Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314023 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #180 : 07.01.2011 14:11:02 »
Kaveri sanoi, että La Esperanca kakkonen on ilmestynyt!!
Pakko päästä kauppaan, pakkopakkopakko...! (//Sain sen!)
Ah, ja tässä parin viikon aikana/päästä pitäisi saapua Amazonilta paketti, jossa saan jouluyaoini, jälkikäteen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Joku kysyi aiemmin doujinsheista, ja täytyy myöntää, että niitä tulee kyllä luettua toisinaan paljonkin, tosin useammin ihan tuntemattomista fandomeista (tunnetuista on vaikeampi löytää englanninkielisiä. Lähinnä olen lukenut Hetaliaa ja Narutoa). Jos tykkää yaoista, niin suosittelen etsimään ehkä piirtäjän nimen perusteella, kun ne juonet nyt ei ole niin kauhean monipuolisia ::) Haruka Minami (tätä nykyä Kazuha Minami) taitaa olla numero ykkönen omassa doujinshilukemistossa.

Ja sitten ehkä vähän puhkikulutettu aihe, mutta tänään taas kiehahti, kun puhuin jotain mangasta ja äitiltä tuli kommentti: "Oh, grow up."
Miksi mangaa/animea ja cosplayta on niin vaikeaa arvostaa harrastuksina?
Miksei aikuinen ihminen saisi lukea sarjakuvia? Tai sitten vaihtoehtoisesti, jos manga ei ole liian lapsellista, niin se on kaikki sitä samaa pervoa materiaalia. Sisko harrastaa ratsastusta, ja sen kaikki ymmärtää, mutta kun itse intoilen vaikkapa jostain conista, niin vastauksena on silmienpyöritystä.
Se on niin väärin.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2011 23:04:42 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #181 : 07.01.2011 17:49:30 »
Miksi mangaa/animea ja cosplayta on niin vaikeaa arvostaa harrastuksina?
Minä minä minä voin vastata, koska en ole ihan positiivista enkä negatiivista mieltä, vaikka luultavasti vastauskin on aika puhkikulutettu.
Manga/anime harrastuksena tarkoittaa varmaan niiden tapittamista.
Olen cosplayn suhteen aina vähän kiikun kaakun. Tykkään kattella niitä asuja ja kantajia, jos näyttävät yhdessä hyvältä tai hauskalta, mutta jotkut asiat menee vaan yli hilseen kun. ne. näyttää. niin omituisilta. Makkaraisia tyttöjä neonvärisissä trikooasuissa. Miehiä koulupuvuissa. Digimoneiksi tai pokemoneiksi pukeutujia.

Lisäksi olen huomannut, että vanhemmalla kansalla on vähän enemmän sulattelemista asian kanssa. Kerran kaverin ylppäreissä joku hänen sukulaisensa oli nähnyt hänestä cosplay-jutun sanomalehdessä, ja mainitsi asiasta, ja kysyi, että "vieläkö sa harrastat... sitä". He sitten puhuivat aiheesta vähän aikaa ja rouva ei oikeen uskaltautunut sanomaan ääneen cosplay :D
Ehkä se näyttää toisinaan vähän pervolta harrastukselta... Ehkä kyseessä oleva rouvakin mielsi sen vähän johonkin seksuaaliseen suuntautumiseen viittaavana.

Sitten mitä tulee piirrettyjen tapittamiseen ja sarjakuvien lukemiseen... Niin senhän ajan voisi käyttää johonkin hyödyllisempään (kuten opiskeluun). Näin ainakin japanilaiset vanhukseni ovat kommentoineet (myös videopeleihin), vaikka olen vakavasti perustellut, että, köh köh, minähän luen japsisarjiksia vain kun kirjojen kieli on niin hankalaa. Kun sarjakuvat on vaan niin turhia... Plus Suomessa ei oo ollut kauheen kauaa "aikuisten sarjakuvia" niin kai se kymmenessä vuodessa on enemmän ok.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #182 : 08.01.2011 00:16:20 »
Sain vihdoinkin luettua kakkososan La Esperancasta ja kyllä se osaa vain olla hyvä, vaikka hieman ehkä kesyä muutoin omaan outoon yaoi-makuun suhteutettuna. Ja en oisi kyllä uskonut, että saisin jouluna kaverilta lahjaksi Kizunan, sen melkein 400 sivuisen Deluxe-edition 1:sen. Niin kauan siitä haaveillut, mutta hinta melkein aina ollut esteenä itse ostamiseen. Itse taas mietin, että pitäisikö tilata, joitakin mangaa itselleni ja kartuttaa mm. yaoi-määrääni. Jos saa kysyä niin, mitäs Violetin paketti tulee sisältämään/sisälsi?

No en tiedä, että onko se tavallaan vaikeata arvostaa. Onhan se totta, että itsekin on tullut huomatuksi, kuinka jotkut saattavat joko järkyttyä tai muuta vastaavaa, jos sanon harrastuksien liittyvän mangaan/animeen tai cosplayhin. Se on kaveriporukassani melko ristiriitaista kommentointia saanut aikaan, sen myönnän kyllä, mutta en viitsi välittää asiasta. Eniten järkytystä saattaa tulla siinä, kun kertoo, kuinka paljon mm. mangaa omistaa, mutta toisaalta olen aikuinen ja piirit ovat ymmärtäneet sen, eivätkä enää välitä juurikaan. Välillä tietty saattaa tulla ristiriitaisia tilanteita kaveripiireissä ja erin toteen vanhemman sukupolven jäsenien kanssa keskusteluun liittyen, mutta olen itsenäinen sekä aikuinen, joten en välitä muiden mielipiteistä juurikaan. No minulle tavallaan mangan lukeminen tai animen katselu on rentoutusmuoto siinä, missä muutkin harrastukseni ovat ja toisaalta niiden lukeminen ja seuraaminen on parantanut englannin kielitaitoa huomattavasti, joten en näe sitä huonona juttuna lainkaan ja paha minun on sanoa, kun itse sitä harrastaa. Voihan se tietty olla pervoa, kuten on sanottu, mutta siitä kyllä saa niin pervoa kuin itse haluaa eli ei se välttämättä mitenkään pervoa ole vaan viatonta huvittelua. Tai no sekin riippuu ihmisestä.

~Fire  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #183 : 10.01.2011 23:49:47 »
Lainaus
Jos saa kysyä niin, mitäs Violetin paketti tulee sisältämään/sisälsi?
Ikävä kyllä paketit monikossa (kaikki ei tule/tullut kerralla).
Noh, niissä on ainakin pari kakkososaa, Vampires potrait 2 ja Ordinary Crush 2, ja sitten Passionate theory ja Maid in heaven. Tuosta viimeisestä olen kyllä vähän huolissani, että tuleeko sitä, kun vielä ei ainakaan ole tullut ilmoitusta, että olisi lähetetty. Ehkä ne olivat lopussa...
Eniten ketuttaa tässä nyt se, että lähdin tänään kotoa toiselle puolelle maata (helvetin opiskelu) ja eiköhän yksi paketti ollut tippunut postilaatikkoon tänä aamuna tai silloin, kun olin matkalla asemalle. Elämä on reilua. ::) (tästedes haen aina postin).

Otin Princess Princessin uudelleen käsittelyyn ja ah, kun se olisi vielä niin paljon parempi sarja, jos siinä ihan oikeasti olisi sitä shonen aita :'( Tuommoinen kiusaaminen on tosi ilkeää, joskin Ghost oli vielä julmempi sen loppulässähdyksensä kanssa. Pitää vaan toivoa, että La Esperancassa oikeasti tapahtuu jotain, pidän niin kovin siitä sarjasta näiden parin ensimmäisen osan perusteella. Ne hahmot ja se miljöö...<3
Eikä tämä nyt johdu siitä, että minulla olisi kauhea pakkomielle yaoiin, mutta ainahan se tuntuu pahalta, jos annetaan ymmärtää, mutta sitten ei ymmärretäkään antaa xD

Inuyashan loppu on tästä yksi loistava esimerkki... yksi pieni pusu, ei kai se olisi ketään tappanut??? (*paatunut parittaja iskee*)

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #184 : 11.01.2011 00:20:12 »
Koska laittoman pitkät lainaukset ovat alaani ja Baude kiinnitti huomioni.  :D
Lainaus
Pitää vaan toivoa, että La Esperancassa oikeasti tapahtuu jotain, pidän niin kovin siitä sarjasta näiden parin ensimmäisen osan perusteella. Ne hahmot ja se miljöö...<3
Eikä tämä nyt johdu siitä, että minulla olisi kauhea pakkomielle yaoiin, mutta ainahan se tuntuu pahalta, jos annetaan ymmärtää, mutta sitten ei ymmärretäkään antaa xD
Joo no tuo on kyllä totta, itse jätin juuri Ghost!'n vikan osan ostamatta juuri sen takia, että se oli kuulemma sähellystä, eikä oikein miellyttänyt kovinkaan paljon nuo 1-3, joten... se vain jäi, vaikka lyhyenä sarjana olisin sen kyllä voinut loppuunkin hankkia. Mutta no, en tiedä mitä tarkalleen ottaen tarkoitit tuolla "tapahtuu jotain", koska suomalaisessa shonen aissa ei koskaan ole kunnon yaoia, valitettava tosi asia, joten liikoja ei ainakaan kannata odottaa. :D Vaikka onhan se toisaalta sääli, mutta en kyllä osaisi kuin tuijottaa jos s-marketin hyllylle pamahtaisi rankkaa K-18 yaoita...  ;D mutta silti.

Näww, ei ehkä kuulu tänne vaan pelitopaan, mutta naaw mulla on armoton Final Fantasy ja Kingdom Hearts-ihkutuskausi. <3 Tosin mulla on semmoinen aina, mutta nyt siis normaalikin pahempi. ::)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #185 : 11.01.2011 09:40:45 »
Lainaus
Joo no tuo on kyllä totta, itse jätin juuri Ghost!'n vikan osan ostamatta juuri sen takia, että se oli kuulemma sähellystä, eikä oikein miellyttänyt kovinkaan paljon nuo 1-3, joten... se vain jäi, vaikka lyhyenä sarjana olisin sen kyllä voinut loppuunkin hankkia.
Hmm, no, joskus on ihan fiksua jättää hankkimatta, jos tietää huonoksi tai vastaavaksi... itse olin lukenut sarjan englanniksi aiemmin, mutta silti vaan olin tyhmä ja piti mennä ostamaan... järki hoi? Loppuun asti tiestysti, koska onko mitään häiritsevämpää kuin puolikas/yhtä vajaa sarja hyllyssä? Taidan olla vähän perfektionisti...

Kieltämättä vähän oudosti/asiaankuulumattomasti( ;D) muotoiltu tuo "jotain tapahtuu", koska eihän shonen aissa silleen tapahdu. Ehkä olisi paremmin sanottu, että jännite säilyy tai vaihtoehtoisesti saa huippunsa.
Jännite/sen huippu voi nimittäin olla ihan yhtä loistava ilman ikärajan nousuakin. (ja huippu mieluiten vasta aika lopussa, koska hyvin usein jännite sen jälkeen lässähtää).
Jazz muun muassa on sellainen ihana, ihmeellinen sarja, jossa hahmojen tunteet ja juoni ovat niitä, mitä seuraa suurimmalla palolla, vaikka on siinä hienoa yaoiakin. Paljon draamaa ja sydäntä riipaisevia tunteita, että kun se on ihana sarja loppujen lopuksi <3

Koulu kutsuu... -_-

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #186 : 11.01.2011 14:58:40 »
Tulen taas säännöllisen epäsäännöllisesti tänne inisemään.

Sanokaa joku sarja, joka on samantapainen ku NANA. Eli siis ihmissuhdekoukeroita ilman että jollakin on taikavoimia. Jotain yhtä koukuttavaa. Saa olla shounen-aitakin, mutta mieluiten lukisin hettiä. :P

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #187 : 11.01.2011 16:26:35 »
Kill me, Kiss me'llä on lupaavan kuuloinen nimi. Tsekkaan joskus. :D Voisin nuo muutkin tsekata, kiitosta vinkeistä. n__n

Huomasin muuten eilen kuinka pervo sarja Shugo Chara on. Oikeasti, ajatelkaapa kun luette sitä suomeksi :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #188 : 11.01.2011 17:10:09 »
Lainaus
Sitten on tietenki manwhat Kill me, Kiss me - sarja.
Muistan kun luin tuota silloin joskus, kun se ilmestyi suomeksi. En koskaan saanut sarjaa luettua loppuun asti vaan se jäi siihen 1-3 asti muistaakseni ja arvatkaapa ketä kaduttaa, kun niitä osia ei enää löydy suomeksi mistään! Aivan ihastuttava ja rakastin sitä piirrostyyliä, vaikka yleensä ei ihmissuhde sotkut niinkään kiinnosta kun olen shoonen ihmisiä (vaikka paljon muutakin mahtuu mukaan). ;D

Ärrinmurrin arvatkaapa kuka löysi pitkään etsimänsä Conan 1 ja 2 suomeksi...minä, jolla ei ole senttiäkään rahaa, eikä hintaa olisi ollut kuin 3 euroa kappale. Toki samassa divarissa olisi ollut myös Hellsingiä, jota ei oikein löydy enää sekä Ragnarökiä (kirjoitin varmasti väärin), joka on ihana manhwa. Oikeasti ärsyttää suunnattomasti, kun ei ole rahaa. Tili tuli, tili meni ja joululahja rahat joilla nuo olisin hyvin voinut ostaa menivät vuokraan, koska joku helvetin kela jätti maksamatta mun asumistuen tältä kuulta... Surullista.  :'(


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #189 : 11.01.2011 19:08:44 »
Mä katsoin vuorokaudessa D.N.Angelin (ja siis tein kyllä muutakin välissä ja nukuinkin jonkin verran, mut silti) ja sit heti perään seuraavan vuorokauden aikana tuli luettua mangana mitä niitä nyt löyty. Se on oikeesti käytännössä shonen aita! Jopa niis hemmetin kansikuvissa on aika mielenkiintoisia kuvia. Ja sit se yks henkilö sano toiselle rakastavansa tätä. Mut mä oikeesti pidän siitä ihan älyttömästi.

Kauhee fanitus meneillään..

Ja Bleachin uusi filleri jakso. Hyi se alku oli pelottava. Ei tullut sitä kyl katottua paria minuuttia pidemmälle. Sais kyllä jatkaa taas juonta eteenpäin (ja mä oon puolivarma et seuraava tuotantokausi on fillerikausi. Nimittäin ton tuotantokauden jälkeen alkais se arcci jossa manga on menossa)

Mä haluun kattoo jonku hyvän animen tai si jonkun hyvän mangan mutku ei oo mitään hajuu taas et mitäs kattois/lukis...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #190 : 11.01.2011 19:43:29 »
Lainaus
RAGNARÖCK! Saatana se paska on jääny kesken! Yks parhaimmista manwhoista mitä on koskaan tehty. Les bijoux on kyllä kaikista parhain. Pitäis joskus ostaa se omaksi, sen tarina on aivan uskomaton.
Se on uskomaton, mutta sitä ei ole suomeksi kuin se 10! Jumalauta mäkin haluaisin lisää, mutta ilmeisesti sitä ei ole tehty edes sen enempää kuin suomennettukaan... D: Hmm, Lesbijoux sitäkin parempi? Meinasin joskus tutustua, mutta en sitten tutustunut, joten nyt tuntuu jo sille että pakko saada se käsiinsä, jos kerran sanotaan jopa Ragnarökkiä paremmaks.  :D Uah.

// Kävin sitten tekemässä tutkimusta (lulz wikipedia)

"Upon his return, he formed his studio Dive to Dream Sea and began work on Ragnarok (for Champ Comics), one of the top-selling manhwa of all time, which he continues to work on to this day" Wikipedia valaisee aiheesta hiukan.

Ilmeisesti siis kyseisen sarjan parissa työskennellään vielä? Tuntuu jotenkin vaikealta uskoa, kun 10 osan ilmestymisestä on jo niin kauan jopa suomennoksen suhteen (sillä kielellä siis sarjaa seurannnut) ja huhujen mukaan se on kuollut ja kuopattu aikaa sitten. Harmi, sillä kyse oli todella upeasta sarjasta, mutta ken tietää.  :P
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011 19:51:13 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #191 : 11.01.2011 21:25:17 »
Tungen nokkani joka paikkaan, mutta onko sen suomentaminen kesken vai sarjan luoja vasta tekemässä uutta osaa? Kun Japanissa ilmestymis tahti on pikkaisen eri kuin meille, siis kun siellä yhden osan julkaisemiseen voi mennä reilusti yli puolivuotta. Meillä sarjat ilmestyy kuukauden välein, niillä jopa puolen vuoden. Plus niillä ilmestyy aika moni sarja lehdissä (esim. Ouran ilmestyi ensin LaLassa), tiesitte ton varmaan, mutta oli pakko sanoa. :P

Sitten! Tulin tavallaan vähän hehkuttamaan. ^^ MÄ RAKASTAN PUNISTA!1! Se suomentaa meille maaliskuusta alkaen Wolf's Rainin. ÄÄÄÄÄ. Mä kuolen jo pelkästä odottamisesta. :'D Nyt mä vasta tajuan, että on siitä pyytelemisestä sarjojen suomentamisen suhteen jotain hyötyäkin. Ensin me saatiin Hopsu suomeksi (kirjoitin nimen varmaan sataan adressiin) ja nyt saadaan tuo jota oon pyytänyt ittekin useaan otteeseen. :D Ai niin, Chi's sweet home alkaa kanssa maaliskuussa, miten mun rahat riittää. :/

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #192 : 11.01.2011 22:08:08 »
Lainaus
Kun Japanissa ilmestymis tahti on pikkaisen eri kuin meille, siis kun siellä yhden osan julkaisemiseen voi mennä reilusti yli puolivuotta.
Tiedän kyllä ja suurin osa sarjoistahan nimen omaan tulee luvuittain lehdissä, kuten Ribonissa (Arina Tanemuran mangat esim.), Shoonen jumpissa (Naruto, One Piece), LaLas:ssa (Vampire Knight ?) jne., mutta no kyseinen sarja on Koreasta, joten en osaa sanoa tarkalleen kuinka siellä sitten julkaistaan pokkareina vai lukuina lehdissä. Tuskin kuitenkaan yhdessä osassa voi kulua näin kauaa.

Itse tarkistin juuri omasta kirjahyllystäni, että Ragnarök osat 8 ja 9 on julkaistu vuonna 2001 Koreassa ja suomennettu 2006. Näin ollen voisimme siis olettaa että 10 osa on ilmestynyt Koreassa joskus 2001-2002. Ei yhden osan tekemiseen kuitenkaan voi mitenkään mennä 9-10 vuotta! Eiköhän tuo sarja ole jatkonsa jo menettänyt aikaa sitten, eikä toivoa osalle 11 ole, vaikka kuinka toivoisimme.

Lainaus
MÄ RAKASTAN PUNISTA!1! Se suomentaa meille maaliskuusta alkaen Wolf's Rainin.
Awws se on ihana sarja todellakin! Olisin tosin halunnut sen mieluummin animena suomeen (siis subeilla, ei dubeilla) kuin mangana. Itselläni on englanniksi koko sarja eli ne kaksi osaa, jotka sitä on. Manga jää ilmeisesti aika köyhäksi animen rinnalla (en siis ole katsonut koko animea), vaikka pakko myöntää sen olevan todella nättiä jne. juonellisesti taas no jää lyhyeksi.

Hopeanuoli tosin oli oikein positiivinen yllätys, kun Suomeen tuli vihdoin ja viimein vuosien jälkeen! En malta odottaa niitä susiosia, kunhan nyt sinne asti päästään (itse vasta osassa 5, hups). :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #193 : 13.01.2011 17:52:10 »
Joku sanoi tässä aiemmin, ettei Hellsingin osia tahdo löytyä suomeksi(?) mistään. Turun akateemisessa niitä näkyi olevan ale-laarissa ainakin (sinne siis).
Lisäksi löysin Fantsusta Ouran high school Host clubin osan numero 15! (eli uusi<3) Muistin, että sen piti tulla vasta joskus helmikuussa, mutta parempi näin... :P

Kiss me Kill me:n olen muistaakseni "haukkunut lyttyyn" jo jossain aiemmassa anime/manga-topicissa sillä perusteella, että hahmot on ihan liian helppo sekoittaa toisiinsa ja juoni (mikä juoni??) on uskomattoman sekava. Kaikki vaan tappelee suunnilleen keskenään vuorotellen ja uusia hahmoja pukkaa joka nurkan takaa.
Vaikka toki täytyy sanoa, että piirrosjälki on kaunista ja alkuperäinen idea kutkuttava. Ja voihan vika olla ihan omassa ymmärryksessä/hahmotustaidossakin.  ::) (kun Arina Tanemura ei myöskään uppoa).

Se on kyllä syvältä, kun joku sarja jää kesken, kaikkein pahinta silloin, kun se on alkuperäinen, mutta kyllä minua vieläkin ketuttaa, ettei Gravitationin viimeistä osaa ikinä saatu käännettyä ruotsiksi, kun Mangismo:lla tuli jotain toraa jonkun kanssa.

Heh, tänään tuli idea kirjoittaa Princess Princess-ficciä ihan vaan kun lukaisin nelososan lisätarinan "Prinsessan päivä" ^w^

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Oho poistin aiheen vahingossa
« Vastaus #194 : 13.01.2011 20:09:30 »
Lainaus
Onko tää jotain fanien tahallista kiduttamista? Koska Ragnis jäi niin yksinkertaisen karmaisevan inhottavan jännittävään kohtaan, että en ole koskaan toipunut siitä, ettei jatkoa ole koskaan suomennettu. Netistäkään en koskaan ole löytänyt sitä edes enkuksi. Pikkaisen vituttaa tälläinen toiminta Punikselta.
On se selvää kidutusta! Mutta vika ei tällä kertaa ole puniksen, sillä tuota 11 osaa ei ole koskaan edes tehty! Ei, ei edes Koreassa. Vituttavaa tosiaan, koska se on aivan mahtava sarja ja nykyään tekijä työskentelee Ragnis-Onlinen pelin kanssa ilmeisesti. Maailma on julma.

//
Lainaus
Joku sanoi tässä aiemmin, ettei Hellsingin osia tahdo löytyä suomeksi(?) mistään. Turun akateemisessa niitä näkyi olevan ale-laarissa ainakin (sinne siis).

Minä sanoin Hellsingistä! Mutta asun kaukana Turusta (täällä savon perukoilla siis). Täältä päin ei oikein löydy ja oliko kyse nyt animesta vai mangasta mitä siellä alelaarissa oli ? :D Animeahan löytyy, mutta mangaa ei paitsi  nyt siellä yhdessä divarissa ja kohta ne joku käy ostamassa ja mä jään ilman ;___; ...nyt ois kyllä rahaa, mut pitäis säästää ens kuun vuokraan siltä varalta, että kela jättää nekin maksamatta kun jouduin uusimaan kaikki sopimukset yms. Noo-o toivottavasti kukaan ei uskalla ostaa niitä. >D
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011 20:14:20 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #195 : 13.01.2011 22:38:46 »
Anteeksi tuplapostaus, huomatkaa mielellään myös edellinen viesti jossa kyselin cossausryhmästä. En halunnut sekottaa näitä keskenään, siksi kaksi viestiä.

Chibicon lähestyy! Launtaina 19.2.2011 Kuopiossa, Työväen talolla taas toista kertaa.
Onko ketään finiläisiä tulossa? Jos olette tulossa meinasitteko tehdä cossia vai löytyykö semmoinen jo valmiina taikka työnalla? :>
Itse ajattelin, että olisi mukavaa tehdä joku random(pika)cossi, mutta toisaalta menisikö siinä sitten maku tähän hommaan. Toisaalta olisi todella mukavaa cossata tyyliin Ällää (Deathnotesta) tai jotain hahmoa siviili-asussa ihan vain muuten vain, jos vain keksisi hahmon joka miellyttää tarpeeksi... ^^


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #196 : 14.01.2011 00:27:51 »
Odoshi, ihan mangasta puhuin, ainaki nelos-osa näytti olevan.
Ja JEEEEEEEEE!!!! Sain Princess Princess -raapalesarjani valmiiksi <3
Ja Ouran jäi huomiselle junamatkalle, loistavaa.

Lisäksi kaveri löysi Youtubesta ennennäkemättömän Yaoi-ovan (jonka nimeä en enää tietenkään muista...)

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #197 : 14.01.2011 01:49:55 »
Chibon 19.2.2011 ketään tulossa? Ois kiva saada cossitopaan keskustelua (vaikka täälläkin se on sallittu), ettei sitä poisteta sitten liian vähän keskustelun takia kun modet semmoisesta puhuivat kun alunalkaen se on vain ryhmämiittiä varten mutta jos keskustelua on se saa jäädä. :D (ai mikä mainostus?)

Ja Baude, onnittelut että oot saanu jotain kirjoitettua! Ihanaa saada finiinki laajemmmin (jos nyt täällä julkaiset) animanga fikkejä, vaikka moelmmat fandomit onki vähä tuntemattomia mulle! :3 Mietin animanga-haasteen pystyttämistä mutta en sitten oikein tiiä... joku animanga10 tyyliin tms, mutta oiskohan siinä sitten ees osallistujia paljoo ja muutenkin kun fini on Potter-aiheinen enemmän. :''D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Doubleblade Miriko

  • Fanfiction Collector
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #198 : 17.01.2011 17:03:16 »
Niin, voisinhan minäkin kommentoida miten cossin teko sujuu: Puvun pohja on hankittu, ny pitää vaan lähtee muokkaamaan heti kun on aikaa ja jaksaa, valkonen on kyllä vaan niin herkkä väri että... Hyvä teillä shinigameilla, ku on mustat puvut, paitsi jos tulee uskomaton hellepäivä ja te paahutte :D Tärkeimmän asian, eli miekan tekoon olen saanut rekrytoitua isäni, eli aivan loistava miekka on tulossa. Varopas Ichigo, en usko että oot kunkku enää kovin kauaa... *Evil laugh*

Kuitenkin, toivottovasti teillä muillakin menee hyvin ja vastatakseni tuohon ylläolevaan kysymykseen; en ainakaan näillä näkymin ole tulossa Chibiin, ehkä asiat muuttuvat. Pitäkää hauskaa te jotka sinne menette.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #199 : 17.01.2011 23:19:37 »
Lainaus
Puvun pohja on hankittu, ny pitää vaan lähtee muokkaamaan heti kun on aikaa ja jaksaa, valkonen on kyllä vaan niin herkkä väri että...
Joku on sentään jo päässyt alkuun, itse yritän saada rahaa tarpeeksi edes ruokaan, joten kankaat eivät yllä vielä edes haave listalle D: no jospa tämä rahatilanne tästä nyt helpottuisi. :)

Miri eli Doubleblade Miriko, oww hienoja proppeja siis päästään ihailemaan ^3^ nimin. hulluna proppeihin. Mut harmi ettet pääse chibiin ois ollu kiva nähdä edes hiukan porukkaa jo chibissä, mutta no tämä Kuopio on täällä keskellä ei mitään niin minkäs sille voi :''D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”