Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81099 kertaa)

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #80 : 17.03.2017 07:03:40 »
Saiskohan tätä keskustelua enää eloon? 😍

Mä oon niin fiiliksissä. Ja niin hämmentynyt, että tää on totta. Koko kauden ajan on media & kaikki muut puhuneet, kuinka Ifk ei tule pärjäämään tällä kaudella yhtään. Ja nyt eilen me jumalauta edettiin tällä joukkueella puolivälieriin! Kaksi ottelua, molemmista voitto, peräkkäisinä päivinä. Ei me huonolle todellakaan hävitty, nää ottelut oli kunnon trilleriä.

Ja Lankinen. Meidän nuori mokke. Pelaa kaksi voittoa peräkkäisinä päivinä, matkustaa niiden välisenä yönä.

On aika uskomaton olla just nyt. 😍

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #81 : 17.03.2017 07:35:36 »
Hienoa Humina, että sä sait iloa noista säälipleijareista. Itse en voi sietää HIFKiä, mutten myöskään Kärppiä, joten mulle oli se ja sama kumpi tosta parista jatkoon meni. Toisessa parissa olenkin sitten niukasti Ilveksen kelkassa. Pidän kyllä Ässistä hieman enemmän, mutta Tappara - Ilves puolivälieräsarja olisi jotain ihan huikeeta! Plus Ilveksellä on ollut tosi vaikeita kausia, joten kyllä niille ja niiden faneille soisi menestystä pitkästä aikaa.

Omalla kohdalla jännitän tietysti eniten Pelsujen pudotuspelejä. KalPa on ollut runkosarjassa aina vaikea vastuts, mutta toivoitaan että saadaan laitettua ne kesälomalle, kuten viime kaudellakin. On tuo kuitenkin mieluisampi vastus kuin JYP, joka veti taas loppukauden jollain 2,5p/peli tahdilla. (Oikeesti, mikä siinä on, että JYP onkeväällä aina kovassa iskussa?) Ensi viikolla pääsen sitten jännittämään omien puolesta - onneksi vältettiin villikorttikierros, koska muutama tärkein puolustaja on kärsinyt vammoista, mutta ainakin osa saataneen takaisin tosipelien alkaessa. Sen lisäksi, että Pelsujen kausari on hankittu, oon menossa ensi lauantaina Kuopioon kattelemaan myös peliä. Fanireissuilla on aina hyvä tunnelma, mutta toivottavasti tällä kertaa ei tapahdu ylilyöntejä. Vieläkin on muistissa Hämeenlinnan reissu, jossa muutama urpo hajotti paikkoja.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #82 : 17.03.2017 09:08:32 »
Saiskohan tätä keskustelua enää eloon? 😍

Mä oon niin fiiliksissä. Ja niin hämmentynyt, että tää on totta. Koko kauden ajan on media & kaikki muut puhuneet, kuinka Ifk ei tule pärjäämään tällä kaudella yhtään. Ja nyt eilen me jumalauta edettiin tällä joukkueella puolivälieriin! Kaksi ottelua, molemmista voitto, peräkkäisinä päivinä. Ei me huonolle todellakaan hävitty, nää ottelut oli kunnon trilleriä.

Ja Lankinen. Meidän nuori mokke. Pelaa kaksi voittoa peräkkäisinä päivinä, matkustaa niiden välisenä yönä.

On aika uskomaton olla just nyt. 😍

Tajusin tänä aamuna tämän tuloksen selvittyä, että mä en ehtinyt tällä kaudella yhteenkään peliin ja nyt ne on sitten jo ohi ja pitäisi matkustaa toiselle paikkakunnalle, jos mielisi pitää perinteistä kiinni ja nähdä kauden aikana edes yhden pelin livenä.  :D Mäkään en voi sietää HIFK:ta, mutta Kärpät menestynyt viime vuosina niin hyvin, että ihan hyvä että tippuivat. Pitää vaan muistaa olla sanomatta tätä täällä Oulussa ääneen,  :D

Pitää miettiä, olisiko mahdollisuutta lähteä reissuun kattomaan pudotuspelilätkää. Suosikkini JYP on yhä mukana. Ja Pelicans. Pelottaa vaan, että putoavat heti.

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #83 : 17.03.2017 12:11:22 »
Oi voi, JYP on kyllä mun kakkossuosikkijoukkue, mutta en mä olisi halunnut sitä HPK:ta vastaan. Kerholla on tuntunut puhti vähän hiljentyneen ja JYP puolestaan on tällä hetkellä aika lailla liigan paras joukkue - en odottele näistä peleistä mitään kovin yllättävää tulosta. Viimeiseen asti toivoin, että JYP olisi jyrännyt KalPan ohi, mutta oli turha toive. :D

Mutta seuraan kyllä silti nuo pelit läpi! HPK:n jälkeen mun kakkossuosikki tosiaan on JYP, loput sitten jossain sekametelijärjestyksessä ja perää pitämässä HIFK ja Kärpät. Mä en ole missään vaiheessa odottanut, että HPK pärjäisi erityisen hyvin, mutta edellisiin vuosiin verrattuna runkosarjan viides sija on iso parannus, joten täytyy olla tyytyväinen. :)
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #84 : 18.03.2017 07:10:52 »
Karma91: Ikävä kuulla noista ylilyönneistä fanimatkalla, omasta kokemuksesta tiedän, että se on pirun ikävää 😞 Lähtee hyvällä fiiliksellä kannustamaan omaa joukkuetta ja sitten sieltä löytyy pari valopäätä, jotka päättää pilata omalla hölmöilyllään kaiken. Kai se on vaan se, kun siihen fanittamiseen kuuluu niin paljon tunteita, ja jotkut toki ottaa alkoakin.. Mutta mua aina vähän reissuille lähtiessä hirvittää, että jos nyt ei vaan sattuis mitään.

Pahin henkilökohtainen kokemus mulla on parin vuoden takaa, Vaasassa vieraspelimatka, Sport - Ifk siis. Meidän fanit oli yllättävän nätisti, mutta se, millaista kohtelua saatiin niiltä Vaasan järkkäreiltä, oli jotain uskomattoman hiton törkeetä. Meidät pistetään heti pihaan tullessa kävelemään jotain seinän viertä tiukassa jonossa, kukaan ei saa puhua, kävellään vaan eri sisäänkäynnille. Ei tosiaan saatu samasta ovesta mennä sisälle, kuin Sportin fanit, tai vierasfanit matkan ulkopuolelta. Sitten meidät sullotaan hallissa aivan saatanan ahtaaseen tilaan käytävällä (edelleen eristettyinä muista ihmisistä), ja tönitään ahtaita portaita pitkin ivallisten huutojen säestämänä pieneen fanikatsomoon, joka on ympäröity ketjuilla, että sieltä ei pääse liikkumaan.. Yksi meidän fani siellä kaatuikin kesken pelin (oltiin kaikki ihan toisissamme kiinni..) jolloin viisi järkkäriä ryntää katsomoon. Yhden kyynerpää vahingossa osuu erään lapsen naamaan. Kylmäpussia ei tuu, nauretaan vaan. Kaatunut poika raahataan pois, ja jos joku yritti protestoida, heitettiin hänetkin ulos.
Ai. Luoja. Onneksi me voitettiin silloin.


Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #85 : 18.03.2017 09:29:41 »
Siis oikeasti, mitä helkkaria tuo tuollainen on? Onko tuolle kerrottu mitään perusteita? Kai siitä otettiin jonnekin yhteyttä tai valitettiin? Toihan on törkeää kohtelua!!! :o :o

Mä itse vältän yhä fanireissuja juuri siksi, että sinne mahtuu usein niitä örvelöitä, joille se on kännäysreissu tai jopa provoamisreissu vähän niin kuin joillekin huligaaneille. :P En halua saada niiden mukana porttikieltoa johonkin halliin. Tästä käytöksestä tuli mieleen, että veljeni, joka oli hallilla viime Pelicans-Kärpät -ottelussa, sanoi että Kärppäfaneja oli saatettu jo ennen peliä takaisin bussiin. Tietääkö kukaan, mitä siellä oli tapahtunut vai oliko ne vaan niin kännissä jo? :o :o

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #86 : 18.03.2017 13:19:24 »
Itse Vaasassa alkusyksystä pelireissulla käyneenä voin todeta, että kyllähän siellä on aika jäätävää olla, kun yksinkin peliin menevät vierasfanit ohjataan aina tiettyyn paikkaan. Sinönsä ymmärrettävää, kun Spåra fanejen ajatellaan aika yleisesti olevan nyt ne liigakannattajista kusipäisimmät. Siellä tapahtuu aina kaikenlaista kannattajaryhmien välillä, joten turvatoimet ovat aika tiukat, eikä vierailijoiden mukavuutta niiden kanssa paljon ajatella. Meitä ei pahemmin haukuttu järkkäreiden tai paikallisteb toimesta, mutta se saattaa osittain johtua siitä, että Pelsufaneille pään aukominen ei ole kovin fiksua, koska meidänkin porukassa on paljon urpoja, joille ei kannata haastaa riitaa.

Tuo Kärppäfanien ulos lentäminen johtui siitä, että siellä oli kaadettu juomia lasten päälle. Pienokaiset olivat ärsyttäneet tuota poppoota, mutta vähän noloa silti, jos aikuiset noin provosoituvat. Pieni kuittailu on aina kuitenkin läsnä, kun vierashalliin menee. Fiksut ottaa sen huumorilla.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #87 : 18.03.2017 22:17:17 »
Voi vitsit, olen niin iloinen Ilveksen puolesta! :D Tappara on toki kova, mutta ei kai tässä nyt vielä olla kirvestä kaivoon heittämässä (olipa tosi osuvasti sanottu :'D). Ipalla on mennyt niin huonosti tässä jo monta vuotta (voisi sanoa, että pohjamudissakin on käyty), joten tällainen ilonpilkahdus on ihan toivottua tälle joukkueelle ja sen kannattajille. Pitääkin jostain kaivaa vanha Ipan kaulahuivi esiin ja pistää kaulaan. :D

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #88 : 18.03.2017 22:48:32 »
Karvalakkirakastaja: Ei oo tullut perusteita :/ Mä toivon, että sille oli joku hyvä syy, mutta tuntui vain ylimieliseltä ja kusipäisyydeltä. Normaali lätkämatsissa järkkäreitä on n.30-40, eli yksi sataa katsojaa kohden. Tuolla ottelussa heitä oli melkein kaksin kertainen määrä, ja n. parikymmentä heistä oli siinä meidän ympärillä. Ja sitten, kun tollanen määrä isoja miehiä ryntää muutenkin täyteen fanikatsomoon huutamaan, ei oo koskaan tuntunut yhtä epäreilulta. Me ei rehellisesti tehty mitään väärää, yksi fani sattui kaatumaan. Se riitti laukaisemaan ton hiton fiaskon. Ja sitten ne järkkärit kulkee siellä, kuin kuninkaat, ja vahingossa tönii monia mennessään (n.7v poika sai kyynerpäästä leukaan.) Eikä saatu jääpussia tälle lapselle...
Matsin jälkeen meitä ei päästetty heti edes pois, järkkärit seisoi ärsyttävästi virnuillen sillä uloskäynnillä, jota me käytettiin. Meni varmaan 20 min siinä seistessä.. Ja kun vihdoin fanibussilla päästiin lähtemään, meidän edessä, ja takana kulki kyttäautot.
Hitto mikä elämän nöyryytys. Ei me tehty muuta, kun rakastettiin yhtä joukkuetta erittäin paljon. Oltiin asiallisesti, ja kohteliaita (ärräpäitä meinasi kyllä lennellä..)

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #89 : 18.03.2017 23:46:38 »
Humina, tuntuu kyllä tosi oudolta ja pahalta toi järkkärien käytös. Ja myös tosi epäasialliselta. Ei tuota oikein selittäisi edes se, että jotain kahnausta olisi ollut. Jo pelkästään tuo saattaminen ja eristäminen kuulostaa ylilyönniltä, mutta että ei edes pikkulapselle jääpussia ole annettu. Ei kyllä ole yhtään asiallista toimintaa.  :P Tuollaisesta sietäisi kyllä olla jotain seuraamuksia. Mä olen aina luullut, että katsomoon halutaan myös vastustajan katsojia, mutta toi kuulostaa suorastaan vihamieliseltä, vaikka sillä muka olisi hyvät tarkoitukset. :P

Karma91, kiitti tiedosta. Mua jäi vaivaamaan toi veljen mainitsema asia enkä huomannut paikallisessa mediassakaan mitään tietoa, että miksi ne fanit joutui ulos ennen matsia. Arvelin veljelle, että ne on ehtineet pitkän matkan aikana kännätä niin paljon, että ovat örveltäneet. Noloa, että ovat provosoituneet lasten huudoista.

Tästä tuli mieleen, että pitäisi joskus järkätä lätkämiitti johonkin peliin ja halliin, että voisi yrittää provosoida ja provosoitua.  ;D

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #90 : 19.03.2017 11:57:22 »
Mullakaan ei oo mitään kauheen hyviä kokemuksia varsinkaan vaasalaisten faneista, mutta tuo Huminan kokemus on kyllä aika hurja. Omalla reissulla joulukuussa 2014 ei hirveesti tapahtunut mitään, toki jotkut fanit kävi meidän fanien niskaan, mutta mitään suurempaa ei onneksi tapahtunut siinä yhteenotossa eikä ylipäätäänkään. Järkkäreitä oli aika paljon, sen muistan, ja myös sen, kuinka Red Army huusi omasta päästään, että haistakaa vittu (pelin aikana siis). En yhtään ihmettele, ettei vaasalaisten fanit tai joukkuekaan ole varsinaisesti kauheen suuressa suosiossa missään muualla. Olihan tuo Huminan kertoma jo todella törkeää käytöstä.

Itellä on nyt takki todella tyhjä. Eilinen oli karu tapa hävitä, huoh, vieläkin on tuoreessa muistissa edelliset säälit SaiPaa vastaan, silloinkin jatkoilta kesälomille. Toki silloin pudottiin suoraan 0-2, nyt sentään taisteltiin jatkopaikasta. Aho repi tosta joukkueesta ihan kaiken irti, mitä vaan sai, eikä se sitten tällä kertaa riittänyt pidemmälle. Jossittelu on turhaa, joten tyydyn toteamaan, että olen ylpeä koko joukkueesta, jolle sain 30:ssa kotipelissä (28 runkosarjaa + 2 säälipoffia) ja kahdessa vieraspelissä antaa kaikkeni. Itselle kauden loppuosa on ollut henkisesti vaikeaa aikaa monista syistä johtuen, mm. suosikin loukkaantumisen vuoksi, joten vaikka ei tahtoisikaan kauden loppuvan näin aikaisin, ehkä pieni etäisyys tekee hyvää. Pidän peukkuja JYPille, katson, mihin asti siellä suunnalla riittää, ja syksyllä sitten jatketaan omien riveissä niin pitkälle kuin sitten silloin päästään.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2017 18:29:58 kirjoittanut Tomsessed »

Bannu Ingridiltä ♥

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #91 : 19.03.2017 19:11:02 »
Vaikka mua toi järkkäreiden käytös ärsytti kaikista eniten, muistan myös sen juurikin, kuinka nuo Sportin fanit oli vähän ikäviä suustaan. "pissa på ifk", "hesalaiset haistakaa vittu" ja kaikkea muuta ala-astemaista. Kyllähän katsomossa mekkalaa pitäisi ollakin, sen kannattaisi vaan keskittyä omiin kannustus chantteihin, ei vieraiden lynkkaamiseen.
Meillä tais sillon olla Husso maalissa, ja meidän jengi lämppäsi siellä Sportin fanikatsomon puolella. Kovaan ääneen vislasivat ja hurrasivat aina, jos joku lämppäreissä teki maalin Husson taa..

*

Jaha, meille tuli sitten Hifkille TPS vastaan seuraaviin peleihin. Mä en oikein yhtään tiedä, mitä niiltä peleiltä odottaa, mutta hyvää lätkää ainakin. Mielenkiintoinen pari, ja Turun fanireissutkin on aina olleet mukavia.

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #92 : 21.03.2017 08:48:02 »
Hyvin alkanut aamu meni sitten pieleen sillä uutisella, että Granlund junioria ei taaskaan tulla näkemään maajoukkueessa. Uskomattoman kauden paukuttanut änärissä, ja nyt sitten leikkausta vaativa rannevamma. Kyllä voi ottaa päähän D:

Onko täällä kellään kokemusta vierasfanina Turun hallista? :)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017 09:32:51 kirjoittanut Humina »

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #93 : 22.03.2017 19:14:48 »
Seurasiko kukaan sitä Ilves-Tappara-avausottelua? Mä en seurannut, mutta luin tulokset. Olin ihan äimän käkenä, kun Ilves sitten voittikin. :'D Joo, olen toki Ipan puolella, mutta kun peli alkoi Tapparan johtoasemalla, niin meni vähän into. Katselin muistaakseni jotain dokumenttia koneelta sen ottelun ajan ja kun vilkaisin uudelleen uutisia, niin en meinannut uskoa, kun ottelu oli päättynyt Ilveksen voittoon. Siellä oli ilmeisesti Tappara käyttäytynyt aika ylimielisesti, kun Ilveksen pelaajat oli törmäilleet siellä Tapparan vaihtoaition edessä ja Tapparan pelaajat oli nauraneet ja pilkanneet sitten törkeästi, vaikka olivat siinä vaiheessa vielä johtoasemassa. Varmaan vähän vaihtui ääni kellossa, kun Ilves teki siitä melkein heti maalin ja voittivat lopulta koko ottelun. Aika ylimielisellä otteella Tappara taisi lähteä Ilvestä vastaan ja tää oli hyvä näpäytys koko joukkueelle, mitä siitä voi seurata, jos aliarvioi vastustajan. Nyt tietysti toivon, että Ipa voittaisi ennakkosuosikin. Se olisi aikamoinen saavutus. :)

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #94 : 22.03.2017 19:51:39 »
Mä luonnollisestikaan en tota Tampereen kuumaa paikallismatsia katsonut, kun oma jengi pelasi samaan aikaan, mutta katsoin kyllä sitten jälkeenpäin Ruudusta ton Tampereen ottelun. Siellä on täytynyt tapahtua joku kunnon nukahdus koko Tapparan joukkueelta. Aluksi Ilves vaikutti mun silmiin olevan vähän alakynnessä, ja sitten yhtäkkiä tykittääkin viisi maalia kahdeksaan minuuttiin. Se on jo aika kaunista, oli joukkue mikä tahansa. Musta on sangen mielenkiintosta, kuinka Ilves otti ensimmäisen kiinnityksen tässä sarjassa.

Mitäs tosta toisesta parista voisi edes sanoa.. Ei ole oikein huvittanut asiasta edes puhua. TPS lähti paljon paremmin peliin mukaan, ja musta tuntui pari kertaa, että ei siellä pelaa kukaan muu meiltä, kuin Lankinen, ja Hintz. Sen huomasi jo ottelun alusta asti, että häviö tulee, joukkueet pelasi ihan erilaisilla energioilla. Tepsillä oli vielä runsaasti porukkaa sairastuvalla, ja silti saivat helposti voiton. No, niin kauan kun on kautta jäljellä, on myös toivoa. Pahalta näytti viimeksi, ehkä huomenna näyttää paremmalta. Pahoin tosin pelkään, että TPS ottaa jo toisen kiinnityksen..

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #95 : 24.03.2017 20:08:17 »
Mä luonnollisesti katsoin kummatkin pelit ja, jos miittailusta ehdin niin huomennakin aion katsoa pelin. Tää on mahtava fiilis Ilveksen fanina, kun ainakin ei olla heittopussi mitä asiantuntijat ja muut jatkuvasti sanoo. Mulle on jo voitto se, että vuosien jälkeen ja 16 vuoden jälkeen kohdataan Tappara pudotuspeleissä ja että edes ollaan näissä peleissä mukana. Ja meillä taas ei oo paineita lainkaan, kun taas Tapparalle on iso häpeä, jos tippuu. Tosin itse odotan mielelläni, jos jatkoon mennään niin onko TPS vastassa, koska oon luvannut halliin mennä, jos TPS saa vieraita Tampereelta, koska mahdollistaisi paikalle pääsyn täältä Turusta. Ja mua todella miellyttää jo se, että ainakin 5 peliä pelataan ja se, että Tappara ei päässyt ylimielisyydestä eroon ja saanut kuvittelemaansa 4-0 suoraa jatkopaikkaa. Haaveilisin melkein 7 pelin sarjasta kokonaan ja et voitot lopulta Ilvekselle 4-3. Aina saa haaveilla ja ainakin entistä ylpeämpänä voi kantaa Ilveksen pinkkiä pipoa päässään. Playoffien aikana mulla kun pinkki piponi syrjäytti mustan version Ilveksestä. 😍 Ja kaiken kaikkiaan ei tästä juuri kausi paranisi, mitä nyt jos KalPa häviäis ja tippuis sekä Ilves tiputtaisi Tapparan jatkopeleistä. Tiukat matsit on vielä edessä, huomenna seuraava joka jännittää kyl, et saako ryöstön. Meinaan Tapparan voitto viimeksikään ei ollut kyl se puhtain vaan tuomarimoka muistaakseni paitsion vai pitkän kiekon hyväksymisestä maalia ennen. Mut huomenna nähdään taas kuinka Kiven taiat toimii ja millainen yllätys tällä kertaa Tapparalle järkätään.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #96 : 24.03.2017 20:38:52 »
lefurioso, ihanaa löytää muitakin Ilves-faneja. :D Pelkäsin olevani ainoa täällä finissä. :') Mäkin olen ihan kikseissä Ilveksen menestyksestä. Musta jo tääkin on iso voitto, että näin pitkälle on päästy, mutta vielä jaksaa uskoa ja toivoa, että Ilves lopulta kellistäisi Tapparan. Ja olet oikeassa siinä, ettei Ilveksellä ole samanlaisia paineita voittaa pelejä kuin Tapparalla ja se on sinällään ihan hyvä lähtöasetelma. En pysty itse pelejä mistään katsomaan, kun ei ole maksukanavia, mutta olen seuraillut uutisia ja tuloksia noista Ilves-Tappara-peleistä. Hengessä yritän kuitenkin olla mukana. :') Minäkin otin nyt ylpeästi Ilves-huivin käyttöön, kun löysin sen jostain kaapin perältä. Pelkäsin jo kadottaneeni sen, sillä kuitenkin on tunnearvoa, koska olen sen isältä saanut lapsena. :) Musta tuntuu muutenkin, että katukuvassa on näkynyt tavallista enemmän Ilves-pipoja, -huiveja ja -takkeja ja sen näkeminen pistää aina hymyn huulille. Olen myös ohimennen kuullut ihmisten puhuvan Ilveksestä ja sekin on ihan mahtavaa. Kyllä Ipalla on vielä iso kannattajajoukko, vaikka se onkin ollut aika pitkään näkymättömissä tuolla katukuvassa. Ai niin, Hämeensillan patsaat oli muuten tänään ainakin puettu Ilveksen ja Tapparan paitoihin ja jäin niitä hetkeksi ihastelemaan, kun tuolla kylillä pyörin. :')
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017 20:44:12 kirjoittanut Kosmik »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #97 : 24.03.2017 23:06:37 »
Kosmik, joo, itse perheen musta lammas, kun muut tapparalaisia. Isä ei edelleen melkein 28 vuoden jälkeen käsitä miten se on mahdollista. Itsellä toki tänä kautena hommattu pipo sekä pinkki, jonka sain jouluna. Isä mutisi jouluna kaikkea sen joutuneen tehdä kun metsästi sen pinkin version mulle. Lopulta joutui toimistoon saakka menen, joka sille paha paikka. ;D Mulla taas on yli 27 vuotta vanha ilves-huivi edelleen käytössä, vaikka käytän mieluummin muutaman kauden takaista ostosta, koska siinä vanhassa huivissa on nostalgiaa, kun se nähnyt niin monet pelit Hakametsässä, johon mut varmaan ekan kerran vietiin alle vuoden ikäisenä isän ja serkun toimesta. ;D Ja mun aika hyvin TPS-massasta erottuva pipo/kaulaliina saa aina kummasti vastaantulijat hymyileen enkä aina tajunnut mikä syynä. Ja luin itse Aamulehden nettiversiosta noista Hämeensillan patsaista, jotka kai saa vaan loppuviikkoon asti puettuna, jos uskoin museoviraston luvan kestoa. No on ne kyl hianot. Paras kevät aikoihin ja toivoisin vielä näkevän rakkaan seuran Gatoradessa viikon parin sisällä.  :) Tosin taas kauden päätyttyä voi sit odottaa keitä pelaajia tulee joukkueeseen ja odotan syystä tai toisesta, että D'Amigo jatkais Ilveksessä, vaikka nyt ollut tehojen kanssa hiljaista. Odotan sen ketsuppipullon vielä paukahtavan auki ja yhtenä lisäjännityksenä mulla toimii se, että ylikuumeneeko vielä mm. Savinainen pelien aikana liikaa, koska kummallisen helposti kuumentuu sen tunteet eli aika hyvin yllättävästi Ilves pääse vastustajan pelaajien ihon alle, mikä yllättänyt aika paljon jopa mua näissä kahdessa jo pelatussa pelissä.  :o
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Humina

  • ***
  • Viestejä: 491
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #98 : 25.03.2017 07:43:22 »
Tuli muuten mieleen, että onko täällä porukalla sen oman jengin lisäksi joitain muita jengejä, mitä symppaa, tai kenties joukkueita, joista ei niin välitä? :)
Ja miten teidän fanitus ylipäätään on saanut alkunsa?

Mun oma ykkönen löytyy tosiaan Helsingistä. Joskus 16 vuotiaana mua alkoi lätkä vasta kinnostamaan, eli siellä 2011 - 2012 tienoilla. Samantien oli oma suosikki selvillä. Mun vanhempia / kavereita ei lätkä oo koskaan kiinnostanut, mä tavallaan vaan ajauduin siihen. Ja oon asiasta niin tyytyväinen! Se miten paljon sisältöä tuo elämään, on ihan uskomatonta.

Oman jengin ulkopuolella mä tykkään Ässistä, Ilveksestä, ja Kärpistä.

Inhokkijoukkueita mulla ei oikeestaan koskaan oo ollut (edes Jokereiden pelatessa liigassa), mutta Sport faneineen ja käytäntöineen alkaa kyllä pikkuhiljaa päästä ihon alle..

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #99 : 25.03.2017 20:20:49 »
Voiko olla iloisempi. Tappara-Ilves ja ryöstöretki onnistui. Jälleen maalin peli, mikä edellinen, mutta ehkä keltaisessa paidassa taikaa Ilveksellä. Jatkoerässä Koivula saa ainoan maalin ja se riitti tällä kertaa. Ja taitaa naapurit kuulla mistä tykkään, kun fiilistelen musiikilla ja Ilves murisee-kappaleen kera. Tänään myös nautin siitä, että TPS voitti kotonaan, sillä se mahdollistais askeleen lähempänä seuraavan kierroksen pelin, jos nyt ei Ilves mokaa tai TPS osakkeitaan seuraavissa peleissä. Ja ei ollut kuin kolmannesta pelistä jo toinen jatkoerään mennyt ja tällä kertaa saatii laillinen maali eikä outoja hyväksyttyjä maaleja kuten Tappara tuntuu saavan. Tosin edelleen en käsitä tuomarien linjoja, mut ei siitä sen enempää.  ;D

Parasta mulle kuitenkin oli Kalpan häviö, koska se on joukkue josta en kumma kyl pidä. Joko se on syynä, että lähipiiriin kuuluu Kalpan kannattaja ja niiden kuvien ottaja. Oma ykkönen on ehdottomasti Ilves ja on viha/rakkaus-suhde Tapparaan, koska ilman paikallisvastusta kaudet ois tylsiä ja toisaalta taas vihaan joukkuetta yli kaiken. Sen lisäksi koen ehkä jotain sympatiaa Lukkoa kohtaan, koska äitini on syntynyt Raumalla ja sen naapurissa asuu edelleen isovanhemmat. Ja Kärpät, joka kyl esimerkillään näyttää miten seuran saa menestyväksi monella tavalla. Ja onhan jolla tavalla se kärppien tarina uskomatonta. Tosin enemmän Liigan ulkopuolelta taas osana verenperintöä seuraan SKA:n otteita ja niistä nautin, jopa Jokerien kustannuksella.  ;D
-Fire  8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan