Kirjoittaja Aihe: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-11) VALMIS 6.9.  (Luettu 27547 kertaa)

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #40 : 17.08.2008 10:27:39 »
Oi. Hykertelin taas välillä naurussa, mutta pääasiassa päällimmäiseksi jäi säälin tuntu. James parka.. Lily pompottelee liikaa.. :/
   Pidin tämän osan pituudesta, sekä noiden lappusten pituudesta. Siellä ei ollut mitään super pitkiä kirjeitä, joita toisinaan on hiukan hankalampi lukea. Mutta oli mukavaa, että tästä löytyi semmoisia lyhyitä sekä keskikokoisia lappusia.
   Löysin aika monta kirjoitusvirhettä. Ei ne mitään isoja ollut, mutta semmoisia kuitenkin, että ne huomasi. Lukemista ne ei niin haitanneet.

Jatkoa pian! ;)

-Musta-Anturajalka

Sirianwe

  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #41 : 17.08.2008 11:49:49 »
Ajattelin minäkin nyt kommentoida. Elikkäs olen lukenut kaikki luvut ja kaikista pitänyt. Idea on hyvä ja hahmot uskottavia. James on ihanan suloinen ja Sirren vatsalihakset ;)
Virheitä ei ollut häiritsevästi. Tämä ei ole yltiökliseinen kuten monet kelmificit. Ja tämä on paljon hauskempi. Siskokin katsoo vinosti kun naureskelen täällä yksin.

Eli jatkoa peliin ja äkkiä!

Larísa

  • ***
  • Viestejä: 70
  • NOH8. com - Equality is for all
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #42 : 17.08.2008 13:34:52 »
Hihiii<3 Ihana luku taas vaihteeksi!
James oli tosi söpö kun kirjoitti Lilylle sen rakkaudentunnustus kirjeen.
Lily sais jo alkaa pikkuhiljaa tajuta tykkäävänsä Jamesista.
Sori, etten taaskaan osannu sanoa mitään järkevää tai rakentavaa...
Jatkoa

Larissa

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #43 : 17.08.2008 22:13:18 »
Ekaks haluun sanoo, että äkkiä jatkoo.
2. Tää oli aivan loistavan ihanan söpön hellyyttävän IHANA!!  ;D ;D ;D
Todella rakentavaa!
Huomasin kyl muutamii kirjotusvirheitä, mut en oikeestaan välittänyt niistä!

<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Neriah

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #44 : 20.08.2008 18:16:51 »
Tapa millä kirjotat on uskomattoman hyvä! Pitkät kirjeet olivat vähän raskaampaa luettavaa, tai siis tekstiä oli vain niin paljon yhdessä klimpissä.  :D
Huomasin juuri, että eihän tarinassa tarvitsekkaan kuvailua mitenkään erikseen. Luin tämän putkeen ja hymyilin sellaista typerää hymyä ensimmäisen tunnin. On vaan niin söpöä luettavaa.
Pari kirjoitusvirhettä oli, mutta ei se haitannut. James-parka. Olisin tehnyt ihan samalla tavalla, kuin hän, jos Lily vastaisi tolla tavalla. Välillä Lily on aika ärsyttävän itsekäs, mutta silti yksi lempihahmoistani.

Jatkoa!
Neriah

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 17.8.
« Vastaus #45 : 23.08.2008 10:35:19 »
A/N: Tosi paljon kiitoksia kaikille! Flunssainen tyttö ei osaa sanoa tämän tarkempia kiitoksia, mutta olen iloinen jokaisesta kommentistanne :)

*

7. luku

Vai niin, Ada Thoene?

Evans,
missä sinä olit eilen? Alice sanoi, että sinun päätäsi alkoi särkeä.

Potter,
jos Alice sanoi niin, niin sitten minun päätäni ilmeisesti tosiaan alkoi särkeä ja minä olin sen takia poissa. Kuinka monimutkaista se muka on? Ja missä vaiheessa sinä olet rakastunut Ada Thoeneen?

Evans,
minä en ole missään vaiheessa sanonut rakastuneeni Ada Thoeneen. Itse asiassa minä en edes tajua, mitä tekemistä minulla muka on Adan kanssa. Ja totta kai minä uskoin, että sinä sanoit Alicelle häipyväsi päänsäryn takia, mutta hemmetti, Evans, milloin sinä muka olet ollut päänsäryn takia pois tunneilta? Näistä asioista saattaa tulla jotain S.U.P.E.R.-kokeisiin, vai eikö juolahtanut mieleen?

Potter,
pää kiinni. Minun päätäni särkee edelleen etkä sinä auta sitä yhtään tippaa olemalla oma itsesi. Alice sanoi, että sinä olit käynyt Thoenen kanssa kävelyllä, ja sitä paitsi sinä käytit hänestä juuri äsken etunimeä.

Evans,
ihmisistä on tapana käyttää etunimiä.

Paitsi minusta.

Sinä et itsekään kutsu minua etunimellä.

Se ei kuulu tähän. No, oliko teillä kivaa? Kerro jotain.

Mitä?

Sinä ja Thoene. Oliko teillä kivaa? Minne te päädyitte? Huispauskatsomon alle?

Evans,
mikä helvetti sinua vaivaa?

Alice,
luuletko, että James on tosissaan Adan kanssa?
Lily

Lily,
ei aavistustakaan. Minkä takia James näyttää niin äkäiseltä? Riitelittekö te?
Alice

Emme. Hän vain ärsyttää minua. Hemmetti, minkä ihmeen takia ADA THOENE? Hän väitti viisi vuotta olevansa rakastunut minuun, ja sitten hän on yhtäkkiä Adan kanssa!

Mistä lähtien hän on ollut yhdessä Adan kanssa? He kävivät vasta yhdellä lenkillä. Ja mitä vikaa Adassa on?

Ei mitään! Ensin hän on muka niin rakastunut minuun, ja sitten hän yhtäkkiä löytää parempaa seuraa! Ja ihan kuin hän muka olisi parempi kuin Sirius, joka muistaa tyttöjen hiusten värit muttei nimiä! Tietysti hän valitsee Adan, jolla on suuremmat rinnat kuin minulla ja pienempi takapuoli ja ohuempi vyötärö ja paksummat hiukset ja joka on vaalea ja jonka silmäripset voi nähdä kauempaa kuin sentin päästä. Eikä hän edes ole tyhmä tai ilkeä, hemmetti!

Lily,
sinä kuulostat mustasukkaiselta.

No en ole. Minä olen yksinkertaisesti huonolla tuulella ja se johtuu siitä, että minun päätäni särkee ja James Potter valitsee juuri sen päivän unohtaakseen minut, koska sattuu löytämään kauniimman ja mukavamman ja puheliaamman ja iloisemman ja tasapainoisemman tytön.

Ethän sinä edes ole ihastunut häneen.

EN NIIN! Mutta se ei tarkoita, etteikö minua saisi ärsyttää!

Lily, yritä ajatella järkevästi. James ei ole voinut unohtaa sinua yhtäkkiä näiden viiden vuoden jälkeen. Sinä olet torjunut hänet jo ainakin viisikymmentä kertaa, ja jos hän ei ole luovuttanut kauan sitten, ei hän luultavasti ole luovuttanut nytkään. Kukaan ei ole väittänyt, että hän seurustelisi Adan kanssa tai mitään. Ehkä sinun pitäisi sanoa hänelle, että sinä olet mustasukkainen. Se luultavasti auttaisi paljon enemmän kuin se, että sinä hyökkäät hänen kimppuunsa siksi, että hän on käynyt toisen tytön kanssa kävelyllä, kun sinä samaan aikaan väität, ettet piittaa hänestä.

MINÄ EN PIITTAA HÄNESTÄ. USKO JO.

Okei. Ihan sama. Minun pitikin saada tämä kirje Frankille valmiiksi tällä tunnilla.

*

Sarvihaara,
no niin, kannattiko?

Sirius,
mikä?

Sarviaivo,
älä yritä esittää tyhmää. Sinä olet sitä jo valmiiksi. Kannattiko lopultakin siirtyä Evansista eteenpäin?

Anturapää,
ainakaan minä en käyttänyt viime täysikuuta jahtaamalla omaa häntääni. Miten niin siirtyä Evansista eteenpäin?

Sinä olet roikkunut Thoenessa melkein kuukauden, vaikka sinulla oli Evans käden ulottuvilla. Minä kutsuisin sitä eteenpäin siirtymiseksi, mutta ihan miten vaan. Ja joka tapauksessa halusin vain ilmoittaa, että teit ehdottomasti oikean ratkaisun. Adasta ei ole läheskään yhtä paljon harmia kuin Lilystä. No niin, millainen hän on?

Anturajalka,
minä en todellakaan tiedä, MILLAINEN hän on, ellet sinä tarkoita sitä, mistä ruuasta hän pitää tai mitä bändejä hän kuuntelee.

Yritätkö sinä väittää minulle, että te olette vain kavereita? Ei mene läpi!!

Okei, minä voin kertoa, millaista häntä on suudella: aika tavallista. Kuulitko? Aika tavallista. Vähän kuin suutelisi Sophieta, ja sinä tiedät, etten minä nyt tarkoita sitä sinun jalkafetissiäsi vaan sitä, että minulla ei ollut päivääkään ikävä Sophieta sen kesän jälkeen. Ada on kiva, hänen kanssaan on ihan kiva jutella, minä unohdan välillä Evansin. Siinä se.

James? Onko tämä TAAS niitä epätoivoisia yrityksiä päästä Evansista eroon?

Ilmeisesti.

MIKSI!?! Minä olin jo niin toiveikas! Merlin, mikä sinua vaivaa?! Ja minkä ihmeen takia sinä nyt etsisit jonkun päästäksesi Evansista eroon? Evanshan pitää sinusta! Juttelee sinulle! Nauraa sinulle! Tai ainakin nauroi ennen tuota hommaa Adan kanssa. Kuvittelenko minä vai oletteko te palanneet takaisin nipin napin sietämiseen?

Suurin piirtein. Helvetti. Ei tässä näin pitänyt käydä. Minä en vain kestänyt sitä enää, tajuatko?

No en.

Hän istui minun vieressäni ja nauroi minun jutuilleni eikä edes muistanut ilmoittaa joka välissä inhoavansa minua! Hän lähti minun kanssani Tylyahoon ja joi melkein puoli pulloa tuliviskiä! Minä sain koskea hänen jalkaansa pöydän alla, eikä hän edes yrittänyt lyödä minua!

No sinä et varsinaisesti voi olettaa, että vastaanotto olisi ihan yhtä lämmin, kun sinä olet selvästi vaihtanut Adaan. Sellaisia tytöt ovat. Et voi saada kaikkia. Harmi. Hetkinen, saitko sinä hipelöidä Evansin JALKAA?

Okei, minä en mainitse kenenkään jalkoja sinulle enää ikinä. En ainakaan Lilyn. Pidä näppisi kaukana niistä. Ja miten niin minä olisin halunnut saada kaikki? Tai molemmat? Minähän halusin vain Lilyn!

Sinä osoitit sen vähän kummallisella tavalla, kun aloit käydä ulkona Adan kanssa.

Lily antoi minulle rukkaset.

Ei se ole ennenkään sinua estänyt.

Ei kun Lily antoi ihan oikeasti minulle rukkaset. Pakit. Sanoi ei.

Miten niin oikeasti? Mitä ne edelliset kerrat ovat olleet? Flirttiä?

Minä kirjoitin hänelle kirjeen. Siis ihan oikean kirjeen, sellaisen jonka kirjoittamisesta sinä olisit lynkannut minut. Kirjoitin että olen rakastunut häneen enkä voi sille mitään ja kaikkea muuta paskaa, joka ikävä kyllä oli täysin totta. Kuutamo vei sen kirjeen hänelle. Ja hän kirjoitti takaisin, että voisinko ystävällisesti sulkea suuni ja jättää hänet rauhaan.

Sarvihaara,
sinä kirjoitit hänelle kirjeen? RAKKAUSKIRJEEN?

Minä olin epätoivoinen!

Hemmetti, minä en tiedä, mitä sinun kanssasi pitäisi tehdä! Ja Evans antoi sinulle pakit? Vaikka sinä kirjoitit hänelle rakkauskirjeen?

Onko sinun ihan pakko toistella sitä?

Ja tällä kertaa sinä päätit uskoa ja siirryit Adaan?

Tällä kertaa me olimme olleet jo kutakuinkin ystäviä! Minkä takia hänen piti suhtautua siihen niin kuin aina ennenkin?

Ehkä hän vain ei tykkää sinusta?

No ehkä minä lopultakin sain sen uppoamaan typerään paksuun päähäni. En minä halunnut, että hän suuttuisi minulle, mutta jostain syystä hän tuntui ottavan sen henkilökohtaisesti, että minä aloin nähdä Adaa. Käsittämätöntä. Ja ensin hän oli itse torjunut minut!

Sarvihaara,
minä en oikeasti tiedä yhtään, mitä tyttöjen päässä liikkuu. He ovat täysin käsittämättömiä. Minä tiedän aika hyvin, miten sellaisen saa Tylyahoon tai luutakomeroon tai tähtitorniin, mutta sinä olet yrittänyt Evansiin jo kaikkea mahdollista, ja minun tietämykseni loppuu siihen. Valitan. Minä en todellakaan tiedä, mitä Evansin päässä liikkuu. Puhuisit Kuutamolle. Tai Evansille.

En minä voi puhua Lilylle.

Miksi? Ei sen luulisi olevan kovinkaan vaikeaa näiden kaikkien vuosien jälkeen.

Älä kuulosta noin vanhalta, Anturajalka! Ja Lily ei puhu minulle.

Ei hän puhunut silloinkaan, kun sinä kuudennella luokalla seisoit pöydällä ja vannoit rakastavasi häntä myötä- ja vastamäessä.

Mutta silloin hän ei ollut koskaan puhunutkaan minulle. Se oli eri asia.

Ihan sama. Tunti loppuu. Minä lähden etsimään Thomasin.

THOMASIN? ANTURAJALKA!?!

Mary Thomasin. Älä pelkää, en ajatellut vaihtaa leiriä.

*

Remus,
jos minä kysyn sinulta jotain, voitko luvata, ettet kerro sitä kenellekään? Ikinä? Varsinkaan Potterille?
Lily

Lily,
jos se ei ole mitään elintärkeää.
Remus

Remus,
hyvä. Kuule, minä tiedän, mitä sinä kuvittelet, kun minä kysyn tätä, mutta ihan vain tiedoksesi jo etukäteen, että minä en todellakaan ole kiinnostunut James Potterista. Minua vain vaivaa, ja se johtuu luultavasti ihan vain siitä, että me kuitenkin olimme jo jossain vaiheessa melkein kavereita, niin että minä vain ajattelin, onkohan hän vakavissaan Adan kanssa?

Lily,
suoraan sanottuna en usko. En minä tietenkään täysin tiedä, mitä Jamesin päässä liikkuu, mutta minä olen melko varma, ettei hän ole vakavissaan. Tuskin Adakaan on. Minusta tuntuu, että he vain tykkäävät toisistaan.

Remus,
okei. Kiitos. Mutta minkä takia he ovat jatkaneet sitä jo melkein kaksi kuukautta?

Lily,
ei aavistustakaan. Eikö sinun kannattaisi kysyä Jamesilta?

Remus,
minä en voi kysyä tätä Jamesilta. Hän kuvittelee, että minä olen mustasukkainen.

Lily,
oletko sinä?

Remus,
en. Nyt minun täytyy keskittyä opetukseen, anteeksi vain. S.U.P.E.R.-kokeisiin on alle kaksi kuukautta.

*

James,
missä vaiheessa sinä ja Lily lopetitte sen ainaisen lappujen lähettelemisen?
Remus

Kuutamo,
ei aavistustakaan. Varmaan joskus sen jälkeen, kun minä aloin nähdä Adaa.

Miten teillä muuten menee?

Ihan hyvin kai.

Oletko sinä rakastunut häneen?

Miten niin?

Koska sinä olet ollut hänen kanssaan kaksi ja puoli kuukautta ja lopettanut sen takia Lily Evansille juttelemisen, vaikka viimeisten viiden vuoden ajan sinun elämäsi tärkein asia on ollut Lilyn kanssa väleihin pääsemisen.

Eikä ole. Minun tärkein tavoitteeni oli LILY EVANS, ei Lily Evansin kanssa jutteleminen silloin kun hänelle sattuu sopimaan. Näköjään Lily ei aio ikinä todella pitää minusta, enkä minäkään jaksa ikuisesti. Tajuatko, Kuutamo? Oletko ikinä ollut viittä vuotta rakastunut samaan tyttöön? Se ei ole kivaa, se on vain helvetin rasittavaa, enkä minä jaksa sitä enää!

Joten sinä päätät pitää Adasta nyt?

Minä pidän hänestä. Oikeasti. Minä en ole rakastunut häneen, mutta se ei tarkoita, ettei meillä olisi ihan kivaa.

James,
Lily kysyi minulta kaksi viikkoa sitten, oletko sinä tosissasi Adan kanssa. Suoraan sanottuna hän kuulosti aika mustasukkaiselta. Hän ei ilmeisesti vastannut mitään kovin mukavaa siihen kirjeeseen, jonka sinä kirjoitit hänelle helmikuussa, mutta oletko sinä ihan varma, että hän oli varma vastauksestaan? Tai ettei hän torjunut sinua pelkästä tottumuksesta? Tai ettei hän vain panikoinut? Tai ettei hän ollut epävarma? Jos hän oikeasti olisi pitänyt sinusta vain kaverina, kuvitteletko sinä, että hän olisi lopettanut sinulle puhumisen Adan takia? Hän loukkaantui, James! Pahasti! Ja minkä ihmeen takia hän olisi loukkaantunut, jos ei olisi pitänyt sinusta?

Hän sanoi, ettei häntä kiinnosta. Hän käski minun pitää turpani kiinni ja jättää hänet rauhaan.

Oikeasti?

No sitä hän tarkoitti.

Okei, ihan sama. En minä ole tässä se, joka seurustelee ihan mukavan tytön kanssa, kun voisi saada tytön, johon on ollut vuosikausia rakastunut ja jota ei saa päästään, vaikka seurustelee toisen kanssa.

Miten niin minä en saa Lilyä päästäni?

Sinä sen sanoit. Ja jos et usko itseäsi, voit vaikka joskus äänittää uniasi.

Kuutamo,
pää kiinni.

Sarvihaara,
Lily pääsee luultavasti sinusta nopeammin yli kuin sinä hänestä. Sinuna en odottaisi ikuisesti.

*

Evans,
mitä kuuluu?

Potter,
McGarmiwa laittoi minut juuri muuttamaan luokan edessä siilin matoksi ja sille jäi piikit selkään. Mitä kuvittelet?

Evans,
hauska kuulla, että sinulle kuuluu hyvää. Mitä muuta?

Potter,
pää kiinni. Sinä tiedät kyllä, mitä minulle kuuluu. Sinä näet minut vähän väliä johtajaoppilashommissa.

Evans,
mutta sinä et puhu minulle. Et kunnolla. Joten minulla on täysi oikeus kysyä.

Mitä itsellesi kuuluu? Ja Adalle?

Hyvää.

Joko te olette käyneet huispauskatsomon alla?

Evans,
se ei kuulu sinulle ollenkaan. Minä en tajua, mikä helvetti sinua on vaivannut koko ajan Adan suhteen, mutta minä pidän hänestä ja sillä selvä. Jos sinua niin ärsyttää se, että maailmassa on muitakin tyttöjä kuin sinä, olisit voinut ajatella sitä ennen kuin käskit minun pitää turpani kiinni ja unohtaa sinut, koska, jos et huomannut, tällä kertaa minä itse asiassa tottelin. Joten sinä sait mitä halusit. Ja minä olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen, koska minulla on tyttöystävä, joka ei leiki inhoavansa minua ja on kaiken lisäksi erittäin mukava. Eli me olemme ilmeisesti molemmat tyytyväisiä. Minä en tajua, miksi sinä murjotat minulle.

En minä murjota, etkä sinä vastannut kysymykseen.

Minä sanoin, että se ei kuulu sinulle, ja ei, me emme ole käyneet huispauskatsomon alla, emmekä missään muualla. Merlin, Lily, minä sanoin olevani rakastunut sinuun! Kuvittelitko sinä, että minä hyppäisin saman tien sänkyyn jonkun toisen kanssa?

No ainakin sinä aloit saman tien seurustella jonkun toisen kanssa!

Sinä käytännöllisesti katsoen käskit minun tehdä niin.

Sinä olet tolkuton, Potter.

*

Ada,
olen tosi pahoillani, mutta minun pitää varmaan perua tämäniltainen. Ja huominen, ja varmaan kaikki muutkin. Tämän ei pitänyt mennä näin, mutta minä olen edelleen aivan yhtä rakastunut Evansiin enkä jostain syystä tunnu pääsevän siitä eroon. Anteeksi. Minä tiedän, että tämä on säälittävä ja raukkamainen tapa pistää välit poikki, ja jos sinä haluat puhua ja selvittää asiat, okei, mutta minä tuskin osaan sanoa tämän enempää.
James

*

Evans,
minä en seurustele enää.

Potter,
MITÄ IHMETTÄ? Teillähän meni hyvin.

Ei tarpeeksi hyvin.

Olen pahoillani.

Toivottavasti et oikeasti ole.

Lily,
miksi sinä hymyilet? Onko jotain tapahtunut? Kerro minullekin!
Alice
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Lizzy

  • ***
  • Viestejä: 36
  • Twilight addicted
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #46 : 23.08.2008 11:55:40 »
Ihana luku... Kiva loppu, se on niin helppo kuvitella.  ::)
Ja tuo Lilyn ja Remuksen keskukstelu  ;)

~Lizzy
I felt hope. ♥

jjemsie

  • ***
  • Viestejä: 273
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #47 : 23.08.2008 14:03:06 »
Anteeksi, olen laiminlyönyt tämän kommentoinnin ihan totaalisesti, vaikka olenkin lukenut kaikki.

Jamesin ja Lilyn suhteen kehitys on mennyt hienosti tässä kirjeiden välityksellä, tämä on melkein parempi kuin perinteinen kerrontafic. Jotenkin... niin, jotenkin se vain on. Tässä pystyy kuvittelemaan kaiken, ne ilmeet, eleet, kaiken.

Voi ei, Sarviaivo ja Anturapää :D Hajosin.
Lainaus
Älä pelkää, en ajatellut vaihtaa leiriä.
Tuo oli ihana ilmaus, juuri niin Siriusta. Pystyin kuvittelemaan Siriuksen kirjoittamassa uton nopeasti ja katsomassa sitten Jamesia sellaisella jännällä ilmeellä.

Lainaus
Sinä ja Thoene. Oliko teillä kivaa? Minne te päädyitte? Huispauskatsomon alle?
Tuo oli ihanan mustasukkainen kokonaisuus, sen piikin pystyi melkein tuntemaan. Itse olisin varmaan Lilyn sijassa reagoinut ihan täysin samoin, jotenkin pisti hymyilettämään tuo. Jamesie-parka oli ihan puun ja kuoren välissä.

Olen erittäin iloinen, että James jätti Adan, nyt en malta odottaa miten Lily ja James päätyy yhteen. Ainut juttu, mikä tässä harmittaa on se, että nyt kaikki kivat kohtaukset jää pimentoon ja pitää itse kuvitella ne, mutta ei siinä mitään. Saapahan mielikuvituskin käyttöä.
Pidän tässä myös siitä, miten olet (ja nyt aloin miettimään sinuttelua. Suomeksi teitittely kuulostaa yksinkertaisesti tyhmältä, mutta sinuttelu jotenkin... töykeältä. Outoa) sekoittanut muitakin tähän mukaan. Sirius tuo omanlaistaan huumoria mukaan ja Remus taas... No, Remus on Remus. Alicekin on mukava lisä, mielestäni hänestä kirjoitetaan ihan liian vähän, tässä hän on kuitenkin päässyt oikeuksiinsa. Peteriä ei vain ole näkynyt vähään aikaan (muistaakseni se jossain vilahti), mutta en tiedä haluaisinko edes lukea hänestä. Ihan hyvin tämä toimii näinkin. Enkä edes osaa oikein kuvitella Peteriä lähettelemässä lappuja tunnilla. Eniveis, ei ole mitään moitittavaa, pidän tästä aivan tajuttomanälyttömänhirveän paljon (:

Jatkoa odotellen... (:
-jennimur
Kahdessa viikossa voi muuttaa maailman ja neljässätoista päivässä tuhota sen.
banneri by raitakarkki
ava by laaksokukka

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #48 : 23.08.2008 17:30:19 »
Aivan ihana. Must oli hirveen sulosta, että James pisti poikki Adan kanssa Lilyn takia ja vaikka Lily väitti, ettei se oo mustasukkanen, sen kuitnekin näki kauaa.
Loistava... Jatkoa vaan pian  ;D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #49 : 23.08.2008 17:58:38 »
Tosi hyvin kirjoitettu osa, jälleen! Ihanaa luettavaa.. :)

Voi kun Lily ja James ovat epätoivoisia. :D Sitä on aika hauska lukea. Tekisi mieli mennä itse "ravistelemaan" heitä tuohon tarinaan ja sanoa suunnilleen, että: "Tiedän kaiken mitä olette nyt lähiaikoina toisistanne jutelleet!" jne. :D

Ja Sirius oli taasen niin itseään ja Remus ja kaikki.. :D Upeaa.

Jatkoa pian taas? Niinhän? :)

-Musta-Anturajalka

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #50 : 23.08.2008 23:25:32 »
Höh, en ehtiny kommentoida tohon toiseen, mutta tähän nyt.. :D

Vooi, Lily on selvästikkin ihastunut.. =D
James on aivan ihana, muahhah, hyvä kun pisti poikki sen ihme tytön kans. ;)
JATKOA =)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

Sinistra

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #51 : 25.08.2008 21:17:15 »
AIVAN IHANA! Voi luoja, mä niiiiin tykkään tästä. Ensinnäkin juoni, idea, toteutus, ne on kaikki aivan mielettömiä. Teksti on virheetöntä ja niin yksinkertaisen upeaa kuin kirjeessä voi vain olla.
Aivan mieletöntä.

Ensimmäinen ja toinen luku oli ihan hullun hauskaa luettavaa, nauroin ihan tajuttomasti. Nää viimeiset oli ihan dramaattisia, kun Lilystäki alkaa löytyä draamakuningatarta ja vähän tunnetta. Ja voi, hahmot ja niiden kirjoittamat laput ovat niin osuvia ja niille sopivia. Tää on kyllä aivan mieletön ficci. Tykkään hirveästi sisällöstä, koska siellä on tosi paljon nyt kaikkea syvällistä, kun ne on kirjeitä ja lappuja. ( Ei tainnut kyllä tuossa olla mitään järkeä, toivottavasti ymmärsit kuitenkin pointin)

Huhhuh, jatkoa.
I feel the magic all around you
It's bringing me to my knees
Like I wanna be
I've got to be chained to you

Neriah

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #52 : 30.08.2008 15:22:40 »
Mahtava! (Oot muuten saanut jo aika monta samantyylistä adjektiivia ihmisiltä, jotka ovat kommanneet tätä, mutta niin se vain on.)
MAHTAVA luku oli!  :D Lily on kyllä jotenkin erityisen ärsyttävä tässä ficissä. Arg. Ja James on liian ystävällinen. Itse menisin kiroamaan Lilyn melkein heti. Tai no. Ainakin jonkun pikkuruisen kirouksen.

Ada on varmaan ihan jees, mutta onko kaikki Tylypahkalaiset tytöt anorektikkoja?! Tai siis Lilykin on sellainen pieni, hento jne., mutta jos tämä Ada on vielä laihempi?
Ihanaa kuulla pientä kiroilua. Ovathan he jo 17 v. Melkein missään muissa ficeissä ei kiroilla, joten piste sinulle!  ;D
Lisää, lisää, lisää

Neriah

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #53 : 30.08.2008 16:06:02 »
Jos tarkoituksesi oli saada minut itkemään lohdutonta rakkautta, onnistuit täysin. Tekstisi on loistavaa, herkkää, koskettavaa ja kieliopillisestikkin virheetöntä. Puhe on luontevaa 17-vuotiaiden suusta ja muutenkin niin IC. Minusta on muuten ihana lukea noita Lilyn osuuksia. Jotenkin säälin tässä enemmän Lilyä kuin Jamessia, sillä hän kieltää tunteensa ja purkaa ne kiukkuiluun, ja siihen on todella helppo samaistua.
Loistavaa tekstiä siis kaikin puolin.
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

läjis

  • Hogwarts alumni
  • ***
  • Viestejä: 85
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #54 : 30.08.2008 20:24:44 »
 Öööm en oo varma oonko kommetoinu tänne, mut eipä se mitään :D Tiiätkö, AINA , ku avaan koneen, naputan tän ficin suosikista, ja katon onko tullu jatkoa ! Piristää päivää kyl kummasti, ku huomaa et on tullu jatkoa ;) Oon jääny kyl nii pahasti koukkuun , mukava lukee välillä hieman erilaista J/L ficciä. Ja oon kummiski aikamoine J/L fani , ni voin kertoo et tää on kyl yks mun suokkareista :) Ihanaa ku pääsee 'näkee' miten Lily alkaa pikkuhiljaa lämmetä Jamesille, ja sit kaikki mustasukkaisuus kohtaukset , mm. tää ku Lily sai tietää et James seurustelee Adan kans : D

Joo mut hei jatkoa PIAN , pliis :)

 Odotten kuin kuuta nousevaa ,

   läjis

P.S sori mut rakentavaa en osaa antaa, eikä kyl tarttekaa tähä ficcii ;)

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 23.8.
« Vastaus #55 : 06.09.2008 16:54:26 »
A/N: Viimeistä viedään! Tämän ficin kirjoittaminen oli huippua ja olette olleet ihania ja olen iloinen että olette jaksaneet kommentoida ja niin edelleen, ja nyt sitten viimeinen osa.

Lizzy, kiitos paljon! :)

jennimur, kiitoksia! Minuakin kyllä jossain vaiheessa tätä ficciä harmitti se, etten oikein päässyt kirjoittamaan kivoja kohtauksia... Joskus olen lukenut vähän tämäntyylistä kerrontaa, jossa epilogi on ollut ihan perinteisellä kerronnalla kirjoitettu, mutta itse halusin tämän ficin kanssa pysytellä mahdollisimman paljon ihan lappustelu"dialogissa". Ja kyllä minua voi ja saa sinutella! Menisin varmaan ihan sekaisin jos joku teitittelisi :D Peter jotenkin jossain vaiheessa tätä ficciä meinasi kadota, hävettää myöntääkin! Mutta Peter on kyllä paljon vaikeampi kuin toiset: Sirius on se suurisuinen, charmikas ääliö, Remus se fiksu neuvoja, mutta Peterillä ei ole niin selkeästi mitään kliseistä roolia, jos hänet tahtoo kuitenkin kirjoittaa realistisesti kunnon hahmoksi eikä hiireksi.

NeitiMusta, kiitoksia kovasti!

Musta-Anturajalka, kiitos! Niin, ainakin minulle kyllä tulee joskus ihan oikeassa elämässäkin sellaisia tilanteita, joissa tuntuu kuin pitäisi mennä ravistelemaan jotain ihmisiä, kun ne eivät itse vaan tajua... :D Onneksi näin ficissä kirjoittajalla on sentään (melkein) kaikki valta!

themarauders, kiitoksia!

Sinistra, kiitos! On tosi kiva kuulla, että hahmot ovat kuulostaneet osuvilta; kirjoittaessa kun ei oikein koskaan voi olla ihan varma, onko itsellä ja toisilla samanlainen mielipide tietystä hahmosta :)

Neriah, kiitoksia! Ja oli kyllä hyvä huomio noiden Tylypahkan tyttöjen suhteen... Itse kyllä en kuvittele Lilyä erityisen laihaksi, pikemminkin sellaiseksi suhteellisen normaalipainoiseksi mutta kuitenkin enemmän hoikaksi kuin pyöreäksi tytöksi. Ja en nyt muista, kenen kirjoittamassa lapussa Adan laihuutta kommentoitiin, mutta Lilyhän taitaa olla jonkin verran mustasukkainen, vaikkei sitä tunnusta, ja voi helposti ajatella Adaa laihempana kuin tämä onkaan. Toisaalta Englannissa tytöt tuntuvat kyllä olevan keskimäärin normaalipainoisempia kuin Suomessa, hmm... Joka tapauksessa kiitos huomautuksesta, tarkoitus ei missään nimessä ole kirjoittaa pelkästään laihanpuoleisista tytöistä.

Jemmi, kiitos paljon! Minä olen kyllä ehdottomasti Jamesin puolella; tai no, tuskin Lilykään itselleen mitään varsinaisesti mahtaa, kun ei ole niin varma tunteistaan että voisi pistää ne käytäntöön saakka, mutta luulen, että Lilyllä on ollut oikein mukavaa pikkuhiljaa Jamesiin tutustuessa ja ihastuessa. Ja James-parka taas on saanut olla turhaan rakastunut jo monta vuotta!

läjis, kiitos! Minä en itse asiassa henkilökohtaisesti ole yleensä juuri tykännyt J/L-parituksesta, mutta joskus tuossa viime kesänä sitten lopulta tuo paritus napsahti ja tajusin, että sehän on oikeastaan kaikessa tavallisuudessaan varsin nerokas ja viehättävä :) On kovin kiva kuulla, että tätä ficciä on ollut kiva lukea myös muihin J/L-ficceihin verrattuna!

Ginevré, kiitoksia. Toki ikää saa tiedustella, ei se ole mikään salaisuus! :) Täytin 18 tuossa viime keväänä, eli yli kymmenen vuoden ajan olen kyllä ehtinyt kirjoittamista ainakin jossain määrin harrastaa. Pienenä kirjoitin hevostarinoita :)

Ja sitten asiaan! Mitä mieltä olette viimeisestä luvusta? Oliko parempi/huonompi kuin odotitte? Uskottava/epäuskottava? Entä millainen maku jäi suuhun koko ficistä?

*

8. luku

Potter,
no niin, miltä sinkkuelämä maistuu?

Evans,
katkeralta. Karvaalta. Samalta kuin aina ennenkin.

Potter,
älä valehtele.

Okei. Ei tämä maistu miltään. Minulla on ihan samanlainen olo kuin aina ennenkin, paitsi että minulla ei ole ketään jonka kanssa pussailla ja Sirius pitää minua taas toivottomana tapauksena.

Minkä takia te oikeasti erositte?

Evans,
oletko sinä utelias?

En. Mutta kavereilta kuuluu kysyä tällaisia, ja siitä on jo vähän aikaa, joten suruaika on mennyt umpeen.

Olemmeko me nyt siis kavereita?

Ilmeisesti. Ainakin sinä puhut minulle taas.

SINÄ et puhunut minulle.

Minä olin järkyttynyt Adasta.

Mukavaa että ajattelit lopultakin myöntää sen. Mitä hemmettiä minä tein väärin sen taikajuoman kanssa viime tunnilla?

Luultavasti sekoitit liian voimakkaasti. Etkö sinä ikinä opi? Totta kai liemet kuohuvat yli, jos sinä vatkaat niitä niin kuin ne olisivat pelkkää sokeria ja munaa!

Mitä?!

Unohda tuo, Potter. Sinun pitää vain oppia olemaan varovaisempi. Hienotunteisempi. Oikeasti. S.U.P.E.R.-kokeet ovat ihan kohta, ja sinä saat edelleen liemet paisumaan yli.

Koska Kuhnusarvio halusi lopettaa tukiopetuksen.

Minä en olisi joka tapauksessa ollut aina paikalla tekemässä taikajuomia sinua varten. Koulu loppuu ihan kohta, James. Me lähdemme isoon maailmaan. Sinun täytyy pystyä tekemään liemet aivan itse.

Hemmetti. Mitä sinulle kuuluu, Evans? Miesrintamalla?

Hiljaista. Äänetöntä.

Oikeasti?

Miten niin oikeasti? Mitä minulle on muka kuulunut tähän asti? Yksi ääliö on pitänyt minusta viisi vuotta, mutta vähän aikaa sitten hänkin meni ja löysi yhden toisen. Ei minulle sen kummempaa kuulu.

Se ääliö tuli järkiinsä. Tai palasi hulluuteen.

Sitä paitsi minä luulen, että sinä lisäsit sammakonhilseen ja koiruohon väärin päin. Koiruohon kuuluu tulla ensin. Se neutralisoi pohjaliemen vaikutuksen. Jos sinä laitat sammakonhilseen ensin, se reagoi pohjaliemen kanssa ja lisää painetta.

Merlin, Evans, sinä alat kuulostaa Kuhnusarviolta.

*

Prewett,
pullonpyöritystä tänä iltana?

Musta,
älä yritäkään lähennellä minua. Kuten hyvin tiedät, minä olen nykyään varattu nainen.

Prewett,
miksi sinä kuvittelet, että minun vatsalihakseni olisivat erityisen kiinnostuneita sinusta?

Musta,
koska kysyit minulta.

Myönnetään. Käykö?

Mikä?

Pullonpyöritys. Koulua on enää kuukausi jäljellä ja Peterin kaapissa on vielä ainakin kymmenen pulloa tuliviskiä.

Tuo ei ollut mikään perustelu. Te saisitte ne kulutettua yhdessä illassa.

Kysy Lilyltä.

Miten Lily tietää teidän juomistavoistanne?!?

Pullonpyöritys, Prewett. Kysy Lilyltä, tuleeko hän pullonpyöritykseen.

Mikset kysy itse?

Koska jos James näkee minun viestini menevän Lilylle, hän lyö minulta tajun kankaalle ennen kuin minä ehdin edes aloittaa selittämistä.

Musta,
te olette kahjoja.

Lily,
Sirius tahtoo pelata illalla pullonpyöritystä. Olemmeko me jo tarpeeksi kyllästyneitä elämäämme?

Alice,
PULLONPYÖRITYSTÄ? Emmekö me ole jo vähän liian vanhoja siihen? Tai ainakin viisaita? Etkö sinä muista edelliskertaa? Minun piti juosta Jamesia karkuun koko seuraava päivä.

Olisiko se nyt enää niin kauheaa?

Alice,
me EMME puhu tästä asiasta. Ei ole minun ongelmani, jos sinä et suostu uskomaan, että minä en piittaa James Potterista, vaikka en olekaan kironnut häntä vähään aikaan.

Ihan sama. Mutta koulu loppuu kohta. Entä jos sinä et enää ikinä näe Jamesia?

Mitä siitä? Ja sitä paitsi minähän näen Jamesia. Ei Viistokuja nyt niin iso ole. Tai Lontoo. Tai Englanti. Tai taikamaailma.

Eli te tapaatte kahdeksankymppisinä, kun sinä olet lopultakin valmis tunnustamaan, että välität hänestä. Ihanaa, teille jää varmaan kymmenen vuotta aikaa elää yhdessä.

Sinä olet kahjo. Piste. Keitä muita sinne on tulossa? Pullonpyöritykseen?

Ei aavistustakaan.

Emmekö me oikeasti ole liian vanhoja tähän? Ja sinulla on Frank.

Jos joku pakottaa minut pullonpyörityksessä taputtamaan Siriuksen vatsaa, minä en voi sille yhtään mitään. Ajattele nyt, Lily! Mitä sinä sitten ajattelit tehdä tänä iltana? Opiskella?

Miksi sinä näytät niin järkyttyneeltä? S.U.P.E.R.-kokeet ovat ihan kohta!

Meillä on enää kuukausi aikaa olla tyhmiä ja lapsellisia ja pelata pullonpyöritystä kelmien kanssa ja taputella Siriuksen vatsalihaksia ja hävetä seuraavana aamuna korvamme punaisiksi.

Okei. Mennään sitten. Mutta jos sinä menet lähellekin Siriuksen vatsalihaksia, minä otan siitä kuvan ja toimitan Frankille.

*

Alice,
mitä ihmettä sinä teet? Meidän on tarkoitus pelata pullonpyöritystä!

Lily,
minä en viitsi ruveta kuiskaamaan. Muut vain alkaisivat kysellä.

Ja tämä on sitten huomaamattomampaa?

On! Sitä paitsi Sirius on niin keskittynyt miettimään, miten pääsisi Maryn paidan alle, ettei tajuaisi, vaikka minä lennättäisin tämän lapun hänen nenänsä edestä.

Mitä sinä edes haluat sanoa?

Oletko sinä ihan varma, ettet tykkää Jamesista?

ALICE. PREWETT. MINÄ. EN. PUHU. TÄSTÄ. ENÄÄ.

Okei. Harmi. Minulle ei nyt taida jäädä vaihtoehtoja.

ALICE?!?!

*

Lily,
toivottavasti minun pöllöni löytää sinut ennen aamua. Halusin vain sanoa tämän ennen kuin rakennat minulle hirttoluun tai sähkömuorin tai millä jästit nyt yleensäkin hoitavat kuolemantuomiot. Minä en tiedä, mistä Alice sai sen tehtävän päähänsä, mutta minä en lahjonut tai kiristänyt häntä siihen etukäteen. Tajuatko? Minä en tiedä, minkä takia hän olisi halunnut saada meidät, no, suutelemaan, mutta sillä asialla ei ollut mitään tekemistä minun kanssani. Minä en pyytänyt sitä. Joten ole kiltti äläkä suutu minulle.
 Toivottavasti et suutu myöskään Alicelle. Hän oli aika järkyttyneen näköinen, kun sinä ryntäsit pois oleskeluhuoneesta heti, kun kuulit sen tehtävän.
James

Potter,
sinun pöllösi törmäsi ainakin ikkunaan, Maryn vaatekaappiin, yhteen tauluun seinällä ja yhteen kuvaan Helenin lipaston päällä, ennen kuin se löysi minut. Kannattaisi ehkä tarkastaa, onko se sokea.
 Ja kiitos ilmoituksesta. En minä suutu. Minä tajusin kyllä, ettei minun suutelemiseni liittynyt sinuun mihinkään ja ettet sinä pyytänyt sitä tai halunnut sitä.
Lily Evans

Lily,
mikä sinua vaivaa? Minä en sanonut, ettenkö minä tahtoisi suudella sinua!! Merlin, minä olen halunnut suudella sinua AINA sen jälkeen, kun sinä kolmannella muutit sen pöllön vaaleanpunaiseksi ja vedit hupun päähäsi kun punastuit! Mutta minä en manipuloinut Alicea pakottamaan sinut suutelemaan minua pullonpyörityksessä! Minä haluan suudella sinua oikeasti, en sen takia, että joku muu pakottaa sinut siihen!
 Minä olen kyllä yrittänyt pitää turpani kiinni siitä miten pidän sinusta, koska sinä et nyt kerta kaikkiaan näytä sietävän mitään vihjauksia siihen suuntaan. Mutta anteeksi vain, nyt sinä kyllä kerjäsit tätä ihan itse. Ja minun pöllössäni ei ole mitään vikaa.
James

Potter,
en minä ole ikinä sanonut, ettet sinä saisi sanoa pitäväsi minusta, jos sinä kerran pidät.
Lily
P.S. Sinun pöllösi yritti lentää Helenin hihaan.

Lily,
jätä se pöllö rauhaan. Miten niin JOS? Minä olen viiden vuoden ajan tolkuttanut sinulle olevani rakastunut sinuun! Oletko sinä oikeasti noin hidas?
James

Potter,
sinä seurustelit.

Lily,
ja minä sanoin, että se loppui, koska minä tajusin pitäväni sinusta edelleen liikaa.

Potter,
etkä sanonut. Mary on mennyt jo nukkumaan. Jos viitsisit sanoa pöllöllesi, ettei se törmäilisi niin äänekkäästi kaikkeen mahdolliseen.

Lily,
no minä tarkoitin sitä. Mikä sinua vaivaa?

Potter,
mistä hemmetistä minun pitäisi tietää, mitä sinä tarkoitat, jos sinä et edes sano sitä suoraan?

MINÄ OLEN RAKASTUNUT SINUUN, LILY EVANS. Ja miksi hitossa me edes tappelemme tästä? Mitä väliä tällä sinulle on, kun sinä et kerran ikinä aio kiinnostua minusta?

Minkä takia sinä et rakastunut Adaan? Tai johonkin muuhun? Minkä takia minä?

NO KUN MINÄ SATUN PITÄMÄÄN SINUSTA, EVANS, JUURI SIKSI.

MIKSI? Nautitko sinä haasteista? Olenko minä joku tavoittamaton kohde? Siksikö sinä minusta pidät? Koska minä olen sanonut sinulle ”ei” tuhat kertaa? Jos minä tulisin hulluksi ja muuttaisin mieleni, kyllästyisitkö sinä minuun saman tien?

Helvetti, Evans, mikä sinua vaivaa? Alun perinhän sinä et edes puhunut minulle! Ja nyt sinä olet puhunut minulle melkein vuoden ja yleensä jopa vapaaehtoisesti enkä minä ole silti kyllästynyt sinuun!

Mutta sinä voisit saada melkein kenet tahansa! Minkä ihmeen takia minä? Mitä minussa muka on erikoista? Opiskelupakkomielle? Kireät hermot? Migreeninväriset hiukset?

Älä kysy minulta, miksi minä pidän sinusta! Minä olen miettinyt sitä miljoona kertaa, ja anteeksi nyt vain, mutta MINÄ EN TIEDÄ. Ihan sama. Anteeksi nyt vain, mutta itsepähän kysyit.

Potter,
sinä siis et pidä minussa oikeastaan mistään. Okei. Tulipahan sekin selvitettyä. Hyvää yötä.

Evans,
minä pidän sinussa KAIKESTA. Ihan sama, mitä sinä teet, vaikka maalaisit nenäsi siniseksi, se on söpöä, koska se on sinun nenäsi. Jos sinä hankkiutuisit eroon hiuksistasi, minä luultavasti tajuaisin pitäväni kaljuista naisista. En minä edes pidä erikoisemmin punapäistä, mutta sinun tukkasi minä voisin vaikka kehystää seinälle. Ja tiedätkö mitä, Evans? SE ON TOLKUTTOMAN ÄRSYTTÄVÄÄ. Koska minä en oikeasti tajua, mikä sinusta tekee niin erikoisen, ja silti sitä sinä nimenomaan olet. Kun Sirius on ihmetellyt sitä, minkä takia minun pitää roikkua sinun perässäsi vuositolkulla, minä olen yrittänyt nähdä sinut vähän aikaa neutraalisti, mutta se ei yksinkertaisesti onnistu. Se on niin kuin minun aivoni menisivät jollekin ihmetaajudelle heti, kun minä näen sinut tai ajattelen sinua, ENKÄ MINÄ YKSINKERTAISESTI SAA SITÄ POIS PÄÄLTÄ.

Evans?

Lily,
kyllä minä uskon, että sinä olet oikeastikin tosi mukava. En minä tarkoittanut, että uskoisin sinun olevan oikeasti ihan hirveä ja etten vain tajuaisi sitä, koska olen niin rakastunut. Mutta en minä osaa hahmottaa sitä, mikä sinussa tekee sen, että minä olen nyt ollut viisi vuotta sinussa jumissa. Sitä minä tarkoitin. Ei se ole mikään pieni yksityiskohta, se on ihan kaikki sinussa.

James,
Alice arvelee, että pari viidesluokkalaista lähti juuri tähtitorniin. Pitäisikö meidän tehdä kierros?

Lily,
kahdeltatoista yöllä? Siriuskin on nukahtanut.

James,
Sirius ei ole johtajaoppilas. Sinulla on velvollisuutesi.

Lily,
okei, nähdään oleskeluhuoneessa.

*

James,
miksi ihmeessä sinä ja Evans tulitte vasta kolmelta yöllä oleskeluhuoneeseen?? Missä ihmeessä te olitte?!?
Peter
 
Matohäntä,
minä voisin kysyä sinulta ihan samaa. Tai ehkä paremminkin mitä sinä ja Mary Thomas teitte oleskeluhuoneessa kolmelta? Ja mihin Maryn paita oli kadonnut?
James

Hemmetti. Älä sano Siriukselle.

Sanoin jo. Älä sure, hän on varmaan kiinnostuneempi Alice Prewettistä, luultavasti siksi ettei voi saada häntä.

En minä sure. No niin, sinä ja Evans? MISSÄ TE OLITTE? MITÄ TE TEITTE?

SARVIHAARA,
MINKÄ TAKIA MATOHÄNTÄ KYSYI SINULTA, MITÄ SINÄ JA EVANS OLETTE TEHNEET? MITÄ TE OLETTE TEHNEET? OLETKO SINÄ LOPULTAKIN SAANUT HÄNET NALKKIIN?
ANTURAJALKA

James,
minkä ihmeen takia Sirius kirjoitti sinulle lapun, jossa kysyi, onko sinun ja Lilyn välillä tapahtunut jotain edistystä? Ja minne sinä hävisit viime yönä? Saitteko sinä ja Lily selvitettyä sen pullonpyöritysongelman? Suuttuiko hän siitä, että Alice olisi halunnut komentaa hänet suutelemaan sinua?
Remus

Hei vaan teille kaikille,
voitte lukea tämän kaikki kolme, ettei minun tarvitse kirjoittaa kolmea lappua samasta asiasta. Minä ja Lily kävimme kävelyllä. Pitäkää huoli omista asioistanne.

MINULLA EI OLE NIITÄ, KOSKA MATOHÄNTÄ VEI MINUN NAISENI. KIITOS VAIN, MATOHÄNTÄ. NAITTEKO TE?
ANTURAJALKA

Ketkä? Minä ja Mary? Ja sitä paitsi tyttö ei ole sinun omaisuuttasi, vaikka sinä olisit sattunut kiinnostumaan hänestä.
Peter

ETTE TE. SARVIHAARA JA EVANS. MILLAINEN EVANS ON?

James,
mistä te puhuitte?
Remus

Sarvihaara,
älä edes yritä ihan varmasti pelkästään puhuitte. Kerro nyt.
Peter

Minä ja Lily JUTTELIMME. Uskokaa jo.
James

EN USKO.

Sirius,
haista paska.
James

James,
mistä te puhutte? Sirius näyttää järkyttyneeltä.
Lily

Lily,
sinusta.

James,
ai.

Lily,
mitä minä sanon heille? Oletko sinä kertonut Alicelle?

James,
en. Oletko sinä kertonut kenellekään?

Lily,
en. en minä tiedä, mitä ihmettä minun pitäisi sanoa heille. Oliko se vahinko?

Mikä?

Se. Juttu. Suuteleminen. Koska jos minä sanon Siriukselle ja Peterille ja Remukselle, että me suutelimme, ja sen jälkeen sinä sanot, että se oli pelkkä vahinko etkä sinä ikinä halua ottaa sitä uusiksi, minä en kestä sitä.

No en minä suunnitellut sitä.

Minkä takia sinä sitten pyysit minua tarkastamaan sitä tähtitornia? Kahdeltatoista yöllä?

Koska Alice… äh. Koska minun oli pakko nähdä sinut. Anteeksi. Ja sitä paitsi sinä suutelit minua eikä toisinpäin.

Sinä et osoittanut kovin selvästi, jos se kerran häiritsi sinua.

Ei se häirinnyt. James, anna anteeksi, minä.. olen vaan ihan sekaisin… meidän pitää kai puhua. Kunnolla. Ei näillä hemmetin lapuilla.

Samaa mieltä. Milloin?

Tänä iltana?

Sopii.

*

Lily,
anteeksi nyt vain, minä tiedän että meidän on tarkoitus tavata noin kolmen tunnin päästä ja puhua, mutta minun on aivan pakko kysyä tätä jo nyt. Minä en saa syötyä ja Sirius nauraa minulle. Onko ihan varmaa, että sinä et ole kiinnostunut minusta?

James,
ei ole.

*

SARVIHAARA,
MINKÄ HEMMETIN TAKIA EVANS SUUTELI SINUA AAMUPALALLA?
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 6.9.
« Vastaus #56 : 06.09.2008 17:12:29 »
IIIIIIIIIIIIIHHHAAAAAAAANNNNNAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ihan sika ihana *kiljuu*. Aivan loistavaaa!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Lainaus
Lily,
anteeksi nyt vain, minä tiedän että meidän on tarkoitus tavata noin kolmen tunnin päästä ja puhua, mutta minun on aivan pakko kysyä tätä jo nyt. Minä en saa syötyä ja Sirius nauraa minulle. Onko ihan varmaa, että sinä et ole kiinnostunut minusta?

James,
ei ole.

*
SARVIHAARA,
MINKÄ HEMMETIN TAKIA EVANS SUUTELI SINUA AAMUPALALLA?
Ihana ihana ihana!!  ;D ;D ;D Mä oon nyt ihan sika sekasin, joten eipä oo mitää rakentavaa ;D ;D ;D


<3
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) VALMIS 6.9.
« Vastaus #57 : 06.09.2008 17:42:52 »
Oaaaa! Söpöä, ihanaa, upeaa!  :-*
Vihdoin kunnon myönteistä edistystä Jamesin ja Lilyn välille! Hyvähyvähyvä!
Loistava osa, sanon minä! Pidin todella taas ja haluan piiiian jatkoa! ;)

Prewett,
miksi sinä kuvittelet, että minun vatsalihakseni olisivat erityisen kiinnostuneita sinusta?

:'D Repesin! (Myönteisesti toki. :)) Sirius, höppänä <3 :D

Merlin, minä olen halunnut suudella sinua AINA sen jälkeen, kun sinä kolmannella muutit sen pöllön vaaleanpunaiseksi ja vedit hupun päähäsi kun punastuit!

Aaww! Tämä oli ylisuperihana kohta! Voin niin hyvin kuvitella tuon. :D

SARVIHAARA,
MINKÄ HEMMETIN TAKIA EVANS SUUTELI SINUA AAMUPALALLA?

Ihana <3

Pidin siis todella! Virheitä tms. en pahemmin edes huomioinut. Eli en huomannut tai mitään.
:) Ihanaa <3

- Musta-Anturajalka, kiittää! :)

Muokk.:
Oho!? Siis. En huomannut tai tajunnut tai jotain, että tämä tosiaan oli viimoinen osa. :o
Mutta jooh, voih, tämä oli kyllä ihana fic. :) (Varmaan sadannen kerran sanottuna. ;D)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2008 10:46:45 kirjoittanut Musta-Anturajalka »

jjemsie

  • ***
  • Viestejä: 273
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) VALMIS 6.9.
« Vastaus #58 : 06.09.2008 18:33:47 »
Oi, ihana loppu. Ihana, loistava ja ympätään tähän perään vielä kaikki maailman positiiviset adjektiivit. Koko tää juttu on ollu aivan mahtava ja tuota loppua en ois oinu kuvitella enää yhtään paremmaks.

Lainaus
Potter,
no niin, miltä sinkkuelämä maistuu?
Tuli mieleen, että Lily on joku Rita Luodiko toinen. Se kuulosti vaan ihan joltain haastattelun alotukselta. Itsekin olisin varmaan kysynyt ihan samaan tapaan jos olisin ollut Lilyn paikalla. Tuo Lilyn tykkääminen on niin selvästi luettavissa tuolta rivien välistä, harmi vaan että tyttö ei itse tajua sitä miten ilmiselvää se on muille. Jameskin taitaa olla sitä hitaampaa sorttia. Tuo on ihanan kuokuttavaa luettavaa juuri tuollainen itsestäänselvyys, jota ei kuitenkaan ne tyypit itse tajua. Sen takia luinkin tätä mahdollisimman hitaasti.

Hmmm, mitäkö mieltä olin viimeisestä luvusta? Ihan oikeasti. No, tämä ei ollut ehkä paras kaikista, mutta aivan mahtava silti. Juuri loistava lopetus tälle koko ficille. En oikeastaan odottanut mitään, tai totta puhuen en tiedä mitä odotin. Jotainhan sitä aina odottaa, mutta en nyt osaa sanoa mitä juuri tarkalleen. Tämä kuitenkin täytti odotukset moninkertaisesti. Uskottavan tuntuinen ja aito. Kokonaisuudessaan tämä on ollut hieno ficci, yksi parhaimmista Lily/James-ficeistä, joita olen lukenut. Ihan oikeasti. Ensinnäkin tämä toteutustapa on erikoinen ja sen takia tätä on ollut mielenkiintoista lukea kun ei ole sitä kymmentätuhatta kelmiklisettä siinä täsmälleen samassa muodossa kuin muissa. Ensin olin hieman epäileväinen tämän suhteen, mutta sitten kun sisäisti idean ja tajusi homman, on tämä ollut sitten kivaa luettavaa.

Lainaus
SARVIHAARA,
MINKÄ HEMMETIN TAKIA EVANS SUUTELI SINUA AAMUPALALLA?
Tuon paremmin tätä ei varmaankaan olisi voinut lopettaa. Loistava ficci, upea lopetus. Jotenkin alkaa tuntua, että kulutan samoja adjektiiveja koko ajan. En oikeastaan tiedä onko enää mitään, mitä voisin sanoa. En vain saa puettua ajatuksia sanoiksi.

Suurensuuri kiitos tästä hienosta ficistä. Tulen varmasti lukemaan tämän toisenkin kerran.

-jennimur
Kahdessa viikossa voi muuttaa maailman ja neljässätoista päivässä tuhota sen.
banneri by raitakarkki
ava by laaksokukka

dobbie

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) VALMIS 6.9.
« Vastaus #59 : 06.09.2008 19:28:51 »
Aivan ihana luku!! :D Etenkin toi lopetus.
Lainaus
Lily,
anteeksi nyt vain, minä tiedän että meidän on tarkoitus tavata noin kolmen tunnin päästä ja puhua, mutta minun on aivan pakko kysyä tätä jo nyt. Minä en saa syötyä ja Sirius nauraa minulle. Onko ihan varmaa, että sinä et ole kiinnostunut minusta?

James,
ei ole.

*

SARVIHAARA,
MINKÄ HEMMETIN TAKIA EVANS SUUTELI SINUA AAMUPALALLA?

 Mahtava. Varsikin toi kina oli nii hienosti ja sulosesti kirjotettu. :D Miks tälläsiä näin hyviä juttuja on niiiiiin vähän?
 En mä osaa enää sanoa mtn järkevää saatika rakentavaa. :D