Kirjoittaja Aihe: Kirjat & kirjasarjat #3  (Luettu 465088 kertaa)

Vendela

• Teeholisti
  • Valvoja
Vs: Kirjat & kirjasarjat #3
« Vastaus #340 : tänään kello 14:59:22 »
Alchemised - Piinattu - uhka vai mahdollisuus?

Onko joku jo tutustunut tähän viime vuonna ilmestyneeseen, Dramione-pohjaiseen romantasiaan? Tai aikooko joku tarttua käännökseen kunhan se ilmestyy kesällä? Kiinnostaisi todella paljon kuulla mielipiteitä. Ja etenkin, jos joku on tutustunut myös ficciin (Manacled), jonka pohjalta tämä on saanut alkunsa. Onko kyseessä yksi yhteen teos vai onko tähän Alchemisediin todella rakennettu oma maailmansa? Itseäni mietityttää, kun teoksessa on käsittääkseni valtava määrä sisältövaroituksia, että onko tämä oikeasti rankka kirja. Vai onko kyseessä vain meiltä ficcimaailmasta tullut tapa varoittaa tietyistä asioista. Plus tietenkin Jenkeissä vallalla oleva käytäntö, että kaikestä täytyy varoittaa ;D Mutta siis, kaikenlaiset kommentit teoksesta kiinnostavat :)

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Kirjat & kirjasarjat #3
« Vastaus #341 : tänään kello 21:35:41 »
Vendela, viime aikoina tuntuu yleistyneen (etenkin amerikkalaisessa) kirjallisuudessa nämä sisältövaroitukset, ja niitä on varsinkin noissa dark romance -genren kirjoissa. Itse olen pitänyt niitä tähän asti sen verran vastenmielisinä, etten ole kiinnostunut lukemaan, joten en osaa sanoa miten voimakkaita kohtauksia ovat, mutta tästä olen kuullut, että monesta on ollut raskas ja toiset taas ovat tykänneet juuri siksi. Että tiedä häntä sitten.

Varmaankin, jos tykkää lukea synkkiä ficcejä, ei luulisi sellaisia juttuja olevan, joista niin pahasti yllättyisi, mutta varmaan ns. normaalin romanttisen viihteen lukijoille voi olla liikaa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~