Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220357 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #520 : 12.07.2017 12:19:17 »
Gligar ja Sudowoodo on nykyään vitosissa myös :3 Sen sijaan Porygon on heivattu kymppeihin vitosista. Yksi kokonaan uusikin on kymppeihin pantu: Chinchou. Enkä herranjestas sentään tiedä, miksi. (Se on meidän uusi Gligar varmaan tai jotain)

Kakkosgenen startteritkin on nykyään vitosissa, mikä on ihan kiva :3 Mutta kuulemma Natu ja Wooper on TAAS munissa, vaikka just  äskettäinhän ne sieltä poistettiin -.-
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #521 : 14.07.2017 17:35:17 »
Tänään olikin onnistunut pokemon-päivä. :) Vaivalla kerätyt myyrän candyt tulivat viimein täyteen ja sain sen kehitettyä kolmeksi myyräksi. :) Ja lisäksi olin ensimmäistä kertaa raidilla niin että siellä oli muitakin, ja sain siitä Snorlaxin, joka minulta puuttui sekin. Jee. Nyt laitoin buddyksi vihreän hyönteisen, siihen on muutamaa candya vaille lähellä, että saan sen muutettua punaiseksi. :) Ei ole taas aikoihin tullut mitään uutta pokemonia, niin ihan mukavaa vaihtelua. Meinaa jo alkaa kyllästyttämään. Ja sain myös salikolikoista viimein kasaan kylliksi että sain lisää pokemon-tilaa. Alkoikin olla jo tiukkaa.

Minulla on myös ollut ongelmaa tuosta puhelimen tilan loppumisesta. Jos ei kohta enää kikkailu auta, niin pitää sitten vain poistaa koko peli. Mielellään kyllä vielä jatkaisin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #522 : 15.07.2017 20:34:03 »
Vau Fiorella, onnea Snorlaxista! :D Mäkin sain tällä viikolla kymppimunasta Snorlaxin ja olen siitä tosi iloinen, sillä ennen sitä mulla oli vain yksi luonnosta napattu, jonka CPt on alle tonnin. ::) Nyt on sitten yksi käyttökelpoinen yksilö salien valtaukseen. :D

Toisesta kymppimunasta tuli sitten Larvitar ja sain viimeinkin sen Pupitarin itselleni. Nyt on kaikki Tyranittaren kolme muotoa, jei! :) Sain tänään kahden kilsan munasta Pichun, jolla on lippis päässä ja se on aivan tajuttoman söpö. X3 Just eilen mietin, etten nyt paljoa ota stressiä siitä lippis-Pichusta ja jos sellainen jää saamatta niin sit jää, ja kas kummaa, tänään sitten tietty tupsahti munasta sellainen. :') Feraligatr-projekti tuntuu loputtoman pitkältä, sillä Totodile-karkkeja on kasassa vasta se viisikymmentä. Paljon on käveltävää vielä, mutta enköhän senkin saa sitten aikanaan. Hyvin on nyt kesällä ollut kaikenlaisia spesiaalieventtejä ja lisää on ilmeisesti tulossa. Harmi vaan, kun olen töissä kiinni, niin en paljoa pääse vapaa-ajalla pelaamaan...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #523 : 15.07.2017 20:59:28 »
Minullakin on ollut ihan kivoja Pokemon-päiviä! Vaikka peli ei ensin mahtunut, niin kannatti se vielä jotenkin saada. Olen osallistunut nyt yhteensä neljään raidiin. Pikkusisarusten kanssa voitettiin se 2. genin startterin vesityypin 2. muoto (voiko vaikeammin selittää) mikä crokonaw tms. onkaan. Yksin olen voittanut pari Magikarppia ja sitten sain semmoisen otuksen, jolla on lehtiä kaulassa. Ja sen cyndaquilin paremman muodon (se 2. muoto). Oletteko muuten huomanneet, että jos voitatte raidin saatte uuden passin, jos käytte salilla pyöräyttämässä stoppia? Itse huomasin ja aika hyvä juttu! En tiedä saako sitä silloin, jos raidia ei voita.

Olen myös nappailut pokemoneja jonkun verran, eikä enää niin tuhottaman pitkä matka ole sinne 25 leveliin. :) Uusia en ole oikeastaan saanut, mutta lakki-Pikatsu on kuitenkin nyt itsellä!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #524 : 16.07.2017 13:47:51 »
Uuden raid-passin saa, jos ei sinä päivänä sitä ole vielä saanut (eli jos päivän ekan raidin on pelannut edellisen päivän passilla).

Mulla ei oo tapahtunut pelin suhteen mitään ihmeellisiä saavutuksia. Kolikoita oon keräillyt, ja olishan mulla viimein karkit Dragoniten hankkimiseen (kun sain Dratinin munasta), mutta mulla on Dragonair buddyna 4,7/5 km, joten haluan kyllä sen kolmesataa metriä vielä tuohon mittariin saada, jotta saan sen karkin (kun melkein viisi kilsaa tyhjän takia tuntuis tyhmältä - noi mittarit kun on aina nollaantunut mulla kun oon buddyn kehittänyt :<).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kaapo

  • Vieras
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #525 : 16.07.2017 14:10:42 »
Aktivoiduin taas Pokemonin kanssa kun sain uuden puhelimen johon se taas mahtuu ja näköjään helmikuun jälkeinen tauko on ollut aika päivitysrikas... Mie en tajua yhtään mitään enää :'D yritin selvittää tuota raid-hommaa ja totesin että jaaha juu ei en tajua. Plus asun niin pikkukylällä, että lähin sali joka ilmottelee raideista koko ajan on parin kilometrin päässä vaaran päällä aka en kamalasti jaksa sinne lähteä raahautumaan jonkun asian takia jota en edes tajua. :----D

Oon lvl 19, piakkoin 20, oon tosi laiska pelaaja ja suurin pokemon on tuhatjotain cp Jolteon. Ei minulta löydy mitään siistiä tai isoa pokemonia vielä, innostuin toisesta dittostanikin niin paljon että naurattaa. Tykkään konseptista, mutta kun asun tuhannen korvessa ja lähimmille stopeille on lähemmäs pari kilsaa ja suurin osa pokemoneista on vain niitä kaikkein yleisempiä koko ajan niin ei kauheasti jaksa innostaa aina välillä. Mutta jospa tämän uuden puhelimen kanssa kehtaisi ees aukoa munia aina välillä ja kun lenkkireitti menee kylän kaikkien stoppien kautta niin ehkäpä taas. :')

Mutta valtasin ensimmäisen salini toissapäivänä! Oon koko kylän toinen keltainen ja kaikki salit on punaisina koko ajan, niin en ole edes harkinnut aikaisemmin. Mutta käytännössä voitin sen salin itselleni pelkällä Jolteonilla ja jätin sinne Elektabuzzin, joka kyllä sitten potkittiin sieltä pois. Sain mitalin siittä, että se pysyi siellä 10 tuntia ja sain 50 kolikkoa?? :-----D oon niin hämmentynyt näistä hommista, mutta ei se mitään.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #526 : 21.07.2017 12:20:48 »
Mitkä noista nyt ovat niitä legendaarisia pokemoneja? Koska nyt ne sitten ovat tulossa. :) Tuli emaililla taas tiedote. :) Olipa mitä oli, luultavasti ovat sellaisia, joita monelta puuttuu, joten varmasti odotettu uutinen.

Minä saavutin viimein tason 30 ja sain kolme munanhautojaa. Vaan missä ovat nyt ne kymppimunat? Ei noita raaskisi pieniin tuhlata... ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #527 : 21.07.2017 21:59:02 »
Legendaariset pokemonit puuttuu kaikilta, koska niitä ei ole vielä voinut saada :D Huomenna on Chicagossa tapahtuma, jossa tulee ensimmäinen legendaarinen raid, jos muualla maailmassa kerätään tarpeeksi pokemoneja tiettyihin aikoihin. Eli huomenna Suomen aikaa 19-19.30, 21-21.30 ja 23-23.30 meidän kaikkien pitää kerätä mahdollisimman monta pokemonia (ihan sama mitä pokemoneja). Jos ne siellä voittaa sen raidin, niitä alkaa tulla muuallekin.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #528 : 22.07.2017 11:35:17 »
Ovela konsti saada kaikki pelaamaan  ;) Kieroja ovat.  ;D Tänään siis pokemonien maraton illalla?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #529 : 22.07.2017 16:53:12 »
Mä en oikein tajua tätå juttua. En itse pysty tänään pelaamaan, joten entäs nyt?

Miten ne legendaariset siis käytännössä tulee? Raideina? Onko se sidoksissa päivään ja pitää olla porukkaa vai häh? :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #530 : 23.07.2017 09:37:29 »
Helvata, heräsin justiinsa ja tässä mun kodin lähettyvillä on näköjään Lugia-raid vielä vähän yli minuutin. -__- Joo, enpä ehdi paikan päälle noin lyhyessä ajassa. Kyllä nyt ketuttaa... Tuleekohan noi legendaariset nyt pysyvästi peliin, vai onko tää niiden esiintyminen nyt sitten joku spesiaalieventti vain? Lugian CPt muuten raidissa yli 42 000, joten aika kova vastus. :o

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #531 : 23.07.2017 10:05:14 »
Kosmik tuohon siis ilmeisesti tarvitsee ison porukan? Mua ärsyttää vähän, että legendaariset tulee näin. Tai siis varmaan porukkaa on nyt raideilla mutta tämän pahimman hulinan mentyä ohi on varmasti tosi vaikeaa löytää enää porukkaa, kun innokkaimmat on jo miitannut keskenään parhaat raidit. Vaikka legendaariset jäis raideihin niin pelaajien into tulee hiipumaan ja jos ei oo ite ennättänyt saada niin jää ilman.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #532 : 23.07.2017 10:24:03 »
Odo, tarvitsee todellakin ison porukan noiden legendaaristen päihittämiseen. Ilmeisesti raideihin on legendaarisista tulleet vain Articuno ja Lugia. Mystic ilmeisesti keräsi eniten pokemoneja ton Chicago-eventin aikana, joten siksi saatiin Articuno. Ainakin paikallisessa face-ryhmässä ihmiset on nyt mainostaneet näitä paikallisia legendaarisia raideja, kun siellä paikan päällä ei ole ollut tarpeeksi porukkaa. Kyllä harmittaa, jos itse lähtee legendaarisen raidin perään ja paikalla ei olekaan tarpeeksi ihmisiä sen voittamiseen. :/ Ilmeisesti noi tulevat eventit vois avata lisää legendaarisia peliin, joten ehkä legendaarisiin liittyvä innostus ei ole ihan heti hiipumassa, kun sitä mielenkiintoa pidetään yllä just tällä, että niitä ripotellaan peliin muutama kerrallaan.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #533 : 23.07.2017 12:15:22 »
Kattelinkin just Jyväskylän ja Kuopion faboryhmiä. Ilmeisesti Lugia ja Articuno raideille on kiinnostuneita, mutta varoitusaika on tosiaan about tunnin mitä porukka lähtee niitä hakkaamaan, eikä siihen ihan niin vain kerkiä.

Enkä ainakaan noista ryhmistä saanut käsitystä, että porukkaa riittäisi. Toisessa oli tainnut kuusi tyyppiä ilmeatyä Lugiaa vastaan, joten tiedä sitten ovatko voineet voittaa.

En oikein tiedä, miten tätä olisi toisinkaan voinut toteuttaa, mutta tuntuu aika vaikealle keritä mukaan ja niin kuin sanoit, et harmittaa jos sit porukkaa ei ilmestykään. Isoissa kaupungeissa varmaan ihan hyvä systeemi, mutta keskikokoisilla hankalampi ja pienillä luultavasti mahdoton.

Olen ihan kuitti Suomimiitistä, kun en nukkunut koko yönä, mutta mietin jos silti lähtisin tsekkaamaan Jyväskylän kirkkopuiston että onko siellä raidia tai pelaajia. En ole Jyväskylässä ennen pelannut (no olen yhden yön kämpällä kerinnyt tosin nukkuakin vasta), joten saa nähdä. Kuopiossa olen paria raidia kokeillut, mut ta en kertaakaan vieraalla porukalla, että joko yksin tai sisarusten kanssa. Jotenkin kehtuuttaa lähteä pelaamaan tietyllä ajalla, kun pitää raidin olla päällä ja seurata, että porukkaa on. Puhun aina yhteisöllisyyden puolesta, mut Pokemon oli kiva, kun sitä saattoi pelailla yksinkin haluamaansa aikaan. Nyt jos haluat hyvät poket, pitäs kytistää tilanteita.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #534 : 23.07.2017 13:33:40 »
Jee, sain napattua aamulla Lugian! Noihin tosiaan tarvitsee ison porukan - meitä oli 16 ja jotain vajaa puoli minuuttia jäi aikaa. Noi on myös todella vaikea saada kiinni - itsellä meni kaikki pallot, ja mun lisäksi vaan kaksi taisi saada sen kiinni. Nyt ollaan äitin kanssa kytiksessä, että tulisiko tähän lähelle toinenn raidi vielä päivän aikana. Articuno olisi ollut kirjastolla, mutta siellä ei ollut ketään niin siirryimme sinne Lugia -raidiin.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #535 : 23.07.2017 13:41:07 »
Ohoh, ai ne legendaariset tulivatkin sitten heti esiin?! Pitää ladata puhelin ja tutkia onko niitä täälläkin.

Eilen kannoin vielä iltalenkillä korteni kekoon tuossa pokemonien keräyksessä itsekin. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #536 : 23.07.2017 13:55:09 »
Mäkin kävin Atricuno-raidissa. Ensin piti odotella yli puoli tuntia, että tulis tarpeeksi porukkaa paikalle ja sit kahdenkymmenen hengen porukalla saatiin se aika nopeasti hakattua. Mut en onnistunut sitten nappaamaan mokomaa. Tosta sakista taisi vain kaksi saada sen kiinni, joten ovat jokseenkin vaikeita napata. Articunon CPt oli vain vähän yli 1600, joten varmaan tarttis just sitä rare candya, jos haluaisi noita power uppailla enemmänkin. :'P Ei kyllä kauheesti innosta tää homma, kun joutuu niin pitkään odottelemaan porukkaa paikalle. Useamman Articuno- ja Lugia -raidin olen tänään jo bongannut, mutta sinne yhteen vaan jaksoin mennä.

Osaako kukaan sanoa, jääkö nuo nyt pysyvästi peliin, vai onko noi vaan tyyliin muutaman päivän ajan saatavilla pelissä?

Karma91, onnea Lugiasta. :D Se on noista kahdesta legendaarisesta se, jonka haluaisin enemmän. Minkämoiset CPt Lugialla muuten on, kun sitä pääsee nappaamaan? Kuvittelisin, että enemmän kuin Articunolla, kun Lugiat on lähes poikkeuksetta raidina sen yli 42 000 CP.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #537 : 23.07.2017 16:50:44 »
Kosmik, mun Lugian CP on 1995, eli siinä kahden tonnin molemmin puolin huitelee (Eri raidiin osallistunut kaveri sai 2005cp Lugian). En osaa sanoa, että kuinka pysyviä noi raidit on. Moltres ja Zapdos on ainakin muista legendaarisista kai tulossa mukaan raideihin ihan lähiaikoina. Luulen että jos pysyvät, niin ainakin niistä tulee jatkossa rarempia.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #538 : 23.07.2017 18:48:56 »
Toivottavasti jäisivät peliin pysyvämmin nuo legendaariset. :) Ja kiitti Lugian CP-infosta, Karma91. :) Jotenkin olisin kuvitellut, että sillä voisi olla tuotakin paremmat CPt mut on toi parisen tonniakin jo hyvä ja kannattaa varmaan just rare-candyja noihin säästää. Paitsi nythän niitä kannattaa varmaan pitää buddyna, kun kävelykilsat on aika minimissä per nami. ;)

Noh, tulihan tuohon mun läheiselle gymille nyt Articuno raidiin, mut kun menin paikan päälle, niin siellä ei ollut ketään. -__- Jäin odottelemaan ja joku jätkä tuli pyörällä siihen ja aatteli, ettei kannata jäädä odottelemaan, kun porukkaa ei välttämättä tule tarpeeksi paikalle. Hänellä oli jo kaksi Articunoa. :'D Kyllä pännii tällainen, ettei noita legendaarisia voi saada voitettua yksinään ilman muiden apua. Ärsyttää raahautua tuonne paikan päälle vaan toteamaan, että on ainoa siellä...

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #539 : 23.07.2017 20:48:07 »
Kyllähän se legendaaristen idea kuitenkin on, että niitä ei ihan noin vain saa, joten onhan se toki tarkoituksella melko vaikeaa. Tänään oli kyllä ihan helppo saada porukat kasaan, kaikissa mahdollisissa facebook-, whatsapp- ja telegram-ryhmissä huudeltiin osallistujia koko ajan. Keskustassa ei tarvinnut edes mitään someryhmiä siihen, siellä tuli ihan automaattisesti raideille paljon porukkaa. Tietysti ihmisten innostus hieman laantuu, kun kaikki on saaneet ne napattua, siksi halusinkin napata ne heti tänään. Sain kaksi Lugiaa ja kaksi Articunoa. Yksi Lugia jäi nappaamatta, kun pallot loppui kesken. Perheenjäsenillä ei ollut yhtä hyvää onnea kiinnijäämisten kanssa. Kyllä ne legendaariset raidit silti varmaan ihmisiä kiinnostaa jatkossakin, vähintään yksi raidi päivässä kun kannattaa joka tapauksessa pelata, ja legendaarisista saa parhaat palkinnot. Luultavasti kuitenkin muuttuvat harvinaisemmiksi? Koska jos näin yleisinä jatkuvat, niin ei kovin helposti saa porukkaa kasaan, kun ihmiset hajaantuu, eikä jaksa lähteä kauemmas raidin perässä.

Legendaarisia ei kyllä kannata buddyna pitää, kun niille täytyy kävellä niin paljon. Mieluummin heittää ne kaikki rare candyt sitten niille.

Lugiat on lähes poikkeuksetta raidina sen yli 42 000 CP.
Saman lajin raid-bosseilla on aina sama CP, joten Lugiat on poikkeuksetta 42 753 CP  ;)