Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77395 kertaa)

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #20 : 25.10.2016 22:14:23 »
Hyi, toi jakso taitaisi olla juuri seuraavana mulla vuorossa. Olin melko pitkään jumissa tuossa aiemminkin, kun mua ärsytti. En tiedä, haluanko nähdä tuotakaan, mutta toisaalta se voi antaa uusia ideoita Negan/Rickiin, koska luulen, että sellainen jossain muodossa on pakko toteuttaa. Rickin osakkeet ei ole mulla muutenkaan korkeassa kurssissa, joten nyt alkaa todella pelottaa. ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #21 : 25.10.2016 23:18:58 »
Oletpas päässyt nopeasti eteenpäin, jos vasta olit kolmoskaudessa. :) Otat nopsaan kiinni. Minä katselen viitoskauden vielä loppuun niin sitten on koko uusintakierros tehtynä.

Jotenkin jännä juttu, miten Rickiltä unohtuu mitä on itse tullut tehtyä...  ::) Kuten sanottua, kaikki riippuu näkökulmasta.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #22 : 26.10.2016 20:26:19 »
Katsoinpas minäkin eilen viimein sen tuoreimman jakson. :) Luvassa spoilereita seiskakauden avausjaksosta!

Yllätyin kyllä hieman, että kaksi hahmoa kuoli, mutta tottapuhuen mä koko ajan ounailin, että uhri on joko Glenn tai Abraham ja kas kummaa, ne molemmat pääsikin sitten hengestään. Abrahamia en voinut sietää, joten sen kuolema on mulle lähinnä helpotus. Ja tietysti sen piti vielä jotain muka machoa öristä Neganille kuolonkorinoissaan, mut noh... :'D Glennin kuolema tuli kuitenkin aika puskista, kun en siis olettanut, että kaksi kuolisi! Mut olen aika huojentunut, että Glennin kuolema oli toteutettu niin hyvin ja sarjakuvaa mukaillen. Se ulos pullahtanut silmä tuli mun uniin viime yönä. :'D Ihan sairasta, mutta musta on kiva, että on tällaisia sarjoja, joissa näytetään väkivaltaa ja ällöjuttuja niin graafisesti. Olihan toi Glennin kuolema tosi inhottava, mut oli kyllä tosi hyvin toteutettu. Musta tuntuu, että miesystävä järkyttyi mua enemmän ton jakson brutaaliudesta, koska se on nyt eilisestä saakka tasaisin väliajoin puhunut, miten se jakso inhotti sitä ja mä vaan oon koko ajan silleen, cool. :'D

Mä en silleen siinä jakson alussa juurikaan surrut Glennin kuolemaa, koska olin vaan innoissani siitä, miten hyvin sen kuolema toteutettiin. Jakson lopussa sitten vähän herkistyin, kun se lopullisuus iskeytyi muhun. Glenniä ei enää sarjassa nähdä ja se on hei ollut mukana jo ekasta kaudesta lähtien. Vähiin käy ne sarjan alkuperäishahmot, mut koko ajan tulee uusia lisää tilalle vanhoja paikkaamaan. :'D

En nyt osaa kauheasti lähteä spekuloimaan tulevia tapahtumia, koska sarjakuvaa en ole lukenut. Mitä nyt välillä googlannut ja yrittänyt selvitellä hahmojen kohtaloita. Musta on hyvä, että Negan astui nyt kuvioihin. Se on inhottava, mut en haluu, että se lähtee sarjasta ihan heti pois, koska se on oikeesti aika pelottava arvaamattomuudessaan ja sellainen uhkaava vastustaja on aina hyvä olla olemassa sekoittamassa pakkaa ja pistämässä kapuloita rattaisiin. Sehän vei Rickiä ja sen porukkaa kuin pässiä narussa ja just jotain tuollaista olen toivonut sarjalta, kun Rickin porukka on kuitenkin ollut aika lyömätön tässä pitkän aikaa. Joskin voin niin hyvin kuvitella Neganille just sellaisen tyypillisen pahispomon kuoleman, jossa se jauhaa ensin ummet ja lammet paskaa ja sit joku vaan kostonhimoissaan teilaa sen. :'D Jotenkin toivoisin, että Maggie saisi kunnian tappaa sen. Käsittääkseni Maggie tulee nousemaan suurempaan ja aktiivisempaan rooliin nyt, kun se menetti Glennin, ainakin mitä joskus sarjakuvasta kurkin. Ja lol, mulla on lähes samanlainen biker-rotsi ku Neganilla, hyh. :'D

Haha, en ole sitten ainoa, joka näki mahdollisuudet Negan/Rickille. :'D Vai että ihan ajelulle kaksistaan ja vaikka mitä muuta. ;D

Darylia kävi vähän sääliksi, koska se tosiaan provosoi Negania ja sen takia Glenn tavallaan pääs hengestään. Mut jos jatkossa on luvassa angstista Darylia, niin se sopii mulle paremmin kuin hyvin. :')

En nyt tuonut mitään uutta pöytään tällä viestillä. Teidän muiden spekulaatioita ja pohdintoja on ollut kiva lukea ja toivottavasti uusista jaksoista herää täällä keskustelua ja että tänne ilmestyisi joskus uusiakin ihmisiä juttelemaan tästä sarjasta ja sen juonenkäänteistä. ^^

Mut tähän loppuun pitää sanoa, että seiskakauden avausjakso lunasti mielestäni kaikki odotukset ja jätti janoamaan lisää! Kutoskauden päätösjakso oli siinä mielessä pettymys, kun se jätettiin sellaiseen cliffhangeriin, mut kyllä tätä uutta kautta kannatti odottaa. Nyt taas tuntuu pitkästä aikaa siltä, että sarjaa jaksaa nyt seuratakin kyllästymättä, kun musta on jo pitkään tuntunut, että sarja on vähän toistanut itseään ja polkenut paikallaan. :)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2016 20:28:06 kirjoittanut Kosmik »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #23 : 28.10.2016 20:49:47 »
Fiorella, mä luin sun viestistä noi luvut väärinpäin.  ;D Mä olin siis jaksossa S305. ;D Tajusin sen vasta, kun ei mitään tuollaista mitä sanoit, tapahtunutkaan ja olin ihan, että mitä ihmettä. ;D

Kosmik, mulla oli kanssa sellainen tunne seiskakauden avausjakson jälkeen, että vihdoinkin olen tästä sarjasta taas vähän innostunut, mutta toivottavasti tämä ei muuttuu ihan pelkäksi mätöksi. Se kyllästyttää nopeasti. Tässä on selvästi myös ficcarille aineksia.  ;D

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #24 : 31.10.2016 20:12:38 »
Ihana lukea teidän mielipiteitä ja spekulaatioita! :D Hyvä, että on edes muutama innostunut joukossa. Toivottavasti tosiaan muutkin rohkenee lähteä mukaan keskustelemaan! Mukavaa Karvalakkirakastaja, että sinäkin oot saanut uutta potkua jatkaa sarjaa. :)

Fiorella, itsekin mietin, että Rick tosiaan on toiminut hiukan samoin aikaisemmin itsekin, mutta asiat toki näkee toisin kun tavallaan itse on elänyt jonkun joukon mukana niin kai sitä hyväksyy paremmin jotain kamalia asioitakin kun ajattelee, että ne on joukon parhaaksi ja tuossakin tilanteessa asia tuntui toisaalta hyväksyttävältä. Toki Neganin tilanteessa on toisaalta se puoli, että Rick ja hänen joukkonsa murhasivat törkeästi ison osan Neganin joukoista heidän nukkuessa, joten tavallaan perusteltu kosto, vaikkakin kamala sellainen. En silti osaa samaistua Neganiin, vaikka asian tietää hyvin! Musta on kamalaa vaatia muita hommaamaan heille ruuat ja tarvikkeet sen uhalla, että muuten kaikki kuolee.

Kosmik, kiva kun oot mukana höpöttelemässä! Ja kaikki on aina uutta, kun joku kertoo mietteensä sarjasta/jaksoista, vaikka ne olisikin samantyyppisiä asioita kun on jo muutkin ajatellut, mutta musta ainakin on tosi kiva lukea mitä mieltä muutkin on ollut!

Nyt on tosiaan seiska kauden toinenkin jakso katsastettu ja voisin siitä vähän antaa palautetta/mielipiteitä ja odotan kyllä innolla muidenkin aatteita jaksosta.
Spoilaa 7. kauden 2. jaksoa.
Spoiler: näytä
Jaksossa oli mukavaa se, että viimein päästiin tutustumaan millainen tämä uusi yhteisö on ja heidän "kuninkaansa" oli oikein sympaattinen ja sellainen, mistä ainakin ensimmäisellä silmäyksellä pidin kovasti. Jaksossa kuitenkin häiritsi taas niin paljon, että tuntui ettei edetty kunnolla mihinkään!! Olisin halunnut nähdä myös mitä muille kuuluu ja tämä on sarjassa häirinnyt minua aina, että jos joukko on jakaantunut niin sitten saatetaan koko jakso seurata vaan yhtä paikkaa! Murr! Kuitenkin itselle Carol ja Morgan ei kuulu niin lemppareihin, niin heidän seuraaminen on itselle välillä puuduttavaa. Toki pientä hekottelua oli ilmassa kun Carol näki Shiva tiikerin ensimmäistä kertaa, juurikin sellainen "ei saatana, herättäkää mut jo!" :D

+ Morgan tuntui ihmeen vapautuneelta tässä uudessa yhteisössä!

Pettymys oli, että tämäkin yhteisö oli kiristyksen kohteena ja heillä ei ole suurta sotilaallista valmiutta, eli heistä tuskin välttämättä on suurta hyötyä ainakaan Negania vastaan. Lisäksi oli minusta aivan oikein, että syöttivät zombeja possuille ja antoivat sellaiset possut niille ällötyksille. Tuli juuri sellainen "in your face!" - power fiilis. Siitäs saatte. :D

Pitää katsoa jakso vielä varmaan uudestaan tässä kohta ihan Foxilta, kun katoin töiden jälkeen taas niin väsyneenä, että varmaan puolet meni harmikseni ohitse. Jos löytäisi taas uutta spekuloitavaa jaksosta! Toivottavasti seuraavassa jaksossa nähtäisiin jo useampaa paikkaa, eikä vain yhtä.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 21:01:11 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #25 : 01.11.2016 01:11:54 »
Oli pakko vielä katsoa tuo jakso kotiin palattuani vaikka olen ihan uuvuksissa. :D

Spoilaa 7. kauden 2. jaksoa.
Minä riemuitsin niin paljon, kun kerrankin oli mukava ja epäväkivaltainen jakso! :D Olisin voinut tanssia ilosta pitkin olohuonetta, jos olisin vain jaksanut. :) Se oli selvää, että edellisen jälkeen tulee jotain seesteisempää, koska niin tällaiset menevät, eikö vain? Mutta olin koko ajan valppaana, jos tulisikin jokin äkkikammotus-kohtaus, onneksi ei. Arvasin myös, että nyt palataan vaihteeksi Caroliin ja Morganiin kun niiden juttu jäi myös kesken, mutta odotin, että niitä olisi ollut vain osa jaksosta. Mutta selvästi haluttiin antaa kunnolla aikaa Kingdomille.

Mikä oli tosi hauskaa, niin se, että tuntui paikoin kuin olisi jo nähnyt tämän jakson. ;) Kuitenkin monta pientä asiaa meni melko lailla ficciäni noudatellen, ja se tuntui veikeältä, kuten vaikkapa se, kun Carol lepäilee sängyllä ja katselee Morgania ikkunasta. Yllättäen kyllä nämä antoivat Carolille paljon kevyemmät vammat, ja se tuntui epärealistiselta. Rickin sanoin "that woman is a force of nature", mutta ei edes Carolin kaltainen tomera täti kävele niin pian, kun on monta vammaa pitkin kroppaa, tai sitten tuossa kului huomaamatta enemmän aikaa kuin mitä käsitin. En osannut myöskään ottaa huomioon pyörätuolin olemassaoloa.

Ezekiel oli esityksen sivuun jättäessään hyvin miellyttävä henkilö ja minusta muutenkin mieleinen henkilöhahmo, jota kerkisin jo odottaa sarjaan ilolla ja uteliaana. Pidin myös nuorukaisesta nimeltä Benjamin, ja tiikerin olemassaolo tuotti paljon iloa! :) Oli ihana katsoa, miten luontevasti Morgan asettui osaksi uutta porukkaa, mutta mitä ilmeisemmin Carolilla on nyt kiinnostuneita tummia miehiä kaksin kappalein! Voi ei, ja samalla jännää. ;) Ja minä kun niin mieluusti näkisin vielä Carol/Daryl -parin, vaikka en siihen tulevaisuudennäkymään oikeasti uskokaan.

Loppuosan jäähyväiskohtaus Morganin kanssa oli niin suloinen! :) En voinut lakata hymyilemästä. Niistä saisi kuitenkin hyvän parin, vaikka aavistukseni Carolista ja Ezekielistä taisikin käydä toteen. Voi sentään.

Yhtä kaikki tämä oli minusta ihana jakso, jonka aion vielä katsoa monesti. Tykkäsin, kun Carol sai oman rauhallisen kodin, ainakin toistaiseksi, ja tykkään Carolista tosi paljon muutenkin, se on mielenkiintoisen moniulotteinen hahmo. Ja etenkin näin pyörätuolissa siitä tuli vähän mieleen Judi Dench, joka on minusta myös hurmaava lady. :)

Mikä oli minullekin pettymys, niin tuo typerän Neganin yliote tässäkin yhteisössä. Iloitsin tuosta "kiusa se on pienikin kiusa" -possuilusta, mutta toivoisin, että lihasta eivät kärsisi Neganin poloiset pakkoalaiset vaan ehkä pahikset rohmuaisivat kaiken lihan ja saisivat mahanpuruja? ;) Toisaalta on kiva että Ezekiel koettaa ylläpitää rauhaisaa elämäntyyliä kouluineen, hedelmäpuineen ja muineen, se on hyvä, mutta on sääli etteivät nekään noille pärjää. Luulen, että jossain vaiheessa nämä pienemmät ryhmät yhdistävät voimansa ja käyvät taisteluun Negania vastaan.

Ja nyt nukkumaan, jatkan myöhemmin lisää. :) Telkkarin ohjelmalistan spoilauksen mukaan seuraavassa jaksossa näemme Daryliakin?


Katsoin taas vähän matkaa viitoskautta lisää, ja tein havainnon, että minulta on jäänyt jakso välistä. Mitä ilmeisemmin taas tökkinyt se tallennin aikoinaan, koskapa S5E5 jakson olin nähnyt melkein loppuun asti, mutta ei enää Eugenien tunnustusta, ja seuraavaa jaksoa en ehkä ole nähnyt ollenkaan, ainakaan siihen asti mihin olen sitä nyt kerinnyt katsoa on ihan uutta minulle. Ilmanko olinkin aina vähän pihalla siitä, miksi se niiden maailmanpelastusmatka jäi kuitenkin tekemättä. ;) Ja että mitä sen sairaalan kanssa oikein tapahtui.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2016 12:11:07 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #26 : 01.11.2016 18:44:58 »
Spoilaa 7.kauden kakkosjaksoa

Mä meinasin heti tuon seiskakauden kakkosjakson näkemisen jälkeen tulla tänne hehkuttamaan ja vähän naureskelemaan sitä, että oli paljon samoja fiiliksiä kuin Fiorellan ficissä. Ja mä kanssa tykkäsin kauheasti jaksosta, jossa puhuttiin ja elettiin eikä ollut väkivaltaa. Ymmärrän väkivallan olemassaolon, mutta monesti siinä menee vaan hermot ja kaipaa sitä, että eletään rauhassa ja ollaan järkeviä.

En oikein tiedä, että kenen kohtaloa mua eniten kiinnostaa, mutta mä en tuossa viimeisimmässä osassa jäänyt kaipaamaan oikein ketään muuta kuin ehkä tietoa Darylin kohtalosta. Ainakin tässä Ezekiel tuntui virkistävältä ja hieman myös toi sitä mun kaipaamaa vastavoimaa, vaikka mua ottaakin päähän alistuminen Neganille. Mä lämpenen sekä Carol/Ezekielille että Carol/Morganille, mutta toivon ehkä enemmän jälkimmäistä, koska niillä on pidempi yhteinen historia ja Morgan on vähemmän egosentrinen mies. ;D


Etenin neloskauden alkuun ja jännästi tuntuu, että jäin koukkuun, vaikka en suorastaan vieläkään pidä suuremmin kenestäkään paitsi Darylista. Edistystä onkin tapahtunut enemmän siihen suuntaan, että mua ei ärsytä kukaan. Tällä hetkellä ei edes Rick. Jännityksellä odotan, että kuinka kauan tämä olotila ja mielipide jatkuu.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #27 : 02.11.2016 01:42:09 »
Spoilaa 7. kauden 2. jaksoa.
Kingdomin tulo mukaan kuvioihin on ollut niin odotettu juttu (ainakin sarjakuvaan perehtyneille) että en toisaalta yhtään ihmettele, kun jäivät oikein korostamaan sitä ja pohjustamaan huolella sen taustoja. Enemmänkin kuin olisin odottanut oikeastaan.

Katsoin uudestaan sitä loppua, ja voi kun se oli edelleen kovin herttainen kohtaus Carolin ja Morganin välillä. :) Ja ihan harmittaa, kun Ezekiel tuppasi siihen sotkemaan tilannetta, vaikkakin pidän hahmosta eikä tuo nyt pahalta näyttäisi sekään Carolin rinnalla.

Minua jännittää nyt se, mitä seuraavaksi tapahtuu. Toivon, että tosiaan olisi Darylin kuulumisia seuraavana luvassa (vaikka luultavasti sillä ei ole kivaa Neganin orjana ja sitten minulla on paha mieli sen puolesta...  :-\ ) koska tahdon nähdä miten sillä menee. Ja milloin kaverit pääsevät taas yksiin, ja millaisten tapahtumien kautta se käy. Hihii.

Mutta muistatteko, että aiemmin Tara ja joku tyyppi (Heath?) lähtivät vaellukselle, jonka määränpäätä ja tarkoitusta en nyt muista millään. Ettei vain ennemmin tai myöhemmin tosi jännää kohtausta aleta pitkittää jollakin Taran omalla seikkailulla, kun kaikki odottavat oikeasti kieli pitkällä miten päähenkilöiden tarina etenee... Olen siitä aika varma, kun trailerissakin taidettiin Taraa näyttää. Minulle hahmo on jäänyt aika latteaksi sivuhenkilöksi, joten toisaalta onhan se ihan kiva, että Tarakin saisi vähän omaa huomiota ja ruutuaikaa.

Myös Paul "Jesus" on luultavasti esillä enemmän tulevissa jaksoissa ja pääsee esittelemään kamppailulajitaitojaan. Se on myös söpö, joten toivon että sitä näytettäisiin paljon myös seesteisemmissä kohtauksissa, ei vain jossain tylsissä taisteluissa, jotka kuitenkin kelaan ohi. Olisikohan siinä vaikkapa Maggielle hyvä uusi mies, kunhan toipuu menetyksestään? Tai Sashalle! Sashakin on jotenkin aika hellyttävä ja sitä on näytetty ihan liian vähän. Minä taidankin nyt toivoa näkeväni sarjassa jotakin lupaavaa Sasha/Paulia jatkossa. ;)


Lainaus
Etenin neloskauden alkuun ja jännästi tuntuu, että jäin koukkuun, vaikka en suorastaan vieläkään pidä suuremmin kenestäkään paitsi Darylista. Edistystä onkin tapahtunut enemmän siihen suuntaan, että mua ei ärsytä kukaan. Tällä hetkellä ei edes Rick. Jännityksellä odotan, että kuinka kauan tämä olotila ja mielipide jatkuu.  ;D
Karvalakkirakastaja, huippua kuulla, että innostuit nyt katsomaan lisää! Tahdon keskustella myös kolmoskaudesta ja neloskaudesta, kerro ihmeessä tarkemmin, mitä olit niistä mieltä ja mitä arvelet tapahtuvan? Minusta on jo aika hyvä juttu, jos ei tässä vaiheessa edes ärsytä kukaan. Eikö se Kuvernöörikään? Se ärsytti minua suorastaan pelkällä olemassaolollaan.

Ja kutsun edelleen juttuseuraa. Ei kai me nyt voida olla ainoita, jotka tätä sarjaa innostuivat katsomaan? :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #28 : 02.11.2016 14:17:17 »
Spoilaa seiskakauden tokaa jaksoa.

Höh, mä olen varmaan ainoa, joka vähän pettyi tuohon tokaan jaksoon. :'D Musta se eka jakso oli niin ihanan räväyttävä ja inhottava ja tavallaan toivoin, että sellaista olisi jatkossakin paljon luvassa. Jollain kierolla tavalla nautin, kun Rickin porukka on nyt alakynnessä. >: ) Mut jotenkin aavistelin, että toka jakso olisi vähän seesteisempi ja jonkun muun näkökulmasta kuin Rickin, koska sarja on aikaisemminkin edennyt sensuuntaisesti. Ezekiel on ihan mielenkiintoinen kissansa kanssa, mutta en kauheasti vielä saanut irti hänestä mitään, paitsi siinä lopussa, kun hän vähän avautui Carolille taustoistaan. Shiva oli toki hienosti tehty, mutta siitä huomasi heti, ettei kyseessä ole aito tiikeri ja nääh, mua vähän välillä ärsyttää ne tietokone-efektit. Se kohta muuten oli aikas hauska ja koominen, kun Carol sai tavata Ezekielin ja Shivan ekaa kertaa ja kun se oli silleen, "oletteko vittu tosissanne". X)

Mua muuten edelleen ärsyttää se, että siihen aseiden potkaisemiseenkaan ei ole edelleenkään kiinnitetty huomiota. Jotenkin koomista katsoa, kun tyypit ampuu jollain järeillä konekivääreillä, eikä ase potkaise taaksepäin juuri ollenkaan. :'D Ei ole yhtään realistisen näköistä.

Jesuskin kun nyt nostettiin esiin, niin eikös hänen hahmonsa ole sarjakuvassa homo? ;D Toivottavasti siitä tehdään homo myös tv-sarjaankin ja että se tulee jotakin kautta edes esille. ;) Saisivat parittaa Jesuksen ja Darylin toisilleen. X'D Ja Taraakin mäkin tahtoisin nähdä enemmän jatkossa. Se ei ole mullekaan kovin tuttu hahmo vielä ja olen vähän toivonutkin, että hänkin olisi enemmän esillä jatkossa. Ja eikös Denise ja Tara vähän lähentyneet ennen sitä Denisen kuolemaa? Mä jotenkin toivoin, että niiden välistä "romanssintynkää" olisi käsitelty sarjassa enemmän, mut sitten joku päätti tietysti päästää Denisen päiviltä. -__-

Ja vielä lopuksi tällainen random-huomio seiskakauden ekasta jaksosta. Mua muuten nauratti siinä ekassa jaksossa se Neganin ja Rickin välinen "keskustelu" siellä asuntoautossa. Kun Negan rupes kaiveleen niitä kaappeja siellä ja otti esiin jonkun epämääräisen näköisen purkin (jonka sisässä olevalla nesteellä se sit vaan puhdisti sen kirveen verestä, lol). Mun kiero mieli ei tietenkään alkanut kehitellä mitään härskejä ajatuksia siinä kohtaa. ::)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2016 14:19:11 kirjoittanut Kosmik »

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #29 : 02.11.2016 15:00:59 »
Lainaus
Mutta muistatteko, että aiemmin Tara ja joku tyyppi (Heath?) lähtivät vaellukselle, jonka määränpäätä ja tarkoitusta en nyt muista millään. Ettei vain ennemmin tai myöhemmin tosi jännää kohtausta aleta pitkittää jollakin Taran omalla seikkailulla, kun kaikki odottavat oikeasti kieli pitkällä miten päähenkilöiden tarina etenee... Olen siitä aika varma, kun trailerissakin taidettiin Taraa näyttää. Minulle hahmo on jäänyt aika latteaksi sivuhenkilöksi, joten toisaalta onhan se ihan kiva, että Tarakin saisi vähän omaa huomiota ja ruutuaikaa.
En nyt spoilausmerkitse tätä, kun ei tässä mitään spoilaavaa taida sinänsä olla, spekulaatioita vain. :D Itse ainakin olin huomaavinani, että Taran näyttelijä oli selkeästi raskaana kuudennella kaudella ja sitä yritettiin peitellä kovasti. Siksi oletin, että hahmo lähetettiin johonkin outoon "reissuun" missä osa porukasta on käynyt aikaisemminkin, että hahmo saatiin vähäksi aikaa pois kuvioista. Siksi mietin olisiko Denisekin tapettu tämän asian vuoksi, ettei kukaan kaipaile Taran hahmoa vähään aikaan, eli en tiedä millaisella aikataululla näyttelijä on valmis palaamaan sarjaan. En toki ole tätä tarkastanut mistään, oletan vain hänen olleen raskaana. :D

Spoilaa 7.kauden 2. jaksoa
Spoiler: näytä
Kosmik, et ole ainut hiukan pettynyt, manailinkin jo tuossa ylempänä asiaa. Tai ainakin sitä, kun olisin kaivannut muutakin! Ehkä seesteinen jakso olisi ollut ok jos tosiaan olisi ollut itselle vähän mieluisempia hahmoja mukana, vaikka ei toki Carol ja Morgan kamalia olekaan, mutta en tiedä miksi en oikein syty heistä.

Ja Fiorella, minuakin hiukan hämmästytti kun katoin jaksoa, että aika samanlaisen tekstin olit tosiaan saanut aikaan kun luin sen tuossa yksipäivä, vaikka en olekaan vieläkään ehtinyt kommentoimaan! (tuhma minä). Tuli sellainen lievä Déjà-vu. :D


Onneksi tuntuu, että nämä viikot menee tosi nopeasti, että kohta saadaan jo uusi jakso, jossa toivottavasti näytettäisiin vähän kokonaisemmin kaikkea!
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 21:01:45 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #30 : 02.11.2016 20:15:15 »
Spoilaa seiskakauden tokaa jaksoa.
Jesuskin kun nyt nostettiin esiin, niin eikös hänen hahmonsa ole sarjakuvassa homo? ;D Toivottavasti siitä tehdään homo myös tv-sarjaankin ja että se tulee jotakin kautta edes esille. ;) Saisivat parittaa Jesuksen ja Darylin toisilleen. X'D Ja Taraakin mäkin tahtoisin nähdä enemmän jatkossa. Se ei ole mullekaan kovin tuttu hahmo vielä ja olen vähän toivonutkin, että hänkin olisi enemmän esillä jatkossa. Ja eikös Denise ja Tara vähän lähentyneet ennen sitä Denisen kuolemaa? Mä jotenkin toivoin, että niiden välistä "romanssintynkää" olisi käsitelty sarjassa enemmän, mut sitten joku päätti tietysti päästää Denisen päiviltä. -__-
Nyyh, totta. En muistanut yhtään, tai en tiedä olenko edes sitä hahmoa sarjakuvan osalta niin tarkkaan katsonutkaan. Luultavasti ne siis seuraavat sarjista tässäkin, kun koko ajan mennään lähemmäs sitä tarinaa juonen kanssa. No, jos olisi pakko sietää moista tilannetta, että päätyisivätkin yksiin, niin ainakin tuossa olisi kaksi miestä joista tykkään, vaikka se nyt tietysti toisaalta on ehkä kaikista pahinta, jos kaksi suosikkia menee minulta "hukkaan".  ;) ;D Onneksi Paul/Jesuksen suuntautumista ei ole vielä ohjelmassa vahvistettu. Taidanpa kirjoittaa jotakin itse niin kauan kuin vielä kerkiän, ennen kuin tilaisuus on menetetty!   

Tara ja Denise lähentyivät minusta aika paljonkin, joskin se rakkaudentunnustus oli vähän vaillinainen, ellei suorastaan harhautus. Mutta minua harmitti tosissaan Denisen poistuminen sarjasta, kun sille olisi ollut paljon mielenkiintoisia vaiheita vielä edessäkin, ja juuri kun se alkoi muuttua rohkeammaksi ja siitä olisi ollutkin reippaampaan rooliin. Sääli. Liekö tosiaan Taran kohdalla sitten syynä näyttelijän oma elämänvaiheen muutos vai mikä, että joutui tuohon tapaan sivuun.

Spoilaa 7. kautta (trailereita, sneak peek videoita ym. sarjakuva-infoa ja omaa arvailua).
Mutta seiskakaudella Tara tulee selvästi suurempaan rooliin, ja trailerissakin se siellä seikkailee omiaan, pakenee ja piileskelee maastossa ja maastokuvioiduissa rakennelmissa, ja minua mietityttää, kun trailerissa näytettiin niitä hiekasta tulevia omituisen näköisiä zombeja, jotka käyttäytyvät epätavallisesti. Voisivatko ne sitten vaikka olla "whisperer" -porukkaa, joka on kai sarjiksessa myös joku oma joukkonsa, jotka pukeutuvat zombien nahkoihin (???!!!) maastoutuakseen niiden joukkoon turvallisesti. Tosi creepyä. Sarjakuvassa nämä hiipparit elelevät ilmeisesti elämäänsä zombien joukossa ja hämmentävät muita ihmisiä kuiskailemalla heille, kun kulkijathan eivät puhu. Ja eivätköhän ne taistelekin oman osansa verran, kun on tästä sarjasta kyse. Joku kuiskailija-typsy ystävystyy jossakin määrin Carlin kanssa sarjakuvassa, mutta toisaalta taas sarjiksen henkilöt ja tapahtumat poikkeavat aika paljonkin tv-sarjasta.

Lisäänpä vielä sellaisenkin jutun, kun joku oli kiinnittänyt tuossa ekassa jaksossa huomiota siihen, että yksi Neganin miehistä ottaa taustalla valokuvaa Glenn-raukan ruhjotusta päästä. Aiemmassa jaksossa kuutoskaudellahan Glenn huomaa seinälle kiinnitetyn kuvakollaasin Lucillen uhreista. Itsehän en tätäkään niin tarkkaan ymmärtänyt silloin tapahtumahetkellä, koska en silloin vielä osannut yhdistää tätä mihinkään ja kuvat näyttivät niin järkyttäviltä etten tahtonut katsoa tarkemmin mitä niissä oikein oli, mutta Glennin ilmeestä kyllä näki ettei siinä mitään kivaa katsottavaa ollut. Kun jossain vaiheessa luin jonkun kirjoittaneen tarkemmin mitä ne olivat, tajusin yhtälön ja se tavallaan viittasi minusta Glennin kohtaloon, kun hän ikäänkuin näki oman tulevaisuutensa siinä. :'( Se vaikutti ovelalta vihjeeltä, vaikkakin epäilin myös vale-vihjeitä. Mutta siis, ajatelkaapa, jos tuo Glennistä otettu kuva tosiaan laitetaan vaikka Darylin sellin seinälle tuottamaan syyllisyyttä, että näin tälle nyt kävi, kun sinulla kiehahti yli... Oikeastihan Negan oli päättänyt kenet tappaa, vaikka olevinaan arpoikin. En pidä Darylia oikeasti syyllisenä mihinkään, vaan Negan pelaa tällaisella ovelaa peliä ihmisten mielillä. 


Ja tuohon Kosmikin mainintaan (ja muillekin) on kyllä pakko sanoa, että meillä taitaa kaikilla olla yhtä kiero mieli, mitä Neganiin tulee?  ;D En edes ilkeä sanoa, mitä kaikkea siitä saisi aikaan hyvinkin vähällä vaivalla.

Spoilaa 7. kauden 3. jaksoa (sneak peek videoita ym. ja omaa arvailua).
Nyt kun katselin, mitä seuraavassa jaksossa olisi tarjolla, näyttäisi, että "The Cell" kertoo Darylista, mutta myös avaa edellisen Kingdom-jakson tavoin Neganin Savior-porukan tukikohtaa ja toimintaa, ja noudattelee kai paljolti jotain sarjakuvan jaksoa. Daryl on kuvissa vankisellin tapaisessa, vaaleaan haalariin puettuna ja Dwight on pöllinyt häneltä liivin ja moottoripyörän. :( Toisaalta siitä saa vähän sellaistakin fiilistä, ettei Dwight ole täysin uskollinen Neganille ja ehkä jopa yrittää auttaa Darylia jollakin tapaa. (Kenties myös se tyttöystäväkin puhuu juuri Darylille trailerin kohtauksessa, jossa vakuuttaa että kaikki on vielä pahempaa kuin voisi luulla?) Oletan että Daryl ei turhan helpolla alistu ja ottaa turpaan sen takia, ainakin kuvissa on sen näköinen, että nenä on ottanut osumaa... Ja näytetyssä pätkässä Negan sanoo "You don´t scare easy", mikä minusta viittaa siihen, että sen pitää vähän todistella miten pelottava onkaan. Yhdessä kohtauksessa Neganin lähestyessä Dwight työntää Darylin maahan, todennäköisesti että hän polvistuisi myös tuon pöljän edessä ja välttyisi enemmiltä selkkauksilta? Ja runttaa sen aitaa vasten, ehkä näyttääkseen että noin käy jos et alistu, käytä jo järkeä ja edes esitä Neganille? Tai sitten ei, ja se on muuten vaan ilkeä? Jännää. Joku Youtubessa arvioi että Darylille saatettaisiin antaa tässä osa sarjakuva-Carlin roolia kohdasta, jossa Negan näyttää sille paikkoja ja lesoilee esitellen valtaansa. Negan on polttanut Dwightin naaman jotenkin arville, ilmeisesti rangaistukseksi epäonnistumisesta, ja sarjakuvan ja videoklipin perusteella joku muukin saa ikävän käsittelyn naamaansa Neganilta rettelöinnistään, sopii vain toivoa, että Daryl pysyy yhtenä (söpönä) kappaleena tästäkin eteenpäin.

Ja ilmeisesti sarjakuvan perusteella voisi veikata, että Paul/Jesus olisi niiden sillalta tippuvien kulkijoiden takana, jotka Dwightin seiskakauden trailerissa yllättävät. Hänellähän pitäisi olla kaikenlaista taistelulajien osaamista, niin voi olla että kohta mies on kuuminta hottia kaikkien silmissä, kun on sekä söpö, sinisilmäinen että taistelutaitoinen? ;) Hyvä vain, jos saa lisää näkyvyyttä sarjassa.   
« Viimeksi muokattu: 02.11.2016 23:50:15 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #31 : 02.11.2016 21:40:28 »
Spoilaa seiskakautta!

Ei käryäkään, kuka on Jesus, vaikka olen katsonut noi osat. Ehkä mun pitäisi tutustua sarjakuvaan, mutta en taida, koska en ole koskaan ymmärtänyt sarjakuvien viehätystä. Musta ne on tylsiä ja varmaan tämäkin menisi multa pilalle. Meinasi tavallaan mennäkin, kun tajusin, että kyseessä on sarjakuva, mutta se selittääkin monta asiaa ja tietyn yliampuvuuden, jota välillä olen ihmetellyt. ;D

En myöskään hahmota kuka on Tara tai Denise ja tänään naureskelin muutamaan otteeseen, kun katsoin neloskauden alkua ja puhuttiin kovasti Sashasta, että kuka helkkari sekään on. ;D Ja tämä on suurin syy siihen, että mä en kirjoita tv-sarjoista fiktiota. Mä en hahmota kovin äkkiä edes hahmojen nimiä.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #32 : 02.11.2016 22:03:52 »
No tämä ei varmaan spoilaa niin kirjoitan tavallisesti, Karvalakkirakastaja. :)

Sasha on jo sieltä kakkos- vai kolmoskaudelta tuttu, muistat varmaan, kun olivat ne tummat sisarukset Sasha ja Tyreese, jotka tulivat vankilaan omin päin ikään kuin takaoven kautta ja lähtivät taas pois, päätyivät Kuvernöörin kaupunkiin ja palasivat sitten takaisin vankilan joukkoihin. Tara puolestaan on se Kuvernöörin uuden tyttöystävän poliisisisko, joka päätyi vankilantuho-hässäkän jälkeen Glennin kanssa muiden tuttujen joukkoon kun tajusi mikä se koko pölvästi Kuvernööri-"Brian" oli miehiään. Denise tulee sitten myöhemmin viitos-kuutoskaudella vastaan Alexandriassa ja Jesus myöskin. Ovat vain kaikki niin sivuhahmoja, että ei niihin itsekään paljon kiinnittänyt huomiota ennen kuin useamman katsomiskerran jälkeen, paitsi Sasha on yksi sivuhahmosuosikeistani. :)

Olettekos tällaista kuvaa nähneet? (Ei pelottava.) "Maggie ja Negan ovat Batmanin vanhemmat". ;D Minä en olisi tajunnut Maggien näyttelijäksi enkä välttämättä yhdistänyt miestäkään tuossa yhteydessä, mutta en ole kyllä varmaan mitään Batman-elokuviakaan katsonut. Veikkaan, että Maggie ei hirveästi Neganista mahtane puolisona perustaa. ;)

SPOILAA seiskakauden kolmatta jaksoa - ajatuksia lähinnä tosin, ei tietoa.

(Lainaan itseäni aamullisesta keskustelusta tännekin, koska minua alkoi naurattaa, kun luin tuon viestin uudelleen. ;) )

Sain aamun naurut instagramissa kun joku oli kirjoittanut että ensi jaksossa nähdään Daryl alasti! Joku kysyi että miksi ja miten, niin toinen vastasi, että "Negan vie kaikki Darylin vaatteet". ;) Joo näkyihän se siinä videoklipissä haalarissa ja Dwightilla oli Darylin liivi, mutten ollenkaan visioinut mielessäni tulevaksi tällaista kohtausta, että Negan pakottaa Darylin riisumaan edessään vankityrmässä.  ;D Joka fanitytön unelma, alaston Daryl (kaikki ovat odottaneet turhaan Daryl suihkussa -kohtaustakin jo vuosia!) ja eikö tuo saakelin Negan tuppautune siihenkin! ;)

Darylhan on ollut herkkähipiäinen arvistaan joten se tuskin on kovin ilolla vähissä vaatteissa. En muista onko sitä nähty ilman paitaa kuin kahdesti, silloin kun Merlen kanssa riehuessa sen paita repesi (ja valtaosa katsojista kiinnitti 100% huomionsa Reedusin omiin tatuointeihin eikä niihin Darylin arpiin, mikä kohtauksen tarkoituksena oli) ja silloin, kun se istui Alexandrian sairaalahuoneessa paikkailtavana muiden kanssa ja kamera kulki vain nopeasti ohi.

Oi että, huomenna nähdään Daryl. Ja minua jännittää kovasti, miten pahasti sille käy. Sekin on jo kurjaa, että se ylipäätään joutui toisista eroon musertavan syyllisyyden piinatessa, mutta eivätköhän ne jossakin vaiheessa vielä taas kohtaa. Kun vain Negan ei toteuttaisi uhkaustaan pilkkoa Darylista palasia muistutukseksi Rickille uskollisuuden vaatimuksesta...

Ylipäätään Darylilla on nyt rankka paikka olla, koska Glenn oli hänelle hyvä ystävä ja Reeduskin on kommentoinut että Daryl pitää itseään syypäänä ja tämän takia alistuu kurjempaan kohteluun ikään kuin kokien ansaitsevansa kaiken pahan.  :-\
"He does certain things that he can't go back from,” Norman continues. “He goes to a very, very dark, dark place. It's a combination of hatred. It's a combination of self-loathing.”

Nyyh. Voi pikku kulta raasu. Pistääköhän huominen jakso minut itkemään? Pahan kerran pelkään niin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2016 21:35:03 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #33 : 06.11.2016 22:21:06 »
Spoilaa mahdollisesti seiskakauden kolmosjaksoa.

Fiorella: Mitääh?! Negan vie Darylin vaatteet?! ;D Sillä äijällä on kyllä pokkaa. No mut joo, kuka nyt ei haluais nähdä Darylia alasti... ;D Toi tilanne kuulostaa kyllä vastenmieliseltä, mut musta on jotenkin kivaa, kun tekijät pistää ihanat hahmot kärsimään. Just sellaisesta meiningistä pidän, jotta ei elämä kävis turhan helpoksi ja vaivattomaksi. Lol, milloin elämä zombimaailmanlopussa olisi helppoa? XD Oon nyt niin innoissani odottamassa sitä kolmosjaksoa, jos siellä kerran nähdään angstinen ja nöyryytetty Daryl. Tosiaan se Glennin kuolema oli kyllä vain ja ainoastaan Neganin syy, mut kyllä ne Darylin itsesyytökset tavallaan ymmärtää. Kuka nyt ei sen asemassa syyllistäisi itseään. :/ Kiva hei Fiorella, kun seurailet vähän sitä sarjakuvaakin ja muutenkin spekulaatioita ja jaat niitä tänne. :D Itse olen niin saamaton kaiken tuollaisen suhteen, kun oma englannin kielen taito on niin surkea ja sitä aina turhautuu, jos yrittää lukea pitkät pätkät jotain englanninkielistä tekstiä, kun siihen pitää keskittyä ihan eri tavalla kuin suomenkieliseen tekstiin.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #34 : 07.11.2016 01:35:47 »
Spoilaa mahdollisesti seiskakauden kolmosjaksoa.

Lainaus
Fiorella: Mitääh?! Negan vie Darylin vaatteet?! ;D Sillä äijällä on kyllä pokkaa. No mut joo, kuka nyt ei haluais nähdä Darylia alasti... ;D Oon nyt niin innoissani odottamassa sitä kolmosjaksoa, jos siellä kerran nähdään angstinen ja nöyryytetty Daryl. Kiva hei Fiorella, kun seurailet vähän sitä sarjakuvaakin ja muutenkin spekulaatioita ja jaat niitä tänne. :D
Angstinen ja nöyryytetty Daryl pistää minut itkemään jo melkein ajatuksenakin. ;) Voi toista. Ei siis tosiaan ole varmaa tietoa mistään tuon alastomuuden suhteen, mutta olisihan tuossa otollinen tilaisuus tarjota faneille vähän iloa kurjuuden keskellä? Oli vain niin hullunkurinen tuo ajatuskin Neganista viemässä toiselta vaatteetkin päältä... Toivomme parasta ja pelkäämme pahinta siis.

Minusta on hauska seurata kaikkea spekulointia ja arvailua, etenkin tämän sarjan suhteen mutta yleensäkin. Ei ole pitkään aikaan ollut tilaisuutta tällaiseen, niin nautin nyt olostani koko rahan edestä. ;)

Varmaan katsoitte itsekin kakkosjakson jälkeisen Talking Deadin, mutta siinä oli minusta jotenkin veikeä se kohta, kun ohjelman juontaja Chris Hardwick kysyi Ezekielin näyttelijältä Khary Paytonilta, kertoisiko hän, miksi se Ezekiel sinne Carolin mökille meni koputtelemaan. Khary heitti ihan suorilta vastauksen, kuin se olisi täysin ilmiselvää (ja kieltämättä se kyllä sitä ilmeistä päätellen olikin ;) ) "He´s trying to get laid." Perusteli, että hei, jos mies tuo hedelmiä ja vaihtaa vielä puhtaan paidankin, niin onko siitä nyt epäilystäkään, mitkä ovat aikeet ;) Saati, kun moisessa tilanteessa ei vaihtopaitojakaan ole mitenkään ylettömästi. Itse ajattelin, että tottahan siinä miehellä heti käy mielessä, kun saadaan uutta verta kuningaskuntaan, että löytyisikö tuoretta kuningatarainesta. Voi Morgan parkaa, kun se juna taitaa nyt mennä ohi ennen kuin kerkisi kyytiin hyppäämään. Carol ei ollut kovinkaan vastahakoisen näköinen. ;)

Melissa McBride on useammassa haastattelussa aikojen saatossa puhunut siitä, miten Carol pitää yllä "naamiota", joka ikään kuin suojaa hahmon herkkää minuutta ja hän tekee sen mitä täytyy eikä näytä todellisia tunteitaan. Oli mielenkiintoista, että nyt hän taas viittasi siihen naamiojuttuun, kuinka Carol viimein tapaa jonkun toisen, joka tekee samoin, ja kuinka Ezekiel näki hänen esityksensä läpi ja myös antoi vastineeksi hänen nähdä "oman naamionsa taakse". Siinä mielessä ei ihmetyttäisi, vaikka Carol käyttäisi tilaisuutensa hyväkseen, tuskinpa hänellä mitään syviä tunteita oli Tobiniakaan kohtaan. Kiltti mies tarjosi hoivaa, turvaa ja seksiä, ja Daryliltahan ei irronnut kuin kahta edellistä... (Paitsi että en välttämättä sulkisi pois viimeistäkään, silloin Sophian katoamisen aikoihin olisi voinut vaikka jotain pientä lohtua ollakin - todennäköisemmin ei, mutta läheltä ainakin liippasi, eikö?) Voih, minä niin toivoisin että vielä tulisi jotain söpöä Carol/Daryl -juttua esille. *huokaus*


Pikku kuva kevennykseksi taas kerran. (Ei pelottava eikä spoilaa, kunhan tekee pilkkaa Kuvernööristä. ;D ) Minusta nämä ovat usein aika hauskoja, ja huomenna varmaan saadaan taas nyyhkiä, niin onpahan naurettukin jollekin välissä.


// Aamun tunnelmia, kun katselin ensi töikseni, mitä ovat jakson nähneet siitä tuumanneet. En siis ole itse vielä nähnyt kuin kuvia netissä.

SPOILAA oikeasti seiskakauden kolmosjaksoa. Lähinnä pohdiskelua mutta myös spoilaavia asioita mainittuna.

Oli pakko tutkailla, mitä on luvassa, että uskaltaa katsoa illan jaksoa. Moni on valittanut siitä, että rauhallinen tarinointitahti jatkuu ja kaivannut jo "oikeaa actionia". Tässä siis Kosmikille vinkkiä illan varalle, ettei odota liikoja. ;) Itse olen rehellisesti sanoen vain hyvilläni, jos on näin. En niin välitä siitä varsinaisesta actionista. Moni myös valitti siitä, että jaksossa oli liian paljon mainoksia, mutta uskon kyllä, että kaikki mainostajat maksavat mansikoita päästäkseen tuollaisen ohjelman mainospaikalle ja rahahan se maailmaa pyörittää. ;) Ei kai se varsinainen ohjelma sen lyhempi ole, vaikka mainoksia olisikin.

Jakso ilmeisesti velloo Dwightin elämässä enemmän kuin ketään jaksaisi kiinnostaa. (Varsinkin kun kaikki tahtovat tietää, mitä rakkaille päähenkilöille tapahtuu!) Kaikki inhoavat Negania mutta silti tykkäävät siitä, mutta Dwight joutaisi kuulemma kuolla pois, mitä nopsemmin sen parempi. ;) Se Dwightin vaimo -kohtaus tosiaan on kuvattu tässä Darylin yhteydessä myös. Ja ihan kuin arvasinkin, niin ilkeä Negan taatusti vei Dwightin naisen kostoksi ja poltti sen naaman. Mutta tämänhän me päättelimme jo ennestäänkin.

Daryl toden totta tulee kärsimään kidutusta niin henkisesti kuin fyysisestikin ja ne kusipäät oikeasti näyttävät sille sen Glennin valokuvan.  :'( Tiesin sen heti kun näin sen kuvanottamishavainnon, ja melkein itkettää itseänikin se ajatus. Ja vaikka Daryl itkeekin ( <3 ) niin eivät saa sitä murrettua. Hyvä niin, mutta ottaa kyllä turhaan turpiinsa tuolla menolla. Voi pientä.


/ Ja kehtaavat vielä kiusata pientä. <3 "Wait till I tell Carol." ;D (Hassu kuva, ei tässä vaiheessa suuremmin spoilaa.)
« Viimeksi muokattu: 07.11.2016 15:43:42 kirjoittanut niiina »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #35 : 07.11.2016 15:42:38 »
Spoilaa seiska kauden kolmatta jaksoa

Spoiler: näytä
Siis mulla alkaa oikeasti kohta ihan kiinnostus hiukan lopahtamaan, kun tämä rauhallinen tahti senkun jatkuu.. ja seurataan kokonainen jakso Dwightin elämää, joka ei sinänsä kyllä kiinnosta pätkääkään. :D

Daryl oli jakson ainoa valopilkku. Oli tosiaan hyvä nähdä mitä Neganin kanssa tapahtuu ja missä tilanteessa Daryl on, mutta ei hyvää päivää kun jarrutellaan kokoajan ja itse haluaisin tietää kerrallaan paljon enemmän asioita myös muualta kuin yhdestä paikasta. En kestä jos koko kausi madellaan näin. :( Oon kokoajan ollut sillä asenteella, että mahtavaa jos Daryl ei heti anna periksi ja onneksi jaksossa näin ei käynytkään. Se musiikki oli aivan kamala, mitä pakottivat Darylin kuuntelemaan ja voin kuvitella kuinka on hermot vielä entistä kireämmällä tommoista kuunnellessa kokoajan. Vaatteet oli ressukalta alussa tosiaan viety, mutta onneksi edes jotkut retkut sai päälleen. Musta oli myös hyvä, että Dwightin ex-vaimo jutteli Darylille välillä.

Dwight tarina on joo surkea ja tavallaan häntä ymmärtää ja tuntee sääliä tilanteesta, mutta itse hän valitsi takaisin tulemisen. Mielestäni tällä miehelle joka oli karannut ja hänet tapettiin (muutettiin zombiksi) oli todella hyvä pointti puhuessa Dwightille, että miksi ihmeessä he kuuntelee yhtä ääliötä ja antaa kaiken tälle kun heitä on paljon enemmän ja voisivat tehdä vastarintaa. Tätä en itsekään ymmärrä, jos joukosta löytyisi muu johtaja, jonka tapa johtaa ei olisi tämä, niin miksi he sietävät Negania oikeasti.. Kuitenkin ei yksi mies heitä pidä turvassa vaan kyllä he tekevät sen yhdessä jokainen. 

Tosiaan kohtaus missä Dwight heittää Darylille Glennin kuvan on aika karu. Hyvä kohtaus kuitenkin siinä, että näki kuinka Daryll voi todella pahoin asian vuoksi ja eiih.. säälitti toinen niin paljon ylipäätään jaksossa :<

Ei taas tule mitään järkevää, en tiedä kohta enää edes mitä sanoa. ÄKSÖNIÄ, kiitos. :D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 21:02:14 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #36 : 08.11.2016 00:03:27 »
Spoilaa seiskakauden kolmatta jaksoa!

Jes, jakso nähty nyt omin silmin, ja itse asiassa olen eri kannalla kuin moni, koska minusta rauhallinen jakso oli paljon kivempi kuin väkivaltainen jota tarvitsisi koko ajan pelätä. Ja toisaalta voin vain kuvitella, mitä actionia himoitsevat fanit ajattelevat jaksosta, jossa edes minun ei tarvinnut pistää käsiä silmille! ;D Riemuitsen Easy streetin tahdissa jammaillen siitä ilosta, ettei nähty niin paljon fyysistä väkivaltaa kuin olin odottanut. (Ja voi ei, kun minusta tuo oli vielä yllättävän veikeä kappale, ja pistin sen soimaan taustalle, vaikkakin se kävisi taatusti hermoille, jos sitä nonstoppina joutuisi kuuntelemaan.)

Ja voi Daryl. <3 <3 <3 Sydämet sallittakoon, kun olin ihan itku silmässä itsekin siinä kohti kun Darylia itketti. Kappalekin oli niin surullinen ja osui kohtauksen tunnelmaan hyvin. Kunpa se ei olisi katsonut sitä kuvaa. En tiedä milloin olisi ollut yhtä suuri tarve olla paikalla lohduttelemassa jotakin fiktiivistä henkilöä kuin tuossa. <3 Mitä tässä voi muuta sanoa, Fiorellan hoivavietin yliannostusmittarit huutavat punaisella tällä hetkellä. Toivottavasti näkisin edes hyvää unta ensi yönä. ;)

Jos tosiaan näimmekin viimein söpön naku-Darylin, niin olisi kieltämättä ollut kivempi nähdä se jossakin muussa yhteydessä. Pikku raasu, sillä oli kylmäkin. Minusta oli kieltämättä jotenkin huvittavaa, että edes Negan ei pistänyt miesparkaa suihkuun! Oikeasti?!

Olin ylpeä Darylista, joka piti pintansa kurjissakin olosuhteissa ja paineen alla ja oli oma itsensä. Mutta toivottavasti Negan on edelleen sillä linjalla, että uhmakkaasta miehestä ei kannata hakata ylpeyttä pois liian kovalla kädellä. Ylipäätään Lucillesta puhuessaan mies vaikutti ihan sekopäiseltä. Tässä on todellakin ainesta Negan/Lucille -ficceihin; Negan varmaan nukkuukin rakas Lucillensa kainalossaan ja pitää lasillista tuoretta verta yöpöydällä siltä varalta jos vaikka Lucillelle tulee yöllä jano.  ;D ::) Karvalakkirakastajan tavoin alan olla mieltä, että Rickin pitää kohdistaa tuleva hyökkäyksensä Lucilleen, että saa Neganin todella nujerrettua.  :D Minä toivon, että Lucille joutuu termiittien nakertamaksi, kun Negan ei huomaa.

Oli surullista tietysti kuulla Dwightin ja Sherryn tarina, mutta minua jäi kiinnostamaan eniten se, haluaako Negan pistää Sherryn paksuksi - Ja miksi? Saadakseen esitellä kiusallaan Dwightille, että tämän vaimo on nyt "essu pystyssä" (kuten meidän isä saattaisi asian ilmaista - en kestä tuota sanontaa... ;) ) Neganille hänen sijastaan? Vai haluaako hän jälkikasvua ihan vakavissaan turvatakseen tulevaisuutensa perillisen keinoin? Tämä alkoi ihan kiinnostaa. Tuli suorastaan Voldemort-fibat. ;)

Häiritseekö ketään muuta tuo Neganin tapa työntää naamansa kiinni sen kasvoihin, jolle puhuu? Daryl olisi voinut puraista sitä nenästä. ;)

Jos noilla Neganin porukoilla olisi yhtään järkeä, niin he liittoutuisivat kusipäistä isäntäänsä vastaan ja syöksisivät hänet vallasta. Ilmeisesti Neganin karisma ja puhetaito on sitä luokkaa, että ne uskovat, kun sanotaan että ei ole muita vaihtoehtoja. Tietysti olisi. Pölvästit. Mutta nyt ainakin selvisi, miksi ne kaikki sössöttivät jo silloin aiemmin että "he kaikki ovat Negan". Typerät hölmöt, Neganilla ei olisi mitään valtaa, elleivät ne antaisi sitä hänelle.

Ja LOL, Negan kyselemässä Dwightilta, onko kikkeli vielä kipeänä...  ;D



Spoilaa seiskakauden neljättä jaksoa! - Sneak peekin perusteella pohdintaa.

Ensi jaksossa siis päästään taas Alexandriaan ja Negan tekee pikku possu, pikku possu, päästä minut sisään -sisääntulonsa portille. Ja näkyy siluettina sitä verhoa vasten. Jos noillakin idiooteilla olisi mitään järkeä, olisivat voineet ampua Neganin sen huomaamatta portin läpi... Ja sitten sopia sovusta muiden kanssa.  ::)

Eli nyt sitten seuraavaksi on luvassa Neganin valloitusretki kun hän käy läpi mitä on Alexandrialla tarjota. Minua kiinnostaa, onko hän uskaltanut ottaa Darylin talutushihnassa mukaansa näytille vai jättänyt poloisen vielä koppiinsa värjöttelemään, jos ei ole vielä varma uskollisuudesta.

Mitäs veikkaatte, että tulevassa jaksossa voisi tapahtua? Minä epäilen, että vielä joku (luultavasti joku suht turha henkilöhahmo?) menettää henkensä lisä-esimerkkinä siitä, että Negania kannattaa totella ja polvistua kiltisti. Ja sitten Rick voi nössöillä siinä vähän jotain. Negan vie ruoat ja naiset. Minusta oli jotenkin jännä, että hän puhui Sherrysta vaimonaan, niin kuin kunniallinen mies kuunaan. En hetkeäkään usko, ettäkö Negan tyytyisi yhteen tässä suhteessa. Luulen, että se tahtoisi seuraavaksi liittää Maggien haaremiinsa ihan kiusallaankin, mutta Maggie ja Sashapa ovatkin muualla, lälläs lää.


Keskustelua! :D
« Viimeksi muokattu: 08.11.2016 15:05:12 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #37 : 08.11.2016 14:43:07 »
Spoilaa seiskakauden kolmatta jaksoa!

Kiitos Fiorella, kun kerroit tuon biisin nimen, että saan sitten luupilla soimaan. Siitä kun on tehty ainakin tuollainen tunnin versio, kai kohta kymmenenkin tunnin, että voi oikein eläytyä Darylin osaan. ;D Mä en kyllä ole vieläkään kaivannut toimintaa. Nyt on sarjassa menty enemmän siihen suuntaan mistä minä tykkään. Väkivalta on niin tylsää. Samoin mua ottaa päähän, jos samassa osassa esiintyy liian monta henkilöä, koska en pääse jutusta kärryille ja eläytyminen kärsii. Tämä on sopivaa hitaalle ihmiselle ja sellaiselle, joka tykkää enemmän kaikesta psykologisesta kuin siitä, että oikeasti tapahtuisi mitään. Mitä enemmän puhetta ja mitä vähemmän tekoja - se on mun mieleen.  ;D  Ja mun on tunnustettava, että mua Dwightin tarina kiinnostaa, vaikka muakin ärsyttää, ettei kukaan vastusta Negania.

Musta tuntuu yhä, että seuraan tätä sarjaa aika kevytmielisenä. ;D Dwight ja Daryl voisivat yhdistää voimansa. Hitto, kun ei ole tallentavaa niin en voi palauttaa mieliin kaikkia kohtauksia, mille hihittelin. ;D
« Viimeksi muokattu: 08.11.2016 14:46:38 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #38 : 08.11.2016 18:27:46 »
Spoilaa seiskakauden kolmatta jaksoa!

Spoiler: näytä
Mä en kyllä ole vieläkään kaivannut toimintaa. Nyt on sarjassa menty enemmän siihen suuntaan mistä minä tykkään. Väkivalta on niin tylsää. Samoin mua ottaa päähän, jos samassa osassa esiintyy liian monta henkilöä, koska en pääse jutusta kärryille ja eläytyminen kärsii. Tämä on sopivaa hitaalle ihmiselle ja sellaiselle, joka tykkää enemmän kaikesta psykologisesta kuin siitä, että oikeasti tapahtuisi mitään. Mitä enemmän puhetta ja mitä vähemmän tekoja - se on mun mieleen.  ;D  Ja mun on tunnustettava, että mua Dwightin tarina kiinnostaa, vaikka muakin ärsyttää, ettei kukaan vastusta Negania.

Spoilaa seiska kauden kolmatta jaksoa
En minäkään tarkoittanut toiminnalla, että kaipaisin väkivaltaa ja räiskintää vaan toimintaa sarjaan ylipäätään. Mulla tämä taitaa johtua siitä, että yleensä kun katson sarjoja en voi katsoa niitä tälleen, että joutuu aina viikon odottamaan uutta jaksoa vaan haluan tietää kaiken heti ja nyt! Nytkin jos katsoisin kauden putkeen, niin varmaan nämäkin jaksot tylsyydelläänkin olisi mukavaa katsottavaa kun aina näkisi kuitenkin, mitä tapahtuu seuraavaksi! Olen myös kunnon eläytyjä, että tunteet ja vellominen jossain jutussa on sinänsä multa tosi iso plussa, mutta en ymmärrä miksi en ainakaan ekalla katselukerralla sitä fiilistä tuosta kolmannesta jaksosta saanut. Daryl on kuitenkin lempparihahmoja, mutta tuntui ehkä silti, että enemmän keskityttiin Dwightin tarinaan ja mua alkoi tympiä katsoa hänen ilmeettömiä kasvojaan. Jotenkin näyttelijä ei miellytä sitten yhtään ja tuli tunne jakson aikana, että sä oot tyyppi itse ajanut itsesi tuohon tilanteeseen ja olet antanut kaiken tuon tapahtua! Olisitte emäntänne kanssa juossut kauas pois ja etsineet vaikka uuden yhteysön missä elää. Ei Neganin valtakaan kaikkialle yllä, kuitenkin iso maa kyseessä. Ja kerran se on noin läheinen herra Neganin kanssa, niin olisi heittänyt sille kuulan kalloon tai pyytänyt vaimoaan tappamaan Neganin tämän nukkuessa. :D Mulla oli kauheet visiot!

Oon tyytyväinen, että mennään seuraavassa jaksossa seuraamaan mitä Rickin porukalle kuuluu, haluan tosissaan tietää juurikin miten Maggie voi yms. Voi kun saisin karistettua tämän tunteen olalta, että me ollaan edelleen samassa tilanteessa kuin kauden ekoilla hetkillä. Kuhan ollaan vähän käyty kurkkimassa, mitä on tapahtunut hieman tapahtuneen jälkeen. Odotan jatkuvasti milloin tämä kaikki yhdistyy ja päästään asiaan!
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 21:04:15 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #39 : 08.11.2016 19:11:33 »
Spoilaa seiskakauden kolmatta jaksoa!

Ymmärsin luultavasti tuon toiminnan väärin siksi, että mun veli valittu mulle, että ei ole ollut toimintaa ja tarkoitti just väkivaltaa. Ja nyt kun mainitsit Rickin porukan niin ehkä toi pitkä tauko ei ole tuossa kovin hyvä, koska mulla ei enää ole kunnolla muistikuvaa siitä, mihin ne jäi. ;D Jos Dwightia ja sen vaimoa ajattelee, tuntuu kyllä vähän oudolta, ettei ne ole yhdistäneet voimiaan ja tappaneet Negania, mutta tuossa annetaan ymmärtää, että Negan todellakin mursi niiden vastarinnan. Siihen nähden mun mielestä sitten taas Neganilta typerää psykologisesti edes nostaa asiaa esiin Dwightin kuullen. Se nöyryyttää Dwightia. No tyypillinen pahis siinä mielessä ja varmaan saa tyypillisen pahiksen lopunkin. ;D Michonne sai tapettua Kuvernöörin, joten elättelen toiveita, että Maggie saa kostonsa. Tai Daryl.