Kirjoittaja Aihe: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 24/24  (Luettu 30318 kertaa)

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 15/24
« Vastaus #80 : 16.12.2015 15:45:05 »
Lunta tupaan on suloinen ja ah niin weasleymäinen pätkä, että ihan Mollyn tavoin, minunkin sydämeni sulaa, toisin kuin tuo lämmin ikilumi. Musta on hauskaa muuten, miten Mollyn sydän todella sulaa ja harhapallon mätkähtäessä päin äitiä, lapset jäätyvät. Kivaa teemaan sopivalla sanastolla leikkimistä. Kaiken kukkuraksi kaikki Weasleyt ovat kovin IC tässä tekstissä (okei, en osannut kuvitella Percyä lumisodassa, mutta muuten).
Lainaus
”Sulamaton lumi oli nerokas keksintö”, Fred tokaisi.
Todellakin, todellakin, todellakin.
Lainaus
Arthur saapui sisälle pitäen poikiaan varsin kekseliäinä.
Aww, Arthur. <3

10. joulukuuta ja iiiiiiip, lisää Siriusta ja Regulusta! Sirius on niin suloinen isoveli, etten ehkä kestä. Poikien seikkailu jästikadulle on supersulo ja voi Regulus parkaa, kun on niin surku ja kovin alakuloinen. Tykkäsin tästä(kin) pätkästä tosi tosi paljon, vaikken osaakaan mitään jännää mainita. Nämä pojat on vaan ihania. :3 Mua jäi mietityttämään, että eikö velhojen joulussa tiedetä millä joulupukki lentää? Eikö ne myöskään tiedä joulutontuista vaikka tietää kotitontuista? Vai johtuuko tämä siitä, etteivät juuri Mustan pojat tiedä joulusta, koska sitä ei heillä vietetä?

Perillä (sinun luonasi) ei voi olla muuta kuin kaunista, koska Luna on sellainen untuva ja koska Rolf kuulostaa seikkailulta.
Lainaus
”Mitä sinä hyräilet?” Rolf lopulta kysyi ja sulki luonnosvihkonsa.

”Unia”, Luna vastasi hymyillen. Rolf meni Lunan viereen istumaan ja kietoi kätensä tämän ympärille.

”Kaunista.”
Tykkään siitä miten Rolf ei edes kyseenalaista Lunaa millään tavalla vaan on silleen, hyvä on, aivan, niin tietenkin. Kaunista. <3 Nawww, muutenkin. Näillä kahdella vain on tässä juuri sellainen oikeanlainen kemia ja yhteisymmärrys ja aaltopituus. Naw. :3

Lahjoja, musta on kiva miten Pansy avaa pakettinsa vähän muka närkästyneenä ja nopeasti repien, kun taas Hermione tunnustelee pakettiaan ennen kuin avaa sen. Oikeasti lahjojen avaamis tapa voi kertoa hahmosta/ihmisestä jotain. Tässä sitä on käytetty kivasti. Jes, mahtavaa. Tykkään myös huisin paljon joulukuusen kuvailusta. Se on ihan tyttöjen molempien näköinen, vaikka uskon kyllä kaiken aikani siihen, että Hermione on sen koristellut. Tekstin loppu on myös mukavan ja etenkin jouluisen lämmin. Mmmh. :3

13. joulukuuta, JES LISÄÄ REGULUSTA JA SIRIUSTA! <3 Eiku.
Pullonvihreä on ehkä hienoin kuvaus taas pitkään aikaan! Täysin uusi ja ennennäkemätön minun silmääni, mutta ymmärsin silmänräpäyksessä, mistä on kyse. Erittäin mahtavan upea ja tyylikäs. Ja siis huh, Mustan suku on niin moninainen ja niin mielenkiintoinen, musta oli mahtavaa, että olit kirjoittanut niin monet mukaan. Musta oli myös mielenkiintoista tehdä valinta, että Dorean ja Charluksen poika olisi James (mitä on siis ehdoteltu netissä mahdolliseksi, muttei varmaksi). Tällöinhän Sirius ei nuoruudessaan olisi lähtenyt vain Potterin vanhempien luokse asumaan vaan omien sukulaistensa, nopean tarkistuksen jälkeen isotätinsä? Tosin netissä olevat sukupuut osaavat olla hiukan hämmentäviä, eräänkin mukaan Pollux Musta olisi ollut vain kolmentoista vanha tullessaan isäksi. o_O
Mutmutmut, awwww-itku tuli. En taaskaan kestä miten suloinen pikku Regulus on, kun se niin kovasti haluaa kuulua joukkoon ja olla jotain suurta ja mahtavaa ja sitten tulee James, joka on Siriuksesta niin kovin mielenkiintoinen ja pikku-Regu on ihan yyh ja hyäääh, menin ihan sekaisin. :( Alahuuleni on ehkä pysyvästi mutrussa. Nyyh.

Lohduntuojassa on kivoja yksityiskohtia kuten murhekirput ja kovin IC joululahja Dursleylta ja vieläkin IC:mpi Dudleyn kirjoitus "Harry on mäntti". Koska oikeasti, ei oikeassa elämässä kukaan käytä sanaa mäntti. Pottereihin se sopii just hyvin ja voin kuvitella monenkin hahmon käyttävän sitä. Etenkin Dudleyn. Ja koska mulla on gif joka väliin, niin mulla on gif myös mielikuvaan Harrysta tanssimassa. Jos tilanne näytti kummalta Hermionen kanssa, niin Lunan kanssa askeleet löysivät varmasti saman yhteisen rytmin. :D Voin vain kuvitella. :D

Sitten seuraavaan:
Lainaus
Tätä lahjaa varten jouduin tekemään vakoilua ja tutkimustyötä, koska lahjan saaja ei antanut toiveita.
Odo pieni salapoliisi. :D <3
Mutta! Kurjenmiekka on ihan mielettömän kiva sana ja en siis ihmettele, jos itsekin pidät otsikosta. Herättää mielenkiintoni. Ja sitten kuolin. Sun pohjustuksesi parituksesta "kerrankin sitä itseään" oli lupaava ja "PAM! Sirius on kuollut, muista se!"
Lainaus
Niillä on siisti nimi. Kurjenmiekka”
Haha, jotenkin niin Siriusta.
Lainaus
”Toivottavasti voit hyvin siellä jossain”, Remus sanoi. Hänen teki mieli toivottaa hyvää joulua, mutta se sai odottaa.
Awwww, what the hell, Remus? Aina voi toivottaa hyvää joulua Siriukselle! ;___; Tästä jäi tosi haikeat fiilikset ja vähän sellaiset, pitisi kirjoittaa näistä itsekin. Koska. Yhyy.

Huokaus. Nyt luukut loppuivat. Onneksi näitä tulee vielä lisää, sillä jouluun on vielä aikaa. Namnamnam.
En nyt osaa koota mitään jännää tähän loppuun, joten sanon vain kiitos!

- Frac

Ps. En jaksa oikolukea kommenttia, jos siellä on jotain sekavaa, niin oho.


I'm into Herbology now u_u

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 15/24
« Vastaus #81 : 17.12.2015 22:48:39 »
Kiitos kaikille jälleen mahtavista kommenteista. <3 Pahoittelen, etten nyt jaksa yksitellen teille vastata vaikka kaikki sen ansaitsisittekin. :< Nyt tulee siis eilisen luukku ja ollaan päivä jäljessä aikataulusta. Tänään en toista luukkua ehdi raapustamaan, mutta pyrin ottamaan menetetyn ajan kyllä takaisin!


Beta: Saappaaton <3
Genre: draama, romance
Paritus: Harry/Draco
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Mingi! <3 Drarry-fanille palanen drarrya, ole hyvä! Tää paritus on ihan liian vaikea, mutta sainpahan jotain aikaiseksi! Osallistuu FF50 aiheella Luihuiset (029.Talvi.) ja Ficlet300 (46.Pehmeä)


Joululahja ostoksilla

”Minulla on kylmä”, Draco marisi, kun he Harryn kanssa kävelivät Tylyahon päätiellä. He olivat tulleet tekemään jouluostoksia velhokylään toivoen, että siellä olisi hieman rauhallisempaa kuin Viistokujalla.

”Olisit pukeunut lämpimämmin”, Harry totesi ja tarttui Dracon käteen saaden toisen hymähtämään. He olivat ostaneet ystävilleen joululahjoja. Enää oli jäljellä ne, jotka he ostaisivat toisilleen. Molemmat olivat odottaneet tilaisuuttaan, mutta nyt alkoi olla jo kiire. Jouluun oli enää pari päivää.

”Mennään Kolmeen luudanvarteen”, Harry ehdotti ja hänen poikaystävänsä suostui.

Baari oli täynnä ihmisiä, jotka olivat olleet samalla asialla kuin hekin. Pakkanen oli houkutellut monet juomaan lämmintä kermakaljaa tai kaakaota. Draco ja Harry tilasivat jälkimmäiset, istuivat vapaaseen pöytään ja katselivat toisiaan hetken.

”En ole hankkinut sinulle vielä mitään jouluksi”, Draco sanoi suoraan.

”En minäkään sinulle”, Harry joutui myöntämään ja hetken he olivat vaiti.

”Ehkä meidän pitäisi mennä eri suuntiin, kun olemme juoneet nämä”, Draco ehdotti. Se kuulosti ihan hyvältä suunnitelmalta. Harry kuitenkin epäili, että Draco halusi vain tietää joululahjansa etukäteen.

”Mennään vain, mutta toista ei saa sitten seurata”, Harry painotti ja mietti, miten heidän suunnitelmansa toimisi käytännössä. Tylyaho oli loppujen lopuksi aika pieni kylä.

”Ei tietenkään”, Draco sanoi ja lisäsi naurahtaen, ettei koskaan tekisi sellaista.

*

Kuten Harry oli arvellutkin ei mennyt kauaa, kun hän näki vilahduksen Dracon karvahatusta. Harry päätti, että kävisi mahdollisimman monessa liikkeessä, että Dracon yritys saada tietää lahjansa etukäteen epäonnistuisi.

Harry astui lähimpänä olleeseen Hunajaherttuaan ja katseli ympärilleen. Ikkunasta hän näki, että Draco oli tosiaan seurannut häntä, mutta esitti kuin ei huomaisikaan. Harry hymyili katsellessaan valikoimaa, josta löytyi kaikkea mahdollista. Lopulta hän päätti ostaa muutaman suklaasammakon, koska jouluunhan kuului suklaa. Maksettuaan ostoksensa Harry astui takaisin pakkaseen, joka pisteli hänen kasvojaan. Dracoa ei näkynyt, mutta Harry epäili toisen piilottelevan jossain lähellä olevista liikkeistä.

Sama toistui monta kertaa. Dracosta näkyi vilahdus ja sitten mies taas oli kadonnut. Harry oli jatkanut kierrostaan ja kiertänyt jo melkein jokaisen Tylyahon kaupoista.

He olivat sopineet tapaavansa kolmelta taas Kolmessa luudanvarressa, joten Harry suunnisti sinne. Jälleen hän huomasi poikaystävänsä, joka seurasi häntä. Tällä kertaa ihan näkyvästi ja vilkuttikin Harrylle, kun tämä oli huomannut hänet.

*

Joulupäivänä Draco seisoi hämmästyneenä kuusen äärellä.

”Harry… Taisit hieman liioitella!” Draco puuskahti katsoessaan kasaa hänelle osoitettuja lahjoja. Joukossa oli tietysti Harryn lahjat ystäviltään ja pari Dracon ostamaa pakettia, mutta kaikki muut…

”Näitä on ainakin kymmenen, joissa lukee minun nimeni!” Draco huusi, kun Harrya ei kuulunut olohuoneeseen. Lopulta Harry raahautui pyjamassaan olohuoneeseen hieroen silmiään ja haukotellen. Nähdessään Dracon hämmästyneen ilmeen Harry ei mahtanut mitään sille, että purskahti nauruun.

”Taisin innostua liikaa”, Harry myönsi. ”Seurasit minua, joten päätin kiertää kaikki kaupat. Ja jokaisesta lähti mukaan jotain pientä.”

”Olet ääliö”, Draco tokaisi, mutta Harry vain suuteli poikaystäväänsä vastaukseksi.

”Mene nyt avaamaan ne”, Harry kehotti. Draco meni pakettien luokse ja avasi ensimmäisenä pehmeän paketin, josta paljastui Luihuisen värein neulottu kaulahuivi.

”Nyt sinua ei pitäisi paleltaa enää niin paljoa”, Harry sanoi Dracon kääntyessä takaisin hänen puoleensa. Harryn vedettyä poikaystävänsä halaukseen tämä kietoi kaulahuivin heidän molempien ympärille.

”Ei sinullekaan”, Draco sanoi ja painoi huulensa toisen huulille.

”Hyvää joulua”, Harry toivotti suudelman lomasta.

”Hyvää joulua. Ja kiitos”, Draco vastasi ja rutisti Harryn halaukseen.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 16/24
« Vastaus #82 : 18.12.2015 11:36:08 »
Mua ei haittaa yhtään vaikka luukut onkin myöhässä. Myönnettäköön, mulla oli vähän oma lehmä ojassa. En olisi ehtinyt millään keskiviikkona ja eilen kommentoimaan, kun on ollut sen verran kiirettä. Olin kauhuissani siitä, ettei mulla ole aikaa tulla vilkaisemaan uusimpia luukkuja ja siitä tuli hieman paineitakin.  :P

Sitten itse luukun sisältöön. Ihastuttava luukku jälleen. Huulille levisi leveä hymy lukiessa.

Kylläpä kaksikko teki joululahjaostoksensa viime tippaan. Vaikka se taitaa olla aika monilla tapana... Ite ostan joululahjoja (ja muita lahjoja) pitkin vuotta, niin pääsee helpommalla. :D

Oli kyllä niin dracomaista kuin olla ja voi, että tämä seurasi (vaikkei kovin onnistuneesti) Harrya saadakseen selville, mitä tämä aikoi ostaa hänelle lahjaksi. Draco on niin niitä ihmisiä, jotka käyvät salaa urkkimassa, mitä muut ovat ostaneet hänelle. Pystyin näkemään silmieni edessä Dracon vakoilemassa ikkunoiden, pensaiden ja vaikka minkä takana, mahdollisia lahjojaan poikaystävältään.

Periaatteessahan Draco onnistui urkkimaan mitä lahjaksi sai, kun Harry kerran osti joka kaupasta jotain tälle. Harry ei tainnut ajatellut suunnitelmaansa ihan loppuun. Ei sitä joka kaupasta ihan olisi lahjaa tarvinnut ostaa. Hän olisi voinut ostaa jotain muuta, yhteiseen käyttöön vaikkapa. :D
Pahoittelut kommentin lyhyydestä. Ja siitä, että se taisi mennä ihan omien höpöttelyyn kuin että olisi keskittynyt luukun sisältöön.

Uusia luukkuja odotellessa.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 16/24
« Vastaus #83 : 18.12.2015 15:07:01 »
...niin että kuinka monta luukkua mulla olikaan jäänyt kommentoimatta..? Ööö, apua, anteeksi kamalasti, mutta nyt ihan oikeasti yritän parantaa tapani ja kommentoida jokaista ihan oikeasti jopa ajallaankin... : D

10. joulukuuta oli aika söpötys palanen Siriuksen ja Reguluksen joulun vietosta taas kerran. Jotenkin mä olen ruvennut aivan erityisesti odottamaan näitä veljespätkiä täällä väleissä, koska nämä vaan ovat aina ihan älyttömän lutusia. (: Jos sitä joulumieltä ei saakaan mistään muualta, niin vähintään sitten näistä pienistä pätkistä, koska Sirius ja Regulus osaavat olla niin söpöjä jouluvalmisteluissaan. Tykkään siitä, kuinka veljeksistä huomaa jo nyt, että he ovat erilaisia, mutta he silti tykkäävät viettää aikaa keskenään enemmän kuin ehkä muiden perheenjäsentensä kanssa. Tämä on aivan kuin tällaista söpöä pientä esivalmistelua siihen, että Sirius valitsee Killan ja Regulus Kuolonsyöjät, koska täällä on välillä havaittavissa sellaisia pieniä asenteellisia eroja veljesten välillä.

Perillä (sinun luonasi) sai kyllä taas hirveän tunnekuohun aikaiseksi (olen selkeästikin muuttumassa joksikin tunnehirviöksi täällä!). :D Aloitus oli vain ihanan söpöä tavaraa, ja sitten tuli tämä Siitä huolimatta Rolfista tuntui, että hän oli päässyt jo perille, ja mä taisin ehkä vähän vinkaista tai jotain. :'D I-H-A-N-A-A!!! En ole ehkä ikinä ollut mikään Luna/Rolfin suurin fani, mutta tässä tuo paritus oli kyllä vaan todella suloinen, enkä olisi voinut keksiä mitään parempaa paritusta tähän pätkään! Tämän jälkeen alan myös ehkä hieman paremmin ymmärtää, miksi tämä kaksikko sopii niin hyvin yhteen, koska aiemmin tämä pari vain tuli hieman puskista.

Lahjoja olikin sitten hieman erilaista tavaraa muuhun kalenteriin verratessa... :D Tästä näkyi kyllä ihanasti Pansyn ja Hermionen saama erilainen kasvatus, kun toiselle joulun vietto on ihan normaalia ja toinen taas pitää sitä 'jästien juhlana', vaikka onkin sitten ostanut toiselle joululahjan. Jotenkin tuossa lopussa olisin ehkä ennemminkin olettanut, että Pansy kiskoisi Hermionen makuuhuoneeseen kuin toisin päin, mutta kyllä se näinkin päin toimii. (:

13. joulukuuta sai taas vaihteeksi kyyneleet nousemaan silmiin, ihan vaan koska Silloin pikkuveli tunsi taas kuuluvan joukkoon! Onnistuin muuten taas vaihteeksi kiljaisemaan kuin mikäkin pieni sika kun pääsin tekstissä tuonne asti, koska tui tui! <3 Sirius on ehkä maailman ihanin fiktiivinen isoveli (jollei Fíliä lasketa...)! Tässäkin huomaa taas noita pieniä hienovaraisia eroavuuksia, kuten se, että Sirius ei tunne oloaan kotoisaksi vihreässä juhlakaavussaan, Regulus osaa etikettisäännöt paremmin kuin vanhempi veljensä ja kuinka Sirius on paljon enemmän innoissaan Jamesin saapumisesta paikalle kuin Regulus. Tuli tätä lukiessa kyllä mieleeni, että Druella ja Dorea on liian samankaltaisia nimiä, koska menin hetkeksi sekaisin niissä... x) Jotenkin jäi kyllä jännä fiilis tuosta, että Cissa, Bella ja Dora saavat jäädä aikuisten seuraan, mutta Sirius ja Regulus passitetaan yläkertaan juhlien ajaksi, vaikka tytöt ovatkin vanhempia...

Lohduntuoja oli kyllä niitä sellaisia Luna-ficcejä, joista mä tykkään. Jotenkin mun henk.koht. mielestä Lunalle sopii paremmin tällaiset ihan puhtaan kaverilliset ficcit kuin sitten välttämättä ne paritukselliset. En sitten tiedä, olenko jotenkin outo tai jotain, mutta näin mä vaan ajattelen. Muutenkin kaikki tällaiset, joissa on jotain outoja taikaolentoja, joihin muut eivät edes usko, tuovat sitä kirjoissa esiintynyttä Lunaa enemmänkin esille, kun joskus tuntuu, että etenkin enkkupuolella Lunasta yritetään välillä tehdä turhan tavallista ja se erikoisiin asioihin viehtyminen yritetään sivuuttaa jotenkin. Tässä kuitenkin tuli mielestäni todella hyvin esille tuo Lunan viehtymyt erikoisiin otuksiin ja lahjomaton ystävällisyys! (: Tykkäsin kyllä erittäin paljon tästä pätkästä! (:

Kurjenmiekka sai mut kyllä kiroamaan sua, koska prkl, sait mut taas parkumaan! :'( Ensimmäiseksi Sirius/Remukseksi tämä oli kyllä todella onnistunut ficci. Tässä tuli kivasti noita iloisia muisteluja tuonne muuten surullisen tekstin väliin, niin ei sentään mennyt koko teksti pelkästään surkutteluksi. Voin niin kuvitella, kuinka Sirius pelmuaa lumessa vuosi toisensa jälkeen ihan vain, koska hän voi tehdä niin, ja muutenkin uskon, että siinä on ehkä vähän sitäkin takana, että Kalmanhanaukion vuosina sitä ei olisi Walburga varmaan katsonut turhan hyvällä. Sirius oli sanonut, että Remus kuluttaisi kirjaston kappaleen vielä puhki joku päivä. Tsih, hyvin mahdollisesti kuluttaisikin. :D

Joululahjaostoksilla oli taas näitä Mingille osoitettuja H/D-joululahjajuttuja, jollaiset sinä, minä ja Saappaaton kaikki taidettiin kirjoittaa... x) Hupsis? :D No, on ne nyt kuitenkin tarpeeksi erilaisia, ettei ihan viety sanoja toistemme suista, vaikka niissä jotain samaa ajatsusta onkin. (: Anyhow, tykkäsin ihan silmittömästi tuosta, että Draco hiiviskelee Harryn perässä yrittäessään urkkia lahjansa selville, vaikka onkin juuri sanonut, ettei hän sellaista tekisi. Se tuo jotenkin sellaista lapsenomaista innostusta Dracoon, mitä ei hänestä kirjoissa paistanut (obviously, koska kirjat on Harryn näkökulmasta ja siellä hän inhosi Dracoa, joten hän ei olisi varmaan edes huomannut koko juttua). Tykkäsin myös tuosta ideasta, että Harry ostaa sitten jokaikisestä kaupasta jotain Dracolle, ettei tämä vain tiedä, mitä hän saa joululahjaksi, vaikka tuo olikin ehkä hiukkasen yliampuva ratkaisu, mutta no, se on Harry tekemässä päätöstä, joten mitä mä oikein kuvittelin. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 16/24
« Vastaus #84 : 18.12.2015 15:18:11 »
tirsu, mä taas olen niitä, jotka jättää joululahjaostokset viime tinkaan. Ehkä se siks näkyy Harryn ja Draconkin kohdalla. :D Ja älä pahoittele lyhyydestä, tykkään kaikista kommenteista. Hyvä kuulla, ettei mun myöhästelyt haittaa.

// LillaMyy apua! Just olin julkaisemassa tätä niin tuleekin kilometrikommentti. :D  Vedit mut kyllä aika sanattomaksi. Mahtava kommentti, mahtavampaa, että jaksoit kommentoida kaikkea! Kiitos! Ja kiva, että oot tykännyt. Ja varsinkin, että Sirius&Regulukset kelpaa tuolla väleissä. Tuo drarrylahja-homma oli muuten hyvä huomio. :D Näköjään drarryyn kuuluu lahjat.

Kiitti kommenteista. <3 Tässä jouduin hieman tekemään muutoksia eli Joululahja ostoksilla on siis nyt 17. päivän luukku (eli eilisen, kuten se on julkaistukin). Nyt puuttuu 16. luukku siis välistä, jonka julkaisen samaan aikaan huomisen luukun kanssa. Tämä siksi, että 16. päivä ja 19. päivä ovat Sirius&Regulus-luukkuja, joten laitan ne sitten samaan viestiin. Harmillisesti mulla on kuitenkin huomenna taas töitä, mutta yritän saada luukun kirjoitettua tänään valmiiksi niin ei mene yömyöhiin julkaisu (tai seuraavan päivän puolelle).


Genre: draama, romance
Paritus: Hermione/Neville
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Nevilla! <3 Tiedän, että tyksit hurjasti parituksesta niin toivottavasti tykkäät ficistäkin! Osallistuu Vuosiraapalehtien V ja Kerään tällä Nevillen.


Jouluntaikaa

Hermione oli koristellut hänen ja Nevillen yhteistä kotia jo marraskuun lopulta. Nevillestä tuntui, että hän oppi kokoajan uutta jästien joulusta, josta ei ollut tiennyt aikaisemmin yhtään mitään.

”Mitä nämä esittävät?” Neville kysyi, kun Hermione kiinnitti ikkunaan kartongista leikattuja tonttuja, jotka oli askarrellut aiemmin päivällä.

”Ne ovat tonttuja”, Hermione sanoi ja Neville kohotti kulmiaan.

”Ne tarkkailevat ikkunoista ovatko lapset kiltisti ja auttavat joulupukkia lahjojen valmistamisessa”, Hermione selitti miesystävälleen.

”Joulupukki taas oli se, joka toi lahjoja lapsille? Minusta se on hieman huvittava ajatus. Ja miksi noita hiippalakkisia kutsutaan tontuiksi? Eivät ne minusta kotitonttuja muistuta, vaikka ilmeisesti ovatkin aika avuliaita”, Neville kysyi ihmetellen.

”Jästien keskuudessa tontut ovat erilaisia. He eivät tiedä kotitontuista vaan ainoastaan pienistä miehistä, jotka auttavat joulupukkia”, Hermione sanoi hymyillen. ”Mutta tietysti joulupukki ja tontut on keksitty vain lapsia varten, johon monet pieninä uskovatkin. Joulupukissa on taikaa, joka saa lapset odottamaan joulua – ja olemaan kiltisti edes joulun alla”, Hermione selitti ja muisteli selvästi omia lapsuuden joulujaan.

”En aina ymmärrä jästejä, mutta on mukavaa oppia heistä lisää”, Neville sanoi ja meni suukottamaan Hermionea, joka vastasi hänelle hymyllä.

”Se on mukava kuulla”, Hermione sanoi ja suuteli miestään huulille. Neville nappasi Hermionen halaukseen ja rutisti oikein lujaa.

”Sinussa on taikaa – jouluntaikaa”, Neville sanoi pehmeästi ja painoi otsansa vasten toisen otsaa.

”Niinkö?” Hermione kysyi hieman huvittuneena.

”Kyllä! Sinä olet tuonut joulun meille kotiin ja sinusta huokuu joulumieli. Minäkin alan kohta uskomaan joulupukkiin”, Neville sanoi katsoen Hermione syvälle silmiin onnellisena. Monet joulut olivat olleet hänelle vaikeita, kun hänen vanhempansa olivat Pyhässä Mungossa. Hermione oli saanut hänet taas pitämään joulusta ihan eri tavalla.

”Olet hassu”, Hermione nauroi ja oli kiitollinen Nevillen sanoista. Hän oli iloinen, että oli saanut miesystävänsä nauttimaan joulusta.

”Minä rakastan sinua, Hermione”, Neville sanoi yllättäen ja suuteli Hermionea.

”Minäkin sinua”, Hermione vastasi.

Neville tiesi, että hänellä olisi onnellinen joulu, koska viettäisi sen Hermionen kanssa.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 17/24
« Vastaus #85 : 18.12.2015 16:20:52 »
Aaawwws! ^ ^ Mä sulasin täällä - jälleen kerran. Tämä oli niin mahdottoman herttaista luettavaa, että tuitui. Sä se kyllä vain osaat.

Todella ihastuttavaa tuo miten Neville oli kiinnostunut jästien joulusta ja kyseli siitä Hermionelta. Eikä hän yhtään suhtautunut jästien jouluperinteisiin ivallisesti (mun piti käyttää jotain toista sanaa, mutta juuri kun piti kirjoittaa se, unohin mikä se oli, joten tuo on nyt vain korvaavana sanana). Mutta sellainen ei olisikaan yhtään nevillemäistä.  :P Neville on kunnon tyyppi ja tarvitsisi enemmän arvostusta.

Pidin tuosta yksityiskohdasta, että Hermione alkaa koristella heidän kotiaan joulua varten jo marraskuun lopulla. Ja muutenkin aivan mahtia, että Hermione koristeli heidän kotiaan myös jästien joulukoristeilla eikä vain ole hyljännyt niitä. Mutta, taaskaan, se ei olisi yhtään hermionemaista. Hermione arvostaa perinteitä, mutta on silti valmis luomaan uusia perinteitä.
Lainaus
Monet joulut olivat olleet hänelle vaikeita, kun hänen vanhempansa olivat Pyhässä Mungossa. Hermione oli saanut hänet taas pitämään joulusta ihan eri tavalla. ]
Tuo kohta sai huulet väpättämään hieman. Tuli surku Nevilleä. Onneksi Hermione on kuitenkin saanut joulun tuntumaan erilaiselta Nevillelle. Ettei se ole pelkästään surullista ajankohtaa tälle.

Olisin voinut lukea tätä vaikka kuinka paljon. Ja sanon nyt vielä, kun muistan, että tässä(kin) oli ihana jouluinen tunnelma.  :)

Oh, ja tuo lopetus. Voi että, ihan tavattoman suloista! ^ ^ Vähän ehkä siirappista, mutta niin sen kuuluu ollakin.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 17/24
« Vastaus #86 : 18.12.2015 20:50:19 »
Siis mitä?  :o Miten multa on muka jääny yks luukku välistä? Korjataanpa asia saman tien :D

Joululahja ostoksilla: Awws <3 Kylläpä suloisen luvun kirjoitit! Dracolle sopii tollasen ihme urkkijan rooli, en yhtään ihmettele että hän yrittää tiirailla mitä Harry hänelle ostaa :D Kummatkin hahmot olivat minusta tässä ihania (tai no Draco on aina ihana <3), ja minua rupesi huvittamaan se, kuinka Draco seuraa Harrya ja haluaa tietää mitä tämä osti lahjaksi :> Hauskaa kun Harry päätyikin ostamaan Dracolle vähän kaikkea, ja Draco tuijotteli sitten silmät pyöreinä lahjakasan määrää :D Tunnelma oli mukavan rauhallinen ja suloinen, ja teksti pisti hymyilemään :>tykkäsin oikein paljon! <3

Jouluntaikaa: Ihana :3 Minusta oli suloista, kuinka Neville ihmetteli jästejä ja heidän tapojaan sekä hiippalakkisia tonttuja ja joulupukkia :D Neville oli muutenkin mukavan nevillemäinen :3 Hermionekin oli täysin oma itsensä, joulun valmistelu alkaa jo marraskuussa ja kotia koristellaan niin että sekä jästien että velhojen jouluperinteitä kunnioitetaan. Voi Neville-raukkaa, joulut ovat varmasti olleet pahimpia aikoja olla ilman äitiä ja isää :< Mut hyvä että Hermione on saanut hänen ajattelemaan joulua toisella tavalla, eikä Neville koe olevansa yksin :> Tässäkin oli mukavan suloinen tunnelma, täynnä joulun taikaa ;)

Kiitos kovasti kummastakin luukusta <3

-DH58

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 17/24
« Vastaus #87 : 19.12.2015 00:11:29 »
tirsu ja DH58, ihanaa kuulla taas, että ootte tykänny.<3 Kiitos molemmille kommenteista!

Tässä tuleekin nyt se 16. päivä ja tämä (19.) päivä samalla kertaa. (Hitto mun näppäimistöllä on taas jotain ongelmia niin en tarinoi enempää.) Siriusta&Regulusta siis. ♥ Hurjaa, että kohta on jo joulu!


Genre: draama
Hahmot: Sirius&Regulus
Ikäraja: Sallittu


16. joulukuuta

Sirius ei ollut viime päivinä puhunut mistään muusta kuin Jamesista. Regulus oli alkanut jo kyllästyä siihen, mutta oli hänkin iloinen uudesta ystävästä. Ei tosin ollut tietoa, milloin he tapaisivat Jamesin seuraavan kerran. Juhlat olivat menneet tavallisen kaavan mukaan: lapset olivat puuhastelleet omiaan aikuisten keskustellessa ja nauttiessa viiniä. Sitten oli illallinen, jonka aikana Walburga oli useaan otteeseen joutunut komentamaan Jamesia ja Siriusta käyttäytymään kunnolla.

Regulus makoili sängyllään, eikä osannut aavistaakaan, että Sirius järjestäisi hänelle yllätystä ennen kuin isoveli pamahti huoneeseen koputtamatta laisinkaan.

”Regulus, mennään ulos!” Sirius sanoi reippaasti talvivaatteet jo päällä. Regulus katseli hämmästyneenä veljeään, mutta suostui harkittuaan hetken oliko se ihan viisasta. Jotenkin Jamesin tapaaminen oli tehnyt Siriuksesta varsin mahdottoman. Sirius hoputti Regulusta pukeutumaan ja he olivat ulkona varsin nopeasti. Sirius veti Regulusta jälleen samalle jästien kadulle, jolla he olivat olleet aiemmin. Regulus mietti, missä isoveli oli oikeastaan ollut koko päivän.

”Eikö ole upea?” Sirius sanoi haltioissaan, kun he vihdoin olivat tulleet perille. He seisoivat suuren kuusen äärellä, joka oli koristeltu loisteliaasti palloilla, nauhoilla ja värillisillä jouluvaloilla. Latvassa komeili valtava tähti.

”Tuollaisia on kuulemma Tylypahkassa joka vuosi!” Sirius kertoi ja oli epäilemättä kuullut asiasta Jamesilta ennen pojan lähtöä. Regulus henkäisi syvään.

”Se on… hieno!” Regulus sanoi ja käveli hieman lähemmäs katselemaan. Lapasellaan hän kosketti yhtä joulupalloa, joka roikkui matalalla olevalla oksalla. Pallosta hän näki heijastuksen omista hämmästyneistä kasvoistaan.

”Niin on! Ilmeisesti se on alun perin jästiperinne, eikä siksi Druella-tädin luona ole kuusta. Tylypahkassa kuitenkin on, joten kyllä tämä minusta velhojuttukin on”, Sirius kertoi Regulukselle.

”On paljon sellaista, mitä emme tiedä joulusta”, Regulus sanoi hieman harmissaan. Sirius taputti veljensä selkään.

”Minä otan kyllä selvää ja kerron sinulle sitten kaiken, kun tiedän. Kun olen Tylypahkassa –” Sirius aloitti, mutta hänen lauseensa jäi kesken. Hän muisti taas, että ei viettäisi seuraavaa jouluaan Reguluksen kanssa. Sirius saisi nauttia Tylypahkan joulukuusista, kun Regulus taas olisi yksin Kalmanhanaukiolla vailla joulumieltä.

”Sinä voit lähettää minulle vaikka kirjeen”, Regulus sanoi yrittäen hymyillä.

”Varmasti lähetän. Ja näpistän jouluherkkuja, jotka voin lähettää sinulle”, Sirius lupasi virne kasvoillaan. Hymy ei kuitenkaan ylettänyt ihan silmiin asti.

”Kiitos”, Regulus sanoi katsellen lapasiaan, kun katsekontaktin ottaminen oli vaikeaa. Häntä suretti.

Sirius puri huultaan ja mietti, miten piristäisi pikkuveljeään.

”Minä olen täällä nyt. Sinun kanssasi”, Sirius sanoi ja meni rutistamaan pikkuveljensä tiukkaan halaukseen. Regulus tunsi toisen lämmön ja se sai hänet hymyilemään. Olihan heillä vielä yhdeksän päivää aikaa ennen kuin joulu olisi ohi.

Joulukuusen valojen loisteessa he halasivat toisiaan pitkään ennen kuin päästivät irti. Ennen lähtöä Sirius kuitenkin kähvelsi yhden joulupalloista taskuunsa, kun  Regulus ei huomannut.

~*~

19. joulukuuta

”Isä, saisinko Päivän profeetan?” Sirius pyysi löydettyään isänsä kirjastohuoneesta.

”Mihin sinä sitä tarvitset?” Orion kysyi kulmiaan kurtistaen.

”Yllätys Regulukselle”, Sirius sanoi välttelevästi. Hän oli saanut aamulla Reguluksen lahjan, mutta se piti paketoida. Hänellä ei ollut lahjapaperia, joten Päivän profeetta sai ajaa sen asian. Ainakin se olisi omaperäinen.

”Hyvä on”, Orion sanoi ja ojensi viereiseltä pöydältä edellisen päivän lehden.

”Kiitos”, Sirius kiitti ja poistui nopeasti ennen kuin Orion ehti kysellä enempää. Sirius kihisi jännityksestä. Joka päivä tuntui vain pidemmältä, kun hän ei saanut jo antaa lahjaansa pikkuveljelleen.

Päästyään lehden kanssa huoneeseensa Sirius kaivoi pahvilaatikon vaatekaapistaan, jossa se oli ollut piilossa. Sirius taitteli lehden auki ja irrotti sen sivuja toisistaan. Teipillä hän kyhäsi sivuista lahjapaperin, jolla peitti pahvilaatikon. Hän oli valinnut huispaus-artikkeleita ja hymyili katsellessaan huispaajien kuvia.

”Sirius?” Reguluksen ääni kantautui oven takaa ja Sirius säpsähti.

”Mene pois! Tai ei – odota – mutta älä tule tänne vielä!” Sirius huusi ja nousi tunkemaan paketin takaisin vaatekaappiinsa piiloon. Meni hetki ennen kuin hän oli saanut piilotettua lehden ja teipin pöytälaatikkoonsa ja kutsui Reguluksen huoneeseen.

”Mitä sinä oikein teet?” Regulus kysyi uteliaana, mutta Sirius mulkaisi häntä ”älä kysele”-katseelleen, joka vaiensi pikkuveljen.

”Sinä salaat jotakin”, Regulus sanoi, johon Sirius vaan kohautti olkiaan.

”Enkä salaa. Kuunnellaanko radiota?” Sirius ehdotti vaihtaakseen puheenaihetta. Hänellä oli huoneessaan velhoradio, jota hän kuunteli aina toisinaan.

”Joo, mutta minä selvitän vielä, mitä sinä salailet”, Regulus sanoi ovelasti. Sirius ei epäillyt sitä hetkeäkään, sillä nuoresta iästään huolimatta Regulus oli terävä. Hän kuitenkin aikoi pitää yllätyksensä visusti piilossa uteliaalta pikkuveljeltään.

Sirius napsautti taikasauvallaan radion päälle, josta alkoi kuulua velhojen talvisia joululauluja. Sirius innostui laulamaan ja Regulusta nauratti. Musiikki toi kaivattua joulutunnelmaa, josta he nauttivat.

”Minäkin odotan, että pääsen Tylypahkaan”, Regulus sanoi ottaen taas aiheeksi Tylypahkan.

”Ei siihen onneksi loputtoman kauan ole. Sitten voidaan taas viettää jouluja yhdessä”, Sirius sanoi reippaasti. He miettivät, mitä muuta Tylypahkassa olisi kuin joulukuusia. Serkut eivät olleet puhuneet paljoakaan Tylypahkan jouluista, koska viettivät ne aina kotonaan.

Puheet yhteisistä jouluista Tylypahkassa saivat Reguluksen hyvälle tuulelle ja odottamaan tulevia jouluja.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 19/24
« Vastaus #88 : 19.12.2015 09:46:42 »
Minä hymyilen täällä hölmösti ja äärimmäisen onnellisena <3

Ai että, sinä se kyllä osaat. Rakastan niin kovasti lukea lämpimistä sisarussuhteista, joista oikeasti välittyy se välittäminen ja huolenpito, että toinen on tärkeä vaikka onkin vuosia nuorempi tai vanhempi. Se saa minut hymyilemään ja hyvälle tuulelle, ja näiden kahden luukun aikana (kuten muissakin sisarusluukuissasi ;)) olet onnistunut tässä erittäin loistavasti. Olet osannut tehdä näistä pikkuherroista niin ihania, ja veljeys heidän välillään on jotain aivan omaa luokkaansa :>

16. joulukuuta: Aww, Sirius on minusta tavattoman sympaattinen isoveli, joka haluaa aina piristää Regulusta ja jaksaa aina yllättää pikkuveljensä :3 Tässäkin luukussa hän halusi viedä Reguluksen katselemaan joulukuusta, ja kähvelsi vielä joulupallonkin Reguluksen iloksi (tai näin mä ainakin oletan :>) Sekä Sirius ja Regulus olivat pitäneet mainiosti omat persoonansa, Regulus miettien mitkä Siriuksen tempaukset ovat viisaita, ja Sirius sellainen herkästi innostuva hurjapää :3 Tässä Tylypahkasta keskustelu oli haikeaa, koska se tarkoitti sitä että veljekset eivät voineet viettää ensi joulua yhdessä :< Mutta oli taas isoveljeltä siriusmaista luvata, että hän kähveltäisi jostain karkkeja jotka lähettäisi Regulukselle :3

19. joulukuuta: Luukussa jatkui samanlainen suloinen tunnelma, ja Sirius on taas esimerkillinen isoveli :> Aika kekseliästä käyttää sanomalehteä, kun ei löydy joululahjapaperia, ja vieläpä kerätä ne artikkelit jotka kertovat huispauksesta :) Sitten oli hyvä kun Regulus oli tulossa sinne huoneeseen ja Sirius käski odottaa, ja sen jälkeen yrittää muina miehinä vakuutella ettei tehnyt mitään :D Regulus, malta sinne jouluaattoon asti, ei saa pilata Sirren yllätystä ;) Tässä luukussa Tylypahkasta keskustelu ei ollut niin haikeaa, vaan Reguluskin tuli hyvälle mielelle heidän pohtiessa, millainen Tylypahkan joulu voisi olla. :>

Kiitos valloittavista luukuista <3 Kirjoitat tajuttoman hyvin, jatka samaan malliin! :>

-DH58 

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 19/24
« Vastaus #89 : 19.12.2015 17:35:31 »
Oikein mukavat luukut, kuten oli odotettavissakin. Ja ne olivat vieläpä kivasti, poikkeuksellisesti, tuplaluukut Siriusta ja Regulusta. Oi, oi! :)

16. joulukuuta:Mulle tuli tässä vähän sellainen olo, että vaikka Reguluskin oli innoissaan Jamesin tapaamisesta, niin hän saattoi olla hieman mustasukkainen siitä, että Sirius on hölöttänyt pitkälti Jamesista. Ehkäpä Regulus pelkää hieman, että Sirius unohtaa hänet Tylypahkassa, jossa tämä on Jamesin kanssa enemmän tekemisissä kuin Reguluksen itsensä kanssa. En tiedä, mulle vain tuli sellainen olo tuossa alussa.
Ja nyt rupesi tuo pohdinta olemaan hiukan masentavaa, joten jätetään se tähän ja siirrytään eteenpäin.

Reguluksen harkinta, että suostuisiko Siriuksen ideoihin, nostatti leveän hymyn huulille. Regulus ei ole ihan yhtä villi kuin isoveljensä.
Tämä on taas juuri niitä hienoisia, pienoisia eroja veljeksissä, jotka tulevat esille tekstissä vähän kuin ohimainintoina. Pidän siitä, että kaksikon eroavaisuuksia ei ole mitenkään korotettu vaan ne ovat juuri tuollaisia ripauksia tekstin joukossa.

Siriuksen innostus joulukuusesta oli tavattoman söpöä. Hän varmaan hullaantuu ensimmäisestä joulustaan Tylypahkassaan. On se varmaan erilaista, kun saa viettää joulua kunnolla eikä salassa peläten, että vanhemmat, varsinkin Walburga, saa tietää asiasta.

Sitä oli hetkellisesti mieli maassa, kun Sirius ja Regulus muistivat jälleen, etteivät olisi ensi jouluna yhdessä. Kävi kaksikkoa sääliksi. :( Onneksi Sirius sai kuitenkin piristettyä veljeään ja itseään (ja tilannetta).  :)

Mitähän varten Sirius mahtoi pölliä sen joulupalloista? Olen samoilla linjoilla Dragonheart58:n kanssa, että Regulusta varten Sirius sen teki. Tai ainakin heidän salaista joulun juhlistusta varten.

Oli miten oli. Pystyn hyvin kuvittelemaan Siriuksen näpistävässä kuusenkoristeen. Ei niin, että Sirius varas olisi.  ::)

Lainaus
Sitten oli illallinen, jonka aikana Walburga oli useaan otteeseen joutunut komentamaan Jamesia ja Siriusta käyttäytymään kunnolla.
Hahah. Pystyn niin näkemään Siriuksen ja Jamesin illallispöydän ääressä metkuilemassa/käyttäytymässä sopimattomasti.  ;D Säälisin Walburgaa, ellen tietäisi miten kamala ihminen hän on. Oliko tuo kamalasti sanottu?

19. joulukuuta: Siriuksen lahjan paketointi tuokio oli hupaisaa luettavaa. Tai no, ehkä hupaisa on hieman väärä sana. Mutta kuitenkin. 

Suloista miten hän valitsi juuri sellaisia sivuja, joissa oli juttua huispauksesta, paketointi tarkoituksiinsa. (Ja Siriushan oli ekologinen, kun käytti lehteä lahjapaperina.) Se sai mut myös hieman vakuuttuneemmaksi siitä että arvaukseni lahjan sisällöstä saattaa olla oikea. Mutta ei kuitenkaan niin vakuuttuneeksi, että kertoisin mikä arvaukseni on. :P

Aivan mahtavaa, kun Regulus meinasi tulla kesken kaiken paikalle. Onneksi Regulus oli tarpeeksi kohtelias ilmoittaakseen tulostaan huhuilemalla veljeään, niin Siriuksella oli edes hieman varoitusaikaa lahjan piilottamiseen.

Saa nähdä, että saako Regulus selville, mitä Sirius salaa häneltä. Uskon, että ei. Sillä vaikka Regulus on ovela, niin Sirius on, no, Sirius.
Mutta tuo tuo nyt tähän pientä jännityselementtiä mukaan. Heh. :D

Suloista tuo Siriuksen ja Reguluksen radion kuunteluhetki. Ja mietintä siitä kaikesta mitä Tylypahka toisi tullessaan.

Puhe yhteisistä jouluista Tylypahkassa sai kyllä vähän herkistymään, kun sitä alkoi taas ajatella miten veljesten väleille käy ajan saatossa. Mutta yritän unohtaa sen nyt ja leikkiä edes hetken ajan, että he eivät ajautuneet erilleen vaan saivat viettää monta onnellista joulua yhdessä Tylypahkassa ilman salailua vanhemmilta.

Eli joo, ihanat luukut. Pidin kovasti. Jään odottelemaan seuraavaa luukkua taas kerran mielenkiinnolla.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 19/24
« Vastaus #90 : 20.12.2015 13:28:49 »
DH58, musta on kiva, että näistä on tykätty vaikken oo kovin pitkälle näitä pätkiä miettinyt. Ainoastaan 24. luukku on mietitty etukäteen ja pikkuhiljaa tarina etenee siihen suuntaan. Se on aika haikeaa, mitä näillä kahdelle vuosien päästä tapahtuu, mutta haluan tuoda esille sitäkin, mitkä asiat tulee erottamaan niitä vuosien kuluttua. Joulupalloa nähdään kyllä myöhemminkin näin pikkuisen paljastaakseni.

tirsu, hui miten pitkä kommentti! 16. joulukuuta on tosiaan vähän haikea, kun siinä käydään taas vähän tulevaisuutta. Haluan tosiaan tuoda pikkuhiljaa esille veljesten eroja, vaikka lapsuusvuosissa se ei ole niin vahva kuin myöhemmissä vaiheissa. Onhan se surullista ajatella, miten näille käy lopulta. Ja kyllä, Walburga on kamala :D Mutta oikeastaan siitä pidänkin hahmossa. Tai eihän hänestä kirjoissa kerrota kuin kiljuvana maalauksena. 19. joulukuuta taas on vähän positiivisempi luukku, kun ainahan sitä voi haaveilla tulevista Tylypahkan vuosista yhdessäkin. Oishan se ihana ajatus, että nämä kaksi voisivat olla ikuisesti läheisiä, mutta harmi kyllä etteivät ole.

Jiphei, oon töistä huolimatta ollut ajallaan näiden kanssa. Kiitos jo hiljalleen parantuneen unirytmin!


Beta: Saappaaton <3
Genre: romance, draama
Paritus: Sirius/Remus
Ikäraja: Sallittu
A/N: Hyvää joulua Vladdy! <3 Toivottavasti tyksit tästä Sirius/Remuksesta! Tää on vasta toinen ficci tällä parituksella niin hieman hakusessa, mutta ehkä tää tästä alkaa sujumaan hiljalleen. Ilkeä betani muuten nillitti liian usein Sirius-sanan käytöstä, mutta koetin karsia niitä pois (Saaps oot oikeesti kiva). Toivottavasti niitä ei jäänyt korjailusta huolimatta sinne liikaa. : D Tuikataanpa tämäkin Ficlet300 (116. Aamu), Vuosi raapalehvien V ja Kerätään Sirius Musta. Pyh pah taas kankea otsikko, mutta onpahan ainakin kuvaava. Ja pitkät turinatkin tuli A/N:ään.


Suden aamu

Sirius makasi koiran hahmossa ihmissuden vierellä saamatta unta. Sirius kuuli raskaan hengityksen ja murahdukset, joita uinuva peto päästi hänen lähellään. Peter oli animaagihahmossaan kiertynyt kerälle nukkumaan nurkkaan ja James kierteli jossain ulkona hirvenä. Sirius oli jäänyt Remuksen viereen ja toivonut, että voisi tuoda lohtua nukkuvalle. Aamu alkaisi pian sarastaa ja pedon hahmo väistyisi.

Täysikuu oli sattunut jouluaaton- ja päivän väliselle yölle. Se oli ollut harvinaisen hankala muodonmuutos ja Remuksen ystävät olivat parhaansa mukaan yrittäneet rauhoittaa petoa, joka oli raapinut ja purrut itseään. Se oli ollut tuskaista katseltavaa, mutta he olivat pysyneet ihmissuden rinnalla.

Laudoitetuista ikkunoista pääsi sisään aamun ensimmäiset auringonsäteet. Talviyöt olivat pitkiä, mutta vihdoin se oli ohi. Sirius katsoi, kun ihmissuden muoto muuttui hitaasti takaisin ihmiseksi. Hän oli nähnyt sen monta kertaa aiemminkin, mutta joka kerta se sai helpotuksen aallon kulkemaan kehon läpi. Remuksen ollessa ihmishahmossa Sirius lipaisi kielellään pojan poskea. Remus hieraisi silmiään ja ynähti kivusta särkevässä kehossaan.

”Huomenta, Anturajalka”, Remus pakottautui sanomaan pysyessään edelleen makuulla pidellen haavoilla olevaa kylkeään. Sirius muutti muotonsa koirasta takaisin ihmiseksi ja asettautui Remuksen viereen lattialle vetäen illalla mukanaan tuomansa viltin heidän molempien päälle.

Sirius kietoi kätensä varovasti Remuksen ympärille, toisen vaivoin hymyillessä hänelle.

”Taisi olla rankka yö”, Remus sanoi karkeasti.

”On ollut pahempiakin”, Sirius totesi, vaikka se ei ollut täysin totta. Poika veti Remuksen tiukempaan syleilyyn lämmittäen toisen kylmää kehoa.

”Kiitos, että olet siinä”, Remus kuiskasi, kun toinen painoi suudelman toisen rohtuneille huulille.

”Missä muuallakaan?” Sirius naurahti niin, että se kuulosti haukahdukselta. Remus hymyili painaessaan päänsä vasten poikaystävänsä rintaa. Kipu tuntui hellittävän, vaikka haavat olivat tuoreita.

”Hyvää joulua, Kuutamo”, Sirius sanoi yllättäen. Remus oli unohtanut kokonaan sen, että oli joulu.

”Samoin”, Remus vastasi. Muodonmuutoksen jälkeen oli vaikea ajatella joulun iloja, mutta Siriuksen läheisyys korvasi sen puutteen.

He makoilivat siinä lähekkäin puhumatta sen enempää. Remus rakasti sitä, miten hän saattoi rankan yön jälkeen vain tuntea Siriuksen läheisyyden ja arvosti sitä, että kelmit olivat luopuneet joulun vietosta hänen takiaan.

”Sinut pitää kohta viedä sairaalasiipeen”, Sirius huomautti.

”Niin varmaan”, Remus myötäili. Sirius oli oikeassa, mutta hän ei halunnut nousta ihan vielä.

”Sitten kun olet kunnossa saat joululahjasi”, Sirius sanoi vihjailevasti, eikä Remuksen tarvinnut kysyä tarkennusta.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 20/24
« Vastaus #91 : 20.12.2015 14:45:01 »
Hei, ei toi otsikko oo huono! :> Se sopii tälle luukulle, ja minua se miellyttää :)

Kelmein ystävyys on/oli (miten sen nyt ottaa) tosiystävyyttä. Siksi minä pidänkin heistä niin paljon: heidän välillään on ihailtavan aitoa ystävyyttä, ja kaveria ei jätetä vaikka mikä olisi. Aivan kuten tässä ficissä. Vaikka Remus ei muistakaan mitään ollessaan ihmissusimuodossa, muut Kelmit pitävät hänelle siitä huolimatta seuraa. Käy sääliksi kaikkia Kelmejä, Remusta ihmissuteuden ja Peteriä, Jamesia ja Siriusta siksi, että on varmasti vaikea katsella vierestä kun toinen kärsii :<.

Sirius ja Remus ovat kieltämättä suloisia tässä :>. Sirius on ihana kun pitää huolta Remuksesta, huomannut ottaa mukaan viltinkin ja kaikkea. Remus vaikuttaa olevan pahoillaan ihmissuteudestaan, ja selvästi arvostaa sitä että muut Kelmit ovat hänen tukenaan ja Sirius hänen vierellään. Myös tuo Siriuksen huolehtiminen siitä että poika pitää saada sairaalasiipeen kirvoitti awws-reaktion huulilleni :3 Jäin miettimään, mikähän se Siriuksen joululahja Remuskelle mahtaakaan olla? ;)

Kiitos ihanasta luukusta! <3

-DH58   

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 20/24
« Vastaus #92 : 20.12.2015 18:28:02 »
Ihan ensi alkuun on pakko pahoitella, että kommentti tulee olemaan lyhyt. On taas vaihteeksi ollut koko päivän sellaiset kivut, että ei ajatuksenkulku juokse ihan normaalisti. Toki olisin voinut jättää kommentoimisen huomiselle, mutta pakko päästä kommentoimaan nyt, kun huomasin uuden luukun ilmestyneen. Olen jäänyt koukkuun näihin ja kauhistuttaa jo vähän, että loppu alkaa olla vääjäämättä käsillä.

Tämä oli mielenkiintoinen luettava. En ole tainnut lukea kuin kerran aikaisemmin sellaisen ficin, jossa käsitellään Remuksen muutosta. Siitä on aina kyllä surullista lukea, kun se on Remukselle aina niin kivuliasta. Onneksi hänellä on (meinasin ensin kirjoittaa oli, mutta kun se oli kuitenkin tässä luukussa nykyhetkeä, niin muutin mieleni, elossahan kaikki kelmit tässä oli) kolme upeaa ystävää, jotka pitivät hänelle seuraa välittämättä siitä, mille päiville täysikuut sattuivat osumaan.

Suloista tuo miten Sirius piti Remuksesta huolta. Toi huovan, helli, oli vain toisen lähellä ja muistutti siitä, että sairaalasiivessäkin pitäisi käydä. Ja sitten siihen vielä lupaus joululahjasta - kunhan Remus vain olisi siinä kunnossa, että pystyisi ottamaan sen vastaan. Ei siinä kyllä kenenkään tarvitse kysyä tarkennusta, heh.  ;)

Otsikossa ei ole mitään vikaa. Se on oikein loistava ja siistikin.

Lainaus
”Kiitos, että olet siinä”, Remus kuiskasi, kun toinen painoi suudelman toisen rohtuneille huulille.
Kiva yksityiskohta tuo rohtuneet huulet.

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 20/24
« Vastaus #93 : 21.12.2015 21:15:51 »
DH58, taitaa lahja olla jotain tuhmuuksia makuusalin puolella, kenties. ;) Kelmit on kyllä ihan mahtavia. Oon liian vähä kirjoittanut niistä, kun tuntuu etten osaa vangita niiden hienoja luonteenpiirteitä tarpeeksi hyvin. Mukava kuulla, että oon onnistunut!

tirsu, hienoa, että yksityiskohta on miellyttänyt! Lisäsin sen vasta, kun olin tuikkaamassa ficciä finiin "koska tämä kuuluu tähän", joten hienoa et nappasi. Kommenttisi on oikein mainio, ei tarvii pahoitella! Oon tosi otettu, kun kivuista huolimatta oot tullut kirjoittamaan. Toivottavasti voit jo paremmin. Eipä ole kyllä mullekaan sattunut vastaan ficcejä Remuksen muodonmuutoksesta, joten tästä oli mukava päästä kirjoittamaan. Hienoa kuulla, että oot koukuttunut. :D Enpä aloittaessani olisi uskonut, että saan noin mahtavan kommentoijan ja vielä koukuttumaankin tähän. Katsotaan kehittelenkö jotain muuta joulun jälkeen. Oon tykännyt itsekin tahdista julkaista kerran päivässä.

Kiitos teille jälleen ihanista kommenteista. <3 Teidän avulla oon jaksanut tätä julkaistakin melkein aina ajallaan! Pelkäsin, että lysti jää kesken, mutta tässä sitä ollaan!


Genre: synkkä draama
Paritus: Blaise/Draco
Ikäraja: K-11
A/N: Nyt mennäänkin synkemmälle puolelle tässä kalenterissa. Hyvää joulua Natte! Pahoittelen ettei OTP:stasi tullut fluffuista höttöä vaan lähdettiin vakavammalle ja parin kautta surullisemmalle linjalle. Toivottavasti silti tykkäät! FF50 aiheella Luihuiset (043.Miksi?) ja Kerään tällä Blaise Zabinin.


Väärän polun valinneet

Tylypahka oli muuttunut. Carrowit hoitivat pimeyden voimilta suojautumisen ja jästitiedon opetuksen valvoessaan samalla järjestystä. Joidenkin mielestä se muutos oli oikea.  Draco oli nähnyt jo liikaa pimeyttä astuttuaan polulleen kuolonsyöjänä. Hän oli nähnyt, miten Pimeyden lordi kidutti ja tappoi – ilmekään värähtämättä ellei laskettu satunnaisia hymyjä ja kylmää naurua. Dracokin oli joutunut kiduttamaan palvellessaan ja nyt koulussa.

Pimeyden voimilta suojautumisen oppitunti alkoi samalla tapaa kuin aiemmin. Rankaisemalla niitä, jotka olivat rikkoneet sääntöjä. Luihuisten ja rohkelikkojen tunnit järjestettiin yhdessä ja erityisesti rohkelikot syyllistyivät rikkeisiin, jotka olivat pienistä hyvin suuriin. Draco katsoi, kun Amikus asteli luokan eteen kasvot vihasta vääristyneenä. Se tarkoitti, että useampi kuin yksi oppilas oli ollut tottelematon. Ei hän koskaan iloiselta näyttänyt, mutta tämä päivä oli silti erilainen kuin muut.

”Hyvää päivää, oppilaat”, professori aloitti koruttomalla äänensävyllä. Kuten kuului oppilaat vastasivat siihen tervehdykseen. Jostain syystä se muistutti jollain tapaa Pimennon ajoista ja Draco muisteli, miten oli auttanut häntä rankaisemaan oppilaita. Se tosin ei ollut mitään verrattuna tähän. Draco voi pahoin, mutta sitä ei huomannut kukaan. Kuolonsyöjäksi liittymisen jälkeen Draco oli näyttänyt koko ajan enemmän tai vähemmän sairaalta.

”Joudun harmikseni ilmoittamaan, että meillä on taas sääntöjen rikkojia”, Amikus aloitti, mutta ei näyttänyt ollenkaan siltä, että oli pahoillaan. Ilkeä ja mielipuolinen virne kohosi hänen kasvoilleen, kun Crabbe ja Goyle raahasivat ensimmäisenä Seamus Finniganin luokan ulkopuolelta sen eteen. Luihuiset nauroivat rehvakkaasti katsoessaan Seamusia joka oli vasta vähän aikaa sitten ollut kidutuksen uhrina. Ilkeä ruhje poskessa oli saanut violetin ja vihreän sävyjä. Rohkelikot kalpenivat ja osa puri hampaitaan yhteen inhosta. Blaise tökkäsi Dracoa kylkeen, joka ei ollut kyennyt muuta kuin tuijottamaan ensimmäistä uhria.

”Katso, tuo ansaitseekin rangaistuksensa. Aina aiheuttamassa hankaluuksia”, Blaise naurahti, johon Draco vain nyökkäsi vastaukseksi. Ei hänkään erityisemmin pitänyt rohkelikoista tai heidän vastaiskuistaan Carroweja vastaan, mutta tämä oli jo liikaa.

”Brown, tule tänne”, Amikus käski ja Lavender näytti sille, että pyörtyisi. Amikus nautti siitä, kun sai käskeä rohkelikkoja vahingoittamaan omiaan. Siitä seurasi monesti se, että tekijä joutu itse rangaistavaksi. Tunneilla ei paljoa muuta käsiteltykään kuin vahinkojen korjaamista, kuten Amikus oli asian ilmaissut. Lavender nousi täristen pulpetistaan ja näytti saavan paniikkikohtauksen hetkenä minä hyvänsä.

”Ole hyvä, kidutus kirous”, Amikus sanoi ja Draco katsoi, kun Lavender itki avoimesti. Kyyneleet valuivat vuolaina virtoina poskilla ja niiskutus kaikui luokassa, joka oli hiljentynyt. Se oli kuoleman hiljaisuus ennen rangaistusta, kuten Draco oli nimennyt sen hetken kun kukaan ei sanonut sanaakaan. Hän huomasi sivusilmällä, että Blaise hymyili ja niin teki moni muukin luihuinen. Crabbe ja Goyle virnistelivät toisilleen. Dracoa ahdisti, mutta hän piti kasvonsa kurissa. Häntä ihailtiin ja kunnioitettiin pimeän piirron vuoksi, mutta jos hän olisi näyttänyt heikkouden merkkejä Kalkaros olisi saanut tietää siitä. Ja Draco pelkäsi, että tieto välittyisi aina Pimeyden lordille asti.

”En pysty”, Lavender vaikersi sauvakäsi vapisten rajusti. Amikus näytti turhautuneelta.

”Haluatko sinä joutua itse tuon saastan paikalle? Sekin sopii”, Amikus murahti ja Lavender nyyhkäisi äänekkäästi.

”En, professori”, Lavender melkein parkui sanansa. ”Anteeksi, Seamus. Olen niin pahoillani.”

Lavenderin kirous oli vain heikko yritys. Seamus valahti polvilleen, mutta huutoa ei kuulunut. Muuta ei tapahtunut kuin se pieni horjahdus, joka sai Amikusin ärähtämään Lavenderille vihaisesti. Lavender yritti uudestaan, mutta entistä heikommalla tuloksella. Niin kävi aina, kun rohkelikon piti tehdä se. Kirouksia piti tarkoittaa, eikä rohkelikoilla ollut riittävää tahtoa. Vain jotkut harvat pelkäsivät omaa rangaistustaan niin paljon, että he onnistuivat kirouksessa.

”Säälittävää. Sietäisi joutua itsekin rangaistavaksi”, Blaise tuhahti. Kuoleman hiljaisuus oli särkynyt, kun Lavender oli rikkonut sen vaikerruksellaan. Draco ei vastannut vieläkään Blaiselle, koska hän toivoi ettei niin kävisi. Hän ei tuntenut Lavenderia – tiesi vain, että hän oli ärsyttävä ja lemmenkipeä. Se ei kuitenkaan ollut riittävä syy sellaiselle kohtalolle, mihin heidät kaikki oli vedetty.

Amikus huolehti itse Seamusista ja Lavender sai jälki-istuntoa, joka oli vähintään yhtä kamalaa kuin ystävänsä vahingoittaminen. Yleensä silloin jouduttiin katsomaan vierestä, kun rikkojia kuulusteltiin. Rikkojiksi kutsuttiin niitä, jotka eivät olleet totelleet sääntöjä ja kuulustelu ei ollut koskaan kaunista.

”Kukahan seuraavaksi tulee?” Blaise kysyi, mutta Draco arvasi jo vastauksen. Amikus oli puhunut aiemmin hänelle asiasta, kun he olivat keskustelleet Pimeyden lordin suunnitelmista. Crabbe ja Goyle lähtivät taas hakemaan rikkojaa, joka oli Neville Longbottom – kuten Draco oli tiennyt. Oli vain ajan kysymys, kun poika pääsisi hengestään Carrowien käsittelyssä. Hänet piti hengissä ainoastaan puhdasveri, jota Pimeyden lordi tahtoi varjella.

”Zabini! Katsotaan onko sinusta siihen, mihin tuo typerä tyttö ei kyennyt. Älä tuota pettymystä”, Amikus sanoi ja Blaisen kasvoilla kävi ilme, jota Draco ei olisi halunnut nähdä. Se oli täynnä ylpeyttä ja intoa. Aikoinaan Draco oli rakastanut Blaisea, mutta liittyminen kuolonsyöjiin oli erottanut heidät. Dracon tunteet eivät kuitenkaan olleet lakastuneet kokonaan ja heillä oli vielä jäljellä lyhyitä hetkiä, jotka he nauttivat toistensa seurasta. Blaise oli kuitenkin muuttunut vuoden edetessä päivä kerrallaan eteenpäin. Tietysti viimeinen vuosi oli ollut hankala suhteelle, koska linnassa oli Carrowit ja Kalkaros valvomasssa järjestystä. Pimeyden lordi ei olisi koskaan hyväksynyt miesten välistä suhdetta – varsinkaan omalta kuolonsyöjältään. Blaise oli rohkeampi kuin Draco ja siihen poika yritti öiden pimeinä tunteina tukeutua. Nyt hän tavallaan pelkäsi Blaisea, niitä katseita, jotka ihailivat häntä ja muita kuolonsyöjiä.

Blaise nousi luokan eteen ja hoiti tehtävänsä. Neville huusi ja ruumiinosat vääntyivät irvokkaasti. Draco oli saanut osansa kidutus kirouksesta, joten hän tiesi millaista tuskaa se aiheutti. Nevillen huuto repi huoneen ilmapiiriä saaden rohkelikot kalman kalpeiksi ja toiset itkemään avoimesti. Monet olivat niin kauhuissaan, että eivät kyenneet siihenkään. Blaisen lopetettua hän tuli takaisin Dracon viereen.

”Loistavaa. Sai, mitä ansaitsikin. Tunnen itseni niin voimakkaaksi, kun saan tehdä tuon”, Blaise sanoi tyytyväisenä itseensä. Dracoa oksetti, mutta naamio pysyi hänen kasvoillaan.

”Hienoa”, Draco sai todetuksi ja Blaise läimäisi häntä hartiaan. ”Olisit iloisempi, Draco.”

Pulpetin alla Blaise hivelsi Dracon reittä ja kääntyi sitten aivan lähelle Dracoa kuiskaamaan tämän korvaan: ”Tuo on oikeastaan aika kiihottavaa. Meidän pitää ehkä vallata makuusali tunnin jälkeen.” Viimeistään ne sanat saivat Dracon menettämään toivonsa ystävänsä ja rakastettunsa suhteen. Blaisesta oli tullut samanlainen kuin Carroweista – tai pahempaa Bellatrixista. Kivusta nauttiminen puistatti Dracoa ihan näkyvästi, mutta Blaise ei kiinnittänyt siihen huomiota.

”Joo, ehkä meidän pitäisi valloittaa se”, Draco sanoi täysin vieraalla äänellä, jota ei ollut itse tunnistaa. Blaise hymyili hänelle ja taputti hänen reittään. Luokkaan tuotiin taas uusi oppilas, jonka nimeä Draco ei edes olisi muistanut ellei Amikus olisi sitä kertonut. Tunti jatkui tuttuun irvokkaaseen tapaan, mutta loppuajasta Blaise kuiskaili Dracon korvaan tuhmuuksia siitä, mitä he voisivat tehdä.

Draco ei kuullut puoliakaan vaan mietti: ”Miksi sinäkin valitsin tämän väärän polun? Blaise, ainoa, jota rakastan.” Dracon olisi tehnyt mieli itkeä, mutta naamion takaa se oli mahdotonta. Joskus tulevaisuudessa kaukana kaikesta hän itkisi ne kyyneleet, jotka oli varastoinut jo liian pitkän ajan.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 21/24
« Vastaus #94 : 21.12.2015 21:43:24 »
Täytyy heti aluksi kehua otsikkoa: erilainen ja kiinnostava, joka sopii tekstiin mutta ei kuitenkaan paljastanut kaikkea. :>

Vou, tää teksti oli aika rankkaa luettavaa. Ihan hirveetä ajatella, millaista toi on ollut, katsella vierestä kuin ystäviä sattuu. Ja sitten vielä se, kun jotkut näyttivät iloitsevan siitä. Pistää kieltämättä hiljaiseksi.

Sääliksi kävi Dracoa. Hänellä oli selvästi muutenkin rankkaa, mutta sitten vielä Blaise ja kaiken kestäminen kaksikymmentäneljä tuntia per vuorokausi - ei taatusti ole helppoa. Dracon sisäinen tuska välittyi tänne asti, se väsymys ja turtumus siihen että piti esittää että on kaikki hyvin, vaikka oikeasti voi niin pahoin että voisi milloin tahansa oksentaa. Tuntui tosi pahalta lukea kuinka Dracoa sattui, kuinka hän tunsi menettänensä kaiken, kuinka hän joutui peittelemään tunteensa ja hautaamaan ne niin syvälle mieleensä, ettei ne kuvastu kasvoista tai silmistä.

Hyvin erilainen luukku, joka oli kirjoitettu tosi taitavasti, ja tunnetilat välittyivät tänne tosi voimakkaasti. Teksti jäi niin vahvasti pyörimään mieleeni, etten oikein enää löydä sopivia sanoja tätä kuvailemaan. Jään pohtimaan tätä luukkua seuraavaa odotellessa :>

Kiitos!

-DH58

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 21/24
« Vastaus #95 : 22.12.2015 00:16:43 »
DH58, kiva, että tykkäät otsikosta! Noi otsikot on mun ikuinen murhe ja tuska, joten piristää aina kuulla positiivista palautetta niistä. Tässä tunnelma oli tosiaan synkkä ja halusin tuoda esille sitä, että Dracon mieli pimeyden voimien suhteen muuttui jo kuudentena vuotena. Hyvä kuulla, että kuvailu on ollut onnistunutta.

Kiitos  kommentista! Seuraava tuleekin nyt ja voin ilokseni kertoa, että 23. luukku on jo valmiina myös! Yritän julkaista sen 00:00, koska sinä aamuna lähden töihin ja sieltä suoraan äitin luokse, joten koneaikani rajoittuu huomattavasti. 24. luukkua en ole vielä kirjoittanut, mutta toivotaan, että saan sen huomenna ennen töitä purkkiin jotta senkin julkaisu onnistuisi ajallaan. En tosiaan osaa sanoa, miten äitin luona pystyn olemaan koneella. Mutta älkää huoliko, kyllä me loppuun asti päästään! :>


Genre: draama, veljesfluff
Hahmot: Sirius & Regulus
Ikäraja: Sallittu
A/N: Toisiksi viimeinen Sirius&Regulus. On haikeaa päästää näistä irti, mutta onneksi mulla on alkamassa iso Mustan suvusta kertova projekti - jossa tosin kestää vielä kauan ennen kuin pääsen näihin kahteen asti, mutta onpahan ne potkimassa tuosta alusta eroon, haha. Kerään tällä Reguluksen ja FF50 aiheella Luihuiset (017.Lapset.)


22. joulukuuta

”Jouluun on enää kaksi päivää ja sinä olet taas hiippaillut omilla teilläsi. Lupasit olla minun kanssani”, Regulus marisi, kun Sirius saapui vasta illalla hänen huoneeseensa.

”Se on yllätys – joten et saa olla mukana, kun teen juttuja. Älä ole rasittava, Reg”, Sirius sanoi pyöräyttäen silmiään. Joskus pikkuveljet osasivat olla rasittavia. Sirius oli nähnyt vaivaa jouluyllätykseen, joten se ei saisi mennä pilalle.

”Hmph, saat vielä kuulla äidiltä saarnan, kun hiippailet ties missä”, Regulus sanoi terävästi. Sirius kohautti olkapäitään välinpitämättömänä. Ei olisi ensimmäinen saarna Walburgalta, joten hän kyllä sen kestäisi.

”Anna jo olla”, Sirius sanoi. ”Sen sijaan voitaisiin tehdä jotain hauskaa.”

”Mitä hauskaa?” Regulus kysyi uteliaana, vaikka esitti edelleen harmistunutta. Sirius nauroi ja viskasi tyynyllä pikkuveljeään.

”Sirius!” Regulus parahti ja heitti tyynyn takaisin, joka tömähti Siriusta päähän. Pian Sirius kosti sen ja alkoi hulvaton tyynysota, joka vei Reguluksen kasvoilta viimeisetkin rippeet ärtymyksestä.

”Se oli hauskaa”, Sirius sanoi, kun heittäytyi sodan jälkeen selälleen sängylle.

”Oli joo”, Regulus myönsi, mutta kurtisteli taas kulmiaan. ”Etkö voisi kertoa sitä yllätystä?”

”En.”

”Milloin minä saan tietää?” Regulus kysyi jo luovuttaneena.

”Jouluaattona, minä lupaan. Joulupäivänä on taas illalliset, joten olen aaton varannut kokonaan sinulle”, Sirius sanoi ja Regulus mietti, että hänellä olisi edessään kaksi pitkää päivää. Ensin huominen ja sitten pitäisi odottaa iltaan asti.

”Hyvä on”, Regulus sanoi. Sirius naurahti uudemman kerran, koska häntä huvitti Reguluksen malttamattomuus. Sellainen pikkuveli oli, malttamaton. Ei tosin  niin levoton sielu kuin Sirius, mutta tahtoi saada sen, mitä halusi mielellään heti.

”Voisin tehdä uusia joulukoristeita”, Sirius pohdiskeli ääneen.

”Yksikin riittää. Ei kannata suututtaa äitiä”, Regulus vastasi. Sirius kierähti vatsalleen sängylle.

”Voisin kertoa sinulle joulutarinan”, Sirius sanoi ja Regulus nyökkäsi innoissaan. Pienen pojan kasvoille nousi leveä hymy ja hän asettui paremmin sängylle.

”Kauan sitten oli sankari, joka kiersi maata auttaen noitia ja velhoja”, Sirius aloitti.

”Ja hän matkusti ja matkusti, mutta joulun aikaan hänen oli pakko pysähtyä ja huokaista matkan rasitukset pois niskastaan. Silloin hän ilmiintyi metsämökkiinsä, jossa piti majaa talvisin – silloin, kun ei matkustanut. Illan tullen hän kävi hakemassa joulukuusen, jonka koristeli taion. Sitten hän avasi kassinsa, johon oli kerännyt mahtavia esineitä matkoiltaan. Hän jätti pari esinettä kuusen alle lahjaksi taikaolennoille, jotka asuivat mökin savupiipussa! Usko tai älä, mutta semmoisia olentoja on", Sirius vakuutti Regulukselle, joka tuijotti häntä epäuskoisena.

Suljettuaan silmänsä matkalainen nukahti rauhalliseen uneen, mutta sitten tapahtui jotain jännittävää, jota matkalainen ei ollut todistamassa! Seuraavana aamuna nimittäin hänen lahjansa savupiipussa asuville olennoille olivat kadonneet ja tilalle oli ilmestynyt yhtä monta pientä pakettia! Sieltä paljastui kauniita esineitä paikoista, joista matkalainen saattoi vain haaveilla. Se oli jouluntaikaa, että paketit ilmestyivät”, Sirius lopetti tarinansa ja Regulus katsoi haltioissaan Siriusta.

”Se oli hieno tarina”, Regulus sanoi. ”Luuletko, että jouluntaika tuo meillekin paketteja?”

Sirius virnisti ja totesi: ”Kyllä minä taidan luulla.”
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 22/24
« Vastaus #96 : 22.12.2015 10:44:54 »
Hymyilen täällä taas hölmön ihastuneena - sä se osaat tehdä näistä pojista suloisia!

Nyyh, ei saa sanoa että tää on tokavika ficci näistä veljeksistä! :'( Mä oon ihan totta rakastunut näihin hahmoihin, oot kirjoittanu niistä niin hyvin ja ihanasti, en voi sille mitään että mun rakkaus näihin veljeksiin syttyi heti ekasta näistä kertovasta luukusta (Siriuksesta oon pitäny jo aiemmin, mutta Regulus on ollut mulle vähän etäinen hahmo :/). Kiitos että tutustutit minut poikiin (eteenkin Regulukseen ;))näin suloisella tavalla! :3

Sellainen pikkuveli oli, malttamaton. Ei tosin  niin levoton sielu kuin Sirius, mutta tahtoi saada sen, mitä halusi mielellään heti. 

Tässä <3 Loistavasti tiivistetty tämä poikien eroavaisuus: Regulus on malttamaton, Sirius levoton :) Loistavaa! *taputtaa käsiään*

Muutenkin tässä näkyi se Reguluksen varovaisuus Siriuksen tempausten suhteen ja se, miten hänen äitinsä mahdolliset reaktiot vaikuttivat hänen ajattelutapaansa ja käytökseensä. Regulus haluaa selvästi olla kaikille mieliksi, ja yrittää toppuutella Siriustakin hillittyympään muottiin. Sirius on taas paljon itsevarmempi, eikä hän niinkään piittaa siitä mitä mieltä hänen äitinsä on hänen tekemisistään. Sirius on kyllä niin söötti kun se järjestelee Regulukselle yllätystä :3 Minä huokaisin helpottuneena kun Regulus suostui lopulta odottamaan ne pari päivää jouluaattoon, koska sitten ei käy silleen että Sirren yllätys menisi pilalle :>

Oi, tuo tarinatuokio! Mullakin oli tapana pitää tuollaisia tarinatuokioita iltaisin, toi siis kovasti muistoja mieleen :3 Ja Regulus kuuntelee silmät suurina Siriuksen tarinointia, se on koko sydämellään mukana joissain Siriuksen jutuissa ja se saa minut väkisin hymyilemään :) Tykkäsin myös kauheesti tosta lopusta, Siriuksen lupauksesta että ehkä se joulun taika eksyy heidänkin kotiovelleen lahjoja tuomaan :>

Kiitos taas lumoavasta luukusta, tulin huomattavasti paremmalle mielelle! :-*

-DH58

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 22/24
« Vastaus #97 : 22.12.2015 12:54:27 »
Hui. Kyllpäs eilisen pvän luukku oli ahdistava. Kylmät- ja inhonväreet kulkivat selkää pitkin.

Dracoa kävi sääliksi (vaikkei niin paljon kuin Seamusta, Lavenderia ja Neville ja muita, joita  kidutettiin - tai no, Lavender pakotettiin kiduttajan roolin).  Hän joutui käymään sisäistä kamppailua siitä, että puuttuisiko asiaan, jonka ymmärsi vääräksi, vai jatkaako esitystä siitä, että oli yhtä menetetty tapaus kuin Blaise oli.  Uskon, että valitessaan aina pysyä vain hiljaa, olla puuttumatta pelastaakseen nahkansa (henkensä), Draco valvoi yön pimeinä tunteina syyllisyyden kourissa.

Pidin siitä, miten tässä tuli ilmi se, että Draco oli lopulta tajunnut, ettei se ollutkaan mitään leikkiä  (katsokaa kun mä olen kova kaveri) tai siistiä olla kuolonsyöjä vaan totisenta totta ja aivan helvetin sairasta. Mutta pelastaakseen itsensä ja perheensä, hän ei voinut ilmaista tulleensa toisiin aatoksiin.Olet saanut hyvin tuotua tähän sen kahdessa viimeisessä kirjassa olleen Dracon, joka kärsi päätöksestään liittyä kuolonsyöjiin.

Tän pvän luukku olikin sitten oikein mukava ja suloinen luukku. Se sai karkotettua edeltäjänsä tuoman ahdistuksen.

Siriuksen ja Reguluksen tyynysota oli suloinen (piti sanomani jotain muuta kuin suloinen, mutta unohdin, joten suloksella mentiin sitten). Ja aivan sööttiä, kun Regulus koettaa tivata veljeltään, mikä se yllätys on. Voi se tunne, joka Reguluksella on. Muistan niin omasta lapsuudestaan, kun odotti jotain, niin aika tuntui kamalan, kamalan pitkältä. Ja sitten kun sen aika tuli, niin sittenhän se kello kulki nopeasti.  :P

Siriuksen kertoma tarina oli mahtava. Ja todella siriusmaista vakuuttaa, että kyllä sellaisia olentoja on olemassa, kun Regulus oli epäuskoinen. (Mä uskon, Sirre - ja ajattelen muumien päästäisiä.)

En malta odottaa Reguluksen reaktiota, kun hän saa lahjan Siriukselta. Se tulee olemaan varmaan mahtava! Ja ehkäpä Regulus on saattanut itsekin tehdä jotain pikkuisilla kätösillään Siriukselle. Tai sitten ei, jolloin hän varmaankin saattaa tuntea olonsa kiusalliseksi, kun hänellä ei ole antaa mitään veljelleen. Mutta Sirius nyt tuskin välittää siitä, Regulus on hänelle lahjoja tärkeämpi. ^ ^

Mutta unohdetaan arvailu, ylihuomennahan se selviää. Uskomatonta. Enää kaksi luukkua jäljellä. Kyllä se aika vain kuluu nopeasti, kun kyseessä on loistavat asiat. :)

Pahoittelut, jos kommentissa on luvattoman paljon kirjoitusvirheitä/kummallisia sanoja, jotka eivät käy järkeen.Olen tabletilla ja se piru on aina korjaavinaan sanat oikeiksi. Enkä ole pakosti huomannut kaikkia sen "korjauksia".

Ja joo, voin paremmin. Kipu ei ole yhtä pahana kuin edellispvänä. Kiitti, kun kysyit. :)

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 22/24
« Vastaus #98 : 23.12.2015 00:39:52 »
tirsu, hienoa kuulla, että oon saanut vangittua sen Dracon ahdistuksen. Pahaan tilanteeseenhan koko Malfoyn perhe joutui, eikä heillä ollut mahdollisuutta perääntyä. Suloinen toimii aina, kun puhutaan Siriuksesta ja Reguluksesta. :D Taas näköjään oon alitajuisesti ajatellut Muumeja. Ensin oli joulutuli ja nyt ne päästäiset! En muuten huomannut ainakaan virheitä, hieno kommentti oli!

DH58, joskus pitkän ajan päästä tulevaisuutta multa on tulossa Regulus-trilogia. ;) Mutta sitäkin ennen varmaan saan aikaiseksi luettavaa näistä veljeksistä, vaikka joulukalenteri loppuisikin. Ja kyllä Reguluskin lopulta malttaa, vaikka kuinka jännittäisi! On Walburga vähän opettanut kärsivällisyyttäkin - epäilemättä. Veljekset on tosiaan ihania ja kiva, että tykkäsit jouluntaika-yksityiskohdasta.

Kiitos jälleen valtavasti kommenteista. <3 Ootte mahtavia!


Genre: huumori
Hahmot: Gilderoy Lockhart + finiläisiä
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: Natte, Sparky, Lillis ja Saappaaton omistavat itse itsensä. Rowling Lockhartin ja minä kirjakaupan.
A/N: Tämä on kaikille finiläisille, jotka joulukalenteristani unohtuivat. <3 Tässä mennään jo toiseksi viimeisellä luukulla ja tämä on tosiaan omistettu ihanille finiläisille ja kiitos joukkoon eksyneille irkkaajille, jotka tekivät tästä mahdollisen! Tätä oli hauska kirjoittaa, joten toivottavasti teilläkin on hauskaa. Osallistuu Genrehaasteeseen huumorilla.

Lockhartin joulutervehdys

Gilderoy Lockhart oli järjestänyt elämänkertansa julkaisun kunniaksi Euroopan kiertueen Maaginen minä Euroopassa. Harmi vain, että Tylypahkaan lähtö oli viivästyttänyt viimeiseen maahan lähtöä. Tylypahkan joululoma oli kuitenkin mitä erinomaisinta aikaa matkustaa Suomeen!

Kirja ja Kompassi – seikkailullinen kirjakauppa oli paikka, jossa Lockhart esiintyisi ja hänen sinne saapuessaan innokkaat fanit olivat jo odottamassa. Totta puhuessa siellä tosin oli niitäkin onnettomia, jotka olivat tulleet vain hoitamaan joululahjaostoksia. Koskaan ei ollut kuitenkaan myöhäistä rueta faniksi, joten Lockhart hymyili leveästi jokaiselle paikalla olijalle.

”Hyvää päivää, arvoisat ihailijani!” Lockhart julisti kovaan ääneen. Kaikki käänsivät katseensa julkkista varten rakennetulle korokkeelle.

”Tämä on ”Maaginen minä Euroopassa”-kiertueen viimeinen esiintyminen ja mikä olisikaan parempi ajankohta kuin joulu tälle mahtavalle kohtaamiselle teidän kanssanne? Vielä ehditte ostamaan  joululahjaksi koko tuotantoni!” Lockhart huudahti leveästi hymyillen – tietysti voittajahymyllään. Osa taputti käsiään innokkaina – toiset ei, mutta sitä kuuluisuus ei huomannut.

”Ah, loistavaa! Olette niin onnellisia tapaamisestani, että se on oikein tarttuvaa, mutta kukapa ei olisi?” Lockhart myhäili. Hänen suunnitelmaansa kuului jututtaa suomalaisia fanejaan eli niitäkin onnettomia, jotka olivat sattuneet paikalle vain väärään aikaan.

”Kas, sinuthan minä tunnen!” Lockhart huudahti tytölle, joka oli keskittynyt tutkimaan seikkailukirjoista notkuvaa hyllyä. Tyttö hätkähti saadusta huomiosta.

”Sinähän olet se kirjailija LillaMyy? Olen kuullut sinun kääpiöistä kertovista kirjoistasi. Jos mieli kuuluisaksi – kuten minä – sinun on kiinnitettävä huomiosi suurempiin asioihin! Jättiläisiin nimittäin! Opettajana minulla ei ole enää niin paljoa aikaa kirjoittaa kuin tavallisesti, joten annan oikeudet mielelläni sinulle! Yksinoikeudella Gilderoy Lockhart ja jäätiköllä jättiläisten kanssa! Etpä tänne tullessasi arvannut, että saisit tällaisen erinomaisen mahdollisuuden nousta julkisuuteen!” Lockhart sanoi sen verran lujaa, että kaikki varmasti kuulivat ja monet taputtivatkin. Lockhart ravisti LillaMyyn kättä ponnekkaasti.

”Tästä saat nimikirjoituksellani varustetun valokuvan. Osoitteenihan on tietenkin Tylypahka, joten lähetä vain kirje niin annan yksityiskohtaisen selvityksen matkastani”, Lockhart sanoi ja tyrkkäsi valokuvan hämmentyneen LillaMyyn kouraan. Kääpiö-kirjailija ei totisesti ollut osannut odottaa sellaista huomiota suomalaisessa kirjakaupassa. Lockhartin huomio kääntyi kuitenkin nopeasti toisaalle, sillä hänen silmiinsä oli sattunut oikein erikoinen tapaus.

”Voi sentään! Uskomatonta! Sinähän olet saapunut tänne ilman saappaita! Kuinka hurmaavaa omistautuneisuutta minulle”, Lockhart julisti nähdessään yhden faneista, joka oli etsinyt tiensä väkijoukosta hieman lähemmäs tapahtuman keskipistettä.

”Saappaaton ystäväni, olet erinomainen esimerkki fanista, jotka saavat minut aina hyvälle tuulelle – toki kaikki muutkin saavat, erityisesti ne, jotka lähettävät suklaata - mutta kuitenkin ilahduttavaa! Riemastuttavaa suorastaan, että olet saapunut noin kovalla kiireellä paikalle”, Lockhart sanoi löydettyään tiensä Saappaattoman luokse.

”Katsokaa te muutkin! Eikö olekin mainiota? Etpä olisi osannut arvata tänne tullessasi, että minä lähetän sinulle pöllöpostissa saappaat ja kaiken lisäksi kokoelman nimikirjoituksella varustettuja valokuviani – kehystettyinä! Kerrohan osoitteesi, ystäväni”, Lockhart puhui taas sen verran kovaa, että kaikki muutkin varmasti kuulivat ja katsoivat Saappaatonta, joka oli häkeltynyt suorastaan. Huomion keskipisteeksi päätynyt Saappaaton mutisi osoitteensa kuuluisuudelle ja sai reippaan taputuksen olkapäälle.

”Erinomaista! Joululahjasi saapuu pikapöllöllä! Täällä on oikein mainio kenkäkauppa ja tiedän, mitä sinä tarvitset. Luota vain pettämättömään makuuni”, Lockhart sanoi ja kääntyi taas uuden fanin puoleen saatuaan kiitokset tältä veijarilta, joka oli tullut niin kiireessä, että oli unohtanut saappaansa. Toisaalta sukista päätellen kyseinen henkilö ei käyttänyt saappaita laisinkaan.

”Kukas sinä olet, tyttöseni?” Lockhart sanoi kääntyessään tytön puoleen, joka näytti pyörtyvän pian silkasta innostuksesta. Lockhart tietysti oli pannut merkille, että tytöllä oli kädessään Maaginen minä ja muita hänen tarinoitaan. Hieman myöhäänhän tämä fani oli herännyt ostamaan hänen kirjojaan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan sanotaan!

”SparklingAngel”, tyttö puuskahti niin haltioissaan huomiosta, että oli pudottaa kirjansa. Lockhart päästi ”ohhoh!” äännähdyksen kuullessaan toisen vastauksen.

”Sparky, Sparky, Sparky… Et taida olla vielä urasi siinä vaiheessa, että voisin sanoa itseäsi ihan säkenöiväksi! Taidat janota kuuluisuutta, tyttöseni! Sitä varten pitää tehdä töitä, tiedäthän, kuten minä. Kuuluisaksi pääsee vain ahkeruudella ja taidolla, mutta epäilemättä sinulla on kykyjä. Odotahan vielä muutama vuosi niin ehkä saat tuulta siipiesi alle, Enkeli!  Hieno sanaleikki – enkeleillähän on siivet – vai mitä?” Lockhart sanoi väläyttäen voittajahymynsä ja iski silmää.

”Voi sentään, kello on jo paljon! Kyllä aika rientää teidän seurassanne. Te ihailijani olette aivan uskomattomia – ette tietenkään yhtä uskomattomia kuin minä – mutta saatte ajan lentämään!” Lockhart osoitti sanansa koko yleisölle. Joukossa oli kuitenkin yksi, joka tuntui Lockhartin sijaan keskittyvän lohikäärmeiden kasvatusoppaaseen, joten Lockhart kiiruhti viitta hulmuten tytön luokse.

”Vai kiinnostavat lohikäärmeet? Kenties sinusta tulee vielä jotain suurta, tyttöseni!” Lockhart sanoi hakien toisen huomion.

”Mikäs sinun nimesi on?” Lockhart kysyi kohteliaasti, mutta hieman näreissään siitä, että ei ollut saanut heti ansaitsemaansa täydellistä huomiota.

”Öö… Natte”, tyttö vastasi ja Lockhart huudahti: ”Tässä on Natte – fanini, josta tulee vielä jotain suurta! Suosittelen lukemaan koko kirjasarjani, jonka epäilemättä jo omistat. Siitä voit saada vinkkejä valitsemallesi uralle lohikäärmeiden parissa!” Lockhart sanoi reippaasti viitaten valtavaan kirjakasaan omaa tuotantoaan.

”Öö… okei”, Nateksi esittäytynyt tyttö totesi laiskasti. Lockhart antoi Natelle läjän nimikirjoituksella varustettuja valokuviaan, joissa hän poseraasi voittajahymy huulillaan. Niinkin komea mies kuin Lockhart saisi varmasti kunniapaikan kenties takan päältä kehystettynä.

”Ääliö”, Natte tuhahti pyöräyttäen silmiään, kun kuuluisuus käveli pitkin askelin takaisin korokkeelle. Harmi vain, että Lockhart sattui kuulemaan sen – ainakin melkein oikein.

”Sanoitko ällistyttävä? Olet oikessa!” Lockhart huudahti. ”Nyt minä – ällistyttävä ja mahtava Gilderoy Lockhart – nimittäin paljastan teille yllätyksen, joka saa sukat tutisemaan jaloissa!” Lockhart sanoi hypättyään takaisin korokkeelle ja iskettyään näyttävästi silmää Natelle, joka oli keksinyt niin osuvan sanavalinnan tätä puhetta varten.

”Saatte kaikki riemuita, sillä tulen kesällä tapaamaan teitä uudestaan! Kiertueeni suuren suosion myötä olen päättänyt matkustaa halki Euroopan kesälomalla ja minulla on teille silloin yllätys, jota voitte odottaa kuin kuuta nousevaa! Se on erinomainen ja ällistyttävä yllätys, jollaisesta olette vain haaveilleet! Nyt minun on kuitenkin aika toivottaa teille rauhallisia ja iloisia pyhiä, mutta sitä ennen – aivan kohta – tulee loppuhuipennus!” Lockhart huusi yleisölleen, joka jälleen taputti hänelle suosion osoituksia.

”Te kaikki olette aivan mahtavia ja ihania ihmisiä. Toivon teille kaikkea hyvää tulevaisuudessa! Älkää stressatko joulusta, sillä olen antanut teille uskomattomat lahjavinkit ja onhan nyt jo 23. päivä! Enää pari päivää ja pääsette nauttimaan lahjoista ja hyvästä ruuasta sekä kenties Odgenin parhaasta tuliviskistä, jota voin suositella jokaiselle! Rauhaa ja rakkautta – sitä minä teille toivotan. Ja nyt – yllätys!” Lockhart kiljahti viimeisen sanan samaan aikaan, kun ulkoa kuului valtava pamaus ja ihmiset rynnistivät katsomaan suurista ikkunoista, mitä siellä tapahtui.

Värien loisto täytti kauppakadun taivaan ja useat ilotulitteet poksahtelivat ja pyörivät vinhoissa kierteissä. Kaikkien ”ooh”-huudahduksien jälkeen tuli vielä mainittu loppuhuipennus, kun jättimäinen raketti jysähti taivaalle muodostaen tekstin:

HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!

Kaikki taputtivat – jopa ne onnettomat, jotka olivat sattuneet vahingossa paikalle – ja Lockhart hymyili leveämmin kuin koskaan. Ilotulitteet kruunasivat hänen mahtavan esityksen ja se oli ehdottomasti upein esitys, jota Suomessa on koskaan nähty.

”No niin, nyt on aika sanoa hyvästit! Aika hurahtaa nopeammin kuin arvaattekaan ja olen täällä taas teidän ilonanne piakoin ja pääsette kokemaan sen yllätyksen, jota en vielä paljasta! Olette kaikki mahtavia ihmisiä, oikeita höpönassuja, joten arvostakaa itseänne – vaikka ette ylläkään ihan minun tasolleni!” Lockhart sanoi hakien taas faniensa huomion, jotka tuijottivat edelleen taivaalle.

”Pahoittelen, että minun aikani on rajallinen, enkä ole ehtinyt jutella henkilökohtaisesti teidän kaikkien kanssa, mutta lupaan vastata jokaiselle lähettämäänne fanipostiin! Ja tietysti saatte nimikirjoituksella varustetun valokuvan jokainen! Nyt on tarjolla myös erikoiserä jouluaiheisia kuvia! Nyt joudun sanomaan kuitenkin hyvästit – ja toivotan teille oikein rauhaisaa joulua ja hyviä lukuhetkiä kirjojeni parissa!” Lockhart huudahti ja kumarsi fanijoukolleen, jonka huomion oli saanut takaisin. Sitten kuuluisuus katosi takahuoneeseen, jossa ajatteli, että oli Suomessa oli oikein erinomaisia faneja, jotka kaikki olisivat ansainneet pienen palan hänen aikaansa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016 21:57:42 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Jouluyö | Joulukalenteri 2015 | K-11 | 23/24
« Vastaus #99 : 23.12.2015 11:05:13 »
Bahahahha!  ;D Tää oli aivan hervoton. Nauran täällä kyyneleet silmissä. Onneksi olen yksin, muuten joku luulisi mun tulleen hulluksi. Tämä oli kyllä niin MAHTAVA luukku! Aivan loistavaa, loistavaa.

Olit saanut Lockhartista täysin omanlaisensa. Lockhartin kaltaisen hahmon kanssa on helppo mennä liiallisuuksiin, mutta sä olet onnistunut pitämään sen juuri sellaisena kuin kirjoissa oli (mikä ei ole mikään ihme, kun sä olet kyseessä, olet loistava kirjoittaja).

Ja voi niitä onnettomia poloisia, jotka olivat olleet muuten vain kirjakaupassa ja joutuivat Lockhartin ahdistelemiksi. Taisi vain yksi heistä olla Lockhartin fani, joka sai kunnian jutella tämän kanssa. Tai no, jutella ja jutella, Lockharthan oli itse vain äänessä tapansa mukaan.

Mutta voi, voi. Ei tainnut kyllä siitä kesän kiertueesta tulla mitään. Siitä piti Ronin vahingoittunut taikasauva huolen. No, onneksi Lockhart ehti kerran ainakin käydä tapaamassa fanejaan myös Suomessa.

Lainaus
Kirja ja Kompassi – seikkailullinen kirjakauppa oli paikka, jossa Lockhart esiintyisi ja hänen sinne saapuessaan innokkaat fanit olivat jo odottamassa. Totta puhuessa siellä tosin oli niitäkin onnettomia, jotka olivat tulleet vain hoitamaan joululahjaostoksia. Koskaan ei ollut kuitenkaan myöhäistä rueta faniksi, joten Lockhart hymyili leveästi jokaiselle paikalla olijalle.
Tämä on yksi suosikkikohdistani tässä. Tuossa kohtaa purskahdin ensimmäisen kerran nauruun eikä siitä sen jälkeen meinannut loppua tullakaan.  :D (Muuten, tuosta rueta-sanasta puuttuu v-kirjain.)

Kiitos tästä mahtavasta luukusta! Sen kanssa oli aivan loistava aloittaa päivänsä. Hyväntuulen takaaja, sitä tämä on.

-tirsu

(aak! huominen luukku on viimeinen! voi ei! niisk.  :'( )

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor