Kirjoittaja Aihe: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 25.luku 7.12.2016!  (Luettu 35793 kertaa)

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Nimi: Vahinkorakkaus
Ikäraja: k-11
Paritus: Lily/OC, James/OC, Lily/James, Sirius/Remus, Peter/OC
Gengre: romance, drama, humor, nämä perinteiset
Disclaimer: Kaikki minkä tunnistatte kuuluvan Rowlingille on hänen, minä en saa tästä muuta kun hyvän mielen ja tekemistä tylsiin iltoihin :)
Summary: Kelmien viimeisestä vuodesta ei puutu draamaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita, varsinkin kun Lily on kesäloman aikana löytänyt itselleen poikaystävän ja myös James huomaa pian viettävänsä yhä enemmän aikaa uuden tuttavuuden kanssa. Myös Siriuksen ja Remuksen välit tuntuvat kiristyvän syksyn aikana, mistä on kyse? Kenen sydän särkyy ja kuka löytää rakkauden?

A/N Palasin pitkästä aikaa kelmificcien pariin ja olen tässä viikon ajan arponut julkaisenko tätä täällä vai en. No, nyt sitten päädyin tulokseen että miksi ei, voiko kelmificcejä muka olla koskaan liikaa? :D Olen ihan ficciaikojeni alusta ollut 100% Jily-fani ja tämän idean löysin kaivellessani vanhoja tekstejä koneen syövereistä ja päätin lähteä työstämään tätä uudelleen. Katsotaan mitä tästä tulee! :)

--------------------------------------

1.luku

Lily Evans tunsi olonsa oudon hermostuneeksi kävellessään Tylypahkaan vievän junan käytävää ja kurkkiessaan jokaiseen vaunuosioon etsiessään kelmejä. Ensinnäkin, oli jo täysin uusi tilanne, että hän vapaaehtoisesti etsi kelmejä. Toiseksi, se mitä hänen piti Jamesille sanoa, sai hänen kämmenensä hikoamaan ja sydämen pamppailemaan, eikä hän tiennyt miksi. Kummallista kyllä, Lilystä tuntui pahalta mennä kertomaan Jamesille, että hän seurusteli. He olivat vähitellen ystävystyneet kuudennen vuoden lopussa yhteisen taikaliemiprojektin kautta ja Lily oli huomannut, että James ei ollut niin paha kuin hän oli vuosien aikana oppinut ajattelemaan. Ja juuri siksi hän ei olisi halunnut sanoa pojalle mitään asiasta, joka takuuvarmasti särkisi tämän sydämen. Mutta Lily tiesi, että James saisi joka tapauksessa tietää jossain vaiheessa ja heidän tuoreen ystävyytensä vuoksi tuntui vain reilulta olla itse se, joka hänelle kertoisi.

Kelmit löytyivät vihdoin koko junan viimeisestä vaunuosiosta. Lily seurasi hetken ikkunan läpi miten James ja Sirius painivat tapellen selvästi ikkunapaikasta mutta koska taistelu ei näyttänyt etenevän suuntaan eikä toiseen, tyttö päätti että oli hyvä aika keskeyttää se. Hän ehti juuri avata oven ja astua askeleen eteenpäin kun Sirius onnistui kampeamaan Jamesin lattialle ja poika kierähti suoraan hänen jalkojensa juureen. Lily katsahti yllättyneenä alaspäin ja kohtasi Jamesin pähkinänruskeiden silmien yhtä yllättyneen katseen.

”Lily, hei”, poika tokaisi ja huispaajan ketteryydellä ponnisti salamannopeasti ylös. Hänen silmälasinsa olivat vinossa ja hänen kätensä eksyi pörröttämään hiuksia, mutta viime hetkellä hän näytti muistavan mitä mieltä Lily oli hänen hiuspakkomielteestään ja päätyi työntämään samaisen käden farkkujen taskuun. ”Mitä kuuluu?”

”Minä…” Lily aloitti mutta hiljeni kun tunsi neljän silmäparin kiinnittyvän itseensä. ”Pitäisikö meidän jutella jossain muualla? Kahdestaan.”

Sirius ilmestyi parhaan ystävänsä viereen ja kietoi käsivartensa tämän hartioille.

”Älä nyt, Evans, kelmien kesken ei ole salaisuuksia. Mitä kerrot Sarvihaaralle, kerrot myös meille.”

James tyrkkäsi Siriuksen kauemmas silmiään pyöräyttäen ja hymyili sitten Lilylle ystävällisesti.

”Totta kai, jos haluat.”

Lily käännähti ympäri ja astui ulos vaunuosiosta kuullen Jamesin askeleet takanaan. Poika siirtyi kävelemään hänen rinnalleen ja hetken he kävelivät hiljaisuuden vallitessa eteenpäin käytävää pitkin.

”No, miten kesäloma meni?” James rikkoi vihdoin hiljaisuuden ja vilkaisi Lilyä, joka tuijotti keskittyneesti maata.

”Ihan hyvin”, Lily sanoi. ”Kesälomasta puheen ollen, minä…”

Mutta hän ei pystynyt sanomaan mitään tuntiessaan Jamesin katseen itsessään.

”Minä kuulin, että sinut valittiin johtajapojaksi”, hän päätyikin sanomaan. ”Ja minä olen johtajatyttö joten ajattelin että ehkä sinä tarvitset vähän apua. Kun et ollut valvojaoppilaskaan.”

James kohotti yllättyneenä kulmiaan ennen kuin virnisti.

”Tämän takia sinä halusit jutella kanssani kahdestaan? Minä odotin jo rakkaudentunnustusta ja intohimoisia suudelmia.”

Lily mulkaisi poikaa pahasti ja tönäisi tätä kevyesti olkapäällään.

”Niin.”

He pysähtyivät ja katsoivat hetken toisiaan silmiin ennen kuin James nyökkäsi hymyillen.

”Se olisi mukavaa, kiitos Lily”, hän sanoi. Lilykin pakotti itsensä hymyilemään.

”Minun pitäisi mennä, tiedäthän, Kate odottaa”, hän sanoi ja huitoi epämääräisesti käytävää eteenpäin. James näytti lievästi pettyneeltä että heidän yhteinen hetkensä oli niin nopeasti ohi mutta ryhdistäytyi nopeasti.

”Joo”, poika sanoi. ”Nähdään linnassa.”

”Nähdään”, Lily sanoi ja seurasi hetken katseellaan kun James lähti kävelemään takaisin suuntaan josta he olivat juuri tulleet. Sitten hän lähti jatkamaan matkaansa eteenpäin kunnes oli oikean vaunuosion kohdalla ja livahti sisälle. Hän lysähti istumaan penkillä istuvan pojan syliin ja huokaisi syvään nojatessaan päätään tämän olkapäälle.

”No, miten meni?” poika, Hugo O’Donnell, kysyi. Lily kohotti päätään sen verran että sai luotua poikaan pahan katseen.

”Miksi sinä et mene itse kertomaan hänelle, te olette parempia ystäviä kuin minä ja James”, Lily tiuskaisi. Hugo tosiaan oli kuudesluokkalainen Rohkelikko ja tuvan huispausjoukkueen varakapteeni, joten hän oli ollut Jamesin hyvä ystävä jo useamman vuoden.

”Mutta hän on ihastunut sinuun”, Hugo huomautti ja irvisti hieman sanoessaan tämän. ”Joten suuremmalla todennäköisyydellä hän kiroaa minut kuin sinut, jos menen kertomaan että varastin hänen tyttönsä.”

”Minä en ole hänen tyttönsä”, Lily huomautti äkäisesti ja huokaisi sitten syvään. ”Hyvä on, minä kerron hänelle heti kun olemme perillä.”

Hugo painoi suukon tyttöystävänsä poskelle ja Lily ei voinut olla ajattelematta Jamesin ruskeiden silmien surkeaa katsetta, kun hän vihdoin saisi kerrottua pojalle seurustelevansa.

-

Vaikka James oli viettänyt viimeiset kuusi vuotta Tylypahkassa, hän tunsi joka vuosi olonsa aivan ykkösluokkalaiseksi palatessaan linnaan. Tälläkin kertaa, kun he pysähtyivät valtavaan aulaan odottamaan pääsyä Suureen saliin, hän katseli ympärilleen hiljaisen kunnioituksen vallassa kuunnellen samalla puolella korvalla Siriuksen ja Remuksen kinastelua.

”Viimeinen vuosi”, Peter sanoi hiljaisella äänellä hänen vierestään ja myös toisen pojan katse kiersi aulassa. ”Kummallinen ajatus.”

James läimäisi ystäväänsä veljellisesti selkään ja virnisti.

”Älä huoli Matohäntä, me ehdimme aiheuttaa vielä runsaasti kaaosta ennen kuin lähdemme.”

”Sanoiko joku jotain kaaoksesta?” Sirius lopetti kinansa Remuksen kanssa ja liittyi Jamesin ja Peterin seuraan. Hetken nelikko pohti millä mahtavalla pilalla he voisivat aloittaa vuoden kunnes Jamesin huomio kiinnittyi tuttuun hahmoon hieman kauempana.

”O’Donnell on tuolla”, hän sanoi. ”Minä käyn kysymässä haluaako hän tulla istumaan kanssamme, kehittelin kesän aikana uutta pelitaktiikkaa ja haluaisin kysyä hänen mielipiteensä…”

James oli jo lähdössä kävelemään ystäväänsä kohti kun huomasi, että poika ei ollut yksin. Hugo nimittäin seisoi käsikädessä Lilyn kanssa. Lily sanoi pojalle jotain, Hugo hymyili ja kumartui lähemmäs ja… he suutelivat. James jähmettyi hetkeksi ennen kuin liikahti nopeasti eteenpäin, aivan kuin valmiina hyökkäämään pojan kimppuun. Onneksi Sirius ja Remus olivat nähneet saman kuin James ja osasivat reagoida yhtä nopeasti tarttumalla tiukasti ystävänsä molempiin käsivarsiin estäen häntä liikkumasta.

”Päästäkää irti”, James sähähti ja yritti rimpuilla irti ystäviensä otteesta.

”Turha luulo, kamu”, Sirius sanoi rauhallisesti ja kiristi otettaan.

”Me emme ole valmiina todistamaan murhaa ennen kuin lukukausi on edes virallisesti alkanut”, Remus lisäsi.

James lopetti rimpuilun mutta ei missään vaiheessa irrottanut katsettaan Hugosta, joka seisoi yhä Lilyn kanssa täydellisen tietämättömänä siitä mitä muutaman metrin päässä tapahtui. Jamesin päässä virtasi useita loitsuja joita hän olisi sillä hetkellä ilomielin käyttänyt Hugoon mutta onnistui hillitsemään itsensä. Aulassa oli liikaa silminnäkijöitä eikä hän ollut ihan vielä valmis saamaan koko kuukaudeksi jälki-istuntoa. Suureen saliin vievät ovet lennähtivät auki ja aulaan pakkautunut porukka alkoi hiljalleen valua ruuantuoksua kohti. Myös Sirius, Remus ja Peter lähtivät siihen suuntaan mutta James pysyi paikallaan.

”Minulla ei ole nälkä”, hän sanoi.

”Sarvihaara – ” Sirius aloitti mutta Remuksen varoittava katse ja päänpudistus saivat hänet hiljenemään saman tien.

”Nähdään makuusalissa”, James mutisi ja lähti luovimaan tietä vastavirtaan. Kolmikko tuijotti hetken hänen loittonevaa selkäänsä ennen kuin jatkoivat matkaansa. He eivät ehtineet kovin pitkälle kun Lily ilmestyi heidän vierelleen ja pysäytti kolmikon tarttumalla Siriusta käsivarresta.

”Minne te olette Jamesin jättäneet?” hän kysyi. Nähdessään kolmen pojan synkät ilmeet hän voihkaisi. ”Ei kai hän nähnyt..?”

”Olisi kannattanut valita kuhertelupaikkanne vähän paremmin”, Sirius sanoi kuivasti.

”Minä en…” Lily aloitti mutta hiljeni sitten. ”Minä yritin kertoa hänelle mutta… minun on pyydettävä anteeksi saman tien.”

”Ei ehkä maailman paras idea”, Remus sanoi. ”Jamesin tuntien hän tarvitsee vain vähän omaa aikaa.”

”Ja ehkä muutaman onnistuneen kirouksen Hugoon”, Sirius lisäsi ja sai pahan mulkaisun Lilyltä.

He eivät ehtineet jutella sen enempää, koska ihmiset olivat jo suurimmaksi osaksi asettuneet paikoilleen ja rehtori Dumbledore näytti siltä, että oli valmis aloittamaan. Nelikko suuntasi kiireesti Rohkelikon pöytään puhumatta toisilleen enää mitään. Lukuvuosi ei ollut alkanut ihan heidän suunnitelmiensa mukaan.

-------------------------------

Okei, tämä ensimmäinen luku oli vähän laimea mutta lupaan että alkaa tapahtua! Kommentit ovat aina tervetulleita :)
« Viimeksi muokattu: 07.12.2016 20:37:17 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11)
« Vastaus #1 : 23.01.2016 18:48:00 »
Tää vaikuttaa tosi kivalta, joten jatkoa!  :) :D

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11)
« Vastaus #2 : 25.01.2016 21:16:04 »
Iso kiitos kommentista mervii! Koska minulla oli tämä kakkosluku jo valmiina ja haluan tämän tarinan pääsevän kunnolla alkuun mahdollisimman pian, toinen luku ilmestyykin jo nyt! :)

---------------------------------

2.luku

James makasi sängyllään täysissä pukeissa siinä vaiheessa kun Sirius saapui makuusaliin. Poika tuijotti ilmeettömästi kattoa eikä liikahtanut silloinkaan kun kuuli oven käyvän. Sirius seisoi hetken epävarmana kynnyksellä ennen kuin käveli huoneen poikki ja istahti omalle sängylleen, joka oli Jamesin sängyn vieressä.

”Minä toin voileipiä”, hän sanoi ja laski lautasen ystävänsä yöpöydälle. James ei vieläkään irrottanut katsetta katosta ja Sirius tunsi olonsa erittäin epämukavaksi. Hän oli nähnyt Jamesin tällaisena vain kerran aikaisemmin, kun Lily oli viidennellä luokalla haukkunut hänet pahemmin kuin koskaan aikaisemmin. Ja silloinkaan Sirius ei ollut osannut tehdä mitään, vaan Remus oli sanonut Jamesille jotain joka oli saanut pojan piristymään. Mutta nyt Remus oli jäänyt oleskeluhuoneeseen Peterin kanssa ja Siriuksen tehtäväksi jäi keksiä jotain nostamaan parhaan ystävänsä mielialaa.

”Haluatko sinä, äh, puhua tai jotain?” Sirius kysyi ja haroi kiusaantuneesti hiuksiaan. James vilkaisi ystäväänsä kummeksuen.

”En kai”, James sanoi ennen kuin jatkoi katon tuijottelua. He olivat hetken hiljaa.

”Lily halusi junassa kertoa minulle tästä, vai mitä?” James sanoi lopulta. ”Hänen tarkoituksensa ei oikeasti ollut tarjota apua valvojapoika-juttujen kanssa.”

”Niin”, Sirius sanoi ja huomasi myös tuijottavansa kattoa Jamesin sängyn yläpuolella. ”Paska juttu.”

Taas uusi, tällä kertaa pitempi hiljaisuus.

”Haluatko sinä kirota Hugon?” Sirius kysyi. ”Minä autan ilomielin jos haluat.”

”Ehkä”, James vastasi ja mietti hetken. ”Lily ei varmaan pitäisi siitä.”

”Ei varmaan”, Sirius totesi. ”Mutta hän ei ole pitänyt monesta muustakaan jutusta mitä olemme tässä vuosien varrella tehneet.”

”Taidat olla oikeassa.” James jopa hymyili hieman ja kääntyi katsomaan poikaa. ”Sinä voit kyllä mennä, en taida olla parasta seuraa juuri nyt. Minä en aio hukuttaa itseäni vessanpönttöön tai vetää ranteitani auki sillä aikaa, jos sitä pelkäät.”

Sirius virnisti ja nousi seisomaan.

”Siinä tapauksessa, Kuutamo varmaan kaipaa shakkiseuraa. Matohännästä ei ole hänelle vastusta.”

”Ei ole sinustakaan”, James huomautti.

”Minä olen treenannut koko kesän.”

”Kai sinä tajuat että äidillä ei ole mitään hajua miten shakkia pelataan ja voitit hänet vain siksi?”

Sirius näytti ystävälleen keskisormea samalla kun poistui huoneesta. Kun he Remuksen ja Peterin kanssa muutamaa tuntia myöhemmin palasivat makuusaliin, James oli vetänyt verhot sänkynsä ympärille ja koska Sirius ei löytänyt hänen ruumistaan kylpyhuoneesta, hän päätyi tulokseen että hänen sanansa olivat piristäneet poikaa edes vähän.

-

Yön aikana James oli rauhoittunut sen verran että murhaamisen sijasta halusi vain vahingoittaa Hugoa hyvin, hyvin vakavasti. Valitettavasti hänen parantunut mielialansa ei kestänyt kauaa, kun he heti ensimmäisenä aamupalapöydässä huomasivat Hugon ja Lilyn istumassa yhdessä ja hyvin lähekkäin, lukemassa samaa Päivän profeettaa. James huomasi puristavansa kätensä nyrkkiin mutta sen sijaan että olisi tehnyt jotain typerää, hän antoi Siriuksen ohjata itsensä istumaan mahdollisimman kauas kaksikosta. Ja vaikka hänen ystäviensä höpinät saivat Jamesin ajatukset melko tehokkaasti muualle, hän ei voinut olla välillä mulkoilematta Hugoa murhaavasti. Hugo yritti selvästi katsella muualle mutta Lily, joka oli myös huomannut Jamesin pahat katseet, ilmestyi pojan vierelle heti sen jälkeen kun professori McGarmiwa oli saanut jaettua kaikille lukujärjestykset.

”Onko sinullakin liemiä?” hän kysyi Jamesilta, joka nyökkäsi happamasti. ”Hienoa, kävellään yhdessä.”

James ei ehtinyt kieltäytyä kohteliaasti, kun Lily oli jo pujottanut kätensä tämän käsikynkkään ja lähti päättäväisesti kävelemään tyrmiä kohti. Sirius ja Remus, joilla oli myös liemiä, jättäytyivät tahdikkaasti kauemmas ja James kuuli heidän kuiskailevan jotain keskenään.

”Minä olen pahoillani”, Lily puuskahti lopulta, kun he olivat kävelleet muutaman minuutin hiljaisuuden vallitessa. ”Minä yritin kertoa sinulle mutta en pystynyt.”

”Miksi?” James kysyi katsomatta tyttöä.

”Mitä miksi?”

”Miksi et pystynyt?”

”Koska sinusta on tullut minun ystäväni”, Lily sanoi. ”Enkä halunnut satuttaa sinua.”

James tuhahti eikä sanonut enää mitään.

”Minä en mitenkään suunnitellut ihastuvani sinun ystävääsi, se vain tapahtui”, Lily sanoi, selvästi jo kiukkuisempana. ”Me tapasimme kesäloman alussa Viistokujalla ja kävi ilmi että hän asuu melkein naapurissamme ja – ”

”Minä en ihan oikeasti halua tietää”, James keskeytti hänet.

”Hyvä, tämä koko juttuhan ei edes kuulu sinulle”, Lily sanoi kipakasti. ”Mutta asia on nyt niin, että minä seurustelen Hugon kanssa etkä saavuta mitään kiukuttelemalla hänelle. Etkä varsinkaan kiroamalla häntä.”

James mutisi jotain epäselvää siitä miten hänellä ei ollut ehkä aikomustakaan kirota ketään.

”Meillä on sitten illalla tapaaminen McGarmiwan kanssa”, Lily vielä lisäsi viileästi. ”Johtajaoppilas-jutuista. Sinun olisi parasta ilmestyä paikalle.”

Sen sanottuaan tyttö irrotti kätensä Jamesin käsivarresta ja kiihdytti askeliaan jättäen pojan pian jälkeensä. Sirius ja Remus saivat pysähtyneen Jamesin hyvin nopeasti kiinni ja kolmikko jatkoi matkaansa kohti tyrmiä.

”Paska juttu”, Sirius sanoi taas kerran, kun ei muutakaan keksinyt. James tuhahti ja Remus pyöräytti silmiään, ja sen jälkeen he jättivät Lily-aiheen sillä kertaa siihen.

-

Lily kiehui kiukusta koko loppupäivän. Hän ei voinut uskoa, miten lapsellisesti James suhtautui koko asiaan. Kai poika nyt oli kaikkien näiden vuosien jälkeen ymmärtänyt, että hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta saada Lilyä? Hänellä ei ollut mitään oikeutta käyttäytyä kuin Lily olisi jollain tavoin hänen omaisuuttaan. Hän oli ihastunut Hugoon ja Hugo häneen eikä James voinut asialle mitään, vaikka kuinka kiukutteli. James oli uskomattoman lapsellinen, idiootti, ääliö –

”Mitä Potter nyt on tehnyt?”

Katen ääni keskeytti Lilyn raivokkaat ajatukset ja tyttö huomasi vasta siinä vaiheessa, että oli kävellyt rivakasti ympäri makuusalia haukkuen samalla Jamesia päänsä sisällä.

”Mitä hän ei olisi tehnyt?” Lily vastasi myrkyllisesti ja lysähti Katen sängyn jalkopäähän istumaan. ”Joskus minä haluaisin vaan kuristaa hänet!”

Kate kohotti kulmiaan, enemmän tavasta kuin mielenkiinnosta. He olivat olleet parhaita ystäviä ensimmäisestä luokasta lähtien ja Kate oli kyllästynyt koko James-kuvioon jo toisen luokan puolessavälissä. Kolmannesta luokasta lähtien hän oli ollut sitä mieltä, että Lilyn pitäisi vaan selvittää mitä hän oikeasti tunsi Jamesia kohtaan sen sijaan että veti herneen nenään jokaisesta asiasta mitä poika teki, ja sen jälkeen he kaikki voisivat elää onnellisena elämänsä loppuun asti. Tunteidensa selvittämisen sijaan Lily oli päättänyt ruveta seurustelemaan Hugon kanssa ja sekoittaa pakkaa vielä enemmän.

”Miten minusta tuntuu että olen kuullut tuon joskus ennenkin”, Kate sanoi kyllästyneesti ja katseli kynsiään, jotka oli juuri lakannut.

”Tällä kertaa minä saatan oikeasti toteuttaa uhkaukseni”, Lily sanoi näyttäen pelottavan vakavalta. ”Näkisitpä miten hän mulkoilee Hugoa!”

”Rohkelikossa ei taida olla ketään joka ei olisi nähnyt”, Kate huomautti, mutta Lily oli selvästi taas unohtanut ystävättärensä läsnäolon pompatessaan ylös ja jatkaessaan ympyrän kävelyä tällä kertaa mutisten puoliääneen kirouksia Jamesia kohtaan. Lopulta hän pysähtyi, vilkaisi rannekelloaan ja huokaisi syvään.

”Minun pitää nyt mennä Potterin kanssa sopimaan johtajaoppilas-jutuista”, hän sanoi happamasti ja vilkaistuaan ensin itseään nopeasti peilistä, lähti kävelemään ovelle päin.

”Älä kurista häntä!” Kate huikkasi hänen peräänsä. ”Minä en ainakaan tule moikkaamaan sinua Azkabaniin!”

Lily laskeutui oleskeluhuoneeseen ja huomasi heti kelmit, jotka olivat vallanneet sohvaryhmän takkatulen edestä. Hän veti syvään henkeä ja suoristi ryhtinsä ennen kuin käveli huoneen poikki poikien luokse. Sirius ja Remus pelasivat velhoshakkia (Remus oli voitolla) ja Peter seurasi kiinnostuneena heidän peliään. James sen sijaan istui sohvalla kädet puuskassa ja tuijotti tulta selvästi ajatuksiinsa hautautuneena. Päästyään pojan viereen Lily rykäisi sen merkiksi että oli paikalla ja James jopa kohotti katseensa, ei kovin ilahtuneen näköisenä tosin.

”Meidän pitää mennä”, Lily sanoi ja napautti etusormella rannekellonsa näyttöä. James ei vastannut hänelle, nousi vaan seisomaan ja tönäisi Siriusta kevyesti olkapäähän.

”Nähdään myöhemmin”, poika sanoi kavereilleen ja seurasi Lilyä ulos oleskeluhuoneesta. He kävelivät koko matkan McGarmiwan toimistoon täydellisen hiljaisuuden vallitessa ja perillä he kuuntelivat professorin neuvot johtajaoppilaille puhumatta sanaakaan toisilleen. Tapaamisen loputtua James lähti kävelemään vastakkaiseen suuntaan ennen kuin Lily ehti suutaan aukaista. Tyttö tuijotti hänen peräänsä ja tunsi uuden kiukun aallon tekevän tuloaan.

Jos James halusi olla tuollainen, niin se kävi enemmän kuin hyvin. Kyllä hänkin osasi tätä peliä pelata.

------------------------------

Kommentit on kivoja :)
Empty minds make the most noice.

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 2.luku 25.1.2016!
« Vastaus #3 : 25.01.2016 22:09:12 »
Kiva pätkä taas!  :D Jatkoajatkoa!=)

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 2.luku 25.1.2016!
« Vastaus #4 : 26.01.2016 17:04:41 »
Mun oli pakko tulla kurkkaamaan mistä tässä ficissä on oikein kyse :3

Ja sanon että tää vaikuttaa tosi lupaavalta! Ensinnäkin kelmit, toiseksi että kirjoitat tosi hyvin :>. Kirjoitustyylisi on minusta mukavaa luettavaa, ja minulle tulee siitä sellainen kotoisa olo, vähän niin kuin pakkaspäivänä lukisi hyvää kirjaa kaakaon kanssa takkatulen äärellä :> Kuvailusi päästää lukijan mukaan juoneen, ja kerrontasi on minusta luontevaa, monipuolista ja viihdyttävää :>

Ja tää ficci... mä oon jo nyt ihan täpinöissäni, haluaisin vaan päästä lukemaan tätä lisää! Hahmot ovat tässä minusta ihanan omanlaisiaan, tykkään tykkään tykkään <3. Minusta James/Lily parituksena toimii äärimmäisen hyvin, ja pidän kovasti kyseisestä parituksesta. On kuitenkin kutkuttavaa nähdä, mitä kaikkea tapahtuu kun Lilyn sydämen on vienyt joku toinen, miten James suhtautuu ja (mahdollisesti ;)) selviytyy tästä, kaikkien kelmien tuella tietysti :) Minä itse pidän siitä, että tässä James ja Lily ovat jo jonkinlaisia kavereita, tai ainakin he tulevat suhteellisen hyvin toimeen keskenään :D Vähän käy sääliksi Jamesia, hän kun ihan oikeasti pitää Lilystä, ja vieläpä tosi paljon :<

”Lily, hei”, poika tokaisi ja huispaajan ketteryydellä ponnisti salamannopeasti ylös. Hänen silmälasinsa olivat vinossa ja hänen kätensä eksyi pörröttämään hiuksia, mutta viime hetkellä hän näytti muistavan mitä mieltä Lily oli hänen hiuspakkomielteestään ja päätyi työntämään samaisen käden farkkujen taskuun. ”Mitä kuuluu?”
Awws James :3

Kiitos ja kumarrus! Tää on oikeasti tosi hyvä, ja jatkoa jään odottamaan mielenkiinnolla! :>

-DH58

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 2.luku 25.1.2016!
« Vastaus #5 : 29.01.2016 13:44:39 »
mervii: Kiitos kommentista ja kehusta! :)
DragonHeart58: Kiitos kommentista! Tosi kiva että tykkäsit ja että kirjoitustyylini on mieleinen, olen oikeasti otettu! Itsellenikin Lily/James on ehdottomasti yksi lemppareista, saapa nähdä miten heille käy. ;) Mutta tosiaan ISO kiitos että viitsit tulla kommentoimaan, kommenttisi piristi ehdottomasti päivää ja sai minulle taas uutta kirjoittamisintoa. :)

Olen lähdössä viikonlopuksi reissuun joten päätin kirjoittaa ja julkaista kolmosluvun ennen sitä. Enjoy!

----------------------------

3.luku

Niin paljon kuin James oli Tylypahkaan paluuta odottanut, hän huomasi pian että olisi ollut mieluummin missä tahansa muualla. Hugo ja Lily tuntuivat yhtäkkiä olevan kaikkialla. He istuivat oleskeluhuoneessa Lily Hugon kainalossa ja aamupalapöydässä vierekkäin lukemassa samaa sanomalehteä. Hugo saattoi Lilyn lähes jokaiselle oppitunnille ja hyvin usein James huomasi Siriuksen pitelevän häntä käsivarresta kiinni estäen häntä syöksymästä nuoremman pojan kimppuun, kun tämä suuteli tyttöystäväänsä hyvästiksi. Ensimmäinen viikko oli vihdoin kääntynyt perjantaihin ja James istui jo valmiiksi huonolla tuulella oleskeluhuoneen nurkkapöydässä kun hänen seuraansa liittyi ihminen, jolle hän viimeisenä maailmassa halusi sillä hetkellä jutella.

”Mitä sinä haluat?” James ärähti Hugolle, joka oli istunut taktisesti hieman kauemmas kuin hänellä ennen oli ollut tapana.

”Meidän pitäisi varmaan päättää milloin pidämme huispauskarsinnat”, Hugo sanoi kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut.

”Mistä sinä päättelet että olet yhä joukkueessa?” James kysyi viileästi.

”Minä olen varakapteeni”, Hugo vastasi epävarmasti ja haroi ohimennen hiuksiaan. Tuostako Lily sitten tykkää, James ajatteli myrkyllisesti mulkoillen entistä ystäväänsä pahasti.

”Minä taidan nimittää mieluummin Thompsonin varakapteeniksi”, James sanoi ja etsi katseellaan joukkueen pitäjää, Tamara Thompsonia, täpötäydestä oleskeluhuoneesta.

”Sinä et voi olla tosissasi”, Hugo sanoi jo hieman äkäisemmin.

”Minä ilmoitan kun olemme päättäneet karsintojen ajankohdan”, James ilmoitti katsomatta poikaa. ”Sinä voit koelentää mutta en ole varma kaivataanko sinun panostasi enää joukkueessani.”

Hugo pomppasi seisomaan niin nopeasti, että tuoli jolla hän oli istunut kaatui ryminällä maahan. Oleskeluhuone hiljeni saman tien ja ihmisten uteliaat katseet kiinnittyivät parivaljakkoon. James seurasi nuoremman pojan esimerkkiä ja lausui mielessään kiitoksen sille, että sattui olemaan tätä ainakin kymmenen senttiä pidempi.

”Te ette tule voittamaan yhtään peliä ilman minua!” Hugo ärähti.

”Niinkö luulet?” James ärähti takaisin. ”Kukaan ei kaipaa joukkueeseensa tuollaista selkään puukottavaa paskiaista!”

”Minä en ole puukottanut sinua selkään! Lily ei ole missään vaiheessa ollut sinun tyttösi! Hän ei ole edes ikinä ollut kiinnostunut sinusta romanttisessa mielessä!”

Ja näiden sanojen myötä James ei pystynyt enää hillitsemään viikon aikana kasvanutta vihaansa. Hän ei edes viitsinyt kaivaa taikasauvaa taskustaan vaan tyytyi iskemään nyrkkinsä täysillä Hugon kasvoihin. Pojan nenästä kuulunut rusahdus loi hänelle niin suurta tyydytystä, että hän valmistautui lyömään uudestaan mutta Hugo oli nopeampi. Nuorempi poika seisoi vaan sekunnin ajan hämmästyneen näköisenä, pidellen vertavuotavaa nenäänsä ennen kuin syöksähti Jamesia kohti ja taklasi hänet pöydälle, jonka jalat pettivät ja se rojahti maahan kovan rysähdyksen saattelemana. Hyvin pian kaksikko kieri maassa ja molemmat iskivät nyrkkejään niin moneen paikkaan toisissaan kuin ehtivät. James oli juuri tähtäämässä mojovaa iskua Hugon poskipäähän kun tunsi vahvan käsiparin kiertyvän ympärilleen ja vetäisevän hänet kauemmas.

”Anturajalka, päästä irti”, James murisi vaarallisella äänellä. Hän näki miten Remus oli tehnyt saman Hugolle ja piteli rimpuilevaa poikaa parhaansa mukaan paikallaan.

”Sarvihaara, jos sinä et rauhoitu, minun on pakko tainnuttaa sinut ja ikävä juttu, mutta se saattaa vahingoittaa mainettasi”, Siriuksen huvittunut ääni sanoi hänen korvansa juuressa. Mutta James lopetti rimpuilunsa vasta siinä vaiheessa kun huolestunut Lily pääsi heidän ympärilleen kerääntyneen väkijoukon läpi ja kiirehti suoraan vertavuotavan Hugon luokse. James seurasi miten Lily pyyhki hiussuortuvat pojan kasvoilta ja puhui jotain hiljaisella äänellä silittäen samalla tämän käsivartta koko ajan rauhoittavasti. Tyttö ei kiinnittänyt mitään huomiota Jamesiin, joka seisoi vain parin metrin päässä, yhä Siriuksen otteessa. Huomatessaan Jamesin lopettavan rimpuilun Sirius hölläsi otettaan sen verran että James sai ravisteltua pojan kädet pois ympäriltään.

”Pitäisikö sinun käydä sairaalasiivessä?” Peter kysyi varovasti ja vasta siinä vaiheessa James huomasi, että hänen silmäkulmassaan oli verta vuotava haava. Hän tuijotti hetken verestä punaiseksi värjäytyneitä sormenpäitään ennen kuin pudisti päätään.

”Minä olen ihan kunnossa”, hän sanoi. ”Minä vain… tarvitsen vähän raikasta ilmaa.”

Ennen kuin Sirius tai kukaan muukaan ehti estää, hän puski itsensä väkijoukon läpi ja suoraan muotokuva-aukosta ulos autioon käytävään. Jo muutaman metrin kävelyn jälkeen hän tajusi, että hyökkäämällä Hugon kimppuun hän oli menettänyt viimeisetkin mahdollisuutensa Lilyyn. Vaikka tuskinpa niitä muutenkaan oli ollut, hän oli menettänyt mahdollisuutensa jo vuosia sitten alkaessaan kiusata Kalkarosta. Mikä Lilyssä muutenkaan oli niin erikoista? Hän oli vain yksi tyttö muiden joukossa. Ja varsin itsepäinen ja pahansisuinen tyttö olikin, James löytäisi varmasti paljon paremman. James tuhahti ja olisi varmasti lyönyt nyrkkinsä kiviseinään, jos rystysiä ei olisi jo valmiiksi pakottanut niin paljon. Huomaamattaan poika oli kävellyt jo hyvinkin pitkän matkan ja huomasi itsensä puolivälissä portaikkoa pöllötorniin. Hän ei tiennyt miten oli sinne päätynyt mutta päätti kuitenkin jatkaa matkansa loppuun saakka. Hyvin suurella todennäköisyydellä hän ainakin saisi olla siellä siihen aikaan illasta kaikessa rauhassa.

Mutta tässä James oli väärässä. Heti astuessaan pöllötorniin hän huomasi että lattialla istui tyttö, selkä seinää vasten ja pää painettuna polviin. Tyttö nosti päänsä kuullessaan askelia ja punaisista ja turvonneista silmistä päätellen tämä oli itkenyt siinä jo hyvän tovin. James tunnisti tytön saman tien ja hetken aikaa jo harkitsi kävelevänsä pois mutta lopulta päätyi istumaan muutaman metrin päähän tytöstä ja tuijottelemaan suurista, avonaisista ikkunoista pimeälle taivaalle.

”Mitä sinulle on tapahtunut?” tyttö, joka sattui olemaan Hugon Korpinkynteen lajiteltu kaksoissisko, Heather O’Donnell, kysyi lopulta pitkän hiljaisuuden jälkeen. James naurahti ilottomasti.

”Jos välttämättä haluat tietää, sain turpaan rakkaalta veljeltäsi”, hän vastasi. Tämä näytti huvittavan Heatheria suuresti ja hän naurahti, kovin itkuisen kuuloisesti tosin.

”Kai hän edes näyttää yhtä pahalta?” tyttö kysyi. James kääntyi katsomaan häntä ja virnisti.

”Pahemmalta.”

He olivat hetken hiljaa, molempien katseet yölliselle taivaalle suunnattuna.

”Mitä sinulle on tapahtunut?” James kysyi.

”Se on pitkä tarina”, Heather huokaisi ja kietoi käsivartensa polviensa ympärille.

”Minulla on aikaa”, James sanoi. Hänellä ei ollut aikomustakaan palata oleskeluhuoneeseen vielä moneen tuntiin. Heather oli niin pitkään hiljaa, että poika oli jo varma että tämä ei aikonut kertoa tarinaansa, mutta lopulta tyttö niiskaisi ja alkoi puhua.

”Minä seurustelin aika pitkään Robert Macbethin kanssa”, hän sanoi hiljaisella äänellä. James tiesi kyseisen tyypin, poika oli varmaan kaksi metriä pitkä, erittäin komea ja Korpinkynnen huispausjoukkueen kapteeni. ”Kaksi vuotta ja neljä kuukautta jos ollaan tarkkoja. Kesällä hän muuttui todella kummalliseksi eikä häneltä löytynyt enää aikaa minulle, mukamas töiden takia. Eräänä päivänä minä päätin yllättää hänet ja… no, minä tosiaan yllätin hänet. Löysin hänet sängystä parhaan ystäväni kanssa.”

Heather käänsi päänsä ja James aavisti että tyttö itki taas.

”Auts”, James sanoi myötätuntoisesti ja päätti lainata Siriuksen viisaita sanoja. ”Paska juttu.”

”Hän on kusipää”, Heather myönsi tukahtuneella äänellä. ”Ei siinä mitään, mutta nyt tämä niin sanottu paras ystäväni on ruvennut levittämään minusta ihan kamalia juoruja, pitää minua varmaan vieläkin jonain uhkana. Pahinta tässä on se, että kaikki muutkin ystäväni uskovat häntä eivätkä puhu enää minulle.”

Jamesin mielessä välähti kuva Heatherin parhaasta, tai siis entisestä parhaasta ystävästä, jolla oli mustaksi värjätyt hiukset ja aina liikaa meikkiä.

”Jos sinua yhtään piristää, niin minä todellakin valitsisin sinut mieluummin kuin sen kotkan”, James sanoi. Heather katsoi häntä hymyillen, vaikka kyyneleet kimaltelivat yhä tämän kirkkaansinisissä silmissä.

”Jos sinua yhtään piristää, niin minä todellakin valitsisin sinut mieluummin kuin imbesillin veljeni”, Heather vastasi hänelle, ilmeisesti hyvin tietoisena koko Lily-sotkusta.

”Kiitos”, James sanoi virnuillen. ”Mutta sinä et taida olla ihan puolueeton mielipiteesi kanssa.”

Heather kohautti olkiaan, yhä hymyillen ja heidän välilleen lankesi taas kummallisen lohduttava hiljaisuus. James nojasi päätään kylmään kiviseinään ja hitaasti pakottava kipu hänen kasvoistaan ja rystysistään laimeni hiljaiseksi tykytykseksi.

”Kiitos, James”, Heather kuiskasi yhtäkkiä ja James huomasi tämän siirtyvän lähemmäs. Pian tytön lämpimät sormet kietoutuivat hänen omiensa lomaan ja puristivat nopeasti. ”Se itseasiassa piristää minua oikein kovasti.”

--------------------------------

Tiedätte mitä olen vailla :)
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 3.luku 29.1.2016!
« Vastaus #6 : 29.01.2016 16:00:37 »
Reaktio jonka uusi ilmestynyt luku sai aikaan: JEEEEEEEEEEWUUUHUUUUUUUIHANAAAAAAAAA *lisää ihastunutta mongerrusta ja älämölöä* :D

Tää on vaan niin hyvä <3 Siis, äää, tunnen kauheesti sääliä Jamesia kohtaan, koska poika ihan tosissaan pitää Lilystä. Kuitenkin käy myös vähän sääliksi Lilyä, joka ei oikeasti halunnut pahoittaa Jamesin mieltä ja joka nyt joutuu tasapainoilemaan ystävyyden ja rakkauden välillä, ei kiva. Hugo on kyllä sotkenut lusikkansa äärimmäisen monimutkaiseen ja hankalaan soppaan  :-\ Mutta vaikka James saakin sympatiat minulta, on se silti aika... noh, itsekästä hyökätä Hugon kimppuun tuolla tavalla ja väittää, ettei varakapteenin paikka ole enää Hugon. Lily on kuitenkin oman valintansa tehnyt, ja olisi se ihan kohteliasta ja muutenkin hyvien tapojen mukaista, että James kunnioittasi Lilyn päätöstä. Kyllä Lily herätti pikkusen kitkerää makua suussani mennessään huolehtimaan vain Hugosta, eikä välittänyt Jamesista yhtään. Mutta jos totta puhutaan, onhan se ihan ymmärrettävää että Lily menee huolestuneena poikaystävänsä luokse eikä häneen yksipuolisesti ihastuneen pojan. Mutta olisi se nyt edes jonkinlaista huomiota voinut antaa, James-parka :(

Voi Heather :( Tytölle on käynyt kyllä tosi kurjasti, ihan hirveää :( Onneks James jäi kuuntelemaan ja lohduttamaan tyttöä, tosi kivasti tehty Jamesilta :>. Oli myös mukavaa, kun Heather kuunteli Jamesia ja osoitti myötätuntoaan pojalle :). Loppu oli minusta kiva, sellainen söpö ja lupaava :>

Minusta hahmot ovat tässä ihania, omanlaisiaan persoonia: kelmit ovat kukin sellainen kun on: Sirius vitsikäs, Remus fiksu ja Peter hiljainen. Lily on sisukas mutta hänellä on sydän paikallaan, James on omistushaluinen ja sen vuoksi hiukan äkkipikainen, mutta osaa kuitenkin lohduttaa ja osoittaa myötätuntoa sekä ystävällisyyttä jne. Pidän oikeastaan kaikista näistä päähahmoista, joita tässä on toistaiseksi tullut esille :) (Tietysti toi Macbeth ja se Heatherin "paras ystävä" ovat ihan kamalia, mutta siksi sanoinkin päähahmot :D). Tätä tarinaa on niin kiva lukea, leijun jossain pilvissä kun luen tätä, tää on vaan niin hyvä! <3

”Auts”, James sanoi myötätuntoisesti ja päätti lainata Siriuksen viisaita sanoja. ”Paska juttu.”

Tän luvun hauskin kohta, arvaa vaan rupesinko nauramaan  ;D Kyllä, Siriukselta kuulee kaikenlaisia viisauksia :D

olen tässä viikon ajan arponut julkaisenko tätä täällä vai en
Piti laittaa tämä jo edelliseen kommenttiin, mutta minä pöhkö unohdin :D Mutta siis, minä ainakin olen tosi iloinen, että uskalsit laittaa tämän tänne, koska tää on oikeasti ihan mielettömän hyvä, jos multa kysytään :D Hyviä ficcejä on aina kiva lukea, ja on aina yhtä ihanaa ja palkitsevaa löytää tällaisia ihanuuksia <3

Kiitos jälleen uudesta ihanasta luvusta, päivä parani huomattavasti :> En malta oottaa seuraavaa lukua, jään mielenkiinnolla ja malttamattomana oottamaan seuraavaa lukua :3

-DH58
 

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 3.luku 29.1.2016!
« Vastaus #7 : 04.02.2016 15:48:28 »
Vau, kiitos pitkästä kommentista DragonHearth58! Ensin ihan pakko sanoa että olet kyllä tosi hyvä kommentoija ja piristää aina päivää kun huomaan että sinulta on tullut kommenttia, jatka samaan malliin! :D Kiva että olen mielestäsi saanut hahmot onnistumaan ja tykkäät muutenkin, ihan mahtavaa. En oikeasti osaa sanoa mitään noihin kehuihisi, muuta kun että kiitos ja anteeksi!  ::)

Minunhan siis pitäisi lukea tenttiin, eli täydellinen aika rueta kirjoittelemaan ja julkaista tänne uusi luku... vai mitä... :D

--------------------------------

4.luku

Oleskeluhuone oli tyhjentynyt ihmisistä ja koko makuusali oli sikeässä unessa siinä vaiheessa kun James palasi Rohkelikkotorniin. He olivat istuneet Heatherin kanssa pöllölässä vielä pari tuntia, lähinnä puhumatta mitään kunnes avonaisista ikkunoista sisään puhaltanut ilma oli muuttunut niin viileäksi että siellä oli mahdoton enää istua paikallaan. He olivat kävelleet yhtä matkaa alas, vaihtaneet ”nähdään”-lausahdukset ja päästessään vihdoin sänkyynsä, Jamesin yöpöydän kello näytti jo kolmea. Vedettyään paksut samettiverhot sänkynsä ympärille hän nukahti saman tien.

Hän heräsi kahdeksan tuntia myöhemmin siihen, kun joku laskeutui hyvin väkivaltaisesti hänen päälleen. James raotti silmiään sen verran että ehti nähdä mustan hiuspehkon ja tajusi heti, että hänen heräämisensä syy oli Sirius.

”Häivy, Anturajalka”, hän mutisi ja yritti ravistaa ystäväänsä pois päältään. Valitettavasti jokainen liikahdus tuntui tuskaiselta Hugon nyrkiniskujen jäljiltä herkässä kropassa.

”Sinulla taitaa olla vähän selitettävää”, Sirius sanoi ja vetäytyi kauemmas nähdäkseen paremmin Jamesin kasvot. ”Auts, tuosta kyllä pitää ottaa kuva. Saatat hyvinkin voittaa vuoden mustin silmä -palkinnon.”

James yritti haudata kasvonsa tyynyyn mutta tämä yksinkertainen liike sai aikaan kivunvihlaisun hänen silmäkulmassaan.

”Jos se sinua yhtään piristää, Hugo vietti yönsä sairaalasiivessä”, Sirius lisäsi hilpeästi.

”Ja Lily oli siitä erittäin äkäinen”, kuului uninen mutina Peterin sängystä. James voihkaisi ja sai vihdoinkin tönäistyä Siriuksen alas sängystään kääntymällä nopeasti selälleen.

”No, mitä tapahtui?” Sirius kysyi kömpiessään ylös lattialta ja istuessaan Remuksen pedatulle sängylle, joka oli Jamesin sängyn toisella puolella.

”No, me tappelimme”, James murahti. Hän tunsi olonsa hyvin kiukkuiseksi äkkinäisen herätyksen ja kipeän silmäkulmansa takia. Tietysti koko surkealla tilanteella saattoi olla myös jotain tekemistä asian kanssa.

”Ihanko totta?” Sirius tokaisi kuivasti. ”Miksi?”

”Ehkä sinulta on jäänyt huomaamatta että Hugo seurustelee nykyään Lilyn kanssa. Tiedätkö, se punapää johon olen ollut ihastunut kuusi vuotta?”

Sirius sivuutti Jamesin kommentin pyöräyttämällä silmiään.

”Ja missä sinä olit koko illan?”

”Mikä sinä olet, minun äitini?” James ärähti ja viskasi peiton syrjään noustessaan seisomaan. ”Minä tarvitsin vain vähän omaa aikaa, okei?”

Poika ei jäänyt kuuntelemaan Siriuksen vastausta vaan marssi kylpyhuoneeseen ja pamautti oven kiinni takanaan. Hän ei myöskään halunnut salakuunnella Siriuksen ja Peterin keskustelua, joka ilmiselvästi koski häntä, vaan astui suoraan suihkun alle ja väänsi hanan täysille hukuttaen heidän äänensä vedenkohinaan. Suihkun jälkeen hän pyyhki peiliin muodostuneen höyryn ja tuijotti hetken vakavana peilikuvaansa. Turvonneessa silmäkulmassa oli juuri ja juuri umpeutunut haava ja sen lisäksi koko oikea silmä oli turvonnut ja muuttunut komean violetiksi. Sirius oli ollut oikeassa, hän saattaisi hyvinkin voittaa vuoden mustin silmä -palkinnon, jos sellainen kilpailu järjestettäisiin. Suihkun aikana James oli rauhoittunut sen verran että saattoi hyvillä mielin astua takaisin makuusalin puolelle ja kohdata Siriuksen ja Peterin kysyvät katseet (Remus oli ilmeisesti herännyt jo aikaisin tekemään sitä, mitä tunnolliset oppilaat nyt yleensä lauantaiaamuisin tekivät).

”Aamupalaa?” James kysyi ja hetken päästä he jo rupattelivat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

-

Hugo tosiaan oli viettänyt yön sairaalasiivessä ja heti syötyään aamupalan, Lily kiirehti poikaystävänsä luokse. Hugo makasi sängyssään, tyynyihin tuettuna ja joi happaman näköisenä kurpitsamehua. Matami Pomfrey oli edellisenä iltana diagnosoinut pojalle mustelmien lisäksi murtuneen nenän ja lievän aivotärähdyksen, ja vaikka murtunut nenä oli korjattu hetkessä, hoitaja oli halunnut tarkkailla poikaa yön yli. Hugon hymyili leveästi nähdessään Lilyn lähestyvän sänkyään mutta hymy muuttui pian irvistykseksi eleen aiheuttaessa hänelle kipua. Lily istahti pojan sängynlaidalle ja tarttui tätä kädestä hymyillen pienesti.

”Kuinka voit?” hän kysyi.

”Vähän on paikat hellänä mutta muuten hyvin”, Hugo vastasi. ”Matami ei vaan suostu millään päästämään minua pois ennen kuin päänsärky lakkaa. Vaikka todennäköisesti hän pitää minua täällä vain koska haluaa tietää kuka tämän teki.”

”Etkö sinä ole vieläkään kertonut että se oli Potter?” Lily sähähti yhtäkkiä hyvin äkäisenä. ”Minä menen heti kertomaan hänelle!”

Mutta ennen kuin tyttö ehti toteuttaa uhkaustaan, Hugon käsivarsi kietoutui hänen vyötärönsä ympärille ja piti hänet paikallaan.

”Lils, älä. Minä en ihan totta halua Jamesille mitään ongelmia.”

”Mutta hän löi sinua!” Lily parkaisi, yrittäen parhaansa mukaan pitää äänensä niin matalalla että matami Pomfrey ei kuullut heidän keskusteluaan toimistoonsa.

”Minäkin löin häntä”, Hugo muistutti. ”Ja kaiken lisäksi minä olen melko varma että ansaitsin tämän.”

”Milläköhän periaatteella sinä ansaitsit murtuneen nenän ja aivotärähdyksen?” Lily kysyi typertyneenä. Hugon saama tärähdys oli selvästi ollut kuviteltua pahempi, kun hän kerta puhui ihan sekavia.

”Minä kuitenkin olin hänen ystävänsä ja tiesin mitä hän tunsi sinua kohtaan. Jos totta puhutaan, olisin itsekin varmaan lyönyt itseäni tuossa tilanteessa.”

Lily ei osannut tehdä muuta kun tuijottaa poikaystäväänsä, joka näytti olevan täysin vakavissaan. Tyttö sen sijaan oli täysin valmis kiroamaan Jamesin heti kun poika sattuisi hänen tielleen. Hän oli itseasiassa edellisenä iltana odottanut Jamesia oleskeluhuoneessa puoleenyöhön asti valmiina järjestämään vuosisadan raivokohtauksen mutta omaksi onnekseen poika ei ollut ilmestynyt paikalle.

”Ei puhuta enää hänestä, käykö?” Hugon vetoava ääni keskeytti hänen ajatuksensa. ”On paljon miellyttävämpiäkin tapoja viettää lauantaiaamua tyttöystävänsä kanssa.”

Lily pakotti itsensä hymyilemään mutta vielä siinäkin vaiheessa kun Hugo veti hänet kainaloonsa ja painoi suukon hänen huulilleen, tyttö mietti mitä kirousta käyttäisi ensimmäisenä Potteriin, kun he vihdoin sattuisivat kohdakkain.

-

Sirius oli kertonut miten Lily oli kovistellut häntä, Remusta ja Peteriä edellisenä iltana, joten James päätti varmuuden vuoksi pysytellä lauantain poissa oleskeluhuoneesta. Hänelle oli vuosien varrella kertynyt valitettavan paljon kokemusta Lilyn laajasta kirousvalikoimasta. Aamiaiselta selvittyään James nappasi luutansa makuusalista ja varmistettuaan Peterillä että reitti oli selvä, hän paineli huispauskentälle ja käytti pari tuntia vain lennellen ympäriinsä ja miettien tulevaa kautta. Hän tarvitsi joukkueeseen ainakin uuden etsijän ja toisen lyöjän, ja nyt ilmeisesti myös Hugon tilalle uuden jahtaajan. James irvisti muistellessaan Hugon sanoja siitä, että he eivät tulisi voittamaan yhtään peliä ilman häntä ja toivoi, että poika oli ollut väärässä. Vuosi oli Jamesin kolmas kapteenina ja kahtena edellisenä vuonna he olivat voittaneet mestaruuden, mikä suureksi osaksi johtui hänen ja Hugon erinomaisesti kemiasta huispauskentällä. Ehkä hän voisi suostutella Siriuksen takaisin joukkueeseen…

James saapui varmuuden vuoksi lounaalle vain 20 minuuttia ennen sen loppumista, varoen yhä törmäämästä Lilyyn. Hän söi ilman ystäviään, jotka olivat varmasti käyneet syömässä jo ajat sitten, jonka jälkeen lähti hajamielisesti harhailemaan Rohkelikkotornia kohti. Hän ei halunnut palata oleskeluhuoneeseen mutta sillä hetkellä hän ei keksinyt paikkaa mihin voisi mennä ja mistä Lily ei löytäisi häntä. Lilyn tuntien tämä etsi häntä yhtä antaumuksella kuin James vältteli tyttöä.

”Hei, James!”

Poika oli niin ajatuksissaan että ei ollut huomannut tyttöä, joka oli ilmestynyt kävelemään hänen rinnalleen.

”Hei”, James sanoi Heatherille, joka hymyili leveästi, tällä kertaa ilman itkun jäljiltä punaisia ja turvonneita silmiä.

”Minä vain halusin vielä kiittää sinua, tiedätkö, siitä mitä yöllä tapahtui”, tyttö sanoi ja hänen poskensa punertuivat kevyesti. ”Sinun seurasi sai minut yllättävän paljon paremmalle tuulelle.”

”Minulla on se vaikutus tyttöihin”, James vitsaili. ”Ainakin suurimpaan osaan. Mutta kiitos itsellesi, sinunkaan seurasi ei ollut yhtään hullumpaa.”

He olivat hetken hiljaa.

”Minä olin juuri menossa kirjastoon”, Heather sanoi lopulta ja osoitti toiseen suuntaan käytävässä, kuin minne he olivat menossa. ”Haluatko tulla mukaan?”

James vilkaisi tytön käden osoittamaan suuntaan ja irvisti.

”Minä en tavallaan harrasta kirjastoja”, hän sanoi ja hänen kätensä eksyi haromaan hiuksiaan. ”Varsinkaan lauantaisin.”

Heather pyöräytti huvittuneena silmiään.

”Miksi tuo ei yllätä minua”, hän sanoi ennen kuin kohensi laukkunsa asentoa olalla. ”Nähdään sitten joskus toiste.”

Sen sanottuaan tyttö kääntyi ja lähti kävelemään toiseen suuntaan. James jatkoi hetken matkaansa eteenpäin ennen kuin hänellä välähti. Hän ei todellakaan harrastanut kirjastoja. Ja juuri sen takia Lily ei koskaan osaisi etsiä häntä sieltä.

”Heather!” hän huikkasi ja kiirehti tytön perään. ”Oikeastaan kirjasto kuulostaa oikein hyvältä idealta.”

Heather hymyili ujosti ja rinta rinnan he lähtivät kävelemään kirjastoa kohti.

-----------------------------------------

Hihii, siinäpä olisi luku neljä! Jos luit ja sinulla on tästä jonkinlainen mielipide, heitä kommentilla, ne ovat aina tervetulleita :)
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 4.luku 4.2.2016!
« Vastaus #8 : 04.02.2016 17:54:28 »
Woaaaah, uusi ihana luku jälleen kerran! :3

En tiedä miksi, mutta olet onnistunut luomaan eripuraa sellaisten ihmisten välille, joista minä oikeasti pidän :D Se on äärimmäisen monimutkaista ja kutkuttavaa, koska en oikein tiedä kenen puolelle sitä nyt asettuisi ja kenen puolia olisin omasta mielestäni valmis pitämään :D Olet onnistunut siinä tosi hyvin, eikä se tilanne ole minusta mitenkään ärsyttävä, vaan kiinnostavan haastava :D Ja on se minusta ika hyvin, että olet onnistunut antamaan niin monelle henkilölle minua jollain tavoin miellyttävän persoonallisuuden ilma että se kävisi jollain tavoin tylsäksi tai yksipuoliseksi :D Loistavaa, pisteet sinulle! ;)

Nomnom, haluaisin vaan päästä lukemaan tätä lisää! Koska noh, James tykkää edelleen Lilystä, mutta Heatherilla alkaa olla pikku hiljaa jonkinlaista vaikutusta Jamesiin, Lily taas tykkää Hugosta mutta ajattelee kuitenkin Jamesia huomattavan paljon (no ei kovin positiivisesti mutta silti :D). Hugo taas on oikeasti sellainen urhoollinen ja ystävällinen, hän kykenee näkemään asiat Jamesin kannalta ja esti Lilyä kertomasta matami Pomfreylle kenen kanssa hän tappeli, vaikka Jamesin takia hän saikin aivotärähdyksen, murtuneen nenän ja joutui viettämään yön sairaalasiivessä. Oikeastaan toivon kovasti, että James ei erottaisi Hugoa huispausjoukkueesta, se olisi vain niin epäreilua Hugoa kohtaan. :/

Heather vaikuttaa myös kivalta hahmolta, sellaselta jolla on huumorintajua, joka on kiltti ja fiksu :> Odotan hyvin suurella mielenkiinnolla, miten Heather vaikuttaa Jamesiin ja mitä mieltä Lily ja mahdollisesti muut kelmit ovat siitä :) Ja niin, kelmit ovat edelleen ihania kelmejä, minusta ainakin juuri sellaisia kuin heidän pitäisikin olla <3

Kirjoitat oikeasti tosi taitavasti ja sujuvasti, ja tämän lukeminen on sellaista mukavan luontevaa. Kuvailet asioita monipuolisesti, ja tekstissä on mukana ihanaa huumoria, joka aiheuttaa naurunpyrskähdyksiä ja nostaa hymyn huulille :> Naws, tykkään tästä tosi tosi tosi paljon!

Vau, kiitos pitkästä kommentista DragonHearth58! Ensin ihan pakko sanoa että olet kyllä tosi hyvä kommentoija ja piristää aina päivää kun huomaan että sinulta on tullut kommenttia, jatka samaan malliin! :D Kiva että olen mielestäsi saanut hahmot onnistumaan ja tykkäät muutenkin, ihan mahtavaa. En oikeasti osaa sanoa mitään noihin kehuihisi, muuta kun että kiitos ja anteeksi!  ::)
Voi kiitos, tässähän ihan punastuu! :3 Ihana kuulla jo kommentointitapani miellyttää, tulin tosi hyvälle mielelle :)

Eli lyhyesti: järjettömän ihana, tykkään ihan hirveästi! :3 Kiitos kovasti tästä luvusta, jään odottamaan jatkoa tälle mahtitarinalle :3

-DH58
 

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 4.luku 4.2.2016!
« Vastaus #9 : 06.02.2016 12:14:41 »
Ihana luku taas kerran!  :D

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 4.luku 4.2.2016!
« Vastaus #10 : 10.02.2016 18:49:12 »
Hehee, DragonHeart58, kiitos taas kommentista, et pettänyt minua tälläkään kertaa! :) Minä olen oikeasti ihan surkea vastaamaan kommentteihin mutta ihan huikeaa että tässä tarinassa on niin paljon asioita jotka miellyttävät. Toivottavasti onnistun jatkossakin yhtä hyvin :> Kiitos, kiitos, kommenttisi pelasta jälleen kerran päiväni!
Kiitos kommentista myös merviille!

Olisiko jatkon aika? Tätä on ollut hurjan hauska kirjoittaa, joten uusia lukujaki tulee siihen tahtiin. Toivottavasti tykkäätte!

------------------------------------

5.luku


Siriuksen lauantai-ilta todella kaipasi piristystä. Hän ei ollut nähnyt Jamesia aamiaisen jälkeen, Remus teki läksyjä ja Peter oli myös salaperäisesti kadonnut jossain vaiheessa. Joten Sirius päätyi tuijottamaan keskittyneesti Remusta, joka kirjoitti kulmat kurtussa jo kolmatta pergamenttiliuskaansa. Välillä poika tarkisti jotain oppikirjastaan, kohotti kulmiaan melkein yllättyneen näköisenä ja sitten siirtyi taas kirjottamaan jotain pienellä, tiheällä käsialallaan. Hänen ilmeidensä jatkuva muuntelu oli itseasiassa melko kiehtovaa katsottavaa. Sirius hätkähti kun Remus yhtäkkiä kohotti katseensa ja meripihkan väristen silmien katse kiinnittyi häneen pergamentin sijasta.

”Tuo on hieman häiritsevää, Anturajalka”, hän sanoi mutta hänen toinen suupielensä nyki piilotetun hymyn merkiksi.

”Minulla on tylsää”, Sirius marisi. ”Tehdään jotain. Joku mahtava pila!”

”Mahtavat pilat vaativat mahtavat suunnittelut”, Remus huomautti. ”Ellet halua jäädä kiinni.”

Sirius mietti hetken ennen kuin huokaisi tuskastuneesti ja painoi otsansa pöydän pintaa vasten.

”Mitä minä olen yleensä tehnyt lauantaisin?” hän mutisi puoliääneen.

”Raahannut tyttöjä luutakomeroihin”, Peterin ääni kuului hänen viereltään. Sirius nosti salamana päänsä ja loi ystäväänsä tutkivan katseen.

”Missäs sinä olit?”

Peter ei vastannut, vaan jatkoi aiheesta Sirius ja luutakomerot.

”Sinä et ole vielä yrittänyt saada yhtään tyttöä luutakomeroon tänä vuonna”, poika huomautti. Remus kohotti kulmiaan ja nyökkäsi hitaasti.

”Matohäntä puhuu asiaa, yleensä sinä olet käyttänyt koko ensimmäisen viikon suunnitellen kenet isket ja minä viikonloppuna”, hän sanoi. Sirius tuhahti.

”Vai onko sinulla joku tietty kiikarissa?” Peter kysyi vihjailevasti. Sirius kohtasi nopeasti Remuksen katseen ennen kuin pudisti päätään.

”Jos teille tulee parempi mieli, menen saman tien etsimään itselleni ajanvietettä”, hän sanoi mahtipontisesti ja nousi seisomaan. Mutta Sirius ei ehtinyt kovin kauas kun Lihavan leidin muotokuva heilahti auki ja James kömpi oleskeluhuoneeseen. Pojan katse kulki huoneen läpi ja kun hän ei nähnyt erästä tulista punapäätä, hän uskalsi tulla peremmälle ja liittyä ystäviensä seuraan.

”Missäs SINÄ olet ollut koko päivän?” Sirius kysyi. James virnisti nopeasti.

”Kirjastossa.”

”KIRJASTOSSA?”

Siriuksen parkaisu sai useammankin pään kääntymään heidän suuntaansa.

”Kyllä Anturajalka, kirjastossa. Oletko koskaan kuullut, se paikka missä on paljon kirjoja.”

Sirius tuijotti ystäväänsä sanattomana.

”Jos sinä sanot että olit opiskelemassa, minä etsin uusia ystäviä”, hän sanoi lopulta dramaattisesti.

”Älä huoli, ihan niin sekaisin minä en vielä ole”, James vakuutti. Sirius kohotti kulmiaan. Tämähän alkoi kuulostaa mielenkiintoiselta.

”Eli sinulla oli naisseuraa”, Sirius tokaisi ja istutti Jamesin sohvalle kuulustelua varten. ”Kuka?”

”Äh, ei sillä ole väliä…”

”Sarvihaara.”

”Hyvä on. Heather O’Donnell.”

Siriuksen mielessä välähti kuva sinisilmäisestä ja vaaleahiuksisesta tytöstä, jolla oli kaunis hymy ja kovaääninen nauru. Sitten hän muisti että tyttö sattui olemaan Hugon kaksoissisko.

”Ja tällä yllättävällä kiinnostumisellasi Heather O’Donnellista ei ole mitään tekemistä erään toisen O’Donnellin ja viehättävän punapään kanssa?” hän varmisti.

James mulkaisi parasta ystäväänsä pahasti.

”Minä löysin hänet eilen pöllötornista itkemästä. Ja me juttelimme. Ja tänään me juttelimme vähän lisää. Ei muuta.”

Sirius kohautti olkiaan sen merkiksi että hyväksyi selityksen ja hänen huulilleen ilmestyi kujeileva hymy.

”Ja nyt me voimme suunnitella jotain mahtavaa pilaa!” hän julisti unohtaen äskeiset puheet ajanvietteen etsimisestä hyvin nopeasti.

-

Jostain syystä James löysi itsensä kirjastosta Heatherin kanssa seuraavan kerran jo keskiviikkona, vaikka hän yhä vakuutteli että ei harrastanut kirjastoja. Mutta alkuviikko oli ollut melko tympeä, niin koulun kuin Lily/Hugo -kuvion suhteen, ja James huomasi kaipaavansa juttuseuraa. Ja mielellään sellaista juttuseuraa, jonka sanavarasto ei rajoittunut ”paska juttu” -tokaisuun.

”Meillä oli maanantaina ensimmäinen partiointi Lilyn kanssa”, James sanoi leijuttaen samalla hajamielisesti sulkakynää muutaman sentin pöydänpinnan yläpuolella. Vaikka hän olikin kirjastossa, ihan niin alas hän ei vajonnut että olisi todella opiskellut. Heather nosti katseensa pergamentistaan ja kohotti kulmiaan.

”Ja?”

”No, hän ei tappanut minua”, James sanoi ja nosti laimeasti peukalonsa pystyyn.

Lily oli tervehtinyt häntä kirouksen sijasta nyökkäyksellä, ilmeisesti tytön tunteet olivat ehtineet hieman viilentyä viikonlopun aikana. He olivat suurimmaksi osaksi kävelleet hiljaisuuden vallitessa, välillä Lily oli huokaillut merkitsevästi mutta James ei ollut kysynyt mikä häntä vaivasi. Pojalla oli tunne, että jos hän sanoisi tytölle sanankin, tämän kaikki padot aukeaisivat ja Jamesin olemassaolo saattaisi sen jälkeen olla vaakalaudalla.

”Se on hyvä alku”, Heather tokaisi ja painoi katseensa taas läksyihinsä. James jäi hetkeksi tuijottamaan tyttöä, jonka käsi liikkui kevyesti pergamentin yllä.

”Mitäs sinulle kuuluu?” hän kysyi.

Heather vastasi kysymykseen pyöräyttämällä silmiään ja jatkamalla kirjoittamista, joten James tulkitsi että tytön välit ystäviensä kanssa eivät ainakaan olleet parantuneet. Ja yhtäkkiä hän halusi jotenkin piristää tyttöä.

”Ensimmäinen Tylyaho-viikonloppu on viikon päästä”, James sanoi mietittyään asiaa hetken. ”Haluaisitko sinä mennä sinne yhdessä?”

Heather katsoi häntä yllättyneenä.

”Yhdessä? Ai niin kun treffeille?”

James mietti hetken ennen kuin nyökkäsi epävarmasti.

”Niin kun treffeille”, hänkin sanoi. Heather hymyili leveästi ja puraisi alahuultaan katsoessaan Jamesin pähkinäruskeisiin silmiin.

”Minä lähtisin mielelläni kanssasi Tylyahoon”, tyttö sanoi ja he hymyilivät toisilleen, ennen kuin Heather palasi takaisin läksyjensä pariin.

-

Lilyn päivät Tylypahkassa kuluivat hyvin samalla rutiinilla. Hän heräsi seitsemältä, kävi suihkussa, yritti tehdä jotain jännittävää hiuksilleen mutta luovutti usein hyvin nopeasti päätyen lettiin tai poninhäntään, ja käytti seuraavat viisitoista minuuttia repien Katea ylös sängystä. Sen jälkeen hän kiirehti oleskeluhuoneeseen, jossa yleensä tapasi Hugon ja he menivät yhdessä aamiaiselle. Aamiaisen jälkeen Hugo saattoi hänet sinne missä hänen tuntinsa sattui olemaan ja he juttelivat hetken ennen kuin lähtivät eri teille. Tuntien jälkeen Lily meni pariksi tunniksi opiskelemaan joko oleskeluhuoneeseen, jos siellä oli sattui olemaan rauhallista, tai kirjastoon. Illan hän vietti Hugon ja yleensä myös Katen kanssa. Tosin maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kaksi tuntia hänen illastaan kului partioiden käytäviä Jamesin kanssa. Tämä parituntinen kului yleensä täydessä hiljaisuudessa lukuun ottamatta ”pitäisikö käydä tähtitornissa” tai ”kolmoskerros on tarkistamatta” kaltaisia kommentteja.

Perjantai ennen vuoden ensimmäistä Tylyaho-viikonloppua oli kulunut hyvin samalla kaavalla kuin muutkin päivät. Lily oli juuri makuusalissa letittämässä hiuksiaan ennen partiointia kun Kate säntäsi sisälle ja istui sänkynsä laidalle kummallisen näköisenä.

”Peter pyysi minua Tylyahoon kanssaan”, hän sanoi ennen kuin Lily ehti kysyä mitä oli tapahtunut.

”Peter? Peter Piskuilan?” Lily varmisti yllättyneenä. Hän tunsi Peterin huonoiten kelminelikosta, koska poika oli hyvin ujonoloinen ja jäi mielellään ystäviensä taka-alalle. Hän ei ollut osannut kuvitella että Peter olisi kiinnostunut Katesta, joka oli melko räväkkä mielipiteidensä kanssa ja tarvittaessa erittäin kovaääninen, vaikka ei koskaan pitänytkään mitään meteliä itsestään. Ja vielä enemmän Lilyä hämmästytti Katen leveä hymy ja innostunut ilme.

”Minä en tiennyt että sinä olet, tuota, kiinnostunut Peteristä”, Lily sanoi kääntyessään taas peilikuvansa puoleen. Kate naurahti kuivasti.

”Sinulla on ollut tarpeeksi ajateltavaa omien sulhasehdokkaittesi kanssa”, tyttö sanoi ja kieputti vaaleanruskeita hiuksiaan sormensa ympärille. ”Et olisi varmaan huomannut vaikka Peter olisi tanssinut sänkysi vieressä ripaskaa.”

Lily naurahti mielikuvalle ja jatkoi hiuksiensa letitystä.

”Mitäs muut kelmit tekevät?” hän kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen.

”Remus on sairaana ja Sirius jää kuulemma viihdyttämään häntä”, Kate vastasi välttelevästi. Lily vilkaisi ystäväänsä peilin kautta.

”Ja?”

”Ja mitä?”

”Sinä taisit unohtaa yhden.”

”Ai, James”, Kate sanoi aivan kuin olisi muistanut pojan olemassaolon vasta siinä vaiheessa. ”Hänellä on muuta seuraa.”

”Mitä muuta seuraa?” Lily kysyi ja yritti olla kuulostamatta liian uteliaalta. Kate irvisti.

”Kysy itse Jamesilta, te näette vartin päästä.”

”Kate!”

”Lily…”

”Sinun on pakko kertoa minulle”, Lily vaati. Nyt hän ei ainakaan voinut peittää uteliaisuuttaan.

”Heather O’Donnell”, Kate sanoi niin nopeasti että toinen tyttö sai juuri ja juuri selvää hänen sanoistaan.

”Mitä hänestä?” Lily kysyi yllättyneenä. Miten Hugon kaksoissisko nyt liittyi koko juttuun?

”Heather O’Donnell on Jamesin muuta seuraa.”

Lily jähmettyi ja käännähti nopeasti ystävänsä puoleen, mutta ilmeestä päätellen tämä oli ihan vakavissaan. James ja Hugon sisko… ei voinut olla totta.

Varttia myöhemmin Lily käveli yllättävän rauhallisena oleskeluhuoneeseen, vaikka pinnan alla kuohui. Hän jäi tuttuun tapaan norkoilemaan muotokuva-aukon lähistölle ja hyvin pian myös James ilmestyi paikalle. Samaan tuttuun tapaan he lähtivät kulkemaan tyhjille käytäville kaikessa hiljaisuudessa mutta Lily ei kauaa pystynyt pitämään suutansa kiinni.

”Joten”, hän aloitti ja James kohotti yllättyneenä kulmiaan, kun tyttö rikkoi heidän useamman viikon jatkuneen mykkäkoulunsa. ”Peter pyysi Katea Tylyahoon.”

”Niinkö? Hän ei sanonut meille mitään.”

”Ai”, Lily sanoi. ”Entä sinä ja Heather?”

James pysähtyi ja kääntyi katsomaan Lilystä.

”Mitä minusta ja Heatherista?”

”Miten sinä kehtaat?” Lily tiuskaisi yhtäkkiä selvästi raivostuneena.

”Kehtaan mitä?” James kysyi varovasti.

”Et voinut vaan jättää asioita rauhaan vaan sotkit vielä Heatherin tähän!”

James ei voinut näyttää enemmän yllättyneeltä, mutta koska hän ei sanonut mitään, Lily jatkoi raivoamistaan.

”Yritätkö sinä epätoivoisesti tehdä minut mustasukkaiseksi? Vai ärsyttää Hugoa? Vai aiotko sinä jotenkin Heatherin avulla saada minut ja Hugon eroamaan? Todella naurettavaa, Potter, jätä tyttöraukka rauhaan!” hän huusi.

”Miten tämä asia kuuluu yhtään sinulle?” James kysyi jäisellä äänellä.

”Koska sinä yrität pilata minun elämäni!”

”Usko tai älä, kaikki ei pyöri sinun ympärilläsi!” James karjaisi ja hänen yllättävä kiivastumisensa sai Lilyn astumaan askeleen taaksepäin. James ei ollut koskaan ennen huutanut hänelle.

”Ai sinä väität että sinä ihan sattumalta löysit Heatherin juuri nyt?” Lily kysyi ivallisesti ja laittoi kätensä puuskaan. Hän ei uskonut hetkeäkään, että Jamesin uudella tuttavuudella ei olisi ollut mitään tekemistä hänen kanssaan.

”Niin minä väitän”, James tiuskaisi. ”Hän on mukava, fiksu ja kaunis, ja kun pyysin häntä Tylyahoon, hän sanoi että lähtee mielellään eikä hommannut minua kahdeksi yöksi sairaalasiipeen!”

Lily irvisti muistaessaan kyseisen kerran viidennellä luokalla, kun hänen Jamesiin langettamansa kirous oli tönäissyt pojan portaita alas ja tämä oli tosiaan ollut vammojensa kanssa kaksi yötä sairaalasiivessä.

”Sinä olet todella lapsellinen, Potter”, hän tiuskaisi vielä. James kohotti kulmiaan ja hetken Lily oli ihan varma, että poika rupeaisi taas huutamaan mutta sen sijaan hänen kasvonsa muuttuivat täysin ilmeettömiksi.

”Tiedätkö mitä?” James sanoi ja kääntyi poispäin. ”Minusta tuntuu että sinä saat partioida tänään ihan itseksesi.”

Ja sen sanottuaan poika lähti rivakasti marssimaan toiseen suuntaan jättäen Lilyn seisomaan keskelle autiota käytävää. Tyttö harkitsi hetken huutavansa pojan perään, mutta mitä hän vielä sanoisi? Ja totta puhuen hän itsekin partioi mieluummin itsekseen kun kiusallisessa hiljaisuudessa.

Mutta lähtiessään kävelemään eteenpäin Lily ei voinut olla ajattelematta, että oli mennyt tällä kertaa liian pitkälle.

-----------------------------

Kommentteja kaipaan, kuten aina :)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2016 12:08:48 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 5.luku 10.2.2016!
« Vastaus #11 : 11.02.2016 19:38:12 »
Kommentteja kaipaat, kommentteja saat!  :-*

Äwäwäwäwäwäwws <3 (tiedän, älykäs tapa aloittaa älykäs kommentti :D). Mutta toi taitaa kuvata aika tyhjentävästi sitä ihastunutta mölinää, jota mongersin huomatessani uuden luvun ilmestyneen :'D. Siis ihan totta, tää on vaan niin totaalisen ihana, mul taitaa sanat loppua kesken koska luku toisensa jälkeen on minusta ihania ja onnistuneita!

Yhtä pientä korjausta ehdottaisin yhteen kohtaan:

”Ensimmäinen Tylyaho-viikonloppu on viikon päästä”, James sanoi mietittyään asiaa hetken. ”Haluaisitko sinä mennä yhdessä?
Tuo kuulostaa siltä että siitä olisi tipahtanut joku sana pois tai muuta pientä, mutta ehdottaisin esimerkiksi Haluaisitko sinä mennä sinne yhdessä :)

En muista olenko sanonut, mutta ei minun silmiini tässä tekstissä ole juurikaan mitään kielivirheitä osunut. Ei sillä että minä niitä edes bongailisin/löytäisin, koska tää tarina on vaan niin hyvä ja eläydyn siihen niin täysillä ettei moiselle tarkkasilmäisyydelle ole silloin sijaa :D Kuten olen sanonut, rakastan tätä ja rakastan tapaasi kirjoittaa, olet siinä tosi taitava ja tähän tarinaan on helppo heittäytyä mukaan. Tiedätkö, tätä on niin ihana lukea että ärsyynnyn jos joudun jostain syystä keskeyttämään sen lukemisen, edes hetkeksi :D Sinulla on niin kovasti hauskoja ja ihania sanavalintoja ja tapoja kuvata asioita, että ne naurattavat ja saavat hymyilemään huononakin päivänä :)

Tämäkin luku oli erittäin toivottu, viihdyttävä ja kutkuttava :3 Tykkään Heatherin (jostain syystä lin nähnyt hänet mielessäni tummatukkaisena, en tiedä miksi :D Tosin Hugo oli mielessäni vaaleatukkainen :D) hahmosta, kuten jo aiemmin sanoin, hän ei vaikuta ärsyttävältä, hän on kiltti ja älykäs mutta ei kuitenkaan ole sellainen hissukka, vaan pystyy vitsailemaan ja osaa nauraa. James on tässä luvussa jotenkin söötti, ja samaa voisi sanoa muistakin kelmeistä :3 Lily taas kävi puolestaan vähän hermoon, ihan vain siksi koska hän suhtautuu niin kärkkäästi Jamesin ja Heatherin... öh, kukoistavalle tuttavuudelle :D Mutta kyllähän sen ymmärtää, jos asetelmaa tarkastelee Lilyn näkökulmasta, mutta kyllä tuollainen syyttely on silti ärsyttävää. Toisaalta Lily vaikutti kuitenkin ymmärtävän, että hän saattoi reagoida vähän liian voimakkaasti, mikäli tarkastellaan tämän luvun viimeistä virkettä. :) Ja niin, hauskaa ja yllättävää, että Peter oli uskaltanut pyytää Katea Tylyahoon, ja Kate vaikutti olevan siitä vieläpä hyvillään! :>

Kiitos taas ihanasta ja ilahduttavasta luvusta! :3 Jatkathan kuin kerkiät? Minä täällä jo odottelen seuraavaa lukua tarinannälkäisenä :3

-DH58 


Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 5.luku 10.2.2016!
« Vastaus #12 : 17.02.2016 13:27:04 »
ISOiso kiitos taas kommentista DragonHeart58, kuten aina, pitkä ja ihana kommenttisi sai hymyn huulille :) Korjasin tuon ehdottamasi kohdan, kuulostaa kyllä paremmalta noin, kiva kun huomautit! Ja hei tosi hyvä että mitään suurempia virheitä et ole pongannut, betanani toimii vain Word eikä se ole luotettavimmasta päästä... :D Mutta kiitos taas kehuista, niitä saa sinulta niin paljon että en oikeasti tiedä mitä muuta sanoisin kuin kiitoskiitoskiitos!  :D

Eli, uutta lukua kehiin vaan!

--------------------------------

6.luku

James heräsi lauantaiaamuna Siriuksen sängystä kuuluvaan kovaääniseen valitukseen. Hän repi väkisin silmiään auki sen verran että näki herätyskellon näyttävän yhdeksää, mikä tarkoitti vain kolmen tunnin yöunia. Viime yönä oli ollut täysikuu ja Jamesin olo oli sen mukainen. Ilmeisesti myös Siriuksen, koska pojan sängystä kuului uusi, tällä kertaa hiljaisempi voihkaisu.

”Kaikki okei?” James kysyi unesta karhealla äänellä ja hyvin hitaasti ja tuskaisesti ponnisti istumaan. Ihmissuden kanssa tappelun jäljiltä hänen lihaksensa huusivat tuskasta ja päätä särki ikävästi. Ja hänen pitäisi olla jo kahden tunnin päästä treffikunnossa.

”Kyllä”, kuului vaimea vastaus Peterin sängystä. ”Kiitos vaan herätyksestä.”

”Epäilisin että murtunut kylkiluu”, Sirius vastasi hammasta purren. ”Tai useampi.”

James huokaisi ja vaivalloisesti nousi seisomaan. Jos Siriuksen kylkiluu tosiaan oli murtunut, poika pitäisi viedä sairaalasiipeen. Jos poika vietäisiin sairaalasiipeen, Remus saisi sen selville. Jos Remus saisi selville että Sirius oli joutunut sairaalasiipeen, hän haluaisi tietää mitä oli tapahtunut. Siitä taas seuraisi koko viikon kestävä masennusjakso, vaikka he kuinka vakuuttelivat Remukselle että heitä ei pienet tapaturmat haitanneet. James pudisti päätään ja otti muutaman ontuvan askelen Siriuksen sängyn luo. Nilkka tuntui vähän venähtäneeltä, mutta se paranisi parissa päivässä.

James vetäisi ystävänsä sängyn ympärille vedetyt verhot auki ja näki hyvin kalpean Siriuksen makaamassa selällään sängyssä, täysin liikkumatta, peitto leukaan asti vedettynä. Poika raotti toista silmäänsä kuullessaan verhojen avautuvan ja irvisti nähdessään Jamesin huolestuneen katseen.

”Minä olen ihan kunnossa, Sarvihaara, mene valmistautumaan treffeillesi.”

James ei totellut ystäväänsä, vaan astui vielä askeleen lähemmäs ja vetäisi peiton pois pojan päältä. Siriuksen yläruumis oli paljas ja Jamesin katse kiinnittyi heti kylkeen ilmestyneeseen valtavaan, sinipunaiseen mustelmaan.

”Sairaalasiipireissu”, hän sanoi vakavasti mikä sai Siriuksen pyöräyttämään silmiään.

”Eikö sinulla ole mitään muuta tekemistä kuin minun häiriköintini?”

”Olisi aika paljonkin”, James vastasi ja vilkaisi huolestuneena kelloa.

”Minä selviän sairaalasiipeen ihan itsekseni”, Sirius vakuutti ja hymyili urhoollisesti. ”Mutta sinä tarvitset kyllä suihkun, kamu.”

James virnisti ja ehti astua muutaman askelen kylpyhuoneen suuntaan kun Siriuksen sängystä kuului niin kova parahdus, että hän kääntyi salamana takaisin. Sirius oli liikahtanut noin sentin sängynreunaa kohti ja hänen kasvoilleen oli vääntynyt tuskainen irvistys.

”Saatan sittenkin tarvita vähän apua”, poika sihahti. James huokaisi ja siirtyi takaisin äskeiselle paikalleen ja rupesi hitaasti hilaamaan älähtelevää Siriusta ylös sängystään. Hän tulisi ehdottomasti myöhästymään treffeiltään mutta joskus ystävät olivat sen arvoisia.

-

Puoli kahdeltatoista James ryntäsi eteisaulaan niin nopeasti kuin kipeältä nilkaltaan pystyi. Hän tiesi olevansa puoli tuntia myöhässä, mutta Siriuksen raahaaminen sairaalasiipeen oli helpommin sanottu kuin tehty, vaikka hän olikin juottanut ystävälleen yliannostuksen kivunlievityslientä. Onneksi matami Pomfrey oli niin tottunut heidän kummallisiin vammoihinsa että ei ollut edes kysynyt mitä oli tapahtunut. Sen jälkeen James oli kiirehtinyt aamiaiselle ja ehtinyt juuri ja juuri syödä paahtoleipänsä, kun pöydät tyhjenivät ruuista ja oppilaat lähtivät valumaan kohti eteisaulaa valmiina lähtemään Tylyahoon. Vasta siinä vaiheessa poika ehti takaisin makuusaliin ja suihkuun, jonka jälkeen hän etsi ikuisuuden lempipaitaansa, joka lopulta löytyi likaisena Siriuksen sängyn alta. Ja vihdoin hän saapui eteisaulaan, hiukset yhä kosteina suihkun jäljiltä, paidassa jonka oli löytänyt Remuksen kaapista, nilkuttaen ja väsyneenä.

Heather istui kakkoskerrokseen vievän portaikon alimmalla portaalla ja nojasi leukaa kämmeneensä sekä tylsistyneen että masentuneen näköisenä. Kuullessaan lähestyvät askeleet hän kohotti odottavasti katseensa ja hymyili leveästi nähdessään Jamesin.

”Luojan kiitos sinä olet vielä täällä”, James puuskahti pysähtyessään tytön eteen.

”Minulla oli tunne, että sinä olet sellainen poika joka ei hylkää seuralaistaan ilmoittamatta mitään”, Heather sanoi.

”Olen pahoillani että olen myöhässä”, James sanoi ja haroi epävarmasti kosteita hiuksiaan. ”Minun piti viedä Sirius sairaalasiipeen ja siinä meni ikuisuus.”

Heatherin katse käväisi Jamesin ontuvassa jalassa ja hän kohotti kulmiaan.

”Haluanko minä edes tietää?” tyttö kysyi huvittuneesti.

”Luultavasti et”, James vastasi virnuillen ja nyökkäsi ovea kohti. ”Mennäänkö sitten?”

Ihme ja kyllä, Heather ei kysellyt enempää mitä oli tapahtunut, vaan seurasi poikaa ulos linnasta ja he lähtivät kävelemään Tylyahoa kohti. He eivät juurikaan jutelleet, mikä sai Jamesin taas kerran ihmettelemään miten helppo Heatherin kanssa oli olla. Vaikka he eivät olleet tunteneet kovin kauaa, hän ei tuntenut mitään pakkoa täydentää hiljaisuutta puheella. Päästyään kylään he kiertelivät ensin noin tunnin verran kauppoja ennen kuin päätyivät Kolmeen luudanvarteen, joka oli jo pakkautunut täyteen Tylypahkan oppilaita. Kaksikko onnistui nappaamaan pienen pöydän seinän vierestä ja James huomasi väkijoukon seasta Peterin, joka istui huoneen toisella puolella juttelemassa Katen kanssa. Hän heilautti kättään ystävälleen, joka heilutti virnuillen takaisin. James tarjoutui hakemaan Heatherille juomista ja pian he istuivat mukavasti kermakaljapullojen kanssa.

”Tiedätkö, me olemme viime aikoina jutelleet aika paljon mutta minä en vieläkään tiedä sinusta muuta kun että seurustelit Robert Macbethin kanssa ja inhoat muodonmuutoksia”, James sanoi pyöritellen pulloa käsissään.

”Enkä minä sinusta muuta kun että haluat murhata veljeni ja rakastat huispausta”, Heather sanoi hymyillen. James virnisti ja kumartui hieman lähemmäs, että hän pystyi kuulemaan tytön melusta huolimatta.

”Koska treffien tarkoitus on tutustua toiseen paremmin, kerro jotain itsestäsi.”

”No”, Heather aloitti. ”Minun isäni on jästi ja äiti noita ja me asumme jästilähiössä Lontoon ulkopuolella. Äiti on Pyhässä Mungossa yliparantajana ja isä on merimies, joten he molemmat ovat aina olleet aika paljon poissa kotoa. Minä olen hyvin pitkälti viettänyt lapsuuteni kahdestaan Hugon kanssa.”

”Joten te olette Hugon kanssa läheisiä?” James kysyi. Heather kohautti olkiaan.

”Niin kai. Tosin meidän välimme viilenivät vähän kun tulimme Tylypahkaan ja päädyimme eri tupiin. Ehkä ihan hyvä, äidillä oli tapana sanoa että olimme kun siamilaiset kaksoset, kun nukuimme vielä yksitoistavuotiaina samassa sängyssä. Mutta Hugo on vieläkin ärsyttävän ylisuojeleva minua kohtaan, vaikka onkin kahdeksan minuuttia nuorempi kuin minä.”

James hymähti ja otti kulauksen kermakaljastaan. Hän ei jostain syystä osannut kuvitella että Hugo tulisi kovistelemaan häntä Heatherista.

”Sinun vuorosi”, Heather sanoi ja nojasi leukaa kämmeneensä. James alkoi selittää innoissaan lapsuudestaan eikä huomannut lainkaan miten Lily ja Hugo astuivat sisään kahvilaan ja asettuivat istumaan parin pöydän päähän heistä.
Mutta Lilyltä seinän viereen asettunut kaksikko ei jäänyt huomaamatta. Eikä sekään, miten sekä James että Heather olivat kumartuneet pöydän yli lähemmäs toisiaan ja heidän kasvonsa olivat vain parinkymmenen sentin päästä toisistaan. James selitti jotain silmät loistaen ja Heather hymyili koko ajan, välillä nauraen. Lily irrotti katseensa kaksikosta vasta siinä vaiheessa kun Hugo palasi pöytään kahden kermakaljan kanssa. Myös pojan katse käväisi siskossaan ja tämän seuralaisessa, mutta hän kiinnitti huomionsa saman tien takaisin Lilyyn.

”No, minne sinä haluat mennä seuraavaksi?” Hugo kysyi ja asetti kätensä Lilyn tuolinselkämykselle.

”Eikö sinua häiritse että Heather on täällä Potterin kanssa?” Lily kysyi välittämättä pojan kysymyksestä.

”Ei, miksi häiritsisi?”

”Sinun mielestäsi siinä ei ole mitään kummallista että he yhtäkkiä ovat noin hyviä ystäviä?”

”Minusta on mukavaa nähdä Heather noin onnellisena”, Hugo sanoi olkiaan kohauttaen. ”Hän on ollut aika maassa Robertin jälkeen.”

Katen serkku oli Korpinkynnessä, joten kuudesluokkalaisten korpienkynsien välinen draama oli kantautunut myös Lilyn korviin. Tyttö vilkaisi taas Jamesin ja Heatherin suuntaan ja rypisti kulmiaan.

”Eli toisin sanoen James on Heatherille joku laastarisuhde?” hän kysyi.

”Enpä usko”, Hugo sanoi ja hänen katseensa käväisi hänen siskonsa kasvoissa. ”Heather ei ole sellainen.”

Tämä vastaus ei tyydyttänyt Lilyä, päinvastoin. Hän tuhahti ja otti ison kulauksen kermakaljastaan, jonka jälkeen laittoi kätensä puuskaan. James nauroi juuri jollekin, mitä Heather oli sanonut, eikä näyttänyt edes huomaavan että Lily istui vaan muutaman metrin päässä. Mistä lähtien poika ei ollut huomannut kun hän ilmestyi paikalle?

”Minusta tuossa jutussa on jotain mätää”, Lily totesi vihdoin. ”Potterilla on joku taka-ajatus, hän yrittää varmasti saada meidät eroamaan.”

”Tai sitten hän on ihastunut Heatheriin ja luovuttanut vihdoin sinun suhteesi?” Hugo ehdotti astetta viileämmällä äänellä ja veti kätensä pois Lilyn selän takaa. Tyttö vilkaisi poikaystäväänsä ja huomatessaan hänen nyrpeän ilmeensä, kääntyi kunnolla pojan puoleen.

”Voisimme seuraavaksi käydä Hunajaherttuassa”, Lily ehdotti vaihtaen puheenaihetta, ja hetken suostuttelun jälkeen Hugokin rupesi taas hymyilemään.

Lähtiessään kahvilasta Lily vilkaisi vielä viimeisen kerran Jamesia ja Heatheria, jotka olivat yhä täysin uppoutuneita keskusteluunsa, ja tyttö pudisti päätään. Ei, James ei varmasti ollut ihastunut Heatheriin. Ja hän kyllä selvittäisi, mitä tämän kummallisen ystävyyden takana todella oli.

-

Remus heräsi järkyttävään päänsärkyyn. Hänellä kesti hetki muistaa missä hän oli ja miksi häneen sattui niin paljon, kunnes sana ’täysikuu’ iski hänen tajuntaansa. Pojalla ei ollut taaskaan mitään muistikuvia edellisestä yöstä, mikä oli ehkä ihan positiivinen asia. Hetken ajan hän harkitsi nukkuvansa hieman lisää ja olikin juuri vaipumassa uneen, kun kuuli tutun hyräilyn viereisestä sängystä ja reväytti silmänsä auki saman tien. Sirius.

Remus nousi istumaan ja irvisti lihaksiensa jäykkyydelle. Hitaasti hän nousi seisomaan ja vetäisi sairaalasänkyään peittävän verhot pois edestä. Ja totta tosiaan, viereisessä sängyssä makasi Sirius, lukemassa huispauslehteä ja hyräilemässä samalla hajamielisesti. 

”Mitä sinä täällä teet?” Remus kysyi karhealla äänellä viitsimättä edes tervehtiä. Hän tiesi, että kukaan hänen ystävistään ei tullut ihan vähäisten syiden takia sairaalasiipeen, varsinkaan täysikuun jälkeen. Jotain vakavaa oli siis sattunut.

”Kuutamo!” Sirius sanoi hilpeästi. ”Olikin jo aika herätä!”

Sirius näytti hieman normaalia kalpeammalta, mutta kuulosti omalta, hilpeältä itseltään, mikä sai Remuksen rentoutumaan edes vähän.

”Mitä tapahtui?” Remus tenttasi. Sirius painoi katseensa takaisin lehteensä ja käänsi sivua.

”Ei mitään.”

”Sirius…”

Remus käytti niin harvoin pojan oikeaa nimeä, että tämä hätkähti ja laski lehden käsistään.

”Kuutamo, ihan oikeasti. Minä olen kunnossa.”

”Mutta et ole ollut koko ajan”, Remus sanoi vaimeasti. ”Minun täytyy tietää mitä tapahtui.”

”Minulta murtui kylkiluu”, Sirius sanoi vihdoin ennen kuin irvisti. ”Tai ehkä kolme.”

Remus istui takaisin sängylleen ja jäi tuijottamaan lattiaa. Hän oli murtanut ystävältään kolme kylkiluuta.

”Teidän – ” Remus aloitti mutta Sirius keskeytti hänet siihen paikkaan.

”Meidän ei pitäisi olla sinun ystäviäsi ja pysyä kaukana sinusta koska olet hirviö, joo joo”, poika tuhahti ja nousi hänkin istumaan. ”Me haluamme olla sinun ystäviäsi ja usko pois, se että sinun ei tarvitse kokea sitä kaikkea itseksesi on vaikka kymmenen murtuneen kylkiluun arvoista.”

Remus kohotti katseensa Siriuksen harmaisiin silmiin, jotka tuijottivat vakavana takaisin ja hetken jälkeen hänen oli pakko hymyillä. Siriuksenkin huulille levisi tuttu virne ja he eivät enää sen jälkeen puhuneet koko kylkiluu-asiasta.

----------------------------

Kommentit ja mielipiteet tästä tarinasta olisivat todella tärkeitä minulle  ::)
« Viimeksi muokattu: 17.02.2016 17:20:48 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 6.luku 17.2.2016!
« Vastaus #13 : 17.02.2016 17:05:44 »
Hymyilen täällä taas hypertyytyväistä hymyä :D

Koska tämä luku oli - kuten kaikki edellisetkin - viihdyttävä ja ihana, ja tykkään tästä ihan hirmuisen paljon! Tämä etenee sellaista sopivaa tahtia eteenpäin, jotain pientä koko ajan tapahtuu mutta tää ei kuitenkaan harpo hirveetä kyytiä eteenpäin. c: Minusta on kiva seurata, millaisia tuntemuksia näillä henkilöillä missäkin vaiheessa on, millä tavalla ne muuttuvat ja minkä takia. Kirjoitat vielä hirmukivasti, ja kirjoitustyylisi + tämä juoni = äärimmäisen loistava tapa viettää aikaa! :)

Tykkään sekä Heatherin että Hugon hahmosta (ainakin vielä :D); he kummatkin ovat minusta mukavan ja reilun oloisia (ja tässä vaiheessa James katsoisi minua pahasti, koska hän ei taida pitää Hugoa ihan reiluna tyyppinä :D), ja vaikka he ovat persoonallisia aika rauhallisia ja tyyniä, he eivät kuitenkaan vaikuta olevan sellaisia hissukoita, jotka eivät uskalla sanoa mitään tai jotka ujostelevat tosi paljon. Pidän Lilystä kovasti hahmona, mutta kauheaa kun se tuolla tavalla kyttää Jamesia ja Heatheria :D Eikö hänen pitäisi olla helpottunut, ettei James jäänyt liian pitkäksi aikaa märehtimään vaan jatkoi eteenpäin? Ehkä James merkitsi Lilylle enemmän mitä hän alunperin tiedosti ;)

Voi Remus :( Sääliksi käy kun toinen on ihan mieli maassa saatuaan tietää noista Siriuksen kylkiluista, Remuksen kokema huono omatunto välittyy tänne kyllä helposti. Kelmit ovat kuitenkin niin loistava ystävänelikko, joissa säännöt "kaveria ei jätetä" ja "hädässä ystävää autetaan" ovat itsestäänselvyyksiä, joka on yksi syy miksi pidän Kelmeistä niin paljon. Minusta oli ihanaa kuinka Sirius vielä piristi Remusta ja vakuutti, että heistä kaikista oli parempi ettei Remuksen tarvinnut kärsiä yksin, vaan että muut kelmit saivat olla hänen tukenaan kaikesta huolimatta.

Ihan pari pientä pikkuvirhettä bongasin:

”Minä selviän sairaalasiipeen ihan itsekseni”, Sirius vakuutti ja hymyili urhoollisesti. ”Mutta sinä tarvitsen kyllä suihkun, kamu.”
Tarvitsen --> tarvitset :)

James virnisti ja kumartui hieman lähemmäs, että he pystyi kuulemaan tytön melusta huolimatta.
Sanoisin, että tässä on ollut tarkoitus olla joko he pystyivät kuulemaan toisensa tai hän pystyi kuulemaan tytön :)

Mutta mitään tuon suurempaa en ainakaan huomannut, ja eivätkä ne minun lukukokemustani millään tavalla lannistaneet :D Niin, mun piti tosta tätä lukua edeltävästä luvusta mainita, että minua huvitti kauheasti toi Sirius kuulustelu, kun hän istutti Jamesin sohvalle ja rupesi kyselemään kaikkea missä hän oli ollut ja kenen tytön kanssa hän oli ollut viettämässä aikaa ja niin edespäin :D Se oli hauska kohta, joka nauratti mua :D

Kiitokset taas ihanasta luvusta! :) Jään suurella mielenkiinnolla odottamaan, mitä kaikkea tulee vielä tapahtumaan ;)

-DH58


 

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 6.luku 17.2.2016!
« Vastaus #14 : 18.02.2016 12:38:46 »
Jälleen kerran tosi ihana pätkä!  :D

trilla

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 6.luku 17.2.2016!
« Vastaus #15 : 18.02.2016 14:22:41 »
Eks mä oo kommentoinu tätä ennen??? Mun on pitäny vaik kui mont kertaa. Suuri häpeä. No tärkeintähän on et kommentoin nyt. Mä pidän täst tosi paljon ja kirjoitusvirheitä en löytänyt ollenkaan. Jatkoa ootellen ;D

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 6.luku 17.2.2016!
« Vastaus #16 : 24.02.2016 17:50:03 »
DragonHeart58 kiitos TAAS ihanasta ja pitkästä kommentista! Korjasin nuo pongaamasi virheet, kiitos kun huomautit niistä, yleensä luen luvut itse monta kertaa läpi ennen kuin julkaisen mutta näköjään en ollut tarpeeksi huolellinen tällä kertaa :D Tosi kiva kun tykkäät Hugon ja Heatherin hahmoista, itse en ole ehkä ihan täysin tyytyväinen mutta mukava kuulla että edes joku tykkää! Ja ihanaa jos luku oli muutenkin onnistunut mielestäsi :)
mervii kiitos kommentistasi! :)
trilla, uusi kommentoija, iso kiitos että tulit sitten tällä kertaa kommentoimaan, toivottavasti ilahdutat jatkossakin! :)

Jatkoahan seuraa nyt :)

------------------------------------

7.luku

James sai vihdoin aikaiseksi pitää huispauskarsinnat Tylyaho-viikonlopun jälkeisenä maanantaina. Hän tiesi olevansa asian kanssa vähän myöhässä, mutta hänellä oli kova luotto entisiin pelaajiinsa ja oli varma, että uudet pääsisivät nopeasti mukaan. Joten maanantaina päivällisen jälkeen hän veti huispauskaavun päälleen, nappasi luutansa mukaan ja suuntasi huispauskentälle varakapteeniksi nimittämänsä Tamaran ja joukkueen toisen jahtaajan, Eric Gillanin kanssa. Kentälle oli jo kerääntynyt jännittyneen näköisiä rohkelikkoja ja myös katsomo alkoi hiljalleen täyttyä.

Ensimmäisenä Jamesin katse osui Lilyyn, joka istui katsomossa Katen kanssa, ja muutaman metrin päässä heistä istui Heather, joka vilkutti huomatessaan pojan katseen. James virnisti ja heilautti kättään tytölle, huomaamatta ollenkaan miten Lily kavensi silmiään uhkaavasti huomatessaan pojan eleen.

Huispauskarsinnat olivat uuden jahtaajan valintaan asti menestys. Uusi etsijä löytyi saman tien kolmasluokkalaisesta tytöstä, jolla oli ilmiömäinen silmä siepin varalta ja joka pienen kokonsa ansiosta lensi luudalla hurjempaa vauhtia kuin kukaan muu. Myös lyöjän löytyminen oli helppoa, hän valitsi hommaan viidesluokkalaisen pojan joka hitaanpuoleisesta lentämisestään huolimatta löi kovaa ja tähtäsi uskomattoman hyvin. Myöhemmin poika kertoi pelanneensa pesäpalloa viisivuotiaasta lähtien (mitä se sitten ikinä olikaan).

Mutta jahtaajan etsiminen oli täysi fiasko. Seuratessaan miten hänen tupatoverinsa lentelivät kentällä miten sattuivat, tiputtelivat kaatoa jatkuvasti ja saivat pallon vanteiden läpi vain joka viides kerta, hänen äskeisten hyvien valintojensa aikana saavuttama hyvä tuuli katosi kuin savuna ilmaan. Ennen viimeistä koelentoporukkaa hän mulkaisi pahasti katsomossa istuvaa Siriusta, joka vilkutti ystävälleen hilpeästi. Sirius oli pelannut Jamesin joukkueessa kun he olivat olleet viidennellä luokalla ja vaikka hänessä olikin ainesta jahtaajaksi, poika oli lopettanut vuoden jälkeen. James oli yrittänyt houkutella häntä pelaamaan myös tänä vuonna, mutta Sirius oli kieltäytynyt selittäen että oli tehnyt sitä vain tyttöjen iskemisen takia, ja oli kuulemma kasvanut jo yli sellaisesta.

Viimeisessä porukassa lensi myös Hugo, joka oli kaikesta huolimatta niellyt ylpeytensä ja päättänyt yrittää takaisin joukkueeseen. James seurasi happamasti miten poika nousi lentoon, kiihdytti, nappasin erään kuudesluokkalaisen tytön tiputtaman kaadon, väisti ryhmyä ja kiisi kentän poikki heittäen lopulta kaadon kevyesti keskimmäisen vanteen läpi. Seurattuaan miten Hugo toisti saman kuusi kertaa, James puhalsi vihdoin pilliin sen merkiksi että koelennot olivat ohi ja kääntyi synkästi Tamaran ja Ericin puoleen.

”Me tarvitsemme Hugon”, Eric sanoi saman tien.

”Ehkä teidän olisi aika selvittää välinne”, Tamara ehdotti. ”Tai huispauspokaali menee Luihuiselle tänä vuonna. Kuulitteko että sen Rapakon Palloseuran etsijän poika on nykyään heidän joukkueessaan? Kuulemma pelannut huispausta isänsä valmennuksessa siitä asti kun oppi kävelemään.”

Tytön sanat eivät ainakaan parantaneet Jamesin huonoa tuulta. Hän vilkaisi Hugoa, joka oli juuri lähdössä kävelemään pois kentältä ja mietti hetken oliko huispausmestaruus todella niin tärkeä hänelle. Noin sekunnin päästä hän päätyi tulokseen että oli ja huokaisi syvään.

”O’Donnell!” hän huikkasi ja Hugo kääntyi yllättyneenä katsomaan häntä. James harppoi muutaman askeleen poikaa kohti yrittäen näyttää mahdollisimman kapteenimaiselta.

”Sinä olet joukkueessa”, hän sanoi hampaita kiristellen. ”Ensimmäiset harjoitukset on huomenna seitsemältä.”

Sen sanottuaan James kääntyi ympäri ja lähti kävelemään poispäin. Hugo seisoi hetken jähmettyneenä paikoillaan ennen kuin tajusi mitä oli juuri tapahtunut.

”James!” hän sanoi kiireesti ja James kääntyi katsomaan poikaa. ”Minä vain sitä, että… kiitos.”

James murahti jotain epäselvää ennen kuin käveli pois katsomatta enää taakseen.

Katsomossa Lily seurasi uteliaana poikien välistä, lyhyttä sananvaihtoa ja päätti että oli hyvä aika pitää pieni juttutuokio Heatherin kanssa. Hän ilmoitti Peterin kanssa juttelevalle Katelle lähtevänsä ja kiirehti sitten nopeasti Heatherin perään, joka oli jo laskeutumassa alas katsomosta.

”Hei Heather!” hän tervehti iloisesti saadessaan tytön kiinni. Heather hätkähti selvästi ajatuksistaan ja kohotti katseensa maasta Lilyn kasvoihin.

”Ai, hei Lily”, hän tervehti varautuneesti.

”Olitko lähdössä takaisin linnaan?” Lily kysyi samalla, hilpeällä äänensävyllä.

”Minä oikeastaan – ” Heather aloitti etsien katseellaan Jamesin punaista huispauskaapua kentältä poispäin valuvien oppilaiden joukosta.

”Hienoa, minä kävelen sinun kanssasi”, Lily keskeytti ja hymyili iloisesti. Heather vilkaisi vielä kerran ympärilleen toivoen Jamesin ilmestyvän jostain mutta lopulta kohautti olkiaan ja tytöt lähtivät kävelemään linnaa kohti kiusallisessa hiljaisuudessa. Lily oli kyllä kesälomalla vieraillut useammankin kerran Hugon luona mutta yleensä Heather ei ollut kotona ja silloin kun oli, he eivät viettäneet aikaa yhdessä.

”Hugo pääsi sitten takaisin joukkueeseen”, Heather yritti viritellä keskustelua hetken hiljaisuuden jälkeen. Hänellä oli aavistus miksi Lily yhtäkkiä hakeutui hänen seuraansa mutta hänellä ei ollut mitään mielenkiintoa jutella Jamesista tytön kanssa.

”Mm…” Lily mutisi hajamielisesti ennen kuin pääsi itse asiaan. ”Joten, sinä ja James?”

Heather huokaisi äänettömästi.

”Niin?” hän kysyi välttelevästi.

”Minä vain halusin sanoa sinulle että olen tuntenut Jamesin aika kauan ja minusta tuntuu että hän yrittää sinun kauttasi saada minut ja Hugon eroamaan. Tiedätkö, en haluaisi että sydämesi särkyy taas.”

Heather pysähtyi tyrmistyneenä ja kääntyi katsomaan Lilyä, joka tuijotti vakavana takaisin.

”Sinä et tunne Jamesia”, hän sanoi.

”Minä olen ollut hänen kanssaan samassa tuvassa yli kuusi vuotta, totta kai minä – ”

”Ja sen kuusi vuotta sinä olet käskenyt hänen pysyä kaukana sinusta”, Heather keskeytti kylmästi. ”Monestiko olet jutellut hänen kanssaan? Luulisi että olet iloinen kun hän on vihdoin lopettanut sinun häiriköintisi ja saat olla rauhassa Hugon kanssa.”

”Olenhan minä”, Lily sanoi hämmästyneenä. ”Minusta on vain epäreilua että hän veti sinut mukaan tähän asiaan.”

”James ei ole vetänyt minua mukaan mihinkään”, Heather sanoi. ”Me vietämme aikaa yhdessä koska viihdymme yhdessä, piste. Ole kiltti ja jätä James rauhaan, sinulla ei ole aavistustakaan miten paljon hän on kärsinyt sinun takiasi.”

Lily avasi suunsa sanoakseen jotain mutta Heather pudisti päätään ja jatkoi kiireesti matkaansa jättäen toisen tytön seisomaan itsekseen keskelle polkua ja tuijottamaan hämmästyneenä hänen peräänsä.

-

Lily makasi sängyllään lukemassa kirjaa kun Kate vihdoin saapui makuusaleihin. Hän oli vielä huispauskarsintojen jälkeen käynyt kävelyllä Peterin kanssa ja sen jälkeen päätynyt istuskelemaan hetkeksi kelmien kanssa oleskeluhuoneeseen. Siinä vaiheessa kun keskustelu oli kääntynyt yleisistä aiheista pilojen suunnitteluun, Kate oli päättänyt että oli hänen aikansa poistua. Hän ei halunnut olla millään tavalla tekemisissä poikanelikon pilojen kanssa.

Kate oli hetken häärinyt ympäriinsä keräillen likaisia vaatteitaan lattialta kun tajusi, että Lily ei ollut kääntänyt kertaakaan kirjansa sivua sinä aikana kun hän oli ollut makuusalissa. Itseasiassa kun tarkemmin katsoi, tyttö näytti tuijottavan samaa kohtaa sivusta epäilyttävän pitkiä aikoja.

”Minne sinä lähdit karsinnoista?” Kate kysyi vihdoin ja sai Lilyn nostamaan katseensa kirjastaan.

”Minä juttelin Heatherin kanssa”, hän vastasi hajamielisesti.

”Et kai”, Kate voihkaisi. Kuulosti pahalta.

”Hänkin väitti että hänen ja Jamesin ystävyydellä ei ole mitään tekemistä minun ja Hugon kanssa.”

”Eikö olisi jo aika uskoa heitä?” Kate ehdotti istuessaan sänkynsä reunalle. Lily kurtisti kulmiaan.

”Ja hän käski minun jättää James rauhaan. Miten hän kehtaa?”

”Miksi se vaivaa sinua niin paljon?” Kate kysyi varovasti. ”Tätähän sinä olet aina halunnut, että hän löytää jonkun toisen ja jättää sinut rauhaan.”

”En tiedä!” Lily voihkaisi ja peitti kasvot käsillään. ”Miksi sen toisen pitää olla juuri Heather?”

”Oletko sinä koskaan harkinnut että voisit olla mustasukkainen?”

”Mustasukkainen? Ai Jamesista?” Lily naurahti, hieman teennäisesti tosin.

”Niin”, Kate vastasi vakavasti. Lily pudisti päätään.

”En todellakaan ole”, hän vakuutti. ”Ainoa mikä tässä häiritsee on se, että hän päätti alkaa viettää aikaa minun poikaystäväni siskon kanssa.”

Kate kohautti olkiaan ja he jättivät aiheen siihen, mutta asettuessaan myöhemmin nukkumaan, Lily kävi heidän keskusteluaan läpi päänsä sisällä. Minä en todellakaan ole mustasukkainen, hän ajatteli. Mutta ehkä parempi lopettaa koko James/Heather -kuviosta puhuminen koska jonkun mielestä minä saatan kuulostaa siltä.

Itsekin pohdiskelustaan vakuuttuneena hän nukahti nähden unta missä jahtasi Heatheria taikasauva ojossa. Ja aamulla herätessään hän oli jo unohtanut että oli nähnyt unia lainkaan.

-----------------------------

Kukapa ei tykkäisi kommenteista?  ::)
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 7.luku 24.2.2016!
« Vastaus #17 : 29.02.2016 18:59:29 »
Huih, ehin pelästyä että olisit julkaissut tosi monta lukua viime viikon aikana (olin reissussa koko viikon, eikä ollut konetta käytössä  ::)). Ei tietenkään sen takia etten jaksaisi lukea monta lukua kerralla (voisin lukea tätä vaikka kuinka ;) ) vaan että oisit luullut mun jättäneen tän kommentoimisen sikseen :D. Koska sellainen ei tulisi mieleenikään, ei varmasti! :D

Mutta kröhöm, asiaan :D Minusta tämä on herkullista seurattavaa: suhdekiemuroita ja tunnekoukeroita, mahtava juoni joka etenee minusta sopivan tasaista tahtia. Joka kerta tapahtuu jotain uutta, mutta ei kuitenkaan liikaa, sillä tavalla että se hämmentäisi tai sekottaisi kaikkea. :) Ja kaiken kruunaa tietenkin mainiot kirjoitustaitosi, joka on niin luontevaa ja mukavaa luettavaa, osaat kuvailla tosi hyvin ja virheitä on tuskin lainkaan. Minä tykkään, tosi paljon!

Tästä luvusta sen verran, että aiempien lukujen tavoin tämäkin onnistui hurmaamaan minut täydellisesti :) Jotenkin mulle tuli sellainen helpottunut olo, kun James kykeni nielemään ylpeytensä ja päästi Hugon takaisin joukkueesen, huolimatta karvaasta katkeruuden mausta suustaan. Koska ihan totta, Hugo vaikuttaa minusta ihan kelpo tyypiltä. Hän jopa ihan vilpittömästi kiitti Jamesia siitä, pääsystä takaisin joukkueeseen, eikä esimerkiksi heittäytynyt ylimieliseksi ja ruvennut ilkkumaan "Niin, sanoinhan että te ette pärjää ilman minua" tai mitään sellaista.

Voi ei, ei kiusallisuudelta voi välttyä kun Lily menee hetken mielijohteesta juttelemaan Heatherille... vaivaantunut hiljaisuus huokui tänne asti, ihan oikeasti :D Tavallaan yllättävää mutta silti odotettavaa, että Heather muuttui pikkuisen kylmäksi Lilyä kohtaan, koska Heather on esiintynyt sellaisena melko leppoisana ja ystävällisenä tyttönä, mutta onhan tuo Lilyn mulkoilu ja tunkeilu vähän ärsyttävää :D. Ehdin jo pelätä, että siinä voisi tapahtua vaikka mitä, mutta onneksi ei mitään tuon pahempaa sattunut. Myös Lilyn suhtautuminen koko James/Heather - kuvioon häiritsee häntä huomattavan paljon, ja kyllä minusta ilmassa on havaittavissa jonkinlaista mustasukkaisuutta.

Tämä on oikeasti tosi kiehtovaa luettavaa, ja odotan innolla mitä kaikkea keksit jatkoon. Jamesin ja Hugon välit ovat hiukan rauhoittuneet, mutta tämä luku lisäsi minusta jännitettä Lilyn ja Heatherin välille, ainakin pikkuisen. Kaiken tämän lisäksi odotan tietysti mielenkiinnolla, mitä muille kelmeille tulee jatkossa tapahtumaan, ja tietenkin sitä mihin suuntaan tämä tarina seuraavaksi kääntyy :)

Tykkään tästä, tykkään tosi tosi tosi paljon. En osaa kunnolla edes kuvailla, kuinka ilahduttavaa uuden luvun ilmestyminen on, ja kuinka mukavaa ja palkitsevaa tätä tarinaa on lukea. Itselle tulee kovin tyytyväinen olo tätä lukiessa, ja tämä saa minut heti paremmalle tuulelle. Julkaiset näitä lukuja mukavan ripeään tahtiin, mutta siitä huolimatta laatu ei kärsi, eli minkäänlaista kiirehtimisen makua minä en havaitse :) Juoni on kutkuttava ja pitää kiinni otteessaan, ja kerronta on taitavaa ja sujuvaa. :) En millään malttaisi odottaa seuraavaa lukua! :D

Kiitos taas uudesta ihanasta luvusta!! :)

-DH58

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 7.luku 24.2.2016!
« Vastaus #18 : 03.03.2016 19:56:43 »
Kiitos sinulle taas kommentista DragonHeart58! :) Pakko myöntää että hetken jo pelkäsin menettäneeni melkein ainoan (ja parhaan) kommentoijani mutta sieltähän sinä taas ilmestyit, jihuu! Tosi kiva että mielestäsi tämä tarina etenee hyvää tahtia, itse tykkään sellaisista tarinoista missä luvut eivät ole himopitkiä ja joissa tapahtuu sopivasti mutta ei liikaa, itsekin pyrin aina siihen. Ja kiitos miljoonasti taas kaikista ihanista kehuista, ihan yhtä lailla kommenttisi saa minut paremmalle tuulelle kuin tämä tarina sinut! :)

Jatketaanpas sitten :)

------------------------

8.luku

Huispauskarsintojen jälkeen asiat rauhoittuivat ja seuraavat viikot kuluivat ilman sen kummempaa draamaa. James ja Hugo treenasivat huispausta yhdessä monta kertaa viikossa eikä James edes yrittänyt tiputtaa Hugoa luudalta, ainakaan kovin vakavissaan. Lily ei enää maininnut sanallakaan epäilyksiään Jamesin ja Heatherin ystävyydestä, mutta ei voinut olla seuraamatta tarkkaavaisesti jos näki kaksikon jossain yhdessä. James huomasi löytävänsä itsensä säännöllisesti joka keskiviikko kirjastosta Heatherin kanssa ja viikonloppuisin he saattoivat käydä kävelyllä tai lentelemässä, mutta mitään mainittavaa muutosta heidän suhteessaan ei ollut tapahtunut. James huomasi että Heatherin seura sai hänet hyvin tehokkaasti unohtamaan Lilyn, mutta sen enempää hän ei tunteistaan tyttöä kohtaan osannut sanoa.

Lilyn ja Jamesin välit olivat hiljalleen parantuneet, mutta he eivät silti olleet mitään ylimpiä ystäviä. He eivät pitäneet enää mykkäkoulua mutta eivät myöskään huutaneet toisilleen. Toistensa seurassa he käyttäytyivät yltiöpäisen kohteliaasti ja vapaa-ajalla välttelivät toisiaan, ellei johtajaoppilas-jutut, lähinnä partioinnit, pakottaneet heitä viettämään aikaa yhdessä. 

Rohkelikon ensimmäinen huispauspeli Puuskupuhia vastaan oli lokakuun viimeisenä viikonloppuna. James oli erittäin tyytyväinen joukkueeseensa ja peliaamuna heräsi aikaisin levänneenä ja ilman minkäänlaista jännitystä. Hän makasi hetken paikallaan ja antoi tulevasta pelistä johtuvan innostuksen hitaasti täyttää itsensä ennen kuin pomppasi ylös. Yhdellä taikasauvan heilautuksella hän veti verhot syrjään makuusalin ikkunoiden edestä ja syksyinen auringonpaiste täytti hämärän huoneen.

”Hyvää huomenta!” hän kailotti kovaan ääneen. ”Kuinka kaunis päivä voittaa Puuskupuh huispauksessa.”

Siriuksen sängystä lensi ilman halki tyyny, jonka James väisti kevyesti.

”Häivy tai minä kiroan sinut”, Sirius mutisi ja veti peiton päänsä yli. ”Ihan liian aikaista.”

James ei antanut ystävänsä pilata hyvää tuultaan vaan vihellellen paineli kylpyhuoneeseen ja lauloi kovaäänisesti seisoessaan lämpimän suihkun alla. Palatessaan makuusalin puolelle räjähtäneen näköinen Sirius oli noussut istumaan sänkynsä laidalle ja mulkaisi Jamesia pahasti.

”Todella kaunista, Sarvihaara, tyrmissä on varmaan vielä joku joka ei kuullut sinun tulkintaasi ’Noidalta suukon mä sain’ -hitistä.”

”Minä voin laulaa lisää jos haluat”, James sanoi virnuillen ja heittäytyi istumaan Siriuksen viereen. ”Kuulitko jo sen, uutisen iloisen, noidalta suukon mä sain– ”

Sirius tönäisi Jamesin alas sängyltään.

”Kuutamo tee jotain”, hän parkaisi. ”Sarvihaara kastelee sänkyni!”

Remus vilkaisi kaksikkoa huvittuneesti peilin kautta samalla kun yritti asetella hieman mallista kasvaneita hiuksiaan kuosiin.

”Sinä olet jo iso poika ja osaat itse suojautua isolta ja pahalta Sarvihaaralta.”

James ei jäänyt kuuntelemaan ystäviensä keskustelua vaan varttia myöhemmin hän istahti Rohkelikon tupapöydän ääreen kerääntyneen joukkueensa seuraan syömään aamiaista. Kokeneemmat pelaajat, kuten Tamara, Hugo ja Eric, söivät hyvällä ruokahalulla rupatellen samalla tulevasta pelistä, mutta uusi etsijä vaan tuijotti paahtoleipäänsä kuin se voisi purra ja uusi lyöjä kyseli hermostuneesti lyöjäpariltaan viime hetken vinkkejä. James toivotti kaikille aurinkoisesti hyvät huomenet ja mätti lautasensa täyteen munakokkelia ja pekonia. Hänen edessään istuva etsijätyttö muuttui astetta kalpeammaksi vilkaistessaan hänen ateriaansa. Aamiaisen jälkeen joukkue lähti yhdessä kävelemään kohti huispauskenttää.

”Katso, miten onnettoman pieni etsijä Potterilla on!” eräs luihuinen kailotti kovalla äänellä kun he kävelivät ohi.

”Yksi osuma ryhmystä ja hän on hevoskotkan ruokaa!” hänen ystävänsä jatkoi samaa rataa. Etsijätyttö, Marie, astui pelästyneen näköisenä lähemmäs Jamesia ja poika pyöräytti silmiään. Toinen huutelijoista oli ollut Luihuisen joukkueessa kun James oli neljännellä, ja saanut pelissä Rohkelikkoa vastaan ryhmystä ja joutunut sairaalasiipeen. Poika oli lopettanut lentämisen siihen paikkaan.

”Sinähän tiedät mistä puhut!” James huikkasi pojille takaisin ja toinen heistä näytti hänelle keskisormea. ”Älä huoli, Marie, jos joku tekee sinusta hevoskotkan ruokaa hän saa vastata siitä suoraan minulle.”

Tämä ei näyttänyt helpottavan tytön oloa, joka alkoi muistuttaa väritykseltään melkein päätöntä Nickiä.

”James!”

He olivat jo melkein pukuhuoneilla asti, kun Heatherin ääni sai Jamesin pysähtymään. Hän kääntyi tytön puoleen ja huomasi koko joukkueen tekevän samalla tavalla.

”Menkää te vaan, minä tulen pian perästä”, hän sanoi ja Tamaran johdolla muut katosivat pukuhuoneeseen. James kääntyi hymyillen tytön puoleen. ”Heather, mitä nyt?”

”Minä vain halusin toivottaa onnea”, tyttö sanoi.

”Kai sinä tiedät että me olemme niin hyviä että emme tarvitse onnea”, James vastasi virnuillen.

Heather hymyili ja James astui muutaman askeleen lähemmäs. Hän irrotti Rohkelikon väreillä koristetun kaulahuivin kaulastaan ja kietoi sen tytön ympärille.

”Nyt sinä näytät paljon paremmalta”, hän sanoi tyytyväisenä. Heather nyrpisti nenäänsä katsoessaan uutta asustettaan.

”Minä kyllä pidän enemmän sinisestä.”

James naurahti ja jäi hetkeksi kuuntelemaan koko ajan voimistuvaa melua, joka kantautui katsomosta. Pelin alkuun ei ollut enää kauaa.

”Sinun pitää mennä”, Heather sanoi huomatessaan pojan katseen. ”Onnea peliin!”

Ja yhtäkkiä tyttö oli Jamesin edessä ja hänen pehmeät huulensa hipaisivat pojan poskea. Välittömästi sen jälkeen hän punastui kevyesti ja lähti kiireesti kävelemään poispäin.

”Kiitos”, James onnistui sanomaan tytön loittonevalle selälle. Hän räpytteli vieläkin yllättyneenä silmiään astuessaan pukuhuoneeseen ja koko joukkue hiljeni kapteenin ilmestyessä paikalle.

”Tiedättekö, minulla ei taida olla mitään sen kummempaa sanottavaa, minä tiedän kyllä että te osaatte”, James sanoi, vielä äskeistäkin paremmalla tuulella. ”Eiköhän mennä pitämään vähän hauskaa ja voittamaan Puuskupuh!”

Hänen itsevarmaa oloaan ei pilannut edes se, että Marie juuri sillä hetkellä kumartui eteenpäin ja oksensi roskakoriin.

Punakaapuinen joukkue asteli kentälle suosionosoitusten saattelemana ja pillin vihellyksestä he nousivat ilmaan.
Kaksikymmentä minuuttia myöhemmin Rohkelikko oli häviöllä 90-30 ja James alkoi vähitellen menettää malttinsa. Puuskupuhin uusi kapteeni oli laittanut koko joukkueen uusiksi ja tuvasta paljastui yhtäkkiä useampikin lupaava huispaustähti. Ja vaikka Rohkelikon jahtaajakolmikko pelasi yhtä hyvin kuin aina ennen, heillä ei tuntunut olevan mitään mahdollisuutta vastajoukkueen uutta pitäjää vastaan, joka oli kaapin kokoinen seitsemäsluokkalainen ja melkein peitti kaikki kolme vannetta jo leveillä hartioillaan. Tamara sai pidettyä hermonsa kurissa ensimmäiset kymmenen minuuttia erittäin hyvin, mutta sitä mukaan kun Puuskupuh onnistui tekemään enemmän maaleja ja vastajoukkueen pitäjä torjui yhä uudestaan ja uudestaan Rohkelikon maaliyritykset, hän alkoi menettää otteensa.

”Nyt olisi hyvä aika napata sieppi”, James sihahti Marielle lentäessään tytön ohi.

Marie näytti siltä että purskahtaisi itkuun minä hetkenä hyvänsä mutta tottelevaisesti nousi hieman ylemmäs ja tiiraili ympärilleen parhaansa mukaan. James sen sijaan lensi kiukkuisesti puuskupuhilaista jahtaajaa kohti ja kaappasi kovakouraisesti kaadon itselleen. Hän kuuli jahtaajan älähtävän mutta ei välittänyt tämän vastalauseista, vaan lähti kiitämään kentän toiseen päähän. James väisti häntä kohti lentävän toisen jahtaajan ja huomasi sivusilmällä miten ryhmy lähestyi häntä, jonka hän väisti yhtä ketterästi. Päästyään maalisaloille asti hän mulkaisi pitäjää mahdollisimman murhaavasti ja yritti harhautusta, jonka oli nähnyt huispauksen maailmanmestaruuskisoissa muutama vuosi sitten mutta jota ei ollut koskaan kokeillut. Hänen yllätyksekseen kaato sujahti helposti oikeanpuoleisen vanteen läpi ja Rohkelikon väreihin sonnustautunut yleisö pomppasi hurraten seisomaan. James lensi nopean ringin tuulettaen heiluttamalla nyrkkiään ilmassa mutta palasi nopeasti pelin syövereihin. Seuraavan kymmenen minuutin aikana hän teki kaksi maalia lisää ja tilanne alkoi näyttää paremmalta, 90-60, mutta Puuskupuh painoi täysillä päälle ja James toivoi että sieppi löytyisi mahdollisimman nopeasti.

James oli taas saanut kaadon itselleen ja lähtenyt kiihdyttämään Puuskupuhin maalisalkoja kohti kun yleisö kohahti ja poika kääntyi salamana ympäri katsomaan mitä oli tapahtunut. Hänen huomionsa kiinnittyi Marieen, joka oli painunut matalaksi luudanvarttaan vasten ja yritti ottaa kiinni Puuskupuhin etsijää, jolla oli hyvä muutaman metrin etumatka. Oli päivänselvää että he molemmat olivat nähneet siepin. Pelaajat ja koko yleisö tuntui pidättelevän hengitystään, kun pieni Marie kiihdytti ja kuroi välimatkaa umpeen, mutta Puuskupuhin etsijä oli jo ihan lähellä… James olisi melkein halunnut sulkea silmänsä mutta ei pystynyt liikkumaan. Ja yhtäkkiä, juuri kun Puuskupuhin etsijän nyrkki oli kiertymässä siepin ympärille, Marie tyrkkäsi tämän käden syrjään ja nappasi pienen kultaisen palloa itselleen.

Rohkelikon puoli yleisöstä räjähti. Marie laskeutui siepin kanssa ja tuijotti sitä kuin ei olisi uskonut mitä oli tapahtunut. Muu joukkue säntäsi eri puolilta kenttää hänen luokseen ja Hugo ja Eric nostivat tytön hartioilleen. James laskeutui myös luudaltaan joukkueen luo ja näki sivusilmällä, miten joku lähestyi häntä nopeasti. Hän ehti juuri kääntyä kun häntä kohti juossut Heather ehti hänen kohdalleen ja heittäytyi hänen syliinsä painaen huulensa intohimoisesti hänen huulilleen.

James oli haaveillut tästä kohtauksesta useita kertoja. Miten hän olisi juuri voittanut huispausottelun, laskeutuisi alas luudaltaan ja Lily heittäytyisi samalla tavalla hänen syliinsä punaiset hiukset tuulessa hulmuten. Avatessaan silmänsä James tunsi hetken outoa pettymystä nähdessään edessään smaragdinvihreiden silmien sijasta kirkkaansiniset, mutta tunki tunteen kiireesti syrjään. Ilmeisesti Heather näki hänen ilmeessään jotain kummallista koska vetäytyi kauemmas ja hänen kätensä lennähti suun peitoksi.

”Voi luoja”, tyttö henkäisi. ”Minä olen niin pahoillani, ei ollut tarkoitus, minä vaan – ”

James hiljensi Heatherin vetämällä hänet uuteen, tällä kertaa pidempään suudelmaan joka sai väkijoukon heidän ympärillään hurraamaan vielä vähän kovempaa.

----------------------------------

 ::)
Empty minds make the most noice.

trilla

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 8.luku 3.3.2016!
« Vastaus #19 : 03.03.2016 21:18:20 »
Mä en ehtiny vastata tohon aikasempaan lukuun, mutta kyllä mä tätä silti luen. Mitään järkevää sanottavaa mul ei oikeestaan oo, sillä oon aika huono kommenttien kirjoittaja. Halusin vaa ilmottaa et oon tääl viel ;) Kuten yleensäkin tää oli erittäin hieno luku. Asiat tapahtuvat sopivaan tahtiin ja kirjoitusvirheitä en löytänyt taaskaan. Mahtava tarina ylipäätänsäkin. Mut joo. Eipä mulla muuta. Näkyillään seuraavan luvun yhteydes ;D