Kirjoittaja Aihe: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta  (Luettu 9608 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #20 : 25.06.2019 18:48:45 »
Finikesän kommenttikamppanjasta hei!

Ihana ficci. Minusta selitit kivasti Siriuksen ajatuksia. Olin aluksi kirjoja lukiessa suuri Sirius fani, mutta nyttemmin olen alkanut pitää häntä myös ylimielisenä kasvatuksensa tuotoksena. Musta sun kirjoittajan taitoja osoittaa se, että tää voisi toimia ihan virallisessakin Potterissa (no ehkä tuo selkeä rakkaus pitäisi muuttaa kepeäksi ihastumiseksi, mutta kuitenkin).
Tuli myös hyvä selitys sille miksi Peteristä tuli salaisuudenvartija. Siihen liittyvä selitys, jos sitä varsinaisesti olikaan, jäi mulle ainakin kirjoissa tosi hämäräksi.
Tykkäsin erityisesti tupakkasanailusta, se kuullosti tosi luonnolliselta. Samoin tuo ei mitään litkuja minun kahviin -juttu. Pisteenä iin päälle vielä kielen polttaminen ;D
Katumuskellot on kivan kliseinen valinta taikaministerin suuhun. Voin kuvitella Toffeen käyttävän sitä jatkuvasti aivan kuin olisi keksinyt jotain ihan uutta ja dramaattista.
Hienoja raapaleita! Kiitos!
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
Vs: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #21 : 01.07.2019 13:53:58 »
No voi herranjumala, kun tämä oli hyvä! Niin tajuttoman hyvä! Kuudennessa osassa, kun kaikki yhdistetään canoniin – oikeesti. Tämä oli ihan huippu, kiitos tästä!

Tässä oli niin paljon hyvää, vaikka tämä kovin synkkä raapalesarja olikin. Synkkyyttä kuitenkin tasapainottaa Siriuksen surullisen kaunis rakkaus Lilyä kohtaan. Jotenkin ehkä ristiriitaista: miten voi olla jotain hyvää tai kaunista jossain näin synkässä? Olet valinnut näihin raapaleihin onnistuneesti hetkiä, jotka kuvastavat riutuvaa rakkautta pahimmillaan. Sydän ihan särkyy, kun näitä lukee.

Varsinkin tuo kolmas raapale oli tässä sarjassa mieleeni, osittain, koska siitä lähtien koko synkkyys alkoi jotenkin kehittyä uudelle tasolle, mutta osittain, koska pääsin siinä jotenkin heittäytymään ficin tunnelmaan.

Lainaus
Sinäkään et ymmärrä mistään mitään, Siriuksen tekee mieli huutaa, mutta hän polttaa mieluummin kielensä kuumaan kahviin.

Kahvin juominen, myöhemmissä raapaleissa tupakan polttaminen, Siriuksen lyhyet vastaukset (varsinkin, miten hän jää ulos seisomaan tuossa neljännessä raapaleessa) – kaikki toimii. Sirius on niin IC, osaan nähdä hänet tällaisena Lilyn ja Jamesin kotona. Ja tämä vielä tekemässä siitä yhä piinaavampaa:

Lainaus
He kaikki ovat taas pariskunnan kotona, he ovat siellä aina.


Kelmien väliset kemiat toimivat uskottavasti ja hyvin yhteen. Tykkään siitä, miten ne tulevat esille huomaamatta tarinan edetessä. Pidän myös erittäin uskottavana Jamesin ja Siriuksen välistä rikkoa, jota kuvaat viidennessä raapaleessa – se tuntuu niin todelta, tuo silmiin katsomisen vaikeus.

Ja hei, tykkään hurjasti siitä, että olet päättänyt käyttää preesensiä tässä tekstissä! Yritän aina löytää siinä aikamuodossa kirjoitettuja tekstejä, koska itsekin kirjoitan niitä ja pidän siitä. Tässä tekstissä preesens toimii hyvin, se tekee kaikesta niin aitoa ja tuskaisaa.

Tässä on niin paljon hyvää – en tiedä, miten saisin edes sanottua kaiken :D Ficin nimi on kaunis ja surullinen, mutta ai että ihastuin ja kumarsin, kun yhdistit sen niin osuvasti tuohon viimeiseen raapaleeseen. Olen ihan myyty tästä raapalesarjasta. Kiitos!

between the sea
and the dream of the sea

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Katumuskellot | Sirius/Lily, K11, 7/7 raapaletta
« Vastaus #22 : 05.07.2020 00:07:58 »
Löysin tämän Hormipulverin Sirius/Lily-topasta ja tulin lukemaan! Kyllä kannatti, sillä tämä on todella hieno :D

Paritus kalskahti ensin hieman korvaani, mutta sitten tämän edetessä luin ja tulkitsin asian niin, että kyse oli ehkä enemmän Siriuksen yksipuolisesta kaipuusta Lilyyn. Toki jos oikein lähtee miettimään ja analysoimaan, niin tästähän voisi löytää vaikka mitä! Mutta tein nyt tämän johtopäätöksen :) Sirius rakasti Lilyä muttei koskaan saanut vastakaikua tunteilleen.

Sätkää polttava Sirius on muuten ihan käsittämättömän hot! En tiedä mistä se johtuu, että rööki vaan sopii Siriukselle niin hyvin!

Pidin kuinka olit sitonut tätä tuolla lopussa canoniin. Jotenkin se antoi koko asetelmalle uskottavuutta ja mahdollisen vaihtoehtoiseen totuuteen. Nimi tällä on aivan tajuttoman hyvä, etenkin kun se tulee tuolla tekstissä myös esiin.

Kiitos tästä, tämän myötä on hyvä mennä nukkumaan :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!