Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81120 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #140 : 22.02.2018 00:46:15 »
Suomen eka erä Kanadaa vastaan oli oikein hyvä. :) Ja se Kanadan maalikin oli vähän niin ja näin, aloituksesta yksi syöttö ja bang, maali... ::) Koskinen pelasi hienon pelin ja harmittaa, ettei maalintekijät onnistuneet. Ja se Etelä-Korea-peli sen sijaan... ::) Pelin lopussa tuli koomisesti fiilis, että nyt on Etelä-Korea kaadettu, niin kuin kyseessä olisi suurikin kiekkomaa. :'D Siihen verrattuna Suomi pelasi hyvin Kanadaa vastaan. :')

Ja pitää muistaa, ettei voitto ole tärkeintä, vaan se että Ruotsi häviää ja niin tässä kävikin. Ja musta on hienoa, että juuri Saksa pudotti Ruotsin. ::)

Naisleijonat sentään sai pronssia! Ja naisurheilijat muutenkin tuoneet Suomelle mitaleita. Mikä lie Suomen miesurheilijoita vaivaa. ::)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #141 : 22.02.2018 15:06:49 »
Suomen eka erä Kanadaa vastaan oli oikein hyvä. :) Ja se Kanadan maalikin oli vähän niin ja näin, aloituksesta yksi syöttö ja bang, maali... ::)

Tässä huomaa sen alotusten merkityksen hyvin - Kontiola hävis ihan 100-0 alotuksen ja siitä suoraan todella kova ja hyvä veto, eikä siihen sitten muuta tarvittukaan.


ava & bannu © Inkku

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #142 : 23.02.2018 17:29:13 »
Kanada-peli oli Suomelta ihan hyvä, ja musta Leijonilla oli mahdollisuus voittoon. Kyllähän se niukka tappio hiukan ketutti, mutta ei voi mitään. Maalit ratkaisee, ja tällä kertaa tulostaulun perusteella Kanada oli se parempi. Tosin tuo ketutus laantui aika paljon siinä, kun sai kuulla, että Ruotsinkin kisat päättyivät. :)

Ja ai että, tuo Saksa-Kanada -peli. Oli muuten vauhdikasta menoa ja kunnon taistelua. Saksa järjesti sitten kunnon yllätyksen, mikä on kyllä mun mielestä tosi hyvä. Välillä on hyvä nähdä muidenkin kuin niiden perusmaiden (Kanada, Ruotsi yms.) pärjäävän näissä kansainvälisissä karkeloissa. Mielenkiinnolla odotan, miten Saksa tulee pärjäämään venäläisiä vastaan. :)

Naisten otteluita ei tullut seurattua, ja muutenkin naisten lätkä on jäänyt mulle aika vieraaksi. Se ei ole niin paljon esillä, ja sit multa ehkä puuttuu se mielenkiinto sitä kohtaan. Aika jännää kyllä, kun lajista itsestään tykkään (siis seuraamisen saralla) ja ei sillä nyt hirveesti ole merkitystä pelaako siellä miehet, naiset ym. :D Mutta hienoa tosiaan, että Suomi sai pronssia naisten puolella. :D

Ja ihan vain mielenkiinnosta: Kuinka moni teistä muista on seurannut (enemmänkin) naisten lätkää?
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #143 : 23.02.2018 18:26:33 »
Ihan mahtava juttu tuo Saksan voitto Kanadasta. :D Kun nyt voittaisivat vielä Venäjänkin, mutta varma hopea on jo ihan uskomaton saavutus Saksalta. :) Nää oli vähän sellaiset kisat, että Suomellakin olisi ollut hyvät mahdollisuudet olympiamitaleille ja kultaan. En sitten tiedä, mikä siinä on aina Suomen kohdalla, että ne kovat jääkiekkomaat on niin pahoja vastuksia. Ja välillä tulee hävittyä ns. helpoillekin vastustajille. Se Suomi-Kanada-peli olis voinut päättyä melkein miten vain, koska maaliero oli niin pieni ja koko pelissä tuli vain se yksi ainoa maali. En tajua, miksi Suomella aina takkuaa se maalinteko. Kanada-pelissä Suomi tuntui välttelevän riskinottoa ja oli vaikea saada kiekko pysymään Kanadan päädyssä. Turhauttavaa katsella sellaista. ::)

Itse en ole kanssa naisten jääkiekkoa seurannut ja varmaan suuri syy siihen on, että niissä piireissä pyörii niin paljon vähemmän rahaa, eikä naisjääkiekkoa Suomessakaan käsitellä mediassa juuri millään lailla, paitsi nyt olympialaisten aikaan. Siinä mielessä haastava laji, kun naisten on vaikeampi pelata Suomessa ammattitasolla jääkiekkoa, kun siellä ei sitä rahaa ole samalla lailla kuin miesten sarjassa. Itse ainakin toivoisin naisjääkiekolle enemmän näkyvyyttä ja panostusta, että pelaajat voi sillä tasolla keskittyä ammattimaisesti siihen pelaamiseen ja saada siitä kokonaan elannon. Ja monesti kuulee naisten jääkiekosta sanottavan, että siellä keskitytään enemmän siihen taitopelaamiseen kuin taklauksiin ja tappeluun. Siinäkin mielessä olisi virkistävää nähdä enemmän naisjääkiekkoa telkkarista ja että sitä ylipäänsä tuotaisiin enemmän mediassa esille. Jääkiekko ei ole enää pitkään aikaan ollut vain miesten laji, mutta valitettavasti media tuntuu keskittyvän vain yksinomaa miesten jääkiekkoon. Varmasti kiinnostus naislätkään lisääntyisi, jos sitä tuotaisiin enemmän esille.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #144 : 08.04.2018 13:19:39 »
Oma joukkue putosi viime kierroksella, joten oon tarkoituksella ottanut pientä etäisyyttä (toki tulokset nään twitteristä ja uutisia luen), vaikka pelien loppumiseen olinkin varautunut. Toinen syy on se, ettei neljän parhaan joukossa ole yhtäkään joukkuetta, ketä haluaisin sympata mestaruuteen. ;D

Mutta kun yhdestä jäljellä olevasta kerran mestari tulee, niin soisin mieluiten Tepsille tai Hifkille. Sen vähäisen seuraamisen perusteella olen hämmentynyt, ettei Tepsistä tunnu olevan minkäänlaista vastusta Tapparalle, mutta kuten todettu, pelejä en ole katsonut. Osittain siksi toivonkin, että Hifk veisi oman sarjansa, niin tulisi edes vähän vaihtelua finaaliin. Tappara ja Kärpät on niin kuluneita ja nähtyjä ja mun puolesta niiltä sais kieltää finaalit seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. ::) Eivaan siis ihan tosissaan, onhan tuo Tapparan mahdollinen kuudes peräkkäinen finaalipaikka huima saavutus ja varmasti ovat sen ansainneet kuten Kärpätkin oman menestyksensä, mutta tosiaan alkaa jo vähän risoa, ettei pahemmin ole vaihtelua ollut tässä viime vuosina. ;D

Ehkä sitten ensi kaudella. Tai sitä seuraavalla. Tai sitä seuraavalla... x)

Bannu Ingridiltä ♥

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #145 : 08.04.2018 16:48:15 »
Oma joukkue putosi viime kierroksella, joten oon tarkoituksella ottanut pientä etäisyyttä (toki tulokset nään twitteristä ja uutisia luen), vaikka pelien loppumiseen olinkin varautunut. Toinen syy on se, ettei neljän parhaan joukossa ole yhtäkään joukkuetta, ketä haluaisin sympata mestaruuteen. ;D

Mutta kun yhdestä jäljellä olevasta kerran mestari tulee, niin soisin mieluiten Tepsille tai Hifkille. Sen vähäisen seuraamisen perusteella olen hämmentynyt, ettei Tepsistä tunnu olevan minkäänlaista vastusta Tapparalle, mutta kuten todettu, pelejä en ole katsonut. Osittain siksi toivonkin, että Hifk veisi oman sarjansa, niin tulisi edes vähän vaihtelua finaaliin. Tappara ja Kärpät on niin kuluneita ja nähtyjä ja mun puolesta niiltä sais kieltää finaalit seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. ::) Eivaan siis ihan tosissaan, onhan tuo Tapparan mahdollinen kuudes peräkkäinen finaalipaikka huima saavutus ja varmasti ovat sen ansainneet kuten Kärpätkin oman menestyksensä, mutta tosiaan alkaa jo vähän risoa, ettei pahemmin ole vaihtelua ollut tässä viime vuosina. ;D

Ehkä sitten ensi kaudella. Tai sitä seuraavalla. Tai sitä seuraavalla... x)

Ymmärrän kyllä, että se ottaa pattiin, kun oma joukkue tippuu mitalipeleistä pois. Mutta totuus on se, että Kärpät vain oli liian hyvä.

Itse asiassa TPS-Tappara -sarja on ollut todella tasainen sarja, vaikka kirvesrinnat johtavatkin sitä 3-0: Tappara on onnistunut kääntämään 1. ja 3. pelin tappioasemat (2-0, 1-0) lopulta voitoiksi ja omasta mielestäni se on hyvän joukkueen merkki, jos onnistuu jopa vaikeita pelejä voittamaan. Varsinkin viimeisimmässä pelissä Tepsi pelasi hyvin ekat 40 minuuttia, mutta turkulaisten kohtaloksi koitui se, etteivät he pystyneet hyödyntämään ylivoima-tilaisuuksiaan, ei edes lopussa tullutta 5v3 -ylivoimaa tai 5 -minuuttista ylivoimaansa, joka tuli siitä, kun Tapparan Otto Rauhala työnsi TPS -puolustaja Elmeri Erosen laitaa päin. Tässä vaiheessa kautta se erikoistilanne-pelaamisen merkitys todella korostuu.

Ei se mitenkään huonosti ole joukkueelta, jos kuudetta vuotta putkeen taistelee mestaruudesta, kertoo siitä, että organisaatiossa on tehty monia asioita oikein. Ja jos se finaalipari, minkä odotan toteutuvan (Kärpät-Tappara), niin todella toivon, että finaaleista tulee samantyyppisiä trillereitä, mitä vuosien 2014 ja 2015 finaalit ja 2016 välierät olivat, joissa voittaja piti hakea aina seitsemännestä pelistä.  :)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2018 16:53:10 kirjoittanut RazeMare »
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #146 : 08.04.2018 21:13:01 »
Minäkin olen jo kääntänyt katseeni Liigasta änäriin. Pelsut putos ja hyppäsin SaiPan kelkkaan, mutta nekin menevät sitten tippumaan Tepsille, joten jäljellä neljä joukkuetta, joista tykkään vähiten. Tepsi olisi varmaan pienin paha, mutta eivät ne varmaan tuolta enää nouse. HIFKissä pelaa muutama ex-pelikaani + Heiskanen, niin niitä varmaan joutuu toivoon mestariksi. Paitsi että sitten tietty etelänmedia jauhaisi siitä viikkoja ja varmaan en jaksaisi sitä. Tapparan voitto olisi se huonoin vaihtoehto, että se varmaan toteutuu  ::)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #147 : 09.04.2018 09:58:45 »
Varsinkin viimeisimmässä pelissä Tepsi pelasi hyvin ekat 40 minuuttia, mutta turkulaisten kohtaloksi koitui se, etteivät he pystyneet hyödyntämään ylivoima-tilaisuuksiaan, ei edes lopussa tullutta 5v3 -ylivoimaa tai 5 -minuuttista ylivoimaansa, joka tuli siitä, kun Tapparan Otto Rauhala työnsi TPS -puolustaja Elmeri Erosen laitaa päin. Tässä vaiheessa kautta se erikoistilanne-pelaamisen merkitys todella korostuu.

Tähän on kyllä pakko kommentoida sen verran, että Eronen kyllä kaatui ihan omia aikojaan ja ulosajo oli aivan täydellisen naurettava tuomio ko tilanteesta. Kaksiminuuttisen olisin vielä ymmärtänyt, mutta toi oli kyllä jotain ihan käsittämätöntä pupellusta heittää tuosta tilanteesta Rauhala ulos. Mutta no kuten sanottu, TPS ei onneksi pystynyt tuota ylivoimaa hyödyntämään.

Tuon sarjan ensimmäinen ja kolmas peli ovat olleet kyllä todella tasaisia, se toinen nyt oli melko suvereeni esitys Tapparalta ja siinä Tepsillä ei ollut mitään palaa. Kolmannesta olin aivan varma jo, että TPS vie, mutta peli kestää tosiaan sen 60 minuuttia. Rehellisesti en olisi kyllä uskonut, että päästään johtamaan sarjaa 3-0 ja kyllä jonkinlainen ihme pitää tapahtua, jos TPS meinaa neljä peliä voittaa putkeen. Jos voittavat niin saavat mennä sitten päätyyn asti ;D

Onhan se varmaan ärsyttävää muiden seurojen kannattajille kun kirkkaimmasta mitalista taistelee pääasiassa samat jengit kerrasta toiseen, mutta kertoohan se tosiaan siitä, että organisaatiossa on asiat kunnossa ja tehdään oikeita ratkaisuja. Ei siihen mitään poppaskonsteja ole. Ja voin kertoa ettei se helppoa ole ottaa finaaleissa kolmea kertaa putkeen turpaan, mutta ne voitaisiin nyt sitten lopullisesti kuitata vaikka sillä kolmannella mestaruudella :D


ava & bannu © Inkku

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #148 : 09.04.2018 11:46:54 »
Mulla ei ole tullut tätä kotoista Liigaa seurattua, mutta toki jos olen sattunut sopivasti television ääreen, niin pelejä on tullut katsottua. :) Mielenkiinto on kuitenkin enemmän suunnattuna NHL:ään, ja olen tiiviisti seurannut uutisointia kauden aikana ja sillon tällöin myös tsekkaillut joukkueiden maalikoosteita. Pelejäkin katsoisin mielelläni, mutta nyt on ollut sen verran kiirettä opiskelujen kanssa, että ei oikein aika tahdo riittää ylimääräiseen. Maksullisia urheilukanaviakaan mulla ei ole tilattuna, joten sekin hieman hankaloittaa pelien seuraamista... Mutta siis, mielenkiinnolla odotan, kun pudotuspelit käynnistyy rapakon takana. Tällä kaudellahan suomalaispelaajat on olleet tosi paljon esillä tulostensa myötä ja se on kyllä hienoa. :D Toisaalta mua on hieman alkanut ärsyttää se, kun Laineesta uutisoidaan niin paljon. Välistä kun tuntuu, että kaikki uutiset on liittyvät siihen jollain tavalla. Onhan se nyt kovaa tulosta takonut, mutta kyllä tuota uutishypeä voisi ehkä vähän hillitä. :D

Ja mitä tulee tuohon Liigan loppukahinoihin, niin oon kyllä aika neutraali sen suhteen, mille joukkueelle mestaruus menee. Kuten Angelina tuossa sanoikin, niin vaikka se ehkä ärsyttääkin, että näissä loppupeleissä on aina ne samat joukkueet taistelemassa, niin se vaan on merkki siitä, että organisaatio tietää, mitä tekee. Kyllä muakin pikkuisen ärsyttäisi, jos oma suosikkini jäisi aina pudotuspelien ulkopuolelle. Mutta ajat muuttuu, ja yllätyksiäkin aina mahtuu joukkoon. :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #149 : 09.04.2018 13:15:44 »
Ymmärrän kyllä, että se ottaa pattiin, kun oma joukkue tippuu mitalipeleistä pois. Mutta totuus on se, että Kärpät vain oli liian hyvä.
En ole muuta väittänytkään. Tottakai toivoin jatkoonpääsyä, mutta en uskonut siihen, ja nuo kaks on kuitenkin täysin eri asioita. Siksi sanoin, että olin varautunut pelien loppumiseen.

Oon varmaan joissain määrin urheiluromantikko tai jotain vastaavaa, koska haluaisin, että varsinkin finaaleissa ois monia joukkueita useamman vuoden otannalla mukana. Että vaikka tänä vuonna sitten Kärpät ja Tappara, ensi vuonna vaikkapa Pelicans ja SaiPa ja sitä seuraavana Ässät ja Lukko. Tekis varmasti Liigalle hyvää. Mutta tottakai mä ymmärrän sen, ettei tuo oikeastaan realistisesti ole mahdollista. Vaikka kauden alkaessa jokainen joukkue on näennäisesti samalla viivalla, vain muutama taistelee ihan tosissaan kannusta, sitten on ne, jotka laittavat parhaansa mukaan kapuloita rattaisiin ja loput eivät ole playoffs-junaa nähneet koko kaudella. Onhan se selvää, että jääkiekko on tulosurheilua ja esimerkiksi Kärpillä ja Tapparalla on asiat hoidettu viimeisen päälle kuntoon, en mä sillä, mutta kyllä se silti ärsyttää saa. ;D Onneksi sentään joskus tulee näitä niin sanottuja tuhkimotarinoita, ja voimasuhteilla on muutenkin tapana muuttua. Ehkä viiden vuoden päästä Tappara ja Kärpät pelaa sääleissä ja Lukko voittaa mestaruuden. ::)

Mitä taas tulee tuohon taklaukseen, niin munkin silmään näyttää siltä, että Eronen kaatuu omiin jalkoihinsa ilman, että Rauhala varsinaisesti edes taklaa. Ruudun klipin perusteella kauimmainen tuomari tuon vihelsi, ja kyseisestä kuvakulmasta on helposti näyttänyt pahemmalta kuin todellisuudessa oli. Rauhalalla on kuitenkin kontakti Eroseen ja käsien liike hämäävästi ainakin näyttää siltä, että antaisi vauhtia, kun Eroselta just sopivasti lähtee tasapaino. Kurinpitoon asti se ei kuitenkaan tainnut mennä siitä päätellen, että Rauhala on tänään kokoonpanossa.

Bannu Ingridiltä ♥

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #150 : 09.04.2018 15:34:44 »
Joo, olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä, että Rauhalalle suihkukomennuksen antaminen tuosta tilanteesta oli aivan liikaa eikä tämä tapaus onneksi edennyt kurinpitokäsittelyyn. Eronenhan kuitenkin vielä palasi otteluun myöhemmin. Eikä se edes ollut likainen temppu, jos vertaa sitä vaikka esim. siihen, kun HIFK:n Juhani Tyrväinen huitoi Kärppien Kristian Vesalaista poikittaisella mailalla jalkaan. Tästä tempusta annettiin Tyrväiselle vielä kaupan päälle kuuden ottelun pelikielto.

EDIT: Ja anteeksi, Tomsessed, minä kun luulin, että Marttinen pelaa vieläkin Ässissä, niin ajattelin sinun olleen siitä pottuuntunut, että Ässät tippui Kärpille, kuin siitä, että Lukko joutui kesälomille Ässien toimesta.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2018 15:47:54 kirjoittanut RazeMare »
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #151 : 21.04.2018 20:54:27 »
Voi voi, Kärpät johtaa nyt finaaleja otteluvoitoin 3-0, joten mestaruus on ensimmäistä kertaa katkolla Hakametsässä maanantaina. Tappara on nyt selkä seinää vasten, ja sen on voitettava neljä peliä putkeen, jos se haluaa mestaruuden vielä voittaa. Tähän en itse enää oikein usko. Onhan Tappara toki parantanut peli peliltä pelaamistaan, mutta tänään(kään) se ei valitettavasti riittänyt voittoon asti ja muutenkin kärkijätkät (Kuusela, Repo, Haapala, Peltola) ovat olleet ihan yössä. Vielä kääntääkseni veistä haavassa kirvesrinnat johtivat tätä ja edellistä peliä, mutta hävisivät lopulta kummatkin. Harmi, odotin trillerimäistä ja tasaisempaa finaalisarjaa. :(
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



daywalker

  • ***
  • Viestejä: 111
  • väärään suuntaan pimeässä
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #152 : 23.04.2018 21:51:47 »
Yllättäen en jostain syystä välitä Tapparasta. ::) Oon omassa kuplassani erittäin onnellinen tästä tilanteesta ja toivon, että saan frendien kanssa napattua huomiselle matsiliput. Oon tän kauden kattonu, myönnettäköön, tosi kehnosti jääkiekkoa, mutta aina se näemmä se pieni kärppä mönkii jostain sielusta esiin ku haistaa kevään. ;D Jos en kannattais Kärppiä, oisin varmasti pureskelemassa pelihousujani jossain nurkassa, koska määkään en välitä siitä, miten samat joukkueet dominoi, mutta onneksi voin nytte kuitenki sivuuttaa sen. :-D Oon kyllä yllättyny, miten Kärpät on vieny tätä sarjaa, mutta katotaan ny miten se huominen menee. En halluis jinxata, mutta tiettyjä toiveita toki elättelen... :-D

Ja niin, vissiin taitaa ens viikolla alkaa ne MM-kisat kans. Enpä oo sitäkään vielä ehtiny ees aatella.
olisin sulle toiveista totta

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #153 : 24.04.2018 13:36:09 »
Liigassa tosiaan on jännät paikat meneillään Kärppien ja Tapparan taistossa... Saa nähdä kuinka käy. :)

Tällä hetkellä mun katse on jo aika tiiviistii MM-kisoissa, kun ne tosiaan ensi viikolla käynnistyy. Nythän on ollut taas ne tutut spekulaatiot, mitä NHL-vahvistuksia joukkueeseen saadaan, miksi MM-joukkue ei kiinnosta yms. Uutisia on ollut vähän väliä ja mua on kyllä välistä alkanu naurattaa, kun koko spekulaatio tuntuu saavuttaneen aikamoiset ulottuvuudet. Varmasti kieltäytymisille on monia syitä eikä mun mielestä kannata alkaa syytellä jne. pelaajia siitä, jos ne kieltäytyy lähtemästä mukaan kisoihin. Suomella on vielä kaiken lisäksi aika vähän NHL-vaihtoehtoja verrattuna muihin maihin, niin jos me edes muutama vahvistus saadaan, niin se on jo hyvä mun mielestä. Ahon ja Teräväisen saaminen joukkuevahvuuteen oli todella hyvä uutinen, ja toivon todella, että kaksikko saa aikaan hyvää jälkeä jäällä. :D

MM-kisojen maine on kyllä vähän niin ja näin - ainakin uutisten perusteella. Joka vuosi käydään samat keskustelut ja ihmiset joko puolustaa kisoja tai haukkuu ne täysin lyttyyn... Tavallaan ihmisten mielipiteitä on ihan hauska lukea, mutta tavallaan taas ei. Mutta joo, saa nähdä, millainen Suomen lopullinen joukkue on ja miten kisat sitten lähtee käyntiin. Innolla kyllä odottelen niiden alkua. :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #154 : 24.04.2018 14:08:40 »
Mäkin oon jo kääntänyt katseeni kohti MM-kisoja ja seurannut kieltäytymisten ja NHL-spekulaatioiden ympärillä käyvää keskustelua päätä pyöritellen. Mun mielestä noista kieltäytymisistä tehdään vähän turhan iso haloo. Tää on tietysti vain mun mielipide, mutta ei pelaajia kuulu painostaa millään kunniavelalla tai isänmaallisuudella tai maanpetturuudella tai you name it, onhan noita perusteluita laidasta laitaan. Osa vähän järkevämpiä kuin toiset. Runkosarjakin on jo pitkä, ja sitten jos joukkue vielä tipahtaa ensimmäisellä kierroksella, niin onko ihme, ettei voimavaroja välttämättä löydy? Vaikka olisi fyysisesti kunnossa, myös pään pitää olla pelissä mukana. Ymmärrän siis hyvin niitä, ketkä kieltäytyvät vedoten esimerkiksi perhesyihin. Joka vuosi sinne kisoihin on joukkue kuitenkin saatu, eikä niitä paperilla voiteta. ;D Ja näissä tilanteissa mulle tulee aina mieleen Minsk 2014. Ei silloinkaan nimimiehillä juhlittu, koko joukkue haukuttiin lyttyyn suunnilleen kokonaan ennen kisoja ja mukana oli todella monia ensikertalaisia, mutta silti tähdet osui kohdilleen ja lopputuloksena oli mitali. Mitä mä nyt tässä yritän hakea on kai se, että ei ne NHL-pelaajat automaattisesti kultaa tuo - toki en kiellä sitäkään, etteikö niiden taitotasosta ja johtajuudesta yms. olisi paljon hyötyäkin. Mutta joo.

MM-kisojen maine on kyllä vähän niin ja näin - ainakin uutisten perusteella. Joka vuosi käydään samat keskustelut ja ihmiset joko puolustaa kisoja tai haukkuu ne täysin lyttyyn... Tavallaan ihmisten mielipiteitä on ihan hauska lukea, mutta tavallaan taas ei.
Tästä oon kyllä ihan samaa mieltä. Mua huvittaa se, miten puolet suomalaisista on maailman parhaita jääkiekkotietäjiä ja toinen puoli kuuluttaa sen kaksi viikkoa, miten jääkiekko on turhaa ja niitä ei kiinnosta, näin kärjistetysti. ;D Mun mielestä on hienoa, että kisat herättää paljon tunteita, oli ne sitten minkälaisia tahansa, koska kai se jollain tavalla kansaa "yhdistää". Tai sitten ajattelen asiaa liian optimistisesti. ;D Mutta joo, jossain menee mullakin raja. Tiettyyn pisteeseen asti tuota jaksaa seurata, mutta sitten jossain vaiheessa kyllä riittää.

EDIT: Ja anteeksi, Tomsessed, minä kun luulin, että Marttinen pelaa vieläkin Ässissä, niin ajattelin sinun olleen siitä pottuuntunut, että Ässät tippui Kärpille, kuin siitä, että Lukko joutui kesälomille Ässien toimesta.
Tarkennetaan nyt sen verran, että mun suosikkijoukkue on tosiaan Ässät ja kyseisestä joukkueesta tuolla aiemmin puhuin. Suosikkipelaajankin sait kyllä oikein, vaikka hän ei valitettavasti enää Ässissä pelaa. Lukkoa toki seurasin tuosta syystä kuluneella kaudella, mutta suosikikseni sitä ei kyllä saa. ;D Mutta joo, ei mulle jäänyt tästä mitään kaunoja, oisin itsekin voinut olla selkeämpi ja mainita joukkueen jossain välissä.

Bannu Ingridiltä ♥

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #155 : 24.04.2018 14:26:42 »
Liigassa tosiaan ollaan jännän äärellä! Itselläni on pientä kiinnostusta finaaleja kohtaan, mutta en nyt mitenkään erityisen innoissani ole. Oma joukkueeni ei ole finaalissa, mutta enpä muutenkaan niin kamalasti liigaa seuraile. Enemmänkin kiinnostus on NHL playoffeissa ja alkavissa Mm-kisoissa!
Lainaus
Nythän on ollut taas ne tutut spekulaatiot, mitä NHL-vahvistuksia joukkueeseen saadaan, miksi MM-joukkue ei kiinnosta yms. Uutisia on ollut vähän väliä ja mua on kyllä välistä alkanu naurattaa, kun koko spekulaatio tuntuu saavuttaneen aikamoiset ulottuvuudet.
Mä oon naureskellut aivan samaa. :'D Joka vuosi on tää sama, kun spekuloidaan ja itketään, kun joku ei tule. Tänä vuonna varsinkin on lähtenyt aivan käsistä. Milloin vika on valmentajassa (En itse henkilökohtaisesti tykkää Marjamäen valmennustyylistä, mut vähän järkeä puheisiin), milloin siitä ettei leijonapaita kiinnosta yms. Ja hauskin ja turhauttavin oli kommentti, että pelaajat olisivat velkaa Suomen jääkiekkoliitolle n. 100 000 euroa per pelaaja, että niitä velkoja pitäisi maksaa maajoukkueessa pelaamalla.  ::) Naurettavaa oikeasti.
Mun mielestä kenenkään ketä ei kiinnosta pelata ei pitäisi todellakaan tulla, koska muuten ei anna kaikkeaan siellä kentällä, eikä se ole kenenkään etu.
Lisäksi pelaajat voivat olla loukkaantuneena ja se NHL joukkue loppupeleissä on se palkanmaksaja, joka päättää saako pelaaja ylipäätään lähteä vai ei. Aina pelaaja ei voi itse valita, joukkueen ei on ei.
Meillä ei tosiaan ole edes kovin laajasti noita NHL-pelaajia, joten ei voida olettaa edes, että saataisiin kasaan samanlaista pottia kuin esimerkiksi Kanada tai Ruotsi. Pitää hieman suhteuttaa. Sielläkin on kieltäytymisiä, mut vaihtoehtoja niin paljon enemmän ettei se näy yhtä paljon. Täytyy myös muistaa ettei esimerkiksi vuonna 2011 ollut kovin montaa NHL tason kiekkoilijaa mukana. ;) Suomi yleensä pärjää paremmin, kun joukkue tulee toimeen ja pelaa joukkueena. Olihan meillä World Cupissa 2016 kaikki mahdolliset NHL pelaajat käytössä ja hyvin meni, eiku... ;D Että sanoisin ettei niihin pelaajiin aina kannata niin keskittyä, vaikka tietysti hyvillä pelaajilla saadaan hyvä joukkue, mutta onhan nytkin jo hyviä pelimiehiä tulossa.
Aho ja Teräväinen olivat oikein mukava uutinen! Onneksi pojat päättivät lähteä kisoihin ja toivottavasti onnistuvat! :)

Keitäs muut vielä toivovat kisoihin?
Nyt olisi "vapaana" ainakin Mikko Koivu, Mikael Granlund, Joonas Korpisalo, Markus Hännikäinen, Markus Nutivaara, Jori Lehterä, Valtteri Filppula ja Mikko Rantanen. Äh, nyt en muista, mutta yksi vielä ainakin oli.
Itselle kelpaisi kuka vain, tietty. Mut Koivu, Granlund ja Rantanen olisivat aika kovia vahvistuksia. Toki Filppula ja Lehterä ovat pelanneet tosi hyvin yhteen ja mä eipä muissakaan ole mitään vikaa! Toivottavasti sieltä siis jotkut lähtisivät kisoihin. :)


Tomsessed väliin -

Lainaus
Mua huvittaa se, miten puolet suomalaisista on maailman parhaita jääkiekkotietäjiä ja toinen puoli kuuluttaa sen kaksi viikkoa, miten jääkiekko on turhaa ja niitä ei kiinnosta, näin kärjistetysti. ;D
Mua huvittaa sama! Ja toinen, että yleensä koko alkusarjan haukutaan kuinka paska joukkue meillä on ja mistään ei tuu mitään. Sitten puolivälierissä ollaan jo TÄLLÄ JOUKKUEELLA VOITETAAN KULTAA!!!! ::)
Ei siinä mitään, mut aina yhtä huvittavaa. Itse lähden aika kisoja seuraamaan jännityksellä enkä ennakko oleta ainakaan joukkueen olevan sysip***a.
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Voldemort

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #156 : 24.04.2018 14:36:18 »
Täytyy sanoa, että MM-kisat on sellainen juttu, joka kiinnostaa aina vain vähemmän ja vähemmän, mutta yleensä se kiinnostus oikeastaan alkaakin vasta sitten, kun kisat oikeasti alkaa. Ei sillä ole mitään väliä onko siellä yhtäkään NHL-miestä. Nehän saa vaikka kaikki pysyä poissa, kyllä sitä ihan hyvää kiekkoa pelataan ihan muidenkin toimesta vaan ihan kivaa sitä on nähdä, miten Ahot ja Teräväiset ja McDavidit pärjää isossa kaukalossa. ;D

Mun suurin mielenkiinto on kyllä näihin aikoihin aina NHL:n pudotuspeleissä. Liiga vähän niin kuin unohtuu. Nyt kun noita finaaleita on jopa päässyt telkasta katsomaan, on ollut ihan kivaa, mutta ei herätä suurempaa intohimoa noi finaalijoukkueet.

//Piti tähän kirjoittaa vielä, että en osaa päättää, mitä joukkuetta kannattaisin Stanley cup -mestariksi. Nashville taitaa olla nyt suosikki ja siellä olisi suomalaisveskarit, joten se olisi aika hienoa, mutta toisaalta Winnipeg voisi pudottaa ne . Suosikkien putoaminen on aina kivaa. Ja mähän seuraan Pittsburghia, mutta toivon niiden putoamista, koska olen huono fani.  ;D Jos Washington jälleen tippuu Pittsburghille en tiedä alanko itkeä vai nauraa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.04.2018 14:53:16 kirjoittanut Voldemort »

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #157 : 24.04.2018 19:57:39 »
Lainaus käyttäjältä: Voldemort
en osaa päättää, mitä joukkuetta kannattaisin Stanley cup -mestariksi
En oikein muuhun keskusteluun jääkiekosta osaa ottaa kantaa (koska en seuraa Suomi-liigaa), mutta tähän kyllä: Nashville all the way! Rakastuin Nashvilleen jossain kuutisen vuotta sitten - heti kun ensiksi olin rakastunut vuonna 2009 Pekka Rinteesen. NHL-kuvioihin on ollut välillä vaikeahko päästä mukaan enkä edelleenkään voi sanoa olevani mitenkään niin perillä, kuin ehkä kuuluisi, mutta kyllä on menty sellaista kyytiä Predatorsien matkassa että. Ja nyt voin vain toivoa ja haaveilla, että viimeinkin lopussa Stanley Cup seisoisi juhlittavana. Ai että, sydäntä lämmittää. Sydäntä toki lämmittää sekin, että Nashvillestä kokonaisuudessaan on muodostunut minulle tärkeäksi, eikä vain Rinteen takia. Ehkä joskus minua siunataan lottovoitolla ja pääsisin ihan paikan päälle!

Suomi-liigasta muuten, että en oikein kyllä seuraile. Kärppiä joskus lapsena fanitin (sieltä ekaa kertaa jo Rinteeseen törmännyt!) mutta lähinnä siksi, että serkkukin fanitti ja en halunnut olla huonompi. :'D Vaikka olen Keski-Suomalainen ja nykyään Jyväskylästä, en vain koe Jyppiä omaksi joukkueekseni. Tarvitsen sen "me"-tunteen, kun joku joukkue voittaa, eikä sellaista tunnetta nyt ole tullut mistään SM-liigan joukkueesta. Tappara vs. Kärpät -kysymyksessä kuitenkin vastaan ihan nostalgiasta, että Kärpät!

Mestiksestä kyllä on herättänyt yksi joukkue vahvan fiiliksen, oikein vahvan ME-hengen, joten ehkä sitten tulevaisuudessa seuraan sitä.

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #158 : 25.04.2018 11:45:05 »
Liigassa tosiaan ollaan jännän äärellä! Itselläni on pientä kiinnostusta finaaleja kohtaan, mutta en nyt mitenkään erityisen innoissani ole. Oma joukkueeni ei ole finaalissa, mutta enpä muutenkaan niin kamalasti liigaa seuraile. Enemmänkin kiinnostus on NHL playoffeissa ja alkavissa Mm-kisoissa!
Lainaus
Nythän on ollut taas ne tutut spekulaatiot, mitä NHL-vahvistuksia joukkueeseen saadaan, miksi MM-joukkue ei kiinnosta yms. Uutisia on ollut vähän väliä ja mua on kyllä välistä alkanu naurattaa, kun koko spekulaatio tuntuu saavuttaneen aikamoiset ulottuvuudet.
Mä oon naureskellut aivan samaa. :'D Joka vuosi on tää sama, kun spekuloidaan ja itketään, kun joku ei tule. Tänä vuonna varsinkin on lähtenyt aivan käsistä. Milloin vika on valmentajassa (En itse henkilökohtaisesti tykkää Marjamäen valmennustyylistä, mut vähän järkeä puheisiin), milloin siitä ettei leijonapaita kiinnosta yms. Ja hauskin ja turhauttavin oli kommentti, että pelaajat olisivat velkaa Suomen jääkiekkoliitolle n. 100 000 euroa per pelaaja, että niitä velkoja pitäisi maksaa maajoukkueessa pelaamalla.  ::) Naurettavaa oikeasti.
Mun mielestä kenenkään ketä ei kiinnosta pelata ei pitäisi todellakaan tulla, koska muuten ei anna kaikkeaan siellä kentällä, eikä se ole kenenkään etu.
Lisäksi pelaajat voivat olla loukkaantuneena ja se NHL joukkue loppupeleissä on se palkanmaksaja, joka päättää saako pelaaja ylipäätään lähteä vai ei. Aina pelaaja ei voi itse valita, joukkueen ei on ei.
Meillä ei tosiaan ole edes kovin laajasti noita NHL-pelaajia, joten ei voida olettaa edes, että saataisiin kasaan samanlaista pottia kuin esimerkiksi Kanada tai Ruotsi. Pitää hieman suhteuttaa. Sielläkin on kieltäytymisiä, mut vaihtoehtoja niin paljon enemmän ettei se näy yhtä paljon. Täytyy myös muistaa ettei esimerkiksi vuonna 2011 ollut kovin montaa NHL tason kiekkoilijaa mukana. ;) Suomi yleensä pärjää paremmin, kun joukkue tulee toimeen ja pelaa joukkueena. Olihan meillä World Cupissa 2016 kaikki mahdolliset NHL pelaajat käytössä ja hyvin meni, eiku... ;D Että sanoisin ettei niihin pelaajiin aina kannata niin keskittyä, vaikka tietysti hyvillä pelaajilla saadaan hyvä joukkue, mutta onhan nytkin jo hyviä pelimiehiä tulossa.
Aho ja Teräväinen olivat oikein mukava uutinen! Onneksi pojat päättivät lähteä kisoihin ja toivottavasti onnistuvat! :)

Keitäs muut vielä toivovat kisoihin?
Nyt olisi "vapaana" ainakin Mikko Koivu, Mikael Granlund, Joonas Korpisalo, Markus Hännikäinen, Markus Nutivaara, Jori Lehterä, Valtteri Filppula ja Mikko Rantanen. Äh, nyt en muista, mutta yksi vielä ainakin oli.
Itselle kelpaisi kuka vain, tietty. Mut Koivu, Granlund ja Rantanen olisivat aika kovia vahvistuksia. Toki Filppula ja Lehterä ovat pelanneet tosi hyvin yhteen ja mä eipä muissakaan ole mitään vikaa! Toivottavasti sieltä siis jotkut lähtisivät kisoihin. :)

Totta kai sitä haluaa maajoukkueen saavan mahdollisimman kovan rosterin kasaan, mutta kannattaa ottaa huomioon se, että pelaajat ovat kuitenkin ihmisiä, joten on turha alkaa syyllistää heitä "epäisänmaallisuudesta" tai "kunniavelasta". Eikä se NHL -pelaajien saapuminen välttämättä takaa menestystä, esim. vuoden 2003 kotikisoissa (jonka varmasti moni muistaa siitä pahamaineisesta puolivälierästä tiedätte-kyllä-ketä vastaan) Leijonia saapui edustamaan peräti 14 NHL -pelaajaa (Saku Koivu, Selänne, Timonen, Olli Jokinen jne.), mutta tästä huolimatta Suomen peli takkusi eikä joukkuehenki ollut kohdallaan. Siinä vuoden 2011 maailmanmestarijoukkueessa sen sijaan oli vain 5 NHL -pelaajaa (Mikko Koivu, Tuomo Ruutu, Lepistö, Salmela, Joensuu), muu joukkue koostui KHL- ja Liiga-pelaajista, joukkue oli henkisesti todella vahva ja yhtenäinen ja loppu on (kultaista) historiaa. :D

Tällä haavaa ainakin MG on tulossa kisoihin, Filppula ei ole tulossa (sopimus on katkolla), eikä myöskään Nutivaara (jolla on olkapäävamma), ja saa nähdä, mitä tekevät Koivu, Korpisalo, Hännikäinen, Lehterä ja Rantanen. ::)
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #159 : 25.04.2018 12:30:30 »
Lainaus
Totta kai sitä haluaa maajoukkueen saavan mahdollisimman kovan rosterin kasaan, mutta kannattaa ottaa huomioon se, että pelaajat ovat kuitenkin ihmisiä, joten on turha alkaa syyllistää heitä "epäisänmaallisuudesta" tai "kunniavelasta". Eikä se NHL -pelaajien saapuminen välttämättä takaa menestystä, esim. vuoden 2003 kotikisoissa (jonka varmasti moni muistaa siitä pahamaineisesta puolivälierästä tiedätte-kyllä-ketä vastaan) Leijonia saapui edustamaan peräti 14 NHL -pelaajaa (Saku Koivu, Selänne, Timonen, Olli Jokinen jne.), mutta tästä huolimatta Suomen peli takkusi eikä joukkuehenki ollut kohdallaan.
Just näin. Pelaajia on aivan turha syyllistää, Leijonapaita ei ole velvollisuus, maajoukkueeseen lähdetään, jos kiinnostaa ja pääsee paikalle joukkueen ja terveyden puolesta.

Lainaus
Tällä haavaa ainakin MG on tulossa kisoihin, Filppula ei ole tulossa (sopimus on katkolla), eikä myöskään Nutivaara (jolla on olkapäävamma), ja saa nähdä, mitä tekevät Koivu, Korpisalo, Hännikäinen, Lehterä ja Rantanen. ::)
Joo Mikke tosiaan ilmoitti tulevansa kisoihin, olin hyvilläni tästä! :) Lehterälläkin on ilmeisesti kinkkinen tilanne sopimusasioissa, joten saas nähdä.
Eiköhän lopuistakin pian ala tihkua tietoa tulevatko vaiko eivät. :)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2018 12:50:29 kirjoittanut Dokumentti »
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.