Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Pieniä hetkiä maailmasta, raapaleitax105 S // 6.12.  (Luettu 7347 kertaa)

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
81. On niitä hauskoja paikannimiä näemmä muuallakin kuin Suomessa ;D 


82

Lainaus
”Ja”, tanskalainen haroi hiuksiaan hieman, ”lopetin sen seuraamisen sen jälkeen kun kuninkaan yksinvaltius poistettiin. Siitä tuli liian monimutkaista.” Norja nosti katseensa ja tuijotti Tanskaa pitkään totinen ilme kasvoillaan.
 
”Jollain tavalla tuo on hyvä selitys”, hän viimein totesi[/ quote] 
Nimenomaan  jollain tavalla.. Näen tanskan niin selvästi heman hämmentyneen ja vilpittömän tanskan raapimassa pellavaista päätään :D 

83. Niin kielen vaihdokset ja jos pitää vielä tehdä lennosta ilman että kukaan sanoo "hei kieli vaihtuu"  voinee olla haastavaa:)  hups tosiaan  :D


84.  Huisi idea, tsemppiä vaan mitä mielenkiintoisimpiin kiroiluttomuushetkiin. Vaatii paljon mielikuvitusta ja mielelujuuttakin ettei kovin alitajuntaisesti sano mitä sylki suuhun tuo.  :)

85. Suomi saanut Ensitapaamisen käsiinsä ;D  kuten sanotaan valheilla on lyhyet jäljet ja kuka tietää mikä on valtioiden lyhyt aika:)  sitä ihmettelin että Norja pyytää tanskaa pelastajaksi?  Ilmeisesti Suomi on pelottava, noren keijut tekee kiusaa ja antaneet Suomelle luettavaa^^ 

       hamsu

Vyra

  • Vieras
Minja: Kiitos! :)

Hamsu: Kiitos! Lymfknutor on jo alkanut vakiintua mun kirosanankorvikkeeksi... Ja Norja oli varmasti jo niin vakavassa tilanteessa että oli valmis pyytämään apua keneltä hyvänsä. Jopa Tanskalta.

Aivan hirveä kiirre ollut nyt, mut ehin kuitenkin pari raapaletta tehä aina ku pidin taukoa töistä välillä. Yllättäen jatketaan silti Pohjoismaiden kanssa.

86.
Nimi: Huomaamaton rajanylitys
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Tanska ja Norja

Tanska lauleskeli itsekseen kävellessään metsäpolkua pitkin. Sää oli mainio ja syy hänen retkelleen se, että Norja oli juuri kiireinen ja määrännyt paremman tekemisen puutteesta kärsivän Tanskan ulos talosta vähäksi aikaa. Tanska oli siis päätynyt kävelemään ympäriinsä metsässä kunnes olisi kulunut tarpeeksi kauan aikaa että hän voisi palata norjalaisen luo. Häntä ei oikeastaan harmittanut sillä hän tiesi Norjan tarvitsevan omaa aikaa ja sitä paitsi mukava kävelyretki tuntui aina hyvältä.

Yllättäen hän kuitenkin pysähtyi epäilevä ilme kasvoillaan. Hän silti kuuli lintujen laulavan kauempaa ja tuulen suhinan mäntyjen latvoissa, mutta jokin tuntu erilaiselta. Kulmiaan kurtistaen hän haisteli ilmaa, potki maata hieman kenkänsä kärjellä ja tunnusteli lähimmän männyn runkoa. Hän näytti keskittyneeltä ja mitä hyvänsä hän saikaan selville, se ei miellyttänyt häntä.

”Pahus…”, hän mutisi ja teki täyskäännöksen kiihdyttäen hieman tahtiaan samalla.

Tanska oli silti huonolla tuulella palattuaan Norjan luo ja norjalainen näki sen heti eikä hänen edes tarvinnut arvata syytä.

”Kävelit siis taas vahingossa Sverigen puolelle?” hän kysyi ja Tanska nyökkäsi mököttäen.

”Tarvitset paremman rajavalvonnan”, hän mutisi, mutta Norja vain hymähti.

”Voi minun pientä tanskalaistani”, hän sanoi ja sekoitti miehen hiuksia lohduttavasti, ”jos se yhtään saa sinua tuntemaan olosi paremmaksi, Sve soitti kymmenen minuuttia sitten ja valitti siitä että annan sinun vaellella ympäriinsä liian vapaasti.” Pieni hymy livahti takaisin Tanskan huulille ja hän nyökkäsi.

”Tuosta tuli oikeastaan parempi olo”, hän sanoi, ”kiitos, Nor, sinä osaat aina sanoa oikeat sanat!”

”Ole hyvä”, Norja totesi ja tuhahti hieman, mutta näytti kuitenkin huvittuneelta.


A/N Perustuu siihen, että kuulin sekä ruotsalaisilta että norjalaisilta vitsailua siitä, että aina ei tahdo edes tietää onko Ruotsissa vai Norjassa. Paljon luontoa kummassakin maassa ja rajavalvontaa ei ole ollut pitkiin aikoihin. Puhekieltäkin pystyy ymmärtämään ja joskus menee hetki kun yrittää miettiä että onko tyyppi puhumassa norjaa vai ruotsia.


87
Nimi: Kosiotanssi
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja, Islanti ja Tanska

”Oikeasti, Nore”, Islanti mutisi ja pudisti päätään tarinalle, jonka hänen veljensä oli juuri totisella äänellä kertonut. Joskus Islannin oli vaikea uskoa kaikkia asioita, joita norjalainen väitti Tanskan tehneen, mutta asuttuaan Tanskan luona monia vuosisatoja hänen oli myönnettävä että kaikki oli mahdollista sen miehen kanssa.

”Aivan oikeasti”, Norja vastasi. Hän oli pukeutunut kansallispukuunsa ja se sopi hänelle hyvin. Hyvin se sopi myös tilanteeseen, sillä he kaksi olivat päättäneet vierailla lähikylän perinnejuhlissa. Tai he kolme olivat päättäneet sillä Tanska oli jossain lähettyvillä myös, mutta hetkeksi kadonnut väkijoukkoon. Islanti ja Norja eivät kuitenkaan olleet kovin huolestuneita sillä mies kyllä ilmestyisi takaisin myöhemmin.

”Vaikea uskoa”, Islanti totesi. Hän ei ollut pukenut kansallispukua, vaikka Norja oli kovasti pyytänyt. Islantilainen oli kieltäytynyt ja päätynyt käyttämän normaaleja vaatteitaan.

”Totta se silti on”, Norja totesi ja pysähtyi sitten tuijottaen eteenpäin kiinteästi, ”onko tuo Dan?” Islanti vilkaisi samaan suuntaan ja totesi pian että tanssilavalla nuoria neitoja pyörittävä mies ei voinut olla kukaan muu kuin tanskalainen valtio. Hänellä näytti olevan hauskaa ja todella paljon suosiota, vaikka hän ei ollutkaan valinnut yhtä naista tanssipartnerikseen vaan enemminkin tanssi heidän kaikkien kanssa vuorotellen vaihtaen paria nopeasti musiikin tahdissa. He tanssivat norjalaisia kansantansseja, mutta tietenkin Tanska oli jossain vaiheessa historiaa oppinut ne eikä hänellä ollut lainkaan ongelmia pysyä askeleissa.

”Jep”, Islanti totesi ja Norjan ilme kiristyi hieman.

”Vai niin”, hän mutisi ja suoristi sitten liivinsä huolella ennen kuin lähti päättäväisin askelin kävelemään tanssijoita kohti.

”Minne sinä menet?” Islanti huusi hänen peräänsä ja Norja pysähtyi hetkeksi luodakseen harvinaisen hymynsä olkansa ylitse hänelle.

”Danilla on hattu päässään”, hän sanoi lyhyesti ennen kuin jatkoi matkaansa. Islanti katsoi hänen peräänsä ja pyöräytti sitten silmiään. Hän päätti kävellä täsmälleen päinvastaiseen suuntaan ja mennä katsomaan, jos saisi jostain sokerinekkuja.

Hieman myöhemmin Norja ja Tanska löysivät kolmatta nekkuaan syövän islantilaisen taas. Tanskan hymy oli leveämpi kuin aikoihin ja hän katsoi norjalaista rakastuneesti, mutta Norja ei edes näyttänyt huomaavan. Hän vain käveli miehen vierellä ja hänen hiuksillaan oli tanskalaisen hattu, mutta muutoin hänen huolellinen asunsa oli täysin järjestyksessä.

”Haluanko tietää?” Islanti kysyi.

”Me olemme nyt kihloissa!” Tanska julisti erittäin tyytyväiseen sävyyn.

”Emmekä ole”, Norja vastasi, ”minä sanoin jo. Aioin potkaista sinua kasvoille, mutta jalkani lipesi ja osuin hattuun. Lattia oli niin liukas.”

”Mutta sinä et koskaan antanut minun hattuani takaisin”, Tanska totesi.

”Se ei merkitse mitään”, norjalainen vastasi hänelle ja kohautti olkiaan. Islanti tuhahti ja pudisti päätään. Hänen oli joskus vaikea päättää, kuka heistä oli kaikkein oudoin. Tanska yli-innokkuutensa kanssa vai Norja yrittäessään salata jotain minkä kuka tahansa näki jo kauas.


A/N: Jatkossa oli sivuhuomautusmaininta norjalaisten kansantanssista, jossa ideana on potkaista hattu alas naisen pitelemän kepin päästä. Tanssilla on ilmeisesti jonkinlainen kosimis/seurustelu tarkoitus, mutta en löytänyt lähdettä enää tähän hätään enkä ihan varmasti muista miten se meni. Leikitään nyt kuitenkin että hatun potkaiseminen alas on "kosimista". Okei.


88.
Nimi: Hell on silti kylmä paikka
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja ja Amerikka (oho)

”Siis sinulla on oikeasti paikka nimeltä Hell?” Amerikka kysyi hieman liian innostuneena ja Norja nyökkäsi tyynesti samalla kun joi kahviaan, ”cool, dude!”

”En ole koskaan ymmärtänyt, miksi turistit ovat siitä niin innoissaan”, norjalainen myönsi, ”nimi tulee vain sanasta hellir, joka tarkoittaa kalliota. Minun kielessäni merkitys on siis täysin erilainen.” Amerikka näytti hieman pettyneeltä.

”Kamoon dude, et olisi kertonut”, hän sanoi, mutta Norja vain kohautti olkiaan ilman sääliä.

”Minkä minä kielelleni voin”, hän totesi ja Amerikka jätti hänet pian rauhaan koska norjalainen ei näyttänyt olevan lainkaan seurallisella tuulella. Miehen mentyä Norja kuitenkin laski kahvikuppinsa pöydälle ja tuijotti hetken mietteliäänä ulos ikkunasta.

”Mutta minulla on myös paikka nimeltä Helvete…”, hän mutisi itsekseen.


A/N: Norjassa on paikka nimeltä Helvete! Se on ilmeisesti järvi. En ole ihan varma, mutta siellä se on. Googlettakaa vaikka.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
mukava  näitäkin lukea ilta/yöpalaksi  ^^ 

86. Voi hieman kismittää kun "eksyy" ajatuksissaan ja ajautuu naapurimaahan.  Hymyilytti kyllä ruotsin moitteet norelle.  Näh, siellä mitään parempaa vartiointia tarvi, tanskahan pääsee rakkaansa syliin lohtua hakemaan <3  eikö siellä ole mitään rajapaaluja, kiviä tai kylttejä? ;)

87.  Oo sie kirjotit ne tanhuamaan kosioriittejä :) ne on ny kosioriittejä. voin kuvitella tanskan tanssimassa ja vaihtamassa tyttöä lennossa:D. 
Islannin makeanhimo on samaistuttavaa, tosin tuossa pariskossa on siirappia ihan omastakin takaa että tarvis lisää... icey lienee keijujen kassa samaa mieltä;)

88.   :o. Amerikka ja nor?   Ystävyyspohjalla onneksi.. Tai turisti....  Kaikki mielenkiintoinen saatetaan pilata jos taustoja valottaa liikaa.  Mistäköhän helvete on saanut nimensä? Hell lienee jossain kallion likellä noren puheista päätellen.  Sait musta ainakin Amerikan innokkuuden ja energisyyden tuotua ilmi. Se ja Tanska ei varmaan tulis toimeen ::)  tai jonkin sortin katastrofi siitä varmaan syntyisi..


    hamsu

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
oi oi taas mahtavia raapleita luettavaksi! Mukava lukea näin pienenä yöpalana.

84 Lymfknutor!: Tämä oli hauska, tässä tuli esiin juuri se luovuus kun ruvetaan korvaamaan kirosanoja joillan muilla ytimekkäillä sanoilla. Osaan samaistua tuohon kokoamisen tunteeseen voi kun ärtyy niin että ei enää meinaa mikään onnistua. Tino taisi itsepäisyyttään koota ikeaa muuten olisi varmasti kannattanut antaa Ruotsin koota.
”Päätti muuttaa koko kieleni kiroiluksi”, Ruotsi myönsi.
Voi Ruotsi parkaa! :D

85 Asioita, joista ei puhuttu:Tinosta tuli mieleen hirveä kodin tyranni, voi ruotsia ei pitäisi jättää tiettyjä kirjoja näkyville varsinkaan jos toinen on utelias. Hänestä tuli vähän sellainen vanhemman kuva joka on saanut tuhman lapsensa itse teossa kiinni.  Tanska saapui juuri sopivasti pelastamaan Norjan ettei hän saanut liikaa osakseen toruja.

86 Huomaamaton rajanylitys: Rajojen yli on varmasti aika helppo mennä vahingossa, loistava oivallus tuo että Ruotsin ja Norjan rajalla voi ylittää aika helposti.

87Kosiotanssi: Oi oi tämä oli mahtava, voi Norja onneksi Tanska tietää mitä kieltämisesi oikeasti tarkoittaa! =D

88 Hell on silti kylmä paikka: Tämä oli oikein kiva, oli mukava lukea Norjasta ja Amerikasta tälläinen raapale. On muutenkin tosi mielenkiintoista lukea valtioista jotka eivät ole keskenään niin usein tekemisissä.
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Hamsu: Kiitos! Joo, ei siellä ole mitään rajalla. Jotain vanhoja merkkejä voi olla ja tietenkin jos sattuu ylittämään rajan junaradan / autotien kohdalta niin onhan siellä sitten kyltit ja kaikki. En oo koskaan ajanut Norjaan, mutta Itävallan ja Slovakian rajalla esimerkiksi oli sellainen paikka minne piti pysähtyä ostamaan valtatietiketti(taimikälie) ja Kroatian ja Slovenian rajalla piti pysähtyä passitarkastukseen, mutta Ruotsi ja Norja... Ei siellä varmaan paljoa ole rajalla. Saksan ja Hollannin rajalla voi kans ihan rauhassa pyöräillä yli mihin suuntaan vain haluaa.

Kuolotar: Kiitos! Vähän tuli Ruotsia kiusattua...

Ja seuraavaksi loistamaan(?) pääsee Islanti!

89.
Nimi: Skyr-isku
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Islanti, Tanska ja Norja

”Is? Is, kamoon, sanoin jo anteeksi!” Norja kuunteli olohuoneen sohvalta kuinka Tanska aneli islantilaiselta anteeksiantoa yläkerrassa. Hän ei ollut ihan varma, miten tähän tilanteeseen oli päädytty, mutta hän tarkkaili heitä kumminkin. Hän vain teki sen hienovaraisesti ja pysyi alakerrassa. Tanska oli seissyt suljetun oven edessä jo hetken, mutta viimein Norja kuuli oven avautuvan ja hänen oli helppo kuvitella tanskalaisen hymyilevän siinä uskossa että Islanti oli leppynyt jo. Norja tiesi että Tanska oli väärässä.

”Ihan oikeasti, Is, minä…” lause katkesi kesken ja Norja kuuli metallisen astian tipahtavan lattialle kevyen kolinan saattelemana.

”Kúkalabbi”, Islanti sanoi vihaisella äänellä ja ovi lyötiin taas kiinni voimalla. Islanti ei leppynyt helposti, jos oli kerran suuttunut. Norja tiesi sen ja kaiken reiluuden nimissä Tanskankin olisi pitänyt tietää jo.

”Nor”, Tanska sanoi laahustaessaan päihitettynä alakertaan, ”Is heitti jogurttia päälleni. Miksi hän teki niin?” Norja vilkaisi häntä ja totesi miehen olevan lähes oikeassa. Hänen hiuksensa olivat paksun, valkoisen aineen peitossa ja sitä valui jo hänen kasvoillaan, mutta jogurttia se ei oikeastaan ollut.

”Sen nimi on skyr”, Norja korjasi häntä, ”jos Is kuulee sinun kutsuvan sitä jogurtiksi, hän heittää sitä lisää päällesi.”

”Mutta miksi?” Tanska sanoi valittavalla äänellä.

”Koska hän on todella vihainen tällä hetkellä”, Norja totesi ja loi sitten tiukan katseen tanskalaiseen, ”ja minä haluaisin kuulla, miksi tarkalleen. Minulla on sellainen tunne, että minun pitäisi olla vihainen sinulle myös.”

”Ööh… Ei se ollut mitään tärkeää”, Tanska sanoi nopeasti ja perääntyi keittiöön ennen kuin Norja ehti kysyä enempää.


A/N: Skyr on sitä islantilaisten jogurtti/rahka juttua ja mie kuulin huhua että se on islantilaisten lempiase! Kuulemma nakkelevat sitä toisten päälle sitten kun oikeasti suuttuvat. Adoptoin tämän headcanonin välittömästi.


90.
Nimi: Erilainen joulupukki
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja, Suomi ja Islanti

Suomi ei ollut ihan varma, mitä hän oli tehnyt väärin, mutta varmaa oli se että hän ei ymmärtänyt miksi Islanti yhtäkkiä alkoi vältellä häntä. Tai ei oikeastaan vain vältellä, Islantilainen näytti vahtivan häntä. Minne hyvänsä Suomi menikin, hän huomasi Islannin seuraavan perässä varovaisesti ja epäilevä ilme kasvoillaan. Aluksi suomalainen oli pysähtynyt juttelemaan hänelle ja käyttäytynyt kuten olisi käyttäytynyt muutoinkin, mutta vastaamisen sijaan Islanti perääntyi kauemmas ja vältteli häntä selvästi. Lopulta Suomi oli niin hämmentynyt, että kääntyi asiassa Norjan puoleen. Norjalainen jos kuka tunsi Islannin.

”Norja”, hän sanoi löytäessään miehen, ”onko Islannilla jokin hätänä?” Norjan huomio oli hänellä välittömästä.

”Islannilla?” hän kysyi.

”Hän käyttäytyy niin varoen kun olen paikalla, mutta ei vastannut kun yritin kysyä asiasta”, Suomi totesi, ”ei hän yleensä tee niin.” Suomalaisen ääni kuulosti surkealta, mutta Norja näytti rauhoittuvan hieman. Hän nojasi taaksepäin tuolillaan ja katsoi toista valtiota tutkivasti ennen kuin puhui.

”Oletko sinä sanonut hänelle mitään outoa viime aikoina?” hän kysyi.

”En kai”, Suomi vastasi, ”ihan normaaleja asioita. Puhuimme eilisestä lounaasta, viime viikon kokouksesta ja siitä uusimmasta tv-sarjasta josta Tanska on puhunut paljon. Sitten taisin myös mainita että joulu on tulossa ja täytyy alkaa varautua joulupukin töihin ja puhuin myös siitä kun Ruotsi…”

”Okei, minä taidan tietää mistä tämä johtuu”, Norja keskeytti ja Suomi vaikeni, ”sanoitko mitään siitä, että sinä olet joulupukki?”

”Joo, tietenkin”, Suomi totesi, ”se ei ole oikeastaan salaisuus, vaikka joskus tuntuu että sen olisi paras olla.”

”Se johtuu sitten siitä”, Norja totesi tyynesti.

”Siis mistä siitä?” Suomi kysyi, kun norjalainen ei heti alkanut tarkentaa asiaa. Norja katsoi häntä hetken ja näytti sitten muistavan, että kaikki eivät tienneet Islannin asioita niin kuin hän, joten hieman huokaisten hän nousi ylös ja käveli kirjahyllyn luokse. Lyhyen etsinnän jälkeen hän otti esiin yhden kirjoista ja selasi sen oikealle kohdalle ennen kuin antoi Suomen lukea.

”Islannin jouluperinteet ovat hieman erilaisia”, norjalainen totesi kun Suomi luki tekstiä hieman järkyttyneenä.

”Kuvitteleeko hän, että minä aion kiusata häntä!” Suomi huudahti ja Norja kohautti olkiaan.

”Hm, luultavasti hän lähinnä pelkää skyrin puolesta”, hän totesi, ”hän tarvitsee sitä aseek… Aamupalaksi.”

”Tämä on hirveää”, Suomi totesi ja lähti etsimään Islantia, ”minun täytyy oikaista tämä väärinkäsitys heti.”

”Pidä hauskaa”, Norja sanoi laittaessaan kirjan takaisin hyllyyn ja palatessaan omaan rauhaansa taas hetkeksi.


A/N Siellä se skyr taas menee.
Islannissa jouluperinteen mukaan on noin 13 (määrä vaihtelee) "joulupoikaa" eli tonttumaisia olentoja joista kukin tulee kylään tiettynä aikana joulukuuta. Ne ei sitten ole hauskoja tyyppejä vaan jokaisella on oma temppunsa. Yksi esimerkiksi syö kaiken skyrin! (kamalaa) Sitten niillä on myös mukana kissa joka syö huonosti käyttäytyvät lapset.
Eli:
Islannin jouluperinteet + Suomi on joulupukki = pelastakaa skyr!

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Oi oi Islanti pääsee nyt loistamaan parrasvaloissa! Nämä kaksi raapaletta olivat kyllä oikein mukavia ja nautittavia.

89 Skyr-isku:Tämä oli aivan mahtava, voi että heitellä rahkaa toisen naamaan suuttuessaan kuulostaa juuri siltä mitä Islanti voisi tehdä. Ei ala karjua tai huutaa vaan ottaa vain SKyrin käteen ja levittää se toisen naamalle. Norja tuntee veljensä oikein hyvin! Kuinkahan usein Tanska mahtaa saada Skyria naamansa.

90 Erilainen joulupukki:Oi Jouluaiheiset rääpäleet ovat minulle mieleen kun olen tällainen jouluholisti! Voi Islanti parkaa. Nyt minulla on aivoissani mielikuva siitä että Suomi juoksee ympäri islantia keräämässä kaiken Skyrin ja laittaa sen sitten suureen säkkiin. Vaikka eipä Tino niin julma taitaisi olla! :)
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
Hej, puskalukija ilmoittautuu ^^

Oon lukenu tekstejäsi jo monta vuotta aina välillä kun on iskenyt Hetalia-puuska, mutta en vaan ole ikinä saanut aikaiseksi kommentoida. Ehkä asiaan tulee nyt tän kommentin myötä muutos.. Mutta asiaan!! Nää siun raapaleet on aivan ihania, etenkin rakastan Pohjoismaa-aiheisia, niitä onneks ootkin kirjottanu paljon. :) Siun tyyli kirjottaa on jotenkin tosi mukava ja en tiedä, kotoisa? Tykkään hirveästi <3 Huomaan että vaikka yleensä en paljonkaan suomeksi lue, niin siun ficit on oikeestaan paljon mieluisampaa luettavaa kuin englanninkieliset :O

En käy nyt sanomaan mitään raapalekohtaista koska muuten haluisin sanoa jokaikisestä pätkästä jotain ja tästä tulis kilometrinmittainen kommentti, mut jatkossa varmaan kyllä. Mut se on pakko sanoo että pari viimestä pätkää on ihania koska aiheena on ihana Islanti ja ihana Skyr joka on suunnilleen miun lempiruokaa  :D Enpä ollu ajatellu että sitä vois käyttää noinkin :D

On kyllä nyt vähän sekalainen kommentti näin ensimmäiseksi mutta tulipahan kirjotettua. Ootan innolla tulevia raapaleita ^^
 -Pura
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Vyra

  • Vieras
Kuolotar: Kiitos! Mä hetken mietin että onkohan liian aikaista jouluaiheille, mut sitte bongasin kaupoista joulukoristeet ja totesin että ei ole. Tää alkaa joka vuosi aiemmin. Kohta pitäis alkaa tehä joulufikkejä ja kaikkee.

Pura-chan: Kiitos! Jee, puskalukija! Aina ihan parasta kun uus puskalukija astuu ulos puskista. Tervetuloa joukkoon :) Pohjoismaista tulee aina tehtyä paljon, kun ne raapaleet lähes tulkoon kirjoittaa itse itsensä. (niin sekopäistä porukkaa koko pohjola täynnä). Skyristä tulee muuten vielä lisääkin raapaleita. Mä oon syönyt sitä kerran ja ei se ihan iskenyt, mut meni alas reippaan sokeri-lisäyksen jälkeen. Sulla on muuten kans aivan upee ava!

Mulle kommentoidessa ei kannata ujostella :) Jo ihan muutama sana piristää päivää ja tietenkin tuo uutta intoa kirjoittamiseen. Joskus toiveita esittämällä ja lemppareistaan kertomalla voi saada jotain kivaa.

Islanti loistaa vieläkin. Oikeesti, kuinka monta raapaletta voi yhdestä tuotteesta kirjoittaa?


91.
Nimi: Skyr-isku osa 2
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja, Islanti ja Tanska

Norjan ilme oli tyyni, mutta todellisuudessa hän oli todella hämmentynyt. Seisoessaan siinä avatun jääkaapin edessä toinen käsi kahvalla ja toinen hieroen ohimoitaan jo valmiiksi siltä varalta että hän saisi kohta päänsäryn, Norja ei voinut todeta muuta kuin että heidän kodissaan oli todellakin tekeillä jotain. Hän huokaisi hiljaa ja laski sitten hitaasti kuinka monta purkkia jääkaapissa todellakin oli. Hän oli niin ällistynyt Islannin kyvystä tunkea jääkaappi tupaten täyteen, että hän ei edes muistanut olla ärtynyt siitä että islantilainen oli ilmeisesti tehtävänsä aikana piilottanut hänen turskansa johonkin.

83 purkkia.

”Danmark!” Norja huusi, ”Danmark! Nyt saat kertoa, mitä sinä olet tehnyt! Minä en ole koskaan nähnyt Islannin varastoivan tätä näin paljoa!” Tanska ei vastannut, mutta Norja kuuli hetken hiljaisuuden jälkeen nopeita askeleita ja outoa kolinaa, joka kuulosti aivan siltä kuin tanskalainen olisi yrittänyt paeta ikkunasta. Norja huokaisi toisen kerran ja sulki jääkaapin oven.


A/N: Suoraa jatkoa edelliseen Skyr-iskuun. Selviääkö koskaan, mitä Tanska teki?


92.
Nimi: Ei oikeutta
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Ruotsi, Suomi ja Islanti

Tunnelma oli hieman painostava, kun Ruotsi ja Suomi seisoivat rinnakkain Islannin edessä. Suomalainen näytti katuvalta, Ruotsi samalta kuin aina ja Islannin kasvoilla oli tiukka ilme jota vain korosti hänen asentonsa ja puuskassa olevat kädet. Oli harvinaista nähdä heidät niin, mutta sekin päivä oli nyt koittanut.

”Me olemme todella pahoillamme”, Suomi sanoi kuulostaen hyvin katuvaiselta, ”emme tee sitä enää koskaan.” Ruotsi murahti jotain, mutta ei tarpeeksi kuuluvasti että kukaan olisi saanut selvää siitä. Suomi tökkäsi häntä kylkeen kyynärpäällään.

”Förlåt”, ruotsalainen sai sanottua. Islanti tuijotti heitä vielä hetken syyttävästi, mutta ilmeisesti anteeksipyynnöt olivat silti tarpeeksi, koska hän nyökkäsi terävästi.

”Okei”, hän sanoi, ”mutta tämän oli paras olla viimeinen kerta kun yritätte viedä minun skyrin!”


A/N: Pari päivää sitten oli uutisissa siitä että islantilaiset voittivat oikeustaistelun Skyr -nimestä. Useammat yhtiöt siis olivat käyttäneet tuotteistaan nimeä Skyr, vaikka sitä ei oltu valmistettu Islannissa. Kyseessä oli muun muassa suomalaisia ja ruotsalaisia yhtiöitä (ihan en enää muista mitä, mut ei sillä väliä). Nimisuojaus perusteltii sillä että Skyr ei ole varsinaisen tuotteen vaan tuotemerkin nimi. Tästä lähtien Skyr -nimeä saa siis käyttää vain Islannissa tai Tanskassa valmistetusta tuotteesta. Tai näin ainakin muistelen kuulleeni.


93.
Nimi: Kuinka saada turisteja?
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Suomi ja Viro


”Mutta jos minä teen näin…”, Viro mutisi itsekseen ja kirjoitti nopeasti ylös jotain johonkin joka näytti hyvin paljon toimintasuunnitelman luonnokselta. Hän oli mumissut ja kirjoitellut itsekseen jo tovin ja Suomi alkoi kyllästyä sen kuuntelemiseen. Suomalainen olikin päätynyt lojumaan sohvalle hänen taakseen ja tuijottelemaan kattoa odotellessaan että virolainen saisi valmiiksi sen mitä ikinä olikaan tekemässä.

”Mitä sinä teet?” hän lopulta kysyi antaen periksi uteliaisuudelleen.

”Suunnitelmaa turismin kasvattamiseksi”, Viro vastasi tuskin edes vilkaisten suomalaista. Hän ja Suomi olivat sen verran hyviä ystäviä, että pystyivät luuhaaman toistensa kodeissa, vaikka toinen olisikin kiireinen töidensä kanssa.

”Mihin sinä sitä tarvitset?

”Turismin kasvattamiseen.” Suomi mietti hetken ja loi sitten pitkän katseen virolaiseen.

”Mutta minä olen jo täällä”, hän totesi.

”Ei sen kaltaisen turismin”, Viro vastasi epäröimättä hetkeäkään. Hän piti ilmeensä vakaana hetken, mutta hiljaisuuden pidetessä hän ei voinut enää estä itseään naurahtamasta omalle vitsilleen. Suomi loi häneen jälleen sen tietyn katseen.

”Hei”, hän sanoi ja esitti loukkaantunutta, vaikka hänenkin huulensa nyki jo hymyyn.


A/N: Kyseessä on siis viinaturismi, jos ei vitsi auennut. Mut hei, pitkästä aikaa Suomi-Viro ystävyyttä!

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372

89.  Skyrin heittelyä, miten sitä voi heittää? sehä on niin paksua tavaraa ainaki mitä mie sen purkillisen maistoin.. (tovottavasti en saa iceyn vihoja päälle) Tanska parka^^ mahtoi olla mukavaa pestä rahkaa pois hiuksista.. Kuka edes säilyttää mitään maitotuotteita(?) huoneessaan?


90.  Ai ihanaa jouluun olekaan enää kuin reilu kaksi kuukautta :D (edelleen tonttuhymiö uupuu..) 
ihan mielenkiintoisia ja erilaisia joulunodotustapoja. Hieman tullee mieleen amerikan "karkkia tai kepponen"-touhu. Sen verran kiinnostuinettä kävin lisää googlailemassa näistä perinteistä  :) Ihan mielenkiintoista olisi lukea miten Tinon onnistui vakuuttaa is.  vai onnistuiko ;)

91.  en voi olla kuin samaa mieltä noren kanssa, jotain on tekeillä. pitäisiköhän norjan tarkistaa myös tuuletuslunkkien/ikkunoiden sisäpuoli, ihan kaiken varalta vaan.
Lainaus
Selviääkö koskaan, mitä Tanska teki?
tuota mieki mietin
  nää on hauskoja :D

92 okei kiitos selvennyksestä,m en itse ole juuri uutisia seuranut ja ihmettelin tuota " skandaalia" Skyristäjokin aika sitten.. mutta nyt pääsin siitäkin selvyyteen  ;D
harvemmin tulee vain näitä kolmea luettua yhdessä (nore ja dan varmaan hillui jossain taustalla)


93.
Ja juuri kun mieleen tuli että vois olla mukavaa vaihtelun vuoksi lukea virosta ja suomesta.. Niin viimisimmän sie olit kirjottanut niistä :-* ^^

Lainaus
Viro vastasi tuskin edes vilkaisten suomalaista. Hän ja Suomi olivat sen verran hyviä ystäviä, että pystyivät luuhaaman toistensa kodeissa, vaikka toinen olisikin kiireinen töidensä kanssa.
XD XXD  ihana,arvaa vain tuleeko omat kaverit mieleen tuosta.   
ilmeisesti viro haluaa saada turisteja myös muualtakin kuin suomesta :D  Ihana kotoisa ja veljellinen tunnelma <3

      hamsu

Vyra

  • Vieras
Hamsu: Kiitos! En tiiä miten sitä voi heitelle, mut sitten kun kohtaan islantilaisen ekan kerran niin lupaan kysyä sitä!
Lainaus
(nore ja dan varmaan hillui jossain taustalla)
Pitäähän niilläkin kaksinkeskistä aikaa olla että pysyy suhde kunnossa :D ...Oikeesti varmaan olivat nurkan takana naureskelemassa.

Nyt on näköjään joku raapale-kausi menossa ku näitä vaan tulee jostain...


94.
Nimi: Tuhansien kysymysten maa?
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Suomi ja Ruotsi

Suomi katsoi television ruutua epäillen ja vilkaisi sitten vierellään istuvaa miestä. Ruotsi ei ollut edes huomannut suomalaisen alkaneen miettiä mitään ja jatkoi ohjelman katsomista onnellisen tietämättömänä.

”Tuhansien kysymysten maa?” Suomi kysyi hetken päästä ääneen, ”minä olen tuhansien kysymysten maa? Miten ihmeessä? Miten siihen on päädytty? Kysynkö minä muka liikaa asioita? Vai puhunko vain liikaa? Ruotsi, olenko minä liian utelias?” Ruotsi käänsi katseensa häneen ja tuijotti häntä totisena.

”Fin”, hän lopulta sanoi, ”kysyit seitsemän kysymystä yhden asian takia.”

”Todellako?” Suomi ehti sanoa ennen kuin tajusi, ”oh.”


A/N: Yhessä ruotsalaisessa tv-ohjelmassa sanottiin ihan sivulauseen sivulauseessa ohimennen että Suomi on tuhansien järvien ja kysymysten maa. Jostain ne on vitsit revittävä...


95.
Nimi: Silti erilaiset jouluperinteet
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Suomi, Islanti ja Norja

”Islanti, minä en oikeasti ole sellainen joulupukki”, Suomi vakuutti Islannille, jonka oli viimein pitkän yrittämisen jälkeen saanut ahdettua nurkkaan. Islanti ei juuri nauttinut siitä, koska aika harvat ihmiset tai valtiot nauttivat jouduttuaan ahdistetuksi nurkkaan.

”Jos olisit, sanoisit juuri noin että saisit minut uskomaan että et aio viedä skyriä”, Islanti totesi katsoen häntä epäillen. Suomi katsoi takaisin ja nyökkäsi sitten hitaasti.

”Niin varmasti tekisinkin”, hän mumisi, mutta palasi sitten nopeasti asiaan, ”mutta voit uskoa minua! Olemme tunteneet toisemme vuosisatoja enkä ole koskaan yrittänyt tehdä sinulle mitään ilkeää.”

”Kerran aprillipäivänä sinä…”

”Ei sitä lasketa!” Suomi huudahti ja kääntyi sitten katsomaan Norjaa, joka oli paikalla vain siksi että hänestä tilanne oli huvittava, ”Norja auta.”

”Kun kerta kiltisti pyydät”, norjalainen vastasi ja astui lähemmäs, ”Is, Fin ei aio syödä ruokiasi, varastaa kynttilöitäsi tai paukutella ovia. Meillä on Danmark sitä varten.” Islanti ja Suomi katsoivat kumpikin häntä ja nyökkäsivät sitten hitaasti lähes yhtä aikaa.

”Se on totta”, Suomi totesi.

”Jep”, Islanti totesi, ”hyvä on. Minä uskon, mutta aion pitää sinua silmällä joulukuussa.”

”Se on okei”, Suomi vastasi olkiaan kohauttaen, ”monet pitävät minua silmällä joulukuussa. Et uskokaan kuinka stressaantuneeksi Ruotsi tulee siitä. Raukkaparka ei edes nuku kunnolla ennen tapaninpäivää.”


A/N: Jatkoa sille Islannin jouluperinne -raapaleelle.


96.
Nimi: Glimt av Norge
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Pohjoismaat

Suomi oli jättänyt television päälle vain sen vuoksi, että se jotain lisä-ääntä taloon. Kukaan heistä ei oikeasti katsonut sitä vaan keskittyivät joko juttelemaan keskenään tai syömään lounastaan. Yhtäkkiä Tanska kuitenkin pysähtyi ja tuijotti hetken televisiota kohti kunnes hänen kasvoilleen nousi leveä hymy.

”Oi, lempiohjelmani!” hän huudahti, keräsi nopeasti lounaansa mukaan ja siirtyi olohuoneen puolella, jotta ei varmasti menettäisi mitään. Muut vilkaisivat uteliaana, mikä oli niin saanut tanskalaisen huomion ja hetken päästä Norja tuhahti.

”Oikeasti, Dan?” hän kysyi ja Tanska nyökkäsi iloisesti.


A/N: Toinen telkkarista saatu vitsi! Ylellä pyörii sellainen ohjelma kuin "Näin Norjassa", mikä siis on kymmenen minuutin jaksoista koostuva ohjelma ihan vaan norjalaisten elämästä ja Norjasta noin yleisesti. Sen alkuperäinen nimi on "Glimt av Norge" eli "välähdyksiä Norjasta." tai jotain sinne päin.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
 Olipa mukava lukea tälläistä pikkukivaa :)
95. Jotenkin musta tuntuu ettei tuo nurkkaan ahdistaminen ainakaan kovin hyvältä siinä syntiliTassa näytä :D minne is on kadottanut sen ylihuolehtivaisen veljensä? ei vaiskaan mukava nähdä että Norjastakin löytyy tuo ilkikurisuuden pilkahdus ^^  Ja tuo suomen kommentti katseiden alla olemisesta ja svean hermoromahduksesta ;)  pärskähin melkein teet puhelimen päälle. Eihän ruotsin kannata vielä Tapaninpäivänä lakata pelkäämästä, tilasta ruvetaan käymään vieraissaXD

94. Piti oikein laskea Suomen kysymykset. Ja lukea pari kertaa ja nauraa päälle;) niin onhan vitsit revittävä ja pieni on usein kaunista.  :)

96. Minäkin tiedän tuon ohjelman, ihan mielenkiintoinen. Ja ymmärrän suomen tappaa piettää tv:tä taustalla auki, mie teen samaa ration kanssa jos äiti ei ole paikalla. Ja noren lohdutukseksi tai kauhuksi dan huomaa kyllä jossain vaiheessa Hetalia aiheiset fikit itsestään ja noresta^^  tuo on muuten pelottava ajatus...



    hamsu


Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
Ah, olipa nää taas kivoja :)
91. ja 92. Lisää Skyriä ja Islantia <3 Herättää tosiaan mielinkiintoa että mitä ihmettä Tanska on taas mennyt tekemään ;D Hurjan hauska mielikuva, Tanska poloinen yrittämässä paeta ikkunasta.
Norja tossa ajatteli heidän kodissaan olevan jotain tekeillä... eli hän ja Tanska ja Islanti asuu yhdessä? En ollut aikasemmin etes ajatellut sitä, jotenkin kuvittelin vain että he asuvat erikseen mutta sen verran usein hengailevat yhdessä että vaikuttaa vaan siltä että asuvatkin saman katon alla. Kenenköhän mailla heidän koti mahtaa sijaita?

93. Suomi ja Viro on niin mukavia yhdessä :) Voi Viroa kun haluaisi muitakin kun humalaisia suomalaisia turisteja  :D

94. Ah, Suomi on ihana. Samaistun kyllä, itekkin oon hirvee kyselijä ^^

95. Nurkkaan ahdistettu Islanti XD voi pientä. Hyvin voi kuvitella Tanskan olevan se joka syö toisten ruuat ja paukuttelee ovia. Ja voi Ruotsia, se on niin suloinen kun hermoilee.
Kivaa että jouluaiheita on nyt jo! Joulu on paras juhla ja jouluaiheiset ficit on miusta aina aivan ihania. :D
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Nopeaa toimintaa!

91. Skyr-isku osa 2:Tämä oli hyvä, Islanti taitaa pelätä että tulee pula hänen rakkaasta Skyristaan ja on siksi hamstrannut niitä. Voin jotenkin kuvitella että hän on hamstrannut niitä niin innolla ja pienellä hullun kiilto silmissä olemuksella niin että isoveljen turskat ovat hyvin saattaneet lentää ikkunasta pihalle. Tanska poistuu lavalta näyttävästi takakautta! :)

92. Ei oikeutta:Voi islanti parkaa kun hänen Skyrinsä on koko ajan uhattuna tai vaarassa.

93. Kuinka saada turisteja?:Virolla ja Suomella on aina mukava tunnelma, heistä on aina mukava lukea sillä tunnelma on niin kotoisa.

94.Tuhansien kysymysten maa?: Otsikko pysäytti hetkeksi, oli pieni hetki ajatus että luinko väärin. Aika hyvä nappaus telkkarista täytyy myöntää.

95. Silti erilaiset jouluperinteet:Jouluholisti sisälläni riemuitsee tästä raapaleesta! Kuinkahan kauan menee saada islanti ajettua nurkkaan niin että tämän saa kuuntelemaan. Aprillipäivä on aprillipäivä ei sitä voi laskea. Tästä nousi kyllä mieleen että mahtavatkohan jouluperinteet aiheuttaa hermostusta muissakin valtioissa samalla lailla. Suomi on varmaan niin kiltti ettei uhkaile tuhmien listalla.... tai ehkä jos hän on oikein väsynyt ja stressaantunut niin tuhmien lista kortti voi heilahtaa.

”Jos olisit, sanoisit juuri noin että saisit minut uskomaan että et aio viedä skyriä”, Islanti totesi katsoen häntä epäillen. Suomi katsoi takaisin ja nyökkäsi sitten hitaasti.
Islanti on katsonut liikaa rikossarjoja mutta tuosta tulee jotenkin hieman tunne että Islanti on nyt pikkuisen vainoharhainen.

”Kun kerta kiltisti pyydät”, norjalainen vastasi ja astui lähemmäs, ”Is, Fin ei aio syödä ruokiasi, varastaa kynttilöitäsi tai paukutella ovia.
Eivät nuo niin kamalia asioita ole.

96.Glimt av Norge: Kaikki mikä liittyy Norjaan on Tanskalle miellyttävää, luulisi että hän saa suorastaan energiaa kaikesta mikä liittyy jollain lailla Norjaan.

Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

minja

  • Ocean Soul
  • ***
  • Viestejä: 158
Oi! Lisää juttuja <3 Tuo 94 oli kyl nii hyvä xD Taian ite olla samanlaine välillä. Ja se yks kappale Virosta ja Suomesta oli kans tosi hauska ja nuo aiemmat Islanti-pätkät :)
Anteeks, kun mie en osaa ikinä kommentoida mitää raapaletta erikseen, vaan yleensä niputan kaikki. Mie yritän vaan ilmasta pitäväni siu jutuista kamalasti, en osaa keskittyy yksittäisiin juttuihin (raapaleisiin) sillee yks kerrallaa ja sanon vaan jotain yleistä.
*Anteeksi, että olen olemassa.*
Time to rest and finish the show.
30.11.1939-13.3.1940 <3
Yksäröinti sallittu :) = yksinäinen ihminen
Virhe
Saatan myös olla Miriadell

Vyra

  • Vieras
Oh, neljä kommenttia! Oottepa työ nyt innostuneet. Hienoa muuten että kaikki tuntuu olevan okei siitä, että joulufikit tulevat jo... Täältä ne pikkuhiljaa hiipii paikalle aivan kuin joululaulut kauppoihin.
Kiitos kaikille! Kaikenlaiset kommentit ovat aivan upeita <3

Lainaus
eli hän ja Tanska ja Islanti asuu yhdessä? En ollut aikasemmin etes ajatellut sitä, jotenkin kuvittelin vain että he asuvat erikseen mutta sen verran usein hengailevat yhdessä että vaikuttaa vaan siltä että asuvatkin saman katon alla. Kenenköhän mailla heidän koti mahtaa sijaita?
Ei mitää hajua :D Musta on kiva ajatella että jokaisella on oma koti, mutta sitten ne on vaan niin tottuneita asumaan yhdessä että aina tilaisuuden tullen hipsivät toistensa luo. Sit on se yks mystinen teoria että Ruotsi asuu Ikeassa... Se olis kans hauska ajatus, että Ruotsilla ja Suomella on mökki Ahvenanmaalla! Se on vähänku puolessa välissä.

Lainaus
Suomi on varmaan niin kiltti ettei uhkaile tuhmien listalla.... tai ehkä jos hän on oikein väsynyt ja stressaantunut niin tuhmien lista kortti voi heilahtaa.
Siitähän se idea sitten lähti... (raapale 97!)


97.
Nimi: Pääset listalle
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: kasa

Yleensä Suomi oli sen jonka kärsivällisyys kesti paljon ja joka viimeisten joukossa hermostui. Tällä kertaa hänellä ei kuitenkaan ollut aivan niin pitkä pinna ja edellinen ilta muiden Pohjoismaiden seurassa oli jättänyt hänelle päänsäryn. Hän ei siis olisi millään jaksanut kuunnella kokoushuoneen meteliä, joka syntyi siitä että kymmenet eri äänet huusivat toisilleen kymmenellä eri kielellä. Jo pelkästään ääni sai pienet vasarat hänen päässään jyskyttämään ja kun siihen vielä lisättiin eri kielet ja yritys kääntää ne kaikki yhtä aikaa hänen omalleen… Hän ei jaksanut enää.

”Nyt hiljaa kaikki!” hän huusi nousten ylös ja lyöden kätensä pöytää vasten, ”tai teistä jokainen päätyy tuhmien listalle tänä vuonna!” Saliin laskeutui syvä hiljaisuus.

”Dudes, tuo tyyppi on joulupukki”, Amerikka kuiskasi kauhuissaan.

”Minä luulin, että Sweden on kaikkein pelottavin teistä”, Englanti totesi ja Norja loi häneen pitkän katseen.

”Luulit väärin”, norjalainen totesi hiljaa.

”Ja, Finiin verrattuna Sve on kissanpentu”, Tanska myönteli, ”sellainen valkoinen ja pörröinen, jolla on pinkki rusetti.”  Enempää he eivät asiasta ehtineet puhua sillä Suomi loi heihin niin pahan katseen, että kukaan ei enää uskaltanut ottaa riskejä ja niin he pitivät ensimmäisen täysin hiljaisen kokouksen aikoihin.



98.
Nimi: Skyr-isku osa 3
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Islanti ja Norja


”Islanti”, Norja sanoi vakavalla äänellä astuessaan Islannin huoneeseen, ”minusta näyttää siltä, että sinulla on ongelma.” Islanti nosti katseensa tietokoneesta ja vilkaisi veljeään kyllästyneenä.

”Jos tulit tänne puhumaan pankeistani niin…”

”En minä niistä”, Norja keskeytti, ”tarkoitin, että sinulla on ongelma. Tutkimusteni mukaan Danmark on tehnyt jotain, mistä olet suuttunut. Kuitenkaan en ole havainnut kovin tehokkaita kostotoimenpiteitä ja se on ongelma.” Islanti työnsi jalallaan tuoliaan niin että hän kääntyi norjalaista kohti.

”Entä sitten?” hän kysyi ja hieraisi leukaansa, ”olen suorittanut jo yhden onnistuneen skyr-iskun, seuraava on vain ajan kysymys.”

”Yksi onnistunut isku on vain sattumaa ja tuuria”, Norja sanoi, ”sinä tarvitset taktiikan, Islanti.”

”Kuka sanoi, ettei minulla ole sellaista jo?”

”Sen näkee helposti”, Norja totesi, ”mutta minulla on sinulle tarjous, josta et voi kieltäytyä.” Islanti katsoi häntä miettien, mutta nyökkäsi sitten hitaasti.

”Kerro lisää”, hän pyysi. Norja sulki oven takanaan ja käveli hieman lähemmäs vakava ilme kasvoillaan.

”Sinä haluat kostosi”, hän sanoi, ”ja minä olen paras mitä tulee Daniin ja kostoon. Minä tunnen hänet. Minä tiedän hänen tapansa. Jos minä autan sinua, et voi epäonnistua.”

”Kiehtova tarjous”, Islanti totesi, ”mutta mitä sinä haluat tästä hyvästä?”

”Oh, en mitään suurta”, norjalainen sanoi, ”tahdon vain, että kutsut minua isoveljeksi.”

”Usko unelmiisi, Nore.”

”No, okei, voin tehdä tämän myös siitä ilosta että näen Danin skyrin peitossa.” Islanti mietti asiaa hetken ja sitten hän nyökkäsi ojentaen kätensä samalla.

”Minusta meillä on sopimus”, hän totesi ja Norja tarttui hänen käteensä.

”Ilo työskennellä kanssasi, bror.”


A/N: Tää lähti käsistä.

hamsu

  • ***
  • Viestejä: 372
 Joulusuklaat on saapunu kauppoihin joten miksei finiinkin ;)

97. Tino osaa yllättää, vetämällä jonkin asiaan täysin liittymättömän kortin esiin ja uhkailla sillä ;D  Tansa koettelee kepillä virtaavan veden jäätä(..varmaan seisoen se jään päällä..)
Lainaus
he pitivät ensimmäisen täysin hiljaisen kokouksen aikoihin.
tuo pitäis varmaan lisätä ennätystenkirjoihin tai johonkin sen sellaiseen

98.  Hmm. miksi nore vetää aina veli kortin esiin? vai liittykö tää ensi- ja jatkotapaamisiin?  oon joskus hieman uuno.  Mielenkiinnolla odottelen miten danin käy veljesten yhdistäessä voimansa ja mistä se etsii turvapaikkaa.

    hamsu

Pura

  • demjin
  • ***
  • Viestejä: 1 179
  • brick by brick
97. Jei, muitakin valtioita  :) On aina hurjan kiva lukea ulkopuolisten reaktioista Pohjoismaiden sekoiluun ja suhteisiin, sellasta lukis mielellään enemmänki. :D
Suomi osaa kyllä olla pelottava, niinku kaikki nää, vaikka ovatkin  niin sulosia yleensä. Tähän tietysti poikkeuksena Ruotsi. Huvittavaa kun Englanti on ihan väärässä: vaikka Ruotsi ehk näyttää pelottavalta,,niin oikeestihan se on ihana romanttinen pehmo. Kissanpentu tosiaan <3
Heh, hiljaiset kokoukset tolla porukalla varmaan tosiaan ovat harvinaisia.  ;D

98. Voi Norja <3 Ihana kun hän tiedostaa että tuntee Tanskan kaikkein parhaiten, <3  Vaikka sitten käyttääkin sitä toisen kiusaamiseen ;D
Edelleen mietityttää että mitä se oikein teki,  ootan innolla et se selviää. :)
look at the birds. even flying
is born
out of nothing
                            -- li-young lee

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Oi,oi mitä ihanuuksia!

97.Pääset listalle: Tämän raapaleen nimi oli kerta kaikkiaan mahtava, pelkästään tuo nimi lipuu jo uhkaavana. Sisäinen jouluholistini on kerrassaan riemuissaan tästä pätkästä joulupukki aiheiset ficit hetaliassa ovat vain kerta kaikkisen mielenkiintoisia ja saavat useimmiten hymyn huulille ja niin teki tämäkin. Se että Tino käyttää tuhmien lista korttia on nyt headcanonini.  Tässä tuli tärkeä oppitunti älä suututa joulupukkia. Millähän muilla keinoilla saadaan hiljainen kokous aikaiseksi?

98.Skyr-isku osa 3:Isoveli Norja osaa käydä kauppaa veljensä kanssa, voi Tanska parka toivottavasti hän osaa pitää puolensa vaikka epäilen hieman kun kyse on kumminkin Norjasta. Islannin ja Norjan kaupankäynti oli mielenkiintoinen. =)
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Kiitos kaikille ihanista kommenteista!

Lainaus
Hmm. miksi nore vetää aina veli kortin esiin?
Tää tulee ihan fandomista/ sarjasta itestään. Se tais olla niitä ihan ekoja Pohjoismaajuttuja, kun Islanti teki DNA-testin selvittääkseen, onko Norja oikeasti hänen veljensä. Tulos oli positiivinen ja Norja (ja muut) yrittivät saada Islantia kutsumaan itseään isoveljeksi. Islanti ei kuitenkaan suostunut, ja siitä on sit fandomiin levinnyt se ajatus että Norja aina yrittäisi saada Islannin myöntämään että he oikeasti ovat veljeksiä. Yritin kattoo olisko se juttu oli noissa pokkareissa, mut en ainakaan nyt löytänyt.

Lainaus
On aina hurjan kiva lukea ulkopuolisten reaktioista Pohjoismaiden sekoiluun ja suhteisiin, sellasta lukis mielellään enemmänki.
Katotaan jos löytyy jotain hyviä juttuja :D


99.
Nimi: Legopula
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Tanska, Suomi ja Norja

”Voi ei, voi ei, voi ei…”, Tanska hoki puoliääneen kävellessään pitkin asuntoa ja tehden jotain, mikä kaikkien muiden mielestä näytti lähinnä hermostuneelta yritykseltä näyttää siltä että hän tekisi jotain. Hän kuljetteli paperipinoja paikasta toiseen, pysähtyi välillä kirjoittamaan ylös jotain ja silloin tällöin tarkisti puhelimensa. Kaikkein eniten hän kuitenkin vain ravasi ympäriinsä, haroi hiuksiaan ja hoki ”voi ei”.

”Voi ei, voi ei…” Tanska mumisi kävellessään Suomen ohitse. Suomalainen katsoi hänen peräänsä kummastuneena, mutta vilkaisi sitten täysin rauhallisena keittiössä istuvaa Norjaa.

”Mikä Tanskalla on?” hän kysyi ja Norja nosti katseensa näyttäen hieman yllättyneeltä.

”Mitä?”

”Voi ei!”

”Ai tuo”, Norja totesi muistaessaan tilanteen, ”hän kuuli, että jouluksi voi koittaa legopula.” Suomi nyökkäsi ja näytti hitusen huolestuneelta.

”Pitäisikö meidän auttaa?” hän kysyi. Norja vilkaisi olohuoneessa ympyrää kävelevää miestä ja pudisti sitten päätään.

”Nei”, hän sanoi rauhallisesti, ”hän kyllä selvittää sen itse.”


A/N eilen Hesarista bongasin uutisen siitä että legopula uhkaa joulua.


100!
Nimi: Skyr-isku osa 4
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Norja, Islanti ja Tanska

”Kohde lähestyy”, Norja sanoi radiopuhelimeen, ”vaihde kaksi ohi. Toistan. Vaihde kaksi ohi.”

”Kuitattu”, Islannin ääni vastasi hetken rahinan jälkeen, ”vaihde kolme valmis käynnistymään.”

”Kuitattu”, Norja sanoi ja katsoi korkealta puusta kuinka Tanska käveli taloa kohti täysin pahaa aavistamatta. Hän oli ollut jonkin aikaa poissa sillä hän oli katsonut parhaaksi vältellä Islantia hetken, mutta nyt hän selvästi uskoi vaaran olevan ohi ja hän näytti viheltelevän itsekseen kävellessään.  Hänen poissaolonsa oli antanut Islannille ja Norjalle enemmän kuin tarpeeksi aikaa ansojen asettamiseen.

”Kohde perillä”, Norja sanoi, kun Tanskan käsi kosketti ovenkahvaa, ”toimintaan kolme sekuntia. Kolme. Kaksi. Yksi.” Norjalaisen sanoessa ”yksi” tapahtui monta asiaa. Ensin Tanska avasi oven, mikä laukaisi ansajärjestelmän josta tanskalaisella ei ollut mitään käsitystä mutta minkä hän tulisi pian huomaamaan. Seuraavien sekuntien aikana hänen päälleen kaatui saavillinen skyriä, joka oli huolellisesti aseteltu oven yläpuolelle niin että oven auetessa ohut naru veti saavillisen alas. Saavi kiskaisi pudotessaan toisesta narusta, joka laukaisi kaksi skyr-ammuksilla varustettua heitintä suoraan kohti Tanskan kasvoja. Yllättyneenä tanskalainen astui eteenpäin suoraan toiseen skyr-saaviin. Kaikkeen siihen meni vain pari sekuntia ja Tanska näytti hyvin hämmentyneeltä.

Tämä oli aivan liian suunniteltua, hän ajatteli nuolessaan suupielessään valuvaa skyriä ja hieroessaan sitä pois silmiltään, aivan liian suunniteltua. Liian tarkkaa. Tämä ei ollut enää vain Islannin työtä ja kylmänväreet lähtivät kulkemaan pitkin tanskalaisen selkää, kun hän tajusi Norjan olevan mukana juonessa. Nopeasti hän perääntyi ulos ja pakeni paikalta siltä varalta, että ansoja olisi vielä lisääkin.

Puussa Norja hymyili tyytyväisenä ja nosti radiopuhelimen ylös.

”Loistavaa työtä, bror”, hän sanoi, ”siirrymmekö seuraavaan vaiheeseen?”

”Totta kai”, Islanti vastasi tyytyväisellä äänellä.


101.
Nimi: Skyr-isku osa 5
Ikäraja: Sallittu
Hahmot: Suomi, Tanska ja Ruotsi

”Fin! Fin, sinun on autettava minua”, Tanskan ääni sanoi hätäisenä ennen kuin suomalainen ehti edes tervehtiä. Suomi kurtisti kulmiaan, mutta painoi puhelimen kuitenkin paremmin korvalleen kuullakseen, mikä miehellä oli hätänä.

”Missä?” hän kysyi, ”autan tietenkin, mutta miten?”

”Nor ja Is”, Tanska sanoi, ”tarvitsen apua. Sinä olet tosi hyvä rauhanneuvottelu asioissa, etkö olekin?”

”Juu, kai”, Suomi vastasi entistäkin hämmentyneempänä, ”mutta miten Norja ja Is…”

”He ovat liittoutuneet!” Tanska lähes parahti, ”joka paikassa on sitä jogurttia!”

”Skyriä”, Suomi korjasi lähes automaattisesti.

”Ihan sama. He ovat kaikkialla”, tanskalainen vastasi, ”sinun on autettava minua!”

”Tanska, jos he ovat ilkeitä sinulle miksi et vain mene kotiin?”

”He ovat minun kodissani”, Tanska vastasi pitkän hiljaisuuden jälkeen. Ruotsi, joka oli istunut suomalaisen lähelle kuuntelemaan huomattuaan jotain hauskaa olevan tekeillä, hymähti selvästi huvittuneena. Suomi loi häneen toruvan katseen, mutta se ei estänyt ruotsalaista olemasta huvittunut. Hänestä se oli todella hauska ajatus, että Norja ja Islanti olivat ajaneet Tanskan ulos omasta kodistaan.

”Fin, ole niin kiltti ja auta”, tanskalainen pyysi, ”ja jos Svea on siellä lähellä niin kysytkö, voiko hän antaa minulle turvapaikan? En muuten alentuisi, mutta…” Suomi ja Ruotsi jakoivat hieman hämmentyneen katseen keskenään. Tilanne oli selvästi paha, jos Tanska edes harkitsi turvapaikan hakemista.

”Selvä, odota siellä niin me tulemme”, Suomi sanoi samalla kun Ruotsi mumisi, ettei koskaan hyväksyisi tanskalaisen turvapaikkahakemusta.


A/N: ...eikä tässä vielä kaikki!

Vou, jo sata raapaletta! En ois uskonut, että saan vielä näin monta aikaan. Veikkasin jotain 20-40:tä. Näin sitä aina hassusti käy. Oon nyt sitten arviolta tehnyt varmaan lähemmäs 300 raapaletta Hetaliasta. Jännittävää.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Mmm oikein maukas setti jälleen kerran!

99:Legopula,´Tanskan rakkain keksintö aiheuttaa hänelle huolta. No eikös joulu ole juuri legojen ja muiden lelujen menystys sesonki. Tanskan ongelman ydin on se että hänen keksintönsä on liian suosittu. Norja taisi pitää siitä että Tanskalla oli hetkeksi jotain muuta ajatusta, mahtaako Tanska voivotella noin kovasti talouden ja politiikan aikana vai saako vain legot hänet tuollaiseen tilaan.

100!:Skyr-isku osa 4, Tuosta Radiopuhelimesta tuli heti fiilis siitä että noin 5-10 veljekset on leikkimässä jotain, Islanti ja Norja eivät kyllä täytä tuota ikä haarukkaa. :P Tanska parka hänen talonsa sai uuden puolustusjärjestelmän joka on käännetty talon omistajaa vastaan. Raapaleen tunnelma on minusta edelleen sellainen että pienet pojan viikarit on asialla =D

101. Skyr-isku osa 5: Tämähän seikkailu menee monimutkaisemmaksi kun Suomi ja Ruotsikin on kiskottu mukaan. Ruotsi on selvästi oma itsensä saadessaan huvia siitä että Tanskalla on ongelmia. Kun Tanska pyysi turva paikkaa silmäni kasvoivat varmaan hämmästyksestä isommiksi, tilanne on selvästi todella paha kun Tanska esittää tuollaisen kysymyksen. Jännityksellä jään odottelemaan miten tilanne kehittyy.




Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!