Kirjoittaja Aihe: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-11) VALMIS 6.9.  (Luettu 27546 kertaa)

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
nimi: Rakkaus kirjekuoressa
paritus: Lily/James
ikäraja: K-11
genre: romance, drama
summary: yksi vuosi, tuhat lappua ja monta jälki-istuntoa. Voivatko viholliset muuttua ystäviksi ja voiko ystävyys muuttua rakkaudeksi? Mikä on Siriuksen vatsalihasten salaisuus?

*

1. luku


Evans,
lähdetäänkö Tylyahoon tänä iltana?
James

Potter,
seuraa opetusta.
Lily Evans

Evans,
minä en ole kiinnostunut historiasta vaan tulevaisuudesta. Tylyaho?

Potter,
yksi: oppilaat eivät saa lähteä Tylyahoon noin vain. Ikävää, jos et ole vielä huomannut sitä näiden seitsemän vuoden aikana, mutta Tylyahossa käyntiä varten on tietyt viikonloput. Kaksi: lähde keskenäsi. Minua ei kiinnosta.

Neiti Lily Evans,
oppilailla on muitakin keinoja käydä Tylyahossa kuin ne, joihin johtajatyttö on tottunut.

Potter,
pää kiinni. 

Evans,
oliko tuo myöntävä vastaus?

Potter,
minä yritän keskittyä. Professori Binns saattaa laittaa tästä aiheesta kysymyksen S.U.P.E.R. -kokeisiin.

Evans,
niihin on melkein vuosi aikaa. Binns ehtii kuolla ennen niitä.

Potter,
professori Binns on jo kuollut.

Evans,
tuo oli harvinaisen huono. Nähdäänkö seitsemältä oleskeluhuoneessa?

Potter,
minä en lähde sinun kanssasi yhtään mihinkään. Pää kiinni.

Remus,
voisitko ystävällisesti lopettaa Potterin lappujen välittämisen? Se häiritsee minun opiskeluani.
Lily

Lily,
okei. Anteeksi.
Remus

Remus,
ei se mitään. Ei ole sinun vikasi, että kaverillasi on pakkomielle ja vakavia keskittymisongelmia.

Anturajalka,
ei se toimi. Lily inhoaa ei tajua omaa parastaan vieläkään.

Sarvihaara,
älä selitä.

Mitä hemmettiä minä teen?

Mitä sinä muka olet tähän asti tehnyt? Jos treffiehdotuksia ja rakkaudentunnustuksia ja misteleitä ei lasketa?

Mitä tuo oli tarkoittavinaan?

Sarvihaara,
sinä olet tehnyt viisi vuotta kaiken mahdollisen.

Anturajalka,
sano se Lilylle.

Sarviaivo,
vaihtaisit kohdetta. Mikä Evansissa muka on niin erityistä? Ihan kiva tukka, jos tykkää punaisesta ja haluaa käyttää aurinkolaseja sisällä. Minä olen nähnyt paljon parempia tissejä ja jalkoja. Ja Evans on itsepäinen ja näsäviisas ja luulee olevansa aina oikeassa. Jonkun pitäisi varmaan lyödä sinua päähän, että tajuaisit.

Sirius,
älä puhu Lilyn tisseistä.

Miksi? Kuvittelitko sinä, etten minä ole ikinä huomannut niitä? Hemmetti, mitä muuta minä tekisin silloin, kun hän selittää meille niitä sääntöjään?

Lopeta. Minä haluan Lilyn ja sillä selvä.

Sinulta menee maine.

Evans,
voidaanko nähdä kirjastossa tuntien jälkeen? Ja ihan muuten vaan, pysy kaukana Siriuksesta, okei?
James

Lily Evans ja James Potter,
teille on järjestetty jälki-istunto kuudelta tänään 9. syyskuuta taikuuden historian luokassa. Syynä on sopimaton käytös oppitunnin aikana (lappujen lähettely). Tulkaa paikalle ajoissa.
Professori Binns

Potter,
mitä hemmettiä sinun päässäsi liikkuu?! Minä sain sinun takiasi jälki-istuntoa!! Luuletko sinä, että minä lähden enää mihinkään sinun kanssasi?!

Evans,
jälki-istunnon jälkeen?

Potter,
sinä olet toivoton. Minä en enää edes aio lukea sinun lappujasi.

Anturajalka,
minulla on yhteinen jälki-istunto Lilyn kanssa!

Sarvihaara,
pysy housuissasi. Binns on siellä myös.

Binns on jo kuollut.

Miten se muka vaikuttaa?

Ei aavistustakaan.

Sarvihaara,
sinun pitäisi tutkituttaa pääsi. Evans ei tee sinulle hyvää.

James ja Sirius,
teidän pitäisi keskittyä opetukseen. Professori Binns sanoi, että tästä aiheesta voi hyvin tulla jotain kokeeseen.
Remus

Kuutamo,
mihin kokeeseen?
Sarvihaara

James,
S.U.P.E.R. -KOKEESEEN. Raksuttaako?

Mikä raksuttaa?

Pää, James. S.U.P.E.R.-kokeet, muistatko?
Remus

Niihin on melkein vuosi.

Kuutamo,
anna Sarvihaaran olla. Minä en kestä, jos hänkin alkaa opiskella.
Anturajalka

Sirius,
opiskelu tekisi teille molemmille hyvää. Sitä paitsi jos James aikoo vielä saada Lilyn, hänellä on vain entistä parempi syy opiskella. Lily on liian fiksu lankeamaan ihmiseen, joka ei välitä omasta tulevaisuudestaan edes sen vertaa, että pitäisi opiskelua prioriteettinaan.
Jamesin kannattaisi kyllä joka tapauksessa jättää Lily välillä rauhaan. Se voisi tehdä ihan hyvää.
Remus

Kuutamo,
mikä on prioriveetti?
Anturajalka

Sirius,
mistä te puhutte?
Peter

Matohäntä,
prioriveeteistä.

Merlin.

Niinpä. Järkyttävää. Minun täytyy varmaan jättää seuraava tunti väliin. Kolmannen kerran vessat ovat toimineet kunnolla jo melkein viikon.

Liikaa informaatiota, Anturajalka.

Älä ajattele niin paljon, Piskuilan. Minä tarkoitin tukkimista. Vessanpönttöjen tukkimista. Minä en ole pitkään aikaan aiheuttanut mitään, mikä saa Voron muuttumaan siniseksi.

Pidä hauskaa vessassa. Mistä ihmeestä Binns puhuu?

Lily,
anteeksi siitä jälki-istunnosta. Minä kuvittelin, että Binns ei huomaisi mitään. Merlin, me olemme muuttaneet Andrew Abbotin hiukset spagetiksi keskellä taikuudenhistorian tuntia, eikä hän silloinkaan huomannut mitään! Tai silloin, kun Andrew alkoi syödä hiuksiaan ennen kuin tajusi, että ne todella olivat hänen hiuksensa! Muistatko? Peter väitti, että sinua nauratti, vaikka jälkikäteen yritit heittää minua kurpitsalla. Oikeasti, sinun pitäisi opetella tähtäämistä.
 Mutta minä olen ihan oikeasti pahoillani. Tai en varsinaisesti, mutta olen pahoillani, että olet vihainen.
James

Potter,
sano Remukselle, että seuraavan kerran, kun hän käskee sinut pyytämään minulta anteeksi, hänen pitää edes vahtia, että sinä teet sen kunnolla. Tuo oli huonoin anteeksipyyntö, jonka olen koskaan saanut.
Lily Evans

Lily,
sinun suupielesi nykii.
Alice

*

Lily,
tehdäänkö sopimus? Sinä unohdat tämän jälki-istunnon ajaksi esittää, että inhoat minua, ja minä en kerro sitä kenellekään?
James

Potter,
minä en esitä. Minä inhoan sinua.
Lily Evans

Lily,
täällä ei edes ole ketään! Tai no, Binns, mutta hän on taas näköjään vajonnut vuoteen tuhatseitsemänsataa tai jotain sinne päin. Sirius yritti kerran pyyhkiä pölyjä hänestä. Käsi tietysti vain solahti läpi, mutta tajuat varmaan idean? Eikä Binns sitä paitsi ole tarpeeksi tässä maailmassa tajutakseen, että sinä yrität vakuuttaa inhoavasi minua. Joten minkä takia teeskennellä?

Potter,
minä en edelleen teeskentele.

Lily,
minkä ihmeen takia sinä muka inhoat minua?

Potter,
sinun kenkäsi on minun kaapuni helman päällä. Ota se pois. Heti.

No?

Sinä olet ärsyttävä, Potter! Katsoisit joskus peiliin! Koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi, ja minä en TODELLAKAAN pyöri sinun ympärilläsi!

Ethän sinä edes tunne minua!

Merlinille kiitos! Ja se ei tarkoita yhtään mitään, sinä olet niin ennalta arvattava, että sinua on ihan turha edes yrittää opetella tuntemaan. Haloo, Potter! Sinä olet pyörinyt minun ympärilläni samalla tavalla viisi vuotta!

Eli sinä inhoat minua, koska minä satun pitämään sinusta? Onko tuo nyt muka reilua, Evans?

Oletko sinä ikinä edes miettinyt, minkä takia sinulla on tuo pakkomielle? Jos joku löisi minua ryhmyllä päähän ja menettäisin järkeni ja kuvittelisin pitäväni sinusta, sinua ei varmaan kiinnostaisi paria päivää kauempaa.

Kokeillaanko?

Ei! Potter, anna olla jo, minua ei kiinnosta!

Onko sinulla sitten joku muu?

Pitäisikö olla?

Evans! Kerro nyt!

Binns vilkaisi tännepäin. Minusta meidän kannattaisi keskittyä lajittelemaan näitä papereita.

EVANS!

Ei.

EVANS!!

Minähän sanoin jo! Ei, minulla ei ole ketään muuta mielessä. Eikä sinuakaan. Nyt minä aion hoitaa tämän jälki-istunnon loppuun niin nopeasti kuin mahdollista. Ja jos sinä vielä joskus onnistut saamaan minut jälki-istuntoon, minä huolehdin siitä, että sinulla ei koskaan ole lapsia.

Etkö sinä halua lapsia?

Potter, minä EN aio hankkia sinun kanssasi lapsia, ja jos minulla joskus on lapsia, sinä et tule SATAA KILOMETRIÄ lähemmäs heitä, ja jos sinun jälkikasvusi joskus lähentelee heitä, SINÄ saat maksaa siitä!!

Minerva,
Potter ja Evans ovat niin kiireisiä riitelemään, että eivät ehdi edes hoitaa jälki-istuntoaan. Arvelin, että sinun olisi hyvä tietää asiasta, koska molemmat ovat kuitenkin omassa tuvassasi. Minä itse ehkä antaisin asioiden vain sujua omaan tahtiinsa, sillä nuorten suhteisiin puuttuminen on tietysti aina hyvin riskialtista ja loppujen lopuksi täysin turhaa, koska sadan vuoden päästä Evans ja Potter ovat kuitenkin molemmat jo kuolleet. Ajattelin kuitenkin, että koska olet itsekin vielä nuori, saatat haluta edistää heidän välejään esimerkiksi pitämällä heille puhuttelun siitä, kuinka tärkeää toverillinen käytös on tämänkaltaisessa taikainstituutiossa. Lisäksi olisin kiitollinen, jos oppilaasi pystyisivät arvostamaan jälki-istuntoa kurinpidollisena menetelmänä, vaikka olenkin sitä mieltä, että loppujen lopuksi heistä tulee mitä tulee riippumatta meidän kaikkien hyvistä ponnisteluistamme.
Parhain terveisin,
professori Binns

Horatius,
oletko vielä sitä mieltä, että James Potterilla on ongelmia liemien kanssa?
Minerva

*

A/N: Tyyliä on innoittanut muun muassa Cecelia Ahernin ihana kirja Where Rainbows End. Osia on muistaakseni tulossa kahdeksan. Palautteesta tykättäisiin tosi kovasti :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2021 20:57:08 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #1 : 16.07.2008 13:20:49 »
Voi, tämä oli aivan ihana!
Mielenkiintoinen keksintö kirjoittaa pelkästään lyhyillä lappusilla, mutta tätä oli silti helppo seurata. Humoristinen jne. Jos jokin huono puoli, niin melko pitkä? Ainakin kerralla luettavaksi, eli tämä yhden olisi melkein voinut jakaa ehkä kahtia. Äh, en tiedä. Henkilöt olivat taas kerran juuri sellaisia kuin kuvittelin heidän olevankin, se on aina sulle iso plussa. Tosi hyvä oli, että osassa lapuista oli se kenelle se oli osoitettu ja kuka sen oli kirjoittanut, mutta erityisen hyvää oli se että ilman niitäkin olisi tunnistanut kuka kirjoitti ja kenelle. Erityisen onnistunut, siis, ei musta nyt enempää lähde irti. "Sarviaivo", mahtavaa!

Jennea

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #2 : 16.07.2008 18:35:51 »
Lappujen lähettely tunnilla on jotenkin niin klassikko ja arvatenkin kelmit lähettelevät niitä yhtenään, joten älyttömän hienoa, että keksit tällaisen idean.

Jokainen kelmi ja Lily olivat omia itsejään ja jotkin sanonnat sopivat jokaisen suuhun erittäin hyvin. Tässä oli jotenkin kaikkea mistä pidän. Hyvä kerronta, huumoria, Jamesia ja Lilya sekä sopiva pituus. Ja lapuissa pysyi yllättävän hyvin mukana, vaikkei lähettäjää tai vastaanottajaa aina mainittu.

Tätä oli tosi hauska lukea. Ja jatkoa odotan kyllä innolla. (:

Gryffdyy

  • ***
  • Viestejä: 13
  • ava by Rebecca Lupin
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #3 : 16.07.2008 21:13:55 »
Mielestäni aihe on erinomainen, eli lappujen lähettely tunnilla. Häiritsi kuitenkin se, että pää meinasi mennä sekaisin kun aina jokainen alkaa sen nimellä, kenelle kirje tulee. Luulin nimittäin, että hän lähettää sen kirjeen, kenen nimi siinä on ekana. Siksi menin hieman sekaisin.
Mutta ei siinä mitään, jos tottuu siihen, muuten tarina oli hyvä.  :) (Ainakin alku, vaikken jaksanut lukea loppuun.)

dobbie

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #4 : 16.07.2008 23:23:57 »
Kerrassaan mahtava idea kirjoittaa tällee lapuilla. Olis ehkä kuitenkin helpannut lukemista jos vaikkapa eri henkilöiden viestit olis vaikka muotoiltu eri tavoin. Esim Lilyn viestit vinotettu, Jamesin normaali jne jne.
Odotan innolla jatkoa! :D

Vivilah

  • ***
  • Viestejä: 22
  • Moonlight dancing.
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #5 : 16.07.2008 23:45:05 »
Voi pyhä wau. : D ihana idea. Tämä oli täynnä jotai niin ihanaa kieroa kelmi huumoria että rakastuin tähän.

Lainaus
Sarvihaara,
pysy housuissasi. Binns on siellä myös.

Binns on jo kuollut.

Miten se muka vaikuttaa?

Ei aavistustakaan.

Sarvihaara,
sinun pitäisi tutkituttaa pääsi. Evans ei tee sinulle hyvää.

:: D yksi kohdista missä nauroi sisäisesti. Olisin nauranu ääneen mutta laps nukkuu tossa vieressä. Ah.. ; D

Virheitä ei, eikä oikeastaan mitään muutakaan, mistä pitäisi huomauttaa. Nam. Lisää? : D Kiitos.

Lainaus
Mikä on Siriuksen vatsalihasten salaisuus?

: D jo tuon takia aion lukea tätä.
Promise me, now and forever.

Grr, Harry/Charlie<3

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #6 : 17.07.2008 02:02:43 »
Juuri niin, lappujen lähettely, tyyppillinen kelmien juttu  ;D
Jossain tuolla oli jokin virhe, mutta unohdin jo missä se oli!
Jamesin yritykset taas niin yli suloisia! ^^
Juu, tykkäsin paljonnn :)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

night eagle

  • Imperfect
  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13)
« Vastaus #7 : 17.07.2008 13:22:58 »
Tämä oli aivan mahtava.
Minusta tätä oli helppo seurata, vaikka liikkeellä oli vain pelkkä lappu johon kaikki kirjoitti.
Idea oli tosi hyvä ja hauska, ja tykkäsin todella paljon lukea sitä! :)

-night eagle-
"Olen unohtanut mistä tähän kuljin,
verhoudun unohduksen kaapuun."



lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #8 : 18.07.2008 10:38:21 »
A/N: Kiitos paljon teille jokaiselle!

Jassminadara, luvuista taisi alun perin olla tulossa vielä pidempiä, joten olen iloinen, että katkaisin ne sitten edes tämän pituisiksi :D Ja on aina tosi kiva kuulla, että hahmot ovat kuulostaneet suurin piirtein omalta itseltään; eihän sitä loppujen lopuksi ikinä tiedä, onko oma mielipide heistä jotenkin kiemuroitunut!

Jennea, kiitoksia, ei kai tässä oikein muuta osaa sanoa :) Olen iloinen, että tarina tuntui mielestäsi toimivalta ja erityisesti siitä, että lapuissa tuntui pysyvän mukana; alun perin minun oli tarkoitus kirjoittaa niistä vähän selkeämpiä, laittaa aina vastaanottaja ja lähettäjä mukaan, mutta aika nopeasti alkoi tuntua, että teksti oli pelkkää vastaanottajien ja lähettäjien nimiä, ja kun jätin ne pois, pelkäsin ryhtyneeni ihan sekavaksi.

Gryffdyy, täytyy kyllä myöntää, että minunkin on ollut tätä jälkikäteen lueskellessa välillä hieman vaikea hahmottaa, kuka milloinkin kirjoittaa ja kenelle. Alun perin olikin tarkoitus laittaa mukaan enemmän vastaanottajien ja lähettäjien nimiä, mutta minusta alkoi nopeasti tuntua siltä, ettei tekstissä ollutkaan sitten mitään muuta, joten luovuin siitä tavasta.

dobbie, itse asiassa taisin aluksi harkita sitä, olisiko pitänyt käyttää erilaisia tekstityylejä eri henkilöiden viesteihin; se olisi kyllä varmaan selkeyttänyt paljon, myönnän. Luovuin ajatuksesta sen takia, etten tiennyt, kuinka monen henkilön viestejä tähän tulisi. Pelkkä kursivointi ei olisi oikein riittänyt, olisi kai pitänyt käyttää monia eri fontteja, enkä tiedä, olisiko sitä voinut oikein toteuttaa täällä Vuotiksessa.

Vivilah, Siriuksen vatsalihakset ei alun perin ollut kovin tärkeä aihe tämän tarinan kannalta, mutta sitten tämän edetessä pitemmälle niistä alkoi olla enemmän ja enemmän puhetta, kuinka traagista :D Olen iloinen, että olet lukenut ja tykkäsit! Ja on aina ihana kuulla, että teksti naurattaa sisäisesti tai muutenkin, koska huumorin suhteen en itse oikein ikinä tiedä, ovatko spontaanit lausahdukset hauskoja vain omassa päässäni vai ihan muutenkin.

themarauders, harmi, että unohdit virheen olinpaikan, yritin lukea tekstin läpi vielä, mutta se sitten ilmeisesti liukui minun silmieni ohi ihan täysin... Olen iloinen, että tykkäsit; viestien lähettely oli tosiaan yllättävän helppo idea sovittaa kelmimalliin ja saada tuntumaan ainakin näin kirjoittajan näkökulmasta katsottuna kohtalaisen luontevalta ja helpolta kirjoitettavalta.

Ginevré, olen iloinen, että eksyit tänne! Ja itse asiassa olen iloinen jo senkin takia, että jos toinen vaihtoehto on Yksinäiset, tämä on kuitenkin melkein kaksi vuotta myöhemmin kirjoitettu ja luotan ehkä enemmän kirjoituskykyyni tämän ficin kohdalta :D Täytyy myöntää, että tykkään tämän ficin ideasta itsekin; olin jo vähän aikaa halunnut kirjoittaa Lilystä ja Jamesista, mutta tuntui tylsältä ryhtyä kertomaan sitä tavanomaisella tavalla, ja sitten Where Rainbows End -kirjan tyyli laittoi minut miettimään, voisiko samanlaista ideaa soveltaa myös Jamesiin ja Lilyyn...

night eagle, paljon kiitoksia, on tosi mukavaa kuulla, että tykkäsit lukea tätä :) Ja olen iloinen myös siitä, että tätä oli helppo seurata! Pelkäsin jonkun verran, että lappusten lähettäjien ja vastaanottajien nimien välillä pois jättäminen tekisi tästä liian vaikeaselkoisen, ja olen iloinen, että niin ei sitten ilmeisesti käynytkään.

*


2. luku

Potter,
minkä ihmeen takia Kuhnusarvio haluaa, että minä pidän sinulle tukiopetusta liemissä? Tukiopetusta?! Liemissä?! SINULLE? Hemmetti, oletko sinä harjoitellut Kuhnusarvioon jotain loitsua?
Lily Evans

Lily,
ehkä Kuhnusarvio arvelee, että minä tarvitsen apua.
James

Potter,
no siinä hän on todellakin oikeassa, mutta se apu olisi kyllä lähinnä mielenterveydellistä! Ja KAHTENA ILTANA VIIKOSSA? Miksi sinun edes TARVITSEE pärjätä liemissä? Kyllä minä tiedän, että sinä olet räjäyttänyt noidankattilasi jo kahdesti puolentoista viikon aikana, ja se yksi kyyhkynen kuoli sinun värinvaihtoliemeesi, mutta miksi helkutissa se on MINUN ongelmani? Eikö Remus voisi auttaa sinua? Tai ylipäänsä joku muu?

Lily,
minä en ole räjäyttänyt noidankattilaani kahdesti. Toisella kerralla se oli Sirius.

Potter,
se ei ole oleellista. Sinä olet toivoton, mutta miksi minun pitää menettää vapauteni sen takia?

Lily,
se oli ihan oikeasti Sirius. Hän oli jo saanut tehtyä sen suruliemen ja Remus ei suostunut juttelemaan hänen kanssaan, joten hän päätti kokeilla, mitä tapahtuu, jos hän tyhjentää sammakonreisipurkin minun liemeeni. No, niin kuin muistat, se räjähti. Mutta Sirius nyt on ihan tolkuttoman hyvä näyttelijä, eikä kukaan uskonut minua. Joten se oli joka tapauksessa ihan kokonaan Siriuksen vika.

Potter,
sinun pitäisi vahtia liemiäsi paremmin.

Lily,
sinähän voit opettaa sen minulle.

Sarvihaara,
kurjaa keskeyttää kiihkeä juttelu Evansin kanssa (no EI OLE ja sitä paitsi McGarmiwa on tuijottanut teitä viisi minuuttia silmälasiensa takaa, joten hellittäkää jo), mutta minun on ihan pakko kertoa tämä ennen kuin Peter tajuaa, että hänen on ihan turha keskittyä kuuntelemaan McGarmiwaa ja yrittää ottaa selvää, mitä minä kirjoitan. Kun minä lähdin käymään aamupalan jälkeen vessassa, ajattelin ihan vaihteen vuoksi käydä toisessa kerroksessa, muistat varmaan sen vessan jota kukaan ei ole käyttänyt sen jälkeen kun Riesu läiski vaaleanpunaista maalia sinne, ja no joka tapauksessa kun minä olin menossa sinne, näin PETERIN ja TYTÖN KÄYTÄVÄLLÄ. Kuvittele!!!!
Anturajalka

KUKA TYTTÖ?

Se ei ollut Evans, älä pelkää. Minä olen aika varma, että se oli Rose Galloway, se vuotta nuorempi korpinkynsi, mutta hänestä ei oikein näkynyt muuta kuin tummanruskea tukka, joten suoraan sanottuna en ole ihan varma. Helvetti, minä muistaakseni ajattelin viime viikolla, että hän voisi olla kiva.

No ehkä Peter jättää hänestä vähän sinulle.

Sarvihaara, sinä ja sinun LIKAINEN mielikuvituksesi.

Se koira haukahtaa johon kalikka kilahtaa.

James,
mitä tuo viimeinen viesti tarkoitti? Mitä Sirius on tehnyt?
Remus

Ei mitään. Mutta Matohännällä on NAINEN.

MITÄ?  KUKA?

Kuutamo, keskittyisit opetukseen. Tästä voi tulla vaikka S.U.P.E.R.-kokeisiin.

Pää kiinni, Sarvihaara.

Rose Galloway.

Mitä?

Se tyttö.

Peter,
onko sinulla jotain juttua Rose Gallowayn kanssa? Koska jos on, minun täytyy sanoa, että hän on tosi mukava, ja toivottavasti sinä et ole antanut Siriuksen aivopestä itseäsi uskomaan siihen paskaan, että saman tytön kanssa ei voi nuoleskella kahta viikkoa, koska Rose Galloway ei todellakaan ole sitä tyyppiä. Kahden viikon tyyppiä. Hän on kahden kuukauden tyyppiä, sanoi Sirius mitä tahansa.
Remus

Remus,
kuka sinulle kertoi?
Peter

James.

Hitto. Rauhoitu, Kuutamo, me vain suutelimme.

Seurusteletteko te?

Emme. Haloo, kaikki meistä eivät ole James Pottereita, jotka jämähtävät yhteen tyttöön.

Kuutamo,
minkä takia Peter tuijotti minua tuolla tavalla? Liittyykö se jotenkin siihen, mitä hän kirjoitti sinulle? Kuvitteleeko hän, että minä aion viedä häneltä Rose Gallowayn? Voit sanoa hänelle, että jos hän ei saa PAKSUUN PÄÄHÄNSÄ, että minä pidän LILY EVANSISTA enkä kenestäkään muusta, hän voi painua hiiteen korpinkyntensä kanssa!
James

James,
me tiedämme kaikki, että sinä et saa paksuun päähäsi ketään muuta kuin Lily Evansin. Henkilökohtaisesti minä kyllä ajattelen, että se on melkein parempi kuin Siriuksen tapa vaihtaa mielenkiinnon kohdetta kerran viikossa, mutta minusta tuntuu, että Sirius ja Peter eivät arvosta ominaisuuttasi aivan minun laillani. Toisaalta minunkin pitää kyllä myöntää, että sinun pitäisi ehkä vähän jarruttaa. Ensinnäkin sinun tekniikkasi Lilyn suhteen ei todellakaan toimi. Ei auta yhtään, että sinä pommitat häntä lappusilla ja yrität kaikin voimin saada häntä tekemään jotain kanssasi, ja ei, minä en puhu luutakomeroista. Sinulle on jotenkin juuttunut päälle tuo ”suora hyökkäys” –taktiikka, ja ehkä sinun pitäisi vaihtaa sitä. Esimerkiksi ensin yrittää olla Lilyn kanssa pelkästään kaveri.
Remus

Remus,
minä en halua olla Lilyn kaveri. Hemmetti, miten sinä kuvittelet, että minä pystyisin siihen? Tai siis, jos minä en edes saisi EHDOTELLA mitään? Eihän minulla ole sellaisia kavereita! Tai siis tyttöjä. Kavereita, jotka ovat tyttöjä, ja joille ei ehdotella mitään.
James

James,
no ehkä se on sinun ongelmasi. Ehkä sinä oikeasti oletkin kiinnostunut Lilystä pelkästään pinnallisesti, koska et pysty näkemään etuja siinä, että olisit pelkästään hänen kaverinsa.

Remus,
minä olen RAKASTUNUT Lily Evansiin enkä minä todellakaan ole kiinnostunut hänestä vain PINNALLISESTI niin kuin sinä sanoit, Merlin, mikä sinua vaivaa tänään? Minä vain olen niin RAKASTUNUT häneen, että minä en kuitenkaan pystyisi pitämään näppejäni erossa.

James,
sinä olet seitsemäntoista.

Mitä tuo oli tarkoittavinaan?

Hormonit. Lisäksi sinä ehdit kyllä rakastua kymmeneen muuhun tyttöön elinaikanasi. Minä lupaan, okei? Tietysti voi sattua niin, että Lily jostain syystä päätyy äkkiä rakastamaan kaikkia niitä piirteitä, joita hän sinussa inhoaa, mutta rehellisesti sanottuna niin ei luultavasti käy. Joten yritä vain ajatella sitä, että ehdit kyllä vielä löytää jonkun toisen.

Sarvihaara,
minkä takia sinä murjotat Kuutamolle?
Anturajalka

Sirius,
Kuutamo väittää, että minä unohdan Lilyn.

Merlinille kiitos, että se oli Kuutamo. Kuutamo on aina oikeassa.

Pää kiinni.

Nyt minun täytyy keksiä joku muu kuin Rose Galloway. Seitsemättä luokkaa on kulunut jo melkein kaksi viikkoa, eikä minulla ole ollut vielä yhtäkään naista! Jos minä jatkan tähän tahtiin, Remus väittää kohta, että minä olen menettänyt kykyni tai jotain. Tai pahimmassa tapauksessa tytötkin kuvittelevat niin, ja sitten minä en saa enää ketään. Merlin, James, onko sinun pakko olla niin tylsä ja ihastunut Evansiin?  Me voisimme olla Tylypahkan kaikkien aikojen tavoitellummat poikamiehet!

Minähän olen. Minä vain olen vielä tavoitellumpi, koska minussa on enemmän haastetta, koska minua ei kiinnosta, koska minä olen rakastunut Evansiin.

Tytöt menettivät kiinnostuksensa sinuun viidennellä luokalla, Sarvihaara, sen jälkeen kun olit tehnyt itsestäsi narrin laulamalla Evansille sitä jästilaulua kesken aamupalan. Sinä vain olet tuijottanut Evansia niin tiiviisti, ettet ole vielä huomannut sitä.

All You Need Is Love? Minä lauloin sen ihan oikein, ja Evans piti siitä, hän ei vain myöntänyt. Ja jos minä ilmoittaisin olevani saatavilla, minulla olisi heti tyttöystävä.

Kuvittelet vain. Oletko huomannut Moira Abbotin kaapua? Siitä puuttuu nappeja. Oikeastaan napit saisi kieltää kokonaan, ne vain peittävät turhaa maisemaa. Ja oletko muuten huomannut, että Abbotilla on oikeastaan ihan kiva nenä? Vähän outo, mutta kiva. Tai leuka. En minä tiedä. Kuutamo on aina paljon parempi tällaisissa. Joka tapauksessa minusta tuntuu, että kun Peter kerran vei Gallowayn, Abbot voisi olla seuraava vaihtoehto.

Pidä sinä vaan puuskupuhisi, rakki.
James

Oletko ikinä ollut sängyssä puuskupuhin kanssa?
Sirius.

En.

Se oli retorinen kysymys, kyllä minä tiesin vastauksen. Ellet sinä ole jättänyt jotain kertomatta. JAMES? Ja joka tapauksessa minun täytyy sanoa, että jos sinä joskus pääset pakkomielteestäsi Evansin suhteen, sinun kannattaa ehdottomasti kokeilla puuskupuhia. En minä tietenkään voi vannoa, että he ovat kaikki samanlaisia, mutta minulla on ERITTÄIN MIELLYTTÄVIÄ kokemuksia.

Sirius Musta,
jos minä vielä kerran saan käsiini sinun kirjoittamasi lappusen - joka, kuten täytyy huomauttaa, on kirjoitettu keskellä minun tuntiani, jolloin sinun olisi pitänyt keskittyä opiskeluun – jossa sinä keskustelet James Potterin tai kenen muun tahansa kanssa mistä tahansa, mikä sisältää moraalisesti epäilyttäviä asioita, minä aion keskustella vakavasti rehtorin kanssa.
Professori McGarmiwa

Kuutamo,
mitä tuo viesti tarkoittaa? Tajuatko sinä?
Sirius

Sirius,
se tarkoittaa että sinä olet pulassa.
 
*

Potter,
mitä sinä teet? Sinun pitäisi keskittyä opetukseen.
Lily Evans

Evans,
mitä sinä teet? Sinun pitäisi keskittyä opetukseen, ja sen sijaan sinä käytät aikasi kirjoittamalla minulle lappuja. Oletko ihan varma, ettet halua lähteä Tylyahoon?
James Potter

Potter,
minä en todellakaan tajua, miten sinä olet oppinut olemaan noin ärsyttävä. Sen on pakko olla geeneissä.

Evans,
minä en tiedä mitään mistään geeneistä, mutta voin vakuuttaa, ettei minulla ole sellaisia.

Lily,
SINÄ MELKEIN PUDOTIT KOIRUOHOA TÄHÄN LIEMEEN. Mikä sinua vaivaa? Mille ihmeelle sinä naurat?
Alice

Alice,
anteeksi.
Lily

Potter,
minä olen yrittänyt kaksi kuukautta opettaa sinulle liemiä (ja huomautan edelleen, että teen sen vain ja ainoastaan sen takia, että Kuhnusarvio käski ja että minä en halua antaa itsestäni huonoa kuvaa opettajilleni), mutta miten sinä kuvittelet oppivasi mitään, jos et kuuntele edes tunneilla? Tällä menolla minä opetan sinua kevääseen asti!
Lily Evans

Evans,
kiitos lupauksesta.

Potter,
se ei ollut lupaus, se oli uhkaus. Jos sinä et onnistu jouluun mennessä tekemään värinvaihtolientä, joka ei tapa ketään, minä luovutan. Vaikka Kuhnusarvio sanoisi mitä. Ja sitten sinä saat itse selittää hänelle, että olet toivoton tapaus ja minun on täysin turha opettaa sinua, koska sinä et kuitenkaan opi mitään, ja sen takia hänen ei kannata olla vihainen minulle, koska minä en todellakaan pysty opettamaan sinua enää.

Evans,
jouluun on vielä puolitoista kuukautta. Minä ehdin kyllä. Minulla ei ole pienintäkään aikomusta lopettaa tukiopetusta. Minä pidän siitä kovasti. Sitä paitsi sinä et ole edes yrittänyt kirota minua kahteen viikkoon.

Potter,
ilo ei ole minun puolellani, ja se, että minä en ole yrittänyt kirota sinua kahteen viikkoon, on johtunut ainoastaan siitä, että sinä et ole yrittänyt iskeä minua kahteen viikkoon. Jos sinä käyttäydyt vastedeskin suhteellisen inhimillisesti, minä voin myös yrittää olla kiroamatta sinua. Sinä tiedät varsin mainiosti, että minä en ikinä riko koulun sääntöjä ilman todella hyvää (ja ärsyttävää ja ääliömäistä ja mustahiuksista) syytä.

Evans,
sinulla on pakkomielle minusta.

Potter,
painu hiiteen.

Evans,
sinä kirjoitit tuota äskeistä lappua monta minuuttia, vaikka olisit voinut käyttää sen ajan kuuntelemalla opetusta. Jos sinä kerran väität, ettet pidä minusta, sinulla on pakko olla vähintään pakkomielle minusta.

Potter,
sinun logiikkasi ei toimi. Minä en ole kiinnostunut sinusta eikä minulla ole pakkomiellettä sinusta, se on täsmälleen toisin päin, ja sinä tiedät sen varsin mainiosti, yrität vain saada minut sekaisin.

Evans,
toimiiko se?

Potter,
ei. Vieläkö Peter on Rosen kanssa?

Luultavasti. Minä en oikeastaan tiedä siitä jutusta yhtään enempää kuin tiistaina. Tai he olivat kai sopineet sen riitansa, ja Remus väitti, että he ovat luultavasti riidelleet seurustelusta. Siis tiedäthän, että Peter haluaa pitää asiat sellaisina kuin ne ovat nyt ja Rose haluaa ruveta oikeasti seurustelemaan. Mutta tänä aamuna he ainakin hymyilivät toisilleen ohittaessaan toisensa. Sirius sanoo sitä aamupalahymyksi. Minä kyllä suoraan sanottuna veikkaan, etteivät he ole yhdessä enää pitkään. Siis, jos Rose kerran haluaa oikeasti seurustella eikä vain käydä nuoleskelemassa käytävällä silloin tällöin, eikö hän kyllästy ennen pitkää? Ja Peter ei halua sitoutua, joten se on sitten siinä.

Mikä on aamupalahymy? Ja minä en kyllä tajua, mitä Peterin päässä liikkuu. Siis jos hän kerran oikeasti tykkää Rosesta, minkä ihmeen takia hän ei muka voisi seurustella? Mitä hauskaa on hiipiä käytävällä ja väittää toisille, ettei ole yhdessä, vaikka todellisuudessa näkee joka toinen ilta?

Sinä et halua tietää, mikä on aamupalahymy. Ja käytävillä hiiviskelemisessä on puolensa. Ajattele nyt, jos Peter sattuisi ihastumaan johonkin toiseen tyttöön, Rose ei voisi syyttää häntä, koska he eivät olisi seurustelleet. Eikä Peterin tarvitse kirjoittaa Rosesta vanhemmilleen tai viedä häntä kotiin joululomalla tai tapella Siriuksen kanssa siitä, onko seurustelu ääliömäistä ja eikö kannattaisi vain pussailla silloin tällöin.

Potter,
sinun pitää kertoa, mikä on aamupalahymy. Muuten minä laitan sinut tekemään lemmenjuomaa seuraavassa tukiopetuksessa ja juotan sitä sinulle ja Blanche Martinille ja hän rakastuu sinuun ja sinä olet mennyttä.

Evans,
minä osaan pitää varani. Enkä minä usko, että se tehoaisi minuun.

Potter,
lemmenjuoma tehoaa kehen vain. Valitan, sinulla ei olisi mitään mahdollisuuksia. Blanche raahaisi sinut mukanaan Ranskaan ja sinä eläisit siellä elämäsi loppuun asti ja teillä olisi viisi pientä tummahiuksista lasta, jotka kaikki olisivat täysiä ääliöitä. Kuinka surullista. Kerro nyt se aamupalahymy.

Evans,
se on Siriuksen sanastoa. Se tarkoittaa ”hymyillään nyt vain, mutta odotahan että saan syötyä aamiaisen, niin ehdimme vielä ennen muodonmuutosten tuntia naida McGarmiwan pöydällä”.

Potter,
te olette LIKAISIA.

Minähän sanoin, ettet sinä pidä siitä.

Olisit voinut valehdella. Ja äh, en minä järkyttynyt. MCGARMIWAN PÖYDÄLLÄ?

Siriuksen fantasiat.

Onko Sirius ikinä seurustellut?

Vakavasti? En minä tiedä. Yhtenä kesänä hänellä oli juttua yhden jästitytön kanssa. Oikein kivan, hänellä oli vähän samannäköiset silmät kuin sinulla, vaikka Sirius ei tietenkään myöntänyt sitä. Emily asuu aika lähellä meitä, minä olin kai leikkinyt hänen kanssaan pienenä perhettä tai jotain. Joka tapauksessa Sirius näki hänet kerran kaupassa ja sai päähänsä, että minun pitäisi tutustua häneen uudelleen. En edes tiedä, oliko hänellä jo siinä vaiheessa taka-ajatuksia. Joka tapauksessa hän yritti saada meidät tutustumaan ja tutustui samalla itse Emilyyn ja sitten minä vain tajusin istuvani rannalla ja tuijottelevani taivasta, kun he makailivat päällekkäin viltillä ja hihittivät. MYÖS SIRIUS. Se oli aika pelottavaa. Hän näytti ihan oikeasti rakastuneelta, mutta syksyllä hän taisi kirjoittaa Emilylle yhden kerran ja siihen se sitten jäi. Viime kesänä me näimme Emilyä pari kertaa, mutta hän oli alkanut seurustella. Poika oli pitkä, pidempi kuin minä ja jopa pidempi kuin Sirius, ja suurin piirtein ladonoven kokoinen, ja niin vaalea, että olisi voinut kuvitella että hän olisi ollut jostain Ruotsista. Me kutsuimme häntä Svenssoniksi. Sirius heitti häntä vesi-ilmapallolla päähän, joten minä oletan, että hän oikeasti tykkäsi Emilystä.

Ladonoven kokoinen blondi? Emilyllä oli sitten ilmeisesti aika huono maku.

Kiitos rohkaisusta.

SINUA ei tarvitse rohkaista, Potter, sinä olet aivan tarpeeksi RÖYHKEÄ ja OMAHYVÄINEN muutenkin, usko pois.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2008 11:02:25 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

jjemsie

  • ***
  • Viestejä: 273
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #9 : 18.07.2008 10:52:20 »
Voi apua. En tiedä keksinkö mitään järkevää sanottavaa, mutta ajattelin kuitenkin kommentoida, koska minua itseäni ärsyttää jos minun juttujani luetaan, mutta ei kommentoida :'D

Nämä ovat hauskoja. Repesin täällä muutamankin kerran ja sain siten porukat epäluulosiksi, ne varmaan luulee että luen täällä jotain pahempaakin. Voin oikeasti kuvitella Jamesin ja Lilyn vaihtamaan lappuja ja sitten jonkun Siriuksen puuttumaan siihen.

Lainaus
En minä tietenkään voi vannoa, että he ovat kaikki samanlaisia, mutta minulla on ERITTÄIN MIELLYTTÄVIÄ kokemuksia.
Voi kamala. Hajosin niin pahasti kuin vain voi, ja sitten McGarmiwan lappu siihen perään. Tuo oli loistava ja jotenkin niin Siriusta ja se toinen puhdasta McGarmiwaa.

Lainaus
Evans,
minä en tiedä mitään mistään geeneistä, mutta voin vakuuttaa, ettei minulla ole sellaisia.
Tuo oli mahtava. Tyypillistä, että pikku-Jamesie ei tiedä geeneistä. Voi ei. Tuo Alicen seuraava kommentti meni ensin minulta vähän ohi, mutta kun lukasin sen toisen kerran, tajusin.

Tämä tuntuu aika perus-kelmeilyltä, mutta silti omaperäiseltä. Tai siis, voisi hyvin kuvitella että näin kävisi oikeasti ja no, joku voisi saada sen kuulostamaan tylsältä ja ennalta-arvattavalta, mutta sinä olet selvästi tuonut tähän mukaan jotain lisää. En kyllä itsekään oikein tajua mitä nyt selitän, mutta siis pidän tästä erittäin paljon ja luen kyllä varmasti aina loppuun asti (:
Kahdessa viikossa voi muuttaa maailman ja neljässätoista päivässä tuhota sen.
banneri by raitakarkki
ava by laaksokukka

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #10 : 18.07.2008 11:16:50 »
Oh, tämä on liian ihana :D En ole vähään aikaan viitsinyt lukea yhtäkään kelmificciä, kun ne kaikki tuntuvat toistavan sitä samaa kaavaa, joka alkaa kohta olla jo todellinen klisee, ellen sanoisi. Mutta tähän jäin sitten aivan koukkuun, pakko myöntää. Rakastan tätä lappusten lähettelyä, ja vaikka tämä on aika peruskamaa, niin siinä on kuitenkin joku oma lisänsä. Tyylisi on hauska, pidän siitä. Jaksanut typojakaan bongailla, tuskinpa niitä siellä paljoa on. Ensimmäistä osaa lukiessa nauroin ja kikatin kyllä oikein ihastuneesti, ja ei kyllä ollut tässä toisessa osassakaan valittamista.

Hmm. Pahoittelen, olen valvonut tässä toissayön ja nukkunut viimeyönä 11 tuntia, jotenkin vähän väsynyt olo, etkä saa minusta tämän viisaampaa tekstiä ulos, pahoittelen. Mutta, tämä on ihana, toivon todella että jatkat, minä ainakin luen oikein mielelläni.

-Holly
we'll be glowing in the dark

Vivilah

  • ***
  • Viestejä: 22
  • Moonlight dancing.
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #11 : 18.07.2008 12:42:49 »
Aah. Kesti vähän aikaa tajuta että tähän oli tullut jatkoa. Luin viimeisimmän kommentin muutaman kerran kunnes tajusin mitä '' ihanaa, sä jatkoit! '' tarkoitti.

Mutta grau! Ihan selvästi se jo lämpenee. Tämmöstä ihanaa kelmiperusta. Ja se on siis hyvä ku tämä on tämmönenihana perus. Tai siis henkilöt on perus, mutta tää lappujenvaihtohommeli on pro. Tai bra<3:D

Lainaus
Me kutsuimme häntä Svenssoniksi. Sirius heitti häntä vesi-ilmapallolla päähän, joten minä oletan, että hän oikeasti tykkäsi Emilystä.
mmhh<3 Svensson: D joo. Söpöä ajatella että sirius olisi ihastunut jästiin joka seurustelee svenssonin kanssa! 8D

anteeksi olipa tosi järkevä ja rakentava kommentti.
Jatkoa~kiitos. Paljon.
Promise me, now and forever.

Grr, Harry/Charlie<3

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #12 : 18.07.2008 16:17:07 »
Ihana jälleen :D
Siriuksen likainen mielikuvitus on jälleen päässyt valloileen, aamupalahymy? ;)
Tykkäsin tästä, meinaatko lisätä taas jatkoa? Jos meinaat niin luenluen ja luen :))

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

Killmore

  • dr. duck
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #13 : 19.07.2008 19:01:58 »
Tämä on hauskan erilainen. Kirjoitat mukavasti. Rakastan noita Jamesin ja Lilyn lappusia toisilleen n___n ♥ Tämä erottuu kelmificcien kliseisestä massasta oikein hauskasti, ja saat minut hihittelemään hassusti joillekin kohdille *hih*

Muttamutta, jatkoa?
me kaikki ollaan avaruuspölyä.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #14 : 20.07.2008 02:07:24 »
Ihana ficci  :D Lappusysteemillä kirjoittaminen on mukavan erilaista ja ihan helpohkoa luettavaakin, en mennyt vielä siis sekaisin, että kuka kirjoitti ja mitä.  jatkoa vain tulemaan :)

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #15 : 21.07.2008 19:05:50 »
A/N: Kiitos tosi paljon kommenteista :)

jennimur, palautetta on tosiaan kiva saada; kyllähän sitä on aina mukavampi laittaa jatkoa tai kirjoittaa sitä, jos tietää, että joku muukin ihminen päätyy lukemaan sen. Tuo Jamesin tokaisu geeneille taitaa henkilökohtaisesti olla minun lempikohtani tässä ficissä ainakin huumorinkannalta; ehkä olen vähän nörtti, mutta siitä huolimatta :D

Holly, minun täytyy itse asiassa myöntää, että vaikka tykkään kovasti kelmeistä, en ole tavanomaisia kelmificcejä lukenut oikeastaan kuin yhden, koska sen jälkeen kaikki loput tuntuivat saman toistamiselta. Ja toisaalta voin kyllä tunnustaa, että mielikuva siitä, kuinka "asiat oikeasti menivät" on uponnut niin syvälle päähäni, etten osaa myöskään kauheasti mitään epätavanomaisempia kelmificcejä lueskella. Lähinnä olen lukenut vähän Sirius/Remusta ja joitain englanninkielisia Lily/James-ficcejä :) Olen kuitenkin tosi iloinen, ettei tämä tuntunut uppoavan ihan samaan kliseisyyteen :)

Ginevré, olen iloinen, että kommentoit! Eihän kommentissa loppujen lopuksi niin paljon merkitse se, kuinka monta riviä sitä on kirjoitettu; pitkät kommentit ovat tietysti aivan ihania, mutta niin kliseeltä ja siirappiselta kuin tämä kuulostaakin, jokainen kommentti on omalla tavallaan tärkeä. Minusta on kyllä suoraan sanottuna välillä myös ihan rohkaisevaa miettiä, että kaikki ihmiset eivät kommentoi, vaikka lukevat. Voin kuvitella, että tarinoitani luetaan, vaikken juuri saisi kommenttia :D

Vivilah, minusta on jotenkin kiva yrittää kääntää noita kelmien tavanomaisia rooleja hieman päälaelleen, ja niinpä on myös kiva kirjoittaa Sirius rakastumaan jästityttöön, joka sitten alkaa seurustella ladonoven kokoisen blondin kanssa :D Siriukselle on kiva kirjoittaa inhimillisiä heikkouksia kuten vaihteleva itsetunto, mutta suoraan sanottuna suosikkini on ihmiseksi ja täysivaltaiseksi kelmiksi kirjoitettu Peter!

themarauders, kyllä minä meinaan lisätä taas jatkoa :) Tähän on tulossa yhteensä kahdeksan osaa, ja koska kaikki on jo kirjoitettu valmiiksi (kummallinen inspiraatio iski noin viikko sitten), enköhän minä myös laita ne kaikki tänne, ellei mitään erikoista tapahdu (kuten että salama hajottaisi tietokoneen tai muuta yhtä dramaattista).

Killmore, ihan ensimmäiseksi täytyy tunnustaa, että tykkään tosi kovasti avataristasi! Ja kiitos paljon kommentista, minusta on tosi hienoa kuulla, että tämä vähän nousee sieltä kelmificcien kliseiden seasta. Kelmit ovat tosiaan aika hankala aihe, kun heistä on kirjoitettu niin paljon, ja jos kirjoittaa samalla tavalla kuin muutkin, on kliseinen, ja jos kirjoittaa erilaista kelmificciä, tarina alkaa helposti tuntua "väärältä". Tai mistä minä tiedän, vaikka ongelma olisi vain minun päässäni :)

Tuhisija, kiitos! Olen iloinen, että pystyit seuraamaan lappusten lähettäjiä ja vastaanottajia; minullakin meinaa olla siinä joskus pieniä vaikeuksia, mutta toisaalta en halunnut myöskään selitellä liikoja. Toivottavasti tästä ei tule liian sekavaa jatkossakaan!

*

3. luku

Hyvät johtajatyttö ja johtajapoika,
suurkiitokset joulutanssiaisjärjestelyjen hoitamisesta. Tarkastettuani teidän ja valvojaoppilaiden tekemät suunnitelmat voin ilokseni todeta, ettei niissä ole mitään valitettavaa. Vaikka suunnittelemanne tanssimusiikki oli hieman omalaatuista ja minulle osittain myös tuntematonta, olen asiaa rehtorin kanssa pohdittuani päättänyt, että suunnitelmanne toteutetaan sellaisinaan. Ainoa asia, jonka olen poistanut suunnitelmistanne, on lumotut mistelit. Kukaan ei halua sellaista seuraamaan perässään koko iltaa. Valitan, James.
Lisäksi haluaisin muistuttaa, että johtajatyttönä ja –poikana teidän tehtävänne on toivottaa kaikki tervetulleiksi tanssiaisiin ja myös olla siellä paikalla koko ajan. Teidän odotetaan myös esiintyvän paikalla yhdessä. Olen pahoillani, mikäli olitte suunnitelleet muun seuralaisen hankkimista iltaa varten, mutta tehtävienne takia on parasta, että olette toistenne seuralaisina.
Hyvää joulunodotusta,
Minerva McGarmiwa

Lily Evans,
tervetuloa seuralaisekseni joulutanssiaisiin. Voin vakuuttaa, että kanssani viettämästänne ajasta tulee teille varsin miellyttävä ja unohtumaton. Teiltä odotetaan luonnollisesti hyvää ja kohteliasta käytöstä, asianmukaista vaatetusta ja hyvän yön suudelmaa.
Terveisin kavaljeerinne James Potter

Potter,
miten sinä lahjoit Remuksen kirjoittamaan tuon? Ja turha odottaa hyvänyönsuukkoja. Ainakaan minulta.

Mistä sinä arvasit?

Sinä et osaisi olla noin kohtelias edes unissasi. Tai vähiten silloin. Merlin, minä en edes halua tietää, mitä sinä ajattelet unissasi! No niin, miten? Minä luulin, että Remus oli lahjomaton.

Hän teki sen silkkaa hyvyyttään. Remus tietää, että sinä olet salaisesti rakastunut minuun, ja odottaa vain päivää, jolloin sinäkin tajuat sen.

Remus-parka saa sitten odottaa pitkään. No niin, totuus, kiitos.

Hitto, ei ikinä pitäisi pitää tytöstä, joka on luokkansa älykkäin. Okei, Remus on ehkä kiinnostunut pyytämään yhtä tyttöä joulutanssiaisiin, ja minun pitää ottaa selvää, kiinnostaako tyttöä.

KUKA SE TYTTÖ ON? Ja eikö Remuksen kannattaisi vain kysyä itse?

Remus on ujo. Enkä minä kieli.

Kielit jo.

No en kieli enempää. Ole varovaisempi, Evans, Lipetit alkaa kuvitella, ettet sinä kirjoitakaan muistiinpanoja.

Sarvihaara,
EVANS EI NÄYTÄ VIHAISELTA. Mistä hemmetistä te puhutte?
Anturajalka

Ihan vain tiedoksesi, piski, että Lily Evans ei ole kironnut minua syyskuun jälkeen kuin kaksi kertaa ja silloinkin hän melkein pyysi anteeksi jälkikäteen. Tai ei pyytänyt, mutta minä tiedän, että jos hän ei olisi ollut niin kiireinen mulkoilemaan minua tai kävelemään pois, hän olisi kyllä pyytänyt. Minä osaan tulkita Evansin silmiä. Ja lisäksi se ei todellakaan kuulu sinulle, mistä me puhumme.

Mutta sinä olet alkanut vaihtaa hänen kanssaan lappuja tunneilla melkein PÄIVITTÄIN. Hemmetti, tajuatko sinä edes, mitä se tarkoittaa? Evans ei voi inhota sinua!
Sirius

Minä olen sanonut koko ajan, että ennen pitkää Evanskin tajuaa sen.
James

Sinä olet ollut väärässä koko ajan.

No, hän ei näytä vihaiselta, vai mitä? Itsepähän sanoit niin.

Ei millään pahalla, mutta siitä on vielä pitkä matka rakastumiseen. Eikö sinua jo kyllästytä, Sarvihaara? Tuntuuko elämäsi kurjalta? Haluaisitko vaihtelua? Uusia kasvoja? Miten olisi vaikka joku tyttö? Minä ja Peter teimme viime viikonloppuna listan Tylypahkan tytöistä, joita emme olleet vielä kokeilleet ja joita pitää kokeilla, ennen kuin koulu loppuu ja meidän mahdollisuutemme ovat lopullisesti menneet. Tai siis ennen kuin me siirrymme koulutytöistä OIKEISIIN NAISIIN. Minä voisin luovuttaa sinulle muutaman sieltä listalta, jos haluat vaihtelua Evansista.

Minä haluan Evansin. Ja mitä ihmettä Peter on tehnyt sinun kanssasi Tylyahossa tekemässä tuollaista listaa? Minun käsittääkseni Peter ja Rose harrastavat edelleen sitä mitä-liekään-käytävällä-nuoleskelua.

Älä ole tylsä. He ovat tehneet sitä syyskuusta asti, ja nyt on joulukuu. Matohäntä kaipaa vaihtelua.

Tai sinä kaipaat vaihtelua.

Minä en aivopese Peteriä, ääliö. Peter on itse fiksumpi kuin eräät, jotka ovat samassa tytössä koukussa viisi vuotta, vaikka tyttö itse ei välitä pätkääkään. Satutko tietämään ketään?

Minun rakkauselämäni ei kuulu sinulle.

Koska sitä EI OLE. Älä ota nokkiisi, sinä olet edelleen minun paras kaverini vaikka oletkin äärettömän tylsä naisten suhteen, mutta kai sinä jossain vaiheessa luovutat? Hemmetti, sinulta menee parhaat naistenmetsästysvuodet ohi! Merlinille kiitos, että sinä olet sentään kesälomilla unohtanut Evansin (tai YRITTÄNYT UNOHTAA Evansin varsin epäilyttävillä menetelmillä, niin kuin Kuutamo väittää), ja että sinulla on sentään HIEMAN kokemusta tuliviskistä ja luutakomeroista, mutta ajattele kaikkea sitä, minkä olet menettänyt! Tylypahka on täynnä tyttöjä, ja sinä haikailet yhtä ainoaa punapäätä.

Minä EN VOI SILLE MITÄÄN! Kyllä minä tajuan, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin Lily, mutta kun se tieto ei yksinkertaisesti mene minun päähäni asti! Minä nyt vain satun olemaan rakastunut häneen ja sillä selvä, minä en voi sille YHTÄÄN MITÄÄN.

Entä jos se on pelkästä tahdonvoimasta kiinni? Oletko ikinä ajatellut sitä? Entä jos sinä vain kuvittelet olevasi rakastunut Evansiin etkä usko voivasi kiinnostua kenestäkään muusta vaikka ranskalainen vaihto-oppilas kävelisi nenäsi alta ja heittäisi paidan pois? Ja sinun pitäisi vain antaa periksi ja myöntää itsellesi, ettei sinun tarvitse olla rakastunut Evansiin loppuikääsi, ja voisit ottaa ilon irti kaikista muista!

Meillä ei ole ranskalaista vaihto-oppilasta, enkä minä usko, että se on tahdonvoimasta kiinni. Minä olen yrittänyt, enkö olekin? Ajattele nyt vaikka Sophieta viime kesänä! Ja lisäksi sinä kuulostat AIVAN Kuutamolta. Mitä sinä olet lukenut? Tai syönyt? Tai nainut?

En mitään! Tai siis, olen, mutta siitä on kaksi viikkoa, ja minä OIKEASTI tykkäsin Moira Abbotista. Minähän sanoin. Mutta tämä ei nyt liity siihen yhtään mitenkään. Minä vain satuin kuuntelemaan, kun Kuutamo yritti keskustella sinun pakkomielteestäsi minun kanssani. Ja ranskalaisen vaihto-oppilaan olemattomuus ei liity tähän millään tavalla. Vaikka minä kyllä myönnän, että Sophie oli ihan hyvä yritys. Merlin, minua melkein harmittaa, että sinulla on pakkomielle ja sinä tarvitsit Sophieta päästäksesi siitä eroon (mikä ei tietenkään onnistunut, mutta se nyt ei kuulu tähän), koska muuten minä olisin vienyt hänet itse. Muistatko sen, kun pakotimme hänet uimaan alkukesästä, kun vesi oli vielä kylmää? Ja hän kirkui ja sitten Kuutamo alkoi epäillä, että hän olikin pelkästään ujo eikä uskaltanut olla bikineillä, ja lopulta hän kuitenkin veti vaatteensa pois? Ja minä yritin inttää sinulta vastauksia jälkikäteen ja sinä sanoit vain ”ihan kiva”. No, ihan tiedoksesi, Sophie ei todellakaan ollut ”ihan kiva”. Se tyttö oli IHAN LOISTAVA. Siis ne reidet! Minä olisin voinut nostaa hänet uimakopin seinää vasten saman tien.

Et olisi jaksanut.

Olisinpas. Sinä vain vertaat häntä Evansiin.

Oletko nähnyt Lilyn selkää? Hänellä oli T-paita yhtenä päivänä tukiopetuksessa, ja se oli aika löysä, ja hänen lapaluunsa melkein tulivat ulos selästä, kun hän kumartui nostamaan jotain lattialta.

SARVIHAARA! Sinun on tarkoitus katsoa hänen tissejään, ei lapaluita!

Hän oli selin!

No persettä sitten. Minä en tajua, mitä sinun kanssasi pitäisi tehdä, sinä olet ihan toivoton. Ja Evans saattaa olla aika laiha, mutta se ei tarkoita, että Sophienkin pitäisi olla. Jos sinä et lakkaa vertaamasta kaikkia muita tyttöjä Evansiin, olet mennyttä.

Paitsi jos saan Evansin. Minä en aio luovuttaa. Se tyttö rakastuu minuun vielä. Ajattele nyt, neljä kuukautta sitten hän ei edes suostunut hymyilemään minulle! Nyt hän tekee joskus niin, yleensä vahingossa, mutta siitä huolimatta!

Hurraa. Sinä saat Evansilta vahinkohymyn sillä aikaa, kun minä nuolen Moira Abbottia luutakomerossa.

MINÄ EN HALUA TIETÄÄ ENÄÄ MITÄÄN.

Potter,
mistä te puhutte?
Evans

Evans,
emme mistään. Et halua tietää. Oikeasti.

Potter,
okei. Sirius näyttää liian omahyväiseltä, joten minä uskon sinua. Eikä tämä sitten tule toistumaan. Onko meillä kaikki joulutanssiaissuunnitelmat valmiina?

Evans,
kai? En minä ainakaan yhtäkkiä keksi mitään. Paitsi tietysti koristelut, mutta ne meidän pitää hoitaa edellisenä iltana.

Okei. Ja ihan tiedoksesi, että minä lähden sinun pariksesi ainoastaan sen takia, että McGarmiwa on saanut sen päähänsä, ja sinun on edelleen ihan turha odottaa mitään hyvänyönsuukkoja, enkä minä aio myöskään suudella sinua, vaikka mistelit tekisivät mitä, tai vaikka sinä lumoaisit ne, vaikka se on kiellettyä. Ja jos sinä ja kaverisi teette jotain, joka pilaa sen illan, minä en puhu sinulle enää, ja Remus lopettaa lappujen välittämisen. Ja jos sinä yrität lähennellä tai jotain vastaavaa, minä lyön sinua.
Evans

Hyvä tietää.
James.

*

Lily,
mikä ihme sinua vaivaa?
Alice

Alice,
miten niin?

Sinä olet hymyillyt koko aamun. Ei millään pahalla, mutta yleensä sinä aloitat hymyilyn vasta vähintään tunti heräämisen jälkeen. Ja yleensä silloinkaan sinä et hymyile itseksesi. Lily, sinä ikinä hymyile itseksesi. Muistatko vielä neljännellä luokalla, kun pidit minulle puheen siitä, että se näyttää ihan tyhmältä? No, sinä todellakin näytät nyt tyhmältä.
Alice

Anteeksi.
Lily

Ei sinun tarvitse pyytää anteeksi, höhlä, kunhan kerrot, mikä sinua vaivaa. Mitä sinä teit eilen illalla? Paitsi tietysti koristelit Jamesin kanssa suurta salia? Hetkinen, onko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että sinä koristelit Jamesin kanssa suurta salia?! Lily!!

Ei tarvitse olla noin järkyttynyt. Potter on joskus ihan kiva, kun hänen kanssaan on kahdestaan.

Mutta se oli eilen illalla, ja sinä hymyilet vieläkin! Lily! Mitä ihmettä te oikein teitte?

Emme mitään erikoista, usko nyt. Me vain… Potter koristeli salia ja sitten itseään ja oli lopulta kietonut itsensä hopeanauhoihin niin tiukkaan, että kaatui lattialle ja minun oli pakko vapauttaa hänet, koska hänen sauvakätensä oli jäänyt sinne nauhojen alle. Hän näytti ihan muumiolta ja oli ihan punainen, kun minä sain hänet lopulta irti. Ja hän kirosi yhden nauhan jahtaamaan minua.

Kuulostaa siltä, että teillä on ollut hauskaa. Vieläkö hän tykkää sinusta?

Kai. En minä tiedä. Luultavasti. Mutta ei hän enää ehdottele mitään niin usein. Ehkä hän on kyllästynyt.

Tai sitten hän on niin haltioissaan, kun sinä lopultakin puhut hänelle, ettei tahdo pilata sitä aivan heti. Tykkäätkö sinä hänestä?

MITÄ? Alice Prewett, mikä sinua vaivaa? Minä EN pidä Potterista yhtään minään muuna kuin kaverina, ja sillä selvä. Hän voi olla siedettävä kaveri, mutta hän on siitä huolimatta edelleen ajattelematon ja omahyväinen ja tyhmä ja häneltä kesti kolme kuukautta saada värinvaihtoliemi onnistumaan.

Millä tavalla hän on ajattelematon tai omahyväinen tai tyhmä?

Hän on jahdannut minua viisi vuotta ja kuvittelee edelleen, että minä jossain vaiheessa lankean häneen. Ihan kuin hän muka olisi jotakin niin erikoista, ettei kukaan voisi vastustaa häntä. Ja ajattele kaikkia niitä ongelmia, jotka hän on aiheuttanut, ja kaikkia niitä jälki-istuntoja.

Hän on jahdannut sinua viisi vuotta eikä ole antanut periksi, vaikka sinä olet lytännyt hänet koko sen ajan, joten hän sitkeä. Ja hänen on pakko pitää sinusta oikeasti, koska hän ei ole lannistunut. Eikö se merkitse mitään? Ja minä kyllä luulen, että kovin moni ei oikeasti voisi vastustaa häntä, jos hän olisi ollut kiinnostunut heistä noin pitkän aikaa. Vai eikö hän muka sinun mielestäsi ole yhtään hyvännäköinen?

Alice, et kai SINÄ ole rakastunut Potteriin?

En. Äläkä yritäkään kiemurrella vastaamatta. Etkö sinä pidä Jamesia yhtään hyvännäköisenä?

No ei hän pahannäköinenkään ole. Tai siis, jos hän vain pitäisi kätensä erossa siitä tukastaan eikä tekisi siitä niin isoa numeroa, se voisi olla ihan kivannäköinenkin. Ja hänellä on muutaman kerran ollut T-paita tukiopetuksessa, ja T-paidat nyt ovat aina ohuita, se ei ollut minun vikani, enkä minä todellakaan aikonut katsoa… mutta hänellä on ilmeisesti ihan kiva selkä.

HA!

Mitä ha? Alice!

Sinulla on selkäfetissi! Älä edes yritä kieltää sitä! Vai pitääkö minun muistuttaa siitä, miten me näimme Sirius Mustan ensimmäistä kertaa ilman paitaa viidennellä ja sinä puhuit hänen lapaluistaan? LAPALUISTA, kun minä ja Mary ja Helen tuijotimme hänen vatsaansa?

Lapaluissa ei ole mitään pahaa, ja Sirius Mustan vatsa ei ole mitenkään erikoinen.

Sirius Mustalla on tämän koulun paras vatsa. Valitan, siitä on äänestettykin, vai etkö muka muista?

Minä haluaisin unohtaa sen.

ALICE PREWETT,
ONKO MINUN VATSASTANI ÄÄNESTETTY? KUKA SEN ÄÄNESTYKSEN JÄRJESTI?
SIRIUS ”THE HERKKUVATSA” MUSTA

Sirius,
mitä helvettiä sinä teet? Varastat toisten lappuja?

Prewett,
minä pelastin sinun lappusi viime hetkellä, ennen kuin se päätyi McGarmiwalle. Saisit olla kiitollinen. No niin, totta kai minä tiesin, että te kaikki rakastatte minun vatsaani, mutta minä en tiennyt, että te rakastatte sitä niin PALJON. Milloin se äänestys järjestettiin? Ennen vai jälkeen viime kesää?

Musta,
mitä väliä sillä on?

Prewett,
tämä ei kuulu sinulle vähääkään, mutta minun vatsani on harkitun työn tulosta, ja jos te äänestitte ennen viime kesää, voin vakuuttaa, että se on entistä parempi. Mitä muuta voi olettaa, kun joutuu viettämään koko kesän Pottereilla seuraamassa, kuinka James heilastelee herkullisen vampyyriskotin kanssa?

Musta,
sinun vatsastasi äänestettiin viime vuoden syksyllä, joten jos sinä olet sen jälkeen kehittänyt sitä, sinun olisi luultavasti paras antaa meille uusintanäytös.

Prewett,
haaveile vain. Minun vatsani on minun yksityisomaisuuttani.

Musta,
ja mitä sinä sillä teet? Katselet peilistä? Silittelet?

Prewett,
minulla on omat silittelijät vatsalleni, kiitos vain.

Potter,
KUKA ON VAMPYYRISKOTTI?
Evans

Evans,
MITÄ?
Potter

Potter,
VAMPYYRISKOTTI! Sirius laittoi Alicelle lapun, jossa sanottiin, että hänellä ei ollut viime kesänä mitään muuta tekemistä kuin kehittää vatsalihaksiaan, koska sinä heilastelit koko kesän ”herkullisen vampyyriskotin” kanssa. Kuka ihme se on? Kai sinä tajuat, että vampyyrit ovat VAARALLISIA? Edes sinä et voi olla niin typerä, että rakastut vampyyriin!

Evans,
hengitä välillä. Minä en ole rakastunut vampyyriin, ellet satu lukemaan itseäsi niihin. Ja Sirius tarkoitti luultavasti Sophie Adamsia, joka ei todellakaan ole vampyyri, mutta joka on Skotlannista, ja joka ei koko kesänä ruskettunut ollenkaan, ja jossain vaiheessa Sirius alkoi kutsua häntä vampyyriksi. Minä kyllä luulen, että se ei johtunut pelkästään kalpeudesta vaan myös siitä, että Sirius olisi varmaan halunnut olla kiinni Sophien kurkussa, ellen minä olisi sattunut näkemään häntä ensin. Julma maailma. Siriuksella oli VAKAVA fetissi Sophien jalkoihin.

Potter,
onko Siriuksella fetissejä tyttöjen JALKOIHIN? Minä luulin aina, että hän ei edes saisi silmiään niin alas. Ei millään pahalla, mutta olen kuullut huhuja, että Sirius puhuu silloin tällöin noin kolmekymmentä senttiä tyttöjen kasvojen alapuolelle. Koordinaatiovirheitä. Ja miten voi olla, että sinä heilastelit koko viime kesän jonkun skotin kanssa, jota Sirius pitää herkullisena ja jonka jalkoihin Siriuksella oli fetissi, etkä kertonut minulle yhtään mitään?!

Evans,
sinä olet sanonut minulle noin sataseitsemänkymmentä kertaa, että sinua ei kiinnosta mikään, mitä minä teen. Sitä paitsi minä en HEILASTELLUT hänen kanssaan, minä vain PIDIN HAUSKAA hänen kanssaan, ja Sirius oli se, joka sanoi jälkikäteen halunneensa nostaa hänet uimakopin seinälle. Minun pitää sanoa Siriukselle, että tytöt ovat tajunneet, minkä takia hän keskustelee heidän kanssaan. Ehkä hän lopettaa sen ja käy tulevaisuudessa suoraan asiaan.

Potter,
oliko se vakavaakin? Hauskanpito? Jos Sirius kerran olisi niin kauheasti halunnut nostaa tytön uimakopin seinälle, mutta ei voinut, koska sinä olit nähnyt hänet ensiksi? Ja minkä näköinen se Sophie muuten oli?

Evans,
OLETKO SINÄ MUSTASUKKAINEN?

Potter,
en ole. Minua vain kiinnostaa tietää, kuinka pieni sinun aivokapasiteettisi todellisuudessa on, ja voiko sen pienuus enää yllättää minua. Sitä paitsi me olemme vielä johtajaoppilaita kevätlukukaudenkin, ja jos käy ilmi, että sinulla on jotain yllättäviä perversioita, minä haluan tietää sen tässä vaiheessa, etten enää päästä sinua yksin partioimaan käytävillä iltaisin.

Evans,
Sophie oli hieman pitempi kuin sinä ja vähän pyöreämpi kuin sinä. Hänellä oli vaaleanruskea tukka ja siniharmaat silmät, ja Sirius rakasti hänen reisiään. Enkä minä ollut missään vaiheessa kunnolla ihastunut häneen. Hän vain sattui olemaan siellä ja oli kesä ja minä yritin olla ajattelematta sinua ja pitää hauskaa ja minusta oli kiva ärsyttää Siriusta.

Potter,
eli sinä käytit Sophie-parkaa hyväksesi.

Evans,
Sophie ei ole kirjoittanut minulle kertaakaan sen kesän jälkeen. Hän on luultavasti vain iloinen, kun pääsi minusta eroon.

Potter,
no sittenhän hänellä on aivot.

Evans,
minä sanoin juuri tapailleeni nättiä skottityttöä, jonka jalat Sirius olisi halunnut ripustaa seinälle, vain sen takia, että olisin saanut sinut pois päästäni, ja seuraavaksi sinä HAUKUT MINUA?

Potter,
miten minä muka haukuin sinua?

Evans,
sinä sanoit, että Sophiella on pakko olla aivot, koska hän halusi päästä minusta eroon.

Oho, sinä olet fiksumpi kuin kuvittelin.

Evans,
mitä sinä äänestit?

MITÄ?

Siriuksen vatsasta. Mitä sinä äänestit?

En ole ihan varma.

LILY!

Luultavasti vastaan. En muista. Ja mitä sinä sillä tiedolla edes teet? Jos sinä kuvittelet, että minä ikinä lankeaisin SIRIUKSEEN, saat tunkea pääsi alas Murjottavan Myrtin vessan lavuaarista. Sirius olisi melkein yhtä huono vaihtoehto kuin sinä.

Kiitos vain, Evans. Tunti on melkein lopussa. Tänä iltana puoli seitsemältä oleskeluhuoneessa?

MITÄ?

Joulutanssiaiset, Evans. Tänä iltana. Sinä olet lähdössä minun parikseni vain sen takia, että McGarmiwa pakottaa sinut tekemään niin. Muistatko? Ajattelin vain, että meidän ehkä kannattaisi tavata jossain etukäteen.

Jos me tapaamme oleskeluhuoneessa, kaikki näkevät, että me lähdemme yhdessä.

Evans,
meidän on tarkoitus toivottaa kaikki tervetulleiksi tanssiaisiin JA olla siellä koko illan JA tehdä se YHDESSÄ.

Ai niin. Okei. Puoli seitsemältä. Jos sinä ehdit pöyhiä tukkaasi tarpeeksi ennen sitä.

JAMES! KUULITKO SINÄ, ETTÄ TYTÖT OVAT ÄÄNESTÄNEET MINUN VATSASTANI?

Evans,
minä ehdin kyllä pöyhiä tukkani, kiitos vain. Nähdään puoli seitsemältä. Nyt minun on pakko palauttaa Sirius maan pinnalle.

Potter,
toivottavasti onnistut.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2008 21:02:34 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 18.7.
« Vastaus #16 : 21.07.2008 20:00:22 »
Ihanaa, jatkoa  :)  Oli jälleenkin hyvä ja lappusten mukana pysyi hyvin, en pudonnut kärryiltä.  Mitäköhän joulutanssiaisissa mahtaakaan sitten tapahtua?

Eikö sinua jo kyllästytä, Anturajalka?

Eikös tuossa pitäisi lukea Sarvihaara? Kun minusta tuntuu, että Sirius "puhuu" siinä, kun lpikkasen edempänä lukee: "...jos haluat vaihtelua Evanssista."

Vivilah

  • ***
  • Viestejä: 22
  • Moonlight dancing.
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 21.7.
« Vastaus #17 : 21.07.2008 21:47:04 »
Olen lopullisesti seonnut kun nykyään jaksan kommentoida ihmisten ficcejä :'DD

No ei hieno ficci tämä on<3

Lainaus
Joulutanssiaiset, Evans. Tänä iltana. Sinä olet lähdössä minun parikseni vain sen takia, että McGarmiwa pakottaa sinut tekemään niin. Muistatko? Ajattelin vain, että meidän ehkä kannattaisi tavata jossain etukäteen.

Jos me tapaamme oleskeluhuoneessa, kaikki näkevät, että me lähdemme yhdessä.

Evans,
meidän on tarkoitus toivottaa kaikki tervetulleiksi tanssiaisiin JA olla siellä koko illan JA tehdä se YHDESSÄ.

Ai niin. Okei.

Söpöä, Lily oli vähän kujalla<3

Noh, olen tästä edelleen samaa mieltä kuin edellisessä kommentissani. Tämä oli piristävä luku. Lily lämpenee ja Sirius, noh. Ei voi sanoa muutakun että tulihan ne vatsalihakset sieltä. ( Minä äänestäisin siriuksen vatsalihasten puolesta. Kuvittelen ne mielessäni..)

Kyllä. Nyt jämähdin niihin vatsalihaksiin, jään ajattelemaan niitä ja odotan jatkoa. Kiitos hienosta luvusta, taas.

- Vivilah
Promise me, now and forever.

Grr, Harry/Charlie<3

Hermy^

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 21.7.
« Vastaus #18 : 21.07.2008 23:53:34 »
Thihhihhihihi.
Heti kun löysin tämän ficin pari päivää sitten, tajusin jotain mullistavaa: kyseinen Ahernin kirja lojuu juurikin tällä hetkellä minun lainattujen kirjojeni pinon päällimmäisenä. Eilen päätin tarttua kirjaan, ja tällä hetkellä olen jo neljänsadan sivun paremmalla puolella. Pidän kyllä, suomeksi tosin minä opusta kahlaan. ^^ Pakko sanoa että naureskelen täällä, kuinka hyvin tekstit natsaavat yhteen. Hyvällä tavalla, tietenkin.
Ensimmäisessä luvussa pidin eniten tuosta Binnsin "ei millään ole oikeastaan väliä, mutta ajattelinpa nyt vain mainita" -asenteesta, joka on tyypille ihan ehdottoman ominaista!
Jotenkin eteenpäin lukiessa tuntui siltä, että koko ajan parani: tokassa osassa tirskuin taukoamatta ja aamupalahymy oli <3
Kolmas osa oli jo ihan nerokas, tirsk. Virnistelen täällä kuin mielipuoli.
Lisää jatkoa heti, jos kerran tämän olet jo kirjoittanut - senkin kiduttaja!
(Muuten, pakko tunnustaa, vakoilen journaliasi silloin tällöin ja olen se hyypperö, joka joskus ilmaisi itsestään ja kirjoitteli nimettömänä jotakin epämääräistä siitä, kuinka liioiteltu realismi on yliarvostettua ja että haluaa lukea sinulta sitä pohtimaasi Draco/Hermionea. Odottelen sitä yhä ja toivoisin mahdollisen ficin tyylistä sellaista maalailevampaa, vaikka romanttinen hömppäkin kelpaa paremmin kuin hyvin.)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2008 20:49:39 kirjoittanut precious »

Larísa

  • ***
  • Viestejä: 70
  • NOH8. com - Equality is for all
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 21.7.
« Vastaus #19 : 22.07.2008 13:13:05 »
Hiihiii  ;D Mitäs tästä nyt voisi sanoa?? Hauskaa luettavaa. Sain naauraa melko paljon. Joitakin virheitä löysin mutten jaksa nut ruveta ettii niitä koska ne ei ollu mitenkään kovin pahoja.
Kirjota pian jatkoa ni mä tuun lukee ja kommaa:D

Larissa