Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 23032 kertaa)

Felia

• they don't understand who you are
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #180 : 09.05.2018 14:56:32 »
Joo, kieltämättä tämä turnaus on alkanut Suomen osalta erittäin maalitehokkaasti. Uskoin kyllä, että nyt ehkä helpommin tulee tulosta, mutta en sentään odottanut, että alettaisiin kunnon maalitehtailuun. Ei siinä mitään, hyvähän se on, että joukkueella kulkee. ;D Toki tässä on nyt vastassa ollut ns. helpommat maat, mutta silti - on sitä niitäkin vastaan aiempina vuosina rämmitty ja juuri, nipin napin revitty voitto. Sama maalitahti ei varmasti jatku kovempia maita vastaan, mutta uskon, että Leijonat kyllä pärjää hienosti. :D

En tiedä, oonko ainoo, mut mun mielestä tässä joukkueessa on selkeä ero aiempien vuosien joukkueisiin peli-ilmeen puolesta. Oikeasti tää nykyinen on kuin päivä, kun ne aiemmat on olleet öitä. :D Nyt äijät vetää rennosti hymyillen (se parin jätkän high five siellä jäähyboksissa alivoimamaalin jälkeen oli ihan parhautta!) eikä mailaa puristeta liian tiukasti, ja sitä on kieltämättä ollut ilo katsoa. Juuri tällaista lätkää olenkin halunnut Leijonilta nähdä. ;D

Juuri luin uutista, että Määttä ja Rask ei ole tulossa kisoihin, ja se ei kyllä yllättäny. Lisäks mun mielestä joukkue on todella hyvä näinkin, ja kemiatkin on suurimmilta osin kunnossa, että ei olekaan tarvetta enää ottaa NHL-äijiä sekoittamaan pakkaa. Kyllä tällä joukkueella hyvä tulee, siitä olen varma! ;D Innolla odottelen illan peliä, kun vastaan astuu kisojen isäntämää Tanska. Saa nähdä, millainen maali-iloittelu siitä on tulossa... :D

Ava & banneri by Felia

Felian tarinakellari

Grazioso

• Tsadam, Korppari ~
« Vastaus #181 : 09.05.2018 15:06:05 »
En juuri seuraa jääkiekkoa, mutta mm-kisoja on aina pakko seurata! Huikeeta, olen niin ylpeä Leijonista! On ilo seurata heidän pelaamistaan. Ja herranjumala, mitä maalitykityksiä pojat on tehneet! Vähän jännittää USA:n ja Kanadan pelit, mutta uskon Leijonien pärjäävän hienosti.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 17:02:12 kirjoittanut Grazioso »
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Sarveiskalvo

« Vastaus #182 : 09.05.2018 16:51:20 »
Hauskaa on kyllä ollut katella näitä pelejä, kun kerrankin Suomella on oikeasti maaleja tekevä joukkue. :D Vähän tullut välillä hölmöjä jäähyjä ja muita töppäyksiä, mutta niistä on sentään ihan kunnialla selvitty. Ne "oikeat" pelit on toki vasta tulossa, mutta mun mielestä on ihan kiva, että pojat on saaneet hakea tuntumaa peleihin pienempiä maita vastaan ja päästä niiden maalien makuun.

NHL:n puolelta toivoisin itse ehkä lähinnä maalivahtivahvistusta, mutta kun Rask ei kerran mukaan lähde, vaihtoehdot on aika vähissä. Ja mä toisaalta haluaisin Nashvillen voittavan Stanley Cupin, niin en nyt pelkkien molareiden takia kehtaa toivoa joukkueen häviävän. x) Rinne tuskin MM-kisoihin haluaisikaan, mutta Saroksella voisin ainakin kuvitella olevan intoa peleihin.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Me, myself & Lockhart
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #183 : 09.05.2018 17:03:53 »
Minäkin hyppään pitkästä aikaa keskusteluun mukaan! En pahemmin ole muutamaan vuoteen jääkiekkoa seurannut, sieltä täältä saattanut MM-pelin katsoa ja muutaman kerran SM-liigapelejä hallilla. Mutta jotenkin ei vain ole ollut intoa, mutta nyt se on palannut senkin edestä. Huomasin, että lätkä alkaa oikeasti taas kiinnostaa, kun seurasin kavereiden änärin peluuta pleikkarilla ja mua oikeesti jännitti kumpiko voittaa. :D :D

Ei sillä, pelit on pelejä, MM-lätkä on lätkää. Ollut kyllä ilo seurata tätä Suomen maalien tekoa, mutta kieltämättä odotan lätkältä vähän enemmän jännitystä. Mutta itsevarmuutta varmasti tulee ja niinku muutkin on sanonut, niin leijonilla taitaa olla hauskaakin kentällä! Kyllä kelpaa kattella ja isoja pelejä odotan innolla. :) Lauantaista oon jo ihan täpinöissäni, että pitää varmaan ihan ulos asti lähteä peliä kattomaan, kun on seurassa mukavampaa kuin kotisohvalta itsekseen.

Oi vitsit, ei mulla oikeen muuta kuin lätkä innostaa taas ja jee jee, vaikkei hetkeen olekaan tullut aktiivisesti seurattua. NHL-vahvistuksiin en osaa sanoa juuta enkä jaata. En ole ihan perillä pelaajista ja hassua oli katsoa, kun kenttä täynnä ihan vieraita pelaajia, mutta oppiipahan ne tässä tuntemaan. :D

If you were a man, you'd drink Rum.

Saphira

• One Last Time
« Vastaus #184 : 10.05.2018 01:06:09 »
Vitutus alkaa jo laantumaan, mutta saakeli vie. Ekat kolme peliä kaunista ja ihanaa katsottavaa enkä tarkoita pelkästään maalien muodossa. Tänään puolustus tökki todella pahasti että huhheijaa... Oikein annettiin tanskalaisten pitää kiekkoa. Näytti semmoselta tosi nihkeeltä vanhan kunnon hitaalta Suomi-peliltä. Toki vastus on ollu heikompi aiempina päivinä ja tuollaiset mokat on ollu helpommin korjattavissa eikä vastustaja ole niistä päässyt yhtä hyvin rokottamaan kuin Tanska. Mutta en ois uskonut, että Tanska on se kovin vastus tähän mennessä. Ennemminkin Latvia ja Norja. Taitaa olla vuodelta 2010 jääny "traumat" kun näin kyrsii hävitä Tanskalle. xD
Ei varmaan haittais näin paljoa jos Suomi ois ees pelannu hyvin, mutta ei... No jospa tää oli herätys joukkueelle.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Angelina

• s l y t h e r i n
  • Valvoja
« Vastaus #185 : 10.05.2018 08:39:09 »
Veikkaanpa että tää Tanska-matsi on oikeesti ihan hyvä herätys. Huomattiin jo tässä vaiheessa että suinkaan samanlainen peli ei kaikkia vastaan riitä, kuin mitä pelattiin Koreaa ja Latviaa vastaan. Oon sitä mieltä että parempi kun tää herätys tuli nyt jo Tanskaa vastaan, koska tollasella pelillä Kanadalta viimeistään ois tullut todella kylmää kyytiä, luultavasti jo USAltakin.

“I thought you and Tony were still gazing into each other’s eyes.”

Ava+bannu © Ingrid

Tomsessed

« Vastaus #186 : 10.05.2018 11:55:22 »
Angelina tiivisti mun ajatukset aika tarkkaan omassa viestissään. En voi sanoa varsinaisesti toivoneeni häviötä, mutta eiköhän tuo ihan hyvä opetus silti ole. Lisäksi ennen Tanskaa mulla oli mielessä sellainenkin ajatus, että jos Kanadaa ja Yhdysvaltoja vastaan lähdetään nimenomaan tekemään kilpaa maaleja, niin voi käydä huonosti.

Veikkaan myös, että tää Tanska-tappio sai osan suomalaisista hivenen realistisimmiksi. ;D Tottakai tuolla joukkueella voidaan voittaa mestaruus ja hienoa jos voitetaan, mutta ei se meille ihan lahjoitettuna tule parin loistavan alkusarjapelin perusteella.

Ava & bannu Ingridiltä ♥

Riddler

« Vastaus #187 : 10.05.2018 12:03:20 »
Veikkaanpa että tää Tanska-matsi on oikeesti ihan hyvä herätys.
Medialle kyllä, sen verran liikaa ovat hehkuttaneet Ahoa ja leijonien "unelmastarttia", vaikka se onkin oikeasti johtunut vastustajien huonoudesta.

Eilen se leijonien todellinen taso sitten nähtiin, eikä siinä ole paljoa hurraamista. Karu totuus on taas kerran se, että puolivälieräpaikka on leijonien maksimi ja sekin vaatii vielä vähintään yhden voiton. Kanadaa ja USA:ta vastaan leijonilla ei ole paljoa mahdollisuuksia jos kumpikin pelaa tosissaan eikä sorru löysäilyyn, Saksakin on samaa tasoa kuin Tanska, joten puolivälieräpaikkakin voi jäädä haaveksi.

Grazioso

• Tsadam, Korppari ~
« Vastaus #188 : 10.05.2018 12:14:36 »
Olen kieltämättä vähän pettynyt eilisen peliin, mutta ehkäpä tämä tosiaan oli ihan hyvä herätys. Onneksi sentään ei tullut kauhean suurta piste-eroa Suomen ja Tanskan välille, sitten olisi ärsyttänyt vielä enemmän :'D.

Ava ja bannu by Auro

Felia

« Vastaus #189 : 10.05.2018 12:51:48 »
Joo, maali-iloittelua ei nähty, ja ensimmäinen tappiokin saatiin alle. Kuten monet jo ovat sanoneet, niin miekin olen sitä mieltä, että tuo peli on varmasti hyvä herätys. En itse lähtenyt leijumaan noiden aiempien pelien myötä, vaikka toki silti voittoa toivoinkin. Mutta aina ei voi voittaa. Tällä kertaa meni näin. Seuraava peli onkin sitten jo huomattavasti kovempi, mutta kyllä ne Kanada yms. ovat myös voitettavissa.

Tappiosta huolimatta en lähde Leijonia lyttäämään, sillä uskon, että joukkue vielä nousee tästä. :) Musta ihmiset tuntuu joskus olevan liian armottomia, kun heti pienen takaiskun jälkeen lähdetään lyttäämään kaikki maanrakoon... Tanska-peli ei missään nimessä ollut kaunista katsottavaa, mutta ei se automaattisesti tarkoita, että seuraavat matsit menee yhtä huonosti. Ja on sitä aiemminkin rämmitty alkusarja nipin napin läpi ja sitten päästy ihan loppukahinoihin asti. Vielä ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon. :)

Ava & banneri by Felia

Felian tarinakellari

Grazioso

• Tsadam, Korppari ~
« Vastaus #190 : 10.05.2018 12:57:04 »
Lainaus
Tappiosta huolimatta en lähde Leijonia lyttäämään, sillä uskon, että joukkue vielä nousee tästä. :) Musta ihmiset tuntuu joskus olevan liian armottomia, kun heti pienen takaiskun jälkeen lähdetään lyttäämään kaikki maanrakoon...

Samaa mieltä. Pelaajilla on varmasti jo valmiiksi kovat paineet, eivätkä ne helpota sillä että aletaan heti lyttäämään. Saa toki antaa kritiikkiä, mutta mielestäni suoranainen haukkuminen ja "ei teistä oo mihinkään" jauhanta on väärin. Niin kuin Felia sanoikin, aina ei voi voittaa. Ensi matsi saattaa mennä paremmin, kun Leijonat sai nyt pienen herätyksen. Aina kannattaa toivoa.

Ava ja bannu by Auro

Neiti Syksy

• Korpinkynsi
  • Valvoja
  • "Snadaff unmuh! Radamsa!"
« Vastaus #191 : 10.05.2018 13:01:05 »
Olen itsekin vähän harmissani, mutta pitää myös muistaa, että tämä oli Leijonille viides kisapäivä ja neljäs peli putkeen. En yhtään ihmettele, jos pelaajat oli vähän väsyneitä eikä luistin liikkunut aivan niin liukkaasti kuin aikaisemmissa peleissä. Toki ehkä yllätyin lopulta, että tappio tuli nimenomaan Tanskaa vastaan mutta mieluummin tosiaan nyt kuin kamala myllytys Kanada-pelissä ja sitten isot ihmettelyotsikot, että miksi.

Vähän kyllä ärsyttää tämä Suomen median tapa jotenkin johdatella turnausta. Jos kaikki menee hyvin, se on Unelmien kenttä ja vaikka mitä, mutta jos tulee tappio, niin aletaan etsimään yhtä jos toista syyllistä. Joko pelaajista tai valmennuksesta. Lähinnä minua huvittaa, että Marjamäki valmentajana tuntui kolmen ensimmäisen pelin jälkeen saaneen kaiken anteeksi viime vuoden menestyksestä, ja nyt se on taas otsikoissa negatiivisessa valossa. Ärsyttävää!

Mutta lauantain ottelua odotellessa! Ei ole tulossa läpihuutopeli niin tosiaankaan, joten mielenkiintoista nähdä, kuinka käy.

//Grazioso väliin ja niin allekirjoitan! En ymmärrä tätä heti negatiivista "olisi pitänyt arvata että se-ja-se pelaaja on vain turhan panttina, kun ei saatu muitakaan" ja muuta niin kutsuttua palautetta, jota ei välttämättä sanottaisi ääneen ollenkaan, jos pelejä ei hävittäisi. Noh, minä nyt puhisen tästä median käytöksestä kyllä, kun tuntuu vain niin epäreilulta.  ::)

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Me, myself & Lockhart
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #192 : 10.05.2018 13:16:40 »
Teräväistä voi kyllä hieman vituttaa tuo pelin loppu. :D Mutta ei voi mitään, ei ollut hänen päivänsä ja nyt kävi näin. Tanskan peli sujui hyvin, sitä ei käy kieltäminen ja huomattava ero siihen, miten ne Kanadaa vastaan oli pelannut. En osannut arvata, et Suomelle olisi vielä tässä vaiheessa vastusta, vaikka aiempia peliä tasaisempaa ootinkin.

Leijonilta ei mikään mallisuoritus, mutta kyllä tästä uskon, et vielä on mahdollista nousta. Ja hyvä oppituntihan tuo oli ja toivonkin, et Leijonat ottaa opikseen tuosta Kanada peliä vastaan. Jos tämä peli ois taputeltu yhtä tehokkaasti kuin aiemmat, ois tuommoset virheet kolahtanut tosi pahasti tulevissa peleissä, nyt kumminkin toivottavasti tästä parannetaan kun on saatu jonkunlaista vastusta, eikä ole ollu mikään läpihuutojuttu kuin aiemmin. Kyllä mulla luottoa vielä Kanada-peliin on, sitä odotellessa. Sitä en kyllä uskalla yhtään veikata, mille maalisaldo tulee kummankaan osapuolen osalta näyttämään, mutta ehdottomasti uskon vauhdikkaan pelin olevan eessä. Ja toki toivon, ettei ihan kamalaan ryöpytykseen jouduta. :D

Voldemort

• Vieras
« Vastaus #193 : 10.05.2018 22:22:42 »
Mua hieman ihmetytti se, että Tanskan odotettiin niin selvästi kaatuvan. Siis ihan sen perusteella ihmetytti, että jos mä tunnistan Tanskan riveistä niin monta pelaajaa, niiden on täytynyt pelata kovimmassa liigassa. Siinä mielessä lyttäysmielialaa ei itselle tullut tai edes tuntumaa, että pelistä olisi pitänyt ottaa murskavoitto vain siksi, että vastassa oli Tanska. Kyllä sillä on maan lisäksi merkitystä, ketä siellä miehistössä oikeasti on.  ;D En kokenut minkäänlaista shokkia tai edes sitä, että tämän tarvitsisi herättää yhtään ketään. Toivottavasti ei, koska siitä voi johtaa kuoreen menemistä, pelkotiloja ja kaikkea sellaista, mikä ei ole luovuudelle ja hyvälle rohkealle pelille hyväksi. Ei kun uutta matoa koukkuun.

Felia

« Vastaus #194 : 11.05.2018 19:31:04 »
Niinhän siinä sitten kävi, että Winnipeg passitti Nashvillen kesälomille, ja samalla vapautui pelaajia Leijonien käyttöön. Uutisissa on jo vahvistettu, että Eeli Tolvanen liittyy joukkueeseen ja on ilmeisesti myös kokoonpanossa jo Kanada-pelissä. En oikein tiedä, miten tuo uutinen tulisi ottaa... Tavallaanhan on hyvä, että Suomi sai lisävahvistusta, mutta kuinka paljon se sitten sekoittaa pakkaa on toinen juttu. En nyt sentään kirvestä ole kaivoon heittämässä, mutta pienellä varauksella toki suhtaudun muutokseen.

Harmittaa kyllä todella paljon Rinteen puolesta, että Stanley Cup jäi taas kerran vain haaveeksi. :( Vuodet vierii ja pikkuhiljaa sen mahdollisuudet Stanley Cupin saamiseen alkaa ohentua... Toki olen tavallaan iloinen, että Winnipeg pääsi eteenpäin, mutta silti. Olisihan se nyt kaiken kruunannut, jos Rinne olisi sen mahtavimman pystin voittanut yhdessä joukkueensa kanssa. Mutta kuten tuolla jo aeimmin MM-kisoihin liittyen sanoin, niin aina ei voi voittaa.

Nyt tässä odottelen pikkuisen ristiriitaisin fiiliksin huomista Kanada-matsia, ja pikkuhiljaa sitä taitaa oikeasti alkaa jännittää, miten tässä turnauksessa oikeasti käy. Uskon kyllä edelleen Leijonien mahdollisuuksiin ja pärjäämiseen, mutta ei sitä silti uskalla lähteä liikoja toivomaan. Kanada-matsista on varmasti tulossa vauhdikas, joten eiköhän sitä päästä ihan viihdyttävää lätkää seuraamaan. :)

Ava & banneri by Felia

Felian tarinakellari

Dokumentti

« Vastaus #195 : 12.05.2018 10:19:01 »
Komppailen tosi monia edellisiä ja pahoittelen toistoa. :'D Tanska peli ei tosiaan ollut Leijonien paras peli, vaikka ei se peli mun mielestä kauhea ollut. Näki, että jalka taisi vähän painaa pojilla. Tanska oli paremmin valmistautunut ja tahtoi voittoa enemmän. Lopun jäähyt etenkin kostautuivat pahasti ja toivon todella, että Leijonat pistää stopin tolle jäähyilylle. Ne on ottaneet järkyttävät määrät "turhia" jäähyjä koko turnauksen ajan, Tanska pelissä se sitten kostautui. Kanadaa, Jenkkejä ja muita kovia vastaan se kostautuu vielä pahemmin, jos sama linja jatkuu.

Uskon kuitenkin, että Tanska peli oli hyvää oppia taas ja kahden päivän lepo on tehnyt hyvää. Uskon edelleen Leijonien mahdollisuuksiin ja Kanadakin on tänään voitettavissa.
En ole myöskään koskaan ymmärtänyt tätä, että heti kun tulee tappio, niin koko joukkue haukutaan, kun ensin on hehkutettu. Jääkiekossa välillä vaan tulee tappioita.

Tolvanen tuli uusimpana vahvistuksena ja omasta mielestäni hän sopisi ykköskentän laitaan. Ykkönen ei ole toiminut niin hyvin kuin se voisi, etenkin Rantanen on ollut piilossa, omaan tasoonsa nähden. Mikke alkoi jo näkyäkin Tanska pelissä sentään ja se keskushyökkääjä paikka taas tulla tutummaksi. Tolvanen toisi kenttään erilaista peliä kuin Kapanen ja uskoisin, että hänestäkin saataisiin enemmän irti jossain muussa kentässä.

Maalivahti uutisia vielä odotellaan. Eli Rinne&Saros. Itse en usko, että Rinne tulee, mutta Saros voisi tullakin ja hän olisi oikein mukava lisä, vaikkei meillä maalivahti ongelmaa olekaan. :)

Jännittää jo illan matsi ja odotan innolla miten siinä käy! :)

Sitten änäriin. Nashville tosiaan putosi, josta olin aika yllättynyt, mutta kiva, että Winnipeg pääsi jatkoon.
Kuten Feliaa, muakin harmittaa ettei Rinne saa nyt Stanley Cupia! Olisin sen hänelle suonut, mutta toivottavasti jo ensi vuonna!
Nyt jäljellä olevista joukkueista toivon, että Vegas Goulden Knights voittaa Stanley Cupin, olisi ainakin pienoinen satutarina se ja Erik Haula ansaitsisi tuon myös!
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Riddler

« Vastaus #196 : 13.05.2018 11:17:15 »
Oikeasti. Mitä on tämä Suomi - Kanada peli?! <3 Apua. Tärisen ;-;
Se oli tasaisempi peli kuin mitä tulos antaa ymmärtää, Suomi voitti niin isolla erolla koska Kanadan maalivahtipeli oli kehnoa ja tuomarilinjakin suosi Suomea.

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #197 : 13.05.2018 12:28:39 »
Oikeasti. Mitä on tämä Suomi - Kanada peli?! <3 Apua. Tärisen ;-;
Olin kyllä tosi yllättynyt tuloksesta! En ehtinyt katsoa kuin ekan erän, koska Euroviisut, mutta vissiin Suomi sai hyvät tsempit Kanadan omasta maalista. :D Mutta olipa Kanada hävinnyt USA:llekin - tosin vasta rankkareissa, mutta kuitenkin. Katsoin tästä pelistä koosteen, jonka perusteella olisi kyllä ollut kiva katsoa koko pelikin. Tänään sitten Suomi-Saksa, mutta jotenkin epäilen, ettei se ole niin kiinnostava.

Viimeöisen tuloksen perusteella Tanska on parempi kuin Kanada? ::)

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Me, myself & Lockhart
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #198 : 13.05.2018 21:00:20 »
Lainaus
Viimeöisen tuloksen perusteella Tanska on parempi kuin Kanada? ::)
No, hävisiköhän Tanska Kanadalle 7-0 vai 7-1. :D

Mutta siis Tanska paransi peliään tosi hyvin, ei voi syyttää, että oltaisiin hävitty huonolle joukkueelle. Leijonilla ei vaan ollut kovin hyvä päivä, mutta tuo oli hyvä oppi ja voi että, miten se näkyikään!

Peli oli kyllä kiekkoa parhaimmillaan. Tasaista, jännittävää ja vauhdikasta. Kaksi hyvää joukkuetta vastakkain niin oli kyllä kiva katsella. Kanadan peli ei missään tapauskessa ollut huonoa, lukuunottamatta maalivahtipeliä, mutta Suomi vei tällä kertaa. Ja hyvä niin, voitto tuntui ihan loistavalta ja vielä tuollasin lukemin. :D

Ei varmastikaan Saksaa vastaan ole moista, mutta kyllä sekii peli tietysti pitää kattoa.

Kosmik

• Ausländer
« Vastaus #199 : 13.05.2018 21:06:38 »
Suomi taisi ehkä vähän aliarvioida Tanskaa siinä pelissä ja siksi se ehkä päättyi miten päättyi. ::) En kyllä sitä peliä katsonut, koska töiden takia pitää arkena mennä niin aikaisin nukkumaan, mutta voi olla että Suomella oli huono vire päällä sinä päivänä. ::)

Hieman ehkä nauratti, miten kanadalaiset ilmeisesti oli ruikuttaneet, että Suomi kalasteli kanukeille jäähyjä. Peli voitetaan sillä, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja, joten aika typerää syyttää Suomea jäähyjen kalastelusta. En katsonut kuin pari erää, joten paha sanoa, mitä vikassa erässä tapahtui, mutta kuulostaa omaan korvaan huonon häviäjän puheelta tuollainen. ::) Ihan huippua Suomelta kyllä tuo murskavoitto Kanadasta. Se tuli tarpeeseen sen Tanska-pelin jälkeen. :)