MÄ EN TIEDÄ MISTÄ EDES ALOITTAA TUON JAKSON KANSSA. Tapahtui ihan valtavasti. Oli taas vauhtia, hirmuisesti, mutta silti onneksi vähän vähemmän kuin edellisissä jaksoissa. En kyllä edelleenkään oikein tykkää, että menneiden muistelut on niin välähdyksenomaisia ja ohikiitäviä, tämänkin jakson kanssa tuntui, että tuodaan Nicki kauhealla kiireellä mukaan kuvioihin ja seuraavassa hetkessä se onkin jo kuollut. Mä olin ainakin hiukka katkerana siitä, että Lestatin ja Nickin välisen rakkauden äärelle ei kunnolla pysähdytty (ENKÄ SAANUT KATSELLA KUNNON SEKSIKOHTAUSTA!), mutta kiirettä voi toki aina selitellä sillä, ettei Lestat halua tai kykene kunnolla pysähtymään muistelemaan näin hillittömän kipeää asiaa. Muutoin Nickin osuus oli oikein kiva, tai siis "kiva", oikeastiniiiiin tunteikas ja raadollinen, ja se Nickin totaalinen sekoaminen oli toteutettu mun mielestä upeasti. Olisi sillä saanut tietty pidempäänkin mässäillä.
Kiinnitin toki massiivisena Armand-fanina huomiota ensi sijassa siihen, kuinka Armandia oli pehmennetty Pariisi-muistelo-osiossa verrattuna kirjaan. Mä olin niiiiiin odottanut, että saan nähdä kuinka Armand hakkaa Nickiltä molemmat kädet irti, joten kieltämättä petyin ratkaisuun, että Nicki irrottikin (VAIN YHDEN) kätensä ihan itse. Lupaan ja vannon, että lopetan tän super ärsyttävän "mutku kirjassa!!!" -valituksen ihan just, koska kirja on kirja ja sarja on sarja, ja oikeasti rakastan tätä sarjaa koko sydämestäni, mutta sanotaanko että yllätyin kyllä tästä Lestatin lempeästä katsantokannasta Armandiin. Että tiivistettynä Armand vain tekee sen, mihin Lestat ei itse pysty, eli työntää Nickin takkaan pois kitumasta. Toki Lestat voi tästäkin teosta kantaa Armandille myöhemmin kaunaa, mutta onhan toi nyt ihan eri asia kuin se, että Lestat vannottaisi Armandin pitämään heikosta Nickistä huolta ja sitten saisi kirjeitse kuulla, että Armand on hakannut viulusti-Nickiltä kädet irti ja sen jälkeen polttanut sen. No mutta. Loppujen lopuksi mä otan kovin mieluusti vastaan tämän Armandin, joka jopa Lestatin mielestä kykenee selvästi ja vahvasti tuntemaan empatiaa. <3
Sen sijaan en tunne minkään sortin empatiaa tai sympatiaa Gabriellaa kohtaan, se on niiiin hirveä tyyppi etten MÄ KESTÄ SITÄ, en sitten yhtään. Ihanaa kun hahmo saa tuntemaan näin vahvaa inhoa. Mut oikeasti, miksi jopa sen puhetta on niiiiin hirveä kuunnella? Miksei se ole oppinut vuosikausien aikana puhumaan eri tavalla? Lestatin, Louis'n ja Armandin puhetavat ja aksentit kun ovat erilaisia eri aikoina, miksei Gabriellan?? Haluisin höpöttää siitä, kuinka hirvittävän kauheeta se Lestatin kaksoisolennon yliteatraalinen paneminen oli, mutta emmä taida haluta. Toki oon onnellinen, että Lestat yrittää epätoivoisesti vetää hirviömutsilleen jotain rajoja eikä ollut panemassa Gabriellaa itse (kaikki toivo on kyllä mennyttä, että voisin oppia pitämään tästä äiti-poikasuhteesta. :')), ja oli ihan herkullista, että Lestat ja Daniel joutuivat kuuntelemaan sitä kauheeta nussimista samalla kun yrittävät pelata haastattelupeliään.
MISTÄ pääsenkin siihen, että mä niiiiiin rakastin sitä, että Lestat kusetti Danielia sen Nicki-tarinansa kanssa. Tai jakoi kyllä varmasti ihan vilpittömän tarinan, mutta yksin Danielille, aivan huippua. Danielin ilmeet olivat aivan mahtavat läpi koko sen haastattelusession. Okei, läpi koko jakson. Hän onnnnn. Mahtava. Mistä pääsenkin puolestaan siihen, että on todella erikoista seurata tumblrissa DM-fanien aivan järjetöntä epätoivoa ja pelkoa siitä, että Daniel tapettaisiin vips pois, kun kuolemaan kerran viittaillaan sarjassa nyt siellä ja täällä. PARAS postaus, jonka tänään näin, oli sellainen, jossa ilmeisesti ihan tosissaan maalailtiin mahdollisuutta, että osa Devil's Minion -tarinankaaresta kirjoitettaisiin Armandin ja
Alexin välille, koska miksi muutoin ne olisivat olleet samassa AA-kokoontumisessa. Siis niiku. MITÄ. :'DDDDDDDDD Onko tää nyt taas se kuuluisa ikäsyrjintä, joka nostaa toisissa päätään, kun ollaan jo epätoivoisen sokeasti parittamassa kahta ulkoisesti nuorta miestä toisilleen, ihan vain koska ne istuvat hetken samassa tuolipiirissä - mieluummin kuin hyväksyttäisiin se, että ihan aikuisten oikeasti Armand ja Daniel voivat olla aivan yhtä vakavasti otettava ja ihastuttava pari kuin kirjoissakin (tai siis kirjacanonia TUHAT KERTAA PAREMPI PARI), vaikka toinen heistä onkin ulkoisesti vanha mies?

?
Mä en myöskään jaksa hetkeäkään uskoa siihen, että Eric haluaisi pois sarjasta, vaikka jotkut heittelivät ilmaan sitäkin mahdollisuutta. WTF, onko ne koskaan nähneet tai lukeneet yhtäkään Ericin haastattelua? Tää sarja on sen ultimaattisen haaveen todeksi tuleminen, ja mikään tai kukaan ei saa häntä lopettamaan, jos vain se kuuluisa terveys kestää, ja mikäänhän ei ole antanut ymmärtää, ettei Eric olisi elämänsä kunnossa. :'D
Mut siihen alan uskoa, että kunnon DM-kamaa saattaa olla tulossa vasta neloskaudella. Oon toisaalta mielelläni väärässä. Onhan tässä vielä monta jaksoa aikaa rakennella ja polttaa liekkiä matalalla ja hitaalla lämmöllä, mutta mutta. Olisihan sellainen piiiiiitkä ja super romanttinen kaari aivan parasta. <3
Mulla meni muuten headcanonit aivan uusiksi sen Danielin muuttumisen päivämäärän kanssa. Olin ollut Dubaissa muuttumisen kannalla, mutta täähän on aina vain parempi juttu, että siinä on ollut välissä aikaa päiväkausia. Ei ole todellakaan kyse mistään hetkellisestä mielenhäiriöstä saati pelkästään katkeruudella seliteltävästä toiminnasta. Oih, Armand, oletko siellä AA-kerhossa kenties siksi, että olet Daniel-addikti ja yrittänyt uudestaan ja uudestaan päästää hänet menemään ja elämään kallisarvoista ihmiselämäänsä, ja sitten repsahtanut kerta toisensa jälkeen, lopulta niin, että menit muuttamaan rakkaasi kaltaiseksesi ja sitten tietenkin kammosit tätä virheistäsi suurinta siinä määrin, että lähdit lätkimään?? <3<3<3
En tiiä katsooko joku muu täällä
The Vampire Lestat: After Dark -haastatteluita, mutta tätä kolmatta jaksoa käsittelevä podcastjakso sai mut KILJUMAAN, koska ASSAD EI PÄÄSSYT MUUTA KUIN PELLEILEMÄÄN LOPUKSI. Ei mitään kunnon keskustelua, vaivoin pidäteltyjä spoilereita, ei mitään. Siis Assadhan oli taas aivan ihana sen ajan kuin oli menossa mukana, hän on AINA ihana, mutta VOI HELE KUN PETYIN. Ehkä ensi viikolla sitten jo jotain kunnollista, esim. Assadin herttaisen innokasta DM-ihkutusta!!!!!