Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198231 kertaa)

iira

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #200 : 23.08.2009 16:27:20 »
Hey tuli tälläinen juttu mieleen ja olen kyllä yrittänyt googlatakin tätä, mutta ei ole tullut vastaan muutakuin ulkomaalaisia saitteja eli;

Onko suomalaista Twilight saga foorumia ihan pelkille fanficeille tai itse sarjalle?


Jäin miettimään, kun sellasta hieman kaipailisin ja itse en sellasta haluaisi lähteä (yksin ainakaan) perustamaan.

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #201 : 24.08.2009 08:35:09 »
Hey tuli tälläinen juttu mieleen ja olen kyllä yrittänyt googlatakin tätä, mutta ei ole tullut vastaan muutakuin ulkomaalaisia saitteja eli;

Onko suomalaista Twilight saga foorumia ihan pelkille fanficeille tai itse sarjalle?


Jäin miettimään, kun sellasta hieman kaipailisin ja itse en sellasta haluaisi lähteä (yksin ainakaan) perustamaan.
Täältä ainakin löytyy. :)
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


Weillmarien

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #202 : 24.08.2009 15:03:55 »
Kylläkyllä, on aivan pakko tulla mukaan keskusteluun ja komppaamaan erityisesti lumelääkettä.

Nyt katsottuani nuo trailerit tekee mieli itkeä, nauraa ja itkeä vähän lisää. Voiko Kristen Stewartin näyttelijänsuoritus tuosta enää alemmas mennä? Vitutus oli suuri ensimmäisen leffan nähtyäni ja niin on edelleenkin. Miten on mahdollista että noin suuren maineen saavuttaneen kirjan filmatisointi voi mennä näyttelijävalinnoiltaan niin päin helvettiä? Pattinson on ääneltään ja ilmeiltään kuin kuollut kala, puhumattakaan siitä Stewartista.... voi ************* ********! Olemus oli koko leffan ajan tasaisen tympeä vailla mitään kunnollista eläytymistä. Homma näyttää jopa pahentuneen (herää kysymys: voiko se enää tuosta pahentua?), mitä nyt trailereista näin.

Varsinkin haluan kritiikkini suunnistaa Kristen Stewartiin asteen enemmän. Onko tämä tyttö viettänyt koko elämänsä komerossa vai kyky hymyillä on vain surkastunut(tai sitä ei ole)? Elokuvassa Bella hymyilee korkeintaan kaksi kertaa, vaikka kirjassa hymyilyä on enemmän. Lauseet, huokaukset, kiljahdukset, KAIKKI hän tekee samalla äänensävyllä ja naamalla. Koko ajan se suu-salaperäisesti-raollaan-ilme-joka-kuitenkin-näyttää-varsin-naurettavalta. Samaan aikaan hän yrittää viestittää silmillään jotain syvempää tarkoitusta, mutta onnistuu siinä surkeasti. Kristen on niin neutraali näyttelijä, että surettaa päätös, jolla hänet valittiin kys. elokuvaan.

Täysin samaa mieltä. Bellan näyttelijältä vaaditaan paljon etenkin kohtauksissa joihin liittyy vahva tunnelataus, mutta miten Stewart nämä kohdat hoitaakaan.... mun on parempi pitää suuni kiinni, koska sieltä ei tulisi ulos muuta kuin jotain todella ilkeää.

Luettuani ensimmäisen kirjan koukutuin täysin ja leffaa odotin kuin kuuta nousevaa, mutta pettymys oli kyllä melkoinen. Arrggh, miten mua ottaakaan päähän.

// joo oli pakko tulla lisäämään, että kyllä siinä leffassa jotain hyvääkin oli: jjjaasperrrr. Ei hitto kuolasin sitä siellä leffateatterissa kun se kikkaili sillä mailallaan ^^
« Viimeksi muokattu: 25.08.2009 18:28:26 kirjoittanut Weillmarien »

Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #203 : 06.09.2009 10:42:42 »
Eikä Kristenissäkään mitään kehumista kyllä ole... Bella todella on tunteellinen, itkee ja nauraa ja järkyttyy ihan yhtenään, mutta Kristen vain on suu auki, eikä tee mitään ollakseen jollain tasolla tunteellinen.

Olen täysin samaa mieltä. En pidä yhtään Kristenin roolisuorituksesta Bellana.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #204 : 06.09.2009 11:21:24 »
En tiiä onko tätä jo ennen käsitelty, mutten nyt jaksanut selata kaikkia sivuja.  ;D Musta on ihan ihmeellistä miten Bella on valmis uhraamaan ihan kaiken Edwardin takia. Se jättää vanhempansa, ystävänsä, elämänsä. Eikä se taia aatella yhtään koko asiaa kenenkään muun kantilta. Esim. että mitä just Charlie ajattelee tai silleen. Muitten tunteet näyttää olevan aika yhdentekeviä.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #205 : 06.09.2009 11:47:45 »
En tiiä onko tätä jo ennen käsitelty, mutten nyt jaksanut selata kaikkia sivuja.  ;D Musta on ihan ihmeellistä miten Bella on valmis uhraamaan ihan kaiken Edwardin takia. Se jättää vanhempansa, ystävänsä, elämänsä. Eikä se taia aatella yhtään koko asiaa kenenkään muun kantilta. Esim. että mitä just Charlie ajattelee tai silleen. Muitten tunteet näyttää olevan aika yhdentekeviä.

Tuo on aika mielenkiintoinen pointti. Koko ajan selitetään, kuinka Bella on niin epäitsekäs, mutta minusta tuo on aikaslailla itsekästä.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #206 : 06.09.2009 12:20:00 »
Musta on ihan ihmeellistä miten Bella on valmis uhraamaan ihan kaiken Edwardin takia. Se jättää vanhempansa, ystävänsä, elämänsä. Eikä se taia aatella yhtään koko asiaa kenenkään muun kantilta. Esim. että mitä just Charlie ajattelee tai silleen. Muitten tunteet näyttää olevan aika yhdentekeviä.
Näin puolustukseksi on pakko sanoa, että kyllä minusta kirjoissa tuodaan ilmi Bellan olevan huolissaan esim. vanhemmistaan.
Kyllähän se varmasti on itsekästä tehdä loppupeleissä mitä itse haluaa, mutta ei minusta pelkkä epäitsekkyys ja muiden tunteiden ajatteleminen ole kovinkaan järkevää, vaan tottahan sitä tekee, mitä itse kovasti halajaa - olisihan se itseään kohtaan väärin, jos muita ajatellessaan aiheuttaa itselleen loppumatonta epätoivoa (kuten Bellan tilanteessa annetaan käsittää). Ei ehkä reilua Bellan vanhempien kannalta, mutta olisiko se vaihtoehto sitten sen parempi?
(Jos nyt skipataan monet muut seikat (Bellan epäterve suhde Edwardiin jne.) ja keskitytään tuohon.)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #207 : 06.09.2009 13:57:43 »
Lainaus
Kyllähän se varmasti on itsekästä tehdä loppupeleissä mitä itse haluaa, mutta ei minusta pelkkä epäitsekkyys ja muiden tunteiden ajatteleminen ole kovinkaan järkevää, vaan tottahan sitä tekee, mitä itse kovasti halajaa - olisihan se itseään kohtaan väärin, jos muita ajatellessaan aiheuttaa itselleen loppumatonta epätoivoa (kuten Bellan tilanteessa annetaan käsittää). Ei ehkä reilua Bellan vanhempien kannalta, mutta olisiko se vaihtoehto sitten sen parempi?

Niihä se on että kärsi itse tai laita muut kärsimään. ;D Mä en vaan ymmärrä tota Bellan päätöstä silti, ehkä se johtuu siitä että Charliekin aina aattelee Bellan parasta niin kovasti.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #208 : 06.09.2009 14:33:18 »
Mua häiritsee Bellassa liian vahva epäloogisuus ja toisaalta ajattelemattomuus ja toisinaan suoranainen tyhmyys suhteessa siihen, että annettiin muka ymmärtää, että kyseessä oli ihan fiksu tyttö. Miettiikö se missään vaiheessa oikeasti sitä, että vampyyrinä olemisessa voi olla huonojakin puolia? Ja mua häiritsee miten helposti se sen päätöksen tekee ja uhraa tuskin montakaan hetkeä ajatuksistaan oikeasti sille, että heureka, se ei voisi nähdä vanhempiaan koko loppuelämänsä aikana! Mitä enemmän asiaa ajattelee, sitä enemmän Bella vaikuttaa häiriintyneeltä tai täysin bimbolta, jolle ei ole oikeasti kirjoitettu aivoja senkään vertaa kuin olisi edes pikkaisen uskottavaa.  :D Mun suosikkikohtaukseni on yhä se Uusikuun kohtaus, jossa Bella miettii Giannaa, joka haluaisi vampyyriksi, että miten kukaan voi haluta hirviöksi. Haloo, Bella, itsekin koko ajan haluamassa vampyyriksi eikä se edes tajunnut itse ajatella, miten sama loppujen lopuksi hänen oma tilanteensa oli.  :D Kauhea tekopyhä aivoton bimbo, mitä enemmän asiaa ajattelee.   ;D

Silti kirjassa ja elokuvassa on jotain kovin kiehtovaa, koska mä olen varmaan katsonut elokuvan tusinan kertaa enkä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Näyttelijäsuoritukset eivät ole kovinkaan kaksisia ja kirjassa on miljoona juoniaukkoa, mutta joku niissä silti on, että niitä jaksaa katsoa uudestaan ja lukea pätkittäin uudestaan ainakin päivitelläkseen, että miten se nyt noin.  :D Mä olen yhä innoissani siitä, että kerrankin joku on kirjoittanut fantasiakirjan enemmän naisille ja tytöille kuin pojille eikä pääpaino ole miekassa ja taisteluissa tai vampyyrien verenhimossa, mutta olisi se ehkä nyt vähän verta ja suolenpätkiä kaivannut.  :D

Lawliet

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #209 : 07.09.2009 11:47:48 »
Mun suosikkikohtaukseni on yhä se Uusikuun kohtaus, jossa Bella miettii Giannaa, joka haluaisi vampyyriksi, että miten kukaan voi haluta hirviöksi. Haloo, Bella, itsekin koko ajan haluamassa vampyyriksi eikä se edes tajunnut itse ajatella, miten sama loppujen lopuksi hänen oma tilanteensa oli.

Tuo on kyllä aika ristiriitaista Bellalta. Mikä hän on muitten haaveita "arvostelemaan", kun itsellään on aivan sama haave.

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #210 : 07.09.2009 13:06:57 »
Se ehkä jäi niin vahvasti mun päähän, kun Edward oli ehtinyt edellisessä osassa sitä painottaa, että he ovat tappajia ja himoitsevat ihmisverta ja silti Bella ohitti kaiken ja halusi vampyyriksi, koska on ihkua olla Edwardin kanssa ja Edwardhan on itse enkeli.  ;D Olisin jotenkin odottanut, että Volterrassa nyt on viimein se kohta, jossa Bella alkaa tajuamaan, mistä vampyyriydessä yleensä on kyse ja mitä vampyyrit syövät tai ainakin himoitsevat ja että Edwardit ja muut olivat harvinaisempia. Odotin, että Bella olisi Volterrassa vihdoin tajunnut,  miten oikeasti vampyyrit pääsääntöisesti elävät nimeomaan ihmisverestä ja miten se saattaisi olla hänenkin kohtalonsa ja edes vähän kauhistuvan siitä, mutta sen sijaan se ei ollenkaan heijastata sitä kohtaa itseensä! Hän ei missään vaiheessa kunnolla angstaa sitä, että hänestä voi tulla tappaja, koska olihan Edwardkin tappanut. Se tuntuu olevan toisarvoista ja siitä Volterrakohtauksesta ja siitä Giannan haluista järkyttymisestä ei kestä kuin muutaman sivun verran, kun Bella on jo äänestyttämässä Culleneilla omasta vampyyrikohtalostaan.  :D

Pelkästään eläimistä juominenkin arveluttaisi  ja toisaalta mua kyllä häiritsi sekin, ettei Bella edes missään vaiheessa kunnolla miettinyt, että eläimenkin tappaminen henkilökohtaisesti ravinnoksi voi olla aika iso kynnyskysymys. Ei missään vaiheessa tullut vastaan kohtaa, jossa hän olisi käyttänyt energiaansa kunnolla asian pohtimiseen. Olisin odottanut, että jo pelkästään se olisi häirinnyt ja mietityttänyt häntä enemmän. Mua ainakin sellainen mietityttäisi etukäteen, koska jo se tuntuisi raa'alta siitäkin huolimatta, että samahan se on periaatteessa kuin lihansyönti. Silti se on henkilökohtaista tappamista ja on jotenkin vaikea uskoa, että kaupunkilaistyttö, jolle teurastaminen tuskin oli tuttua puuhaa, olisi ollut niin yhdentekevää.  ;D 

Amy

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #211 : 07.09.2009 14:05:49 »
Lainaus
Pelkästään eläimistä juominenkin arveluttaisi  ja toisaalta mua kyllä häiritsi sekin, ettei Bella edes missään vaiheessa kunnolla miettinyt, että eläimenkin tappaminen henkilökohtaisesti ravinnoksi voi olla aika iso kynnyskysymys.

Niinpä. Itse ihmettelin jo sitä Edwardin heittoa, että "Olemme vähän kuin kasvissyöjiä, koska selviämme eläinten verellä, hehhee". Siis tietysti tuossahan Ed haki varmaan sitä, että nimenomaan vampyyreille eläimet = tofu, sillä heidän "luonnollisin" ravintonsa lähde olisi ihmisveri. Silti on hieman outoa, ettei kirjoissa koskaan kukaan puhunut eläinten tappamisesta eettisestä näkökulmasta. Omasta mielestäni vampyyrien olisi kannattanut vain juoda ihmisverta, joka olisi nimenomaan luovutettua. Toisaalta siitä ei ehkä riittäisi kaikille.. : D En tiedä, mutta en pitänyt siitä, että kirjoissa eläimiä ei oikein edes mielletty eläviksi olennoiksi, vaan pikemminkin metsissä kasvaviksi marjoiksi tai jotain x)

Ei siis sinänsä mitään pahaa siinä, että syövät eläimiä (sitä paitsi onhan tollainen aika luomua, kaukana tehotuotantohirvityksistä) mutta olisi Bella voinut tosiaan vähän pohtia näitäkin juttuja..

Lainaus
Näyttelijäsuoritukset eivät ole kovinkaan kaksisia ja kirjassa on miljoona juoniaukkoa, mutta joku niissä silti on, että niitä jaksaa katsoa uudestaan ja lukea pätkittäin uudestaan ainakin päivitelläkseen, että miten se nyt noin.

WORD. Näinpä ; )
« Viimeksi muokattu: 30.10.2009 01:03:18 kirjoittanut Amy »
"And they make me dream your dreams
and they make me scream your screams"

erikka

  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #212 : 20.10.2009 01:24:30 »
Lukiessa tätä topicia ärsytti kun monta puheenaihetta oli aloitettu ja loppuunkäsitelty ilman että tajusi itse tulla keskustelemaan, turha niitä on enää esiin ottaa.

Lainaus
Pelkästään eläimistä juominenkin arveluttaisi  ja toisaalta mua kyllä häiritsi sekin, ettei Bella edes missään vaiheessa kunnolla miettinyt, että eläimenkin tappaminen henkilökohtaisesti ravinnoksi voi olla aika iso kynnyskysymys.

Niinpä. Itse ihmettelin jo sitä Edwardin heittoa, että "Olemme vähän kuin kasvissyöjiä, koska selviämme eläinten verellä, hehhee". Siis tietysti tuossahan Ed haki varmaan sitä, että nimenomaan vampyyreille eläimet = tofu, sillä heidän "luonnollisin" ravintonsa lähde olisi ihmisveri. Silti on hieman outoa, ettei kirjoissa koskaan kukaan puhunut eläinten tappamisesta eettisestä näkökulmasta. Omasta mielestäni vampyyrien olisi kannattanut vain juoda ihmisverta, joka olisi nimenomaan luovutettua. Toisaalta siitä ei ehkä riittäisi kaikille.. : D En tiedä, mutta en pitänyt siitä, että kirjoissa eläimiä ei oikein edes mielletty eläviksi olennoiksi, vaan pikemminkin metsissä kasvaviksi marjoiksi tai jotain x)

Ei siis sinänsä mitään pahaa siinä, että syövät eläimiä (sitä paitsi onhan tollainen aika luomua, kaukana tehotuotantohirvityksistä) mutta olisi Bella voinut tosiaan vähän pohtia näitäkin juttuja..
Lainasin sitten koko viestin XD Mutta minäkin mietin tätä. Bella ei vaikuttanut kirjoissa varsinaisesti henkilöltä joka pitäisi ajatuksesta tappaa vaikka pupuja päivällisekseen. Toisaalta hänhän on lihansyöjä eikä eläinten tappaminen ehkä ole hänelle vampyyriksi muuttumisen kynnyskysymys.

On huvittavaa miten ihmiset spekuloivat tällaisia asioita ja Cullenien rahankäyttöä sun muuta, kun kyseessä on kuitenkin fantasiakirjasarja ;D Meyerin kirjasta olisi varmaan tullut tylsää luettavaa kaikille (muille paitsi kaltaisilleni pilkunviilaajille) jos hän olisi pyrkinyt tekemään sarjastaan loogisen ja selittämään kaiken viimeisintä piirtoa myöten kiistattomaksi.  Jaksaisikohan moni lukea kirjanpitoa siitä mistä kaikki vampyyriperheen varat ovat tulleet (ja niin kuin esillä on jo ollutkin: mihin muuhun kuin itseensä he ovat niitä rahoja käyttäneet) :D

Varsinkin haluan kritiikkini suunnistaa Kristen Stewartiin asteen enemmän. Onko tämä tyttö viettänyt koko elämänsä komerossa vai kyky hymyillä on vain surkastunut(tai sitä ei ole)? Elokuvassa Bella hymyilee korkeintaan kaksi kertaa, vaikka kirjassa hymyilyä on enemmän. Lauseet, huokaukset, kiljahdukset, KAIKKI hän tekee samalla äänensävyllä ja naamalla. Koko ajan se suu-salaperäisesti-raollaan-ilme-joka-kuitenkin-näyttää-varsin-naurettavalta. Samaan aikaan hän yrittää viestittää silmillään jotain syvempää tarkoitusta, mutta onnistuu siinä surkeasti. Kristen on niin neutraali näyttelijä, että surettaa päätös, jolla hänet valittiin kys. elokuvaan.
Pakko kompata täysin. Minusta Kristen ei vain ole oikea tyttö Bellan rooliin, hän on jotenkin niin kylmän (ei ollenkaan sellainen kömpelön tai ujon) oloinen. En tiedä onko vika tytössä itsessään vai eikö hän vain osaa näytellä (tai on ymmärtänyt roolihahmonsa jotenkin oudosti ja näyttelee pieleen?). Siinä yhdessä kauhuelokuvassa, taitaa olla suomeksi nimeltään "Pahan sanansaattajat", ei hän kuitenkaan vaikuttanut mitenkään huonolta näyttelijältä.

Olen ehdottomasti sitä mieltä että Twilightiin olisi pitänyt ottaa Kristenin sijasta näyttelemään Ellen Page (päärooli JUNO-elokuvassa). Olisi sopinut ulkonäkönsä ja olemuksensa perusteella paljon paremmin (ja henk. kohtaisesti olen sitä mieltä että hän on pyöreällä ja sympaattisella tavalla paljon kauniimpikin, vaikka tavalliseksihan Bella kirjassa kuvattiin). Tämä on luonnollisesti vain minun mielipiteeni :)

Olen tässä miettinyt olenko menossa katsomaan New Moonia elokuviin vai en. Todennäköisesti en kun ne näyttelijät niin ottavat päähän. Eipähän tarvitse sitä sitten ruveta ihmisille dissaamaan. Aamunkoin lukemisen kanssa olen myös vähän kahden vaiheilla, siitä on kuullut niin paljon paskaa. En oikein tiedä saako täällä paljastaa mitään AK:sta joten en erikseen rupea erittelemään sitä paskaa. En vain haluaisi pettyä loppuun.

Dan Brownin kirjat ovat muuten erinomaisia, kannattaa lukea. Tosin niillä ei ole mitään tekemistä Twilightin kanssa mutta laitoimpa tähän kuitenkin.


öoliver

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #213 : 22.10.2009 14:53:13 »
Vannoin joskus, etten astu tähän topaan jalallanikaan, koska siitä ei todellakaan seuraisi mitään hyvää. Mutta nyt luettuani suuripiirteisesti koko ketjun lävitse voin ilokseni todeta, ettei minun edes tarvitse täällä alkaa kovin paljoa päteä, koska muut ovat tehneet sen puolestani. Ja vieläpä tuhat kertaa ymmärrettävämmin.

Tähän halusin silti tarttua:

Lainaus
Jaksaisikohan moni lukea kirjanpitoa siitä mistä kaikki vampyyriperheen varat ovat tulleet (ja niin kuin esillä on jo ollutkin: mihin muuhun kuin itseensä he ovat niitä rahoja käyttäneet) :D

Minä minä! *hyppii käsi pystyssä*. Tai ainakin sen takia jo voisin kestää lukea tuota kirjanpitoa, jos sen avulla saisi tuotua koko pirun kirjasarjaan edes sille saralle jotain realistisuutta, mitä imo fantasiakirjoissakin täytyy jossain määrin esiintyä. Ellei sitten puhuta jostain tyyliin Tolkienin teoksista joissa on jo oma maansa ja kaikki eri kansojen kielet sun muut, mutta tietääkseni Twilight sijoittuu kuitenkin "ihan oikeaan ihmisten maailmaan" ja vieläpä olemassaolevaan kaupunkiin, jos olen asian oikein ymmärtänyt.

HYDE

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #214 : 22.10.2009 16:14:25 »
Lainaus
Olen ehdottomasti sitä mieltä että Twilightiin olisi pitänyt ottaa Kristenin sijasta näyttelemään Ellen Page (päärooli JUNO-elokuvassa). Olisi sopinut ulkonäkönsä ja olemuksensa perusteella paljon paremmin (ja henk. kohtaisesti olen sitä mieltä että hän on pyöreällä ja sympaattisella tavalla paljon kauniimpikin, vaikka tavalliseksihan Bella kirjassa kuvattiin). Tämä on luonnollisesti vain minun mielipiteeni

erikka, mä ajattelen ihan samaa! Page olisi ollut parempi näyttelijävalinta. Mutta joo.

Leffa on mun mielestä aika keskivertokamaa, kirja on paljon parempi. Mutta mä mietin että mihin se suosio perustuu? Ja näyttelijävalinnoista mä en sano yhtään mitään. Jotkut oli tosin hyvin valittu MUTTA.. Edwardin roolin olisi voinut heittää jollekin toiselle...

Lainaus
Se ehkä jäi niin vahvasti mun päähän, kun Edward oli ehtinyt edellisessä osassa sitä painottaa, että he ovat tappajia ja himoitsevat ihmisverta ja silti Bella ohitti kaiken ja halusi vampyyriksi, koska on ihkua olla Edwardin kanssa ja Edwardhan on itse enkeli.

Samaa mäkin naureskelen. Aina. Mutta joo. Kun Bella kuitenkin kirjoissa on ujon oloinen niin MITEN hitossa se voi vaan sivuuttaa tollasen asian? Mun mielestä vähän outoa.
Ja sitten oon miettinyt kanssa sitä, että Bella tunsi Edwardin ~pari kuukautta ja oli jo niiiin rakastunut ja hihihkhkhkihihk. Olenko mä ainut jota tuo häiritsee?

off: kauheeta lainausta. ehhheee.

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #215 : 24.10.2009 20:55:02 »
Tästä on puhuttu jo niin paljon, ettei se enää haittaa, vaikka puran tätä vielä omalta kannaltani vielä hieman lisää.

Katsoin eilen taas pitkästä aikaa Twilightin. Kun tuon juonen osaa ladella sanasta sanaan vaikka sokerihumalassa trampoliinilla hyppien, voi kiinnittää huomiota näyttelijäsuorituksiin. Siis ei elämä, kun häiritsi tuo Stewartin suu, joka ei siis mitenkään halunnut pysyä kiinni. En tiedä, mitä superliimaa noihin huuliin pitäisi laittaa, että se onnistuisi. Lisäksi Kristenillä on koko ajan sama ilme, oli hän sitten iloinen, surullinen tai hämmästynyt. Ja sitten toinen juttu. En tiedä johtuiko tämä kohdan epäonnistumisesta, sen onnistumisesta vai minun ylenpaattisesta Pepsin litkimisestäni vai mistä (itse epäilen vahvasti viimeisintä), mutta repesin aivan totaalisesti siinä kohdassa, jossa Jamesin myrkky alkaa vaikuttaa Bellaan ja Stewart makaa ja hytkyy siinä balettistudion lattialla. Toisaalta jännä sinänsä, että kavereiden reaktio siinä kohdassa oli tismalleen samanlainen, kuulemma.

Muita elokuvan huonoja puolia ja kirjojen juonen aukkoja en nyt jaksa tässä ladella (älkää siis ymmärtäkö väärin, olihan ties kuinka paljon hyviäkin kohtia), mutta tosiasia on vain se, että jostakin syystä tuo Twilight on silti älyttömän koukuttava, kirjat pitää lukea ties kuinka monta kertaa, eikä ficeistä tahdo saada kyllikseen. Kammottavan pelottavaa.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

ms_anthropy

  • Vieras
VITTUKELETANA.
« Vastaus #216 : 25.10.2009 04:17:06 »
Tämä viesti sisältää eeppisen määrän ennakkoluuloja koska minun ei tarvitse tutustua aiheeseen syvemmin tietääkseni että vihaan sitä.

Minä pidän vampyyreistä. Olen noin suurin piirtein aina pitänyt vampyyreistä.  Jopa siihen pisteeseen asti että kun olin Protu-leirillä apuohjaajana niin esittäydyin pienille nassukoillemme nimellä Lestat. (ööh... mä olin 16. tää on ihan hyväksyttävää. oikeesti. XD) Juuri tästä syystä Twilight hajottaa niin pahasti.

 <vinetys>NIIN ETTÄ KIITOS VAAN VAMPYYRIEN PILAAMISESTA SAAKELI.</vinetys>

Myönnän vilpittömästi että olen lukenut käytännössä vain noin kaksi sivua Twilightia. Koska todistusaineisto. Eli sen verran kuin jonkun teini-ikäisenä kirjoittaman pyyristelytarinan ...ja sen perusteella mitä Meyerin tätiä vastaan nostetun plagiointisyytteen lurkkimalla asiasta sai selvää (ei. minä en taaskaan jaksa heittää urlia. olen huono. ...mutta sen löytää googlella helposti)

...joka tapauksessa se kaksi sivua kävi psyyken päälle ihan tarpeeksi pahasti.  Ei pysty. Sattuu liikaa. (Erityisesti koska larppasin erittäin toimivaa piripäistä uusnatsivampyyriä World of Darkness-kontekstissa kohtuullisen pitkään ...ja larppihahmoni Katie (Kouvolan Kronikka mikäli joku on sattunut törmäämään) päätyi vähän niiq toiseksi luonnoksi.)

"Ei helvetti, ei mikään olis niin kamalaa ku viettää ikuisuus sen vitun Edward Cullenin kanssa,  vittu se on tylsä tapaus."  -totesi hyvä ystäväni. En ole nähnyt tarpeelliseksi tutustua aiheeseen sen paremmin, pää hilluu jo muutenkin enemmän kuin olisi suotavaa.

zalluzki

  • Kananmunan murskaaja
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Oppia ikä kaikki
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #217 : 29.10.2009 18:35:51 »
Nyt on aamunkoi luettu, ja hieman valju oli lukukokemus. :( Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä myös.  Spoilaan niin pistänpä pienellä. Varsinkin kun Volturit eivät järjestäneetkään kunnon verilöylyä, loppu olisi minusta kaivannut toimintaa. Vaikka en olekkaan mikään väkivallalla mässäilijä.
Monestikko se sama virhe pitää toistaa?

Compete

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #218 : 01.11.2009 15:58:00 »
En ole Aamunkoita lukenut muuta kuin englanninkielisenä ja ihme oli, että edes pääsin loppuun, kun oli niin tylsä.
Jacobin osuus tässä kirjassa (tarkoitan siis hänen kertomaansa) oli mahtava, mutta jotenkin tämä Bellan ja Edwardin juttu.. joo..
Sinänsä kun ensimmäisen kirjan luin, niin olin ihan, että jes jotain uutta. Uusikuun ahmin samaan tahtiin, koska siinä oli hyvässä osassa Jacob, joka on muuten lempparini.
Epäilys oli jo kaiken toistoa, todella tylsää, kirjan lukemisene meni parin tunnin sijasta pari päivää. Ja BD (kutsun mieluummin englanninkielisellä nimellä, koska en ole vielä käännöstä lukenut) oli todella tylsä.
Kääntäjä on myös tylsä, kieli on vieläkin latteampaa kuin alkuperäisraapustuksissa. Ja olen siis lukenut kaikki englanniksi ja kun niitä verrataan vaikkapa engl. kielisiin Harry Pottereihin, niin kyllä se on lytättyä. Twilight-kirjoja lukiessa aivot vapaalle vaihteelle ja antaa mennä vaan.
Minua myös häiritsee Meyerin viitaukset Humisevaan harjuun ja Shakespearen teoksiin. Olen lukenut humisevan harjun, ja oikeastaan ei ole mikään lempikirjani, mutta kyllähän se menettelee. Shakespeare-viittaukset olivat ihan hirvittäviä. Olen niin paljon tankannut herran teoksia, ettei kukaan varmaan ole. Ja Meyerin viittaukset menivät ihan pieleen, tuskin hän edes ymmärtää mitä änkee kirjaansa. Ei Romeo ja Julia nyt ihan sellainen ole, mitä kirjassa kuvataan. Ja oli ihme, ettei kiskonut esiin vaikkapa Macbethia, koska se olisi huomattavan paljon paremmin sopinut tekstin laatuun.

Ja kuten ms_anthropy ilmaisi, Meyer on pilannut vampyyrien maineen. Lukekaa ensin kaikki Twilight-kirjahömpötys ja sitten painelkaa kirjastolle ja lukekaa Bram Strokerin Dracula + viisikymmentä muuta kunnon vampyyriopusta. Siinä teille on parempi vertauskuva vampyyreihin, kuin Twilight.
Hieman pettynyt olen, että vanhat, hyvät vampyyritarinat pilataan sillä, että kaikki teinit kuvittelevat tuntevansa vampyyrijutut. Kaikki siis vain ihkuttavat jotain saakelin Edward Cullenia. Ja se oli aika munaus edes änkeä tuollainen "täydellisyys" yhteenkään kirjaan.

Ja vielä Uusikuun tulemisesta teattereihin. Kyllä, menen katsomaan, mutta vain ja ainoastaan siksi, että saan nähdä miten hyvin Taylor Lautner suoriutuu osastaan. Kun ihana symppis tuo Jacob on.
Pätkääkään ei kiinnosta, miten taas Kristen Stewart vetelee lahnanaamana elokuvan pääosassa. Pirun kylmä nainen, ainakin omasta mielestä.  Ei sovi rooliin. Mutta kyllä tuli tyrskittyä elokuvateatterissa, katsoessa elokuvasarjan ensimmäistä osaa, kun "pahat" "vampyyrit" tulivat ja James vielä purikin Bellaa! Nauroin siellä kurkku suorana ja ihmiset vilkuilivat vähän omituisina, kun itse olivat niin järkyttyneitä.

Joo, eli koko moskan paras juttu taisi olla se, että se loppui. Onneksi, koska ihnoan yli kaiken Edward Cullenin ihkutusta.
Kaverini kertoi, että joku teki kässän valinnaisessa paidan jossa lukee "Edward" ja sen alla sydän. Repesin.

Suosittelen lämpimästi kaikille jotain päänselvennysainetta Twilight-juttujen suhteen. Kai minä nyt vielä yhden kirjan luen ja varmaan vielä leffatkin katson, mutta sitten krijat päin seinää ja tankkamaan lisää kaunokirjallisuutta.

LaayR``

  • ***
  • Viestejä: 79
  • "Elämä on paskaa ja sitten sitä kuollaan"
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #219 : 08.11.2009 20:00:01 »
SPOILAA JOKAISTA KIRJASARJAN OSAA !!

Luin tässä koko topicin putkeen mutta empä rupea vanhoja juttuja enää puimaan...

Voin sanoa että olen rakastunut kirjasarjaan, ja aika usein mietinkin että miksi ? Bella on ärsyttävä, tyhmä tyttö, joka tekee aina vääriä valintoja, ja hänen 'suloinen' kömpelyytensä kirjassa on mielestäni kaikkea muuta kuin suloista. Hei c'moon, kuka oikeasti voi lyödä itseään tennismailalla päähän ? Ja sitä mietin pääni puhki että miksi helvetissä kaikki pojat lankeavat tuon kömpelyyden perikuvan jalkoihin minne hän vain ikinä kompastuukin.

Ja ah, niin i h a n a Edward. No ei. Henkilönä Ed ärsyttää minua suunnattomasti. Jos minun poikaystäväni taluttaisi minua ympäri tienoota antamatta minun tehdä mitään antaisin pakit (okei, vähän epäselvästi selitetty ;D) Ja sitä kuinka mukama täydellinen tämä kyseinen henkilö on. Minun mielessäni tässä ei ole mitään muuta ihanaa tai hyvää kuin (kuulemma) täydellinen ulkonäkö ja muutama hassu romanttinen lausahdus. Olihan se Eetu ihana siinä houkutuksessa mutta sitten se mokoma meni hylkäämään Bellan (jota en siis siinä vaiheessa inhonnut). Ja sitten olihan se vielä siinä Uusikuun lopussakin ihana, mutta Epäilyksen ylihuolehtivaisuudessa meni jo yli.

Ja sitten löysin elämäni valon J A C O B <3 Siinä syy miksi jaksan kahlata kirjat yhä uudestaan ja uudestaan läpi (okei, nyt menee lievän ihkutuksen puolelle ;D ) Niin ihana ja sympaattinen hahmo että oksat pois. AIVAN liian hyvä Bellalle, mutta silti poikarukkaa kohdeltiin niin julmasti koko kirjasarjan ajan että toivon syvästi vampyyreiden menettäneen sielunsa muuttuessaan. (Muahahahahaaa :P )

Volturit olivat mukama niin vaarallisia, eikä koko saagassa Voltureiden kanssa tapahtunut oikeasti mitään veret seisauttavaa.
Sudet... VIHDOINKIN jotain toimintaa !! Kaikki sudet olivat jollain tavalla ihania, vaikka Samiin menikin BD:ssä hermot.
Cullenit olivat jotain NIIN ärsyttävää !! Myönnettäköön että Emmett on ihana, ja Carlislekin mukava, enkä minä Esmeäkään vihaa, mutta ne muut... -.-' Alice on ihmisenä,-tai vampyyrina miten vain- RAIVOSTUTTAVA henkilö niin ylipirteä ja- yh. Jasper on semmoinen lammas ettei mitään rajaa. Rosalieen taas meni BD:ssä hermot, muuten ihan ok hahmo.

Charlie on ärsyttävä ja saamaton renttu ! Laittaa Bellan tekemään kaiken puolestaan, ei varmaan osaaa edes jääkaappia avata... Tai hetkinen, osaahan, miten hän muuten ne oluet sieltä saisi ?
En nyt rupea kaikkia henkilöitä läpikäymään mutta sanonpa vielä, että Victoria oli mukava lisäys, joku saikin hieman sekoittaa tuota Bellan & Edwardin täydellisen elämän idylliä... Joten kiitokset siitä Victorialle, Jamesille ja Laurentille.

Spoilaa Breaking Dawnia

Olenko ainoa josta tuntuu että Meyer hukkasi esim. Bellan aivan totaalisesti ensimmäisessä osasssa ? Minusta Bella oli niin epä-Bellamainen että huhhuh. Kirjan kohokohta oli ylivoimaisesti Jacobin osuus, mutta Jacobin leimautuminen Renesmeehen oli niin typerä veto että mieleni teki oksentaa. Siis jotta Bella ja Edward saisivat onnellisen lopun niin täytyy Jakellekkin kääriä joku random-rakkaus ? K A R S E A A . En vihaa Renesmeetä hahmona, hän on yksi siedettävimmistä tuttavuuksista, mutta en olisi kyllä Jakea häneen sotkenut. Ja lopun taistelu... MITÄ VITTUA SE NYT OLI ?!? Vihdoinkin kunnon tilanne oikealle rähinälle, ja mitä tapahtuu ? Aro jänistää ja kipittää häntä koipien välissä Italiaan ja kaikki ovat onnellisia. Sori Meyer, tässä tuli floppi.

Spoilaus loppuu


Ja leffasta sen verran että olen onnellinen että katsoin sen, muuten en olisin tähän ihanaan hahmoon (Jacobiin) ikinä tutustunutkaan. En väitä että Jacob olisi kirjasarjan ainoa hyvä asia, mutta melkein ainoa asia se on joka ei minua ärsytä. Mutta takaisin leffaan... Robert Pattinson hoiti osansa joissain kohtaa hyvin, mutta olihan hänelläkin omat pimeät hetkensä. Kristen Stewart oli ulkonäkönsä kohdalta ihan ok rooliin, mutta näyttelijänsuoritus jäi laimeaksi (lievästi sanottuna). Molemmat olivat liian vakavia koko elokuvan ajan, kirjassa oli paljon enemmän hymyä pelissä. Ja mitä ne olivat Taylorin päähän tunkeneet ?!  :o   Se peruukki oli H I R V E Ä !! Charlie ja muut hahmot olivat mielestäni ihan onnistuneet, mutta ennakkokäsitystähän minulla ei heistä ollut kun tutustuin kirjoihin vasta leffan kautta. Elokuva oli mielestäni liian nopeatempoinen. Bella ja Eddie olivat tunteneet toisensa n. kaksi minuuttia ja sitten jo vannoivat ikuista rakkautta toisilleen. Nitty kohdan puuttuminen kismitti minua valtavasti, se on yksi ihanimmista kohdista koko kirjassa ! Mutta kyllä leffassakin oli hyvät hetkensä. Oh, meneepä nyt negatiiviseksi... Oli kirjoissa hyviäkin kohtia, mutta nyt olen hieman valitustuulella niin siksi tällaista jäkätystä :D

Tulipa pitkä kommentti... Ennätykseni ;D Mutta jäänpä sitä vieläkin miettimään että miten Meyer on saanut loihdittua näin koukuttavan kirjasarjan..? Houkutuksen olen lukenut n. 10 kertaa, Uusikuun lähemmäs seitsemää, Epäilyksenkin jotain kuusi kertaa ja Aamunkoin kerran, enkä tiedä aionko lukea toista. Mutta näin tässä tämän päiväinen angstimielipiteeni Twilightistä ;D
« Viimeksi muokattu: 09.11.2009 17:20:24 kirjoittanut LaayR`` »
To Love, Is To Destroy

Pysy kanssani ikuisesti <3

"Love hurts, Doesn't it ?"

L: Urpo mä asun täällä !!
E:
Emmä tajunnu !