Kirjoittaja Aihe: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 24/24  (Luettu 30316 kertaa)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 10/24
« Vastaus #60 : 11.12.2015 16:39:41 »
Uh, en kyllä sitten yhtään tykkää Walburgasta. Se on vaan sellainen ihminen, jolle ei olisi pitänyt suoda/antaa lapsia. Olen kamala ihminen, kun tykkään siitä, että Sirius tekee kaikkensa aiheuttaakseen sille harmaita hiuksia. Kaupasta karkailua, jästikylään menemistä jne. Vaikkeivat ne Walburgan tietoon ole ihan kaikki tulleetkaan.

Kuten edeltäjänsäkin, tämä oli oikein suloinen. Tuo Siriuksen ja Reguluksen pikkuinen seikkailu jästikylään oli aivan ihana.

Pidin siitä miten tässä tuli hieman enempi selville Siriuksen ja Reguluksen luonteet ja miten paljon eroa niissä on. Sirius ei välitä vaikkei kaikki pitäisi hänestä, mutta Regulukselle se oli (tuossa iässä ainakin) tärkeää, että kaikki pitäisivät hänestä.

Voi luoja, mulla meni hetki, kun ihmettelin, että miksi Cruella oli valitellut Narcissan flunssaa, että mitä tekemistä tällä oli tämän kanssa. Sitten tajusin, että olin lukenut nimen väärin. Siinä luki Druella eikä Cruella (ja kun olin lukenut Cruella, ajattelin Cruealla de Vil:ä), hups  ::)

Tästä nyt tuli tällainen lyhyt kommentti, pahoitteluni. Jään odottelemaan innolla seuraavaa luukkua.

-tirsu



>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 10/24
« Vastaus #61 : 11.12.2015 19:21:25 »
Sirius ja Regulus on vaan niin kiwoja :3

Minusta oli hauskaa, että tässä eriteltiin veljesten luonteenpiirteitä, vaikka olit minusta osannut tuoda ne jo hyvin esille aiemmissa Sirius-Regulus - luukuissa. Minusta Regulus on jotenkin kovin söpö ja herttainen, joka toivoo että hänestä pidetään ja auttaa mielellään esimerkiksi vanhempiaan. Sirius on taas vähän kuin cool isoveli, joka on kuitenkin tosi ihana Regulukselle :> En edellenkää tykkää Walburgasta, hän on liian äkäinen ja pahantuulinen tiuskija.

Sirius oli taas ihanassa isoveljen roolissaan kun halusi piristää Regulusta viemällä hänet jästien kauppakadulle (tai joku vastaava :P), ja Regulus oli taas mukana hänen suunnitelmissaan, vaikka Sirius ei hänelle mitään aluksi paljastanutkaan. Minusta näiden veljesten välillä yksi ihana juttu on tuo sanaton kommunikointi ja luottamus toiseen: Regulus on yleenä täysillä mukana Siriuksen juonessa (toki isoveljen ihailu voi vaikuttaa asiaan) ja luottaa siihen, että Sirius tarkoittaa teoillaan jotain hyvää :> Nämä pikkuherrat ovat kerrassaan niin kovin söpöjä, ja sydämeni sulaa jääpalan tavoin heistä lukiessani :>

Minua kiinnostaa se, minkä ikäisinä kuvittelet Siriuksen ja Reguluksen näissä luukuissa? Olen vain utelias tietämään kirjoittajan ajatukset tästä seikasta :) (Ja tosiaan en ole varma oletko maininnut asiasta, jos olet niin pyydän anteeksi puusilmäisyyttäni :D) Ei sen nyt tarkka ikä tarvitse olla, noin suurinpiirtein vain :)

Kiitos kovasti söpöstä luukusta! <3

-DragonHeart58

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 10/24
« Vastaus #62 : 11.12.2015 23:46:19 »
tirsu, joo ei tullut tästä crossover Potter/101 dalmatialaista yllättäen. ;D Walburga tosiaan on inhottava, mutta ihan mukava kirjoitettava. Siriuksen ja Reguluksen luonteita oon kyllä kuvannut aika vähän, mutta pikkuhiljaa yritän parantaa tapojani! Hyvä, että tässä on tullut vähän enemmän jo selville.

DragonHeart58, ensimmäisessä osassa oli tosiaan iät mainittuina. Regulus on 9-vuotias ja Sirius täyttänyt marraskuussa 11-vuotta ja aloittaa Tylypahkan syyskuussa. :) Kiva, että tykkäät näistä ja oot huomannut hahmoluonteita jo aiemmissakin osissa!

Kiitos molemmille kommenteista. <3 Ootte ihanan ahkerasti jaksaneet kommentoida tätä! Tiukille meni, mutta sainpas luukun oikeana päivänä ulos. Huomenna taas iltavuoro, eikä luukku ole valmiina, joten saa nähdä onnistuuko huominen vai venähtääkö taas. Kiitän jo etukäteen teidän kärsivällisyydestä!


Genre: draama/fluff
Paritus: Luna/Rolf
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Saappaaton! <3 Piti kirjoittaa jotain söpöä Lunasta ja tässäpä olisi kolmen raapaleen verran Lunaa ja Rolfia, koska rakastan sitä paritusta. Toivottavasti sinäkin tykkäät! Otsikointi oli taas vaihteeksi kamalaa, mutta menkööt. Osallistuu Vuosi raapalehtien V.


Perillä (sinun luonasi)

I

”Luulen, että täällä on tuiskukiitäjiä”, Luna sanoi Rolfille lumipeitteisellä aukiolla, jolla tuuli viskoi lumihiutaleita vinhoissa kierteissä. Rolf katseli taivaalle näkemättä mitään sen erikoisempaa.

”Hyvin mahdollista”, Rolf totesi. Luna oli luonnonlahjakkuus taikaolentojen löytämisen suhteen. Rolf oli päättänyt kirjoittaa uudelleen isosänsä kirjan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat. Tutustuminen Lunaan oli ollut oikea onnenpotku. Luna kertoi tuiskukiitäjistä, jotka olivat pieniä siivettömiä olentoja, jotka kulkivat tuiskujen mukana. Ne liikkuivat nopeasti, mutta tuulen laantuessa ne piiloutuivat lumipeitteen alle pieniin pesäkoloihinsa.

”Isä sanoo, että ne näyttävän tien, jos eksyy lumipyryyn”, Luna sanoi ja Rolf hymyili. Kohta he tosiaan tarvitsisivat tuiskukiitäjiä, koska lumipyry voimistui.

”Minä luotan sinuun, Luna.”

II

Rolf selasi muistiinpanojaan ruutupaperilta ja kirjoitti päätelmiään sitten nahkakantiseen vihkoon, josta hän viimeistelisi tietonsa isoisänsä kirjan uusintapainokseen. He olivat Lunan kanssa majoittuneet pieneen mökkiin jonnekin Norjan pohjoisille seuduille, jossa he aikoivat viettää ainakin pari päivää. He olivat vuokranneet jästien mukaan kesäkäyttöön tarkoitetun mökin pikkurahalla, koska taikuudella he saattoivat tehdä siitä lämpimän pakkasista huolimatta.

Luna istui takkatulen äärellä hyräillen ja vaikka Rolf halusikin keskittyä työhönsä, hänen mielensä karkaili yhtenään Lunaan ja itselle tuntemattomaan sävelmään, joka kuulosti haikealta.

”Mitä sinä hyräilet?” Rolf lopulta kysyi ja sulki luonnosvihkonsa.

”Unia”, Luna vastasi hymyillen. Rolf meni Lunan viereen istumaan ja kietoi kätensä tämän ympärille.

”Kaunista.”

III

Suomessa ei ollut yhtä kylmä kuin Norjassa ja lumikerros oli ohuempi, mutta oli siellä silti kaunista. Koivujen oksat olivat huurteessa ja kylän talojen ikkunoissa oli jouluvalot.

”Mitä luulet, että löydämme täältä?” Rolf kysyi, mutta Luna vastasi uneliaasti ettei tiennyt. Jokaisessa paikassa oli omat salaisuutensa ja naisella oli hyvä tunne siitä paikasta. Rolf tarttui Lunan käteen ja he kävelivät käsikkäin pitkin kylän tietä ilman sen suurempaa määränpäätä. Siitä huolimatta Rolfista tuntui, että hän oli päässyt jo perille.

Rolf veti Lunan lähelleen, mutta ei tiennyt, kuinka ilmaista tunteensa naista kohtaan.

”Minä tiedän”, Luna sanoi, nousi varpailleen ja suuteli miestä hellästi ja rakastavasti.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2015 23:48:52 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 11/24
« Vastaus #63 : 12.12.2015 11:37:49 »
Aaawws! ^ ^ Niin suloista luettavaa, että sitä ihan sulaa. IHANA, IHANA, IHANA!!!  :D Tässä oli jotain lumoavaa, samaan tapaan kuin Lunassakin on.

Mä luulin jo olevani ainoa, joka pitää Luna/Rolfista. En ole koskaan törmännyt aikaisemmin kaksikosta kertoviin ficceihin. Ja jos joku parituksesta puhuu, niin he ovat pettyneitä, että he päätyivät yhteen. (Nyt tekee kamalasti itsekin mieli kirjoittaa Luna/Rolfista ficci. Mulla on kansioiden syövereissä keskeneräiseksi jäänyt ficci kaksikosta, voisi kaivaa sen esiin ja jatkaa sen kirjoittamista tämän innoittamana.)

Oli todella kivaa, että tämä oli kirjoitettu Rolfin näkökulmasta. Siitä miten tämä näki Lunan. Siitä miten tämä ei pitänyt Lunaa outona vaikka tämä näki jotain sellaista mitä muut eivät nähneet. Miten tämä piti Lunaa luonnonlahjakkaana taikaolentojen löytämisen suhteen.

Pidin todella paljon siitä, että kun Rolfilla oli vaikeuksia ilmaista tunteitansa Lunaa kohtaan, Luna aavisti sen ja sanoi tietävänsä. Olen aina ollut sitä mieltä, että Luna on erittäin tarkkanäköinen, vaikkei siltä muiden silmässä vaikutakkaan.

Ai kamala, olen koko ajan täällä vain aawws, miten suloinen tämä olikaan, että se vaikeuttaa jo kommentinkin jättämistä.  :D

Tekisi mieli lainata tähän jokin suosikkikohta, mutta parempi jättää se tekemättä. Tulisi muuten lainattua koko teksti. Olisin voinut lukea näistä kahdesta vaikka kuinka paljon. Toivottavasti kirjoitat joskus lisää Luna/Rolfia.

Eikä otsikko ole mitenkään kamala. Se on aivan loistava. Sopii tälle oikein hyvin mun mielestä.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 11/24
« Vastaus #64 : 12.12.2015 16:51:30 »
Kylläpä tän luukun lukemisen jälkeen jäi sellainen kotoisa ja lämmin olo :3

Tämä oli hirmuisen ihana. Tykkään niin kovin Lunan hahmosta, hän on vain niin ainutlaatuinen, kiltti ja uniikki. Rolf oli myös ihana, sellainen rauhallinen ja lempeä. Nämä hahmot sopivat loistavasti toisilleen, ja tässä he olivat suorastaan vastustamattoman ihania yhdessä :3 Minä tykkäsin juuri siitä, että Rolf kuuluu niihin hahmoihin, jota eivät näe Lunaa outona vaan omaperäisenä ja sellaisena, joka kykenee näkemään sellaisia asioita mitä muut eivät näe <3. Ja Luna taas tiesi tarkalleen, mitä Rolf ajatteli, vaikka hän ei osannut ajatuksiaan tai tunteitaan sanoiksi muodostaakaan :3

Tunnelma oli kaunis ja ihana, enkä osaa sanoin kuvailla kuinka upeasti osaat - siis ihan oikeasti - kirjoittaa. Lumoudun joka kerta kun luen näitä tekstejä, ja sitä unohtaa kaiken muun ympäriltä. Ihanaa kun osaat kirjoittaa sillä tavalla, että pystyn oikeasti uppoutumaan siihen mitä luen ja unohtaa hetkeksi muut asiat ja keskittyä vain näihin ihanuuksiin <3 Kirjoitat niin kauniisti ja elävästi, enkä minä voi kuin nostaa hattua :> Ja hei, ei toi otsikko minusta oo huono, se on hyvä juuri noin :)

Kiitos taas :3

-DH58

P.S. Rakastuin noihin tuiskukiitäjiin <3 Keksitkö ne itse? :3

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 11/24
« Vastaus #65 : 12.12.2015 20:11:27 »
Lunta tupaan
Joskus se välähtää Fredillä ja Georgellakin niin, ettei tarvitsekaan kärsiä seuraamuksia :D Kivatunnelmainen perheficci ja sai kyllä hymyn huulille kun Mollykin yhtäkkiä ryntäsi mukaan lumisotasille ja lopulta koko perhe oli yhdessä mukana. Sulamaton, lämmin sisälumi olis kyllä hieno keksintö, sellasta pitäs saada oikeastikin jostain. Mulle kelpais  :D
Percykin päätti liittyä mukaan, mikä on kyllä ihan hyvää vaihtelua sille tiukkapipolle :P

Lainaus
Fred ja George ovat neroja.
Miksei muutkin voi huomata tätä? Fred ja Georgehan on ilmiselviä lahjakkaita ja älykkäitä neroja!

10. joulukuuta
Pelkästään se että tämä on Sirius & Regulus ficci sai mut ahmimaan tän luukun suoraan sanottuna :) Eikä turhaan.
Sirius on aivan ihana isoveli kun yrittää aina vain piristää Regulusta. <3 Ja vaikkei ne näyteikkunat ja jästien omituiset joulukoristeet ihan pojille auenneetkaan niin ainakin Regulus tuli paremmalle tuulelle. Oon kyllä samaa mieltä veljesten kanssa siitä, että Viistokujalla on jännempää kuin tavallisella kauppakadulla, mutta kenenpä mielestä ei. :)
Regulus on kyllä ihana kun se käyttäytyy välillä niin paljon ikäistään vanhemmalta ja huolehtii siitä että kaksikko lähtee ajoissa kotiin, vaikka onko tuo loppujen lopuksi ihmekään jos käyttäytyy ikäistään kypsemmin kun on kasvanut Mustien luona.
Ihana ficci oli kyllä taas. Pidin suuresti <3

Perillä (sinun luonasi)
Ensimmäinen rapsu oli ihanan sulonen <3 Ja Luna oli jotenki niin oma itsensä tässä että hymyilyttämään pisti (:
Toinen ja kolmas raapale oli ihan yhtä suloisia kuin ekakin. Söpöä kun Rolfin ajatukset karkailee rakkaaseen. Ja oi, ne pääty Suomeenkin vielä :3
Olit saanu kyllä luotua aivan ihanan tunnelman näissä! <3
Eikä otsikointi ole kamala vaan sopii tälle juuri hyvin. :) Äh, enhän minä osaa enää muodostaa mitään järkevää tälläisen suloisuuden jälkeen :D

Ihania luukkuja jälleen kerran. (: Kiitoksia Odo :))
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 11/24
« Vastaus #66 : 12.12.2015 23:39:27 »
tirsu, aww. :3 Mulla itseasiassa on ennestään jo yks Luna/Rolf: Päiväkirja, S. Käy vilkasemassa, jos kiinnostaa!

DH58, noi sun kehut saa mut virnistelemään typerästi! Aivan ihanaa palautetta :> Tuiskukiitäjät on tosiaan ite keksitty juttu. Kiva, että oot tykännyt niistä! Halusin tuoda mukaan jotain omaa pientä, joten päädyin tuiskukiitäjiin.

Azure, mulleki kelpais sulamaton lumi! Voisin vuorata sillä puoli kämppää :D Fred ja George tosiaan on neroja, mutta liian vähän sitä muistetaan. Halusin ihan välttämättä tuoda esille sen, että edes Ginny ja Ron ajattelevat niin! Regulus tosiaan on vähän pikkuvanha, koska Musta. Walburga pitää kovaa kuria ja kasvattaa lapsiaan kovilla otteilla. Se on hienoa, että sen huomaakin! Toin Lunan ja Rolfin Suomeen jo senkin takia, että saisin vihdoin aikaiseksi kirjoitettua niistä pidemmän ficin Suomessa. Ehkä mä nyt inspaantusin siihen tarpeeksi!

Kiitos jälleen valloittavista kommenteista. <3 Hienoa, että otsikko on kelvannut! Taas aika viime tingassa tämä julkaisu, mutta nyt mulla on viikko vapaata, jee! Lupaan kirjoittaa sen ajan ahkerasti luukkuja.


Genre: romance
Paritus: Hermione/Pansy
Ikäraja: K-11 (varmuuden vuoksi)
A/N: Hyvää joulua Syksy. <3 Tässäpä on sun toinen joululahja! Anteeksi, että kasasin tän kiireessä. Tulin vasta töistä ja päätin saada tämän valmiiksi ennen vuorokauden vaihtumista. Toivottavasti Joulutar korvaa sen, mitä tästä puuttuu. : D Enkä taaskaan pidä otsikosta, mutta niin. Osallistuu FF50 (048.Joulu.), Femme10 #5, Kerää kaikki hahmot (Pansy Parkinson) ja Ficlet300 (237. Joulu) Miljoona haastetta, mutta minkäs teet. Pakko saada noita pois päiväjärjestyksestä.


Lahjoja

”Hyvää joulua”, Hermione sanoi lempeästi hymyillen ja näytti jännittyneeltä ojentaessaan pakettia.

”Mistä hyvästä?” Pansy pisti takaisin ja se sai toisen naisen kurtistamaan kulmiaan. Hermione ojensi pakettia, jonka oli varta vasten hankkinut tyttöystävälleen.

”Nyt on joulu, Pansy”, Hermione sanoi terävästi.

”Niin? Se on jästien juhla”, Pansy sanoi, mutta tarttui tarjottuun pakettiin.

”Velhot ovat viettäneet joulua iät ajat ja kehitelleet siitä omanlaisensa”, Hermione totesi, johon Pansy vain tuhahti. Sanoistaan huolimatta hän oli utelias avaamaan lahjan. Lahjapaperit tippuivat revittynä palasina lattialle ja heidän kissansa kiirehti niillä leikkimään.

”Tämähän on –”, Pansy sanoi, mutta ei saanut loppuja sanoja ulos suustaan. Hermione hymyili voitokasta hymyä, kun huomasi naisen haltioituneen edes jonkun verran.

”Se kaulakoru, josta olet haaveillut.”

”Kiitos”, Pansy sanoi lyhyesti ja ojensi kaulakorua Hermionelle, joka asetti sen hänen kaulaansa.

”Minullakin on sinulle lahja”, Pansy sanoi yllättäen tyttöystävänsä täysin.

”Oikeasti?” Hermionen suusta lipsahti epäuskon sanat, vaikka hänen ei ollut tarkoitus olla epäkohtelias. Pansy naurahti ja lähti kävelemään vaatehuoneeseen. Hermione ei käynyt siellä juuri koskaan, koska hänen vaatteensa mahtuivat vanhaan vaatekaappiin, mutta Pansy sai hyvin tilan käytettyä yksinkin.

”Tuossa. Avaa se”, Pansy tyrkkäsi lahjan Hermionelle, kun oli sen käynyt hakemassa piilosta. Hermionelle ei ollut tullut edes mieleen, että talossa saattaisi olla piilotettuna lahja hänelle.

”Se on kirja”, Hermione tunnusteli ja aukaisi lahjapaperin nätisti teipeistä. Pansy hymyili leveästi, mutta ei sanonut mitään.

”Tämähän on Ougen Mahtipuron Syvän veden salaisuudet!” Hermione kiljaisi innoissaan. Hän oli katsellut sitä kirjaa kauan, mutta ei ollut raaskinut ostaa. Pansyn lahjaan oli mennyt sievoinen summa kaljuunoita, joten Hermione oli elänyt varsin säästeliäästi.

”Huomasin, että selailit sitä joka kerta, kun raahasit minut kirjakauppaan”, Pansy totesi kuin ei olisi tehnyt mitään ihmeelistä. Hermione ei osannut sanoin kuvata, miten ilahtunut oli jo ajatuksesta saati sitten kirjasta.

”Kiitos”, Hermione sanoi kietoen kätensä Pansyn ympärille ja suuteli tätä.

”Minä laitan meille glögiä”, Hermione sanoi vasten huulia ja päästi tyttöystävänsä vapaaksi halauksesta. Pansy hymähti ja meni sohvalle odottamaan. Hän katseli lumottua joulukuusta, jonka kynttilöiden siniset liekit lepattivat. Hermionen loitsima tuli ei polttanut, joten oli turvallista pitää niitä kuusessa, jonka oksilla oli hopeita ja punaisia joulunauhoja. Koristepallot vaihtoivat hitaasti väriään ja neulasiin oli takertunut lumihiutaleita. Se oli oikeastaan aika sievä.

Hermione saapui keittiöstä mukanaan kaksi höyryävää mukia ja glögin tuoksu täytti olohuoneen.

”Tässä”, Hermione sanoi ojentaen Pansylle mukin, jossa jästien joulupukki vilkutti. Pansysta se oli naurettava, mutta Hermione oli välttämättä halunnut heille kaksi joulumukia. Pansy otti glögimukin Hermionen istuessa aivan hänen viereensä ja nojasi olkapäähän.

He joivat glöginsä puhumatta, mutta taustalla soi velhoradion joululaulut. Jonkun ajan kuluttua Hermione vei mukit takaisin keittiöön ja veti sen jälkeen Pansyn ylös sohvalta.

”Minulla on sinulle vielä yksi joululahja”, Hermione sanoi vihjailevasti.

”Mikä?” Pansy töksäytti, mutta Hermione kietoi kätensä hänen ympärilleen ja painoi huulensa naisen huulille suudellen rohkeasti.

”Makuuhuoneessa”, Hermione kuiskasi suudelman lomasta ja Pansy virnisti.

”Kuulostaa miellyttävältä”, Pansy vastasi ja antoi tyttöystävänsä vetää itsensä makuuhuoneeseen. Illan pimentyessä ja kehojen koskettaessa toisiaan Pansyn oli myönnettävä, että joulu oli sittenkin ihan mukava juhla.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2015 12:50:39 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 12/24
« Vastaus #67 : 13.12.2015 10:23:18 »
Jess, näitä on tullut lisää <3

En ole tainnut lukea mitään ficciä aiemmin Hermione/Pansy - parituksella, joten tämä oli loistava tapa korjata sekin epäkohta! (Oikeasti, olen ollut näköjään äärimmäisen ahdasmielinen kun tuntuu etten ole lukenut mitään millään parituksella :-[). Olit taas onnistunut loistavasti pitämään hahmot IC:nä, Hermione on niin hermionemainen, itsepäinen ja kirjoja rakastava, haluaa juhlia joulua huolimatta Pansysta, joka ei vaikuta olevan ihan samalla aaltopituudella tämän asian suhteen :D Minusta Hermione sopii oikeastaan jouluihmiseksi :> Pansy vastaa minun omia mielleyhtymiäni hänestä, tuhahtelee ja töksäyttelee, tyrkkää paketin Hermylle eikä vain anna sitä - toisin sanoen melko töykeä ja hapan :D Mutta se vastaa kuvitelmiani Pansysta, eikä hän nyt tässäkään mikään läpikotainen röyhkimys ole, vaan vaikuttaa hänelläkin olevan sydän paikallaan :>

Taidan toistaa näissä kommenteissa melkoisesti itseäni (toivottavasti et pistä sitä pahaksesi :P), mutta kirjoitat niin hirveän hyvin ja pidän tästä kalenterista ja tästä luukusta kovin kovin paljon :> Tämän lukemisesta tulee kovin jouluinen ja lämmin olo, pistää hymyn huulille :>

Kiitus lämmittävästä joulupalasesta :3

-DH58

P.S. Oliko toi Ougen Mahtipuro sun oma keksimä? :> Musta tuo nimi oli nimittäin hauska ja kekseliäs, tykkäsin! :3

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 12/24
« Vastaus #68 : 13.12.2015 11:39:06 »
Hermione/Pansy onkin mulle uusi tuttavuus. Kaksikko yhdessä on kyllä hyvin mielenkiintoista, mulle ei olisi tullut ihan heti mieleen laittaa heitä yhteen. Mutta hyvin he näyttävät yhteen sopivan, ainakin tässä. Mutta sä osaatkin kirjoittaa parituksen kuin parituksen niin, että se ei tunnu lainkaan pöljältä tai vastaavalta.

Pansy oli tässä juuri sellainen kuin miksi olen hänet mieltänyt. Kaikki ne tuhahtelut, tokaisut ja jästien jouluperinteiden hölmönä pitäminen ja välinpitämättömyys niitä kohtaan. Mutta siitä huolimatta Pansy oli kuitenkin laittanut merkille, mitä Hermione halajasi ja ostanut sen sitten tyttöystävälleen lahjaksi. Siinä kohtaa pääsit kyllä aawwsit.

Kylläpäs kaksikolla oli hieno kuusi. Nyt rupesi tekemään itsekin mieli sellaisia väriä vaihtavia joulupalloja. Eikös sellaisia (jästiversioita) jossain myydäkin? Mulla on ainakin sellainen mielikuva... No, anyway.

Kuten edeltäjänsäkin, tämä luukku oli oikein ihastuttava. Pidin todella paljon. Seuraavaa luukkua odotellen.  :)

Pahoittelut tyngästä kommentista.

-tirsu



>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 12/24
« Vastaus #69 : 13.12.2015 12:00:08 »
Onpas multa jäänyt paljon kommentoimatta, ohhoh. Jospa tästä tulisi pieni romaanikommentti sitten. :D

Ansaittu onni
En muista paljonko sanoin betaillessani, joten höpisen nyt kaiken mitä mieleen tulee. ::) Musta tää on tunnelmaltaan todella kaunis pätkä, olet saanut sen hautausmaan rauhan ja hiljaisuuden ficin taustalle. Myös tuo Sevin ja Hermyn suhde on tässä ihanan vastavuoroinen; Hermione kunnioittaa sitä, mikä on Severukselle tärkeää ja rakasta, luottaen siihen, ettei saa itse sen takia kuitenkaan vähempää. Ja se, etä Severus todellakin tukeutuu Hermyyn. <3

Lainaus
Lumihiutaleita tanssittava tuulenhenkäys oli kuin kuolleen kuiskaus --
Tämä on ehkä ehkä kaunein ja samalla jotenkin vilunväreitä selkärankaa pistin laittava kohta.

7. joulukuuta
Sirius ja Regulus, tuiii. <3 Ensinnäkin pakko sanoa, miten kivasti pohjustat canon tapahtumia näissä; Regulus on miellyttämisenhaluinen ja vaikka pitääkin veljestään (joka on aika bad ass), haluaa silti tehdä vanhemmilleen mieliksi. Kunnon tuleva pieni Kuolaripoika. <3

Suloinen Sirius kun sillä lailla karkaa joululahjaa ostamaan. <3
Lainaus
--  mutta hän oli rohkea poika, eikä pelännyt äitiään. Sitä paitsi hänellä oli tehtävä --
Jotenkin hymyilin tolle pätkälle ihan hulluna. En kestä miten oot oikeesti tehnyt näistä kahdesta aivan ylisuloisia. :D Ja sitten Regulus vielä on saanut veljensä "rysän päältä" kiinni, huomannut kun tämä karkaa ja pakkohan sitä on udella. <3

Joulutuli
Heti alkuun, harry/Charlie ei tosiaan sovi mun päässä mitenkään päin, mutta kappas perkele, teit tästä toimivan. En välitä Harrysta liiemmin, joten keskityin Charlieen, joka oli tässä(kin) aivan ihana. <3

Joulutuli itsessään on aivan ihana perinne ja ajatus, olet kyllä nerokas aina silloin tällöin. :D Ja se sopii Charlielle kuin nenä päähän. (Saata joskus lainata tätä jossain, jos sellainen sopiva väli tulee, ettäs tiedät.)

Lunta tupaan
Haha, tässä oli kunnon Weasleyn kaksosten meininkiä kyllä taas. :D Jo heti ficin alusta jäin naureskelemaan, että o'ou, mitäs ne nyt keksii ja enpä vähempään olisi tyytynytkään. x) En tiedä oliko Mollylta ihan hirveän IC liittyä lumisotaan ja jättää meuhkaaminen väliin, mutta tämän tunnelmaan se sopi paremmin, ja oli kiva miten muutenkin toit koko perheen siihen. Ginnystä erikoismaininta, koska hän menee aloittamaan koko sodan, kiltti tyttö. ;) Jos olisi oikein joululomann aikaan osunut, ninin olisihan se ollut hauskaa, että siellä ne perusvieraat (eli Harry ja Hermy) olisivat olleet myös, mutta toimii totta totisesti näinkin.

Lainaus
-- heidän pojillaan oli älyä enemmän kuin toisinaan vaikutti.
:D

10. joulukuuta
Taas päästään lempi-Mustiini. <3

Tässä on oikein kiva ajatus, että Sirius piristää Regulusta viemällä tämän katsomaan jästien kauppakatua. Ja kivasti olit saanut noita jästi/velho-kärjistyksiä tuonne, kun Regulus ja Sirius pohdiskelee miten hassuja jästit on kummallisine joulukoristeineen. :D Olen täällä vaan tuitui ja purrurr. <3

Perillä (sinun luonasi)
TUI! <3

Ensinnäkin, otsikossa ei tosiaankaan ole mitään vikaa! Sitten toisekseen, ensimmäinen kerta kun oikeasti lämpesin Rolfille. :D

Lainaus
Luna kertoi tuiskukiitäjistä, jotka olivat pieniä siivettömiä olentoja, jotka kulkivat tuiskujen mukana. Ne liikkuivat nopeasti, mutta tuulen laantuessa ne piiloutuivat lumipeitteen alle pieniin pesäkoloihinsa.
Keroo mulle lisää tuiskukiitäjistä, jookos kookos? <3 Haluan tietää lisää. :D

Lainaus
”Mitä sinä hyräilet?” Rolf lopulta kysyi ja sulki luonnosvihkonsa.

”Unia”, Luna vastasi hymyillen.
Voi Luna. <3

Ihanaa, kun kaksikko seikkaili vaihteeksi Pohjolassa ja eritoten Suomessa, tuli siitä jotenkin hyvä fiilis. <3 Ja Luna oli todella Luna, ja koska Winga on pönttö, olen rakastunut siihen hahmoon aika täysillä. <3 Kuvailet kivasti Rolfin tunteita ja tuo oli ihana, että Luna tietää.

Kiitos kiitos tästä ihanasta luukusta, tuitui. :-*

Lahjoja
Tämähän oli oikein mielenkiintoinen. Tykkäsin eritoten siitä, miten Pansy on vähän niin kuin ei välittäisi, eli se luihupuoli näkyy vahvana ja muutenkin olet tuonut eriin kaksikon eroavaisuuksia; Hermionen vaatteet mahtuvat vanhaan vaatekaappiin ja Pansy täyttää helposti vaatehuoneen itsekseenkin. Kaikki tuollaiset pienet yksityiskohdat on niin makoisia. :D

Osoitit hienosti mitä multa uupuu, kun kirjoitan nuista Luihuisen kasvateista. ::) Tykkäsin.

(Sarjassamme pitkät ja sisällöttömät kommentit. <3)


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 12/24
« Vastaus #70 : 13.12.2015 19:19:23 »
DH58, en pistä mitään pahakseni, älä huoli. :) Kiva, että hahmot on ollu susta IC. Kannatan tutustumista Hermansyyn enemmänkin. Se on oma OTP, vaikka oon kirjoittanutkin sitä aika vähän. Ehkä ensivuoden mittaan taas innostuisin enemmän. Ja musta on hyvä, että oot rohkeasti uskaltanut lukea tätä kalenteria, vaikka paritukset on ollut outoja. Niin ja Ougen Mahtipuro oli tosiaan oma keksintöni, samoin kirjan nimi. Ougen tuli oikeastaan siitä, että mulle tuli ekana mieleen Odgen (joka on oikeasti Pottereissa mainittu hahmo), josta sitten väänsin jotain muuta. Mahtipuro taas tuntui sopivalta ja leikkisältä, kun kirja kertoo veden syvyyksistä.

tirsu, Hermansy on hieno paritus ja niistä on jonkun verran ficcejäkin finissä. Musta oli hassua kerrankin kirjoittaa parituksesta lyhyt pätkä, jossa ne on valmiiksi yhdessä (viime kerrasta on aikaa), kun viimesimmät on kauhean massiivia järkäleficcejä, joissa monenkaan luvun jälkeen nämä ei oo päätynyt yhteen, vaikka mulle on siihen oikein luonteva ja pikkuhiljaa etenevä selitys. Erikoinenhan tämä on, mutta silti OTP. ♥

Saappaaton, huh mikä rommaanikommentti! Just hyvä, vaikka ite mutisit muuta. <3 En oikeastaan edes tiedä, mitä sanoa. On mahtia kuulla, että oot tykännyt näistä luukuista ja varsinkin omastasi, koska jännitin sen kanssa. :D Luihuistytöistä kirjoittaminen on ihanaa ja oon taas heräillyt kirjoittamaan niistä paremmin, ensivuonna runnon FF50 valmiiksi niin saatte paljon luihuisia!

Kiitos mahtikommenteista, ootte uskomattomia. <3 Täällä on jo useampaan kertaan otettu esille, miten oon saanut toimimaan erikoisempiakin parituksia. Luulen, että se johtuu siitä että oon aina rakastanut rareparituksia ja niitä on tullut kirjoitettua paljon. Listauksesta löytyy jopa Dolores Pimento/Matami Rosmerta, että kaikki on mahdollista. :D


Genre: draama
Hahmot: Sirius&Regulus, paljon muita
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hiphei, saatiin juhlat, joista en sitten kirjoittanut mitään. : D Tää venähti ihan muutenkin liian pitkiin mittoihin niin itse juhlallisuudet jäi sitten välistä. Tässä on enemmän eri hahmojen välisiä suhteita ja muuta, joita varmaan tulee myöhemminkin esille. Toivottavasti kaikki pysyivät kärryillä, kuka on kuka. Dorea tosiaan on Musta tyttönimeltään, mutta nai Charlus Potterin. Niin ja Tylypahkaan mennään aina, kun on jo täyttänyt 11-vuotta. Sirius on -59 syntynyt, James -60, mutta koska hän täyttää jo ennen Tylypahkan alkamista 11-vuotta niin hän menee samaan aikaan kuin Sirius.


13. joulukuuta

13. päivä koitti Siriuksesta liian nopeasti. Hän oli todennut itselleen jo monta kertaa, että juhlat voisivat olla ihan mukavat, mutta siihen oli vaikea uskoa. Walburga sentään oli ollut hieman paremmalla tuulella Reguluksen juhlakaavun saapumisen jälkeen ja siinä puvussa Regulus nyt katseli isoveljeään.

”Sinunkin pitäisi laittaa juhlakaapu”, Regulus sanoi viisaasti, vaikka Sirius kyllä tiesi sen.

”Niin varmaan”, Sirius vastasi ja alkoi penkomaan suurta mahonkista vaatekaappiaan. Hän löysi nopeasti etsimänsä. Pullonvihreä juhlakaapu oli yksinkertainen, mutta tarkkaan muotoon leikattu ja siinä oli häivytettyjä kuvioita, jotka saattoi nähdä vain tietyssä valossa.

”Pue se päällesi”, Regulus komensi veljeään ja hänestä tuntui hassulta olla se, joka määräsi. Toisaalta Regulus oli hyvin tarkka siitä, että äidin käskyjä noudatettiin. Hän kyllä tiesi, millaisen rangaistuksen Sirius voisi saada tottelemattomuudesta.

”Hyvä on”, Sirius tuhahti ja alkoi riisua mustaa kaapuaan, joka sekin oli mittatilaus työnä valmistettu. Walburga hankki heille vain parasta, eikä mikä tahansa kaapu kelvannut. Saatuaan juhlakaavun ylleen Siriun tunsi itsensä vieraaksi.

”Mennään alakertaan odottamaan”, Regulus ehdotti ja Sirius suostui vastahakoisesti.
~*~

”Druella, kuinka hurmaavaa, että saavuitte”, Walburga toivotti hymyillen, vaikka sanoihin ei sisältynyt samanlaista lämpöä kuin muiden tavatessa sukulaisiaan. Druella oli luonteeltaan huomattavasti pehmeämpi, mutta hän olikin vain avioliiton kautta Musta.

”Ja Cygnus, Orion odottaa sinua kirjastossa”, Walburga lisäsi nyökättyään tervehdykseksi veljelleen.

”Hyvä, minulla onkin neuvoteltavaa hänen kanssaan ongelmista maahisten kanssa”, Cygnus totesi, eikä puhunut sen enempää lähtiessä kohti yläkertaa.

Sirius katseli jo 19-vuotiasta Bellatrixia, joka tuijotti häntä takaisin viileästi. Narcissa ja Andromeda tervehtivät veljeksiä, jotka vastasivat heille opetetun etiketin mukaisesti. Druellan luona he saivat olla vapaammin, mutta äitinsä lähettyvillä kummallekaan ei tullut mieleen kutsua heitä lempinimillä. Nyt he olivat ”Andomeda neiti” ja ”Narcissa neiti”, kuten he taas kutsuivat Siriusta ja Regulusta nuoriksi herroiksi. Se oli kaavamaisuutta, jota Sirius ei ollut koskaan ymmärtänyt. Käytöstavat Regulus taas osasi paremmin kuin hän, vaikka oli nuorempi. Kaiken lisäksi Regulus tuntui kunnioittavan sisaruksia enemmän kuin Sirius ja varsinkin suhde Bellatrixiin oli erilainen.

15-vuotias Narcissa ja häntä kaksi vuotta vanhempi Andromeda olivat edelleen Tylypahkassa. Sirius kyseli heiltä mielellään tulevasta koulustaan, johon odotti jo malttamattomana pääsemistä.

”Olette ajoissa, tiesin voivani luottaa sinuun ja Cygnusiin. Dorea ja Charlus eivät ole vielä tulleet ja kuten epäilen Alphard on taas myöhässä. ’Hoitamassa asioita’, niin kuin hän väittää. En ole koskaan pitänyt erityisemmin hänestä, mutta häneen voi luottaa raha-asioissa”, Walburga sanoi hyvillään siitä, että edes hänen toinen veljensä noudatti hyviä käytöstapoja. Kaikki kyllä tiesivät Walburgan nihkeästä suhtautumisesta keskimmäiseen veljeensä, joten sitä ei olisi tarvinnut sanoa erikseen.

”Tulevatko Dorea ja Charlus?” Druella sanoi vaihtaakseen puheenaihetta. Dorea ja Charlus tapasivat harvoin muita Mustan suvun jäseniä, joten oli yllättävää, että he saapuisivat.

”Kyllä, ja ottavat mukaan poikansa”, Walburga kertoi. Siriuksen uteliaisuus heräsi. Hän ei ollut tavannut poikaa, mutta tiesi hänen olevan vain vuoden itseään nuorempi. He menisivät samaan aikaan Tylypahkaan, koska Sirius oli marraskuun lapsi.

”Siirrytään oleskeluhuoneeseen. Tässä eteisessä seisominen on typerää”, Walburga sanoi ja viittasi yläkerran suuntaan. Druella ja hänen tyttärensä jättivät takkinsa eteisen naulakkoon. Jokaisella heistä oli kauniit iltapuvut ja Siriuksen oli myönnettävä, että Narcissa vaaleine hiuksineen ja sinisessä iltapuvussa oli hyvin kaunis. Se oli hieman typerää, joten hän käänsi katseensa pois. Regulus kulki heidän edellään ja avasi kohteliaasti naisväelle oven, jonka takaa paljastui joukko mukavia nojatuoleja, leimuava takkatuli ja avara tila, jota koristivat vitriinit täynnä mitä upeimpia esineitä. Satunnaisia valokuvia riippui seinillä Siriuksesta ja Reguluksesta, sekä Walburgan ja Orionin hääkuva. Oli myös suuri taulu heidän suvustaan koko komeudessaan, eikä Sirius voinut olla vilkaisematta Doreaa ja Charlusia. Häntä jännitti.

Walburga ja Druella alkoivat vaihtaa kuulumisia istuttuaan alas. Tyttäret olivat vaiti, kunnes Druella osoitti sanansa heille.

”Jutelkaa serkuillenne. Turhaan te istutte siinä hiljaa”, Druella enemmän käski kuin kehotti. Regulus istui aivan Bellatrixin vieressä ja alkoi kysellä tältä loitsuista, joita hän oli oppinut. Kiroukset kiehtoivat Regulusta, vaikka hän ei tiennyt ketään, jonka olisi halunnut kirota. Mutta voimakkaat velhot osasivat kirota ja sellainen Regulus tahtoi olla – kuten isänsä, jota kaikki kunnioittivat.

”Kertokaa, mitä Tylypahkaan kuuluu”, Sirius pyysi Narcissalta ja Andromedalta unohtaen kutsua heitä neideiksi. He kertoivat mielellään vuodestaan, joka oli ollut molemmille raskas. Narcissa oli jo V.I.P.-vuodella ja Andromeda valmistuisi. Siskoksista vanhempi oli lukenut koko syyslukukauden tentteihin öitä myöten, koska S.U.P.E.R.-kokeet lähenivät koko ajan. Sirius totesi, ettei hänen tarvitsisi lukea kokeisiin ja se nauratti Narcissaa ja Andromedaa.

”Sinulla ei ole vielä pitkään aikaan näin tärkeitä kokeita, mutta sitten sinäkin luet varmasti”, Andromeda sanoi.

”Niin kai”, Sirius mutisi. Häntä oikeastaan kiinnosti enemmän uudet ystävät, joita voisi koulusta saada. Hänellä ei ollut juuri ketään ikäistään ystävää, kun Narcissakin oli jo niin vanha. Tietysti oli Regulus, mutta joskus olisi ollut kivaa olla jonkun muunkin kuin veljen kanssa. Andromeda alkoi juuri kertoa vuodestaan, kun ovikello soi. Sirius jännittyi päästä varpaisiin ja pomppasi ylös tuolista.

”He tulivat!” Sirius kiljahti ja Reguluskin näytti uteliaalta. Walburga katsoi tuimasti Siriusta, joka oli käyttäytynyt ’liian innostuneesti’, mutta veljeksistä vanhempi ei välittänyt vaan juoksi alakertaan kauhealla kyydillä. Regulus seurasi maltillisemmin Walburgan kanssa.

Sirius odotti ovella ja marisi hiljaa, miksi Walburgan piti tulla niin hitaasti aukaisemaan ovi. Regulus kiirehti Siriuksen vierelle ja suoristi kaapuaan, joka oli rypistynyt nojatuolissa istuessa. Hän ei muistanut juuri mitään Doreasta ja Charluksesta, koska oli ollut niin pieni viime tapaamisella. Ei Siriuskaan paljoa muistanut, mutta sen verran, että he olivat ihan mukavia. Varsinkin Charlus.

Walburga avasi oven ja Potterit astuivat sisään mukanaan poikansa, jonka hiukset olivat kesyttämättömästi sekaisin niin pahasti, että Walburga nyrpisti nenäänsä.

”Anteeksi, että tulemme näin viime tinkaan. Ihastuttavaa nähdä sinua, Walburga”, Dorea sanoi ja halasi Walburgaa, joka näytti ärsyyntyvän niin läheisestä tervehdyksestä. Charlus kätteli reippaasti Walburgaa ja kääntyi sitten Siriuksen ja Reguluksen puoleen.

”Olette kasvaneet. Tässä on poikani James”, Charlus esitteli pojan, joka haroi hiuksiaan ja näytti hieman vaivaantuneelta. Siriuksen silmät loistivat katsoessaan poikaa, joka virnisti hänelle. Sirius hymyili leveästi takaisin.

”Minä olen Sirius, ja veljeni on Regulus”, Sirius esitteli ja kätteli kuin aikuinen mies Jamesia.

”Moi”, James sanoi ja Sirius odotti, että he saisivat lähteä hänen huoneeseensa. Walburga ei varmasti antaisi lapsien häiritä aikuisten asioita, vaikka hän ihmettelikin, miksi Mustan siskokset saivat olla läsnä. Bellatrixia lukuunottamatta he eivät kuitenkaan olleet täysi-ikäisiä.

”Sirius, ohjaa nuori herra Potter huoneeseesi ja Regulus, mene heidän kanssaan”, Walburga sanoi ystävällisemmin kuin tavallisesti. Ehkä se johtui Dorean ja Charlusin seurasta. Siriusta ei tarvinnut kahdesti käskeä.

”Kyllä, äiti”, Sirius sanoi nopeasti ja katsoi Jamesia. ”Mennään.”

Pojat lähtivät, eikä Sirius pystynyt peittämään innostustaan. Regulus katseli varovaisemmin Jamesia, josta ei tiennyt mitään. Häntä hieman harmitti, että Sirius kiinnitti huomionsa ainoastaan vieraaseen poikaan, eikä uhrannut ajatustakaan sille, että Regulus jäi kaksikosta jälkeen. He nousivat rappusia ylös Siriuksen huoneeseen, johon he astuivat perätysten.

”Tervetuloa”, Sirius toivotti mahtipontisesti ja hyppäsi istumaan sängylleen. James seurasi rohkeasti esimerkkiä ja Regulus veti itselleen tuolin työpöydän luota lähemmäs sänkyä.

”No, kerro itsestäsi”, Sirius hoputti, kun ei malttanut enää käyttäytyä Walburgan opettamilla tavoilla. Olivathan he nyt sitä paitsi lasten kesken eli eikai käytöstavoilla niin ollut väliä?

”No, minä olen 10-vuotias”, James aloitti ja haroi taas hiuksiaan. Sirius pisti tavan merkille ja muistiinsa, koska se tuntui hänestä tärkeältä.

”Sinä aloitat Tylypahkan myös ensi vuonna”, Sirius sanoi ja Regulus tunsi itsensä hieman ulkopuoliseksi. Hän ei saisi aloittaa Tylypahkaa Siriuksen ja Jamesin kanssa.

”Joo. Sinäkin?” James kysyi ja virnisti. ”Kuulostaa hauskalta.”

Sirius ei malttanut olla hiljaa, joten hän kertoi kaiken itsestään ja siinä sivussa Reguluksesta. Silloin pikkuveli tunsi taas kuuluvan joukkoon, joka oli ensin tuntunut vieraalta. Kesken selityksen Regulus nousi myös istumaan sängylle kahden muun viereen.

”Hauska tutustua, James”, Regulus sanoi muodollisesti. Ehkä heistä kaikista voisi tulla hyvät kaverit, siltä Reguluksesta ainakin tuntui.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 12/24
« Vastaus #71 : 13.12.2015 19:56:59 »
Vai tuli tänne jo uusi heti kun silmä vältti? :D Hyvä vaan, saanpahan lukea lisää <3<3

Hiphei, saatiin juhlat, joista en sitten kirjoittanut mitään. : D
 ;D ;D ;D Ei se mitään, tämä pätkä oli oikein hyvä juuri näin ;)

Khihih, lisää Sirius/Regulusta <3 Tykkään näistä nuorista herroista aivan kamalasti, kiitos sinun :3 Sirius on niin Sirius, sellainen huoleton ja itsepäinen, seikkailunhaluinen ja utelias, ehkä pikkasen itsekeskeinen mutta omistaa kuitenkin suuren sydämen :3 Regulus on vaan niin herttainen ja söpö, vähän maltillisempi ja aikuismaisempi kuin Sirius, pitää parhaansa mukaan Siriuksen jalat maassa mutta ei kuitenkaan ole mikään ilonpilaaja, ja haluaa selvästi että ihmiset pitävät hänestä :3

Minusta oli hauska lukea tällaista pätkää, missä näkyy kaikenlaisia hahmoja vähän nuorempina (mm. Bellatrix, Narcissa ja Andromeda), ja sitten toi Jamesin ja Siriuksen ensikohtaaminen! Siriuksen innostus ulottui tänne asti, ja heidän tapaamisensa oli minusta tosi mukavaa luettavaa - tosin kävi pikkuisen sääliksi Regulusta, joka koki ainakin hetken ajan jääneensä ulkopuolelle :<. Hyvä kuitenkin, että Sirre muisti kertoa Reguluksesta, niin pikkuvelikin tunsi kuuluvansa taas joukkoon :>

Minä olen ihan onnessani täällä, kiitos taas mahtiluukusta <3

-DH58 

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 13/24
« Vastaus #72 : 13.12.2015 22:03:33 »
Mä vähän odotin niitä juhlia, mutta eipä mua haittaa vaikkei niistä sitten ollutkaan mitään muuta mainintaa kuin se, että oli juhlapäivä ja ensimmäisten vieraiden saapumisesta. Siriuksen ja Jamesin ensitapaaminen innosti mua melkein yhtä paljon kuin Siriusta. Odotin jo itsekin hiukan malttamattomana, että koskas se James sieltä tulee.  ;D

Mä olen aina luullut, että Andromeda olisi ollut Blackin siskoista vanhin, mutta olen sitten ollutkin ihan väärässä. Enpä ole tainnut koskaan mistään sitä edes katsoa, että kuka kolmikosta on vanhin. Mikä on jännää, sillä tykkään aina tarkastella sellaisia nippelitietoja.  ::)

Mutta joo. Tää oli aivan mahtava luukku. Tykkäsin todella paljon. Oli todella mahtavaa päästä lukemaan Siriuksen ja Jamesin (ah James ja sen tukan harominen :P - mistä tulikin mieleen, kiva yksityiskohta, että Sirius laittoi sen muistiin pitäen sitä tärkeänä asiana) ensitapaamisesta. Regulusta kävi hieman surku, kun hän tunsi ensialkuun itsensä ulkopuoliseksi, mutta onneksi tunne lopulta katosi Siriuksen kertoillessa veljestänsäkin Jamesille.

Tästä kävi taas jälleen enempi esille veljesten luonteen erot. Reguluksen miellyttämisen halun lisäksi tässä tuotiin esiin sitä, miten kiroukset kiinnostivat häntä ja ehkä jopa pimeät voimatkin.

Lainaus
Jokaisella heistä oli kauniit iltapuvut ja Siriuksen oli myönnettävä, että Narcissa vaaleine hiuksineen ja sinisessä iltapuvussa oli hyvin kaunis. Se oli hieman typerää, joten hän käänsi katseensa pois
Pidin siitä miten tuossa kohtaa käy ilmi se, että Sirius on jo sen ikäinen, että tytöt (ja miksei pojatkin - olen itse sitä mieltä, että Sirre oli bi) alkavat kiinnostaa eri tavalla kuin aikasemmin. Mutta silti hän on kuitenkin vielä siinä rajoilla, että hyi, "tyttöbakteereja".

Tuli muuten hieman haikea olo vikan lauseen kohdalla, kun tietää mitä tapahtuman tulee veljesten elämässä. Miten he ajautuvat erilleen. :(

Ihana luukku jälleen kerran. Jään odottelemaan seuraavaa luukkua mielenkiinnolla.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 13/24
« Vastaus #73 : 14.12.2015 12:59:14 »
DH58, joo kävi vähän hassusti niiden juhlien kanssa. Hyvä, että oot onnessasi luukusta. :)

tirsu, minäkin luulin pitkään, että Andromeda on vanhin. Potterwikin mukaan hän on kuitenkin keskimmäinen ja olen luottanut siihen Mustista kertovissa ficeissäni. En sitten tiedä, mistä se ajatus Andromedasta on tullut. (Ellei sitten Pottereissa oli mainittu sitä Andromedan esiintyessä.) Mäkin itseasiassa odotin juhlien kirjoittamista, mutta tämä meni sitten tällaiseksi jotenkin. En oikein tiedä, mitä tapahtui, mutta näin vaan kävi. Toisaalta halusin Siriuksen ja Jamesin ensikohtaamisen tuoda esille, mutta olisihan se juhlissakin onnistunut. Mustakin on aika surullista kirjoittaa Siriuksen ja Reguluksen väleistä nuorempana, kun tulevaisuus on mitä on. Uskon kuitenkin, että heillä on ollut joskus hyvät välit.


Genre: draama
Hahmot: Luna & Harry
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Winga! <3 En muista lupasinko sinulle luukkua tai oliko jotain toiveita, mutta halusin kirjoittaa sinullekin lahjan, koska oot ihan huippu tyyppi. Sinua ajatellessa tuli ensimmäisenä mieleenn Luna, joten toivottavasti tämä kelpaa. Osallistuu Vuosiraapalehtien V.


Lohduntuoja

Luna käveli joulupäivällisen jälkeen Tylypahkan käytävillä hyräillen joululauluja, jotka hänen isänsä oli hänelle opettanut. Ne erosivat paljonkin tavallisista, mutta Lunasta ne olivat nätimpiä. Huomatessaan Harryn erään ikkunan ääressä Luna meni hänen luokseen.

”Murhekirput taitavat vaivata sinua”, Luna aloitti keskustelun ja Harry hätkähti.

”Mitkä?” Harry kysyi ja yritti muuttaa surullisen ilmeensä aidosti hämmentyneeksi. Lunan tarkat silmät kuitenkin olivat huomanneet jo tarpeeksi.

”Murhekirput. Ne asuvat murhemailla ja hiipivät huonoina päivinä ihmisten mieliin. Ne kiusaavat monia, jotka ovat surullisia”, Luna selitti ja Harry oli ymmällään. Hän ei ollut koskaan kuullut murhekirpuista tai murhemaasta, joista Luna puhui.

”Ei minua mikään vaivaa”, Harry valehteli, mutta Luna tiesi. Hän halasi Harrya, joka ilahtui lohduttavasta eleestä, jolla Luna ilmaisi välittävänsä.

”Ne yleensä pakenevat halauksia”, Luna sanoi ja Harrysta tuntui heti paremmalta. Ehkä hänen mielessään oli ollut murhekirppuja, kun hän oli muistellut joulujaan Dursleyden luona, vaikka ei tiennyt sille syytä. Ehkä se oli johtunut käytetystä vihkosta, jonka hän oli saanut joululahjaksi. Siitä oli pyyhitty suurin osa, mutta sinne tänne oli jätetty Dudleyn kirjoituksia, kuten ”Harry on mäntti”, ja muuta vastaavaa.

”Tule kanssani ulos”, Luna ehdotti lämpimästi ja Harry suostui. Ulkona Luna veti Harryn tanssiin, joka sai hänet hymyilemään. Se oli oikeastaan aika hauskaa, vaikka se oli tuntunut aluksi hölmöltä. Lunan nauravaiset kasvot piristivät häntä ja hyvä tuuli oli tarttunut häneen kadottaen murhemaiden asukit kokonaan pois – jos sellaisia oli edes olemassa. Luna oli kuitenkin monesti oikeassa, vaikka harva uskoi häneen.

”Hyvää joulua, Harry”, Luna sanoi ystävällisesti. Hymy, jonka tyttö loi häneen kevensi Harryn mieltä. Jouluyö oli sittenkin aika kaunis.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2015 16:07:44 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 14/24
« Vastaus #74 : 14.12.2015 15:59:09 »
En oo lukenu tätä kalenteria oikeesti, sori. Ehkä voisin lukee. Mut NUUUUUUU. En kans oo varma pyysinkö joululahjoi kuin paljo mut jeeeee
Oot ihana.

Tää on ihanan haikea ja lohdullinen ja Luna on just tommonen ihana awaw. Lunan ja Harryn ystävyyden pitäis toimiiki jotenkin noin ainakin mun mielestä.

Ää, oot paras. Luna on ihana. Tykkään kauheesti!!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 14/24
« Vastaus #75 : 14.12.2015 16:45:07 »
Huuuu <3

Luna on vaan yksinkertaisesti ihana hahmo, ja luukun otsikko (mikä on muuten minusta oikein onnistunut ;)) kuvaa Lunaa äärimmäisen hyvin. Luna on taas niin Luna kuin hän voi olla, hyräilee omanlaisia laulujaan ja puhelee murhekirpuista, hänen tarkkanäköisyytensä ja se että hän vain tietää :3 Harrya kävi kovin sääliksi, totta kai se olisi äärimmäisen masentavaa saada joululahjaksi käytetty vihko johon oli kuitenkin vielä jätetty ikäviä mollaustekstejä :< Luna tosiaan oli varsinainen lohduntuoja, hyvä kun hän sai siirrettyä surullisuuden pois Harryn mielestä (tai ne murhekirput ;) ) ja Harrysta tuli iloisempi :> Pystyn hyvin näkemään Lunan ottamassa Harrya mukaan omaan tanssiinsa, ja Harry tanssii mukana vaikka se tuntuikin aluksi hölmöltä :>

Kuten Winga sanoikin, minusta Harryn ja Lunan ystävyys on juuri jotain tällaista. Useimmiten se on varmaankin Luna joka lohduttaa Harrya, uskon että se toimii paremmin niin päin :D Mutta kyllähän Harry tarjosi apuaan silloin Feeniksin killassa (ainakin leffassa :D) etsiäkseen niitä Lunan kadonneita tavaroita, joten minusta heidän ystävyytensä on melko paljon toistensa auttamista ja piristämistä, tavalla tai toisella :>

Olipa jälleen ihana ficci, kirjoitat tosi tosi hyvin ja en voi muuta sanoa kuin kiitos siitä että jaksat tätä kirjoitella, piristää päivää mukavasti! :>

-DH58

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 14/24
« Vastaus #76 : 14.12.2015 17:42:32 »
Oih, ihana luukku, joka sai jälleen lukijansa hyvälle tuulelle. Tässä oli haikeasta vireestä huolimatta jotenkin lämmin ja jouluinen tunnelma.

Itse olen sitä mieltä, että Luna on vaikeasti kirjoitettava hahmo - hän on niin uniikki, hiukan omissa maailmoissaan elävä, uneksija ja hyvin tarkkanäköinen. Mutta sä osaat kirjoittaa Lunan juuri omanlaisenaan.

Voi Harry-parkaa. Kyllä se vetäisi ihan kenen tahansa mielen matalaksi, jos saisi lahjaksi toisen käytetyn vihon, johon on jätetty solvauksia. Onneksi Luna sai piristettyä Harrya ja karkotettua murhemaiden asukit pois. Mullekin kelpaisi Lunan hali, se olisi takuuvarma piristäjä niinä päivinä, kun kipu on ylimimmillään.

Mä rakastan Harryn ja Lunan ystävyyttä. Ja olen siinä uskossa, että kaksikosta tuli Tylypahkan jälkeen vielä läheisempiä ystäviä kuin mitä he kouluaikoina olivat. Jokainen tarvitsee Lunan kaltaisen ystävän - Harry ja kumppanit ovat kyllä onnekkaita. :)

Ihana tuo otsikko. Todella lunamainen.  :D

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 14/24
« Vastaus #77 : 15.12.2015 00:57:13 »
Winga, hienoa että tykkäät! ♥ Ois kiva, jos lukisit muitakin muttei oo pakko! Mulle riittää, että oot omastas tykänny. Harryn ja Lunan kaveruus on kiva aihe ja Luna ihana.

DH58, tykkään kerrankin itekin otsikosta, kiva että sinäkin! Ihanaa kuulla, että oot taas tykännyt. Sun kommentit saa hyvälle tuulelle. :>

tirsu, samaa sanon kuin DragonHeart58:lle: sun kommentit piristää ja saa hyvälle tuulelle! On mukava kuulla, että lunamaisuus on tullut esille. Tykkään kirjoittaa siitä hahmosta, vaikka teen sitä aika harvoin nykyään. Minäkin uskon siihen, että niiden ystävyys on syventynyt entisestään. Tulihan Harryn tyttärestäkin Lily Luna Potter. Kiva, että säkin tykkäsit otsikosta - kerrankin pidän siitä itsekin!


Genre: draama, romance, angst
Paritus: Sirius/Remus
Ikäraja: Sallittu
A/N: Uskokaa pois, tämä on ensimmäinen Sirius/Remukseni, joka on puhtaasti sitä. Tätä lahjaa varten jouduin tekemään vakoilua ja tutkimustyötä, koska lahjan saaja ei antanut toiveita. Ensin mietin jotain hullua rarea vapailla käsillä, mutta luotin lopulta tutkimustuloksiini. Hyvää joulua Azure ja kiitos kaikista sodista, joita olemme yhdessä tänä vuonna käyneet! <3 Tämä ficci syntyi otsikosta, joka on harvinaista; siksi varmaan pidan siitä jonkun verran. Kerään Remus Lupinin ja Ficlet300:n (162.Violetti, koska siperiankurjenmiekat on violetteja tietysti.)

Kurjenmiekka

Remus seisoi Siriuksen tyhjän haudan äärellä. Oli kesä, mutta ilma tuntui kylmältä ja sai ihon kananlihalle. Kukaan ei ollut Remuksen seurana, sillä hän oli halunnut tulla sinne yksin. Hän istutti siperiankurjenmiekan haudalle, koska tiesi sen olleen Siriuksen lempikukka tai niin hän oli aikoinaan väittänyt.

”Taikakukat ja niiden käyttötarkoitukset! Remus, voisitko kirjoittaa tämän esseen puolestani?” Sirius kerjäsi, mutta Remus pudisti päätään.

”Minä en edes pidä taikakukista. Kurjenmiekat ovat siistimpiä”, Sirius marisi. Remus kohotti kulmiaan sille, että jästikasvi voitti hyödylliset taikakasvit.

”Miksi?”

”Niillä on siisti nimi. Kurjen
miekka”, Sirius perusteli. Remus nauroi, mutta hyväksyi vastauksen.

Remus loitsi kukan pakkasen kestäväksi, että se kukkisi talvellakin. Talvi oli ollut Siriuksen lempivuodenaika,  jota hän oli odottanut aina lapsekkaalla innolla. Se oli aina huvittanut Remusta. Ensilumen sataessa Sirius oli vetänyt Remuksen mukanaan salaa ulos, kun pimeä oli jo laskeutunut Tylypahkan maille. He katselivat tähtiä, jotka näyttivät talviöisin kirkkaammilta kuin tavallisesti. Lumihiutaleet takertuivat heidän hiuksiinsa, jotka Sirius sitten pyyhki lapasellaan Remuksen päästä. Sen jälkeen he olivat suudelleet ja Remus muisteli niitä hetkiä lämmöllä. Ennen nukkumaan menoa he olivat hakeneet glögiä itselleen ja vieneet sitä Jamesille ja Peterillekin kiitoksena siitä, että he antoivat kaksikolle omaa aikaa. Kelmien kesken ei ollut salaisuus, mitä Remus ja Sirius tunsivat toisiaan kohtaan.

Jouluisin Sirius oli ollut vielä enemmän innoissaan kuin lumen tullessa. Sirius heräsi vasten tapojaan aikaisin avaamaan joululahjat, nautti jouluruuasta ja jopa lauloi joululauluja. Remus tiesi, että jouluisin hänen ikävänsä olisi suurimmillaan ja vanhat muistot tekivät hänet haikeaksi. Nauravainen Sirius olisi kuitenkin kieltänyt häntä olemasta murheellinen, jos olisi voinut haudan takaa kertoa sen miesystävälleen.

”Remus, tämä on mahtava lahja!” Sirius hihkui. Hän halasi Remusta veljellisesti suukottaen sitten poskea kuiskatessaan samalla tuhmuuksia hänen korvaansa. Remus virnisti vastaukseksi.

”Hyvä, että se kelpaa”, Remus totesi, vaikka oli tiennyt jo etukäteen Siriuksen ottavan lahjan onnellisena vastaan. Siriuskin oli hommannut Remukselle lahjan. Raidalliset lapaset, suklaata ja kirjan, jonka Remus oli halunnut jo pitkään. Sirius oli sanonut, että Remus kuluttaisi kirjaston kappaleen vielä puhki joku päivä.


Remus katseli kurjenmiekkaa ja sanoi hyvästinsä Siriukselle. Se tuntui katkaisevan lopullisesti sen yhteyden, joka heidän välillään oli ollut. Rakkaus oli silti jäljellä, eikä Remus päästäisi siitä irti. Oli silti aika jatkaa elämää ja Remus tiesi, että niin Sirius olisi halunnut.

”Toivottavasti voit hyvin siellä jossain”, Remus sanoi. Hänen teki mieli toivottaa hyvää joulua, mutta se sai odottaa. Remus ehtisi käydä vielä monta kertaa haudalla ja jouluna toisi kynttilän tuomaan valoa.

”Remus, minä rakastan sinua”, Sirius hempeili vasten tapojaan. Remusta huvitti.

”Aika imelää sinulta, Anturajalka”, Remus vastasi. ”Niin minäkin sinua.”

”Toivottavasti tämä ei jää meidän viimeiseksi jouluksi”, Sirius sanoi vakavampana, kun he olivat Kalmanhanaukiolla Feeniksin killan päämajassa.


Se oli ollut viimeinen yhteinen joulu, eikä Remus unohtaisi sitä.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 15/24
« Vastaus #78 : 15.12.2015 11:21:36 »
Mä itkeä vollotan täällä. Varsinkin tuo lopetus sai kyynelkanavat aukeamaan (oon ikuisesti vihainen siitä, että Rowling meni ja tappoi Siriuksen ja Fredin ja Dobbyn – ymmärrän toisaalta miksi hän teki niin, mutta hyväksy en silti). :'( Tää oli niin surullinen.

Nuo Remuksen muistelukohdat olivat ihania ja suloisia, ne nostattivat hymyn huulille. Mutta niissä oli myös haikeutta. Varsinkin viimeisessä kursivoidussa kohdassa.

Olen sanonut tämän aikaisemminkin (olenhan?), ja sanon sen nyt uudelleen, että sä kyllä osaat kirjoittaa. Nää tekstit vie vaan lukijan mukanaan. Tekstiin uppoutuu niin, että sitä pystyy kuvittelemaan olevansa itsekin paikalla.

Siriuksen perustelut sille, että hän tykkäsi kurjenmiekoista juuri nimen takia, oli todella siriusmaista. Mulla on vähän sama homma myrskykeijujen kanssa. Niillä on vaan niin siisti nimi, että tykkään niistä jo ihan senkin takia.

Lainaus
Ensilumen sataessa Sirius oli vetänyt Remuksen mukanaan salaa ulos, kun pimeä oli jo laskeutunut Tylypahkan maille. He katselivat tähtiä, jotka näyttivät talviöisin kirkkaammilta kuin tavallisesti. Lumihiutaleet takertuivat heidän hiuksiinsa, jotka Sirius sitten pyyhki lapasellaan Remuksen päästä. Sen jälkeen he olivat suudelleet ja Remus muisteli niitä hetkiä lämmöllä.
Aaawws. Totaalisen suloinen kohta. ^ ^

Pahoittelut lyhyestä kommentista. Menen tästä nyt nurkkaan itkemään vähän lisää.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 15/24
« Vastaus #79 : 15.12.2015 17:09:07 »
Katkeraa ja kaunista  :'(

Otsikko oli minusta ihana, ihmettelin tietysti ensin mihin kasvi liittyy, mutta hyvinhän se selvisi :D Hauskaa että Sirius pitää kurjenmiekasta sen takia että siinä on sana miekka, hyvin siriusmainen selitys tälle väitteelle :D Yllättävää että Sirius edes tietää kurjenmiekkaa, mutta ehkä Sirre on sivistyneempi mitä oletetaan ;) Ja Remus oli oma itsensä, rauhallinen, älykäs ja kovin kiltin oloinen :) Minusta oli koskettavaa kun Remus muisteli Siriusta, hänen iloisuuttaan ja rakkauttaan talveen ja jouluun :3 Tykkäsin kamalasti myös tosta kohdasta, minkä tirsu jo lainasikin: yksinkertaisen söpö ja silti täynnä taikaa :>

Tässä luukussa kulki käsi kädessä lämpöä hehkuva rakkaus sekä surumielinen haikeus. Teksti oli taas äärimmäisen kaunista ja miellyttävää luettavaa, tykkäsin kauheasti :>. Nyyh, toi loppu oli kauhean surullinen *pyyhkii silmäkulmaansa nenäliinaan*, kun Sirius oli oikein toivonut viettävänsä vielä lisää jouluja Remuksen kanssa :'( Sen muisteleminen varsmasti sattui Remusta, eteenkin joulun aikaan :( Mutta hyvä kun Remus ymmärsi, että hänen on jatkettava eteenpäin, mutta hänen ei tarvitse unohtaa Siriusta :>

Kauhean kaunis ja herkistävä luukku <3 Kiitos kamalasti, ihana saada pala ihanuutta tähänkin päivään :3

-DH58