Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 80991 kertaa)

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #40 : 10.06.2016 13:12:05 »
@Karvalakkirakastaja: Mun kiinnostus änäriin meni siinä vaiheessa kun finaalijoukkueet selvis. Itelle Pingviinit on NHLssä inhokkijoukkue  numero yksi, ja Sharks on kans sellainen joukkue josta en vaan pidä, joten ei ole paljon huvittanut seurailla. Oma focus on jo ens kaudessa ja odotan kauhulla meidän tulevia vahvistuksia. Saa nähdä milloin soppareita ruvetaan julkaiseen.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #41 : 11.06.2016 00:00:11 »
@Karvalakkirakastaja: Mun kiinnostus änäriin meni siinä vaiheessa kun finaalijoukkueet selvis. Itelle Pingviinit on NHLssä inhokkijoukkue  numero yksi, ja Sharks on kans sellainen joukkue josta en vaan pidä, joten ei ole paljon huvittanut seurailla. Oma focus on jo ens kaudessa ja odotan kauhulla meidän tulevia vahvistuksia. Saa nähdä milloin soppareita ruvetaan julkaiseen.

Mua kiinnostaa tietää, miksi Pingviinit on sun inhokkijoukkue (musta tuntuu, että se on sekä yleistä että yleisesti hyväksyttyä inhota pingviinejä ainakin mitä lätkäfoorumeita seuraa) tai miksi Sharks on sellainen, josta et pidä? Mä olen aina pitänyt Sharksia jotenkin sellaisena, ettei se herätä juuri intohimoja suuntaan tai toiseen. Minkä joukkueen soppareista nyt puhut? Mä odotan innolla änärin laajennuksen takia pidettävää varaustilaisuutta. ;D
« Viimeksi muokattu: 11.06.2016 00:03:04 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #42 : 11.06.2016 00:38:42 »
Mua kiinnostaa tietää, miksi Pingviinit on sun inhokkijoukkue (musta tuntuu, että se on sekä yleistä että yleisesti hyväksyttyä inhota pingviinejä ainakin mitä lätkäfoorumeita seuraa) tai miksi Sharks on sellainen, josta et pidä? Mä olen aina pitänyt Sharksia jotenkin sellaisena, ettei se herätä juuri intohimoja suuntaan tai toiseen. Minkä joukkueen soppareista nyt puhut? Mä odotan innolla änärin laajennuksen takia pidettävää varaustilaisuutta. ;D
Jos mä luettelisin kaikki syyt mun Pingviini-inhoon niin näppäilisin tätä viestiä vielä joskus kello kolme aamulla, mutta mulla on muutama painava syy, joten voisin ne kävästä läpi.
1. Äitini on Pens fani ja on tullut tässä yli 20 vuoden aikana selväksi se, että me ei vaan koskaan olla samaa mieltä mistään, mitä tulee urheiluun. Sen lisäksi äitini useat ystävät, jotka ovat uber fanaattisia pingviini faneja, ovat myös minun fb kavereita, joten naamakirja muuttuu sietämättömäksi aina kun PP pärjää hyvin. (Sama syy sille miksi Liigassa inhoon Hifkiä).
2. En oo koskaan tykännyt Sidney Crosbysta, joten herra itsessään laskee joukkueen pisteitä melkoisesti.
3. Capitals oli se joukkue joka sai mut kiinnostumaan änäristä, ja olin ihan tajuton Ovetshkin-fsnityttö tuolloin, joten kun media oli täynnä Sid-Ovy vastakkainasettelua, niin sekin ehkä aiheutti osaltaan sitä, että Pens joutui inhokkilistalleni. 

Sharks on aika HMV tosiaan, ja kuuluu pohjalle koska siellä ei oo ollut montaa sellaista pelaajaa josta olisin erityisemmin pitänyt. Itselleni ne joukkueiden pelaajat on kuitenki niin iso osa sitä kokonaisuutta, että jollain kaudella saatan toivoa menestystä edelliskauden HMV-jengille vain koska ne hankki pelaajan josta tykkään paljon. Hyvä esimerkki on Oilers joka ei erityisemmin kiinnosta, mutta Connor McDavid on ❤ joten se nostaa yksisään koko joukkueen ylempään keskikastiin.

Soppareista odotan eniten toki oman rakkaan Pelicansin sopimuksia. Ei niitä montaa ole tulossa, kun melkein kaikki viime kaudella pelanneet jatkaa Lahdessa, mutta yksi sentteri ja laituri on ainakin kai tulossa. Juha-Matti Aaltostahan pidettiin melkein varmana siirtona monta viikkoa, mutta HIFK tarjosi ilmeisesti enemmän. No, Juhis olis maksanut jotain n. 400k, joten ehkä hyvä ettei tuo toteutunut, kun tuolla samalla rahalla saa varmaan useammankin hyvän pelaajan.

Mä oon kans ihan tajuttoman malttamaton NHL draftin suhteen, kun siellä on Juolevi, Puljujärvi ja Laine. Mä taisin joskus aiemmin ilmaista täällä toivovani Paten olevan ykkösvaraus, mutta Jets on kanadalaisjoukkueista suosikkini, joten tahdon ennemmin nähdä Paten Jetsin kuin Leafsin paidassa.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #43 : 15.06.2016 01:59:13 »
Okei, ymmärrän jos sut ympäröi lauma ärsyttäviä Penguinsfaneja, että et voi sietää. Mä en itse voi oikein sietää ollenkaan minkään joukkueen diehardfaneja. Mitä fanaattisempi, sen ärsyttävämpi. Mä kuuluin itse Crosby-inhoajiin pelkän sen hypetyksen takia, mitä sen ympärillä ja kiinnostuin tapauksesta enemmän vasta aivotärähdyksen jälkeen. Periaatteessa ymmärrän, että ihmiset ei tykkää siitä, mutta toisaalta mulla on edelleen sellainen tunne, että suuri osa siitä ei tykkäämistä ei ole ansaittua ja johtuu ihan muista asioista kuin siitä itsestään. Tai no, Crosby osaa tai on ainakin aiemmin osannut olla melko törppö, mutta mulle se edustaa huomattavasti enemmän koomisuutta kuin ärsyttävyyttä. Ovien ja Sidin kilpailu oli joskus kovaa, mutta amedia viritti niiden välille vihamielisyyttä, jota ei musta selkeästikään edes ollut, joten mä tykkäsin helposti sitä seuratessa molemmista niin kuin nyt aika usein muutenkin tykkää kamppailujen kaikista osapuolista ellei tapahdu mitään törkeää.

Lainaus
Sharks on aika HMV tosiaan, ja kuuluu pohjalle koska siellä ei oo ollut montaa sellaista pelaajaa josta olisin erityisemmin pitänyt. Itselleni ne joukkueiden pelaajat on kuitenki niin iso osa sitä kokonaisuutta, että jollain kaudella saatan toivoa menestystä edelliskauden HMV-jengille vain koska ne hankki pelaajan josta tykkään paljon. Hyvä esimerkki on Oilers joka ei erityisemmin kiinnosta, mutta Connor McDavid on ❤ joten se nostaa yksisään koko joukkueen ylempään keskikastiin.

Ihan totta, ja se on hirveä kriisin paikka, jos joku josta pitää, menee joukkueeseen, josta ei pidä kuten, jos nyt joku menisi Los Angeles Kingsiin (en voi sietää Kingsiä just nyt tai lähinnä en voi sietää niiden GM:ää ja sitä miten se suomi Mike Richardsia, joka jäi kiinni lääkkeiden salakuljetuksesta, mutta ei vaimonhakkaaja Voinovia. Siinä on miehellä tärkeysjärjestys selvästi kohdallaan), mutta se on jännää, miten ihmiset pitää ihan eri asioista, koska Connor McDavid on mulle taas toistaiseksi ollut todella HMV.

Musta olisi aika hieno juttu, jos Laine päätyisi Jetsiin. Puljujärven pitäisi oikeasti päätyä samaan tiimiin Ahon kanssa, vaikka Finissä Ahoa paritetaankin ahkerasti Rantaselle. ;D

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #44 : 16.06.2016 19:38:28 »
Haluaisitteko asiasta paremmin tietävät vähän valaista tietämätöntä? Kun nyt nämä varauskuviot ovat NHL:ssä tulossa, onko pelaajilla mitään mahdollisuutta vaikuttaa valintoihin? Lähinnä siis oikeastaan mietin, voiko pelaaja vaikkapa kieltäytyä sopimuksesta. Jos voi, mitä kieltäytymisestä tapahtuu? Voivatko muut joukkueet varata pelaajan vai putoaako hän koko varattavien listalta pois? ???

Ah, tuli lisäkysymyksiä mieleen! Pääsevätkö varattavat pelaajat siis suoraan NHL:ään, vai voivatko he pelata ensin joukkueensa AHL-jengissä? Tehdäänkö jo varauksen yhteydessä myös varsinainen sopimus, vai tehdäänkö se vasta myöhemmin? Onko uusilla pelaajilla jonkinlainen vakipalkka, vai onko summa heti ihan pelaajakohtainen? Entä, jos jonkun pelaajan mielestä hänelle tarjottaisiin liian alhaista palkkaa, voiko sopimuksesta kieltäytyä (ja mitä kieltäytymisestä tapahtuu)?

Näitä on nyt kauhea lista, mutta jos nyt edes osaan saisi jotain vastauksia, niin olisin onnellinen. ;D
"I'm surrounded by idiots." - Scar

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #45 : 25.06.2016 03:39:42 »
Pelaajilla on lähinnä kai mahdollisuus vaikuttaa erilaisilla haastatteluilla joukkueiden johto, että soveltuu juuri tähän joukkueeseen ja tuo niille jotain lisäarvoa. En ole eläessäni kuullut, että joku kieltäytyisi Draftissa paidasta tai muusta. Yleisesti ottaen ainakin itse ymmärtänyt asian olevan kunnia-asia päästä draftissa jonkun joukkueen organisaatioon, joka sitten voi määritellä uraasi jatkossa. Osa voidaan passittaa farmiin pelaamaan, jos ei koeta sopivaksi tai kehittymään vaikka lisävuodeksi kotimaahansa eli vaikka Liigaan. Kuitenkin eri joukkueiden välillä pelaajakauppojen yhteydessä voi siirtyä pelaajan oikeudet muulle seuralle. On kuitenkin myös se mahdollista, että on jo valmiiksi hyvä pelaaja ja näin ollen jopa valmis NHL:ssä kokeilemaan siipiään, jolloin tulokassopimus kirjoitetaan muistaakseni pariksi kolmeksi kaudeksi ja sen jälkeen sitten tulee ns. normaalit sopimukset, kuten tänä keväänä Florida antoi Sashalle huikean kuuden vuoden jatkopahvin ja palkankorotuksen. Kyllä sanoisin, että NHL:n farmijoukkueissakin saattaa kuitenkin palkka olla kovempi kuin esim. Euroopassa KHL poislukien, niin saattaa olla äärettömän hankalaa todeta palkan olevan liian alhainen, tosin liian ahneena tuskin hyvää sopparia ikänä sais ees.

Olihan Draftin ensimmäinen puolikas, kun jo viiden ensimmäisen joukossa kolme suomalaista. Laine meni yllätyksettömästi toisena, mutta Puljujärven 4. ihmetytti, tosin Kekäläisen Columbus ennen sitä, niin ei yllätys lopulta kuitenkaan. Ja Juolevin 5. yllätti myös, koska oli rankattu myöhemmäksi. Kaikki suomalaiset näemmä tästä porukasta menee kanadalaisiin organisaatioihin, joissa Suomesta ollut pelaajia vuosikausia. Muutenkin ehkä alkupuoliskolla oli myös yllätyksiä, vaikkei ehkä kovin suuria. Arizonan GM vaan pääsi yllättävän, koska on lähes saman ikäinen kuin itse, joten tuli sellainen fiilis, että mitä itse saanut aikaan verraten toisen tuollaiseen urakehitykseen jne.  ;D Tän alun perusteella kyllä voidaan olla iloisia ja ylpeitä suomalaisesta jääkiekko-osaamisesta.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #46 : 17.09.2016 22:55:06 »
Kaivellaas tää topicci ylös, kun uusi liigakausi starttasi ja Word Cuppikin häämöttää jo edessä. Ja koska tulin juuri itse hallilta ja pitää päästä avautumaan jossain.

Eli kaksi peliä takana ja saldona nolla pistettä. Eikä eniten edes ärsytä tuo ettei ole vielä pistetili auennut Pelsuilta, vaan se että takana on 120 minuuttia, eikä jätkät ole saaneet aikaiseksi maalin maalia! Kiekkokontrolli oli selkeästi Pelsuilla, samoin maalintekopaikat, mutta ei vaan mennyt mistään sisään. Pari avopaikkaa tuhlattiin täysin, ja ylivoima oli taas sellaista kuraa ettei oo tosikaan. Kun pääsee melkeen kaksi minuuttia pelaamaan 2 miehen ylivoimalla niin herran jestas, ei tuollaisia tilaisuuksia vaan voi hassata! Ja en ymmärrä miten voi kestää jotain puoli minuuttia käynnistää hyökkäys. En vielä paina paniikkinappulaa, vaikka jo alkumetreillä on taas loukkaantumishuoliakin, mutta tällä hetkellä maalinteko on vaikeaa ja nuorilla on ihan helkkaristi vastuuta, mikä on sinällään toki jees, koska omille kasvateille toivotaan läpimurtoa, mutta kun ees yhden varman sentterin tuonne saisi lisää, niin ei ahdistaisi niin paljon.

Toki on ollut havaittavissa myös hyviä juttuja. Blood on pysynyt poissa boksista, mutta miehestä näkee kyllä, että ne edellisen kauden 5 pelikieltoa on saanut miehen varpaisilleen, kun mies ei oikein uskalla taklata vaan menee tilanteisiin aika pehmeästi. Muuten kyllä ollut puolustuksessa ihan varman, kuten oikeastaan koko pakisto, mutta omanpään pelaamisen lisäksi sitä toivoisi jätkiltä enemmän panostusta myös hyökkäyspäässä.
Peukkua pitää antaa myös Juvoselle, jota pidetään "asiantuntioiden" keskuudessa yhtenä liigan heikoimmista maalivahdeista, mutta pari ekaa peliä on ollut kyllä varma, ja on käsittämätöntä että 1,5 päästetyn maalin keskiarvolla on tullut kaksi kertaa kuokkaan. Toivottavasti pysyy ehjänä, kun viimekauden loukki ja sitä seurannut kolmen miehen maalivahtirumba sekoitti aika ajoin aivan täysin koko pelin.
Suurimman vaikutuksen minuun on tehnyt Iikka Kangasniemi. Se on semmonen ihana pieni väkkärä, joka aiheuttaa vastustajille varmasti harmaita hiuksia tällä kaudella. Nopea ja sulavaliikkeinen, ja on jo useamman jäähyn hankkinut vastustajille, kun sen perässä ei meinata pysyä. Vois varmaan vilkuilla sitten seuraavan kotipelin jälkeen fanikauppaa ja katsoa jos sieltä tarttuisi mukaan pelipaitaa, jonka selästä löytys nelonen. Logokin vaihtu niin vois jotain uutta tavaraa mesästellä.
Hienoa että saatiin Iikka kaapattua Espoosta Lahteen. Viihdyttävä pelaaja, ehkä jopa viihdyttävin kun Ben on ruvennut vähän jarruttelemaan.

Maalinteossa on paljon parantamisen varaa, mutta muuten kentällä on esiintynyt ihan pirteä Pelicans. Hyökkäyksiin lähtlihin pikkasen nopeutta ja sihti tarkemmaksi, niin hyvä tulee.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2016 23:01:27 kirjoittanut BadKarmaGirl »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #47 : 18.09.2016 16:15:59 »
Itse en ole niinkään innostunut World Cupista, mutta toisaalta Liigan alku kivaa. Itse korkkasin kauden eilen paikallispelissä ja suurimpana pelin jälkeisenä toimintana ison luokan vitutus taas kerran tuomaritoimintaan. On meinaan aika pöyristyttävää, että viime vuoden mestari saa vetää poikittain ja estää sen minkä kerkeää koukkaamiselta, mutta tasapuolisuutta ei todellakaan näy Ilveksen suunnalle samanlaisena tasapuolisuutena. Oliko se liikaa pyydetty, että Liigan tuomaritoiminta ois tasapuolista. Kuitenkin pahemminkin tää kaks peliä ois voinut mennä, kun kuitenkin perjantaina saatiin Jyväskylässä 2pistettä voitosta rankkareilla, joten pahemminkin tää viikonloppu ois voinut Ilveksen kanssa alkaa. Tosin musta aika kyseenalaista, että todella jäähyillä kyseenalaisesti kyllä saatiin aina Ilveksen johtaessa peli Tappara tasoihin tai johtamaan peliä, mutta identtisistä tilanteista ei sit naapuri saa mistään. No ehkä siellä ois sit ilkeästi sanottuna tarvinnut ilveksen verta kentälle, että porkkanoille ois saan rangaistusminuutteja. Ja toisaalta valmentajat ja muut ei tosin voi nykyään tuomaritoimintaa ees arvostella, koska naurettavasti jokainen sen kauden aikana tekevä saa joukkueelle sakkoja, koska tuomareitahan ei saa arvostella. Ja pahaa pelkään Liusjärvenkin vielä olevan asemassaan, jolloin taas sit pahimmillaan tuomiot tulee olemaan kyl kauden aikanakin epätasa-arvoisia riippuen missä joukkueessa pelaaja on.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #48 : 18.09.2016 20:18:08 »
Et ole kyllä yksin ajatustesi kanssa, mitä tulee tuomaritoimintaan. Aika raskasta kritiikkiä on tullut myös ei-Ipalaisten suusta, ja onhan tässä 14 seuran toimesta kohta useampi vuosi nalkutettu siitä, kuinka Tappara saa kahvata sydämensä kyllyydestä. En kuitenkaan sanoisi, että kyse on tahallisesta suosimisesta, vaan tuomareiden keskittyminen on ollut pitkälti huitomisen ja vaarallisten taklausten karsimisessa. Sinänsä ymmärrettävää, kun loukkaantumisia on ollut todella paljon viimeisimpien kausien aikana. Tämä on synnyttänyt liigaan tietyn kahvaamiskulttuurin, joka on pikkuhiljaa tarttunut muihinkin joukkueisiin.

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #49 : 18.09.2016 21:32:20 »
Voin samaistua tuohon tuomaritoiminnasta ärsyyntymiseen. Tätä nykyä käyn harvemmin katsomassa pelejä livenä, koska en enää asu joukkueeni paikkakunnalla (ja joukkue on pärjännyt viimeiset vuodet niin surkeasti, ettei katseluintoa kauheasti ole ollut), mutta epäreilu tuomaritoiminta on saanut minut aina näkemään punaista. Katkerinta tietysti on, jos nimenomaan vastapuolen joukkuetta suositaan, mutta en kyllä ole koskaan myöskään pitänyt niistä harvoista peleistä, joissa voitto tulee omallekaan joukkueelle osin tuomaripelin takia. Ei se voitto tunnu samalta, kun toiselle joukkueelle on annettu jäähyjä jokaisesta pienestäkin hipaisusta.

Yksi rasittava piirre on joukkuetason lisäksi tietysti sekin, jos joillekin tietyille pelaajille annetaan jäähyjä herkemmin kuin muille. Muut voivat pelata rajustikin, mutta sitten se yksi ja sama pelaaja saa kaikista kevyemmistäkin tilanteista jäähyn itselleen.

Itse kyllä seurailen World Cupiakin, mutta enpä usko Suomen pärjäävän paljon yhtään peleissä. Euroopan joukkue sen sijaan on noissa harjoituspeleissä väläytellyt melkoisesti, sitä voisinkin jopa seurata ihan vain katselun ilosta. Olen yleensä aina altavastaajien puolella, joten Suomen tipahtaessa siirryn Euroopan kelkkaan ilomielin.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #50 : 19.09.2016 13:01:43 »
Sarveiskalvo toi hyvin esille oman mielipiteeni jopa voiton osalta. Mua tosiaan ärsytti lauantaina jopa se, että tokihan Sandellia ja Rautiaista saa vetää poikkarilla selkään sen minkä kerkeä, mutta sitten mm. Flinck ja Sointu saa jäähyn siitä, kun vastustajan pelaaja kaatuu oman seurakaverien jalkoihin. Se oli kyl koomista tuomaritoimintaa eikä tasapuolisuudesta näkynyt jälkeäkään. Ja juuri aina noiden kaikkein kevyempien jäähyjen aikana Ilves tuppas kohtaan peliä kaiken muun lisäksi. Ja tosin, jos jotain hyvää keksin tosta pelistä, niin Tapparan äärettömän heikon yv:n, joten Ilves pysty kaikesta huolimatta harjoitteleen kohtuudella alivoimaa ja sen pelaamista, vaikka sanoisko, että siinä vaiheessa kun kahdessa pelissä jo melkein 40 pelattu alivoimaa niin luulis sen alkavan luonnistua siihen nähden, että vastustajat on pelannut alivoimaa sen 10 minuuttia suunnilleen.

Viikonlopun positiivisena yllätyksenä oli kyllä Jukurien voitto Kalpasta Mikkelissä ja ensimmäinen näin ollen Liigassa. Huomista tosin ootan kauhulla, kun Ilves matkaa Vaasaan ja tunnetusti no pelit on ollut hyvinkin kyseenalaisia lähes aina, koska siellä ei useinkaan oo loukkaantumisilta vältytty. Toivon todella, että Lehtonen on iskussa, kun Toivonen tällä hetkellä Yhdysvalloissa saattamassa toista lasta maailmaan ja vaimonsa tukena ison veen toisella puolella. Tosin Antti Lehtosen pelit kyllä pisti positiivisesti silmään kahdessa ekassa pelissä.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #51 : 16.10.2016 14:31:11 »
Huhhuh, vieläkin on tunteet pinnassa eiliseltä. Oli kyllä hieno ilta, kun halli oli loppuunmyyty, ja muistelut Pelsujen 20-vuotiselta taipaleelta sai kyyneleet silmiin. Meinasin ostaa ton juhlan kunniaksi ekassa erässä käytetyn retropaidan, mutta sen verran tiukka rahatilanne itselläni on, että en sortunut heräteostokseen. Ennen illan pääottelua oli viihdyttävä alumnimatsi Tapparan ja Pelsujen seuralegendojen välillä, ja vaikka sen voitto menikin Tampereelle, niin ei haittaa kun pääsi näkemään Jantusen pelaamista. Hieno mies, ja hyvä että on päässyt kuiville päihdeongelmistaan. Suosittelenkin kaikkia etsimään käsiinsä miehen elämänkerran, rankkaa ja koskettavaa tekstiä.

Parasta illassa oli tietenkin se, että sarjakärki Tappara kaatui, ja oli hienoa nähdä Tyrsky taas pelaamassa, vaikka vähän pelottaa sen rajut otteet kaukalossa. Mikään ei ole yhtä komeaa kuin Tyrskyn kovat ja puhtaat niitit, mutta sitä kurinpitohistoriaa kun miehellä on, niin koko ajan alitajuisesti säikähtää niitä sääntöjen rajamailla häilyviä tekoja. Myös nuoremman Tyrväisen otteille iso peukku, etenkin voittomaalille, joka oli puhdas tahtomaali. Mies vedetään hetkeä aiemmin kampilla nurin, tuomari antaa pelin jatkua, mutta Poulsen toimittaa kiekon maalille ja Julle runnoo sisään. Pikkasen harmittaa, että tuomareiden linja vei meiltä pisteen, kun Tappara sai sen 5min ylivoiman, jonka aikana Tappara sai pelin tasoihin. Siikosen teko toki huolimaton ja ottelurangaistuksen arvoinen, mutta on käsittämätöntä ettei Peltolan kyynärpäätaklauksesta Björnisen päähän tullut kuin 2 minuutin rangaistus. Jos miehelle olisi vihelletty se 5min jäähy, tai edes 2+10, niin Pelsut eivät olisi ollet tuolloin alivoimalla/maalin syöttänyt Peltola olisi ollut rangaistusboksissa. No, tuomarit ovat muutenkin olleet kujalla yhdessä jos toisessa pelissä, niin ei jaksa enää yllättää. Ärsyttää vaan kun Pelsut tuntuu olevan yhä jonkin suurennuslasin alla, vaikka ennen Tappara-peliä Pelicans oli vähiten 2min jäähyjä ottanut joukkue. Björniseen on nyt tullut kaksi ulosajon arvoista niittiä kolmeen viimeiseen peliin, ja on kyllä ollut tuuria mukana, että mies ei ole mennyt rikki. Vartiainen sen sijaan meni, kun polvi vääntyi inhottavasti, ja Kangasniemi on vielä telakalla Carsonin päätaklauksen seurauksena. Pelsupelaajienkin pitäs varmaan ruveta makoilemaan niittien jälkeen, kun näyttää siltä että rangaistukset arvotaan seuraamusten eikä tekojen mukaan.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016 14:36:04 kirjoittanut BadKarmaGirl »

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #52 : 16.10.2016 17:49:56 »
Jospa mäkin nyt uskaltautuisin tänne kanssaihmisten seuraan, kun kausi on jo hyvän aikaa sitte pyörähtänyt käyntiin ja kaikennäköstä on tosiaan ehtinyt sattua. Näistä viimeisimmistä viesteistä päätellen ainakin Pelicans ja Ilves taitaa olla edustettuna, joten mä voin hyvin tunkea joukkoon punamustan Satakunnan tukijana. Kiitos ja anteeksi. ;D

Ensinnäkin, BadKarmaGirl, feelaan hyvin sun tuntemuksia pelsujen parin ekan pelin maalittomuudesta. Ässät veti viime kaudella kaks ekaa peliä myös täysin kiikareilla, ei pisteitä eikä maaleja. Mutta teillähän on komeesti lähteny sen jälkeen liikkeelle! Henkilökohtaisesti tietty miellyttää tuo 3-6 vierasvoitto Lukosta, sattuneista syistä. ::) Ja olikos se KooKoo, ketä te möyhensitte 8-0?

No, tuomarit ovat muutenkin olleet kujalla yhdessä jos toisessa pelissä, niin ei jaksa enää yllättää.
Tuomaritoiminta ärsyttää täälläkin suunnalla, ja yritän kaikkeni pitääkseni värilasit nyt mahdollisimman kaukana tätä kirjoittaessa. Olen ollut paikalla tämän kauden 11 pelistä nyt yhdeksässä, ja lähestulkoon joka kerta on jäänyt jokin kaivertamaan hampaankoloon, joistain enemmän ja joistain vähemmän. Tietty usein ottaa päähän, jos oma kaveri joutuu poksiin, mutta mä ainakin haluaisin, että ne selvät helvetin jäähyt, oli ne sitten mistä tahansa ja kummalle tahansa, yksinkertaisesti vihellettäis pois. Nyt tuntuu olevan sitä meininkiä, että kun toiselle vihelletään vähän kevyesti jäähy, niin sitä sitten hyvitellään jollain väkisin keksityllä kampituksella tai vastaavalla (ja siis tää perustuu nyt ihan mun omiin fiiliksiin ja näkemisiin). En oikein tiiä, mihin suuntaan tää tuomaritoiminta on oikein menossa, kun nyt tuon erotuomarijohtaja Rönnin aikana on mun mielestä ollut linjauksissa melkoisia eroja ja ongelmia. Vähän semmonen mikä linja, linjattomuus pitää -fiilis ainakin mulla ollut. Enkä tarkoita, että se yksin Rönnin vastuulla on, mutta jo viime kaudella oli havaittavissa selkeää ongelmaa linjojen suhteen.

Parhaiten mulle on tältä kaudelta jäänyt mieleen se, että kun pelattiin kotona Sportia vastaan, tuomarit vihelsi siirretyn rangaistuksen kiekon ollessa meillä -> tietysti kaikki sitten oletti, että Sportille tulee jäähy. Kun Sport sitten koski kiekkoon, peli vihellettiin poikki, ja meiltä sitä rangaistavaa pelaajaa lähdettiin hakemaan. Mikäli en väärin muista, tuomarit taisivat jopa hukata sen, kenet piti jäähylle laittaa. Oli muuten porukka raivoissaan.

Toisaalta
Lainaus
ja ylivoima oli taas sellaista kuraa ettei oo tosikaan.
... Porissa on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ylivoima on mitä on, joten en tiiä, onko niistä vastustajan jäähyistä mitään hyötyä lopultakaan (ylivoiman alkaessa soi kyllä kiva musiikki!). ;D Joku huuliveikko tais Twitterissä mainita jotenkin näin: "Kaudet vaihtuu, pelaajia menee ja tulee, mutta Ässien ylivoima on vuodesta toiseen täyttä ripulipaskaa." No ei, leikki sikseen. Ehkä mun pointti nyt on se, että jotain selkoa tuohon tuomaritoimintaan pitäis saada.

Mutta se niistä tuomareista. Meillä oli eilen lahtelaisten tapaan juhlapeli, kun kunnioitettiin Ville Uusitalon uraa. Mulla ei ollut roskia silmäkulmissa, mutta muuten kyllä sykähdytti, onhan Ville kuitenkin meidän mestaruusjoukkueen kapteeni. Ja se ite peli! Tappioasemaa, tasapeliä, johtoa, hyvää ja huonoa peliä, taklauksia, torikokouksia, puhuttavia tilanteita - kaikkea riitti. Voittomaali tuli lopulta 42 sekuntia ennen summeria, kun kaikki jo uskoi, että jatkoille mennään. JYP meinas vielä värkätä tasoituksen ihan muutamia sekunteja ennen loppua, mutta kiekko ei onneksi ylittänyt maaliviivaa, ja kolme pistettä jäi Poriin. Ollaan nyt viiden ottelun voittoputkessa! Alkuvaikeuksien jälkeen porukka on päässyt hienoon lentoon.

Mitäs mieltä porukka on muuten tuosta Liigan ja Teflon Brothersin Meijän biisi -jutusta?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016 20:32:02 kirjoittanut Tomsessed »

Bannu Ingridiltä ♥

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #53 : 17.10.2016 19:57:58 »
Tomsessed, mä taas koitan pitää kannattamaasi joukkuetta kokeman ärtymyksen vähäisenä, koska Kivi meillä valmentajana ja toivon tulevan samaa Tampereen suunnalle joskus, kuten tuli Poriin. Mutta tällä hetkellä mulla ei oo lämpimiä tunteita Isomäkeä kohtaan, kun Rautiainen sen pelin jälkeen pitkälle sairaslomalle. Muutenkin mua alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää "kirous", joka oikeasti Ilveksen kultakypäriä vaivaa, koska ensiksi Sandell ja kausi pakettiin ja heti sen jälkeen Rautiainen sairastuvalla määrittämättömän pitkäksi ajaksi. No ainakin toimisto tosin reagoi, mut en tiiä vielä mitä ajatella asiasta. Sentään Wahl näyttää piristyvän, mikä nyt ois ihan suotavaa maalin tekemistä silmällä pitäen. Ja olikohan se nyt Jyp-peliin, kun Ilveksen tuore hankinta ekan pelin pelaa. Ja Vihko lähtee muualle, joka mietityttää oikeasti tässä pelaajaruletissa, mut toivottavasti Karri tietää mitä tekee.

Ja mä en oikeasti tiedä mitä mä aattelen tosta tuomaritoiminnasta. Se on oikeasti ollut pelissä kuin pelissä katastrofaalista ja muutenkin hyväksytään maaleja, jotka kaiken järjen mukaan ois pitänyt hylätä. Ja on näköjään tietyille joukkoeille kaikki sallittua. Ja mä voisin sanoa, ettei Ässät oo ainoa, joiden yv tökkii, sil yleensä huolestuttavinta Ilveksen pelis on se, että alivoimalla voidaan tehdä maaleja, mut ylivoima on painajaisista lähes. Ja muutenkin sit tuomaritoiminta tasoittaa muuten sitä, että tuntuu välillä tulosvedolta, vaik tuomarien pitäis olla puolueettomia. Mutta ehkä Ilveskin sit saa pelin taas voittojen tielle, vaikka välillä kyl enemmän kiroaa tuomareita ja muuta. Onneksi kausi ei oo vasta aika alussa, vaikkei kyl tää tuu kestävän jos tuomaritoiminta jatkuu yhtä luokattomana kuin ennenkin tai jos taas loukkaantumisia satelee lisää, koska meillä ei näemmä oo taaskaan niin laaja materiaali et se kestää varsinkaan tärkeimpien pelaajien loukkaantumiset.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #54 : 17.10.2016 20:37:30 »
leofurioso, otan osaa Ilveksen tilanteesta. Tässä on tullut manattua paljon oman jenginkin loukkaantumisia (Torstain JYP pelistä oli 7 ukkoa sivussa, osa toki vatsapöpön takia, mutta silti), mutta onhan Ilveksen tilanne jälleen käsittämätön. Oon surullinen etenkin Sandelin puolesta, kun eikös se viime kaudellakin mennyt rikki ihan ensimmäisissä peleissä? On kyllä käsittämättömän huonoa tuuria.

Sellaista haluaisin leofurioso kysellä, että millainen pelaaja Marcus Fagerrud on? Jatkoajassa huhutaan, että siirtyisi Ipasta Pelsuihin, ja teille olisi ilmeisesti vaihtokaupassa tulossa meidän Sebastian Repo. Itselleni Fagerrud ei ole yhtään tuttu pelaaja, niin haluaisin vähän infoa, että millainen pelaaja on kyseessä, jos tuo huhu pitää paikkaansa. Vähän harmittaa jos Repo lähtee, kun oma kasvatti, mutta jätkällä on ollut vaikea alku tälle kaudelle, ja vanhemman Tyrväisen ja Hodgmanin hankintojen myötä hyökkäyskalusto alkaa olla sellainen, että Revolle ei tahdo oiken löytyä sopivaa roolia. Ymmärrän siis, että valmennus yrittää haalia vahvistusta tohon puolustukseen, koske Leimu on yhä klesana, eikä tuonne YVlle tahdo oikein löytyä pakkeja, jotka sitä ylivoimaa osaisi pelata.

Ja päätän tämän viestin vielä avautumiseen. Mitäs mieltä muut ovat, onko seuraava klippi a) päähän kohdistunut taklaus, b) päähän kohdistunut taklaus vai c) päähän kohdistunut taklaus?

Ihan käsittämätöntä, ettei tapaus mennyt kurinpitoon! En nurise Siikosen tulevaa pelikieltoa, koska huolimaton pelaaminen ja kaveri loukkaantui, mutta alkaa taas tuntua siltä, että kaikille ei päde samat säännöt.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #55 : 17.10.2016 21:09:00 »
Karma91, Fagerrud on kyl mun mielestäni ihan hyvä pelaaja, joskin se jakaa kyl tosi paljon mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Ehkä eniten siksi, että tekee jopa puolustajaksi tosi paljon maaleja. Monesta se on aina kävelevä riski kentällä ollessa, mutta musta se on kyllä tosi hyvä pelaaja, jos löytää kunnon ketjukaverit ja muuta. Huomaa kyllä, että Fagerrud on suurimmaksi osin pelivuosistaan pelannut Ruotsissa. Mitä tule tohon tapparalaisen taklaukseen, niin sanoisin itse tosta päähän kohdistuvaksi, sillä oli se pää tosin toisellakin alhaalla, mut tossa ei ollut kuin pyrkimys siihen päähän osua, koska ois voinut hyvin vauhdin hidastaa jopa, jos ois halunnut. Mut joko oon katkera Tapparan suuntaan tai sit vaan ärsyyntynyt siitä niiden tavasta toimia ja, jos ei toimita kun ne haluaa, niin Tapola itkee sit vääryyttä. Ei oo eka kerta kun paikallispeleissä sen ainakin huomaa.

Sandellilta meni tällä kertaa eri raaja, kun se mikä oli jo kaks kautta aiheuttanut leikkauksen. Ja sillehän oli todettu jos kolmas samaan, niin ura voi olla paketissa kokonaan. Sillä on viimeiset kolme kautta ollut hajalla ja juuri loukkaantui sen päivän pelissä, jolloin julkaistiin jopa klippi, jossa Aamulehden toimittaja oli kysynyt toivetta kaudeksi. Ja se oli ollut pysyä ilman loukkaantumisia ja saada ensimmäinen ehjä kausi vuosiin alle. No eipä se taaskaan toteutunut ja pelkään ettei meidän kapteeni enää välttämättä jaksa näitä vastoinkäymisiä. Ja tällä kaudella se sentään ei ollut paikallispeli, jossa vastustaja kaikin tavoin halus saada pelaajat hajalle, koska niin kävi viime kaudella ja sen pelon jälkeen oli sellainen 5-6 pelaajaa heti sairastuvalla. Tää tuuri muutenkin ihan kauheaa, tosin melkein yhtä kauheaa kuin meidän omistajan välinpitämättömyys seuraa kohtaan tai taloustilanne muuten.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #56 : 17.10.2016 22:11:23 »
Mun käy oikeasti sääliksi Ilvestä juurikin noiden loukkaantumisten takia. Oon jonkin verran perillä viime kausien tilanteesta, samalla tietysti nykyisestä, kun kaverin pikkusisko kannattaa Ilvestä ja erittäin ystävällisesti pitää mutkin ajan tasalla asioista. Itse joukkue ei mulle minkäänlaisia väristyksiä aiheuta, on mulle vähän sellanen HMV-joukkue, mutta en mä kenellekään toivois (siis pelaajille henkilökohtaisesti, mutta myös joukkueelle itselleen) tuollaista paskaa tuuria. Varsinkin, kun nuo Sandellin loukkaantumiset on ollu niin isoja. Uskomattoman huonoa tuuria, ei muuta voi sanoa. Meillekin osui viime kaudella melkoinen ryysis sairastuvalle, ja kun joukossa oli poppareilla myös oma suosikki kaks kolmannesta runkosarjasta, niin oli aika paska fiilis (toki tää nyt oli henkilökohtanen fiilis, ei yleisellä tasolla). Muttasiis joo ei mennä syvemmin siihen, vaan haen kai sitä, että nuo loukkaantumiset on oikeasti tosi surullisia. Varsinkin, kun siihen yhdistetään tää Liigan "kurinpito".

Itse en tuota Rautiaiseen osunutta niittiä nähnyt livenä, joten mun on vaikeaa muodostaa siitä mielipidettä - mutta toistan nyt itseäni, ei niitä loukkaantumisia vaan toivo kelleen, koska voihan se kolahtaa omaankin joukkueeseen. Kausi on tosiaan vasta alussa, kaikennäköstä ehtii siis tapahtua, ja teillä on Karri siellä ohjaksissa. Ei se ehkä jostain jumalasta seuraava sateentekijä ole (no okei, on se porilaisille koska kevät -13), mutta kova tekijä silti. Hieno mies, hieno mies. Uskon, että sen hyppysissä Ilveksen kurssi kääntyy tulevina kausina, jos ei sitte ihan tällä kaudella niin lähitulevaisuudessa kuitenkin. Musta tuntuu, ja siis tää on ihan vaan mun oma mutu, että vähän tämmösille enemmän "kriisijengeille" Karri nimenomaan sopii. En nyt siis tarkota kriisiä ihan sananmukaisesti, mutta siis tällaisiin vähän pienempiin joukkueisiin, ei mihinkään tyyliin Kärppiin, jossa on taskussa puolen pankkia rahaa. Vähän vaikeasti sanottu, mutta ehkä tajuatte?

Karma91, mua taas kiinnostaisi kuulla, millä tavalla Heino on pelannut nyt tässä runkosarjan alussa? Oli yks suosikkeja täällä ollessaan, mutta seuraaminen on jäänyt vähemmälle lähdön jälkeen (mitä nyt pintapuolisesti Pelsujen Twitteriä oon lukenu jne.), enkä oo missään määrin perillä, onko se tehnyt mitään järkevää siellä. Jollen ihan väärin muista, niin nelosta se taitaa pelata pääosin, ja alivoimaakin?

Kyllähän tosta nyt selkeesti näkee, että se on päähän kohdistunut taklaus ihan päivänselvästi, eihän tossa pitäs olla mitään mutistavaa! Ja toi ei tosissaan mennyt Liusjärven työpöydälle asti? Anteeks, mutta mitä? Onhan toi nyt ihan naurettavaa. Linja pitää, vai miten se nyt menikään... Tossa vois käydä oikeasti tosi pahasti. Ja sitte saatais kurinpitopäätösraporteista lukea, että "ei tarkoittanut osua/lyödä/jne." (huomatkaa viittaus case Lassilaan viime kaudella). Meillä yks pelaaja veti melkoset kierrokset paikallisen radion haastattelussa kyseisestä tapauksesta, ja koska hän on itsekin kurinpidon asiakkaana useasti ollut, uskon hänen tietäneen melko hyvin, mistä puhui. Ainakin ne mielipiteet oli suht painavia. On toki syytäkin, että näitä tapauksia, oli ne sitten keltä tahansa keneen tahansa miten tahansa millä kaudella tahansa, nostetaan tikunnokkaan - varsinkin, jos ne ei tosiaan sinne kurinpitoon asti edes päädy, vaikka sokeakin näkis, että syytä kyllä olis.

Bannu Ingridiltä ♥

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #57 : 17.10.2016 23:37:45 »
leofurioso, eli Fagerrud on vähän hyökkäävämpi pakki, jolla hyvä laukaus? Ilmeisesti hieman hazardialtis, jos aiheuttaa vähän kuumotusta ipan kannattajissa, mutta Pelicansin pakisto koostuu pitkälti sellaisista perusvarmoista puolustajista, jotka ei tee ihmeitä kiekon kanssa, mutta jotka osaa puolustaa hyvin omaa aluetta, joten sieltä löytyisi varmasti joku sellainen pakkipari Fagerrudille, että noita heikkouksia saisi vähän tasapainotettua. Kuulostaa  ihan mielenkiintoiselta pelaajalta, ja toivottavasti tämä vaihto toteutuu, eikä ole pelkkä huhu, koska Repo on kuitenkin jo merkattu liigan sivuilla poistuvaksi pelaajaksi, eli joku vaihto tulossa. Repo sopisi noin muutenkin tällä hetkellä paremmin Ilvekseen kun Pelsuihin, kun siellä tarvitaan maalintekotaitoa loukkaantuneiden tilalle. Vaikeasta alkukaudesta huolimatta Repo on kuitenkin lupaavimpia nuoria Liigassa, josta kielii tulokaskautena tehdyt 15 maalia, ja toinen sija viimekauden tulokas-äänestyksessä, (jonka Laine vei luonnollisesti aika suvereenisti). Kiven valmennustapa saattaisi sopia Revolle paremmin, kun täällä Lahessa tulee hyvin äkkiä komennus Heinolaan, jos peli ei kulje. Vähän kyllä käsittämätöntä kuinka meidän neljästä u20 mestarista ainoastaan Siikonen pelaa enää Pelsuissa, nyt kun Repokin lähtee. Mukava kuitenkin nähdä, että jätkillä on mennyt hyvin uusissa seuroissaan. Larmi on ollut loistava Kerhon maalilla, Sopasella yks KalPan parhaista +/- tilastossa, ja toivotaan että Repokin saisi uudessa seurassa itseluottamuksensa takaisin. Ei Lahdesta kuitenkin ihan liikaa noin potentiaalisia pelaajia ole tullut.

Tomsessed, Heino on yksi munkin lemppareista, tai no tietenkin rakastan koko jengiä, mutta Heino pelas Pelsuissa jo silloin kun rupesin vähän ahkerammin seuraamaan Liigaa siinä 2005-2006 kaudella, niin tossa nyky Pelsussa se on jo pelkästään sen takia mulle todella tärkeä pelaaja, kun sieltä on Latvala, Jantunen, Kakko, Koivunen jne. lopettanut jo uransa. Nelosketjussa on enimmäkseen pelannut, ja alivoimalla tosiaan tulee paljon peliaikaa. Perusvarmaa pelaamista omalla tasollaan, mutta on se pari maaliakin jo tehnyt, joista toinen oli kyllä yks kauden komeimpia maaleja. Ei mikään sateentekijä, mutta tuo sellaista rauhallisuutta ja kokemusta tuohon muuten hyvin nuoreen jengiin.   


// Jaahas, kolme peliä ehti mennä ennen kuin Tyrväinen rupesi perseilemään. Hetkeä aikaisemmin hieno kavennus ja Pelsut pääs mukaan peliin. Sitten Tyrväinen tekee idioottimaisen taklauksen ja koko peli menee sekaisin. Ihan sama, että on oman kaupungin poikia, mutta Pelsut on ollut just pääsemässä eroon sikailijajengin maineesta, ja sitten Antti Tyrväinen tulee ja tekee kauden yhden törkeimmistä taklauksista. Toivottavasti tulee päälle kymmenen ottelua pelikieltoa, ja sitäkin mielummin toivoisin sen heittämistä ulos jengistä. Oman joukkueen takana tahtoisi seisoa vaikeinakin aikoina, mutta tälläinen ei kuulu mun Pelicansiin!
« Viimeksi muokattu: 20.10.2016 20:08:38 kirjoittanut Karma91 »

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #58 : 20.10.2016 22:57:37 »
Katsoin päivän pelistä ainoastaan Liigan sivuilla olevan koosteen, mutta kyllä vähän kylmäsi katsoa tuota Tyrväisen taklaustyyliä. Mun mielestä tuollaisista saisi antaa ihan suoraan pelikieltoa, tuollaisessa tilanteessa voi oikeasti käydä pahasti. En nyt saanut selkoa, pystyikö Lehtivuori jatkamaan peliä vaiko ei, mutta ilmeisesti pääsi ainakin paikattavaksi.

Sinällään olen ihan ilahtuneena seurannut, miten oma joukkue kerrankin on aloittanut kautensa hyvin. Kerholla on ollut nyt jokunen umpisurkea vuosi, mutta ehkä koko konklaavin muuttaminen on ainakin johonkin vaikuttanut. Kerholla on paljon nuoria pelaajia (niiden ykkösmolari on hei 17-vuotias), mutta joskus aikoinaan se nimenomaan pärjäsi niillä - löysi ne hyvät ja piti niitä niin kauan, kunnes rikkaammat joukkueet ostivat ne pois. Toivon, että Kerho olisi nyt tuohon vanhaan systeemiin palaamassa. Toisaalta Kerho on myös tunnetusti käynyt läpi niitä kausia, joina ne aloittavat hyvin ja lopettavat surkeasti, että en nyt vielä uskalla hurrata. :D
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #59 : 20.10.2016 23:27:54 »
Kerholla on paljon nuoria pelaajia (niiden ykkösmolari on hei 17-vuotias), mutta joskus aikoinaan se nimenomaan pärjäsi niillä - löysi ne hyvät ja piti niitä niin kauan, kunnes rikkaammat joukkueet ostivat ne pois.

En tiedä nyt astunko miinaan ja ymmärsin viestisi väärin, muta Kerhon ykkösmaalivahti Emil Larmi on kyllä 20-vuotias. Pakko viilata pilkkua, koska se on kuitenkin omia kasvatteja. Empun otteita on ollut kyllä mukava katsella, vaikka samalla olenkin vähän katkera siitä, että tuollainen lahjakas nuorukainen on onnistuttu söhlimään vihollisleiriin.

Siitä olen samaa mieltä, että Antti Tyrväisen pelitapa on vähän turhan vaarallinen liigaan. Saa nähdä mitä rankkua sieltä napsahtaa lottokoneesta. Tuo tuntuu vain sekoittavan Pelsujen peliä, joten ihan sama vaikka tulisi parikytä peliä.