Kirjoittaja Aihe: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 25.luku 7.12.2016!  (Luettu 35710 kertaa)

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 8.luku 3.3.2016!
« Vastaus #20 : 03.03.2016 22:08:01 »
JEEEEEEE, uusi luku!!!

Tämä luku oli sekä hyväntuulinen että jännittävä. Alku oli ihananpirteä, James oli selvästi hyvällä tuulella huolimatta kiukuttelevasta Siriuksesta joka olisi tahtonut nukkua pidempään :D Minua se huvitti kauheasti, Sirius viskelee tyynyjä ja James laulaa Noidalta mä suukon sain - biisiä suihkussa ;D (kekseliäs nimi muuten ;) ) Minusta on niin hauskaa, kun Kelmit vitsailevat ja kiusoittelevat toisiaan, se on niin piristävää ja energistä ja saa aina paremmalle tuulelle :D Kirjoitat sitä minusta luontevasti, ja ainakin onnistut saamaan minut nauramaan :D Ja tietysti fiksu Remus on vieressä, kampaamassa hiuksiaan siistimmäksi ja muistuttamassa Siriukselle elämän tosiasioista :D

Jännittävä osuus oli tietenkin tuo huispauspeli, koska sitä vain huomaamattomasti jännittää, miten siinä mahtaa sattua ja tapahtua. Mua kävi niin kovin sääliksi Marieta, tyttö oli selvästi tosi hermostunut ja stressaantunut koko pelistä :< Onneksi James oli kuitenkin vieressä kannustamassa ja valamassa rohkeutta, vaikka se ei kovinkaan vahvasti Marieen tehonnut. Ilahduin kovasti siitä, kuinka Marien ansiosta Rohkelikko voitti, ja ehkä hän saikin siitä itselleen lisää itsevarmuutta peleihin. Mutta tosiaan, "stressasin" koko pelin ajan, että miten se päättyy :D

Mutta sitten mitämitämitä?!?! :o :o Nythän alkoi sattumaan ja tapahtumaan Jamesin ja Heatherin välillä! Jo pelkästään silloin kun Heather suukotti Jamesin poskea tuijottelin täällä silmät pyöreinä mitä oikein tapahtuu, ölisin täällä jotain epämääräistä jännittävän juonenkäänteen vuoksi :D Mutta sitten toi loppu! :o Ja vieläpä koko koulun nähden :D Huuuh, oon ihan täpinöissäni!!! :D Nyt kuitenkin heräsi se kysymys, mitä mieltä Lily on siitä, ja millaiseen draamaan kaikki tämä mahtaa johtaa...

Pikkuisen kävi sääliksi Heatheria, kun James huomasi pettyvänsä hiukan nähdessään hänen eikä Lilyn silmiä :( Kuten olen jo aiemminkin sanonut, Heather vaikuttaa minusta tosi mukavalta tyypiltä, ja jotenkin nuo Jamesin ajatukset ovat vain... no, kurjia häntä kohtaan. Vaikka James ei omista ajatuksistaan sen koommin piitannut, viittasi se kuitenkin siihen, että hänellä on vielä jotain tunteita Lilyä kohtaan. Tai ainakaan hän ei ole varma, ovatko ne sammuneetkaan.

Mutta! Vaikuttaa tosi lupaavalta, haluisin jo päästä kovasti lukemaan seuraavaa lukua :D Kuten olen maininnutkin, kirjoitat niin hirveän hyvin, että ihan oikeasti uppoudun tähän tarinaan mukaan. :D Aina kun bongaan et uusi luku on tullut niin mun on pakko päästä lukemaan se tässäjanytheti :D Tää on jotenkin niin aito ja luontevasti kirjoitettu, lukeminen on sujuvaa, mukavaa ja viihdyttävää :) Ja tästä tulee väkisinkin paremmalle tuulelle ;)

Pakko myöntää että hetken jo pelkäsin menettäneeni melkein ainoan (ja parhaan) kommentoijani mutta sieltähän sinä taas ilmestyit, jihuu!
Oii voi kiitos! :) Hih, en minä ole menossa mihinkään, älä huoli ;)

Kiitos taas uudesta luvusta! Jään oottelemaan taas suurella mielenkiinnolla milloin uusi luku ilmestyy :)

-DH58
 

Lily Evans

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 8.luku 3.3.2016!
« Vastaus #21 : 06.03.2016 18:58:51 »
Haluan vain ilmoittaa että uusi lukija on saapunut! Ihan älyttömän kiva ficci, hyvin kijroitettu. Virheitä en oukeastaan huomannut, sen verran tämä imaisi mukaansa. Lily/James on toinen mun ehottomista lemppariparituksista, ja varsinki kahessa ekassa luvussa tuntu Jamesin puolesta tosi pahalta :-[ Onneksi sillä menee nyt jo paremmin, toisaalta toivon että Lily ja James päätyvät vielä yhteen, mutta silti alkaa säälittää Heather.. No katsotaan mitä sinä olet keksinyt; jään innolla odottamaan.  :D

Lils

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 8.luku 3.3.2016!
« Vastaus #22 : 06.03.2016 20:27:15 »
trilla kiitos kommentistasi! Tosi kiva että olet vielä mukana ja kaikki kommentit ovat tervetulleita, olivat ne sitten pitkiä ja rakentavia tai ihan vain ilmoituksia että joku siellä lukee ja tykkääkin vielä :)
DragonHeart58, kiitos taas superpitkästä kommentista, ihan huippua että aina jaksat väsätä noin pitkiä tekstejä! Seuraavissa luvuissa tosiaan alkaa pikkuhiljaa tapahtua enemmänkin, tämä alku on ollut aikalailla lämmittelyä ;) Saa nähdä miten Lilylle, Jamesille, Hugolle ja Heatherille käy! Ja kiitos myös kehuista, ne aina lämmittävät mieltä :)
Lily Evans, uudelle lukijalle tervetuloa ja kiitoksia kommentista! Lily/James on myös yksi minun lemppareista, saa nähdä miten heille käy ;) Mutta kiitos kovasti ja toivottavasti kommentoit toistekin!

Viime luku jäi semmoiseen kohtaan josta oli helppo jatkaa kirjoittamista, joten väsäsin tämän tässä viikonlopun aikana. Enjoy! 

Ps. tälle on kertynyt jo yli 1000 lukukertaa, ihan huippua! Iso kiitos kaikille jotka olette tätä viitsineet lukea!  :-*

----------------------------------

9.luku

Lily ei juurikaan välittänyt huispauksesta. Hän oli tunnollisesti viimeisen kuuden vuoden ajan raahautunut jokaiseen Rohkelikon huispausotteluun punakultaiseen kaulahuiviin sonnustautuneena, mutta lähinnä siksi että kaikki muutkin tekivät niin, ei niinkään mielenkiinnosta. Kai hänen olisi pitänyt tänä vuonna olla innostuneempi kuin normaalisti, hänen poikaystävänsä sentään pelasi joukkueessa. Mutta jo muutaman minuutin jälkeen Lily huomasi, että vaikka hän kuinka yritti seurata Hugon pelaamista, hänen katseensa vaelsi yhä uudestaan ja uudestaan Jamesiin.

James selvästi rakasti pelaamista. Jokin pojan olemuksessa kertoi hänen nauttivan joka hetkestä, siitä huolimatta että he olivat häviöllä. Ja siinä vaiheessa kun James alkoi tykittää maaleja, Lily ei enää edes yrittänyt seurata Hugoa vaan antoi itsensä tuijottaa Jamesia, koska kaikki muutkin tekivät niin. James näytti niin… onnelliselta. Ja yhtäkkiä Lily katui koko heidän typerää riitaansa. Hän tiesi että James oli hyvä tyyppi, hän oli oppinut tuntemaan poikaa sen verran hyvin kuudennen vuoden lopussa. Lily oli silloin huomannut jopa nauttivansa pojan seurasta. Sillä hetkellä kun Marie nappasi siepin, Lily pomppasi seisomaan aikomuksenaan mennä onnittelemaan Jamesia, ja ehkä pyytää samalla anteeksi. Hän lähti valumaan katsomosta poistuvan ihmismassan mukana ja pujotteli taitavasti ihmisten välistä eteenpäin.

Lily pääsi kentälle ja lähti päättäväisesti kävelemään Jamesia kohti, joka oli juuri laskeutunut maahan, hiukset tuulen jäljiltä vielä enemmän pörrössä kuin normaalisti. Poika ei ollut vielä huomannut häntä, jos hän kääntäisi päätään vielä ihan vähän hän näkisi että Lily käveli häntä kohti… mutta sen sijaan poika kääntyikin yllättäen täysin vastakkaiseen suuntaan. Lily pysähtyi kun seinään kun näki miten Heather hyppäsi Jamesin syliin ja kaksikko suuteli siinä heidän kaikkien edessä.

Lily tunsi miten hänen vatsanpohjansa käpristyi pienenpieneksi möykyksi. Se johtuu siitä että hän viettää aikaa poikaystäväni siskon kanssa, tyttö selitti itselleen jälleen kerran ja käänsi katseensa kun James ja Heather suutelivat uudestaan, tällä kertaa pitempään. Hän oli niin uppoutunut ajatuksiinsa että huomasi häntä lähestyneen Hugon vasta siinä vaiheessa kun poika kaappasi hänet tiukkaan halaukseen ja pyöräytti häntä innoissaan muutaman kerran ympäri.

”Me voitimme!” poika hihkui ja Lily pakotti itsensä hymyilemään. Hugon olan yli hän näki miten James ja Heather lähtivät nauraen kävelemään pois kentältä.

”Huomasin kyllä”, Lily sanoi ja onnistui jopa naurahtamaan. Sitten Hugon kasvoille ilmestyi kysyvä ilme.

”Mitä sinä muuten täällä teet? Eikö meidän pitänyt nähdä linnassa?”

”Minä vain halusin olla ensimmäinen onnittelemassa sinua”, Lily lipsautti pienen valkoisen valheen ja nousi varpailleen että yletti painamaan huulensa pojan viileälle poskelle. Poika hymyili ja kietoi kätensä tytön lantiolle.

”Eiköhän mennä, James varmasti järjestää aikamoiset bileet oleskeluhuoneessa”, Hugo sanoi lopulta. Lähtiessään käsikädessä kävelemään linnaa kohti, Lily ei voinut olla miettimättä olikohan Heatherkin kutsuttu.

-

Lily ei oikeastaan ollut juhlatuulella mutta Hugon vuoksi suostui istumaan alas oleskeluhuoneeseen sen sijaan että olisi pysynyt makuusalissa koko illan. Oleskeluhuone oli täpötäynnä hyväntuulisia ihmisiä ja Sirius oli onnistunut salakuljettamaan paikalle laatikollisen tuliviskipulloja (ihan kun hän koskaan olisi epäonnistunut siinä tehtävässä).

Hugo nappasi itselleen lasillisen kurpitsamehulla lantrattua tuliviskiä kun taas Lily tyytyi kermakaljaan ja istahti sohvalle odottamaan, kun Hugo lähti juttelemaan joukkuetovereidensa kanssa. Hänellä oli tunne, että Hugo ei palaisi sinä iltana enää hänen seuraansa ja puolentoista tunnin istuskelun ja kahden kermakaljan jälkeen tyttö oli todistanut aavistuksensa oikeiksi. Huokaisten Lily laski tyhjän pullonsa edellisen viereen sohvapöydälle ja nousi seisomaan. Oleskeluhuone oli yhä täynnä, ei tosin yhtä täyteen pakattu kuin juhlien alussa, ja kello näytti vasta yhdeksää illalla. Tyttö vilkaisi huoneen toiselle puolelle, missä Hugo oli syventynyt keskusteluun Ericin kanssa ja selittäessään juuri voitetusta huispauspelistä hän heilutti lasiaan niin rajusti, että yli puolet juomasta läikkyivät hänen päälleen. Poika tosin ei näyttänyt edes huomaavan sitä. Koska Katekin oli kadonnut jo aikoja sitten johonkin, Lily päätti lähteä pienelle kävelylle. Ehkä hänen palatessaan juhlat olisivat vähän laantuneet ja hän pääsisi nukkumaan.

Lily poistui kenenkään huomaamatta tyhjälle käytävälle ja värähti ilman viileyttä tunkkaisen oleskeluhuoneen jälkeen. Heatheria ei ollut näkynyt Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa, mutta hän ei ollut nähnyt Jamesiakaan pitkään aikaan. Ehkä he olivat jossain yhdessä, todennäköisesti tähtitornissa tai kolmannen kerroksen luutakomerossa, joka oli kuulemma tilavampi kun muut. Sitä ajatellessaan Lily tunsi vatsanpohjaansa ilmestyneen möykyn muuttuvan vähän raskaammaksi. Hän oli kävellyt jo hyvän matkaa ajatuksiinsa vaipuneena kun yskäisy muutaman metrin päästä sai hänet palaamaan takaisin maanpinnalle. Tyttö kääntyi äänen suuntaan ja huomasi hetken päästä Jamesin, joka istui hämärässä syvennyksessä ikkunalaudalla. Lily astui muutaman askeleen poikaa kohti ja pysähtyi tämän eteen.

”Eikö kapteenin pitäisi olla omissa voitonjuhlissaan?” hän kysyi. James näytti vasta siinä vaiheessa huomaavan saaneensa seuraa ja hätkähti kevyesti. Hänellä oli kädessään taskumatti mutta hän ei vaikuttanut humaltuneelta. Lilyn nähdessään hän hymyili epävarmasti.

”Minä tarvitsin vain vähän aikaa ajatella”, poika sanoi lopulta.

”Miksi? Tehän voititte.”

James näytti yllättyneeltä että Lily jatkoi keskustelua eikä poistunut paikalta, niin kuin hänellä oli tapana. Mutta poika myös toipui yllätyksestä nopeasti.

”Ei silti meidän parhaita pelejämme”, hän sanoi irvistäen.

”Minusta sinä pelasit hyvin”, Lily sanoi ja hymyili pienesti. James vastasi hänen hymyynsä.

”Kiitos.”

He olivat hetken hiljaa ja Lily vilkaisi pojan ohi ikkunasta ulos. Ulkona oli jo niin pimeää että hän ei erottanut linnan tiluksia, eikä ulos ilmestynyt tiheä sumu ainakaan auttanut asiaa.

”Minä olen pahoillani”, Lily sanoi vihdoin, katsomatta poikaa. ”Tästä koko sotkusta.”

”Niin minäkin”, James sanoi hiljaa. ”Oikeasti. Minä ymmärrän nyt että minulla ei ollut mitään oikeutta käyttäytyä niin kuin käyttäydyin. Hugo oli oikeassa, sinä et missään vaiheessa ole ollut minun tyttöni.”

Lily ei osannut vastata pojalle mitään, mutta kääntyi katsomaan tämän vakaviin, ruskeisiin silmiin.

”Minä lupaan jättää teidät nyt lopullisesti rauhaan. Ja sinut myös”, James mutisi.

”Ai Heatherin takia?” Lilyn ääni oli vain hiljainen kuiskaus, mutta Jamesilla ei ollut ongelmia kuulla häntä.

”Muun muassa”, poika vastasi. Lily astui vielä askeleen eteenpäin ja ponnisti ikkunalaudalle istumaan pojan viereen.
Hän nappasi taskumatin Jamesin kädestä ja otti ison kulauksen. Hän ei ollut tottunut tuliviskin makuun eikä polttavaan tunteeseen ruokatorvessaan, joten irvisti ja ojensi taskumatin kiireesti takaisin virnuilevalle pojalle.

”Onko hän sitten se oikea?” Lily kysyi kenkiään tuijottaen. Hän tunsi Jamesin katseen itsessään kun poika vastasi.

”Ei, ei hän ole.”

James ei selitellyt asiaa sen enempää mutta ottaessaan uuden kulauksen pojan tarjoamasta taskumatista, Lily tunsi vatsanpohjan möykyn muuttuvan edes hieman kevyemmäksi.

-

Siriuksella oli ilmiömäinen viinapää ja Remus oli saanut olla todistamatta sitä ihmettä hyvin monta kertaa heidän ystävyytensä aikana. Siinä vaiheessa kun Peter oli oksentamassa ja Jameskin jo luovutti, Siriuksen menoa ei hidastanut mikään. Remus harvoin joi neljää lasillista tuliviskiä enempää, ja hänen tehtävänsä oli aina hoitaa Peter ja James turvallisesti nukkumaan, kun Sirius jatkoi juhlintaa. Tällä kertaa Peter ja James olivat hävinneet kuvioista jo tuntikausia sitten ja oleskeluhuone alkoi muutenkin olla tyhjillään, mutta Sirius ei suostunut lähtemään nukkumaan.

”Älä ole tylsä Kuutamo, meillä on juhlat!” Sirius hihkui ja heilutti puoliksi juotua tuliviskipulloa päänsä yläpuolella. Remus pyöräytti silmiään.

”Sinulla on juhlat, kaikki muut ovat jo nukkumassa.”

”Sarvihaara juhlii kanssani, vai mitä Sarvihaara?”

Sirius katseli ympärilleen etsien selvästi Jamesia, joka oli kadonnut oleskeluhuoneesta jo ennen kahdeksaa.

”Selvä, te saatte juhlia sitten mielikuvitusystäväsi kanssa ihan kahdestaan koska minä menen nyt nukkumaan.”

”Kuutamooooooo”, Sirius mankui. ”Juhli minun kanssani!”

”Minä olen juhlinut sinun kanssasi koko illan”, Remus sanoi väsyneesti. ”Ja olen väsynyt.”

”Täällä ei ole ketään muita.”

”Erittäin terävä huomio. Kello on kaksi aamuyöllä.”

”Onko?” Sirius näytti hämmästyneeltä ja laski pullonsa pöydälle. ”Meidän pitäisi olla jo nukkumassa.”

”Sitähän minä olen tässä yrittänyt sinulle sanoa”, Remus huomautti huvittuneesti ja pyöritti päätään. Hän olisi mielellään vain tainnuttanut ystävänsä ja raahannut tämän väkisin nukkumaan. Hän oli jo kääntymässä ja lähtemässä makuusaleihin, kun Sirius pysäytti hänet.

”Mitä mieltä sinä olet minusta?” poika kysyi yllättäen.

”Tällä hetkellä sinä olet mielestäni harvinaisen rasittava”, Remus vastasi hymyillen. Mutta Sirius ei hymyillyt.

”Mitä mieltä sinä olet oikeasti minusta?”

”Öö…”

Remus ei ollut ihan varma mitä Sirius oli vailla, poika vaan tuijotti häntä intensiivisesti harmailla silmillään.

”Sinä olet minulle hyvä ystävä. Tärkeä ystävä. Tietenkin”, hän päätyi sanomaan.

Sirius tuhahti ja pyöräytti silmiään. Remus kohautti olkiaan ja astui muutaman askelen makuusaleihin vievää portaikkoa kohti, kunnes tunsi Siriuksen sormien kiertyvän lujasti hänen ranteensa ympärille ja poika nykäisi hänet takaisin luokseen. Ja ennen kuin Remus ehti sanoa sanaakaan, Siriuksen kasvot olivat vain muutaman sentin päässä hänen kasvoistaan ja pojan huulet painuivat hänen huulilleen.

Se ei ollut samanlainen kevyt suukko mitä James ja Sirius joskus vitsillä vaihtoivat, kun joku kysyi oliko heidän suhteessaan kyse enemmän kuin ystävyydestä. Se oli oikea suudelma, jossa Siriuksen huulet liikkuivat pehmeästi hänen huuliaan vasten ja pojan kieli kosketti hänen alahuultaan kysyvästi. Ja yhtäkkiä Remus ei osannut tehdä muuta kuin vastata suudelmaan. Siriuksen kädet eksyivät hänen hiuksiinsa ja Remus huomasi kietovansa kätensä pojan lantiolle, kun suudelma syveni. Ja yhä nopeasti kuin se oli alkanutkin, se myös loppui ja kaksi hengästynyttä poikaa jäi tuijottamaan toisiaan yllättyneenä.

”Meidän pitäisi mennä nukkumaan”, Sirius sanoi oudon matalalla äänellä. Remus räpytti muutaman kerran silmiään ennen kuin nyökkäsi.

”Niin. Niin meidän pitäisi.”

Siriuskin nyökkäsi, astui askeleen kauemmas ja lähti kävelemään makuusaleja kohti. Remus seisoi hetken jähmettyneenä paikallaan ennen kuin lähti pojan perään. He molemmat painuivat hiljaisuuden vallitessa omiin sänkyihinsä mutta vielä siinäkin vaiheessa kun Siriuksen sängystä alkoi kantautua kevyt kuorsaus, Remus makasi valveilla miettimässä mitä ihmettä äsken oli oikein tapahtunut.

----------------------------

Semmoista tällä kertaa! Jos luit heitä toki kommentilla! :)
« Viimeksi muokattu: 13.03.2016 16:07:16 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

trilla

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 9.luku 6.3.2016!
« Vastaus #23 : 06.03.2016 22:09:01 »
Ah ihanaa! Mä vaan niin tykkään täst. Ja Sirius-Remus paritus on kyl ehdottomasti yks mun lemppareista. On kiva huomata et Lilyn ja Jamesin suhde toisiinsa alkaa olla paranemaan päin. Ja sit toi Lilyn mustasukkasuus Jamesista. (vaikka se ei sitä ittelleen myönnäkkään ;)) Mä osaan vaan niin samastuu siihen. Pirun mustasukkasuus. Mut joo. Tarina vaan paranee kokoajan, enkä mä malta oottaa seuraavaa osaa. Kirjoitusvirheitä en löytäny. (mä sanon noin varmaan jokases kommentis, mut se vaan pitää paikkansa ;D) Ainut asia joka mua harmittaa on se, ettei tääl oo jo seuraavaa lukua. No se tulee sit kun tulee. Siihen saakka, bye! :-*

Lily Evans

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 9.luku 6.3.2016!
« Vastaus #24 : 07.03.2016 00:25:49 »
Vau, jaksatpa kirjoittaa ahkerasti  :o Kaikki pisteet vaan sulle! Lilyn mustasukkaisuus on jollain tapaa suloista, ja osaan ehkä jollain tapaa samaistua siihen, vaikkei mulla kyllä samanlainen tilanne ole. Joka tapauksessa tahdon ettäJames ja Lily päätyvät ainakin jossain vaiheessa yhteen, mutta silti yhyy, mitä Heatherille sitten käy?  ??? Tykkään Heatherin hahmosta, tosin aluksi jäi vähän häiritsemään se, että tyttö pääsi niin nopeasti yli pettämisestä. Ja tietysti se, että hän seisoo Lilyn ja Jamesin välissä... Paitsi omalla tavallaan hän saattaa saattaa kaksikon yhteen, ken tietää. ::)

Lainaus
”Sarvihaara juhlii kanssani, vai mitä Sarvihaara?” 

Sirius katseli ympärilleen etsien selvästi Jamesia, joka oli kadonnut oleskeluhuoneesta jo ennen kahdeksaa. 

”Selvä, te saatte juhlia sitten mielikuvitusystäväsi kanssa ihan kahdestaan koska minä menen nyt nukkumaan.”

”Kuutamooooooo”, Sirius mankui. ”Juhli minun kanssani!”

”Minä olen juhlinut sinun kanssasi koko illan”, Remus sanoi väsyneesti. ”Ja olen väsynyt.”

”Täällä ei ole ketään muita.”

”Erittäin terävä huomio. Kello on kaksi aamuyöllä.”

”Onko?” Sirius näytti hämmästyneeltä ja laski pullonsa pöydälle. ”Meidän pitäisi olla jo nukkumassa.”

 
Oijo Sirius, tää kohta sai hymähtelemään hiljaa (ihan vain siksi etten herättäisi koko taloa). Palataan asiaan kunhan saat jatkoa kirjoitettua  8)

Lils

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 9.luku 6.3.2016!
« Vastaus #25 : 07.03.2016 17:04:01 »
Tää on vaan jotain niin täydellistä <3

Arvaa vaan kuinka paljon tämä piristi päivääni! Jo se, että näin uuden luvun laskeutuneen, sai mielialani kohoamaan rutkasti ylöspäin :D Olet oikeasti jaksanut kirjoittaa tätä tosi tunnollisesti, lukuja ilmestyy mukavan nopeaan tahtiin mutta laatu ja huolellinen jälki on säilynyt koko ficin ajan :)

Luku numero 9 jatkoi tarinan laadukasta linjaa siinä missä edeltäjänsäkin :) Juoni eteni taas eteenpäin, mutta ei liian suurin tai hätiköivin harppauksin :) Lily yrittää turhaan kieltää itseltään olevansa mustasukkainen Jamesista, kyllä hän sitä aivan selvästi on :D Minusta alussa oli kivasti kuvailtu sitä, kuinka onnelliselta James näytti huispatessaan, toi mieleen elävästi Harryn :>

Kuten jo aiemminkin sanoin, olen iloinen Marien onnistumisesta, koska tyttö oli silmin nähden hyvin pelokas tulevasta pelistään, mutta sitten se menikin hyvin ja Rohkelikko voitti :) Hauskaa tässä luvussa oli myös noi juhlat, kuinka Sirius ei koskaan epäonnistu tuliviskin salakuljettamisessa (Sirius... ;D), kuinka Remus normaalisti huolehtii Jamesin ja Peterin nukkumaan Siriuksen juhliessa vielä myöhään yöhön, kuinka Hugo ei huomannut läikyttävänsä tuliviski-kurpitsamehudrinkkiään itsensä päälle, kuinka Siriukselta katosi tyystin ajantaju... tosi hauskaa ja viihdyttävää luettavaa :D James tosin poikkeaa muista juhlijoista, vetäytyi istumaan käytävään ja pohtimaan jotain - mutta kyllä hänellä oli taskumatti kaverina :P Lilyn ja Jamesin keskustelu oli sitten hiukan syvällisempi, sellaisiin tunteisiin vetoavampi ja muutenkin vakavampi. Mulle tuli taas kauhee sääli Heatheria, kun James vastasi Lilylle, ettei Heather ole hänelle se oikea. Tulee vain sellainen tunne, onko tämä kaikki oikein häntä kohtaan - hän kun vaikuttaa pitävän Jamesista.

Mutta sitten taas Sirius ja Remus :D Sirius on ihan huippu, sellainen riehakas ja villi :D Remus on taas loistava vastapaino: fiksu, tyyni ja huolehtivainen. Minua huvitti kovasti tuo pätkä, minkä Lily Evans jo lainailikin ;D Sirius on vaan niin höntti :D Mutta sitten tämä toverillinen läpänheitto ja vuoropuhelu muuttuikin ihan toiseksi!  :o Tosin suudelman jälkeen kummatkin taisivat herätä todellisuuteen ja tajusivat, mitä juuri äsken tapahtui. Luku loppui jättäen monia kysymyksiä ilman vastauksia ja hämmentyneitä tunteita, toisin sanoen vaikuttaa erittäin lupaavalta ja tästä on kyllä hyvä jatkaa!

Muutama mahdollisesti viilattavan (joo, en luota aina täysin kielioppiini :D) kohdan bongasin:

Se johtuu siitä että hän poikaystäväni siskon kanssa 
Hän ja poikaystäväni väliin kuulostaa paremmalta, jos siinä on vaikka sana seurustelee (tosin en ole varma sopiiko se tähän, mutta ajattelin että Lily ei välttämättä ihan tiedä millä mallilla heidän suhteensa on :P),  tai vaikka viettää aikaa :)

Oleskeluhuone oli yhäkin täynnä
En tiedä onko tuo virhe, mutta minusta se voisi olla myös ihan vain yhä :)

ja selittäessään heilutti lasiaan niin rajusti
Tota selittämistä voisi vielä täsmentää vaikka lisäämällä selittäessään jotain tai vaikka (ja tää on puhtaasti esimerkki :)) vielä hiukan tarkemmin: selittäessään jotain heidän huispauspelistään hän heilutti lasiaan... :)

Mutta kuten olen jo aiemmin sanonut, tuollaiset virheet eivät minua oikeastaan häiritse, ja olet kyllä selvitynyt ilman mitään sen suurempia kielivirheitä :) Ja hauska kuulla jos kommenttini ilahduttavat, en minä itse asiassa huomaa kuinka pitkiksi ne saattavat venähtää ;D Mutta kommentoidessa yritän aina parhaani, ihanaa jos ne piristävät sinua :)

Kiitos taas uudesta luvusta! Jään taas tänne oottamaan mielenkiinnolla uutta lukua :)

-DH58

 


 

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 9.luku 6.3.2016!
« Vastaus #26 : 13.03.2016 16:05:02 »
trilla kiitos kommentista! Sirius/Remus on myös itselleni yksi lemppareista, on ne vaan niin söpöjä :) Varmasti kaikki meistä osaa samaistua Lilyn mustasukkaisuuteen, on se vaan niin ihanankamalaa... Ja hyvä että kirjoitusvirheitä ei löytynyt! Eikä tarvitse enää edes seuraavan luvun puuttuminen harmittaa, koska se on täällä nyt. ;)
Lily Evans kiitos sinullekin kommentista! Tätä tarinaa on ollut niin kiva kirjoittaa että lukujakin ilmestyy sitten siihen tahtiin, mutta sehän on vain positiivinen asia, minua ainakin ärsyttää odotella pitkiä aikoja jatkoa lempificeilleni :D Katsotaan miten Heatherille käy... ja kyllä, Sirius vaan on niin ihana :)
DragonHeart58 kiitos taas kommentista! Tätä lukua oli helppo ja hauska kirjoittaa ja onneksi sen sitten huomaa lopputuloksestakin :D Voiei miten huolissaan kaikki ovat Heatherista, minulle tulee ihan huono omatunto koska noh, Lily/James<3... Ja ehdottamasi korjaukset ovat ihan aiheellisia, kiitos niistä, kävin muuttamassa kyseiset kohdat! Mutta minun aivoni lyövät nyt ihan tyhjää (kiitos kevätflunssa) joten tyydyn vaan kiittämään vielä suuresti kommentista!  :-*

Kevätflunssa tosiaan painaa vähän päälle mutta se ei estänyt kirjoittamasta uutta lukua tähän tarinaan ja se onkin jo kymmenes laatuaan, en ole varmaan koskaan kirjoittanut näin pitkää tarinaa (terkuin entinen oneshottien paras kaveri)! :D Eikä loppua näy, katsotaan miten pitkäksi tämä vielä venähtää... Mutta joka tapauksessa, luku numero kymmenen olkaa hyvät!

---------------------------

10.luku

Remus vakuutteli itselleen, että Sirius oli suudellut häntä koska oli ollut humalassa. Se oli varmasti vaikuttanut Siriuksen mielestä todella hauskalta jekulta siinä vaiheessa. Ja Remus oli vastannut suudelmaan, koska… koska hän oli päättänyt pelata mukana siinä hauskassa jekussa, juuri niin. Siinä ei ollut mitään sen enempää, se ei merkinnyt kummallekaan yhtään mitään. Kumpikaan ei ollut edes maininnut koko asiasta sen jälkeen. Ja Remusta ärsytti sillä hetkellä vain se, että Sirius oli päättänyt tulla uuden valloituksesta kanssa kuhertelemaan kirjastoon kun hän yritti keskittyä opiskeluun. Ei mikään muu.

Remus kohotti katseensa pergamentista Siriukseen, joka istui nojatuolissa muutaman metrin päässä hänestä. Pojan sylissä istui vaaleatukkainen tyttö, kaulahuivin värin perusteella puuskupuh, mutta Remus ei nähnyt tytön kasvoja koska ilmeisesti kaksikko oli liimaantunut huulistaan kiinni toisiinsa. Poika vilkaisi kelloa ja huokaisi huomatessaan että tätä oli jatkunut jo kaksikymmentä minuuttia. Hän oli kovasti yrittänyt kirjoittaa liemien esseetä mutta hänen keskittymiskykynsä oli koetuksella kaksikon intohimoisen suutelusession takia.

Remus rykäisi merkitsevästi, mutta mitään muutosta ei tapahtunut. Siriuksen kädet olivat eksyneet tytön hiuksiin ja Remus muisteli miten samaiset kädet olivat olleet hänen hiustensa seassa muutamaa iltaa aikaisemmin… ei sillä että sillä olisi ollut mitään merkitystä. Joten poika rykäisi uudestaan, tällä kertaa kovempaa. Ja uudestaan. Neljännellä yrityksellä Sirius vihdoin vetäytyi kauemmas tytöstä ja kurkkasi Remusta tytön takaa.

”Pastilli, Kuutamo?”

”Ei kiitos, Anturajalka.”

Sirius kohautti olkiaan ja palasi takaisin äskeisiin puuhiinsa. Remus sen sijaan läimäytti kirjansa äkäisesti kiinni ja kietoi pergamenttinsa rullalle välittämättä märästä musteesta. Sillä hetkellä meluisa oleskeluhuonekin oli parempi vaihtoehto kuin kirjasto. Poika heitti laukun olalleen ja vilkaisemattakaan enää Siriukseen päin marssi ulos kirjastosta. Hän ei ehtinyt kävellä käytävää kovin pitkälle kun kuuli juoksuaskeleita takaansa.

”Minne sinä menet?” Sirius kysyi.

”Oleskeluhuoneeseen”, Remus vastasi lyhyesti. Sirius kurtisti kulmiaan ja tarttui Remusta olkapäästä pakottaen tämän pysähtymään.

”Mikä sinua risoo?” hän kysyi. Remus katsoi nopeasti poikaa silmiin ja mietti mitä sanoisi. Hetken ajan hän harkitsi ottavansa suudelman puheeksi ja joku Siriuksen katseessa viestitti, että toinen poika odotti sitä myös. Mutta sitten Remus tajusi että ei oikeastaan halunnut kuulla mitä Siriuksella oli siitä sanottavana ja päätyi vaan pudistamaan päätään.

”Ei mikään.”

Sirius irrotti otteensa pojan olkapäästä ja näytti kummallisen… pettyneeltä? Mutta ehkä Remus vaan kuvitteli kaiken.

”Selvä sitten”, Sirius sanoi viileästi.

”Selvä sitten”, Remuskin sanoi.

Ja sen jälkeen pojat lähtivät kävelemään käytävää eri suuntiin sanomatta toisilleen enää mitään.

-

Samaisen kirjaston toisella puolella James istui tutussa pöydässä odottamassa Heatheria. Oli keskiviikko, heidän perinteinen kirjastopäivänsä, mutta jostain syystä James epäili että Heather ei ilmestyisi paikalle. Ainakin tyttö oli jo viisitoista minuuttia myöhässä. He eivät olleet jutelleet lauantain huispausottelun jälkeen, koska James oli tarvinnut vähän miettimisaikaa. Varsinkin sen jälkeen, kun he olivat Lilyn kanssa jutelleet lauantaina aamuyöhön asti ja tuhonneet yhdessä koko Jamesin taskumatin sisällön. James oli joutunut käytännössä kantamaan tytön takaisin oleskeluhuoneeseen, koska tällä ei selvästi ollut kovin paljoa kokemusta tuliviskistä. Mutta nähdessään aamulla Lilyn ja Hugon makoilemassa yhdessä sohvalla, molemmat hieman krapulaisen näköisenä, James oli tajunnut miten typerä hän oli. Hän ja Lily tulisivat aina olemaan vain ystäviä, piste. Ja Heather oli mukava tyttö, johon James kyllä tunsi vetoa. Hän olisi typerä jos jättäisi hyvän mahdollisuuden käyttämättä tytön takia, joka ei ollut millään tavalla kiinnostunut hänestä ja joka vielä kaiken lisäksi seurusteli.

Kaksikymmentä minuuttia oli kulunut ja James alkoi tuntea itsensä typeräksi. Hänellä ei ollut tapana istuskella kirjastossa, varsinkaan itsekseen. Jos Sirius vain näkisi hänet nyt… James oli juuri luovuttamassa ja lähtemässä kun Heather ilmestyi hyllyjen välistä hänen eteensä. Tyttö näytti melkein yhtä yllättyneeltä nähdessään Jamesin, kun James nähdessään tytön.

”James”, Heather sanoi. ”Mitä sinä täällä teet?”

”Nyt on keskiviikko”, James huomautti. ”Eikö meillä ole tapana tavata täällä aina keskiviikkoisin?”

”Minä en odottanut näkeväni sinua täällä”, Heather sanoi hiljaa, katse maahan painettuna. ”Minä pilasin kaiken.”

”Miten niin?” James kysyi ja käveli tytön eteen.

”Minä suutelin sinua”, Heather sanoi ja hänen poskensa punertuivat kevyesti kun hän nosti katseensa pojan silmiin. ”Ja minä tiedän että Lily – ”

”Seurustelee Hugon kanssa”, James keskeytti hänet sulavasti. ”Ja minä seurustelisin mielelläni sinun kanssasi, jos sinä vaan haluat.”

Heather tuijotti Jamesia silmät suurina ja availi suutaan aivan kuin olisi yrittänyt sanoa jotain, mutta ei vaan saanut mitään ulos. Lopulta tyttö tyytyi vain nyökkäämään ja ujo hymy levisi hänen huulilleen. James vastasi hymyyn ja kumartui varovasti suutelemaan tyttöä. Ja sillä hetkellä kun heidän huulensa kohtasivat, James päätti työntää Lilyn lopullisesti pois ajatuksistaan.

-

James palasi oleskeluhuoneeseen pari tuntia myöhemmin ja huomasi heti Siriuksen, joka istui sohvalla kädet puuskassa, takkatulta tuijottaen. Sen jälkeen hänen huomionsa kiinnittyi Remukseen, joka taas istui täysin vastakkaisella puolella oleskeluhuonetta, kirjan ylle kumartuneena ja kirjoitti esseetään hirveällä vauhdilla. Suunnilleen puolessa välissä näitä kahta istui Peter, Katen seurassa, mutta James huomasi miten pojan katse kävi välillä Siriuksessa ja välillä Remuksessa. James rypisti otsaansa ja käveli ensimmäisenä Siriuksen luo, joka sattui olemaan lähimpänä muotokuva-aukkoa.

”Mitä täällä tapahtuu?” James kysyi istuessaan ystävänsä viereen sohvalle.

”Miten niin?” Sirius vastasi kysymykseen kysymyksellä irrottamatta katsettaan takkatulesta.

”Sinä mökötät täällä, Kuutamo tuolla”, James huomautti ja huitoi Remuksen suuntaan. ”Mitä on tapahtunut?”

Sirius vilkaisi ystäväänsä nopeasti ennen kuin pudisti päätään.

”Ei mitään.”

”Okei…”

James ei uskonut pojan sanoja mutta tiesi, että Sirius kertoisi hänelle sitten kun tahtoisi. Sen sijaan hän käänsi puheenaiheen siihen mitä hänelle oli juuri tapahtunut.

”Me seurustelemme Heatherin kanssa”, hän sanoi.

”Mahtavaa”, Sirius vastasi, kuulostamatta erityisen innostuneelta. James ei ottanut sitä henkilökohtaisesti, hän tunsi Siriuksen ja huomasi kyllä että toista poikaa vaivasi joku. Istuttuaan hetken hiljaa pojan vieressä James nousi ja päätään pudistellen käveli huoneen toiselle puolelle Remuksen luokse.

”Haluatko sinä kertoa versiosi mikä teitä kahta oikein vaivaa?” hän kysyi Remukselta, joka vastahakoisesti nosti katseensa pergamentistaan.

”Miten niin?” poika kysyi epäluuloisesti. ”Sanoiko hän jotain?”

”Ei.”

Remus kohautti olkiaan ja jatkoi kirjoittamista. James huokaisi.

”Me seurustelemme Heatherin kanssa”, hän kertoi myös Remukselle. Toisin kuin Sirius, Remus jopa kohotti katseensa häneen ja hymyili.

”Onneksi olkoon.” Mutta myös Remuksesta huomasi, että hänellä oli muuta mietittävää, joten James tuhahti ja siirtyi viimeisenä Peterin luo, rojahtaen sohvalle hänen ja Katen väliin.

”Hei!” tyttö älähti mutta James kääntyi juttelemaan Peterille.

”Mikä heitä vaivaa?” hän kysyi. Peter kohautti olkiaan, myös lievästi närkästyneenä siitä että James oli tullut keskeyttämään heidän syvälliset keskustelunsa.

”En saanut heistä irti yhtään sen enempää kuin sinäkään”, Peter vastasi. ”Enkä ole varma haluanko edes tietää. Missäs sinä olit?”

”Kirjastossa Heatherin kanssa”, James vastasi ja kertoi vielä Peterille suuren uutisensa. ”Me seurustelemme nykyään.”

”Ai, mahtavaa, onneksi olkoon!” Peter sanoi vaikuttaen olevan aidosti iloinen hänen puolestaan. James virnisti laiskasti eikä huomannut ollenkaan miten hänen selkänsä takana Katen ilme venähti ja tytön huolestunut katse käväisi nopeasti hieman kauempana istuvassa Lilyssä.

--------------------------

Semmoista tällä kertaa! Kaikki kommentit ovat tervetulleita  ::)
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 10.luku 13.3.2016!
« Vastaus #27 : 13.03.2016 18:01:01 »
Mä oon koko viikon ollu täällä väijymässä seuraavaa lukua, ja olin tapani mukaisesti hyvin iloinen kun huomasin sen putkahtaneen tänne <3

Oioioi, Siriuksen ja Remuksen välit ovat näköjään melko epävarmat, suudelma on tosiaan aiheuttanut melkoista viileyttä ja jännitteitä poikien välille. Jotenkin tosi remusmaista yrittää järkeillä tilanne juuri niin kuin hän tekikin, koko juttu johtui vain siitä että Sirius oli juonut liikaa ja hän itse halusi olla vain tässä "jekussa" mukana :P Tosi jännä nähdä, miten heidän käy, koska selvästikin kumpikin haluaisi nostaa asian esille ja puhua sen selväksi, mutta sitten toisaalta ei keksi kuinka sen sanoisi toiselle. Tai sitten siinä vieressä häilyy jonkinlainen pelko siitä, että asiasta puhuminen voisi jollain tavalla rikkoa heidän ystävyytensä, kenties. Mutta ootan kyllä mielenkiinnolla, miten tästä edetään ;)

Awws, musta oli kauheen söps kun James ja Lily juttelivat toistensa kanssa myöhään yöhön jakaen Jamesin taskumatin sisällön. Toivottavasti Lily ei tunne häpeää siitä kun James joutui kantamaan hänet takaisin oleskeluhuoneeseen :D Ihanaa ettei heidän ystävyytensä (tai mikä tämä heidän suhteensa nyt ylipäätään onkaan :D) särkynyt, ja he kumpikin pyysivät toisiltaan anteeksi :3 Kuitenkaan he eivät varsinaisesti hengaile toistensa kanssa, mitä he ehkä tekivät edellisenä vuonna... Saa nähdä, miten tämä kuvio muuttuu ;)

Muttamuttamuttamutta, James ja Heather seurustelevat!  :o :o Minä kun luulin, että Heather ei ollutkaan "se oikea" Jamesille? Miksi ihmeessä James meni sitten ehdottamaan seurustelua, eihän siinä ole mitään järkeä! ??? Sekä James että Heather vaikuttavat kyllä pitävän toisistaan - oikein kovastikin, ja siinä mielessä seurustelu kuulostaa tietenkin hyvältä ajatukselta. Silti tuo Jamesin kommentti Lilylle jäi vaivaamaan. Tai no, kyllähän James päätti "työntää Lilyn pois ajatuksistaan", mutta minusta tuntuu ettei hän oikein onnistu sinä :D Nyt toivon vain, että hän haluaa ihan oikeasti seurustella Heatherin kanssa :) Saa nähdä miten tässä käy, haluaisin kovasti tietää miten Lily - ja toisaalta myös Hugo - suhtautuu tähän edistysaskeleeseen :D Luvun loppu nimittäin vaikutti tämän suhteen hyvinkin lupaavalta ;) Mutta tässä vaiheessa toivotan heille kummallekin onnea! :)

Ooo, tää luku oli just hyvä <3 Tässäkin sattui ja tapahtui, ja luku loi lupaavan pohjan tuleville luvuille ;) Kirjoitat niin kauhean hyvin, ja tätä on kyllä niin ihana lukea, mieliala kohoaa aina tosi paljon, vaikka olisi ollut tosi huono päivä <3 Ai niin, minusta on myös kivaa että Peterillä on juttua Katen kanssa :) Sitä, että Peter seurustelee jonkun kanssa, ei kauhean usein näe (tai minä en ole nähnyt  ::)), ja vaikka Peter ja Kate vaikuttavat persoonallisuuksiltaan erilaisilta, minusta he sopivat oikeastaan hyvin yhteen :)

Kiitos ihanasta luvusta ja ihanasta tarinasta! :) Minä jään taas seurailemaan uuden luvun ilmestymistä, hihii :) Ja toivottavasti se kevätflunssa alkaa helpottaa, paranemisia sinne :)

-DH58       
« Viimeksi muokattu: 16.03.2016 16:46:06 kirjoittanut DragonHeart58 »

Lily Evans

  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 10.luku 13.3.2016!
« Vastaus #28 : 15.03.2016 19:20:27 »
Yh painin täällä suurien alemmuuskompleksejen kanssa, kiitos vaan DragonHeart58  :'( :'( Nää mun kommentit on ihan tylsää liibalaabaa noihin verrattuna (älkää kysykö miten toisen kommentointitaidoista voi olla kateellinen, en tiiä itekkää  ;D) Ehkä jotkut viitsivät vaikka vähän panostaa kommentteihin? Mutta silti, halusin kommentoida edes jotain, koska tiedän, että jokainen (sekava ja laadutonkin) kommentti antaa kuitenkin vähän potkua jatkamiselle, enkä todellakaan halua että tämä sarja loppuu tähän.

Kymppilukukin oli yhä vain sitä samaa mahtavaa laatua, ainoa mitä jäin kaipaamaan, oli pituus. Näissä menee niin vähän aikaa lukaista läpi :-[. Mutta toisaalta, näin lukuja tulee useammin. Okei, nyt en enää itsekään tiedä mitä haluan. Ristiriitaista on myös ficin parisuhdekuviot, toisaalta haluan Lilyn ja Jamesin yhteen mutte kun Heather... :-* :-* Muttaa ehkä tyttö löytää jonkun toisen? ::)

Lainaus
”Mikä sinua risoo?” hän kysyi. Remus katsoi nopeasti poikaa silmiin ja mietti mitä sanoisi. Hetken ajan hän harkitsi ottavansa suudelman puheeksi ja joku Siriuksen katseessa viestitti, että toinen poika odotti sitä myös. Mutta sitten Remus tajusi että ei oikeastaan halunnut kuulla mitä Siriuksella oli siitä sanottavana ja päätyi vaan pudistamaan päätään. 

”Ei mikään.”

Sirius irrotti otteensa pojan olkapäästä ja näytti kummallisen… pettyneeltä? Mutta ehkä Remus vaan kuvitteli kaiken

Yhyy Remus mikset sanonut mitään  ??? Ei näin, yrittäkää jookoooooo?? En tavallisesti tykkää poika/poika parituksista, mutta Sirius ja Remus ovat silti söpöjä yhdessä, vaikka itse tykkään parittaa heidät joko jollekin tytölle tai ei ollenkaan  ;D Joka tapauksessa, Sirren ja Remuksen pitää puhua. Niiden on pakko koska snyft.

Pyydän syvästi anteeksi, olen hyvin väsynyt ja hukkasin punaisen langan pahemman kerran, hups. Jospa sit vielä joskus kommentoisin jotain järkevääkin, eikö ois hienoa?

Hyvin sekava,
Lils

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 10.luku 13.3.2016!
« Vastaus #29 : 21.03.2016 19:58:25 »
DragonHeart58, kiitos kommentista! On aina jotenkin kauhean vaikeaa keksiä jotain järkevää sanottavaa kommentteihisi, mutta yritän parhaani.. :D Remuksen ja Siriuksen välit ovat tosiaan epävarmat ja nähtäväksi jää miten heille käy, samoin kuin Lilylle ja Jamesille ;) James ja Heather tosiaan seurustelee, ehkä Heather ei ole se oikea Jamesille mutta kuinka moni meistä aina päätyy seurustelemaan juuri sen oikean kanssa? Ehkä seuraavissa luvuissa selviää miten Lily ja Hugo suhtautuvat :) Peteristä ja Katesta en tule varmaan kovin paljon kirjoittamaan koska vaikka Peter vielä tässä vaiheessa onkin kelmien ystävä, en vain voi sietää sitä tyyppiä koska tiedän mitä tulevaisuudessa tapahtuu :D mutta niin, kiitos kommentista ja kehuista!
Lily Evans, kiitos kommentista! Ymmärrän kyllä sinua täydellisesti, olenkin itsekin usein kateellinen muiden kommentointitaidoista koska tuntuu että en itse saa mitään järkevää sanottua! Mutta kommenttisi ei ole yhtään sekävä eikä laaduton ja kaikki kommentit ovat tosiaan tervetulleita ja ilahduttavat minua tosi paljon! Ja voiei, olen stressannut näiden lukujen pituutta todella paljon koska pääni sisällä on aina visio mitä luku tulee pitämään sisällään ja sitten kun olen saanut ne asiat kirjoitettua, en osaa enää jatkaa pidemmälle vaikka ehkä pitäisi. Ja kyllä, Sirius/Remus on Supernaturalin Dean/Castielin lisäksi ainoa poikaparitus mistä tykkään, pelkkää rakkautta <3 mutta niin, kiitos vielä kerran!

Huh, pakko sanoa että tämä kevät koulussa on aikamoista hullunmyllyä... mutta parhaani mukaan yritän pysyä aktiivisessa kirjoitustahdissa niin kuin tähänkin asti! Eiköhän mennä sitten lukuun numero 11 :)

------------------------------------

11.luku

Sinä aamuna Lily istui aamiaispöydässä erittäin huonotuulisena. Kate oli edellisenä iltana kertonut hänelle että James ja Heather olivat ruvenneet seurustelemaan, ja vaikka Lily oli esittänyt että asia ei häntä erityisemmin kiinnostanut, hän oli päätynyt makaamaan puolet yöstä hereillä ja miettimään elämäänsä. Herättyään neljän tunnin yöunien jälkeen hän oli painellut suoraan aamiaiselle jäämättä odottamaan Katea tai Hugoa. Nyt Lily oli väsynyt ja ärtynyt eikä hänen lukemansa Päivän profeetan otsikot taas muutamasta kadonneesta jästisyntyneestä kohottaneet hänen mielialaansa lainkaan.

Hänen mielialaansa ei kohottanut myöskään se, että James ja Sirius ilmestyivät aamiaiselle, keskusteluun uppoutuneena ja tulivat istumaan vain muutaman paikan päähän Lilystä. James hymyili tytölle ystävällisesti ja Lily teki kaikkensa vastatakseen hymyyn, vaikka oikeasti olisi vain halunnut kysyä mitä ihmettä poika oikein pelleili. Juuri lauantai-iltana hän oli sanonut että Heather ei ollut hänelle se oikea. Mutta toisaalta eihän James ollut myöskään sanonut että ei olisi kiinnostunut tytöstä. Olihan Lilykin Hugon kanssa vaikka ei tiennyt oliko poika hänelle se oikea. Olikohan?

”Huomenta.”

Hugon ääni herätti Lilyn ajatuksistaan ja hän kohotti katseensa lehdestä, jota oli jäänyt tuijottamaan. Pojan vaaleat hiukset olivat unen jäljiltä sekaisin ja lämmin tunne täytti Lilyn hetkeksi kun hän katseli poikaa. Miksi hän käytti niin paljon aikaa Jamesin ja Heatherin murehtimiseen, kun hänellä oli asiat niin hyvin? Jos hän käyttäisi yhtä paljon aikaa Hugon pohtimiseen, hän saattaisi hyvinkin päätyä tulokseen että poika tosiaan oli hänelle se oikea.

”Sinä et odottanut minua oleskeluhuoneessa”, Hugo sanoi lievästi pettyneen kuuloisena istuessaan tupapöytään tyttöä vastapäätä. Lily vilkaisi sivusilmällä Jamesia, joka lappoi puuroa suuhunsa ja yritti selvästi olla kuuntelematta heidän keskusteluaan.

”Minä todella tarvitsin kofeiinia. Nukuin huonosti”, Lily selitti ja kohotti kahvikupin huulilleen nauttien sen lämmöstä. Lokakuu oli jo kääntynyt marraskuuksi ja vanha linna alkoi kylmetä sään mukana. Hugo vilkaisi tytön lukeman lehden otsikoita ja kurtisti kulmiaan huolestuneesti.

”Kai sinä tiedät että sinun ei tarvitse täällä huolehtia noista asioista?” poika kysyi viitaten jästikatoamisiin. Lily ei viitsinyt korjata pojalle että oli oikeastaan valvonut Jamesin ja Heatherin takia joten tyytyi vain hymyilemään ilottomasti.

”Minä en tule olemaan täällä ikuisesti”, hän sanoi.

”Sitten minä olen suojelemassa sinua”, Hugo sanoi ja tarttui pöydän yli Lilyä kädestä. Tyttö kiirehti ottamaan uuden, isomman kulauksen kahvia välttyäkseen puhumasta tulevaisuudesta, joka ahdisti häntä suunnattomasti vaikka se häämöttikin vasta useamman kuukauden päästä. Hugo tuijotti häntä hetken intensiivisesti ennen kuin sanoi jotain, mitä Lily ei todellakaan ollut odottanut.

”Minä rakastan sinua.”

Lily vetäisi kahvia henkeen ja onnistui kaatamaan vajaan mukillisensa pöydälle, josta se valui hänen koulupukunsa päälle. Jamesin katse sinkoutui puurolautasesta Lilyyn ja molemmat pojat tuijottivat tyttöä odottaen hänen vastaustaan tähän suureen tunnustukseen.

”Sinä… okei. Minun pitää käydä vaihtamassa vaatteet ennen kuin tunnit alkavat”, Lily sanoi ja hänen äänensä kuulosti oudon kaukaiselta hänen omiinkin korviinsa. Hugo tuijotti häntä omituinen ilme kasvoillaan mutta ei estellyt, kun tyttö nousi seisomaan ja lähti kävelemään ulos Suuresta salista. Aulaan päästyään tyttö tajusi olevansa noita ja itseasiassa aika päteväkin sellainen eikä hänen todellakaan tarvinnut kävellä Rohkelikkotorniin asti vaihtamaan vaatteita.

Taikasauvan heilautuksella hänen koulupuvustaan katosi kaikki kahvitahrat ja Lily lähti hitaasti kävelemään tyrmiä kohti. Ehkä hän oli kuullut väärin tai kuvitellut kaiken. Eiväthän he olleet seurustelleet kuin muutaman kuukauden, miten Hugo muka tiesi että rakasti häntä! Perille päästyään tyttö jäi nojailemaan kylmään kiviseinään. Tunnin alkuun oli vielä kaksikymmentä minuuttia eikä hän odottanut saavansa seuraa vielä ainakaan kymmeneen minuuttiin mutta autiossa käytävässä kaikuvan askelet todistivat hänen ajatuksensa vääräksi.

”Mitä tuolla oikein tapahtui?” Kate kysyi asettuessaan nojailemaan seinään Lilyn viereen. ”Sinä lähdit aika vauhdilla. Ja Hugo näytti aika järkyttyneeltä.”

”Hän sanoi että rakastaa minua”, Lily voihkaisi ja valui seinää pitkin istumaan lattialle.

”Ai Hugo?” Kate kysyi yllättyneenä ja kyykistyi ystävänsä viereen. ”Mitä sinä vastasit?”

”’Okei, minun pitää käydä vaihtamassa vaatteet ennen kuin tunnit alkavat’.”

”Et kai?” Kate irvisti. ”Se selittää Hugon ilmeen. Ja Jamesin.”

Lily ei viitsinyt kysyä millainen ilme Jamesilla oli ollut joten he istuivat hetken hiljaa.

”No, rakastatko sinä häntä?” Kate kysyi lopulta.

”En tiedä!” Lily parkaisi ja hautasi kasvot käteensä. ”Minä olen 17-vuotias! En osaa edes päättää mitä söisin aamupalaksi, miten minä voin tietää rakastanko jotakuta!”

”Kai se pitäisi vaan tietää”, Kate sanoi mietittyään asiaa hetken. Lily vilkaisi ystäväänsä epäilevästi.

”Joten sinun mielestäsi minä en rakasta Hugoa?”

”En minä sitä sanonut. Mutta jos sinä rakastaisit häntä, sinä tietäisit sen kyllä.”

Lily jäi miettimään tytön sanoja, joissa saattoi olla jotain perää. Mutta kyllähän hän piti Hugosta todella paljon ja todennäköisesti vähän pidemmän seurustelun jälkeen voisi sanoa rakastavansa poikaa. Vai mitä?

-

Heather taas oli sinä aamuna erityisen hyvällä tuulella. Hän ei välittänyt siitä että makuusalin muut tytöt katselivat häntä epäilevästi kun hän hyräillen paineli suihkuun, eikä siitä että hänen entinen paras ystävänsä Jenny kumartui kuiskaamaan jotain Lisalle kun hän kuivasi hiuksiaan. Heather juuri hymyili itsekseen ajatellessaan Jamesia kun Jenny ilmestyi peilin ääreen hänen viereensä sukimaan mustia hiuksiaan.

”Mikäs sinua noin hymyilyttää?” Jenny kysyi yhtäkkiä. Heather ei ollut jutellut tytön kanssa sanaakaan sen jälkeen mitä kesällä oli tapahtunut ja yllättyi niin paljon, että harja tippui hänen kädestään ja laskeutui kolahtaen lattialle.

”Minusta tuntuu että se ei ole sinun asiasi”, hän tokaisi tyynesti. Jenny kohotti kulmiaan.

”Se liittyy jotenkin Potteriin. Minä olen nähnyt teidät viimeaikoina usein yhdessä kirjastossa ja Lisa kertoi että suutelitte Rohkelikon huispausottelun jälkeen.”

”Miksi sinä olet niin kiinnostunut minun elämästäni?” Heather kysyi, tuntien itsensä yhtäkkiä uskomattoman väsyneeksi. Jennystä oli viime aikoina ollut niin paljon vaivaa, että hän ei olisi millään jaksanut edes puhua koko ihmisen kanssa.

”Sinä sait Robertin, sinä sait käännytettyä kaikki ystäväni minua vastaan, mitä sinä vielä haluat?”

”Me itseasiassa erosimme Robertin kanssa”, Jenny sanoi.

”Voi kuinka ikävää, harrastiko hän seksiä parhaan kaverisi kanssa?” Heather kysyi herttaisesti hymyillen. Jenny mulkaisi häntä pahasti mutta joku tytön katseessa viestitti, että oli tapahtunut juuri niin. Heather ei voinut muuta kuin pyöräyttää silmiään.

”Minä olen pahoillani”, Jenny sanoi lopulta, erittäin vastahakoisen kuuloisesti. ”Siitä mitä tapahtui Robin kanssa.”

”Älä ole”, Heather sanoi ja kietaisi hiuksensa nopealle poninhännälle. ”Sinä teit minulle maailman suurimman palveluksen kun pääsin teistä molemmista eroon yhdellä iskulla.”

Sen sanottuaan tyttö heitti koululaukkunsa olalleen ja marssi ulos makuusalista taakseen katsomatta. Koko matkan Suureen saliin hän kiehui kiukusta. Miten Jenny kehtasi tulla pyytämään häneltä anteeksi, varsinkin vasta nyt kun oli itse kokenut saman mitä Heather. Miten he olivatkaan olleet parhaita ystäviä niin monta vuotta? Suuren salin ovella hän melkein törmäsi Lilyyn, joka oli kahvitahrojen peitossa ja tuijotti jonnekin kaukaisuuteen edes huomaamatta Heatheria. Heather tuijotti hetken punapään perään ennen kuin astui ruokasaliin ja käveli suoraan Rohkelikon tupapöytään missä James istui Siriuksen kanssa ja Hugo istui vain muutaman tuolin päässä tästä kaksikosta. Heather painoi nopean suukon poikaystävänsä poskelle ennen kuin istuutui tämän viereen ja kääntyi Hugon puoleen.

”Mikä Lilyä vaivaa? Hän melkein törmäsi minuun eikä edes sanonut mitään.”

Hugon kasvot olivat melkein yhtä ilmeettömät kuin Lilyn, kun hän kääntyi siskonsa puoleen.

”Minä kerroin hänelle että rakastan häntä”, poika sanoi.

”Niinkö?” Heather hihkaisi. ”Sehän on suloista!”

Kukaan ei sanonut mitään.

”Vai eikö?” tyttö kysyi varovaisesti.

”Lily taisi vastata hänelle ’okei’, jos kuulin oikein”, Sirius jakoi tietonsa auliisti. Hugon ilme synkkeni ja Heather vilkaisi nopeasti Jamesia, joka näytti… tyytyväiseltä? Hetkellinen mustasukkaisuus pyyhkäisi tytön yli mutta hän rauhoitteli itseään nopeasti ajatuksella että James ei ollut puhunut Lilystä sanaakaan pitkiin aikoihin. Ja kääntyessään uudestaan pojan puoleen, äskeisestä tyytyväisyydestä ei ollut tietoakaan joten Heather päätyi tulokseen että oli vain kuvitellut kaiken.

”Älä huoli, Hugo”, tyttö sanoi. ”Hän aivan varmasti rakastaa sinua mutta tuollainen paljastus aamiaispöydässä on liikaa kenelle tahansa.”

Hugo näytti vähän piristyneen siskonsa sanoista ja rupesi pistelemään paahtoleipää poskeensa äskeistä huomattavasti iloisemmin. Heather hymyili kaataessaan itselleen kulhollisen muroja.

Ei, edes Jenny tai Hugon rakkauselämä eivät saisi tänään pilattua hänen hyvää tuultaan, jonka aiheuttaja istui hänen vieressään tyhjentämässä puurolautasta ja juttelemassa Siriuksen kanssa huispauksesta samalla kun piti tyttöä kädestä kiinni pöydän alla.

---------------------------------

 ::)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2016 09:44:57 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

trilla

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 11.luku 21.3.2016!
« Vastaus #30 : 21.03.2016 23:03:49 »
Hei minä täällä taas! Mä en oo tätä unohtanu vaikken viimeks kommentoinutkaan. Mä en tiiä miks mä en ollu kommentoinu tota edellistä lukua (mä kyl luulin kommentoineeni) No ei se mitään.
Lainaus
”Sinä teit minulle maailman suurimman palveluksen kun pääsin teistä molemmista eroon yhdessä iskulla.”
Mä ite laittaisin ton yhdellä iskulla. Sit toinen jonka löysin.
Lainaus
En osaa edes päättää mitä söisin aamupalaksi, miten minä voin tietää rakastanko jotakin!”
Ton mä laittaisin ehkä jotakuta. Muuten en mitään kirjoitusvirheitä löytäny ja teksti oli oikein mukavaa luettavaa.

Tää on vaan niiiiiiiin ihana. Mä en kestä. Mahto olla Hugolle aika järkytys ku Lily vaan sanoi okei ja lähti. Mut onneks Heather tuli ja pelasti Hugon kauhealta mielipahalta. Tosin Hugon sydän tulee niin särkyy ku Lily ei rakastakkaan sitä. Se on surullist, koska Hugo on oikeest hyvä tyyppi.

Mut eipä mulla varmaan muuta. Jatka samaan malliin. Pusuja ja haleja sinne :-*

<3 Trilla

P.s. Tää on varmaan pisin kommenttini ikinä

Sinistra

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 11.luku 21.3.2016!
« Vastaus #31 : 22.03.2016 23:41:38 »
Uusi lukija ilmoittautuu!

Parasta, kun saa heti lukea näin monta osaa putkeen! Hyvä päätös illalle.

Tykkään hurjasti kelmificeistä, eikä tämä ollut pettymys. Kirjoitat ihanan raikkaasti ja sulavasti, ja dialogeissasi on nerokkaita sutkautuksia - nimenomaan kelmeille tyypillisiä. Juonikuvio on jännittävä! Lilyn reaktio rakkaudentunnustukseen oli mitä hupaisin (tosin srsly, kuka pamauttaa aamupalapöydässä tuollaisen :D sitä saa mitä tilaa, järkytystä). Hehee, tykkään myös erityisesti Siriuksestasi, aina niin hurmaava ja ovela sekä samaan aikaan hellyyttävän urpo.

Kerronta on aika dialogipainotteista, tosin se on kyllä selvästi vahvuutesi ja se tulee luontaisesti. Väliin kaipailisin ehkä jotakin hahmojen omaa pohdiskelua tai sielunmaisemia. En tiedä :D

Toivon lisää pikimmiten!
I feel the magic all around you
It's bringing me to my knees
Like I wanna be
I've got to be chained to you

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 11.luku 21.3.2016!
« Vastaus #32 : 24.03.2016 17:56:15 »
Ilmaannun paikalle hiukan myöhässä, koska haluan että mulla ei oo mihinkään kiire niin että voin keskittyä kunnolla tämän kommentin laatimiseen. :) Myönnän että oon lukenut tän heti kun huomasin uuden luvun saapuneen, en voinut katsos vastustaa kiusausta :D

Tämäkin luku teki jälleen oikeutta edeltäjilleen sekä tuleville luvuille :) Tässä luvussa juoni otti taas pienen askeleen eteenpäin ja avasi uuden oven seuraavalle luvulle ja mahdollisille käänteille :) Lily ei vieläkään suostu ymmärtämään, että hän on mustasukkainen Heatherille ja välittää Jamesista enemmän kun uskaltaa itselleensä edes myöntää. ;) Hugo --- no, osaa näköjään olla erityisen tahdikas :D Onhan tuollaisessa tunnustuksessa oikeasti tosi paljon pelissä, ja sitä ei ole välttämättä viisainta täräyttää heti aamiaispöydässä :P Ja Lilyn kahvisähläys ja vastaus Hugolle... taisin vain todeta että ei nyt mennyt ihan putkeen  ::) Ja sitten vielä lähtee kesken kaike ja jättää Hugon istumaan oudon näköisenä pöytään. ::) Mutta hyvin kiinnostava käänne, joka väänsi uuden kiemuran tarinan tunnesokkeloihin :)

Heatherin aamu näyttää taas menneen hyvin, ja olen siitä hyvilläni koska kuten olen jo aiemmin todennut, tykkään hänen hahmostaan. Hyvä kun uskaltaa näpäyttää takaiin tuolle Jennylle, mutta tavallaan voisi luulla Heatherin ymmärtävän miltä Jennystä tuntuu, mutta myös sen että nyt myös Jenny tietää, miltä Heatherista oli tuntunut hänen tehdessä saman keljun tempun mikä hänellekin (ilmeisesti) tehtiin. En siis mitenkään väitä mitä Heatherin kuuluisi tehdä tai sanoa tai olla mieltä, nämä ovat vain ajatuksia jotka nousivat mielessäni esiin. :) Tarkoitan vain sitä, että Heatherin ei tietenkään tarvitse antaa anteeksi jos hän ei halua, mutta ei sitä myöskään ilkeäksi tarvitse heittäytyä :) Hyvä kun Heather piristi veljeään, Hugo selvästi tuli siitä iloiseksi. :) Mutta näyttää siltä, että Heather pisti merkille Jamesin tyytyväisyyden Hugon rakkaudentunnustuksen saaman nihkeän vastaanoton myötä, eli hän epäilee samaa kuin minäkin (huolimatta siitä että James pitääkin Heatherin kädestä pöydän alla kiinni): James tykkää Lilystä, tai ainakin hän tulee tyytyväiseksi kun Lilyllä ja Hugolla menee hiukan heikommin.

En muista olenko sanonut, mutta minusta sen lisäksi että kirjoitat kielellisesti ja tarinallisesti erinomaisesti, olet onnistunut kirjoittamaan tarinan hyvinkin tunnepitoiseksi ilman että siihen kyllästyy. Tai siis, oikein tunnepitoisissa teksteissä saattaa käydä niin ettei tarina tai juoni tunnu etenevän lainkaan, vaan se junnaa paikallaan oikeastaa koko ajan. Tässä niin ei ole käynyt, vaan näitä tunnesotkuja lukee mielellään ja suurella mielenkiinnolla :) Ja toisena mainitsisin että minusta tässä on myös mukavasti sekä kuvailua että vuoropuhelua :)

Täytyy vielä mainita että Sirius on jotenkin tosi onnistunut, sellainen hölmöilevä ja rento, hupaisa ja... no, ihana ja siriusmainen :D Tässä luvussa mua rupes naurattaa tuo jakoi tietonsa auliisti, se vaan sopi tuohon kohtaan ja juuri Siriukselle :D

Kiitos taas ihanasta ja viihtyisästä luvusta!  :-* Jään mielenkiinnolla odottamaan miten tämä jatkuu! Toivottavasti tämä kommentti ei vaikuta kauhean sekavalta, jostain syystä minulle jäi sellainen tunne :D

-DH58

P.S Lily Evans: älä ihmeessä "paini alemmuuskompelksien kanssa", koska sinun kommenttisi eivät ole yhtään sen huonompia kuin minunkaan :) Jokainen kommentti on kirjoittajalle arvokas :) Olen kuitenkin tosi otettu, että pidät kommentointitaitojani hyvinä, kiitos siitä! :)


miss i

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 11.luku 21.3.2016!
« Vastaus #33 : 27.03.2016 21:28:31 »
Uusi lukija ilmottautuu!!  :) Tosi mielenkiintonen fic ja odotan innolla, mitä tapahtuu jatkossa  ;D Teksti on mielestäni hyvin sujuvaa ja mukavaa lukea sekä tarina erityisen koukuttava  ;)

- miss i

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 11.luku 21.3.2016!
« Vastaus #34 : 08.04.2016 12:37:15 »
trilla kiitos kommentista! Mukava että jaksat vielä lukea tätä ja kommentoidakin välillä! :) Korjasin nuo pongaamasi virheet, hyvä että joku on vähän tarkkaavaisempi kun minä :D Kiitos kehuista ja pusuja ja haleja sinnekin!  :-* ja onnea pisimmästä kommentistasi! :D

Sinistra kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Ja mukava kun jaksoit kommentoida. Minäkin rakastan kelmificcejä joten tosi kiva kuulla että olen onnistunut tämän kirjoittamisessa. Olen itsekin huomannut että dialogin kirjoittaminen luonnistuu minulta parhaiten, mutta yritän saada mukaan jonkinlaisia pohdiskelujakin välillä  :D

DragonHeart58 kiitos taas kommentistasi! Se oli yhtä ihana kuin kaikki edellisetkin  :) Minun on jotenkin hirveän vaikea keksiä mitään sanottavaa näihin, hämmästyn aina tästä kehujen määrästä  :D Joten tyydyn tällä kertaa vain kiittämään tuhannesti, arvostan todella paljon näitä pitkiä ja ihania kommenttejasi!  :-*

miss i kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Kiva että tykkäsit  :)

APUA minulla on oikeasti huono omatunto koska olen yleensä julkaissut uusia lukuja aika nopealla tahdilla ja nyt on ehtinyt vierähtää jo melkein kolme viikkoa viimeisimmästä! Kuten viime luvun yhteydessä taisin jo mainita, tämä kevät on ihan hullu koulussa, onneksi kohta alkaa helpottaa ja ehdin paneutua tähänkin enemmän. Toivottavasti jaksatte silti roikkua perässä! Ja lukukertojakin on kertynyt jo yli 2000, ihan huippua, kiitos kaikille!  :)
Jospa mennään sitten siihen seuraavaan lukuun:

---------------------------------

12.luku

Lily ja Hugo eivät ottaneet koko rakastamisasiaa puheeksi toista kertaa. Hugo ei halunnut painostaa Lilyä ja Lily käytti paljon aikaa tunteidensa selvittelyyn pääsemättä kuitenkaan mihinkään lopputulokseen. Hän kyllä piti pojasta, piti oikein kovasti, mutta rakastiko hän tätä… Toisaalta, eihän Lilyllä ollut mitään vertailukohdetta joten hän saattoi hyvinkin olla rakastunut. Mutta jotenkin tuntui vaan väärältä sanoa se Hugolle. Joten he palasivat tuttuihin rutiineihinsa ja varoivat keskustelemasta asioista, jotka voisivat johtaa aiheeseen rakkaus.

Jamesin ja Heatherin suhde sujui tasaisen hyvin. He selvästi viihtyivät toistensa seurassa ja keskiviikkoisten kirjastotapaamisten lisäksi he söivät lähes aina aamiaisen ja päivällisen yhdessä. Heather oli viikonloppuisin myös tuttu näky Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa. Tytön suhteet ystäviinsä olivat alkaneet vähitellen parantua, mutta Heather ei silti voinut täysin antaa anteeksi sitä, miten helposti he olivat uskoneet Jennyn valheita ja kääntäneet selkänsä hänelle. Sen takia Heather mieluummin viettikin aikaansa Jamesin ja tämän ystävien kanssa.

Siriuksen ja Remuksen välit sen sijaan eivät olleet parantuneet yhtään. He eivät puhuneet toisilleen kuin pakosta, ja James alkoi vähitellen hermostua jatkuvaan pomppimiseen ystäviensä välillä. Hän oli yrittänyt kaikkensa, että kaksikko selvittäisi välinsä, mitä ikinä olikaan tapahtunut, mutta valitettavasti molemmat olivat hyvin itsepäisiä tapauksia. Välillä Remus jäi tuijottamaan Siriusta, aivan kuin olisi halunnut sanoa jotain tai toisinpäin, mutta yleensä tilanne päätyi väsyneeseen päänpudistukseen ja mykkäkoulun jatkumiseen. James ei kerta kaikkiaan keksinyt mitään syytä heidän väliensä yhtäkkiselle huononemiselle mutta luotti yhä siihen, että jompikumpi kertoisi hänelle kun olisi valmis.

Marraskuu oli vaihtunut joulukuuksi ja joulukuukin oli ehtinyt jo puoleenväliin. Hagrid oli raahannut linnaan useita valtavia joulukuusia, jotka professorit olivat koristaneet ja jotka nyt koristivat Suurta salia. Käytävillä leijaili ympäriinsä mistelinoksia, jotka Sirius mielellään noitui sellaiseksi, että ne eivät päästäneet uhrejaan liikkumaan ennen suudelmaa. Tämä aiheutti käytävillä useita kiusallisia tilanteita ja Siriukselle jälki-istuntoa, mutta poika ei silti suostunut lopettamaan.

Lilyn ja Jamesin viimeinen yhteinen partiointi ennen joululomaa sattui keskiviikolle. Heidän välinsä olivat parantuneet Rohkelikon huispausvoittoillan jälkeen roimasti ja siinä missä partioinnit olivat ennen olleet hyvin kiusallinen parituntinen, nykyään molemmat odottivat heidän yhteisiä iltojaan ja nauttivat toistensa seurasta. He eivät yleensä puhuneet Hugosta tai Heatherista ja kaksi tuntia kului aina yhdessä hujauksessa.

Se keskiviikko ei ollut poikkeus. He tapasivat yhdeksältä muotokuva-aukolla ja lähtivät partioimaan tyhjille käytäville. Lähestyvä joulu ja pitkät joululomat selvästi ajoivat ihmiset liikkeelle myös kiellettyyn aikaan ja James, joka tunsi linnan salakäytävät kuin omat taskunsa, oli erityisen hyvä käräyttämään rakastavaisia mitä kummallisemmista piilopaikoista.

”Meillä ei taida olla enää kun tähtitorni tarkistamatta”, James sanoi passitettuaan kaksi viidesluokkalaista puuskupuhia takaisin oleskeluhuoneeseen kaksikymmentä tupapistettä köyhempinä.

”Jos sieltä paljastuu jotain vielä kammottavampaa kuin kolmannen kerroksen luutakomerosta, minä menen saman tien Dumbledoren luo ja irtisanoudun”, Lily vannoi. James virnisti ja he lähtivät kapuamaan tähtitorniin. Yhdellä vilkaisulla huomasi, että se oli tyhjä, mikä ei ollut mikään ihme koska pakkanen oli kiristynyt jo viiteentoista asteeseen ja tähtitorni ei ollut linnan lämpimin kuhertelupaikka. Mutta sen sijaan että Lily olisi kääntynyt ja lähtenyt jatkamaan kierrosta, hän kiirehti avonaisten ikkunoiden luo ja loi katseensa taivaalle.

”Täällä on niin kaunista”, tyttö huokaisi. James seurasi häntä peremmälle ja nojasi tytön viereen kaiteeseen kohottaen myös katseensa. Pakkasyö ja pilvetön taivas saivat tähdet näkymään uskomattoman kirkkaina ja näkymä oli kieltämättä erittäin kaunis.

”Niin on”, James myönsi.

”Katso, tuolla on Otava! Ja tuo kirkas tähti tuossa on Sirius ja…”

James jäi kuuntelemaan miten tyttö selitti innoissaan tähdistä ja osoitteli taivaalle. Lopulta poika keskeytti tytön huvittuneesti.

”Mistä sinä tiedät kaiken tämän?”

”Minun isäni on fysiikan professori”, Lily kertoi ja punastui kevyesti tajuttuaan miten paljon oli innostunut selittämään. ”Avaruus on hänen intohimonsa ja minä olen pienestä tytöstä asti tutkinut tähtiä hänen kanssaan.”

”Mielenkiintoista”, James sanoi aidosti kiinnostuneena. Hän oli kysymässä jotain kun Lily kääntyi katsomaan häntä ja yhtäkkiä sanat eivät tulleet pojan suusta. Tytön silmät näyttivät niin uskomattoman vihreiltä ja yöllinen tähtitaivas heijastui niistä saaden ne näyttämään vielä kauniimmalta, jos mahdollista.

”Sinä olet niin uskomattoman kaunis”, hän kuiskasi ennen kuin ehti estää itseään. Lily ei kääntynyt pois.

”James…”

Kumpikaan ei oikein tiennyt mitä tapahtui. Hetken he vain tuijottivat toisiaan ja seuraavaksi heidän huulensa painuivat yhteen, ensin varovaisesti ja sitten huomattavasti kiihkeämmin. Lilyn käsivarret kiertyivät Jamesin kaulan ympärille ja poika nykäisi hänet kauemmas kaiteesta, painaen tytön kylmää kiviseinää vasten ja painautuen itse tyttöön kiinni. Kaikki ne tunteet mitä James oli koko syksyn ajan työntänyt kauemmas tulivat ryminällä takaisin siinä vaiheessa kun Lily vastasi hänen suudelmaansa eikä poika tiennyt oliko enää paluuta entiseen.

Lily myönsi että suudelmat Hugon kanssa olivat suloisia ja joskus melko kiihkeitäkin. Mutta sillä hetkellä kun hänen huulensa kohtasivat Jamesin huulet, hänen koko kehoonsa ilmestyi kihelmöivä tunne ja hän tunsi riemua, mitä ei ollut koskaan Hugon kanssa kokenut. Heidän kehonsa loksahtivat yhteen kuin palapelin palaset eikä Lily halunnut suudelman koskaan loppuvan. Siinä vaiheessa kun James vihdoin vetäytyi kauemmas, Lily tunsi olonsa uskomattoman pettyneeksi.

”Me emme voi”, James sanoi hengästyneenä. ”Heather ja Hugo.”

Lilyn oli pakko myöntää että hän oli hetkeksi unohtanut koko Hugon ja äskeinen riemu muuttui nopeasti raskaaksi syyllisyydentunteeksi. Mutta lämmin tunne hänen sisältään ei kadonnut minnekään.

”Meidän pitää mennä”, Lily kuiskasi. ”Kello on jo yksitoista.”

James nyökkäsi ja he lähtivät kävelemään Rohkelikkotornia kohti. He eivät puhuneet mitään, mutta tunnelma ei silti ollut kiusallinen. Vähän ennen Lihavan leidin muotokuvaa James tarttui Lilyä kädestä ja puristi nopeasti ennen kuin päästi irti ja he kömpivät oleskeluhuoneeseen. Valitettavasti se ei ollut tyhjä, niin kuin yleensä siihen aikaan.

”Hugo”, Lily tokaisi yllättyneenä ja pysähtyi siihen paikkaan. ”Eikö sinun pitäisi olla nukkumassa?”

”Minä ajattelin odottaa sinua, emme ole nähneet koko päivänä”, Hugo vastasi ja nousi sohvalta. Lily ja James vaihtoivat nopean katseen.

”Minulla on ihan kauhea päänsärky”, Lily sanoi ja painoi nopean suukon poikaystävänsä poskelle. James kääntyi katsomaan muualle. ”Anteeksi, jutellaan huomenna enemmän. Hyvää yötä.”

Ja sen sanottuaan tyttö kiiruhti makuusaleihin vieviin portaisiin jättäen kaksi poikaa taaksensa.

”Joo”, James sanoi lyhyen mutta kiusallisen hiljaisuuden jälkeen. ”Hyvää yötä sitten.”

Hän oli jo melkein portaissa kun Hugon ääni pysäytti hänet.

”Tapahtuiko partioimassa jotain outoa?”

”Miten niin?” James kysyi nopeasti.

”Te vaikutatte vähän… kummallisilta.”

”Ai. Saimme varmaan pysyviä traumoja kun löysimme kolmannen kerroksen luutakomerosta neljäsluokkalaisen pariskunnan puolialastomana. He aloittavat kauhean aikaisin nykyään, vai mitä olet mieltä?”

Sen sanottuaan James käytännössä säntäsi portaat ylös ja jätti hämmästyneen Hugon yksin oleskeluhuoneeseen.

-

Kate oli jo nukkumassa siinä vaiheessa kun Lily pääsi makuusaliin. Hän livahti paksujen samettiverhojen raosta tytön sängyn viereen ja ravisteli häntä kevyesti.

”Kate!” hän sihahti. ”Hätätapaus!”

”Lily?” uninen tyttö kysyi ja kohotti päätä tyynystään. ”Paljon kello on?”

”Puoli kaksitoista.”

”Mikä hätätapaus sinulla voi olla puoli kahdeltatoista yöllä?” Kate marisi ja yritti kääntää kylkeä, mutta hänen peittonsa päällä istuva Lily esti häntä liikkumasta.

”Minä olen ihastunut James Potteriin”, Lily kuiskasi, että ei herättäisi muita tyttöjä. Kate pomppasi istumaan ja räpytteli silmiään muutaman kerran yllättyneen näköisenä ennen kuin hymy levisi hänen huulilleen.

”JES! Jes! Minä arvasin että tämä päivä koittaa vielä joskus!”

”Shhhh!” Lily sähähti. Muutaman sängyn päästä kuului unista mutinaa, mutta Lily piti varmuudenvuoksi kättään Katen suun peittona että tämä ei alkaisi uudestaan huutamaan.

”Entä Hugo?” Kate kysyi tällä kertaa hiljaisemmalla äänellä revittyään Lilyn käden irti itsestään.

”Minä pidän hänestäkin. Ja viihdyn hänen seurassaan. Enkä todellakaan halua satuttaa häntä.”

Kate teki tilaa että Lily mahtui makaamaan hänen viereensä peiton alle ja he molemmat kääntyivät tuijottamaan kattoa.

”Mitä minä teen?” Lily kuiskasi.

”Minä en tiedä”, Kate kuiskasi takaisin.

Sen jälkeen he molemmat pysyivät hiljaa kunnes vihdoin vaipuivat uneen.

-

Sirius seurasi uteliaana nurkan takaa miten yksi hänen loitsimistaan mistelinoksista vangitsi taas yhden pahaa aavistamattoman parivaljakon alleen tyhjään kakkoskerroksen käytävään. Sirius sattui tietämään että kyseinen luihuistyttö oli hänen veljensä Reguluksen tyttöystävä, mutta se ei näyttänyt estelevän häntä kun hän kapsahti intohimoisesti seuralaisensa kaulaan. Hetken Sirius jo harkitsi kertovansa Regulukselle tytön touhuista mutta toisaalta, eiväthän he edes olleet puheväleissä eikä Siriusta oikeastaan tippaakaan kiinnostanut hänen veljensä petollinen tyttöystävä.

”Mitä sinä teet?”

Sirius pomppasi metrin ilmaan kuullessaan Remuksen äänen selkänsä takaa. Kirjapinosta päätellen poika oli palaamassa kirjastosta ja hän katseli Siriusta kysyvästi.

”En mitään”, Sirius sanoi ja kurkkasi vielä nopeasti kulman taakse. Luihuiset suutelivat yhä, vaikka mistelin taika raukesi jo yhden kevyen suukon jälkeen. Sirius ei oikeastaan halunnut katsella sitä sen enempää, mutta ei halunnut katsoa Remustakaan joten tyytyi tuijottamaan kenkiensä kärkiä.

”Selvä”, Remus sanoi mutta ei tehnyt elettäkään lähteäkseen. Tilanteesta alkoi muodostua hyvin kiusallinen.

”Kuule – ” Remus aloitti.

”Älä”, Sirius keskeytti nopeasti. ”Se koko juttu oli ihan typerä, minä vain haluaisin unohtaa sen.”

”Mutta – ”

”Älä!”

Sirius liikahti lähteäkseen mutta yhtäkkiä tuntui kuin hänen jalkansa olisivat liimaantuneet kiinni maahan. Nopea vilkaisu heidän yläpuolellaan leijuvaan mistelinoksaan todisti pojan aavistukset nopeasti oikeaksi ja hän voihkaisi. Remuskin vilkaisi nopeasti ylös ja puri alahuultaan.

”Eikö sitä voi häivyttää?” poika kysyi.

”Sinä et halua ärsyttää sitä”, Sirius sanoi synkästi. ”Tai me emme pääse siitä koskaan eroon.”

”Eli meidän pitää…”

”Minä voin ottaa yhteyttä Sarvihaaraan ja pyytää että hän etsii keinon päästä eroon tuosta”, Sirius keskeytti. ”Meidän ei todellakaan tarvitse suu-”

Sirius ei päässyt lauseessaan sen pidemmälle kun Remuksen suu keskeytti hänet painautumalla hänen suunsa peitoksi. Se ei ollut samanlainen suudelma kuin viimeksi, mutta silti oikein mukava, ja lämmin tunne täytti Siriuksen kun hän tunsi toisen pojan lähellään. Mutta hetken päästä Remus vetäytyi kauemmas ja punastui komeasti.

”Minulla on kiire”, poika mutisi ja lähti kiireesti kävelemään pois. Sirius tuijotti hetken hänen peräänsä ennen kuin painoi otsansa kylmää seinää vasten ja huokaisi.

Helvetin Remus.

---------------------

Tässä luvussa sattuu ja tapahtuu aika paljon, joten kommentit olisivat erittäin tervetulleita. Haluan tietää mitä mieltä olette tapahtumien etenemisestä!  :D
Empty minds make the most noice.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 12.luku 8.4.2016!
« Vastaus #35 : 08.04.2016 15:04:05 »
Minä kirmailin onneni kukkuloilla huimaa vauhtia ja hölmösti hihkuen kun huomasin, että uusi luku on tullut! :D Et arvaakaan kuinka paljon sitä olen odottanut! ;)

Toivottavasti jaksatte silti roikkua perässä!
Älä huoli, et sä musta eroon pääse ;) ;D

Wuuh, tässä luvussa tosiaan sattuu ja tapahtuu (ilman kiirehtimisen makua kuitenkin)!  :o Tykkäsin tästä hurjasti! Kamalaa kun Lily ja Hugo joutuvat välttelemään Hugon rakkaudentunnustuksen vuoksi aihetta rakkaus, siitä välittyy sellainen kiusallinen vivahde :D Jamesilla ja Heatherilla näkyi menevän hyvin, mutta ei minulle heistä tullut sellaista oloa että he olisivat seurustelleet, he vaikuttavat olevan enemmänkin hyviä ystäviä, joiden välillä on pientä kipinää - tai no Heatherin puolelta katsottuna. Lily ja Hugo vaikuttavat minusta enemmän siltä, että he oikeasti seurustelevat. Remus ja Sirius taas... no, aika kiusallisen oloista :D Toivon kovasti että heidän välinsä paranevat, koska tykkään kummastakin hahmosta kovasti, ja kelmien ystävyys on huippua :D

MUTTA SIIS MITÄ LILY JA JAMES?!   :o ;D Mulle tuli jo pieni aavistus siitä mitä saattaa tapahtua kun mainittiin tähtitorni, mutta silti whaaat! :D Lily ja James suutelivat! Olin ihan että mitämitä (vaikka olin odottanut sen tapahtumista, yllätyin silti ;D), ja yhdestä asiasta hämmästyin: oletin, että Lily olisi ollut se joka vetäytyy eikä James. Tai siis, pidän Lilyä järkevämpänä ja että hänellä on jalat tiukemmin maan kamaralla kuin Jamesilla, ja jotenkin ajattelin että Jamesille Lilyn "saaminen" olisi jotenkin sellainen palkinto ettei hän osaa ajatella kyseisessä tilanteessa tosiasioita :D En silti tarkoita että ratkaisu oli väärä, enemmänkin niin että se oli yllättävä mutta toimi silti :) Voi vitsi kun Hugo odotti Lilyä oleskeluhuoneessa :D Kauhee kuumotus Jamesilla ja Lilyllä (minäkin täällä olin ihan paniikissa heidän puolestaan XD), mutta näköjään he selvisivät siitä ehjin nahoin. Minä en silti voi olla ajattelematta Hugoa ja Heatheria, miten epäreilua tämä kaikki o heitä kohtaan ja niin.

Voi Sirius, onko nyt ihan pakko kiusata tylypahkalaisia niillä mistelinoksilla? XD Oikeasti, Siriuksella taitaa olla vähän tylsää ;D Mua rupes naurattaa kuinka Remus löytää Siriuksen tekemästä kepposia :D Mut sitten heidänkin yläpuolelleen lennähti mistelinoksa, ja Remus sitten tekeekin rohkeasti ja päästää heidät pinteestä :D Agh, en malta odottaa miten tää kaikki jatkuu!

Kiitos ja kumarrus tästäkin luvusta, tykkäsin todella!  :-*

-DH58

 

Kahlesalpa

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 53
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 12.luku 8.4.2016!
« Vastaus #36 : 13.04.2016 17:15:17 »
Olen lukenut kaikki tähän mennessä ilmestyneet luvut (ja nauttinut niistä erittäin paljon), mutta en jostain syystä ole saanut aikaiseksi vielä yhtäkään kommenttia, joten ajattelin, että nyt on korkea aika tehdä asialle jotain.

Olet kyllä hyvä kirjoittaja. Uskaltaisinpa väittää, että melkein itsensä Rowlingin tasoinen, tai siltä minusta ainakin tuntui tätä lukiessa. :-*

Ja entäs tämä keksimäsi aihe sitten... Kelmit, aah! James, Remus, Sirius ja Lily ovat tässä ficissä juuri sellaisia, millaisiksi olen heidät kuvitellut, kuten myös Hugo. Heatherkin on sellainen hahmo, joka voisi aivan hyvin kuulua Potter-maailmaan.

Ajattelin vielä lisätä tähän loppuun parhaita pätkiä, jotka saivat minut nauramaan tai olivat muuten vain herkullisia, mutta niitä on niin paljon, että taidan jättää väliin. :)

En osaa sanoa enää muuta kuin että kiitos loistavasta ficistä ja toivottavasti kirjoitat pian jatkoa, jota odotan kieli pitkällä. :D
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016 20:25:21 kirjoittanut Kahlesalpa »

läjis

  • Hogwarts alumni
  • ***
  • Viestejä: 85
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 12.luku 8.4.2016!
« Vastaus #37 : 25.04.2016 22:36:59 »
aijai kelmejä sekä james/lilyä, voiko olla parempaa! tykkään tästä ja ootan innolla jatkoa tälle ;) ei mulla muuta, sait yhden innokkaan lukijan lisää :)

~läjis

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 12.luku 8.4.2016!
« Vastaus #38 : 28.04.2016 14:23:06 »
DragonHeart58 kiitos kommentista! Mukava kuulla että jaksat lukea hidastuneesta tahdista huolimatta :D Jännitti kieltämättä kirjoittaa tuota Lilyn ja Jamesin suutelukohtausta tähän vaiheeseen, koska ajattelin että ihmisten reaktiot olisivat hirveän negatiivisia koska he molemmat seurustelevat. Ja voi Siriusta ja Remusta, heillä ei tosiaan ole helppoa, saa nähdä miten heille käy  ;)
Kahlesalpa kiitos kommentista! Ja apua, en tiedä onko kukaan Rowlingin tasoinen kirjoittaja mutta pakko myöntää että tuo on upein kehu mitä olen ikinä saanut, kiitos. Vau. Tosi kiva kuulla että aihe ja hahmot ovat mielestäsi onnistuneita! Ja kiitos kaikista kehuista, kommenttisi kyllä lämmitti mieltä  :)
läjis kiitos kommentista ja tervetuloa uudelle lukijalle! Harva asia kyllä voittaa kelmit ja James/Lilyn  ;)

Hei, täällä ollaan taas! Pidemmittä puheitta uuteen lukuun:

---------------------------------------------

13.luku

James oli sinä vuonna harvinaisen huojentunut siinä vaiheessa kun Tylypahkan pikajuna pysähtyi Lontoon asemalle ja oppilaat purkautuivat laiturille valmiina joululoman viettoon. Viimeiset päivät ennen loman alkamista olivat olleet erittäin tuskaisia. Joka kerta nähdessään tutun punaisen hiuspehkon oleskeluhuoneessa tai käytävillä hänen ajatuksiinsa palasivat muistot Lilyn huulista hänen huulillaan ja pehmeästä vartalosta hänen vartaloaan vasten. Hän yritti kovasti olla kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta Heather tuntui vaistoavan että jokin oli vialla ja hakeutui normaalia innokkaammin hänen seuraansa. James todella tarvitsi aikaa ajatella, ilman sitä että näki joko Lilyn tai Heatherin joka kerta kun käänsi katseensa jonnekin.

Sen sijaan että James olisi heti kotona päässyt rauhassa huoneeseensa, hänen vanhempansa halusivat tietää kaiken mitä hänelle ja Siriukselle oli syksyn aikana Tylypahkassa tapahtunut. Herra Potteria kiinnosti erityisesti ’sievä vaaleaverikkö’ jota James oli suudellut hyvästiksi juna-asemalla, ja totta kai rouva Potter innostui poikansa uudesta tyttöystävänsä valtavasti, varsinkin kun sattui tuntemaan Heatherin äidin. Sirius oli koko illan melko vaitonainen, kuten oli ollut jo pari päivää, ja kun herra ja rouva Potter vihdoinkin lopettivat kuulustelunsa, poika maleksi huoneeseensa mutisten hyvät yöt. James seurasi esimerkkiä, ei tosin yhtä masentuneen oloisesti, ja heittäytyi sängylleen jääden tuijottamaan seinään liimattua huispausjulistetta. Hän ei ehtinyt olla omissa oloissaan kovin kauaa, kun ovi raottui ja Sirius livahti hänen huoneeseensa jääden nojailemaan ovenkarmiin.

”Miten olisi O’Connor tänään?” poika kysyi. James kohotti yllättyneenä kulmiaan. O’Connor oli paikallinen pubi, jonka omisti keski-ikäinen irlantilainen noita, Amanda O’Connor. He joskus villeinä nuoruusvuosinaan olivat viettäneet siellä paljonkin aikaa, varsinkin kun Amanda ei koskaan välittänyt siitä että he olivat olleet alaikäisiä, mutta viime vuosina heidän käyntinsä olivat vähentyneet roimasti. Hetken mietinnän jälkeen James kohautti olkiaan ja pomppasi ylös.

”Miksi ei.”

He livahtivat ulos Jamesin huoneen ikkunasta, enemmän tavan vuoksi kuin siksi että heidän olisi oikeasti tarvinnut lähteä salaa. He olivat molemmat täysi-ikäisiä ja Potterit olivat muutenkin hyvin rentoja poikiensa suhteen. Muutaman minuutin kävelyn jälkeen he saapuivat O’Connoriin, jonka oven neonkyltti ilmoitti paikan olevan auki. James veti oven auki ja tuttu tupakansavun ja vanhan puun haju tervehti häntä kuljettaen hänet hetkeksi muutaman vuoden takaisiin muistoihin. Poikakaksikko käveli suoraan baaritiskille ja Amanda kohotti katseensa lasista, jota oli juuri kuivannut.

”Kappas, onko siinä James ja Sirius!” nainen sanoi hilpeästi. ”Miten Tylypahkassa menee?”

”Paikka on yhä pystyssä, ihme kyllä”, Sirius sanoi nojatessaan tiskiin ja väläyttäessään hurmaavimman hymynsä, joka oli vuosien varrella hoitanut heille useammankin ilmaisen juoman. ”Miten täällä menee?”

”Samaa vanhaa”, Amanda vastasi silmiään pyöräyttäen. ”Mitä teille pojille saisi olla?”

”Shotteja”, Sirius vastasi ennen kuin James ehti avata edes suutaan. ”Paljon shotteja.”

Amanda kohotti kulmiaan ennen kuin hymyili kujeilevasti.

”Rakkaushuolia?” hän kysyi kaataessaan kaksi shottilasia täyteen rusehtavaa nestettä ja jätti pullon lasien viereen.

”Jotain semmoista”, Sirius mutisi vetäessään lasit itsensä ja Jamesin eteen.

”Talo tarjoaa ensimmäisen kierroksen”, Amanda sanoi hymyillen ennen kuin siirtyi palvelemaan vanhaa miestä baaritiskin toiseen päähän. James ja Sirius kilauttivat lasin reunat yhteen ja huitaisivat ensimmäiset juomat kerralla alas. James irvisti mutta Siriuksen ilme ei värähtänytkään kun hän kaatoi lasinsa uudelleen täyteen.

”Minä suutelin Remusta”, poika sanoi tyynesti ja huitaisi toisen shotin heti perään. James jäi tuijottamaan ystäväänsä suu hieman raollaan mutta koska ei keksinyt mitään sanottavaa, kaatoi itselleenkin toisen juoman ja joi lasinsa nopeasti tyhjäksi.

”Suutelulla sinä tarkoitat...?”

”No, suutelua. Niin kuin sinä ja Heather”, Sirius sanoi ja kaatoi itselleen taas uuden shotin.

”Okei. Selvä”, James sanoi. He olivat hetken hiljaa, kun Sirius täytti hänenkin lasinsa. ”Minä suutelin Lilyä.”

Sirius kohotti yllättyneenä katseensa laseista Jamesiin. Täydellisessä yhteisymmärryksessä he kilauttivat taas lasinsa vastakkain ja joivat kolmannet lasillisensa tyhjäksi täsmälleen samaan aikaan. Sen jälkeen molemmat jäivät tuijottamaan jonnekin kaukaisuuteen.

”Se taisi mennä ihan hyvin, kerta olet vielä elossa”, Sirius sanoi lopulta. James virnisti pyöritellessään tyhjää lasia käsissään.

”Hän itseasiassa vastasi siihen suudelmaan. Se oli aika… mahtavaa.”

”Mahtavaa”, Sirius toisti virnistäen. Hän mietti olisiko hänen pitänyt sanoa jotain Heatherista, mutta James oli vihdoin saanut suudelman jota oli odottanut viimeiset kuusi vuotta eikä Sirius halunnut pilata sitä häneltä.

”Entä, tuota, sinä ja Remus?” James kysyi. Tuntui hyvin kummalliselta kuvitella hänen kahta parasta ystäväänsä suutelemassa, mutta hän yritti parhaansa.

”Meillä menee aivan loistavasti”, Sirius sanoi synkästi ja kumosi taas yhden lasillisen kurkkuunsa. ”Kuten olet huomannut.”

”Hänkö ei ottanut sitä, öh, suudelmaa hyvin?”

”Itseasiassa hän vastasi siihen. Ja suuteli minua uudestaan ennen joululomaa.” Sirius oli hetken hiljaa ennen kuin kohotti toista suupieltään. ”Sekin oli aika mahtavaa.”

James nyökkäili hajamielisesti kaataessaan lasinsa taas täyteen. Juodut shotit alkoivat hiljalleen vaikuttaa ja poika mietti ohimennen pitäisikö hidastaa tahtia, mutta kun Sirius joi lasinsa taas kerran tyhjäksi, hän seurasi tämän esimerkkiä.

”Sinä otat tämän aika hyvin”, Sirius sanoi.

”Mitä sinä odotit?” James kysyi huvittuneena. ”Että kiroan sinut ja kiellän tapaamasta Remusta enää koskaan?”

Sirius kohautti olkiaan, mutta James huomasi että poikaa hymyilytti.

”Mikä tahansa tekee sinut onnelliseksi, tekee minut onnelliseksi”, James totesi ja painoi dramaattisesti käden sydämelleen. Pojat hymyilivät toisilleen ja kohottivat lasit taas huulilleen.

-

Puolen tunnin kotona olon jälkeen Remus alkoi ikävöidä Tylypahkaa. Oikeastaan koti ei ollut tuntunut kodilta sen jälkeen kun hän oli 11-vuotiaana lähtenyt ja tutustunut Jamesiin, Siriukseen ja Peteriin. Hänen isänsä ei ollut ottanut hänen pikku onnettomuuttaan kovin hyvin, ja välillä Remuksesta tuntui kuin mies ei kestäisi edes katsoa enää omaa poikaansa. Remuksen äiti oli vuosien aikana tuntunut vanhentuneen vuosikymmeniä mutta väsyneistä kasvoista ja harmaantuneista hiuksista huolimatta hän tervehti Remusta lämpimällä halauksella.

Päivällinen oli hyvin kiusallinen tapahtuma. Remus yritti kertoa syksyn tapahtumista ja hänen äitinsä jaksoi aluksi kysellä ja nauraa oikeissa kohdissa, mutta hänen isänsä katse pysyi tiukasti lautasessa. Sitä mukaan kun päivällinen eteni ja hänen isänsä ei vieläkään osoittanut mitään kiinnostumisen merkkejä poikansa elämänsä, myös hänen äitinsä muuttui hiljaisemmaksi ja lopulta näytti siltä kun purskahtaisi itkuun minä hetkenä hyvänsä. Syötyään lautasensa tyhjäksi Remus kiitti ja nousi pöydästä kävellen suoraan huoneeseensa. Hetkeä myöhemmin hän kuuli äitinsä kevyet askelet portaissa jotka suuntasivat vanhempien makuuhuoneeseen ja ovi kolahti kiinni hänen perässään. Isän askelia ei kuulunut, joten Remus päätteli tämän jääneen olohuoneeseen. Olivatkohan he onnellisia yhdessä? Olikohan heillä mitään muuta yhteistä kun Remus?

Remus yritti lukea kirjaa mutta ei pystynyt keskittymään. Yhdeltätoista hän vihdoin laski kirjan yöpöydälleen ja napsautti valon kiinni, vaikka ei ollut vaihtanut edes vaatteitaan. Ei häntä oikeastaan nukuttanut, mutta hän tiesi mitä mieltä isä oli jos hän valvoi myöhään. Tai mitä mieltä mies oli joskus ollut, tuskinpa häntä nykyään edes kiinnosti vaikka Remus olisi valvonut koko yön. Poika yritti nukahtaa mutta pyörittyään aikansa hän päätyi tuijottamaan pimeää kattoa. Kello näytti jo melkein kolmea ja sen hiljainen tikitys sai pojan hulluuden partaalle. 

Yhtäkkiä ikkunalasiin kopsahti jotain. Remus jähmettyi ja tiiraili verhojen peittämää ikkunaa, mutta hetken päästä päätyi tulokseen että oli kuvitellut kaiken. Juuri kun hän ehti rentoutua, kuului uusi kopsahdus, tällä kertaa edellistä kovempi. Remus nousi ylös ja käveli ikkunaa kohti irvistäen joka kerta kun vanhat lattialaudan narahtivat hänen askeltensa alla. Hän tiesi miten herkkäuninen äiti oli. Päästyään ikkunan luo poika puristi sormensa tiukasti taikasauvansa ympärille ja raotti verhoja varovaisesti. Silmillä kesti hetken tottua pihan pimeyteen mutta pian poika erotti ikkunansa alla tumman hahmon. Hahmo näytti hetki hetkeltä enemmän Siriukselta kuin joltain murhanhimoiselta kuolonsyöjältä, joten Remus mutisi huoneeseensa nopean vaimennusloitsun ja tönäisi natisevan ikkunan auki. Hän työnsi päänsä ulos ikkunasta mutta ennen kuin ehti sanoa mitään, pieni kivi kopsahti keskelle hänen otsaansa.

”Au!”

”Kuutamo!” Sirius hihkaisi ja tupsahti yhtäkkiä selälleen lumihankeen. ”Täällä minä nyt olen!”

”Sinä olet humalassa”, Remus sanoi yrittäen pitää äänenvoimakkuutensa mahdollisimman matalana. Sirius ei selvästi sellaisesta välittänyt.

”Enhän ole!” poika kailotti. ”Tai ehkä vähän. Ihan pikkuriikkisen…”

Sirius asetti peukalon ja etusormen muutaman sentin päähän toisistaan, mikä sai Remuksen pyörittelemään päätään.

”Jonkun pitäisi sanoa Amandalle että lopettaa teidän juottamisen”, poika sanoi. ”Onko Sarvihaarakin siellä?”

”Haluaisitko sinä että olisi?” Sirius kysyi. Hän makasi yhä selällään lumihangessa ja tuijotti tarkkaavaisesti ikkunassa roikkuvaa Remusta. Remus pysähtyi hetkeksi miettimään. Toisaalta hän halusi, että James olisi myös paikalla, koska hän pelkästi kuollakseen jäädä Siriuksen kanssa kahdestaan. Toisaalta hän ei missään tapauksessa halunnut Jamesia paikalle, koska halusi olla Siriuksen kanssa kahdestaan. Lopulta poika päätyi omituiseen nykäisyyn joka oli nyökkäyksen ja päänpudistuksen välimaastosta. Sirius tuijotti häntä vielä hetken ennen kuin kömpi seisomaan ja pudisteli lunta vaatteistaan.

”Minä – ” poika aloitti kailottamisen mutta Remus pudisti päätään.

”Tule sisälle ennen kuin koko naapurusto herää”, hän sähähti. Sirius kohotti yllättyneesti kulmiaan mutta ei vastustellut vaan kiipesi paloportaita ylös ja kömpi ikkunasta sisälle. Ikkunan eteen jäi sulamaan pieni lumikeko hänen vaatteistaan. Kun he olivat pienessä ja pimeässä huoneessa kahdestaan, tunnelma muuttui huomattavasti jännittyneemmäksi. Remus vaihtoi painoa jalalta toiselle ja Sirius tuijotti hänen olkapäänsä yli tapetin kuviointia.

”Minun pitäisi mennä kotiin”, Sirius sanoi lopulta mutta ei tehnyt elettäkään lähteäkseen.

”Miksi sinä tulit?” Remus kysyi hiljaa. Sirius ei vastannut, istui vain hänen sängylleen ja jäi tuijottamaan lattiaa.

”Ehkä sinun pitäisi nukkua”, Remus ehdotti. ”Minä voin mennä sohvalle.”

”Olemme me ennenkin samassa sängyssä nukkuneet”, Sirius tuhahti ja kaatui selälleen. Pitkän hiljaisuuden jälkeen Remus asettui hänen viereensä sopivan välimatkan päähän. Hiljaisuus jatkui niin kauan, että Remus oli varma ystävänsä jo nukahtaneen, kunnes poika vihdoin puhui.

”Remus”, Sirius kuiskasi käyttäen pojan oikeaa nimeä. ”Minä helvetti ihan oikeasti pidän sinusta.”

Remuksen mielessä pyöri kaikki ne tuhat asiaa, jotka siellä olivat pyörineet siitä lähtien kun Sirius oli häntä ensimmäisen kerran suudellut. Mutta tällä kertaa poika työnsi kaikki epäilykset syrjään ja sanoi ääneen sen mitä todella tunsi.

”Minäkin pidän sinusta, Sirius.”

Sirius hivuttautui lähemmäs ja painoi päänsä Remuksen olkapäälle. Hetken päästä hän kietoi varovaisesti kätensä pojan ympärille. He eivät tehneet muuta eivätkä puhuneet enää sanaakaan, mutta siinä, kuunnellessaan Siriuksen tasaista hengitystä, Remus huomasi että hänellä ei ollut enää mitään ongelmia nukahtaa.

-----------------------------------------------

 :)
« Viimeksi muokattu: 28.04.2016 22:34:28 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Vahinkorakkaus (kelmific, k-11) 13.luku 28.4.2016!
« Vastaus #39 : 28.04.2016 17:55:49 »
Vielä ainakin yksi uusi lukija! Koska Kelmific = <3

No niin, en noita edellisiä lukuja sen enempää nyt kommentoi, toivottavasti ei haittaa. Näin kokonaisuudesta sanon, että tyylisi on mukava ja helppolukuinen, eikä taaksepäin tarvitse juuri palailla ymmärtääkseen mistä on kyse, ja se on hyvä. Uuh, Hugo sai Jamesin (*köh, syystäkin, köh*) näkemään punaista, mutta onneksi sentään hyväksyi hänet edelleen joukkueeseen... Voi Hugo parka, Lily on nyt entistäkin epävarmempi! Ja Heather! Olen vannoutunut Lily/James -fani, mutta Heather on vain niin rakastettava hahmo! Petolliset ystävätkin vielä, ja James tykkää Lilystä...! Toivottavasti hän saa onnellisen lopun jonkun toisen kanssa. Sirius ja Remus, hggh, pojat ei se puhumatta selviä! Oi voi. Hyvin onnistut kyllä tunteita herättelemään tekstilläsi.

Ja nyt päästään tuoreimpaan lukuun! Odotin tämän ilmestymistä aloittaakseni kommentoinnin uuden luvun matkassa, ja suhteellisen nopsaanhan tämä tuli. ;) James kyselee mitä Sirius tarkoittaa suutelulla ja paljastaa tehneensä samaa Lilyn kanssa, ei kuitenkaan kertonut että hän itse vetäytyi pois ensin. Tyypillistä Siriusta vetää pää täyteen shotteja rakkaushuoliin (Jamesin kanssa, tietysti), ja ilmestyä sitten ikkunan alle viskelemään kiviä ja huhuilemaan "ihan pikkuriikkisen" humalassa :D
Lainaus
”Jonkun pitäisi sanoa Amandalle että lopettaa teidän juottamisen”, poika sanoi. ”Onko Sarvihaarakin siellä?”

”Haluaisitko sinä että olisi?” Sirius kysyi. Hän makasi yhä selällään lumihangessa ja tuijotti tarkkaavaisesti ikkunassa roikkuvaa Remusta. Remus pysähtyi hetkeksi miettimään. Toisaalta hän halusi, että James olisi myös paikalla, koska hän pelkästi kuollakseen jäädä Siriuksen kanssa kahdestaan. Toisaalta hän ei missään tapauksessa halunnut Jamesia paikalle, koska halusi olla Siriuksen kanssa kahdestaan. Lopulta poika päätyi omituiseen nykäisyyn joka oli nyökkäyksen ja päänpudistuksen välimaastosta. Sirius tuijotti häntä vielä hetken ennen kuin kömpi seisomaan ja pudisteli lunta vaatteistaan.
Tuo vastaavasti oli hyvin remusmainen kohta, ensimmäisestä repliikistä pään nykäisyyn :D

Luvun loppu oli tosi söppänä, minä sulan lätäköksi tänne lattialle! Ihan tällä on syynsä olla Hunajaherttuassa, voi miten rakastankaan fluffyä <3 Kyllähän Remuksella on syytäkin nukkua hyvin, kun saa olla Siriuksen kainalossa... Sirius/Remus <3 Ihanaa!
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii