Kirjoittaja Aihe: Otteita Dracon päiväkirjasta [K-11, H/D VALMIS! 5/5 + epilogi]  (Luettu 17178 kertaa)

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
nimi: Otteita Dracon päiväkirjasta
author: Jokuwannab
beta: ficciä pitää hellässä huomassaan vain Microsoft Word.
pairing: Harry/Draco
genre: fluff, humor
rating: k-11, saattaa vaihdella aika-ajoin
summary: Harry ja Draco ovat menneet onnellisesti kihloihin, ja Draco saa päähänsä pitää päiväkirjaa.
A/N: Annan teidän moukaroitavaksenne ensin tämän prologin, niin tietää haluaako tuomaristo jatkoa. Ja muistakaatten sitten vielä, että virheitä saattaa olla, ja varmasti onkin, ja olisin onnellisin ikinä jos niistä minulle ilmoitettaisiin. Ensimmäinen pitkä ficci jonka olen tehnyt, älkää tappako. Mutta nyt, enjoy!



Prologi

  Voldemort on kukistettu, koulut käyty ja sitä rataa. Kaikki ovat onnellisia, vanhat vihollisuudet on haudattu ja ystävyys ja rakkaus kukoistavat. Minusta se on ällöttävää.


  Muutamia tunteja ennen kesälomaa Harry Potter ja kumppanit kävivät The Viimeisen Taistelun, jossa käytiin läpi kaikki seitsemäntoista vuoden herjat, tapot, kostettiin pari asiaa ja löydettiin uusia suuntautumisia. Olin itse mukana taistelussa. Kummalla puolella, sen saatte arvata itse. Sen verran voin avittaa, että Harry näytti kaikesta paskamaisuudestaan huolimatta sankarilta, juuri sellaisessa vaaleanpunaisessa pilvessä jossa teinitytöt hänet näkivät.


  Kuvaillessani taistelua kirkkaille silmillenne saattaa ponnahtaa sana ”suuntautumisia”.  Ja, tätä on todellakin hyvin noloa tunnustaa, se tarkoittaa juuri sitä mitä pikkuiset perverssit mielenne ajattelevat. Olen totaalisen kusessa Harry Potta-Potteriin, velhomaailman seksikkääseen, avuliaaseen ja niin ällöttävän ystävälliseen maailmanpelastajaan.


  Loput varmaan arvaattekin itse. Tämä on nimittäin niin kliseistä, että luultavasti jokainen voi tietää mitä tuleman pitää. Söpöilyä, kiihkeitä sensuroituja kohtauksia, hääkelloja ja lopulta päiväkirja.


A/N2: Tiedän, se on hyvin lyhyt, mutta jatkossa lupaan pitkähköjä kappaleita.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015 06:33:30 kirjoittanut Kaapo »
It goes like this, the fourth the fifth

Endless

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #1 : 30.08.2008 18:52:58 »
ah... H/D JATKOA!!! tahdon tosissani että kirjoitat jatkoa?!?! *koiranpentuilme*
Draco on ihana ja pidin tästä aivan erityisesti:
Lainaus
Kuvaillessani taistelua kirkkaille silmillenne saattaa ponnahtaa sana ”suuntautumisia”.  Ja, tätä on todellakin hyvin noloa tunnustaa, se tarkoittaa juuri sitä mitä pikkuiset perverssit mielenne ajattelevat. Olen totaalisen kusessa Harry Potta-Potteriin, velhomaailman seksikkääseen, avuliaaseen ja niin ällöttävän ystävälliseen maailmanpelastajaan.
  :)

Piyo

  • Vieras
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #2 : 31.08.2008 17:16:33 »
Ihana! <3  :)  Pidin tosi paljon.
Lainaus
Tämä on nimittäin niin kliseistä, että luultavasti jokainen voi tietää mitä tuleman pitää. Söpöilyä, kiihkeitä sensuroituja kohtauksia, hääkelloja ja lopulta päiväkirja.
:D
Kirjoitathan jatkoa?  ???

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #3 : 31.08.2008 18:16:48 »
Endlesille ja Piyolle lupailen jatkoa, ehkä jopa tänään :) Kiitoksia kannustavista kommenteista, todellakin auttavat saamaan inspiraatiota!
It goes like this, the fourth the fifth

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #4 : 31.08.2008 19:37:02 »
A/N: No, tässä se sitten olisi. The ensimmäinen luku, aiheena ihastuttavan Draco-pupumme hääpäivä. Huomasin, että tästähän tuli iha kohtalaisen kokoinen. Voin olla ylpeä ensimmäisestä pitkästä ficistäni. Enjoy!


   Maanantai 1. syyskuuta

Tänään on hyvin tärkeä päivä, hyvin tärkeä todellakin. Joko arvaat? Etkö? No, minä kerron. Tänään on minun ja iki-ihanan Hartsani hääpäivä! Jo aamulla herätessäni meinasin hyppiä ilosta. Aivan, minä ja Harry olemme olleet onnellisesti (ainakin useimmiten) naimisissa jo vuoden. Aika pitkä aika, kun tarkemmin ajattelee. Olemme ehtineet kokea yhtä sun toista. Esimerkiksi puoli vuotta sitten, jolloin päätimme juhlistaa puolivuotispäiväämme tunkeutumalla Dursleyjen taloon ja taikoa heidät violeteiksi. Tai silloin, kun lähdimme seuraamaan Brasilia – Valko-Venäjä-ottelua ja Harry vähän riehaantui. Myöhemmin hän puolusteli käytöstään hyvin surkeasti: ”Minkäs minä sille voin, että luulin suklaapatukkani, jonka kääre muuten oli kultainen, lentäneen yhtäkkiä viiden jalan korkeuteen ja että minulla oli luuta mukanani…” Minä tiesin kuitenkin, että hän halusi näyttää olevansa parempi etsijä kuin kukaan muu. Minkäs sille mahtaa.
 
Joka tapauksessa, aion yllättää Harryn täysin. Hän, surkeamuistinen kun on, luultavasti on autuaasti unohtanut koko hääpäivän olemassaolon ja aloittaa päivänsä valittamalla, kuinka hän varmasti joutuu viemään ainakin kahtatoista ensiluokkalaista sairaalasiipeen näiden pudottua luudilta raskaammin kuin Neville Longbottom aikoinaan. Armaani on 23-vuotiaana nuorimpia lentämisen opettajia aikoihin. Hän yrittää peittää sitä minulta, mutta hän viihtyy niiden kakaroiden kanssa. Yksi heistä, koppava ja ylimielinen, tuo kuulemma mieleen minut. Hassua. Minähän olen aina ollut kuuliainen, kohtelias ja syötävän suloinen, eikö? Mutta, poikkesin asiasta.

Olen jo valmiiksi anonut itselleni yhden vapaapäivän. Harrylle sanoin olevani sairas, ja huolehdittuaan ensin minusta (”Tarvitsetko mitään kaupasta? Haluatko lisää peittoja? Ethän vaan mene ulos?”) hän lähtikin Siriuksen vanhalla motskarilla viilettämään pitkin Lontoon linnunteitä. Nyt voin alkaa toteuttamaan suunnitelmaa. Ensiksi tarvitsen kakun*, pari pulloa hienointa tonttuviiniä ja jotakin pörröistä, suloista ja käytännöllistä. Tuosta jälkimmäisestä tulee tietenkin Harryn lahja. Minä tiedänkin jo, mikä se on. Nyt vain Viistokujalle (itsestään täyttyviä kakkuja on niin pirun hankalaa löytää jästi-Lontoosta).

Ah, täällä taas. Ostin Gilbert Gakkualustan superhienosta leivoskaupasta kolmikerroksisen suklaa-kermavaahtounelman, Vuotavan Noidankattilan salaisesta varastosta tonttuviiniä vuodelta 1897 ja tietenkin jotakin pörröistä, suloista ja käytännöllistä. Nyt aion siivota ja pistää paikat juhlakuntoon.

Et ikinä arvaa, mihin meinasin tukehtua imuroidessani sängynalustaa. Kaksi kuukautta sitten hukkaamaani sukkaan.

Viimein valmista. Talo melkein kiiltää puhtauttaan, pölypallot ja palkkamurhaajasukat ovat kutakuinkin historiaa, ruusuja ja kynttilöitä on ripoteltu joka puolelle, ja muistinpa tilata hienosta ravintolasta romanttisen päivällisenkin kotiinkuljetettuna. Harry tulee aivan juuri. Tai itse asiassa, tulee nyt. Pitää piilottaa lahja, se taisi juuri kusaista sohvan juureen. No niin. Aion odottaa eteisessä Harryn ilmettä. Tulen myöhemmin raportoimaan tilanteen, ehkä sitten kun olemme harrastaneet villiä seksiä suorastaan eroottisen puhtaassa parisängyssämme ja kun Harry on suloisen fluffyisesti nukahtanut käsivarsilleni.

Nyt, kolmen tunnin ja kolmen vartin päästä, kun kello on 23.45, voin palata kuvailemaan täydellisesti onnistunutta hääpäivääni (jos ei lasketa sitä, kun juotuani itse puolet viineistä kompastuin makuuhuoneen mattoon ja sain vertavuotavan haavan nilkkaani). Harry asteli mitään tietämättömänä eteisestä olohuoneeseen, näki minut viattomana keittiön ovella ja alkoi epäillä. Hän alkoi jo melkein pommittaa minua kysymyksillä, aloittaen: ”Draco, mitä sinä olet tehnyt…” mutta sitten hän näki olohuoneen romanttisen kynttilä-ruusu-kontrastin ja hänen ihastuttavat silmänsä avautuivat ammolleen. Hän kuiskasi oudon pihisevästi: ”Mitä tämä tarkoittaa?” Se oli kuin merkki minulle ja huudahdin iloisesti: ”Hyvää hääpäivää, kulta!” Harryn ilme pysyi sekunnin ajan samana, kunnes hänen joskus niin harmittavan hitaat aivosolunsa syttyivät kipinään ja hänen ilmeensä ja mielialansa kohosivat ainakin tuhanteen potenssiin. Olin erittäin tyytyväinen itseeni.

Otin rakkaaltani takin pois kovin herrasmiesmäisesti ja talutin hänet keittiöön, jossa romanttistakin romanttisempi pöytäkattaus kanafileineen odotti päästä käytettäväksi. Harry laukoi kasan kohteliaisuuksia ja mutisi sitten nolona, että ostaa minulle häälahjan huomenna. Mielenkiintoni heräsi, mutta päätin pysyä viisaasti kylmäpäisenä ainakin aamuun asti. Sen sijaan että olisin kysellyt tulevaa lahjaani, istutin Harryn tuolille ja aloitin ihanan illan korkkaamalla tonttuviinipullon. Korkki lensi olohuoneen lävitse avonaisesta ikkunasta ulos, ja kohta kuului huuto läheiseltä jalkakäytävältä: ”Kuka perkele heitti puisen sienen korvaani?” Nauroimme Harryn kanssa ainakin seuraavat puoli tuntia tapahtuneelle. Kiitokset sille humalaiselle puliukolle, joka sattui kävelemään omakotitalomme lähistöllä eteläisessä Lontoossa varttia vaille yhdeksän aikaan.

Syötyämme maittavan aterian ja jutusteltuamme niitä näitä, avasin toisen pullon ja ehdotin jälkiruokaa olohuoneessa. Siellä odotti pörröinen, suloinen ja käytännöllinen lahjani. Se oli valitettavasti pissannut matolle, mutta Harryn silmät kostuivat liikutuksesta nähtyään suloisen bison frisen. Annoimme vauvallemme nimeksi Cheese.  Se johtui luultavasti siitä, että sen toisessa korvassa oli reikä ja että popsimme kohtalaisessa humalatilassa juuri viimeisiä juustonaksuja. Harry halusi viedä sen heti lenkille, ja suklaa-kermavaahtounelmani sai jäädä odottamaan, että olisimme saaneet itsemme pois puskasta johon Cheese meidät vei.

Lenkin jälkeen syötimme koiralle ruoantähteet ja se nukahti suloisesti matolle (joka oli siivottu). Minä ja Harry vietimme seuraavat puolitoista tuntia katsoen romanttista komediaa televisiosta ja nauraen räkäisesti sankarittaren perunamaiselle nenälle. Elokuvan päätyttyä siistimme lopun kakun jääkaappiin ja aloimme hipelöidä toisiamme. Kolmaskin viinipullo oli yli puoliksi juotu, ja epäilin pahasti että huomisesta saattaisi tulla vaikea. Pitemmittä puheitta riensimme viettämään hyvin yksityisiä hetkiä, tapahtui traaginen kompastumiseni jolle molemmat nauroivat humalaisesti ja nukahdimme molemmat.

P.s. En olisi herännyt raportoimaan jos Cheese ei olisi mennyt tekemään tarpeitaan juuri makuuhuoneemme eteen. Mikäs tässä siivotessa.

-------------

* Näppäimet jostain syystä luisuivat puolen minuutin ajan niin, että meinasin koko ajan kirjoittaa tuohon "kalu".
« Viimeksi muokattu: 31.08.2008 19:38:49 kirjoittanut Jokuwannab »
It goes like this, the fourth the fifth

Whitegirl

  • Vieras
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #5 : 31.08.2008 19:59:19 »
Ei juma.... Nauroin tuolle ”Kuka perkele heitti puisen sienen korvaani?” varmaankin lähemmäksi minuutin. Ja tuolle sun kakun-jutulle. xD

Mutta siis, minä vaadin jatkoa, koska tämä oli todella hyvä. Kai sitä on siis tulossa? Tuo koiran nimi oli ihan huippu. :P

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #6 : 31.08.2008 20:13:12 »
Whitegirl, vaatimuksesi on otettu huomioon, ja täytetään heti kun inspiraatio, tuo seksikäs villikissa tulee takaisin metsästämstä hiiriä. Hyvä kun repeilytti, se kakku-juttu nauratti jopa itseäni. Puinen sieni oli kanssa lempikohtiani. Kiitos vielä :)
It goes like this, the fourth the fifth

Piyo

  • Vieras
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #7 : 03.09.2008 19:27:22 »
 ;D Ei voi muuta kun nauraa!
Lainaus
Yksi heistä, koppava ja ylimielinen, tuo kuulemma mieleen minut. Hassua. Minähän olen aina ollut kuuliainen, kohtelias ja syötävän suloinen, eikö?
Tuossa kohtaa repesin.  :D ''Kuuliainen, Kohtelias..''  Joopajoo  ;)

Ps. Taisi tulla kommentti vähän myöhään, mutta en ole ehtinyt koneelle.  8) Jatkoa?  ???

Weillmarien

  • Vieras
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #8 : 04.09.2008 18:37:05 »
Aivan mahtava  ;D
Luin nyt sekä epilogin että 1. osan putkeen, ja kylläpä tuli repeiltyä monessakin kohtaa.
Ja kaiken lisäksi Draco vaikuttaa tässä ihan ihmismäiseltä, tosin kuin kirjoissa ja leffoissa. Nam.

Kiitoksia! Jään odottamaan jatkoa.

-Weill

poppa

  • ***
  • Viestejä: 52
  • silmät kiinni
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #9 : 04.09.2008 19:55:14 »
ihuna!

”Minkäs minä sille voin, että luulin suklaapatukkani, jonka kääre muuten oli kultainen, lentäneen yhtäkkiä viiden jalan korkeuteen ja että minulla oli luuta mukanani…”

Mietin million olen viimeks nauranut yhtä paljon jollekkin komentille fickissä :'D
Jatkoa odotan!
Ei hyvästä elämästä voi kirjottaa kuin korkeintaan blogitekstejä.

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #10 : 04.09.2008 20:10:38 »
Piyo: Kommenttisi ei tullut suinkaan liian myöhään. Itse en nimittäin ole pariin päivään ehtinyt olla koneella, eilen oli matikan kokeet. Ysi plussa tuli, jos kiinnostaa. Jatkoa on tulossa :)

Weillmarienille liikuttuneet kiitokset ihastuttavasta ruususta. Hyvä että yritykseni saada Draco muistuttamaan ihmistä on onnistunut!

poppa: Ihanaa että nauratti, minutkin saa tämä kirjoittaminen paremmalle mielelle. Jatkoa luvassa aika pian.

LUE IHMEESSÄ ALLAOLEVA TEKSTI!
Tiistain merkintää olen kovasti työstänyt, sen pitäisi pullahtaa ulos viikonlopun aikana tai alkuviikosta, koska läksyt painavat päätte hyvin kovasti (tiedän, ei ole kunnollinen sana tai tollanen sanayhdistelmä tai mikälie). Jos siihen asti jaksatte odottaa, saatte jokainen virtuaalisen suklaapatukan (tai mistä ihmeestä te sitten tykkäättekään) ja ison halin!
It goes like this, the fourth the fifth

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #11 : 04.09.2008 20:12:16 »
mie harvoin luen mitään ylisöpöromanttista tai katsonkaan romanttisia komedioita, mutta oon kyllä tyytyväinen, että eksyin tämän ficin pariin!
Dracon ajatukset ja tekemiset oli kuvattu loistavalla tavalla. aivan kuin hän itse ei olisi tajunnut sanojensa koomisuutta ja kirjoitti vain mitä sylki suuhun toi.
ficci oli äärimmäisen suloinen ja jatkoa haluaisin kyllä! harryn ja dracon arki vaikuttaa mielenkiintoiselta ja poikkeuksellisen normaalilta  ;D
Lainaus
Et ikinä arvaa, mihin meinasin tukehtua imuroidessani sängynalustaa. Kaksi kuukautta sitten hukkaamaani sukkaan.
miten se tähän melkein pystyi tukehtumaan? :D mut ei, hyvä kohta.
Lainaus
P.s. En olisi herännyt raportoimaan jos Cheese ei olisi mennyt tekemään tarpeitaan juuri makuuhuoneemme eteen. Mikäs tässä siivotessa.
saimme viime kesänä koiranpennun ja se nukkui kaksi ensimmäistä yötään miun huoneesta kunnes ennen kolmatta yötä pyysin armollisesti vanhempia ottamaan sen omaan huoneeseensa ja se tuli tästä kohdasta mieleen. pennun sontia ja lirauttamia lätäköitä siivoilin kesälomalla aamu viiden aikoihin ja pidin toisessa kainalossa koiraa ja toisella kädellä siivosin sitten huoneeni lattian.
no mut poikkesin aiheesta, mukava pieni yksityiskohta ja se sai mieleeni lämpimät muistot ;D


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #12 : 07.09.2008 16:30:33 »
Eeyore: Rakastan kommentteja. Varsinkin sinun kommenttiasi. Itselläkin on ollut takana nuo ihastuttavat pentuajat, sen lisäksi että pissoja sain korjailla, piti koira viedä kainalossa ulos, kun ei portaita osannut kiivetä. Hyvä, että se on nyt oppinut, 50-kiloista lansua ei olisi kiva kantaa portaita :D

Jatkoa luvattiin, tässä se nyt tulee. Pahaenteinen tiistai, ladys and gentleman!


Tiistai 2. syyskuuta


Aamu alkaa järkyttävällä päänsäryllä. Haluaisin taikoa sen pois.

Harry heräsi oudon pirteänä, heti aamusta (noin puoli seitsemän aikaan) hän lähti vihmovaan sateeseen ulkoiluttamaan Cheeseä. Alan pikkuhiljaa inhota sitä nimeä. Kuka täysjärkinen muka antaa koiralleen nimen Cheese? Siis ihan oikeasti. Meinasin tulla hulluksi, kun Harry lähes hyppeli portaat alas keittiöön tekemään koiralleen ruokaa. Taidan olla krapulaisen olotilani lisäksi mustasukkainen valkoiselle pölypallolle. Jonka itse ostin. Myöntäkää, kohtalolla on likaiset näppinsä pelissä.

Sain raahattua itseni alakertaan kahdeksan maissa. Harry oli jo kerinnyt ruokkimaan ja käyttämään Cheesen ulkona. Hän oli tehnyt itselleen ja minulle aamiaista, laittanut pyykit koneeseen (itse en älyä, mitä virkaa on varmaan tonnin painavalla kuutiolla, kun voisi omistaa kotitontun) ja kirmannut opettamaan räkänokkaisia ensiluokkalaisia putoamaan luudilta oikeaoppisesti. Omia töitäni en haluaisi edes ajatella. Paperihommia, timantinpuntarointia, maahisten kärkkymistä, vaunukyytejä, lisää vaunukyytejä, ja vielä vähän paperihommia. Kahdeksan tuntia rääkkiä. Aion kyllä hankkia jonkun paljon paremman työn niin pian kuin mahdollista, mennä vaikka Borgin & Burkesille apulaiseksi. Sekin voittaisi kävelevien perunasäkkien kanssa puuhaamisen.

Näissä synkissä tunnelmissa aloitin päiväni, samalla kun Cheese pomppi vieressäni ja yritti kusta pöydän jalalle. Kello lähestyi uhkaavasti yhdeksää. Jos en olisi Irvetassa siihen mennessä, saisin varmasti potkut, Harry alkaisi huutaa minulle ja sitten tulisi yksi vuosisadan järisyttävimmistä riidoista, jonka koko maailma kuulisi. Sitten en ikinä saisi sitä lahjaa, jonka Harry minulle lupasi eilen. Joten minun oli pakko vuorata lattia sanomalehdillä, pukea päälleni ja ilmiintyä kidutuskammioon, alias Irvetaan. Päätin ottaa tämän päiväkirjan mukaan, tyypit luulevat että olen töissä mutta oikeasti kirjoittelen sivuja täyteen Hoo sydän Deetä. Ja mietin mitä romanttista Harry voisi minulle ostaa. Aaw, jos hän ostaa vaikka limusiinin, tai uima-altaan, tai irtisanoo minut täältä ja ottaa avustamaan lento-opetuksessa. Tai antaa minulle elinikäisen eläkkeen, joka olisi triljoona kaljuunaa päivässä. No, ehkei sentään. Mutta ainahan voi haaveilla. Vaaleanpunaisten unelmien avulla voin ehkä jopa jaksaa työpäiväni. Onneksi pääsen jo viideltä kotiin, en kestäisi jos joutuisin olemaan siellä yhtään pidempään.

Et ikinä arvaa, keitä jouduin heti ensimmäisinä työpäiväni minuutteina palvelemaan. Grangeria ja Weasleyta ja heidän ruskeapehkoista pientä kakaraansa! Ihana alku päivälle, voin sanoa. Tokihan he ovat käyneet vierailemassa Harryn ja minun luona, mutta se, että heidän imeliä puheitaan joutuu sietämään ennestäänkin lähes sietämättömissä olosuhteissa, on hirvittävää. Jotenkin onnistuin hammasta purren (typerä sanonta, hampailla purraan, eihän hampaan pureminen ole mahdollista!) jopa hymyilemään heille. Granger, alias Hermione, rupesi iloisena kyselemään minun ja Harryn kuulumisia, oliko työni mukava, ja oliko niissä kauhunkärryissä tilaa heidän lapselleen. Weasley, se luuseri jonka etunimeä en muista, murahti vain ”hyvää huomenta” ja yritti kiskoa Hermionea pois tiskiltä. En tiennyt, pitäisikö itkeä vai nauraa. Tyydyin murahtamaan Grangerille, että meillä meni hyvin, työ oli perseestä ja että ihastuttavan lapsukaisen voisi mielellään jättää tänne. Minusta kyllä tuntui, että se kakara ei todellakaan jäisi tänne.

Eikä se jäänytkään.

Luojan kiitos he lähtivät pian, hakivat kuulemma kultaa jotakin lomamatkaa varten. Hyvä. Nyt tiedän, että voin ainakin viikon päivät pussailla Harrya kaikessa rauhassa. Ja lenkkeilyttää Cheeseä. Jeesus siitä koirasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olisi pitänyt ostaa ne pörrökäsiraudat sen jästikaupan ikkunasta. Niistä olisi ollut enemmän hyötyä kuin haittaa. Onkohan tuon koiran palautuspäivä vielä voimassa? Luulen että jos yrittäisin palauttaa sitä takaisin eläinkauppaan, saisin huudot ja porttikiellon sekä kyseiseen kauppaan että omaan kotiini. Joten minun on kai pakko kärsiä ja alistua teeskentelemään pitäväni Cheesestä. Alan kutsua sitä Pikkupiruksi. Se varmasti sotkee parhaillaan hienoimpia tyynyjäni. Niitä, jotka sain äidiltä kun muutin ensimmäistä kertaa pois kotoa. Niitä, joissa on vihreällä taustalla hopeinen L-kirjain. En ole nähnyt edes Harrya sitten aamun. Viime näkemisestämme on jo kaksi tuntia. Kuolen kohta, tulkaa auttamaan!

Kyllä elämä on mukavaa. Lajiteltuani kolme tuntia putkeen feikkitimantteja oikeista minua alkoi yhtäkkiä heikottaa, ja pökerryin hyvin sulokkaasti keskelle miljoonan arvoisia jalokiviä. Kukaan ei huomannut mitään, maahiset eivät välittäneet ja muut luulivat, että vain nukun. Vietin lähes koko loppupäivän unten mailla. Kun heräsin, huomasin Harryn tulleen tiedustelemaan minua. Romanttisen jälleennäkemisemme pilasi lasinen timantin jäljennös, johon lähes liukastuin. Inhoan timantteja! Toivottavaksi Harry ei ole hankkinut semmoista minulle. Jos on, itkeä tirautan pari ”onnenkyyneltä” ja heitän mokoman roskakoriin kun hän ei näe.

Harry oli tullut hakemaan minua sillä motskarilla, jota hän rakasti ja jota minä pelkäsin. Harry tietää sen varmasti, muttei silti voinut jättää sitä kotiin. Olikohan hän edes käynyt kotona katsomassa Pikkupirua vai oliko hän tullut suoraan töistä minua katsomaan? Itkiköhän se karvapallo kotona ikäväänsä? Aivan sama minulle. Minusta oli ihanaa saada tekosyy painautua Harryn selkään kiinni ja nuuhkia hänen niskaansa (Tiedän, miten voin nauttia niinkin pienistä asioista vuoden avioliiton ja ainakin kolmen vuoden seurustelun jälkeen? Vastaus on kai se, että rakastan sitä idioottia). Tosin nuuhkiminen oli hieman hankalaa avaruuskypärä päässä. Mutta mitä pienistä, sain tuntea rakkaani ruumiinlämmön hänen jättimäisen hupparinsa läpi. En kyllä ymmärrä, mitä hän näkee niissä huppareissa. Ja sitten hän pitää niiden kanssa niitä minilahkeisia farkkuja, niitä joita sanotaan pilleiksi. Menen aina ihan sekaisin nimien kanssa, jästit ovat kauhean hankalia.

En paljon kiinnittänyt huomiota maisemiin, joten ihmettelin kovasti, ettemme olleetkaan kotona. Edessäni kohosi Iso-Britannian suurin huispausstadion, jonka valmistumiseen Harryn koiranpentuilme oli kovasti vaikuttanut. Ministerikään ei voinut vastustaa niitä. Olemme sielunveljiä hänen kanssaan. Tiedän taatusti, miltä tuntuu yrittää vastustaa sitä tuijotusta. Se on anova ja uhkaava yhtä aikaa, ja sen edessä Voldemortkin taipuisi varmasti maahan, jos olisi vielä elossa. Ne silmät tosiaankin saavat mitä tahtoivat! Voisin tehdä Harryn silmistä vaikka menestyskirjan, oodikokoelman, taidegallerian, monumentin, iltasadun… Poikkesin aiheesta, anteeksi. Mutta oikeasti, oletko muka itse katsonut kunnolla niihin silmiin? Jos et, olet menettänyt paljon.

Joka tapauksessa, olin hyvin hämmentynyt. Tai sitten en. Kyllähän minä tiesin että Harry hankkii minulle lahjan juuri tänään. Mutta en minä ihan kiertoajelua odottanut. En todellakaan. Kohtapuoliin kuitenkin tajusin, että tarkoituksemme oli mennä sisälle. Harry suorastaan kehräsi. Hän kiemurteli ja hyppi kuin viisivuotias, joka on tehnyt maalauksen ja odottaa, että isi tulee katsomaan sitä. Hän raahasi minua kädestä pitäen stadionille. Kuvitteelliset rummut pärisivät odottavasti päässäni. Harryn jännitys tarttui minuunkin, ja oli vähällä etten ruvennut hyppelehtimään niin kuin hän. Sisälle päästyämme totesin koko paikan olevan tyhjä. Valonheittimet kahta lukuun ottamatta olivat pois päältä. Ne kaksi, jotka olivat päällä, osoittivat stadionin keskelle. Yritin siristellä silmiäni nähdäkseni, mitä siellä oli, Harryn edelleen taluttaessa minua eteenpäin. Lopulta saavuimme valokeilaan. Siinä, aivan edessäni, oli nopein luuta mitä velhoyhdyskunta oli koskaan nähnyt. Tulisalama 007.

En muista näin jälkeenpäin, mitä tarkalleen tapahtui, mutta minusta tuntui että kiljuin ilosta. Olen aina rakastanut huispausta lähes yhtä paljon kuin Harry, ja tiedän, että tuo luuta on luultavasti maksanut hänen kuukauden palkkansa verran. Tietenkin kiittelin Harrya suunnattomasti, ja sen jälkeen aloitin hurjan kiidon stadionin läpi. Kiisin ja tunsin olevani yhtä tuulen kanssa. Rakastin Harrya enemmän kuin koskaan. Ehkä, en ole varma. Joka tapauksessa olin suunnattoman onnellinen. Heitin hyvästit käveleville perunasäkeille ja Pikkupirulle, vanhemmilleni ja Grangerille ja Weasleylle. Olin yksinkertaisesti elossa.

Illalla ei tapahtunut kummempia, paitsi että Cheese lähes karkasi kun tulimme kotiin. Se oli ikävöinyt meitä hurjasti. Haluaisin nauraa sille, mutten nyt jaksa. Huomennakin on töitä. Inhoan töitä.


A/N: Juoni näyttää aivan kuin loppuvan kesken, mutta voin syyttää siitä noin vuoden univajetta (en ole oikeasti nukkunut kunnolla ainakaan vuoteen) ja alkavaa flunssaa. Kyllä te tiedätte että kommentit ovat sallittuja.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2009 19:21:44 kirjoittanut Jokuwannab »
It goes like this, the fourth the fifth

Piyo

  • Vieras
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #13 : 07.09.2008 19:57:35 »
Olin eka kommentoia <33   :D

Tästä kappaleesta pidin eniten. (tai no ei niitä montaa oo viälä tullut mutta paras oli)  :)

Lainaus
Jotenkin onnistuin hammasta purren (typerä sanonta, hampailla purraan, eihän hampaan pureminen ole mahdollista!) jopa hymyilemään heille.

 ;D
En mitään järkevää nyt saanut kokeillaan sit taas seuraavassa kappaleessa.  ::)
Jatkoa   ;)

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #14 : 07.09.2008 20:23:37 »
Piyo: järkevyys on yliarvostettua. Ihanaa että pidit :)
It goes like this, the fourth the fifth

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #15 : 11.09.2008 20:40:03 »
Huom! Pidän parin päivän taukoa työstämisessä, kun ensi viikolla bilsan koe painaa päätä kovasti. Malttia teille ja edelleen, kommentoikaa!
It goes like this, the fourth the fifth

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #16 : 17.09.2008 18:58:20 »
Huomautus!

Jotenkin ohjelma, tolla kirjoitukseni ovat, on mystisesti kadonnut, joten ficci ei edisty vähään aikaan. Jakselkaa!
« Viimeksi muokattu: 27.10.2008 20:05:02 kirjoittanut Jokuwannab »
It goes like this, the fourth the fifth

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #17 : 06.10.2008 14:51:02 »

Tässä se nyt viimein olisi, hyvät naiset ja herrat. Luvassa kirje isukilta ja äitsykältä.



Keskiviikko 3. syyskuuta



  Sain töissä kirjeen isältä ja äidiltä. Se on melkein yhtä paha kuin jos saisin postikortin Grangerilta ja Weasleyltä. En ole nähnyt vanhempiani ainakaan puoleen vuoteen, ja olen viettänyt sinä aikana hyvin onnellista elämää. Miksi he päättivät piinata minua, kun olin juuri viettänyt elämäni ihanimpia päiviä (lukuun ottamatta Cheesea)? Voi miksi?

  Kirje meni suunnilleen näin:

Rakas Draco,

tiedän ettet ole kuullut minusta pitkään aikaan, ja saatatkin yllättyä saadessasi tämän kirjeen. Asia on kuitenkin niin, että tarvitsemme äidin kanssa apua emmekä tähän mennessä ole saaneet sitä edes vanhalta George-sedältä. Aiomme siis kääntyä Sinun puoleesi.

Et ole varmaan kuullut, mutta ministeriö on alkanut tehdä kotiimme taas ratsioita, suorastaan kasapäin. Aurorit ramppaavat kartanossamme harva se päivä, ja viime viikolla he löysivät salaisen sienivarastoni. Säilytin siellä mitä harvinaisimpia ja laittomimpia liemisieniäni, eikä edes Narcissa tiennyt siitä. Nyt ne penteleet kuitenkin sen löysivät, ja saman tein he kaappasivat kaikki hienot sieneni, mukaan luettuna sambialaisten suihinottosammakkotattien ainoaa laatuaan olevan kokoelmani. Saisin ne kuulemma kuitenkin takaisin, jos pystyisin lunastamaan ne. Summa on yhteensä 4875 kaljuunaa ja 3 sulmua.

Ongelma on se, että varamme Irvetassa on jäädytetty. Emme pystyisi ostamaan edes vaivaista porkkanaa, jos meillä ei olisi omaa kasvimaata! Meillä ei äidin kanssa ole latin latia, emmekä voi lunastaa summaa millään hienoista patsaistamme tai tauluistamme. Ymmärrän, jos et halua tarjota meille auttavaa kättäsi, mutta tiedät miten rakastan salaisen varastoni sienistä valmistettavia liemiä. Olen melkein yhtä hullaantunut niihin kuin Kalkaros, rakas kummisetäsi (joka ei myöskään halua auttaa meitä, ei vaikka yritimme kiristää häntä tuhannen vuoden karvapersekirouksella). Jos vain viitsisit suostutella pankinjohtajan aukaisemaan tilimme, olisin ikikiitollinen. Ota huomioon, että vaakalaudalla on minun, isäsi, kunnia ja sienivarastot. Ota huomioon myös, että sisarellani on varsin ihastuttava tytär, joka saattaisi saada perintömme nenäsi edestä, jos et auta meitä.

Mitä miellyttävimmin terveisin,
isäsi Lucius Malfoy
P.s. Äitisi lähettää terveisiä sinulle ja Harrylle, ja käskee toivottamaan hyvää hääpäivää, vaikkakin hieman myöhässä.


  Kun luin kirjeen ensimmäisen kerran läpi, luulin että se oli paskamaista pilaa, mutta sitten luin sen uudestaan, ja uudestaan. Tulin siihen päätökseen, että isäni oli oikeasti jäänyt kiinni niiden sieniensä kanssa. Ties mitä orgioita hän on niiden kanssa viettänyt. Voisin olla ilkeä, ja nauraa hänelle päin naamaa.  Toisaalta en halua jäädä perinnöttä, varsinkaan jos palkkani pysyvät entisellään. Nyt on pakko kysyä apua Harrylta apua, hän on nero sankarillisten toimien kanssa.

  Harry sai niin valtavan naurukohtauksen, että joutui sairaalasiipeen lihasrevähtymän takia. On kai pakko yrittää keksiä jotain itse.

  Vietin koko työpäiväni arkistojen parissa ja mietin miten saisin kurttuisen pomoni herra Fiorellin aukaisemaan vanhempieni tilin. Fiorelli on ärtyisä, kärttyinen ja hyvin negatiivinen luonteeltaan. Juuri niin kuin kaikki pihit ja kurttuiset pankinjohtajat ovat. Hän on myös hieman pelottava. Ei sillä, että pelkäisin potkuja tai mitään, mutta hän on. Edes Harryn sulosilmät eivät välttämättä saisi häntä suostumaan. Sitä paitsi Fiorelli vihaa isääni. Syy on yhtä vanha kuin hänkin, eikä sitä muista enää kukaan. Vihaan tätä. Vihaan Fiorellia, joka on hemmetin pelottava ja kärttyisä, Harrya joka ei auta minua, ja isääni joka on liian typerä kätkeäkseen sienivarastonsa kunnolla.

  Työpäivän päätteeksi kirjoitin isälleni lyhyen kirjeen, jossa kerroin työstäväni asiaa parhaillaan. Sitten menin hukuttamaan murheeni uuden Tulisalamani selkään. Kun olin päässyt kotiin, huomautti Harry, että oli minun vuoroni käydä kaupassa. Piskuisessa marketissa kulman takana vanha tantta, joka kiilasi ohitseni kassajonossa, näki sormuksen vasemmassa nimettömässäni ja rupesi valittamaan, kuinka nuoret ryntäävät avioliittoon liian varhain ja alkavat tekemään lapsia kun ovat niitä itsekin. Totesin tädille rauhallisesti, että olin naimisissa sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi maailman kahdeksas ihme jos saisi lapsen. Sain aikaan sellaisen shokin, ettei nainen huomannut vaikka kiilasin hänen ohitseen jonossa.

  Kotona Harry pyysi anteeksi aamupäiväistä naurukohtaustaan. Hänellä oli kuulemma ollut kauhea päivä töissä. Kolme puuskupuhia oli pudonnut luudilta ja saanut vähintäänkin aivotärähdyksen, ja iltapäivällä oli ollut huispausottelu, luihuiset vastaan rohkelikot. Peli oli kuulemma ollut kovin likaista. Kysyin häneltä, voittiko luihuinen, ja se johti kolmen tunnin mökötykseen. En ole kovin hyvä näissä asioissa. Vasta iltamyöhällä Harry suostui taas puhumaan minulle, ja pohdimmekin puoleenyöhön asti ongelmaani. Tai ainakin siihen asti, kunnes huomasin että Harryn suukotteleminen oli paljon hauskempaa.

------------

A/N: Tiedän, se on lyhyt, mutta inspiraatio iski luvun alussa ja hiipui uhkaavasti loppua kohden, minkä lisäksi aloitin tekemisen kahdeksalta, kun nukkumaan pitäisi päästä yhdeksäksi (univaje). Mutta koittakaa kuitenkin nauttia. Kommentit ovat elämän suola.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2008 20:03:03 kirjoittanut Jokuwannab »
It goes like this, the fourth the fifth

tiny

  • ***
  • Viestejä: 225
  • ava on kiroilevansiilin sivuilta
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #18 : 06.10.2008 22:15:32 »
Tää on hauska, en oo enne lukenut, mutta nyt satuin eksyy tännekkin. Mulla ei ole muuta huomautettavaa, kuin että
"Vatsa iltamyöhällä Harry suostui taas puhumaan minulle, " tarkoitat varmaan vasta. sori lyhyt kommenttini


tiny
KELMIT<3
Life is what you make it
What goes around comes around
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=6480.0 mun kijoittamat ficit

Jokuwannab

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Sipulien sekakäyttäjät OY AB.
    • Please take a picture!
Vs: Otteita Dracon päiväkirjasta
« Vastaus #19 : 07.10.2008 20:02:35 »
Kiitos kun bongasit virheen, tiny! Ei se Wordikaan niin täydellinen näköjään ole : D
It goes like this, the fourth the fifth