Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 198221 kertaa)

Lumous

  • ***
  • Viestejä: 332
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #80 : 12.04.2009 18:49:02 »
joo. kaikki kirjat oon lukenu muutamaan otteeseen kun mulla on ne englanniksi. kirjat oli ihan perusfantasiakamaa , ihan hyviä muttei kuitenkaan niin ihania. aiemmin aattelin et ne on suunnilleen maailman parhaita , mut nytten , alkuinnostuksen laannuttua kun aattelen niitä , niin niistähän näkee aivan selvästi että meyer on kuitenkin suhteellisen aloitteleva kirjoittaja. esimerkiksi , kun edwardia kuvaillaan , sanat on aina melkeen samat. esim ihoa kuvaillaan marmoriseksi tms. ja jotenki musta tuntuu että osassa kirjoista vaan ihqutetaan edwardin jumalallisuutta ja ihanuutta.

ja leffanki oon nähny.
täytyy kyl sanoa että se leffa oli kyllä mulle täys pettymys. huonosti toteutettu , enkä tykänny näyttelijöistäkään yhtään. se kristen stewart , must näytti siltä että sillä on koko ajan suu auki ja se yritti vaan näyttää mahdollisimman tyhmältä .. ; D
Avatar Haavalta, kiitos!

Tällipaju-

  • ***
  • Viestejä: 119
  • Vapaus on valtaa.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #81 : 14.04.2009 20:19:14 »
Ihanaa että löysin tän.. :D Elikkä musta tuntuu et Houkutus (ja muut kirjat) merkitsee mulle paljon enemmän ku muille esim. mun parhaalle ystävälle... Varsinki ku luen musta tuntuu...en osaa selittää.. Tuntuu niinku se kaikki vampyyri-höpötys olis totta.. (lievästi sanottuna tältä musta tuntuu)  Haluisin ite olla tavallaan tuossa tarinassa mukana.. :D

Ja mä oon rakastunut Edwardiin, se on aivan ihana.. En mä rakasta elokuvassa olevaa Robert Pattinsonia, vaan itse Edward Cullenia. Se on niin täydellinen, sietämättömän, taivaallisen hellyyttävä <3 Jos mä joskus saan itselleni vähääkään sellaisen miehen ku Edward ni mä oon taivaassa... Varsinki ku mä alotin lukemaan Houkustusta ja tuli ne ekat kerrat ku ne (Edward ja Bella) suuteli ja Bellalta meinas lähteä jalat alta. Ni mulla meinas kans lähteä taju vaikka makasin sängyllä ku luin sitä. Rinnassa tuntu semmonen kylmä vihlaisu ja ku se kerran oli vihlaissu, halus sen vaan jatkuvan. Nytki ku mä kirjotan tätä ja ajattelen Edwardia ni mulle tulee sellanen lievempi vihlaisu-tunne. Ku vaan kuvittelen sen kylmiä huulia  ja kylmää ihoa, niiiiiiin.....

Joskus mä toivon etten ois ostanu Houkutusta ja muita niitä kirjoja sillä sitten mun ei tarvis tuntea tätä tuskaa, tavallisuutta, kaipuutta.. Sille tunteelle ei oo oikeenlaista sanaa. Mut jos mä en ois ostanu ni mistä olisinkaan jääny paitsi.. Tää on ns. kakspiippunen juttu. Haluisin unohtaa mut en pysty enkä toisaalta haluakkaan.

Sitte tän Twilight-elokuvan tunnari - Paramore- Decode on niin siihen sopiva biisi. Ne sanatki on niin ihanat "When u think that I can´t see.. what kind of man u are..." Siinä on niin.. aah.. Aina kuulen sen radiosta ni sydäntä puristaa..


Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #82 : 15.04.2009 20:28:38 »
Twilight-sarjan luin minäkin ja myönnän, että pidän eniten kyllä Huokutuksesta.
Elokuvat on minusta tehty todella hyvin, seuraa kirjaa suht hyvin ja kertoo (mielestä) kaiken tarpeellisen
Hahmoista pidän eniten Alicesta ja Jasperista. Aivan ihania yhdessä ;D.

Tämän kaveri näytti minulle ja täytyy sanoa että aivan uskomattoman hyvin tehty. Tekijöiltä on myös muuta materiaalia (mm. Sweeney toddista)
Video
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

breathtaking

  • ***
  • Viestejä: 15
  • tähtipoika a-mollissa
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #83 : 16.04.2009 17:43:17 »
Tuntuu että olisin ainoa joka ei hirveästi välitä Houkutuksesta. Olen lukenut Houkutuksen, Uudenkuun ja muutaman kappaleen Epäilyksestä eivätkä ne minun mielestäni mitenkään tajuntaaräjäyttäviä ole. En tiedä johtuuko se suomennoksesta, mutta teksti tökkii minun makuuni vähän liikaa, enkä voi asenteelleni Meyeriä kohtaan mitään. Kirjat ilmestyvät huomattavan nopeasti peräjälkeen, liiankin nopeasti jopa, mieluummin teksti olisi hiottua kuin kiireessä viimeistelemätöntä.

Hahmot ovat melko persoonattomia, henkilökohtaisesti inhoan Bellaa, en vain kestä! Edward on luotu ah-niin-täydelliseksi, ei finnin finniä, ei yhtäkään virhettä iholla, täydellinen kroppa ja  ah-mitkä-lihakset, arrrrrrgh. Juoni on kliseinen, pikkuinen Bella rakastuu koulun upeimpaan poikaan ja tietysti tunne on molemminpuolinen, tottakai tottakai! Minua ärsyttää myös se, miten joka käänteessä Edwardin silmissä on epäilystä, vihaa, hämmentyneisyyttä, vaikka sun mitä, miten Bella voi erottaa kaikki prinssinsä tunteet hänen silmistään? Ainiin, tottakai soulmatesit sellaiset tietävät! Lisäksi ärsytystäni kirjasarjaan lisää se, miten siitä kiinnostuttiin vasta monia vuosia Houkutuksen julkaisemisen jälkeen, elokuvan myötä, ja suurin osa true-faneista lukeutunee tähän kastiin. (Täytyy kyllä myöntää että itsekin luin kirjan vasta myöhemmin, mutta elokuvaa en ole nähnyt enkä edes taida haluta.)

Kuitenkin Houkutus oli ihan positiivinen lukuelämys, mielestäni parhain näistä kolmesta.
The sky went off-white, it snowed for fourteen years
The sunlight splintered into all out darkest fears

tromedlov

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #84 : 20.04.2009 11:08:30 »
Okei, siitä vähästä, jonka olen lukenut tai paljosta, minkä olen kuullut, musta tuntuu vahvasti siltä, että Houkutuksen jälkeen koko kirjasarja menee perseelleen, mutta toihan on kuin parastakin viihdettä. Komediaa parhaimmillaan. Siis eihän tuota pysty lukemaan vakavissaan. Vampyyriperhe, joka huristelee Volvolla, jollain monster truck -renkaisella jeepillä, Mersulla ja niin edelleen ja omistaa sellaisen pikkuisen linnan, käy vähän välillä metsästämässä ja muuten lähinnä patsastelee ympäriinsä nukkumatta milloinkaan. Mulle tulee mieleen kokoelma eri leffojen kohtauksia, mitkä on niputettu yhteen. Mä olisin kyllä kaivannut glitterin joukkoon ne ruumisarkut, jossa ne olisivat nukkuneet.  ;D

Lainaus
Minua ärsyttää myös se, miten joka käänteessä Edwardin silmissä on epäilystä, vihaa, hämmentyneisyyttä, vaikka sun mitä, miten Bella voi erottaa kaikki prinssinsä tunteet hänen silmistään?

Kyllähän jos montaa kertaa kaava toistuu, alkaa oppia, että miten se menee, vaikka olisi useampiakin tunteita silmissä. Edward on just hyvä mielialavaihteluidensa kanssa. Ainakaan ei tule tylsää, kun ei tiedä millä päällä se on. ;D Ja ikuinen valvominen taitaa käydä mielenterveyden päälle. Mä mietin kanssa tuota Edwardin harrastamaa stalkkaamista. Saamari, jos joku tulisi mua vahtaamaan jatkuvasti, niin kaulimelle olisi kyllä käyttöä... juu ei, mutta kyllähän ne vampyyrit on niin ihania, että niille sallitaan mitä vaan.  :D Itse asiassa, jos tämän juoni ja tapahtumat menevät jatkossa niin kuin olen kuullut, hämmästelen miten sellainen menee kustantajalta läpi, mutta toisaalta se tarkoittaa sitä, että jopa minulla on vielä toivoa kirjailijanuralla.  ;D
« Viimeksi muokattu: 20.04.2009 11:13:28 kirjoittanut tromedlov »

Deicia

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #85 : 20.04.2009 23:09:15 »
Minun suhteeni Houkutukseen on hyvin erikoinen sikäli, että WSOY:llä työskentelevä tätini osti sen minulle heti silloin lokakuussa 2005, jolloin kirja ilmestyi. Olin silloin 11-vuotias, pahimmassa Potter-maniassa, eikä vampyyrijutut tuntuneet millään tapaa kiinnostavilta. Vieläpä, kun äiti pelotteli kirjaa lukematta, että Houkutus voisi järisyttää nuorta mieltäni, ei minulla ollut vähintäkään syytä tarttua tuohon mustapunaiseen kirjankanteen. Ennen joululomaa.

Vietimme joulua ja uudenvuoden 05-06 vaihdetta kotosalla. Useat päivistä menivät ilman minkäänlaista puuhaa, ennen kuin keksin, että voisin alkaa lueskella jotain kirjaa päivieni ratoksi. Joululahja kirjat olin toki jo lukenut joulupäivänä, joten niistä ei ollut iloksi. Niinpä käännyin kirjahyllyni puoleen ja poimin inhoten käteeni sen ainoan inhottavan kirjan, jota en ollut vielä lukenut. Luin sivun, inhosin kirjaa, luin toisen sivun, inhosin kirjaa, luin kolmannen sivun, neljännen, viidennen… Yhtäkkiä oli yö, kello oli noin neljä. Ja istuin huohottaen sängylläni kirjan takakansi edessäni. Käänsin kirjan jälleen oikeinpäin eteeni ja avasin jälleen etusivun. Se oli ensimmäinen yö minun elämässäni, jolloin en nukkunut hetkeäkään. Rakastuin kirjaan aivan älyttömästi. En laskenut sitä käsistäni loppulomalla ja kouluunkin otin sen mukaan, kun koulu jälleen alkoi.

No, pari vuotta yritin kaupata kirjaa kaikille mahdollisille tahoille. Selitin tuhat kertaa kavereille, etteivät he ole ikinä voineet lukea mitään sellaista. Ne olivat painavia sanoja Potter-addiktin suusta, mutta kukaan ei ottanut minua oikein uskoakseen. Viime vuonna Houkutus-innostus levisi meidän kouluumme muutamassa viikossa ja yhtäkkiä joka ikisellä tytöllä oli kirja kädessään. Kaikki kysyivät minulta, miksen minä lukenut massan mukana Houkutusta, eivätkä ottaneet Edward-ihkutukseltaan kuuleviin korviin sitä, että minä olin suositellut heille kyseistä kirjaa jo useamman vuoden ajan.

Rakastin kirjaa aivan valtavasti. Aihe oli mieletön, ällöttävän siirappinen rakkaustarina yli-ihanasta vampyyripojasta ja tuiki tavallisesta tytöstä. Mutta eniten rakastuin siihen, miten kirja oli kirjoitettu. Imperfekti siksi, että osa tunteistani kirjaa kohtaan katosi, kun siitä tuli niin suosittu. Olin aina kokenut kirjan jollain tapaa omakseni. Kun juuri Houkutuksen luettuani googlasin ”Houkutus Stephenie Meyer” –hakusanalla, vain muutama kohde löytyi. Sitten yhtäkkiä se olikin kaikkien myyntilistojen kärjessä.

Ikävä kyllä voin puhua kuitenkin vain suomennetuista versioista ja suomennoksista. Vasta nyt myöhemmällä iällä olen voinut edes vähän vilkaista englanninkielisiä versioita kirjasarjan kirjoista, mutta en ole rakkaan kirjasarjani viimeistä osaa viitsinyt sillä mennä pilaamaan, että olisin alkanut tönköllä englannintaidollani kääntämään. Etenkin ensimmäisen ja toisen kirjan suomennos on niin loistava, etten ole varmaan ikinä törmännyt yhtä lahjakkaaseen sanantekijään. Se on niin täysin aidon, koskettavan, liikuttavan ja todellisen oloista, että kirjat tempaa mukaansa kerran toisensa jälkeen. Epäilyksen suomennoksesta (jestas, en ole ikinä lukenut yhtä kielioppi-/kirjoitusvirhe täyteistä painettua tekstiä!) en sanokaan mitään.

Ja vielä elokuvaan jotain kantaa ottaakseni. Kävin, erittäin virheellisenä tekona, katsomassa sen sairaana. Nukahdin puolivälissä, tunsin suunnatonta särkyä ja keskittymisenpuutetta loppuvaiheella, enkä oikein muutenkaan jaksanut katsoa elokuvaa. Mutta siinä mielentilassa se oli ihan hyvä. Ei missään nimessä paras mahdollinen, mutta ihan hyvä. (Vaikka Robert Pattinson onkin kertakaikkisen iljettävä.)

Halusin siis kuitenkin sanoa, että kirja on aivan loistava ja suosittelen sitä kaikille mahdollisille lukijoille.

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #86 : 28.04.2009 19:52:49 »
Nyt on kyllä pakko tulla hehkuttamaan, että Uusikuussa Janea näyttelee Dakota Fanning. Siis aivan täydellinen siihen osaan! Eikö?  :)

Ja ettei ihan turhaksi mene, niin täytyy sanoa, että Tällipajulla ja mulla on aika samankaltaisia asioita Houkutusta kohtaan...
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Lumous

  • ***
  • Viestejä: 332
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #87 : 28.04.2009 20:55:01 »
Mun täytyy nyt vähän puoli-offata , että hyi , joku Dakota Fanning. Yksi huonoimmista näyttelijöistä ikinä. Jos Kristen Stewartia ei lasketa. Hyihyi. Sori nyt vaan. ; )

Mutta joo , oon jo kirjottanu tähän topicciin joten mun mielipiteeni kirjoista ja leffasta löytyy täält jo. Ihan ok kirjasarja , surkea leffa.

Joo ja offaan vielä sen verran että voi helevetti kun noi Toinen ulottuvuus ja Ulkoavaruus on iiihan täynnä jotain perkuleen Houkutusficcejä. Mä oon kurkkuani myöten täynnä niitä .. Huoh.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2009 21:02:57 kirjoittanut dream »
Avatar Haavalta, kiitos!

PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #88 : 06.05.2009 18:02:57 »
Pelkkää paskaa,sanoisinko. Tuo toinen ulottuvuuskin on täynnä näitä twilight-fikkejä ja ne näyttävät olevan ainoita mitä siellä ihmiset enää edes lukevat..Nämä twilight-hömppäkirjat ja elokuvat eivät saa täältä päin kyllä mtn positiivista palautetta,tätäkin keskustelua seuranneena voin sanoa että alkaa näyttää siltä että se on kaikkien angstisten teinien uusin tapa paeta todellisuutta..Eli juu,en tykkää ja sori jyrkästä mielipiteestä jos se jonkun hermoon kolahti..
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #89 : 06.05.2009 18:06:01 »
Lainaus
Pelkkää paskaa,sanoisinko. Tuo toinen ulottuvuuskin on täynnä näitä twilight-fikkejä ja ne näyttävät olevan ainoita mitä siellä ihmiset enää edes lukevat..Nämä twilight-hömppäkirjat ja elokuvat eivät saa täältä päin kyllä mtn positiivista palautetta,tätäkin keskustelua seuranneena voin sanoa että alkaa näyttää siltä että se on kaikkien angstisten teinien uusin tapa paeta todellisuutta..Eli juu,en tykkää ja sori jyrkästä mielipiteestä jos se jonkun hermoon kolahti..
Mä en voi sietää tällasta. Mielipiteen voi sanoa perustellen, mutta kun aletaan oikein loukata faneja "se on paskaa ja te saakelin angstiteinit"-tyylillä. En tiedä, oletko edes leffaa katsonut tahi kirjaa lukenut, mutta jos ei tykkää, ei tarvitse tulla faneille inisemään topiciin, jossa aiheesta keskustellaan. Palaa pinna tämmösiin.  ::)

En minäkään mene Miley Cyrus- ja Lady GaGa faneille sanomaan että ovat kumpikin artisti täyttä shittiä. Olen sitä mieltä mitä olen, eikä minun tarvitse sillä mielipiteelläni loukata muita, jos joku muu tykkää ja on vannoutunut fani. The end.

//Normaalisti en tähän topiciin eksy, koska pelkään BD-spoilauksia, mutta tämä pisti simmuun.

//Ja kyllä, mun hermoon kolahtaa jokainen liian loukkaavasti haukkuminen (mielipide, joka alkaa suunnilleen "Minä en pitänyt, koska...." ei ole sama asia, kuin haukkuminen. Haukkuminen: "täyttä paskaa" joka ei ole edes totta jos kys. sarjalta fanejakin löytyy) koska satun olemaan aika vannoutunut fani Twilightille. Sama käy, kun musiikkimieltymyksiäni, muita sarjoja (esim. HP, etc)  haukutaan.
Täällä on muutkin sanoneet suoran mielipiteensä, mutta ei ainakaan tietääkseni (en ole seurannut tätä topaa kuten sanoin ;D) tuolla paskaa-asenteella.

//Ja vielä! Lol tyksin editoida viestejä <3
Jos sattuisikin olla niin, että Twilight on "angsitsten teinien uusin tapa paeta todellisuutta" (tuota öö, ei) niin mitä sitten. Jos Twilight saa masentuneiden nuorien olon paranemaan, eikö se ole sitten hyvä juttu? Jos siis niin olisi, että Twilightia luettaisiin siksi että halutaan paeta todellisuutta :'''D Mä en vaan ymmärrä tuota sun pointtia enkä koko paskaa-asennetta, en voi ymmärtää, en.
HP:ssa paetaan enemmänkin todellisuutta, ainakin minä pakenen Tylypahkaan.

//Ja VIELÄ!
Angstinen teini = minä, 18-vuotias, my mamma ~50 -vuotias. Selvä. :) Saakelinmoista yleistystä kaikenlisäksi.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2009 18:15:17 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #90 : 06.05.2009 18:35:38 »
Lainaus
Eli juu,en tykkää ja sori jyrkästä mielipiteestä jos se jonkun hermoon kolahti..
No just näin. Vaikka on jyrkkä mielipide, niin sen voi ilmaista vähän muutenkin, kun haukkua kaikki kirjoista ja elokuvista pitävät. Tsot tsot.

Mä tulin myös järkyttämään teijän mieliä seuraavilla videonpätkillä  ;D Slashia tiedossa by Robert Pattinson.

Klik1
Klik2

Mites on? Oottekos uskollisia kirjoille, ettekä parita hahmoja muille vai meneekö erikoisemmatkin paritukset? Tää tuli mieleen, kun eksyin tonne Toiseen ulottovuuteen ja siellä oli silminkantamattomiin ficcejä Houkutuksesta. ;)

[

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #91 : 06.05.2009 18:56:09 »
Kaneli(ko se oli) linkitti minulle tuon ensimmäisen linkin ja nauroin sille, lähinnä siksi että olin nähnyt tuosta elokuvasta kuvia, joissa Robertilla_oli_järkyttävät_viikset (</3). Ja myönnän että Rob on saanut ainakin minulla tietynlaisen Edward-leiman, en pysty kuvittelemaan sitä mihinkään muuhun leffaan kuin Twilight-sagaan ;D
Jopa nykyään HP:n Robert-Cedric on aivan liian Edward.

Lainaus
Mites on? Oottekos uskollisia kirjoille, ettekä parita hahmoja muille vai meneekö erikoisemmatkin paritukset? Tää tuli mieleen, kun eksyin tonne Toiseen ulottovuuteen ja siellä oli silminkantamattomiin ficcejä Houkutuksesta
Olen tuota myös miettinyt, että sitä Edward/Bellaa tulee vähän liian paljon ihmisillä kirjoitettua – ja kun kirjoitin Emmett/Bella ja Jasper/Bella, kyllä sinne pari kommenttia tuli muotilla Ed/Bel förevö, tää paritus on outo!!!
Myönnän olevani Team!Edward, eli pidän Ed/Bel-parituksesta – kirjassa.
Fanfictionissa se yleensä maistuu aika puulta ja saattaa helposti toistaa kirjaa  (useissa ficeissä ainakin). Pidän fanfictionia aika vapaamuotoisena; vain-taivas-on-rajana, eli muut paritukset on ehdottomasti on. Etenkin kun katsoo mallia esimerkiksi Harry Potter -ficeistä, siellähän niitä erikoisia parituksia juuri löytyy, kun taas normit Harry/Ginnyt sun muut jää aika vähälle.
Itse olen kirjoittanut tasan yhden Edward/Bellan ja yhdeksi se luultavasti jääkin. Eiköhän sitä paritusta saa lukea kirjoissa ihan tarpeeksi. ;D


jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #92 : 06.05.2009 19:00:14 »
Tvailaik.

Kävin katsomaan sen ensimmäisen kerran Plevnassa, täällä Tampereella (no oliko ylläri jos kerta asun tre:llä) 6.1.2009 . Mulla on muuten se lippukin tässä ihan vieressä, kun tarkistin koska sen kävin katsomassa.
Kävin katsomaan sen Houkutuksen äidin kanssa. Se oli 14:45 näytös. En ollut lukenut kirjoja, mutta olin kuullut Houkutuksesta pientä juttua. Koska juoni vaikutti Finnkinon mukaan ihan mielenkiintoiselta, päätettiin mennä se katsomaan (ohimennen, äiti rakastaa kaikkia historiallisia sotaelokuvia ja fantasialeffoja, especially vampyres).
Kun leffa alkoi, ajattelin että okei, ihan normilta vaikuttaa. Kun leffa oli loppunut, lähdettiin ulos lumisateeseen. Oli pimeää, sillä olihan jo iltapäivä ja talvi. Hetkeen kumpikaan ei sanonut mitään, ja sitten äiti soitti isäpuolelle ja kysyi tuleeko tämä hakemaan meidät. Isäpuoli oli kuitenkin töissä vielä, ja hänellä oli silloin pitempi vuoro, meidän piti mennä bussilla. Matkalla bussipysäkille sitten ruvettiin puhumaan leffasta. Olin varma, ettei äiti olisi älyttömästi tykännyt, koska äiti ei pidä leffoissa romantiikasta (paitsi jos se on sivuosa, mutta kun Houkutuksessa se on yksi tärkeimmistä). No, äiti sanoi että rakasti elokuvaa ja meidän oli ehdottomasti pakko saada se omaksi DVD:lle, sitten kun se ilmestyy. minun mielestä leffa oli ollut myös hyvä, ja koko matkan bussipysäkille mietin juonta ja tapahtumia enkä edes huomannut kunnolla ihmisiä ja kaikkea sitä melua mitä kaupungilta voikaan lähteä.

17.1.2009 serkkuni ehdotti, että mentäisiin leffaan. Serkku sattuu katsokaas olemaan myös hyvä ystäväni, ei siis pelkkä "serkku". Äitini ehdotti Houkutusta, ja suostuin, vaikka sen olinkin jo nähnyt. Sanoin siitä serkulle, joka sanoi että sopii.
Serkkukin piti leffasta. Minä pidin sitä edelleen "ihan hyvänä".

21.1.2009 menin katsomaan sen kaverini kanssa. Hänkin piti leffasta, onhan hän suuri romantiikko. Ja hän pitää myös fantasiasta.


Nykyään olen ihan Twilight-fani, tosin "wnb"fani, koska en ole kirjoja lukenut. Meille tuli se DVD torstaina, kun äiti sen oli varannut netistä ja se tuli sitten. Oli kiva aloittaa Vappu Houkutuksella, jota sitten katselin koko viikonlopun. Katselin parhaita pätkiä ihan sikana.Äitikin ihan sekosi. En olisi kyllä IKINÄ uskonut mammasta. No jaa...

Varasin Houkutuksen, Uusikuun ja Epäilyksen. Tiedättehän varmaan, että hyllystä on aika mahdotonta niitä löytää. Minulle tuli muutama päivä sitten sähköpostia. Uusikuu ja Epäilys ovat saapunut kirjastoon, ja voin noutaa ne sieltä koska vain. Ajattelin noutaa ne vielä tällä viikolla. Houkutusta ei ole vielä tullut. Ajattelin ensin, että luen eka Houkutuksen ja etenen järjestyksessä, mutta olenhan sen jo toisaalta leffana katsellut, joten aloitan varmaankin Uusikuusta, ellei Houkutusta perjantaihin mennessä ole tullut... Mitä en kyllä usko. Jos kirjat ovat hyviä, hankin ne omaksi. En kyllä usko, että Pottereita voittavat. Suhtaudun aika kriittisesti.

Mua ärsyttää tavallaan nää jotka eivät välttämättä halua lukea Twilight -kirjoja ja katsella leffoja sen takia, kun se on nykyisin massailmiö. Ja toisaalta harmittaa, kun ne, jotka houkutuksen lukivat jo silloin kuin se ilmestyi, luullaan myös niiksi, jotka ovat nyt vasta ruvenneet ihkuttamaan kyseistä kirjasarjaa ja leffaa. Kyllähän niinkin voi käydä.

Rosalie/Emmet <3

ja sitten vielä. PunKy, mielipiteesi oli aika raju ja turhan hyökkäävä. Komppaan Rebecca Lupinia, faneja ei tarvitse loukata ja väittää, että se olisi uusi tapa angstata. Ehkä joillekin, mutta uskon, ettei läheskään kaikille.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

willow

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #93 : 06.05.2009 19:11:01 »
Eiks ton leffan nimi oo Little Ashes? Sehän kertoo Salvador Dalísta, eiks jeh. Olis ihan mielenkiintoista nähdä, miten R-Pattz selviää tollasesta roolista. Saa nähdä, tuleeko teattereihin, sen verran indieleffaks tota on luonnehdittu...

Mua on jo pitkään hämännyt just se, että suuuuuuuuri osa Twilight-ficeistä on Edward/Bellaa. Mitä oon huomannut, useimmiten kirjojen/leffojen/vastaavien suhteen pääparista kirjoitetaan ihan mukavasti, mutta jos sarja on suosittu niin yleensä niitä muillakin parituksilla varustettuja ficcejä löytyy runsaasti. Aika usein jotain fanon-paritusta on paljon enemmän ku canonia. Miksei Twilightissa oo näin. D: Voisin jopa muita parituksia lukeakin, E/B on mulle niin... ääh... Jo esim. canoneista Rosalie/Emmett on mun mielestä mielenkiintoisempaa, tykkään etenkin Rosaliesta hahmona.

PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #94 : 06.05.2009 20:25:29 »
//Ja kyllä, mun hermoon kolahtaa jokainen liian loukkaavasti haukkuminen (mielipide, joka alkaa suunnilleen "Minä en pitänyt, koska...." ei ole sama asia, kuin haukkuminen. Haukkuminen: "täyttä paskaa" joka ei ole edes totta jos kys. sarjalta fanejakin löytyy) koska satun olemaan aika vannoutunut fani Twilightille. Sama käy, kun musiikkimieltymyksiäni, muita sarjoja (esim. HP, etc)  haukutaan.
Täällä on muutkin sanoneet suoran mielipiteensä, mutta ei ainakaan tietääkseni (en ole seurannut tätä topaa kuten sanoin ;D) tuolla paskaa-asenteella.
//Ja VIELÄ!
Angstinen teini = minä, 18-vuotias, my mamma ~50 -vuotias. Selvä. :) Saakelinmoista yleistystä kaikenlisäksi.


No tässähän oli tarkoitus ilmaista oma mielipiteensä asiasta ja mun mielestäni se on paskaa (huom. minun mielestäni). Eli et voi sanoa ettei se ole totta jos itse pidät jostain ja minä en koska siinä on vain mielipiteet eikä mtn totuuksia.. Tykkäile sä siitä vaan ihan rauhassa mutta itse olen tyytyväinen ettei tarvitse enää ikinä nähdä tuota leffaa..Ja näin btw,tarinassa ei ole mtn omaperäistä ja näyttelijät olivat puisevia ja surkeita.. Tyypillistä teinimeininkiä. Tuolta ohjaajalta nyt olisi odottanut enemmän sen 13 leffan jälkeen mutta leffa vaikutti muutenkin raakileelta.Varsinkin se loppukohtaus missä Bella sätki ja näytti muutenkin valmiilta lähtemään parantolaan kirvoitti kunnon naurut..

No kyllähän 18-vuotias vielä on aika  teini,äidistäsi en tiedä,kai sitä lapsettaa..
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #95 : 06.05.2009 20:35:38 »
Punky, toivottavasti luit

Lainaus
No just näin. Vaikka on jyrkkä mielipide, niin sen voi ilmaista vähän muutenkin, kun haukkua kaikki kirjoista ja elokuvista pitävät. Tsot tsot.

Et vähän rispektiä ihmisiin, jotka kys. sarjasta tykkää. Paskaks haukkuminen ei ole mielipide vaan sillä sä yrität välttämättä tulla tähän keskusteluun tuoda joko jotain typerää dramatiikkaa koska tahdot olla erilainen tässä keskustelussa. En olis kyllä mitään sanonu, jos olisit perustellut, jota et nyt vikassakaan viestissäs tehnyt. Näyttelijät surkeita? Juoni surkea? Perusteles se.

Lainaus
Varsinkin se loppukohtaus missä Bella sätki ja näytti muutenkin valmiilta lähtemään parantolaan kirvoitti kunnon naurut..
Hassua, nimittäin mielestäni Kristen Stewart on tähän asti ainoa, joka on sätkinyt parhaiten ikinä. Tarkoitan nyt sitä, että yleensä kun elokuvissa tulee kohtaus jossa sätkitään (nimenomaan sätkitään, jos kirjaa olet lukenut, siinä kerrotaan miksi) ja peräti huudetaan tuskasta ja pelkästään katselijana tulee voi häpeä -olo, kun taas Kristenin esityksessä ei tullut, pikemminkin kyseinen kohtaus lienee yksi lemppareistani.

Edelleen, kuten Lallu sanoi, mielipiteen voi sanoa, mutta haukkuminen mm tuo paskaksi haukkuminen ei liene mitää mielipidettä. Minusta kun se leffa ei ole mitään ruskeaa ulostetta. :)

Lainaus
No kyllähän 18-vuotias vielä on aika  teini,äidistäsi en tiedä,kai sitä lapsettaa..
Jos luit muidenkin viestejä kuin minun, huomasit että jainan äiti näytti leffasta pitävän myös, eikä hän kuulemma normaalisti pidä mistään romanttisesta, eli eiköhän tässä nähdä että omaa äitiäni ei lapseta, kiitos vain. ;)
Ja enpä tiedä, ei ikä numeroina viittaa koskaan varmasti, kuka on teini ja kuka ei. Lähinnä teinimäistä on tuollainen fanien silmillepomppiminen ja fanien nimittely+haukkuminen.

Ohjaaja suoriutui myös hyvin, ainakin itse kirjailija Stephenie Meyer taisi olla juurikin sitä mieltä myös, eli eiköhän se paljasta aika paljon. Mielipiteitä on monia, mutta edelleen olen sitä mieltä, että paskaksi haukkuminen ei ole mielipide vaan sillä yritetään vaan pahoittaa toisten mieltä ja hyppiä silmille väkisin. Ja saada huomiota.

//
Lainaus
Jos sattuisikin olla niin, että Twilight on "angsitsten teinien uusin tapa paeta todellisuutta" (tuota öö, ei) niin mitä sitten. Jos Twilight saa masentuneiden nuorien olon paranemaan, eikö se ole sitten hyvä juttu? Jos siis niin olisi, että Twilightia luettaisiin siksi että halutaan paeta todellisuutta :'''D Mä en vaan ymmärrä tuota sun pointtia enkä koko paskaa-asennetta, en voi ymmärtää, en.
Niin että, jos puhut totta, niin Twilighthan on kaksinkertaisesti vielä parempi juttu. Masennusta kun ei noin vaan hoideta ja jos masentuneet saavat Twilightista apua niin vau. Ei sellasta apua ihan heti saada edes isoilla rahasummilla. ;D
« Viimeksi muokattu: 06.05.2009 20:40:33 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Saasta

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #96 : 06.05.2009 20:50:32 »
Koska tykkään siitä leffasta ihan simona niin pakko valittaa <3
Lainaus
No tässähän oli tarkoitus ilmaista oma mielipiteensä asiasta ja mun mielestäni se on paskaa (huom. minun mielestäni). Eli et voi sanoa ettei se ole totta jos itse pidät jostain ja minä en koska siinä on vain mielipiteet eikä mtn totuuksia..
Rebe kai tarkotti sitä että ei voi sanoa jonkin olevan 'pelkkää paskaa', sillä kyllähän siitä tosi moni tykkää :'3 se, että se siun mielestä on pelkkää paskaa, on toki siun oma asia. Mielipiteet pitäis aina perustella hyvin, ekassa viestissä ei ihan se periaate onnistunu mutta toisessa alkaa jo näyttää paremmalta. Tosin miun mielestä näyttelijät oli hyviä vaikka itekin nauroin Kristenin sätkimiselle, ei siksi että se olis ollu huonosti näytelty vaan koska se näytti hassulta.
Lainaus
No kyllähän 18-vuotias vielä on aika  teini
Riippuen mistä kulmasta kattoo. Periaatteessahan 19-vuotiaaksi ollaan teinejä, koska sehän tulee siitä -teenistä esim. eighteenin perässä, mut teinillä kai enemmän nykyään käsitetään ihmisiä siihen tyyliin 15-vuotiaaksi asti :E

ps. Oliko täällä tarkotus ilmaista oma mielipiteensä? Tai siis, eikö tarkotus oo keskustella aiheesta?  ::)

Kysäsen vielä kirjoja lukeneilta että onko se miten vaikeeta englantia? Voisin ottaa kesäprojektiks lukea ne loputkin.

> Saasta


raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #97 : 06.05.2009 21:04:54 »
Minäkin sitten luin Houkutuksen ja jos nyt suoraan sanotaan, odotin enemmän. Mietin, että mikä siinä oli se, johon niin monet samastuvat. Miksi Stephenie Mayer on seuraava J.K Rowling? En kyllä löytänyt vastausta tähän kysymykseen. Kirja oli suhteellisen hyvin kirjoitettu, mutta juonella ei ollut minulle mitään annettavaa (tiedä sitten, johtuuko siitä,että tiesin kirjasta aika paljon vaikken ollut sitä edes lukenut... :D)
Kritisoin koko kirjaa ennen kuin edes luin. Nyt minulla on sentään lukukokemus takanani. Olen lukenut huonompiakin, mutta minusta Houkutus ei yltänyt läheskään Potterien tasolle.. ;D  Minun mielestäni. En oikein osaa perustella tätä mielipidettä. Kirja tuntui liian... tavalliselta? No kuitenkin, ei iskenyt, ainakaan hirvittävän lujaa. Katsotaan jos lukisin seuraavat osat, niitä kehutaan hieman paremmiksi kuin Houkutus?

No anygays, toivottavasti kukaan ei vedä herneenpalkoa nenäänsä tästä.  ;)
in the bleak midwinter

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #98 : 06.05.2009 21:12:59 »
raitakarkilla oli hyvä esimerkki siitä, mitä tarkoitin, mikä on hyvin kerrottu oma mielipide. :D Siis perusteltu, ei mitään "paskaa".

Lainaus
Miksi Stephenie Mayer on seuraava J.K Rowling?
En kyllä usko, että Meyeristä koskaan tulee seuraavaa J.K.Rowlingia. Rowling on kuitenkin paljon tunnetumpi ja "rakastetumpi". Vaikka Meyerin kirjoitustavasta pidänkin, Rowling kuvailee HP:ssa asioita paremmin.
Mutta kun aloin lukea Hostia, huomasin, että myös Meyer osaa kuvailla (vaikkakin ei edelleenkään yhtä hyvin kuin Rowling ;)) Mietin, mahtaako "niukasti kuvailtu" Houkutus-sarja olla siksi laimeasti kuvailtu, koska se on nuorten kirja? Jos Meyer ajatteli, ettei nuoret "jaksa" lukea liian tarkkaan kuvailtua tekstiä (tämä pitää omalla kohdallani ihan paikkansa. Rowlingin tekstit menevät joskus ihan ohi, ei tosin niin pahasti enää).
Kun taas the Host (loistava kirja, enkä ole lukenut vielä edes loppuun) on aikuisille suunnattu, ja kuvailu parempaa.

Lainaus
Olen lukenut huonompiakin, mutta minusta Houkutus ei yltänyt läheskään Potterien tasolle..  Minun mielestäni. En oikein osaa perustella tätä mielipidettä. Kirja tuntui liian... tavalliselta?
Olen kyllä samaa mieltä :D Harry Potterissa oli niin paljon erilaista sälää, juonenkäänteitä, pieniä yksityiskohtia, jotka selvisivät myöhemmin, kun Houkutus on paljon yksinkertaisempi, lähinnä siksi että koko ideahan perustuu pelkästää vampyyrin ja ihmistytön väliselle suhteelle, eli mitään sen kummallisempaa ei voisi siltä idealta odotaakaan.

Lainaus
ps. Oliko täällä tarkotus ilmaista oma mielipiteensä? Tai siis, eikö tarkotus oo keskustella aiheesta?
Samaa minäkin mietin kyllä...


///Muokkaan tähän kun en kehtaa enää kirjoittaa uutta viestiä D: ennenkuin on pakko
Lainaus
Minunkin pitäis tuo Vieras lukea. Se on kuulemma saanut oikein hyvää palautetta?
On saanut hyvää palautetta. Vaikkakin muutamat väittää että Meyer on matkinyt Stephen Kingiä, itse kirjailijakin väitti sitä, mutta leimattiin ylimielisyydeksi, että the Host ei liipannut lähellekään Stephen Kingin kirjaa. Kyselin Twilight-foorumilla tästä kirjasta, että viitsiikö sitä lukea, kun scifistä en pidä ja kirjan lukenut vastasi, että se kirjahan on suunnattu niille, jotka eivät sci-fistä pidä (erityisemmin).
Ihan mielenkiinnosta päätin kirjan hankkia kaupasta ja samaa mieltä olen, että sehän on sci-fi -kirja, mutta suunnattu niille jotka eivät siitä genrestä pidä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2009 21:25:41 kirjoittanut Rebecca Lupin »


raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #99 : 06.05.2009 21:20:03 »
Lainaus
Mietin, mahtaako "niukasti kuvailtu" Houkutus-sarja olla siksi laimeasti kuvailtu, koska se on nuorten kirja? Jos Meyer ajatteli, ettei nuoret "jaksa" lukea liian tarkkaan kuvailtua tekstiä (tämä pitää omalla kohdallani ihan paikkansa. Rowlingin tekstit menevät joskus ihan ohi, ei tosin niin pahasti enää).
Kun taas the Host (loistava kirja, enkä ole lukenut vielä edes loppuun) on aikuisille suunnattu, ja kuvailu parempaa.
Mullakin oli sama juttu, jos oli paljon kuvailua, niin keskittymiskykyni herpaantui ja jotkut kohdat luin 'hauki on kala' -periaatteella 8D Azkabanin Vanki oli ensimmäinen Potter-kirjani, jonka luin siinä kymmenvuotiaana. Jotkut kohdat menivät todellakin ohi  ::) (Tämä ei mennyt aiheen ohi? :--p)

Minunkin pitäis tuo Vieras lukea. Se on kuulemma saanut oikein hyvää palautetta?



in the bleak midwinter