Oh my country... melkein kaksi kuukautta eikä yhtäkään raapaletta! Olen kai taas tulossa kipeäksi ^^''
Vinzuppi: Hi hii~ Kiitoksia ^^
MrPanda: Kiitos! Löysit sinäkin sitten tänne :'D ja ei mitään sori-juttuja kun tuo oli todella ihana kommentti~ Kiitoksia paljon, vaikka nyt meni "pikku hetki" multa vastata tähän...^^''
Okay, seuraavaksi alkaa huima raapale-sarja "Matkalla Brysselissä" (<--- jep, toi kohta pitää lukea tv-selostajan äänellä) joka on syntynyt siis siitä, että sain viimein aikaiseksi käydä Brysselissä ja siinä sitten tuli kaikkea kivaa vastaan ja samalla aloin miettiä, mihin kaikkeen tietyt valtiot voisivat joutua. Sitten aloin miettiä, millä tekosyyllä saisin tungettua hirveän lauman valtioita Brysseliin samaan aikaan, mut sitten siskoni sanoi sanat "Euroopan parlamentti" ja tadaa! xD (kyl, tunsin itseni niin typeräksi, kun en itse tuota muistanut...)
Ensin kuitenkin yksi randomi Benelux^^
Raapale 114: Hollannin syntymäpäivä
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: BeNeLux
”Wat?” Hollanti kysyi kun oli ensin raahustanut lopulta puolinukuksissa aamupalalle, kaatanut muroja kahviinsa, hukannut lusikkaansa lattialle ja lopulta huomannut, että hänen sisaruksensa tuijottivat häntä kysyvästi. Ja se oli sen lajin kysyvä tuijotus, ettei se voinut johtua hänen myöhästymisestään aamupalalta… Vai oliko se jo lounas?
”Ei mitään”, Belgia vastasi nopeasti, ”taisit nukkua hyvin?”
”Tarpeeksi hyvin”, Hollanti mutisi takaisin ja yritti löytää pöydästä jotain syötävää.
”Et tiedä, mikä päivä tänään on?” Luxembourg kysyi ja hollantilainen alkoi jo ihmetellä, mistä häntä tällä kertaa epäiltiin. Oikea poliisikuulustelu heti aamusta. Hän kuitenkin kohautti olkiaan välinpitämättömästi.
”Kuten joka vuosi. Onneksi nousit sentään ylös ennen iltahämärää”, Belgia totesi, ”hyvää syntymäpäivää, veli, vaikka pidämme juhlat sitten taas Kuningattarenpäivänä.”
”Ai niin…”, Hollanti mutisi muistaen viimein päivämäärän, ”vohveleita?” Belgia pyöräytti silmiään ja Luxembourg naurahti hiljaa.
A/N: Alankomaiden kansallispäivä on... pahus, unohdin sen päivän taas -.-'' no, se oli viime kuussa anyway. Alankomaalaiset eivät kuitenkaan kuulemma juhli sitä vaan ne isot bileet ovat Kuningattaren päivänä (joka on siis edellisen kuningattaren syntymäpäivä) silloin kaikki hollantilaiset menevät hiukan sekaisin ^^' ja koska kuulin eräältä heistä "yleensä me vain nukumme kansallispäivän..." niin kirjoitin sitten raapaleen noin.
Belgia tekee aamupalaksi/lounaaksi/päivälliseksi vohveleita, koska hän on belgialainen.
Raapale 115: Matkalla Brysselissä osa 1: Englanninkielinen kartta ranskaksi
Henkilöt: Belgia ja Englanti
”Belgium”, Englanti aloitti yllättävän kärsivällisellä äänellä vaikka hän katsoi naisvaltioita hieman epätoivoisesti, ”sano minulle, että tämä ei ole totta.” Belgia hymyili pahoitellen, mutta pudisti päätään.
”Olen pahoillani”, hän vastasi, ”se on englanninkielinen kartta.” Englanti hengitti syvään.
”Se on ranskaksi”, hän sanoi ja yritti pitää äänen sävynsä normaalina. Herrasmiehet eivät huutaneet naisille ja sitä paitsi Belgian veli voisi hermostua häneen pahemman kerran.
”Niin… mutta se on silti englanninkielinen versio”, Belgia vastasi taas, ”jos tahdot, voin antaa sinulle kartan jossa kaikki on vain hollanniksi.” Englanti huokaisi.
”Sinulla ei ole täällä yhtään oikeaa ja kokonaan englanninkielistä versiota?” hän kysyi, mutta sai vastaukseksi vain päänpudistuksen, ”selvä, ei sitten… Hyvää päivänjatkoa.” Englanti työnsi hänelle annetun kartan takkinsa taskuun ja lähti etsimään jostain paikkaa, missä ei olisi niin paljon ranskalaimaisuutta.
A/N: kyllä, Bryssel-midi rautatieasemalla pyysin englanninkielistä karttaa ja sain ranskalaisen... jossa luki "in English" (ainoa englanniksi oleva asia koko kartassa) ja oli Iso-Britannian lippu. Voi Ranska, minkä teit...
Raapale 116: Matkalla Brysselissä osa 2: Minun katuni on isompi kuin sinun katusi!
Henkilöt: Ranska ja Englanti (mutta ei aivan Frukia... sori, Muuttis)
”Sinun vikasi”, Englanti mutisi ja yritti saada jotain selvää kartasta, jonka Belgia oli hänelle antanut, ”jos et olisi häirinnyt minua, niin emme olisi eksyneet.” Ranska tuhahti hiljaa ja hiippaili sitten lähemmäs englantilaista.
”Vai jospa vika olisi vain loistavissa suunnistustaidoissasi, mon cheri”, hän vastasi ja Englanti mutristi huuliaan.
”Minä osaan suunnistaa!” hän ärähti, ”tämä kirottu kartta ei vain voi olla oikeaa kieltä!”
”Oui, oui, anna kun minä”, Ranska totesi ja nappasi paperin toisen miehen käsistä ennen kuin tämä ehti vastustella, ”katsotaan… Olemme jossain täällä.” Ranskalainen kuljetti sormeaan karttaa pitkin etsien jotain, mistä voisi paikantaa oikean kohteen.
”Ja kaikkein viimeiseksi tahtoisin olla eksyksissä sinun kanssasi ja…”, Englanti valitti ääneen kunnes Ranskan naurahdus keskeytti hänet, ”mikä nyt on hauskaa?!”
”Anteeksi, mon cheri”, Ranska vastasi naureskellen vieläkin, ”Belgique näyttää tietävän asioiden oikeat arvot.”
”Mitä?” Englanti ärähti, mutta kurottautui katsomaan, mitä ranskalainen tarkoitti. Nähtyään miehen osoittaman kohdan kartalta, hän kirosi ja kääntyi poispäin jättäen Ranskan naureskelemaan yksinään.
A/N: Brusselin kartta on muutenkin hauska. Gare de Midissä on sekä Rue de France että Rue d' Angleterre (on siellä myös Rue de Danemark ja Rue de Suéde mutta Suomen katua en vielä löytänyt.) Jostain kumman syystä Rue de France on isompi katu ^^'
Luvassa vielä lisää asiaa Brysselistä... ja näissä ei sitten ole sen kummempaa juonta. Englanti vaan nyt sattui sopivasti tuohon tuon kartan kanssa :'D Kommentit olisi kivoja~