Kirjoittaja Aihe: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS, James/Lily, K-11, romance, drama  (Luettu 54661 kertaa)

Herne

  • ***
  • Viestejä: 85
  • hufflepuff
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS 5.10
« Vastaus #180 : 18.10.2009 02:48:51 »
Siriuksen viimeisen kommentin jälkeen mulla löi tyhjää ja on vieläkin ihan kumma tunne. Haikee ja sillanen. Nyt tää on loppu. Hyvässä mielessä siis kaikki! Varmaan paras L/J fikki mitä olen lukenut! Aiiiivan ihana! Viimeinen pätkä tulevaisuudesta oli tosi mukava ja sai mut hymyileen leveesti. Tosi onnistunut kooooko fikki! :D

ava: puolipro (::

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS 5.10
« Vastaus #181 : 26.10.2009 18:24:20 »
Voih, on tääkin sitten nyt loppu.. Mutta ainakin vietin mukavia hetkiä tämän parissa, kutakuinkin hymyssä suin:) Tosi hyvä ton vikan luvun lopetus. Kaikki vaan tapahtui, eikä siinä sitten alettu enää selittelemään. Vaan epilogissa sitten seliteltiin keskeisiä asioita, mutta loput jätettiin oman tulkinnan varaan. Kuitenkin, aivan mahtava koko tarina, tässähän jää ihan kaipaamaan Lilyn ajattelu filosofiaa. :D Suur kiitos tästä ja toivottavasti kirjoittelet lisää:)
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

hennie

  • ***
  • Viestejä: 88
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS 5.10
« Vastaus #182 : 31.12.2009 15:55:10 »
Tää oli hyvä! Joskus aikoja sitten oon lukenu tästä alun, mutta en jotenki jaksanut lukee
pitemmälle, ois pitäny:D
Tykkäsin siitä että tää oli erilainen kuin yleensä lukemani kelmi-ficit (ja omat tekemäni myös:)), varsinkin toi Peter-Anne juttu, kuvittelin että Anne jotenkin päättyisi Siriukseen,
kun hän jotain siitä puhuikin alussa, mutta peteriin, yllättävää, mutta se oli hyvä
ettei se ole aina samanlaisia kaikki ficit.
Ja tykkään Lilyn kerronta tyylistä, varsinkin loppu oli hyvä:D
Jotkut kohdat oli hieman tasapaksua tekstiä, mutta muuten pidin tästä.
Hyvä ficci:DDD

Donna

  • ***
  • Viestejä: 6
  • Headphones
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS 5.10
« Vastaus #183 : 02.01.2010 11:26:12 »
Oijoijoi... Nyt se sitten loppu...

Olipas vaihtelua lukea Lilyn ajatuksia ja muutenkin hieman erilaista kelmi-ficciä :) Yleensä kaikki on hirveen samanlaisia, mutta tää teki selvän eron toisiinsa...:)

Mä ainakin nauroin ja paljon kun luin tätä, kaikki lammasfarmit yms. muut hauskat kohat. Toisaalta taas oli välistä raskasta lukee, kun lauseet oli monta riviä pitkiä ja tuntu ettei pystynyt keskittymään ja saamaan selkoa niin pitkistä lauseista. Tosin kaiken voi pistää sen syyksi, että kello on jo paljon ja luin koko ficin yhteen pötköön....:)

Mutta kyllä loistava ficci oli! Kiitoksia paljon tästä piristämisestä! Olen nyt iloinen :)
I wanna talk to you just because you're pretty
Yeah I fall for you, if only for a minute
Just don't wipe me away
for a second I was really there
Just don't wipe me away

Crisu-

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Eikä siinä vielä kaikki! VALMIS 5.10
« Vastaus #184 : 04.01.2011 23:15:39 »
Äää tää oli aivan ihana!!! Rakastuin Ihan pakko lukea vielä joskus uudestaan.

Tää oli hyvä ko tää oli kerrottu kokonaan Lilyn näkökulmasta, ja sitten toi miten se tajus vasta tosi hitaasti että se pitää Jamesista  ::)
Okei, mun päässä vilisee kaikkea mitä voisin kirjottaa mutta en vaan saa aikaseks kunnon lauseita. Joten ei tässä muuta kai :D Tuli muute vähä haikee olo ku tää loppu, oisin voinu lukea vaikka vielä kuinka pitkään.

Kiitos tästä ihanasta ficistä
"Hey, Potter! Potter! The Dementors are coming, Potter! Woooooooo!"

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Heheh, 1985 jälkeen mulla oli sellainen toyhton ficin mentävä aukko elämässä, ja meninpä sitten seikkailemaan listaukseesi. Kuten näkyy, päädyin lukemaan tämän :D

Tää oli tosi jännä juuri tuon Lilyn kertojaäänen ja huumoriulottuvuuden takia! Tuli mieleen sellainen kunnon rakkaushömppäkirja, joskin tää oli ehkä vähän hauskempi. Oikeasti, luin jotain lukua ja join samalla kahvia, ja ihan totta meinasin yllättäen pärskäyttää kahvit koneen päälle (sain sentään suun ajoissa kiinni) :D Joku luku myös nauratti niin paljon, että vaikka istuin pöydän ääressä poikaystävää vastapäätä, ja yleensä välttelen nauramista sellaisissa tilanteissa, koska sitten pitää selittää, mille räkätän, nauroin varmaan puoli lukua putkeen ääneen. Ohoh.

Ehdottomasti plussaa Lilyn epätäydellisestä hahmosta! Tai en tiedä, onkohan epätäydellinen nyt ihan se sana, mitä haen, mutta en ole lukenut yhtäkään ficciä, jossa Lilyn mielessä liikkuisi sellaiset asiat kuten reisien paksuus, ja sellaiset jutut nyt yleensä liikkuvat varsinkin tuonikäisten tyttöjen mielessä, joten on pöljää, etteivät yleensä ficeissä. Omat hahmosi olivat myös mukavan eläväisiä ja tasapainossa muiden kanssa, eivätkä vain sellaisia täytehahmoja.

Ja sitten mun on pakko vastata sun kommenttivastaukseen, koska oli niin epätähdellistä vastattavaa, etten kehdanut uutta viestiä pistää sen perään :D
Ja pitää vielä sanoa että on myös tosi kivaa että Finissä on vielä tuttuja nimiä sieltä vuosien takaa, kun oon taas vuosikausien hiljaiselon jälkeen palaillut näihin juttuihin :)
Koska siis ihan tismalleen samat sanat takaisin! :D
(Ja 3395 ja-sanaa oli kyllä aika vähän! XD)
Never regret something that once made you smile.

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 381
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Mitä ihmettä, enkö ole vastannut kertaakaan kommentteihin tän ficin valmistumisen jälkeen! Siispä näin melkein seitsemän vuotta myöhemmin: kiitos kaikille teille!! Tätä ficciä oli muistaakseni tosi hauska kirjoittaa ja innostuin tämän (Delicatesta lainatusta) kertojaäänestä niin paljon, että kirjoitin ekan NaNoWriMo:n vähän samantyylisellä kertojaäänellä. Muutama teistä kommentoi, että teksti oli välillä tasapaksua tai lauseet olivat tosi pitkiä ja oli hankala seurata, ja kritiikki on varmasti ihan aiheellista. Jos tämä ficci joskus olisi joutunut editointikierrokselle, pieni tiivistäminen olisi ollut varmasti ihan paikallaan Joka tapauksessa olen tosi iloinen siitä, että niin moni ihminen luki tätä ja kommentoi minulle, olin ja olen edelleen tosi iloinen tämän ficin aikoinaan saamasta palautteesta :)


nominal, hahaa, toivoisinpa että mulla olisi enemmän vähän tuoreempaa HP-fandomin matskua (olettaen että BBC!Sherlock ja GoT ei ole sun heiniä) mitä voisin suositella, koska on vaan jotenkin ihan käsittämätöntä että tän ficin kirjoittamisesta on seitsemän vuotta :D Mutta sen verran kuitenkin muistan että Lilyn epätäydellisyys (ja kyllä se on musta oikein kuvaava sana ilmiölle) oli yksi isoimmista jutuista mulle tässä ficissä! Mua häiritsee aina erityisesti naishahmojen "täydellisyys" ja erityisesti sellainen ulkonäön hehkuttaminen. Toisaalta on tosi ymmärrettävää että halutaan kirjoittaa kauniita naisia ja komeita miehiä (ja komeat miehet on siis mulle ihan fine  ;D) mutta ehkä on ollut aina hankala samaistua sellaisiin naishahmoihin, jotka kuvataan tosi kauniina. Joskus muinoin tuntui että Hevostalli.netin foorumin novelliosaston kaikki kertomukset alkoi kappaleella, jossa kerrottiin seikkaperäisesti naispäähenkilön kauneudesta, mutta toisaalta hei niin alkaa myös jokainen Sweet Valley High -kirja :D Oon myös joskus ihan tarkoituksella yrittänyt kirjoittaa naishahmoja jotka esitetään kauniina mutta jotka ei kuitenkaan ole erityisen hoikkia. Nyt vanhempana ja uusia sivistyssanoja oppineena voisin väittää, että olen koittanut vähän haastaa yleisiä diskursseja siitä millainen on kaunis tai viehättävä nainen :D

Mutta nyt haksahduin jo jaarittelemaan tuosta ulkonäköasiasta kun Lilyn hahmossa olennaista taisi kuitenkin olla jonkinmoinen sählääminen :D Joka tapauksessa olen iloinen että bongasit Lilyn epätäydellisyyden ja tykkäsit siitä! Ja olen tosi otettu tuosta että mainitsit nauraneesi ääneen lukiessa, se tuntuu aina jotenkin tosi isolta kehulta, samoin kuin se jos joku teksti on alkanut itkettää. Huumorikin on jotenkin niin hankalasti kirjoitettava juttu eikä koskaan voi olla oikein varma toimiiko se kenellekään muulle kuin itselle, joten täytyy olla ihan tosi iloinen jos joku kertoo nauraneensa lukiessa! Tai ehkä sellaiset kunnon tekijätyypit osaa kirjoittaa huumoria tietoisesti niin että tietää että "no tää juttu on lukijoista ihan superhauska" mutta minä en kyllä sitä vielä osaa :D Mutta mutta, koetan siis sanoa että ihanaa kun luit tämän ja kiitos kommentista! :)
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus