Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84735 kertaa)

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #40 : 14.05.2017 20:35:56 »
Itseäni taas inhottivat todella paljon Portugalin laulajan kommentit "oikeasta" musiikista. Laski reippaasti mielipidettäni kyseisestä tyypistä tuollainen musiikkielitismi. En vaan tajua sitä kuinka muusikot kokevat tarpeelliseksi haukkua muita musiikkityylejä. Tekno tai elektroninen musiikki ei pure yhtään minuun, mutta en silti yhtään tykkää siitä, että se leimataan jotenkin huonommaksi musiikiksi ja sitten oma musiikki onkin ylempiarvoista.

Pakko sanoa, että mulle kävi samoin. Tykkäsin Portugalin biisistä ja esityksestäkin, mutta toi elitismi aina alkaa ketuttaa missä tahansa taiteen lajissa. Samalla tavalla on toisia kirjailijoita, jotka kokee olevansa jotenkin enemmän taiteilijoita kuin toiset siitä syystä, että kirjoittavat niin sanottua vakavammin otettavaa tekstiä. En vaan käsitä sellaista ajattelutapaa. On kai sitä toisilla tarve korottaa itsensä muiden yläpuolelle.

Fiorella, mun on pakko sanoa, että mun mielestä toi että nykyisin tehtävä musiikki ei vedä vertoja jollekin ennenaikaiselle musiikille, on oikeasti täyttä paskaa.  ;D Se toki on vain mun mielipide, mutta just tuollaiset mielipiteet on sitä elitismiä, joka osittain tuntuu johtuvat vain siitä, että se oma mieltymys musiikissa on jotain muuta kuin mikä tällä hetkellä on in. Ei se että joku on in tee siitä silti jotain epämusiikkia muuta kuin niiden mielestä, jotka omasta mielestään tietävät mitä oikea musiikki on.

//Siis koko mielipiteestä oikeasta ja paremmasta musiikista tulee mieleen kaikki keskustelut siitä, kenellä on milloinkin parempi maku. Mä en tykkää räpistä ja se on nykyään muodissa, mutta tuntuisi tosi oudolta alkaa väittää, että ennen tehtiin parempaa musiikkia, koska ei tehty räppiä. ;D Tai että ennen tehtiin parempaa musiikkia, koska tehtiin enemmän rokkia, mistä minä tykkään.  ;D Noi euroviisujen tuomariraatit on oikea vitsi. Nauroin niitä jo eilen. ;D
« Viimeksi muokattu: 14.05.2017 20:44:20 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #41 : 14.05.2017 21:08:16 »
Lainaus
Fiorella, mun on pakko sanoa, että mun mielestä toi että nykyisin tehtävä musiikki ei vedä vertoja jollekin ennenaikaiselle musiikille, on oikeasti täyttä paskaa.  ;D Se toki on vain mun mielipide, mutta just tuollaiset mielipiteet on sitä elitismiä, joka osittain tuntuu johtuvat vain siitä, että se oma mieltymys musiikissa on jotain muuta kuin mikä tällä hetkellä on in. Ei se että joku on in tee siitä silti jotain epämusiikkia muuta kuin niiden mielestä, jotka omasta mielestään tietävät mitä oikea musiikki on.
Onhan toki maailmassa tilaa monenlaisille asioille, mutta silti ilahduttaa kovasti, että joku tekee minulle mieleistä musiikkia nykyäänkin. En nyt sano, että kaikki minunkaan suosikkimusiikkini tulisi tyyliin 50-, 70- tai 20-luvulta, tai että tykkäisin kaikesta entisaikaisesta musiikista yhtään sen kummemmin, mutta tuntuu että kyllä että nykyään on paljon vaikeampi löytää sellaista uutta musiikkia, josta tykkää. Tai silloin kun niin käy, se on ennemminkin iloinen yllätys kuin oletusarvo.

Voi olla että tuo voittajan lausahdus oli siinä tunnetilassa harkitsematon ja saa aikaan enemmänkin tällaista negatiivista huomiota, mutta ainakin itse (mitenkään tuota laulajaa tai mitään muutakaan taustoja tuntematta vaan pelkästään tuon finaalin katsojana) koin sen nimenomaan ilon ilmauksena enkä suurempana kannanottona mitään vastaan. Toivoisin itse, että jos joskus joutuisin sellaiseen tilanteeseen (ja kyllä aina välillä joudunkin, vaikka en onneksi noin suuren yleisön edessä! ;) ) että sanoisin jotakin mikä tulkitaan eri tavalla kuin tarkoitin, eivät kaikki alkaisi ilkeiksi vaan ymmärtäisivät, mikä ajatus siinä oli takana. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Virhrearvio

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #42 : 14.05.2017 22:24:18 »
Mua vähän yllätti Portugalin voitto, en uskonut nousevan menevien kappaleiden 'varjosta' esiin. Ainakin itse odotin jonkun vauhdikkaan biisin kera huikean lavashown voittavan. Tosin mun arvaukset ei yleensä osu oikeaan. Mut ihan kivoja oli sekä biisi että tulkinta   :)

 Kisojen jälkeen luin, että Sobralilla on sydänvika ja sijainenkin viisuissa mukana erityisluvalla. Mietin vain, että vaikuttikohan sairaus äänestäjiin keräämällä mm. sympatiapisteitä vai ei.

Tuollainen kommentointi "oikeasta" musiikista on täyttä kuraa. Kuulostaa vaan siltä, että omaa egoa pitää pönkittää jostain kumman syystä. Ja pisteitähän tuollainen puhe laskee.

Suomi ois jopa saattanut pärjätä kisoissa, kun herkät balladit oli suosiossa :)
So give me just one chance
And one by one I'll prove you wrong

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #43 : 07.11.2017 20:39:15 »
Tulenpas tänne höpisemään vähän UMK:sta, kun se kuitenkin liittyy kiinteästi Euroviisuihin Suomen osalta ja siitä on tässä topassa aiemminkin keskusteltu.

Yle on siis tehnyt yllätysuudistuksen: ensi vuoden edustajaksi on valittu sisäisesti Saara Aalto, jolle nikkaroidaan kolme esitystä, joista sitten karsitaan voittaja. Minun täytyy todeta, että järkytyin tästä uutisesta aika tavalla, kun siitä äsken sain tietää. Olisin hyväksynyt uudistuksen, jos siitä oltaisiin tiedotettu hyvissä ajoin, mutta minusta on suorastaan pöyristyttävää, että UMK:ssa on ensin ihan tavalliseen tapaan pystyssä julkinen haku ja ihmisiä kannustetaan osallistumaan ja sitten yhtäkkiä haun päätyttyä ilmoitetaankin, että hei, ei teillä olekaan mitään mahdollisuuksia kun päätettiin valita sisäisesti edustaja, joka ei ees osallistunut koko hakuun. Yle perustelee päätöstä sillä, ettei julkisen haun kautta löytynyt sopivia ehdokkaita, mutta minun on todella vaikea uskoa sitä, koska hakuun tuli biisejä yli 300 kappaletta. Ihan varmasti tuosta määrästä olisi löytynyt ees muutama, joiden kesken pykätä kisa pystyyn, ihan niin kuin ennekin on löytynyt. Varsinkin kun Yle itse ilmoittaa, että kisa oli tänäkin vuonna suosittu ja sen taso oli hyvä. Voi hyvä ihme... Tulee paha mieli niiden artistien puolesta, jotka ovat tosissaan hakeneet ja joiden jalkojen alta on nyt yllättäen vedetty matto. :-\

Minulla ei sinänsä ole mitään Saara Aaltoa vastaan, vaikken hänen viimekertaisesta biisistään hirveästi perustanutkaan. Onhan hän motivoitunut ja taitava esiintyjä. Myöskään sisäistä valintaa menettelytapana en torppaa suoriltaan, vaikka kannatankin julkista hakua ja tavallisten tallaajien sananvaltaa. Olen kuitenkin tyrmistynyt Ylen menettelystä tämänvuotisen haun suhteen. Mielestäni Ylen olisi vähintäänkin pitänyt tiedottaa etukäteen siitä mahdollisuudesta, että edustaja saatetaan valita myös suoraan kutsumalla.

Onko täällä muilla viisuseuraajilla noussut yhtä tulisina tunteet pintaan, vai olenko ainoa joka on vedellyt herneet nenään? ;D Viisukuppilassa ainakin lentelee varsin kärkkäitä mielipiteitä puolesta ja vastaan.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017 20:49:29 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #44 : 07.11.2017 21:20:19 »
Mulla tippui mielenkiinto viisuja kohtaan ihan totaalisesti. Siis onko yleisön kannalta olemassakaan mitään tylsempää kuin se, että kisoihin lähetettävä artisti valitaan jossain sisäisessä valinnassa? ::) En ainakaan heti keksi. Mit vit? Kenenhän keksintö toi loppupeleissä oli? Melkoinen perseen näyttäminen UMK-kisaan osallistujille toi kyllä oli. Toivottavasti lähettävät päättäjille paljon närkästynyttä postia. En usko, että päätös on johtunut siitä, että ei olisi tullut mitään, mikä ei kelpaisi. Ne on keksinyt sisäisesti pienissä päissään (tai muutenkin päissään), että tässä on se menestyskaava.

Näen jo sieluni silmin Saara Aallon viisuissa. Esitys ja puvustus on varmaan ihan kohdallaan, mutta pelottaa millaisen hirvistyksen ne keksii biisiksi. ;D En kyllä innostu nyt yhtään.

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #45 : 07.11.2017 21:33:24 »
No, minä en jaksa tästä mieltäni pahoittaa. En voi sanoa olevani mikään Saara Aalto fani, mutta hienoa että hän pääsee viimein toteuttamaan unelmansa! Ymmärrän myös YLEn päätöksen, sen paineen saada menestystä kolmen karsiutumisen jälkeen. Olisihan tämän ilmoituksen voinut toteuttaa paremmin, mutta mitä olen kuunnellut niitä kappaleita, joilla UMKhon on osallistuttu tänä vuonna, niin en ihmettele lainkaan sisäiseen valintaan päätymistä.

300 kappaletta voi tuntua isolta määrältä, mutta jos miettää miten heikko taso UMKssa oli sekä 2012 että 2017, niin on ihan uskottavaa, ettei sieltä ole löytynyt riittävästi hyviä kappaleita. Eikä enemmistöä tämä valinta ainkaan viisufoorumeilla tai Iltasanomien äänestyksessä tunnu haittaavan. Itsekin pitäisin enemmän kunnollisista karsinnoista, mutta ei kai yhdestä kokeilusta voi mitään haittaa olla? Onhan se ihmisten älykkyys valintojen suhteen nähty, kun sinne on lähetetty PKN ja Sandja ynnä muuta yhä raskasta. Itken vieläkin että sorruimme vuonna 2000 ällöttäävään kompromissiratkaisuun, vaikka tarjolla olisi ollut Nightwishia ja Anna Eriksonia!

Karsintoja on kiva katsoa, mutta onneksi tuolla on 41 muuta maata, joiden esikilpailuja voi kyylätä silmä kovana. Aallon valintaa enemmän harmittaa se, ettei yksi kestosuosikkimaistani - Makedonia - osallistu tänä vuonna lainkaan :'(

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #46 : 07.11.2017 21:39:44 »
Karvis, sama täällä. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, etten jaksa seurata UMK:ta ollenkaan, tai vaikka jaksaisinkin, saatan jättää ihan periaatteesta seuraamatta. Minusta tämä oli törkeä temppu kilpailuun hakeneille. :-\ Minäkään en usko alkuunkaan, etteikö 300 biisin joukossa olisi ollut ees jotain viisukelpoista. Onhan UMK:n taso ollut usein vähän heikonlainen, mutta on siellä monia helmiäkin mukana ollut, ja kilpailu on ollut oivallinen väylä juurikin uudelle musiikille, tuoreille artisteille.

Sinänsä minusta on ihan hyvä, että UMK:n formaattia mietitään ja kehitetään, mutta ei sen minusta pitäisi tapahtua tällä tavalla suljettujen ovien sisällä ja aivan yhtäkkiä kesken käynnissä olevan hakuprosessin, jonka säännöt ja menetelmät on jo aikoja sitten sovittu ja julkisesti tiedotettu. Ymmärrän, että ihmiset kaipaavat Suomelle menestystä jokavuotisen floppaamisen sijaan, mutta mielestäni tässä pitäisi katsoa nyt vähän nenänvartta ja ensi kevättä pidemmälle. Jos UMK vielä palaa julkisen haun systeemiin, mahtaakohan motivoituneita osallistujia riittää enää tämänkään vertaa? Jos olisin artisti ja halukas osallistumaan, halukkuuttani saattaisi aika tavalla vähentää tieto siitä, että UMK:ssa on aiemmin tehty tällainen temppu...

// Karma91 väliin. Olen samaa mieltä siitä, että UMK:n taso on toisinaan ollut heikko, mutta olen silti sillä kannalla, että formaattia pitäisi kehittää jotenkin muuten kuin yhtäkkiä kesken hakuprosessin. En ole jyrkästi sisäistä valintaa vastaan, onhan tämä ihan jännä kokeilu, mutta minua ketuttaa tosi paljon se, miten tähän tällä kertaa päädyttiin. Suomi on menestynyt kehnosti monta vuotta; ei kai yksi mahdollinen lisäepäonnistuminen olisi paljon hetkauttanut. Arvostaisin sitä, että tällaiset muutokset hoidettaisiin ja tiedotettaisiin hyvissä ajoin niin kilpailuun osallistujille kuin yleisöllekin.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #47 : 07.11.2017 22:00:35 »
Enpä ollut tuohon uutiseen vielä törmännytkään. Kieltämättä yllättävä veto. Paha mieli osallistuneiden artistien puolesta, koska kyllähän tämä sen kuvan antaa, että päätös oli joka tapauksessa tehty, oli siellä sitten mitä materiaalia tarjottuna hyvänsä...

Lainaus
Sinänsä minusta on ihan hyvä, että UMK:n formaattia mietitään ja kehitetään, mutta ei sen minusta pitäisi tapahtua tällä tavalla suljettujen ovien sisällä ja aivan yhtäkkiä kesken käynnissä olevan hakuprosessin, jonka säännöt ja menetelmät on jo aikoja sitten sovittu ja julkisesti tiedotettu.
Tämä juuri.  :-\ Etukäteistiedotuksella koko juttu ei olisi varmaan ollut ongelma kenellekään. Kuulostaa todellakin juuri siltä, että joku on saanut oivalluksen, että tällä kaavalla menestytään. Eikä luultavasti edes menestytä.  ::) Minä näen silmissäni, että juuri ketään ei kiinnosta, ja Suomelle käy ihan samoin kuin (lähes) aina ennenkin. Ei ne äänet ole ennenkään kappaleiden tai laulajien perusteella tulleet vaan politiikkaa se enimmäkseen on. Tykkäsivätkö jotkut brititkään niin paljon Saara Aallosta, että äänestäisivät sen takia Suomea, että esiintyjä on heille tv:stä tuttu? Tuskin.

Itse en ole kummoinen Saara Aallon fani, mutta en mikään vastustajakaan. Hän on minusta sen tyylinen esiintyjä, joka tekee kyllä näyttävää jälkeä, mutta ei silti kosketa kuulijaansa (ainakaan minua) niin, että tekisi vaikutuksen, ja siksi jää kaiken jälkeen kuitenkin vähän laimea fiilis. Uskon, että siinä on kuitenkin kokenut esiintyjä, joka voi tehdä hienon ja sinänsä kilpailukykyisen esityksen muiden Euroviisujen laulajien rinnalle. Moni maa on käsittääkseni valinnut edustajaksi juuri jotain menestyneitä laulajiaan vastaavalla tavalla kuin Suomi nyt teki, joten tuskin siinä muuta kummempaa on kuin juuri se, että tällainen asia ilmoitetaan kansalle noin tökerösti ennakkoon mitään vihjaamattakaan.

Luulen, että Saaran esitys tulee olemaan vaikuttava ja keräämään paljon huomiota viisuilijoilta, ja sitten kuitenkin päädytään siihen, että pisteitä ei tipu. Ehkä Saara onkin tällä kertaa sitten vaihteluksi ainaisen toisen sijan sijasta toiseksi viimeisenä? ;)

Kiva tietysti jos menestyisi, mutta enpä usko että niin käy sen enempää kuin ennenkään.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #48 : 07.11.2017 22:09:16 »
Mää en oo ite koskaan syttyny suuremmin tälle UMK-hommalle tai sitä jaksanut kummemmin seurailla - toisaalta en oo vuosiin tykänny mistään, millä Suomea on lähdetty Euroviisuihin edustamaan, joten sinällään mulle on se ja sama, että kuka sinne lähtee ja millä valintaperusteella. Kuitenkin tää tapa, millä tää poikkeusjärjestely on hoidettu, on kyllä ihan järjetön ja ymmärrän kyllä, jos se porua herättää.

Mitä tulee itsessään Saara Aallon suoraan valintaan, niin epäilen hyvin suuresti, että pääsyynä ei ole se, että UMK:sta ei ole löytynyt aikaisempien vuosien tapaan ehdokkaita karsittavaksi, vaan yksinkertaisesti se, että Saaraa ei ole haluttu päästää muualle esiintyjäksi. Viime viikolla nimittäin UK:n lehdissä (esim. The Sun) levisi juttua, että Saara on kertonut käyneensä BBC:n kanssa neuvotteluita UK:n viisuedustajaksi ryhtymisestä. Onko tässä nyt YLE:n päässä jollain välähtänyt, että jos Saara kiinnitetään suoraan Suomen edustajaksi, niin ei ainakaan kukaan pääse jälkikäteen kuittailemaan, että mitä jos, jos Saara olisi menestynyt UK:n edustajana. En tiedä.

// Fiorella väliin

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #49 : 07.11.2017 22:44:04 »
Herkkuoonen epäilys kieltämättä kuulostaa aika loogiselta. Se vasta olisikin, jos Saara olisi jonkun muun maan edustajana kuin Suomen... ;) Tosin, jos se olisi voittanut jonkun muun maan edustajana, epäilen ettei silloinkaan olisi ollut kyse omista laulutaidoista vaan maiden välisistä suhteista edelleen... ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #50 : 08.11.2017 10:18:09 »
UMK on ollut kyllä rehellisesti sanottuna niin pitkälle puhdasta paskaa suunnilleen joka vuosi, ettei mua haittaa pätkääkään se, että Saara Aalto valittiin suoraan. Plus tällä tavalla toinen sija finaalissa on käytännössä selviö xD

Minkä lisäksi nyt voin keskittyä haukkumaan Melodifestivalenin biisejä kaikessa rauhassa eikä tule UMK siihen sotkemaan mun vittuilua xD

Että eipä tässä mitään, en jaksa vetää perskipeyksiä tästä. Saara on hyvä artisti, toivon että hän saa hyvän biisin laulettavakseen ja pääsee ainakin finaaliin. Olisi kiva nähdä se pitkästä aikaa, kun viimeksihän Suomi oli finaalissa 2014.
We had each other. That's how we won.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #51 : 08.11.2017 13:10:47 »
Oon kyl niin samaa mieltä Eririnin kanssa. Raatihan se on UMK äänestyksissä melkeinpä lopulta määrittänyt voittajan. Tuntuu ettei yleisön äänillä ole paljoa ollut painoarvoa. Saara on ainakin näyttävä esiintyjä ja tää on kai ollut hänen unelmansa niin miksi ei voisi edustaa Suomea viisuissa. :) Tuntuu että jotkut ottaa liian tosissaan nää viisut. ::) Ja tosiaan olis ihan virkistävää, että Suomi pääsisi edes finaaliin saakka tällä kertaa. ::)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #52 : 08.11.2017 13:36:01 »
Minä olen Fiorellan kanssa vähän samoilla linjoilla siinä, ettei Saara ole mikään tae menestykseen. Jos saadaan huikea biisi ja loistava esitys, edellytyksiä toki on, mutta eihän meillä vielä ees ole niitä ehdokasbiisejä. Sitä paitsi ollaanhan sekin nähty monta kertaa, ettei hyvä biisi menesty. Monet viisuasiantuntijat olivat sitä mieltä, että tämänvuotisissa karkeloissa Norma John olisi finaalipaikan ansainnut niin musiikillisilla kuin tulkinnallisillakin ansioillaan, mutta niin vain jäätiin rannalle ruikuttamaan. Tietenkään myöskään artistin tunnettuus ei takaa menestystä, muistammehan kaikki esimerkiksi tapaus UK:n ja Bonnie Tylerin (en siis väitä, että Saaran kansainvälinen tai Suomen sisäinen suosio olisi vertailukelpoinen Bonnie Tyleriin, mutta onhan hän UMK:n mittakaavalla tunnettu nimi, jonka valinta varmasti herättää kansainvälistäkin huomiota).

That being said, minulle Euroviisuissa ei ole tärkeintä menestyminen vaan viihdyttävän kilpailun seuraaminen. Toki minustakin olisi mukavaa, jos Suomi vaihteeksi taas pääsisi finaaliin, mutta en pidä sitä minään katastrofina, vaikkei niin kävisikään. Meillä on mielestäni ollut monta ihan hyvää edustajaa, joiden takana olen seissyt lopputuloksesta huolimatta.

Tuntuu että jotkut ottaa liian tosissaan nää viisut. ::)
Jos tämä oli kohdistettu minulle, niin minähän kritisoin yksinomaan UMK:n tiedotuspolitiikkaa ja kilpailuun hakeneiden artistien kohtelua (niin kuin käsittääkseni suurin osa muistakin kritisoijista). En mitenkään erityisesti janoa Suomelle viisumenestystä, ja minusta sisäinen valinta on jännä ja tervetullutkin kokeilu, mutta en yhtään pidä siitä, miten Yle ja UMK on asian hoitaneet.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2017 13:42:32 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #53 : 08.11.2017 14:33:58 »
Waulish, sori ei ollut sulle tai kenellekään muulle täällä kohdistettu tuo mun heitto. :) Puhun lähinnä yleisellä tasolla kun on keskustelua seurannut muuallakin tähän aiheeseen liittyen. Olisin voinut vähän harkita sanojani joten pahoittelen jos aiheutin pahaa mieltä jollekin. Ja onhan se totta, aika tökerösti tuo viisuedustajan valinta suoritettiin. Mut mua kismitti enemmän aikaisempina vuosina se että raadin äänet lopulta päätti voittajan vaikka yleisön suosikki oli joku muu kuin se joka valittiin raadin äänillä voittajaksi. Tuntuu jotenkin siltä että Saara haluttiin kaapata nopeasti Suomen edustajaksi jotta ei pääsisi edustamaan jotain muuta maata. Että sinänsä paskamaista muita ehdokkaita kohtaan. :o

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #54 : 08.11.2017 15:16:14 »
Milloin se juttu Saarasta Britannian edustajana tuli edes puheeksi? Mietin vaan sen takia, että Saaran kanssa eduatuspaikka on sovittu käytännössä jo syyskuun alussa, eli ennen toista demovaihetta. Ehkä Saara on vaan joutunut sanomaan, että brittejä edustaminen kiinnostaisi, kun eihän se oo tuolloin vielä voinut kertoa edustavansa Suomea.


Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #55 : 08.11.2017 19:03:59 »
Miulla ensimmäinen ajatus tuohon oli, että totta kai näiden mielestä pitää sitä Saaraa nyt työntää sinne kun se saattaa vielä joillain ulkomaalaisilla olla mielessä sen brittilaulukisan jälkeen. Ajatellaan et ehkä me nyt saatais muutama piste kun on tuttu laulaja. En tiedä. Itse en oo koskaan Saarasta perustanut enkä tiedä ketään joka siitä tykkäisi, mutta ehkä miun tuttavapiirit on vaan sellaiset. :_D Miusta kaikki mitä oon Saaralta kuullut on ollut niin keskinkertaista, ettei mikään ole jäänyt millään tavalla mieleen - mikä miusta euroviisubiiseissä on se tärkein juttu että erottuu muista ja jää jollain tapaa mieleen.

Ja mitä tuohon päätökseen tulee, niin onhan toi tosi kökkö vaihtoehto heittää yhtäkkiä uutinen et hei ollaan nyt päätetty näin. Miulle enemmän UMK:ssa ja itse Euroviisuissa pointtina on aina ollut vain katsella erilaisia esityksiä, ei niinkään ajatella niitä kilpailuna (koska aina eniten pisteitä saa ne mistä pidän vähiten ja ne mitkä miusta on ollut edes jokseenkin ok eivät saa pisteitä lainkaan) joten sen takia harmittaa, ettei UMK pidä samanlaista kisaa kuin aikaisempina vuosina. :c Ei miusta ole yhtään mielenkiintoista katsoa ohjelmaa (oletan siis että joku ohjelma tästä silti tulee?) missä Saara kilpailee yksin muutamalla eri kappaleella.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #56 : 09.11.2017 06:24:35 »
Waulish, sori ei ollut sulle tai kenellekään muulle täällä kohdistettu tuo mun heitto. :) Puhun lähinnä yleisellä tasolla kun on keskustelua seurannut muuallakin tähän aiheeseen liittyen. Olisin voinut vähän harkita sanojani joten pahoittelen jos aiheutin pahaa mieltä jollekin.
Ei huolta, et aiheuttanut pahaa mieltä tai mitään! En silleen ees aatellut, että olisi kohdistanut sanasi suoraan ja yksinomaan minulle, mutta aattelin varmuuden vuoksi tarkentaa omaa näkemystäni, koska kuitenkin minullakin on noissa aiemmissa viesteissäni aika kärkäs sävy ja niistäkin olisi joku varmaan voinut loukkaantua. Ei mitään hätää siis. :)

Ei miusta ole yhtään mielenkiintoista katsoa ohjelmaa (oletan siis että joku ohjelma tästä silti tulee?) missä Saara kilpailee yksin muutamalla eri kappaleella.
Tiedän sen verran, että lopullinen kilpailu on 3. maaliskuuta Espoon Metro Areenalla, mutta muusta ohjelmasta mulla ei ole tietoa. Itse show'ssa on varmaan aika monta väliaikanumeroa, jos viisuehdokkaita on vain kolme. ;D


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #57 : 09.11.2017 12:20:09 »
Jospa mäkin työnnän lusikkani tähän soppaan. Toki ymmärrän, että ihmiset ovat varmasti pettyneitä UMKn tökeröön tiedotuspolitiikkaan, mutta toisaalta UMKn säännöissä myös lukee seuraavasti:

Lainaus
2.2. Yle pidättää itselleen oikeuden päättää kilpailijoiden valintatavasta. Tehdyistä päätöksistä ei voi valittaa.
Lainaus
3.17. Yle pidättää oikeuden sääntömuutoksiin ja kilpailun muotoon. Muilta kuin näissä säännöissä mainituilta osin kilpailuun osallistumiseen ja kappaleiden esittämiseen sovelletaan EBU:n laatimia Eurovision laulukilpailun kansainvälisiä sääntöjä. Mikäli EBU:n säännöt tai niiden tulkinnat pakottavat muuttamaan näitä sääntöjä joiltain osin, pidättää Yle oikeudet ko. muutoksiin. Yle pidättää oikeuden myös hylätä sellaiset kappaleet, jotka eivät täytä näitä sääntöjä.

Eli toisin sanoen YLE saa tehdä juuri niin kuin haluaa. Itse myös toisaalta pidän tästä päätöksestä, sillä aikaisempina vuosina UMK:n taso on ollut aivan järkyttävä ja eipä kansan tahtoa ole muutenkaan liiemmin kuunneltu. Saara tosin tarvitsee "It's oh so quiet" -kappaleen tasoisen näyttävän esityksen pärjätäkseen, sillä Euroviisuissa yleisesti ottaen pärjäävät paremmin erikoiset esitykset (ja toki asiaa auttaa se, että Saara kuitekin tunnetaan edes jotenkuten ulkomailla). Lisäksi musta on myös melko loogista ajatella, että YLE on saattanut napata Saaran edustamaan Suomea jo pelkästään senkin takia, ettei mikään muu maa voisi niin tehdä.
Ava © flawless

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #58 : 25.02.2018 19:32:55 »
Herätelläänpäs tätä topaa taas henkiin. :) Mitä mieltä olette Saara Aallon ehdokaskappaleista (Monsters, Domino, Queens)? Jossain oli jo herännytkin spekulaatiot siitä, olisiko voittajakappale jo tavallaan päätetty (perustuen siis kappaleiden julkaisujärjestykseen). Monstershan taitaa olla ilmiselvä ennakkosuosikki ja musta se on noista kolmesta ehdottomasti paras ja tarttuvin kappale. Jäi mulla soimaan päähän jo ensikuuntelemalta. Jotkut on jo sitäkin kritisoineet perus viisuhömppärenkutukseksi, mutta mä en näe sitä huonona asiana. Itse olen tuota Monstersia kuunnellut paljon julkaisusta lähtien ja musta se olisi hyvä edustuskappale Suomelle. :) Queens on myös ihan ok ja Domino vähän turhan pliisu mun makuun, mutta ei huono sekään. Toivon itse Monstersin voittoa, mutta Suomen euroviisuvoittoa en kyllä lähde vielä maalailemaan tapetille. Toivon, että Saaran lavashowkin tulisi olemaan näyttävä, sillä Suomi yleensä kompastuu tylsään ja mielikuvituksettomaan lavaesitykseen. Mut Saaran tuntien luulisi lavashownkin olevan kunnolla loppuun asti mietitty. :) Mutta mielipiteitä näistä Saaran kappaleista?

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #59 : 25.02.2018 19:50:44 »
Monsters on toistaiseksi munkin suosikki! Ensireaktioni ei ollut kovin positiivinen, koska mielestäni kappale kuulosti ihan sellaiselta perusradiopopilta, jollaista en yleensä oikein jaksa kuunnella. Myös taustan pikkuoravakuoro kummastutti, enkä lämmennyt videolle, kun se on tuollaista ihmeellistä levotonta lääppimistä. ;D Videosta en pidä vieläkään, mutta muuten mulla on jo paljon myönteisemmät fiilikset Monstersista. Se on varsinainen korvamato, rytmi on tosi tarttuva ja jammailtava, ja laulupuolella Saara pääsee revittelemään oikein kunnolla. Sanomakin on ihan jees. Ihan mielelläni näkisin ja kuulisin tämän kipaleen toukokuussa Portugalissa, etenkin jos live-esitys sykähdyttää.

Domino ei puolestaan istu mun musamakuun ollenkaan. Se on mielestäni tylsän geneerinen balladi, joka ei oikein herätä minkäänlaisia tunteita. Erityisesti minua kuitenkin risoo Saaran laulu, etenkin säkeistöissä. En kestä noita niekkuja ja narinoita, joita on moderni poppi niin pullollaan, että korvista pursuaa ulos. x) Apua kun kuulostan negatiiviselta, haha, mutta ei oo mun biisi tosiaankaan. Queensista sen sijaan pidän paljon enemmän. Siinä on vähän jotain erikoista ja enemmän pureksittavaa kuin kahdessa kanssakilpailijassaan! Plus rakastan tuon mustavalkoisen puku-Saaran stailausta videolla, voisin tuijottaa sitä loputtomiin... :-*

Tämänvuotinen UMK-kisailu ei yleisesti oikein jaksa kiinnostaa minua, kun tuntuu jotenkin tylsältä, että saman artistin kolme kappaletta kilpailevat keskenään, mutta kyllä minä varmaan tuon shown katson, jos sen vain saa näkyviin ulkomailla.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day