Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220431 kertaa)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #500 : 26.06.2017 16:12:14 »
Raidit on hauska ominaisuus, tykkään kovasti! Samoin pidin tästä saliuudistuksestakin! Kävin Ähtärissä viikonloppuna ja siellä ei tunnu kauheasti ihmiset Pokemonia pelaavan, joten poksu pysyi vuorokauden salilla ja sain siitä sen 50 kolikkoa, mikä oli tosi kiva bonus! Saa nyt nähdä, miten nopea vaihtuvuus täällä kaupungissa on, mutta onneksi kolikoita nyt saa jo kymmenen minuutin välein, niin luulisi ainakin pari roposta irtoavan helposti ja kun salien määrääkin on kasvatettu saa helpommin jätettyä poksuja useammalle salille. Olen kyllä niin onnellinen tästä kolikkojen lisääntyneestä määrästä, nyt saa inkubaattoreitakin osteltua :3

Kosmik, minulle jäi vielä vähän hämäräksi, että miten nuo Premium-passit toimivat. Viikonloppuna kaverit päättivät ostaa sellaiset, kun jossain raidissa oli Muk tarjolla, mutta itse en siihen kolikoitani tuhlannut, koska mulla oli Muk jo ennestään. Toinen heistä luki jostain, että passilla pitäisi saada taisteltua "muutama" raidi, joten ajattelivat sen olevan rahanarvoista. Mutta sitten kuitenkin ensimmäisen raidin jälkeen heiltä katosivat passit tavaraluettelosta, joten pääteltiin niiden sittenkin olevan kertakäyttöisiä. En tosin ole varma, testasiko kumpikaan käyttää sitä uudestaan, että olisivatko he voineet taistella lisää, vaikka passia ei enää näkynyt. Mutta jäi tosiaan vielä itsellenikin hämäräksi paljonko näitä saa käyttää!

Nyt olen koko päivän kyttäillyt, että tulisiko joku kiva raidi, kun en viitsisi noihin huonompiin poksuihin, joita muutenkin on jo, tuhlata ilmaista passiani. Aamulla olisi ollut Snorlax ja omani on tosi huono, joten se olisi ollut kiva, mutta en heti herättyä jaksanut lähteä sen perään juoksemaan :D

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #501 : 26.06.2017 17:48:57 »
Kiirsu, kiva että säkin olet tykännyt Raideista. :D Mustakin ne on hauska lisä peliin ja tosiaan, kuten joku sanoikin, ainakin ne paremmat Raid-pomot houkuttelee porukkaa taistelemaan ja siitä hyötyy itsekin, vaikkei olekaan kavereita, joiden kanssa peliä pelailla. Onneks sen Tyranittaren luo ilmestyi kymmenkunta ihmistä, niin siinä sivussa hyödyin itse siitä lössistä, kun pääsin osaksi sitä 11 hengen porukkaa, jolla saatiin lopulta mokoma Tyranitar kukistettua. ^^ Meinasihan siinä epätoivo iskeä, kun ei sillä alun nelikolla onnistuttu muutamaan kertaan sitä voittamaan ja aika vaan kului, mut onneks lopulta tuli enemmän pelaajia paikalle. Kyllä siellä sai tovin seisoskellakin, mut oli kyllä sen arvoista, kun siitä sai uuden hahmon dexiin ja sain upittua siitä omastani sen yli 3000 CP hirmun. :') Mullakin se Raid-passi taisi hävitä mun tavaraluettelosta, mutta kun vaan menin uudelleen siihen taisteluun, niin aina se heitti sen premium-passin siihen, jolla pääsin sisälle. Ja tosiaan sen Tyranittaren saatuani kokeilin sitä premiumia vielä lähistöllä olevaan Muk-saliin ja pääsin sitäkin vastaan taistelemaan samalla passilla. :o Tiedä sitten, miten monta kertaa sitä pystyy käyttämään vai onko siinä sitten joku aikaraja, miten pitkään se yksi premium on voimassa. Pitääkin joskus kokeilla ostaa se passi uudelleen, jos tulee kohdalle joku neljän tähden kultamuna. Mullekin kelpaisi parempi Snorlax, kun se ainokainen luonnosta napattu on vain vähän yli 700 CP. :'D

Hmm, aikas jännä muuten, ettei esim. Ampharos ole raid-listalla. Siinä mielessä tein hyvän päätöksen kävelyttää sitä Flaaffya sen about 200 km, enkä kävelyttänyt ensin Larvitarta, kun nyt kuitenkin sain tän Raid-uudistuksen ansiosta vihdoinkin sen Tyranittaren itselleni. Hauska vain, että multa puuttuu Pupitar siitä välistä, mutta se tulee kun on tullakseen. Tuhlasin jo ahneena kaikki namit Tyranittaren power-uppaamiseen. :'D Toivotaan, että hautomossa olevasta kymppimunasta tulisi Larvitar, niin voisi sitten niillä nameilla kehittää sen Pupitarin.

Nyt on dexissä 224 eri hahmoa. Seuraavaksi otan kai Porygonin tai Scytherin kaveriksi, että saisi vihdoinkin niidenkin seuraavat muodot. :) Koskakohan legendaariset tulee peliin? Mitä luultavimmin ne tulee olemaan Raid-pomoja sitten. :D

Tosiaan alkujärkytyksen jälkeen olen kyllä tykännyt tuosta uudesta gymi-uudistuksesta. Onneks ei ole enää mitään kymppitason Blissey-saleja, sillä ne oli ihan kamalia. Ja mukavaa on sekin, että yhdelle salille mahtuu vain kuusi hahmoa kerrallaan, niin sellaiset saa hakattua yksinkin alas. :) Tää uudistus näyttää saaneen sen Valor-hakkerinkin lopettamaan pelleilyn, kun ei voi enää hallita kaikkia saleja niillä lukuisilla Blisseyllään. ::)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #502 : 27.06.2017 11:47:23 »
Mä oon osallistunut kolmeen raidiin toistaiseksi. Yksin olen piessyt Mukin (se oli salilla joku reilut 11 000 cp) ja Croconaw'n (reilut 5000 cp salilla) ja neljän hengen porukalla Jolteonin (yli 16 000 cp). Hyvin sujui kaikki, tosin Mukin kanssa aikaa jäi vain joku 20-30 sekkaa jäljelle. Sen kovempia en usko, että pystyy yksin pieksemään sen ajan takia. Näin myös yhden Tyranitar-raidin, mutta aikaa oli jäljellä joku 3 minaa enkä olis ikinä ehtinyt sinne, niin jätin väliin :D Haluun kyl joskus kokeilla niinkin kovan vastuksen pieksemistä, multa kun Tyranitar vielä puuttuu (Pupitar vasta saatu).

Oon erityisen iloinen siitä Croconaw'sta, koska sitä mulla ei vielä ollutkaan (olin saanut vain kaksi Totodilea :/), ja se on kaiken lisäks tyttö! (Niistä 1/8 on tyttöjä) Napattuna sen CP oli 888, eli ihan jees, ainakin mulle. IV:kin sillä on hyvä.

Mä en oo saanut raideista vielä lainkaan niitä esineitä, joilla saa iskuja muutettua :/ Mun sisko tosin sai kun oltiin yhdessä raidaamassa, joten kai niidenkin saaminen riippuu vain tuurista.

Kolikoitakin sain eilen 50, kun Vaporeonini oli yön yli salilla :3 Vielä kyllä säästelen noita kolikoita.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #503 : 27.06.2017 16:29:41 »
Mäkin voitin tänään raidista Croconawin, joka multa myös puuttui. :) Otin sen nyt sitten kaveriksi, jotta saisi sen Feraligatrin joskus. :) Nyt dexissä 225 hahmoa ja nähtynä 235, joista osa on niitä regional-hahmoja, joita ei ole mahdollista saada Suomessa.

Eikös Raid-hahmojen nappaamisesta saa myös niille nameja? Taisin saada Croconawille viisi tai kuusi karkkia, kun sain napattua sen voitettuani ensin sen raid-ottelussa. Voisi nyt niitä yrittää metsästellä, kun noi muut raidit ei ole mulle kovin hyödyllisiä, kun ne muut mulla jo on, mutta Croconawin vika muoto tosiaan puuttuu. :) Toki ne neljän tähden isot pomot myös kiinnostaa, vaikka mulla onkin jo ne kaikki. Ainakin niistä saa sitä kivaa sälää ja nameja power-uppaamiseen.

Se Tyranitar-taistelu oli kyllä eeppinen, kun meinasi usko ja toivo loppua sen tokan battlen jälkeen, mikä hävittiin. Oon kyllä niin iloinen, että päihitettiin se lopulta isommalla porukalla, koska sen CPt oli tosiaan yli 34 000, eikä neljä tyyppiä riittänyt sen päihittämiseen. Tiedä sitten, moniko sai lisäkseni napattua mokoman vielä itselleen, mut face-ryhmästä päätellen toi Tyranitar on hankala napata ja suurin osa on joutunut kokemaan sen karvaan kohtalon, että pallot loppuu ja mokoma lähtee karkuun. Olin ihan varma, että mulle käy just niin, että pallot loppuu ja se lähtee pakoon, mutta ihme kyllä jäi kiinni sen kultamarjan ja "excellent" -heiton combolla. :)

Mäkin olen muuten saanut vasta kaksi TM-itemiä. Eli siitä ekasta Vaporeon-raidista sain kaksi Charged TM -juttua, joista toisen käytin Dragoniteen ja opetin sille uuden spessuiskun. Pääsin eroon siitä kamalasta Hyper Beamista ja tilalle tuli Outrage. :) Opetin myös parhaalle Gyaradokselleni (IV 98%) uuden spessuiskun, kun sillä oli ennestään Crunch. ::) No, sillekin tuli Outrage, joten on se nyt ehkä himpun parempi kuin toi aikaisempi. Tyranittarelle tuli spessuiskuksi Fire Blast, ja ajattelin sillekin sitten opettaa uuden spessuiskun, jos saan lisää noita TM-juttuja jossain vaiheessa. Mutta joo, ovat käsittääkseni harvinaisempia itemejä nuo.

// Ai niin, sekin on muuten kivaa, että nykyään siinä gymi-taistelussa näkee, miten monta vastustajaa kukin hahmo on voittanut. Silmät vähän levis, kun huomasin mun parhaan Venusaurin voitot, joita taisi olla yli 400. :'D Olen kyllä niin paljon saleja hakkaillut yksin alas, ettei ihmekään, että osalle hahmoista on kertynyt isot voittomäärät. :') Pitääkin muuten vilaista vielä mun ekan Gyaradoksen voitot, koska sitä olen käyttänyt ihan surutta melkein kaikissa salitaisteluissa sen jälkeen, kun sen sain kehitettyä itselleni. :')
« Viimeksi muokattu: 27.06.2017 17:31:01 kirjoittanut Kosmik »

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #504 : 01.07.2017 00:28:56 »
Samalla raid-passilla voi yrittää samaa raidia uudelleen ihan kuinka monta kertaa tahansa (jos on hävinnyt). Premium-passeissa sama juttu, eli ei käy useampiin raideihin. Ilmaisia raid-passeja voi olla repussa vain yksi kerrallaan, joten niitä ei voi kerätä säästöön (paitsi sen yhden).

Minullakin on jo kaikki nuo mahdolliset raid-vastustajat, paitsi Croconaw. Vielä en ole Croconaw-raidiin törmännyt. Harmi tosiaan ettei Ampharos ole mahdollinen, minä taas kävelytin Larvitarta, Mareepin sijaan, sitten sainkin yhtäkkiä kolme 10 km munaa ja niistä kaikista Larvittaren, joten kävelytys oli turhaa (toki karkkia power-uppaamiseen). Ja nyt voisi vielä saada raidistakin. Tällä hetkellä kävelytyksessä Totodile, mutta pitäisikin ehkä vaihtaa Mareepiin, kun Croconaweja voi yrittää keräillä raidista... Blastoiseakaan en saanut kiinni. Ykkös- ja kakkostason raidit voittaa helposti yksinkin, kolmos- ja nelostasoon tarvitaan useampi. Blastoisea ei voitettu edes viidestään. Mutta isomman tason raideista saa paremmat palkinnot. Kannattaa noita raideja pelailla ihan noiden erikoisitemien takia, vaikka ne pokemonit jo olisikin.

Minusta uudistus on kiva, paljon helpompi vallata gymit. Rahaakin tulee enemmän kuin ennen.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #505 : 01.07.2017 21:09:01 »
Tuittu, kiitti kun tulit selventämään sitä raid-passiasiaa. ^^ Mä vähän mietinkin, voisiko ne toimia noin, että yhtä passia voi käyttää niin monta kertaa, kunnes saa sen raid-pomon voitettua. Se selittäisi, miksi sain käytettyä sinä päivänä niitä passeja kolmessa taistelussa.

Minäkin muuten pistin tuon merkille, ettei raid-passeja voi hamstrata itselleen varastoon, vaan varastossa voi olla kerrallaan yksi ilmainen raid-passi. Eli kannattaisi varmaan taistella raideja vastaan niin paljon kuin suinkin, kun niistä saa niitä erikoistavaroita.

Magikarp on varmaan valittu raidiksi siksi, että se on toistaiseksi pelin ainoa shiny (Gyaradoksen ohella). Eli Magikarp-raidit voisi siksi olla hyödyllisiä niille, jotka haluaa itselleen shinyn. Muakin kyllä kiinnostaisi toinen shiny-Gyarados ja raid-karpista voisi saada paremmilla IV:illä varustetun yksilön kuin tuo nykyinen Rockyni. ;)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #506 : 06.07.2017 23:47:17 »
Olin reissussa ja sain sieltä yllättäen napatuksi Totodilen ja tänään raidista peittosin ja pyydystin sen keskikokoisen krokon, nyt puuttuu enää iso siitä perheestä. :) Yhtään en ole noita nähnyt maastossa edelleenkään.

Sain myös vieraille paikkakunnille tupattua useammankin oman pokemonin gymeille. Iloitsin jo etukäteen kun pysyivät kaikki siellä pitkälle seuraavaan päivään, mutta sain silti vain yhteensä 50 pistettä. Olipa pettymys, kun olin laskeskellut, että pitäisi tulla enemmänkin. Oliko siinä sitten joku päiväkohtainen rajoitus kumminkin, jonka olin unohtanut...

En ole muuten kertaakaan osunut gymille niin että siinä olisi ollut ketään muuta taistelemassa. En ole siksi edes yrittänytkään yksinään niitä monikymmentuhantisia numeroltaan. Mutta tuon krokotiilin sain, kun se taisi olla vain joku 5000-numeroinen.

Lainaus
Minullakin on jo kaikki nuo mahdolliset raid-vastustajat, paitsi Croconaw.
Näkeekö jostain listan, mitkä eri pokemonit ovat siellä raideilla, vai voiko siellä olla mikä tahansa?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #507 : 07.07.2017 13:29:41 »
Sain myös vieraille paikkakunnille tupattua useammankin oman pokemonin gymeille. Iloitsin jo etukäteen kun pysyivät kaikki siellä pitkälle seuraavaan päivään, mutta sain silti vain yhteensä 50 pistettä. Olipa pettymys, kun olin laskeskellut, että pitäisi tulla enemmänkin. Oliko siinä sitten joku päiväkohtainen rajoitus kumminkin, jonka olin unohtanut...
Kyllä, vain 50 kolikkoa päivässä voi saada.

Näkeekö jostain listan, mitkä eri pokemonit ovat siellä raideilla, vai voiko siellä olla mikä tahansa?
Googlella löytyy ;) Vaikkapa tästä:
https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-boss-tier-list/


Sain nyt sen Croconawinkin raidista, en vielä kehittänyt kun ajattelin, että nappaan sen vielä jostain toisestakin raidista, ja kehitän sitten sen kumpi on parempi. Niin jää sitten yksi Croconawkin säästöön. Nyt vain sitten kävelyttelen Mareepia... Lippis-Pikachujakin sain tänään jo kolme  :D

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #508 : 08.07.2017 09:45:22 »
Minäkin oon pitkästä aikaa edes hieman aktivoitunut pelaamaan, kun kyttäilen noita raideja. Sinällään vaan harmi, että täällä niihin ei tunnu osallistuvan ihmisiä paljon yhtään, ja toistaiseksi mä olen hoitanut kaikki taistelut yksinäni. Kerran näin Tyranitarin raidissa ja menin paikalle, mutta sinne ei muita tullut, niin en yksin lähtenyt sitten edes yrittämään. :/

Tuo kolikkoasia aiheuttaa mulle edelleen hämmennystä. :D Jos oma pokemon on salilla pidempään kuin vuorokauden, saako siitä yli 50 kolikkoa, kun se lopulta heitetään salilta ulos, vai onko se rajoitus myös pokemonkohtainen?
Jos oon päivän aikana toistaiseksi tienannut esim. 10 kolikkoa, käyn heittämässä pokemonin salille vielä saman päivän aikana ja se pysyy siellä pitkälle toiseen päivään: palaako se mukanaan 50 kolikkoa vai enemmän? Koska mun järjen mukaan sen pitäisi tuoda mukanaan myös ne kolikot, jotka se "tienasi" vielä edellisen vuorokauden puolella (eli max. 40 kpl, jos 10 oli jo aiemmin tienattu), ja näiden lisäksi sitten vielä ne kolikot, jotka se on saanut vuorokauden vaihduttua (eli max. 50 kpl).
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #509 : 08.07.2017 10:07:37 »
Tuo kolikkoasia aiheuttaa mulle edelleen hämmennystä. :D Jos oma pokemon on salilla pidempään kuin vuorokauden, saako siitä yli 50 kolikkoa, kun se lopulta heitetään salilta ulos, vai onko se rajoitus myös pokemonkohtainen?
Jos oon päivän aikana toistaiseksi tienannut esim. 10 kolikkoa, käyn heittämässä pokemonin salille vielä saman päivän aikana ja se pysyy siellä pitkälle toiseen päivään: palaako se mukanaan 50 kolikkoa vai enemmän? Koska mun järjen mukaan sen pitäisi tuoda mukanaan myös ne kolikot, jotka se "tienasi" vielä edellisen vuorokauden puolella (eli max. 40 kpl, jos 10 oli jo aiemmin tienattu), ja näiden lisäksi sitten vielä ne kolikot, jotka se on saanut vuorokauden vaihduttua (eli max. 50 kpl).
Ei, kolikot saa silloin kun pokemon tulee, ja päivässä ei voi saada enempää kuin 50 kolikkoa, joten pokemon ei voi tuoda yli 50 kolikkoa kerrallaan.

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #510 : 08.07.2017 10:20:16 »
No pöh, onpas tylsää. :D

Pitääpä alkaa harkita, laitanko tuossa tapauksessa pokemoneja yhdelle hiljaiselle salille ollenkaan. Kerran minulla oli siellä pokemon kiinni yli kaksi viikkoa ennen kuin joku tuli sen häätämään pois, ja tuossa tilanteessa olisi kyllä tylsä sitten saada vain se 50 kolikkoa koko kahdesta viikosta.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #511 : 08.07.2017 18:12:56 »
Muistin että joku rajoitus siinä oli, mutta kuvittelin että saisi silti tietyn määrän / pokemon / päivä. Onhan se vähän hölmöä jos on monta pokemonia päiväkausia saleilla ja silti niistä ei saa kuin 50 kolikkoa yhteensä, elleivät tipu salilta eri päivinä... Olisi jotenkin järkevämpi jos vaikka joka vuorokaudesta tulisi joku määrä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #512 : 08.07.2017 18:51:19 »
Taas uusi päivitys, eikä Pokemon mahdu puhelimeen. >:(

Tuliko tässä päivityksessä jotain muutakin kun lakilliset Pikachut? Onhan ne hienoja, mutta kyllä mua tympii, että pitäisi uusi muistikortti ostaa pelin takia. Näitä päivityksiä on oikeasti paljon ja enpä tiedä onko jokaisesta nyt mainittavaa hyötyä ollut...


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #513 : 08.07.2017 21:21:04 »
Taas uusi päivitys, eikä Pokemon mahdu puhelimeen. >:(

Tuliko tässä päivityksessä jotain muutakin kun lakilliset Pikachut? Onhan ne hienoja, mutta kyllä mua tympii, että pitäisi uusi muistikortti ostaa pelin takia. Näitä päivityksiä on oikeasti paljon ja enpä tiedä onko jokaisesta nyt mainittavaa hyötyä ollut...
Minkäkokoinen muisti puhelimessasi on?
Päivitysten hyödyt ei aina ole sellaisia, jotka heti silmällä näkisi, yleensä niissä on bugikorjauksia ja saattaa olla myös tulevia ominaisuuksia, jotka ei vielä ole käytössä.



No pöh, onpas tylsää. :D

Pitääpä alkaa harkita, laitanko tuossa tapauksessa pokemoneja yhdelle hiljaiselle salille ollenkaan. Kerran minulla oli siellä pokemon kiinni yli kaksi viikkoa ennen kuin joku tuli sen häätämään pois, ja tuossa tilanteessa olisi kyllä tylsä sitten saada vain se 50 kolikkoa koko kahdesta viikosta.
Muistin että joku rajoitus siinä oli, mutta kuvittelin että saisi silti tietyn määrän / pokemon / päivä. Onhan se vähän hölmöä jos on monta pokemonia päiväkausia saleilla ja silti niistä ei saa kuin 50 kolikkoa yhteensä, elleivät tipu salilta eri päivinä... Olisi jotenkin järkevämpi jos vaikka joka vuorokaudesta tulisi joku määrä.
Pitää vain laittaa pokemoneja mahdollisimman monelle salille, että saisi aina sen 50 kolikkoa päivässä. Eihän siitä varsinaisesti mitään haittaa ole, jos pokemon on pitkäänkin salilla, oikeastaan hyötyä kuitenkin, kun saa sen gymin badgeeen pisteitä ja siihen mitaliin, montako tuntia on puolustanut gymejä.


Täällä lähellä oli tänään Tyranitar-raid, ja odotettiin koko tunti jos tulisi jotain pelaajia, mutta eipä tullut :(

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #514 : 09.07.2017 17:43:40 »
Taas uusi päivitys, eikä Pokemon mahdu puhelimeen. >:(

Samoin kävi... Mulla ei edes auta muistikortin hankinta, koska kortilla kyllä olisi tilaa, mutta itse puhelimesta on loppumassa muisti, ja sitä näköjään tarvitsee päivitysten lataamiseen jotenkin. Ärh. Toisaalta myös pokemonin poistamisen jälkeen muisti vilkuttaa täyttyvää, joten kai mun puhelin on sitten liian vanhentunut >:(

Mutta on kyllä työmatkat tylsistyneet, kun ei voi enää pogoilla :D
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #515 : 09.07.2017 18:30:55 »
Taas uusi päivitys, eikä Pokemon mahdu puhelimeen. >:(

Samoin kävi... Mulla ei edes auta muistikortin hankinta, koska kortilla kyllä olisi tilaa, mutta itse puhelimesta on loppumassa muisti, ja sitä näköjään tarvitsee päivitysten lataamiseen jotenkin. Ärh. Toisaalta myös pokemonin poistamisen jälkeen muisti vilkuttaa täyttyvää, joten kai mun puhelin on sitten liian vanhentunut >:(

Mutta on kyllä työmatkat tylsistyneet, kun ei voi enää pogoilla :D

Minä sain Pokemonin ladattua uudestaan, kun poistin sen ensin. Ja puhelimen muisti valittaa siis aina täyttä. Tai 85% käytetty, siirrä SD-kortillle, mut mitään se ei saa siirrettyä. Ei sillä, se onkin niin täynnä. Mut ilmeisesti kai auttaa poistaminen ja uudelleen lataus, kun peli kai tallentaa jotain "tiedostoja" tms. En tajunnu ku mulle annettiin ohjeet. :D

Sain kuitenkin ladattua, enkä usko että auttoi parin PDF-tiedoston ja kuvan poistaminen niin paljoa. Mut nyt on lakkipikatsu ja Candyjä näyttäisi olevan tarpeeksi Raitchuun. Taidan kyllä säästellä vielä ennen kuin evolvaan mitään.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #516 : 10.07.2017 19:34:09 »
Päivittäminen vie sen takia enemmän tilaa kuin poistaminen ja uudelleen lataaminen, että päivitettäessä puhelin lataa ne uudet jutut ennen kuin poistaa vanhat. Koska muuten jos päivittäminen ei onnistuisikaan, peliä ei pystyisi enää pelaamaan.

Minulla ei kyllä ole tilan kanssa ollut ongelmaa, kuvia ja sovelluksia on vaikka kuinka paljon sellaisia, mitkä voisi ihan hyvin poistaa, mutta ei ole ollut tarvetta. En tiedä onko minulla sitten jotenkin isompi muisti vai mistä on kyse... Lapsilla on kyllä koko ajan muistit täynnä, kun ne latailee kaikki vastaantulevat pelit ja ottaa kuvia ja videoita vähän kaikesta.

Munissa on ilmeisesti taas tapahtunut muutoksia. Lähinnä ilmeisesti paljon sellaisia lajeja, jotka ei aiemmin ollut munissa, on nyt lisätty muniin. Suurimmaksi osaksi taitaa olla vain huono juttu, koska nuo yleiset lajit oli käsittääkseni ihan tarkoituksella poissa munista. Tosin en tiedä voisiko olla niin, että vastapainoksi joitain ykkösgenin turhuuksia olisi poistettu munista? Silloin tässä voisi ollakin jotain järkeä, muuten en kyllä tajua. Tosin eipä munien kuorimisessa juuri ole intoa enää muutenkaan, kun en tarvitse sieltä mitään (paitsi Mareepeja, mutta yleensä ei edes ole 10 km munia haudottavaksi).

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #517 : 10.07.2017 21:22:14 »
Minäkin huomasin, että munia on taas muuteltu. Tänään tuli Pineco (se kävyn näköinen pokemon) viiden kilsan munasta. Aikaisemmin sen sai kymppimunista. Ihan hyvä, että se pudotettiin vitosiin, sillä monet on valittaneet ainakin face-ryhmässä, että noita on tullut tolkuton määrä kymppimunista. Toivottavasti Gligar ja Sudowoodo olis kokeneet saman kohtalon, sillä niitä olen saanut ihan riesaksi asti kympeistä. ::)

Onkohan mulla jotenkin huono tuuri, kun en ole vieläkään saanut Tyrogueta munasta. :/ Se ja Hitmontop puuttuu vielä ja samoin Miltank. Nyt kaverina on tosiaan se Croconaw. Sen jälkeen pitäisi kävelyttää Scytheriä ja Porygonia, jotta saisi niidenkin seuraavat muodot, mutta en ota nyt kesällä kauheasti paineita noista puuttuvista hahmoista, koska vapaa-aika on muutenkin kortilla ja olen lähinnä pelaillut työpaikalla sen rannekkeen kanssa. Syksymmällä sitten voi pelata ahkerammin.

Olen muuten menossa Rodokselle syyskuun alussa ja ehdin jo innostua, josko voisin bongata Corsolan sieltä, mutta kartan mukaan sitä ei voi tavata Euroopassa. ::) Jotenkin muistin, että se olisi saattanut esiintyä eteläisessä Euroopassa, mutta kartan mukaan sen esiintymisalue alkaa vähän Rodoksen alapuolelta. Ärsyttävää! :'D

Niin joo, nyt voi muuten tän lippis-Pikachu-eventin ajan saada munasta Pichun, jolla on lippis päässä. :D Se olis kyllä niin söpö... :3

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #518 : 11.07.2017 00:59:02 »
Lainaus
Lapsilla on kyllä koko ajan muistit täynnä, kun ne latailee kaikki vastaantulevat pelit ja ottaa kuvia ja videoita vähän kaikesta.
Sepä se, kun kuvia ei ole joka asiasta eikä videoita taida olla yhtään. Sovelluksista löytyy IRCCloud, Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp, Pinterest ja tietysti Pokemon. Ja mitä olen muistia katsellut niin näiden ei kai (Pokemonia ja muistaakseni Facebookia) lukuunottamatta olla järin suuria.

Puhelimena Sony Xperoa M4 Aqua. Puhelin on kaikinpuolin mainio, mutta voiko tässä oikeasti olla näin onneton muista vai onko mulla "nykyaikaan" suhteutettuna muka paljon sovelluksia? :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #519 : 11.07.2017 17:51:35 »
Odo, vilkaisin sun puhelimen ominaisuuksia netistä ja onhan siinä aika vähänlaisesti muistia (2 Gt Ram-muistia) ja tallennustilaa (8 Gt tai 16 Gt). Joten siihen nähden saattaapi olla, että sulla on puhelimessa yksinkertaisesti liian vähän tilaa noin monelle sovellukselle. Äidillä on ollut samaa ongelmaa oman puhelimensa kanssa, ettei pysty pogoon lataamaan aina päivityksiä ja on siksi joutunut muita sovelluksia poistamaan, että saa sen päivitettyä.

Mä hankin viime vuonna uuden puhelimen ihan vain sen takia, että pääsen pelaamaan Pogoa, koska edellinen puhelin oli niin vanha, ettei siihen edes saanut koko pogoa ladattua. :'D Hankin OnePlus 3 -luurin ja se on kyllä ollut tosi hyvä ja hyvin on jaksanut pyörittää tota peliäkin, eikä tallennustilakaan lopu ihan heti kesken (RAM-muistia 6 Gt ja tallennustilaa 64 Gt). Nyt himoitsen jo OnePlus 5 -luuria ja jos sen hankin, niin ajattelin tuon vanhan antaa äidille, koska hänen puhelimensa on aika pienellä muistilla varustettu.

Nyt mulla on pitkästä aikaa pari kymppimunaa, joista yksi on hautomossa. Tulispa sieltä nyt se Miltank tai joku muu kiva. Viimeisimmistä kympeistä taisi molemmista tulla Aerodactyl, joten sitä en ainakaan enää halua (en myöskään sitä pahuksen Gligaria tai Sudowoodoa). :'D Larvitar, Mareep, Dratini tai Chansey voisi olla kivoja, niin voisi power uppailla sitten Tyranitarta, Ampharosta, Dragoniteä tai Blisseytä. :')