Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Matkalla, K-11 | Hetalia, raapaleitaX67 Valmis  (Luettu 13357 kertaa)

Pohjantähti

  • ***
  • Viestejä: 110
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX58 29.6.
« Vastaus #80 : 29.06.2012 23:36:50 »
156: Ei, minä en nauranut ääneen. Ehkä ne aivot juoksee kiltisti perässä? : D Ah, lisää syitä rakastaa kreikkalaista mytologiaa, sitä ei voi koskaan rakastaa liikaa.

157: Sieltä Mallorcalta ei siis voi itse tulla pois? : D Haluaa prinssin valkealla ratsulla pelastamaan. Ei tosiaan taida Mallorca olla Lovin unelmalomakohde, ei...

158: Minä nauroin jo itse headcanonille, sitten siitä vielä raapale... Vyra, sä oot vaan paras! Kyllä minäkin ihan varmasti Lovin tilassa olisin häiriköimässä Saksan kämpän lähettyvillä, ei siinä mitään...

Mutta nämä kaikki tosiaan olivat jälleen aivan ihania, ja ei, järkevää kommenttia ei saa millään aikaan tähän aikaan illasta tai muutenkaan.

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX58 29.6.
« Vastaus #81 : 03.07.2012 23:38:04 »
Kiitoksia, ootte ihania <3

Aoi Taki: Hei, Mariazell ei ees oo kaukana täältä, missä mie oon! Mie voin olla Itävallan äly... eiku... Sitten oltaisiin kyllä hiukan pulassa... Ja Roma törmäsi tavallaan Espanjaan, lasketaanko se?

mudkip: Heh, mie saan suurimman osan raapale-ideoista juuri sillon kun oon joissain missä pitäis pärjätä ilman hetaliaa... Saanko keksin, jos lupaan jatkaa samaan malliin?

Pohjantähti: Mie jäin oikeastaan enemmän miettimään, miksi ja miten Roma oli itsensä Mallorcalle alunperin tunkenut...
Lainaus
Vyra, sä oot vaan paras!
*punastuu* Neeee~in~

Mulla ei muuten ole Euroviisuista vielä yhtään ideaa 0_o kukaan ei tehnyt mitään süper erikoista niin kuin viime vuonna. Tai sitten menin niin hämilleni Itävallan juontajista... Ne oli kyl huipputyyppejä "12 points goes to... AUSTRIA! :'D" "And next is Pain... Spain." "Next, Next~ Albania... Mein Gott, nein!"


Raapale 159: Siltoja kaikkialla mit Deutschland~
Hahmot: Saksa, Tanska ja Norja
Ikäraja: Sallittu

”Hei”, Tanska sanoi hivuttautuessaan vaivihkaa saksalaisen seuraan. Saksa oli juuri päässyt eroon edellisistä seuralaisistaan, joten hän ei ollut ainakaan liian iloinen tanskalaisen näkemisestä.

”Hei”, Saksa vastasi totisena jäi odottamaan, mitä häneltä tällä kertaa haluttiin. Tanska virnisti leveästi eikä huomannut tai välittänyt tunnelmasta.

”Minä tiedän, että kaikki ovat jotain vailla…”, hän aloitti suoraan ja Saksa nyökkäsi hänet jatkamaan, ”mutta minäkin haluaisin jotain. Mutta tämä on hyvä tarjous, oikeasti!” Saksalainen kohotti toista kulmaansa.

”Sinä tiedät, ettet ole euromaa etkä ole menossa konkurssiin?” hän kysyi.

”Tietenkin tiedän…”, Tanska mutisi takaisin, ”mutta arvaa mitä? Eikö olisi hienoa, jos meidän välillämme olisi silta?” Saksa joutui hetken todella miettimään mihin kohti ja millaisen sillan tanskalainen halusi.

”Mutta…”, hän aloitti, mutta juuri sillä hetkellä Norja löysi paikalle.

”Danmark”, norjalainen totesi ja kiskaisi miehen mukaansa, ”anteeksi häiriö.”

”Ei se… mitään”, Saksa mutisi ja seurasi kuinka nuorempi Pohjoismaa raahasi vanhemman pois. Vielä kauempaakin hän pystyi kuulemaan kuinka Tanska selitti Norjalle silloista.

”Mutta minä tahdon rakentaa sillan Saksan kanssa…”, valtio selitti, mutta ilmeisesti ilman tulosta.

Saksa palasi hiljaa takaisin töiden pariin.

A/N: Jonkinlainen jatko siihen, missä Tanska vaati Suomelta siltaa... perustuu myös yhteen Hima-saman luonnokseen, jossa puitiin eurokriisiä. Arvatkaa, mitä Tanska halusi?


Raapale 160: Kuinka syödä spagettia seksikkäästi? 1/2
Ikäraja: K-11
Hahmot: Etelä- ja Pohjois-Italia

”Fratello!” Feli kutsui veljeään kulkiessaan ympäri taloa. Hän ei ollut täysin varma, minne Romano oli kadonnut, mutta jossain lähettyvillä toisen italialaisen oli pakko olla ja Felin täytyi esitellä uusin löytönsä hänelle.

”Mitä?” eteläitalialaisen hieman kärsimätön ääni yllättäen vastasi. Feli kohotti katseensa ja näki veljensä tuijottavan takaisin korkealta katonrajaan jätetystä alkovista. Vai sinne Romano siis aina katosi! Sieltä ylhäältä oli varmasti hienot näkymät ikkunan kautta ulos merelle.

”Mitä sinä siellä teet? Miten pääsit sinne?” Feli kysyi ja muisti sitten ideansa, ”fratello, minä kuulin, ettei spagettia voi syödä seksikkäästi! Autatko minua todistamaan sen vääräksi?”

”Minä kiipe… Mitä?!” Romano aloitti kunnes tajusi täysin mitä toinen italialainen oli lopuksi sanonut, ”miksi minä auttaisin jossain niin typerässä?” Feli kallisti päätään viattomasti.

”Koska olet utelias tietämään, jos saat vieteltyä Tonion vain pelkällä spagetilla ja näyttämään seksikkäältä?” se oli melkein kuin kysymys. Romano painoi kasvonsa käsiinsä ja laski kymmeneen.

”Minä en ole utelias, en tahdo vietellä ketään. En varsinkaan häntä”, hän sanoi äkäisesti, ”eikä minulla ole tarvetta olla seksikäs!” Kului kaksi minuuttia jonka aikana kumpikin Italia tuijotti toisiaan aivan kuin käyden sanatonta keskustelua.

”Fratello”, Feli viimein avasi suunsa taas, ”minä olen veljesi. Tiedän, mitä sinä ajattelet…”

”…Hyvä on… Mutta sinä keität pastan!” Romano vastasi hetken päästä. Feli päästi riemastuneen huudahduksen mennessään järjestämään asioita.

A/N: Kyllä, tähän raapaleeseen on jatko-osa. Ja arvatkaa mitä? Saatte sen seuraavalla kerralla~ (mistä tuli mieleen, haluutteko siihen seuraksi Tinon ja Venäjän vai jalkapalloa?)
Tämä on inspiroitunut jostain mitä löysin tumblrrrlbr (mitensekirjotetaan) eli teksti: On mahdotonta syödä spagettia ja näyttää seksikkäältä. Jotenkin noin se oli.
Ja höpö höpö, kyllä sekin onnistuu~
Neljänkymmenen raapaleen päästä alkaa uusi ketju~ yay~ Mulla on jo nimikin sille!

Aoi Taki

  • ***
  • Viestejä: 71
  • Saa kutsua Lakuksi. :3 (NM on vain randomia~)
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX60 3.7.
« Vastaus #82 : 04.07.2012 00:09:02 »
Emmää osaa sanoa lasketaanko sen~ Fufu~

159: Taanskaa! Jätä ne sillat rauhaan ja painu keräämään niitä legoja pois muiden lattialta. D:< Jooälävälitä~ Miksi Tanska haluaa tehdä niin monta siltaa? Eihän tämän nyt niin yksinäinen pitäisi olla. o.O

160: Enää neljäkymmentä kahteensataan~ Missä välissä tälläsiin lukuihin on päästy? :D Jotenkin tästä ensimmäisestä osasta tulee jo omituisia ajatteluja, mutta hällä väliä~ Tää osa muuten todistaa sen, ettei Ita nyt niiiin viaton ole. : D

Hienoa työtä jälleen kerran~! (koskamäenosaakommentoidaD:)

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX60 3.7.
« Vastaus #83 : 04.07.2012 15:07:10 »
Minä ajattelin, että nyt laitan seuraavat raapaleet _heti_ kun näen uuden komman... Tulin tarkastamaan tilanteen juuri ennen nukkumaan menoa ja olin sitten silleen: "hemmetti, Aoi, miten nopee sä oot?!" :'D
Eli kiitos kovasti~ satakuuskymppisestä pitikin tulla outoja ajatuksia...

Raapale 161: Kuinka syödä spagettia seksikkäästi 2/2
Ikäraja: K-11 (siksi, että taustalla on ajatus, ei siksi että jotain tapahtuisi)
Hahmot: Italiat, Saksa ja Espanja / GerIta ja Spamano

Espanja ja Saksa olivat kumpikin enemmän kuin vain yllättyneitä saatuaan kutsun päivälliselle. Ei sillä, että heillä oli sitä mitään vastaan, mutta se oli epänormaalia. Romano ei koskaan suostuisi istumaan samassa pöydässä Saksan kanssa eikä varmasti kutsuisi Espanjaa samalla, mutta ilmeisesti maailmanloppu oli sitten tulossa, koska he kaikki neljä istuivat pöydän ääressä Feli Saksaa ja Romano Espanjaa vastapäätä.

Spagetti oli taivaallista, Feli oli todella ylittänyt itsensä, ja kattaus oli kaunis sekä tunnelma niin kevyt kuin oli mahdollista. Espanjalainen ja saksalainen vieras eivät kuitenkaan edes huomanneet. Myöhemmin Saksa sanoi, ettei edes muistanut syöneensä mitään ja Espanja myönsi vain katsoneensa Etelä-Italian huulia ja liikkeitä. Sanaakaan ei vaihdettu enää pääruuan tarjoilun jälkeen. Italialaiset olivat kiireisiä tehdessään parhaansa ja kaksi muuta unohtivat tyystin puhuvansa mitään kieltä.

”Se ei toiminut…”, Romano mutisi, kun hän raahasi veljensä hetkeksi keittiöön aterian jälkeen, ”Tonio tuskin edes huomasi, pahus!” Felikin näytti pettyneeltä.

”Saksa ei edes sanonut mitään… Olikohan ruoka hänestä pahaa?” hän kysyi surkeana.

”Se peruna tuskin edes ymmärtää hyvän päälle”, Romano vastasi ärtyneenä, ”tämä oli surkein ideasi koskaan! Viettelyä spagetilla… perhana.” Feli vain nyökkäsi.

Samaan aikaan ruokasalin puolella kaksi sinne jätettyä valtiota näyttivät heräävän oudosta horroksestaan.

”Tuota… Mitä juuri tapahtui?” Espanja kysyi hämillään.

”En tiedä…”, Saksa vastasi tuijottaen yhä kohtaa, jossa Feli oli istunut, ”onko sinullakin kuuma?” Espanja nyökkäsi.

”On… Tahdon Roman”, hän mutisi ja nousi sitten ylös nopeammin kuin oli edes mahdollista. Saksa ei jäänyt paljoa jälkeen lähtiessään hakemaan omaa italialaistaan keittiöstä.

A/N: Hah, se oli siinä~
Seuraava raapale on Tinon ja Venäjän tähdittämä, koska kysyin Sipiltä mitä se haluu ja jostain syystä jalkapallo ei kelvannut nyt. Idea tuossa on vanha kuin taivas (olin hämmästynyt, etten ollut vielä tehnyt siitä...) ja siitä on ehkä joku raapaleen jo tehnytkin, kun en muista enää ^^''


Raapale 162: Ja tämän paikan nimi on…
Ikäraja: S
Hahmot: Suomi ja Venäjä, ei paritusta.
   
Tino oli aina ollut hyvä näyttämään viattomalta. Hänellä oli synnynnäinen kyky siihen, paljon harjoitusta ja kokemusta. Siksi hän myös onnistui näyttämään täysin uskottavalta seistessään pidemmän miehen vieressä keskellä metsää. Se oli helppoakin. Hänen ei tarvinnut muuta kuin pitää totinen ilme ja vastata kysymyksiin.

”Ja tämän… lammen nimi siis on…?” Venäjä kysyi pidellen kynää ja karttaa valmiina merkitäkseen nimen heti ylös paikalleen.

”Paskalampi”, Tino vastasi välittömästi ja seurasi kuinka toinen valtio raapusti sen ylös, ”se tulee kovalla peellä.”

”Selvä”, venäläinen vastasi pirteästi, ”katsos, meillä onkin jo Paskakylä täällä. Mikä sattuma!”

”Joo, paska on hyvin tärkeä sana”, Tino totesi yksinkertaisesti ja kumartui osoittamaan yhtä karttaan merkittyä järveä, ”tuossa toinen tärkeä. Vittujärvi.” Venäjä nyökkäsi tyytyväisenä toisen valtion yhteistyöhalukkuuteen. Lähes kaikki Suomen alueet olivat jo kartoitettu ja nimetty tällä tavalla.

Kun Venäjä oli saanut haluamansa tiedot ja teki lähtöä, suomalainen katsoi hänen peräänsä pitäen totisen ilmeensä niin kauan, että venäläinen oli varmasti kadonnut näkyvistä. Sitten hän tyrskähti ja kaatui suoraan maahan pystymättä enää pidättelemään nauruaan.

A/N: Suomessa on paljon... mielenkiintoisesti nimettyjä paikkoja. Jossain törmäsin urbaani-legendaan (joka saattoi olla myös totta, kuka tietää) että paikat ovat saaneet nimensä silloin kuin venäläiset alkoivat kartoittaa Suomea. Suomalaiset päättivät olla hurmaavia itsejään ja antaa parhaat nimet päältä.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 17:34:02 kirjoittanut Beyond »

Aoi Taki

  • ***
  • Viestejä: 71
  • Saa kutsua Lakuksi. :3 (NM on vain randomia~)
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX62 4.7.
« Vastaus #84 : 04.07.2012 15:48:12 »
Mä oon nopea vastaamaan, ellei ole kyse aikaisin aamulla laitetusta. Sitten saat odottaa hetki~ : D

161: Tonion viimeinen lausahdus oli erikoinen, ehkä viittausta aikuisviihteeseen, mutta lausahdus sinne tai tänne~ Jotenkin on parempi jättää syöminen sivummalle, kun tulee lukemaan raapaleita~ xD

162: Mä voin suoraan sanoa, ettei mun pokka olis pitänyt, jos olisin ollut Suomi. xD Venäjä-parka~ Ai niin, kiitos historiapommista taas kerran. :3

Jatkappas samaan malliin - vaikka Spamanoa voisi olla vähemmän, se ei nimittäin ole maailman paras pari miusta - Hehe~

Edit: Mochi-aivot kyllä kävis jopa järkeen. Pitäisi kyllä vain Itävallan muistaa pitää mochiansa mukana, ettei aivot jää narikkaan - kirjaimellisesti. xD
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012 00:05:30 kirjoittanut Aoi Taki »

saimaannorppa

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX62 4.7.
« Vastaus #85 : 04.07.2012 21:09:03 »
Olen hyvin pelokas olento, enkä ole aijemmin kommentoinut täällä paljon mitään, mutta nyt uskallan :D Tuskimpa minä kuolen tämän takia... (mutta eihän sitä koskaan tiedä  :-[ ) Olen kuitenkin seurallaillut ficcejäsi jo toooosi kauan  ;)


159: Tanska ja sillat, olet suloinen Tanska  ;D Anteeksi, ei ole tähän muuta sanottavaa... oli silti tätäkin pakko kommentoida...

160: (ja 161, laiska minä en jaksanut kommentoida erikseen  :( ) Hahaha, repesin! Olen tällä hetkellä Turkissa hotellin aulassa, ja jouduin pidättelemään naurua, jottei ihmiset olisi tuijottanut :D Onnistuin kuitenkin...

162: Äskeisessä raapaleessa naurunpidättely meni hukkaan. Repesin niin totaallisesti ja kaikki tuijottivat minua! :D (Ja kyllä, he katsovat minua edelleen oudoksuen) Hahahahaha... Jos olisin Tino, niin ei olisi pokka pitänyt :D

Ja anteeksi vielä, minun on pakko kommentoida raapaletta 127! Olen tosiaan täällä Turkissa ja olin juuri äsken syömässä jotain Turkkilaista leivosta, joka vastasi hyvin noita kuvailujasi :D Repesin...

Oot ihan älyttömän hyvä kirjoittamaan! Awws.... Eipä tässä muuta,

-Saimaannorppa

PS: Huh, olen päässyt jo tänne assti kirjoittaessa kommenttia  :o Hui!

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX62 4.7.
« Vastaus #86 : 12.07.2012 15:33:01 »
Paljon kiitoksia kaikille kolmelle~

Aoi Taki: Mut mä en ollut nopee päivittämään tällä kertaa, hah ha ha...

mudkip: Näyttää siltä, että tanskalaiset vain pitävät silloista. En minä tiedä, katsoin yhden dokumentin niistä kerran (sen nimi oli oikeasti Tanskan sillat, tai jotain sinne päin... hollanniksi se oli, joten missasin puolet siitä ihan kevyesti kun en ymmärtänyt)

Saimaannorppa: Hei uusi ihminen! Ihanaa, että päätit ilmoittaa olemassaolostasi :') Eikä meitä (minua?) tartte pelätä, ollaan ihan kilttejä suurimman osan aikaa~ Kiitos~

Ja sit toiveet/vastaukset:

Lainaus
vaikka Spamanoa voisi olla vähemmän, se ei nimittäin ole maailman paras pari miusta

Ja kuten Aoi Taki sanoi, ei enää spamanoa, kiiiiiiilttttiiiiiiiii?
Mulla on just Spamano-kausi menossa, joten... Sori...? alan tosin pikkuhiljaa kääntyä vaihteeksi GerItaan... onko se yhtään parempi?

Lainaus
voisitko joskus kirjoittaa Islannista jotain?
Toki! Mutta tällä hetkellä en etsimällä etsi aiheita, joten en voi tarkalleen luvata milloiin se "joskus" -hetki on. Sitten kun satun törmäämään johonkin kivaan faktaan Islannista, luultavasti. Mie kuitenkin pidän itekin siitä hahmosta, että kyllä raapaleita varmaan tulee. Heti kun löydän aiheen :')

Lainaus
Oot ihan älyttömän hyvä kirjoittamaan!
Aww~ Miksi te saatte mut punastelemaan joka kerta?

Yleisön pyynnöstä tällä kertaa on vuorossa kuitenkin muita hahmoja kuin Hollanti, Espanja tai Romano.

Raapale 163: Du hast ein Lederhose? Jep, nimi on varastettu~ muahah
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Unkari ja Itävalta

”Eliza”, Itävalta aloitti nähtyään unkarilaisen valitseman asukokonaisuuden, ”mainitsin luultavasti, että kansanpuku käy jokaiseen tilaisuuteen, mutta…”

”Niin?” Unkari kysyi, kun itävaltalainen jäi hetkeksi miettimään oikeita sanoja. Hän kohensi hiukan paitansa etumusta ja tarkisti, että kengät olivat vieläkin puhtaat.

”Yleensä naiset valitsevat mekon tai hameen”, Itävalta sai viimein sanottua, ”nahkahousut ovat enemmän miehille.” Unkari mietti hetken. Hän oli tosiaan valinnut nahkahousut ja onnistunut jopa löytämään parin joka oli tarpeeksi pieni hänelle ja vielä istui lähes täydellisesti, mutta paidan hän oli kuitenkin ottanut naisten puvusta ja tehnyt muutamia pieniä muokkailuja muutenkin. Hänestä asu oli kaikin puolin miellyttävä ja hyvällä tavalla naisellinen.

”Tiedän”, unkarilainen vastasi hymyillen, ”tahdon vaihtelua.” Itävalta nyökkäsi ja antoi naisen pitää asunsa. He olivat kuitenkin menossa vain illalliselle muiden valtioiden kanssa, joten kukaan tuskin erehtyisi huomauttamaan mitään ja joutumaan epähuomiossa paistinpannun uhriksi.

Oikeastaan ilta oli jopa rauhallisempi kuin yleensä. Ainakin Preussi menetti täysin puhekykynsä nähdessään Unkarin eikä löytänyt sitä uudelleen moniin tunteihin.

A/N: Itävallassa kansanpukujen (naisilla drindl ja miehillä nahkahousut + miksi ne sitä nyt kutsuukaan) käyttö on yleistä ja asiallinen puku ihan mihin tilaisuuteen tahansa. (mie oon nähnyt ukkoja nahkahousut jalassa hevoskilpailuissa ja oopperatalon edustalla jonottamassa...) Kuitenkin tasa-arvon nimissä naisetkin voivat nykyään käyttää (naiselliseksi muokattuja) nahkahousuja. Ei kovin yleistä tosin, mutta... Jotenkin musta tuntuu että Unkari tekisi juuri noin.
Ei erikoinen raapale, mut tulipahan tehtyä.


Raapale 164: Kultaa?
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Puola ja Liettua

”Liet”, Puola kutsui ystäväänsä, mutta liettualainen näytti unohtuneen tarkkailemaan näyteikkunoita, ”Liet, Liet! Niikun, huomaa mut!” Hän tarttui Liettuan käsivarteen ja ravisti sitä niin kauan, että mies käänsi katseensa uteliaana häneen.

”Lenkija, mitä…?” hän kysyi, mutta Puola alkoi puhua hänen päälleen tyytyväisenä saatuaan huomion vihdoinkin.

”Minä tarvitsen kultaa”, hän vastasi suoraan, ”olen niikun totaalisesti varaton tällä hetkellä!” Liettua tuijotti ystäväänsä muutaman silmänräpäyksen ajan.

”Kultaa? Mutta ei minulla ole kultaa. Kukaan ei käytä kultakolikoita enää…”, hän vastasi ja vaikeni sitten hetkeksi kun hänen aivonsa yhdistivät asiat toisiinsa, ”ai sinä tarkoitat sitä… Odota hetki.” Puola odotteli enemmän ja vähemmän kärsivällisesti, kun liettualainen kaivoi lompakkonsa esiin ja valikoi kolikoiden joukosta niitä, joita puolalainen oli kysynyt ja ojensi ne hänelle.

”Siis, kiitos Liet”, Puola sanoi, työnsi kolikot taskuunsa ja katosi paikalta ennen kuin Liettua ehti edes harkita kysyvänsä, mihin puolalainen kultaansa tarvitsi. Hän katsoi hetken toisen valtion perään, mutta kohotti sitten olkiaan ja palasi takaisin tuijottamaan näyteikkunaa. Hän oli jo ehtinyt tottua Puolaan.

A/N: Nykyisen (puolalaisen) kämppikseni inspiroimana~ Puolan rahayksikkö, złoty, tarkoittaa kirjaimellisesti kultaa. Joten nykyään me puhumme siitä, miten hänellä on "kultaa" ja mulla pelkkiä euroja...

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX64 12.7.
« Vastaus #87 : 28.07.2012 11:15:15 »
Da kann ma moch'n wos ma wü / da bin i her, da g'hör i hin.

Raapale 165: Grüß Gott!
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: saksalaiset ja Unkari.

Kahvinkeitin oli tehnyt tehtävänsä lähes valmiiksi ja Unkari vahti sitä tyhjä kuppi valmiina käsissään. Hän ei oikeastaan laskenut itseään saksalaiseksi, mutta oli kuitenkin tullut paikalle, koska Liechtenstein pyysi. Sitä paitsi hänen kuokkimisensa saksalaisvaltioiden tapaamisissa vuorotellen ärsytti ja vuorotellen ilahdutti Preussia ja unkarilainen vain rakasti nähdä mies niin hämmentyneenä.

Sveitsi mulkoili hiukan kaikkia varoittavasti ja Saksa yritti puhua veljelleen, joka taas puhui Liechtensteinille joka kuunteli myös Unkaria. Hiljainen kolahdus ovelta sai aikaan vain pienen huomion joukosta.

”Grüß Gott…”, Itävalta mumisi ja pyysi anteeksi myöhästymistään. Hän ei kuitenkaan ehtinyt edes paikalleen, kun muut alkoivat luoda häneen kysyviä katseita.

”Se ei halua tuntea meitä enää!” Preussi lopulta huudahti ja Saksa sekä Itävalta huokaisivat samaan aikaan.

”Bruder, minä sanoin että käytä hän-muotoa henkilöistä…”, saksalainen huomautti, mutta Itävalta keskeytti hänet.

”Jos vaadit”, mies totesi ja kääntyi sitten ensin naisvaltioiden puoleen kumartaen kevyesti, ”hallo Frauen.”

”Hallo Österreich”, Liechtenstein vastasi kohteliaasti ennen kuin mies siirsi huomionsa muihin.

”Hallo Deutschland und Switzerland”, kumpikin vastasi hänelle nyökkäyksellä ja hän pysähtyi luomaan Preussiin pitkän katseen ennen kuin puhui taas, ”hallo…” Hän ei koskaan maininnut preussilaisen nimeä. Istui vain alas sohvalle ja otti vastaan Unkarin ojentaman kahvikupin.     

A/N: Itävallassa ihmiset ovat yleensä kohteliaita. Grüß Gott on tervehdys joka lausutaan tuntemattomalle (esim. kauppaan mentäessä) Saksassa kyseistä tervehdystä ei tunneta lukuunottamatta Baijeria.
Tuttuja henkilöitä tervehditään sanomalla "Hallo" samoin hyvästellessä tuntemattomille sanotaan "auf wiedersehen" ja tutuille "tschüss" Myös nimien käyttö on erittäin kohteliasta ja yleensä nimiin lisätään myös työnimike. Eli Itävalta oli itävaltalaisittain erittäin töykeä Preussille...


Raapale 166: Espanjalaisia hevosia
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Espanja ja Romano

”Hei”, Romano kutsui nojaten sohvan selkänojaa vasten, ”Espanja.”

”Mmm… Sí?” espanjalainen kysyi luoden aurinkoisen hymyn italialaiselle, joka näytti kuitenkin hitusen kyllästyneeltä.

”Minä tein hiukan taustatyötä”, Romano totesi sävyllä, joka ei luvannut hyvää, ”ja löysin kumman pimeän kauden, jonka aikana näyttää siltä, että sinä katosit johonkin. Tietoja ei ollut.” Espanja mietti hetken, miksi Romano edes etsi taustatietoja hänestä, mutta päätti sitten olla kysymättä. Se oli vain suloista, että italialainen oli kiinnostunut hänestä!

”Mikä kausi…?” hän kysyi ja Romano loi häneen pitkän katseen ennen kuin vastasi.

”Mitä sinä teit silloin, kun olit Itävallan alaisuudessa?” hän kysyi suoraan ja Espanja teki kaikkensa pitääkseen totisen ilmeensä. Oliko Romano mustasukkainen vai?

”Tuota…”, espanjalainen vastasi varovasti haroen hiuksiaan, ”minä… hoidin hänen hevosiaan…” Romano kohotti toista kulmaansa ja miehen käsivarret taipuivat puuskaan hänen rinnalleen.

”Eli sinä koulutit ja ratsastit hänelle hevosia?” hän varmisti, mutta Espanja hymyili nolona ja pudisti päätään.

”Ei aivan”, mies totesi, ”minä… lähinnä siivosin karsinoita. Ja puhdistin varusteita.” Romano tuijotti häntä pitkään.

”Ne kaikki vuodet, joiden aikana kukaan ei tiennyt missä sinä tarkalleen olit”, hän totesi vakavana, ”sinä olit Itävallan luona siivoamassa karsinoita.” Espanja nyökkäsi.

”Kyllä, vaikka en voi sanoa että olin hänen luonaan. Hän harvoin kävi tallilla ja siellä oli niin paljon töitä ja…”, espanjalainen selitti, mutta Romano huitoi hänet vaikenemaan.

”Ymmärsin jo!” italialainen tokaisi ja Espanja naurahti hiljaa.

”Selvä, mutta miksi edes kysyit?” hän uteli hymyillen jälleen vapaasti, ”en uskonut, että olisit niin kiinnostunut siitä missä minä olin milloinkin.” Romano käänsi katseensa poispäin ja tuhahti kuuluvasti.

”En ollutkaan kiinnostunut”, hän vastasi ja yritti keksiä sopivan selityksen, mutta Espanja ehti avata suunsa taas ennen kuin kunnollinen tekosyy juolahti italialaisen mieleen.

”Luulitko sinä että jotain olisi tapahtunut?” espanjalainen kysyi omalla laulavalla sävyllään, ”ei kai minun Romani ollut kateellinen?” Romano käänsi katseensa taas nopeasti häneen ja sitten jälleen poispäin, mutta espanjalainen ehti kuitenkin huomata pienen punan, joka ilmaantui miehen kasvoille.

”En varmasti ollut!” italialainen vastasi ja lähti marssimaan poispäin, ”kukaan täysijärkinen ei voisi olla kateellinen sinusta…” Espanjan kevyt nauru seurasi hänen perässään ja jotenkin Romano tiesi ettei mikään selitys menisi enää läpi.

A/N: Viittaus Wienin espanjalaiseen ratsastuskouluun ja samalla mun vastalause sille headcanonille, että Espanja olisi ollut naimisissa Itävallan kanssa... Muuten ette olis mitään raapaleita saannut mut mun on pakko laittaa tämä tänne tänään ennen kuin Sipi tulee takas ja estää mua. Muahahaaa~
Ja karsinoiden siivoamisessa ei ole mitään vikaa. Teen sitä itekin joka päivä~

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX66 28.7.
« Vastaus #88 : 31.07.2012 11:31:40 »
Ich bin eine Banane, ich bin eine Banane, ich bin eine kleine Banane!

Raapale 167: Puola omistaa kaikki
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Puola, Liettua ja jengi.

Liettua tunsi alkavansa nukahtaa, mutta hän yritti parhaansa pysyäkseen hereillä. Taukoamatta jo monta tuntia jatkunut väittely ei vain näyttänyt loppuvan millään. Ei ainakaan, kun yhä useampi valtio liittyi mukaan. Alun perin koko sotku oli lähtenyt siitä, kun Preussin paikallaolo oli huomattu ja joku oli huomauttanut, ettei miehellä enää edes ollut mitään alueita edustettavana. Tämän vuoksi preussilainen oli päättänyt nousta pöydälle ja selittää tarkasti, ketkä kaikki olivat vieneet hänen alueensa. Seuraavaksi Ranska ja Englanti olivat liittyneet väittelyyn ja juttu oli paisunut käsistä.

Liettua huokaisi ja painoi kasvonsa käsiinsä, kun jopa Ruotsi alkoi mutista siitä miten Baltia oli joskus ollut hänen. Rajakiistat, valtioiden suurin erimielisyyden aihe.

Vasta varovainen tönäisy hänen kylkeensä havahdutti hänet taas ja hän käänsi päätään sen verran, että kohtasi Puolan totisen katseen. Liettua hymyili hiljaa, hänen oli vaikea tottua siihen miten eläväinen Puola muuttui ujoksi ja pysyi syrjässä heti kun paikalla oli enemmän väkeä.

”Vielä puolituntia ja sitten Saksa tai joku käskee kaikkia lopettamaan”, liettualainen totesi. Puola pyöräytti silmiään ja kumartui lähemmäs, jotta voisi kuiskata ystävänsä korvaan.

”Lenkija…”, Liettua huokaisi, kun puolalainen sai selitettyä ideansa, ”en oikein usko, että se auttaa.” Puola pudisti päätään ja kuiskasi vielä hiukan lisää.

”Oletko aivan varma?” liettualainen kysyi hetken päästä ja Puola vastasi tarmokkaalla nyökkäyksellä ja totisella katseella. Liettua huokaisi vielä kerran, mutta nousi kuitenkin ylös ja rykäisi kerran saadakseen huomion.

”Anteeksi…”, hän mutisi aluksi, ”Lenkija tahtoo muistuttaa kaikkia siitä, että… Tuota, hän ei ole vieläkään unohtanut ja…” Puola tökkäsi ystäväänsä kylkeen saadakseen hänet kertomaan asian loppuun.

”Ja että hän on sitä mieltä, että hänen sääntöjensä käyttäminen kaikkiin joilla on pala häntä, on täysin oikein”, liettualainen sanoi ja lisäsi sitten vielä, ”ja ne säännöt ovat epäreilut…” Hetken oli yllättävän hiljaista.

”Eikö meillä kaikilla ole pala häntä?” Preussi hetken päästä kysyi ja sai myöntäviä vastauksia.

”Minä totaalisesti omistan teidät kaikki”, Puola totesi ääneen pienen virnistyksen hiipiessä hänen huulilleen ja jostain syystä se kuulosti tarpeeksi pelottavalta jotta kaikki aikaisempi tappelu loppui siihen. 

A/N: Perustuu mun ja kämppikseni keskusteluun siitä, miten kaikilla valtiolla on pala Puolaa / kaikki omistivat jonkin palan joskus.
Jaaaa tämä triplaraapale oli nyt viimeinen raapale tänne. Kiitos ja näkemiin~ Danke schön und auf Wiedersehen~
Allekirjoituksessa on linkki mun FF:n profiiliin ja sieltä löytyy sitten juttuja jatkossa. Nyt on muuten taas hyvä tilaisuus ynnätä ja ympätä kaikki suosikki ja/tai vihatuimmat raapaleet ja kertoa mullekin mikä toimi ja mikä ei~

Vyra

  • Vieras
Vs: Hetalia: Matkalla, K-13 | Hetalia, raapaleitaX67 Valmis
« Vastaus #89 : 27.08.2012 22:14:18 »
Suur kiitokset Mudkipille kommentista! :'D Arvostan mielipiteitä ja oli tosi mukavaa saada edes yksi. (Kun kaikki eivät voi pitää kaikesta, mutta hyvä tietää että jokin miellytti) Juu, ja Lenkija on Puola liettuaksi... Unohdin mainita sen. Mulla tulee noi nimitykset jo niin automaattisesti, etten edes ajatellut että olin laittanut sen niin ^^''

Ja sitten uutisia sen verran, että uusi raapale-ketju on perustettua ja se löytyy FF:stä nimellä "Puolivälissä" Pitäisi tulla näkyviin about puolentunnin sisällä, koska laitoin sen just äsken.

Itävallassa kannattaa ehdottomasti vierailla! Mie tahon sinne takasin...
Ja se banaani oli muuten siellä vain, koska en keksinyt muutakaan sanottavaa ja tuntui oudolta vaan alottaa suoraan fikkiin...

Tot ziens~