Kirjoittaja Aihe: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-11) VALMIS 6.9.  (Luettu 27549 kertaa)

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 21.7.
« Vastaus #20 : 22.07.2008 17:05:49 »
Huippu! :D Joku virhe oli, että puuttui sana mutta en etsi nyt sitä, joku muu saa bongata sen sieltä ;)
Ihanaa kun kelmit, Lily ja Alice inttää lappujen välityksellä 8---D
Paras kohta taisi löytyä tästä:

ALICE PREWETT,
ONKO MINUN VATSASTANI ÄÄNESTETTY? KUKA SEN ÄÄNESTYKSEN JÄRJESTI?
SIRIUS ”THE HERKKUVATSA” MUSTA

Sirius,
mitä helvettiä sinä teet? Varastat toisten lappuja?

Prewett,
minä pelastin sinun lappusi viime hetkellä, ennen kuin se päätyi McGarmiwalle. Saisit olla kiitollinen. No niin, totta kai minä tiesin, että te kaikki rakastatte minun vatsaani, mutta minä en tiennyt, että te rakastatte sitä niin PALJON. Milloin se äänestys järjestettiin? Ennen vai jälkeen viime kesää?

Musta,
mitä väliä sillä on?

Prewett,
tämä ei kuulu sinulle vähääkään, mutta minun vatsani on harkitun työn tulosta, ja jos te äänestitte ennen viime kesää, voin vakuuttaa, että se on entistä parempi. Mitä muuta voi olettaa, kun joutuu viettämään koko kesän Pottereilla seuraamassa, kuinka James heilastelee herkullisen vampyyriskotin kanssa?

Musta,
sinun vatsastasi äänestettiin viime vuoden syksyllä, joten jos sinä olet sen jälkeen kehittänyt sitä, sinun olisi luultavasti paras antaa meille uusintanäytös.

Prewett,
haaveile vain. Minun vatsani on minun yksityisomaisuuttani.

Musta,
ja mitä sinä sillä teet? Katselet peilistä? Silittelet?

Prewett,
minulla on omat silittelijät vatsalleni, kiitos vain.

Potter,
KUKA ON VAMPYYRISKOTTI?
Evans

Evans,
MITÄ?
Potter

Potter,
VAMPYYRISKOTTI! Sirius laittoi Alicelle lapun, jossa sanottiin, että hänellä ei ollut viime kesänä mitään muuta tekemistä kuin kehittää vatsalihaksiaan, koska sinä heilastelit koko kesän ”herkullisen vampyyriskotin” kanssa. Kuka ihme se on? Kai sinä tajuat, että vampyyrit ovat VAARALLISIA? Edes sinä et voi olla niin typerä, että rakastut vampyyriin!

Evans,
hengitä välillä. Minä en ole rakastunut vampyyriin, ellet satu lukemaan itseäsi niihin. Ja Sirius tarkoitti luultavasti Sophie Adamsia, joka ei todellakaan ole vampyyri, mutta joka on Skotlannista, ja joka ei koko kesänä ruskettunut ollenkaan, ja jossain vaiheessa Sirius alkoi kutsua häntä vampyyriksi. Minä kyllä luulen, että se ei johtunut pelkästään kalpeudesta vaan myös siitä, että Sirius olisi varmaan halunnut olla kiinni Sophien kurkussa, ellen minä olisi sattunut näkemään häntä ensin. Julma maailma. Siriuksella oli VAKAVA fetissi Sophien jalkoihin.

Potter,
onko Siriuksella fetissejä tyttöjen JALKOIHIN? Minä luulin aina, että hän ei edes saisi silmiään niin alas. Ei millään pahalla, mutta olen kuullut huhuja, että Sirius puhuu silloin tällöin noin kolmekymmentä senttiä tyttöjen kasvojen alapuolelle. Koordinaatiovirheitä. Ja miten voi olla, että sinä heilastelit koko viime kesän jonkun skotin kanssa, jota Sirius pitää herkullisena ja jonka jalkoihin Siriuksella oli fetissi, etkä kertonut minulle yhtään mitään?!



Sirius "the herkkuvatsa" Musta <3
^^ Siispä, jatkoa vain kehiin :D ! Tänne vaan, jos olet kerran kirjoittanut jo ne valmiiksi :)

themarauders

Nice one James !
<padfoot>

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
!
« Vastaus #21 : 28.07.2008 14:34:58 »
A/N: Tuhisija, kiitos! Ja kiitoksia myös tuon virheen huomaamisesta, kävin korjailemassa sen.

Ginevré, kiitoksia! Peterin arvon kohottaminen onkin muodostunut minulle jotenkin kauhean olennaiseksi jutuksi kelmeistä kirjoittaessa :D Hassua. Mutta se hahmo yksinkertaisesti on mielestäni vähän liian hyvä ja mielenkiintoinen tuhlattavaksi sivulauseisiin.

Vivilah, kiitos paljon, olen iloinen että jaksat kommentoida :D En oikeastaan edes tiedä, mistä Siriuksen vatsalihakset eksyivät tarinaan, ei niiden alun perin edes pitänyt vierailla tässä!

precious, kiitoksia :) Hei, kiva kuulla, että se olit sinä joka kirjoitti livejournaliini siitä realismista yms., anonyymit kommentit ovat aina vähän hassuja (vaikka kivoja kyllä toki myös, haluan sellaisia edelleen :D), koska jään aina vähintään pienesti miettimään, kukakohan kommentin on kirjoittanut. Täytyy kyllä tunnustaa Hermione/Dracon suhteen, että alun kanssa kävi vähän köpelösti, tarina nimittäin kuulosti jo alussa "väärältä". Pitää toivoa, että onnistuisin jossain vaiheessa palaamaan sen pariin.

Kelmikiti, kiitos!

Larissa, kiitoksia!

the marauders, kiitos :)

*

4. luku

Hyvää joulua, Lily!
Olkoon joulusi yhtä punainen kuin hiuksesi! Käyttäytykööt hopeanauhasi kiltisti! Muistukoot mieleesi kaikki asiat, joiden takia rakastat tämän kortin lähettäjää! Muistukoot mieleesi myös se, että joulurauhan takia et saa vastata tähän räyhääjällä!
Sinun, James

Hyvää joulua, Potter,
ja kiitos kortista. Äiti luki sen ja jutteli isän kanssa melkein tunnin siitä, onko minua turvallista päästää takaisin Tylypahkaan. Kerroin heille, että en ole sinusta ollenkaan kiinnostunut, ja sen jälkeen he lakkasivat pelkäämästä, että kesälomaan mennessä minun vatsani on kasvanut kaksinkertaiseksi ja he saavat lapsenlapsia alle viisikymppisinä. Nyt he pelkäävät, että sinä olet joku huligaani tai raiskaaja, joka vaanii minua pimeällä käytävällä, ja että he saavat joka tapauksessa lapsenlapsia alle viisikymppisinä. Että kiitos vaan.
Toivottavasti siellä on enemmän lunta kuin täällä. Yritä olla tukehtumatta hopeanauhaan. Tai jouluruokiin. Ja kerro Siriukselle, että Alicen mukaan hänen on tehtävä vähintään tuhat vatsalihasliikettä, että kaikki vanukkaat katoavat hänen vatsaltaan.
Lily Evans

Hei Lily,
älä järkyty, minä osaan ihan oikeasti kirjoittaa muitakin kuin lappusia. Ajattelin ensin kirjoittaa niitä, laittaa ne kirjekuoreen ja lähettää ne sinulle, mutta Sirius väitti, ettet sinä pystyisi päättelemään, missä järjestyksessä ne pitäisi lukea. Sitten minä ajattelin numeroida ne, mutta Siriuksen mukaan sinä et viitsisi vaivautua järjestämään niitä, ja äidin mukaan minun on parasta kirjoittaa kirje, ja koska minun äitini oli rakastunut minun isääni kolme vuotta ennen kuin lopulta sai hänet, äiti luultavasti tietää.
Remus tarkasti kieliopin, mutta se oli seitsemältä aamulla ja me olimme ensin juhlineet koko edellisen illan sitä, että seuraavaan jouluun oli enää kolmesataakuusikymmentä päivää ja että me olimme neljästään Godricin notkossa (minun vanhempani olivat lähteneet jonnekin kylään) joten älä syytä Remusta.
Peter on laittanut poikki Rosen kanssa. Hän teki sen heti joulun jälkeen. Meidän mielestämme se oli julmaa, mutta hän sanoi, ettei voinut laittaa poikki jouluna, koska se olisi ollut vielä julmempaa. Sitä ennen hän ei voinut laittaa poikki, koska oli luvannut viedä Rosen joulutanssiaisiin, ja sitä ennen hän ei halunnut laittaa poikki, mutta nyt hän ei enää kuulemma ole edes juuri kiinnostunut Rosesta. Minä ja Remus paheksumme häntä (huomaa, minä myös!) mutta Sirius on erittäin tyytyväinen. Hän nähnyt Emilyn (muistatko, se tyttö, johon hän oli ehkä oikeasti rakastunut?) ja Emily on nykyään kihloissa, joten Sirius kannattaa entistä lujemmin sitä, että yhteen tyttöön ei saa jäädä koukkuun. Ottaen huomioon, että tästä alkaa tulla minun elämäni pisin vapaaehtoisesti kirjoitettu kirje, se voi olla ihan fiksu ajatus.
Meillä oli ihan tavallinen joulu. Sirius söi aika paljon vanukasta. Sen jälkeen minä näytin sinun korttisi hänelle ja hän sai sätkyn ja teki niin paljon vatsalihaksia, ettei meinannut päästä seuraavana aamuna ylös sängystä. Hän muuten käski ilmoittaa sinulle, että sinun pitää olla varovainen, kun me tarkastamme iltaisin kahdestaan käytäviä, koska hän ei ole ihan varma, voisiko minussa sittenkin olla piilevää huligaanitaipumusta. Peter ja Remus yrittävät saada hänen nenäänsä lopettamaan verenvuodon, koska äiti on poissa kotoa. Minä en edes tiennyt olevani niin hyvä.
Miten tällainen kirje lopetetaan?
James

Potter,
sinun ei missään tapauksessa pidä lyödä SIRIUSTA sen takia, että hän sattuu sanomaan muutamia asioita, jotka epäilemättä ovat aivan TOTTA ainakin, jos puhutaan siitä, onko sinulla taipumuksia huligaaniksi vai ei. Toivottavasti Sirius ei vuoda kuiviin. Muuten puolet Tylypahkan tytöistä hankkii palkkamurhaajan minun kannoilleni ihan vain sen takia, että olen tuhonnut heidän mahdollisuutensa saada Sirius asettumaan aloilleen. Henkilökohtaisesti en kyllä voi tajuta, mikä ihme Siriuksessa oikein viehättää. Ja tämän saat OIKEIN MIELELLÄÄN kertoa hänelle. Hän ei ole tainnut vielä laskeutua maanpinnalle siitä vatsaäänestysjutusta.
Rose näytti jotenkin surulliselta jo joulutanssiaisissa. Peterin pitäisi viettää enemmän aikaa Remuksen tai sinun kuin Siriuksen kanssa. Ehkä se pelastaisi hänet Siriuksen huonolta vaikutukselta. Minä en voi tajuta, mikä into Siriuksella on kierrättää tyttöjä, ja Rosen suhteen minä olen ihan oikeasti pahoillani. Hän näytti oikeasti ihastuneelta Peteriin.
Onko sinulla muuten minun ranneketjuni? Minusta nimittäin tuntuu, että pudotin sen, kun me kävimme vähän ennen yhtätoista ulkona kävelyllä, ja minä luulen, että sinä nostit sen ylös, mutta nyt minä en enää löydä sitä mistään. Enkä minä oikein luota muistiini, ja siitä puheen ollen MINÄ EN OLE ANTANUT SINULLE ANTEEKSI, JAMES POTTER, ETTÄ TE LISÄSITTE TULIVISKIÄ BOOLIIN. Se oli harkitsematonta ja lapsellista ja epä-älykästä, ja McGarmiwalla oli täysi oikeus laittaa teidät neljä jälki-istuntoon kahdeksi viikoksi heti, kun kevätlukukausi alkaa. Itse asiassa minä kyllä odotinkin jotain tuollaista teiltä, mutta minun on vaikea käsittää, minkä takia Remus lähti siihen mukaan. Sinun olisi vain pitänyt ottaa omat juomat mukaan ja jättää muiden myrkyttäminen väliin. Merlin, James, siellä oli NELJÄSLUOKKALAISIA!
Ja minä olen myös järkyttynyt siitä, että Remus oli ihastunut ALICEEN. Tai tavallaan se tuntuu nyt ihan järkeenkäyvältä näin jälkeenpäin, mutta kun Alice kertoi minulle jossain vaiheessa iltaa, että sinä olit kysynyt häneltä, mitä hän vastaisi Remukselle, ja hän oli sanonut ei, minä olin aika järkyttynyt. Minä luulin, että Remus olisi ihastunut johonkin toiseen, mutta ei Aliceen, Alice on minun paras ystäväni! Ja sinä et kertonut minulle! Mutta minä olen pahoillani, että Remus sai pakit Alicelta, vaikka Alice itse tuskin on kovin pahoillaan. Hänen vanhempansa olivat kuulemma kutsuneet Longbottomit joulupäivänä kylään, ja kai sinä muistat Frank Longbottomin, sen meitä kahta vuotta vanhemman rohkelikon? Alice puhui hänestä aika paljon, mutta älä nyt kerro tästä kenellekään.
Sano Siriukselle, että minä nauran ERITTÄIN paljon siinä vaiheessa, kun hän tajuaa, että vanukkaat ovat tuhonneet hänen vatsansa ja Thomas Avery voittaa hänet äänestyksessä.
Lily

Lily,
miksi AVERY voittaisi Siriuksen vatsaäänestyksessä? Onko sinulla jotain henkilökohtaista Averyn vatsaa kohtaan? Etkö sinä sanonut minulle, ettei sinulla ole ketään muuta mielessä? Sinun pitää kertoa minulle, koska jos minä en saa sinua, minä en todellakaan anna sinun mennä Tylyahoon jonkun Averyn kanssa! Ja Sirius on myös alkanut käydä aamuisin lenkeillä, joten minä uskon, ettei sinun tarvitse olla huolissasi hänen vatsalihastensa puolesta. Sitä paitsi minä luulen joskus, että hänen vatsalihaksensa ovat älykkäämmät kuin hän itse. Tai Remus mietti sellaista eilen, mutta se kuulosti niin hienolta, että minä ajattelin laittaa sen tähän kirjeeseen.
Minä olen aika järkyttynyt, että sinä ylipäätään vastasit. Oliko se pelkästään kohteliaisuudesta? Vai inhoatko sinä minua vähemmän kuin ennen? Tulisitko sinä käymään meille uutena vuotena? Hah, nyt sinä et ainakaan voi kirota minua ehdottelun takia, koska olen sadan kilometrin päässä sinusta! Remuksen mielestä minun kannatti kysyä nyt eikä koulussa, koska sinun tähtäyksesi on joka tapauksessa parantunut vaarallisen paljon viime aikoina. Siriuksen ja Peterin mielestä minun kannattaisi iskeä joku enkeleistä, jotka esittivät joulukuvaelmaa torilla. Heidän pitäisi painua hiiteen. Siriuksen ja Peterin, ei enkeleiden. Enkelit olivat ihan nättejä.
Minä en aio kertoa Remukselle, että Alice on iskenyt silmänsä Longbottomiin. Remus vain kuvittelisi, että hän ei ole tarpeeksi hyvä, koska hänellä ei ole sellaista vatsaa, ja yksi vatsaansa palvova ystävä on ihan tarpeeksi.
Etkö sinä muka pitänyt tuliviskistä? Älä yritä, minä näin kyllä, miten sinä haistoit boolia ja nyrpistit nenääsi ihan vähän, ja joit sen silti. Sinä tajusit ihan varmasti, että siinä oli tuliviskiä, mutta et vaan halunnut järjestää siitä kohtausta ennen kuin jälkikäteen, että sait hyvän syyn juoda sitä. Sitä paitsi sinun, Lily Evans, pitäisi joskus päästää älykkäät aivosi lepäämään ja nauttia elämästäsi. Sinun ei tarvitse koko ajan olla ihan niin kireä, ei millään pahalla, sinä tiedät kyllä, että tykkään sinusta silti, mutta sinä olet kyllä aika kireä, usko pois. Rentoutuisit vähän. Se voisi auttaa. Eikä pieni määrä tuliviskiä tapa ketään. Minä kyllä kuulin, että Moira Abbot oli melkein päätynyt Siriuksen kanssa luutakomeroon uudestaan ja tajunnut vasta ovella, mitä oli tekemässä, mutta sinun ei tarvitsisi pelätä sellaista. Jos sinä olisit menossa Siriuksen kanssa luutakomeroon, minä kyllä estäisin sen ihan tarpeeksi ajoissa, vaikka sinä olisit umpihumalassa.
Sinun rannekorusi on minulla. Anteeksi. Ei minun pitänyt varastaa sitä, mutta kun kysyit, kävin katsomassa juhlakaapuni taskut ja se oli siellä. Nyt se on minun yöpöydälläni. Minä varmaan aioin antaa sen sinulle, kun nostin sen maasta, mutta sinä muistaaksesi horjahdit ja kaaduit lumihankeen ja minä kaaduin perässä ja tungin sen kai vahingossa taskuuni ja suoraan sanottuna minä en kyllä osannut ajatella mitään rannekoruja juuri silloin.
Miksi sinä olet pahoillasi Rosen puolesta, mutta et minun puolestani? Minä olen sentään pitänyt sinusta viisi vuotta ja saanut pakit ehkä KYMMENENTUHATTA kertaa! Rose on pitänyt Peteristä viisi kuukautta ja saanut vasta YHDET pakit!
James

Potter,
pitäisikö minun muka sääliä sinua? Sen jälkeen, kun olet ahdistellut minua viisi vuotta, vaikka minä olen varsin selvästi ilmoittanut, etten ole kiinnostunut sinusta? Vai onko se muka minun vikani? Kuvitteletko sinä, että minä voin yhtäkkiä kiinnostua kenestä haluan? Enkä minä todellakaan tarkoita, että haluaisin kiinnostua sinusta, mutta vaikka haluaisinkin, ei se onnistuisi ihan niin helpolla. Okei, minä voin olla pahoillani sinun puolestasi hyvin epähenkilökohtaisella ja etäisellä tasolla, mutta oikeasti minä olen sitä mieltä, että sinun olisi vain pitänyt luovuttaa. Minkä ihmeen takia sinä edes olet jatkanut? Pitääkö sinun todistaa jollekulle, ettet sinä annan periksi? Vai etkö sinä vain kestä saada pakkeja?
 Ja totta kai minä vastasin, jonkun meistä täytyy olla aikuinen, joka myös käyttäytyy kypsästi eli vastaa saamiinsa kirjeisiin. Sitä paitsi kun Remus kerran oli tehnyt niin suuren työn, että oli tarkastanut kieliopin, enhän minä voinut pettää hänen luottamustaan jättämällä vastaamatta. Joskus minä oikeasti ihmettelen, mitä Remus tekee teidän seurassanne. Paitsi en sen tuliviskijutun jälkeen. Ja joka tapauksessa, ei, en minä INHOA sinua, Potter, minä vain EN PIDÄ sinusta. Tosin sinä olet ihan siedettävä sadan kilometrin päässä tai silloin kun et käyttäydy äärettömän tyhmästi. Minä inhoan sinua ainoastaan silloin, kun minun pitää kirota sinut lähentely-yrityksen takia. Ja silloin, kun minä jouduin sinun takiasi jälki-istuntoon.
Minä en myöskään ole kiinnostunut Averysta, mutta olen kuullut huhuja, että hänellä on ihan hyvä vatsa. Henkilökohtaisesti en juuri kiinnitä huomiota ihmisten vatsoihin. Ja sinä olet ennakkoluuloinen häntä kohtaan ihan vain sen takia, että hän on luihuinen, joten yritä käyttäytyä. Lisäksi minä EN todellakaan ole kireä enkä minä varsinkaan ole kykenemätön pitämään hauskaa tai rentoutumaan, niin kuin sinä väitit, eikä minulla ole mitään alkoholia vastaan, mutta se EI KUULU KOULUN JUHLIIN. Minä voin oikein hyvin juoda lasillisen tuliviskiä Alicen kanssa lauantai-iltana, mutta minä en missään tapauksessa halua olla kännissä joulutanssiaissa varsinkaan silloin, kun minä itse asiassa olen vastuussa koko tapahtumasta sellaisen pojan kanssa, joka sattuu itsekin olemaan kännissä ja jonka ajatustoiminta on muutenkin melko hämärää. Että seuraavan kerran kun sekoittelet niitä juomia, ole hyvä ja ajattele vähän toisiakin.
Minä en muista kaatuneeni lumihankeen enkä varsinkaan sinun kaatuneen myös. Merlin, tätä minä inhoan tuliviskissä! Minä haluan MUISTAA asiat, onko se nyt niin väärin? Tai ainakin tuollaiset asiat. Totta kai minun pitää muistaa, täytyykö minun jälkikäteen hävetä silmät päästäni vai voinko minä vain käyttäytyä ihan normaalisti. Se on tärkeää.
Minä en ole tulossa teille uutena vuotena. Valitan. Äiti on kutsunut meille serkkuja, jotka eivät ole nähneet minua viiteen vuoteen.
Lily

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA LILY EVANS! LÄHETÄN SINULLE MÖHEMMIN KIJREEN! ANTURAJALKA AIKOO SYÖDÄ KOKONAISEN KANAN! MINÄ RAKASTAN SINUA EVANS!!!
IKUISESTI SINUN JAMES POTTER

Lily,
jos sinulle ei ole vielä tullut kirjettä, joka on ruskeassa kirjekuoressa, ole kiltti ja polta kuori avaamatta, kun se tulee. Vastaan kirjeeseesi vähän myöhemmin. Nyt on pakko käydä oksentamassa.
James

Potter,
minä sain sekä ruskean kirjekuoren että jälkimmäisen viestin, jolla sinä epätoivoisesti yritit saada minua uskomaan siihen kuvitelmaan, että sinun korviesi välissä on jotain muutakin kuin ilmaa. Älä suotta murehdi, en minä uskonut siihen ennenkään. Hauskaa, että teillä oli mukava uusi vuosi. Toivottavasti Sirius on vielä hengissä. Kana ei ilmeisesti ole.
Lily

Lily,
kana kuoli jo ennen joulua. Äiti osti sen torilta varmuuden vuoksi, jos sukulaisia tulisi enemmän kylään kuin oli tarkoitus, mutta ei heitä tullut. Meillä oli tosiaan ihan hauska uusi vuosi, kiitos toivotuksesta. Äiti ja isä lähtivät mummolaan seitsemän aikaan ja me vakuutimme heille, että saisimme pidettyä talon pystyssä. Me olimme taas täällä neljästään, koska Sirius nyt olisi ollut täällä joka tapauksessa ja Peter ja Remus halusivat tulla. Emilyn poikaystävä kävi ostamassa meille jästien juomia, ja koska kukaan meistä ei oikein tiennyt, kuinka vahvoja ne olivat, me varmaan joimme vähän liikaa. Paitsi Remus, joka yritti olla varovainen eikä sitten juonut ollenkaan. Yhdentoista aikaan Siriukselle tuli nälkä ja hän söi sen kanan. Se näytti aika uskomattomalta. Olen iloinen, ettet ollut näkemässä sitä. Sinulla on varmaan heikko vatsa, koska oksensit viidennellä kun Andrew Abbotin nenä murtui PVS:n tainnutusharjoituksissa ja hän melkein tukehtui vereen. Minä olen aika varma, että Sirius syömässä sitä kanaa ei olisi tehnyt hyvää ihmiselle, jolla on heikko vatsa.
 Loppuyöstä ei varmaan kannata paljon kertoa. Emily oli riidellyt sulhasensa kanssa ja tuli jostain syystä meidän luoksemme vähän puolenyön jälkeen, ja Sirius oli kanan jälkeen entistä huonommalla tuulella, joten se ei luvannut yhtään hyvää. Minä en oikein tiedä, mitä he tekivät kellarissa. Olen aika varma, ettei Sirius enää voi olla rakastunut Emilyyn. Remuksen mukaan hän yrittää kostaa itselleen sen, että ylipäänsä rakastui silloin kauan sitten. Minä en kyllä tajua sitä. Hänhän tykkäsi Emilystä vain pari kuukautta, ja minä olen sentään pitänyt sinusta viisi vuotta. Eikö minun tuolla logiikalla pitäisi olla leikkaamassa päätäni irti tai jotain?
 Sen jälkeen, kun Sirius ja Emily olivat kadonneet, meilläkään ei ollut kauhean hauskaa. Peterillä oli ikävä Rosea (kyllä, kuulit oikein, hän on saanut päähänsä, että pitääkin Rosesta oikeasti, mutta Rose ei enää halua olla tekemisissä hänen kanssaan) ja minulla oli ikävä sinua ja laskuhumalassa ikävöiminen on älyttömän ärsyttävää eikä Remus voinut piristää meitä, koska häntä alkoi nukuttaa jo puolenyön aikaan. Että loppujen lopuksi koko uusi vuosi oli aika hölmö. Ja olen pahoillani siitä ruskeasta kirjekuoresta. En tiedä yhtään, mitä kirjoitin siihen, mutta Remus nauroi minulle, kun tänä aamuna tajusin lähettäneeni sen. Tästä eteenpäin minä aion teeskennellä, ettei sitä koko lappua ole olemassakaan. Hemmetti, minun pääni tuntuu siltä, kuin se olisi jäänyt ryhmyn alle.
Okei, kyllä minä tajuan, ettet sinä aio sääliä minua. Remus ja Peter olivat ihan samaa mieltä kanssasi, heidän mielestään sinua pitäisi sääliä, koska minä olen jahdannut sinua vuosikausilla etkä sinä ole pitänyt siitä. Mutta sano nyt, etkö ole edes joskus ollut ihan tyytyväinen? En kai minä voi olla niin hirveä? Minä olen aika varma, että jos minä en olisi niin jumissa sinussa, joku tyttö kyllä pitäisi minusta.
Eikä minulla ole aavistustakaan, minkä takia takia minä olen jatkanut, mutta voin vakuuttaa, että minä EN yritä todistella YHTÄÄN MITÄÄN KENELLEKÄÄN. Eikä minulla ole edes aavistustakaan, minkä takia minä alun perin rakastuin sinuun, Evans. Ehkä se oli sinun tukkasi, tai näsäviisas äänesi, tai sitten sinussa vaan oli sisua. Joka tapauksessa minä en vaan saa sinua pois päästäni. Ei se ole minun vikani. Ja mitä minun olisi sitten pitänyt tehdä kaikki nämä vuodet? Istua hiljaa makuusalissa miettimässä, uskaltaisinko joskus puhua sinulle? Merlin, en minä ole sellainen! Minä haluan laittaa asioita tapahtumaan enkä odottaa, jos ne vaikka joskus tapahtuisivat itsestään!!
Helvetti, minun vatsassani kiertää taas. Minä luultavasti kadun tämänkin kirjeen lähettämistä kohta. Jos vain löydän pöllön. Se luultavasti säikähti sitä, että Sirius söi sen kanan.
James

Potter,
minä en aio kertoa sinulle, mitä siinä lähettämässäsi lapussa luki, mutta voin vakuuttaa, ettei siinä ollut mitään järkyttävää. Se itse asiassa muistutti aika paljon yhtä, jonka sinä lähetit minulle kolmannella luokalla ilmeisesti vedettyäsi elämäsi ensimmäiset kännit. Ympäri mennään, yhteen tullaan.
Minä en aio kommentoida teidän uutta vuottanne. Sirius oli ERITTÄIN VASTUUTON pelehtiessään VARATUN naisen kanssa varsinkin, kun molemmat olivat kännissä, ja te loput olette erittäin vastuuttomia, koska annoitte sen tapahtua. Toivottavasti Peter antaa Rosen olla rauhassa, että hän voi löytää sellaisen poikaystävän, joka ei ole saanut vaikutteita Sirius Mustalta. Minä en yksinkertaisesti tajua, miten kenenkään teistä kanssa voisi seurustella. Te olette pilanneet toisenne.
MINÄ vietin uutta vuotta hyvin vastuullisesti. Meillä oli serkkuja, jotka eivät tajunneet mitään mistään, mistä minä puhuin, ja joita ei myöskään kiinnostanut, joten loppujen lopuksi sanoin meneväni nukkumaan, lukkiuduin huoneeseeni, avasin ikkunan, istuin ikkunalaudalla ja katselin tähtiä. Se oli omalla tavallaan ihan kivaa. Ja seuraavana aamuna heräsin ennen yhdeksää eikä minulla edes ollut huono olo.
Huomenna alkaa koulu, joten en aio kirjoittaa tämän pitemmästi. Pidä hauskaa kahden viikon “tuliviskiä boolissa” -jälki-istunnossasi.
Etkä sinä ole ollut hirveä. Varsinkaan enää. Joskus sinä kyllä olit. Etkö sinä ikinä ajatellut, että minusta ei ehkä ollut kauhean kivaa olla niin suureen huomion keskipisteenä? Sinä teit minusta aina niin suuren numeron, ja Sirius ja Remus ja Peter tuijottivat, ja minä olin jopa joskus kolmannella vähän ihastunut Remukseen, eikä se ollut OLLENKAAN kivaa. Ja sitten minä totuin sinun yrityksiisi, ja koska niitä jatkui niin kauan, se alkoi olla lähinnä ärsyttävää. Mutta et sinä ollut hirveä, tai et sen takia, ainoastaan välillä kun kiusasit jotain heikompaa tai pienempää tai Kalkarosta ihan omaksi huviksesi. Sitä minä paheksun EDELLEEN, James Potter. Mutta okei, minä myönnän, että sinä et ollut kauhea vain sen takia, että olit ihastunut minuun ja kerroit sen minulle.
Lily
« Viimeksi muokattu: 28.07.2008 17:10:40 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #22 : 28.07.2008 14:55:24 »
Jes, taas uusi luku. Tätä on niin kiva lukea kun tämä on niin erilainen, ja yllättävän helppokin tätä on lukea, siis ei maistu ollenkaan puulta vaikka olikin pelkkiä kirjeitä. Mahtaa johtua kirjoittajasta.  :D
Lainaus
Miten tällainen kirje lopetetaan?
voi, James on niin söpö
Lainaus
Hauskaa, että teillä oli mukava uusi vuosi. Toivottavasti Sirius on vielä hengissä. Kana ei ilmeisesti ole.
Lily
... ja Lily ihanan sarkastinen

ja panin merkille että Lily allekirjoittaa kirjeensä erilailla, selvää lähentymistä.


Larísa

  • ***
  • Viestejä: 70
  • NOH8. com - Equality is for all
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #23 : 28.07.2008 15:16:25 »
Hihii!! Hauska joulu ja uusivuosi kelmeillä. Lilyn uusivuosi kuulosti taas tylsältä.
Hyvä luku.
Yhden virheen huomasin aivan lopussa.
Lainaus
Mutta okei, minä myönnän, että sinä et ollut kauhea vain sen takia, että olit ihastunut sinuun ja kerroit sen minulle.
Että olit ihastunut sinuun, eikö sen pitäisi olla minuun?
Yksi pikkuvirhe ei haittaa!  ;)
Jatkoa!
Larissa

Melanie

  • ***
  • Viestejä: 262
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #24 : 28.07.2008 15:49:24 »
Repesin ainakin viisi kertaa lukiessani viimeisintä lukua. Varsinkin se Jamesin humalassa lähettämä viesti sai minut nauramaan vatsani kipeäksi.  :D
En nyt keksi mitään rakentavaa tai esimerkillistä kommentoitavaa, koska ajatukseni eivät vieläkään oikein kulje takkuuntumatta niiden typerien naurukohtauksien takia. Huoh.

Mutta minun piti siis sanoa että pidän tästä ficistä ihan älyttömästi ja odotan malttamattomana jatkoa!
somewhere between a wound and a jewel

Laura90

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Edward Cullen & Isabella Swan
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #25 : 28.07.2008 16:47:57 »
Nyt muistaakseni ensimmäistä kertaa kommentoin.
Rakastan tätä ficciä!!!<33
Ehkä se johtuu siitä, että tämä on erilainen kuin muut ja hyvin kirjoitettu.
Totaalisesti repesin! Varsinkin kun luin sitä lappusta, jonka James lähetti kännissä ollessaan.
Jatkoa odottelen.

~Laura90
This world keeps on spinning
Only she stills my heart
She's my inspiration
She's my northern star
I don't count my possession
All I call mine
I will give her completely
To the end of all time

I am not a hero
I am not an angel
I am just a man
Man who's trying to love her
Unlike any other
In her eyes I am

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #26 : 28.07.2008 17:25:22 »
Häh!? Enkö mä muka ole kommentoinut tätä?  :o
Miten oon voinut unohtaa..? Hmph..
Pahoittelut siitä, sillä olen kyllä lukenut tätä aikaisemminkin, ja pitänyt kovasti! :)

Hauska idea, tämä lappujen ja kirjeiden lähettely.
Voisi luulla, että kun yrittäisi selittää jolle kulle, miten tämä ficci on toteutettu, että toinen ajattelisi, että pelkkien lappujen lähettely olisi tylsää luettavaa.
Mutta tuollaiset ajatukset kyllä katoaisi, kun sitten lukisi tämän. :)

Kirjoitusvirheitä en niin montaa löytänyt, että niistä pitäisi mitenkään erityisesti mainita. :)
  Minun mielestäni tämä ficci on ollut muuten helppolukuista (toisin kuin tämä minun kommenttini.. :D ), lukuunottamatta niitä lappusten kohteen ja lähettäjien sekoittumisia.
Eli joissain kohdissa jouduin pariin otteeseen lukemaan uudestaan lähettäjän nimen, tai sen kenelle kyseinen lappu oli menossa. :)
  Teksti on tyyliltään pysynyt koko tarinan ajan samanlaisena, ja henkilöitä kuvataan mielestäni oikein osuvasti. Voisi kuvitella esim. Peterin ottavan todella helposti mallia juuri Siriuksesta, joka vaikuttaa niin "suositulta". (siis tavallaan ;D)

Voisin vielä laittaa tähän kohdan, jonka lukiessani repesin silmiä vetistävään nauruun:

Sinulla on selkäfetissi! Älä edes yritä kieltää sitä! Vai pitääkö minun muistuttaa siitä, miten me näimme Sirius Mustan ensimmäistä kertaa ilman paitaa viidennellä ja sinä puhuit hänen lapaluistaan? LAPALUISTA, kun minä ja Mary ja Helen tuijotimme hänen vatsaansa?

Lapaluissa ei ole mitään pahaa, ja Sirius Mustan vatsa ei ole mitenkään erikoinen.

Sirius Mustalla on tämän koulun paras vatsa. Valitan, siitä on äänestettykin, vai etkö muka muista?

Minä haluaisin unohtaa sen.

ALICE PREWETT,
ONKO MINUN VATSASTANI ÄÄNESTETTY? KUKA SEN ÄÄNESTYKSEN JÄRJESTI?
SIRIUS ”THE HERKKUVATSA” MUSTA

;)

Ei muutakun, että toivon, että tajusit, edes puolet tästä mun kommentista, ja, että annat anteeksi, että unohdin aiemmin kommentoida, ja, että kaikenkaikkiaan jatkaisit tätä ficciä mahdollisimman pian, siten, että tekstin taso pysyy samanlaisena (,jota en epäile :) ), ja, että oikeastaan tajuat tämän mun viimeisen ylipitkän lauseeni, lukematta sitä sataa kertaa. ;D

P.s. Anteeksi kirjoitusvirheet.

-Musta-Anturajalka

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #27 : 28.07.2008 18:01:09 »
Löysin tämän ficin vasta nyt, ja luin kaikki osat putkeen. Aivan upea idea ja tämä on loistavasti kirjoitettu. On niin ihana lukea siitä, kun Lily alkaa lämpenemään Jamesille. On kiva, että vaikka kaikissa lapuissa ei ole nimiä, niistä aina tietää kuka ne on kirjoittanut.
Erityisen ihana on tuo Sirius "the Herkkuvatsa". Ne vatsalihakset ovat muuten aivan loistava keksintö.

Ihana ficci siis, kirjoita nopeasti lisää.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2008 18:43:32 kirjoittanut Jemmi »
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #28 : 28.07.2008 19:07:44 »
Oli nyt parempi kun kirjeet kohdistuivat lähinnä Lilyyn ja Jamesiin, ja kirjeet olivat pitkiä ;)
Sirius ja sen vatsalihakset <3
^^ Ootan jatkoa, voi kun odotan. (:
En oo koskaan keksinyt mitään rakentavaa tästä, enkä keksi nytkään... enkä koskaan näe kirjoitusvirheitä ellei joku sano ;)


themarauders
Nice one James !
<padfoot>

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 28.7.
« Vastaus #29 : 11.08.2008 16:26:36 »
A/N: Nöyrimmät anteeksipyyntöni! Tuosta heinäkuun loppupuolelta lähtien oikean elämän kiemurat ovat vähän napanneet minut mukaansa, mutta täytyy tästä lähtien yrittää myös muistaa käydä lisäämässä tänne jatkoa. Varsinkin kun olette kommentoineet noin ahkerasti, kiitos paljon jokaiselle!

Kelmikiti, kiitos!

Jassminadara, kiitoksia! Olen iloinen ettei viimeisin osa maistunut puulta; minulla on joskus itselläni kärsivällisyys hieman tiukassa kirjetyyliin kirjoitettuja tekstejä lukiessani, joten olen erittäin otettu siitä, että näitä jaksoi lukea.

Larissa, paljon kiitoksia ja erityisesti tuon yhden virheen huomaamisesta, taisin käydäkin korjaamassa sen. Hmm, Lilyn uusi vuosi tosiaan taisi olla hieman tylsä, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että ficcihahmoillakin täytyy välillä olla tylsiä uusia vuosia, kun meillä oikeilla ihmisilläkin kerran on! Ja itse asiassa minä olen pitänyt monesta "tylsästä" uudesta vuodestani kovasti :D

Rachel, kovasti kiitoksia!

Laura90, kiitos!

Musta-Anturajalka, kiitoksia! Olen iloinen, että tämä vaikutti kutakuinkin helppolukuiselta ja oli mukavaa luettavaa siitäkin huolimatta, että idea kieltämättä voisi kyllä noin suullisesti kerrottuna kuulostaa vähän puisevalta :)

Jemmi, kiitoksia! Ja ihan ohimennen sanoen, sinulla on hurmaava nicki :D Ja totta kai Siriuksen vatsalihaksista piti saada mukaan tarinaan, niistä on ollut suorastaan ilo kirjoittaa!

themarauders, kiitos :) Olen iloinen, että tykkäsit pitkistä kirjeistä; olin etukäteen vähän huolestunut siitä, jaksaako noita pitempiä kirjeitä lukea!
 
*

5. luku

Lily,
mitä ihmettä joululomalla on tapahtunut?
Alice

Alice,
miten niin?

Lily,
sinä hymyilet Jamesille. Paljon. Ihan kuin olisit alkanut oikeasti pitää hänestä, etkä vain sietää häntä.

Alice,
ei millään pahalla, mutta sinä varmaan kuvittelet. Minä SIEDÄN Potteria, ja hän on IHAN KIVA, mutta minä en missään tapauksessa ole ihastunut häneen.

En minä niin väittänytkään. Olitko sinä joululomalla Pottereilla? Minkä takia sinä et kertonut minulle?

Koska minä en todellakaan ollut joululomalla Pottereilla. Hän vain lähetti minulle joulukortin, ja minä lähetin hänelle, ja sitten hän kirjoitti kirjeen, ja minä kirjoitin takaisin, ja niin edelleen.

Sinä kirjoitit kirjeitä Jamesille?

Ei se ollut niin kummallista kuin miltä se tällä tavalla kuulostaa, ihan totta. Remus ilmeisesti tarkasti niiden kirjeiden kieliopin, ja joka tapauksessa James kirjoitti ihan hyvin. Ja minulla oli tylsää.

Minä en tajua, minkä takia sinun pitää väittää, ettet pidä hänestä.

Minä en ole ihastunut Potteriin.

Mutta sinä pidät hänestä. En minä puhu ihastumisesta, Lily, minä puhun pitämisestä, ja sinä pidät ehdottomasti Jamesista. Sinähän juttelet hänelle melkein enemmän kuin minulle.

No, me olemme johtajaoppilaat. Minä en oikein voi olla puhumattakaan hänelle. Enkä minä jaksa enää jatkaa tästä aiheesta, minulla ei ole mitään sanottavaa Jamesista ja sillä selvä.

Oliko teillä hauskaa joulutanssiaisessa? Me emme kauheasti ehtineet jutella seuraavana aamuna.

Alice,
sinä KIELTÄYDYIT puhumasta. Sinä istuit vessassa, mietit, miten saisit silmäsi näyttämään vähemmän väsyneemmiltä ennen kotiinmenoa, valitit päänsärkyä ja kieltäydyit puhumasta. Eikä sitä paitsi ollut mitään sanottavaa. Minä olin koko illan Jamesin kanssa.

Ei mitään sanottavaa?! Mitä te teitte? Mistä te puhuitte? Missä te olitte? Oliko hänen kanssaan kiva tanssia?

Emme me tehneet mitään erikoista! Me olimme suurimman osan ajasta salissa valvomassa, että kaikki sujui. Että ruoka ei loppunut, että koristeet eivät kuristaneet ketään, että alaikäiset eivät saaneet traumoja, sellaista… emme me puhuneet mistään erikoisesta, ja sitä paitsi sinä tanssit itsekin Jamesin kanssa.

Yhden tanssin. Sitä ei lasketa. Oliko sinusta mukava tanssia hänen kanssaan? Oliko hän parempi kuin Sirius? Minä en tanssinut Siriuksen kanssa ollenkaan. Ja missä te olitte silloin, kun häivyitte salista?

Minä tanssin Siriuksen kanssa aivan loppuillasta, kun suurin osa porukasta oli jo häipynyt, muista se, eikä Sirius enää ollut siinä vaiheessa ihan täysissä järjissään. Tai edes sen vertaa kuin normaalisti on. Me tanssimme, ja, no, hän oli kyllä aika hyvä. Ainakin itsevarma. Tanssi hyvin eikä antanut minun viedä, vaikka ei pystynyt normaalisti kävellessään edes kulkemaan suoraan. Mutta kyllä minä silti ehkä pidin enemmän Jamesista. James on paljon tutumpi, Sirius on jotenkin… epäilyttävä.

Lily Evans,
sinä kutsuit juuri Jamesia tutuksi ja Siriusta epäilyttäväksi.

Alice Prewett,
sinä yrität vihjailla, että minä olisin kiinnostunut Potterista, enkä minä aio sietää sitä. Sitä paitsi McGarmiwa näyttää siltä, että saan kohta elämäni toisen jälki-istunnon, ellen lopeta tätä, enkä minä aio sietää sitäkään. Jutellaan myöhemmin lisää, jos sinä siihen mennessä olet valmis katsomaan totuutta silmiin.

Lily Evans,
sinä olet se, jonka pitäisi katsoa totuutta silmiin.

Alice Prewett,
painu hiiteen Frankisi kanssa.

Lily Evans,
mielelläni.

*

Potter,
onko meistä tullut vanhoja?

Evans,
ajatteletko sinä edelleen niitä kolmasluokkalaisia? Ei, me olemme vain aikuisia ja he ova teinejä, jotka eivät yksinkertaisesti voi mitään hormoneilleen. SINUSTA ei ikinä voisi tulla VANHAA, minä vannon.

Potter,
miten niin? Ja mikä tätä maailmaa vaivaa? Eivät kolmasluokkalaiset käyttäytyneet noin meidän aikoinamme! McGarmiwa olisi saanut sydänkohtauksen!

Sinä olet jo henkiseltä iältäsi vähintään kolmekymmentäviisivuotias, Evans, etkä sinä siitä juuri vanhene. Lupaan. Ja etkö sinä ikinä ollut jälki-istunnossa lajittelemassa Voron kansioita? Ai niin, ethän sinä ikinä ollut jälki-istunnossa! Usko pois, Vorolla on kolme hyllyllistä oppilaiden rikoksia ja rangaistuksia ja kolmasosa niistä sisältää jotain epämääräistä ja vähintään kaksi ihmistä. Eivätkä seitsemäsluokkalaiset enää jää kiinni.

Miten niin minä olen kolmekymmentäviisivuotias? Potter?! Ja väitätkö sinä tosissasi, että KOLMASLUOKKALAISILLA on oikeasti tapana harrastaa seksiä huispauskentän pukuhuoneissa? Minkä takia me edes menimme sinne? Hemmetti, mikä kaikkia vaivaa? Kun MINÄ olin kolmetoista, minä OPISKELIN. Tai pelasin jotain. Tai juttelin. Tai kävin lenkillä. Minä en TODELLAKAAN tehnyt mitään, mistä McGarmiwa olisi voinut saada sydänkohtauksen tai äiti lapsenlapsia. Hemmetti, kolmasluokkalaiset ovat… niin pieniä!

Älä sure, Evans, Kuutamo on vähintään neljäkymmentäviisivuotias, joten sinä et sentään ole ainoa ikäloppu. Ja sinun henkinen ikäsi on selkeä seuraus siitä, että sinulla ei ollut hajuakaan, mitä kolmasluokkalaiset oikeasti tekevät. Tai neljäsluokkalaiset. Tai viidesluokkalaiset. Ja että sinun ensimmäinen jälki-istuntosi oli seitsemännellä. Ja että sinä et lähtenyt viime viikonloppuna meidän kanssamme Tylyahoon juomaan. Ja oletko sinä muka oikeasti unohtanut, minkä takia me kävimme tarkastamassa huispaajien pukuhuoneen? Koska minä ehdotin! Merlin, minä olen huispaaja! Totta kai minä tiedän, mihin niitä käytetään!

Potter,
tarkoittaako tämä, että SINÄ olet tehnyt epämääräisiä pukuhuoneessa? Merlin, minä en tajua enää mitään! Mitä hienoa on huispaajien pukuhuoneessa? Siellä HAISEE! Ja minä en lähtenyt teidän mukaanne Tylyahoon, koska minua ei yksinkertaisesti kiinnostanut katsella Siriusta kännissä (minä näin ihan tarpeeksi tanssiaisissa eikä se kanajuttu uutena vuotena kauheasti auttanut) ja sitä paitsi me olisimme kaikki saaneet jälki-istuntoa, jos olisimme jääneet kiinni.

Sinä menetit paljon. Sirius yritti iskeä matami Rosmertaa. Eihän siinä mitään epätavallista ole, mutta tällä kertaa hän näytti melkein siltä, kuin olisi ollut tosissaan. Minusta tuntuu, että hän ihan oikeasti tykkäsi Emilystä, vaikka hän ei tietenkään ikinä myöntäisi sitä. Hän on jotenkin vaikuttanut entistä tasapainottomammalta sen jälkeen, kun hän päätyi uutena vuotena meidän kellariimme Emilyn kanssa ja seuraavana aamuna Emily jätti hyvästit ja häipyi takaisin kihlattunsa luokse. Ja niistä pukuhuoneista: montako rauhallista paikkaa Tylypahkassa muka on? Tähtitorni on tietysti mahtava, mutta sinne on suurin piirtein jonotuslista, ja johtajaoppilaat ja opettajat ja Voro tarkastavat sen aina ensimmäisinä. Useimmat eivät tiedä salakäytävistä, vessoissa voi törmätä vähintään Riesuun tai Murjottavaan Myrttiin ja opettajat käyvät välillä luokkahuoneissaan illallakin, tai laittavat ne liian hyvin lukkoon, mutta huispaajien pukuhuoneessa ei käy kukaan.

Missä siellä muka voi olla? Lattialla? Penkin alla?

Tai penkillä, tai suihkussa, tai vaatekomerossa, tai seinää vasten, tai tarvikekomerossa. Ja jotkut tykkäävät mennä huispauskatsomon alle. Minusta se on jotenkin ahdistavaa, parisataa kiloa puuta pään päällä ja niin edelleen, ja sitä paitsi minä olen kuullut huhua, että joku on joskus eksynyt sinne, mutta ainakin siellä on yksityisyyttä.

SUIHKUSSA?!

Evans,
eikö sinulla ole mielikuvitusta?

Ei ilmeisesti tämän asian suhteen! Millainen ihminen nai jotakuta huispaajien pukuhuoneen suihkussa?

Epätoivoinen?

Kokemusta, Potter?

Yksityisasioita.

Alice,
James on nainut jonkun kanssa huispaajien pukuhuoneen suihkussa.

Lily,
MITÄ? Mistä sinä tiedät?

Hän itse kertoi. Tai ei varsinaisesti kertonut, mutta minä osaan lukea rivien välistä.

Tai ehkä hän haluaa, että sinä kuvittelet, että hän on tehnyt sellaista… vaikka minä en kyllä voi tajuta, minkä takia. Ja mitä sinä edes välität? Ethän sinä ole kiinnostunut Jamesista!

Mutta jos, ja tämä on nyt ihan vaan täysin teoreettinen jos, JOS minä joskus olisin kiinnostunut, miten minä voisin olla, jos hän on nainut jotain pukuhuoneessa? PUKUHUONEESSA? Millainen ihminen tekee sellaista?

Epätoivoinen?

Hemmetti, sinä kuulostat ihan häneltä.

Oletko sinä oikeasti järkyttynyt siitä paikasta? Ajattele nyt, eihän koulussa ole kauheasti vaihtoehtoja. Ja suihkussa on sentään… siistiä. Hygieenistä. Hän olisi voinut valita pahemminkin. Vai oletko sinä ylipäänsä järkyttynyt siitä ajatuksesta, että hän olisi ollut jonkun kanssa? OLLUT jonkun kanssa?

Evans,
mistä sinä ja Alice puhutte? Minkä takia sinä lopetit minulle kirjoittamisen? Sirius yrittää saada minua keskustelemaan Ada Thoenen rinnoista enkä minä TODELLAKAAN halua, joten minun pitää näyttää kiireiseltä. Apua!
James

Potter,
minun ja Alicen keskustelut eivät kuulu sinulle, ja ne ovat sitä paitsi paljon järkevämpiä kuin mikään, mitä sinä olet tänään sanonut. PUKUHUONEESSA!?! Ja eikö Siriuksen pitänyt olla kiinnostunut reisistä, ei rinnoista? Ja minkä takia sinä et halua jutella Adasta?
Lily

Evans,
sinä et voi tosissasi olettaa, että minä ryhtyisin keskustelemaan Siriuksen kanssa jonkun korpinkynnen rinnoista keskellä loitsujen tuntia. Lipetit hirttäisi minut korvasta, jos saisi minut siitä kiinni. Sirius on kaikkiruokainen, hän tykkää sekä reisistä että rinnoista. Enkä minä usko, että sinun ja Alicen keskustelut ovat erityisen järkeviä.

Miksi et?

Koska Sirius väittää lukeneensa yhden lapun Alicen selän yli, ja siinä sinä mietit, miten voisit olla kiinnostunut ihmisestä, joka nai jotain suihkussa.

SIRIUS MUSTA,
PIDÄ NOKKASI POIS MINUN ASIOISTANI TAI SITÄ EI ENÄÄ OLE.
LILY EVANS

Lily Evans,
minun nokkani voi hyvin ja aikoo voida jatkossakin, eikä ole minun vikani, jos sinä keskustelet henkilökohtaisista asioistasi Alice Prewettin kanssa eikä hän jaksa varjella sinun lappusiasi riittävän hyvin. Sitä paitsi, koska minun paras ystäväni on säälittävästi rakastunut sinuun, minun on erittäin oleellista tietää, mitä sinä ajattelet hänen seksitottumuksistaan.

Musta,
haista paska.
Evans

Potter,
TOTTUMUKSISTAAN?
Evans

Evans,
mitä ihmettä?

Sirius sanoo, että hänen täytyy tietää, mitä minä ajattelen sinun seksiTOTTUMUKSISTASI. Kuuluvatko pukuhuoneet sinun TOTTUMUKSIISI?

Evans,
mistä lähtien sinä olet kuunnellut Siriusta?

Tästä lähtien.

No lopeta se, ennen kuin sinulle käy vielä huonommin. Miksi sinua kiinnostaa?

Koska sinä olet jahdannut minua viisi vuotta ja vakuuttanut vähintään viisikymmentä kertaa rakastavasi minua. Totta kai minä tiesin koko ajan, että sinä liioittelit, mutta se on vielä ihan eri juttu kuin yrittää iskeä jotakuta ja harrastaa samaan aikaan PUKUHUONEITA.

En minä HARRASTA mitään. Minä olen ehkä y hden tai kaksi kertaa tehnyt jotain, josta minun äitini ei tahtoisi kuulla, mutta en PUKUHUONEISSA, sinä vain kuvittelet. Evans, katso peiliin, sinä rakastat dramatiikkaa.

Mutta eikö sinusta ole yhtään epämoraalista olla jonkun kanssa, jos väität tykkääväsi jostain toisesta enemmän?

Mitä ihmettä sinä yrität kysyä?

Remus,
minkä takia miehet eivät tajua?
Lily

Lily,
James ei ole vielä mies. Ja se riippuu ihan siitä, mitä sinä yrität selittää, mutta pieni vinkki: yleensä kannattaa sanoa mahdollisimman suoraan.

Remus,
voi pahus. Kiitos.

Evans,
mitä sinä sanoit Remukselle? Ja haluatko sinä oikeasti tietää, pidinkö minä sinusta oikeasti, vaikken elänytkään selibaatissa?

Evans?? Evans!?!

Lily,
sinä punastut.
Parhain terveisin, Alice

Alice,
pää kiinni.
Lily

Potter,
vähän sinne päin. Ajatellaan tätä nyt vaikka ihan filosofisena kysymyksenä.
Lily

Evans,
minä  en pidä filosofiasta. Minä olen ollut rakastunut sinuun viisi vuotta ja sinä olet koko sen ajan yrittänyt lähinnä päästää minut päiviltä. Sinä et voi olettaa, että minä en olisi tehnyt kenenkään muun kanssa yhtään mitään. Mutta sitä nyt on tapahtunut lähinnä kesäisin, kun sinä olet ollut tarpeeksi kaukana melkein unohdettavaksi, ja lähellä on sen sijaan ollut Sirius (huonot vaikutteet!) ja tuliviskiä ja lämpimät yöt ja kaikkea.

Okei.

Evans?

Mitä?

Entä sinä?

Potter,
minun asiani eivät kuulu sinulle tippaakaan.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2008 17:53:23 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Jennea

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #30 : 11.08.2008 17:14:16 »
Voi, tämä on aivan ihana ficci. (Lainasin muuten tuon Cecilia Ahernin kirjan, josta mainitsit ensimmäisessä osassa ja se on hyvä, tosi hyvä!) En oikein osaa sanoa mitään muuta. :) Tykkään tosi paljon. Aihe on mitä loistavin, siis että puhutaan kirjeillä ja lapuilla, ja Lilyn lämpeneminen Jamesia kohtaan on kutkuttavaa! Yhden virheen huomasin, mutten jaksa siitä nyt huomauttaa, sillä se ei haittaa lukemista pahemmin. :)

Sinun pitäisi tehdä näistä luvuista pidempiä! Haluaisin lukea lisää. (:

Mutta mutta, tykkään ja olen ärsyttävä, kun sanon näin, mutta sanon silti; jatkoa! :D

Ps. Onko tuo teksti tarkoituksella tummennettu?

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #31 : 11.08.2008 18:11:41 »
Oiiii. Ihana ficci. Tykkään tästä ideasta tosi paljon, näistä lappusista ja kirjeistä, ja on hauska lukea Lilyn lämpenemistä Jamesille, varsinkin kun se ei itse halua myöntää sitä. :D Repeilin aika lahjakkaasti koko ajan kun luin tätä. Tyksin. :)
I've got blisters on my fingers!

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #32 : 11.08.2008 18:39:35 »
Oiii aivan ihana! :D
Tää on aivan huippu, semmosta väittelyä kerrakseen. ;)
Rakentavat hukku, ;)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

dobbie

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #33 : 11.08.2008 19:46:43 »
oi tää muuttuu aina vaan paremmaksi mitä enemmän tähän tulee lukuja!! :D Ihanaa miten L&J:n suhde muuttuu koko ajan lämpimämmäksi vaikka Lily ei sitä myönnäkkään. Tää on hirvittävän hauskaa luettavaa! LISÄÄ! :D :D (rakentavat hipsi viidakkoon..)

Musta-Anturajalka

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #34 : 11.08.2008 19:56:12 »
Ihanaa. :) Kiva osa taas! Kyl se Lily viel Jamesille lämpenee..? :D
Hyvähyvä. Tosin.. Taas joutuu voivottelemaan rakentavan puutetta.. Sorry. :D

-Musta-Anturajalka

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #35 : 12.08.2008 17:29:14 »
Tämä oli todella hyvä! :D
Repeilin monta kertaa itsekseni! Viel sen jälkeeniki ;D  :D  ;)  ;D
Toi lappu juttu on tosi hyvä keksintö! :D :D :D
Toivottavasti tulee pian jatkoa :D  ;D
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Larísa

  • ***
  • Viestejä: 70
  • NOH8. com - Equality is for all
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #36 : 13.08.2008 08:18:55 »
Taas hyvä luku!
Tätä oli hasuska lukea koska teksti oli taas kerran sujuvaa.
Jatkoa kiitos!

Mitä vaan <3

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #37 : 13.08.2008 22:43:02 »
En kommentoinut viimeksi.. mutta nyt tulin kommentoimaan  :D Ja täytyy sanoa, että oli ihana <3  Hymyilytti lukiessa tätä.  Jatkoa vain tulemaan!

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #38 : 13.08.2008 23:47:20 »
Hitsi että on ihan järkyttävän hyvä ficci. Hymyilyttää aina kun lukee.. Ihana päivän piristys. Hahmot niin IC ja kaikkea. Mielenkiintoinen.. Ääh, rakastan tätä ficciä  :D
James on niin ihana kun vastailee Lilylle ja Lily oli ihana varsinkin tuossa lopussa.. Niin ihanan lapsellinen. Rakastan.
Ja nyt, jatkoa! Pian, pliis..

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Vs: Rakkaus kirjekuoressa (James/Lily, K-13) JATKO 11.8.
« Vastaus #39 : 17.08.2008 10:06:01 »
A/N: Jennea, kiitos! Ei se teksti ollut tarkoituksella tummennettu, olin näköjään taas käyttänyt tuota näppäimistöä vähän huolimattomasti... Olen iloinen, että olet tykännyt tästä. Ja myös Cecelia Ahernin kirjasta, nyt alkoi tehdä mieli lukea itsekin se uudestaan!

pihlajanmarja, kiitoksia paljon! Minusta Lily ja James ovat tosiaan aika kiehtovia, ja tietysti varsinkin se, kuinka Lily pikkuhiljaa alkaa pitää Jamesista. Olen kirjoittanut siitä muutaman kerran, mutten vieläkään aivan ole saanut omaan päähäni täysin uskottavaa ajatuskulkua siitä, miten heistä sitten tuli pari.

themarauders, kiitos kovasti kommentista ^^

dobbie, kiitoksia paljon! On aina erityisen kiva kuulla, että teksti on ollut hauskaa. Huumori on ainakin minun mielestäni aika vaikeaa juuri siltä kannalta, että koskaan ei voi tietää, naurattavatko omasta mielestä hauskat jutut ketään muuta.

Musta-Anturajalka, kiitos! Eiköhän Lily tosiaan vielä Jamesille lämpene, mutta katsotaan nyt miten käy...

NeitiMusta, kiitoksia kovasti!

Larissa, kiitos paljon!

Tuhisija, kiitos paljon kommentista!

Jassminarada, kiitoksia! On tosi kiva kuulla, että hahmot ovat tuntuneet IC:ltä! Sekä Lily että James ovat yleensä olleet minulle jollain tapaa arvoituksia, periaatteessa heistä on ollut helppo kirjoittaa, mutta jokin ei kuitenkaan yleensä ole ollut kohdallaan. Tässä ficissä jostain syystä pidän heidän hahmoistaan enemmän kuin yleensä omissani.

Ja pitemmittä puheitta (koulu ja bändiasiat ja syksyn kirjoitukset vievät kirjoittajan ajatuksia ahkerasti muualle) asiaan:

*

6. luku

Neiti Lily Evans,
kiitokset taikajuomien tukiopetuksen antamisesta James Potterille. Harkittuani asiaa tuvanjohtajanne kanssa olen päättänyt, että tukiopetusta ei tästä eteenpäin tarvita. Teillä molemmilla alkaa luultavasti jo näin helmikuussa olla kiire valmistautua S.U.P.E.R.-kokeisiinne, ja koska herra Potterin selviytyminen liemissä alkaa olla jo varsin mallikkaalla tasolla, voit rauhassa jättää opettamisen tästä eteenpäin minun tehtäväkseni. Kiitokset työpanoksestasi.
Horatius Kuhnusarvio

Evans,
tämä on oikeastaan aika surullista.

Potter,
mikä? Se, että sinulla on tästä eteenpäin kaksi iltaa enemmän viikossa vapaata jälki-istuntojen hankkimiseen?

Evans,
tuo on epäreilua. Minä en ole ollut jälki-istunnossa kuukauteen. Sitä paitsi minä suren ainoastaan sitä, että joudun tästä eteenpäin pärjäämään ilman yksityisopettajani. Sinulla todellakin on muutamia hyviä puolia verrattuna Kuhnusarvioon.

Potter,
mitä hyviä puolia?

Evans,
meidän pitäisi juhlia. Sirius aikoo nähdä tänä iltana jonkun tytön (luultavasti huispaajien pukuhuoneessa, mutta älä ajattele sitä) ja Peter ja Remus ovat suunnitelleet pelaavansa uusinnan viimeviikkoisesta velhonshakkiottelusta. Siitä tulee luultavasti veristä, joten minun pitäisi joka tapauksessa lähteä jonnekin. Mennään Tylyahoon.

Potter,
oppilaat eivät saa mennä Tylyahoon keskellä viikkoa. Se on kiellettyä, ja siihen, että se on kiellettyä, on hyvät syyt. Me saisimme molemmat jälki-istuntoa, jos joku näkisi meidät.

Evans,
kukaan ei näe meitä.

Potter,
mitä sinä aiot? Juottaa humalaan? Osoittautua minun äitini painajaiseksi?

Evans,
minä olen sinun äitisi haaveuni. Jokaisen tytön unelmapoikaystävä. Sinä et vain tajua sitä. Eikä sinun tarvitse juoda itseäsi pöydän alle, jos et halua. Me voimme vain käydä, ostaa pari kermakaljaa, minä voin yrittää houkutella sinut juomaan enemmän ja sinä voit iskeä minua tuliviskipullolla päähän ja sihistä hampaittesi välistä anteeksipyynnön sen jälkeen, kun minä olen yrittänyt viisitoista minuuttia saada kuhmua päässäni laskemaan, ja sen jälkeen me voimme tulla takaisin ja sinä pääset omaan sänkyysi ennen kahtatoista.

Potter,
lupaatko?

Evans,
en. Eikö sinussa ole yhtään uteliaisuutta? Seikkailuhenkeä? Uhkarohkeutta? Ääliömäisyyttä? Etkö sinä halua todistaa kenellekään, että pystyt hiipimään keskellä viikkoa linnasta pois ja juomaan itsesi känniin?

En.

Evans!

Okei. Mutta minä en luultavasti ole hauskaa seuraa. Minä olen luultavasti tolkuttoman tylsä ja sinä kadut koko juttua ja toivot, että sinulla olisi kuka muu tahansa mukanasi.

EVANS? SUOSTUITKO SINÄ?

James Potter,
mikäli ette pysty keskittymään opetukseen, voitte jatkaa sitä käytävän puolella.
Professori McGarmiwa

*

Sarvihaara,
missä hemmetissä sinä olit eilen illalla? Sinulta jäi näkemättä vuosisadan ottelu! Peter voitti, minä en olisi ikinä uskonut, mutta hän teki sen ja Merlin että minä olin hänestä ylpeä, Remus on paljon vaikeampi vastus kuin kumpikaan meistä. Ja hänen nenästään tuli verta vielä viisitoista minuuttia sen jälkeen, hän ei halunnut missään tapauksessa lähteä sairaalasiipeen paikattavaksi. Ei kai halunnut joutua kertomaan, että oli hävinnyyt.

Anturajalka,
etkö sinä ollutkaan Abbotin kanssa?

Sarvihaara,
jos sinun on ihan pakkko tietää, Abbot teki oharit. Etkä sinä sanonut vielä, missä sinä olit.

Sinä et usko tätä.

Kokeile.

Minä olin Lilyn kanssa Tylyahossa.

Kenen Lilyn?

Evansin.

Kuutamo,
onko Jamesilla kuumetta? Tiedätkö sinä?
Sirius

Sirius,
ei minun tietääkseni. Miksi?
Remus

Hän väittää olleensa Lilyn kanssa Tylyahossa.

Anturajalka,
minähän sanoin, että  sinä et usko. Mutta minä olin tosissani. Me lähdimme juhlimaan sitä, että minä pääsin eroon tukopetuksesta ja Lily pääsi eroon minun opettamisestani, ja vaikka se oli oikeastaan aika surullista, minä todellakin kestän sen, kun kerran sain siitä hyvästä tuon.
James

Sirius,
VOI HYVÄ MERLIN. LILY ALKAA PEHMETÄ.
Remus

James,
oletko sinä ihan varma? Ethän sinä nähnyt unta? Kai sinä tiedät, että sinä näytät usein olevan aika vakuuttunut unistasi, ja ne sisältävät yleensä Evansin? Ainakin siitä päätellen, mitä sinä mutiset. Tai vaikeroit. Tai voihkit.
Sirius

Sirius,
pää kiinni. Me lähdimme seitsemältä, Lily oli aika järkyttynyt näkymättömyysviitasta ja salakäytävästä, mutta ei sentään lyönyt minua tai mitään. Me menimme suoraan Kolmeen Luudanvarteen, joimme yhdet kermakaljat ja sen jälkeen minä tilasin tuliviskin. Lily ei aluksi halunnut, mutta puolen tunnin päästä hän antoi minun ostaa hänelle yhden.

James,
JUOTITKO SINÄ EVANSIN KÄNNIIN? LOPULTAKIN!

EN!! Hän joi ihan itse. Eikä hän edes juonut paljoa, minä join loppujen lopuksi suurimman osan hänenkin pullostaan. Eikä hän ollut kovin humalassa. Hän käveli suorempaan kuin minä, mutta oli ehkä vähän tavallista rennompi. Nauroi enemmän. Hymyili enemmän. Unohti vähän useammin leikkiä inhoavansa minua.

Hänhän on unohtanut sen jo… varmaan monta kuukautta sitten.

Ei kokonaan. Hän on edelleen aina välillä älyttömän piikikäs, enkä minä tiedä, mitä olen tehnyt väärin, joten minä aina oletan, että se johtuu siitä, että hän luuli inhoavansa minua niin pitkään eikä vielä aivan muista, että oikeasti pitää minusta.

No mitä tapahtui?

Me istuimme yhdellä penkillä Kolmen Luudanvarren vieressä ja juttelimme. Vähän ennen kahtatoista me tulimme salakäytävää pitkin takaisin. Lily painui suoraan nukkumaan.

JAMES! Ei kun ihan oikeasti!

Mitään ei tapahtunut! Pysy housuissasi, Anturajalka, Lily ei ole helppo niin kuin sinun tyttösi näyttävät olevan.

Eivät he ole helppoja, minä vain olen vastustamaton. ETTEKÖ TE EDES SUUDELLEET?

Minä en halua jatkaa tätä keskustelua enää. LILY EVANS lähti minun kanssani TYLYAHOON ILMAN LUPAA ja sinä jauhat siitä, että me emme suudelleet!

Te ette suudelleet!?! James, tajuatko sinä, millaisen mahdollisuuden olet hukannut?

Mitä, suudella Lilyä väkisin? Käytännöllisesti katsoen anoa häntä kiroamaan pääni irti?

Ääliö! Evans lähti sinun kanssasi Tylyahoon. Evans, Sarvihaara! Evans, joka yrittää muistutella itselleen inhoavansa sinua! Jos hän tunnustaa pitävänsä sinusta, se tarkoittaa, että hän on suurin piirtein rakastunut sinuun!

Oletko sinä taas jutellut minusta Remuksen kanssa?

Epäreilua! Minulla on omatkin aivot, vaikka minä en käytäkään niitä ihan niin paljon kuin Kuutamo! Mutta ajjattele nyt, mikä on todennäköisyys, että Evans kertoo sinulle ihan rehellisesti, mitä ajattelee sinusta? Totta kai hän väittää, että sietää sinua entistä paremmin tai jotain muuta paskaa, mutta oikeasti hän on takuulla ihastunut sinuun. Sinun pitäisi vain tehdä jotain.

Jotain?

Merlin, James! Et sinä noin avuton ollut Sophien suhteen! Sinun pitäisi SUUDELLA Evansia, työntää hänet seinää vasten tai jotain, saada hänet tajuamaan, että hän on rakastunut sinuun!

Ei onnistu.

Pelkuri.

Minä pidän kaikista ruumiinjäsenistäni. Erityisesti siitä, jonka Lily luultavasti ensimmäisenä kiroaisi irti, jos minä yrittäisin työntää hänet seinää vasten, niin kuin sinä älykkäästi ehdotit.

No tee sitten jotain! Sinä olet roikkunut siinä tytössä viisi vuotta, sitä alkaa olla vähän tylsä katsoa. Minä en todellakaan pidä siitä, että sinä olet tuhlannut kaikki parhaat naisteniskuvuotesi, ja jos sinä olet tuhlannut ne turhaan, minä pidän siitä vielä vähemmän. Sitä paitsi koulu loppuu vähän yli neljän kuukauden päästä ja missä sinä sitten näet Evansia?

Evans,
voinko minä tulla sinun pariksesi liemien tunnilla? Kiltti? Minä olen ehkä oppinut tänä vuonna enemmän kuin ikinä aiemmin, mutta minun käytännöllisesti katsoen pakko saada henkistä tukea aluksi, muuten minä sössin taas ja Kuhnusarvio pitää minua toivottamana tapauksena.
James

Potter,
hyvä on. Enkä minä sitten suotunut tähän sinun takiasi vaan siksi, että Alice haluaa jostain syystä päästä vaihtamaan Siriuksen pariksi, vaikka hänellä on jo Longbottom. Käsittämätöntä. Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että Alice ajattelee vain Siriuksen vatsaa.

Evans,
kunhan sinä et ajattele.

Potter,
minun vaatimukseni ovat korkeammalla.

Evans,
nähdään liemissä.

Sarvihaara,
minä en TODELLAKAAN tarkoittanut, että sinun pitäisi lempata minut Evansin takia.
Anturajalka

Sirius,
älä sure. Sinä saat Alicen tilalle. Hänestä on luultavasti enemmän iloa kuin minusta.

*

Potter,
yritä keskittyä. Kuhnusarvio seuraa mietä jo muutenkin tarpeeksi tarkasti. Sinun ei tarvitse näyttää siltä, ettet tajua yhtään, mitä olet tekemässä.

Evans,
eihän minun tarvitse esittää, kun sinä osaisit tehdä tämän unissasi.

Huomenna sinun on parasta ollat aas Siriuksen parina. Ensinnäkin Alice näyttää siltä, että unohtaa kohta Frankin, jos pääsee yhtään lähemmäs Siriuksen vatsaa, ja sitä paitsi minusta tuntuu, että sinä opit paljon enemmän, kun kukaan ei ole korjaamassa sinun virheitäsi.

Okei. Jos Sirius suostuu enää ottamaan minut takaisin. Missä paskanuoho on?

Se on vaskaruoho, Potter.

Anteeksi.

POTTER? MITÄ SINUN KÄTESI TEKEE?

Mitä?

SINUN KÄTESI ON MINUN JALALLANI.

Anteeksi.

OTA SE POIS.

Ei tarvitse hermostua, Evans.

Hemmetti, totta kai minä hermostun! Minun on tarkoitus samaan aikaan tehdä taikajuomaa ja pelastaa sitä sinulta. Minä en todellakaan voi keskittyä, jos sinun kätesi koskee minun jalkaani.

Mitä pahaa siinä on? Pelkäätkö sinä minun kättäni? Minä voin vakuuttaa, että minun käteni on suhteelliseni viaton. Vika on päässä.

Sinun päätäsi minä pelkäänkin. Sillä on todennäköisesti yhteys sinun käteesi.

Mitä sinä pelkäät, Evans?

JAMES POTTER! OTA SE KÄSI POIS!

Ei se haittaa yhtään mitään. Se on sinun kaapusi, okei? Ei mitään intiimimpää. Ja ihan rehellisesti sanottuna sinun jalkasi tuntuu paljon mukavammalta kuin minun, ja sitä paitsi minun tuntoaistini kaipaa vaihtelua. Enkä minä tarivtse molempia käsiä. Minä voin kirjoittaa yhdelläkin.

Sinun ei ole tarkoitus kirjoittaa. Sinun on tarkoitus tehdä tätä lientä.

Mutta sinun on paljon helpompi pelastaa sitä minulta, jos minä en koske siihen.

SINUN SORMESI LIIKKUU.

Sinun kaapusi on kivaa kangasta.

POTTER. Minä en tiedä, mitä hemmettiä sinun päässäsi liikkuu, mutta se saisi lopettaa liikkumisen saman tien. Samoin sinun kätesi.

Mikä sinua tässä häiritsee, Evans? Etkö sinä pidä minun kädestäni?

En silloin, kun se on minun reidelläni. Sinun pitäisi tehdä liemeä, ei lähennellä minua.

Ethän sinäkään tee sitä liemeä.

Koska minun käteni tärisevät. Koska sinun kätesi on minun reidelläni. Lopeta jo.

Tuntuuko tämä muka pahalta?

Se ei ole olennaista!! Sirius nauraa minulle. Ja Alice. Ja Ada Thoene tuijottaa sinua.

Mitä?!

Ada Thoene tuijottaa sinua. No niin, nyt sinä voit siirtää kätesi minun jalaltani hänen jalalleen.

Hän istuu toisella puolella luokkaa ja sitä paitsi sinun jalkasi on sinun jalkasi. Sillä on tiettyjä etuja.

Kuhnusarvio tuijottaa.

Sekoita sitä lientä.

James Potter, sinun pitäisi tutkituttaa pääsi.

*

Lily,
Remus lupasi viedä tämän kirjeen sinulle. Minä todellakin toivon, ettei hän aio myös lukea tätä, koska hän kertoisi Siriukselle ja Peterille ja minä kuulisin tästä luultavasti elämäni loppuun asti. Tai sitten hän yrittäisi keskustella minun kanssani asiasta, mikä olisi vielä pahempaa. Sitä paitsi minä olen luultavasti aivan surkea kirjoittamaan mitään tällaista, joten tämä on jo tarpeeksi kamalaa, vaikka pelkästään sinä (toivottavasti) luet tämän. Ole kiltti äläkä näytä tätä Alicelle. Alice on liian lahjottavissa Siriuksen vatsalihaksilla.
Lily, minä oikeasti pidän sinusta. Minä olen rakastunut sinuun. Enemmän kuin Sophieen, Merlin, enemmän kuin siihen koroinkynteen, jonka kanssa minä viidesluokkalaisena tutuistuin huispauskatsomon alapuolisiin tiloihin, kun sinä olit yrittänyt taikoa minun pääni kurpitsaksi kaksi kertaa saman päivän aikana ja vain sen takia, että olin pyytänyt sinua Tylyahoon. Tajuatko, Lily? Minä olen rakastunut sinuun enkä osaa sanoa sitä yhtään sen paremmin. Sirius väittää, että minä voisin unohtaa sinut, jos käyttäisin tarpeeksi tahdonvoimaa, mutta se ei ole onnsitunut ennenkään, eikä onnistu tulevaisuudessakaan. Jostain syystä minun pääni on jämähtänyt taajuudelle, joka tajuaa vain sinun olemassaolosi, enkä minä voi sille yhtään mitään. Jos voisin, olisin luultavasti antanut periksi jo kauan sitten. Minä tiedän kyllä, että sinä olisit halunnut työntää minut junan alle vaikka kuinka monta kertaa näinä vuosina, mutta olen myös aika monta kertaa halunnut tehdä sen itse. En tietenkään ihan vakavasti, mutta vähän sinne päin. Minä olen ehkä joskus suhtautunut sinuun myös vähän huumorilla, mutta suurimman osan ajasta minä olen ollut täysin vakavissani, ja se tekee noin seitsemänkymmentä vakavaa rakkaudentunnustusta. Noin neljänkymmenennen torjunnan kohdalla itsetunto alkaa kärsiä.
Nykyään sinä ainakin hymyilet minulle. Olen pahoillani siitä käsijutusta tänään. Kuhnusarvion ei ollut tarkoitus huomata sitä, eikä minun pitänyt saada sinua suuttumaan, mutta sinun jalkasi yksinkertaisesti tuntuu kivalta.
En minä oikeastaan edes tiedä, mitä olen kirjoittamassa. Lily Evans, minä olen kyllästynyt olemaan rakastunut sinuun yksin. Kun me tulimme Tylyahosta, Sirus kysyi minulta, olimmeko me suudelleet, ja minä olisin erittäin mielelläni vastannut kyllä.
James

*

James,
olen pahoillani. Minä olen sanonut sinulle tuhat kertaa, etten ole kiinnostunut, eikä se ole muuttunut, vaikka sinä oletkin paljon inhimillisempi kuin minä joskus kuvittelin. Ikävä kyllä minä pidän sinusta vain ja ainoastaan kaverina. Yritä uskoa se, pidä kätesi omalla puolellasi äläkä laita Remusta välittämään näitä kirjeitä, niin minun ei tarvitse torjua sinua uudelleen. En minäkään tästä pidä.
Anteeksi.
Lily

*

Lily,
sinä näytät järkyttyneeltä. Mitä on tapahtunut?
Alice

Alice,
ei mitään.
L

Kylläpäs.

Eipäs. Minua väsyttää, eikä minua todellakaan huvita istua taikuuden historian tunnilla, kun minua väsyttää. Eikö se ole ihan riittävästi?

Okei, kai minun on pakko uskoa. Oletko sinä ihan varma, ettet tykkää Jamesista?

OLEN.

Hyvä. Mary sanoi, että James tuli tänään aamupalalle myöhässä, koska oli käynyt ulkona kävelemässä Ada Thoenen kanssa.

Aha.

Lily!?!

Minua ei ihan oikeasti kiinnosta. Hemmetti, minulla on huono olo.

Matami Pomfrey,
neiti Evans valittaa päänsärkyä. Hänen ei tarvitse osallistua opetukseen seuraavan tunnin aikana. Olkaa hyvä ja kirjoittakaa hänelle pidempi poissaololupa, jos hän mielestänne tarvitsee sitä.
Professori Binns
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus