No iltaa ja hyvää puuta kesäillan valoisilta tunneilta,
Mai 
Toukokuu oli mullakin töiden suhteen melkoisen haipakkaa, mut hei, selvittiin kunnialla molemmat! Kesällä on hyvä unohtaa työt ja unohtua ficien äärelle
Musta on tosi kiva miettiä, mitä kaikkea tapahtuikaan ensimmäisen teloituksen aikana (ja ennen sitä, mitkä asiat johtivat siihen ja vuotuisiin jatkoihin), ja tähän olen jotain headcanoneita ripotellutkin. Minäkin haluan ehdottomasti tietää, miten asiat menee itse sarjassa! Sitä odotellessa, olenko ajatusteni kanssa miten oikeassa
Syntisille itseilleen vuotuiset joukkotuhot eivät tietenkään ole mikään kiva tapahtuma, vaikka tällee katsojan/ficcaajan näkökulmasta ne kiehtovatkin 😅 Ja ensimmäinen varmasti ollut kamala, jos sitä ei ole voinut mitenkään ennakoida. Vaurioilta ei säästy käytännössä kukaan. Valentino-raasullakin kunnon paniikki, kun ei tiedä, että mitä hittoa tapahtuu, kaikkialla on revittyjä ruumiita, ja Voxkin on kateissa! (Ajattelin, että tässä vaiheessa Velvette ei vielä ole osa heidän kolmikkoaan, ja siksi Valentino ei hänen kohtaloaan edes mieti.)
Ihana miten haavoittuvainen etenkin Val on tässä ficissä. Ilman muuta Voxillekin ollut melkoinen järkytys, mutta hänestä henkii enemmän sellainen tyyneys paniikkitilanteessa ja ehkä sellainen "nyt kävi näin, mennään etenpäin" -asenne. Uutta putkeen ja hyvä tulee? 😄
Val on mun
evil baby ja oli kiva kirjoittaa sitä haavoittuvaisena :3 Voxkin asenne on erilainen, koska halusin hänen tasapainottavan Valentinon reaktiota sekä tarjoavan tukea :3 Hän käsittelee tilannetta omalla tavallaan.
Möw tui, tämä kyllä on kiintoisa ja eittämättä myös romanttiseksi sopiva yksityiskohta.
No onhan se ♥ Ja mun headcanon on aina ollut, että he molemmat saivat tuntosarvi/antennivaurionsa enkelten ekan hyökkäyksen aikana (kun eivät osoita mitään parantumisen merkkejä, niin varmasti on enkelit olleet asialla). Oon halunnut pitkään kirjoittaa siitä niin sen takia tämäkin ficci sai alkunsa ja näki päivänvalon

Kiitus tästä tarinaisesta, joka antaa yhdenlaisen tulkinnan canonissa nähtäville asioille. Canonia täydentävät kohtaukset ovat aina hyvästä. ❤️
Olen samaa mieltä

Aloinkin alun perin kirjoittaa tätä tarinaa puhtaasti headcanonien pohjalta, mutta tein sitten vähän muutoksia niihin, kun halusin, että tarinassa olis selkeä painopiste. Mä nimittäin oikeesti olen aina ajatellut, että enkelten ensimmäinen hyökkäyksen alkaessa Vox (ja Valentinokin) oli taistelemassa Alastoria vastaan (se "viime kerta", josta Valkin ekalla kaudella puhuu), mutta vaikka Vox olikin alakynnessä, taistelun ei ehtinyt tulla varsinaiseen päätökseen, koska enkelit hyökkäs ja Alastor katosi (Rosien tahdosta), ja sitten syntyikin kaaos

Mutta en halunnut tarinaan mukaan Alastoria sotkemaan Voxin ajatuksia, koska hänen pitää tietenkin välittää vain Valentinosta, niin muutinkin asioita vähän

Ja voi ajatella, että se taistelu tapahtui jokin aikaa aiemmin ja Vox luuli päässeensä Alista eroon.
Kiitos siitä, kun tulit lukemaan tämän ja jätit ihanan kommentinkin ♥ Se ilahdutti!