Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Pieniä hetkiä maailmasta, raapaleitax105 S // 6.12.  (Luettu 7341 kertaa)

minja

  • Ocean Soul
  • ***
  • Viestejä: 158
:D Näist tuli hyvälle tuulelle! Rakentava on toipumas työuupumuksest ja muista paineista, sori! <3
*Anteeksi, että olen olemassa.*
Time to rest and finish the show.
30.11.1939-13.3.1940 <3
Yksäröinti sallittu :) = yksinäinen ihminen
Virhe
Saatan myös olla Miriadell

Vyra

  • Vieras
minja: Kiitos :) Kiva, jos saan piristettyä päiviä näillä.


Ja sit ihan tosi offofftopikkina: Mä olin Hollannin mailla *armotonta fanityttöilyä* tosin vain viisi tuntia lentokentällä, mutta silti! Jäin kahdesti melkein sähköpyörän alle ja joka paikassa oli puukenkiä ja tulppaaneja ja oranssia (mulla oli oranssipaita päällä päivän kunniaksi) ja sain käyttää sitä pienehköä hollannin kielen tuntemusta, mikä mulla on. Oli hauskaa :D

Mutta nyt oon siis taas Suomessa...

Ja tämän kunniaksi raapaleita Hollannista:

73.
Nimi: Lentävä hollantilainen
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Belgia ja Hollanti

”Flying Dutchman?” Belgia kysyi yllättyneenä ja vilkaisi veljeään, ”sinä oikeasti halusit tuon lentoyhtiösi slogaaniksi?”

”Miksi ei?” Hollanti murahti olkiaan kohauttaen.

”Vaikka siksi, että se oli kirottu laiva”, Belgia totesi, mutta Hollanti kohautti olkiaan uudelleen.

”Lentokoneet lentävät ja yhtiö on hollantilainen”, hän totesi, ”täysin loogista.” Belgia näytti siltä että olisi halunnut sanoa vielä jotain, mutta Hollanti suoritti taktisen katoamisen ennen kuin nainen ehti estää. Hänellä oli vielä peli näkemättä ja kotiin olisi pitkä pyöräilymatka.


A/N: "Flying dutchman" on KLM /Royal Dutch Airlinesin sloganin. Hämmentävän nerokas.

74.
Nimi: Lentokentälle sopivat äänet
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Hollanti ja ?

”Hollanti?”

”Hm?”

”Nuo äänet vain. Eikö niiden pitäisi rauhoittaa matkustajia?”

”Ja”

”Miksi se sitten kuulostaa aivan siltä kuin viattomat lapset huutaisivat apua?”

”Ne ovat leikkiviä lapsia.”

”Mutta, Hollanti…”

”Leikkiviä lapsia.”

”Okei…”

A/N: Amsterdamin kentällä oli  "puisto", johon oli ilmeisesti yrittetty saada sellainen tunnelma että matkustajat voisivat kuvitella olevansa ulkona ja rentoutua. Ei toiminut muhun. Mä kuvittelin että ne nauhalla kuuluvat leikkivät lapset huusivat apua. Pelotti vain vielä enemmän.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
Jotenkin nosti hymyn huulille kun mainitsit miltei jäämisestäsi pyörien alle :D ihana saada sut kotimaahan hullujen pyörien ulottumattomista.

73. Lentävä hollantilainen, tuo on nerokas nimi lentoyhtiölle sekä looginenkin, vaikka kuulostaakin paremmalle suomeksi ;) Belgie on vain kateellinen

74. Jos ne huutaakin apua? hollantilaisia lapsia pelottelemassa ranska vai ranskalaiset pelkäämässä holia?? vai miten ne joulupelottelut menikään.(viitaten jossain ketjussasi julkaistuun jouluaiheiseen raapaleeseen).
 puisto varmasti itsessään on rauhoittava, mutta lasten ääniä hrr..

70. Preussin näkökulman tajusin joten kuten, muttaa hämärää se oli.  Miksi sen nyt italiaan pitää osoittaa? eikö joku muu maa kävisi, tai vaikka patsas grilliporsaasta? :D No hienoa että ovat nykyään kavereita. Kroatia kuulostaa perustavan preussista yhtä paljon kuin useimmat valtiot. 

71. ^^ ihana. Puola saa aina hyvälle tuulelle ja sen pähkähullut nerokkaat ideat. Voin ymmärtää sen olevan vaikeaa luopua jostain, mistä ei teoriassa edes ole luopunut :D no onneksi on liet.

72. HÄH? ???  noinko lyhyitä raapaleet oikiasti on..... 
No kenenkäs ne sit on jos unkari noin kovasti kieltää? liehcten? Belan? ukrainan? ja mitä ne tekivät ösin luona :D tuostahan saisi vaikka kolmiodraamaa jos jaksaisi.
 ei en tiennyt että puhe oli rintsikoista.

73. Roma on huono valehtelemaan veljelleen joka on kyllä niin pahis tässä :D nyt se laulu sai jopa uusia ulottuvuuksia, kun vain puolihuolimattomasti yhtenä iltana seurailin, enkä silloinkaan loppuun asti. Söpöö <3


    hamsu

Vyra

  • Vieras
hamsu: Kiitos! :)
Mä oon alkanut epäillä että mulla on joku mystinen kyky jäädä hollantilaisten pyöräilijöiden alle...

Tällä kertaa raapaleita Pohjoismaista, koska mä muutin Ruotsiin! Meni kaksi päivää päästä tänne ja on muuten todella hämmentävää kun ymmärtää ehkä noin puolet ihmisten puheista. Ja kyllä, tänä vuonna mä olen vähän kaikkialla Euroopassa mutta syksyllä tulen takaisin Suomeen taas joksikin aikaa ainakin.


75
Nimi: Hej hej
Hahmot: Suomi ja Ruotsi
Ikäraja: Sallittu

”Hej, Sve!” Suomi huudahti ovelta ja tiputti laukkunsa alas. Hän oli itse asiassa yllätysvierailulla, koska oli juuri sinä aamuna saanut tietää ansaitsevansa muutaman ylimääräisen vapaapäivän ja päättänyt saman tien käyttää ne vierailuun Ruotsin luona. Hän ei ollut ehtinyt soittaa ruotsalaiselle, mutta he kaksi eivät olleet nähneet aikoihin, joten hän tiesi että Ruotsi ei pahastuisi yllättävää saapumista. Heidän viime tapaamisensa oli sitä paitsi ollut kokouksessa, joten teoriassa sitä ei voinut laskea tapaamiseksi koska heillä ei ollut ollut aikaa muuhun kuin pikaisten kuulumisten vaihtoon.

Suomi odotti kärsivällisesti eteisessä. Ruotsin talo oli iso ja kestäisi hetken ennen kuin mies ehtisi ovelle. Kotona hän kuitenkin varmasti oli koska ovi oli ollut auki. Suomella tietenkin oli avain taloon, joten jos se olisi ollut lukossa, hän olisi siltikin vain astunut sisään ja asettunut taloksi.

”Fin?” ruotsalaisen ääni lopulta kysyi ja viimein itse mieskin ilmestyi paikalle nurkan takaa. Hän näytti hieman hengästyneeltä ja Suomi naurahti ajatellessaan että mies oli luultavasti tiputtanut kaiken käsistään ja juossut paikalle kuultuaan hänen äänen.

”Minä”, hän myönsi ja levitti kätensä. Ruotsi noudatti sanatonta kehotusta nopeasti ja halasi häntä.

”Hej, hej”, hän kuiskasi ja Suomi hymähti.

”Nytkö sinä jo haluat minun lähtevän?” hän kysyi teeskennellen pettynyttä sävyä. Joskus Ruotsia oli vain aivan liian helppo kiusata ja tilaisuus liian hyvä ohitettavaksi.

”Nej”, Ruotsi mutisi ja tiukensi otettaan. Hän oli kuullut saman vitsin aiemminkin ja hän ei pitänyt siitä aivan yhtä paljon kuin Suomi, mutta mitäpä hän ei tekisi kuullakseen suomalaisen iloisen naurun.


A/N: Ruotsalaiset sanovat "hej" kahdesti tavatessaan ja mä en sitten ikinä tule tottumaan siihen. Suomeksi sanotaan kahdesti yleensä vain hyvästellessä joten vaikka mä tiedän että "kakksoishej" on ihan normaali Ruotsissa, mulle silti tulee aina sellainen jännän hämmentynyt olo, kun tapaan jonkun ja se "hyvästelee"...


76
Nimi: Ympyrää mennään
Hahmot: Norja, Tanska, Ruotsi ja Suomi
Ikäraja: Sallittu

”Fin! Sve! Norge! Fin! Sve! Norge!” Tanska huusi juostessaan ympyrää maamerkin ympäri. Hänellä näytti olevan todella hauskaa, mutta kolme muuta valtiota istuivat rannalla ja katsoivat häntä hieman kärsivät ilmeet kasvoillaan.

”Käsi ylös, kenen mielestä oli huono idea rakentaa tuo?” Suomi kysyi ja kaikki kolme nostivat kätensä välittömästi.

”Kenen idea oli kertoa siitä tuolle?” Norja kysyi hieman äkäisesti, ”en edes tiennyt että on mahdollista saada päänsärky, kun joku juoksee toistuvasti rajani lävitse mutta näköjään se on.”

”Se taisi olla Islanti”, Suomi mutisi eikä kukaan heistä ihmetellyt, miksi islantilainen valtio oli ainoa heidän porukastaan joka sillä hetkellä loisti poissaolollaan.

”Miksi veljeni pettäisi minut näin?”

”Ilmeisesti kostona jostain.”

”Kosto tai ei, jos Dan jatkaa tuota vielä, minä tyrkkään hänet järveen”, norjalainen mutisi puoliääneen.


A/N: Puhe on tästä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmen_valtakunnan_rajapyykki
Mä haluaisin niin kovasti mennä tuonne ja juosta ympäri... Btw, ruotsinkielisessä wikipedia versiossa suomenkieliseksi nimeksi oli laitettu "Kolmen valtakunnan pyykki". Joko joku suomalainen on siellä trollaamassa tai sitten joku ruotsalainen unohti kirjoittaa osan nimestä, mikä tietenkin on ok koska ihan oikeasti tuo nimi on aivan järkyttävän pitkä.


76
Nimi: Juhannusalon mystinen kohtalo
Hahmot: Norja, Suomi ja Tanska
Ikäraja: Sallittu

”Ja mitä te kaksi olette tekemässä?” Norja kysyi terävästi ja onnistui äkillisellä ilmestymisellään hätkähdyttämään sekä Suomen että Tanskan. Tanskalainen piilotti kantamansa kanisterin nopeasti ja suomalainen otti kasvoilleen hymyn, joka oli hieman liian leveä ollakseen täysin aito. Jotenkin Norja tiesi, että he suunnittelivat jotain.

”Me?” Tanska kysyi vaikka oli täysin selvää, että Norja tarkoitti juuri heitä. Ensinnäkin hän katsoi suomalaista ja tanskalaista ja toiseksi paikalla ei heidän viiden lisäksi ollut yhtikäs ketään ainakaan muutaman kilometrin säteellä. Ruotsi oli sisällä mökissä valmistelemassa heidän illallistaan ja Islanti istui laiturilla vähän matkan päässä, joten he eivät selvästikään olleet Norjan kiinnostuksen kohteita sillä hetkellä.

”Juuri te”, Norja vastasi.

”Me vain… kuljeskelemme”, Suomi totesi ja Norja nosti toista kulmaansa.

”Kuljeskelette?”

”Fin, sinä olet surkea tässä”, Tanska mutisi puoliääneen suomalaiselle ja hymyili sitten Norjalle, ”Nor kæreste, täällä ei ole mitään epäilyttävää tapahtumassa.”

”Jotenkin epäilen”, Norja totesi tuhahtaen sekä väitteelle että sanalle, jolla tanskalainen häntä kutsui. Hän vilkaisi hieman tarkemmin parivaljakkoa ja pani merkille tanskalaisen piilotteleman kanisterin sekä tavan jolla Suomi piti kättään taskussaan. Häneltä ei mennyt kovin kauaa päätellä, mitä kaksikko oli juonimassa.

”Te aiotte tuhopolttaa Sveen juhannussalon”, hän totesi.

”Vau Nor, miten sin…”, Tanska huudahti, mutta vaikeni kun Suomi löi kyynärpäänsä hänen kylkeensä.

”Ei tietenkään”, suomalainen väitti ja vilkaisi jonnekin siihen suuntaan, jossa kyseinen juhannussalko sijaitsi, ”se on tosi nätti. Ei nättejä asioita polteta… Ei tietenkään… Kokkoja vain…”

”Fin”, Tanska kuiskasi ja Suomi lopetti levottomaksi käyneen mutinansa hymyilemällä Norjalle leveästi. Hetken norjalainen katsoi heitä tuttu ilmeetön katse silmissään, mutta sitten hän vain kohautti olkapäitään nopeasti ja päätti olla välittämättä asiasta.

”Okei”, hän sanoi, ”mitä sitten teettekin, älkää sotkeko minua siihen.”

”Okei!” Tanska huudahti iloisena, koska hänen mielestään Norjan suusta ne sanat olivat sama asia kuin täydellinen hyväksyntä norjalaiselta. Norja pudisti päätään lyhyesti ja lähti kävelemään toiseen suuntaan. Hän kuuli kahden Pohjoismaan sanovan jotain toisilleen hiljaa ja hän mietti mielessään, pitäisikö hänen ehkä varoittaa Ruotsia juhannussalon tulevasta kohtalosta.


A/N: Tämä jäi auki, koska suunnitteen kirjottavani tästä juhannus-one shotin... jos mulla on aikaa. Jos ei ole niin sitten teeskentelen että en luvannut mitään ja ihan hissukseen julkasen jatko-raapaleen joskus viikkoja juhannuksen jälkeen.
Suomessa poltetaan kokkoja, ruotsalaiset tekee juhannussalon ja, päätellen kaikesta siitä mitä olen Tanskasta kuullut, tanskalaiset tuikkaavat melkein kaiken tuleen.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372


75. Ruotsin kiusaaminen on aina hyödynnettävä ;D oikeasti, ne hyvästelee jo valmiiksi? outoja, en ihmettele jos tulee sellainen ööh-olo   :) koetahan selviytyä hengissä ruotsalaisesta liikennekulttuurista :)

76.  ;D ;D ei hiisi et nauroin kun tajusin kupletin juonen. voin niin selvästi nähä sen juoksemassa ympyrää kuin kana (älä kysy mistä tuo tuli). islanti on nero :D

77. okei. virnuilin jo asetelmalle et  suomi ja tanska tekevät yhdessä jotain jäynää ruotsille on ..mielenkiintoinen oletko varma ettei se ollut Akseli? tästä voi olla mielenkiintoista keksiä jatkoa, joko juhannuksen jälkeiseen aikaan tai sitten jonkun muun valtion silmin, mitä tapahtui  ;)
mutta siis lopullisesti räjähdin nauramaan loppusanoillesi
Lainaus
Suomessa poltetaan kokkoja, ruotsalaiset tekee juhannussalon ja, päätellen kaikesta siitä mitä olen Tanskasta kuullut, tanskalaiset tuikkaavat melkein kaiken tuleen.
koska  :D


    hamsu

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
En jaksa kommentoida jokaista raapaletta erikseen (niitä on niin valtavasti!), joten keskityn vain joihinkin.

1.: Rakastan näitä kaikkia perhejuttuja ja sitten kun aiheena on vielä Unkari, Suomi ja Viro niin <3 Ja se on aika jännää, miten unkari eroaa virosta ja suomesta niin paljon. Mutta toisaalta kielet muuttuvat, kun tulee vaikutteita muista kielistä. Viro ja Suomi vain ovat maantieteellisesti lähempänä toisiaan.
Ja sitten tuo Tanskan kommentti.
Lainaus
”Finny on meidän maskotti!” Tanska huudahti ennen kuin kukaan ehti estää.
♥ suloista (:
Minäkin olen vakuuttunut, että kolmikko on serkuksia keskenään. Ja se on mahtavaa, että ollaan se erilainen kansa Pohjoismaiden joukossa :D

3.: Suomi tekemässä ilkitöitä, onko parempaa?

4.: Tanskan kieli on kyllä aikamoista mongerrusta. Meillä oli ruotsin kirjassa jotain tanskan ja ruotsin samalla lailla kirjoitettavia asioita yms yms, ja yhessä tekstissä oli sana smørrebrød ja melkein kaikki purskahti nauruun. :D Ja Islannissa tosiaan on "pakkotanska", meillä kävi viime keväänä eräs islantilainen ruotsin tunnilla kertomassa Islannista ja vertas vähän meidän pakkoruotsia ja heidän tanskan opetustaan koulussa.

5.: Minulle tuli Ösistä mieleen jäämies Ötzi, joka löydettiin Itävallan Alpeilta. :D

6.: Tää oli paras! Joskus mikään ei ole hauskempaa kuin lukea Suomen alkoholin käyttämisestä.
Lainaus
”…Se oli silti vain yksi kerta!”
Ei tainnut olla, kun Ruotsi ja Viro muistavat molemmat tällaisen tapauksen. :D Lisää tällaisia!!

7.: Romanon muille antamat nimet on miusta tosi kivoja :D Ehkei kyllä sitten olisi, jos itse tulisin Romanon nimeämäksi, mutta täytyyhän siinä jonkin verran kiinnittää muihin huomiota ja tutustua, että voi antaa tällaisia nimityksiä.

8.: Taitaa olla vähän sama kuin jos joku veisi Suomen salmiakit.

11.: Tästä SWE-DEN jutusta tuli mieleen, kun Suomi pelasi Saksaa vastaan jääkiekon MM-kisoissa, niin tulostaulussa luki FIN-GER

12.: Siinä on Hollannilla asenne kohdillaan! *nostaa olematonta hattuaan*

15.: Hämmentävää. Miksi se tosiaan on ORF? Tuli vähän samanlainen olo kuin silloin, kun mietin miksi Sveitsin lyhenne on SUI, mutta se tulee kai ranskasta.

16.: Oi, että tykkään näistä, missä Romanon kiintymys käy jollain lailla ilmi <3

17.: Paha mies tulee ja vie sinut Espanjaan... Tästä puolestaan tuli mieleen historian opettajan tarina siitä, kun hän oli Saksassa, niin opas kertoi, että kolmikymmenvuotisessa sodassa olleilla ruotsalaisilla ratsusotilailla pelotellaan vielä tänäkin päivänä sanomalla, että jos et ole kiltti, niin ruotsalaiset tulee (en muista jatkuiko tuo mitenkään, ei kai). Paras juttu on siinä, että kyseessähän olivat oikeasti suomalaiset hakkapeliitat. Taidettiin tehdä pelottava vaikutelma. Hissan ope ei viittiny huomauttaa siitä sille oppaalle :D Jostain tommosesta tai muuten vain hakkapeliitoista olisi kiva lukea.

22.: http://static.naamapalmu.com/files/8l/medium/uy2jynxi.jpg
Ai niin, maiden juomatavat voisivat olla hauskaa lukemista :D

24.: Ah, vanhat kunnon suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen -vitsit <3

Bonus-raapale: Enemmistöhän Tsekkoslovakiassa ei edes halunnut erota kahdeksi valtioksi, mutta niin silti kävi.

27.: Minusta tämä oli jotenkin tajuttoman suloista! Ranska antamassa ruusuja, koska ruusu on Englannin kansalliskukka <3 Tuo raapale sai minut pitämään enemmän Ranska/Englanti-parituksesta.

Wienissä on aina lämmintä -, Polish remover - ja Suchar-raapaleilla ei muuten ole numeroita.
Jotain Amerikan sankaruudesta joskus? 'Cause he's the hero!

32.: Uu, uhkaava Suomi on raapaleen arvoinen! Ja Ruotsi on kyllä järkyttävä stalkkeri.

34.: Pidän Tanskasta jo muutenkin sellaisena villinä ja energisenä, mutta aina silloin tällöin tällainen Tanskan herkistyminen on todella hyvää vaihtelua ja tekee hahmosta monipuolisemman. Plussaa myötätuntoisesta Norjasta!

35.: Miksiköhän pingviinistä tehtiin alunperin ritari? :D

37.: Miten ois viinaralli?

40.: Mietin vaan, että miksi tanskalaiset haluavat ylipäätään rakentaa tunneleita tai siltoja Saksaan, kun nehän on maantieteellisesti kiinni toisissaan eikä välissä ole merta, kuten esim. Ruotsin ja Tanskan välillä xD

42.:
Lainaus
”Hah! Minä tiesin!” Suomi huudahti, ”minä sanoin sinulle heti, kun näin ne että ne ovat epäkäytännöllisiä.”
<3

44.: Tässä taas näitä suloisia Romanon kiintymyksenosoituksia.

45.: Jostain syystä runoileva/laulava Tanska on hyvin mielenkiintoinen ilmiö. Ehkä hänen suustaan olettaisi kuulevan enemmänkin juomalauluja Preussin seurassa

50.: Pohjoismaat pitää yhtä <3
Lainaus
”Idiootti”, Englanti mutisi Amerikalle, joka oli onneksi vaiennut hetkeksi, ”jos he nyt palaavat viikinkiaikoihin, se on täysin sinun vikasi.”
Nykyaikaiset viikingit, heh.
Norjan ja Islannin yhteistyö asepalveluksen suhteen on hienoa.

51.: Haluaisinpa tietää, mihin nämä kadonneet henkilöt lähtivät :D

53.: On kyllä huvittavaa, että Grönlanti on Grönaland/Greenland... Mistäköhän sekin tulee... Mutta onhan Islannissa jäätiköitä, joten niistä nimi Island/Iceland voi hyvinkin tulla. :)

54.: Norja lukemassa saagoja Islannille <3 Viikinkitarinat yhdistävät muita pohjoismaalaisia paitsi meitä suomalaisia, ollaan silläkin tapaa erilaisia  ;D Ehkä siis vastapainoksi jotain Kalevala-tyylistä?

55.: Tosiaan, miten Norjan onnistui pitämään Tanska niin kunnollisena? Hmm...

57.: Apua, aivan ihana! <3 Tässä https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_alkuper%C3%A4 on jotain suomalaisten alkuperästä. Se on aika mielenkiintoista. Esimerkiksi "Tutkimuksen mukaan itä- ja länsisuomalaiset eroavat toisistaan geneettisesti enemmän kuin englantilaiset saksalaisista." Ja itäsuomalaiset eivät ole perimältään venäläisiä yhtään lähempänä kuin länsisuomalaiset, itse asiassa se on päinvastoin: "Suomalaisten geneettiset juuret ovat tutkimuksen mukaan pääosin Keski-Euroopassa. Itäsuomalaiset eivät kuitenkaan näytä olevan yhtään lähempänä venäläisiä kuin länsisuomalaiset, vaan päinvastoin: länsisuomalaisten FST-etäisyys sekä venäläisiin että ruotsalaisiin on noin 30, itäsuomalaisilla molempiin noin 70." Tuon perusteella voitaisiin hyvinkin ajatella, että oltiin samaa kansaa unkarilaisten kanssa, jos ollaan Keski-Euroopasta :3
Lainaus
”Mistä?” Viro kysyi samalla kuin suomalainen mutisi siitä, että hän oli aina oikeassa mutta muut eivät vain uskoneet häntä.
Tämä on tullut kyllä näistä raapaleistakin ilmi :D

59.: Katsoin kuvan ja kyllä se ihan perunalta näyttää, mutta herkulliselta sellaiselta!

61.: Repesin, koska https://www.youtube.com/watch?v=NFoCRMNH6Cs tuli mieleen! Selostajan reaktio on niin paras :D Ja on sitä muulloinkin nähty https://www.youtube.com/watch?v=HPy0vPye2EY

63.: Jos Tanska nimesi Grönlannin vihreäksi maaksi, niin ei ole Norjakaan sen parempi. "Voimaa"? :D Vai pitäisikö sen olla "Voi-maa" ettei tule sekoitettua sanaan "voima"?
Lainaus
”Jos he uuvuttavat hänet, saanko minä olla Uusi-Suomi?” Tanska kysyi hetken päästä virnistäen. Ruotsi käänsi katsettaan hieman ja murahti jotain todella pahan kuuloista, mikä sai tanskalaisen nauramaan.

”Kamoon, Svea, jonkun pitää olla tuurajana”, hän totesi.

”Et sinä”, Ruotsi mutisi vihaisena.

”Luuletko, että en muka osaisi olla suomalainen?”

”Suomalaiset ovat paljon parempia kuin sinä.”

”Svea, sinä loukkaat minun tunteitani!”

”Hyvä että onnistuin.”
Tanska suomalaisena? Hahhah haa, päivän paras vitsi! Uusi Suomi -niminen provinssi löytyy Kanadasta. :D Ja löytöretkien aikaan ruotsalaisten lähettämät suomalaiset hankkivat siirtomaita. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Pennsylvania_First_colonization_map.jpg Ne laitettiin muistaakseni johonkin ylös suomalaisten nimiin ja silloin taisi olla ensimmäinen kerta, kun jossain asiakirjassa käytettiin nimitystä suomalainen. Ruotsalaiset tietysti järkyttyivät.

64.: Tämä oli kamalan surullinen. En tosin usko, että noin tulee ikinä käymään. Valtiot katoaa, kun ihmiset katoaa. On pelottavaa ajatellakin, millaista olisi, jos kukaan ei tietäisi mitään maasta nimeltä Suomi. Kieli, kaikki saavutukset ja muut jäljet katoaisivat... Hrr, hirvittävä ajatus.

66.: Pidin ja paljon!! Tällaisia voisi ehkä tehdä muistakin maista? :)
Lainaus
Poikkeuksellisesti hän sai peräänsä Unkarin lisäksi myös Romanian.

Luin ensin, että sai peräänsä Romanon. :D
En kyllä ihmettele Romanian käytöstä.

68.:
Lainaus
niin nopea että Norjan oli myöhemmin pakko katsoa videonsa hidastettuna että näki heidän halaavan.
Jostain syystä repesin tuolle :D

69.:
Lainaus
”Minä tiesin sen!” hän huudahti, ”minä tiesin, että ei ollut keskipäivä! Minä tiesin ja sinä et uskonut. Nyt olet minulle kymmenen taaleria velkaa, joten paras alkaa etsiä niitä varastosta.”
Sieltä se taas tuli! :3 ♥ Mikään ei ole parempaa kuin lopulta saada tietää olevansa oikeassa :D
Velalla muistuttaminen teki tästä vieläkin hauskemman.

73.: Eka ajattelin, että eikös se ole Flying Finn, mutta sitten tuo maininta laivasta palautti mieleeni, mikä on Flying Dutchman xD

75.: Tosi outoa.

75.: Ei hemmetti xD Tanska on kyllä sitten niin paljon repeilyä aiheuttava maa, että...

76.: Suomihan on kunnon tuhopolttaja! Milloin on olkipukki uhrina, milloin juhannussalko... En kyllä näe mitään järkeä koko juhannussaloissa, mutta ne ovatkin ruotsalaisten juttu. :)

Olisi mukavaa lukea jotain urheiluun liittyvää. Nythän on esimerkiksi yleisurheilua ja jalkapalloa meneillään jos seuraat kumpaakaan :D (yh, jalkapallo :S) Venäjää tai Kanadaa tai Aasian maita ei ole oikeastaan mainittu ollenkaan. Tosin Aasian maat eivät minusta ole niin kovin kiinnostavia (sori Aasia-fanit), joten tämä järjestely sopii hyvin. Mutta miten olis Suomen, Venäjän, Tanskan ja Preussin ryyppäjäiset? :D

Hyvvee juhannusta!
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 00:21:57 kirjoittanut Saphira »
Sé onr sverdar sitja hvass!

Vyra

  • Vieras
hamsu: Kiitos! Hyvin mie oon täällä pärjännyt. En osaa enää suomea.
Akselia ei olekaan muuten näkynyt aikoihin. Mitenkähän sillä menee...

Saphira: Nyt tuli kyllä sen luokan kommentti että mun piti lukea se kolmesti ja ihan ottaa hetki rauhassa (hyvässä mielessä siis!) Kiitos paljon, et varmasti edes usko kuinka monta raapale-ideaa sain tuosta.

Tässä on ollut vähän kiire muissa hommissa, mutta pari pikku-raapaletta tein kuitenkin


77.
Nimi: Vielä olemassa
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja ja Tanska

Kevyt merituuli sekoitti heidän hiuksiaan ja toi paikalle niin tutun suolan ja veden tuoksun. Tanska oli sulkenut silmänsä ja makasi selällään nurmella, mutta Norja tiesi ettei hän ollut nukahtanut. Ei ainakaan vielä, vaikka ero unen ja todellisuuden välillä oli jo hyvin pieni. Tanska piteli kiinni hänen kädestään ja hymyili hellästi aivan kuin ajattelisi jotain suloista. Toisinkuin tanskalainen, Norja ei näyttänyt siltä että aikoisi nukahtaa nurmikolle. Hän istui Tanskan vieressä ja nojasi leukaansa käsivarttaan vasten. Aina välillä hänen katseensa viivähti salaa tanskalaisessa, mutta suurimman osan aikaa hän katseli merta, joka avautui laajana lähes heidän jalkojensa juuressa. He kumpikin rakastivat merta ja tämä oli yksi heidän lempipaikoistaan.

”Hmm… Norge?” Tanska kysyi hieman unisesti, muttei avannut silmiään.

”Mitä?” Norja kysyi tuskin kuiskausta kovemmalla äänellä. Lähistöllä ei ollut ketään muita kuin he eikä liikenteen tai kaupunkien melut yltäneet sinne asti, mutta jotenkin kuiskattu vastaus tuntui oikeammalta.

”Muistatko vielä kuinka kauniita merenneidot olivat?” tanskalainen kysyi, ja jos Norja oli yllättynyt kysymyksestä, hän ei näyttänyt sitä.

”Ja”, hän vastasi.

”Ja kaikki veden- ja metsänhenget”, tanskalainen mumisi, ”joskus ihmettelen, minne he kaikki katosivat. En ole nähnyt ainoatakaan vuosisatoihin.” Norja ei vastannut heti. Hän vain piirsi peukalollaan pieniä ympyröitä Tanskan kämmenselkään ja kuunteli kuinka miehen hengitys alkoi tasaantua taas.

”Eivät he minnekään kadonneet”, Norja kuiskasi hetken päästä ääni täynnä kaipuuta johonkin, mikä ei koskaan tulisi takaisin. Hän kuuli korvissaan henkien laulun ja näki valkean vaahdon meren aalloilla ennen kuin ne iskeytyivät rantakiviä vasten. Mutta Tanska ei kuullut tai nähnyt samaa kuin hän. Hän vain huokaisi unissaan ja painoi poskensa vasten norjalaisen reittä.


A/N: Tämä ihan vain siksi, että mulla oli sellainen olo että nyt pitää kirjottaa fluff-DenNoria. Ei mitenkään erikoinen, mutta mulla on sellainen headcanoni että kaikki valtiot pystyivät ennen näkemään keijuja/henkiolentoja, mutta taito hävisi sitä mukaa kun ihmiset lakkasivat uskomasta. Poikkeuksena Norja ja Englanti tietenkin.


78.
Nimi: Kun me tanssimme
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Suomi ja Ruotsi

”Sinä lupasit”, Ruotsi sanoi kuulostaen hieman pettyneeltä katsoessaan Suomea, joka istui maassa ja yritti kaikin voimin olla nauramatta ääneen. Hänen yrityksensä eivät sujuneet kovin hyvin ja Ruotsi ei ollut kovin vakuuttunut miehen ponnisteluista naamioida naurunpuuskat yskäksi.

”Oi, Ruotsi, olen niin, niin pahoillani”, suomalainen sanoi ja yritti vetää henkeä välillä, ”mutta sinun olisi pitänyt varoittaa minua!”

”Siitä että ihmiset tanssivat?”

”Siitä että he matkivat kanoja tanssiessaan!” Suomi huudahti ja painoi nopeasti kätensä suulleen, jotta ei nauraisi taas ääneen ajatellessaan tilannetta jonka oli juuri äsken nähnyt. Sinänsä siinä ei ollut ollut mitään erikoista tai erittäin huvittavaa, mutta se kaikki oli vain ollut niin äkkinäistä eikä suomalainen ollut aivan pysynyt perässä.

”Hm”, Ruotsi mumisi, mutta oikeastaan hän ei ollut edes niin pahoillaan kuin Suomi kuvitteli eikä häntä suututtanut ollenkaan. Se tanssi oli kuitenkin hieman huvittava jopa hänen mielestään.

”Om jag talar svenska för dig, du ska förlåta mig?” Suomi kysyi ja hymyili. Ruotsi aikoi sanoa, ettei se olisi tarpeen, mutta hän jäi aina hieman sanattomaksi kun suomalainen alkoi puhua hänen kieltään, joten hän vain nyökkäsi lyhyesti.

”Bra! Kom nu, jag vill dansa”, Suomi sanoi nauru silti kaikuen äänessään ja kiskoen Ruotsin mukanaan takaisin muiden joukkoon.


A/N: Perustuu tositarinaan.
Eli läksin siis ruotsalaisten juhannusjuhlaan. "siellä tanssitaan ja lauletaan hassuja lauluja", mulle kerrottiin, "se on ihan kivaa." Mentiin paikalle ja siellä oli iso poppoo ihmisiä... matkimassa kanoja. Siinä vaiheessa mielessä kävi kolme vaihtoehtoa: naura, kävele pois, liity mukaan. Liityin mukaan ja selvisi että kyseessä oli tanssi, jossa pitää matkia eri eläimiä (eli vähän samanlainen mitä lapset leikkii pihoilla)

Ja sitten hieman offina: päätin tänään että kirjoitan viimein Jatkotapaamisen (Ensitapaamisen jatko-osan), kun siitä on kuitenkin ollut jo vuosia puhe... Ja päätin tehdä sen livenä. Jos joku on kiinnostunut katsomaan livenä, miten mä väkerrän menemään, yksärillä kyselemällä saa linkin tiedostoon.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
Mukava kuulla että olet hengissä siellä  :)
 Arvaapa hymyilyttääkö lukea Aksel- tarinoitasi, kun kummipojan nimi on Akseli :D niin mitäköhän tapahtuisi jos tutstutat tanskan  ja akselin tai gilbertin ja aksun?  :D
  Ja sie ihana kirjotat jatkotapaamisen :)

77.  Oi <3 DeNor menee aina.  Mukava ajatus et kaikki valtiot olis ainakin joskus nähneet henkiä sun muita. Franciksen on nyt lopetettava Iggyn kiusaaminen * katsoo tuimasti.
Surullista et muut on tavallaan kadottanut kyvyn nähdä heitä. mmm.. Ehkäpä suomella on vielä jotain jäljellä >etiäiset ja tontut (koti-,sauna-,joulu-.. mitä niitä nytkaikkia onkaan) ;)

78.
 
Lainaus
”Siitä että he matkivat kanoja tanssiessaan!”
Ja mulle tuli vielä kaiken lisäksi mielikuva et ne on pukeutunu siniseen ja keltaiseen ;D ;D   Kuulen miltei korvissani naurun joka on liian ilkikurinen ollakseen täysin viatonta  :D Aina suomi nauraa ruotsille, syystä tai toisesta. Mutta ainakaan ketään ei poltettu tai muuten leikitty tulitikuilla varomattomasti^^
Heei tuohan voisi olla tiputanssi, eikö vain ^_* 


Mukavaa kesänjatkoa
             hamsu

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Todella ihastuttavan mahtavaa, että jatkoit. xD

77. Ihanan haikea. Joskus tulee itsellekin tuollainen olo kuin Norilla, vaikka en edes olisi koskaan kokenut tai tietänyt jotain asiaa. Ehkä juuri se tekeekin asiasta haikean. "-- Norja kuiskasi hetken päästä ääni täynnä kaipuuta johonkin, mikä ei koskaan tulisi takaisin." Ihana kohta <3
Ja onneksi Tanskalla on oma merenneitonsa muistuttamassa häntä! :D

78. Tuli heti mieleen tiputanssi! Suomi nauramassa Ruotsille... Jos sanon, että pidin siitä, niin se on kyllä aika laimeasti sanottu. Aika jännää, että ruotsalaisilla on tuollainen tanssi :D Mutta kyllähän niitä varmasti oudompiakin löytyy.

Kiva, että oli taas Pohjoismaita, en koskaan kyllästy heihin. Olen iloinen, että kommenttini inspiroi. :) Sinun raapaleesi puolestaan (ja muutkin ficcisi) ovat aina piristäneet päivääni ja saaneet ajattelemaan ja kiinnostumaan muista kulttuureista.
Näihin tunnelmiin
Saphira

//AI NIIN! Unohdin mainita, miten älyttömän innoissani olen tuosta jatkotapaamisesta! Upeaa! Siiyä tulee varmasti mahtava! E siis mitään paineita.. xD
Ei vaan, keskity siihen ihan rauhassa, hyvää jaksaa odottaa!
« Viimeksi muokattu: 19.07.2015 23:03:14 kirjoittanut Saphira »
Sé onr sverdar sitja hvass!

Slytherin cat

  • Vieras
Nonih, nyt päätin todella tehdä näin… Siis, kirjoittaa kommenttia samalla kun luen. : D Se kun ei näytä onnistuvan jälkikäteen, vaikka lukiessa päässä liikkuu vaikka mitä…

77. (Kiva numero.) Norja ja Tanska? Kyllä kiitos! Lempihahmoista on aina kiva lukea. Aww, suloinen aloitus tässä ainakin oli. Toki kumpikin heistä rakastaa merta… senhän todistaa historiakin. (Ainakin omissa ajatuksissani.)
  Tykkään siitä, kun Tanska kutsuu Norjaa Norgeksi. Se jotenkin vaan sopii liian hyvin, ja on muutenkin kiva sana.
Merenneidot ja henget… Tämä on tosi hieno aihe. Ja minne ne ovat kadonneet… Mietin todella, mistä olet keksinyt tämän aiheen. Tosi kaunis. Olen viimeaikoina miettinyt tarkemminkin tätä, miten valtiot ovat eläneet tosiaankin vuosisatoja, ja mikä kaikki on muuttunut heidän silmissään. Jotenkin sääli, että vaikka kaikkea uutta ja hyödyllistä syntyy aina vain lisää, monet kaikkein kauneimmat asiat tuntuvat häviävän.
  Käytät muuten ficeissäsi paljon tuota pienien ympyröitten piirtelyä. : D
  Ja tuo lopetus. Aww x2. Tykkään Norjasta. Kiehtova kaveri.

78. Vai niin, Suomi ja Ruotsi tällä kertaa. Sinulla on jännä tapa aloittaa tai lopettaa tekstejä joskus sellaisista kohdista, ettei lainkaan tajua mistä on kyse. Osassa näistä ficeistä koko juttuhan selviää vasta kun A/N on luettu. Tämäkin näin ekan lauseen perusteella näyttää kuuluvan niihin… Mutta ei siinä mitään, jatkan nyt lukemista.
   Tino on kyllä hauska hahmo.. Yritä vaan olla nauramatta tuollaisessa tilanteessa. Ruotsalainen kanojenmatkimistanssi? Okei.
   Iik, ruotsinkielisiä lauseita! En osaa ruotsia. Väkisinkin harmittaa aina tällaiset vähän…
Mutta hei, muuten tämä oli ihan kiva, jäi hymy huulille.

Ja vielä..
Enpä muuten ole lukenut ensitapaamistakaan. Hmm. Voisinhan minä sen jostain metsästää, kun saan aikaa…

Vyra

  • Vieras
hamsu: Nyt oli niin nopee komma että hyvä ettei jäänyt huomaamatta! Yllätyin aika kovasti kun ei se "päivitä sivu:n" hakkaaminen oo ennen tuottanut tulosta :D Kiitos!
Mä muuten mietin Akselia kans ja etin sitten ton vanhan hahmo-profiilin minkä tein, koska olin ihan varma että laitoin siihen ettei kukaan tiedä Suomen lisäksi Akselista, mutta mutta... Olin väärässä! Akselista tietää Suomi, Norja, Tanska ja Venäjä. Tanska kutsuu sitä Suomi kakkoseksi. Ehkä he törmää Jatkotapaamisessa...? Sitähän varten Aksel alunperin tehtiin.

Saphira: Kiitos! Hyvä että et oo kyllästymässä ku nää esiintyy aina vähän väliä (myös tällä kertaa).
Lainaus
E siis mitään paineita.. xD
Juu... ei... :D

Sly: Kiitos! Hyvinhän toi näytti sujuvan.
Lainaus
Käytät muuten ficeissäsi paljon tuota pienien ympyröitten piirtelyä.
Jännä huomio, mutta niinpä näytän tekevän. Se varmaan johtuu siitä, että mulla on tapana rauhoittaa itseäni piirtämällä ympyröitä ranteeseen (ja myös rauhoitella hevosia piirtämällä ympyröitä kaulaan/lapaan/mikä osa nyt sattuu lähimmäksi), joten se ele kai sit jotenkin tuntuu alitajuntaisesti rauhoittavalta. Jännä juttu.

Lainaus
Enpä muuten ole lukenut ensitapaamistakaan. Hmm. Voisinhan minä sen jostain metsästää, kun saan aikaa…
Sellaista huhua on liikkeellä, että se on parasta mitä mä oon saanut aikaan joten kai se kannattaa ainakin vilkasta. On siinä ainakin Pohjoismaita paljon!

Jatkotapaaminen on edennyt muuten hyvin. Ehkä jo ensiviikolla alan editoida ekaa osaa niin saadaan se ihan oikeasti maailmalle :)

79.
Nimi: Lippuja
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Pohjoismaat

”Hei, Ruotsi!” Suomi huusi nähdessään toisen valtion ja kiirehti hänen luokseen. Kaikkien Pohjoismaiden oli tarkoitus tavata hänen luonaan sillä kertaa ja sattumalta kaikki neljä olivat sattuneet saapumaan paikalle samaan aikaan. He tietenkin tiesivät paremmin kuin hyvin, missä Ruotsi asui, joten ruotsalaisen ei ollut tarvinnut tulla heitä vastaan tai murehtia siitä löytäisivätkö he perille.

”Hej”, hän tervehti ja nyökkäsi jokaiselle. Aivan kuin kotonaan, jokainen valtio asettui taloksi ruotsalaisen luo ja heidän lippunsa roikkuivat talon seinustalla.

”Muuten”, Tanska sanoi eräänä iltana, kun he söivät päivällistä ulkona, ja katseli lippurivistöä, ”miksi minusta näyttää aivan siltä, että minun lippuni on muutaman sentin alempana kuin muut?” Muut pohjoismaat vilkaisivat lippuja ja sitten toisiaan.

”Kuvittelet vain”, Norja lopulta totesi ja Tanska nyökkäsi tyytyväisenä palatessaan ruokansa pariin. Hän ei edes ehtinyt huomata, kuinka Suomi loi Ruotsia kohtaan hieman toruvan katseen ja ruotsalainen teeskenteli, ettei tiennyt asiasta yhtään mitään.


A/N: Ruotsalaiset näyttää pitävän lipuista todella paljon. Lähes jokaisessa talossa on pieni Ruotsin lippu oven pielessä ja jos ulkomailta tulee kavereita kylään niin sitten lippuja vaan lisätään! Ja muutenkin niitä on jokapaikassa eikä vain Ruotsin, vaan myös muiden. Varsinkin Pohjoismaiden lippuja näkee kaikkialla. Esim. tässä kylällä on pääkadun varressa siistissä rivissä Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan, Islannin (niitä on muuten jostain syystä ihan hirveesti) ja Viron lippuja. Naapurikylästä bongasin kans Saksan yks päivä. Eikä ne oo siis isoja, vaan sellaisia 30x40 kokoisia.


80.
Nimi: Hyvä tarjoilu
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja ja Ruotsi

”Sverige”, Norja sanoi lukiessaan viikon ruokalistaa, ”tällä viikolla on näköjään tarjolla paljon turskaa.” Norjan ja Ruotsin pomoilla oli virallinen tapaaminen Ruotsin luona, joten Norja oli liittynyt mukaan ja kaksi valtiota osallistuivat neuvotteluihin myös.

”Norsk veckan”, Ruotsi mutisi vastaukseksi, ”lempiruokaasi.”  Norja oli ilmeisesti hieman yllättynyt asiasta, koska hän nosti katseensa ja loi ruotsalaiseen pitkän tuijotuksen johon Ruotsi vastasi aivan samoin. Hetken tilanne näytti todella erikoiselta eikä kukaan ollut varma, mitä tapahtuisi seuraavaksi. Oliko Norja loukkaantunut oletuksesta? Entä jos hän ei pitänytkään turskasta? Oliko Ruotsi perustanut koko idean vain stereotyyppiseen kliseeseen?

”Aivan”, Norja kuitenkin totesi aivan rauhallisena hetken päästä, ”olen otettu. Turskaa ei koskaan voi olla liikaa.” Ruotsi nyökkäsi eikä asiaan koskaan ikinä palattu takaisin.


A/N: Meillä oli työpaikan ruokalassa Norsk veckan (norjalainen viikko). Kolmena päivänä oli turskaa...

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
Mie oon joskus nopee :D

79.  Ruotsi ? Hassua, yleensä sen on tottunut näkemään järjen tai jonain muuna valona, vaikka toki noilla kahdella on omat historiansa yhdessä.  Mukavaa yhdessä oloa ilman suurempia draamoja.
Jep ruottalaidilla on jokin lippuhimo, meän jollyain sukulaisilla jokka on ruottista, on myös paljon lippuja ovissa ja tangoissa.

80. Turskaa ruokana ? Kolmena päivänä? turskan nimikin on jotenkin hapan itsessään, en ite ole kyllä maistanut ikinä mutta.. Se kuulostaa makuhermojen jyvästeiltä ( anteeksi kaikilta jotka pitävät turskista ).  No hyvä että konfliktia ei saatu aikaiseksi,vaikka mietin kyllä sen hiljaisuuden olevan tyyntä ennen myrskyä..


        hamsu

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
79. Tää oli hauska. :D Ruotsin ja Tanskan nahistelu on hupaisaa. En tiedä miksi, mutta tuo Tanskan lipun laskeminen oli minusta omituisen hauskaa. O_o
Tämä raapale palautti mieleeni yhden hyvin erikoisen unen, jossa Tanska ja Ruotsi yrittivät pistää jalalla koreasti keskenään. xD
Siitä on niin pitkä aika, kun olen viimeksi Ruotsissa käynyt niin en kyllä yhtään muistanut tuollaista intohimoa lippuja kohtaan. :D Mutta jotenkin se tuntuu sopivan Ruotsiin.

80. Enpä ole minäkään turskaa (tietääkseni) maistanut eikä kyllä haittaa jos se kokemus jäisikin väliin. Minua jäi vaivaamaan tuo Norjan tuijotus. Miksi? Eikö Norja pidä turskasta niin paljon kuin voisi olettaa vai onko hän kyllästynyt Norjan ja turskan yhdistämisestä vai onko hän vain yllättynyt Ruotsin "eleestä"? Syvällisiä pohdintoja Norjan mahdollisista ajatuksista... x)
Ja nyt jäi vaivaamaan kun en tiedä miltä turska maistuu. On minullakin ongelmia.

Tällä sivulla taisi olla juhannukseen liittyvä raapale ja taisit mainita ehkä tekeväsi siihen jatko-osan. Ruotsin reaktio voisi olla ratkiriemukas :D

Tuli tässä hissan kirjoituksiin lukiessa eteeni pari mielenkiintoista asiaa Suomen historiasta (ruotsalaiset miehittivät Ahvenanmaan sisällissodassa ja lähtivät vasta saksalaisten saavuttua, välirauhan aikana Ruotsin puolelta ehdotettiin valtioliittoa Suomen ja Ruotsin välille ja sekä Saksa että Neuvostoliitto vastustivat, jolloin hanke kaatui) ja ajattelin, että miten ne "Hetalia-maailmassa" esitettäisiin. Esim. tuo Ahvenanmaan valtaus; yrittikö Ruotsi jotenkin suojella Suomea?
Sé onr sverdar sitja hvass!

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Miekkani vihollista kohti: Voi Preussia, hän keksii kyllä keinot joilla tehdä kepposia Unkarille mutta niin kuin se sanonta menee rakkaudestahan, se hevonenkin potkii. Tässä tuli taas hieno tieto yleissivistykseen.

Se oli minun: Puola sai taas hymyn nousemaan huulille, niin valtioilla on varmasti omaisuutta joka on ikivanhaa ja osa heidän taaroistaan on sitten päätynyt museoihin. Puolalle tämä raapale sopi kuin nenä päähään hän juuri sellainen hahmo jonka voi kuvitella tekevän jotain tuollaista mitä kummallisimman selityksen kera^^

Se ei ole minun: Voi preussi hän ei selvästikkään ymmärrä omaa parastaan.

Suuri rakkaus: Voi Romanoa hän kun ei pysty salaamaan Italialta tai Espanjalta mitään he tuntevat hänet jo vähän liian hyvin.
Lentävä hollantilainen. No mille maalle lentävä hollantilainen sopisikaan paremmin kuin hollanille, toisaalta kirotun laivan saattaa jonkun mielestä tuoda epäonnea.

Hej hej:  Voi Suomea kun tekee kiusaa ruotsille, no lempeä kiusanteko tekee varmaan suhteelle hyvää jos molemmat ymmärtävät sitä. Ruotsi on niin suloinen=)

Ympyrää mennään: Voi Tanskaa välillä hänestä tulee viisivuotias mieleen. Toi juokseminen kuulostaa kyllä todella hauskalta toivottavasti pääsee itsekin joskus kokeilemaan.

Juhannusalon mystinen kohtalo: Tanska ja Suomi seikkailevat harvoin kahdestaan, heistä olisi mukava lukea enemmän.  Suomi taitaa olla huono valehtelija mutta eivätkös suomalaiset yleensä arvostakkin rehellisyyttä joten ehkei suomi sen vuoksi ole kummoinen valehtelija.

Lippuja: Oi, pientä kettuilua ilmassa, toi on muuten ihmeellistä miten joissain paikoissa on aivan valtavasi lippuja.

Hyvä tarjoilu: Ruotsi tietää mitä Norjalle kannattaa syöttää että hän on mielissään kai se että on tuntenut vuosisatoja auttaa jotenkin asiaa.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Kyllä, luin nämä läpi ilmeisesti tämän päivän aikana, kun jatkotapaminen jätti kalvavan hetaliahimon. Sun tyyli on jotenkin koukuttava. Muisti ei millään riitä, että pystyisin ruotimaan kaikkia erikseen, mutta erityisesti SuFin:it ja pohjoismaat lämmittivät mieltä.

Ja olettaen, että teet näitä vielä jossain vaiheessa lisää, minulta löytyy myös ikivanha idea, josta sain itse aikaiseksi vain kämäisen fanartin silloin joskus 2009 tai 2010 o.O
Olisiko ollut Strongbow-siideri (joku siideri joka tapauksessa) jota mainostettiin lauseella "The taste of England in Finland". Tämä tietysti herätti nopeasti ajatuksen mustasukkaisesta Ruotsista ja väärinkäsityksestä, jota Suomi joutuu sitten setvimään.

// Ja Ruotsin lippuvillityksestä tuli mieleen, että yhden kerran kun oltiin Pohjanmaalla lounaalla, niin siellä lounaspaikan pihassa oli pohjoismaiden ja Saksan liput salossa. Saksan lippu oli _väärin päin_. Olin hyvin järkyttynyt xD

~Violetu
« Viimeksi muokattu: 06.08.2015 17:49:20 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Vyra

  • Vieras
Pitkästä aikaa tuli tehtyä raapaleita tässä kun pohdin samalla mihin suuntaan Jatkotapaaminen lähtee seuraavaksi.
Kiitos kaikille kommentoijille! :)

Hamsu: Jep, lippuja kaikkialla! Tänään bongasin naapurikylässä sateenkaarilipun. Tuli hyvä mieli.

Saphira: Musta tuntuu, että se tuijotti sen takia kun pohti että mistä Ruotsi tietää hänen makumieltymyksensä. Onko Ruotsi stalkannut vai Tanska laverrellut?
Turskaa saa helposti kaupasta! Se tosin maistuu pahalta (oma mielipide). Lohi on parempaa.

Kuolotar: Kiva, että kelpasi :) Tanska ja Suomi on tosiaan harvinainen parivaljakko. Tanska on usein niin kiinteästi Norjan perässä ja Suomi Ruotsin, että kahestaan niitä ei näe usein (saattaa johtua siitäkin, että aika iso osa fanfikkejä keskittyy pareihin ja muut suhteet vähän jää...) Jos ehdin niin laitan heistä kahdesta vielä Jatkotapaamiseen.

Violetu: Heh, mie aiheutan sivuoireita :D
Toi on aika mielenkiintoinen idea! Pitää vähän kaivella asiaa joskus.
Ruotsalaiset yrittää kovasti, mut eivät aina onnistu. Töissä huomasin kalenterin, johon oli todella huolella merkitty kaikkien pohjoismaiden juhlapyhät... Mutta Suomenlipun värit olivat väärinpäin. Sitten myös huomasin yks päivä ajellessa että yhdellä taukopaikalla oli Pohjoismaiden + saamelaisten ja Jämtlandin liput järjestyksessä: Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Saame, Jämtland, Suomi... Miksi Suomi oli lykätty sinne reunaan? En tiedä.

Tällää kertaa Norjaa ja Tanskaa!


81.
Nimi: Hell on kylmä paikka
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja ja Tanska sekä Englanti

”Denmark”, Englanti sanoi kyllästyttyään Tanskaan viimein täysin, ”go to hell.” Tanskan mielestä kaikki oli vain ollut todella hauskaa siihen asti ja hän ei katunut mitään. Ei edes sitä, että oli onnistunut ärsyttämään aika montaa valtiota sinä päivänä. Puhuttiin jo hänen uudesta henkilökohtaisesta ennätyksestään siinä asiassa.

Joku muu olisi saattanut loukkaantua niin tympeästä käskystä ja pahoittaa mielensä Englannin sanoista, mutta Tanska vain virnisti leveämmin ja nauroi ääneen.

”Okej!” hän huudahti ja nousi ylös niin kiireellä että tuoli kaatui hänen takanaan, ”Norge!” Hän juoksi toiseen huoneeseen, jossa tiesi norjalaisen istuvan muutaman rauhallisemman valtion kanssa. Joku olisi jopa voinut sanoa, että sen kokouksen valtiot oikeasti jopa saivat jotain aikaan.

”Minä olen sanonut miljoona kertaa, että kukaan ei saa sanoa sitä asiaa Danille!” norjalaisen vihainen ääni kuului pian kauempaa. Englanti muisti kiellon juuri sillä hetkellä ja painoi mieleensä, että esittäisi anteeksipyynnön myöhemmin. Norjalaiselle siis, Tanskalta hän ei pyytäisi anteeksi mitään.


A/N: Norjassa on kaupunki nimeltä Hell. Olen tiennyt tämän jo jonkin aikaa, mutta viimein satuin näkemään sen ihan oikeasti. Junan ikkunasta, mutta silti. Ilmesesti siellä on myös lentokenttä mutta jostain syystä sen nimi ei ole Hell's Airport.


82.
Nimi: Ei voi ymmärtää
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Tanska ja Norja

”Danmark”, Norja kutsui miestä, mutta ei nostanut katsettaan lukemastaan lehdestä. Tanska kuitenkin havahtui heti ja katsoi toista valtiota hymyillen.

”Mitä?” hän kysyi pirteällä äänellä ja odottaen, miten voisi auttaa norjalaista sillä kertaa.

”Sinun nykyinen hallituspuolueesi nimi tarkoittaa vasenta?” Norja kysyi.

”Ja”

”Se on oikeistopuolue?”

”Ja”

”Ymmärrätkö edes sinä omaa politiikkaasi?”

”Nej”

”Oikeasti?”

”Ja”, tanskalainen haroi hiuksiaan hieman, ”lopetin sen seuraamisen sen jälkeen kun kuninkaan yksinvaltius poistettiin. Siitä tuli liian monimutkaista.” Norja nosti katseensa ja tuijotti Tanskaa pitkään totinen ilme kasvoillaan.

”Jollain tavalla tuo on hyvä selitys”, hän viimein totesi.

”Tak, Nor!”

”Se ei ollut kehu.”


A/N: Tanskan nykyisen hallintopuolueen nimi tarkoittaa vasenta, mutta se on oikeistopuolue. Siis en mä oikeasti tiedä onko Tanskan politiikka millä tasolla, mutta... whatever.


83.
Nimi: Norges lover
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Tanska ja Norja

Tanska odotteli olohuoneessa, että Norja olisi valmis töidensä kanssa. Yleensä norjalainen olisi ollut jo vapaalla siihen aikaan iltapäivästä, mutta tänään hänellä oli jotain todella tärkeää joka oli vienyt enemmän aikaa kuin olisi pitänyt. Siksi valtio oli lukinnut itsensä työhuoneeseensa ja käskenyt Tanskan pysyä hyvin hiljaa ja mieluummin myös liikkumatta seuraavat neljäkymmentä minuuttia.

Ensimmäiset kymmenen minuuttia tanskalainen oli istunut kiltisti sohvalla, mutta sitten kyllästyminen oli ajanut hänet kävelemään pitkin huonetta. Viimein hän pysähtyi kirjahyllyn luokse ja tutki uteliaana, oliko Norja hankkinut uusia kirjoja viime aikoina. Ehkä hänellä oli jotain, mitä Tanska ei ollut vielä lukenut. Pian hänen silmänsä osuivat isokokoiseen opukseen, jonka punaiset nahkakannet saivat sen näyttämään todella tärkeältä. Tanska ei kuitenkaan ajatellut sen tärkeyttä poimiessaan sen käsiinsä. Hänen huomionsa oli kiinnittänyt kirjan nimi, joka oli kultaisin kirjaimin painettu kanteen.

”Norges lover”, hän luki ääneen hämmentyneenä. Normaalisti hän ei olisi ollut niin hämmentynyt, mutta hän oli koko päivän keskittynyt kansainvälisiin suhteisiin ja käyttänyt englantia tanskan sijaan. Sen takia hänen mielensä ei aivan ehtinyt vaihtaa kieltä ja hän ymmärsi nimen väärin.

Kirja oli niin paksu, Tanska ajatteli kokeillessaan sen painoa käsissään, oliko Norjalla ollut niin paljon rakastajia että siitä oli pitänyt kirjoittaa oma kirja? Tanska oli ollut niin varma, että hän oli ainoa, mutta tietenkin he olivat olleet erossa pitkään ja ehkä Norja oli ollut yksinäinen. Hän tunsi olonsa hieman petetyksi.

”Mitä sinä teet?” Norjan ääni kysyi hänen takanaan ja hitaasti Tanska kääntyi katsomaan häntä, ”laittoiko Fin sinut taas halaamaan Sveetä sovinnoneleeksi vai kuka sinut on vetänyt noin maahan?” Norja näytti tyyneltä, mutta tottunut korva kuuli helposti huolen vivahduksen hänen äänessään, kun hän huomasi tanskalaisen murjottavan ilmeen. Oli harvinaista nähdä Tanska sellaisena.

”Minä vain…”, Tanska mumisi ja näytti kirjaa, ”löysin tämän.” Norja katsoi kirjaa ja sitten Tanskaa ennen kuin siirsi katseensa taas kirjaan. Hän ei ollut tyhmä ja hän ymmärsi tilanteen nopeasti.

”Lue se”, Norja käski.

”Mutta…”, Tanska ei halunnut lukea sitä. Oli jo tarpeeksi tuskallista ajatella, että Norjalla oli muitakin kuin hän. Ei hän halunnut vielä kaiken lisäksi tietää heistä.

”Lue se vain.” Tanska epäröi vielä, mutta Norjan katse oli niin vaativa, että hän antoi periksi ja avasi kirjan sattuman varaisesta kohdasta. Ehkä se ei olisi niin paha.

Tanskalta ei mennyt kauaa keksiä, että hän luki lakitekstiä, joka oli täynnä mitä ihmeellisimpiä termejä ja viittauksia milloin mihinkin. Hän selaili kirjaa hieman, mutta teksti pysyi tiukasti laeissa eikä puhunut sanaakaan mistään muusta. Lukiessaan norjaa hän myös samalla onnistui palauttamaan mielensä oikeaan kieleen ja ymmärsi kaiken.

”Heh”, hän sanoi hyvän tuulensa palautuessa nopeasti, ”hups.”

”Niin”, Norja vastasi ja pudisti päätään tuhahtaessaan, ”mitä sinä oikein kuvittelit? Että minä kestäisin enempää kuin yhden idiootin?” Tanska vain hymyili tyytyväisenä ja antoi suukon norjalaiselle.


A/N: Norges lover = Norjan laki.
Näin tämän kirjan kirjakaupassa, kun olin käymässä Trondheimissä. Ihan oikeasti piti pysähtyä hetkeksi miettimään asioita, koska siihen asti olin ihan ok puhunut ruotsia sielläkin ja kovasti yritin saada itseni uskomaan että ehkä laki ei ole lag norjaksi. Tanskaksi se on luultavasti jotain samanlaista, mutta yrittäkää ajatella että Tanska parka oli hieman sekaisin ja erehtyi asioista. Tämä oli mun lemppari näistä!

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Noniin nyt kommentoimaan!

Tanska ja Norja ovat sitten mukava kaksikko heistä on mukava lukea kun heidän kemiansa vain toimii aina niin hyvin! 81. Oli oikein hyvä ja sen luettuani aloin juuri miettiä tuota kuinka jotkut eri paikat tosiaan aiheuttavat hämmenystä eri  kielien kautta mietittynä. Tanska voisi ihan hyvin ärsyttää Englantia tahallaan jotta saa tuosta sanasta syyn mennä Norjaa halailemaan tai muuten vain roikkumaan tämän kimppuun.

82. Oli mielenkiintoinen fakta, nuo nimet aiheuttaa kyllä helposti hämmennystä. Kieltämättä herää kysymys että mitä on mahdettu miettiä kun on puolueelle keksitty nimeä.
83. Tämä oli jotenkin todella söpö. Kielitaidon haittapuoli todellakin on se että osaako vaihtaa tarpeen tullessa aivot takaisin toiselle kielelle. Voi pientä Tanskaa mutta varmaan aika hirveä ajatus että oma rakas olisi kirjoittanut omista rakastajistaan. Onneksi Norja saapui paikalle eikä Tanska ehtinyt kauan kylpeä pettymyksen tunteessa ja surussa.  Tuo heh hups! Kruunasi koko tekstin

”Minä olen sanonut miljoona kertaa, että kukaan ei saa sanoa sitä asiaa Danille!” norjalaisen vihainen ääni kuului pian kauempaa.
Voi Norja parkaa, tosin taitaa olla että muut valtiot unohtaa tämän kehoituksen todella nopeasti. Taitaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Kuolotar





Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
81. Tämä raapale sai hymyn huulille ja vieläkin virnuilen, kun palasin siihen kommentoidakseni (aivot ei pelaa, en tiiä onko tuo edes oikea sana, suomi on kamalan monimutkainen kieli Ò_ó). Koko raapale oli hyvinkin uskottava. Tanska on niin hupsu ja Norja varmasti on huolehtinut joka ikisestä (piti ihan tarkistaa, se vissiin kirjotetaan yhteen :o ) asiasta, joka vähäänkään saattaisi saada Tanskan innostumaan ja liittyisi Norjaan, että kukaan ei vahingossakaan innosta Tanskaa lisää.

82. Hyvin erikoista. Halutaan hämmentää ihmisiä. Niin Tanskan tyylistä. :D

83. Miulle ei kyllä sanasta lover tullu ekana mieleen laki. :O Tuli enemmänki mieleen ruotsin sana lova niin ajattelin, että se on jotain lupaukseen liittyvää. Mutta tietysti minullekin tuli ekana mieleen englannin lover sana :D Voi Tanskaa... Tämä oli ihanan pitkä! ^^ Ja onneksi Tanska tokeni pian.

Hemmottelit meitä kolmella raapaleella, kiitos!
Sé onr sverdar sitja hvass!

Vyra

  • Vieras
Kuolotar: Kiitos!

Saphira: Kiitos! Nyt kun miettii niin ehkä "Lova" ja "Lover" on johdettu samasta sanasta. Jollain hassulla tavalla musta vain tuntuu että laki ja lupaus voisivat olla samasta kantasanasta. Tiiä sitten.


84.
Nimi: Lymfknutor!
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Pohjoismaat

Suomi oli jo hetken kihissyt kiukusta. Tietenkin hän oli ärtynyt, kuka ei olisi ollut kun tehtävänä oli koota Ikean kaapisto ilman ohjeita? Ohjeiden puute johtui siitä, että hän oli jo repinyt ne pieneksi silpuksi ajat sitten suutuspäissään. Tietenkin kaikki olisi ratkennut, jos hän vain olisi niellyt ylpeytensä ja pyytänyt Ruotsia apuun, mutta suomalainen ei taipunut siihen. Kyllä hän yhden lipaston voittaisi. Ruuvimeisseli lipsahti hänen kädestään ja iski häntä kipeästi varpaaseen.

”Lymfknutor!”

Keittiöön paenneet neljä muuta Pohjoismaata kuuntelivat vaiti ja hitaasti Norja ja Tanska käänsivät katseensa Ruotsiin, joka teeskenteli että kahvi oli tosi kiinnostava asia.

”Lymfknutor?” Norja kysyi.

”Hm”, Ruotsi murahti, ”sanoin, ettei kiroilisi.”

”Ei tainnut toimia”, Tanska totesi selvästi huvittuneena ja Ruotsi pudisti päätään hieman.

”Päätti muuttaa koko kieleni kiroiluksi”, Ruotsi myönsi.

”Snöre!” Suomi huusi vihaisesti toisesta huoneesta ja he kuulivat kuinka jokin raskas tipahti lattialle. Keittiössä piileskelevät valtiot olivat hiljaa, mutta Tanskan olkapäät nytkyivät pidätellystä naurusta.


A/N: Lymfknutor = imusolmukkeet, snöre = naru.
Tämä tuli täysin siitä, että mä kehitin erikoisen tavan käyttää randomeja ruotsinkielisiä sanoja kirosanojen sijaan, koska en voinut kiroilla nuorison läsnäollessa ja ne kaikki tiesi jo suomenkieliset. Oli helpompi opetella korvaamaan sanat kuin olemaan hiljaa.


85.
Nimi: Asioita, joista ei puhuttu
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Pohjoismaat

Heidän kodissaan oli sillä hetkellä hyvin hiljainen ja synkkä tunnelma. Ruotsi istui liikkumatta paikoillaan ja tuijotti seinää keskittyneesti aivan kun se olisi todella tärkeä tehtävä, jota hänen oli paras suorittaa huolella. Suomi istui häntä vastapäätä ja luki raskaan näköistä kirjaa tyytymätön ilme kasvoillaan. Se kirja näytti niin painavalta ja tärkeältä, että kukaan tuskin valitsi sitä iltalukemiseksi, mutta suomalainen valtio kuitenkin selasi sitä hitaasti ja luki jokaisen sanan huolella ennen kuin siirtyi seuraavaan aiheeseen. Aina välillä hänen katseensa nousi tekstistä ja hän loi ruotsalaiseen paheksuvan vilkaisun.

Heidän lisäkseen myös Norja oli paikalla. Norja oli hiljaa, siemaili kahviaan ja kirosi sitä, että oli juuri tänään päättänyt tulla kylään.

”Hei! Mitä te tee…tte?” Tanska kysyi astuessaan huoneeseen. Hän melkein jätti lauseensa kesken huomattuaan synkän tunnelman, mutta päätti sitten kuitenkin sanoa sen. Suomi ei nostanut katsettaan eikä Ruotsi sanonut sanaakaan, mutta Norja loi oudon helpottuneen katseen tanskalaiseen.

”Pelasta minut”, hän kuiskasi terävästi, mutta Tanska ei aivan ymmärtänyt mitä mies tarkoitti. Tietenkin hän pelastaisi Norjan, mutta miltä? Hän katsoi huonetta hämmentyneenä, muttei huomannut mitään uhkaavaa. Kaikki oli kuten ennenkin eikä paikalla ollut muita kuin he neljä, mutta Suomi ja Ruotsi tuskin kumpikaan uhkasi norjalaista. Ei enää nykyisin ainakaan, vaikka Suomen ympärillä tuntui leijuvan todella pelottava aura.

”Öö, Fin, mitä sinä luet?” Tanska kysyi ja suomalainen nosti kirjaansa sen verran että Tanska näki sen nimen, mutta hänen ei tarvinnut keskeyttää lukemista, ”Ruotsin vallan nousu ja tuho? Heh, tuo on lempikirjani. Varsinkin se tuho-osa.”

”Minustakin tämä on hyvin mielenkiintoinen”, Suomi totesi painottaen viimeistä sanaa ja luoden taas katseen Ruotsia kohti, ”koska joku ei aivan kertonut minulle kaikkea.”

”Vain sinun parhaaksi”, ruotsalainen mumisi, mutta vältteli selvästi miehen katsetta.

”Sinä lähdit sotaan Norjaa vastaan ja väitit minulle, että menet neuvottelemaan kauppareitistä.” Selvä, Suomi oli vihainen. Tanska nielaisi ja mietti pakoreittiä.

”Fin, siitä on jo monta sataa vuotta”, Norja totesi rauhallisella sävyllä, mutta Suomi ei luopunut ärtymyksestään niin helposti.

”Sinäkään et kertonut minulle”, hän totesi, ”odota, että olen saanut Ruotsin toruttua ja sitten on sinun vuorosi.” Norjaa ei suuremmin kiinnostanut olla toruttavana, joten hän loi vaativan katseen Tanskaan, joka silti mietti pakokeinoja.

”Tuota. Oikeastaan minä tarvitsen Norgea nyt”, hän totesi nopeasti ja tarttui kiinni miehen käsivarresta, ”todella tärkeitä asioita. Älä kysy mitä. Et halua oikeasti tietää. Tule nyt, Nor, äkkiä.” Kerrankin Norja ei vastustellut ja Tanska sai kiskoa hänet mukaansa. Suomi loi heihin tuiman katseen, mutta ei kuitenkaan yrittänyt estää heitä ja niin kaksikko pakeni turvaan. Heidän mentyään Ruotsi loi ovea kohti hieman kaipaavaan katseen.

”Älä edes kuvittele”, Suomi sanoi terävästi, ”sinä et mene minnekään ennen kuin minä olen lukenut tämän koko kirjan.” Ruotsi huokaisi hiljaa, mutta ei liikahtanut. Hän oli arvannut, että joku päivä tämä hetki koittaisi. Joku päivä Suomi saisi kaiken selville hänen valheistaan ja sitten hän joutuisi vastaamaan niistä. Hän alistui kohtaloonsa.


A/N: Muistatte varmaan sen kohdan Jatkosta...
Nää oli nyt vähän Ruotsinkiusaamisraapaleita. Sori, Sve, ensikerralla tehdään jotain kivaa Ruotsille.

minja

  • Ocean Soul
  • ***
  • Viestejä: 158
<3 Voi että mie piän siun teksteistä <3 Ihania!

P.S Anteeks huono kommentointi
*Anteeksi, että olen olemassa.*
Time to rest and finish the show.
30.11.1939-13.3.1940 <3
Yksäröinti sallittu :) = yksinäinen ihminen
Virhe
Saatan myös olla Miriadell