Kirjoittaja Aihe: Arvattua & Aavistamatonta [K-11] Kelmit. [LOPPU]  (Luettu 24917 kertaa)

Belloutska

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://
En muista yhtään, mitä olen kommenttoinut ja mitä en ole. Älä siis ihmettele jos näet minut ensimmäisen kerran täällä. [/color] :o  :D


Ensinnäkin, ÄLÄ RAISKAA TIPU-SANAA! Kun sitä lukee vähän ajan, se alkaa käymään niin paljon aivoissa ettei edes Halonen kestäisi sitä.  8)
Toiseksi, Kirjoitat ihanasti, joten jatkoa. :P


~~Bella kuittaa... ;D
Then I Was Like 'AVADA KEDAVRA!'

And He Was like 'Dead'

-Voldemort <3

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
neiti seko: Saa pyytää jatkoa! ;D
Buckbeak: Kiitos kommentistasi. ;> Kiva että tykkäät.
Belloutska: Kiitos kommentistasi. Voihan nenä, täytyy sitten keksiä toinen sana tipujen tilalle.  ;) Kiva että sinäkin tykkäät. ;D
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

Korsetti

  • ***
  • Viestejä: 106
  • lwl ♥
Ooh, tähänkin tullut jatkoa? O_O
Nooh, ihan paras tää luku. Jatkoa?
Tuo oli hyvä kohta:
Lainaus
”Me tulimme!” Lily huusi portaista heiluttaen samalla Jamesin näkymättömyysviittaa.
”JAMES?! Oletko sinä seonnut?! Annat hänelle näkymättömyysviittasi?!” Sirius huusi ja pomppasi järkytyksestä pystyyn.

Hehee x'D Illan naurut!

Jatkoa odotellen,
Korsetti
Yeah, I bet you will. You rap about it, yeah, word, keep it real!

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
On tää hyvä ficci, mutta parantamisen varaa olisi.

Teksti kulkee aikamoista vauhtia eteenpäin. Tuntuu kuin joku olisi tahallaan painanut pikakelausnappia, ja vaikka yrittäisin painaa pausea, se ei toimi. Siis, pointti on se, että hidastusta kaivataan. Kaikki tunteet sun muu sälä on mennyt ihan ohi niin, että niitä ei ole jäänyt miettimään hetkeä pidemmäksi aikaa. Tunteiden kuvailu luo syvyyttä hahmoihin ja itse ficciin. Se myös pidentää lukuja huomattavasti. Tähän asti tämä on ollut oikeastaan aika dialogivoittoista tekstiä, joten kerrontaa kaivataan lisää aika kipeästi.

Niin, sanoin tuossa vähä aikasemmin jo, että tunteiden kuvailua tarvittaisiin lisää. Muutakin kuvailua tarvitaan, mutta ehkä enemmän sitä tunteiden kuvaamista. Tuo Siriuksen ja Teresan suudelma siellä Tylyahon kadulla oli aika kuiva. Siinä ei tullut silleen itellenikään minkäänalisia tuntemuksia pintaan.

Joukossa oli myös aika monta kirjoitusvirhettä. Yhyssanavirheitä enimmäkseen (älä huoli, itsellenikin tulee niitä tosi paljon). Beta auttaisi niitä karsimaan pois :) Ai niin, ja sanon sen verran, että tarinoissa numerot kirjoitetaan kirjaimin, ei numeroin (esim. ei näin;  ''Oletko nyt 100 prosenttisen varma?'', vaan näin: ''Oletko nyt sata prosenttisen varma?'') Poikkeus on silloin, jos luku on joku kaksimiljoonaseitsemänsataatuhattakahdeksankymmentäyhdeksän. Silloin sen voi laittaa ihan numeroilla niin säästää lukijan hermoja :D

Sitten yksi aika häiritsevä tekijä: Olet ottanut tähän asioita, mitkä ovat kaaaaaaukana tulevaisuudessa Lilyn ja Jamesin ajasta. Esim tuo kohta:

Lainaus
”Arwen… Kuka se semmoinen on?” Hän kysyi ja ojensi lapun Lilylle.
”Se on jästielokuvasta yksi haltia, kaunis sellainen”, Lily hymyili.

Jästi elokuvasta. Tietääkseni TSH:t on kuvattu vasta 2000 -luvulla, joten olisi varmaankin suotavaa että vaihdat vaikka tuon elokuvan kirjaksi :D Ei mitenkään silleen, että se olis pakollista, mutta lukijat saattaa vähä ihmetellä :D

No, loppujen lopuksi tämä ficci on tosi hyvä, kunhan kuvailua ja kerrontaa lisäät. Ja muistat vähän hidastaa tapahtumien kulkua, niin hyvä tulee ;)

Laita vaan jatkoa!
Ev
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

suklaasammakko

  • ***
  • Viestejä: 17
haa.
tää on tosi hyvä. tuo yksi jästi elokuva kohta jäi häiritsemään, mutta tietenkään se ei tarinan kulkua haittaa mitenkään.  ;) Tässä ficissä on jotenkin koko ajan ihana tunnelma, ja koukkuun jäin.
James/Lily ficcejä on vaan niin ihana lukea. :> <3
Heeei jatkojatkoa saisiko? :D
Please, please forgive me,
But I won't be home again.

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
Korsetti: Kiitos kommentistasi. :)
Evora: Kiitos erittäin rakentavasta palautteestasi. Sovitaan että se on kirja. :'D
Suklaasammakko: Kiitos kommentistasi. James ja Lily on myös minun suosikkiparini. ^^ Jatkoa tulee sitten kun ehdin. :>
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
Rakkaat lukijat, ficcini jää tauolle, koska koulut alkaa ja on vähän muuta tekemistä. :'D Mutta kaippa jaksan vielä joskus jatkoa kirjoittaa, kun on tylsää.
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

maikkimaa

  • Vieras
JATKOO!!!!!!!!!  :D                   tää on ihan hyvä!!!!!!!!!

lius-

  • Vieras
jatkoo!!! ihan hyvä mut jäi häiritteen että mitkä oli remuksen ja peterin ne hahmot joiden näkösiks ne pukeutu?
 :D
koska olis tulossa jatkoo    
oon odotellu jo jonkun päivän mut ymmärrän et on kiirettä !  !
ittellänikin on ja oon kirjottamassa kans yhtä ficciä, mut se on viä paperilla ja vaikka olis aikaa kirjottaa niin en jaksa panostaa siihen!!!!!!!!!!!!

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
maikkimaa: Kiitos kommentistasi. :> Jatkoa tulee kun kerkeän, nyt on paljon kiireitä, kun ylä-asteellekkin ollaan päästy! ;D
lius-: Kiitos kommentistasi. Remuksen ja Peterin hahmot saat selville lähitulevaisuudessa. :>
Jatkoa sitten ehkä viikonloppuisin.
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
Re: Arvattua & Aavistamatonta [Kelmit K-13] J/L+ muut.
« Vastaus #50 : 05.09.2007 16:28:21 »
Eli nyt lähiaikoina olisin jatkoa pistämässä, innostuin taas tämän kirjoittamisesta. 12 lukua olen jo aloitellut. Mikäli tätä vielä joku haluaa lukea. :>
« Viimeksi muokattu: 05.09.2007 16:56:12 kirjoittanut Luthienne »
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

Beksu

  • ***
  • Viestejä: 5
Re: Arvattua & Aavistamatonta [Kelmit K-13] J/L+ muut.
« Vastaus #51 : 05.09.2007 16:41:39 »
Haluaa!!! Haluaa!!!

avada kedavra

  • ***
  • Viestejä: 112
No tottakai haluaa!! Jatkoa perkele >D
"So then I was like AVADA KEDAVRA and he was like *dead*." -Voldemort

mattir

  • ***
  • Viestejä: 4
Re: Arvattua & Aavistamatonta [Kelmit K-13] J/L+ muut.
« Vastaus #53 : 05.09.2007 21:06:36 »
jatkoa kiitos!
http://www.travian.fi/?uc=fix_4369 <<< PAINA TUOSTA REKISTÖRÖIDY JA ALA PELAMAAN!

suklaasammakko

  • ***
  • Viestejä: 17
Re: Arvattua & Aavistamatonta [Kelmit K-13] J/L+ muut.
« Vastaus #54 : 06.09.2007 19:22:13 »
haluan lukea.
Please, please forgive me,
But I won't be home again.

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
Re: Arvattua & Aavistamatonta [Kelmit K-13] J/L+ muut.
« Vastaus #55 : 08.09.2007 16:34:27 »
Kivaa että vielä halutaan lukea. 12 luku on tekeillä!  :o
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

Luthienne

  • ***
  • Viestejä: 86
  • You are my purpose.
    • http://www.google.com
Re: Arvattua & Aavistamatonta [K-13] J/L+ muut. 12 LUKU TULLUT!
« Vastaus #56 : 09.09.2007 09:52:49 »
RAKKAAT LUKIJAT, TÄSSÄ TEILLE 12 LUKU! Enjoy.  ;)


Luku 12. Korvakorujen salaisuus


”MITÄ?!” Lily karjui keskellä Suurta salia McGarmiwalle, kun tämä oli kertonut naamiaisten peruuttamisesta.
Lily oli odottanut naamiaisia sinä vuonna enemmän kuin mitään muuta, eikä hän sallisi niiden peruuntuvan.
”Kuulit oikein, Evans. Äläkä nosta meteliä tästä, minulle tulee päänsärkyä”, McGarmiwa murisi ja lähti tallustamaan kohti Suuren Salin ovia.
Lily mulkoili vielä viimeisen kerran hänen perään, mutta päätti siitä huolimatta lähteä rohkelikkotorniin.
Lily ei voinut uskoa tätä. Hänen parasta päiväänsä koko lukuvuodessa ei toteutettukaan. Lily saapui murheen murtamana muotokuvalle, jolle lausui salasanan.
”Mikäs meidän valvojaoppilasta noin masentaa?” Lihava leidi kysyi huolestuneena samalla, kun Lily harppoi yli kynnyksen.
”Ei mikään!” Hän vastasi äkäisesti.
”Hyvä on. Unohda että kysyin”, Lihava leidi sanoi loukkaantuneena ja jatkoi sokerirottien pyydystämistä taulussaan. Lily ei välittänyt, vaan painui päätä pahkaa tyttöjen makuusaliin, luoden ärtyneitä katseita muihin oppilaisiin. Hän nousi portaat, avasi oven, ja kaatui sängylle itkien. Oli Lilyn onni, että muut tytöt olivat vielä tunneilla.
 

”Missä Lily on?” James kysyi huolestuneena tytöiltä Suuressa Salissa lounaalla, jolloin oli taas ruokana siirappitorttuja, jota James ja Sirius niin suuresti himoitsivat.
”En ole nähnyt tänään, minäkin olen huolissani”, Rose sanoi ja otti palan lakritsitankoa, jota oli tänään jälkiruokana.
”Kylhlä shinä Liloin vieläh hnäät, Jahmes”, Sirius mutisi suu täynnä siirappitorttua, että meinasi ihan yrjötä. ”No, eikö maistu?” Sirius jatkoi ja antoi siirappitorttulautasta lähemmäksi Jamesia. Hän pudisti päätään ja näytti erittäin alakuloiselta, mutta Sirius vain kohautti olkiaan, ja jatkoi syömistä.
”Eikö sinulla ole lainkaan tunteita?!” Teresa huusi raivokkaasti pöydän toisesta päästä osoittaen, että oli kuunnellut heidän äskeistä keskusteluaan.
”Ehkä, ehkä ei, mutta minun tunteeni eivät kuulu raivostuttavalle nuorelle neidille, joka elää epäilyksen varjossa”, Sirius sanoi selvästi loukkaantuneena katsoen Teresaa silmiin.
”Auts, tuon täytyi sattua!” Gwen ajatteli kauhistuneena. Teresa näytti siltä, että olisi aikonut sanoa jotain, mutta hän ei huutanutkaan takaisin, vaan häipyi Suuresta Salista sanaakaan sanomatta, kyyneleet valuen silmissään.
Remus ja Peter vaihtoivat katseita, mutta jatkoivat vain syömistä. Sirius näytti ihmeellisen tyyneltä, mutta samalla hyvin maseentuneelta.
”Minä menen nyt tunneille, tulkaa perässä”, Rose sanoi pelästyneenä ja antoi Peterille pikaisen pusun ja lähti Salista.
Gwen ei todellakaan tiennyt mitä tehdä. Hän tiesi, että Lily mökötti pari kerrosta ylempänä tyttöjen makuusalissa sen takia, koska ei olisi naamiaisia, eikä hän voisi tanssia Jamesin kanssa.
Hän tiesi, että Rose ei lähtenyt tunneille, vaan Teresan perään.
Viimeisin asia, jonka hän tiesi, oli, että Sirius oli ottanut Teresan korvakorut jollain keinolla, ja Teresa oli nyt suuttunut siitä. Gwen kyllä ajatteli, että Teresa oli hieman ylireagoinut koruista, mutta hänelle korut ja elämä olivat sama asia. Gwen päätti selvittää korvakorujen salaisuuden ja pyysi Siriusta vetäytymään sivummalle hänen kanssaan. Sirius suostui.


”Mitä sinä täällä teet?” Lily kysyi huolestuneena huomatessaan, että Teresa löntysti itkien tyttöjen makuusaliin kompastuen maton reunaan ja kaatuen lattialle naamalleen, mutta hän ei noussut siitä ylös.
”Teresa, voi hyvä luoja!” Lily huusi ja nousi sängystään nostamaan Teresan ylös.
”Ei, Lily. Tässä on hyvä”, Teresa mutisi ja Lily laski hänet alas takaisin lattialle hämmästyen. Teresa naurahti ja viittoili Lilynkin makaamaan lattialle. Lily ajatteli, että mitä muutakaan hän voisi vastata tuohon. Siinä he sitten olivat. Tylypahkan velhokoulun tyttöjen makuusalissa makasi tunkkaisella lattialla kaksi ystävystä, joilla molemmilla oli omat murheensa.

”Miksi ihmeessä sinulla on Teresan korvakorut?” Gwen kysyi vakavana Siriukselta heidän kävellessään käytävillä, Jamesin, Peterin ja Remuksen mennessä tunnille ennen heitä.
”Se on salaisuus”, Sirius vastasi ärtyneenä ja oli omissa maailmoissaan.

Rose oli erittäin epätoivoinen. Hän ei löytänyt Teresaa mistään. Hän oli tutkinut tyrmät, pöllölän, Suuren Salin, jokaisen käytävän ja mennyt jopa rehtorin kansliaan. Rose päätti, että ei saisi ryhtyä epätoivoiseksi Peterin takia. Hän keksi mennä tutkimaan piha-alueet.

”Sirius kiltti, minun tarvitsee tietää se Teresan tähden! Hän on ihan murtunut!” Gwen anoi häneltä.
”Hyvä on, mutta sinun täytyy luvata yksi asia. Sinä et saa kertoa kenellekkään tästä, etkä varsinkaan Teresalle!
”Minä lupaan”, Gwen sanoi iloisesti. Vihdoin hän saisi tietää, mitä korvakoruille on tapahtunut.

”Onko sinulla suklaata?” Teresa kysyi Lilyltä, heidän maatessaan pari tuntia lattialla keskustellen ongelmistaan.
”Mihin sinä sitä tarvitset?” Lily kysyi hämmästellen.
”Suklaahan niin sanotusti lievittää surua”, Teresa mutisi katsoessaan kattoon. Lily nyökkäsi ja lähti hakemaan suklaata.
Teresa otti lähellä olevasta laukustaan mp3. soittimen, se oli todella hyödyllinen jästien kapistus. Hän laittoi sattumanvaraisesti biisin, joka oli nimeltään Cascadan Ihme. Hän makasi hiljaa lattialla kuunnellen tarkasti joka sanan laulusta.

”Poika tapaa tytön
Olit unelmani, maailmani
Mutta minä olin sokea
Petit minua selkäni takana.
Joten ollessani omillani
Tunnen itseni niin yksinäiseksi
Vaikka tiedän sen olevan totta
Rakastan silti sinua.”


”Mitä makua, minulla on tummaa suklaata, valkoista ja maitosuklaata”, Lily huusi oleskeluhuoneesta ja hänen äänensä kantautui heikon oven läpi tyttöjen makuusaliin.
”Ihan sama!” Teresa huusi takaisin, ja jatkoi kuuntelemista.

”Tarvitsen ihmeen
Haluan olla tyttösi
Anna minulle mahdollisuus nähdä,
Että olet luotu minua varten.
Tarvitsen ihmeen
Ole kiltti, anna minun olla tyttösi
Vielä jonain päivänä näet sen voivan tapahtua minulle.”


Teresa itki. Hän ei voinut olla ajattelematta Siriusta näiden lauseiden aikana.

”Päivin ja öin
Olen aina rinnallasi…”


”Sinä olet siis mitä tehnyt?!” Gwen huusi kauhistuneena Siriukselle täyttä kurkkua.
”Aivan oikein arvasit”, Sirius virnisti.


”Koska tiedän varmasti
Rakkauteni olevan aitoa ja tunteideni puhtaita…”


”M-m-mutta mehän olemme näin nuoria vasta!” Gwen kuiskasi, koska ei halunnut enää herättää huomiota.
”Minä en anna sen häiritä”, Sirius vastasi.

”Joten yritä vain
Syytä ei tarvitse kysyä…”


”Ne ovat samaa sarjaa kuin hänen korvakorunsa…” Sirius mutisi ylpeänä. Gwen toivoi ettei Sirius sanoisi seuraavaa lausettaan.

”Koska tiedän sen olevan totta
Rakastan yhä sinua.”


”… Aion kosia häntä.”


A/N: Pahoittelen luvun lyhyyttä. Eli kommentteja tulemaan, tai jatkoa ei tule!  :o
o5.o4.2oo8. <3  Bill. <3 Gustav. <3 Georg. <3 Tom. <3

You're just a sad song, with nothing to say.

SolidSnake

  • ***
  • Viestejä: 5
    • http://
Re: Arvattua & Aavistamatonta [K-13] J/L+ muut. 12 LUKU TULLUT!
« Vastaus #57 : 09.09.2007 10:21:25 »
Kiva uusi luku.  :)
Cascadan suomennos oli hyvin suomennettu. <:

Jatkoa, kiitos.  :D

SutsannaP

  • ***
  • Viestejä: 33
    • http://
Re: Arvattua & Aavistamatonta [K-13] J/L+ muut. 12 LUKU TULLUT!
« Vastaus #58 : 09.09.2007 13:44:50 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-A


MIKSI LOPPUI NÄIN LYHYEEN, SINÄ KIROTTUKIRJOTTAJA! EI SAA JÄTTÄÄ NÄIN HYVÄÄN KOHTAAN ELLEI SEURAAVA LUKU KURKISTA OVEN TAKAA!!!!


eli siis oli hyvä liian lyhyt vaikka varmasti tarkotuksella jätetty >:( joten toivomme syvästi jatkoa tulevan piakkoin.
Meistä tuli vaan tummunut muisto. Hiljaisuus pimeydessä.

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Re: Arvattua & Aavistamatonta [K-13] J/L+ muut. 12 LUKU TULLUT!
« Vastaus #59 : 09.09.2007 14:21:19 »
Ohhoh :D Olipas kiva luku. Vähän lyhyt ja ehkä hieman sekava, mutta muuten ihan hyvä :> Sirius oli kyllä vähä ooc tossa lopussa. En mä uskois että se kosis ketään. Oon saanu sellasen kuvan että se on aika sitoutumiskammoinen, mutta jokaisella omat mielikuvansa :D  

Yksi juttu häiritsi aika tavalla: mp3:set ei toimi Tylypahkassa, niitä ei ollu keksitty -70 luvulla ja Cascada on 2000-luvun bändi. En suosittele ottamaan ficceihin mitään, mikä ei ole ficin tapahtuma ajankohdan lähellä. (Esim mitä musiikkeja ottaa [siis silleen, että ne hahmot vaikka kuuntelee sitä], nii ne kannattaa ottaa läheltä ficin tapahtumavuotta. Mutta jos haluaa laittaa vaan taustamusaks jotain, niin sillä nyt ei ole väliä vaikka ottaisi techno jumputusta.)

Joo, laita vaan jatkoo :) Haluun tietää uskaltaako Sirius kosia ;>

Ev
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm