Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314012 kertaa)

Fimzy

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #80 : 13.09.2010 21:22:06 »
Cosplayn tasosta on pakko sanoa, että cosplayharrastuksen aloittavilla tulee aina olemaan edessään se ensimmäinen puku. Ensimmäisen puvun tekeminen voi olla haastavampaa kuin olettaa, voi mennä hermot, voi jäädä huomioimatta pieniä yksityiskohtia, voi unohtua se peruukin ajoissa tilaaminen, mutta loppujen lopuksi se on se ensimmäinen omatekemä cosplaypuku. Jokainen kokeilee ja kokeilemalla oppii. Kukaan ei ole mestariompelija heti ensikättelyssä, jos ei tosiaan ole ennen ompelemiseen tutustunut, ja vaikkei se puku nyt olisikaan ihan täysin mallikuvaa vastaava, niin minusta siitä saa olla ylpeä.

Myönnän,  että jotkut vähemmäntyylikkäät cossit kiinnittävät myös minunkin huomioni, mutta enemmän minun huomioni kiinnittää huono käytös, muiden huomioonottamisen puute, rasittavat pusupiirit/pullonpyöritykset, käytävän tukkiminen, mahdoton ylimielisyys (tätä olen ainakin itse huomannut con-tapahtumissa), ym. häiritsevä/rasittava käytös. Kuulostan kukkahattutädiltä, mutta en ole ainut, jonka mielestä nämä ovat ärsyttäviä. Kyllähän se ärsyttää, jos näkee itselleen tutun hahmon cossin, joka onkin tehty ihan "väärällä tavalla". Minua myös rasittaa nämä fanservicen harrastajat, joilla ei ole tilannetajua sitten yhtään. Jos cosplaysta pitää joku tietty ärsyttävä piirre mainita, mistä en pidä, niin mainitsen sitten nämä "cossaan hahmoani kun hän on esim. nukkumassa". Toisin sanoen on usein käynyt niin, että huomaan tutun oloisen hahmon ja kun menen lähemms, huomaan että hänellä onkin ihan hahmonvastainen puku päällä, tyyliin siis pyjama tai vaikka mekko miehisellä mieshahmolla. Ei siinä mitään, jos tykkää, mutta itse en hirveästi välitä. Ei saa minussa "aaw"-reaktiota aikaan.

Cosplaykisoissa varsinkin on tullut nähtyä aivan tajuttoman upeita asuja. Minusta Suomen cosplay-taso ei ole mitenkään hirmuisen matala. Toisten puvuista on paha mennä sanoman, että ne ovat epäonnistuneita, varsinkin jos toinen on nähnyt vaivaa sen tekemiseen. Onhan varmasti myös niitä, jotka eivät jaksa panostaa sitten yhtään, mutta minkäs sille voi.  Voisihan sitä mennä nätisti vihjaisemaan, että minulla olisi muutamia vinkkejä tuon asun valmistamiseen, jos haluat siitä vielä enemmän hahmon näköisen. Tuskin kukaan ottaa siitä hirveästi itseensä, jos sen osaa sanoa oikealla tavalla.  :) Vinkkejä ainakin itse kaipaan välillä, mutta tunnen harvoja ihmisiä, jotka harrastavat käsitöitä.

Ja mainittakoon, että oma käsityönumeroni on 7, eikä se ole hirveästi hidastanut pukujeni tekemistä. Teen ne omalla tyylilläni, muokkaan niitä omaan tyyliini sopiviksi ja varsinkin omalle vartalolleni sopiviksi. En esimerkiksi FF VIII:n Galbadia gardenin koulupukua tehdessäni tehnyt hameestani juuri ja juuri puoleen reiteen yltävää, vaan pidensin helmaa yli polviin. Puvustani puuttui kaksi tai kolme yksityiskohtaa, mutta laitoin sen silti päälleni. Olen nyt muokkaillut sitä ja kyllä se kohta alkaa olla täysin valmis. Tykkään miettiä ja muutella asujani jälkikäteen. Tein myös suuren maskottipään tämän vuoden Traconiin ihan vain kokeilumielessä ja vastaanotto oli melkoisen hämmentävä. Ihmiset pitivät asuistamme, vaikkeivat ne täysin muistuttaneetkaan alkuperäisiä.

Lainaus
Millä perusteella haluatte cossata jotain hahmoa?
Onko se yksinomaan vaatteista kiinni, vai onko luonteella tai paritus-esiintyvyydellä jotain merkitystä?
Paritusesiintyvyydellä ei ole mitään merkitystä minulle. En halua esiintyä fanservice-kuvissa, koska on täysin luonteeni vastaista pussailla esimerkiksi täysin randomia ihmistä, joka sattuu cossaamaan jotakuta, jota halutaan parittaa cossaamani hahmon kanssa. Harvoin kylläkään cossaan ketään yksittäistä hahmoa, esimerkiksi päähahmoja. Tykkään tehdä sellaisten hahmojen asuja, jotka voi tehdä itsensä näköisiksi. En esimerkiksi voisi cossata ketään laihaa, muodokasta ja pitkää naishahmoa, vaikka tahtoisinkin, koska vartaloni ei sovi siihen, eli oma ulkonäköni vaikuttaa aika paljon. Esimerkiksi on tullut cossattua pelihahmoista hirviöitä, olen tehnyt Galbadia Gardenin koulupuvun (FF VIII), pukeuduin myös Punahilkaksi, olen ollut Failed Sephiroth clone pelistä Final Fantasy VII. Eli hahmot, joissa tämä oma ulkonäkö ei ole niin merkityksellinen on minulle melko pop. Tahtoisin kyllä joskus pukeutua vähän tunnetumpaan asuun. Nyt olen suunnittelemassa Final Fantasy-pelien eri hahmoluokkien (thief, white mage, red mage, warrior ym.) pukujen tekemistä. Jos cossaisin jotain tärkeämmässä roolissa olevaa hahmoa, niin silloin huomioisin toki myös hahmon luonnetta, jotta mahdollisesti kuvaustilanteissa sitten osaisi ola hahmolle luonnollisella tavalla.

Lainaus
Joo, mäkin olen miettinyt, miksi oi miksi japanilaiset cossaajat näyttävät jotenkin niin paljon.. autenttisemmilta :----D Mun mielestä se on pitkälti kiinni silmistä ja kasvonpiirteistä. Olen miettinyt, minkä takia aasialaiset sitten olisivat meitä "animemaisemman" näköisiä - senhän luulisi menevän juuri toisin päin, koska meillä länsimaisilla on usein suuremmat ja värikkäämmät silmät. Oon sitten kehitellyt teorian, että ehkä mangahahmojen silmien kaaret ovat pohjimmiltaan jotenkin aasialaisia, ja lisäksi kaukoidän ihmisillä on usein sirommat kasvonpiirtee
Lainaan vähän vanhempaa viestiä, mutta pakko sanoa että kuvanmuokausohjelmat on monille cossaajille melkoista ihanuutta. Olen löytänyt eräältä sivulta pitkän kuvasarjan, jossa ihan nätti cossi on muutettu täysin kuvanmuokkausohjelmalla niin, että kyseinen henkilö on kuin elävä ilmentymä cossaamastaan hahmosta. Kätevää. Mutta nättejä kuvia katsoo aina mielellään. Ei minua hirveästi häiritse, jos tällaisia pieniä juttuja korjailee omissa kuvissaan, kunhan ei ihan käännä päälaelleen sitä omaa itseään. :3 Ja eivät toki kaikki muokkaa omia kuviaan täysin erilaisiksi, mutta melko moni sitä taitaa tehdä. Ja eihän siinä mitään, miten vain porukka tahtoo, mutta vähän väärän kuvan ehkä siinä samalla antaa omasta puvustaan ja itsestään, kun muokkaa sen ihan erinäköisen. Ja pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, sillä näppäimistö ei jostain syystä toimi kunnolla. Jättää kirjaimia välistä pois. Toivottavasti pitkä viestini ei nyt hirvitä hirveästi ihmisiä.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #81 : 13.09.2010 23:28:32 »
Fimzy, ei toki hirvitä, on aina kivaa, jos ja kun ihmisillä on paljon asiaa tai sanottavaa jostain aiheesta.
En tiedä, itseäni vähän kummastuttaa, miten niin moni suhtautuu fanserviceen nihkeästi, tai sitten olen vain itse jumahtanut sinne "aww-vaiheeseen", kun silloin 13-vuotiaana (joita nämä pusupiireilijät yms. käsittääkseni useimmiten ovat) ei vielä ollut hajuakaan mitä on anime ja manga, saati sitten cosplay.
Tänäänkin fantasioin kauan, miten kivaa olisi tehdä joku reissu ihan vaan siinä tarkoituksessa, että se olisi samalla Photoshootti ja sitten otettaisiin fanservicekuvia nyt vaikka hississä jajaja... (SaiNaru<3)
Tosiaan en minäkään lähtisi kenen tahansa ventovieraan kanssa mitään rajumpia fanservice-posetuksia tekemään, korkeintaan jotain halikuvia (hih, kuten on tullutkin tehtyä).
Mitä mieltä olette siitä, että nykyisin cossataan paljon myös elokuva-hahmoja ja muita epäjapanilaisia juttuja? Oma fantasia olisi cossata Hollya Artemus Fowlista (ensimmäinen kerta, kun oma 168cm pituus harmittaa siksi, että se on liikaa).
Yksi ratkiriemukas, joka on jäänyt hyvin mieleen on Putouksen Jone Riksusta (varsinkin Traconin cosplaydeitissä) :'D

Mangatilanne näyttää periaatteessa huonolta, taloudellisesti taas hyvältä. Ensi kuussa tulee viimeinen Karin, ja sen jälkeen ainoa manga, joka tulee kerran kuussa onkin sitten Naruto. Odotan sekä innolla että pelolla seuraavaa pokkaria, hirvittää, mitä Sai on laitettu suomennoksessa sanomaan jos se on laitettu hokemaan "pippeli"ä, niin itken. Paras ratkaisi olisi ehkä sensurointi...? Pitää mennä fantsuun katsomaan, mitä se jenkkiversiossa sanoo...
Tunnustan, minulla on pakkomielle siihen hahmoon... :-[

//Ja lovetan kympillä Surunmurhaajan avataria... *kuolaa*

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fimzy

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #82 : 14.09.2010 21:45:14 »
Lainaus
Ja vielä tuosta ärsyttävästä/häiritsevästä käytöksestä, kuka tuntee Hetalian? No, se siis kertoo World War Kakkosesta. Ja omaa paljon fanityttöjä. Ei siinä mitään, mutta en oikein tiedä onko soveliasta mennä Keskustorille/tms heiluttelemaan natsilippuja ja huutamaan "PASTAAAA~~~!!!" viattomille armeijapukuisille ohikulkijoille ^^. Ei sillä, tunnen järkeviäkin sarjan faneja, mutta kärjistäminen on kivaa.
o_O Pelottavaa.. Tekeekö joku oikeasti tuota? *tirsk* Tai siis eihän siinä, jos tykkää, mutta sivullisille huuteleminen on minusta jo turhan tökeröä. Itsekin toki tunnen järkeviäkin faneja ja näin, mutta kyllä niitä melko ärsyttäviäkin löytyy. Viime Traconissa Hetalia-cossaajat jotain huutelivat minulle ja siskolleni. En tiedä huusivatko ihan vitsillä vai tosissaan, mutta kyllä siitä vähän paha maku jäi silloin suuhun. Ja jotenkin kammoksun sitä, että ohikulkijoille, joilla ei ole mahdollisesti osaa eikä arpaa tähän harrastukseen, huudellaan jotain, koska se antaa vähän huonoa kuvaa muistakin harrastajista. Varsinkin silloin, jos huutelu on epäasiallista tai muuten vain häiritsevää.

Lainaus
Aivan totta. kun jos joskus itse valitin tuosta tasosta, tarkoitin lähinnä niitä, jotka eivät tosissaan edes VIITSI yrittää. Ei kukaan voi olla hyvä ekalla kerralla, aina jää niitä langanpätkiä ja muuta, mutta kun siis ääärgh, ne jotka oikeesti vetäsee sen ekan puvun tyyliin kymmenessä minuutissa. Okei, okei, hengitä, nyt loppuu.
Aivan, aivan. Jos tosiaan ei viitsi nähdä yhtään vaivaa sen puvun eteen, niin silloin kyllä ärsyttäisi minuakin. Yritän yleensä coneissa ajatella vain positiivisesti, että jos harjoitus vaikka tekisi mestarin... :D Mutta ymmärrän kyllä täysin ärsytyksen, koska itseänikin välillä ärsyttää nuo huolimattomasti tehdyt puvut. Koitan silloin vain usein juuri ajatella, että kyllä ne siitä alkavat parantua, kun kokemusta kertyy. Ja yritin siinä aiemmassa postissani saada pointiksi, että on välillä vaikea sanoa, onko jonkun puku tehty aloittelijan taidoilla vaiko vain viitsimättömyydellä. Toki jos tietää henkilön, niin silloin on helppo sanoa onko hän aloittelija vai eikö hänellä vain ole tarpeeksi intoa tehdä pukua kunnolla. Keneltäkään ei tietenkään voi harrastusta kieltää, mutta aina voi antaa palautetta. Ei sillä että omat pukuni olisivat ikinä olleet mitään mestariteoksia. Siksi etsinkin aina omille taidoilleini sopivia asuja, joita voin vielä mahdollisesti yksinkertaistaa, jos on tarvetta.

Lainaus
En tiedä, itseäni vähän kummastuttaa, miten niin moni suhtautuu fanserviceen nihkeästi, tai sitten olen vain itse jumahtanut sinne  "aww-vaiheeseen", kun silloin 13-vuotiaana (joita nämä pusupiireilijät yms. käsittääkseni useimmiten ovat) ei vielä ollut hajuakaan mitä on anime ja manga, saati sitten cosplay.
Nihkeä suhtautuminen johtuu useimmiten näiden fanserviceä harrastavien tilannetajun puutteesta, ainakin omalta osaltani voin näin sanoa. Muuten ihan miten vain ihmiset tahtovat. Itseäni ei hahmojen parittaminen toisilleen kiinnosta, mutta ne joita se kiinnostaa, niin siitä vain, kunhan se tilannetaju pysyy mukana. Eli ei juuri niissä kaikkein yleisimmissä paikoissa tarvitsisi sitäkään harrastaa (kuten esimerkiksi keskellä kauppakeskusta/conaluetta/käytävää, yleisiä tiloja ym.) Vaikka Fanservicen harrastajat itse tietävät, mitä tekevät, sivullisista tuskin moni on kuullutkaan sellaisesta ja siitä alkaa paheksunnan kierre. Ja paheksunta voi alkaa kiinnittyä myös niihin, jotka eivät fanserviceä harrasta, kun aletaan yleistää, että kaikki varmaan sitten coneissa käyttäytyvät tuolla tavalla. Itse olen pari kertaa ollut tilanteessa, jossa minulta on kysytty harrastavatko ihmiset siellä oikeasti kuivapanentaa. Vähän kyllä aina hymyilyttää. Mutta sekin taitaa kuulua vain tähän harrastukseen. Söpöähän se varmasti on, mutta itse en siitä vain niinkään välitä. Olen kait sitten nähnyt liikaa sitä häiritsevää fanserviceä, joten siihen koko touhuun on enää kovin hankala suhtautua myönteisesti. Koitan kuitenkin pysyä melko neutraalina asian suhteen, sillä eihän kuitenkaan fanservicen tarkoitus ole ärsyttää muita con-kävijöitä vaan viihdyttää osaa heistä, enkä näe siinä mitään pahaa. :)
 
Lainaus
Mitä mieltä olette siitä, että nykyisin cossataan paljon myös elokuva-hahmoja ja muita epäjapanilaisia juttuja?
Samoilla linjoilla EpikFeilin kanssa. Aluksihan se tosiaan lähti scifipukuilusta, itsekin olen ehkä enemmän tätä nörtti/fantasia/scifi-puolta,  sillä aiheena kiinnostaa enemmän (ja meni ohi aiheen). Välillä kyllä ihmettelen joitakin näitä ihan real life - henkilöiden cossaajia, kuten esimerkiksi bändi-cossaajia. Ei siinä tietenkään mitään väärää ole, jos haluaa pukeutua heiksi, en tarkoita nyt sitä, enkä tarkoita myöskään pahalla näitä cossaajia kohtaan, sillä useimmiten asuthan ovat hienoja ja hyvin tehtyjä. Kunhan itse tykkää siitä mitä tekee niin se on pääasia.
Ja mikä valittamiseen tulee, niin minusta se saa juuri aikaan keskusteluja, joita on kiva seurata.  ;) Valittamisessa ei oo mitään vikaa! (En muuten saisi ikinä stressiäni purettua, jos valittaminen kiellettäisiin. Hoh.)

Ja vihdoin löytyi kaupasta uusin NANA ja Yotsuba! Niitä on tullutkin odotettua. Yotsuba oli yhtä viihdyttävä kuin yleensäkin. Piristi oikein ihanasti päivää kaikkine lettu marsuineen. NANA taas jäi niin upeaan kohtaan, että uutta odotan jo ihan täpinöissäni! Se loppu oli minusta ihana. Yasu on ihana. *fanityttöilyä* Olen nyt kirjastossa myös lueskellut tätä FMA-sarjaa ja tykästyin siihen ihan todella. Vielä ei ole tuo uusin osa ilmestynyt. Pitää siis vahtia kirjastossa koko ajan kuin haukka, milloin se tulee. Taisin vähän koukuttua. Hupsista.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2010 21:51:34 kirjoittanut Fimzy »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #83 : 15.09.2010 00:06:00 »
Uusista julkaisuista puheen ollen, hypin riemusta huomatessani, että uusin Bleach on vihdoin tullut! Kun odotin osaa 13 aika tuntui ikuisuudelta enkä nyt edes osannut odottaa neljäntoista tulevan näin nopeasti!

Voinko taas hehkuttaa, miten ihana se sarja on? Se on ihana!  :D

Huomenna sitten kauppaan ostamaan sitä, todellakin odotan mitä jatkossa tapahtuu. Joissain määrin pelkään, että kyllästyn siihen kuten Naruton ja Inuyashan kanssa kävi kun kyse on kuitenkin niin pitkistä sarjoista. Periaatteessa molemmissa on tappelua, kuten Bleachissakin ja olin aikoinaan aivan koukussa Inuyashaan kun osia sitten vain tuli yksi toisensa jälkeen, koko ajan. Se sitten vain jäi, vaikka kysehän oli hyvästä hahmorikkaasta sarjasta (löysin monta suosikkia siitäkin!). Äh, Bleach! Toivottavasti se pysyy koko ajan mielenkiintoisena, ihan heti en siihen kyllästy, ellei sitten Renji heitä veiviään. Olen hulluna siihen hahmoon, enkä malta odottaa, että saan kuulla siitä lisää. Uskomattoman ihana! <3

Hirvittävä hehkutus viesti, tämmöinen öh turhahko.... :D
Mutta sainpahan liitettyä itseni taas keskusteluun!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #84 : 15.09.2010 02:03:50 »
Lainaus
Uusista julkaisuista puheen ollen, hypin riemusta huomatessani, että uusin Bleach on vihdoin tullut! Kun odotin osaa 13 aika tuntui ikuisuudelta enkä nyt edes osannut odottaa neljäntoista tulevan näin nopeasti!
Hihii, sittenhän en ole kuin muutaman osan jäljessä, lainasin tänään kirjastosta Bleachin osat 10-12.
Mutta kaikkein ihaninta oli kuitenkin, että Fantsusta löytyi Ouran high school Host club osa 14 <3
Enää ekstrat lukematta, oli jälleen kerran ihana pokkari<3 Tosin ilmeisesti tämäkin sarja lähestyy loppuaan, varmaan muutama enää, mutta niiden ilmestymisväli on onneksi(?) aika pitkä yleensä.

Lisäksi en voinut vastustaa kiusausta, oli pakko vilkaista Naruto 32:ta ja... anime ei tee mitään oikeuttaa Sain suloisuudelle<3 Pakkomielle jatkuu vahvana, olisi jo perjantai, sillä silloin suomenkielisen on käsittääkseni määrä ilmestyä (tosin ei saa odottaa liikaa, tai pettymys on karvas, kun ne sössivät taas aikataulut).
Tuossa lattialla lojuu jumalaton kasa mangaa, ja repussa lisää, mistähän sitä aloittaisi...?

//Ja eihän se Naruto sitten tietenkään tullut. Perkele. Toisaalta ei olisi ollut kyllä rahaakaan.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2010 18:42:14 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #85 : 17.09.2010 20:29:28 »
Noniiin, mä sain vihdoin otettua itteäni niskasta kiinni ja kirjoitettua tännekin jotain. Mä oon ihan kauhea Japani -fani ja mulla olis haaveena joskus muuttaa Japaniin asumaan. Aloitin opiskelemaan Japania tänä vuonna ja toivon et siitä olis hyötyä mun unelman toteutumisessa. Mitä tuohon cossaukseen tulee, niin mä omistan tasan yhden cossipuvun ja sekin on tilattu kiinasta törkeään hintaan. Ja kaikki sen takia etten osaa tehdä cossia itte.

Odoshi, hehkutetaan yhdessä. Mä en oikeasti tiedä mitään parempaa sarjaa kuin Bleach<3! Vaikka Orihime on niin perskutin ärsyttävä et tekis mieli repiä se kahtia. ''Kurosaki-kun!1! Kurosaaaaki-kuun!1!' Hankkis elämän. :< Heh, sori. Mä kuulun näihin Ichiruki -faneihin ja siks vihaan Orihimea. Mä oon ihan varma et Ichiruki toteutuu vielä joskus. Ainakin toivon sitä. ;D Mä oon positiivisesti yllättyny ton Bleachin suomikäännöksestä, tosi hyvät käännökset verrattuna joihinkin suomennoksiin. Ja oi, osa 14 oli aivan huippu! Mä hykertelen vieläkin sille Ichigon reaktiolle kun se sai tietää tai oikeastaan nähdä Yoruichin oikean muodon. ;D ;D Voi Ichigo raukkaa. *Tirskahtelee* ;D Ootan kyllä innolla jo seuraavaa osaa ja sitä et Ichigo saa pelastettua Rukian<3

Lainaus
Mutta kaikkein ihaninta oli kuitenkin, että Fantsusta löytyi Ouran high school Host club osa 14 <3
Enää ekstrat lukematta, oli jälleen kerran ihana pokkari<3 Tosin ilmeisesti tämäkin sarja lähestyy loppuaan, varmaan muutama enää, mutta niiden ilmestymisväli on onneksi(?) aika pitkä yleensä.
Joo, Ouran high school host club on jotain niin ihanaa että<3 Täytyy kyllä myöntää, että mä tutustuin tohon mangaan netissä *köh köh*, mutta sitten ihastuin siihen niin paljon et hankin niitä ihan omaan hyllyyn asti. Nyt niitä löytyykin jo 10 osaa. Kauheeta kun toikin sarja näkee kohta loppunsa. ;< Toivoin et se olis ollu pidempi<3!

Lainaus
Tietääkö kukaan muuten, koska sen FMA:n viimeisen osan pitäisi tulla kauppoihin?
Ööö.. loppuuko se osaan 25 vai 26?

Onko kukaan muuten menos Chibiconiin? Mä meinasin mennä, mutta kun sinne kestäis junalla yli 9 tuntia ja siihen sisältyis 3 vaihtoa niin jätän välistä.

Norsuntappaja

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #86 : 17.09.2010 21:09:00 »
Lainaus
Odoshi, hehkutetaan yhdessä. Mä en oikeasti tiedä mitään parempaa sarjaa kuin Bleach<3!
Jeah, Bleach-hehkuttaja! :D Meitä alkaakin olla täällä jo jokunen. Orihimesta taisikin olla jo keskustelua aikaisemmin, itselläni on jopa kohtalaisen neutraali kanta hahmoon, joo hieman ärsyttävä, mutta niin ihana femmeilyyn (fikkarin unelma), että en voi valittaa. Sen ylipirtsakan kuoren alla olevasta tyttösestä, jopa voi pitääkkin. Mun mielipide, mutta Ichi kuuluu Renjille (ai mikä yaoi-fanius). :D

Lainaus
Ööö.. loppuuko se osaan 25 vai 26?
26 osaan, mutten tiedä milloin se on tulossa kauppoihin. Ei siihen kuitenkaan enää kovin kauaa ole. Härreguud.

Lainaus
Onko kukaan muuten menos Chibiconiin?
Kyllä siellä varmasti tulee pyörähdettyä, koska satun asumaan kyseisellä paikkakunnalla. :D Cossaamista ei vieläkään tapahdu, mutta ihan yleistä fiilistelyä voisi harjoittaa. Se loppuukin sopivasti kuudelta, joten samana iltana sitten Voeman järjestämiin pippaloihin nuokkarille. Jesh, tulee olemaan kiva päivä. :) Tosin mietin, että mitenkä nuo lippujen hinnat ovat noin epäselvät, en löytänyt sivuilta tietoa paljonko liput maksavat, mutta noo käynpä kyselemässä urumista. Ei ne kalliit voi olla. Hha.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #87 : 17.09.2010 21:34:45 »
Odoshi, onnea sulle kun asut Kuopios. Mä maksaisin mitä vaan et pääsisin sinne coniin, mulla on just nyt kauhea conifiilis. Mutta kun se on siellä hevon kaukana niin ei oo toivoakaan päästä. :< Lippuja muuten myydään urumis ennakkoon ja ne maksaa 3e kpl.  Cosplay-kisaan maksaa 20 senttiä ja FFFight lippu maksaa kans sen 20 senttiä. Oon ottanu kaikeasta selvää jo kauan sitte kun luulin et oikeasti pääsisin sinne. :< Mutta en sitten pääsekkään. Pöh.

Lainaus
Jeah, Bleach-hehkuttaja! :D Meitä alkaakin olla täällä jo jokunen. Orihimesta taisikin olla jo keskustelua aikaisemmin, itselläni on jopa kohtalaisen neutraali kanta hahmoon, joo hieman ärsyttävä, mutta niin ihana femmeilyyn (fikkarin unelma), että en voi valittaa. Sen ylipirtsakan kuoren alla olevasta tyttösestä, jopa voi pitääkkin. Mun mielipide, mutta Ichi kuuluu Renjille (ai mikä yaoi-fanius). :D
Noh, kyllähän toi Orihime menee mut joskus siihen menee hermot. :D Mä en oo koskaan lukenu sellaista femmeä missä olis Orihime, vois koittaa. Haa! Ichi ja Renji. ;D Aika mahti paritus kyllä. Ne on jotenkin niin hyviä kun ne riitelee, ja kauhean söpöjäkin vielä. ;D Renji on muutenkin yks mun lempihahmoista.

Norsuntappaja
« Viimeksi muokattu: 17.09.2010 21:47:46 kirjoittanut Norsuntappaja »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #88 : 20.09.2010 11:37:36 »
Chibiconiin katsottuna olen onnekas, mutta no muuten en sitten olekkaan. Jää monta hyvää conia kokematta, koska kaikki ovat liian kaukana. Sain jo bakaconiin mennessäni, pieksänmäelle mennessä maksaa itseni kipeiksi junalipuista ja aina sama majoitusongelma. Animeconiin ja Traconiin ei ole ollut toivoakaan päästä - aina ne on liian kaukana. Toivottavasti ensivuonna pääsisin, jos saisin vaikka töitä ja rahaa. Onneksi nyt nekoconin tilalle tuli sentään tämä Chibicon, koska eihän täällä päin kahteen vuoteen olla minkäänlaisia coneja nähtykkään... Missä nekocon? Ken tietää, luultiin, että se järjestettäisiin tänä vuonna, mutta ei. Siihenkään en ymmärrä syytä, koska kyllä siellä oli paljon innokkaita conilaisia ja tapahtumasta oli paljonkin juttua lehdissä - pelkkää positiivista palautetta kaupungilta! :D Joten neko takas ja Odd kiittää.

Ja norsuntappaja, ollaaan näköjään aika samoilla linjoilla tuon Bleachin kanssa. Ja no, animea en ole vielä jaksoakaan katsonut joten Orhimen-ärsyttävyys ei ole vielä päässyt omaan arvoonsa, katsotaan sitten, kun olen kuullut enkä vain lukenut hänen kiljuntaansa. :'D He. Mutta femmeen tyttö on loistava, tosin sitä ei kyllä oikeastaan löydy mistään (joten tee itse mitä muut eivät jaksa! Orihimefemmeä siis suunnitteilla). Ja Renji, ah suosikkini - ehdottosti, siitä ei pääse yli eikä ympäri! Rakastuin siihen hahmoon.<3

Muuta viksua en nyt keksi, palaillaan astialle!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #89 : 21.09.2010 15:26:50 »
Chibicon... *huokaa* Kuopio on iiiiihan liian kaukana ja rahatilannekin on perseestä.
Mutta, tänään törmäsin johonkin, joka hajotti totaalisesti (siinä hyvässä mielessä :D).
Jokainen, jolla sattuu olemaan huono päivä, määrään lääkkeeksi Hetalia-jakson numero 78! Nauran vieläkin. Nekotalia on ehkä joku koomisin keksintö ikinä.

Uusin Naruto ei ole tullut vieläkään :<

En tiedä olenko jotenkin outo, vai miksi Bleach ei nappaa vielä 12 pokkarinkaan jälkeen, onhan siinä tietysti hyviä juttuja, mutta silti nyt vaikkapa NANA:kin aiheuttaa voimakkaampaa addiktoitumista, jos lukee useampia pokkareita putkeen.
Tai ehkä Naruto täyttää minulla sen tappelumanga-kiintiön, enkä sen takia pysty syventymään bleachiin fanitusasteella.

Vanilla M. mainitsi Princess Princessin... ihan kiva sarja kokonaisuudessaan, mutta itse petyin ainakin siihen, miten sitä niin kovin mainostetaan Shonen ai -sarjana, ja sitten koko homma jää vaan keljuksi vihjailuksi. Kuitenkin PP:n avulla löysin itse ainakin yhden hyvän yaoi-piirtäjän lisää (Tsudan aka. Taishi Zaou:n teos Electric hands kannattaa ehdottomasti katsastaa, jos tykkää humoristisesta yaoista).
« Viimeksi muokattu: 21.09.2010 15:28:57 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #90 : 21.09.2010 23:21:48 »
Minä minäminä!

Voisin puhua vaikka koko loppuillan tästä.

Mistäs sitä aloittaisi?  Animesta ja mangasta sen verran että seuraan mm. Narutoa, Bleachia, Fma seurasin animena, sitten sellasia kuin Kaichou wa maid-sama, High school of the dead (joka loppui :'() . Uusin rakkauteni on Emma, josta tosin olen lukenut vasta kolme ensimmäistä pokkaria, ja koska ihan joka paikasta ei vähän vanhempaa mangaa löydy, joudun odottelemaan, kunnes löydän sen neljännen (ja rahaa).

Narutosta en jaksa sanoa sanakaan enempää, siitä tulee puhuttua niin paljon kaverin kanssa.
Bleach on jaksanut kiinnostaa ja luultavasti jaksakin vielä tulevaisuudessa. Monet hahmot ja niiden persoonat, suhteet, taistelut yms. :D ne on vaan jotain mitkä kiinnostaa. Suosikki hahmoja on Ishida ja Ururu (se pikku tyttö siellä Uraharan kaupassa).

Lainaus
Onko kukaan muuten menos Chibiconiin?
Kyllä siellä varmasti tulee pyörähdettyä, koska satun asumaan kyseisellä paikkakunnalla. :D Cossaamista ei vieläkään tapahdu, mutta ihan yleistä fiilistelyä voisi harjoittaa.

Jee määkin oon tulossa Chibiconiin :D Onneksi mummi asuu siellä, niin pääsee halvalla noiden junien ja matkojen kanssa. Ja voi kyllä, cossaan... Narutoa ;D Ja oottakees, öö kolmas cossi tosiaan.
Tarkotus olis sitten raahata PALJON mangaa ja ehkä kenties joku juliste tai muutama. Kattoo nyt mitä löytyy.

Ehkä jauhan tähän väliin sitten cossauksesta ja kaikesta mikä siihen liittyy :DD. Suoraan sanottu kyllähän minä tykkään fanservicestä, mutta vain kohtuu määrissä, silloin kun itse haluan ja myös mitä itse haluan. Eli suoraan sanottuna mikään Gaa/Naru keskellä käytävää yltiömaallisen paljon EI iske ( ja nyt anteeksi kaikille jotka tuosta pitävät. Ei ole mitään suurempaa vastaan, oli vaan ensimmäinen jonka keksin). Toisaalta joku SasuNaru youtubesta katsottuna... Nom.
Ja esim juuri jotkut pusupiirit. Anteeksi vain, mutta kuka normaalisti menis nuolemaan randomin vastaantulijan kanssa?

Lisäksi olen kuullut tapauksista jossa samassa pusupiirissä oli sekä 12v tyttöjä että päälle 30 miehiä. Voi sitten miettiä miksi nämä miehet ovat tässä mukana ja mitä näiden tyttöjen vanhemmat miettisivät jos tietäisivät?
Ja kysypähän tähän väliin:
Kuinka monen vanhemmat tietävät mitä coneissa tapahtuu?Ja kuinka monen vanhemmat päästävät sen jälkeen hyvillä mielin?

Ja sitten cossauksesta. Nyt saatte haukkua vaikka pystyyn jos siltä tuntuu tai että olen liian tarkka asioista, onhan cosplay pelkkä harrastus. Mutta. Kun siinä on tarkoitus tehdä se puku/itsestään mahd. paljon sen hahmon näköinen, niin miksei sitten tekisi mahdollisimman hyvän? Itselle cossaus on sellaista itsensä ylittämistä. Kun saa jonkun onnistumaan niin sitten hyvä mieli. Totta kai mullakin on tullut kömmähdyksiä on tullut (ja paljon) ja tulee varmasti lisää, mutta niistä oppii. Kun se cossaus on (ainakin mulle) muutakin kuin siellä conissa olemista. Se on myös sen hameen vieressä itkemistä kun se ei olekkaan oikean värinen, sormet täynnä nuppineulan pistoksia. Se on conia edeltävänä yönä cossin väätämistä silmät ristissä (älkää kokeilko tätä). Se on myös sitä cossin tekemistä.
Tosin oma perfektionistisyys vaikuttaa tosi paljon mielipiteeseen cossauksesta, mutta kun se ei ole hauskaa, kun näkee sen puolessa tunnissa kyhätyn viritelmän, jonka on tarkoitus olla vaikka Marluxia KHsta, mutta on selvästi tehty mustasta jätesäkistä ja hiuksetkin ovat cossaajan omat tummanruskeat jotka on vetäisty vähän sinnepäin lakalla (tosin en ole onneksi tälläistä koskaan nähnyt, mutta olikin kärjistetty esimerkki)

Tuli nyt tälläinen avautuminen. Lynkatkaa jos tahdotte, mutta mielipidettäni en muuta (ilman tosi hyvä perusteita)
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #91 : 22.09.2010 01:27:22 »
Lainaus
Toinenkin cossi pitäisi tehdä, kertokaapa mistä saa perunasäkkejä? :)
Perunasäkkejä? Semmoisia ruskeita/harmahtavia.. Ööh, no joissain maatiloilla on ja en tiiä oisko jossain sekatavarakaupassa tai semmosessa mitä ne on, kaupat, jossa on myös jotain traktoreita ja puutarhavälineitä? Cossiinco sä sitä tarviit? :D Miks mulle tulee perunasäkistä ensimmäisenä mieleen Oogie Boogie (Nightmar Before Christmas)?  ;D Se on ihana hahmo, voi johtua siitäkin..

Niin ja mulla on tiiättekö, Lovelessin viimeinen jakso kattomatta! Enää jälellä yks jakso, just ku taas ihan ihastuin siihen. ;_____;<3 On se niin surullista, kun se loppuu... Ritsuka/Soubi, yksi ihanimpia canon-parituksia animangassa, ehdottosti! Siitäkin ollaan täällä taidettu pitää ihkutus puhetta aiemminkin, mutta, mutta minkäs sille voi? :) Tuo toisiks viimeinen jakso oli kyllä jotenkin suloinen, tai semmoinen rennompi noihin joihinkin verrattuna. Huvipuisto. ♥

Seuraavaksi sitten jatkan tuota FMA brotherhoodia, mutta varmaan katson samalla myös Neon Genesis Evangelionia. Tai Trinity Bloodia, kun en osaa päättää! Toisen oon jo aloittanut, ensimmäiseen jaksoon ja toista olen haudutellut tuolla siihen asti, että saan näitä entisiäkin pois alta ennenkuin menen sekaisin sarjojen kanssa "ai täh, eiks Soubi ohjaakkaan EVA 01? Täääh, mitä ihmettä Shinji on metusalah!"...Joo moi. Oon taas väsynyt. :) Mutta kuitenkin, en tiedä mitä seuraisin seuraavaksi. Kun voitaisiin tähän listätä vielä, miten ihana olisi tutustua siihen Full metal panic!-animeenkin. Mutta asiaan!

Lainaus
Kuinka monen vanhemmat tietävät mitä coneissa tapahtuu?Ja kuinka monen vanhemmat päästävät sen jälkeen hyvillä mielin?
No siis nythän mä saan mennä ja tulla niinku haluan, ku asun omillani, mutta mietitäänpä vaikka nyt noita aikaisempia coneja niin kyllä se äiti on suurinpiirtein tienny mitä tapahtuu ja millaisia ne on, eikä se sitä oo haitannut sen jälkeen (kun 2  vuotta sitten) täytin 15 vuotta ja olen käynyt hieman kauempanakin itsekseni. Eli ihan vapaasti olen saanut tulla ja mennä, eikä äitiä ihmetytä homman nimilaisinkaan, kun tajusi ettei pukuilu ole ainoastaan lastenharrastus... :'''D Eli ei sillä ole ollut mitään sanottavaa, isällä oli sillon joskus vuonna nakki ja peruna sanan valtaa kieltää minua lähtemästä animeconiin "liian kaus", kun en tuntenut sieltä ketään. Ja no, mulla on äitin kanssa niin hyvät välit, että se tietää mun pärjäävän yhdessä conissa helpostikkin ja luottaa mun tekemisiin. Ainut mikä on niin saan itse maksaa lystin, vaikka vähän apua saattaa tullakkin.

Mutta joo, festareita kiertäneenä nappulana, porukat ei säikähdä conimeiningistä. :D


« Viimeksi muokattu: 22.09.2010 01:39:03 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #92 : 01.10.2010 23:24:53 »
EpikFeil minä rakastan kys. sarjaa myöskin <3 olen lukenut lähinnä kirjastosta, mutta sitten se jossain vaiheessa jäi kun lähemmästä kirjastosta ei löydy O!MG ta, enkä jaksanut sitten raahautua pidemmälle hakemaan sitä, kun kuitenkin ilmestyi sinne niin epäsäännöllisesti. Animesta en innostunut, tiedä sitten mistä johtuu.
Hahmoista voisin sanoa ainakin Urdin ( ;D) ja ihan nuorimman jumalattaren, joka niistä koneista tykkää (nimi, missä olet) Ja silti lyötyy juliste Belldandystä, että joo.

Mutta pidän sarjasta, pitäisi joskus jaksaa lukea loppuun, sen verran hyvä sarja on :D

(voivoi huomenna Chibiconiin ja herätys 7. Vaikka ollaankin mummilla yötä)

Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #93 : 02.10.2010 00:31:43 »
Lainaus
Nyt on pakko tulla tänne ihkuttamaan, mutta OMG. Siis O!MG. Siis Oh! My Goddess.
Hmm, siinä yksi sarja, jota en ole edes selannut (=koskenut pitkällä tikullakaan :D). Haluaako joku antaa pienen tiivistävän kuvauksen ideasta, tunnelmasta ja sen sellaisesta olennaisesta sarjaan liittyvästä?

Se uusi Naruto (32) sitten tuli vihdoin ja viimein. Ja... pelkäsin aivan turhaan! Olivat kerrankin hoitaneet kääntämisen silleen, ettei tarvinnut nauraa säälistä tai kiemurrella kiusaantuneesti, vaan saattoi ihan aidosti ulvoa naurusta ilman sen kummempia negatiivisia taustatuntemuksia. Ja kyllä nauroinkin, kauhean monessa kohtaa. Ihana Sai <3

Onko kukaan muu tutustunut sarjaan Kaito Kid Salapoliisi Conanin tekijältä?
Itse lainasin onneksi vaan kirjastosta kaksi ensimmäistä osaa (enkä tiedä lainaanko enempää, vaikka löytyisikin). Salapoliisi Conaniin verrattuna jotenkin laiska(?) piirrosjälki, juonetonta sähellystä, tapauksia toisensa perään ilman minkäänlaista yhteyttä/suurempaa punaista lankaa. Vähän pantsuja, kliseistä klisein "hän on lapsuudenystäväni" -kuvio jajaja... noh. Joissakin tapauksissa olisi potentiaalia vakavammiksikin jutuiksi, mutta eiköhän lähes kaikki lopulta vedetä huumoriksi (=läskiksi) tavalla tai toisella. Eikä pelko Kaiton todellisen identiteetin paljastumisestakaan jaksa kauaa viihdyttää (haloo, päähenkilön (mestarivarkaan) nimi on siviilissä "Kaito", eikö poliiseilla pitäisi jo kellot soida?
Enpä pahemmin voi sanoa suosittelevani. Ja muutenkin kaupassa törkeän kallis.

Haluan ehdottomasti kuulla Chibiconin tunnelmista, joten sitten, kun on ohi, niin tänne vaan jakamaan kokemuksia :D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #94 : 02.10.2010 00:55:50 »
Hei huomio kaikki finiläiset, jotka suuntaavat naamansa kohti Kuopiota 2.10.2010 eli tänään ja tapahtumana tietenkin Chibicon! Vihdoi sai Kuopion kaupunki siis coninsa kun viimeisimmästä Nekoconista onkin jo 2 vuotta aikaa ja täällä päin asuvana saankin hyppiä riemusta, kun ei tarvitse matkustaa kauaksi! Jesh! Huomisia tunnelmia siis odotellessa ja toivon, että järjestelyt ja tunnelma olisivat yhtä hyvät kuin juuri tuolla Nekossa. Odotan kyllä nyt aika innolla, kun tuntuu että viime conista on ikuisuus ja etten saanut koko con-tunnelmaa hukutetua kesän aikana, kun kävin vain Bacassa.  :D Joten siispä, siispä...

Ketkä finiläiset siis suunnistavat huomenna chibiconiin?
- Minä, minä, minä o/ se taisi tosin tulla jo selväksi....

Lainaus käyttäjältä: aleneist
(voivoi huomenna Chibiconiin ja herätys 7. Vaikka ollaankin mummilla yötä)
Sinä siis ainakin Chibiconiin, jesh! :D Onko cossai tai jotain tunnistamismahdollisuuksia? Saanen kysyä? :D

Ja minäkin voisin ottaa paremman tietopaketin tuosta O!MG:stä, koska tietoni todellakin ovat kröhöm vajaat, vaikka sarjan periaatteessa tiedänkin ja olenkin meinannut tutustua siihen pariinkin otteeseen, mutta se vaan jäi. Meinasin aloittaa mangan lukaisemisen silloin kun se alkoi, mutta eihän minulla ollut rahaa sen keräämiseen ja muutenkin manga-innostus oli silloin hieman hiljaisemmalla aikakaudella... ^^

Lainaus
Onko kukaan muu tutustunut sarjaan Kaito Kid Salapoliisi Conanin tekijältä?
En ole seurannut, mutta kiinnostunut olen kyllä juu ollut ja sen verran kaupassa selaillut, että tuo piirrostyyli todellakin kiinnittyi huomioon. Ei voi verratakkaan Conanin laatuun, hassua sinänsä. Sarja toisaalta kiinnostaa, kun itse olen dekkaroitunutmangan-ystävä eli armoton Conan-fani (vaikka sekin pituutensa takia jäi minulta kesken) olenkin ja suosikkini on ensi-esiintymisestään (osa 16!) lähtien ollut juuri kyseinen Kaito Kid, eli tuon samannimisen sarjan päähenkilö. Kuulostaa jotenkin ikävälle, että sarja on tuommoinen pohja noteeraus, vaikka ideahan olisi vallan mielenkiintoinen ja luulisi ettei Gosho Ayaomalla kuitenkaan ideat lopu, kun Conaniinkin aina ne uudet rikokset keksinyt ja Kaito on mielenkiintoinen hamo, oikeasti. Mutta, mutta... Oikeakin nimi Kaito? Hei vähän mielikuvitusta kiitos, Kaito=varas ei kuulosta kovinkaan iskevälle, etenkään kun kyse on mestarivarkaasta ja periaate kohtalona ennalta määrätty vain kliseentäisi joten. Taidan jättää väliin jopa, vaikka joskuls saisinkin tilaisuuden tutustua. :D

Entäs Hopeanuoli, Weed-faneja? Mangan puolelta meinaan. Yllätyin nimittäin siitä, että japaninhuononkielitaitoni vuoksi en voinut ymmärtää ihan että mistä on kyse, mutta onko Weedille tehty jatko-osa, siinä missä Weed oli Hopeanuolelle? Törmäsin nimittäin Urumissa pokkareihin, japaninkielisiin, jossa Weed oli iso ja useamman pennun kanssa? Tämä tieto löytyisi varmasti netistäkin, mutta ei en jaksa etsiä saatikka vaivautua. Ja miten olette ylipäätään suhtautuneet Weed-mangaan, onko hankinnan arvoinen sarja? Itse mangana olen lukenut vain suomeksi ilmestyneet Hopeanuolet 1-3 ja 4 osan japaniksi (en ymmärtänyt mitään) sekä Weedin 3 englanniksi.

Eli siis olisi kiva kuulla, jos Yoshiro Takahashin sarjat herättäisivät keskustelua.
Eli Hopeanuoli, Weed, Ginga densetsu Riki, tämä uusi juttu,..ja kaikki muutkin!

Olinhan tarpeeksi epäselvä?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

allisapp

  • ***
  • Viestejä: 199
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #95 : 02.10.2010 17:34:49 »
Vanilla M., itse kannatan täysin Hopeanuoli-mangaa animen sijaan, koska;

1) Noh, manga on se klassikko, duh.
2) Vihaan animen piirrostyyliä
3) Anime on näin suoraan sanottuna paska verrattuna mangaan.
4) Katselen mielummin Yoshihiro Takahashin tyyliä, kuin pilalle tehtyä animaatiota, jossa koiran anatomia muistuttaa enemmän pilalle mennyttä kloonausta hevosesta, kuin koiralta.

+ monia lukuisia syitä. Itseasiassa mielestäni animessa on vain yksi ainoa hyvä juttu, mikä on ääninäyttelijät - ensimmäinen ja ainoa animaatio, jossa suurin osa äänistä aiheuttaa enemmän tyytyväisyyden tunnetta kuin inhon värisemistä. (Varsinkin kaikki Mutsun kenraalien äänet ovat aivan... grrrrr)

Lainaus
Yllätyin nimittäin siitä, että japaninhuononkielitaitoni vuoksi en voinut ymmärtää ihan että mistä on kyse, mutta onko Weedille tehty jatko-osa, siinä missä Weed oli Hopeanuolelle?

Kyllä, Ginga Densetsu Weed: Orion kertoo Weedin pennuista Orionista, Rigelistä, Siriuksesta ja Bellatrixistä.
Jos oikein osaan laskea, niin tähän mennessä on julkastu kuusi (6) pokkaria.

PS. Olenko ainoa, joka odottaa Togainu no chi-animen julkaistua, joka alkaa 07.10.2010 FMA'n animaatio-yhtiön toimesta?
« Viimeksi muokattu: 02.10.2010 17:41:28 kirjoittanut allisapp »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #96 : 02.10.2010 20:28:02 »
Lainaus
Aloin nyt pari päivää sitten katsoa Fullmetal Alchemistia animena ja olen pitänyt siitä, vaikka juoni ei olekaan täysin uskollinen mangalle. Olen katsonut jotain 9-10 jaksoa ja tänään voisi katsoa taas muutaman lisää.
Joo ensimmäinen anime ei seuraa mangaa paitsi hieman alussa ja lähteekin sitten puolenvälin tienoilla täysin omille raiteilleen, tai jo aikaisemmin. Se on tarkoituksellista! Koska Arakawa halusi jotain erilaista, ei ollut kuulemma ideaa tehdä samaa tarinaa kaksi kertaa, joten hän toivoi animelle erilaisen lopun kuin mangalle.  ;)
Mutta, jos mangaan pohjautuva anime kiinnostaa niin on tehty myös Full metal alchemist : Brotherhood, joka seuraa suoraan mangaa melkein ruuturuudulta televisioon!  ;D

Lainaus käyttäjältä: allisapp
4) Katselen mielummin Yoshihiro Takahashin tyyliä, kuin pilalle tehtyä animaatiota, jossa koiran anatomia muistuttaa enemmän pilalle mennyttä kloonausta hevosesta, kuin koiralta.
Mitä? Puhutaanko nyt ihan varmasti Hopeanuolen animesta? Mielestäni piirrosjälki animessa on todella kaunista ja siinä  näkyy myös koirien anatomia yllättävän hyvin, eihän se tietenkään ole yhtä tarkka kuin mangassa, mutta kyllä animen koirat ovat kaunista katseltavaa! Toisin kuin Weedissä...jossa animenlaatu on kieltämättä huono.

Lainaus
Kyllä, Ginga Densetsu Weed: Orion kertoo Weedin pennuista Orionista, Rigelistä, Siriuksesta ja Bellatrixistä.
Jos oikein osaan laskea, niin tähän mennessä on julkastu kuusi (6) pokkaria.
Kiitos tiedosta, itse olen ihan kujalla.  :D Mutta hmm huomaako joku muukin hassun yhtäläisyyden pentujen nimissä Pottereiden kanssa... Orion, Sirius ja Bellatrix... Mitä ihmettä,...voiko kyse olla sattumasta? Ja toinen olen miettinyt meneeköhän Yoshihiro hieman liian pitkälle, kun vaan jatkaa ja jatkaa samaa vanhaa tarinaa, hmm... Weedkin meni ehkä pikkuisen liian pitkälle, ainakin niissä mangan viimeisimmissä osissa kun vastaan tulee ihmissyöjä-apinoita ainakin huhujen mukaan (itse en ole lukenut).  ::)

Mutta, kyllä juu olen armoton Hopeanuoli fani ja pidän mangasta, että animesta. Oikeastaan animeen rakastuin ensimmäisenä ja suomennettu manga ei iske samalla tavalla kuin anime, jonka fanitusta on takana 12 vuotta, mutta kyllä se on alkuperäinen ja aivan uskomaton sekin! Aion seurata loppuun asti ja tänään ostin 4 osan, joka on hyvää vauhtia lukemisen alla. Kain veljekset. <3

Lainaus
PS. Olenko ainoa, joka odottaa Togainu no chi-animen julkaistua, joka alkaa 07.10.2010 FMA'n animaatio-yhtiön toimesta?
Taas voin myöntää tietämättömyyteni, en ole pahemmin seurannut uusia julkaisuja tms. ja yllätyin tuosta, että jotain uutta on tuolta tulossa ja noin pian! Nytkun sanoit, kyllä odotan innolla! Menee heti ottamaan asiasta lisää tietoa-->

Mutta ensin!

CHIBICON! Oliko muita finiläisiä siellä? Itse pyörin siellä ihan siviilissä, siniset normaalit farkut, maiharit, musta t-paita ja huppari, punaiset (haalistuneet) olkapäille ylettävät hiukset, jack skellington laukun kanssa, jotkut väittävät pieneksi. Jos joku semmoisen pongasi voi ilmoittautua! :D Mutta, mutta... Kivareissu oli, ihanaa, että con oli Kuopiossa ja pongasin uskomattoman ihania asuja! Kaksi todella ihanaa Roy Mustangia, tuli ihan fanityttö-fiilis! Mangaakin tuli ostettua liikaa minun rahatilanteeni huomioon ottaen, eli mukaan tarttui rutkasti mangaa (ei ainuttakaan oheistuotetta, jes! Yleensä hamstraan niitä liikakin...). Tunnelma oli hyvä, vaikka mitään erikoista ei ollutkaan jotain enemmän ehkä olisin toivonut... Mutta näinkin hyvä! :) Tilat oli hieman ahtaat, mutta eipä sekään nyt kauhiasti haitannut  ja FFFight oli todella mukava, vaikkei Visual Gay ollutkaan järjestämässä! :> Oli paljon hienoja cosseja pongailtavaksi!

Että kivaa oli, toivottavasti tulis uudestaankin!  ;)
Armoton cosplay-himo, tahdon cossata! Joten varmaan nyt rupean jopa suunnittelemaan ihan onnekkaana pukua, kun tämmöinen fiilis. Mietinnän alla siis Ed (FMA) tai joku Kingdom Hearts IIsta, ehkä jotain Bleachista. ;>


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

allisapp

  • ***
  • Viestejä: 199
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #97 : 02.10.2010 21:43:48 »
Lainaus
Mitä? Puhutaanko nyt ihan varmasti Hopeanuolen animesta?

Kyllä - okei, sanoin asiani ehkä vähän huonosti, mutta Hopeanuolen animaation piirrustustyyli on ihan ok - mahtava verrattuna Weedin, mutta henk.koht. en pidä joistain Hopeanuoli-animen jaksojen piirtäjistä. (Te varmasti tiesittekin, että melkein joka jaksossa on eri piirtäjät.) Mielestäni varsinkin viimeisten jaksojen piirrustustyylit ovat aivan mahdottoman upeita, mutta kuten Weedissä, on Hopeanuolessakin monia huonoja kohtia, jolloin koirien anatomia ei todellakaan muistuta sitä mitä pitäisi.

Ps. Togainu no chi on alunperin yaoi-peli (paska sellainen, kuten kaikki yaoi-pelit), ja siitä tehtiin sen jälkeen 5.osainen manga, joka jäi kyllä kesken. En kyllä tosin usko, että yaoia näkyy animessa, mutta aina voi toivoa! Varsinkin, kun pidän todella paljon FMA animen piirtojäljestä.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #98 : 03.10.2010 13:11:58 »
Yhdyn EpicFeiliin, mitä hopeanuoleen tulee, lapsena en tosiaan moisesta ollut koskaan kuullutkaan, ja massiivinen fanitus menee jossain määrin yli. Kolme ekaa pokkaria olen lukenut, ja kyllähän ne menivät kivuttomammin kuin Kaito Kidin kaksi ekaa, mutta en kyllä kuitenkaan lähtisi välttämättä ostamaan.

Koko ajan vaan kovempi hinku cossata täälläkin, tosin tällä hetkellä hahmovalinta on hieman poikkeuksellinen, iiks, haluan niin kovin cossia Holly Shortia! Pitää taivutella kaveri Artemis Fowliksi... tosin ensi kesänä tämäkin ajatus on varmasti jo unohtunut, eikä sitä ennen coneja pahemmin taida olla. Mutta kun haluan >u<
Ja hitto vie, kun pitää olla näin pitkä, ja kaveri on minua lyhyempi... edes joku pieni photoshootti...  :P (kun se uusi kirjakin tulee tässä ihan pian...)

Ehkä aavistuksen aiheen vierestä, mutta eilen piirsin kaverilleni synttärikortin ja siis, hitto, miten nautin siitä. Kuusi ihmistä mangatyylillä puolikkaalle A4 paperille. Täytyy ruveta piirtämään muutenkin kuin shonen ai:ta ruotsin kieliopin luennoilla. :D


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #99 : 03.10.2010 13:24:28 »
Lainaus käyttäjältä: allisapp
mutta henk.koht. en pidä joistain Hopeanuoli-animen jaksojen piirtäjistä. (Te varmasti tiesittekin, että melkein joka jaksossa on eri piirtäjät.) Mielestäni varsinkin viimeisten jaksojen piirrustustyylit ovat aivan mahdottoman upeita
Joo, no se on kyllä totta, että piirtotyyli vaihtelee aika inhottavasti, mutta keskimäärin anime on yllättävän laadukasta, tosin alkujaksoissa, kun Daisuke vinkuu jousta lainaan Hopeanuolen päänäyttää siltä, että se on levinnyt ja kerran ottanut osumaa paistinpannusta..

Mutta niin, keskimäärin se on hyvää (minusta jopa todella hyvää), kun koira animenkaan tekijöitä ei ole paljoa! Yleensäkkin koirat animessa ovat mitä ovat, mistä lie johtuu (esim. Shigure Fruits Basketissa). Varmasti on hyviäkin tapauksia juu, mutta yleensä kaikki muu onnistuu paremmin kuin ne koirat (hassuja hevosiakin oon nähny).

Niihin viimeisiin jaksoihin kuitenkin nyt, suuritaistelu! Se piirrosyyli on ihanaa! Se on varmaan kauneinta animaatiota mitä ikinä oon nähny, siinä heijastuu juuri se vanhanajanpiirrostyyli ilman supertietokone efektejä silleen hirmuisesti ja koirien rakenne on kaunis ja se on vaan kaunista. Yllätyin paljon,kun piirtotyyli muuttui semmoiseksi (ekaa kertaa katsoessani "isona" ollessani, lapsena en tajunnu), mutta sekin oli vain positiivista. MIKSI kirjiotin romaanin? Sori.

Lainaus käyttäjältä: EpikFeil
Orion, Bellatrix ja Sirius ovat kaikki tähtien nimiä, että niitä varmaan molemmat tekijät on sitten aatelleet.
Eiku niin! Tunnen itseni tällä hetkellä ihan palikaksi... Kyllä minä nyt tiesin Orionin ja Siriuksen olevan tähtiä, enkä silti tajunnu. Bellatrixiä tosin en tähdeks tienny. Hassua. Joo moi oon tyhmä.. :D

Lainaus käyttäjältä: EpikFeil
Ja tähän melkein jopa aiheeseen liittyen on pakko mainita että en ole koskaan käsittänyt tuota Hopeanuoli-hypeä.
Hmm, no niin ei se vain kaikkiin pure, että koirat tappaa karhun. Siinä on vaan joku semmoinen syvempi tarina taustalla, supersankari Hopeanuoli ja kumppanit on kaikki yllättävän persoonallisia hahmoja, vaikka kaikilla näyttääkin olevan sama tavoite ja ne on yllättävän pinnallisia suurin osa, mutta silti. Sitten en tiedä, mutta koiraihmisille tämä on vaikuttanut iskevän kovemmin kuin muille. :D Mutta siis niin ja sekin, että jos et lapsena ole kuullut tästä voi sekin vaikuttaa hieman ettet ymmärrä tätä hypetystä. Itselleni se tuo jotenkin nostalgiaa, kun kyse on 12-vuotta fanittamastani sarjasta. :D

Mutta niin maku-asioista ei voi kiistellä ja jos ei iske, niin ei iske. :)
Silti suosittelen animeen tutustumista, vaikka manga ei ois iskenytkään (huom leikkaamaton-versio, ei leikattu)

Baude, siistiä kun joku muukin on ihan cossaus fiilingeissä! :) Ja photoshoottaus, minäkin haluaisin kovasti ja kaverin kanssa cossaamaan mun kanssa, mutta ku ei mun kaverit oikein tykkää cossailusta.. tai "ernuilusta",  kuten ne asian ilmasee. :D Ja ne pari kaveria taas, jotka suostuu jopa mun kaa innostumaan asiasta ei tykkää samoista sarjoista ku mie, ei ihan onnistu tämmöinen! I need partner  ~

Ps. Baude, hienoo että oot onnistununna ja innostunanna siitä piirroksesta! :>Ja piirrä ihmeessä, jos innostaa!
« Viimeksi muokattu: 03.10.2010 13:29:36 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”