Kirjoittaja Aihe: Jim Kayn kuvittamat Potterit  (Luettu 7459 kertaa)

KellariKummitus

• Omituinen otus
Jim Kayn kuvittamat Potterit
« : 24.10.2015 23:26:01 »
Onko jollain jo tuo Viisasten kivi Jim Kayn kuvittamana? Jos, oliko hintansa väärti?

Keskustellaan näistä kuvituksista, mielipiteitä kaivataan, sillä vakavasti harkitsen hankintaa. Ainiin ja se vielä, että onko jotain tietoa koska ilmestyy Salaisuuksien kammio näin kuvitettuna? :D

Anteeksi huono aloitus...

Gil Galad

• Luihuinen
  • LightHowl8815
Vs: Jim Kayn kuvittamat Potterit
« Vastaus #1 : 25.10.2015 23:55:38 »
Itse ostin Suomalaisesta kirjakaupasta ton Viisastenkiven kuvitettuna versiona englanniksi hinta 39,95€. Suomenkielinen versio on kympin halvempi. Ite oon tykänny noista kuvituksista, en oo tosin vielä nähnyt kaikkia kun oon lukenut vasta siihen asti kun Harry lähtee Dursleytten kanssa sinne eläintarhaan. Ainakin oman paikkakunnan kirjastolla oli mahollista lainata tosta toi suomenkielinen versio, että jos kiinnostaa muttei oo varma raskiiko vielä ostaa niin ainakin voi vilkaista ennakkoon että kannattaako ostaa vai ei. Itse katson että oli. Mulla oli jonkin aikaa jo muhinut ajatus että ostan noista Pottereista noi neljä ekaa enkunkielisinä kun mulla on ne kolme viimestä jo itellä. Nyt sain hyvän syyn homma ton kuvitetun version.

Kaikki kirjat ois tosiaan aikomus julkasta Kayn kuvituksilla, niin että kirjat julkaistaan yks per vuosi eli ens vuonna olis vuorossa Salaisuuksien kammio ja seuraavana vuonna Azkabanin vanki ym. Itse ootan mielenkiinnolla noitten loppukirjojen mahollisia synkempiä kuvituksia.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

mimamu

• ficcilistaus
« Vastaus #2 : 21.10.2017 12:53:46 »
Jim Kayn kuvittama Harry Potter and the Prisoner of Azkaban ilmestyi pari viikkoa sitten.

Hoksasin vasta nyt, että mukana on uusin näkemys Severus Kalkaroksesta, joka on mielestäni uskomattoman osuva. Olen rakastunut (aina vaan uudestaan)!

https://www.pottermore.com/news/exclusive-first-look-inside-the-prisoner-of-azkaban-illustrated-edition
(kuva on slideshow'n kolmas)

Linkki suoraan kuvaan: https://fsmedia.imgix.net/5d/e6/75/84/8a0d/446a/b731/fbef5860c499/severus-snape-in-the-new-harry-potter-and-the-prisoner-of-azkaban-illustrated-edition.jpeg

Mitäs tykkäätte?

ficcilistaus: Fini | AO3
podficit: SoundCloud

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #3 : 21.10.2017 13:38:24 »
Ai niin, uusi osa on saapunut. Oon tykännyt Kayn kuvituksista ja tarkoituksena on kerätä koko sarja (taas lisää Pottereita, mutta no, pitäähän ihmisellä intohimon kohteita olla).

Oho, onpas jotenkin lempeä kuva Kalkaroksesta! Hahmo näyttää kärsineeltä ja väsyneeltä, mutta jotenkin tulee silti fiilis, että hän jaksaa ja ymmärtää maailmaa ympärillään, ehkä jopa aavistuksen hymyilee. Minusta tämä kuva on hämmentävä, koska se tuntuu sellaiselta, mitä ei ainakaan kirjoissa tule Severuksesta esiin. Jos näkisin tämän ilman kontekstia, ajattelisin tämän enemmän jonkun ficin Severus-kuvitukseksi.

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

mimamu

• ficcilistaus
« Vastaus #4 : 21.10.2017 15:21:37 »
Jos näkisin tämän ilman kontekstia, ajattelisin tämän enemmän jonkun ficin Severus-kuvitukseksi.

Kelpaisi ainakin mun ficin kuvitukseksi! :) On totta, ettei tämä ole mikään koululaisen näkemys inhokkiopettajastaan, vaan kuvaus monitahoisemmasta henkilöstä.

Olen jotenkin aivan tämän kuvan lumoissa. Siinä on jotain arvoituksellista monalisamaisuutta, esimerkiksi käsissä. Ja ilme on todellinen mysteeri. Hetken hahmo vaikuttaa hymyilevän, mutta samassa ilme muuttuukin vain pettyneeksi nyrpistykseksi. Tuntuu kuin katsoja olisi saanut Kalkaroksen kiinni poikkeuksellisella hetkellä, joilloin tämä on laskenut suojansa ja unohtunut omiin ajatuksiinsa. Kasvoissa näkyy katkeran elämän jättämiä juonteita, mutta hahmo ei kuitenkaan näytä kuin aavistuksen liian vanhalta. Kalkaroshan kuoli alle nelikymppisenä. Haluaisin ajatella, että juuri tämä on se muotokuva, joka Kalkaroksesta roikkuu rehtorin kansliassa.

Alan Rickman oli hieno Kalkaros, mutta toivon, että hän olisi saanut roolin kaksikymmentä vuotta nuorempana.

ficcilistaus: Fini | AO3
podficit: SoundCloud

Larjus

• Sir Candy
  • Sytytä kämppäs palaan, se on voimaa.
    • tumblr
« Vastaus #5 : 21.10.2017 20:13:00 »
Mulla on ollut tapana pyytää aina uusin kuvitettu Potter joululahjaksi vanhemmilta :D Tässä iässä ei oikein osaa enää toivoa juurikaan lahjoja, mutta ainahan porukat haluaa jotain mieluista hankkia, niin noiden Potter-kirjojen pyyntö on osoittautunut hyväksi valinnaksi, kun kaikki ne haluan. Ne tulee myös sopivasti aina kerran vuodessa loppuvuodesta :D

Yritän pääpiirteisesti vältellä noiden kuvien katsomista ennen kuin saan oman kopioni kirjasta, mutta tuota Kalkaros-kuvaa oli pakko kurkata. Olinkin jo joskus aiemmin nähnyt sen jossain, ehkä twitterissä :o On kyllä hieno kuva, tykkään etenkin käsistä :D Mua häiritsee ainoastaan tuo korva, mun silmiin se näyttää olevan jotenkin hirveän takana...

Ilme Kalkaroksen kasvoilla on kyllä yllättävänkin lempeä. Ihan kiva vain, niin ei Harryn kielteiset ajatukset väritä kuvia liikaa.
Let me show you what I like
Then you can be it on my tiny cupcake

Rowena

« Vastaus #6 : 02.01.2018 13:55:05 »
Sain Azkabanin vangin joululahjaksi ja välipäivät kuluivat sitä fiilistellessä varsin mainiosti. Jim Kay todella osaa asiansa! Pidin kovasti jo kahden ekan kirjan kuvituksesta, mutta tää kolmonen kyllä nousi aivan uusille tasoille. Toki siihen voi vaikuttaa sekin, että Azkaban on suosikkikirjani Pottereista... mut voi että, tuo aiemmin mainittu Severus! Upea! Ja kelmien kartta on täynnä hauskoja yksityiskohtia, kuten esimerkiksi Norriskan lempipaikka :'D.

Kummipoikani täyttää tässä kuussa kaksitoista. Viime vuonna annoin hänelle lahjaksi kuvitetun Viisasten kiven, koska mikä muu olisi parempi 11-vuotislahja kuin eka Harry Potter ::)? Hän piti lahjasta silloin, mutta on vuoden mittaan kasvanut niin "isoksi pojaksi", etten tiedä, pitäisikö hän Salaisuuksien kammiota lapsellisena lahjana... Kummitädin haave toki on antaa joka synttäreinä hänelle uusi Potter :D. No, täytyy vähän kuulostella...
« Viimeksi muokattu: 02.01.2018 14:01:05 kirjoittanut Rowena »

Turn to page 394.

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #7 : 04.01.2018 18:47:21 »
Rowena, jospa kummipoika kuitenkin muistaisi kivan ekan kirjan ja tarttuisi seuraavaankin osaan ennakkoluulottomasti, vaikka "iso poika" onkin? (: Oispa mullakin joku kummilapsi, jolle antaa Pottereita! ♥

En ole vielä hankkinut uutta Azkabanin vankia, mutta Rowenan kvaukset mm. Norriskan lempipaikasta sykähdyttivät kyllä todella! Mietin tässä, että pitäisi jatkossa ostaa kirjat ruotsiksi - minulla on Potterit suomeksi ja englanniksi, ja sitten VK, AV ja LP löytyvät myös ruotsiksi. Noilla kuvitetuilla kirjoilla voisi sitten kohentaa ruotsi-hyllyäni eikä tuntuisi niin pöljältä ostaa yhä vain uusia Pottereita. :P

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #8 : 07.01.2018 19:59:13 »
Rowena, tämä kirjasarjahan on kirjoitettu ikään kuin sillä ajatuksella, että joka vuosi 11-17 -vuotiaana voisi lukea kunkin kirjan ajantasaisena... Kirjoitustyyli muuttuu ajan kanssa hieman ja niin myös synkkyysaste. Toki se riippuu tasan tarkkaan siitä, miten paljon kummipoikasi on kiinnostunut Pottereista, onko lahja mieleinen. Siihen nähden, että moni aikuinenkin näistä tosiaan tykkää ja lukee aktiivisesti, ei ikä sinänsä tuota kivaa suunnitelmaasi estä, vaan ennemminkin pojan kiinnostuksen kohteet noin yleisesti ottaen.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Rowena

« Vastaus #9 : 07.01.2018 20:33:02 »
Fiorella, tuo on kyllä totta! Musta tuntuu, että oon itse ehkä jopa innostuneempi Pottereista nyt näin kolmekymppisenä kuin mitä olin 12-vuotiaana, kun ensimmäisen kerran sain Viisasten kiven käsiini. Tai olin innostunut jo silloin, mutta tosi eri tavalla kuin nyt :). Mutta kummipojan suhteen ehkä eniten arveluttaa kuvakirjan antaminen lahjaksi, veikkaan, että kuvitettu kirja tuntuu hänestä enemmän pikkusiskolle sopivalta ::). No, mietin vielä!

Arte, kannattaa kyllä hankkia kuvitetut! Voin vielä lisätä nälkää kertomalla, että Azkabanin vangissa on ihastuttava kuva Tylypahkan kasvihuoneesta 8).

Turn to page 394.

Crysted

• Queen of sad songs
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #10 : 04.06.2018 22:07:27 »
Hankin nuo kaikki kolme ilmestynyttä osat kerralla kaverin painostaessa tossa pari päivää sitten :D No ei vaan olin halunnut pitkään hankkiakin ja luultavasti tulen hankkimaan koko sarjan sitten kun ilmestyy enemmän osia. Suomeksi siis ostin, enkunkielisiä ei ollut kyllä ees tarjolla Suomalaisessa kirjakaupassa, mutta nyt tuli mieleen että hitsi ois voinu ostaa enkuksi kun oon halunnu enkunkieliset painokset  pottereistä jo pitkään :D Mulla siis on koko perusromaani sarja suomeksi jo ennestään, mutta mikäs siinä hankkia sama kirjasarja kolmeen kertaan :D (obsessed whats that?)

Tykkään kyllä, komppaan muita että se sivustolla julkastu kuva Kalkaroksesta on lempeähkö, mutta azkabanin vangissa on myös yksi tosi ihana kuva Kalkaroksesta enemmän luonteenomaisena kun Kalkaros yllättää Siriuksen sieltä rääkyvästä röttelöstä. Olen selaillut kaikki kirjat läpi ja sitä tehdessä ajattelin kyllä, että ainoa syy miksi haluan hankkia lapsia on että voin lukea niille niitä kirjoja heti kun ne on tarpeeks vanhoja ymmärtämään mitään :D

Rakastuin varsinkin Viistokujan piirroksiin, ihanasti värikkäitä yksityiskohtia sekä Viisasten kivessä että Salaisuuksien kammiossa.

Never undererstand the power of fanfiction

Gil Galad

• Luihuinen
  • LightHowl8815
« Vastaus #11 : 14.06.2018 00:24:55 »
Crysted noi kuvitetut Potterit saa Suomalaisesta myös enkunkielisenä, mutta ne pitää tilata erikseen. Ainakin minä olen voinut tilata noi tähän mennessä ilmestyneet kirjat enkunkielisinä suomalaisesta.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

carrowfan

• Hah, respect
« Vastaus #12 : 09.09.2018 20:48:39 »
Odotan innol sitä kohtausta ku Dumbledore kuolee kuvitettuna.
"Papereissa 20, henkisesti 17"

Rowena

« Vastaus #13 : 26.11.2018 13:45:11 »
Voi harmi, huomasin, että Liekehtivän pikarin kuvitettu versio ilmestyy vasta ensi vuonna. Parina viime jouluna on ollut tosi kivaa, kun joulunpyhinä on ollut uutta (no, ainakin kuvitusten puolesta uutta) Potter-luettavaa.

Tuolla yllä pohdin kuvitetun Potterin ostamista kummipojalleni. Se jäi ostamatta, hän on perinyt kummitädiltään rakkauden jalkapalloon, mutta ei (ainakaan vielä) taikamaailmaan :D. Mutta ehkä voin toteuttaa "Potter-kirja synttärilahjaksi 11-vuotissynttäreistä alkaen" -suunnitelman sitten kummityttöni kanssa... ikään kuin kukaan jaksaisi oottaa tarinan lukemista loppuun asti seitsemän vuotta :D.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2018 13:52:39 kirjoittanut Rowena »

Turn to page 394.

Larjus

• Sir Candy
  • Sytytä kämppäs palaan, se on voimaa.
    • tumblr
« Vastaus #14 : 26.11.2018 20:23:37 »
Mäkin jo vähän ounastelin, että se ilmestyy vasta ensi vuonna. Sinällään harmi, ne on aina ollut kivoja joululahjoja :D Oon ne kaikki kolme aiempaa saanut aina porukoilta joululahjaksi. Toisaalta ymmärrän, että sen kanssa saattaa mennä pidempään jo ihan pituuden puolesta, onhan se about tuplasti sen mitä edelliset kirjat ovat.
Let me show you what I like
Then you can be it on my tiny cupcake

Elfmaiden

• haaveilija
« Vastaus #15 : 26.11.2018 23:53:57 »
Onko Fantastic beasts -kirjan kuvitettua versiota suomennettu? Tuli mieleeni, että näin sellaisen myynnissä Skotlannissa vuosi sitten. Kooltaan se oli samanlainen suuri kirja kuin kirjastossa lehteilemäni Viisasten kivi ym.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS