Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220373 kertaa)

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #100 : 11.08.2016 17:48:17 »
Onko muissa kaupungeissa mitään pokemoneja riesaksi asti, täälläkin keskustassa parveilee ne tutut Drowzeet, Rattatat, Pidgeyt, Zubatit ja Spearowt, mutta siis mitään muita?
Unohditko Weedlen vai eikö niitä muka parveile teillä päin? Sen ja mainitsemiesi lisäksi ei taida olla muita joista olisi riesaa, Eeveitäkin on aika paljon mutta tykkään niistä niin ei haittaa. Drowzeita ei täällä kovin paljon näy, mutta keskustassa kyllä.

Olen nyt tasolla 21 ja siinäkin jo yli puolenvälin. Minua ei haittaa, että seuraavaan leveliin tarvitsee niin paljon expaa, ei seuraavalle tasolle nousemisesta ole niin merkittävää hyötyä, että minulla olisi mitään kiirettä. Olen kävellyt jotain 170 km, en jaksa mennä tarkistamaan.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016 17:50:25 kirjoittanut Tuittu »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #101 : 11.08.2016 18:14:48 »
Drowzeetä on täällä päin paljon. Juuri nappasin sadannen ja 141 olen nähnyt niin, että olen klikannutkin sitä. Sitten päälle ne, jotka ei oo rekisteröitynyt pokedexiin, kun en oo niitä klikkaillut. Nauroin, kun tajusin et Drowzeedeiden määrä ylittää Pidgeytkin. :D

Mä oon ihan kohta lvl 20. Mulla olisi 5 pokea, joista saisin evolvattua täysin uuden poken ja monta sellaista joista saisin jonkun, joka mulla on jo. Lucky eggillä tulee pirun hyvät expat, mutta ensin haluaisin parempia pokeja etenkin noihin, joita ei tuu kokoajan vastaan... Drowzeeta voi evolvata huoletta, mutta esim. Squitren odottaisin mieluummin hyvän ennen evolvausta. Mutta en piruvie löydä vahvoja! Tuntuu pöinvastoin, että heikompia tulee jopa enemmän, eikä isojenkaan cp:t oo noussu sit lvl 15. Jospa 20 lvl:llä tulis... :p

Kävelyä on kai melkein 100km. Nyt tosin vähentyny pelaaminen huomattavasti. Ärsyttää, kun aina pallot lopussa. Keskustassa saa aika nopsaan sen 50 palloa, mutta nekin menee nopeasti.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #102 : 11.08.2016 18:19:34 »
Siis mistä helkutista ihmiset nappaa kaikki Eeveet? Mä en oo törmännyt kuin kahteen D: Ja pari kertaa on siinä nearbyssaki näkyny pari (ja kerran näky Vaporeon aaaa mut ei se tietenkään mistään ilmestyny), mutta eipä ne sitten ilmestyny.
En tykkää yhtään, haluan itelleni Jolteonin :<<

En mä oo Weedlejäkään juurikaan nähnyt.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #103 : 11.08.2016 19:26:18 »
Täällä on kans joku Eevee-keskittymä... Oon jo evolvannut kolme muotoa ja puhelimessa oottaa kolme uutta evolvattavaa, kunhan saan paremman puhelimen ja voin evolvata ison määrän lucky eggin kanssa. Perus Pidgeyt, Rattatat ja Weedlet haahuilee täällä kans. Zubateja löytyy myös suht paljon, kohta niitäkin on napattu 100. Ja Drowzeet totta kai. Sitten kun lähtee merenrannalle, vastaan tulee suht paljon Polywageja, Karppeja ja Psyduckeja. Pitäisi vaan jaksaa raahautua sinne rannalle ensin! Täällä kans kutkuttelee se Gyaradoksen evolvaus...

Minä en myöskään noista level upeista niin perusta, koska haluan lähinnä kerätä erilaisia pokemoneja, mutta isompi level on yhteydessä siihen, että saa parempia pokemoneja, joilla voi mennä helpommin ja nopeammin saleille, joiden avulla saa kolikoita, joita säästämällä taas saa incubaattorin, jolla saa kävelytettyä munia, joilla taas saa pokemoneja, joita en muuten löydä. Eli levelaus on myös osa peliä. :D


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #104 : 11.08.2016 23:50:08 »
Eeveitä ja Weedlejä on selvästi enemmän täällä kauempana keskustasta. Keskustassa ei niitä juurikaan näe, muuten kyllä monipuolisemmin pokemoneja.

Minä en myöskään noista level upeista niin perusta, koska haluan lähinnä kerätä erilaisia pokemoneja, mutta isompi level on yhteydessä siihen, että saa parempia pokemoneja, joilla voi mennä helpommin ja nopeammin saleille, joiden avulla saa kolikoita, joita säästämällä taas saa incubaattorin, jolla saa kävelytettyä munia, joilla taas saa pokemoneja, joita en muuten löydä. Eli levelaus on myös osa peliä. :D
Nojoo, mutta ei sillä niiden pokemonien CP:n kannalta ole enää paljonkaan eroa, onko tasolla 21 vai 22. Sitä paitsi niille gymeille pääsee joka tapauksessa, ja niissä ei pysy kuitenkaan, joten ihan sama. Minäkin kerään gymeiltä kolikoita incubaattoreihin. Ei niitä gymejä oikein helpolla saa kuin kaksi päivässä, ehkä kolme, mutta tänäänkin loppui potionit niin jätin kahteen.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #105 : 12.08.2016 00:49:56 »
Voi kun täälläkin olisi Eevee-keskittymä! Olen saanut niitä kiinni huimat 6 kappaletta. Keskustassa juu tulee ihan muut poksut vastaan, mutta tuntuu että täällä korvessa ei ole yhtään mitään, ei edes rottia ja kanoja, saati sitten kettuja :/ Katselin pokedixistä noita nappausmääriä ja kyllä Drowzeeta vaan on ylivoimaisesti eniten tullut vastaan, Pidgey hyvänä kakkosena.

Goldeenit ovat kyllä ärsyttäviä, pokepallot tosiaan menevät niistä läpi. Zubatien pyydystämisen olen jo luovuttanut, koska niillä ei muutenkaan mitään tee, mutta Goldeeneja haluaisin kyllä napata, vaikka niitä onkin ärsyttävä saada kiinni. Drowzee on siitä kiva, että se on iso möhkö ja siksi myös helppo napata.

Itsekään en niin leveleistä perusta, vaikka kyllähän ne peliin vaikuttavat kokonaisuutena. Oma missioni kuitenkin on saada kaikki Suomen poksut kasaan. Saa nähdä mitä teen sitten ja jaksanko vielä innostua seuraavista pokemoneista, koska itselleni vain nämä alkupään poksut ovat tuttuja. Näissä on sitä ihanaa nostalgiaa, mutta sitten kun mennään täysin vieraisiin otuksiin, ei se ole enää niin jännää.

Munien kanssa on kyllä käynyt surkea tuuri, enkä vieläkään ole saanut yhtään 10 kilsan munaa. Moni on kuitenki saanut niitä jo alkutaipaleella ja ärsyttävää, ettei itselleni ole siunaantunut vieläkään yhtään. Nyt on kuoriutumassa 5 kilsan muna, mutta sen jälkeen varastossa onkin enää 2 kilsan munia. Ja sitä 5 kilsan munaa ennen kuorin kolme 2 kilsan munaa, kun ei muutakaan ollut tarjolla. Sitten kun vihdoin koittaa se onnen päivä, että 10 kilsan muna löytyy, sieltä kuoriutuu aivan varmasti Jynx...

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #106 : 12.08.2016 09:20:41 »
Minä en myöskään noista level upeista niin perusta, koska haluan lähinnä kerätä erilaisia pokemoneja, mutta isompi level on yhteydessä siihen, että saa parempia pokemoneja, joilla voi mennä helpommin ja nopeammin saleille, joiden avulla saa kolikoita, joita säästämällä taas saa incubaattorin, jolla saa kävelytettyä munia, joilla taas saa pokemoneja, joita en muuten löydä. Eli levelaus on myös osa peliä. :D
Nojoo, mutta ei sillä niiden pokemonien CP:n kannalta ole enää paljonkaan eroa, onko tasolla 21 vai 22. Sitä paitsi niille gymeille pääsee joka tapauksessa, ja niissä ei pysy kuitenkaan, joten ihan sama. Minäkin kerään gymeiltä kolikoita incubaattoreihin. Ei niitä gymejä oikein helpolla saa kuin kaksi päivässä, ehkä kolme, mutta tänäänkin loppui potionit niin jätin kahteen.
Totta on, ettei yhden levelin erolla ole juurikaan väliä, mutta sillä taas luulisi olevan merkitystä, onko lv 15 vai 25. Mulla on vieläkin sen verran kämäsiä poksuja, etten yksinäni jaksa alkaa hakata alas vaikka jonkun neloslevelin salia, jossa on todella isoja CP:itä pokemoneilla. Menisi ihan hirveän kauan aikaa ja jos tosiaan yrittää montaa salia saada kerralla, tuollaiset ison levelin salit jää sivu suun. Mutta no, tästäkin ongelmasta toki pääsisi eroon sillä, että syöttäisi peliin rahaa, jolla saisi niitä incubaattoreita, kuten monet taitavat tehdä. :D Mutta toistaiseksi on ihan jännittävää hakkailla saleja sen verran kuin pystyy.

Munien kanssa on kyllä käynyt surkea tuuri, enkä vieläkään ole saanut yhtään 10 kilsan munaa. Moni on kuitenki saanut niitä jo alkutaipaleella ja ärsyttävää, ettei itselleni ole siunaantunut vieläkään yhtään. Nyt on kuoriutumassa 5 kilsan muna, mutta sen jälkeen varastossa onkin enää 2 kilsan munia. Ja sitä 5 kilsan munaa ennen kuorin kolme 2 kilsan munaa, kun ei muutakaan ollut tarjolla. Sitten kun vihdoin koittaa se onnen päivä, että 10 kilsan muna löytyy, sieltä kuoriutuu aivan varmasti Jynx...
Olen saanut kaksi 10km munaa haudottua. Ensimmäisestä tuli Eevee... Oli hieman sellainen "jee"-fiilis. :D Toisesta sentään tuli Hitmonlee, jota minulla ei ollut. Nyt olisi 10km muna odottamassa incubaattorin vapautumista.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #107 : 12.08.2016 09:59:15 »
Totta on, ettei yhden levelin erolla ole juurikaan väliä, mutta sillä taas luulisi olevan merkitystä, onko lv 15 vai 25. Mulla on vieläkin sen verran kämäsiä poksuja, etten yksinäni jaksa alkaa hakata alas vaikka jonkun neloslevelin salia, jossa on todella isoja CP:itä pokemoneilla. Menisi ihan hirveän kauan aikaa ja jos tosiaan yrittää montaa salia saada kerralla, tuollaiset ison levelin salit jää sivu suun. Mutta no, tästäkin ongelmasta toki pääsisi eroon sillä, että syöttäisi peliin rahaa, jolla saisi niitä incubaattoreita, kuten monet taitavat tehdä. :D Mutta toistaiseksi on ihan jännittävää hakkailla saleja sen verran kuin pystyy.
Minulle mies aina sanoo, että saisit saman hyödyn maksamalla 10 senttiä että kannattaako tuohon käyttää aikansa, mutta en minä ainakaan viitsi oikealla rahalla ostaa, menisi vähän pointti pelistä, kun ei olisi mitään hyötyä gymien hakkaamisesta. Minusta toisten salien valtaaminen on aika helppoa, siinä saa kuitenkin pelata kuudella yhtä vastaan. Sen sijaan oman tiimin saleille pääseminen on tuskallista. Päätin saada tänään kaksi gymiä, vaikka potionit oli lopussa. Meidän lähellä olevista saleista vain yksi oli toisella tiimillä, joten oli pakko sitten ruveta taistelemaan oman tiimin salilla. Siellä huonoin pokemon oli 600 cp Drowzee, joten ajattelin että tarpeeksi helppoa. No ei sitten ollut, jostain syystä se voitti monia parempiakin pokemoneja. Meni varmaan puoli tuntia ja nyt minulla on jotain 20 pokemonia, joiden hp:t on ihan nollissa ja ei yhtään potioneja. Olisi ehkä kannattanut vain luovuttaa :D No sainpahan sentään sen 20 kolikkoa, se siitä vielä olisi puuttunutkin, että joku olisi vallannut sen toisen salin sillä aikaa.

Lenune

  • ***
  • Viestejä: 605
  • Pink fluffy unicorn
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #108 : 12.08.2016 12:56:58 »
Mäkin aloin miettimään, että onko täällä jotain pokemonia riesaksi asti, muuta kuin noita perus, mutta ei ehkä. Eeveetä on jonkin verran, samoin Venonattia ja Oddishia (paitsi nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen tuntuu, että Oddishit on vähentynyt). Mutta nappasin yks päivä kotipihalta Pikachun ja oon nyt monesti nähnyt kotona ollessa sen sightingeissa, joten niillä lienee nest tässä jossain. Pitää lähtee nappailee kuhan ehtii taas.

Te jotka ootte käyny omilla saleilla. Miten se systeemi oikein toimii? Me käytiin kertaalleen avopuolison kanssa yhdellä oman tiimin salilla, jossa oli tyhjä paikka ja avopuoliso sitten laittoi sinne oman pokemoninsa. Mä aloin sitten treenaamaan siinä ajatuksena nostaa salin leveliä yhdellä, mutta lopputuloksena tää mun avopuolison pokemon "putos" pois sieltä salilta healthit ykkösessä O.o Ja salin level ei noussut, vaikka yritin pariinkin kertaan tapella. Kertokaa joku miten se omalla salilla tappelu siis toimii :D
"Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään" CMX-Melankolia
"Everything that drowns me, makes me wanna fly"

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #109 : 12.08.2016 15:17:51 »
Lenune, siellä on ollut joku vastustaja hakkaamassa samaan aikaan kuin sinä. Et ole pudottanut avopuolison Pokemonia pois! Omiaan ei voi pudottaa vaan voit ainoastaan  parantaa salin tilanetta (myös pieksämällesi pokeille jää edelleen max hp). Jos voitat salin xp:t nousee ja kun niitä saa tarpeeksi nousee myös level. Pokemoneja saa olla yhtä paljon kuin leveleitä, joista vain yksi oma. Siksi joskus löytyy saleja, joihin saa omansa käydä laittamassa, kun sitä on levutettu ja levuttajalla joko on jo omansa siellä/hänellä ei ole ollut tarpeeksi hyvää laittaa sinne. Jos puolestasi häviät niin tietysti menetät Pokemonin energiat, eikä tule lisää expaa sinulle tai salille, mutta ei myöskään vähene. Se, jos ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla hakkaamassa salia kertoo siitä, että teidän salianne vastaan hyökkäsi joku huijari. Ilmeisesti on mahdollista asentaa koneelle/puhelimeen (?) jonkunlainen maps-systeemi, että voit vaan mukavasti kotisohvalta klikkailla minne trainerisi menee. Näillä on yleensä myös todella kovat levelit eli  jos näette salilla lvl 34 tyypin se todennäköisesti on huijari. Sitä en tiedä, miten noissa huijataan, enkä kertoisi vaikka tietäisin. Näiden olemassaolo tosin on noussut nyt erityisesti pinnalle Pokemon-yhteisöissä.

Itsekin hakkaan saleja jonkun verran. Otin itselleni tavoitteeksi, että yksi sali 21h välein = 10 rahaa/päivä -periaatteella, mutta ei se ole ihan sujunut. :D Liikaa työtä, eikä se kuitenkaan ole kuin sen 10 rahaa. Joka tapauksessa, jos vaan sattuu sali tulemaan matkan varrelle/on vapaa, että saleja voi kiertää niin on noita tullut tietty vallattua ja lisättyä omia Pokeja. Meillä päin on paikallisella Valor-ryhmällä  myös mukava tapa, että ilmoitetaan, että "hei nappasin salin x ja levutin, sinne mahtuisi 2 kaveria jeesaamaan!", joka kertoo mukavasti tästä tiimihengestä. Itsekin ilmoittelen, jos jotain nappaan tai huomaan jossain vaikkapa bussilla ohi ajaessa, että salille tarvitaan kaveria, mutta en itse pääse sitä laittamaan niin että hei tonne vois käyä viemässä jeesiä. Samoin myös ollaan levuteltu saleja just toisiamme varten. :) Itselle Facebook on ollut tiiviisti mukana Pokemonin pelaamisessa. Finland-ryhmään on tosin mennyt hermot, kun en saa ilmoituksia poistettua ja noin 99% en niitä haluaisi lukea (sain tänään Magikarpin! kertaa kymmenen ottaa päähän.) ja Suomi puoli taas on ihan fine, josta saattaa tarttua joku vinkki matkaan. Eniten kuitenkin Kuopion ryhmä ja erityisesti Kuopion Valorien ryhmä ollut ahkerassa käytössä. Voi jakaa vinkkejä, kysellä tyhmiä, ja joskus tavatakin porukalla. Heillä on myös whatsup-ryhmä, jossa jaetaan jos on nähnyt harvinaisuuksia paikassa x tai jos on levuttamassa salia siellä tai täällä. Itsellä ei tuota sovellusta tosin ole, joten en tiedä sen enempää mitä kaveri on kertonut.

Tuo munien jakautuminen on kyllä ihmeellinen juttu, missä ei tunnu olevan mitään logiikkaa. Kaverin kanssa pelataan suurinpiirtein yhtä paljon, mutta hänelle tullut muutama kympin muna, kun itselleni vain se yksi. Laajemmin noissa koko Suomen kattavissa faboryhmissä käynyt ilmi, että jotkut saaneet jo todella matalalla levelillä kymppimunan ja nyt korkeampaan mennessä useita. Sitten oli joku joka sai vaan kamalasti 2km munia, eikä muuta. Suurimmalle osalle tulee tasaisesti kaikkia toki niin että kymppejä vähiten mut silti "säännöllisesti" jne., mutta sitten on juuri näitä ääripäitä, kuten tuo joka sai vain 2km munia ja minä puolestani saan pääasiassa vain 5km munia. 2km munia olen saanut vain jokusen ja 10km munia sen yhden. Sieltä onneksi kuoriutui Magmar, joka oli hieman vajaan tonnin CP:llä, joten sain sen siihen tonniin upattua. Ei tosin ole ollut mikään salihirmu, että edelleen luotan luottopoksuuni, joka omaksi yllätyksekseni on ei-niin-kova-edes Kingleri. :D

Joku puhui tuolla, että haluaa evolvata Jolteonin! Oma suosikkini ehdottomasti ja minäkin halusin kovasti sen heti äkkiä ja metsästin kissojen ja koirien kanssa Eeveitä. Sitten, kun sain 25 candya niin tottakai se piti heti evolvata Sparkyna Jolteoniksi. Jälkikäteen ajateltuna se ei ollut kovin fiksu ratkaisu, sillä Jolteonista tuli vain about 500cp:n poksu, koska Jolteonin kertoimet on huonoimmat ja kun en malttanut odottaa kovempaa Eeveetä niin se jäi kaksi kertaa huonommaksi kuin Flareon (~1000cp) ja Vaporeon (~1300cp). En tiedä kuvittelenko, mutta minusta tuntuu, että Eeveitä on tullut helpommin, kun on evolvannut noita muita muotoja siitä... Ensimmäiseen Jolteoniin sain oikeasti juosta pitkin kyliä ja olin että perskule, en saa sitä ikinä. Nyt, kun on koko sarja niin voisin evolvata niiden päälle jo kaksi (kohta vissiin kolme) Eeveetä. Nyt tosin odottelen niitä kovempia CP:tä ja Lucky eggin käyttöä, joita tosin on kivasti nyt varastossa. Laitoin aloitukseen hyödyllisen linkin: Pogotoolkit, joka kertoo suurinpiirtein, miten kova poksustasi tulee evolvauksen jälkeen. Testailin tätä lucky eggin aikana, kun evolvailin enemmän poksuja ja osa osui tuon mainitsemiin cp:isiin ja osa taas hieman huti, Drowzeestä Hypnoon 1 cp:n alakanttiin ja Butterfree muistaakseni meni taas jonkun 10cp yläkanttiin, kai. Kyseltyäni just faboryhmissä niin aika lähelle tuon pitäisi osua. On myös sellaisia apuja, joilla voi selvittää mihin kannattaa käyttää stardustia, että saa Pokemonista mahdollisimman hyvän, mutta en muista linkkiä/ole siihen perehtynyt. Jos jotain kiinnostaa voin koettaa etsiä senkin. :) Se katsoo juuri iskut, hp:t, poksun kehittymisen ja että paljonko saavutetaan Power upilla ja paljonko vaaditaan candyja maksimin saavuttamiseen. Testasin sitä ihan kurillani johonkin randomiin ja sain vastaukseksi että tarvitsisin yli 200 candya ja tosi paljon stardustia (puhuttiin siis kymmenistä tuhansista), että saavuttaisi maksimit... Ei ollut ihan mikään huippuyksilö randomilla valitsemani Pokemon. :D

Se, että 20 ja 21 levelin välillä ei ole suurta eroa Pokejen cp:iden kanssa pitänee paikkaansa, mutta 23 ja 24 sitten taas puolestaan tuovat jo parempia. Alemmilla leveleillä huomasin, ettei Poksut suuremmin parantuneet parin levelin erolla, mutta isommilla leveleillä (joihin vaatii naurettavan paljon expaa) sentään sillä on hieman enemmän väliä. Itse tekisi mieleni jo nyt evolvailla noita, kun lucky eggejä varastossa, mutta haaveilen kovista poksuista. Musta tuntuu, ettei mitään muutosta yksittäistapauksia lukuunottamatta ole ollut 15-19 välillä, ehkä nyt sitten 20 kohdalla? Tässä olen kyllä saanut sen verran candyja kerättyä, että osan voisin evolvata kahdesti. Joten voisin evolvata nyt ja odottaa sen kovemman ja sitten tehdä itselleni vahvemman niistä, joilla on vain se kaksi muotoa. Sen sijaan nuo kolmen muodon vaativat niin paljon, ettei mielellään tuhlaile.

Saako muuten udella mitä nimimerkkejä teillä on? :D
Itse käytän nickiä Irandiel, kun jotain se vammasi Odon kohdalla. En ole ihan varma, että oliko se varattu vai liian lyhyt vai mikä siinä oli, mutta jokatapauksessa se ei käynyt. Käytän pleikkarilla samaa nickiä, joka tuli useamman kokeilun jälkeen. Mikään ei tuntunut käyvän ja olin jo menettämässä hermoni. Kun totesin, että joo-o, Irandiel niin serkku totesi vieressä "jos toi on joku japsianime juttu niin varmasti varattu", mutta ei ollut sen enempää japsianime-juttu kuin varattukaan. Irandiel on mun originaalista fantasia romaanista oleva hahmo, joten se on hyvin usein vapaata vaikkei olekaan mikään täysin uniikki. Ilmeisesti muuten nyt tai tulevan päivityksen aikana/jälkeen on mahdollista vaihtaa kerran nimimerkkiään. Tämä on luultavasti fanien pyynnöstä tehty, kun aika moni laittanut jotain älytöntä, kun luullut ettei kukaan tule näkemään nickiä toisinkuin oikeasti on.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lenune

  • ***
  • Viestejä: 605
  • Pink fluffy unicorn
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #110 : 12.08.2016 19:31:29 »
Okei, mietin sitä itsekin, mutta tosiaan ketään ei tuolloin lähistöllä näkynyt, että aika sniikisti on saanut jossain olla. Tai sitten on ollut just joku tommonen huijari :/ Mut okei, eli mun täytyisi tosiaan voittaa ne kaikki pokemonit, että salin level nousisi :D Miten ihmeessä jotkut saa level upattua niitä saleja 10 leveleille, kun tuntuu, että itelle on ihan mahdotonta voittaa yhdellä pokemonilla vaikka olis vaan pari kolme poksua siellä omalla salilla vastassa ja vaikka kuinka koettais kattoa sellaisen pokemonin, jonka tyyppi olis vahva niitä salin pokemoneja vastaan O.o Vai pitääkö sinne sitten vaan mennä porukalla hakkaamaan, että saa level upattua sitä muutamaa leveliä korkeemmaks?

Mä en oikein tiedä onko täällä Mysticeillä omaa faceryhmää, Valoreilla taitaa olla ja ne on kai aika aktiivisia täälläkin. Kaupungin ryhmässä mäkin olen mukana, mut laitoin sen ilmotukset piiloon jo parin päivän jälkeen, kun alko ärsyttää just ne turhat ilmotukset. Käyn sit aina välillä lueskelee muutoin sitä sivua ja kattoo olisko hyviä vinkkejä :D

Mä oon just niitä jotka sai pari kymppimunaa jo ennen level 5:sta, mut sit sen jälkeen onkin tullut aika tasasesti kaikkia. Nyt viime aikoina tosi paljon vitosia.  En tiiä. Muutenkin ehkä kaipaisin peliltä enemmän logiikkaa, koska mua nyppii ihan hirveesti se, että nyt isommilla leveleillä "helposti napattavatkin" eli vihreellä rinkulalla varustetut pokemonit saattaa hypätä sieltä pallosta ulos useemmankin kerran. Viimeks tänään oli joku 34cp weedle vihreällä rinkulalla, ja koska normipalloja oli vaan yks ja heitin sen ohi koska olin bussissa joka heilu, ni päätin sit uhrata semmosen sinisen pallon siihen, vaikka yleensä säästäsin niitä vähän tärkeemmille pokemoneille, ja silti se hemmetin mato ei pysynyt kuin vasta kolmannessa osuneessa pallossa -.-' Plus en oo huomannut mitään hyötyä myöskään niistä marjoista... Enemmän tuntuu, että on ihan vaan sattumaa jääkö se pokemon nyt tällä kertaa sinne palloon vai ei. Valitin jo aiemmin mut nyt oon vielä tarkkaillu asiaa ja siis välillä saattaa tuhlata monta sinistä palloa johonkin ja sitten niiden loppuessa saada napattua sen pokemonin ensimmäisellä heitetyllä normipallolla, mikä on mun mielestä epäloogista :D Haluaisin joutua miettimään, että kannattaako jotain pokemonia heittää millä pallolla tai käyttää siihen marjoja, ja turhaudun, kun tuntuu ettei näillä valinnoilla tunnu loppupelissä olevan mitään merkitystä.

Myöskin oon miettinyt, että onko sillä heiton tarkkuudella (eli sillä osuuko kun rinkula on pienimmillään vai ei) tai kierteisellä heitolla mitään muuta funktiota kuin xp:n määrä? Jääkö pokemonit helpommin palloon, jos heittää kierreheittoja tai osuu silloin kun se rinkula on pienimmillään?
"Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään" CMX-Melankolia
"Everything that drowns me, makes me wanna fly"

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #111 : 12.08.2016 20:28:52 »
Muutenkin ehkä kaipaisin peliltä enemmän logiikkaa, koska mua nyppii ihan hirveesti se, että nyt isommilla leveleillä "helposti napattavatkin" eli vihreellä rinkulalla varustetut pokemonit saattaa hypätä sieltä pallosta ulos useemmankin kerran. -- Plus en oo huomannut mitään hyötyä myöskään niistä marjoista... Enemmän tuntuu, että on ihan vaan sattumaa jääkö se pokemon nyt tällä kertaa sinne palloon vai ei.

Joo oon tästä niin samaa mieltä! Oon yrittänyt sitkeästi kuitenkin käyttää niitä marjoja sellaisiin, jotka haluan kovasti ja joilla on korkea cp, mutta nooh, tuskinpa siitä on mitään hyötyä ollut. Ja sama niiden hienompien pokepallojen (en nyt taas muista sitä nimeä) kanssa. Käytin yhteen pokemoniin kerran yli 20 sellaista palloa :D Osa meni tietty ohi, mutta kyllä se karkasikin reilusti yli viisi kertaa.

Mulla on muutenkin peli-innostus kaikonnut ihan täysin toissaviikonlopun jälkeen, kun kaksi juuri kuoriutumassa ollutta munaa taas hävisi taivaan tuuliin... Olin vielä kovasti odottanut, että mitä sieltä tulee. Eilen illalla pelasin vähän pitkästä aikaa, mutta en sitten nähnyt neljän kilsan kävelyllä kuin yhden pokemonin, vaikka yleensä niitä on saanut jäädä pyydystelemään vähän väliä. Mihin lie ovat kadonneet, ehkä ne ovat suuttuneet mulle...

Mua hämmentää tää munakeskustelu, koska itse muistan saaneeni kymmenen kilsan munia samana päivänä, kun aloin pelata, eli varmaan jollain leveleillä 1-3 :D Nyt niitä on tullut ehkä vähän harvemmin, ja olen tällä hetkellä levelillä 15.
Never regret something that once made you smile.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #112 : 12.08.2016 21:23:38 »
Lenune eeei! Kun joka voitosta nousee xp! Salin tilanne saattaa olla 2000/4000 xp. Siellä on silloin 3 pokea, lvl 3 vaikkapa. Jos häviät, mitään ei tapahdu, jos voitat yhden saat vaikkapa 200xp salille, jos kaksi 500xp ja kaikki 1000xp. Ja kun saat sen 4000xp täyteen salille on mahdollista lisätä neljäs pokemon kun lvl nousee 4:n. :) Se 2000/4000xp tarkoittaa siis paljonko puuttuu, tässä esimerkissä 2000xp. Eli expat nousee yhdenki voittamalla, mutta vähemmän kerralla. Lukemat on hatusta heitettyjä, mutta pointti tuli selväksi? :) Johonkin yli 5 lvl saleille rupeekin melkein tarvii jo kavereita. 10 lvl sali vaatii muistaakseni 50 000xp ja sen ekan poken pieksennestä saa jotain 100-200xp. No jos laitat ekaksi poksuksi 10cp:n magikarpin ja tapat sen lähemmäs 400 kertaa saat yksin kymppilevun kasaan helpoiten. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #113 : 13.08.2016 10:07:00 »
Se, kuinka paljon oman gymin prestige nousee, riippuu myös siitä, mikä CP on sillä pokemonilla, jolla taistelee. Tai oikeastaan sen pokemonin CP:n suhteesta siihen voitettuun pokemoniin. Eli jos jotain 10 CP Magikarppia voittaa, niin se nousee hitaammin. Kannattaa valita pokemon, jonka CP on huonompi kuin sen salin huonoimman pokemonin, mutta joka on super effective siihen tai jotenkin muuten pystyy voittamaan. Tosin ei toiminut minulla eilen sen Drowzeen kanssa, kun se tuntui voittavan kaikki pokemonini, vaikka olisin valinnut sellaisen, jolla on parempi CP, joka on super effective Drowzeehen ja johon Drowzee on not very effective. En oikeastaan tajua miksi se voitti, kai olen vain surkea taistelemaan. Mutta joskus aiemmin olen voittanut esim. 265 CP Chanseylla reilusti parempia pokemoneja ihan siksi, että Chanseylla on niin paljon HP:ta niin se ei hävinnyt niin helposti, ja siten sain gymin prestigeä nostettua nopeammin.

Lenune

  • ***
  • Viestejä: 605
  • Pink fluffy unicorn
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #114 : 13.08.2016 10:37:07 »
Odo, aaaaaaa  :o Oonkin miettinyt, että miten kukaan muka voittaa monta pokemonia yhdellä pokemonilla :D Mut kiitos selvennyksestä. Nyt ehkä viitsinkin mennä jatkossa hakkaa niitä omiakin saleja, kun tiiän, että siitä on jotain hyötyä, vaikka voittaisinkin vaan ekan tai pari ekaa pokemonia :D Ja Tuitulle myös kiitos syventävistä vinkeistä!
"Varo liittymästä heihin, jotka usko eivät enää mihinkään" CMX-Melankolia
"Everything that drowns me, makes me wanna fly"

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #115 : 13.08.2016 14:25:39 »
Tuittu minäkin opin uutta! En tosiaanoo seurannut niin tarkkaan salille tulevia expoja että oisin huomannut eron. Enkä kyllä ole hakannut niitä 10cp:n magikarppeja.

Eli periaatteessa jos on 100cp:n magikarp, ja käyttää 10cp:n pikatchua tää nokkela temppu toimis, mutta ei kyllä olisi hauskaa. :D

Lenune joo on hyöty. :) Minäkin ohikulkiissani saatan nopsaan hakata jonkun ekan poken ja jatkaa matkaa, että tulee ees pikkusen expaa.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016 14:28:04 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #116 : 14.08.2016 23:57:08 »
Mä asun onneksi sellaisessa pokestop-keskittymässä, että viiden minuutin kävelyllä pitäisi saada ainakin 15 palloa kasaan.

Olin eilen ja tänään pokekävelyillä. Eilen kävelin pari tuntia tuollaista lähioaluetta. Ei siellä ollut läheskään niin paljoa pokestoppeja kuin mitä täällä keskustassa, mutta salien pokemonit oli paljon heikompia! Tuli oikeen yllätyksenä kun toi mun asunnon viereinen sali on oikea hotspot, siellä vaihtuu omistaja vartin välein, ja pokemonit on aina luokkaa 1500+ CP. Lähiösaleilla oli jotain 500 CP:n otuksia, uujaa. Yritin käyttää sitä incenseä, kun sen pitäisi tehota paremmin liikkuessa. Saldo oli aika surkea: ehkä joku pari ylimääräistä rattatata ja drowzeeta... Tänään kävelin toiseen suuntaan muutaman kilometrin rinkulan ja löysin kaksi lure-keskittymää. Eka oli kolmen pokestopin risteys, jonka keskellä seisoessa sai kaikista hyödyn. Toinen oli VIIDEN stopin risteys :D Tuolla jälkimmäisessä norkoilikin varmaan 40 pokekouluttajaa... Varmaan näyttää kummalliselta sellaisille ihmisille, jotka ei tiedä mistä on kyse, varsinkin kun monella tyypillä oli oman tiimin hupparit päällä  ;D

Pieni Eevee keskittymä ei mua haittaisi, ne on niin söpiksii ♥
Joo ei muakaan. En käsitä miten jokaisella vastaantulijalla tuntuu olevan jo Jolteon tai Vaporeon, itse oon saanut kiinni tasan yhden Eeveen...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #117 : 16.08.2016 21:26:34 »
Toimiiko peli muilla? Siis kaikilta joilta oon kysynyt toimii peli ja mitä oon kaupungissa/bussissa kulkenut niin oon kuullut ohikulkijoiden höpisevän "katso tuolla on Drowzee" eli oletan, että niiden peli toimii eikä ne ole hulluja ja näe halluja. Eilen kokeilin laittaa pelin päälle pienen tauon jälkeen ja se näyttää vain samaa ruutua kuin silloin, kun on virransäästöpäällä ja laitat luurin ylösalaisin eli mustana ja haalealla näkyy PoGon logo. Vaikka pyörittelisin ja heittelisin puhelinta miten päin vaan se ei siitä muuksi muutu. Itse lataus toimii ihan moitteetta ja peli avautuu äkkiä. Se myös ilmoittaa, jos Pokeja on lähelle, kuten virransäästötilassa kuuluukin eli värähtää Pokemonin ilmestyessä. Ongelma vaan, ettei mitään voi napata, kun ei saa pelinäkymää auki. Mikä neuvoksi? Päivityksen olen kyllä tehnyt eikä uusia näytä olevan saatavilla.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #118 : 17.08.2016 10:00:51 »
Toimiiko peli muilla? Siis kaikilta joilta oon kysynyt toimii peli ja mitä oon kaupungissa/bussissa kulkenut niin oon kuullut ohikulkijoiden höpisevän "katso tuolla on Drowzee" eli oletan, että niiden peli toimii eikä ne ole hulluja ja näe halluja. Eilen kokeilin laittaa pelin päälle pienen tauon jälkeen ja se näyttää vain samaa ruutua kuin silloin, kun on virransäästöpäällä ja laitat luurin ylösalaisin eli mustana ja haalealla näkyy PoGon logo. Vaikka pyörittelisin ja heittelisin puhelinta miten päin vaan se ei siitä muuksi muutu. Itse lataus toimii ihan moitteetta ja peli avautuu äkkiä. Se myös ilmoittaa, jos Pokeja on lähelle, kuten virransäästötilassa kuuluukin eli värähtää Pokemonin ilmestyessä. Ongelma vaan, ettei mitään voi napata, kun ei saa pelinäkymää auki. Mikä neuvoksi? Päivityksen olen kyllä tehnyt eikä uusia näytä olevan saatavilla.
Minulla toimii kyllä. Kuulostaa olevan joku bugi virransäästötilan kanssa, itse en sitä ole käyttänytkään. Kokeile asentaa peli uudelleen?

Minulla taas kirjautuminen ei enää toimi kunnolla, se on ärsyttävää, kun joka kerta peliä käynnistäessä joutuu painamaan retryä ainakin kerran, välillä vaikka kuinka monta kertaa. Mutta kyllä se aina lopulta toimii, joten en niin jaksa välittää.

Tuntuu että ihmiset on vähentäneet pelaamista reilusti nyt kun koulut alkoivat. Ennen oli hankalaa saada kaikki kolme lähialueen gymiä haltuunsa yhtä aikaa, mutta nykyään se onnistuu aika helposti. Lähigymiä sain kerran pidettyä hallussa varmaan lähemmäs 20 tuntia! Tosin potioneiden loppuminen vähän hankaloittaa gymien valtaamista. Pokestopeiltakin tuntuu tulevan tosi vähän potioneita. Hassua kun ennen oli koko ajan pokepallot lopussa ja silloin stopeilta tuntui tulevan lähinnä potioneita, nyt on potionit lopussa ja stopeilta tuntuu tulevan lähinnä palloja. En tiedä tuntuuko se vain siltä vai onko siinä oikeasti jokin muuttunut. Revivejä ainakin tulee edelleen ihan liikaa.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #119 : 21.08.2016 22:32:04 »
Kävin tänään Suomenlinnassa pyörimässä, eikä sitä turhaan hypetetty, tuli nimittäin tosi kivasti normaalista poikkeavia poksuja! Ja sain vihdoin Pikachun ♥ sekä kivana yllärinä tuli Cubone, josta en uskaltanut edes haaveilla! Plus pari muuta uutta tuttavuutta. Magnemitea ja Voltorbia tuli vastaan ihan urakalla ja kohta saakin molemmat evolvattua. Oli kyllä hauskaa katsella sitä Pokemon-kouluttajien massaa. Paikkalla oli aasialaisia turisteja katsomassa nähtävyyksiä sekä valtavasti suomalaisia jahtaamassa pokemoneja. Suunnilleen joka toinen vastaantulija tuntui olevan nimenomaan poksujahdissa. On varmaan tehnyt tämä peli hyvää Suomenlinnan kävijämäärille  :D

Sain vihdoin ensimmäisen kymmenen kilsan munani, josta sitten kuoriutui Onix. Oli pienoinen pettymys, sillä Onix ei ole kovin kummoinen pokemon ja sellainen oli löytynyt jo aiemmin luonnostakin. Mutta onneksi heti perään löytyi toinen kymppimuna ja täytyy toivoa, että sieltä tulee jotain parempaa! Toisaalta sain kahden kilsan munasta tänään toisen Charmanderin ja se oli äärettömän iloinen yllätys!

Salejakin on tullut viimeaikoina vallattua enemmän. Niissä kyllä ärsyttää suunnattomasti se, kuinka lähelle salia täytyy änkeä, että siellä pystyy tappelemaan. Tykkään pitää perisuomalaisen hajuraon muihin ja jos salilla on muutakin porukkaa, tuntuu että täytyy mennä kylkeen kiinni pelaamaan. Muutaman kerran olen väijynyt vähän matkan päässsä odottamasa, että ihmiset lähtevät muualle tuntien itseni varsin idiootiksi. Mutta kaipaan omaa tilaa!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros