Kirjoittaja Aihe: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta  (Luettu 4077 kertaa)

LillaMyy

• ekoterroristi
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #20 : 25.04.2017 14:35:42 »
Vielä viimeinenkin kommentti artistiterttuun, niin voin olla taas vähän iloisempi, kun saan taas uuden tertun kasaan. :D

Jännittävä aloitus, koska mä olen koko aika yhdistänyt katumuskellot hääkelloihin, mutta sitten tämä alkaakin, kun Sirius istuu sellissä = Azkabanissa? Nyt meni jotenkin sitten mun alkuperäiset ajatukset ainakin ihan sekaisin, koska en yhtään osannut olettaa, että tämä lähtisi tällä tyylillä liikenteeseen. Olin ajatellut, että tämä vaan kertoisi siitä, kuinka Lily meneekin Jamesin sijaan naimisiin Siriuksen kanssa ja sitten kaikki menisi kuitenkin päin helvettiä. Eipä sillä, että voihan tämä edelleen mennä jotenkin noin, mutta olen nyt ihan äimän käkenä silti tuosta aloituksesta. :'D Tai tietysti sekin on ihan mahdollista, että tuo selli onkin vain metafora tälle alkutilanteelle... Hmm, pitää selvästi lukea enemmän, että tämä aukeaa paremmin...

Hei, mä olin sittenkin oikeammassa kuin luulinkaan. Koska ne katumuskellot viittasi hääkelloihin (mutta myös muuhunkin), Sirius oli alussa oikeasti Azkabanissa, mutta Lily kuitenkin meni naimisiin Jamesin kanssa, vaikka Sirius ehkä toivoi muuta. Tästä myös sai hyvin pitkälti aika monessakin kohdassa sellaisen vaikutelman (joko vahingossa tai tarkoituksella), että tämä ei ollut mitään yksipuolista rakkautta Siriuksen puolelta, vaan että jotain olisi joskus oikeastikin tapahtunut Siriuksen ja Lilyn välillä ja SEN takia tämä on niin kovin vaikeaa.

Tämä oli oikeasti tosi hienosti kirjoitettu teksti, tykkäsin ehkä vähän liikaakin! Ja siis, mun mielestä on ihan älyttömän upeaa, että sä onnistut kirjoittamaan niin canon-uskollista tekstiä, vaikka väännätkin sitä canonia omiin tarkoitusperiisi mielin määrin! Tässäkin oli TOSI paljon viitteitä canoniin, vaikka missään ei ole ikinä vihjattu puolella sanallakaan, että Sirius olisi tuntenut mitään muuta kuin vain ystävyyttä Lilya kohtaan ja tämä TOIMI täydellisesti! Olen ylpeä susta! Koska se vaan olisi niin helppoa kirjoittaa ficci, joka menee ihan täysin omia raiteitaan pitkin, mutta sä upotat näitä canon-juttuja sen oman juttusi sekaan, ja wow, oikeasti!

Tosiaan siis tykkäsin ihan älyttömästi, joten olen erityisen iloinen, että nappasin tämän listauksestasi viimeiseksi artistiterttu-tekstikseni, joten kiiiiiiiiiitoksia tästä! (: <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Crysted

Munis

• Räpyläjalkainen, muniva toimintakone
« Vastaus #21 : 25.04.2017 17:29:43 »
Jotenkin eksyin tänne vaikka mun pitäisi lukea täysillä tenttiin, suunnitelmanani livetä hiljaa paikalta ajatellen että ”luen tän nyt ihan äkkiä enkä kerro kenellekään ja sitten jatkan tenttiin lukemista”, mutta sen sijaan luin tän toisenkin kerran, ja koska tää todellakin ansaitsee kommentin niin en kehdannut livistää sanomatta edes jotain 😃 Muistan kiinnittäneeni tän otsikkoon huomion jo tän julkaisun aikoihin, se on upea!

Siis tässä parituksessa on kieltämättä ihan hirveästi kutkuttavia mahdollisuuksia! Tän lukemisen jälkeen alkoi vähän tehdä mieli kokeilla itsekin, että mitähän näistä voisi saada kehiteltyä. Oon aina ajatellut, että Sirius kuuluu Jamesille joskus kouluaikoina ja myöhemmin Remukselle, enkä oo kauheasti uhrannut ajatuksia tälle mahdollisuudelle. Mun headcanonin mukaan Jamesin ja Lilyn yhteen päätymiseen vaikutti paitsi se, että James aikuistui vikoina vuosina Tylypahkassa, myös se, että uskon Lilyn jotenkin ”kasvattaneen selkärankaa” about siinä samassa iässä, tavallaan siirtynyt vähän sellaisesta kiltistä koulutytöstä enemmän ”asennemuijaksi”, toki kuitenkin säilyttäen hyväsydämisyytensä. Ja tän luettuani mun on jotenkin tosi helppo kuvitella, että Siriuskin rakastuisi siihen astetta paria aiempaa badassimpaan Lilyyn. Ainakin niiden on jossain vaiheessa täytynyt tulla tosi läheisiksi ystäviksi; uskon että niillä on esim. hankalien sisarussuhteiden ym. vuoksi paljonkin yhteistä. Alkupuolen raapaleita lukiessa kaipasin todella kiihkeästi vastauksia kaiken maailman kysymyksiin, lähinnä siihen että missä määrin Siriuksen ja Lilyn juttu on mahdollisesti ollut molemminpuolinen ja jotain selontekoa siitä, että mitä niiden välillä on tapahtunut tai miten Sirius on rakastunut Lilyyn tai jotain – ehkä kaipasin sitä niin kovasti, koska oon törmännyt tähän paritukseen niin harvoin, että se vaatii mun mielestä jonkinlaista selittelyä. 😃 Mutta loppuun kun pääsi, niin tää tuntui oikein ehyeltä kokonaisuudelta ja ne kysymykset jäi mietityttään vain sopivissa määrin.

Mun mielestä on myös aina ollut kiinnostavaa lukea tekstejä, jotka käsittelee Siriuksen aikaa Azkabanissa, vaikka kieltämättä mulla oli aluksi tosi vahva odotus, että tää olisi sijoittunut kokonaan ensimmäisen sodan ajalle. Kauhean kiinnostavaa ajatella, miten Siriuksessa on just ”syttynyt palo”, ja sillä on taas ollut jotain tappelemisen arvoista. Tosi mielenkiintoista pohtia, miten se uusi motivaatio on vaikuttanut sen viimeisiin aikoihin Azkabanissa ja miten se on saanut takaisin niin ison osan vanhasta määrätietoisesta Sirius ”fuck u all pystyn mihin tahansa” Mustasta.

Sirius oli tässä niin ihanan musertunut. "Olet kaunis morsian", Sirius sanoo.  oli yks mun lempparilaineja, ah miten katkeraa. Muutenkin tässä oli tosi osuvia yksityiskohtia, kuten se, että Remus on ainoa, mitä sana empaattinen tarkoittaa 😃 Ja toi itsensä märäksi rievuksi tunteminen oli kans tosi kekseliäs! Ja koska tupakoiva Sirius on mun lempparikliseitä, niin kaikki sateesta katkeilevat tupakat ja sellaiset oli mukavaa kuvastoa. Remuksen ja Siriuksen riitely (tai Siriuksen raivostuminen) oli myös kutkuttavaa ja voih Remus kun se vain heti lähtee kun Sirius käskee.

Muut jo mainitsikin tuon Herra Musta soittaa katumuskellojaan, mutta herranjumala miten hyvä se oikeasti on. Hitsit, tää oli kyllä kekseliäs ja ihanan synkkä. Kuten Ricolette sanoi, mitä jos se oikeasti oli noin! Kiitos hurjasti!
I've been to London, seen seven wonders
I know to trip is just to fall

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #22 : 31.07.2017 09:50:57 »
Tikkis mainosti tätä Hormipulverissa niin vakuuttavasti, että piti tulla katsomaan, mistä on kyse.

Olipas tämä kiva ja kiinnostava! En ole aiemmin lukenut Sirius/Lilyä, mutta tämä oli tosi hienosti toteutettu. Tykkäsin. Sirius angstaamassa toimii tosi hyvin, koska Sirius on aika angst. En voi kuvitellakaan, millaista on olla rakastunut parhaan ystävänsä vaimoon. Toivoa, että tämä vaimo jättäisi parhaan ystävän ja että he voisivat jotenkin päätyä yhteen. Tilanteessa ei ole kuin huonoja kortteja. Voi Siriusta!

Ihana nimi! Kuvaa niin hää-teemaa kuin sitä iänikuista jäytävää katumustakin kovin osuvasti.

Tykkään ratkaisusta, kuinka Peter päätyi salaisuudenhaltijaksi. Tämän takia Sirius sitä ehdotti! Voin kuvitella, että Remus on saanut tietää Siriuksen tunteista, kun taas James on niin sinisilmäinen, ettei haluakaan ymmärtää mitään. Peter taas on Peter, joka on kiinnittänyt enemmän huomiota oman salaisuutensa varjeluun kuin muiden esiinkaivamiseen. Nythän Siriuksella on ehkä vielä enemmän kostettavaa kuin canonin mukaan.

Tosi kiva raapalesarja! Tykkäsin! Kiitos!

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Kelsier

• Korpinkynsi
  • ava by raitakarkki
« Vastaus #23 : 25.06.2019 18:48:45 »
Finikesän kommenttikamppanjasta hei!

Ihana ficci. Minusta selitit kivasti Siriuksen ajatuksia. Olin aluksi kirjoja lukiessa suuri Sirius fani, mutta nyttemmin olen alkanut pitää häntä myös ylimielisenä kasvatuksensa tuotoksena. Musta sun kirjoittajan taitoja osoittaa se, että tää voisi toimia ihan virallisessakin Potterissa (no ehkä tuo selkeä rakkaus pitäisi muuttaa kepeäksi ihastumiseksi, mutta kuitenkin).
Tuli myös hyvä selitys sille miksi Peteristä tuli salaisuudenvartija. Siihen liittyvä selitys, jos sitä varsinaisesti olikaan, jäi mulle ainakin kirjoissa tosi hämäräksi.
Tykkäsin erityisesti tupakkasanailusta, se kuullosti tosi luonnolliselta. Samoin tuo ei mitään litkuja minun kahviin -juttu. Pisteenä iin päälle vielä kielen polttaminen ;D
Katumuskellot on kivan kliseinen valinta taikaministerin suuhun. Voin kuvitella Toffeen käyttävän sitä jatkuvasti aivan kuin olisi keksinyt jotain ihan uutta ja dramaattista.
Hienoja raapaleita! Kiitos!
Now I will say one thing only:
               where any man is needed, I am there.

- Odysseus-

(Philoctetes by Sophocles, lines 1054-55)

hiddenben

• H.E.R. – Things In Focus
« Vastaus #24 : 01.07.2019 13:53:58 »
No voi herranjumala, kun tämä oli hyvä! Niin tajuttoman hyvä! Kuudennessa osassa, kun kaikki yhdistetään canoniin – oikeesti. Tämä oli ihan huippu, kiitos tästä!

Tässä oli niin paljon hyvää, vaikka tämä kovin synkkä raapalesarja olikin. Synkkyyttä kuitenkin tasapainottaa Siriuksen surullisen kaunis rakkaus Lilyä kohtaan. Jotenkin ehkä ristiriitaista: miten voi olla jotain hyvää tai kaunista jossain näin synkässä? Olet valinnut näihin raapaleihin onnistuneesti hetkiä, jotka kuvastavat riutuvaa rakkautta pahimmillaan. Sydän ihan särkyy, kun näitä lukee.

Varsinkin tuo kolmas raapale oli tässä sarjassa mieleeni, osittain, koska siitä lähtien koko synkkyys alkoi jotenkin kehittyä uudelle tasolle, mutta osittain, koska pääsin siinä jotenkin heittäytymään ficin tunnelmaan.

Lainaus
Sinäkään et ymmärrä mistään mitään, Siriuksen tekee mieli huutaa, mutta hän polttaa mieluummin kielensä kuumaan kahviin.

Kahvin juominen, myöhemmissä raapaleissa tupakan polttaminen, Siriuksen lyhyet vastaukset (varsinkin, miten hän jää ulos seisomaan tuossa neljännessä raapaleessa) – kaikki toimii. Sirius on niin IC, osaan nähdä hänet tällaisena Lilyn ja Jamesin kotona. Ja tämä vielä tekemässä siitä yhä piinaavampaa:

Lainaus
He kaikki ovat taas pariskunnan kotona, he ovat siellä aina.

Kelmien väliset kemiat toimivat uskottavasti ja hyvin yhteen. Tykkään siitä, miten ne tulevat esille huomaamatta tarinan edetessä. Pidän myös erittäin uskottavana Jamesin ja Siriuksen välistä rikkoa, jota kuvaat viidennessä raapaleessa – se tuntuu niin todelta, tuo silmiin katsomisen vaikeus.

Ja hei, tykkään hurjasti siitä, että olet päättänyt käyttää preesensiä tässä tekstissä! Yritän aina löytää siinä aikamuodossa kirjoitettuja tekstejä, koska itsekin kirjoitan niitä ja pidän siitä. Tässä tekstissä preesens toimii hyvin, se tekee kaikesta niin aitoa ja tuskaisaa.

Tässä on niin paljon hyvää – en tiedä, miten saisin edes sanottua kaiken :D Ficin nimi on kaunis ja surullinen, mutta ai että ihastuin ja kumarsin, kun yhdistit sen niin osuvasti tuohon viimeiseen raapaleeseen. Olen ihan myyty tästä raapalesarjasta. Kiitos!
And it feels like his new life can start
And it feels like heaven.