Kirjoittaja Aihe: Idols [Se tulee taas]  (Luettu 83784 kertaa)

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Idols
« Vastaus #200 : 31.10.2008 22:36:08 »
Lainaus
Ja en yhtään pidä Nina Tapiosta - alkaa aina ärsyttää kun nainen puhuu jotain uskottavuudesta tai imagosta. Itse oli TAIKAPEILISSÄ for Christ sake...

Just tänään ajattelin tuota ja naureskelin makeasti sille. Eikös Taikapeili vielä joutunut luopumaankin siitä nimestä, kun se oli jonkun toisen tuotenimi? "Jos sulla on toinen, mikset uskalla soittaa ja tunnustaa?" Niin että jos uskottavuus ei siitä muka ole kärsinyt niin ei sitten mistään! :D
Niinpä... Hieman on huvittavaa kuunnella sitä Ninan kommentointia, kun itse takavuosina oli mitä oli. Vähän sinänsä heikkoa mennä paasaamaan toiselle uskottavuudesta, kun itse ei sitä urallaan ole saanut. Minusta Nina ei itse ole edes mikään erityinen laulaja, vaikka Taikapeili unohdettaisiinkin vallan.
Toisaalta voihan sitä arvostella jotakin, mitä ei itse osaa, mutta minusta vaikkapa Katja Ståhl olisi uskottavampi Ninan tilalla - hänellä kun ei (ainakaan tietääkseni) ole mitään... köh... kyseenalaista taustaa...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Fanpire

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #201 : 03.11.2008 19:55:00 »
Päivitetäänpäs vähän tätäkin topicia, uusi jakso ja uudet laulut tulivat ja menivät, ja finaaliseitsikko on selvillä! Marika tippui... Mutta omasta puolestani sai jo tippuakin.
Harmittaa vain, että tuomaristo lyttää jatkuvasti Jaanan laulun, koska viimeksi se lauloi hyvin, ainakin minun mielestäni, eikä sitä paitsi enää liikkunutkaan niin kuin ennen. Blääh. Minusta esim. Anna-Kaisan laulu ei tuntunut viimeksi kovin valovoimaiselta ja Clocks edelliskerralta oli aika huono veto, mutta silti hän saa kehuja osakseen.
Nyt kilpailussa etsitään sitä omaperäisyyttä. Kaikki vähänkään omaperäiset tyypit ovat lentäneet ulos ja nyt sitä sitten pitäisi yhtäkkiä löytyä jokaisesta osanottajasta kahmalokaupalla... Anna veti hyvin :D Koko päivän on soinut kertosäe päässä. Älä mene, njet njet...

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Idols
« Vastaus #202 : 03.11.2008 20:04:33 »
Silleen hauska idea pistää teemaks eppujen biisejä mutta toisaalta aika typerää.. Kukaan ei salettiin laula paremmin kuin eput, niillä on niin oma tyylinsä, joten pitäis tehdä jotain tosi säväyttävää ja hienoa, jotta biisistä vois sanoo jotain erityistä. Biisit ei useinkaan sopinu laulajan tyylille ja esim. Koopin oli varmaan tosi paha vetää yhtäkkiä semmosta settiä. Äsh. Mukava kun alkaa finaalit ja ne saa valita ite biisinsä.

Tuota Marika-juttua funtsailin, että se meni heti mediaan poraamaan, ettei voi voittaa kun on läski.. Eikö oo mitenkään mahdollista, ettei se ollu vaan paras laulaja? Pääsihän se noinkin pitkälle ihan fanien äänillä.
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #203 : 03.11.2008 20:25:54 »
No jos aiempia kilpailuja kattoo, niin on ylipaino selvästi huonontanu kilpailijan mahdollisuuksia. ::) Ja muutenkin kun asenne tuntuu olevan "Hyi toi ei näytä silt et sitä vois panna tai mä haluisin näyttää ite tolt, ei siit tuu uskottavaa laulajaa!!!11!!", niin...
Hurrr.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Idols
« Vastaus #204 : 03.11.2008 21:04:28 »
EIKÄ! Marika tippui. Voi jeesus kun Jaana pääsi finaalin.
Siinä on Anna Abreu kakkonen eikä toista Anna Abröötä tänne kiitos u___U

Marika lauloi minusta ihan hyvin, Jaanaa paremmin. Mutta ei riittäny näköjään kun kansa haluu Anna Abreun kloonin. Mä en ainakaan tarvi sellasta enää.
in the bleak midwinter

Saasta

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #205 : 03.11.2008 23:05:11 »
No jos Anna Abreu on hyvä ja suosittu ni eiköhän ihmiset haluu toisen samanlaisen? : D Mut ei musta Jaana oo mikää Abreu -klooni. Vaikka saattaaki olla saman tyylinen.

Korvat kyllä itki verta koko ajan ku katoin sekä naisten että miesten karsintoja. Eppu Normaalit kuuluu Syrjälle ja kumppaneille :'<< ei kukaa voi päästä niitten tasolle, lähellekkään. No okei ihan sama veti ne ihan hyvin ja mun mielestä tippu just ne oikeet (tosin Pete ois saanu tippua, kun se vaan karjuu).

Lainaus
"Hyi toi ei näytä silt et sitä vois panna tai mä haluisin näyttää ite tolt, ei siit tuu uskottavaa laulajaa!!!11!!"
Tänään mulle joku mun elämää viisaampi kaveri sano, että "eikö idoli oo semmonen minkälainen haluis olla, esim. minkä näkönen." Saattaahan silleen aatella että haluan ton lauluäänen... Ite kyllä menen enemmänkin itse musiikin takia keikoille ja ostan levyjä, ei sillä. Lauluääni on vaan plussaa. Mut kyllähän sitä mielummin ottaa roolimalliksi jonkun langanlaihan jos itse haluaa olla laiha. Näin minulla. Anteeksi jos kuulostan kamalalta.

Ja kaikenlisäks uskoisin ettei Marika ois laulanu semmosta mistä minä tykkäisin, tuli semmonen olo. Että minun mielestä oli hyvä että tippu.

> Saasta

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Idols
« Vastaus #206 : 03.11.2008 23:12:44 »
Anna veti kyllä eilen hyvin. Minulla tuli siitä hieman Mariska mieleen. :) Siinä oli omaa tulkintaa ja särmää.
Anna-Kaisa veti myös minusta todella hyvin. Ärsyttää, kuinka hänestä valitetaan, että hän on liikaa Hanna Pakarisen kaltainen... Iltapäivälehdessä oli tästä...
Jaana nyt oli ihan ok. Hänellä onpi kyllä ääntä, mutta tuntuu pahasti siltä, ettei hän oikein hallitse sitä kunnolla. Minusta Jonen kommentti oli ehkä hieman liian terävä, mutta miinusta kuitenkin Jaanalle siitä, ettei hän oikein tunnu osaavan käsitellä saamaansa kritiikkiä rakentavasti. Kommentit äänestystulokset ratkettua olivat hivenen lapsellisia.
Marika tippui kyllä minusta ihan vain siksi, että oli se heikoin lenkki. Ehdottomasti huonoin esitys. Minen kyllä menisi mediaan poraamaan, että ne tiputtivat ulkonäön vuoksi... Justiinsa joo. Kyllä varmasti ulkonäöllä on vaikutusta, mutta kannattaisi kenties myöntää, ettei oma esityskään välttämättä ollut riittävä.


Mielenkiintoista, kun he joutuivat vetämään Eppujen kappaleita... Luulin, että tytöille oltaisiin valittu jokin toinen teema.
Minä itse en tykkää Epuista, mutta oli kieltämättä hyvä, että heidät pistettiin laulamaan suomeksi. Jos yksi vetäisi suomeksi ja loput englanniksi, niin todennäköisesti se suomeksi vetänyt olisi biisivalintansa vuoksi heikoilla.
Kuitenkin Eppujen kappaleet ovat sangen erilaisia keskenään. Joku Urheiluhullu on vaikea kappale, kun taas se Anna-Kaisan vetämä kappale (jonka nimeä en muista) oli huomattavasti helpompi.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Bulla

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #207 : 04.11.2008 21:58:57 »
Niinhän se vähän tuppaa menemään, että jos on ulkonäöllisesti jotenkin "valtavirrasta" poikkeava, kuten Marika lievästi ylipainoisena, niin ensimmäisenä mennään syyttämään sitä, että äänestäjät on pinnallisia. Mielestäni se on hyvin ärsyttävää, että yritetään omilla "poikkeavuuksilla" keksiä syitä. Marika oli huonoin tuolla kierroksella, ja hän tippui sen takia. Ainakin minun mielestäni.

Jaana säälittää, kun Nikula innostuu vähän liikaa. Sanotaan, että kilpailu on kilpailua ja että kritiikki pitää ottaa vastaan suoraselkäisenä. Mutta kun tuo likka on vasta 16. En minä olisi sille mennyt kiroilemaan tuolla tavalla koko kansan edessä.

-Bulla

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #208 : 04.11.2008 22:21:22 »
Mä itse asiassa luin Out theren viestin huonosti. ;D Meinasin sitä, että ainakin ykköskaudella yks nainen (Victoria tms. nimenä) tippu ei-vain-laulusyistä. Marikan tippuminen johtu kyllä musta selvästi illan huonoimmasta esityksestä ja kappaleesta, joka ei sopinu. (Oon rehellinen, vaik siit laulajana tykkäsinki.) Tosin ei Annakaan ollut mitään loistoa, hänelläkin oli epäsopiva kappale.

Lainaus
"Hyi toi ei näytä silt et sitä vois panna tai mä haluisin näyttää ite tolt, ei siit tuu uskottavaa laulajaa!!!11!!"
Tänään mulle joku mun elämää viisaampi kaveri sano, että "eikö idoli oo semmonen minkälainen haluis olla, esim. minkä näkönen." Saattaahan silleen aatella että haluan ton lauluäänen... Ite kyllä menen enemmänkin itse musiikin takia keikoille ja ostan levyjä, ei sillä. Lauluääni on vaan plussaa. Mut kyllähän sitä mielummin ottaa roolimalliksi jonkun langanlaihan jos itse haluaa olla laiha. Näin minulla. Anteeksi jos kuulostan kamalalta.
Mun idolit on kirjailijoita ja kääntäjiä, joista osasta en edes tiedä, miltä ne näyttää. Ja yksi suurimmista kirjailijaneroista, joihin oon törmänny, G.R.R. Martin, on harmaa ja ikääntynyt mies, ihan normaalin näköinen tyyppi (tosin mun mielestä sellaisen hauskan ja leppoisan näköne), eikä se tee yhtään vähemmän siitä mun idolia.
Eli: miksi ihmisen, jota ihailee syystä X, pitää myös omata ominaisuus Y? Tässä tapauksessa siis hyvän laulajan/kirjailijan tarvitsisi olla myös hyvännäköinen, kun eiköhän fanit kuitenkin sitä jostain ei-ulkonäöllisestä syystä kunnioita. (Tai, haha, voi tämän toisinkin päin kääntää: miksi mallin täytyisi olla älykäs, jos sitä kerta poseeraamis- ja kävelytaitojen sekä ulkonäön takia arvostetaan? ;D)
Hurrr.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Idols
« Vastaus #209 : 04.11.2008 22:29:50 »
Eli: miksi ihmisen, jota ihailee syystä X, pitää myös omata ominaisuus Y? Tässä tapauksessa siis hyvän laulajan/kirjailijan tarvitsisi olla myös hyvännäköinen, kun eiköhän fanit kuitenkin sitä jostain ei-ulkonäöllisestä syystä kunnioita. (Tai, haha, voi tämän toisinkin päin kääntää: miksi mallin täytyisi olla älykäs, jos sitä kerta poseeraamis- ja kävelytaitojen sekä ulkonäön takia arvostetaan? ;D)
Niinpä... Kai siihen on syynä se, että Idolsissa etsitään "koko kansan idolia", joten voittajan pitää olla sellainen kaikin puolin ihailtava tyyppi, jota pidetään jollakin tapaa esikuvana. Ainakin idolin rooli yleensä on melko kokonaisvaltainen. Joten siispä valitsemaan stereotypioiden mukaan sellaista ihannetyyppiä...
Minusta laulun pitäisi tosiaan olla se numero 1 - muu tulee sitten perässä, jos tulee.
Eikös tuo Victoria ollut se Victoria Shuudifonya? Sen Indx -bändin (Popstarsista) Jacksonin sisko...? Muistelisin jotain sellaista, vaikkein oikein noista perillä olekaan...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #210 : 04.11.2008 22:53:47 »
Ah, juuri hän. ;D Muistin siis oikein nimen.
Hurrr.

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #211 : 09.11.2008 13:08:07 »
Kilpailijoiden esiintymisjärjestys ja kappaleet:

Anna-Kaisa Riitijoki - Johnny Cash / Nine Inch Nails: Hurt
Koop Arponen - Cat Stevens: Father and Son
Anna Puustjärvi - Gnarls Barkley: Crazy
Kalle Löfström - Chris Isaac / Him: Wicked Game
Saana Liikanen - 30 seconds to Mars: The Kill (Bury Me)
Jaana Leiniäinen - Vanessa Carlton: A Thousand Miles
Pete Parkkonen - Egotrippi: Posteljooni


Tuossapa on kilpailijoiden tämäniltaiset kappaleet. Teemana oli herkkyys, ja näiden lisäksi idolinalut esittävät myös yhdessä harjoitellun kappaleen, jota ei ole ainakaan vielä paljastettu.

Itse vähän kauhistuneena katsoin, että Anna-Kaisa aloittaa, tuntuu että ensimmäinen tippuu varmaan 80 prosentissa jaksoista. No, peukkuja pystyyn vain, kappale ainakin on hieno ^^ Myös Koopia ja Kallea odotan innolla. Ja näin julmasti jo ennen lauluesityksiä toivon, että Jaana tai Pete tippuisi. No, ehkäpä he saavat esityksillään mieleni muutettua ^^'
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Lily

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #212 : 09.11.2008 13:37:21 »
 :o Mua alkoi hirvittää nuo biisivalinnat. No, eiköhän ne niistä selviä.

Innolla odotan tämäniltaista, mulla tais jäädä pari jaksoa väliin... ::)

Saasta

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #213 : 09.11.2008 15:03:12 »
ANNA-KAISA MINKÄ TEET?! KEHTAANKO EDES KUUNNELLA?! Tippuu pisteet huomattavasti jos menee vähääkään pilaamaan tuon kappaleen.
TAI KALLE VOI EEEEEEEEEEI mua oikeesti pelottaa

ja Vio, laulajat, muusikot ja näyttelijät on vähän enemmän esillä kuin kirjailijat. En nyt osaa paremmin mielipidettäni esittää : D

> Saasta

Ginger

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #214 : 09.11.2008 15:17:03 »
Kalle Löfström - Chris Isaac / Him: Wicked Game
Tämän illan jälkeen joko rakastan Kallea palavasti tai toivon hänet Helvetin syvimpiin syövereihin  ;D Yksi lempipiiseistäni.

Anna-Kaisan ja Saanan vetoa odotan myös mielenkiinnolla.

Vio

  • ***
  • Viestejä: 333
  • Sonjaholisti
Vs: Idols
« Vastaus #215 : 09.11.2008 15:20:53 »
Mutta kaikkein eniten on esillä poliitikot. Oisko Obama pitäny jättää valitsematta, koska hän ei ole kaunokainen vaan ihan tavallisen tallaajan näköinen? ;D

Noi kappalevalinnat on kyl aika lailla sellasia, et ne tulee luultavasti meneen joko aivan järjettömän huonosti tai loistavasti. Toivattavasti tytöt on viimeinkin muuttanu "laulan nyt tän kappaleen ku tykkään siitä" -linjansa samantapaiseksi ku pojilla, jotka on usein sanonu valinneensa jonkun tietyn kappaleen, koska se sopii äänelle.
Menetän uskoni ihmiskuntaan, jos Anna-Kaisa tippuu. D:
Hurrr.

Makisuke

  • Killan ex-Ylinoita
  • ***
  • Viestejä: 486
  • Mäksä
Vs: Idols
« Vastaus #216 : 09.11.2008 22:18:37 »
Lainaus
Menetän uskoni ihmiskuntaan, jos Anna-Kaisa tippuu. D:

Niin mäkin! Anna-Kaisa oli parhaimmistoa tänään Annan ja Peten kanssa. Sen naisen ääni on jotain uskomatonta. Agnesin jälkeen luulin ettei Idolsiin enää osu yhtä lahjakasta laulajaa, mutta olin väärässä. Anna-Kaisan esityksissä vetoaa se nöyryys ja antautuminen.

Pidän Annan äänestä myös älyttömästi ja tykkään hänen suloisesta ulkonäöstään ja luonteesta. Ja hän vetää joka kerta aivan sävelpuhtaasti. Tämä iltainen biisivalinta yllätti positiivisesti, ensin en meinannut tunnistaa biisiä nimestä mutta kun laulu alkoi huikkasin että "ai tää on TÄÄ!". Kuten Jone sanoi joskus, en tajua mistä kilpailijat kaivavat noi biisinsä.

Myös Jaana veti hyvin. Ihanaa, että hän on päässyt eroon siitä swengausjumittumasta, vaikka ne biisit olivatkin ihan hyviä, jotain vaihtelua pitää olla. Kalle oli ihan jees, mutta hän otti mielestäni liikaa vaikutteita itse Chris Isaacilta. Biisi oli kyllä ihana!

Harmikseni täytyy todeta että Koop taitaa tippua... kohta nähdään.
If you do not believe in any kind of magic, you might as well be dead. - Albert Einstein

agentti

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #217 : 09.11.2008 22:50:08 »
Mulla meni usko ihmiskuntaa ku Saana tippu ny. Hitto se oli aivan mahtava tänään ja sit meni tippumaa. En oo ikinä enne huomioinu koko tyyppiä sen paremmi, mut tänää tykkäsin ^^ Ite oisin tiputtanu Koopin tai Jaanan ^^

Ah, ihanaa, saa taas kuunnella tota mahtavaa biisiä Saanan laulamana ^^

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Idols
« Vastaus #218 : 09.11.2008 22:54:38 »
Mitä???  :o Saana tippui? En itse ole koskaan tyypistä persoonana pitänyt, juuri tänään sanoin, että tuskin ostaisin hahmon levyä, jos sen musiikki ei olisi superhyvää ja juuri minuun iskevää. Mutta oli silti yksi päivän parhaista vedoista ja muutenkin kenties paras laulaja koko porukasta.

Järkyttävää. Tuli sitten viimeinkin todistettua, että Idols on niille langanlaihoille emo-kundeille ja prinsessatytöille. Tänään valitettavasti Koop oli huonoin, ei siihen auttanut se, että tunnen tyypin epäsuorasti, ja mielestäni hän olisi ansainnut pudota. Muuten kaikki muut vetivät aika tasaisen hyvin, paitsi Annan biisivalinta sai mut näkemään punaista. Inhoan inhoan sitä kappaletta (kun kuunnellessa tajusin mikä se on)! Anna-Kaisa ja juuri Saana oli päivän parhaat, mutta tosiaan Anna-Kaisa on ihanan nöyrä ja siitä on helppo pitää ja siihen on ainakin minun helppo samaistua, kun taas Saana on aina vaikuttanut jotenkin oudon ylpeältä ja vähän ilkeältäkin. No, en tiedä onko nämä mun omia päätelmiä vai kenties syitä naisen putoamiseen.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Bulla

  • Vieras
Vs: Idols
« Vastaus #219 : 09.11.2008 22:59:00 »
MIKSEI SE KALLE PUTOA JO??!

Krhm... Sorry, mutta ihan oikeasti. Vaikka Saana ei ollutkaan missään vaiheessa suosikkini, onhan sillä tytöllä nyt saakeli soikoon taitoa! Nyt meni usko Idolsiin. Ihan oikeasti.  Fuck off, ei tuollaista jaksa oikeasti.

Anna-Kaisasta tyksin vieläkin, kuten jokainen taitaa jo tietää, Koop harmitti, kun oli hyvän biisinkin valinnut ja sopivana päivänä, mutta meni epäonnistumaan. Toisaalta ihan mukava sinänsä huomata, ettei sitä tiputettu ihan kerta kylmiltään, mutta tuo Saana! Voi herran jestas! Se lauloi mielestäni tosi hyvin, ihan tosi hyvin, ottaen huomioon, että kyseessä oli 30 seconds to Marsin weirdo-biisi.

Nyt suututtaa.

-Bulla