimme Suuresta salista tupaamme, kun olimme syöneet. Kävelimme käytävällä, kunnes Will kysyi minulta, että onko minulla ja Siriuksella jotain meneillään, enkä vastannut hänelle. Sen jälkeen Will sanoi, että arvelee, etten pidä hänestä enää ja vastasin, että on vaikea pitää niin mustasukkaisesta pojasta kuin hän on. Sitten huusimme jotain toisillemme ja sanoin jättäväni hänet. Sen jälkeen Will pyysi anteeksi huutamistaan ja pyysi suudelman ennen kuin lähtisin. Minä sitten suutelin häntä ja hän alkoi peruuttaa seinää vasten. Kun tajusin, mitä hän yritti, sanoin ''ei'', mutta hän ei kuunnellut. Aloin kiljua ja sitten hän uhkasi minua, mutta sitten Sirius tuli paikalle ja kumautti Williamilta tajun kankaalle -''
''SINÄKÖ SE OLIT?'' William kysyi ja nousi jälleen seisomaan ja liikahti Siriuksen suuntaan, mutta törmäsikin kuin seinään. Dumbledore oli ilmeisesti loitsinut estoloitsun Williamiin.
''Herra Wilson, en voi sietää aggressiivisuutta koulussani.''
Tässä kohtaa Sirius yskähti.
''Herra Musta, kepposten tekeminen ei ole aggressiivisuutta toisia kohtaan.''
''Ai'', Sirius sanoi ihmetellen sitä, mistä Dumbledore oli voinut tietää hänen ajattelevan juuri Kelmien tekemiä kepposia.
''Palataksemme asiaan. Neiti Smith, kerro vain loppuun'', Dumbledore sanoi ja katsoi Chellyä.
''No... siinä se lyhykäisyydessään oli'', Chelly vastasi ja laski katseensa kenkänkärkiinsä.
''Hyvä on. Herra Wilson'', Dumbledore aloitti ja kaivoi työpöytänsä laatikosta pergamenttirullan, ''kirjoitan kirjeen Taikaministeriöön ainoastaan silloin, jos neiti Smith haluaa tehdä ilmoituksen teistä.'' Dumbledore oli kääntänyt katseensa Chellyyn ja odotti tämän päätöstä. Chelly mietti. Jos teen hänestä ilmoituksen, hän lähtee pois koulusta ja hyvällä tuurilla saa myös pahoinpitelysyytteen, Chelly ajatteli ja aukaisi suunsa vastaukseen.
''Kirjoita kirje Taikaministeriöön, professori'', hän sanoi ja kohotti katseensa määrätietoisesti. Williamin suu oli loksahtanut auki, mutta hän sulki sen saman tien hampaitaan kiristellen.
''Hyvä on. Neiti Smithin suostumuksesta, herra Wilsonia odottaa lyhykäinen kuulustelu Taikaministeriön syytetyiden osastolla ja hänet joudutaan erottamaan siksi aikaa koulusta. Voit palata, jos vapaudut syytteestä pahoinpitelyyn.''
''Anteeksi vain, mutta joudun puuttumaan tähän'', William aloitti vihaisena, ''Bulgariassa ei oltu näin ankaria!''
''Herra Wilson, emme olekaan enää Bulgariassa. Olemme Iso-Britanniassa ja saanen muistuttaa, että velhojen ja jästien lait maissamme eroavat hiuksen hienosti. Ja nyt. Pyydän, että menet pakkaamaan laukkusi ja huomisaamuna lähdet junalla kotiin tai minne nyt sitten menetkin, sillä olethan jo täysi-ikäinen. Ilmoitan vanhemmillesi vain, jos sitä pyydät.''
''Uskallakin...'' William sanoi, nousi tuolilta ja harppoi ovesta ulos paukauttaen sen perässään kiinni.
''Noin. Te voittekin sitten palata tupaan'', Dumbledore sanoi ja Chelly ja Sirius nousivat ylös tuoleiltaan.
''Neiti Smith'', Dumbledore sanoi vielä Chellyn selälle. Chelly kääntyi rehtoriin päin.
''Niin?''
''Halutessasi voit käydä matami Pomfreyn luona'', Dumbledore sanoi.
''Okei'', Chelly sanoi, hymyili ja astui Siriuksen auki pitämästä ovesta portaikkoon.
''Hyvää yötä, professori'', Sirius sanoi vielä ennen kuin laittoi oven kiinni ja jätti Dumbledoren työpöytänsä ääreen.

Kaksikko käveli hiljaisuuden vallitessa. Käytävillä ei ollut enää ainuttakaan oppilasta, joten matka Rohkelikkotorniin tuntui jollain tapaa epätodelliselta. Kukaan ei tuijotellut eikä mistään suunnasta kuulunut puhetta, kuten normaalisti vielä siihen aikaan oli. He kävelivät verkkaisesti eteenpäin. Chelly katsoi silmiään räpäyttämättä eteensä ja Sirius käveli hänen vierellään kädet nyrkeissä. Ajatukset olivat jämähtäneet paikoilleen Chellyn aivoissa ja äsken koettu pelko kelautui aina vain alkuun. Kyynelet alkoivat jälleen kihota hänen silmiinsä. Johtuiko se siitä, että hän ei räpäyttänyt silmiään vai siitä, että hän oli juuri päässyt ajatuksissaan loppuun Williamista ja pimeästä käytävästä.
Sirius vilkaisi sivusilmällä Chellyä ja huomasi kyynelen tytön ennestään juovaisella poskella. Hyvin epäsiriusmaisesti hän tarttui lohduttavasti Chellyn kädestä ja puristi sitä Chellyn puristaessa takaisin.

''Chelly!'' Lily huudahti ja pomppasi ylös nojatuolistaan nähtyään Chellyn kävelevän sisään muotokuva-aukosta Sirius perässään. ''Mitä on tapahtunut?'' Puoli oleskeluhuonetta seurasi Lilyä ja Chellyä, joka suuntasi ystävänsä luokse.
''Mitä on tapahtunut? Oletko itkenyt?'' Lily kysyi uudelleen hiljaisemmalla äänellä. Chelly pysyi vaiti, istui sohvalle hämmästyneen Lolan viereen ja nosti polvensa rintaansa vasten.
''William...'' hän mutisi tuijottaen takkaan. Sirius saapui ja lysähti vapaaseen nojatuoliin.
''Mitä tapahtui?'' Lily kysyi Siriukselta olettaen, että tämä liittyisi jotenkin tapahtuneeseen.
''William vähän riehui'', Sirius vastasi synkästi.
''Toivoisin vastauksen ihan englannin kielellä, kiitos'', Lily sanoi.
''No... hän tuota noin... yritti pahoinpidellä Chellyn'', Sirius puuskahti viimein. James, Peter, Remus, Lola ja Kelly käänsivät päänsä nopeasti Siriukseen ja sen jälkeen Chellyyn.
''Eihän'', Lola kuiskasi ja Chelly nyökkäsi kiiltävine silmineen. Kaikki jotenkin sumeni hänen silmissään ja korvissaan. Chelly alkoi ajatella enemmän sitä, mitä hänelle oli tapahtunut. Vasta silloin hän kunnolla älysi, mitä William oli aikonut tehdä. Hän tunsi kuinka alkoi vapista ja kuinka kyynelet alkoivat tulvia silmiin. Kohina korvissa hävisi ja Chelly kuuli Lilyn äänen.
''Onhan Williamille joku rangaistus?''
Chelly räpsäytti silmiään ja pulleat kyynelet valuivat silmistä poskien kautta polville.
''Joo. William joutuu Taikaministeriön eteen kuultavaksi ja Dumbledore erotti hänet siksi aikaa koulusta'', Sirius vastasi.
''Eikö tuo ole vähän ylire-'' James aloitti, mutta ilmeisesti Lily läimäytti kätensä tämän suun eteen, sillä loput lauseesta kuului muminana.
''Ihan oikein sille... sille... huligaanille!'' Kelly sanoi ja läimäytti nyrkillään käteensä.
Chelly naurahti ontosti.
''Olethan varmasti kunnossa, Chel?'' Lola kysyi ja kietoi toisen kätensä ystävänsä hartioille.
''Joo. On vähän hutera olo...''
''Mikä ihme sai Williamin tekemään niin?'' Kelly ihmetteli. Remus oli ollut koko keskustelun ajan hiljaa. Hän oli aavistanut, että mustasukkaisuudenpuuskassa William pystyi tekemään mitä vain.
''Minä tiedän'', Remus sanoi mitään ajattelematta tuijottaen suoraan eteensä. Chelly käänsi katseensa Remukseen.
''Anteeksi mitä?''
''Tiedän mikä sai Williamin tekemään niin.''
''No mikä?''
''Regulus on kylvänyt jo jonkin aikaa häneen epäilyksen tunnetta ja saanut hänet tuntemaan mustasukkaisuutta.''
''Milloin olit ajatellut kertoa?'' Chelly kysyi uskomatta korviaan.
''Siitä pennusta on vain riesaa'', Sirius ärähti tarkoittaen veljeään.
''Näin heidät kerran käytävällä. Regulus sanoi, että oli nähnyt Chellyn ja Siriuksen suutelevan'', Remus kertoi.
''Kaikkea sekin riiviö saa päähänsä'', Sirius murisi vihaisena, ''Nyt se saa kuulla kunniansa.'' Hän nousi tuoliltaan ja veti jo valmiiksi taikasauvansa taskustaan. Muut oleskeluhuoneessa olijat seurasivat Siriusta kun tämä harppoi kohti muotokuva-aukkoa, mutta Peter tarrasi tämän hihaan ennen kuin hän kerkesi pidemmälle.
''Ei sinun hyödytä mennä hänen peräänsä tänä iltana'', Peter sanoi.
''Hmph. En minä nyt täälläkään voi istua tumput suorina!'' Sirius huudahti.
''Sirius, älä mene'', Chelly sanoi sohvalta. Sirius katsoi Chellyä ja mietti mitä tekisi: Tottelisiko tyttöä vai menisikö kurittamaan veljeään? Hän näytti valitsevan edellä mainitun ja lysähti takaisin nojatuoliin.
''Taidan tehdä läksyt'', Sirius murahti ja kaivoi laukkunsa esille. James oli pudottaa silmät päästään.
''Entäs se kun sovimme, ettemme tee tänä vuonna läksyjä?'' hän älähti. Pelkkä murhaava katse Siriuksen suunnalta sai Jamesin vaikenemaan.
''Ilmeisesti et noudata sitä enää'', James totesi ja laittoi kätensä Lilyn hartioille.

Reguluksesta on sitten pelkkää harmia, Sirius ärähti ajatuksissaan kopioidessaan tekstinpätkää kotitaloudenkirjastaan. Hän olisi vain ja ainoastaan halunnut marssia muokkaamaan veljensä naaman uuteen uskoon, mutta jostain syystä ei vain saanut jalkojaan liikkeelle. Siksi hän joutuikin turvautumaan läksyihin, mitä hän ei taatusti olisi tehnyt, jos Regulus olisi ollut milliäkään lähempänä.

''Sirius Musta tekemässä läksyjä. Tämä on historiaan painuva hetki'', joku huusi oleskeluhuoneen toiselta puolen.
''Tuntematon huutelija sai Sirius Mustan huomion, tämä on vielä historiallisempaa!'' Sirius ärähti tuolin selkänojan yli. Huutaja näytti pöllämystyneeltä ja tämän kaverit naureskelivat hänelle.
''Eikö ihminen saa tehdä mitään rauhassa?'' Sirius kysyi muilta Kelmeiltä, mutta sai vastaukseksi olankohautukset kolmeen kertaan.
''Kuutamo annatko sen kotitalouden esseesi? Tästä ei tule YHTÄÄN mitään'', Sirius puuskahti lopulta. Remus nosti laukkunsa lattialta ja heivasi sen Siriukselle, joka tonki siistin pergamenttirullan ja aukaisi sen alkaen kopioida.
''Taidan mennä nukkumaan'', Chelly tuumasi ja nousi seisomaan.
''Onhan kaikki hyvin?''
''Tarvitsetko kuuntelijaa?''
''Koskeeko päähän?''
''Tarvitsetko vettä?''
Lily, Kelly ja Lola kyselivät yhtä aikaa Chellyltä, joka oli nostanut kätensä torjuvasti eteensä.
''Arvostan huolenpitoanne, kaverit, mutta pärjään kyllä. Öitä.''
''Mut-'' Lola ja muut sanoivat yhtä aikaa.
''Ihan tosi. Hyvää yötä.'' Chelly lähti tyttöjen portaisiin ja Lily, Lola ja Kelly hiljentyivät.

Chelly aikoi juuri nousta portaisiin kun William laskeutui alas viereisistä mukanaan raskaannäköinen matka-arkku. William vilkaisi Chellyä kylmästi ja rymisteli kohti muotokuva-aukkoa niin nopeasti kuin vain pääsi. Chelly käänsi katseensa Williamin selästä Siriukseen, joka oli liikkumatta ja seurasi Williamin menoa. Chelly oli aivan varma, että jos oleskeluhuone olisi ollut tyhjillään, William olisi saanut jo uudet kasvot Siriuksen ansioista.

''Minua vähän huolestuttaa Chelly'', Lily mietti Jamesin kainalosta.
''Jaa. Miten niin?'' James kysyi.
''No, hän saattaa esittää kovaa ja itsenäistä, mutta minä tunnen hänet ja tiedän että hän kärsii sisällään.''
''No, kukaan ei oikein voi auttaa häntä'', James tuumasi.
''Niin...''
''Tuli muuten mieleen'', James sanoi yhtäkkiä, ''Muistatko sen vedon, jonka löimme silloin kuukausi sitten?''
''Mikä?''
''Se veto ennen oppilaskunnan kokousta.''
''En minä vain muista'', Lily vastasi ja katsoi Jamesia.
''No se veto, että mistä syystä William lentää pihalle koulusta.''
Lily kurtisti kulmiaan ja katsoi Jamesia muistellen vetoa, josta kyseinen poika puhui.
''Tiesitkös, kukkaseni, että olet söpö miettiessäsi'', James virnisti. Lily näytti tälle kieltä.
''Taidan muistaa sen.  Käytännössä tuli tasapeli: Sinä veikkasit, että William lähtee törttöilystä ja minä taas sitä, että hän lähtee jostain muusta syystä. Jos jätettäisiin ne kaljuunat vaihtamatta?'' Lily ehdotti.
''No joo.''

Keskiyö koitti, eikä Chelly ollut nukkunut kuin hajanaisia minuutteja. Välillä hän oli nukahtanut levottomaan uneen ja herännyt siitä muutaman minuutin kuluttua ja taas valvonut tunnin tai kaksi. Lily ja muut olivat nukkuneet jo vaikka kuinka pitkään, joten Chellyllä ei ollut edes juttuseuraa, eikä hän raaskinut herättää esimerkiksi Lilyä vain siksi, että hänellä oli tylsää valvoa yksin. Chelly huokaisi ja laskeutui alas sängyltään ja pujotti jalkansa aamutossuihin. Hän nosti peittonsa ympärilleen ja lähti niin hiljaa kuin vain pystyi kohti oleskeluhuonetta. Hän aukaisi oven hiljaa, mutta silti se narahti ikävästi. Ääni kuulosti kamalan kovalta hiiren hiljaisessa yössä. Päivällä ovi narisi aivan samalla tavalla, mutta ääni vaimentui muiden äänien alle. Perhana, Chelly ajatteli ja vilkaisi ystäviensä sänkyjä, oliko kukaan herännyt. Lola kääntyi selälleen ja Kelly yski. Lily pysyi täysin liikkumatta ja hengitti tasaisesti. Kukaan ei siis ollut herännyt narahdukseen. Chelly astui ovesta portaikkoon ja veti oven hiljaa perässään kiinni, mutta jälleen se narahti ikävän kovasti.
Tyttö ei välittänyt siitä, vaan laskeutui kylmät portaat alas hämärään oleskeluhuoneeseen.

Oleskeluhuoneen takkatuli oli sammunut ja vain hiillos oli enää jäljellä. Kotitontut eivät olleet ilmeisesti vielä käyneet siivoamassa, sillä pöydillä oli roskia, tuolit olivat vinossa ja mattojen kulmat rullalla. Chelly käveli ensin takan eteen ja laittoi pari puuta hiilloksen päälle. Puut hän otti puutelineestä, joka oli takan vieressä. Kun puut alkoivat syttyä palamaan, Chelly meni istumaan sohvalle ja käpertyi peittonsa alle. Hän kerkesi istua hyvän tovin, kunnes muotokuva-aukolta kuului ääniä. Joku kompuroi ilmeisesti sisään ja Chelly oletti sisään tulijan olevan kotitonttu. Muotokuva kolahti kiinni, mutta siltikään ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla.
''Kuka siellä?'' Chelly kysyi normaalilla puheäänellä. Se, joka oli tullut sisään, kompastui tuoliin ja kaatui lattialle.
''Perkele'', kuului ääni, jonka Chelly tunnisti.
''Sirius, mitä sinä täällä teet?'' hän kysyi. Sirius kömpi ylös lattialta näkymättömyysviitta puoliksi hartioillaan.
''Kävin keittiössä'', Sirius vastasi ja otti näkymättömyysviittaa pois päältään samalla kun käveli Chellyn viereen sohvalle.
''Yllättikö nälkä?'' Chelly hymähti ja nosti peittoaan, jotta Sirius saattoi ottaa sen harteilleen.
''No joo. Mitäs sinä sen puoleen teet täällä keskellä yötä?''
''En oikein saanut unen päästä kiinni.''
''No, valvotaan sitten kahdestaan ja surkutellaan surkeita elämiämme'', Sirius virnisti ja Chelly naurahti tälle. He istuivat hetken hiljaa tuijotellen takkaan.
''Tiesitkö, että yö on tylsää aikaa'', Sirius huomautti hetken kuluttua.
''Jep. Ainakin se on tylsä, jos joutuu olemaan yksin.''
''Kaksimielisyyttä ilmassa'', Sirius sanoi kuin joku tutka.
''Et olekaan pitkään aikaan sanonut tuota.''
''Ei ole ollut aihetta.''
''Yhteen aikaan sanoit joka toiselle asialle 'kaksimielisyyttä ilmassa' tai 'haiskahtaa kaksimieliselle'.''
''Olen kasvanut yli siitä vaiheesta'', Sirius sanoi ja huokaisi.
''Ja mistä lähtien sinä olet ruvennut huokailemaan noin raskaasti?'' Chelly ihmetteli ja katsoi Siriusta, joka käänsi katseensa Chellyyn. He katselivat hetken toisiaan silmiin, kunnes Sirius kuiskasi: ''Tässä kohtaa, kaikkien siirappisuuksien lakien mukaan, minun tulisi suudella sinua. Noudatammeko me sitä lakia?''
''Enpä usko'', Chelly kuiskasi vastaukseksi, käänsi päänsä jälleen takkaan päin ja nojasi sen Siriuksen olkapäähän.

Sirius säpsähti hereille kello neljä. Hän katseli ympärilleen pilkkopimeässä oleskeluhuoneessa. Takan hiillos oli sammunut aika päiviä sitten ja kotitontutkin olivat käyneet siivoamassa, sillä puukori oli täytetty ja pergamentit olivat hävinneet pöydiltä.
''Chelly'', Sirius kuiskasi tytölle, joka oli käpertynyt hänen kainaloonsa.
''Chelly, herätys'', Sirius kuiskasi uudestaan. Chelly mumisi heräämisen merkiksi ja kysyi silmät kiinni: ''Onko aamu?''
''Aamuyö.''
’’En jaksa liikkua’’, Chelly sanoi ja huokaisi.
’’Et ole ainoa’’, Sirius sanoi ja haukotteli.
’’Mitä sanoisit, jos jäätäisiin tähän?’’ Chelly ehdotti hymyillen.
’’Käy minulle’’, Sirius sanoi ja haistoi Chellyn omenan tuoksuisia vaaleita hiuksia.
’’Ethän naura kun sanon tämän?’’ Chelly kysyi yhtäkkiä.
’’Riippuu siitä mitä aiot sanoa’’, Sirius sanoi ja virnisti tytön hiuksiin.
’’Kun olen vieressäsi, tuntuu jotenkin turvalliselta’’, Chelly hymähti. Sirius aukaisi silmänsä yllättyneenä Chellyn siirappisesta puolesta. Sirius todella joutui taistelemaan itseään vastaan, ettei olisi suudellut Chellyä. Hetki oli liian siirappinen Siriuksenkaan vastustettavaksi ja nyt se kaikki sokerisuus ja hattaramaisuus valui korvista sisään. Sillä hetkellä hän vasta älysi miten James osasikaan olla niin imelän tahmea Lilyä kohtaan. Salakavalasti uusi tunne pyrki ulos kierrellen ja kaarrellen kuin kastemato ongen koukussa.
’’Chelly’’, Sirius kuiskasi. Chelly ynähti vastaukseksi.
’’Tai ei sittenkään mitään. Öitä.’’
’’Öitä.’’

''Anturajalka ylös!'' kajahti oleskeluhuoneessa kello seitsemän aamulla. Molemmat, Chelly ja Sirius hätkähtivät pahemman kerran ja Chelly kierähti sohvalta lattialle vetäen peiton mukanaan.  
’’Mikä riivattu sinua oikein vaivaa?! Etkö näe että olimme nukkumassa?’’ Sirius ärähti ja nousi istumaan sohvalla. Chelly nousi peiton kanssa takaisin sohvalle.
’’Kyllä huomasin, että olitte nukkumassa mut- hei, hetkonen! Pikakelaus taaksepäin. Miksi te itse asiassa nukuitte täällä?’’
’’Ei kuulu sinulle’’, Sirius murahti, mutta Chelly aukaisi suunsa.
’’Vietimme romanttisen yön, totta kai. Mitä sitten luulit?’’
’’Hah, hah. Olipa hauska juttu’’, James sanoi.
’’No joko voit sanoa, miksi tulit herättämään?’’ Sirius kysyi raapien päätään.
''Ajattelin pitää huispausharjoituksia koko päivän'', James sanoi.
''HULLUKO OLET?!'' Sirius huudahti ja hyppäsi täysin virkeänä pois sohvalta.
''En, vaan viisas. Emme ole harjoitelleet ollenkaan viime viikolla emmekä sitä edeltävällä ja peli on viikon päästä!''
''No se on eriasia.''
''No niinpä. Vaatteet päälle ja aamupalalle. Käyn herättämässä Lilyn'', James sanoi ja meni takaisin makuusaleihin. ’’Ai niin. Käy herättämässä Luke.’’
''Joo'', Sirius vastasi. ’’Anteeksi kun jouduit heräämään.’’
’’Ei se mitään’’, Chelly vastasi ja haukotteli.

Tyttöjen makuusalissa oli hiljaista ja pimeää. Paksut samettiverhot peittivät kaikkien sänkyjä ja James hipsi ensimmäisen sängyn luokse, sillä hänellä ei ollut mitään hajua, mikä sängyistä oli Lilyn. Hän raotti sängynverhoja ja näki tummanruskeat hiukset, eli kyseessä oli siis Lolan sänky. James laittoi verhot takaisin kiinni ja hipsi seuraavalle sängylle. Se osoittautui Chellyn sängyksi ja vasta seuraava sänky oli Lilyn. James aukaisi toisen puolen verhon kokonaan ja istahti Lilyn sängyn laidalle. Hän kumartui tytön korvan lähelle ja kuiskasi: ''Lily.'' Lily mumisi jotain, ja raotti toista silmäänsä. Hän tarkensi katseensa Jamesiin ja nousi istuma-asentoon.
''Mitä sinä täällä?''
''Tulin herättämään sinut. Päätin yöllä, että pidämme tämän päivän huispausharjoituksia.''
''Okei.''
''Voisitko käydä herättämässä Saran, Sarahin ja Christinen? En nimittäin haluaisi kuokkia heidän makuusaliinsa'', James kysyi hiljaa.
''Joo'', Lily sanoi. James nousi pois sängynreunalta, jotta Lily pääsisi ylös.
''Nähdään aamupalalla'', James sanoi ja meni takaisin omaan makuusaliinsa.

Jamesin astuttua takaisin omaan makuusaliinsa, hän näki Siriuksen makaavan lattialla.
''Herätys'', James sanoi ja potkaisi Siriusta kevyesti mahaan.
''Enhän minä edes nukkunut'', Sirius murahti ja hätkähti hereille.
''No miksi makaat sitten lattialla kuorsaten, jos et kerran nukkunut?'' James virnisti ja suunnisti vessaan, ''Oletan, että kun tulen vessasta, olet häipynyt herättämään Luken ja painunut itse aamupalalle.''
''Selvä, herra kenraali Potter'', Sirius mutisi ja sukelsi huispauskaapuunsa vetäen sen päänsä yli.

Lily letitti hiljaa hiuksiaan. Hän oli pukeutunut hetki sitten upouuteen tulipunaiseen huispauskaapuunsa, jonka McGarmiwa oli hänelle toimittanut viikon karsintojen jälkeen. Hän otti kulhosta pompulan ja laittoi sen siistin letin päähän nousten ylös meikkauspöydän tuolilta. Lily katsoi vielä peilikuvaansa ja hymyili ennen kuin astui hiirenhiljaa ulos makuusalista portaikkoon.

Portaikossa Lily törmäsi peitonvälissä hortoilevaan Chellyyn.
’’Missäs sitä ollaan notkuttu koko yö?’’ Lily uteli.
’’En jaksa selittää’’, Chelly huokaisi väsyneenä ja ohitti Lilyn.
’’Ei sitten’’, Lily sanoi hymyillen ja jatkoi matkaansa.

Hän suuntasi kohti nuorempien makuusaleja, sillä seitsemäsluokkalaisten tyttöjen makuusalit olivat aivan tornin päädyssä. Muutama porrasaskelma, niin hän oli kuudesluokkalaisten makuusalien kohdalla. Lily katseli kylttejä, jotka olivat kunkin oven vieressä ja huomasi, että Saran makuusali oli kolmas vasemmalta. Hän astui hiljaa sisään ja meni Saran sängyn luokse (oven edessä olleessa kyltissä oli jokaisen huoneen asukkaan nimi ja sängynpaikka).
''Sara'', Lily kuiskasi verhojen raosta.
''Kuka siinä?'' Sara kysyi kivahtaen ja hieroi silmiään, ''Älyätkö sinä yhtään, että nyt on viikonloppu?!''  
''Anteeksi, mutta James käski tulla herättämään huispausharjoituksiin'', Lily kuiskasi vastaukseksi.
''No nyt se hullu on menettänyt viimeisenkin järjenhivenen'', Sara mutsi ja tuli sänkynsä toiselta puolelta pois. Lily aukaisi sängyn vasemmanpuoleiset verhot ja näki Saran laittavan aamutossujaan jalkaansa.
''Pue päällesi ja tule Suureen saliin aamupalalle. Käyn herättämässä vielä Sarahin ja Christinen'', Lily sanoi ja hipsi jälleen ovelle.
''Kyllä, kyllä'', Sara mutisi ja painui vessaan.

Lily astui takaisin portaikkoon ja jatkoi matkaansa oikealle. Parikymmentä porrasta käveltyään hän saapui kolmasluokkalaisten makuusalien kohdalle ja meni sen oven kohdalle, jossa Sarah ja Christine nukkuivat. Lily aukaisi oven hiljaa ja sipsutti kohti Christinen sänkyä.
''Christine'', Lily kuiskasi. Ei vastausta.
''Christine'' Lily toisti, eikä siltikään kuulunut vastausta. Lily tökkäsi kevyesti Christineä kylkeen, eikä tämä vieläkään herännyt.
''Christine'', Lily sihahti jo kovemmalla äänellä, mutta vastausta ei vieläkään kuulunut. Lily alkoi epäillä, olisiko Christine herännyt edes silloin, jos joku olisi hankkinut rummut ja tamburiinin ja alkanut pitää sellaista mökää, mikä olisi riittänyt herättämään koko linnan.
''Christine!'' Lily sanoi jo melkein normaalilla puheäänellä. Viereisestä sängystä kuului liikettä, ja Lily pelkäsi herättäneensä jonkun muun.
''Turha vaiva'', kuului ääni verhojen takaa. Joku vetäisi verhot auki ja Sarah kurkisti niiden takaa.
''Räjäytä vaikka pommi hänen korvansa juuressa, niin hän ei herää'', hän sanoi ja astui lattialle. ''Mitä muuten teet täällä, Lily?''
''Aa, joo. James käski tulla herättämään. Hän aikoo pitää koko päivän huispausharjoituksia.''
''Okei'', Sarah sanoi ja asteli vessoille. Hän tuli sieltä hetken kuluttua pois kädessään vesilasi, jossa oli ilmeisesti kylmää vettä, koska Sarah hörppäsi pienen hörpyn siitä.
''Mitä aiot?'' Lily kysyi kun Sarah suunnisti Christinen sängyn viereen.
''Kohta näet'', Sarah sanoi, aukaisi Christinen verhot ja kippasi vesilasin sisällön ystävänsä naamalle.
''Onko aamu?'' Christine kysyi pirteänä kuin peipponen.
''Jep. Nouse ylös ja pukeudu. Huispausharjoituksia koko päivän'', Sarah selvensi ystävälleen, joka kuivasi kasvojaan vedestä.
''Okei'', Christine vastasi ja tassutteli vessaan.

''Okei...'' Lily sanoi hitaasti, ''herätätkö hänet joka aamu tuolla tavalla?''
''Jep. Muuten hän ei herää'', Sarah vastasi.
''No minä taidan lähteä. Tulkaa aamupalalle. Luulisin että harjoitukset alkavat kahdeksalta'', Lily sanoi ja meni ovelle ja aukaisi sen.
''Okei'', Sarah vastasi ja Lily meni menojaan.

Kun Lily saapui Suureen saliin, siellä ei ollut ketään muuta kuin Sirius, James ja Luke.
''Tulevatko Sarah, Sara ja Christine?'' James kysyi kun Lily istui tämän viereen pöydän ääreen Siriusta vastapäätä. Siriuksen katse oli lasittunut suoraan eteenpäin ja hänen suupielestään roikkui kananmunan riekale.
''Joo. Oletko varma, että Sirius on yhä hereillä?'' Lily kysyi kulma koholla hymynkare suupielessään.
''En'', James vastasi ja otti lusikan pöydältä. Hän napautti kuperalla puolella Siriusta otsaan.
''Auts'', Sirius sanoi normaalilla äänellä, ja kananmunan riekale tipahti hänen lautaselleen.
''Herätys'', James sanoi ja napsautti sormiaan Siriuksen naaman edessä.
''Olen koko ajan hereillä'', Sirius vastasi tasaisella äänellä, ''joten lopettaisitko ystävällisesti tuon napsuttelun.''
''Ihan miten vain'', James sanoi ja kuuli askelia ovelta päin.
''Hoi, tulkaa tänne!'' hän huudahti kun näki Saran, Sarahin ja Christinen tulevan sisään saliin.
''James Stefan Potter'', Sara ärähti kun lysähti Siriuksen viereen, ''Olet viimein tullut hulluksi. Pitää nyt harjoituksia LAUANTAINA aamulla kello KAHDEKSAN!''
''Ei pidä valittaa, jos huispausmestaruus yhtään kiinnostaa'', James totesi.
''Katsokin, että ilmoitat tästä lähtien vähintään päivää ennen harjoituksista. Et saman päivän aamuna! Menin eilen nukkumaan vasta kahdelta!'' Sara puhisi.
''Kuule siitä et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi'', James sanoi ja nousi pöydästä. ''Haluan nähdä teidät viidentoista minuutin kuluttua kentällä.'' Sara mulkaisi Jamesin perään ja heitti tätä sämpylällä. James ei välittänyt tästä vaan jatkoi matkaansa ulko-oville.

Aamiaisensa jälkeen Sara nousi pöydästä ja oli jo lähdössä oville, kunnes hoksasi, että Sirius ei liikahtanut mihinkään suuntaan.
''Sirius'', Sara sanoi ja tökkäsi muumion tavoin istuvaa Siriusta. ''Herätys ja kentälle.''
''Väsyttää'', Sirius ruikutti mutta nousi vastentahtoisesti ylös ja raahautui Saran perässä ulos.

Ulkona oli sanalla sanoen kylmää kuin jääkaudella. Pakkasta oli varmaan miljoona astetta, siltä se ainakin Siriuksesta tuntui tämän kalistessa kentän reunalla.
''Vo-voitais-siinko jo al-aloitt-ttaa?'' Sirius kysyi hampaat kalisten.
''Kyllä, kyllä'', James sanoi ja rykäisi hieman. ''No niin, joukkue. Nämä ovat ensimmäiset harjoituksemme uudella kokoonpanolla, joten painotan uusille jäsenille: Harjoituksissa ei löysäillä eikä laiskotella. Sirius, tämä koskee myös sinua.''
''Minäkö muka laiskottelen...'' Sirius mutisi kun James jatkoi puhettaan.
''Tiedossa on hieno päivä harjoitteluun. Taivas näyttää selkeältä ja on erittäin epätodennäköistä, että tänään tulisi lunta tai räntää. Silti meidän on varauduttava siihen, että joudumme pelaamaan huonossa säässä'', James luennoi.
''Jo riittää luennointi. Mitä teemme ensimmäisenä?'' Sara kysyi ja vaihtoi painoaan jalalta toiselle.
''Joo, aluksi lämmitellään hölkkäämällä kenttä viisi kertaa ympäri'', James sanoi. Kukaan ei liikahtanutkaan.
''Mikä maksaa? Hop, hop! Hölkkäämään siitä!'' James patisti ja joukkue lähti hölkkäämään.
''Eikös tämä olekaan huispausjoukkue?'' Christine kysyi Sarahilta, kun he lähtivät hölkkäämään muiden perään. Christine kohautti harteitaan ja hölkkäsi Sarahin vierellä.

Parin kierroksen jälkeen Lilystä alkoi tuntua jo tukalalta. Hän ei todellakaan ollut missään huippukunnossa, vaikkei kyllä rapakunnossakaan. Jotain siltä väliltä, kenties. Lilyn kylkeä pisti inhottavasti ja hengittäminen tuntui erittäin vaikealta. Kentällä oleva lumikerros vaikeutti juoksemista aika tavalla ja sukatkin alkoivat olla jo märän puoleiset. Vielä yksi kierros, Lily ajatteli kyljen kipristellessä inhottavasti.

Sarah ja Christine olivat uupuneet puoleen väliin kenttää ja kävelivät lähes kaksinkerroin.
''En tiennytkään'', Sarah huohotti, ''että minulla on näin huono kunto.''
''Jep. Vaikka olenkin käynyt viikoittain lenkillä järven ympäri, siltikään en jaksa'', Christine läähätti astellessaan yhä lähemmäksi ja lähemmäksi lähtöpaikkaansa. Sirius, Luke, Sara ja James eivät olleet lähes yhtään hengästyneitä. Se johtui ilmiselvästi siitä, että he olivat hölkänneet saman matkan monesti aikaisemminkin. Lily, Sarah ja Christine tulivat puolikuolleina takaisin luutien ja pallojen kohdalle.
''Okei, nyt kun kaikki ovat saapuneet takaisin lämmittelykierroksilta, päästäänkin itse asiaan'', James aloitti reippaasti.
''James kuule, anna heidän edes hetken hengähtää. Näethän sinä ilmiselvästi, että he ovat kuoleman partaalla'', Sara sanoi hymyillen vinosti, ''muistat varmasti itse millaista ensimmäisissä harjoituksissasi oli?''
''Öh'', James sanoi hämillään, ''Okei. Viiden minuutin hengähdystauko, mutta sitten kyllä aloitamme kunnolla harjoitukset.''
''Kiitos'', Sarah hengähti ja nojasi kätensä polviinsa.

Chelly oli juuri herännyt. Kukaan muu makuusalissa ei esittänyt vielä elonmerkkejä, joten hänellä oli pieni hetki ajatella asioita yksinään. Tai no, toisaalta samat ajatukset pyörivät hänen päässään vinhaa vauhtia ja Chellystä tuntui kuin hän ei olisi pysynyt niiden perässä. Hän vilkaisi ympärilleen ja näki Lilyn sängyn siististi pedattuna. Missähän Lily on?, hän mietti puoliääneen. Hänellä ei ollut minkäänlaista muistikuvaa, mitä James oli pajattanut herättäessään Siriusta. Ilmeisesti se liittyi huispaukseen, sillä Lily oli tullut häntä vastaan portaissa. Chelly asteli meikkauspöydän luokse. Siinä oli palanen pergamenttia, jossa luki Lilyn käsialalla: Olen huispausharjoituksissa. Turha odottaa ennen iltapäivää, terveisin Lily. Sekin pulma siis ratkesi, Chelly ajatteli, ruttasi lapun ja laittoi sen roskakoriin. Tämän jälkeen hän otti collegetakkinsa tuolin selkänojalta ja laittoi sen päällensä ja aamutossut jalkoihinsa ja lähti pois makuusalista.

Oleskeluhuoneen kello näytti puolta yhdeksää. Chelly päätti mennä aamupalalle ja etsiä jotain juttuseuraa, sillä hän ei halunnut todellakaan olla yksin ja miettiä sitä, mitä edellisiltana oli tapahtunut. Hän käveli muotokuva-aukolle ja siitä ulos. Hämärässä käytävässä ei ollut kiva olla yksin. Chellystä tuntui kuin joku olisi seurannut häntä. Aina kun hän kääntyi katsomaan taakseen, hänestä tuntui kuin seuraaja olisi piiloutunut patsaan taakse tai jotain. William on poissa koulusta. William on poissa koulusta, Chelly toisti itselleen päänsä sisällä, mutta siltikään hän ei uskonut itseään. Hän nopeutti vauhtinsa hölkkäykseen ja lopetti vasta Suuren salin ovien edessä. Hengästyneenä Chelly käveli Rohkelikkojen pöytään ja istui tavanomaiselle paikalleen pöydän keskivaiheille.
''Moi Chelly'', kuului Chellyn takaa. Chelly hätkähti ja kääntyi ympäri katsoakseen kuka häntä oli kutsunut. Kutsuja olikin vain hänen tuttunsa korpinkynnestä.
''Ai, moi Annabella'', Chelly sanoi huojentuneena. Älä nyt hyvä ihminen ole ylisäikky! Chelly huudahti päänsä sisällä itselleen.
''Missä ystäväsi ovat?'' lyhyttukkainen Annabella kysyi.
''Kuka missäkin. Lily on huispauskentällä ja Kelly ja Lola nukkuvat. Tai nukkuivat silloin kun minä lähdin'', Chelly vastasi olkiaan kohauttaen.
''Okei'', Annabella sanoi ja oli hetken hiljaa kunnes paukautti pirteästi: ''Ethän pane pahaksesi, jos istun kanssasi syömään aamupalaa?''
''Kaikin mokomin.''
Annabella istui Chellyn viereen pöyhien lyhyitä kullanruskeita hiuksiaan.
''Mitä sinulle muuten nykyään kuuluu?'' hän kysyi ja kaatoi teetä kuppiinsa. Chelly sorkki murojaan lusikalla.
''Eipä kummempia'', hän vastasi ja otti pehmenneitä muroja suuhunsa.
''Jaa. Mitä Williamille kuuluu?'' Annabella kysyi. Samaan aikaan lusikka Chellyn kädestä tippui lautaselle ja tyttö vetäisi muromössöä henkeensä.
''Sanoinko jotain hassua?'' Annabella kysyi ja hakkasi Chellyä selkään. Chelly yski punaisena ja pudisti samalla päätään.
''Ota nyt edes mehua ennen kuin tukehdut'', Annabella sanoi ja otti mehulasin käteensä. Hän kuitenkin tiputti lasin ja mehu levisi pöydälle, muroihin ja heidän housuilleen.
''Hups'', Annabella sanoi katsoen mehutippoja, jotka tippuivat pöydänreunan yli. ''Anteeksi.''
''E- ei se mitään'', Chelly vaikersi. Vaikka hänellä olikin mennyt vain pieni murunen muroja väärään kurkkuun. Se tuntui silti erittäin inhottavalle.
''Mitenkä sinä nyt tuolla tavalla vedit muroja väärään kurkkuun?'' Annabella kysyi.
''En tiedä. Hengitin ja nielaisin kai yhtä aikaa'', Chelly selitti ja kuivasi mehut pois taikasauvallaan.
''No höh. Niin et vastannut kysymykseeni: Mitenkä William voi?''
''Öh... en välittäisi puhua siitä juuri nyt'', Chelly vastasi ja syventyi leipäänsä.
''Ai... erositteko te?''
''Se on vähän mutkikkaampi juttu'', Chelly vastasi vältellen. Annabella oli kävelevä katastrofi ja kaikenlisäksi juorukello. Chellystä tuntui joskus, että Annabellan ympärillä olevat esineet ja ihmiset vetivät terävästi henkeä, sillä koskaan ei tiennyt, mitä seuraavaksi tapahtuisi.
''Okei, no ei puhuta siitä sitten'', Annabella sanoi hymyillen ja tiputti lusikkansa lattialle. Chelly pyöritti huvittuneena päätään, kun tyttö kömpi lusikkansa perään.

''Luke! Heitä kaato tänne!'' James huusi maalisalkojen lähellä leijuvalle joukkuetoverilleen. Luke heitti kaadon ja James sai sen helposti kiinni.
''No niin, kuuntele tarkkaan Sarah: Ota kaadosta kunnon ote tällä tavoin'', James neuvoi Sarahia, joka ei oikein osannut heittää oikealla tyylillä. Tyttö oli reväyttänyt kätensä jo kaksi kertaa ja kahdesti James oli joutunut korjaamaan sen.
''En minä opi tätä ikinä!'' Sarah huudahti ja otti jälleen kerran kaadon käteensä ja yritti matkia Jamesin neuvoa.
''Ei pidä lannistua'', James lohdutti, ''Et ole ainoa, jolla on ollut vaikeuksia löytää oikea tyyli heittämiseen. Se kestää aikansa, kunnes yhtäkkiä se naksahtaa kohdilleen, ja heität lopun elämää kaatoa samalla tavalla ilman minkäänlaisia vammoja käsivarsissa.''
''Voi olla joo.'' Sarah katsoi tarkasti, että sormet olivat oikeissa paikoissa ja ranne oikeassa asennossa, heilautti kätensä taaksepäin ja toi sen takaisin eteen päästäen kaadosta irti. Kaato lensi nopeasti kohti Lukea, joka kuitenkin sai sen kiinni.
''No nyt oli paljon parempi!'' James iloitsi, ''sitten Christinen vuoro. Christine, otatko kaadon ja heität sen Lukea kohti. Katson onko heittotyylissäsi hiomisen varaa.''
''Okei'', Christine sanoi ja otti Sarahin ojentaman kaadon vastaan. Christine oli seurannut vierestä kun James opetti Sarahille heittotekniikkaa. Hän yritti parhaansa mukaan asetella sormiaan oikein ja lopulta hän heitti kaadon Lukelle.
''Auuu!'' Christine huudahti kun kaato irtosi hänen kädestään.
''Mitä kävi?'' James kysyi ja leijui hitaasti Christinen luokse.
''Ranne'', Christine voihkaisi.
''Selvä homma'', James sanoi ja otti sauvansa selkänsä takaa. ''Liikkumatta, tämä ei satu yhtään.''
Violetin sininen valo välähti ja Christinen ranne oli taas ehjä.
''Yleinen virhe kaatoa heitettäessä'', James luennoi, ''kiersit liikaa rannettasi. Sen takia se venähti. Mahdollisimman pieni ranteen kiertoliike, niin säästyt vaurioilta. Muuten heittosi oli oikein hyvä.''
Christine nyökkäsi, asetteli sormensa ja ranteensa oikeaan asentoon ja heitti kaadon Lukelle. Kaato viiletti taas vinhaa vauhtia kohti Lukea, mutta tällä kertaa se menikin keskimmäisestä vanteesta läpi.
''JEE!'' Christine tuuletti.
''Hyvä!'' James sanoi. Pitkäpiimäinen harjoitus tuotti sittenkin tulosta. ''Jatkakaa te kaadon heittelyä ja muistakaa aluksi keskittyä käden asentoon, sillä se on aika tärkeä juttu. Kun tuntuu siltä, että käsi ja sormet asettuvat oikein kaadolle, niin kannattaa ruveta kiinnittämään yhä vähemmän ja vähemmän huomiota siihen.''
''Joo'', Sarah sanoi. James nyökkäsi ja viiletti takaisin maahan Lilyn luokse.

''No, löytyykö mitään hyödyllisiä vinkkejä?'' James kysyi Lilyltä, joka luki Huispaus kautta aikojen -kirjaa.
''No oikeastaan joo. Olen lukenut erilaisista kuviotaktiikoista'', Lily vastasi ja laittoi hattunsa paremmin päähänsä.
''Hyvä. Ajattelinkin vähän ajan kuluttua kokeiluttaa kaikilla uusilla laiskiaispyörähdystä'', James sanoi ja kietaisi kätensä Lilyn hartioille.
''Paljonko kello on?'' Lily kysyi. James nosti hihaansa ja katsoi rannekelloaan.
''Oho'', hän yllättyi, ''kello on jo puoli yksitoista!''
''Aika tosiaan menee nopeasti'', Lily sanoi.
''HEI!'' Sirius karjui yläilmoista, ''YLÖS SIELTÄ KYYHKYLÄISET! EI TEILLÄ OLE OIKEUS LAISKOTELLA, VAIKKA NYT OLETTEKIN NIIN RAKASTUNEITA!''  
''SUU KIINNI ANTURAJALKA!'' James karjaisi takaisin.
''TURHA VAIVA SIRIUS!'' Sara huusi Siriukselle toiselta puolelta kenttää.
''NO AI MITEN NIIN?'' Sirius huusi Saralle.
''NO LUULETKO TOSISSASI, ETTÄ JAMES TULEE VAPAAEHTOISESTI TAKAISIN ILMAAN? LILYN PITÄÄ VÄHINTÄÄN LAHJOA HÄNET!''
''ANTEEKSI, SARA, MUTTA EN TAJUA YHTÄÄN MITÄÄN MITÄ SINÄ HÖPÖTÄT'', Sirius huusi nauraen takaisin.
''SE ON SINUN ONGELMASI. MITÄS OLET PUTKIAIVO'', Sara huusi nauraen.
''MINÄ SINULLE PUTKIAIVOT NÄYTÄN!'' Sirius huusi ja lähti kovaa vauhtia syöksymään Saraa kohti. Sara otti vauhtia ja lähti Siriusta karkuun niin nopeasti kuin vain luudallaan pääsi.
''ÄLÄ EDES KUVITTELE SAAVASI MINUA KIINNI!'' Sara ilkkui Siriuksen lähestyessä tätä koko ajan.
''No voi herranjestas sentään'', James sanoi Lilylle.
''Mitä?''
''Siriuksesta tuli sitten yhtäkkiä kolmevuotias.''
''Eikö hän ole aina ollut kolmevuotiaan tasolla?''
''No joo, mutta nyt se näkyy jo ulospäin. Mitähän ensiviikon pelistäkin tulee? Tällä menolla häviämme Korpinkynnelle tuhat nolla. Ja se vasta nöyryyttävää olisi! Korpinkynnellä on tänä vuonna joukkue täynnä pelkkiä nuijia.''
''Ei pidä antaa periksi'', Lily lohdutti ja laittoi kätensä Jamesin olkapäälle. ''Uskon, että viikon ahkeralla harjoituksella tästä joukkueesta leivotaan vielä maajoukkueen tasoinen joukkue.''
''Kunpa vain olisin yhtä luottavainen kuin sinä.''
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

maikkimaa

  • Vieras
Re: May I Have Your Leg?(K-13, Kelmit, het)13. luku: 7.10.
« Vastaus #59 : 08.10.2007 17:38:37 »
Jes!!! vihdoinkin jatkoo!! hyvä luku oli taas ja virheet ei häirinny mun lukemista ja niitä en huomannu (tosin en yleensäkkää huomaa virheitä enkä häiriinny niistä)
(kai tekstissä muutama virhe vois löytyä jos alkais pilkkuanussiin)
noo... kirjotat hyvin ja selkeesti eli lukeminen ei oo hidasta ja raskasta...
odotan jälleen uuttalukua jos siinä ei kestäis yhtä kauan kuin tässä.
jatkoo!!! :)