Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84739 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #60 : 25.02.2018 20:09:53 »
Lainaus käyttäjältä: Waulish
Tämänvuotinen UMK-kisailu ei yleisesti oikein jaksa kiinnostaa minua, kun tuntuu jotenkin tylsältä, että saman artistin kolme kappaletta kilpailevat keskenään, mutta kyllä minä varmaan tuon shown katson, jos sen vain saa näkyviin ulkomailla.
Mustakin tää on paljon tylsempää tälleen, mutta käsittääkseni Yle saa järjestää tän viisuedustajan valinnan miten parhaiten taitaa, mutta samaa mieltä, että on paljon tylsempää, että äänestetään vain kappaleesta, eikä esiintyjästä. Ja varsinkin nyt kun yksi kappaleista on jo noussut selkeäksi ennakkosuosikiksi. Mielenkiinto kohdistuu itsellä siihen, millainen lavashow kussakin kappaleessa sitten on ja sitä mielenkiinnolla odotan. :)

Ei sillä, musta Saara on hyvä edustaja Suomelle jo siinäkin mielessä, että hän on joissain määrin tunnettu ulkomailla (ainakin briteissä) ja hän on tavallaan vähän epätyypillinen suomalainen (ainakin esiintyjänä), minkä takia moni suomalainen ei välttämättä Saaralle lämpene, mutta ulkomailla hänestä sitä vastoin pidetään.

Ja Monstersista samaa mieltä, että on tarttuva, jammailtava ja että Saara tosiaan revittelee siinä oikein olan takaa. Voimakas kappale kyllä ja musta se "orava- tai lapsikuoro" on hauska lisä jo muutenkin menevään kappaleeseen. :D Ekaa kertaa kun kappaletta kuuntelin, niin se aloitus tuntui kummalliselta, kun laulu alkaa miltei saman tien, ennen mitään kunnollista rytmiä tai melodiaa. Sinänsä mielenkiintoinen kappale kun aloituksen perusteella ei pysty heti päättelemään millainen kappale tulee olemaan kyseessä ja kertosäkeen tarttuvuus yllätti kyllä positiivisesti. :)

Queensistä tuli vähän Britney Spears mieleen joissain kohdin ja sekin on mielestäni tarttuva ja kuunneltava kappale, joskin ei yhtä voimakas ja mieleenpainuva kuin Monsters. :) Ja osin jaan kyllä mielipiteen tuosta Dominosta. Ei ole minun suosikkini myöskään, mutta ihan kuunneltava. :)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #61 : 25.02.2018 20:40:47 »
Mielenkiinto kohdistuu itsellä siihen, millainen lavashow kussakin kappaleessa sitten on ja sitä mielenkiinnolla odotan. :)
Minullakin suurin mielenkiinto kohdistuu juuri live-esityksiin, ne kun ovat tässä vaiheessa vielä hämärän peitossa ja voivat varmasti vaikuttaa merkittävästikin siihen, mikä kappale lopulta menestyy ja mikä ei. En ole yhtään seurannut, onko esityksistä tai vaikka puvustuksesta ollut jo tarjolla jotain sneak peekejä, mutta joka tapauksessa varsinaisessa UMK-show'ssa luulisi olevan jännitettävää niiden osalta! Saara on osaava ja varma livelaulaja, joten se puoli ei niinkään mua jännitä, mutta todella toivon, että myös visuaalinen puoli saataisiin kuntoon. Sitten voisi hyvillä mielin lähteä valloittamaan eurooppalaisten sydämiä. :)


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #62 : 25.02.2018 20:53:27 »
Kuuntelin nuo Saaran kappaleet tässä viikolla läpi, eivätkä kolahtaneet sitten yhtään. Kuulostivat kaikki sellaisilta kappaleilta, että eivät tule keräämään tarpeeksi pisteistä. Kaipa mun musiikkimaku sitten on vain jotain ihan muuta. Saaran suuhun sopivat ne muutamat muut kappaleet, joista olen tykännyt paaaljon enemmän.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #63 : 25.02.2018 22:01:48 »
En ole kummoinen Saaran fani, hänessä on aina ollut jotakin mistä en ole ihan pitänyt, vaikka olen tietysti iloinen että on saavuttanut menestystä kun on sitä niin kovasti toivonut. Taitava ja monipuolinen laulaja hän toki on, mutta silti hänestä puuttuu minusta ehkä se jokin, joka tekisi hänestä samaistuttavan ja helposti lähestyttävän; minusta Saara on juuri sellainen laulaja, joka jää kuuntelijalle etäiseksi, jollakin tapaa keinotekoinen. Ehkä se on vain minussa, koska käsittääkseni hänellä kuitenkin on paljon faneja ja häntä kuitenkin kuvaillaan aidoksi persoonaksi? Katsoin joskus jonkun dokumentinkin ja mietin tätä asiaa, koska vaikka hän hymyilee paljon ja vaikuttaa pidetyltä, minusta tuntuu varsin vaikealta vilpittömästi pitää hänestä, enkä oikein tiedä miksi.  ???  Voihan olla, että jos tuntisi henkilökohtaisesti ihmisenä, niin olisi erilainen mielipide.

En oikein tykännyt minäkään tuosta ratkaisusta, ettei muille mahdollisille esiintyjille tai kappaleille annettu ollenkaan mahdollisuutta. Toisaalta tuo on totta, että kun Saaraa jo vähän tunnetaan maailmalla, hänellä saattaa olla isompi kannatus kuin muuten olisi. Ehkä brititkin saattavat ohjelmansa perusteella pitää häntä vähän kuin omanaan? Toivotaan tietysti että pärjäisi, mutta mitä nyt Euroviisuihin tulee, en jotenkin yhtään usko että siellä pärjääminen on millään tapaa sidoksissa laulutaitoon tai hyvään kappaleeseen.

Queens on noista kappaleista sellainen mikä jäi mieleen ja korvaan kun sen kuulin, vaikka en olekaan ihan varma pidänkö siitä vai en. Luulen, että en lisäisi omalle musiikinkuuntelulistalle, vaikka se onkin näistä suosikkini. Domino on ihan perusnätti muttei kovinkaan erottuva, luulen että se jää muiden esitysten jalkoihin jos tulee valituksi. Monsters on noista vähiten sentyyppinen, mitä itse kuuntelisin, mutta se on toisaalta tuollainen rytmikäs poppikappale, jollaisia Euroviisuissa usein on.

Queens on ehkä se, jonka voittoa itse toivoisin, vaikka en kyllä aio äänestää jos se maksaa. ;) Mutta siinä on tarttuva rytmi ja jotain veikeää, ja video on minusta kivoin kolmesta. :) Siinä on mielenkiintoista ja värikästä puvustusta ja lavastusta, ja pidän myös siitä, että sitä kuvaillaan että sen keskiössä ovat rakkaus, valo ja positiivisuus, mitkä ovat tärkeitä teemoja ainakin itselleni.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #64 : 25.02.2018 22:16:25 »
Jaan Fiorellan näkemyksen Saarasta, joten et siltä osin ole yksin. Hänen menestyksensä ja pärjäämisensä ei tietenkään ole multa mitenkään pois, ja jos hän kykenee omia unelmiaan saavuttamaan, niin hieno juttu ehdottomasti. Jotakin hänessä silti on, mikä mullakin tökkii. Voi toki olla, että olen hivenen allerginen sellaiselle aivan yltiöpositiiviselle asenteelle. ;D

Lainaus
Taitava ja monipuolinen laulaja hän toki on, mutta silti hänestä puuttuu minusta ehkä se jokin, joka tekisi hänestä samaistuttavan ja helposti lähestyttävän; minusta Saara on juuri sellainen laulaja, joka jää kuuntelijalle etäiseksi, jollakin tapaa keinotekoinen.
Ellen ihan väärin muista, niin jotain tämän kaltaista oli puheissa silloin, kun Saara osallistui X Factoriin. Voi siis hyvin olla, että nimenomaan tämä joillain ihmisillä ottaa vastaan.

Mitä taas tulee itse viisuihin ja biiseihin, niin olen henkilökohtaisesti seurannut aika vähän. Biisit olen kerran-kaksi kuunnellut, ja mun suosikki niiden perusteella on Monsters. Domino on musta myös ihan ok, mutta ei mun makuun niin hyvä ja tarttuva kuin Monsters. Queens ei oikein mua sytyttänyt. Periaatteessa mulle on ihan sama, mikä biisi sinne lopulta lähtee, ja Saaran tyyliin jokaisen biisin show lienee kuitenkin aika näyttävä, joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni. Viisut katson, jos vaan muistan. ;D Olisihan se huippua, jos Suomi taas pärjäisi, mutta en toivo liikoja. Se, että Saara tunnetaan myös Suomen ulkopuolella joissain määrin, tuskin ainakaan haittaa.

Bannu Ingridiltä ♥

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #65 : 25.02.2018 22:41:22 »
Minäkin jaan nuo teidän tuntemukset Saarasta ihmisenä. Mullekin hänestä välittyy jotenkin teennäinen kuva, vaikka kukaan meistä ei tietenkään voi tietää, millainen hän on oikeasti siviilissä. Mutta ei ole todellakaan mullekaan sellainen kovin samaistuttava ihminen, mutta silti toivon hänelle menestystä urallaan ja elämässään, koska on kuitenkin saavuttanut paljon. :) Varmaan se tekeekin Saarasta hyvin epätyypillisen suomalaisen, kun hänen asenteensa kuitenkin tuntuu olevan sellainen yltiöpositiivinen, jollaiseksi Tomessed sitä hyvin kuvaili. :)

Oletteko te muiden maiden edustuskappaleita kuunnelleet (vai onko niitä vielä montaa edes julkaistu)? Minä olen niistä aika kertakaikkisen pihalla, joten on vaikea arvioida, miten Saara voisi pärjätä muiden maiden ehdokkaita vastaan. :)

Kappaleäänestykseen voi ilmeisesti osallistua ilmaiseksi yle.fi-sovelluksella. Sitä varten pitäisi joku yle-tunnuskin luoda, mutta kaipa sen vaivan jaksaa nähdä, jos kerran voi ilmaiseksi äänestää. :)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2018 22:49:49 kirjoittanut Kosmik »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #66 : 26.02.2018 21:53:09 »
En erityisesti välitä Saarasta, mutta kyllä häntä kuuntelee (jos radiosta sattuu soimaan), nätti ääni. Ihan ilone hänen puolestaan, että hän saa elää unelmaansa ja on menestynyt (ja hei, ehkä se voitto vois ees kerran osuu hänen kohdalleen). Tuli tosin sellanen tunne, ett Saarasta tehtiin viisuehdokas, koska sillä tavoin yritetään varmistaa Suomen pärjääminen kisoissa. Saara pärjäs brittien X-factorissa hyvin + siinä samalla sai tunnettavuutta = se on käytettävä hyödyksi, varmasti hyvä sijoitus viisuissa. Jotenkin sellane tunne ittellä, että ilman toiseksi tulemista X-factorissa, ei olis Saara nyt ehdokkaana.

Nuista kolmesta biisistä lemppariksini nousi Queens. Se jotenkin iski, sellane biisi, kivat lyriikat, se tempo ja muutenkin se yleistunnelma, joka siitä biisistä välittyi. Se on sellane, jota vois kuunnella useamman kerran peräkkäin (kuten tykkään tehdä).
Monsterskin oli ihan hyvä. Tykkäsin lyriikoista paljon. Ymmärrän hyvin, miks se on monien suosikki. Ite olisin jättäny sen lapskuoron (lapsilta ne kuulosti) pois, tosin.
Domino, tota joo. Ihan kiva. Kai. Ei oikeastaan yhtään mun makuun. Queens ja Monsters oli sellaset biisit, että niitä vois kuunnellaki uudelleen, kun taas Dominosin jälkeen tuli sellanen olo, ett tätä en välttämästi haluu kuulla uudestaan, ellei oo ihan pakko. Olin vaan ilone, ku biisi loppu. Teki kovasti mieli jättää kesken, mutta kiltisti kuuntelin loppuun. Ja siis se - kuten joku aikaisemmin täällä sitä kuvailikin - pikkuorava (ihan oikeesti, tuli Alvin ja pikkuoravat mieleen) taustalaulu oli jotenkin ihan randomia. Siis mitä?

Mutta ei noista kolmesta biisistä oikein mikää vedä vertoja Norma Johnin viime vuoden biisille. Blackbird oli ihan mahtava, Leenan ääni tosi upea. Oon edelleen hieman katkera, ettei Norma John päässy finaaliin.

Muiden maiden kappaleita en ole vielä kuunnellut, se on edessä myöhemmin. Joskus lähempänä huhtikuuta käyn kaikki läpi. Siitä tullu jotenki joku perinne, että kuuntelen ne biisit vasta noin parii viikkoo ennen semifinaaleita. Silloin on ainakin kaikkien maiden biisit selvillä.

//Hahhaha, meni lapsi- ja oravakuoro sekaisin, joten korjasin.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 22:14:16 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #67 : 26.02.2018 21:54:26 »
Oletteko te muiden maiden edustuskappaleita kuunnelleet (vai onko niitä vielä montaa edes julkaistu)? Minä olen niistä aika kertakaikkisen pihalla, joten on vaikea arvioida, miten Saara voisi pärjätä muiden maiden ehdokkaita vastaan. :)

Kappaleäänestykseen voi ilmeisesti osallistua ilmaiseksi yle.fi-sovelluksella. Sitä varten pitäisi joku yle-tunnuskin luoda, mutta kaipa sen vaivan jaksaa nähdä, jos kerran voi ilmaiseksi äänestää. :)

Itsekin olen aika pihalla muiden maiden ehdokkaista/jo valituista, mutta kurkkasin pikakelauksella Melodifestivalenin tarjonnan ja ei näyttänyt hääviltä. Samoin oon kattonu youtubesta näitä ihmisten rankkauksia, mutta eipä oo sieltäkään oikein erottunut mikään. (Paitsi Ranskan Merci joka ärsyttää jatkuvalla merci merci -hokemisella) Tosin eipä kaikkia ole vielä valittukaan.

Latasin tänään tuon sovelluksen, että vois kerrankin vaikuttaa :D Oon pettyny niin karvaasti monena vuonna (PKNP, Sandhja hrrr), että kun kerran ilmaiseksi voi äänestää niin miksi jättäisin sen väliin.

Pidän kaikista ehdokaskappaleista (kerrankin!). Monstersin kun kuulin ekaa kertaa, niin olo oli varautuneen tyytyväinen. En aluksi lämmennyt kertsin lapsiääniosiolle, mutta parin kuuntelukerran jälkeen kappaleesta muodostui ehdoton suosikkini.
Dominosta en aluksi ees välittäny, kuulosti semmoselta perusballadilta ja tylsähköltä. Tykästyin siihen vasta myöhemmin kun Queens oli jo julkastu.
Queens on ihanan erilainen, tykkään kans ihan älyttömästi musiikkivideosta. Kertsi on ehkä vähän lattea, se ooooo/aaaa kohta ei vaan tunnu johtavan mihinkään. Tää vaati ehkä useemman kuuntelukerran ennen kuin pääsi tavallaan kiinni siihen kappaleeseen, mutta jo ekasta kuuntelukerrasta kiinnostuin paljon.

Ite olin helpottunut kai kun kuulin, että Saarasta tulee meijän edustaja. Osaa sentään laulaa hyvin. Vähän pelotti kappaleet kuten muutkin ovat maininneet, mutta yllätyin oikein positiivisesti. Uskon, että mikä tahansa noista veisi Suomen pitkälle, mutta Monsters pitäisi ehdottomasti lähettää.

Ootteko nähny Saaran esiintymisasut? Ite vähän petyin niihin, mutta saa nähä miten toimivat lavastuksen kanssa. Lisäksi tänä vuonna ei vissiin oo taustalla mitään näyttöä, eli pelkästään konkreettisen lavastuksen voimalla mennään. Ja kuuleman mukaan ison koko luokan tehtailut on siinäkin takana näiden kolmen kappaleen osalta.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #68 : 04.03.2018 00:47:15 »
Monsters sitten voitti, kuten kovasti etukäteen uumoiltiin. Mitä mieltä olette esityksestä? :)

Minä petyin tosi pahasti. Esitys oli mielestäni varsinainen sekametelisoppa, jossa oli yksinkertaisesti liikaa kaikkea. Liikaa värejä, liikaa ihmisiä, liikaa tapahtumia. Lava tuntui täyteen ahdetulta, eikä mistään oikein saanut otetta. Synkähköstä ja tunnelmaa tiivistävästä aloituksesta pidin, mutta sen jälkeen mentiin mielestäni alamäkeä. Saaran taustalaulajat olivat suurimman osan ajasta aika turhia itse lavalla, tanssiminen ja liikehdintä näytti paikoin kömpelöltä, monstereiden mustanpuhuvat siipiviritykset hirvittivät, ja ne loppupuolen väriliput veivät kaiken keskittymisen ja blokkasivat häiritsevästi näkymän itse esiintyjään. Kaikkein eniten mua kuitenkin jäi häiritsemään ne pari kohtaa, joissa Saaraa kannettiin. Niin turhaa, tylsää ja epäomaperäistä kuin voi olla. Kanniskelut haluaisin ehdottomasti pois. Kaiken muun kestän, mutta en niitä. ;D Oi voi. Toivon muutenkin, että liveä työstetään vielä ennen toukokuuta. Ennen kaikkea kaipaisin yksinkertaisempaa ja hieman helpommin sisäistettävää pakettia.

Yllättäen Dominon esitys toimi minulle parhaiten. Olihan se ehkä vähän tylsä, kun siinä ei hirveästi tapahtunut, mutta toisaalta siinä keskityttiin olennaiseen eli Saaran valovoimaisuuteen ja laulutaitoon. Laulusuoritus oli ehdottomasti onnistunein, ja viehätyin esityksen yksinkertaisuudesta verrattuna kahteen muuhun. Queens taas oli paha pettymys. Lisää sekavuutta ja silmiä särkeviä värejä, ja laulu ontui pahasti. Olin erityisen tyytymätön siihen, miten niin iso osa kertosäkeestä oli sysätty taustalaulajien kontolle. Heidän laulunsa kuulosti tosi heiveröiseltä ja rikkoi biisin flow'ta. Osansa oli toki varmasti Ylen äänenlaatu- ja miksausongelmilla. :D

Kaiken kaikkiaan olen siis pettynyt. Olen sinänsä tyytyväinen Monstersin voittoon, koska pidän siitä kappaleena eniten, mutta tuolle livelle tarttis kyllä tehä jotain...
« Viimeksi muokattu: 04.03.2018 01:01:30 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #69 : 04.03.2018 01:17:13 »
Ilmeisesti Saara itse on ainakin kuunnellut kritiikkiä ja haluaisi muuttaa sitä lavaesitystä jotenkin ja se on hyvä asia. :) Itsekin petyin tuohon esitykseen, joten toivon, että jotain muutoksia tehtäisiin. Äänestin silti Monstersia ihan kappaleen vuoksi. Tosiaan less is more ja toivottavasti sitä esitystä edes vähän karsittaisi, jos ei nyt ihan kokonaan haluta tehdä uusiksi, mikä voisi olla myös mielenkiintoinen veto. :) Esityksissä myös huomasi, että lavashow tuntui vaikuttavan Saaran lauluunkin, huonolla tavalla, ja siksikin voisi olla ihan järkevää tehdä esityksestä simppelimpi, jotta Saaran ääni pääsisi oikeuksiinsa.

Mua itseä ärsytti se ihme sekoilu siinä juontajien puolelta. Typerää läppää ja imitaatioita, enkä oikein nähnyt, mikä pointti niissäkin oli. Ihan kuin sillä olisi vaan haluttu jotain täytettä koko "konserttiin". ::) Mut sellainen kai kuuluu Euroviisuihin itsessäänkin, mut en silti tykännyt siitä. Oli siinä omanlaistaan jännitystä, kun niitä pisteitä jaettiin kappaleille. Sai jännätä, ettei vain Domino vie voittoa kotiin. Siinä oli tosiaan ihan hyvä lavaesitys, mutta se kappale itsessään oli noista kolmesta pliisuin, niin siksi en toivonut sen voittoa.

No, seuraavaksi saa jännätä, pääseekö Saara finaaliin saakka. Toivotaan parasta. :)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #70 : 04.03.2018 01:34:27 »
Esityksissä myös huomasi, että lavashow tuntui vaikuttavan Saaran lauluunkin, huonolla tavalla, ja siksikin voisi olla ihan järkevää tehdä esityksestä simppelimpi, jotta Saaran ääni pääsisi oikeuksiinsa.
Joo, niin kyllä huomasi! Kun lavalla tapahtuu paljon ja pitää keskittyä tanssiliikkeisiin ja kannettavana olemiseen ja vaikka mihin muuhun kuin pelkkään lauluun, ei ole ihmekään, että laulusuoritus kärsii. Siksi Dominon laulupuoli varmaan toimikin paremmin, kun Saaran ei tarvinnut keskittyä niin moneen oheisjuttuun. No, toivotaan tosiaan että joitakin muutoksia tehdään ja että ne veisivät esitystä sitten parempaan suuntaan! Potentiaalia kappaleella kyllä olisi.

Heh, olen melkein iloinen siitä että multa jäi tämänkertainen show näkemättä, kun UMK:ssa on usein ollut vaikka mitä ärsyttävää ja myötähäpeää herättävää. :D En myöskään voinut äänestää, koska olen ulkomailla. Tai ainakin oletin, ettei se onnistuisi ees Yle-sovelluksella, kun geosijaintini on mitä on. Toisaalta en olisi ees uskaltanut äänestää, kun olin estynyt seuraamasta liveä. Jos olisin pystynyt seuraamaan reaaliaikaisesti ja äänestämään, ääneni olisi ehkä sittenkin mennyt Dominolle, vaikka kappale on minusta edelleen pliisu. Vaikea kyllä sanoa...


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 703
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #71 : 04.03.2018 10:53:14 »
Monsters oli oma suosikkini ennen live-esityksiä, mutta livenä se valitettavasti lopahti. Monstersin täytyisi saada taakseen nyt yhtä vahva liveshow kuin mitä Dominolla oli. Omasta mielestäni taustalaulajien määrää pitäisi lisätä, että lauluun tulisi lisää mahtipontisuutta ja toisaalta tanssin pitäisi räjähtää liikkeelle kun kertosäe ensimmäisen kerran alkaa. Biisi kyllä kannustaa tanssimaan ja bilettämään, mutta lavashow ei ja se on musta iso ongelma. Oon Waulishin kanssa samaa mieltä siitä, että Saaran kantaminen oli ehdoton no-no, siitä saisivat luopua.  ;D

Toivotaan, että uskaltavat muokata lavashowta, koska tuollaisenaan se ei kyllä toimi ja kokonaisuus kärsii.


ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #72 : 04.03.2018 15:44:17 »
Unohdin sitten äänestää kun olin jääkiekkopelissä, mutta onneksi Monsters voitti kuitenkin.
Olen ihan samaa mieltä lavaesityksistä. Domino toimi tosi hyvin, mutta kaksi muuta olivat aika kauheita. Toivottavasti esitykseen tehdään paljon muutoksia eikä vain joitain pikkuviilauksia, esityksienhän on mainostettu oleman samat kuin toukokuussa nähtäisiin... Ite vaihtaisin kaiken.

Ja ne taustalaulajat!!! Aaaaarghhhh jotain niin järkyttävää. Äänet ei vaan sopinu noihin kappaleisiin ja olivat liikaa esillä niin laulamisen kuin lavaesiintymisenkin osalta.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #73 : 04.03.2018 19:59:16 »
Katsoin sen verran nauhalta ohjelmaa, että näin kaikki lavashow-versiot enkä tykännyt yhdestäkään. :( Olen paljolti samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa, lavaesiintyminen ei toiminut kunnolla. Arvasinkin että Monsters voittaisi ja ei minulla mitään sitä vastaankaan ole, vaikka itse pidin Queensia parempana. Kumpikaan niistä ei kuulostanut eikä näyttänyt lavalla kummoiselta. Jos olisi pitänyt äänestää pelkkien esitysten perusteella ja kuullut kappaleet siinä ensi kertaa, olisin varmaan äänestänyt Dominoa, koska se vaikutti olevan ainoa joka toimi...

En ennusta kovin suurta menestystä Euroviisuissa näiden esitysten perusteella...  ::) Tällä kertaa taitaa jäädä se toinenkin sija saamatta. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #74 : 10.03.2018 19:49:38 »
Mun mielestä tässä Suomen kappaleen valinnassa oli kohtuu epäreilua, että kaikki biisit julkaistiin eri aikaan, joten Monsters sai eniten soittoa ennen liveä. Monsters kuitenkin menetteli eniten biisinä, vaikka olikin ihan perus euroviisubiisi (kuten kaikki vaihtoehdot).
Lavashow oli, kuten jo sanottua, erittäin sekva ja se selvästi vaikutti myös lauluun keskittymiseen.

Kyllä tällä silti finaalipaikka todennäköisesti irtoaa, sillä ollaan omassa semifinaalissa kohtuu hyvällä paikalla, ja Britit äänestää meijän semissä. Finaalisijoitukseski veikkaan 10. (+-2).

Mä oon tässä myös kuunnellu jo muita julkaisuja. Espanja taitaa tällä hetkellä olla aikamoinen ennakkosuosikki, mun mielestä se on liian siirappinen ja toivon, että se menettää hohtonsa.
Mun oma suosikki on musiikillisesti Unkari, joka on genreltään kuitenki sellanen, että kovin moni euroviisufani ei kuitenkaan ehkä tykkää siitä. Joten annan ehkä mun euroviisujen kannalta olennaisemman kannatuksen Tanskalle. Mutta kaikesta huolimatta, tulen kuuntelemaan Unkarin biisiä varmasti paljon.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #75 : 13.03.2018 00:47:20 »
Ootteko nähneet Saaran esityksen Liettuan finaalissa? :) Tykkään tuosta vedosta niin, niin, niin paljon enemmän kuin UMK:n omasta! Tietysti täytyy muistaa, että Lissabonissa ei oo LED-screenejä käytössä eikä taustalaulukaan saa tulla nauhalta, joten tällaisenaan esitystä ei tietenkään voi sinne viiä, ja voihan olla että Viisuissa nähdään sitten taas jotain ihan erilaista. Mutta tykkään kyllä tästä Liettuan vedosta. Ensinnäkin äänentoisto on paljon parempi kuin UMK:ssa ja saa Saaran laulun kuulostamaan hyvältä, siltä miltä sen pitäisikin kuulostaa, ja tykkään lopulta oikeastaan myös asusta ja värimaailmasta, vaikken kovin suuri punaisen ystävä olekaan. Selkeämpi ilmaisu toimii. Kun vielä Saaran kanniskelu heivattaisiin, voisin harkita helpotuksesta hengähtämistä... ::)

Ai niin muuten, rakastan sitä että Saara lauloi osan biisistä liettuaksi. Ihan mainio yllätys, ja varmasti katsojillekin ollut hauskaa kuultavaa.

Muiden maiden biiseihin ja esityksiin en ole vielä hirveästi perehtynyt, mutta niistä mitkä oon kuullut ja nähnyt, Tanska on ollut suosikkini. Ihanaa merimies- ja viikinkiteemaa, oikein tanskalaista, ja esitys on minusta miellyttävän selkeä ja värimaailmaltaan rauhoittava. Kappale ei mielestäni ihan yllä täyteen potentiaaliinsa vaan jää lopulta aika tasapaksuksi, mutta tyylikäs kokonaisuus se on silti. Hauskaa että tykkään Tanskan biisistä tänä vuonna niin paljon, kun satun asumaan Tanskassa tällä hetkellä. ;D

// Nyt vasta huomasin artikkelin, jossa UMK:n tuottaja selventää, ettei Liettuassa nähty esitys ole ollenkaan samanlainen kuin se, joka nähdään toukokuussa Lissabonissa. Ehdin jo melkein toivoa... ;D
« Viimeksi muokattu: 13.03.2018 01:15:47 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #76 : 13.03.2018 01:04:32 »
Heitetäänpä oma lusikka soppaan tähänkin keskusteluun kun haluan aktivoitua teidän ihanaisten kanssa höpöttelyssä!

Mä oon tosiaan näkövammainen, jonka vuoksi mä en oikeastaan kiinnitä niin paljoa huomiota esiintyjän asuun tai millainen se kappaleen esitys muuten on. Muutenkin musiikkirakkaana tykkään keskittyä enemmän siihen itse kappaleeseen, sanoihin ja melodiaan. Ihana yllätys kyllä tosiaan tuo että Saara lauloi osan kappaleestaan Liettuaksi. Osaisipa itsekin sitä kieltä! (: Ja siksi juurikin, kun itse kiinnitän huomiota enemmän itse kappaleeseen kuin esitykseen, ärsyttää suunnattomasti kun tuntuu, että viisuissa voittaa ja pärjää joko hyvillä suhteilla toisiin maihin/naapurimaihin (naapurimaat antaa niitä 10 ja 12 pistettä toisilleen lähes poikkeuksetta) tai sitten massiivisella esityksellä. Mun mielestä Euroviisujen tarkoitus ei ole rehennellä hyvin näyttävällä esityksellä, vaan valloittaa upealla melodialla ja kappaleella! Rakastan euroviisuja, mutta kyllä se on lähes joka vuosi aina iso pettymys, kun kappaleet jotka on upeasti tehty, soitettu ja laulettu, jää niiden kappaleiden jalkoihin jotka ei kuulosta hyvältä mutta joiden esityksestä on tehty joskus jopa ylitsepursuavan massiivinen. :/

Muiden maiden kappaleita en ole vielä kuunnellut, koska haluan kuunnella ne kaikki kun ne on julkaistu. Nythän on julkaistu kappaleista 42/43, eli Georgian viisukappale taitaa vielä uupua (ellei oo nyt lähitunteina sitten ilmestynyt). Mutta sen ilmestyttyä kuuntelen kyllä kaikki kappaleet läpi ja annan arvosanat kouluasteikolla 4-10, antaen myös -, ,5 ja +-arvosanoja. Siis 9-, 8+ tai 7,5 esimerkiksi. Tekeekö kukaan muuu näin tarkkaa "syyniä" kappaleille? Musta se on vaan hauskaa sitten jälkeenpäin katsoa, että mille sijoille sijoittui ne kappaleet, jotka omalla arvosteluasteikolla oli siellä kymppipäässä.

Entä onko kukaan käyny kattomassa Euroviisuja ihan paikan päällä? Mä ja tyttöystävä oltais haluttu nyt mennä Portugaliin, kun rakastan sitä maata ja kieltä muutoinkin, ja tyttöystävä käynyt Lissabonissa kerran jo ennestään. Mutta kun katsottiin niitä lentojenkin hintoja jo, niin ne huiteli muistaakseni jossain kahdeksassa sadassa! Pelkät lennot?? Entäs sitten hotelli ja viisuliput siihen päälle? Vähän ärsytti, kun ei ns. tavallisella matkabudjetilla olisi päässyt sinne. Ei osattu ennakoida, mutta nyt toki sen tajuaa että tietenkin. Rahastustahan se on, kun tiedetään että monet sinne paikan päälle haluaa niin hinnat on sitten siinä lähiaikoina ihan pilvissä. Mutta ehkä sitten jonain toisena vuonna mennään, kun on satsattu siihen ja säästetty rahaa kunnolla sitä varten!

Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #77 : 13.03.2018 01:17:42 »
Lainaus
Muiden maiden biiseihin ja esityksiin en ole vielä hirveästi perehtynyt, mutta niistä mitkä oon kuullut ja nähnyt, Tanska on ollut suosikkini. Ihanaa merimies- ja viikinkiteemaa, oikein tanskalaista, ja esitys on minusta miellyttävän selkeä ja värimaailmaltaan rauhoittava. Kappale ei mielestäni ihan yllä täyteen potentiaaliinsa vaan jää lopulta aika tasapaksuksi, mutta tyylikäs kokonaisuus se on silti.
Mä en ole oikeastaan koskaan seurannut Euroviisuja, enkä aio niitä tänäkään vuonna seurata. Mutta aina oon joihinkin biiseihin tykästynyt ne kuullessani, ja pakko sanoa, että tää Tanskan Higher Ground on kyllä oma ehdoton suosikkibiisi tällä hetkellä, koska kolahtaa niin kovaa. Saara Aalto ei oikein ole mun mieleen artistina eikä solahda mun musamakuun, mutta Tanskan kappale viehättää mua tematiikallaan, melodiallaan, sanoituksellaan ja yksinkertaisuudellaan - vaikka mua vähän jäikin kaivelemaan, että se ei missään vaiheessa oikein lähde lentoon, vaan jää tasapaksuksi. Sinällään tykkään siitä tasapaksuudesta, mutta toisaalta kaipaisin sitä, että se oikeasti lähtisi lentoon jollain tavalla joko laulullisesti tai sitten lavashow'n osalta. Tällä hetkellä molemmat jää vähän ehkä jumittamaan sinne suvantovaiheeseen. Tykkään kyllä siitä, miten kappaleessa on vähän viikinkihenkisyyttä, koska viikingit on ollut tässä viime vuosien aikana aika paljon tapetilla ja tuntuu olevan sellainen osa skandinaavista muinaiskulttuuria, joka kiehtoo ihan maailmanlaajuisestikin.

Siitä oon kyllä samaa mieltä, että tuossa Liettuan versiossa Saaran lavashow oli parempi kuin UMK:n vedossa (noista kolmesta mahdollisesta edustusbiisistä ite tykkäsin eniten Queensistä), itekin tykkäsin tuosta liettuan kielisestä kohdasta tuolla välissä, mutta kanniskelusta haluaisin kanssa itekin vielä eroon. Vaikka vähän veikkaan, että sitä ei sieltä show'sta feidata. UMK:n lavashow oli mun mielestä aivan liikaa kaikkea ja välillä kuulosti siltä, että joko Saara tipahti vireestä ajoittain pois tai lipsahti epäpuhtaaseen, koska parissa kohtaa särähti ainakin omaan korvaan sillain, että mitä ihmettä siellä tapahtui. Toki en ole yhtään ihmeissäni, jos sellasen sekamelskan keskellä ei aina ihan satasella pysty keskittymään siihen lauluun, minkä takia mä itse kannatan yleensä esityksissä yleisestikin suht pelkistettyä show'ta.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #78 : 13.03.2018 18:42:23 »
Entä onko kukaan käyny kattomassa Euroviisuja ihan paikan päällä?

Meillä oli kaveriporukalla suunnitelmana, että mennään kattomaan viisuja tänä vuonna, jos sen voittaa kiva biisi tai edes helposti ja edullisesti tavoitettava maa. Kumpikaan ei toteutunut, joten ei menty. Saa nähdä mitä tapahtuu tänä vuonna, ite olen miettinyt, että jos Unkari voittaa, lähden vaikka yksin katsomaan seuraavia viisuja. Muuten mennään varmaan taas periaatteella, että jos voittajamaa on helposti ja edullisesti tavoitettavissa, on todennäköistä, että lähdetään isommalla porukalla.


Alexander Rybak edustaa muuten taas Norjaa. Se biisi on aika hyvä, mutta jotenki semmonen fiilis, että Rybak on lähteny viisuihin vaan, jotta vois kokee sen fiiliksen uusiks, mutta eihän sitä tiedä, mitä tapahtuu.
Ja muuten, kerrankin voin sanoa, että Ruotsin biisi on huomattavasti huonompi kuin Suomen.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #79 : 13.03.2018 19:06:38 »
Enpäs tiennytkään, että Saara on Liettuassa esittänyt uuden version kappaleesta. :o Kiitti kun vinkkasitte. Oli joo tuollaisenaan parempi kuin se esitys Suomessa, joskin edelleen se Saaran nostelu oli siellä ja ne liikkuvat valokeilat oli vähän sellaista epilepsiavaroitussettiä. Itseäkin jo otti ne valot ihan koneen kuvaruudulta katsottuna silmiin, saati sitten jos paikan päällä olis ollut katsomassa. ::) Parannettavaa on vielä itse lavaesityksessä, mutta laulu oli tällä kertaa valovuosia parempi kuin siinä esityksessä, joka Suomessa nähtiin. Ja siis äänentoisto muutenkin parempi, vaikka taustalaulu tulikin nauhalta. Suomen UMK:ssa oli aivan järkyttävän huono äänentoisto, en huomannutkaan siitä viimeksi sanoa, ja sekin on varmaan yksi syy, miksi ne kaikki esitykset tuntui vähän ontuvan. Mut tää Liettua-veto todisti, että siellä yritetään koko ajan hiota esitystä paremmaksi, mikä on toki hyvä juttu. :) Mäkin tykkäsin siitä osasta, kun Saara lauloi liettuaksi! Sillä nyt ainakin voi vähän erottua joukosta, kun kunnioittaa kohdeyleisöä laulamalla heidän kielellään. :)