Kirjoittaja Aihe: Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin  (Luettu 199500 kertaa)

PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #100 : 07.05.2009 11:48:31 »
Jos luit muidenkin viestejä kuin minun, huomasit että jainan äiti näytti leffasta pitävän myös, eikä hän kuulemma normaalisti pidä mistään romanttisesta, eli eiköhän tässä nähdä että omaa äitiäni ei lapseta, kiitos vain. ;)
Ja enpä tiedä, ei ikä numeroina viittaa koskaan varmasti, kuka on teini ja kuka ei. Lähinnä teinimäistä on tuollainen fanien silmillepomppiminen ja fanien nimittely+haukkuminen.

Ohjaaja suoriutui myös hyvin, ainakin itse kirjailija Stephenie Meyer taisi olla juurikin sitä mieltä myös, eli eiköhän se paljasta aika paljon. Mielipiteitä on monia, mutta edelleen olen sitä mieltä, että paskaksi haukkuminen ei ole mielipide vaan sillä yritetään vaan pahoittaa toisten mieltä ja hyppiä silmille väkisin. Ja saada huomiota.

Ja jos sinäkin haluat ilmaista mielipiteesi asiasta niin voisit keksiä vaihtoehtoisia sanoja ja lauseita tuolle jatkuvalle "silmille pomppimiselle" ;). Ja tottakai se on mielipide jos jotakin haukkuu paskaksi,sehän on sama kuin sanoisi ettei todellakaan pidä kyseisestä rainasta+kirjoista. Ehkei yhtä korrektisti muotoiltuna mutta kuitenkin..Enkä mielestäni ole täällä kenenkään silmille hyppinyt,ilmaisin vain kantani asiaan omalla tavallani. Eikä kaikkea tarvitse ottaa niin helvetin vakavasti,nettipalstalla kun ollaan :D Mutta jos jonkun elämään tulee kolhu siitä että joku arvostelee heidän suosikkikirjaansa tai elokuvaansa netissä niin ehkei siellä kannattaisi käydä ollenkaan..
  Itse taas fanitan heroesia eikä se hermoon kolahda jos joku sanoo että se on shaibaa koska itse pidän siitä joten mitä väliä? Jokainen saa olla sitä mieltä mitä on ja itse olen ainakin tottunut puhumaan suoraan ja ottamaan myös samankaltaista palautetta vastaan. Ei tarvitse olla niin herkkänahkainen ;)
  Ja vielä kommentoidakseni itse kirjaa: Onko mtn typerämpää kuin päivänvalossa kulkevat vampyyrit? Tietysti tässä on varmasti ajateltu että se mahdollistaa enemmän asioita mutta silti,hölmöä. Sehän vie koko idean vampyyrina olosta,eikö sitten olisi voinut keksiä jtn muuta kuin juuri vampyyrit koska sehän koko vampyyrina olossa on se pointti. Juodaan verta ja liikutaan pimeän turvin mutta ei..Ja kuka haluaa käydä koulua ikuisuuden?
 
 Eräs leffakriitikko myös kitetytti elokuvan hyvin: "Nätit naamat, kiva musiikki ja keskinkertaiset maisemat eivät kuitenkaan riitä tekemään kaksituntisesta elokuvasta viihdyttävää, jos kerrottavaa on vain tunnin verran. Juoni on kömpelö ja hidas. Toivottoman paljon aikaa käytetään itsestäänselvien asioiden selittämiseen ja lopulta vaivalla rakennetut mystiset hahmot rikotaan tahattomalla komiikalla" ja "Tämän elokuvan yhteydessä ei juurikaan voida puhua näyttelijäsuorituksista, sillä rooleissa nähdään vaatteisiin puettuja puupökkelöitä, jotka latovat kornia dialogia kuin kirjasta lukien. Elokuvan tarina on lisäksi niin naurettava, että käsikirjoitus lienee koottu ala-astelaisten ensimmäisistä ainekirjoituksista koulun talonmiehen vastatessa elokuvan ohjauksesta ja roolituksesta.". Itse en olisi paremmin voinut kirjoittaa..Juuri tuota "puupökkelöintiä" tarkoitin puhuessani siitä kohtauksesta jossa Bella sätkii ja kiemurtelee,se näyttää niin epäaidolta ja typerältä että oli pakko nauraa..Myös tämä arvostelu osui mielestäni ihan nappiin:"Twilightissa ei esiinny vampyyreja, vaan keijukaisia, jotka luulevat olevansa vampyyreja. Keijukaisilla ei ole mitään vampyyrien heikkouksista. Auringonvalossa he eivät viihdy, koska se saa heidän ihonsa kimaltelemaan timanttien lailla. Keijukaiset eivät osaa vampyyrien perinteisiä loitsuja, eikä heillä ole pitkiä kulmahampaita. Keijukaiset taitavat keijutaiat, kuten ajatusten lukemisen ja tulevaisuuden ennustamisen. Tutustumme läheisimmin yli satavuotiaaseen keijuun nimeltä Edward. Edward tykkää sakkolihasta ja syvällä sisimmässään tahtoisi hakata pikkutytön palasiksi, mutta omaa toki itsehillintää."
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 12:08:32 kirjoittanut PunKy »
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Sescu

  • ***
  • Viestejä: 153
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #101 : 07.05.2009 14:27:16 »
Ahaa, täällä on meneillään Twilight-kiista. Mikäs sen miellyttävämpää. Liittyisin toki itsekin mukaan, mutta kiihdyn aina niin paljon ettei se ole enää terveellistä. :-D Varsinkin täysin asiattomista ja ala-arvoisista kommenteista. Mutta pakko sanoa se, että mikäli ei Twilightista (tai mistään muustakaan vastaavasta) pidä, onko tämän mielipiteen julkituominen täysin pakollista? Siinä kun käy kuitenkin niin, että fanit hyökkäävät kimppuun.

Saasta:
Lainaus
Kysäsen vielä kirjoja lukeneilta että onko se miten vaikeeta englantia? Voisin ottaa kesäprojektiks lukea ne loputkin.

Minusta eivät ole kovin vaikeaa englantia. Pottereissa on kyllä vaikeampaa, kun siinä on niitä kaikennäköisiä kummallisuuksia, ja ellei ole ensin lukenut samaista kirjaa suomeksi, voi niiden selvitteleminen olla hankalampaa. :--D Ainakin minulle. Mutta siis, olen lukenut kolme ekaa kirjaa suomeksi ja englanniksi, BD:tä en vielä, voin sanoa että kyllä siitä selvän saa. Ja jos jollakin muulla kielellä lukee kirjoja kuin omalla äidinkielellä niin pääasiahan on se, että ymmärtää ainakin pääkohdat, jokaista sanaa nyt tuskin tarvitsee sanakirjasta etsiä, siinä menisi ikuisuus. :--D Joten suosittelen lämpimästi lukemaan englanniksi, itse tykkäsin niistä versioista jopa hieman enemmän kuin suomennetuista. ;--)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 14:29:34 kirjoittanut Sescu »
- Hey, babe, I flew back.
- You flew all night? Why?
- I forgot to tell you something on the phone: I love you.
- You flew back to tell me that?
- Can you think of a better reason?
- No, I can't. You have meant more to me than any man I have ever known.

Silinteri

  • Ankkakonna
  • ***
  • Viestejä: 348
  • Voittamaton poika
    • Ananasmania
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #102 : 07.05.2009 15:12:01 »
Lainaus
Mutta jos jonkun elämään tulee kolhu siitä että joku arvostelee heidän suosikkikirjaansa tai elokuvaansa netissä niin ehkei siellä kannattaisi käydä ollenkaan..
Tuskin tässä on kyse siitä, että jonkun elämään tulee perusteettomasta mielipiteenesittämisestäsi kolhu. Vaikka sinun mielestäsi olisi täysin sopivaa ja ok tulla haukkumaan toisten pitämä kirjasarja paskaksi, toisten mielestä se ehkä ei ole ok. Varsinkaan ilman niitä kunnollisia perusteluita. Ja muuten, äidinkielenopettajani, ~50 vuotta, taitaa myös lukeutua niiden angstisten teinien joukkoon.

Lainaus
Jokainen saa olla sitä mieltä mitä on ja itse olen ainakin tottunut puhumaan suoraan ja ottamaan myös samankaltaista palautetta vastaan. Ei tarvitse olla niin herkkänahkainen
Suoraan saa tietenkin puhua, mutta suoran puheen ja asiattoman haukkumisen ero on siinä, että ensimmäiseksi mainitussa on mukana perusteluja. Ja ei, en usko, että tässä kukaan herkkänahkainen on, eiväthän huomiosi kehenkään meistä kohdistuneet, mutta varmasti, jos tulet tuonlaisilla kommenteilla topicciin, joka onj täynnä kyseisen sarjan faneja, jotkut nousevat varpailleen.

Lainaus
Sehän vie koko idean vampyyrina olosta,eikö sitten olisi voinut keksiä jtn muuta kuin juuri vampyyrit koska sehän koko vampyyrina olossa on se pointti. Juodaan verta ja liikutaan pimeän turvin mutta ei..
Lainaus
Twilightissa ei esiinny vampyyreja, vaan keijukaisia, jotka luulevat olevansa vampyyreja. Keijukaisilla ei ole mitään vampyyrien heikkouksista.
Mun mielestä Twilighteissa juuri tämä on hyvä asia, vampyyreja on, mutta ne eivät ole niitä kliseisiä valkosipulitorahampaita suoraan kreivi Draculan kammioista. Periaatteessa Twilight-vampyyrit ovat Meyerin luomia fantasiahahmoja, jotka on rakennettu vampyyrimyytin päälle. Kyseisen sarjan keveys pienenisi varmasti roimasti, jos vampyyrit olisivat niitä perinteisen kauhun vampyyrejä.

Lainaus
Minusta eivät ole kovin vaikeaa englantia. Pottereissa on kyllä vaikeampaa, kun siinä on niitä kaikennäköisiä kummallisuuksia, ja ellei ole ensin lukenut samaista kirjaa suomeksi, voi niiden selvitteleminen olla hankalampaa.
Olen itsekin lukenut Twilightit englanniksi, ne eivät todellakaan ole hankalaa ja tekstin ymmärtää, vaikkei joitain yksittäisiä sanoja tietäisikään. Ehkä ainoa sellainen sana, joka vastaa HP-maailman kummallisuuksia jossain määrin, on imprint, leimaantua. Ja Meyer käyttää _erittäin paljon sanaa murmur. :'D
▲   ▲   what is a man but the sum of his memories? we are the  stories we live! the tales we tell ourselves!

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #103 : 07.05.2009 16:16:32 »
Periaatteessa voisin sanoa, että komppaan Sescua ja Silinteriä, mutta päätän nyt taas vaihteen vuoksi kirjoittaa ihka oman viestin.

Ja muuten, käytin silmille pomppimista peräti kaksi kertaa. :) Joka on muuten myös silmille pomppimista, että arvostelee toisen kirjoitustapaa. En minäkään arvostellut kirjoitusvirheitä + pilkkuvirheitä, etc. mitä sinun viesteissäsi luki, enkä ole arvostelemassa vieläkään. ;) Koska sain viestistä selvää, joten minulla ei ole mitään hinkua sitä arvostella.

Silinteria komppaan erityisesti tuossa vampyyri-asiassa. Minä en ole erityinen vampyyrifani, vaikka kiehtovia otuksia toki ovat, mutta minusta on erityisen hienoa että Meyer on rakentanut "omat" fantasiahahmonsa vampyyrien taustalle. Ja sehän se idea onkin, että Meyerin vampyyrit ovat täydellisiä. Kirjan lukeneet kyllä huomaavat sen idean.
Onhan Meyerin ihmissudetkin kaukaa "oikeista ihmissusista" eikä niistä valiteta yhtään, niinkuin vampyyreista.

Ja kritiikot nyt eivät keksi koskaan mistään muusta hyvää sanottavaa kun itsestään. Minusta Potter-leffat ovat kaikki älyttömän hyviä, mutta kriitikot antavan arvosanaa tyylillä yksi ja puoli (no eivät ihan, vähän liioiteltuna mutta silti, got the point).

Lainaus
Varsinkin täysin asiattomista ja ala-arvoisista kommenteista. Mutta pakko sanoa se, että mikäli ei Twilightista (tai mistään muustakaan vastaavasta) pidä, onko tämän mielipiteen julkituominen täysin pakollista? Siinä kun käy kuitenkin niin, että fanit hyökkäävät kimppuun.
Samaa mieltä. Mielipiteen saa ja pitääkin tuoda julki, kuten raitakarkki asiallisesti sen toi, mutta mielipiteen sanominen "minä en pidä" on täysin eri asia, kuin että "twilight on paska".
Voi, olisipa tromedlov perustelemassa tämän asian, perusteli aikoineen yleistopicissa sen niin loistavasti. Sillä on väliä, kuinka sen mielipiteen tuo julki.

Lainaus
Itse taas fanitan heroesia eikä se hermoon kolahda jos joku sanoo että se on shaibaa koska itse pidän siitä joten mitä väliä? Jokainen saa olla sitä mieltä mitä on ja itse olen ainakin tottunut puhumaan suoraan ja ottamaan myös samankaltaista palautetta vastaan. Ei tarvitse olla niin herkkänahkainen
Niin no, samahan käy periaatteessa myös siinä, että jos sinua loukataan: haukutaan rumaksi tai tyhmäksi tai mitä tahansa, etkä loukkaannu, niin thats it. Jotkut eivät ota sitä loukkauksena, jotkut taas ottavat, se on aika yksilöllistä. Minä loukkaannun äärimmäisen vahvasti, jos joku arvostelee ulkonäköä, taitoa (esimerkiksi piirroksiin sanoo "onpa paskaa", kun taas "minä en pidä tästä" on ihan kelpo kommentti perusteluineen) ja tässä tapauksessa makua, eli lempisarjaa. Sinähän nyt loukkaat ja pilkkaat meidän makuamme: koska Twilight on paska, meidän makumme on paska. Kun taas jos sanoisit kuten raitakarkki, ettei hän pidä Twilightista, koska..... osoitat kommentin elokuvalle, että sinä et pidä siitä, et loukkaa fanien makua, vaan kerrot ettet yksinkertaisesti omasta maustasi, ettet pidä.
Tiedän, selitykseni kuulostaa äärimmäisen monimutkaiselta :D
Ja kyllä, nyt minä toistan sanaa maku, sillä en keksi mitään synonyymia sille, pilkkaa viestiäni rauhassa, jos se yhtään helpottaa. : D

Minäkään en mene Irc-gallerian hip hop -musiikin yhteisöön sanomaan, että tämä musiikki on täyttä shittiä, en pidä yhtään. Miksi se heitä kiinnostaisi? Miksi menisin siihen yhteisöön kommentoimaan, kun voin yhtä hyvin pitää sen asian omana tietonani ja olla loukkaamatta faneja (ja vältyn samalla mustalta silmältä)?
Ja musiikista vielä puheenollen – eikö musiikki ole todella yleinen "todellisuutta pakenemis"-tapa? Ihan tasolla "musiikki pelasti elämäni"? Miksei musiikkia sitten mollata yhtä rankasti kun Twilightia näköjään, jos se kuulemma on angstisten teinien pakenemistapa?

Lainaus
Mutta jos jonkun elämään tulee kolhu siitä että joku arvostelee heidän suosikkikirjaansa tai elokuvaansa netissä niin ehkei siellä kannattaisi käydä ollenkaan..
Voi, kun tämä toimisi kaikessa. Siis että voisi pysyä poissa netissä ja esimerkiksi koulusta, välttyäkseen loukkauksilta. Ja arvostelemisessa ei ole pahaa, jos sanoo mielipiteensä, mutta kuten jo tässä muutamaan otteeseen toistin, mielipiteen sanominen ja paskaksi haukkuminen on täysin eri asia.

Lainaus
Olen itsekin lukenut Twilightit englanniksi, ne eivät todellakaan ole hankalaa ja tekstin ymmärtää, vaikkei joitain yksittäisiä sanoja tietäisikään.
Minulla on niin surkea englanti, etten ymmärrä paljon mistään mitään kun yritän niitä englanniksi lukea. Olen niin kateellinen niille, jotka pystyvät kirjoja yleensäkin lukea englanniksi ja vielä ymmärtäävät kaiken.  :-\

Piti sanoa vielä jotain mutta unohtu. Onneksi on rakas edit-nappula, mitä voi tarvittaessa klikata  :-*


Saasta

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #104 : 07.05.2009 18:50:46 »
Sanon nyt tälleen ei-ollenkaan-aiheeseen-liittyen, että pieni hajoaminen kun EMP -lehestä pystyy nykyään tilaamaan Twilight-kamaa :'D tai siis ei siinä mitään muuta kun että EMP on vissiinki Euroopan suurin rockpostimyyntijuttu :'D Siellä oli Twilight-kaulakoruja ja paitoja ja huppareita. Miun lemppari oli ehdottomasti sparkling Edward <3 Tuolta niitä jos kiinnostaa, hinnat on silleen 5€-55€ + postikulut ja tuo kauppa on tosi luotettava (Suomen puolesta sitä hoitaa Jukka Nevalainen ja se voitti just Vuoden Nuori Yrittäjä -palkinnon... offoff).
Lainaus
Onko mtn typerämpää kuin päivänvalossa kulkevat vampyyrit?
On; kirjailijat, jotka käyttävät valmiiksi suunniteltuja hahmoja kun eivät jaksa keksiä omilleen mitään jännittäviä erikoisominaisuuksia :') Eikö elämä olis tylsää jos jokaisella superherolla ois samat voimat? Tai siinä siun lempisarjassa Heroesissa, eikö se ois ihan typerää jos niistä jokainen ois samanlainen.
Lainaus
Edward tykkää sakkolihasta ja syvällä sisimmässään tahtoisi hakata pikkutytön palasiksi, mutta omaa toki itsehillintää.
Bellahan toisaalta on jo yli 16, eikö? Eli eihän se enää sakkolihaa ole  ;) Ja eikä se haluaisi hakata sitä palasiks, juoda sen veret vaan.

> Saasta

// Vampyyrejähän ei kuulemma oo ollenkaan olemassa, joten mistä sitä tietää millasia ne oikeasti on? Entä jos ne oliskin auringossakimaltavia kilttejä vampyyreja? :') Jos oot koskaan kuullu esim. semmosesta kuin Darren Shan, ni siinä Crepsley hyvin sanoo että ne kulmahampaat ja risti-/valkosipulijutut on vaan keksitty, oikeat vampyyrit on ihan erilaisia kuin mitä niissä kirjoissa sanotaan.
Ja niin, se mielipide se vaan on niin hyvä hyväksytään varmaan paremmin sarjan fanien keskuudessa, koska se niistä itestäänkin on hyvä ja ne tietää miks ne ite siitä tykkää. Jos meet sanomaan sarjan vihaajille että Twilight on paska, kyllä ne sen ymmärtää perustelemattakin :')
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 19:21:55 kirjoittanut Saasta »

PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #105 : 07.05.2009 19:14:32 »
Miksei tämä kirjailija sitten ole voinut keksiä kokonaan omia fantasiahahmojaan vaan lähtee rakentelemaan niitä jo valmiiksi luotujen pohjalle? Sehän siinä juuri onkin typerää kun kirjailijan oma mielikuvitus ei tähän näytä riittävän. Sitäpaitsi näissä valmiissa hahmoissa (vampyyreissa,ihmissusissa) on jo ne tietyt kriteerit,ominaispiirteet sun muut jotka pitäisi silloin pystyä säilyttämään jos niistä mielii kirjoittaa. Ja täällähän nimenomaan piti keskustella twilightista ja minä kerroin mitä mieltä siitä olen. Ja taas kerran,kun sen jo olen kahteen kertaan perustellutkin kun sitä niin kovasti halusitte niin sitten sanotaan etten ole perustellut "tarpeeksi hyvin". Tämähän se ongelma juuri onkin fanien keskuudessa,ei voida objektiivisesti keskustella mistään koska tämä kirjasarja ja elokuvat ovat liian lähellä sydäntä ja silloin perustellutkin vastaukset eivät kelpaa vaan odotetaan että ilmaisisin itseäni "korrektisti" tyyliin:" Nojoo,en tykkää. Kai se ihan ok on sen ja sen takia". Tälläinen viesti jätetään huomiotta jo latteutensa puolesta. Muutenkin mielestäni ihan turha alkaa vaahdota siitä ettei (näköjään) yksi ihminen täällä pidä twilightista ja ilmaisee sen melko brutaalisti.

Toinen kummallinen asia on se,että yleensä näiltä ihmisiä jotka kyseisestä asiasta pitävät,ei odoteta minkäänlaisia perusteita miksi he jostain pitävät. Vastaukseksi kelpaa "noku se vaan on niiiin hyvä" ja muut fanit nyökyttelevät tyytyväisenä vieressä. Sitten kun joku sanoo että se on paskaa (=ettei pidä) niin sitten heti kauhea hyökkäys: "OMG,mikset?! perustele heti tuo röyhkeä väittämäsi! ". Mielestäni minun ei tarvitse selittää sitä sen kummemmin. Jos totean että se on paskaa minun mielestäni niin sitten se on ja jos se teidän mielestänne on jtn yberihanaa niin that's it,en minä siihen mtn perusteluita vaadi. 
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 19:32:35 kirjoittanut PunKy »
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #106 : 07.05.2009 19:45:27 »
Lainaus
Miksei tämä kirjailija sitten ole voinut keksiä kokonaan omia fantasiahahmojaan vaan lähtee rakentelemaan niitä jo valmiiksi luotujen pohjalle? Sehän siinä juuri onkin typerää kun kirjailijan oma mielikuvitus ei tähän näytä riittävän.
Siis oletko sitä mieltä että Meyer ei saa kirjoittaa vampyyreista, koska ne kuuluu olla tietynlaisia? En oikein nyt tajua tätä sun pointtias. Että miks hitossa. Minusta se on taas älytylsää, että pitäisi mennä saman kaavan mukaan, jos valitsee tietyn taruolennon. Ja jos et sattunut tietämään, niin Meyerhän rakensi tarinan unensa pohjalta, joten ei se tarkoita etteikö mielikuvitus riitä.
Ja minusta vampyyri-olennon pohjalle rakentama "oma vampyyri" on paljon mielikuvituksellisempi, kuin suoraan stereotypiavampyyri.
//Ja tuskin kaikissa sci-fi (kirjoitetaankoseedesnoin) -kirjoissakaan avaruusolennot kuvata vihreiksi ja isosilmisiksi vaan siinäkin saa käyttää taiteilijanvapautta.

Sittenhän noitien kuuluisi olla rumia, näppylänenäisiä, mutta kas kummaa, ei Harry Potterissa vaan. Rowlingkin käytti mielikuvitusta, rakentaakseen velhomaailmaa.

Lainaus
Muutenkin mielestäni ihan turha alkaa vaahdota siitä ettei (näköjään) yksi ihminen täällä pidä twilightista ja ilmaisee sen melko brutaalisti.
Hei kuule. Finissä on varmaan n. ~puolet Twilight-vihaajia, mutta kertovat mielipiteen (jos sitä ylipäätään kysytään, he fiksusti jättävät tämän topicin rauhaan luultavasti myös siksi, etteivät tahdo loukata faneja) asiallisesti ja perustellen, haukkumatta paskaksi, kuten – taas toistan – raitakarkki.
Ai siis sinä olet sitä mieltä että positiivisia asioita pitää perustella? Tämä sama huomaa ficeissä: siellä ihkutetaan ficceihin, perustelematta. Kun annetaan rakentavaa kritiikkiä, ei voi sanoa, että olipa paska fic, se on perusteltava. Positiiviset asiat ovat vaan sellasia, joita ei välttämättä tarvitse perustella – tai sitten ne on perusteltu jo. Kuten tässä topicissa aika varmasti on käynyt. Mitä turhaan siinä enää muita toistelemaan.


Lainaus
Ja niin, se mielipide se vaan on niin hyvä hyväksytään varmaan paremmin sarjan fanien keskuudessa, koska se niistä itestäänkin on hyvä ja ne tietää miks ne ite siitä tykkää. Jos meet sanomaan sarjan vihaajille että Twilight on paska, kyllä ne sen ymmärtää perustelemattakin
Juuri näin. Eiköhän fanit keskenään tiedä tasan tarkkaan, miksi se on hyvä. Eikä kukaan ole tietääkseni sanonut omg mikset :D Tai ainakaan minä en ihmettele, jos joku ei satu pitämään Twilightista. Eikä minua itseasiassa edes kiinnosta, ellei tule vastaan tätä, kuten sinun viestisi, jossa se haukutaan pystyyn, vailla mitään ideaa.

Lainaus
Jos totean että se on paskaa minun mielestäni niin sitten se on ja jos se teidän mielestänne on jtn yberihanaa niin that's it,en minä siihen mtn perusteluita vaadi.
Siinä tapauksessa voit pitää mielipiteesi omana tietonasi tai tuoda se julki muitakin vähän ajatellen. Kyse olikin juuri siitä, miten sen toit julki, kuinka mollasit faneja etc. Se on säälittävää, suoraansanoen.

Lainaus
Tämähän se ongelma juuri onkin fanien keskuudessa,ei voida objektiivisesti keskustella mistään koska tämä kirjasarja ja elokuvat ovat liian lähellä sydäntä ja silloin perustellutkin vastaukset eivät kelpaa vaan odotetaan että ilmaisisin itseäni "korrektisti" tyyliin:" Nojoo,en tykkää. Kai se ihan ok on sen ja sen takia".
Perusteluja tässä juuri kaivataankin! Edelleen osoittelisin viestiä by raitakarkki! Ja hienotunteisuutta mukaan, sillä Twilight todellakin on lähellä sydäntä!

Lainaus
Ja täällähän nimenomaan piti keskustella twilightista ja minä kerroin mitä mieltä siitä olen.
Keskustella, keskustella. Ei haukkumista. Ei fanien mollaamista.
Sinäkö et vaadi perusteluita, jos joku tulee päin naamaa haukkumaan Heroes-sarjaa paskaksi? Vaikka haukkujan mielipidettä et ole kysynyt etkä kaivannut? Eikö se ole vähän silmille pomppimista? Sillä halutaan huomiota ja kuulostaa enemmän riidanhakuiselta kuin järkevältä keskustelulta.

Tää alkaa kyllä nyt niin kiertää kehää. Toistaa toistaa toistaa.

Ja tuolla netissähän on jossain Twilight-vihaajien foorumi. Mene sinne purkamaan agressiosi kys. sarjaa kohtaan jos on pakko. Faneja ei tarvitse oman vihansa takia loukata – nimenomaan loukata, mollata.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 19:47:21 kirjoittanut Rebecca Lupin »


PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #107 : 07.05.2009 20:53:45 »
no voi pyhä yksinkertaisuus :D  Sitten toistan taas itseäni,olen kyllä jo pariin kertaan perustellut miksen pidä näistä tekeleistä mutta ilmeisesti olet sokea koska joku ei jaa samaa ajatusmaailmaa kuin sinä? Siksipä perustelen taas:
1. Tarina on typerä ja kliseinen
2. Jos kirjoittaa vampyyreista miksi poistaa niiltä kaikki ne piirteet jonka takia niitä voidaan sanoa vampyyreiksi? (vain öisin kulkeminen,kulmahampaat jne).
3.Sitten toki säilytetään se verenjuominen koska sillä saa luotuja tiettyjä jännitteitä muuten niin latteaan tarinaan.
4. Elokuvien näyttelijät ovat puupökkelöitä
5. Dialogi on kliseistä ja mitäänsanomatonta
6, Ohjaajan jälki on keskeneräisen oloista ja amatöörimäistä
En jaksa edes jatkaa..
Yhteenveto: Surkeaa..En vain pidä.
Siinäpä sitä rakentavaa krikiittiä taasen. Jos et näe siinä mtn ideaa että joku ei pidä samoista asioista kuin sinä ja ilmaisee sen (ehkä liian,myönnän) radikaalisti niin mitä muutakaan voin tehdä kuin taas näyttää ne perusteet joiden takana väitteeni ovat? Ja edelleenkin,tämä on nettipalsta eli rauhoitupa siellä jo..Ei voi elämä mennä pilalle yhden ärsyttävän kommentin takia,tyhmää vaahdota sen takia. Itse en enää ota kantaan tähän asiaan koska en jaksa hokea samoja asioita uudestaan ja uudestaan. Se kun näyttää olevan ihan sama miten yritän ilmaista sen etten näistä kirjoista ja rainoista pidä, aina löytyy jtn nassuttamista. Se siitä sananvapaudesta...
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #108 : 07.05.2009 21:06:16 »
Anteeksi nyt vaan mutta nyt alkaa mun päässä vaahdota. Se että minä puhun aivan eri asiasta kuin sinä – mulle on siis yksi hitsin hailee, mikset pidä Twilightista. Olin puhumassa siitä, miten mielipiteitä keskusteluun, joka on täynnä faneja, pitäisi ilmaista. Sinä ensinnäkin loukkaat faneja ja nyt nimittelet minua sokeaksi. ;D
Minulla on tarpeeksi hyvä näkö, kiitos. Olen jopa sellaisella alalla, jossa tarvitaan tarkkaa näköä, muunmuassa värien kanssa.

Totta hitossa Twilight on kliseä – sehän on rakkaustarina! Jos ei rakkaustarinoita voi sietää, niin kannattaako edes katsoa.

Toisekseen, finfanfun ei ole pelkkä nettipalsta. Ehkä se on sinulle, mutta anna finin olla muille vähän muutakin kuin nettipalsta.
Minulla ei ole mitään syytä rauhoittua, kun olen rauhallinen ;) Elämäni ei ole mennyt pilalle, vaikka mielipiteesi olikin törkeästi ilmaistu.

Edelleen osoitan raitakarkin kommenttia, sunkin kannattaa se vilkasta. Ei jeesus soikoon.

Hyvä jos lopetit, en minäkään enää jaksa toistaa samaa asiaa, kun et kerran myönnä että olet väärässä.

Miksi sitäpaitsi annat rakentavaa kritiikkiä Houkutus-keskustelutopiciin? Mihin me sitä tarvitaan? Whut? ;D
//Jaa minuahan tässä ei tietystikään yhtään loukattu, ehei. Mutta sitten vitsiksi tarkoitettu on kamalaa loukkausta. Alkaa kieltämättä pikkuhiljaa kiehua. K baiz.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 22:49:12 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #109 : 07.05.2009 22:33:49 »
Ei vieläkään lähdetä sinne henkilökohtaiksuuksiin ja tällä tarkotan tota edellisen kommentin ohjaajaläppää. Nyt alkaa menemään vähän asioiden toistamiseksi. Jos haluaa väitellä, voi oikein mielellään tehdä Neuvostoon topicin. (vaikka siitä, millainen on ainut ja oikea vampyyri)  ;)
[

Joeyboy

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #110 : 08.05.2009 08:01:09 »
Lainaus
2. Jos kirjoittaa vampyyreista miksi poistaa niiltä kaikki ne piirteet jonka takia niitä voidaan sanoa vampyyreiksi? (vain öisin kulkeminen,kulmahampaat jne).

Siksi että haluaa. Mua on esimerkiksi ottanut tuo vain öisin kulkeminen aina vakavasti päähän ja olen halunnut lukea tai katsoa filmejä/kirjoittaa itse päivisin kulkevista vampyyreista. Jos et tykkää siitä, ei mahda mitään, mutta minusta yksistään se, että muokkaa jonkun legendan, josta ei edes ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa versiota -piirteitä oman mielensä mukaan, ei riitä tekemään asiasta typerää. Minusta on päinvastoin typerää, että ihmisten mielikuvitusta pitäisi rajoittaa sen mukaan, miten ne sopivat johonkin epäselvään legendaan verenimijöistä. Se tarkoittaisi vähän sitä, että aina pitäisi kirjoittaa vain tietynlaisia tarinoita, koska asioita ei saisi muutella mielensä mukaan ja tarinoissa on usein nimenomaan siitä kyse.

Tää keskustelu saa aikaan sen, että tekee mieli kirjoittaa vampyyreista, jotka kulkevat vain päivisin eivätkä voi kulkea öisin ollenkaan. Ehkä ne nukkuvat öisin niissä arkuissaan. Siis oikeasti voiko joku ottaa sitten tuollaisen legendan tosissaan? Pitääkö ne vampyyrit sitten myös tappaa puuvaarnalla sydämeen, jotta ne ovat "oikeita" vampyyreita?

Houkutus-leffasta en sano mitään. Mä en kaipaa Houkutukseen minkäänlaista visualisointia, joten en halua nähdäkään koko leffaa. Mulla oli jo lukiessa tarpeeksi hauskaa. Elokuvaa tuskin voisin edes katsoa vakavalla naamalla.  :D

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #111 : 08.05.2009 09:52:30 »
Lainaus käyttäjältä: PunKy
2. Jos kirjoittaa vampyyreista miksi poistaa niiltä kaikki ne piirteet jonka takia niitä voidaan sanoa vampyyreiksi? (vain öisin kulkeminen,kulmahampaat jne).

Tämä asia ei minua haittaa. Jos kirjailija on halunnut tehdä hänen omista vampyyreistaan tällaisia, niin mitä se sinua liikuttaa?
Minäkin voisin kirjoittaa vampyyreista mitä ikinä haluan, ne eivät ole kenenkään omaisuutta, vai ovatko?

Tästä asiasta minun onkin pitänyt puhua jo monta kertaa, kun kaikki aina valittavat vampyyrien ja ihmissusien piirteitä tässä sarjassa. So what. Tarviiko lukee jos asia niin paljon häiritsee. Minua ei ainakaan häiritse.
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Bloody

  • Dr. Doom
  • ***
  • Viestejä: 281
  • Bang bang shot dead.
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #112 : 08.05.2009 11:34:33 »
Täälä ollahan näköjänsä sotajalalla?  ;) En voi väittää, etteikö itsellänikin ottaisi hieman aivoon, tämä Meyerin vampyyrimalli. Ei ärsytä se, että ne kulkee myös päivällä, eikä se ettei niillä ole kulmahampaita, eikä tuo ns `kasvissyöntikään` ota enää niin paljon päähän, kuin tässä taannoin. Mutta sitä minä en sulata, jotta vampyyrit auringonvalolle altistuessaan rupeavat kimaltelemaan. Siihen vedän rajan.  :D (Huomaatteko? Olen aika salliva tapaus:)

Ja eivät ne kirjat nyt niin huonojakaan ole, vaikka olen muita paljon perempiakin lukenut. (esim Hannibal Lecter sarja,) Tämä kirjasarjahan on nimenomaan hyvä silloin, kun elämä on pikkusen potkinut päähän, ja haluaa lukea jotain sellaista, missä kaikki on noin yleisesti ottaen hyvin.  Ja noiden Meyerin ihmissusien kunniaksi on kyllä sanottava, jotta niiden ansiosta rupesin tykkäämään niistäkin.

- Hades

PunKy

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #113 : 08.05.2009 19:55:19 »
Pakko sulle Rebecca vielä sanoa että missä olen ollut väärässä? Mielipideasioissa kun ei voi olla oikeita tai vääriä vastauksia..Ja kliseä ei ole mikään sana,anteeksi vain. Turhaa siellä nyt uliset omaa pahaa oloasi kun ilkeä PunKy sanoi oman mielipiteensä. Kummallista tosiaan että ensin sanotaan etten voi sanoa onko joku paskaa vai ei (minkä varmasti voin tehdä ilman tunnontuskia,vapaa maa katsos) ja sitten kun perustelen väittämäni kolmeen otteeseen niin sitten et kaipaakaan enää niitä perusteita? What? Se siis on törkeää sanoa ettei pidä jostain ja perustelee asian? Selvä..
 
Ja juu,viestiesi määrästä voi tosin nähdä että tämä " enenmmän kuin nettipalsta" on toinen kotisi. Ei nyt tarvitse vauhkota jonkun näinkin mitättömän asian takia. Ja juu,sanonpa senkin suoraan että minua ei kiinnosta loukkaanko jtn tuntematonta teiniä netissä kun ole ikinä sinua nähnyt edes,sori vaan..

 Näiden kirjojen ja leffojen suosio kun perustuu nimenomaan romantiikan nälkäisten teinityttöjen muodostamaan vankkaan fanipohjaan vaikka sanoisit mitä. Pari aikuista ei tässä sopassa paljon paina (jonkun opettaja tai äiti).

(ja näin btw,arvostan kunnolla rakennettuja ja toteutettuja romanttisia elokuvia ja kirjoja,en mtn hömppäkirjallisuutta ja naurettavalla juonella varustettuja elokuvia joissa on pakko nauraa näyttelijöiden kyvyttömyydelle.)

Ja Swan,kyllä se nimenomaan häiritsee jos kirjoittaa hahmoista joilla täytyy olla tietyt ominaispiirteet jos niitä mielii näiksi hahmoiksi kutsua.

Näin,olen sanonut sanottavani.
Sylar: Mom you're not even listening to me!
Virginia Gray: I am listening...
Sylar: No, you're making a tuna sandwich.

Saasta

  • Vieras
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #114 : 08.05.2009 20:11:37 »
Okei miks kukaan ei puutu nyt tähän että täällä mennään henkilökohtaisuuksiin, mut sitten ku Rebe sanoo yhden pienen asian joka nyt ei ees ollu niin henkilökohtaisuuksiin menemistä vaan sitä yleistä "tee ite paremmin jos olevinaan tuo on niin huono" -tyylistä juttua mitä normaalissa elämässä nyt kuulee koko ajan ni heti ollaan siihen sanomassa ?!

Vaikka tää nyt on totaalisen offia niin PunKy, sinä et nyt tajua miten pahasti oot muitaki loukannu. Miulla on yli 200 viestiä enemmän ku Rebellä joten mitä se kertoo miusta? Ja fini ei todellakaan oo pelkkä nettipalsta; oon löytäny täältä monta hyvää kaveria, oon kasvanu henkisesti finin ansiosta ja täällä ihmiset aina kuuntelee eikä heitä sukalla naamaan jos valittaa pahaa oloaan. Fini on miulle tärkee, koska oon oppinu tulemaan toimeen muidenkin ihmisten kanssa ihan IRL kun oon opetellu sitä finissä. Joten jos lopettaisit sen 'pelkkä nettipalsta' -ilmauksen käyttämisen negatiivisessa mielessä, sillä vaikka fini ei merkitse siulle mitään niin monelle muulle se merkitsee.

Ps. ite inhoan romantiikkaa ja kaikkea söpöstelyä ja onnellisia loppuja ja silti tykkään Twilightista. Kaks miun 18-vuotiasta miespuolista kaveria pyys miulta lainaan sitä leffaa ja yks miun ikänen poika haluaa kattoa sen joskus. Älähän yleistä, kultapieni.

Anteeksi tää erityisen törkeä off mutta kai miä saan puolustaa asiaa joka on miulle tärkeä! Ja anteeks jos tää viesti loukkas, mutta niin sieki kyllä loukkasit miua. Ja kyllä, miulla on omituiset syyt suuttua kun suutun siitä että joku haukkuu pelkkää nettipalstaa joka on miulle ku koti  ::)

> Saasta

// Ainiin ja vielä pakko muistuttaa semmosen asian ku netiketin olemassaolosta... Muistutusta tuosta jos on unohtanut.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2009 20:27:31 kirjoittanut Saasta »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #115 : 08.05.2009 20:19:55 »
Lainaus
Pakko sulle Rebecca vielä sanoa että missä olen ollut väärässä? Mielipideasioissa kun ei voi olla oikeita tai vääriä vastauksia..Ja kliseä ei ole mikään sana,anteeksi vain. Turhaa siellä nyt uliset omaa pahaa oloasi kun ilkeä PunKy sanoi oman mielipiteensä.
;D Ei herrasoikoon. Tässä taas yritetään iskeä henkilökohtaisuuksiin mutta kukaan ei sano mitään, luultavasti. Mutta koska olen sinua fiksumpi (itsekehua<3), en viitsi enää jauhaa tätä vaikka sanottavaa kyllä olisikin. ;) Enkä todellakaan sanonut, että mielipiteissä ollaan oikeassa tai väärässä. Luepa vaan minun viestini silti vielä uudestaan ajatuksen kanssa, eiköhän sieltä löydy toistaen ne asiat mitä tahdot jälleen toistaa.
Melko säälittävää kyllä nimitellä ja loukata toisia. Mutta itsepä sinne alas itsesi pistit. :D Viestimäärästäkin oikein vinetään joo.
//Paitsi että tiesitkö, että se tuntematon teini nettipalstalla on myös ihminen, joka loukkaantuu? Niin että melko itsekästä sanoa, että ei välitä, loukkaako jotakuta muuta ihmistä. Minä ainakin välitän siitä, mitä muille sanon ja miten asiat ilmaisen, koska satun ajattelemaan muitakin kuin vain itseäni.
Mutta se siitä.


Lainaus
Mutta sitä minä en sulata, jotta vampyyrit auringonvalolle altistuessaan rupeavat kimaltelemaan.
Et ole ainoa joka tuosta on sanonut, mutta luultavasti Meyer tahtoi jonkinlaista stereotypiavampyyrin linjaa viedä silti, joten kehitteli jotain muuta, jonka takia eivät Meyerin vampyyrit aurinkoon voi mennä? Vertaan tässä tosin vähän vampyyrien ihoa lumeen – jääkylmä ja auringossa kimalteleva. :D

Minäkin kyllä ihmettelen, miksi Meyerin vampyyreista valitetaan. Vampyyri kun on taruolento, joita kuka tahansa saa käyttää ja muokata oman mielensä mukaan. Jos ei voi sietää vampyyreja, joita on muokattu "originaalista", niin eihän sitä sarjaa tarvitse seurata ja tahallaan itseään ärsyttää.

Lainaus
Täälä ollahan näköjänsä sotajalalla?
Sotajalalla oli vain yksi. Ja se en ollut minä, olin puolustusjalalla. : D

///
Lainaus
Ja kyllä, miulla on omituiset syyt suuttua kun suutun siitä että joku haukkuu pelkkää nettipalstaa joka on miulle ku koti
Lähes sama, ja nyt tulee PunKyltä kenties jotain vattuilua tuosta? Että kuinka meidän täytyy hankkia elämä? :D
Finissä ei tartte käydä jos paikkaa ei arvosta. Muut arvostaa, joten antaa arvostaa rauhassa. Kuten Twilight – antaa fanien olla sarjasta onnellisia, miksi tulla haukkumaan sitä, kun aggressiivista mielipidettä ei olla kysytty?


//
Ja tuli muuten semmoinen juttu mieleen, mitä olen miettinyt jo jonkin aikaa. En tiedä, onko siitä jo keskusteltu, mutta onko Cullen/Cullen (esim Alice/Edward) teistä insestiä? Cullenithan (ja Halet) eivät ole toisilleen tietysti verisukua, mutta "lain mukaan" ovat.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2009 20:46:09 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #116 : 08.05.2009 21:03:02 »
Ei helvetin kuustoista. Mitä osaa tosta mun edellisestä viestistä ei ymmärretty? Jos sanon, että ei mennä henkilökohtaisuuksiin, niin eiköhän se tarkota kaikkia? Ja sanoinko jotain tosta tän asian jatkamisesta? Tehkää topic neuvostoon tai jatkakaa yksäreillä, kiitos.
[

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #117 : 08.05.2009 22:20:30 »
Lainaus
Näiden kirjojen ja leffojen suosio kun perustuu nimenomaan romantiikan nälkäisten teinityttöjen muodostamaan vankkaan fanipohjaan vaikka sanoisit mitä. Pari aikuista ei tässä sopassa paljon paina (jonkun opettaja tai äiti).

Ainakin se, että mä tykkään näistä kirjoista todellakin perustuu siihen romantiikan nälkään. Kun mulla ei ole omaa rakkaustarinaa, tyydyn lukemaan jonkun toisen täydellisestä ja ihanasta romanssista ja se piristää paljon. Muo on ärsyttänyt tässä topikissa (ja ihan yleisestikin!) kuinka sanasta teini tehdään paha asia. Olen 15, eli teini. Sitä ei oikein voi muuttaa. Ja kun vilä luen Twilighteja, mut leimataan heti ihquttajaksi, joka on ihan in löööv with Robert Pattinson ja <3333. Mulle Twilightit on todellakin sitä romantiikan nälän tyydyttämistä ja todellisuuden pakoa, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä olisi.

Kommentissani oli joskus pointti, mutta se katosi.
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

Unikko

  • ***
  • Viestejä: 141
  • Peikkokeiju
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #118 : 09.05.2009 15:02:35 »
En kauheasti pidä Meyerin kirjoitustyylistä, mutta ei siinä sinänsä mitään vikaakaan ole. Lauseet antavat vain luettavan muodon sille, mitä kirjailijan päässä liikkuu.
Juoni on mielestäni melko kulunut. Mutta ihana ja suloinen. Vampyyrin ja ihmisen rakkaus on ns. helppo aihe kirjoittaa, koska siihen sisältyy niin paljon ongelmia ja ristiriitoja. Tälläisia minun mielestäni helppoja aiheita on tietenkin aika paljon, ja kun sanon että Twilightin aihe olisi helppo, se ei tarkota, että olisi jotenkin huono asia kirjoittaa tälläisestä aiheesta.

Oma kirjoitusprojektinikin kertoo skinipojasta ja normaalista tytöstä.

Voisin koota ajatukseni muutamaan riviin. Pidän kirjoista. Ne ovat ihania. Ne eivät tuo sinänsä mitään uutta tai merkittävää kirjallisuuteen, mutta niiden lukijat uppoavat ihanaan maailmaan jossa ongelmiinkin liittyy ihmissusia ja uskomattoman kauniita vampyyreitä. Stephenie Meyer ei Twilight kirjassaan esittele erityisen lahjakasta kirjoitustyyliä, mutta mitä väliä.

Ja ah, haluan oman ihmissusipojan.

Elokuvasta: No, kirjasta tehdyn elokuvan yksi suuri rooli on kertoa miltä kirjan henkilöt ja paikat näyttävät.
Itse tykkään enemmän kirjoista ja elokuva on vähän liian nopeasti etenevä ja siksi hiukan pökkelöisen tuntuinen. Muut näyttelijät Kristen Stewartia lukuunottamatta olivat aika hyviä, etenkin Carlislen näyttelijä.
Mutta Stewart toteutti kyseisen sätkintäkohtauksen aika hyvin. Ihan för real laif sairauskohtaussätkintä on vähän hassun näköistä, mutta kun on tosi kyseessä ei kukaan ajattele niin. Siksi se näyttää elokuvissa vähän hassulta.

Unikko
//menin ulos yöllä löytääkseni kirgiisirunoilijan sumusta

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Houkutus (+Twilight)
« Vastaus #119 : 11.05.2009 16:35:36 »
Näin ensin leffan, jonka jälkeen luin kirjat. Kirjat oli ehkä helpompi lukea näin jälkikäteen kun pystyi kuvittelemaan elokuvan tavalla ne kaikki kohdat. Sai siinä sitten vähän leikkiä ohjaajaa ;D Elokuvassa ärsytti Bellan hönkäily ja tuhahtelu. Kuulosti siltä kuin se olisi ollut koko ajan hengästynyt tai jotain.  Muuten leffa oli tosi hyvä.

Spoilausta
Uusikuussa en tykännyt siitä, että siihen oli tungettu mukaan niin paljon Jacobia. En tiedä mikä siinä on, mutta Jake yksinkertaisesti ärsyttää minua.

Breaking Dawnissa ärsytti myös se pitkä jakso Jacobin näkökulmasta.  Ja muutenkaan se ei oikein ollut kiva. Tosin en ihan kaikkea ymmärtänytkään, joten täytyy odotella suomennosta, niin varmasti ymmärtää kaiken.