Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199283 kertaa)

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #220 : 10.11.2009 11:08:00 »
Mä suosittelen kaikille englantia kohtuullisesti tai hyvin osaaville Twilight-faneille ja vihaajille tasapuolisesti seuraavia parodioita kirjoihin liittyen. Siitä huolimatta onko sarjan vihaaja ja fani voi löytää näistä jotain hilpeää, vaikka kyseessä onkin totaalista ääliöhuumoria.  ;D Noi ei siis nähdäkseni mitenkään spoilaa tulevaa New Moon-elokuvaa.

Twilight - New Moon Deleted Scenes 1

Twilight - New Moon Deleted Scenes 2

Twilight - New Moon Deleted Scenes 3

« Viimeksi muokattu: 10.11.2009 11:11:47 kirjoittanut Joeyboy »

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #221 : 10.11.2009 12:11:42 »
Minuakin kieltämättä ärsyttää, että vampyyri tuntuu olevan sama asia kuin Edward. ::) Eli siis nykyään jos kerrot pitäväsi vampyyreista, reaktio on luokkaa "siis omg, ootsä Twilight -fani?!". Tuo siis joko negatiivisessa tai positiivisessa mielessä sanottuna. Ja uskokaa tai älkää, näin mm. Anne Ricen nimeen vannovaa tuo hieman korpeaa, että Twilight tuntuu olevan nyt kaiken vampyyriuden keskittymä.
Joo, kirjoittakoot kukin mitä haluaa, ei siinä mitään, mutta ärsyttää kumminkin.

En olisi ihan heti uskonut, että menen katsomaan New Moonin ensi-iltaan. :D Mutta hyvässä seurassa voi mennä katsomaan mitä tahansa leffaa, ei sen puoleen. Ehkä se voi olla elokuvissa vähäsen parempi kuin tv:stä katsottuna - kaikki leffathan ovat teatterissa vähän parempia.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

lumelääke

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #222 : 10.11.2009 12:18:19 »
Bella on ärsyttävä, tyhmä tyttö, joka tekee aina vääriä valintoja, ja hänen 'suloinen' kömpelyytensä kirjassa on mielestäni kaikkea muuta kuin suloista. Hei c'moon, kuka oikeasti voi lyödä itseään tennismailalla päähän ? Ja sitä mietin pääni puhki että miksi helvetissä kaikki pojat lankeavat tuon kömpelyyden perikuvan jalkoihin minne hän vain ikinä kompastuukin.
Sille on erittäin pätevä selitys! En Twilightia harrasta, mutta söpöt, viattomat ja kömpelöt hahmot ovat elämäntapani ja näyttääpä Bella tuolla esimerkkilistalla kirjallisuuden puolella roikkuvankin. Hölmö ja "avuton" hahmo herättää enemmän suojeluvaistoa kuin esim. Edwardin kaltaiset, täydellisyyden perikuvat, vaikka tavallaan ymmärrän kantaasi - nämä hahmot ovat yleensä suosittuja poikien keskuudessa, kun taas tytöt eivät voi sietää. :P Miksi ihmeessä eivät, sitä en tajua!

Pakko sanoa tähän pari juttua. Aluksi, minussa nostatti niskavillat pystyyn Bellan "suloinen" kömpelyys, joka oli kaikkea muuta kuin helluista. Jos Bella olisi ollut pelkästään kömpelö, niin ei sitten mitään, mutta kun koko Bellan luonne ja ominaisuudet ovat niin ärsyttäviä, että esim. en voinut lukea kolmatta kirjaa loppuun, koska olin oikeasti niin kyrpiintynyt kys. henkilöön.

Kömpelyys on tiettyyn pisteeseen asti hellyyttävää. Mutta kun kömpelyyteen liitetään hölmöys ja avuttomuus(varsinkin blondius!), yhdistelmä on mielestäni niin uskomattoman ällöttävä. Avuttomuus on myös yksi raivostuttavimpia ominaisuuksia ihmisissä ja Bellalla oli sitä niin paljon.

Ja pakko sanoa, että ystäväpiirissäni ja tuttavieni keskuudessa kömpelyys/avuttomuus/hölmöys ei ole kyllä mikään poikien unelmakumppanin ominaisuudet. Kys. yhdistelmä voi antaa vastakkaiselle sukupuolelle jonkinlaista suojelemisen tarvetta, mutta ei sen enempää. Henk. koht. voin ainakin sanoa, että kömpelöstä ja avuttomasta ihmisestä en paljon pidä, koska tähän liittyy liian usein tyhmyys, yksinkertaisuus ja blondius. Tällaiset ihmiset eivät ole mieleeni ja en heidän kanssaan pysty keskustelemaan. Ok, jotkut pojat voivat pitää henkilöillä tällaisista ominaisuuksista, mutta en ole moneen poikaan tavannut, jotka unelmoisivat tuollaisesta persoonatyypistä.

Okei, nyt meni kyllä ohi aiheen, mutta oli pakko sanoa tämä.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #223 : 10.11.2009 20:30:37 »
Oho, jopas mun romaanini kirvoitti vastauksii:D Mä en nää kömpelöissä ihmisissä mitään hellyyttävää, varsinkin kun tähän kömpelyyteen liittyy usein silkka tyhmyys. Saattaa kuulostaa vähä julmalta, mutta anteeks, se on vaan mun näkökantani. Ja sanonpa vaan että Draco on yksi lempihahmoistani Pottereissa. Jotenkin minuun vetoavat täydellisen idyllin särkevät henkilöt, jotka tulevat ja kääntävät koko pakan ylösalaisin, ilman heitä kirjoissa ei olisi mitään mielenkiintoista.

Se on kyllä totta että nykyään kun lausutaan sana 'vampyyri' ensimmäisenä kaikki rupeavat miettimään ahniinihanaaEdwardia. Minulle taas tulee ensimmäisenä mieleen jotkin 60-luvun Dracula-leffat, eikä suinkaan Cullenit.

Mutta yleensä blondius ei tee kestää mukavaa. Tunnen tällaisia ihmisiä ja suurinosa heistä on vittumaisia ja ärsyttäviä suurimanosan ajasta. Mutta ovathan ihmiset erilaisia.

Ja Joeyboy, ääliöhuumoria tosiaan, mutta tulipa taas silekkin naurettua :D
« Viimeksi muokattu: 10.11.2009 20:37:49 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

ms_anthropy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #224 : 11.11.2009 06:29:50 »
Ja pakko sanoa, että ystäväpiirissäni ja tuttavieni keskuudessa kömpelyys/avuttomuus/hölmöys ei ole kyllä mikään poikien unelmakumppanin ominaisuudet. Kys. yhdistelmä voi antaa vastakkaiselle sukupuolelle jonkinlaista suojelemisen tarvetta, mutta ei sen enempää.

Sama täällä. Mainitsemasi ominaisuuskokoelma ei ainakaan omien havaintojeni mukaan vetoa sen enempää poikiin kuin tyttöihinkään. Rohkenisin myös väittää että jos ihminen hakee partnerikseen "jonkun jota suojella" niin suhteesta on myös älyllinen tasavertaisuus aika perkeleton kaukana.

Lainaus
Henk. koht. voin ainakin sanoa, että kömpelöstä ja avuttomasta ihmisestä en paljon pidä, koska tähän liittyy liian usein tyhmyys, yksinkertaisuus ja blondius. Tällaiset ihmiset eivät ole mieleeni ja en heidän kanssaan pysty keskustelemaan.

Yhdyn voimallisesti takaapäin. Ei pysty. Ei halua.

Lainaus
Ok, jotkut pojat voivat pitää henkilöillä tällaisista ominaisuuksista, mutta en ole moneen poikaan tavannut, jotka unelmoisivat tuollaisesta persoonatyypistä.

Voi tuo airhead-efekti vedota tyttöihinkin. Joku voi pönkittää omia ylemmyydentarpeitaan valitsemalla partnerin joka ei erityisemmin loista älyllään (Hermione ja Ron, anyone?). Jollekin partnerin päänsisäinen maailma ei ylipäätään merkitse erityisen paljoa. Ja mikäli sattuu itse olemaan tyhmä niin siinähän on kommunikaatio yhtäläisesti syvältä- eh, tarkoitin tietenkin syvällistä henkistä yhteyttä. :) Ja jos haussa olisi enemmänkin fuck-buddy niin tyhmälle pystyy teeskentelemään helpommin että on ihan ihkuxrakastunut ja pääsee laittamaan lihaa piiloon. Luulisin. Emmätiedä, ei ole ollut tapana panna tyhmien kanssa.

Kuinka moni finiläinen tuntisi todellisuudessa kiintymystä Dracon kaltaiseen rasistiin ja koulukiusaajaan?

Mä.  ;D Löytyisi sekä yhteisiä mielipiteitä että yhtäläisen vittumainen huumorintaju.

Harriet

  • tuulimylly
  • ***
  • Viestejä: 443
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #225 : 12.11.2009 20:33:53 »
mielestäni renesmee oli koko kirjasarjan tylsin ja yksiulotteisin hahmo, mitä olla ja voi. vihasin koko hahmoa koko kirjan ajan, enkä missään vaiheessa toivonut, että tämä jäisi henkiin. jos edward on herra täydellinen niin renesmee on neiti täydellinen, ja todella ärsyttävä sellainen. ei koko kirjan aikana tehnyt mitään jännittävää, koko ajan vain sai kaikki hymyilemään ja voi että. sokaisi bellan pahemmin kuin edward. ja mitä se 24/7 sänkypuuhailu oli olevinaan ? voi juma, meni usko twilightiin aamunkoin jälkeen. voisinpa skipata taaksepäin ja estää itseäni lukemasta koko kirjaa.

Komppaan puoliprota. Siis voi yök, mikä idea Renesmee oikein oli?! Ensin se käytännössä melkein syö itsensä ulos Bellan kohdusta ja sitten se onkin sellainen ihanan suloinen ja kaunis ihmelapsi, joka puhuu viisauksia ja on kuolematon. Koko Edward/Bella-kuvio kirjassa, kaikkine omamökki ja 24/7 sänkypuuhailuineen, tuntuu muutenkin niin typerältä ja lähinnä joltain Mayerin omalta fantasialta. Olin tyhmä, kun en uskonut siskoni varoitteluun siitä, että minulle jäisi parempi mieli kirjasarjasta, jos jättäisin Aamunkoin lukematta. Olin tyhmä, en jättänyt.
In a land of myth, and a time of magic.

Ava @ LJ by querita

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #226 : 13.11.2009 15:56:51 »
Taitaapa spoilata aamunkoita..!

mielestäni renesmee oli koko kirjasarjan tylsin ja yksiulotteisin hahmo, mitä olla ja voi. vihasin koko hahmoa koko kirjan ajan, enkä missään vaiheessa toivonut, että tämä jäisi henkiin. jos edward on herra täydellinen niin renesmee on neiti täydellinen, ja todella ärsyttävä sellainen. ei koko kirjan aikana tehnyt mitään jännittävää, koko ajan vain sai kaikki hymyilemään ja voi että. sokaisi bellan pahemmin kuin edward. ja mitä se 24/7 sänkypuuhailu oli olevinaan ? voi juma, meni usko twilightiin aamunkoin jälkeen. voisinpa skipata taaksepäin ja estää itseäni lukemasta koko kirjaa.

Kieltämättä yhdyn samaan. Voisipa skipata tuon aamunkoin. Mä en saannu kyllä Renesmeestä mitään irti koko aikana, ja se että kaikki rupee hymyilee kun idiootit aina kun ne näkee sen vaikutti niin kliseeltä. Ja se 24/7 sänkypuuhailu, mitä helvettiä ? Taisi Stephenie itse vaan haluta eetvarti vällyjen väliin kun niitä kohtauksia siihen niin innokkaasti tunki. Ja miten ne kaikki voi vaan yhtäkkii ruveta rakastaa sitä Renesmeetä vaikka se ensin melkein tappoi Bellan ? No huoh, ei yhtään tylsempää lopetusta ois keksitty ?

Ja tuohon Paris Hiltoniin... Miksi hänestä pitäisi pitää ? Eihä hän ole tehnyt mitään hyvää, eikä ole kuuluisuudessakaan kuin siksi että sattuu olemaan perijätär. Paris Hilton ei yksinkertaisesti ole tehnyt mitään, mikä ei leimaisi häntä tyhjäpäiseksi "blondiksi", kuten se ajokortti törttöilykin osoitti.
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #227 : 13.11.2009 16:02:49 »
mielestäni renesmee oli koko kirjasarjan tylsin ja yksiulotteisin hahmo, mitä olla ja voi. vihasin koko hahmoa koko kirjan ajan, enkä missään vaiheessa toivonut, että tämä jäisi henkiin. jos edward on herra täydellinen niin renesmee on neiti täydellinen, ja todella ärsyttävä sellainen. ei koko kirjan aikana tehnyt mitään jännittävää, koko ajan vain sai kaikki hymyilemään ja voi että. sokaisi bellan pahemmin kuin edward. ja mitä se 24/7 sänkypuuhailu oli olevinaan ? voi juma, meni usko twilightiin aamunkoin jälkeen. voisinpa skipata taaksepäin ja estää itseäni lukemasta koko kirjaa.

Komppaan puoliprota. Siis voi yök, mikä idea Renesmee oikein oli?! Ensin se käytännössä melkein syö itsensä ulos Bellan kohdusta ja sitten se onkin sellainen ihanan suloinen ja kaunis ihmelapsi, joka puhuu viisauksia ja on kuolematon. Koko Edward/Bella-kuvio kirjassa, kaikkine omamökki ja 24/7 sänkypuuhailuineen, tuntuu muutenkin niin typerältä ja lähinnä joltain Mayerin omalta fantasialta. Olin tyhmä, kun en uskonut siskoni varoitteluun siitä, että minulle jäisi parempi mieli kirjasarjasta, jos jättäisin Aamunkoin lukematta. Olin tyhmä, en jättänyt.

Hei, jotkut on mun kanssa sentään samaa mieltä.
Alkoi todellakin ärsyttää Aamunkoissa (sanotaan nyt suomenkielisellä nimellä, vaikka sitä inhoankin, yök, rumin käännös kautta aikojen) se Renesmee, kun Bella sitä niin ahkerasti puolusti. Ruma "puolivampyyri" tai mikä edes olikaan? Ja sitten siitä tulee niin uskomaton ja älykäs lapsonen. Argh.
Ja se sänkypuuhailu-juttu todellakin eroaa edellisistä kirjoista ja.. öö.. se meni pieleen!

Ja edellä taidettiinkin mainita, että missä se Aamunkoin tappelu oli? Teen pian jonkun virallisen valituksen tai sitten menen tekemään aikaisen juhannuskokon ulos heti kun pystyn. Tästä syystä kirja floppasi kokonaan. Jos Meyer kuvitelee, että hän on saanut kaikki niiin koukkuun, ettei kukaan aio valittaa, siinä meni taas väärin.

Eilen illalla päätin jotain lueskella, kun kipeenä joudun nuhraamaan kotona ja päätin sitten kaikkien älykkäiden Pottereiden ja muun huippuarvostetun kaunokirjallisuuden sijasta valita Twilightiä. Pääsin siinä tunnissa lukuun 15, joka ei sinänsä ollut kumma, kun ei lukemiseen tarvinntu keskittyä. Mutta huomasin nyt totaalisesti, että se on paksua siirappia...
Meinasin oksentaa, kun Edward ja Bella alkoivat pussailla.

Ja voi hyvä luoja, kun näin Voicelta Uusikuu-mainoksen. Meinasin tukehtua nauruun. Ne tappelukohtauksen on varmaan just sitä samaa naurukohtausharrastusta vaativia juttuja.  No, onneksi rakas Jake pääsee tässä osille, vaikken ymmärrä miksi yksikään mies voisi rakastaa kirjojen tai elokuvien Bellaa. Kirjoissa Bella-neiti on avuton ja itsekäs, kieriskelee itsesäälissä ja elokuvissa vaan on suu auki.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #228 : 13.11.2009 16:44:06 »
Spoilaa Breaking Dawnia.

Suu auki, säpä sen sanoit. Ja kaikki väittää että se Bella on niin epäitsekäs ja ihana, vaikka se todellisuudessa kiduttaa Jacobia ja Edwardia minkä ehtii, itsekäs kun on, ja haluaa pitää molemmat. Ja ne Uusikuuhun lisätyt tappelu kohtaukset olivat kieltämättä hieman naurettavat, eihän kirjoissa näissä tietyissä kohdissa tapahtunut mitään (ei sillä että se olisi minua haitannut...) Mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, se BD:n lopussa oleva taistelu floppasi, ja suurinpiirtein pilasi koko kirjan. Hei olisi se Alice vain voinnut oikeasti olla löytämättä sitä mitälie-ihmepoikaansa sieltä jostan sademetsästä, vai mistä tuon nyt ikinä kiskoikaan, niin olisi tullut kunnon rähinä, missä olisi vaikka  voinnut mennä pari Culleneista ja n. puolet Voltureista. Tuo Meyerin hahmorakkaus menee hieman liian pitkälle kun ei voinut ketään tappaa. Jos hän jatkaa kirjailijana tuota samaa rataa nii taitaapa tulaa aika tylsiä kirjoja jos hän niin kiintyy tekeleisiinsä ettei voi ketään tappaa. Okei, vähän julmaa, mutta vähin mitä tältä Volturit vs. Cullenit kohdalta olisi voinut odottaa.

Aloitin juuri äsken Twilightin uudestaan lukemisen, ja Bellan kömpelyys ei siinä sinäänsä vielä häiritse, kun sitä ei ole vielä (tähän kohtaan mennessä) viety äärimmäisyyksiin, mutta vasta alussahan tässä ollaan.
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #229 : 13.11.2009 17:08:30 »
Lainaus
Mieluummin sitä on rehellisesti airhead kuin esittää olevansa jotenkin tosi viisas ja varmistaa että muutkin tajuavat sen, ja juuri sellaisesta hahmosta paistaa aitous ja suloisuus. :D

Mieluummin joo, mutta tuossa on tämän kirjasarjan kohdalla vain se ongelma, että Bellan väitetään olevan fiksu. BD:n Volturikohtauksessa mä yhä naureskelen sitä, että Culleneilla on niin hyvät suhteet ympäri vampyyrimaailmaa, että he kokoavat kuukaudessa tarpeeksi pelottavat joukot ympärilleen, että kykenevät pelottamaan Volturit. Paitsi eihän se siitä johtunut, vaikka osansa siinä on Renesmeen ihanuudellakin (josta mä olen sitä mieltä, että se on kiiltäviin esineisiin kiintynyt kauhea demonilapsi, joka lumoaa kaikki ja tulevaisuudessa tappaa vanhempansa tai pikemminkin panee nämä tekemään itsemurhan ja kaappaa vallan maailmassa.  ;D Kyllä olen katsonut liiaksi kauhujuttuja, mutta se tuli vahvasti Renesmeestä mieleen.) Henkilökohtaisesti olisin halunnut, että Renesmee olisi ollut sellainen hallitsematon kuolematon lapsi, ja Bella olisi joutunut kerrankin todella kohtaamaan ajattelemattomuutensa seuraukset, siis sen seuraukset, että hän väen vängällä halusi seksiä ihmisenä vampyyrin kanssa.  ;D En kyennyt käsittämään miksi se oli ensisijaisen tärkeää, mutta ehkä se oli kohtalo tai jotain.  :D

Kuitenkin se, että Cullenit kokoavat armeijan vampyyreitä, joista vielä monet ovat valmiita jopa taistelemaan heidän puolestaan, on kyllä hauska juttu. Jos joukkojen kokoaminen noin lyhyessä ajassa oli Culleneille noin helppoa, olisivatko Volturit muka pystyneet pitämään valtaa 3000 vuotta? Epäilen, tosin kaikkihan kulminoitui lopulta Bellan loisteliaaseen kykyyn. Kömpelö Bella koki muodonmuutoksen super Bellaksi, joka oli kuin syntynyt vampyyriksi.  ;D

Kokonaisuudessaan jutut ratkesivat omaan makuuni todella aivan liian helposti ja vaivattomasti, mutta mähän nyt muutenkin jään kaipaamaan kasaa menetettyjä ja kuolleita.  ;D Oli jotenkin huvittavaa, että Irinan piti maksaa hengellään. Kaikki Culleneita vastaan todistaneet pitää tappaa. Pahempaa olisi ehkä ollut vain se, että Cullenit olisivat tapelleet Voltureita vastaan ja voittaneet. Siinähän se olisikin ollut hassunhauskaa, että kuukaudessa kyhätty armeija kykenisi yhtenäiseen taisteluun satoja vuosia yhdessä ollutta Volturien armeijan ydinjoukkoa vastaan. Menisi lopullinenkin uskottavuus. Ja Volturit... jos Volturit todella olivat valtaapitävät vampyyrimaailmassa, luulisi heidän harrastaneen vähän parempaa tiedustelua ympäri maailman.  :D  Ei, liikaa aukkoja juonessa.  :D
« Viimeksi muokattu: 13.11.2009 17:12:47 kirjoittanut Joeyboy »

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #230 : 14.11.2009 15:54:01 »
Kiva, että sentään joku nautti Aamunkoin kahlaamisesta. Selvästikin pitäisi lukea se suomeksi..

Mutta kun minulla on nyt joku pakkomielle lukea tällä hetkellä kaikki uudestaan, niin olin oksentaa Uusikuun aikana, kun tuli viittauksia Shakespearen Romeoon ja Juliaan, sekä Brontën Humisevaan harjuun. Siis mitä kumman Shakespeare-raiskausta Meyer tekee?! Näytelmä ei todellakaan ole sellainen, millaiseksi se Twilightissa kuvataan, ei todellakaan. Ja oma mielipiteeni on se, että Mercutio oli ylitsepääsevästi paras hahmo tässä näytelmässä. Jos Meyer olisi tajunnut lukea ja vielä ymmärtää sen, hän ei olisi laittanut Bella-tyttöä pitämään Romeosta, joka on selvästi luotu vain vastapainoksi Mercutiolle.
Ja Humiseva harju.. Joo, ei olut lukemisen arvoinen, en pitänyt. Muistutti jotenkin Hitlerin kirjaa, juntattiin samoja asioita.

Ginevré, sanoit, että ironia puree sinuun. Joo olihan sitä ironiaa vähän Houkutuksen alussa, mutta se ei kattanut loppuja kirjoja. Eikä se edes ollut sellaista kunnon ironiaa..

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #231 : 14.11.2009 19:24:40 »
Anteeksi, mutta hajosin totaalisesti tuolle viidakon ykälle ;D
Niin, olisihan se ollut kiva jos edes yksi meyerin luomista henkilöistä olisi ollut jotain muuta kuin täydellinen. Meyer on halunnut kaikista hahmoistaan niin ihanan täydellisiä että se alkaa jopa joissain määrin kuvottamaan. Kuten vaikkapa Edward. Täydellinen ulkonäkö, ikuinen herrasmies, ajattelee aina Bellan parasta, ja on niin epäitsekästä että hellanlettas. Ja samoin osa muistakin Culleneista. Jasper sentään meinasi tappaa Bellan kaksi kertaa, että luojankiitos edes yksi vähän vähemmän täydellinen. Tai no toisaalta olihan Rosaliekin itsekäs, ja jotenkin tuntuu että hänet on luotu vähän niinkuin Edwardin vastapainoksi.

Itse en ole Humisevaa Harjua enkä Romeota  ja Juliaa lukenut, joten en oikein tiedä että miten niiden viittausten olisi kirjassa pitänyt oikein mennä... (Tuo meni itseltänikin hieman ohi joten en odota kenenkään muunkaan ymmärtävän :D)

Ja jo varmaan viisi vuotta sitten lähetettyyn viestiin koskien Super-Bellaa...;
Lievästi sanottuna kummallista että maailman suurinpiirtein kömpelöimmästä ihmisestä tulee vampyyrina täydellisen itsehillinän omistava, jonkun todella loistavan ja ainutlaatuisen kyvyn omaava ja koko maailman pahalta Aro-sedältä pelastava superlepakko (anteeksi ilmaukseni ;D).
Ja siihen että Culleneilla on noin paljon vaikutusvaltaa, että he saavat kuukaudessa kerättyä niin ison joukon vampyyreja taaksensa että Volturien kaartiakin ihan pelottaa, pistää vähän miettimään että kuinka ne Volturit ovat siinä vallan haarukassa oikein pysyneet kun yksi pieni vastasyntynyt saa heidät suurinpiirtein laskemaan alleen. (Anteeksi karu kielenkäyttöni :P)

Onko kukaan muuten lukenut Midnight Sunia Stephenie Meyerin sivuilta ? Itse olen nyt n. sivulla 160 :)
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #232 : 14.11.2009 22:31:03 »
Ja jo varmaan viisi vuotta sitten lähetettyyn viestiin koskien Super-Bellaa...;
Lievästi sanottuna kummallista että maailman suurinpiirtein kömpelöimmästä ihmisestä tulee vampyyrina täydellisen itsehillinän omistava, jonkun todella loistavan ja ainutlaatuisen kyvyn omaava ja koko maailman pahalta Aro-sedältä pelastava superlepakko (anteeksi ilmaukseni ;D).
Ja siihen että Culleneilla on noin paljon vaikutusvaltaa, että he saavat kuukaudessa kerättyä niin ison joukon vampyyreja taaksensa että Volturien kaartiakin ihan pelottaa, pistää vähän miettimään että kuinka ne Volturit ovat siinä vallan haarukassa oikein pysyneet kun yksi pieni vastasyntynyt saa heidät suurinpiirtein laskemaan alleen. (Anteeksi karu kielenkäyttöni :P)

Onko kukaan muuten lukenut Midnight Sunia Stephenie Meyerin sivuilta ? Itse olen nyt n. sivulla 160 :)

Juu, onhan tuo Super-Bella vähän yliammuttu.

Lueskelin itse joskus tuota Midnight Sunia, mutta kerronta oli sen verran tylsää, että päätin lopettaa suosiolla. Ei eroa Bellan kertomasta sitten yhtään.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #233 : 14.11.2009 22:58:28 »
Aah, nyt minun täytyy olla erimieltä.. Minusta se on loistava, vihdoinkin nähdä asioita Edwardin näkökulmasta, ja nyt kun olen lukenut koko tarinan mikä on sivuille ilmestynyt, odotan innolla jatkoa. Oli mukavaa, miten Edwardin reaktoiden takana olikin aivan erilaisia tuntemuksia kuin mikä Bella oli arvellut. Ei se minusta toistanut Bellan kertomaa,- mikä saattaa osaksi johtua siitä etten ole vielä saanut luetuksi Twilightia englanniksi-, joten sitä jaksoi lukea :)
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #234 : 14.11.2009 23:15:32 »
Midnight Sunin lukemisen paras puoli oli ehdottomasti se, että se todisti sen kuinka häiriintynyt Edwardin suhde Bellaan on.  :D

//Ai joo, super Bella ei olisi häirinnyt niin pahasti, jos se olisi jossain välissä käyttänyt niitä supervoimiaan läimimällä komentelevaa Edwardia ympäri korvia.  :D En kannata väkivaltaa, mutta en ole vähään aikaan lukenut mitään, missä päähenkilöiden välinen suhde olisi saanut mut näin vahvasti ärsyyntymään. Koko sarjan lukemisen ajan mä odotin, että missä välissä se Bella alkaa itsenäistyä kunnolla ja nähdä sen, millainen toi niiden suhde on, mutta se ei koskaan oikein nähnyt sitä. Ihku Edward on just niitä tyyppejä, jotka kompensoivat alemmuuttaan määräilemällä ja päsmäröimällä ja suhtautumalla kaikkeen kuin itse tietäisivät kaiken paremmin ja se olisi saanut kyllä edes oppia Bellalta kaapin paikan.  :D Joo, jäin kaipaamaan itsenäistä Bellaa, jolla olisi elämää ilman Edwardiakin, niin sanottua normalisoitua vaihetta. Ei siis niin, että se olisi lakannut rakastamasta Edwardia ja jättänyt sen vaan niin, että niiden suhde olisi tasapuolistunut ja lakannut olemasta pakonomaisen ja pakkomielteisen ja sairaan symbioottinen.  Sellainen kuuluu ehkä usein rakastumisvaiheeseen, mutta olisi Bella saanut ennen avioitumistaan ja lapsensaamistaan tervehtyä rakastumisestaan sen verran, että olisi henkisesti tasapainottunut ajattelemaan jotain muutakin kuin Edward, oi Edward.  :D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2009 23:28:20 kirjoittanut Joeyboy »

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #235 : 14.11.2009 23:29:27 »
Just näin :D Mä nauroin niille stalkkeri-hommille ihan kippurassa ja sille peepin tom-jutulle :D No, ainakin Edward itse käsittää miten Häiriintynyt on ;D
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #236 : 15.11.2009 13:22:29 »
Olen kyllä samaa mieltä siinä, että Bellan ja Edwardin suhde on hyvin häiriintynyt. Riittääkö naimisiinmenoperusteluksi se, että poikaystävä on "vampyyri" ja hyvännäköinen? Vai se, että toinen tuoksuu niin hyvälle?

Hiroya

  • ***
  • Viestejä: 46
  • Hammaspeikko
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #237 : 16.11.2009 16:07:52 »
Compete: Mun mielstä se ne sinun mainitsemat "hyvä tuoksu, vampyyri ja komea" eivät olleet syyt siihen miksi Bella ja Edward menivät naimisiin. Kannattaapa lukaista kirjasta muutama kohta vielä uudestaan. :/

Voin luultavasti kertoa oman mielipiteeni. En tiedä teistä muista, mutta minusta Aamunkoista Jacobin osiota oli paljon kivempi lukea kuin Uusikuussa sitä osaa missä Bella vietti jatkuvasti aikansa Jacobin kanssa. Oliko se jotenkin erinlainen teistä?

Olen myös samaa mieltä aikaisemmasta kommentista (ylempänä) jossa kerrottiin Bellan ja Edwardin suhteen menevän välillä vähän ällöksi. En ole itse mikään romanttinen hyyppä ja siksi myös minusta se oli joissain kohti aika ällön romanttista esim. Edward ei halua Bellalle tapahtuvan mitään pahaa (kuka nyt haluaisi) ja  jos Bella haluaa siihen on Edwardin periaatteen mukaan suostuttava :/ Hmm.. Ei näin. Minusta kirjoihin olisi tuonut vähän enemmän mielenkiintoa (vaikka sitä oli jo aika paljon) jos Edward olisi voinut pitää päänsä edes joissakin asioissa! :)
Cute things kill people..

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #238 : 16.11.2009 16:58:16 »
Tais mun ironiat mennä hukkaan..

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #239 : 16.11.2009 19:55:09 »
Lainaus
En tiedä teistä muista, mutta minusta Aamunkoista Jacobin osiota oli paljon kivempi lukea kuin Uusikuussa sitä osaa missä Bella vietti jatkuvasti aikansa Jacobin kanssa. Oliko se jotenkin erinlainen teistä?

Kaikissa muissa kirjoissa inhosin Jacobia, mutta Aamunkoissa Jacobin osuus oli paras! Pidän hänen huumoristaan, ja lukujen nimet oli kivoja. Inhoan kyllä sitä miten hänkin oli niiin raaaaakastunut ihmeelliseen Bellaan. Seuraava spoilaa Aamunkoita!Mutta sitten se Renesmeehen leimaantuminen oli ihan älytöntä, vihaaaan!
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?