Kirjoittaja Aihe: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 24/24  (Luettu 30261 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 3/24
« Vastaus #20 : 04.12.2015 12:09:00 »
No se on kyllä ihan totta, että sataan sanaan ei mahdu mitään hirveitä selityksiä, miksi asia X tapahtuu juuri kuvailemallasi tavalla. :D

Mutta sitten tämä uusin... MITÄ. HITTOA. ODO?! :D Tähän ei oikeasti VOI kommentoida mitään tämän enempää, koska oikeasti, mitä hittoa?! Peräti 12-sanainen tarina. :D Tämä on taas vähän näitä, että mitä ihmettä mä oikeasti luin just äsken?! :D No, jaa saat tästä mestariteoksesta nyt sitten ehkä elämäni lyhyimmän (ja kämäisimmän) kommentin, koska mitä muuta mä muka voin sanoa tästä.

En kehtaa työntää edes mun ja Laun kommenttikisaankaan, koska tämä on niin lyhyt ja sukka ja kaikkea... xD

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 3/24
« Vastaus #21 : 04.12.2015 14:40:08 »
Tämä on hyvin hämmentävää ja epätavallista, mutta kuitenkin jotain äärimmäisen hupaisaa ja nerokasta :D Rupesi naurattamaan toi "ei ollut toiste" - kohta, pitäähän se nyt tietää että se oli vain kerran :D :D Ja tietysti luukun otsikko kertoo kaiken tarpeellisen ja tiivistää luukun sisällön, juonen ja sanoman tyylikkäästi, ytimekkäästi ja koruttomasti ilman turhaa rönsyilyä. Muutenkin luukku oli loistavasti tiivistetty yhteen, kaikki tarpeellinen oli kerrottu totuudenmukaisesti :D Ja tykästyin tietysti käyttämiisi lempinimiin, toivat tähän mukavaa tuttavallisuutta ja hymyn huulille nostattavaa suloisuutta :3 . Sekä alku että loppu olivat ajattomia klassikkoja, ihanaa että sait tämän elementin ujutettua toimivasti mukaan tähän luukkuun :)

Ja tietysti minun pitää nostaa hattua, sillä tämä luukku on kaikista yllättävin teksti jonka olen täällä pyöriessäni koskaan lukenut :D Mutta siis, hienosti tiivistetty, suloinen ja hauska luukku :D

Kiitos kovasti! :3

-DragonHeart58 

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Vs: Jouluyö - Joulukalenteri - Luukku IV
« Vastaus #22 : 04.12.2015 14:49:45 »
Saappaaton, joskus pitää olla hieman pölvästi. <3

LillaMyy, hienoa, eikö! Olen nero. Ja voithan nyt sanoa, että olet edes jonkunlaisen kommentin rustannut ehkä kaikkien aikojen lyhyimpään ficciin. Moni ei olisi vaivautunut!

DragonHeart59, ohhoh teitpä hienon kommentin minun  nerokkaaseen mestariteokseeni!

Ähäkutti, huijasinpas! ;D Voitte kiittää Wingaa ja DulzGramia, jotka kannustivat mua mestariteokseni julkaisuun. Hieman pidemmän ja oikean neljännen luukun saatte nyt! Niin ja kiitokset teille, jotka kaikesta hämmästyksestänne huolimatta kommentoitte Mestariteostani! Oon varma, että ansaitsisin Pikarin tuosta hyvästä. Miten olisi vaikka Vuoden HP-ficci?


Genre: veljesfluffi
Ikäraja: Sallittu
A/N: Taas päästään Siriuksen ja Reguluksen joulun odotukseen! Tästä on selitettävä sen verran, että halusin tuoda osittain esille sitä, että jo noin pienenä Siriuksella oli uteliaisuutta muuhunkin kuin velhoperinteisiin ja tavallaan jästeihin.


4. joulukuuta

Ilta oli jälleen hämärtynyt yöksi, kun Regulus tuli tapansa mukaan Siriuksen huoneeseen.

”Tulit taas”, Sirius totesi, vaikka oli arvannutkin Reguluksen saapuvan. Pikkuveli oli tullut jokaisena iltana hänen huoneeseensa joulukuun aikana. Vaikka Sirius tuhahtelikin asialle, hän oli oikeasti mielissään ja tunsi joulumielen hiipivän omaankin mieleensä Reguluksen ansiosta.

”Luuletko, että saisimme laittaa joulukoristeita?” Regulus kysyi toiveikkaana. He olivat käyneet pari päivää sitten serkkujensa luona, joiden koti oli koristeltu mitä erikoisimmin koristein ja Regulus oli pitänyt niistä valtavasti.

”En”, Sirius vastasi ja häntä harmitti totuus. Pikkuveli riiputti päätään surkeana ja Siriuksen teki mieli sanoa jotain lohduttavaa. Kalmanhanaukiolla ei koskaan näkynyt joulu millään tavalla.

”Voimme me tietysti kysyä. Ehkä tänä vuonna saisimme jotain pientä”, Sirius sanoi ja Reguluksen kasvoille nousi surullinen hymy.

”Äiti ei halua vouhotusta joulusta”, Regulus sanoi rauhallisesti ja niin tottuneesti, että yllätti Siriuksen.

”Aina voi kokeilla”, Sirius sanoi, mutta Regulus pudisti päätään.

”Kyllä minä tiedän, ettemme me oikeasti saa koristella taloa, mutta kiitos, kun ajattelit minua sanoessasi noin”, Regulus totesi hymynkare huulillaan ja hän nojautui sängyllä istuvaan Siriukseen. Isoveli naurahti karkeasti ja pörrötti pikkuveljensä hiuksia.

”Oikeastaan minulla on idea”, Sirius sanoi ja nousi ylös sängyltä. Hän penkoi hetken aikaa laatikoitaan, kunnes löysi pergamenttikäärön. Siinä oli vähän kirjoitusta, mutta se ei haitannut. Sen jälkeen Sirius otti taikasauvansa ja Regulus katsoi vierestä, kun isoveli kurtisteli kulmiaan ja mittaili pergamenttia katseellaan.

Koristeus!” Sirius sanoi epävarmasti ja sauvasta lähti savupöllähdys, eikä mitään muuta tapahtunut, mutta Sirius ei luovuttanut. Regulus katseli uteliaana ja hieman typertyneenä, kun isoveli alkoi taas penkomaan laatikoitaan löytäen niistä sakset. Regulus ajatteli, että ”koristeus” ei ollut mikään loitsu ja Sirius oli vain keksinyt sen päästään.

”Mitä sinä teet?” Regulus kysyi, mutta Sirius vain pudisteli päätään. ”Kohta näet.”

Regulus odotti malttamattomana, kun Sirius venytti ensin rullalla olleen pergamentin suoraksi ja sitten taitteli sitä moneen kertaan. Sirius alkoi leikkaamaan taiteltua pergamenttia saksilla ja Regulus hypisteli peiton reunaa sormillaan odottaessaan.

Jonkun ajan kuluttua Sirius vihdoin avasi leikellyn pergamentin ja Regulus henkäisi syvään.

”Se on joulutähti!” Regulus hihkaisi innoissaan, vaikka koriste muistuttikin vain etäisesti tähteä.

”Niin on”, Sirius sanoi ylpeänä, vaikka oli itse huomannutkin ettei koristeesta ollut tullut ihan sellainen kuin hän oli suunnitellut.

”Sirius, olet maailman paras isoveli!” Regulus sanoi ja kipitti Siriuksen luokse tarkastelemaan lähempää askarreltua joulutähteä.

”Miten sinä osasit?” Regulus kysyi ihaillen.

”No, kun kerran menimme Viistokujalle vähän ennen joulua  niin näin yhdessä Lontoon jästikaupan näyteikkunassa tällaisen ja ajattelin, että se tehtäisiin näin. Yritin kyllä ensin loitsua, mutta se ei toiminut”, Sirius sanoi ja haroi mustia hiuksiaan yllättyneenä siitä, miten paljon Regulus piti hänen tähdestään.

”Voimmeko laittaa sen jonnekin?” Regulus kysyi, ja Sirius harkitsi hetken.

”Tietysti, mutta äiti ei saa tietää. Odotahan, otan narua –”, Sirius sanoi tutkiessaan pöytänsä päällä olevia tavaroita, jotka oli purkanut laatikoista aiemmin. ”Löysinpäs. Kiinnitetään se tuonne verhotankoon”, Sirius tokaisi.

Isoveljenä Sirius kiipesi tuolille ja kiinnitti tähden melkein katonrajaan, kun Regulus katsoi vierestä.

”Se on niin nätti… Tai no oikeastaan hieman hassu, mutta se on meidän ainoa joulukoristeemme”, Regulus sanoi ja halasi Siriusta, joka punastui.

”Ihan tavallinen se on”, Sirius mutisi innostuneelle pikkuveljelleen.

”Hyvä se on”, Regulus vakuutti. ”Kiitos.”

”Nyt mene nukkumaan siitä”, Sirius komensi pehmeästi pikkuveljen päästäessä irti halauksesta. Regulus lähti hyvän tuulisena toivotettuaan hyvät yöt ennen kuin katosi käytävälle.

Sirius kävi makaamaan omalle sängylleen ja katseli tekemäänsä joulukoristetta, joka ei ollut järin ihmeellinen. Se oli kuitenkin ainoa joulukoriste Kalmanhanaukiolla ja ainoa se tulisi olemaankin. Sirius hymyili miettiessään Reguluksen innostuneita kasvoja, ja mietti, mitä muuta voisi veljelleen tarjota. Sirius ei ollut koskaan erityisemmin pitänyt  joulusta, mutta Regulus oli herättänyt hänessä joulumielen ja ennen nukahtamistaan Sirius ajatteli, että hänen joulutähtensä oli sittenkin ihan kaunis.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2015 15:23:05 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #23 : 04.12.2015 15:20:51 »
Kerkesin näköjään juuri sopviasti langeta metkuusi :D :D Ei se mitään, minusta Mestariteoksesi on pelkästään loistava :D

Miten olisi vaikka Vuoden HP-ficci?
Kannatan ehdottomasti! :D

Mutta niin, sitten tähän aitoon nelosluukkuun :D Osaat kirjoittaa noista pojista niin söpöjä ja ihania <3 Sirius yrittää olla kaikin puolin hyvä isovli (ja onnistuu siinä minusta upeasti) ja Regulus on niin symppaattinen pikkuveli :3 Ja tämä luukku... ai että :3 Se oli vaan niin hellyyttävää kun Sirius teki sen joulutähden, varsinkaan kun se muistutti tähteä vain hyvin etäisesti :D Mutta silti Regulus oli ihan haltioissaan siitä ja tosi iloinen, että heillä oli lopulta edes jokin joulukoriste :) Tykkäsin myös kauheasti ajatuksesta, että Regulus on se joka tykkää joulusta ja hän onnistuu saamaan Siriuksenkin paremmalle joulumielelle :3 Muutenkin tämä ficci huokui sellaista veljesten välistä lämpöä ja huolenpitoa, tykkäsin (taas kerran :3) hirmuisen paljon!

”Ihan tavallinen se on”, Sirius mutisi innostuneeelle pikkuveljelleen.
Yksi ylimääräinen e-kirjain on päässyt livahtamaan tuonne väliin :)

Kaiken kaikkiaan järjettömän ihana luukku, kiitos oikein kovasti jälleen kerran! :3

-DragonHeart58

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #24 : 04.12.2015 16:19:07 »
No nyt päästiin asiaan! :D Senkin metkuilija. <3

Olen täällä aivan silmät sydäminä, koska Regulus on niin söpö, että haluan vain halata sen lyttyyn. <3 Jos sä et tykkää lapsista, niin miten kirjotat niistä noin pirun söpöjä? :D

Lainaus
”Niin on”, Sirius sanoi ylpeänä, vaikka oli itse huomannutkin ettei koristeesta ollut tullut ihan sellainen kuin hän oli suunnitellut
Naurahdin tälle, koska Sirius on niin itsensä - ylpeä aikaansaannoksestaan, vaikkei se ollutkaan ihan sellainen kun piti. :D

Tää oli vain niin lutuinen, etten kestä taas. <3 Tuitui, jään kattoo mitä metkuja meille vielä keksit. :D


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #25 : 04.12.2015 16:20:59 »
1. luukku: Nawwww, kuinka lutua. Nyt on selkeästi meneillään joku sisarusfluffy-buumi. Tai ainakin minä olen törmäillyt sellaisiin alinomaa. Mutta ei se haittaa, nämä on niin kovin lutuja. :3 Musta oli tosi kivasti kerrottu se, että Regulus osas astua juuri oikeisiin kohtiin ja vielä enemmän tykkäsin, että Oljo oli mainittu, koska kaikki mikä liittyy fandomiin kiinnittää tapahtumia aina kivasti niiden oikeaan paikkaansa. Jee! Oli muuten todennäköisesti ensimmäisiä ellei jopa se ihan ensimmäisin Regulus-ficsu jonka luin! :)

2. luukku: Kyllä, tämä todellakin oli sokerikuorrutettu, mutta sillä tavoin myös kaunis. Tykkäsin siitä, miten aloitit tekstin kertomalla muista ensin ja näin se alkoi jo päässä kehkeytyä, ennen kuin tekstissä sanottiin, että totta tosiaan, Charlie on yksin ja ehkä myös yksinäinen? Myös Gabrielle siinä itsekseen sitten on hengaillut mukana, niin täytyyhän sen olla ollut vain ajan kysymys. Musta tämä: Charlie ymmärsi, että hän oli kaivannut Gabriellen kosketusta ja nainen oli tiennyt sen koko ajan, odottaen, että Charlie ymmärtäisi. oli erityisen kaunis ajatus. Se, että Gabrielle on jo tiennyt omista tunteistaan, mutta on antanut miehelle oman aikansa ymmärtää ja herätä samoihin ajatuksiin. Kaunista. :)

3. luukku: Tätä olenkin aiemmin jo vähän kommentoinut ja yhä edelleen tästä tykkään. Tässä on tosi kivoja kuvailuja ja tunnelma on erikoinen. Aavikkokaupungin mystisyys ja nuorten miesten sinne päätyminen on jotenkin - no - mystistä ja sitä tehostaa se, ettei ficin kuluessa ole juurikaan dialogia. Tilanne kasvaa, vaikkei siitä juuri puhuta ja se se on toimivaa. Noms noms. Vasta nyt hoksasin, että mistä se tyyny sinne tipahti (spurttiraapaleistapa tietenkin), mutta jo ekalla kerralla tykkäsin siitä, että siinä oli myös idea. Hyvä tapa saada toinen viekkuun nukkumaan, arvostan. :D

4. luukku, part 1: Äänestän tätä vuoden HP-ficiksi, kyllä!

4. luukku, part 2:
Lainaus
vaikka oli itse huomannutkin ettei koristeesta ollut tullut ihan sellainen kuin hän oli suunnitellut.
No hiivatti, ei niistä ikinä tuu! I FEEL YOU SIRRE! Eiku siis. Aww?
Regulus on niin kovin suloinen, kun hän arvostaa Siriuksen tähteä (*badumtsss*), vaikkei se suinkaan ole täydellinen. Tai ehkä hänelle se on? Toisaalta on myös aika surullista, että pienten poikien suurin salaisuus on pergamentista leikelty joulutähti eikä mikään tavanomainen kolttonen, joka on suunnilleen verivalalla vannottu salaisuudeksi hautaan saakka.

Kiitos hurjasti näistä luukuista, jään odottelemaan tulevia. :)

- Frac

// Tällä kertaa se oli Saappis, joka kiilasi. Aika tylyä!


I'm into Herbology now u_u

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #26 : 04.12.2015 21:28:53 »
Huijausluukku oli aivan loistava! Nauroin vedet silmissä, kun luin sen.  ;D

Ja sitten varsinainen luukku. Aaawww, miten suloinen se oli. ^ ^ Sulin. Pidin siitä, että se oli miltei suoraa jatkoa ekalle luukulle (olin siinä luulossa, että nämä kaikki tulisivat olemaan hieman toisistaan irrallisia ficceröisiä, mutta olin väärässä).

Pikkuiset Sirius ja Regulus ovat niin ihania. Niiden nämä kaksinhetkiset joulunvietto hetket ovat sydäntä pakahduttavia. Varsinkin, kun muutoin he eivät saisi joulua viettää (miten harmillista, mutta täysin Blackin perheeseen sopivaa, nyt kun sitä ajattelee).

Luulin jo, että Sirius on ikäisekseen hyvä taikomaan, kun se otti taikasauvan esille ja yritti taikoa koristeen veljensä iloksi, mutta eipä se sitten onnistunutkaan vaa saksilla se tähti piti sitten tehdä, vaikkei se sitten täysin onnistunutkaan. Ajatushan se on tärkein ja Regulus oli tyytyväinen, niin eihän muulla sitten väliä olekaan.  :D

Aivan ihana luukku. Jään odottelemaan uutta luukkua innolla!  :)

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #27 : 04.12.2015 21:36:12 »
Hajosin minäkin huijausluukulle, tosin sen jälkeen menin numeroissa sekaisin :D

Varsinainen luukku taas oli sellainen, että olisi vain tehnyt mieli awwitella ihan jatkuvasti. Sirius ja Regulus on varsin ihania veljeksiä ja voi vitsit, miten ihana Sirius, joka taikoo joulutähden ja on ylpeä, vaikka tähti ei ihan putkeen menekään. Sirius on kyllä ihana isoveli, kun on jotenkin niin ihana Regulusta kohtaan. Varsinkin kun ajattelee, millaisiksi Siriuksen suhde veljeensä menee myöhemmin. Ja hymyilin suunnattomasti sille, että Mustan talossa ei saa koristella joulua varten <3 Nawwws, oon itekin ajatellut Mustien olevan sellainen perhe, joka ei joulua vietä.

Äääh, tämäkin oli taas niin ihana luukku, että ei tähän oikein osaa kommentoidakaan mitään <3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #28 : 04.12.2015 21:45:23 »
Olet todellakin nero, ei hitsit, mä ihan oikeasti LUULIN, että se oli se kalenterin luukku, mutta ihan hyvä, että saatiin sitten kuitenkin vähän lisää veljesfluffya, koska veljesfluffy on ehkä parasta ikinä!! (: Totta, totta, maailmankaikkeuden lyhyin ficci on nyt virallisesti saanut multakin kommentin! :D

Iii, tui tui! Pieni Regulus on ihanan söpö (kai sitä voi sanoa vielä pieneksi? :D)! Haluaisin vaan halirutata koko pojan ihan lyttyyn just nyt! ((: Ja Sirius on söpö, kun piristää pikkuveljeään joulutähdellä, vaikkei se tähti hänestä ehkä ollutkaan kovin kummoisen näköinen. (:

Krääh, nyt ei kyllä kommentoiminen kulje, tiedä sitten johtuuko se juuri tunti sitten päättyneestä Hobitti-maratonista vai mistä, mutta ei vaan lähde, joten palaan astialle sitten seuraavan luukun merkeissä toivottavasti vähän paremman kommentin kanssa. : D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #29 : 05.12.2015 00:06:44 »
Noniin, tuun nyt vihdoin kommentoimaan tuota mulle osoitettua luukkua! Anteeksi kauheasti että tää on vähän venähtänyt, ollut niin paljon muuta :D Mutta parempi kommentti myöhään kuin ei milloinkaan, eikö niin! Tuun varmaankin vielä erikseen jossain vaiheessa ainakin lukemaan ja toivottavasti myös kommentoimaan noita muitakin luukkuja, mut tällä kertaa nyt vain tuota yhtä.

Heti ensimmäisestä raapaleesta jäi varsin hämmentynyt fiilis, että mistä tää oikein lähtee liikkeelle. Miksi ihmeessä Draco tahtoo pois Englannista, miksi hän ylipäätään vaikuttaa niin hirveän epätoivoiselta? Ensimmäisessä raapaleessa ei oikeastaan ollenkaan selitellä mitään taustatarinoita, joten tää tuntuu nappaavan heti mielenkiinnon, kun tekee mieli tietää lisää tästä konseptista ja kaikesta!

Tokassa raapaleessa ilmeisesti Harrykin tulee mukaan kuvioihin, miten suloista, että hän tulee tuolla tavalla pelastamaan! Valitettavasti kuulin jo ennen lukemista vähän teidän puheita irkistä, joten tässä kohtaa oon melko varma, että Draco pelastuu tuolta autiomaasta, jonne vahingossa joutui, eikä mua enää jännitä niin paljon :D Mut odotan yhä, kerrotaanko tässä vielä, että miksi alunperinkään Draco halusi pois Englannista - mitä ilmeisimmin hänelle on kuitenkin tapahtunut jotain fyysistä, kun puhutaan "särystä". Hmm, tässä vaiheessa voisi ehkä arvata, että joku ois vaikka hakannut Dracon ja Draco olisi halunnut mahdollisimman kauas...

Kolmannessa raapaleessa Draco onkin yhtäkkiä autiomaan sijaan jossain huoneessa sängyssä, mikä on vähän yllättävää ja jättää aika ison aukon tarinaan. Mutta koska kyse on kuitenkin Potter-universumista, niin otan vapauden olettaa, että Harry on ilmiintynyt Dracon kanssa jonnekkin pois autiomaasta. On tosi suloista, että Harry pitää huolta entisestä vihamiehestään (tai ainakin olettaisin että tää menee jotenkin canonin mukaan, kun muuta ei oo sanottu), vaikka mua häiritseekin, että mihin se on oikein Dracon vienyt. Mutta ehkä se selviää!

Neljäs raapale hämmentää kyllä vielä edellistäkin enemmän. Mitä ilmeisimmin Draco on ollut jo hyvän aikaa siellä talossa, jonne Harry hänet toi. Miksi Draco on jäänyt sinne, onko tässä taustalla tapahtunut jotain muuta, miksi Harry on antanut Dracon jäädä sinne? Ja miksei Draco suostuisi poistumaan huoneesta, muualle kuin parvekkeelle? Jätit nyt tällä raapaleella niin paljon ilmaan leijuvia kysymyksiä, että oon ihan hämmentynyt :D Mua jäi myös häiritsemään, missä ihmeessä nää ovat, kun kerran on jouluaatto ja silti hellettä. Ilmeisesti eivät ainakaan siellä Englannissa, vaan jossain eteläisen pallonpuoliskon maassa. Vai hetkinen, onko nää jossain aavikolla olevassa kaupungissa? Hmmm...

Uu jea, nythän tässä päästiin asiaan! On hassusti ilmaistu, että Draco kokee saaneensa tarpeekseen Harrysta, mutta ei kuitenkaan pane vastaan Harryn suudellessa tai ottaessa toisen syliinsä. Käsitän tän niin, että Draco on saanut tarpeekseen siitä, että Harry on lähellä, mutta he eivät silti ole muuta kuin kavereita, tuttavia tai jotain sellaista. Ja jotenkin suloista, että raapaleen lopussa Draco hymyilee.

Noniin, tuli ainakin varmistus sille, että nuo tosiaan ovat jonkinlaisessa Aavikkokaupungissa! Tai ainakin oletan, että tuo jollain tapaa tarkoittaa edellä mainitsemaani kaupunkia keskellä aavikkoa (koska mitä muutakaan se voisi tarkoittaa?). Suloista kuinka Harry vie Dracoa ulos ja koittaa ilmeisesti muutenkin saada Dracoa elämään taas hieman normaalimpaa elämää.

Höh, odotin jo, että tässä raapaleessa olisi kerrottu jotain menneisyydestä ja siitä, miten nuo loppujen lopuksi päätyivät poiis Englannista, kun raapaleen alussa jo vähän tunnuttiin vihjaavan siihen suuntaan! Tykkään kuitenkin tästäkin päätöksestä, sillä tää jättää lukijan mielikuvituksen varaan sen, mitä lopulta tarinan taustalla onkaan. Tykkäsin tästä raapalesarjasta kyllä hurjan paljon, ja vaikka tää jättikin ilmaan paljon kysymyksiä, niin ei se haittaa! Saa ainakin itse täyttää aukot haluamallaan tavalla.

Tahdon vielä kiittää ihan hurjan paljon siitä, että teit mulle osoitetun luukun ja vielä Drarrya! <3 Lupaan tästä hyvästä julkaista vielä lisää Vietyjä vuosia joulukuun aikana!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #30 : 05.12.2015 16:39:54 »
Täytyy tunnustaa etten vielä ihan ehtinyt kaikkia näitä lukea, mutta kyllä minä vielä. Nämä omistukset minut tänne kommentoinnin ääreen nyt kyllä pakottivat.

Koska herraisä

TOSITARINA
- ehkä herkin, ytimekkäin ja kaunein tarina ikinä. Äänestän muuten tosissani vuoden parhaaksi HP-ficiksi, ja olen ylpeä susta.

4. JOULUKUUTA part 2
- Sanoinkin tän jo kerran, mutta sanon toiste: aww. Ihan Siriuksen tapaista ottaa veli siiven alle. Turhankin karu kuva siitä millainen monen kodin joulu todellisuudessakin on :/


lupaan kommentoida aiemmat ja myöhemmätkin vielä, usko pois!  :D
pannu by wolferain ♥

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 4/24
« Vastaus #31 : 05.12.2015 22:55:32 »
DragonHeart58, hehe hyvä metku oli. ;) Sirius ja Regulus on kyl aina sulosia! Kiitos virheen pongaamisesta, on näköjään lipsahtanut.

Saappaaton, mä en oikeastaan tiedä. :D Sirius ja Regulus vaan on söpöjä. Ja nyt on kyl myönnettävä, että oon lukenut söpöjä lapsificcejä, mm. sulta. Ehkä lapset on kivoja vaan ficeissä? Oon kyl aina miettinyt, miten ees onnistun kirjoittamaan lapsista, kun niiden kaa on tekemisissä niin vähän.

tirsu, se onkin mestariteokseni! Mutta niin mulla ois tarkoitus saada nämä joululahjojen välissä olevat luukut rakennettua yksittäinkin toimivana jatkiksena Siriuksen ja Reguluksen joulusta, joten jatkoa on vielä luvassa! Mustien joulusta kirjoitin yhden näkökulman luihuisten joulukalenteriin, jos kiinnostaa. ;)

Vlad, se on kyllä surullista, kun tietää mihin veljien välit menee myöhemmin. Oon aina ajatellut, että Siriuksella ja Reguluksella on saattanut ollakin lämpimät välit, mutta he ovat sitten etääntyneet ja lopulta joutuneet kokonaan eri teille. Mustien joulusta tosiaan kirjoitin Luihuiskalenteriinkin, jos haluat käydä vilkaisemassa!

LillaMyy, Hobitti-maraton selitys hyväksytty! Regulus on kyl söpö ja pikkuinenkin vielä, kun ei ole edes Tylypahkassa!

Lau, huhhuh tuo sun kommas, ainaki kilsan mittanen!<3 Siis älyttömän pitkä ja sait aika pirun monta kysymystä aikaan, joihin mulla on vastaukset, mutta oon kirjoittaessa ajatellut ilmeisesti lukijoiden olevan ajatustenlukijoita tai jotain. :D Voin joskus selventää noita vastauksia sulle (osaan oonki jo vastannut kommenteissa). Kiva, että oudoista aukoista huolimatta on miellyttänyt! Ehkä mä joskus teen jonkun täydennysosan tälle, prologin tai jotain!

DulzGram, hienosti huomattu, että tosiaan monien joulu oikeastikin saattaa olla vähän karumpi. Se nimittäin on, valitettavasti. Ja tietysti mun mestariteos on herkin, ytimekkäin ja kaunein tarina ikinä! (Mut pliis, älä oikeesti äänestä. ;D Pikarit saa nykyään niin vähän ääniä, että ois surku viedä mestariteoksella pysti joltain isommalta ficiltä. Tai siis oikeastihan mun mestariteos on vaan liian hyvä pikarille, kun tarkemmin miettii! Tai ehkä vuoden huumorific? :D)

Frac (meinasin vahingossa hypätä sun ohi :<), mä oon kanssa huomannut tän buumin! Mut sisarusfluff on jees. Ja eka Regulus!? Sun on luettava sitä lisää, koska Regulus on mm. paras. Jee, mäkin nimittäin tykkään siitä, että Gabrielle on ollut ajan tasalla jo pidempään omien kuin ehkä osittain Charlienkin tunteista. Kiva, että se Drarryki on maittanut! Se tyyny tuli tosiaan sieltä, oli haastavaa saada se mukaan! Ja samat kuin Dulzille, älä oikeesti äänestä ainakaan vitsillä Vuoden HP-ficiksi, koska ääniä annetaan nykyään niin vähän niin olisi kurjaa viedä pysti joltain oikeasti sen ansaitsevalta ficiltä. Tää vois olla vuoden huumori, ehkä? (Onko sellasta pystiä ees?) :D Tosin mun Mestariteos on kyl liian hyvä kaikille pikareille! Kiva, että vikakin luukku on miellyttänyt ilmeisesti!

Kiitos jälleen valtavasti kaikille kommentoijille. <3 Ootte mahteja ja kiva, että tykkäätte pikkuisista Siriuksesta ja Reguluksesta! Pahoittelen, että tämä luukun kanssa on kestänyt. Sain tänään ennen töitä julkaistua muut luukkuni (Finin joulukalenteri ja Luihuiskalenteri), sitten olin töissä ja sen jälkeen kirjoitin tähän ficciä. Ihan oikeasti, mutta se ei läpäissyt K-11 -tasoa, joten se julkaistakoon jossain muualla kuin tässä kalenterissa korkeamman ikärajan osastoilla. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan, joten viides luukku, olkaa hyvät!


Genre: angstfluffi
Paritus: Harry/Cho
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Sparky, joka tätä paritusta pyystit! Toivottavasti kelpaa, vaikka ihan suoraa paritusta ei ookaan tai semmosta hempeetä silleen. Niin no tajuat, kun oot lukenut! (Harryhan kuuluu Charlielle ja siks tää paritus ei suju.)


Muistoja

Cho katseli ikkunasta taivaalta leijailevia lumihiutaleita ja yön pimeyttä. Hän tunsi olonsa haikeaksi ja muisteli monen vuoden takaista joulua Tarvehuoneessa, kun hän oli suudellut Harrya. Ikävän tunne puristi rintalastaa, mutta siihen oli sekoittunut myös häivähdys onnellisen muiston iloa.

Silmät olivat kostuneet ihan huomaamatta ja Cho pyyhki silmänurkkiaan, kun kuuli ulko-oven aukeavan. Takin kahina kantautui olohuoneeseen ja pois heitettyjen kenkien kopina kertoi, että Harry oli tullut kotiin. Pian vahvat käsivarret kietoutuivat naisen ympärille rakastavasti.

”Olet kylmä”, Cho totesi hiljaa pakkasessa matkustaneelle miehelleen.

”Sinä olet lämmin”, Harry naurahti ja piteli Chota tiukemmin syleilyssään.

Sitten Cho aukaisi silmänsä ja haavekuvien Harry katosi. Oikeasti kukaan ei ollut tullut kotiin, johon Cho oli leiponut pipareita ja vain muistojen vuoksi ripustanut mistelin. Hän asui yksin, edelleen.

”Hyvää joulua”, Cho kuiskasi, kun kello löi kaksitoista lyöntiä keskiyön merkiksi. Cho kaipasi Harryn kosketusta ja mietti, millainen heidän suhteensa olisi voinut olla. Joskus aikoja sitten he olivat nauraneet Harryn kanssa, pitäneet toisiaan kädestä ja hymyilleet toisilleen kuin vasta ihastuneet.

”Miksi minun pitäisi varoa tonttuja?” Cho kysyi nauraen, kun Harry oli vakuuttanut, että hänen tulisi olla kiltisti tonttujen varalta.

”Tontut tarkkailevat ovatko lapset kiltisti vai eivät, tietenkin. Velhoperheissä tosin ei taideta kertoa tontuista”, Harry kertoi ja Cho painautui lähemmäs häntä.

”Niin kuin kotitontut? Kuulostaa hieman hassulta”, Cho virnisti.

”Ei, vaan sellaisia pieniä ukkoja, joilla on hiippalakki”, Harry sanoi tietäen, että kuulosti Chosta varmaan typerältä, mutta tyttö suukottikin häntä nauruhelmiä huulillaan ja lupasi olla kiltisti.


Muisto nauratti Chota ja sai hänet hymyilemään haikeudenkin keskellä. He kirjoittelivat joskus Harryn kanssa ja mieheltä saatu joululahja lepäsikin hänen sohvapöydällään odottaen avaamistaan. Siinä oli kaunis tummansininen lahjapaperi ja hopeaa hohtava koristenauha.

Cho hipaisi sormellaan korttia, josta lähti kaunis jouluinen sävelmä koskettaessa. Se hiipui pois, kun hän päästi siitä irti, kuten oli aikoinaan päästänyt Harrysta.

Uusivuosi toi mukanaan toivoa, ja kirjeessä lahjan mukana oli lukenut: ”Minulla on ikävä sinua.” Cho uskoi mahdollisuuteensa, suukotti kirjekuorta ja lähetti myöhään pöllönsä pimeään yöhön.

”Hyvää joulua, Harry. Minullakin on ikävä sinua.”



A/N2: Julkaisin tämän ja tajusin, että täästä puuttui otsikko. Keksin sen noin 30 sekunnissa, sori.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015 22:57:48 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #32 : 05.12.2015 23:35:15 »
Ääww, voi Odo. ;__; Ihana tarina! Harry/Cho toteutui tässä vaikkei konkreettisesti. Hetken jo herättelin toivoa kun Cho kuvitteli tilanteen jossa Harry tulee kotiin, mutta sitten se paljastuikin vain tosiaan kuvitelmaksi. Aww. ;_; Sanaton olen, niinku oon täs lähiaikoina ollutkin jo aika tavalla, mutta tää oli vaan jotenkin niin suloinen ja ihana angstitarina! Todellakin vähän erilainen kuin ne tavanomaiset iloiset joulutarinat, mutta tää ei kuitenkaan ollut sitä liian angstista, vaan just sopivalla tavalla. Ihan liikutuin tätä lukiessa ja piti lukea ihan kahteen (vai kolmeen) kertaan kun oli niin ihana. Kiitos Odo! Oli myös suloista kun Harry kertoi Cholle tontuista... Ei kertakaikkiaan oon niin sanaton. :D Jos pitäis lainailla jotain parhaita kohtia niin lainaisin tän koko tekstin. <3
Oon kiitollinen, kiitoskiitoskiitos!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #33 : 06.12.2015 10:28:43 »
Ääää <3 (Siis kyllä, osaan aloittaa nää kommentit aina varsin loistavalla tavalla :D)

Tämäkin luukku oli niin hyvä! Haikea ficci sokerilla koristeltuna, ja en oikein osaa kuvailla sitä millainen olo minulle tuli tämän jälkeen; sellainen positiivisesti jännä :D Tavallaan oli hiukan surullista lukea, että Cho joutui viettämään joulunsa yksin Harrya kaivaten, mutta silti tuo tonttumuisto (jolle muuten repesin :D) teki siitä lohdullisen. Minua kosketti myös toi kohta, missä Cho kuvitteli Harryn vierelleen, mutta hän ei sitten kuitenkaan ollut siinä :( Mutta sitten tuo, että Harry oli lähettänyt Cholle joululahjan ja -kortin <3 Ele oli vähän kuin näyte siitä, ettei Harry ollut unohtanut Chota tai jättänyt häntä täysin oman onnensa nojaan, eikä Cho siis ollutkaan loppujen lopuksi ihan yksin. Oli siis kiva elementti, että Harry ja Cho olivat edelleen toisiinsa yhteydessä, minä tykkäsin :3

Pidin myös tästä tunnelmasta, jonka olit saanut tähän tekstiin aikaan, sellainen haikean jouluinen :) Kirjoitat myös ihan hirveän hyvin, ja tätä kalenteria on myös siitä syystä aivan ihana lukea! Ja hei, ei toi otsikko oo minusta ainakaan huono, sopii tähän luukkuun mainiosti! :)

Kiitos jälleen ihanasta luukusta, tätä kalenteria on ilo lukea! :3

-DragonHeart58

 

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #34 : 06.12.2015 11:55:34 »
Olen itse tällä kertaa vähän myöhässä, mutta tuo on tosi kivaisa pieni luukku taas. <3 Harry/Cho ei ole jotain, mille hirveästi lämpeäisin, mutta tämä pätkä toimi, vähän kävi sääliksi jopa Cho-ressukkaa.

Lainaus
Harry sanoi tietäen, että kuulosti Chosta varmaan typerältä, mutta tyttö suukottikin häntä nauruhelmiä huulillaan ja lupasi olla kiltisti.
Tuo on ehdottomasti ficin paras kohta, nauruhelmiä huulillaan oli todella kekseliäästi sanottu.

Muutenkin hauska ajatus, että Harry kertoili Cholle joulutontuista, tykkäsin ideasta ihan sikana. :D Pitkät kommentit kunniaan, kiitos taas tästäkin pätkästä. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #35 : 06.12.2015 17:36:12 »
Olipas haikea luku - vaikken edes välitä Harry/Chosta. Cho-raukka, kävi ihan sääliksi. Varsinkin siinä vaihessa, kun selvisi että hän oli kuvitellut sen koko Harry-kohdan.

Kiva yllätys kuitenkin se, että Harry ja Cho pitivät yhteyttä yhä toisiinsa. Ja että he vaihtoivat joululahjoja. Tosin, Harryn viimeisemmän lahjan kortti taisi antaa Cholle ehkä vääränkäsityksen...?

Lainaus
Harry sanoi tietäen, että kuulosti Chosta varmaan typerältä, mutta tyttö suukottikin häntä nauruhelmiä huulillaan ja lupasi olla kiltisti
Aivan ihana tuo nauruhelmiä huulillaan kuvaus. Rakastuin siihen täysin.  :D

Otsikko oli tällä aivan sopiva, se kuvasi tätä täydellisesti. Välillä yksinkertainen on kaikkein paras.

Pahoittelut lyhyestä kommentista. Jään odottelemaan seuraavaa luukkua jälleen. :)

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #36 : 06.12.2015 18:32:28 »
Oho, venähtipä mulla nyt kommaaminen pahemman kerran, anteeksi. :D

Luukku 2

Tämä oli ihana, vaikka harvemmin tulee Charlie/Gabriellea luettua saatika yleensäkään Charliesta, vaikka hän kyllä kuuluu suosikkeihini Weasleyn perheestä. Alussa oli kivasti kuvailtu joulunviettoa Kotikolossa :3 Tää oli kyllä ihanan sokerinen luettava ja Gabrielle on mahtava ihminen kun tiesi, mikä Charlieta vaivasi <3

Luukku 3

Aavikkokaupunki jo nimenä on mahtava! Vaikka täytynee myöntää, että ensimmäisenä tuli mieleen Varjojen kaupungit kirjasarja tosta nimestä, eh. :D
Mutta tämä oli aivan mahtava ficci! Alku oli jännittävä ja vähän jo mietin, että nyt Draco alkaa hourailemaan Harrysta mutta eihän se sitten niin mennytkään vaan Harry tuli ja pelasti Draco-paran. <3 Kiehtovaa ajatella, että Harry ja Draco pakeni molemmat sodan jälkeen niitä muistoja, painajaisia ja kipua ja pääty lopulta samaan paikkaan. Ja löysi toisensa. Sitä ei sovi unohtaa. Kiitos tästäkin luukusta!

Tositarina
Täähän on kyllä ehdottomasti vuoden paras HP-ficci -materiaalia :D

Luukku 4

Siriusta ja Regulusta! Tän jatkoa onkin jo odotettu, eikä kyllä ollut mikään pettymys tämäkään pätkä. :) Surullista aatella, että Mustan veljekset ei koskaan saaneet ns. oikeeta joulua kun niiden vanhemmat (lähinnä kai äiti?) oli mitä oli.
Sirius on kyllä niin mahtava isoveli kun yrittää saada veljensä piristymään ja askarteli tälle joulutähdenkin, vaikkei siitä ehkä tullutkaan ihan sellainen kuin oli tarkoitus. :3
Siriuksen ja Reguluksen veljesfluffi on kyllä vaan niin aww <3

Luukku 5

Ensin menin hieman hämilleni, että miksi Cho muisteli Tarvehuoneen joulua haikealla mielellä jos kerran Harry oli nyt hänen miehensä, mutta selvisihän se sieltä kun kaikki paljastuikin vain Chon harhaksi.
Tuo tonttu kohtaus oli aivan ihana (:
Ja tuo nauruhelmiä huulillaan on aivan mahtavasti keksitty ilmaus!
Kiitos näistä!
Anteeksi kun en ole ehtinyt kommentoida aikaisemmin :/
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #37 : 06.12.2015 20:31:31 »
Luukku 5: Hyvin erikoinen ficci, en ehkä koskaan ole törmännyt Cho-ficciin, jossa tämä haikailee Harryn perään jälkikäteen. Mikä mahtava idea, tästä saisi varmasti aikaan isommankin projektin. (Hemmetin inspiraatiokukkaset, kun leviävät kuin rikkaruohot :::: D) Mutta siis, tosi kiva ja kauniita kuvailuja, kuten: mutta tyttö suukottikin häntä nauruhelmiä huulillaan. Tosi kaunis. :)

Tykkäsin jostain syystä kovasti alun toivekuvasta, joka olikin lopulta ei vain osin vaan kokonaan tytön päänsisäinen. Hieno, erilainen aloitus. Parituksesta huolimatta, kovin miellyttävä teksti. :)


I'm into Herbology now u_u

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 546
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 5/24
« Vastaus #38 : 06.12.2015 21:05:24 »
Sparky, mukava kuulla, että lahja oli mieleinen! Ole hyvä, ei kestä kiittää!

DragonHeart58, on hienoa kuulla, että on hyvä kirjoittaja! Arvostan tosi paljon, että tykkäät mun tyylistä!

Saappaaton, mä mietin pitkään nauruhelmien pois jättämistä, koska se on aika koristeellinen verrattuna muuhun tekstiin. Oisin käyttänyt sen joskus toisaalla, mutta hyvä jos se on toiminut tässäkin, kun sen kerran päätin jättää!

tirsu, mullekaan Harry/Cho ei ole mikään ykkösparitus, mutta pyynnöstä sitäkin tuli kirjoitettua. Hyvä, että parituksesta huolimatta on miellyttänyt. Tuo loppu tosiaan on sellainen jännä, että sitä voi tulkita miten tykkää. Ikävää voidaan käsitellä ystävinä, tai että Cho sai väärinkäsityksen, tai yltiöfluffisesti että Harry kaipasi Chota samalla tavalla. Ken tietää.

Azuu<3, älä pahoittele! Kiva, että tulit kumminkin nyt kommentoimaan. Charlie/Gabriellea en itse ole varsinaisesti lukenut yhtään tai prologin jatkista, mutta siinä paritus ei esiinny vielä ollenkaan. Jos sä oot ees harvoin törmänny siihen niin linkkaa mulle, jos löydät ne! Hienoo, että oot tykännyt näistäkin luukuista! Ja kun sanoit niin Aavikkokaupungista tulee vähän Varjojen kaupungit mieleen, mutta hups.

Frac, aika viime tippaan jätit kommentoinnin! Olin viimeistä esikatselukertaa klikkaamassa, kun tuli ilmoitus uudesta viestistä. :D Luin muuten inspiraatiorukkaset. Hienoa, että fic miellytti parituksesta huolimatta! (Oikeasti ehdit ihan hyvin kirjoittaa tämän kommentin, koska tajusin sen puuttuvan otsikon.)

Kiitos taas kaikille kommentoijille. <3 Oli mukava kuulla, että hatusta repäisty otsikko edellisessä on toiminut, nauruhelmet miellyttäneet ja tontut olleet hauskoja! Kuten Saappikselle sanoinkin nauruhelmet meinasi jäädä pois, mutta hyvä, että niistä on tykätty! Tontut oli mustakin aika hauskoja, koska miettikää nyt miltä kuulostaa hiippalakkiset pikku-ukot kurkkimassa sun ikkunan takana?


Paritus: Severus/Hermione (Severus/Lily)
Genre: draama, romantiikka
Ikäraja: Sallittu
Beta: Saappaaton
A/N: Elämäni ensimmäinen Snarmione! En ole mikään suurin tämän parituksen ystävä. Oon nähnyt todella hienoja Snarmione-ficcejä, mutta jotenkin tää paritus itsessään ei vaan sytytä kauheasti. Mietin monta tuntia, miten mä saan kasaan jotain, mutta lopulta syntyi tämä. Lyhyt, mutta Snarmioneapa kumminkin. Tällä ficillä toivotan Hyvää joulua FractaAnimalle! <3 Otsikosta ja betauksesta kiitokset Saappikselle, ilman sitä tää ei ois varmaan ikinä päässyt tänne asti.


Ansaittu onni

Lumipeite verhosi hautoja joululaulujen iloisten sävelien kantautuessa Godricin notkon kirkosta. Ilta oli hämärä ja tähdet tuikkivat taivaalla. Lumihiutaleet takertuivat Hermionen hiuksiin, kun kirpeä pakkanen pisteli poskia ja Severus oli kietonut kätensä Hermionen ympärille tuntien tämän lämmön kehoaan vasten.  He kävelivät tuttua polkua ja saapuivat haudalle, jolla Severus oli käynyt joka joulu – tähän asti yksin. Nyt Hermione oli hänen rinnallaan ja matka tuntui kevyemmältä kuin ennen. He saapuivat haudalle, joka oli puhdistettu lumesta ja katsoivat, kun kynttilän lämmin valo lepatti hiipuvassa tuulessa. Severus päästi irti Hermionesta. Nainen hymyili hänelle lämpimästi kasvoillaan se sama haikeus, joka heijastui hänen omiltakin kasvoilta. He laskivat yhdessä joulukukat haudalle, jonka kiveen oli upotettu koristeellisin kirjaimin: Lily Potter.

Hermione kietoi kätensä Severuksen ympärille, mutta antoi hiljaisuudella tilaa Severukselle, jolle Lily oli merkinnyt niin paljon ja merkitsi edelleen. Hermione ymmärsi sen ja kunnioitti sitä kaipausta. Kun Severus oli saanut hetkensä hän veti Hermionen syleilyynsä ja puristi tätä tiukasti kiittäen siitä, että nainen oli hänen rinnallaan.

Hermionen lämpö rauhoitti Severusta ja hän haistoi naisen ruskeista kiharoista piparit, joita nainen oli leiponut aiemmin heidän yhteisessä kodissaan. Se oli ensimmäinen joulu, jota Severus ei viettänyt yksin lapsuutensa jälkeen. Hermione katsoi kostuneisiin silmiin ja pyyhkäisi sormellaan miehen poskea. Severus hymyili ja halusi kiittää kaikesta muttei keksinyt oikeita sanoja tunteidensa ilmaisuun. Hermione kuitenkin ymmärsi ja vastasi miehensä hymyyn. He olivat löytäneet sodan jälkeen yhteisen onnen ja he jakoivat ilot ja surut toistensa tukemina. Lilyn haudalla käyminen oli tärkeää Severukselle, joten niin se oli myös Hermionellekin. Hän ei koskaan ajatellut pahaa Severuksen tunteista Lilyä kohtaan, eikä hänen tarvinnutkaan. Severus rakasti häntä nyt, tässä maailmassa, tässä hetkessä.

Ennen lähtöään haudalta Severus kumartui hautakiven äärelle ja hymyili saadessaan kertoa kuiskauksin Lilylle, että oli vihdoin löytänyt sen onnen, jonka Lily oli vuosia sitten kertonut hänen ansaitsevan. Lumihiutaleita tanssittava tuulenhenkäys oli kuin kuolleen kuiskaus, joka kertoi Severukselle Lilyn olevan iloinen hänen puolestaan.

”Hyvää joulua, Lily”, Severus toivotti tuuleen ja veti Hermionen lähemmäs itseään, kun he jättivät hautausmaan taakseen.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2015 21:27:54 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 6/24
« Vastaus #39 : 06.12.2015 21:30:01 »
SUCK IT LILY! (eiku, oli pakko :D)
 
Nawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww. <3____<3
Rakastan tätä pientä tunnelmapalaa ja rakastan sua, kun teit niin suuren työn vain mun takia, että kirjotit ihan ensimmäisen snarmione-ficcisi ja ja ja. Iiiiih. <3

Lainaus
Kun Severus oli saanut hetkensä hän veti Hermionen syleilyynsä ja puristi tätä tiukasti kiittäen siitä, että nainen oli hänen rinnallaan.
Mmmmh, voin vain kuvitella tämän kauniin hiljaisen hetken näiden välillä. Ei sanoja, vain toisen lämpö ja läsnäolo. Nam. <3
Lainaus
Severus kumartui hautakiven äärelle ja hymyili saadessaan kertoa kuiskauksin Lilylle, että oli vihdoin löytänyt sen onnen, jonka Lily oli vuosia sitten kertonut hänen ansaitsevan.
En ehkä kestä. <3 Oon ihan. liian. tunnelmissa. kommentoidakseni.

Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos, kiitos.  :-*  :-*  :-*  :-*  :-*
<3: Frac


I'm into Herbology now u_u