Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220384 kertaa)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #280 : 09.01.2017 20:39:21 »
Salitappeluista tuli mieleen! Tykkään käydä heittämässä yhden tietyn lenkin, jolla varrella on neljä salia melko lähekkäin. Valtaan ne salit kerralla ja otan kolikot. Nyt on useemmalla kerralla käynyt niin, että eri tiimissä oleva pariskunta (ne on aina ne samat :D) kiertää sen saman lenkin noin vartin mua jäljessä, jolloin menetän ne aiemmin valtaamat salit ennen kuin ehdin saada niistä kolikoita. Välillä ollaan tultu toisiamme vastaan ja sitten vallattu päittäin toistemme aiemmin valtaamat salit. Aivan älyttömän turhauttavaa! :D
Voi ei, minulle on käynyt kerran samoin. Luulin että ne kolikot saa pitää joka tapauksessa, kunhan vain on saanut pokemonin sijoitettua salille. Olin todella pettynyt kun tulin kotiin ja huomasin, että kaikki oli syrjäytetty!

Lisäänpä pikku kysymyksen. Miten maailmassa on edes mahdollista saada kaikkia sellaisia pokemoneja kehittymään, joihin tarvitaan sen sata candya? Tai edes muutamaa? Useimpiin candyn keräämiseen menee vielä 3-5km ja noita on tosi paljon. Olen vaivan kanssa saanut useita välivaiheita kehitettyä, ja edelleen minulta puuttuu monta ensimmäistäkin muotoa, kun ei kaikkia vain villinä tule vastaan eikä munistakaan. Onko tuohon joku niksi?

Pyöräilemällä sentään saa helpommin kuin ihan kävellen noita kilometrejä kertymään, mutta ei parhaalla tahdollakaan siinä määrin, että noista kolmansista muodoista olisi toivoakaan. Ja useimpia niistä ei tule villinä vastaan missään. Ihan vain uteliaisuuttani mietin tätä. Kun ihan jo yhteenkin sadan candyn pokemoniin menee kuitenkin aika pitkään. Jos ajatellaan, että olisi vaivan kanssa saanut kehitettyä keskimmäisen muodon, niin candyt ovat taas nollassa tai tuurilla on vaikka 15 tai 20 saanut jo kerrytettyä, niin kyllä sataan on vielä hurjasti matkaa! Esim. 80x5km on aikamoinen kävely...  ::) Ja sitten kun noita sadan candyn versioita riittää toistakymmentä ellei enemmänkin... En tiedä, miten ihmeessä ihmiset ovat pystyneet saamaan täyttä kokoelmaa aikaan parhaalla tahdollaankaan.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2017 20:46:15 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #281 : 11.01.2017 21:39:10 »
Lisäänpä pikku kysymyksen. Miten maailmassa on edes mahdollista saada kaikkia sellaisia pokemoneja kehittymään, joihin tarvitaan sen sata candya? Tai edes muutamaa? Useimpiin candyn keräämiseen menee vielä 3-5km ja noita on tosi paljon. Olen vaivan kanssa saanut useita välivaiheita kehitettyä, ja edelleen minulta puuttuu monta ensimmäistäkin muotoa, kun ei kaikkia vain villinä tule vastaan eikä munistakaan. Onko tuohon joku niksi?

Pyöräilemällä sentään saa helpommin kuin ihan kävellen noita kilometrejä kertymään, mutta ei parhaalla tahdollakaan siinä määrin, että noista kolmansista muodoista olisi toivoakaan. Ja useimpia niistä ei tule villinä vastaan missään. Ihan vain uteliaisuuttani mietin tätä. Kun ihan jo yhteenkin sadan candyn pokemoniin menee kuitenkin aika pitkään. Jos ajatellaan, että olisi vaivan kanssa saanut kehitettyä keskimmäisen muodon, niin candyt ovat taas nollassa tai tuurilla on vaikka 15 tai 20 saanut jo kerrytettyä, niin kyllä sataan on vielä hurjasti matkaa! Esim. 80x5km on aikamoinen kävely...  ::) Ja sitten kun noita sadan candyn versioita riittää toistakymmentä ellei enemmänkin... En tiedä, miten ihmeessä ihmiset ovat pystyneet saamaan täyttä kokoelmaa aikaan parhaalla tahdollaankaan.
No yksinkertaisesti keräämällä pokemoneja. Minä olen nyt saanut kehitettyä kaikki nuo sata karkkia vaativat muodot lukuun ottamatta Dragonitea, jonka löysin villinä (sen kehittäminen olisi toden totta toivotonta, kun en ole saanut kehitettyä edes Dragonairia vieläkään), ja olen pelannut tätä heinäkuusta asti päivittäin. Nidoranit, Oddishit, Bellsproutit, Gastlyt, Poliwagit, Machopit ja Squirtlet on niin yleisiä, että olen saanut kehitettyä ne ihan vain pokemoneja keräilemällä. Bulbasauria, Charmanderia ja Geodudea olen pitänyt buddynä. Kyllähän siinä aikaa menee, että ne saa kehitettyä, mutta hiljalleen ne karkit sieltä kertyy. Olen kävellyt tämän pelin kanssa yli 800 kilometriä, eikä se nyt kovin paljon ole, n. 5 km päivässä. Eli ei, ei ole mitään niksiä, vaan peliä pitää oikeasti pelata. Ei siihen tarvitse välttämättä ylimääräistä aikaa käyttää, vaan pitää peliä aina päällä kun kulkee ulkona.

Ja vielä vinkiksi, että ei ole mitään järkeä kehittää sitä kakkosmuotoa heti kun saa siihen vaadittavat karkit kasaan. Niiden seuraavan 100 karkin keräämisessä menee niin kauan, että siinä ajassa ehtii nousta vaikka kuinka monta leveliä ja saada vaikka kuinka paljon parempia pokemoneja, jotka voi sitten kehittää. Sitten kun on sen 100 karkkia kerännyt, niin vain harmittaisi kehittää se huono kakkosmuoto, jonka on ajat sitten kehittänyt, eli joutuu sitten keräämään vielä 25 karkkia lisää saadakseen mahdollisimman hyvän kolmosmuodon.

// Ainiin Abra unohtui listasta. Se olikin siitä erityinen, että löysin sen kaikki muodot villinä. Sitten kehitin kyllä myös toisen Alakazamin, vaikka eipä olisi kannattanut. Sillä luonnosta löytämälläni on parempi CP :D En edes tarvitse kahta niitä.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2017 23:10:02 kirjoittanut Tuittu »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #282 : 11.01.2017 22:00:04 »
Vau, Tuittu! :D Hatunnosto sinulle. :)

Lainaus
Ja vielä vinkiksi, että ei ole mitään järkeä kehittää sitä kakkosmuotoa heti kun saa siihen vaadittavat karkit kasaan. Niiden seuraavan 100 karkin keräämisessä menee niin kauan, että siinä ajassa ehtii nousta vaikka kuinka monta leveliä ja saada vaikka kuinka paljon parempia pokemoneja, jotka voi sitten kehittää. Sitten kun on sen 100 karkkia kerännyt, niin vain harmittaisi kehittää se huono kakkosmuoto, jonka on ajat sitten kehittänyt, eli joutuu sitten keräämään vielä 25 karkkia lisää saadakseen mahdollisimman hyvän kolmosmuodon.
Näitä tällaisia kun olisi tiennyt ajatella silloin alussa. ;)

Täällä ei ole kyllä kaikkia pokemoneja tai sitten ei vain ole tullut vastaan. Useita yleisiä tietysti olen saanut keräämälläkin, mutta on vielä tosi monta, joista puuttuu se ensimmäinenkin eikä ole edes missään nähnyt. Se kerta, kun sai useamman candyn kävellessä syksyllä tuli käytettyä tehokkaasti ja silloin sain useita noita vaikeampia kokoon kävellen, mutta nyt kun taas on tavallista, kyllä se kertyminen on tosi hidasta. Minulla on nyt pokedexissä 110 erilaista pokemonia (joka on enemmän kuin olisin alkuun uskonut saavani!) ja nähtynä 132 erilaista. Ja noitako pitäisi olla 250! Siinä on aika monta vielä, joita en ole ikinä nähnytkään.

Muistan että olen nähnyt jossakin kohti peliä merkinnän, montako kilometriä on kävellyt yhteensä, mutta en löydä sitä enää. Olisi mielenkiintoista tietää. Kyllä siinä aika paljon kilometrejäkin on jo kertynyt.

Olen nyt levelillä 24 ja odotan innolla seuraavaa, kun siitä saa taas uuden munanhautojan. :)
« Viimeksi muokattu: 11.01.2017 22:02:58 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #283 : 11.01.2017 22:26:09 »
Tällä hetkellä ei ole löydettävissä 250 pokemonia, koska tokasta sukupolvesta on löydettävissä vain vauvat. Ja ekasta sukupolvesta ei voi löytää legendaarisia (eikä Mew'tä). Niiden numeropaikat on kuitenkin Dexissä näkyvissä. (Kaiken kaikkiaan löydettävien poksujen määrä on tällä hetkellä jotain 150 luokkaa - en jaksa laskea tarkkaa määrää :D)

Käveltyjen kilometrien määrän näkee profiilista yhden badgen alta (nimi tais olla Jogger - kuvassa kenkä). Samalla sieltä näkee myös esim. nappaamien pokemonien määrän ja muita tietoja.

Mulla on ikuisuusprojekti nyt menossa, tai siltä ainakin tuntuu, kun yritän saada Machokesta Machampia. Se on mulla buddyna, ja karkkeja on about 25 tällä hetkellä. Villejä yksilöitä löytyy tosi huonosti, melkein ihme, että sain yhdestä priima-Machopista kehitettyä edes Machokea. Itse en tässä kohtaa vetänyt tolla "kerää ensin 125 karkkia ennen kuin kehität" -periaatteella, koska A) halusin Machoken dexiin ku se on yks mun lemppareista ekassa genessä, B) tolla mun Machopilla oli sen verran hyvä arvio ja CP, että en edes tarvi "parempaa" kehityksen pohjalle ja C) oon melkein tasolla 27, että ei noiden villien pokemonien CP:t jne. hirveästi enää tässä vaiheessa muutu (ja tasoilla eteneminen alkaa olla jo hidasta).

Yleisesti ottaen oon pitänyt noiden 100 karkkia vaativien poksujen kehittämistä ihan kohtalaisena haasteena (ei mikään mahdottomuus siis). Suurinta osaa mulla on vain yksi, mutta esim. Nidoqueeneja ja Poliwratheja olen saanut kehitettyä parikin. Ja joidenkin kohdalla olen niin tyytyväinen yhdenkin saamiseen, etten enemmästä välitä (esim. Alakazam, josta tuli kehitettynä niin hyvä että oon käyttänyt Abra-karkit lähinnä sen uppailuun :D).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #284 : 12.01.2017 14:36:14 »
Larjus, tsemppiä tuon Machamp-projektin kanssa! Mäkin pitkään himoitsin sitä ja hiljalleen vaan Machopeja keräämällä sain tarpeeksi karkkeja sen kehittämiseen. Nyt olen ottanut asiakseni power upata tietyt pokemonit maksimiinsa ja nyt odotan, että pääsen 27 levelille, jotta saisin taas power upattua Machampia ja kumppaneita lisää.

Multa puuttuu enää yksi sadan karkin pokemon ja se on Golem. Mulla on jo sille yli sata karkkia, mutta aion kehittää uuden Gravelerin, koska nykyinen yli tonnin Graveler ei ole kuulemma hyvä taisteluissa, joten pitää vielä joitakin kerätä ennen kuin pystyn sen kehittämään parhaimmasta Geodudestani. Onneksi Geodude on kilsan kaveri, niin projekti ei ole ihan tuhoon tuomittu. Sen sijaan multa puuttuu aika monta sellaista 50 karkin pokemonia, kuten nyt vaikka Exeggutor, Doduon vika muoto ja Muk. Niin ja sitten on tietysti Omastar ja Kabutops, jotka onkin sitten 5 km kävelykavereita, joten niitä en kai tule saamaan ihan hetkeen, koska yhden yhtä Kabutoakaan ei ole vielä. :'D Olen yhden villin Dragoniten napannut, joten ei ole kauheasti hinkua kehittää uutta sellaista, vaikka toi mun ainoa onkin ihan paska, mut onpahan kuitenkin Pokedexissä ja jos joskus saisi munista kauheasti Dratineja, niin sitten voisi yrittää kehittää paremman Dragoniten.

Sain viimeinkin kehitettyä sen Charizardin itselleni ja siitä tulikin yllättävän hyvä. Sillä nousi CP:t paljon isommalla haarukalla kuin Ivysaurista Venusauriksi. Kehitin 1122 CP Ivysaurista Venusaurin, josta tuli yli 1800 CP ja kehitin alle 1100 Charmeleonista Charizardin, josta tuli myöskin yli 1800 CP Charizard. Kehitin tietysti Charizardin huippuunsa ja sen CP on nyt tasan 2000. Venusaurin CP:t jäi alle kahteen tonniin, kun sen kehitin huippuunsa, mut sille tuli spessuiskuksi Solar Beam. Charizardin iskut taas oli aika pettymys, koska lol Dragon Claw spessuiskuna. :'D Mun parhaimmat on tällä hetkellä Rhydon ja Gyarados, ja molemmat on vieläpä "simply amazes me" -matskua ja Rhydonilla spessuiskuna Earthquake, eikä Gyaradoksen Dragon Pulsekaan ole ihan huono. Machampilla Bullet Punch ja Stone Edge, joista kumpikaan ei ole varsinaisesti tappelupokemonin isku, mikä mua välillä on huvittanutkin. :'D Arcaninellakin on Fire Blast spessuiskuna, mikä on ihan hyvä. Mua vaan ärsyttää, kun gymeillä on niin paljon vesipokemoneja, etten ole muistaakseni ikinä päässyt edes valtaamaan gymejä Arcaninella. Mä en ikinä laita Vaporeoneja gymeille, koska mua ärsyttää, kun niitä on joka gymillä. Olkoonkin vaikka kuinka hyviä, mutta mieluummin jätän gymeille just vaikka Gyaradosta, Arcaninea, Rhydonia tai Machampia. Venusauria ja Charizardiakin pitää nyt ruveta käyttämään gymeillä, kun sain ne nyt vihdoinkin itselleni. :)

Toi uusi transfer-juttu on muuten aiheuttanut ihan hirveitä sydämentykytyksiä mulle, koska se on jo useamman kerran valinnut itsestään Arcaninen transferrattavaksi, toistuvasti. Pichunkin se kerran valitsi itsestään, kun olin listannut pokemonit favourittien mukaan ja vauvat on mulla ainoat favouritet, joten ne oli tuossa ensimmäisenä tyrkyllä. En tiedä, onko puhelin sitten seonnut kylmästä, mutta yleensä uudelleenkäynnistys on auttanut tuohon ongelmaan.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #285 : 12.01.2017 15:37:14 »
Kantsii kaikki sellaiset, jotka haluaa ehdottomasti pitää itsellään, laittaa suosikeiksi, koska niitä ei voi siirtää proffalle niin kauan kuin niillä on se tähtimerkki :D Itse teen niin + merkkaan sillä tavalla, mitkä pokemonit pitäis kehittää.

Itse tarvisin Charmander-karkkeja aika lailla, koska mun Charizardin CP on vähän päälle tonnin :'D Mutta sillä on ihan kivat iskut (Ember ja Fire Blast) + Candela ylistää sitä, joten pakko mun oli se kehittää, vaikka Charmeleonina sillä oli CP vain jossain 600 tienoilla. Venusauria mulla ei ole vielä, mutta odottamassa on Ivysaur, jonka CP on 1111. Löysin sen Bulbasaurina villinä, ja pakko oli kehittää kun taso sillä on melkein täynnä (eli ei vaadi paljoa power uppia) ja Candela ylisti sitäkin. Toivon, että se sais Venusaurina sitten Solar Beamin, joka sillä on nyt Ivysaurina... Jotain tosta Ivysaurista oon jo selittänytkin XD Ku se on niin kiva.

Onnistuin tänään myös saamaan dexiin uuden poksun. Onnistuin lopultakin nappaamaan Pinsirin. Jostain syystä niitä ei koskaan ennen tässä pelatessa ollut tullut vastaan :D Toi löytämäni ei ole mikään hyvä yksilö (CP jossain 900 tienoilla, mutta Candelan arvion mukaan ei kovin hyvä + sillä on Fury Cutter :'D), mutta ihan sama, dexiin täytettä *-*
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #286 : 12.01.2017 18:59:41 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Kantsii kaikki sellaiset, jotka haluaa ehdottomasti pitää itsellään, laittaa suosikeiksi, koska niitä ei voi siirtää proffalle niin kauan kuin niillä on se tähtimerkki :D Itse teen niin + merkkaan sillä tavalla, mitkä pokemonit pitäis kehittää.
En tiennytkään tuota. Kiitos neuvosta! :) Nyt ruksitin suosikeiksi tärkeimmät top 12 pokemonia, joita en missään nimessä halua menettää. Yleensä listaan pokemonit CP:n mukaan ja juuri sen takia se transfer-juttu onkin ottanut Arcaninen silmätikukseen, koska se on mun kuudenneksi paras pokemon ja varmaan asettuu näytöllä sellaiseen kohtaan, jonka päälle sormi voi unohtua huomaamatta liian pitkäksi aikaa, mikä aktivoi sen transfer-jutun päälle. Ja hei, toivotaan, että sun Venusaurille tulis Solar Beam. :D Mäkin kehitin Venusaurin yli 700 CP Bulbasaurista, josta kehittyi ensin 1123 CP Ivysaur, josta sain tosiaan yli 1800 CP Venusaurin. Ei tarvinnut tosiaan montaa kertaa power upata,  kun sain sen huippuunsa, vähän jäi harmittamaan, kun se jäi vain hieman alle 2000 CP:n, mut seuraavalla levelillä sitten kehitän sitä lisää. :) Multa muuten puuttuu vielä tuo Pinsir. Olen nähnyt sen listassa monesti, mutta olen aina ollut jossain bussissa, niin en ole päässyt sitä etsimään. :')

Se on muuten ärsyttävää, kun olen vahingossa onnistunut laittamaan päälle useamman lucky eggin ja incensen. Se on tapahtunut aina silloin kun olen pihalla selannut niitä itemejä kosketusnäyttöhanskat kädessä ja jotenkin kun se selaaminen on niin kömpelöä niillä hanskoilla, niin olen sitten vahingossa aktivoinut incenset ja lucky eggit. Sitten olen hirveällä paniikilla kehittänyt kaikki mahdolliset kehitettävissä olevat pokemonit, ettei tupla XP:t menisi hukkaan. Ne incenset on muuten aika onnettomia, kun ne antaa vaan jotain perus Pidgeytä, Rattataa sun muuta. Kerrankin koko puoli tuntisen paras saalis oli yksi Eevee. -__-

Ja hei, saako Eeveetä nykyään muuten vain 5 km munista vai saako niitä vielä 10 km munista? Mä meinaan muistan, kun sain mun ekoista 10 km munista pari kertaa Eeveen, mut tuossa jokunen viikko takaperin sain Eeveen 5 km munasta.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #287 : 12.01.2017 19:12:44 »
Minullakin on suosikkina oikeastaan kaikki, joilla on parhaat numerot, etten vahingossa kehitä niitä.

Ja Eevee on yleensä tullut 10km munasta minullekin, nyt aloin miettiä onkohan joskus tullut muustakin?

Hyvä kuulla, että jollekin muullekin tulee siitä incensestä vain tylsiä pokemoneja. Mietin joskus olenko vain valinnut paikat huonosti kun ei tule mitään hyviä...

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #288 : 12.01.2017 19:46:14 »
Eevee tuli aiemmin 10 kilsan munista, mutta se on siirretty 5 kilsan muniin (samoihin aikoihin kun Pidgeyt ja Rattatat poistettiin munista).

En mäkään muista saaneeni incensestä mitään kivaa. Perus"roskia" lähinnä. Kerrankin erikoisin saalis oli Poliwag :'D Että jee. (Ei Poliwageissa kyllä mitään, koska Poliwrath on ihana ja haluan niitä lisää + kehittää tota yhtä edellistä.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #289 : 13.01.2017 12:20:09 »
Minä olen saanut incensestä ihan kivoja poksuja, kun incensen on käyttänyt alueella, jossa ei ole luonnollisia spawnipaikkoja. Joskus joku sanoi, että lähimpään spawnipaikkaan pitäisi olla enemmän kuin kilometri niin peli joutuu "luomaan tyhjästä" spawnaamansa pokemonit, jolloin on mahdollista saada jotain rarempiakin tapauksi kuin peruskauraa. Nykyään incencestä ei ole minulle oikeastaan mitään hyötyä, koska multa puuttuu enää kuusi ykkösgenen pokemonia (Kabutops, Dragonite, Omastar, Digletto, Aerodactyl ja Chansey) ja incensessä olen nähnyt vain Diglettia.

Sain viimein Mukin kehitettyä, ja nyt siirryin kävelyttämään Dragonairia. Kylläpä ottaa koville kävellä aina se 5km ennen karkin saamista - karkkeja puuttuu vielä joku 37 tms., joten matkaa on vielä varsin paljon lähellä! Pelkkää Grimeriakin sain kävelyttää marraskuun lopusta lähtien - pitäisi vissiin lisätä lenkkeilyä! Viime yönä näin untakin, että lähelleni spawnasi kaksi Omanytea yhtä aikaa. :D Tuntuu että näen varsin usein sellaisia pieniä PoGo-unipätkiä, joissa just saan jotain pokemoneja, joita sillä hetkellä kovasti kaipaisin. Ilmeisesti jokapäiväinen pelaaminen vaikuttaa alitajuntaankin!

Jos muuten satutte vahingossa klikkaamaan Items-valikossa incensejä tai niitä xp-munia, ne saa pois käytöstä painamalla sitä raksia, mikä ilmestyy ruudun alareunaan, kun incence/lucky egg tulee heilumaan siihen keskelle ruutua. Eli siinä vaiheessa voi joko painaa rastia ("En haluakaan käyttää tätä.") tai painaa itse incenceä/lucky eggiä ("Joo, haluan käyttää tämän."). Siltä varalta, ettei joku tätä tiennyt. Itsekin nimittäin olen joskus klikannut incensejä "päälle" ja sitten onneksi tajunut, ettei niitä olekaan pakko käyttää.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Virhrearvio

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #290 : 13.01.2017 17:32:32 »
Joo incense toimii parhaiten ns. ei missään. Ite oon käyttänyt laivalla, kun lähti satamasta. Sain silloin Rapidaksen, Pinsirin, Pikachuja jne. Nyt siinä on joku nopeusrajoitus, mutta oon kuullut (ja olen yhä sen kannalla) että kävelyä nopeammalla vauhdilla (holkkä, juoksu) saa parhaimman tuloksen. Poksuja ilmestyy tietyn ajan/matkan välein.
Mut kantsii ehkä oottaa 2gen saapumista niin voi saada niitä.

Iv! Nyt tietäväinen olio saa kertoa mitä hyödyn siitä että lasken ja millä tavalla  :) Lasken joskus joo mut mikä pointti.
So give me just one chance
And one by one I'll prove you wrong

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #291 : 13.01.2017 18:42:11 »
Lainaus
Joo incense toimii parhaiten ns. ei missään.
Tuonkin jos olisi tiennyt! ;) Minä ajattelin että se menee hukkaan, jos sitä käyttää paikassa, jossa ei ole pokemoneja.

Lainaus
Tällä hetkellä ei ole löydettävissä 250 pokemonia, koska tokasta sukupolvesta on löydettävissä vain vauvat. Ja ekasta sukupolvesta ei voi löytää legendaarisia (eikä Mew'tä). Niiden numeropaikat on kuitenkin Dexissä näkyvissä. (Kaiken kaikkiaan löydettävien poksujen määrä on tällä hetkellä jotain 150 luokkaa - en jaksa laskea tarkkaa määrää :D)
Eli sittenhän olenkin aika hyvällä mallilla! :D Nyt on 112 pokedexissä ja nähtynä 134 erilaista. Mutta mikäs järki siinä sitten on, että on noin paljon "tyhjiä paikkoja", miksi niitä ei vain voi täyttää siinä järjestyksessä kuin erilaisia pokemoneja on?

Ja kenties tyhmä kysymys, mutta mikä on "legendaarinen pokemon"? Jos minulta kysyttäisiin tuota jossakin tietokilpailussa tai vaikka muutenkin, sanoisin tietysti että Pikachu, koska se on SE pokemon, ainoa jonka kaikki tietävät. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #292 : 13.01.2017 20:35:25 »
Eli sittenhän olenkin aika hyvällä mallilla! :D Nyt on 112 pokedexissä ja nähtynä 134 erilaista. Mutta mikäs järki siinä sitten on, että on noin paljon "tyhjiä paikkoja", miksi niitä ei vain voi täyttää siinä järjestyksessä kuin erilaisia pokemoneja on?
No kun niillä pokemoneilla on tietyt numerot jo olemassa, niin ei niitä voi muuttaa. Pokemoneja ei ole kuitenkaan tähän peliin haluttu ottaa suoraan numerojärjestyksessä, vaan erityisempiä pokemoneja (esim. ne legendaariset) säästellään jotain erityisempää juttua varten. Ja nyt koko kakkosgeniä ei haluttu ottaa kerralla, niin ajateltiin että on kiva aloittaa niistä vauvapokemoneista, jotka nyt sattuivat vaan numeroltaan olemaan vähän pidemmällä.

Ja kenties tyhmä kysymys, mutta mikä on "legendaarinen pokemon"? Jos minulta kysyttäisiin tuota jossakin tietokilpailussa tai vaikka muutenkin, sanoisin tietysti että Pikachu, koska se on SE pokemon, ainoa jonka kaikki tietävät. ;)
Legendaariset pokemonit on sellaisia erityisiä pokemoneja, jotka oli alkuperäisissä peleissä mahdollista saada vain kerran. En ole itsekään niitä alkuperäisiä pelannut, niin en tarkemmin tiedä.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2017 20:37:59 kirjoittanut Tuittu »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #293 : 13.01.2017 20:53:36 »
Lainaus
No kun niillä pokemoneilla on tietyt numerot jo olemassa, niin ei niitä voi muuttaa.
Näistä jutuista tulee ilmi, etten ole ennestään kovin tuttu pokemonejen kanssa.  ;D Eipä käynyt mielessä. Kiitos vastauksista Tuittu, näin taas oppii jotakin uutta.

Hmm... Mutta jos niillä on "järjestys" niin luulisi, että vauvapokemonit olisivat vaikka ennen sitä isompaa muotoaan. Ehkäpä ne pokemoninkeksijät ovat keksineet koko vauvapokemonit vasta sen jälkeen, kun ohjelma on jo edennyt pidemmälle...

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #294 : 13.01.2017 22:33:35 »
Fiorella, nuo Pokémonien generaatiot menevät konsolipelijulkaisujen mukaan. Ensimmäiset pelit julkaistiin  Game Boylle 1996, ja tuolloin peleissä olivat mukana nuo 151 ensimmistä pokemonia. Pelien suosion myötä syntyi sitten se tv-sarja, joka on varmaan monelle se tutumpi versio kuin ne alkuperäiset pelit. Vuoden 1996 jälkeen uusia konsolipelejä on julkaistu tasaiseen tahtiin ja jokaisessa pelissä on tullut mukaan lisä uusia pokémoneja. Monille pokémoneille on tullut generaatioiden saatossa paljon uusia muotoja - esim Eeveellä on nykyistä POGOssa olevien muotojen lisäksi vielä Glaceon, Sylveon, Umbreon, Leafeon ja Espeon. Lisäksi uusimmissa Sun & Moon peleissä on tullut mukaan mm. Alolan muodot ja monilla monneilla on myös megaevoluutiot. Luulen vähän, että Nintendolla ei ole osattu aavistaa millaisen suosion Pokémon tulee saavuttamaan, joten siellä ei ole varmaan ajateltu, että tänä päivänä poksuja on jotain 700+ erilaista (en tiedä tarkkaa lukua, kun en ole uutta geniä ehtinyt kunnolla katsastamaan).

Sitten pogo asiaa! 140km pitäisi vielä kävellä, jotta saisin riittävästi candyja Togeticiin. Noi 5km buddyt on kyllä hankalia ja työläitä kumppaneita. No, oon nyt hyllyttänyt toistaiseksi mun 10km munat ja keskityn nyt niihin vitosiin, jos vaikka saisin toisen Togepin, jotta ei ihan niin kamalasti tarvitsisi tarpoa tuolla inhottavassa kelissä. Joko tuulee aivan liikaa tai sitten maa on pelkkää loskaa, joka tulee läpi kengistä, tai sitten on kamala pääkallokeli ja tuolla joutuu sipsuttelemaan, jottei mene nurin.

Onko kellään muuten täydellisiä 100%IV pokemoneja? Oon onnistunut haalimaan niitä jo viisi! Ensimmäinen oli Marowak eventin aikana, sitten olen saanut Parasectin, kaksi Ponytaa, joista toisen evolvasin Rapidashiksi ja toissapäivänä kehitin täydellisen Blastoisen mun kilpparistani. Sille tuli jopa parhaat mahdolliset iskut. Ajattelin uppia sitä kohtapuoliin, kun oon onnistunut säilömään kerrankin dustia (jotain 400K), kun oon uppinut ainoastaan mun Vaporeonejani. Joku naureskeli facessa ihmisille, jotka pälättää IV:stä ja metsästää täydellisiä monneja, mutta mä tahtoisin saada mahdollisimman paljon max. IV poksuja. Syytän tästä perfektionismista mun vanhoja poksu pelejä, kun niistä on periytynyt niin kiivaasti se maksimaalisuuden tavoittelu, kun netin kaksintaisteluissa ei pärjää ilman hiottuja strategioita ja tarkasti breedattuja yksilöitä.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #295 : 13.01.2017 23:08:24 »
Itse en jaksa IV:itä laskea, mutta Candelan arvioinnin mukaan mun Dugtriolla olis IV 100 % tai ainakin hyvin lähellä sitä (koska simply amazing, blown away by stats, ja attack, HP ja defense yhtä hyviä). Mut eipä sillä väliä, kun en tuota muutenkaan käytä saleilla tai edes aio kehittää maksimitasoille.

Ja vauvapokemonien numerot on tosiaan jälkeen myöhempien kehitysmuotojen, koska peleissä ne ilmestyivät myöhemmin (eikä sitä olemassa olevaa järjestystä sovi mennä muuttamaan vaikka kuinka loogiselta se tuntuis :D).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #296 : 14.01.2017 22:45:57 »
Hmm... Mutta jos niillä on "järjestys" niin luulisi, että vauvapokemonit olisivat vaikka ennen sitä isompaa muotoaan. Ehkäpä ne pokemoninkeksijät ovat keksineet koko vauvapokemonit vasta sen jälkeen, kun ohjelma on jo edennyt pidemmälle...
Kyllä, juuri näin. Vasta toisessa pokemonpelissä pokemonit pystyivät tekemään vauvoja. Ja tosiaan lisää kehitysmuotoja joillekin pokemoneille on muutenkin sitten aina tulevissa "sukupolvissa", jolloin sitten aika epäloogisesti ne yhteenkuuluvat pokemonit on ihan eri paikoissa pokedexissä.

Onko kellään muuten täydellisiä 100%IV pokemoneja? Oon onnistunut haalimaan niitä jo viisi! Ensimmäinen oli Marowak eventin aikana, sitten olen saanut Parasectin, kaksi Ponytaa, joista toisen evolvasin Rapidashiksi ja toissapäivänä kehitin täydellisen Blastoisen mun kilpparistani. Sille tuli jopa parhaat mahdolliset iskut. Ajattelin uppia sitä kohtapuoliin, kun oon onnistunut säilömään kerrankin dustia (jotain 400K), kun oon uppinut ainoastaan mun Vaporeonejani. Joku naureskeli facessa ihmisille, jotka pälättää IV:stä ja metsästää täydellisiä monneja, mutta mä tahtoisin saada mahdollisimman paljon max. IV poksuja. Syytän tästä perfektionismista mun vanhoja poksu pelejä, kun niistä on periytynyt niin kiivaasti se maksimaalisuuden tavoittelu, kun netin kaksintaisteluissa ei pärjää ilman hiottuja strategioita ja tarkasti breedattuja yksilöitä.
Sain kerran Weedlen 100% IV:llä ;D Kehitin sen tietty Beedrilliksi, mutta ei tullut 100% iskut, joten ei se sitten ole täydellinen. Muita 100% IV:n pokemoneja en tietääkseni ole saanut, tosin jos kovin huonolla CP:llä saan pokemoneja, niin en aina jaksa painaa appraisea vaan suoraan transfer. Gyaradoksellani on 98% IV ja täydelliset iskut, se on mielestäni aika hyvä  :)

Itse en jaksa IV:itä laskea, mutta Candelan arvioinnin mukaan mun Dugtriolla olis IV 100 % tai ainakin hyvin lähellä sitä (koska simply amazing, blown away by stats, ja attack, HP ja defense yhtä hyviä). Mut eipä sillä väliä, kun en tuota muutenkaan käytä saleilla tai edes aio kehittää maksimitasoille.
Kyllä se on silloin 100% IV jos nuo kaikki kolme statsia on täydelliset.

Minulla alkaa olla jo niin suuri osa pokemoneista, että enää ei oikein auta kuin kuoria munia. Se vaan on kyllästyttävän hidasta puuhaa, varsinkin kun tarvitsisin lähinnä 10 km munia, eikä minulla ole yhtään sellaista. Pitää kuoria noita 5 km munia yksi kerrallaan pois tieltä ja aina tulee vain uusia samanlaisia...

Virhrearvio

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #297 : 17.01.2017 15:23:30 »
Ahem. Mun kotipaikkakunnan fb-ryhmässä on tulinen väittely ja syyttäminen ja mitä kaikkea lie ravustamisesta ja sivutileistä.

Itse olen huomannut tätä, niin että olen lentänyt ulos korkealta oman tiimini 10-torneista ja kun olen mennyt katsomaan seuraavana päivänä niin siellä on saman värinen torni ja samat jampat heiluu ylimpänä. Mulle on käynyt useemminkin näin ja oon vaa miettiny et miten oma joukkue saa tiputettua omiaan alas. Oon pelänny kysyy tätä kysymystä, kun oon luullu et oon uuno. Tänä vuonna vasta oon heränny et hei niillä on rinnakkais tilejä toisissa joukkuessa. Ja oon jopa ite nähny niitä, mut oon luullu et nimet on vaa varastettu. Mut eiii.
Ja joo pännii ja pahasti, katson  kaikkia huijausta harrastavia rumasti ja toivon et ne häpee.

Ravustus on vähän eri asia. (Jos joku ei tiiä niin kaadetaan torni, laitetaan rapu 35-40cp, hakataan puolet pienemmällä torni tappiin, laitetaan kova sisään ja rapu ulos. Tarvitaan ainakin 2 pelaajaa.)
Kyl oon kerran kokeillu tätä hartavan porukan kaa,, mut nyt en tiedä mitä aattelen. Joko se on hyvä pelistrategia tai sit huono homma. No jaa, jos tekee oikeilla tilillä en katso olevan paha asia, mutta auta armias jos sulla on monta tiliä.
Joo oon kyrsiintyny.

Mitä mieltä olette ravistuksesta ja/tai sivutileistä?
So give me just one chance
And one by one I'll prove you wrong

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #298 : 17.01.2017 19:23:42 »
Enpä tuollaisestakaan edes tiennyt, Vihrearvio, mutta voiko olla kaksi samannimistä käyttäjätiliä? Vai mistä sen tietää, että on sama?

Onhan se aika epärehtiä peliä jos ikään kuin huijaa itsensä huipulle, mutta toisaalta, onhan tuo ihan kekseliästäkin. Itse en pelaa niin vakavissani, että jaksaisin piitata, mutta varmasti monia harmittaa.

Minä ja siskoni, joka on eri värisessä tiimissä, teimme kerran niin että ensin pelasimme gymin tyhjäksi, sitten toinen laittoi pikkunumeroisen pokemonin (ei tosin rapua vaan diglettin ;) ) ja otti siitä kolikon, sitten toinen tyrmäsi sen ja sai myös kolikon. :) Minulle noiden gymien ainoa tarkoitus on saada siitä kolikko, että voi kerätä rahoja munanhautojiin, joten muuten ei niissä mikään harmita. Enkä ole kiinnittänyt huomiota nimimerkkeihin gymeillä, ellei se ole joku ihan tosi hassu tai erikoinen. Hm. Katsovatkohan muut tarkemmin ja miettivät, että tuo tyyppi se pelaa hassusti... ;) Täällä ainakin noissa vaihtuvat pokemonit monta kertaa päivässä, niin en tiedä saako kukaan pidettyä pokemoniaan siellä vuorokautta vaikka mitä tapahtuisi. Minä seurailen joskus, jos on juuri tyhjennetty sali jossa on tilaa tai eri värisellä vain pari pokemonia, jotka pystyy voittamaan pienellä vaivalla. Sitten käyn laittamassa oman, mutta en kyllä enää aio riskeerata ja yrittää ehtiä toiselle gymille että saisi kaksi kolikkoa...

Tänään kävi iloinen yllätys ja sain 5km munasta mini-Pikachun. :D Söpö. Ja sain ensimmäisen 10km munan tämän vuoden puolella siihen tilalle, kun kävin pyörittämässä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2017 19:25:51 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #299 : 17.01.2017 21:01:37 »
Mä en itse tajua sitä, miten vakavasti jotkut on tämänkin pelin ottaneet. Just siis kun pitää tolleen huijata käyttämällä rinnakkaistilejä ja käyttää feikki GPS:ää, jotta vois napata vaikka jenkeistä Tauruksen ym. Tai sitten että pystyy kotoa pelaamaan peliä jonkun ihme ohjelman avulla, ettei tarvitse pelata peliä konkreettisesti kävelemällä tuolla ulkona. Siitä voi napsahtaa kuulemma bannitkin, jos pelaa peliä hakkeroidulla tilillä. Ja sekin että jotkut vielä myy jotain yli 30 levelin tilejä ihmisille, joissa on täysi pokedex ja hyviä pokemoneja gymitaisteluita varten. En tajua, mitä iloa tuollaisesta on. Luulisi, että peli kävisi pian tylsäksi, jos saa kaiken valmiina tai helpoimman kautta...

Mun äidin kotipaikkakunnalla siniset on ihan hulluja ja hysteerisiä. Siellä on lähes kaikki salit aina sinisillä ja sitten jos valtaat salin punaisille, niin sun pokemonit ei siellä kauaa pysy, kun siniset jo päräyttää paikalle valtaamaan salin takaisin itselleen. Siellä on lähes kaikilla saleilla aina ne samat naamat. Kerrankin pudotettiin äidin kanssa kaksistaan joku kahdeksan pokemonin sinisten gymi aika syrjäisestä paikasta, mut ei se sali kauaa meillä pysynyt, kun siniset päräytti paikalle autolla. Siis vahtaako ihmiset oikeesti noin vakavissaan niitä valtaamiaan saleja? No, kaikki tyylillään, mut pistää vähän ihmetyttämään tuollainen touhu.

Mä olen kyllä ihan mielenkiinnosta aina seurannut noita ihmisen nimimerkkejä ja jotkut on jääneet mieleen, kun niihin on törmännyt useampaan otteeseen jollain gymillä. Joku punainen Paskapeli1234 on täällä päin ainakin yksi, joka on jäänyt mieleen ja sitten ne äidin kotipaikkakunnan siniset, jotka on melkein jokaisella gymillä. Finiläisiä en tietääkseni ole bongannut gymeiltä, mutta en tiedä, käytättekö pelissä samaa nimimerkkiä kuin täällä, enkä mä tietenkään edes tiedä, onko täällä ketään, joka asuu samalla paikkakunnalla kuin minä. Mulla on nimimerkkinä Kosmik90, koska Kosmik oli varattu. :')

Löydettiin tänään äidin kanssa punaisten gymi, jossa oli kolme Vaporeonia, kaikki yli 2000 CP, joten pistettiin sinne sitten kiusallamme itsekin yli kaksitonniset Vaporeonit. Oli varmasti kivaa hakattavaa sitten jollekin, joka sen lopulta valtasi. :'D

Lainaus käyttäjältä: Fiorella
Tänään kävi iloinen yllätys ja sain 5km munasta mini-Pikachun. :D Söpö. Ja sain ensimmäisen 10km munan tämän vuoden puolella siihen tilalle, kun kävin pyörittämässä.
Mitäh, saako Pikachuja nykyään 5 km munista? :o Eikös niitä joskus saanut 2 km munista vai saako niitä molemmista? Mullekin kymppimunat kelpaisi, sillä multa puuttuu aika monta sellaista pokemonia, joita saa kymppimunista.
//Ei kun lol, tarkoitat varmaan Pichua. :'D Kesti tovi ennen kuin tajusin. X')

Vauvatkin tuntuu kadonneen olemattomiin. Olen nyt muutamia 2 km munia saanut, eikä vauvan vauvaa. Onneksi ehdin hyödyntämään sen vauvaspessun silloin, kun sai niitä hautomoitakin päivittäin ja pystyi urakalla hautomaan niitä munia. 5 km munistakin tulee vaan aika peruskauraa. Sais nyt tulla joku hyvä Exeggcute munasta, koska Exeggutor puuttuu vielä ja mun paras Exeggcute on saatana alle 400 CP, enkä sitä kyllä kehitä, koska haluan hyvän Exeggutorin, koska se on yksi suosikkipokemoneista.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2017 21:17:32 kirjoittanut Kosmik »