Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145116 kertaa)

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #180 : 21.09.2015 21:23:48 »
Kristen, kiitos vinkistä! Multa oli mennyt tuo ihan ohitse, kun en oikeastaan katso tv:tä. Oon kyllä kattonu Broadchurchin tokan kauden melkein kokonaan youtubesta, mutta Alec Hardy ja ihana skottiaksentti ilman tekstitystä... No, ei ihan kaikkea varmaan tullu ymmärrettyä :D

Aloitin myös katsomaan The Big Bang Theorya, kun mut erittäin onnistuneesti siihen ylipuhuttiin. Sitcomeista en tykkää sitten yhtään, mutta joo täytyy myöntää että nörtti-huumori kyllä uppoaa. Kyllähän tuota kattoo, vaikka ei se ny mikään huikeen hyvä ookaan. Sitä paitsi kemistinä vierastan vähän fyysikkoja, mutta ehkä mä kestän :D
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #181 : 22.09.2015 12:45:42 »
Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?

Ehdottomasti eniten odotan Supernaturalin 11. tuotantokautta. Toki mulla on jälkiodotuksessa on myös vielä se 10. tuotantokausi, jonka DVD-boksi julkaistaan vasta joulukuussa. Tuotantokaudet 1-9 löytyvät tällä hetkellä jo kaapistani, kun ne on vuosien varrella tullut hankittua, niin pitäähän sitä nyt sitten kaikki boksit hankkia. :) Ne, jotka seuraa sarjaa jenkkitahtiin, mistä katsotte yleensä jaksoja?

Olin jo melkein unohtanu BBC!Sherlockin, mutta kyllä sitä neljättä kautta täällä kärsivällisesti olen odotellut ja odottelen edelleen. Se on tosiaan harmi, että sarjaa tehdään niin harvoin, mutta kyllä sarjan laatu on sen verran korkea, että sietää tuon erittäin hitaan tekemistahdin. :)

Nykyään ei tule enää katsottua säännöllisesti kovin monia sarjoja, varsinkaan noita Jenkkisarjoja, ja joidenkin katsominen on jäänyt kokonaan viimeisen parin vuoden aikana. Ennen seurasin mm. Gleetä, The Vampire Diariesia ja Grimmiä, mutta pikkuhiljaa ne vain jotenkin jäivät... Mutta parempi vaan, kun on vähemmän sarjoja seurattavana. :) Ei nuo nyt edes olleet mun ehdottomia lemppareitani, että senkään takia ei haittaa, ettei noita ole tullut seurattua enää.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015 12:49:45 kirjoittanut Ficcien fani »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #182 : 28.09.2015 21:03:15 »
Oon iloinen kun Doctor Who on taas ruudussa ja tulee maanantaisin. Ennen jaksot tuli sunnuntaisin. 9.kauden ensimmäisessä jaksossa muutama kuolleeksi luultu on taas elossa... En paljasta nimiä, jos joku ei katsellut. Toisen kohdalla se ei ole mikään yllätys mutta toivottavasti muissa jaksoissa avataan enemmän sitä miksi hän on elossa, eli mitä tapahtui edellisen tuotantokauden lopussa, minne "siirtyi" mystisesti. Mitä hän sanoikaan, että kuolema sopii vain muille? Tämän päivän jakso vaikutti laadukkaalta, toivottavasti tähän kauteen ei lipsahda yhtä heikkoa laatua kuin esim. Robots of Sherwood oli. Alan hitaasti pitää Capaldin Tohtorista enemmän.
Eikös tuossa ysikauden kakkosjaksossa nimenomaan kerrottu miksi tämä henkilö on vielä elossa?
spoilereita!!Eli siis, jos käsitin oikein, että tarkoitat Missyä tolla sun kommentillasi siitä, että haluaisit tietää miten tämä selvisi kasikauden finaalista? Niin eikös tossa viimejaksossa just tullut esiin se, miten Missy selvisi. Kohtahan vilahti ihan silmissä eikä sitä silleen jauhettu mut mä käsitin sen silleen, että kun siinä alussa Clara ja Missy jutteli siitä, miten Tohtori pakenee menneisyydessä jostain tilanteesta ja blaablaablaa ja siinä oli se juttu, että Tohtori käytti sitä teleporttiaikahyppäysjuttua (vortex manipulator in english) ja Clara sanoi jotain tyyliin "that's how you did it" ja siinä oli just kerrottu se, miten Missy selvis kasikauden lopusta ja samalla se, miten Missy ja Clara selvis ysikauden avausjaksosta. Mun selitys on kaamea, mut S09E02 alkukohtauksesta tämä siis löytyy.spoilerit loppu

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #183 : 07.10.2015 17:50:20 »
No niin, pääsinpä minäkin vihdoin Doctor Whon ysikauden alkuun! Mä kyllä olin jo ekassa jaksossa erittäin positiivisesti yllättynyt. Verrattuna kasikauden tasoon on menty huikea askel ylöspäin. Kakstoista on ruvennut vaikuttamaan enemmän tohtorimaiselta ja hitaasti alan myös lämmetä Capaldille. Clarakin onnistui olemaan aika siedettävä, paljon kivempi kuin kasilla tai varsinkaan seiskalla. On muuten tuskaa vältellä spoilereita, kun tää esitysviive nyt on mitä on. Seuraan BBC Doctor Whota facebookissa ja sieltähän tulee jatkuvalla syötöllä lainauksia, still-kuvia ja ties mitä muuta Briteissä jo esitetyistä jaksoista. Ens viikosta lähtien aion kyllä hypätä tähän Suomi-rytmiin mukaan, harmitti kun jouduin näin kauan odottamaan, että ehdin jaksot kattoa. Mielenkiintoinen idea, että kaikki kauden jaksot on tuplia, tai ainakin tuplanimet on kaikilla. Erityisellä mielenkiinnolla odotan jaksoja The Girl Who Died ja The Woman Who Lived. Ja vielä enemmän yhtä jossain vaiheessa comebackin tekevää henkilöä. Tästä on kyllä aika näkyvästi uutisoitu, mutta jätän nyt nimen sanomatta. Pienemmällä fontilla kahesta ekasta jaksosta vähän tarkempia huomioita, jotka saattais joitain spoilata.

Ensinnäkin, jee Missy. Sitten jotain ihan muuta asiaa. Koska mä oon tällänen superemotionaalinen kun tulee kysymys DW:stä, niin oh those feels kun tajusin että dalekit saattaakin huutaa "I love you I love you" koko ajan. Oikeesti eiiii miksi yhyy ;__; Ja sitten pitäis lailla kieltää tollaset kommentit kun "just the Doctor and Clara Oswald in the Tardis", koska hei "that's the Doctor in the Tardis with Rose Tyler" ja niin sen kuuluis olla. En kestä mitään viittauksia että Clara ois jotenki vieny Rosen paikan. Kun nyt pääsin Rosesta kans vauhtiin, niin vielä jäi toi dalekien armo-juttu mietityttään. Oon enemmän ite vakuuttunut siitä, että se armo oli lähtöisin Roselta, kun Rose koski dalekia antaen sille osan DNA:staan. Mutta joo, tämä on ehkä enemmän sellainen skenaario, johon itse mieluummin uskoisin. Ja vielä viimeinen huomio, sonic sunglasses? Mä en ala tohon.
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #184 : 08.10.2015 23:02:37 »
Edellisellä sivulla kyseltiin, mitä sarjoja jengi odottaa. Itse seuraan sen verran harvoja meneillään olevia sarjoja, että nyt syksyllä odotin vain yhtä, ja juuri sain katsottua alkaneen viidennen kauden ekan jakson. American Horror Story, oh <3

En varmaan koskaan lakkaa hehkuttamasta sitä, kuinka nerokas konsepti on tehdä jokaisesta kaudesta oma "minisarjansa", koska silloin homma pysyy kauniisti paketissa eikä story-linen venyttämisen ongelmaa tule. Kuitenkin katsoja saa sellaisen tietynlaisen jatkumon fiiliksen, kun samoja näyttelijöitä näkyy, ja itse selkeästi kiinnyn uusiin hahmoihin helpommin, kun tutut naamat kantavat mukanaan kaikuja aiemmilta kausilta. Esimerkiksi Wes Bentleyn hahmoon ihastuin ihan ikihyviksi neloskaudella, vaikka jäbä vierailikin vain parissa jaksossa, ja nyt olikin ilahduttavaa huomata kyseinen näyttelijä hyvin keskeisessä roolissa.

Harmittaa nyt vähän, kun kaikki tulevasta kaudesta löytyvä "info" ja "spoilerit" ovat niin uskomatonta sekametelisoppaa, ettei oikein mihinkään voi luottaa. Onhan se tietty kivaa, ettei kaikkea voikaan etukäteen tietää, mutta kun yhyy, olen lukenut liikaa pelottelua siitä, ettei Frances Conroyta ehkä nähdä kaudella ollenkaan...

Olen myös tosi hämilläni siitä, että vaikka tää vitoskauden alku olikin hyvä ja jätti just sopivan nälän tulevaa kohtaan, ei homma tuntunut tulevan ollenkaan niin lähelle kuin kolmos- ja neloskausi. Ne iski muhun ihan helvetin lujaa. Oh well, kai se nyt onkin ihan paikallaan katsoa tätä sarjaa vaihteeksi kevyenä viihteenä eikä ihan niin syvänä sielullisena syöverinä kuin kahta edellistä kautta  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015 23:35:44 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #185 : 10.10.2015 19:18:24 »
Lisätään vielä vähän sarjaodotteluita. Tai no, tää yks lähinnä unohtui mainita viimeksi, se kun jatkui uusine jaksoineen samana päivänä kun alkoi DW:n yhdeksäs kausi. Kyseessä siis paras suomalainen saippusarja, Uusi Päivä alias UP. Ollaan seurattu sitä mun poikaystävän kanssa varmaan aika lailla koko aika kun ollaan seurusteltu, kesäuusintojakin on tullut sen verran katottua, että ollaan varmaan aika lailla kaikki jaksot nähty. Tämänhetkisiä lempihahmojani on ehdottomasti ikisuosikkini Tero Kuusla (vaikka tosielämässä varmaan olisikin aika ärsyttävä tyyppi), molemmat Palomäen pojat mutta etenkin Eppu sekä lisäksi Jimi, Vilma, Osku ja Krista. Ja Lauri tietenkin, mutta en tykkää tän hetkisestä tilanteesta, kun siitä on tehty ns. pahis, mikä ei sovi Laurille yhtään. Mua ei UP:ssä kiinnosta niinkään nuo bisneskuviot, kuten Suner, Rockstaff ja tää nykyinen Hanson-homma, vaan enemmän tuon nuorison suhdekuviot. Odotan innolla jatkoa Vilma/Jani-, Eppu/Iris-, Osku/Maria- ja vähän vanhemmasta väestöstä Elina/Lauri-juonikuvioihin. Ehkä joihinkin ei edes oo tulossa jatkoa, mutta saahan sitä toivoa.

Verisen Paronittaren viesti palautti munkin mieleeni American Horror Storyn. Voi Netflix, koska me saadaan neloskausi? Freak Show vaikuttaa ideana tosi mielenkiintoiselta (oon tainnu sanoa ennenkin), samoin vitoskausi Hotel. Vitosta nyt odotankin jo ihan erityisesti erittäin kiinnostavien näyttelijöiden vuoksi. Joo, on se Lady Gagakin ihan jees, mutta mun dream come true on kyllä AHS ja Darren Criss <3 Ihanaa nähdä jotain uutta Darrenilta pitkästä aikaa! Gleen loppumisesta on jo ikuisuus. // Ja ennen kuin ehdin edes julkaista tätä, huomasin jenkkiflixissä vihdoin ja viimein neloskauden! Jihuu maratoonaus, täältä tullaan taas!
« Viimeksi muokattu: 15.10.2015 00:30:30 kirjoittanut kiilibiili »
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #186 : 10.10.2015 20:14:37 »
Jee, The Walking Deadin uusi kausi alkaa maanantaina! :D Onkin ollut ikävä Darylia ja Michonnea. XD Sitä onkin odotettu, vaikka en kunnolla muistakaan, miten viime kausi päättyi. ??? Joskin välillä musta on tuntunut, että sarja junnaa vähän paikallaan ja jotkut juonenkäänteetkään ei ole mua kauheasti miellyttäneet, mutta aion edelleen sarjaa seurata. Sarjakuvaan en ole kauheasti perehtynyt, niin en tiedä, mitä on mahdollisesti luvassa, mutta eihän se tv-sarja onneksi kauhean tarkkaan seuraa alkuperäisteoksen tapahtumia.

Rupesin sitä Heroesiakin katsomaan taas, kun Kutonen näytti sen ekan kauden. Toka kausi mulla on näköjään itselläni ja nyt pitäisi se katsoa läpi. Tosi koukuttava sarja edelleen ja sen seuraaminen jäi mulla aikoinaan siihen tokaan kauteen, niin oliskin kiva saada koko höskä katsottua alusta loppuun. Neljä kauttako sitä sitten on tehty. En onneksi muista mitään koko sarjasta, niin sitä on kiva katsoakin, kun ei tiedä kaikkia juonenkäänteitä ennakkoon. :P Ja lol, muistin juuri, että olin aikoinaan "ihastunut" Sylariin. X'D

jenske

  • Herra Hässäkkä
  • ***
  • Viestejä: 130
    • RLRR-LRLL
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #187 : 10.10.2015 20:49:56 »
Joskin välillä musta on tuntunut, että sarja junnaa vähän paikallaan ja jotkut juonenkäänteetkään ei ole mua kauheasti miellyttäneet, mutta aion edelleen sarjaa seurata. Sarjakuvaan en ole kauheasti perehtynyt, niin en tiedä, mitä on mahdollisesti luvassa, mutta eihän se tv-sarja onneksi kauhean tarkkaan seuraa alkuperäisteoksen tapahtumia.

Miekii ootan innolla :D Seuraava teksti sisältää spoilereita niille, jotka ei oo tyyliin viimeisimpiä kausia katsoneet The Walking Deadista:

Mua häiritsee ihan sikanaan, kun Bethin piti kuolla. Niillä jäi Darylin kanssa niin mielenkiintoiseen tilanteeseen niiden keskinäiset välit, että oisin kuollakseni halunnut tietää, miten asiat ois edenny myöhemmin. Toinen mikä häiritsee ihan sikanaan, on se, että myös Tyreesen piti kuolla, mua ois kiinnostanut sekin, miten ne olis Carolin kanssa selvitelleet niiden lapsien kuoleman aiheuttaman henkiset solmut. Tai no, Caroliinhan se ei ihan samalla tavalla vaikuttanut mutta ääh. Tuntuu että hyvät draaman ainekset heitetään hukkaan ja laitetaan liian vaikeat asiat jotenkin sivuun. En tietenkään halua, että sarja mitään saippuaoopperaa olisi, mutta olisin vaan halunnut nähdä noiden tilanteiden kehittymisen ajan kanssa.

Onkos kukaan täällä katsonut Fear the Walking Deadia? Miusta sarja on ihan lupaava, vaikka jokseenkin erilainen. Aion kyllä kattoa sitä, jos se ei ihan juonellisesti lässähdä.
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #188 : 10.10.2015 21:15:37 »
Onkos kukaan täällä katsonut Fear the Walking Deadia?
Minä! Otettiin tyttöystävän kanssa HBO Nordic ilmaseksi kuukaudeksi tossa aiemmin syksyllä ja hokattiin siinä samassa tämä Fear the Walking Dead (silloin olikin ilmestyny vain eka jakso). Noh jäätiin seuraamaan sitä, koska TWD:täkin seurataan. Nyt tällä viikolla tulikin tämän ekan kauden vika jakso (niin ymmärsin ainakin) ja jos toinen kausi tulee, niin kyllä mä varmaan jatkan sitten katsomista. Toki välillä ärsytti, kun nuo hahmot käyttäytyi välillä tyhmästi zombien suhteen, mutta ymmärtäähän sen, kun tilanne on ihan eri kuin TWD:ssä. Välillä tuntui vähän puuduttavalta katsoa, mutta kyllä loppua kohden mun mielestä homma parani. Ja musta tää asetelma tässä on ehkä hivenen kiinnostavampi kuin TWD:ssä, koska kaikki on vasta niin aluillaan.

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #189 : 12.10.2015 21:43:58 »
Itse oon nyt kattonut tota Salemia, joka alkaa/alkoi myös Netflixissä. Ihan jees vaikka välillä vähän ällö :D Kertoo siis noidista ja noitavainoista, suosittelen tutustumaan! Tässä traileri.

Ja nyt on julkaistu kaikenmaailman teaseria Shadowhunters-sarjasta, mutta tässä ekasta jaksosta yli 7 minuutin sneak peek. Näyttää ihan hyvältä musta vaikka vähän kliseitä siellä seassa. Kaikki näyttelijät ei vakuuta, mutta en tuomitse vielä. Sarja saa ensi-iltansa 12.1.2016 ABC Familylla. Jos tykkäät ni käy liittymässä myös facebookissa fanittajaksi. Siellä on teasereita jne.

Mustikka

  • *
  • Viestejä: 1
  • Avatarista kunnia Kaapolle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #190 : 15.10.2015 00:08:32 »
Shadowhunters vaikuttaa lupaavalta, joskin toki pienehkö(?) budjetti vähän paistaa läpi ainakin noissa efekteissä. Tämän sarjan versio Magnus Banesta miellyttää näin alustavasti omaa silmää enemmän, elokuvaversiossa Banen näyttelijä ei ollut minun silmissäni paras mahdollinen henkilö rooliinsa. Ja kyllä tuon sneak peekin perusteella ainakin pidän myös tämän version Jacesta enemmän. Elokuvassa Jace oli jotenkin vähän liian luihun oloinen.
Tuleekohan tuota sarjaa ollenkaan Suomen tv:seen tai Netflixiin? Toivottavasti!
It isn't what we say or think that defines us, but what we do.
-Jane Austen

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #191 : 15.10.2015 17:01:49 »
Maratoonauksella mä uhkailin ja sitä oonkin harrastanut viime päivät siihen malliin, että AHS Freak Show on kohta katottuna. Huh, mikä kausi. Voisi olla jopa paras tähän mennessä! Aiempi suosikkini oli Murder House, mutta Freak Show on kyllä kova vastus sille. Siinä missä Asylumin tunnelma ei kestänyt loppuun saakka ja hahmot paria poikkeusta lukuunottamatta olivat tylsiä, ja Coven lipsui liikaakin mustan komedian puolelle (just tällä sekunnilla muuten tajusin, ketä Emma Roberts esitti Covenissa, oonko hieman hidas......), niin Freak Show on ollut huikea parannus. (Kakkos- ja kolmoskaudetkin oli kyllä hyviä, ei ne mun mittapuulla kauas Murder Housesta jää.) Ensinnäkin. Hahmot. Kun Edward Mordrake Pt. 2 loppui ns. onnellisesti, toivoin melkein että tää kausi olisi jäänyt siihen, koska mä olin jo ihan liian kiintynyt jokaiseen hahmoon. Ja tiesin ettei ne kaikki mitenkään selviä. Muutenkin toi kyseinen jakso oli ehkä paras AHS:n historiassa, niin niin niin traaginen ja surullinen ettei mitään rajaa. Tykkäsin Murder Housessa siitä, miten paljon tunteita se herätti nimenomaan hahmojen surullisilla kohtaloilla, mutta Freak Show vei koko homman ihan uudelle levelille. Vaikka se klovni aiheutti varmasti jokaiselle kunnon fobian, sanoisin sen kuitenkin yhdeksi mun suosikkihahmoista. Muita mainitsemisen arvoisia ovat Ma Petite, Salty ja Pepper, Desiree, Paul ja Ethel. Kathy Bates on vaan niin loistava näyttelijä! Ihan mahtavaa työtä, kuten myös Jessica Langen ja Sarah Paulsoninkin suoritukset. Toinen pakko hehkuttaa -juttu on musiikki. Oikeastaan ylipäätään koko sarjassa, mutta tällä kaudella oon erityisesti kiinnittänyt huomiota siihen. Ja kolmantena vielä koko freak show -idea, joka on mun mielestä hurjan kiehtova näin yleisestikin.

Toivon tosiaan että neloskausi jaksaa kantaa loppuun asti, kun jaksoa numero 9 katson siis parhaillaan. Ainoa juttu, jota haluan kritisoida, on se kun kaikki traagiset taustatarinat (tai ainakin suuri osa niistä) heitettiin tiskille heti alkumetreillä. Pidin enemmän Murder Housen tyylistä paljastaa asioita pala palalta loppuun asti. Muuten, kun Darren Criss julkisti esiintyvänsä Hotelissa, tuli ihan väkisinkin mieleen kuinka hyvin se olis sopinut jo tähän kauteen. Vaikka Dandyn näyttelijä tekeekin ihan huikeita suorituksia, mua olis kiinnostanut kovasti nähdä Darren Dandyn roolissa. Dandyn ulkonäkökin on kuin suoraan Blainelta (Darrenin hahmo Gleessä, in case you didn't know) repäisty :D Ja kaikkien kilttien poikien roolien jälkeen Darren psykopaattina.. ah, olisi ollut ihan täydellistä. Mutta Hotelia odotellessa sitten.

// Ps arvostaisin kovasti mikäli joku osaisi vinkata hyvän sivun, josta pystyisi katsomaan AHS Hotelin jaksoja Jenkkilän tahtiin. Ekan striimasin parista ihan ookoosti toimivasta linkistä, mutta ensimmäinen loppui kesken ja toinen oli laadulta ihan surkea ja pätki minuutin välein. Joten kertokaa mikäli ois parempaa lähdettä tiedossa :)
« Viimeksi muokattu: 21.10.2015 22:01:28 kirjoittanut kiilibiili »
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #192 : 22.10.2015 20:33:06 »
Lainaus
// Ps arvostaisin kovasti mikäli joku osaisi vinkata hyvän sivun, josta pystyisi katsomaan AHS Hotelin jaksoja Jenkkilän tahtiin. Ekan striimasin parista ihan ookoosti toimivasta linkistä, mutta ensimmäinen loppui kesken ja toinen oli laadulta ihan surkea ja pätki minuutin välein. Joten kertokaa mikäli ois parempaa lähdettä tiedossa :)
Tähän väliin valvojan nootti siitä, et muistattehan näitä sivustovinkkejä jaellessanne, että laittomien sivustojen/latauslinkkien levittäminen on Finissä kielletty ja tällaista matskua sisältävät viestit tullaan poistamaan.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #193 : 22.10.2015 21:49:09 »
Tykkäsin Murder Housessa siitä, miten paljon tunteita se herätti nimenomaan hahmojen surullisilla kohtaloilla

Lol, musta taas ykköskauden tyypit oli suurelta osin lähinnä vaan idiootteja, enkä osannut pitää monien kohtaloita kauhean surullisina  :D  Tai siis kun koko ajan toistui se onnettomien avioliittojen/romanssien/perheiden tematiikka, niin mua alkoi lähinnä haukotuttaa, että vittu voisitteko vaan erota. Tosin no, mä en kyllä osaakaan oikein samaistua siihen ajatukseen, että pariskuntien ja perheiden pitäisi yrittää pysyä yhdessä hampaat irvessä, läpi harmaan kiven ja shitin, joten varmaan osittain senkin vuoksi koin monin verroin koskettavammaksi Covenin ja Freak Show'n sopeutumattomista ja hylkiöistä muodostuneet yhteisöt. Etenkin Covenissa diggailin siitä, kuinka hahmot monessa tilanteessa vihasivat sitä omaa vertaisryhmääkin ihan tuhannen auringon voimalla ja sitä yhteishenkeä piti oikein hakemalla hakea (eikä monien kanssa sitä löydetty siltikään).

Lainaus
(just tällä sekunnilla muuten tajusin, ketä Emma Roberts esitti Covenissa, oonko hieman hidas......)

Apua, oliko siinä sitten jotain tajuttavaa?! Mä en ainakaan ole vieläkään tajunnut yhtään mitään, vaikka olen katsonut kolmoskauden pariinkin kertaan  :D  Kerro ihmeessä tarkemmin tää tajuaminen, multa on nyt selvästi mennyt jotain olennaista ohi.
sano mua rovastiks

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #194 : 23.10.2015 13:52:11 »
Lainaus
Apua, oliko siinä sitten jotain tajuttavaa?! Mä en ainakaan ole vieläkään tajunnut yhtään mitään, vaikka olen katsonut kolmoskauden pariinkin kertaan    Kerro ihmeessä tarkemmin tää tajuaminen, multa on nyt selvästi mennyt jotain olennaista ohi.
No hyvä etten oo ainoa, joka ei ihan heti tunnista vanhoja näyttelijöitä uusilla kausilla :D Mutta joo, Emma Roberts näytteli Covenissa Madison Montgomeryä. Eipä siinä sen kummempaa tajuamista ollut, mutta mua vaivas kauan kun Freak Show'n Maggie näytti niin tutulta enkä osannu yhdistää sitä mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2015 13:54:21 kirjoittanut kiilibiili »
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #195 : 23.10.2015 14:16:02 »
Lainaus
No hyvä etten oo ainoa, joka ei ihan heti tunnista vanhoja näyttelijöitä uusilla kausilla :D

Aaa, ymmärsin ton tajuamisjutun selvästi nyt vähän väärin -- luulin, että siihen hahmoon liittyi joku tosi hieno pointti, joka katsojan pitäisi vaan hiffata, siis tyyliin joku ilmiselvä intertekstuaalinen viite tai sarjan sisäinen jippo :')  (tai no voihan siinä ollakin, Murder Housen ihan ekan pariskunnan sukunimihän taisi kans olla Montgomery..)

Emma Robertsin osasin kyllä heti yhdistää aiempaan rooliin, mutta silloin kun katsoin kakkoskautta, en todellakaan tajunnut Zachary Quinton ja Lily Raben olleen myös ekalla kaudella.
sano mua rovastiks

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #196 : 23.10.2015 16:01:50 »
^ No niin vähän arvelinkin, jos kerran Coven ja Freak Show on sun suosikkikaudet :D Yleensä kyllä tunnistan näyttelijät hyvin nopeasti, mutta Robertsin kohdalla mietin vaikka kuinka kauan, että mistä se on niin tutun näkönen.. Hah, mä taas en kyennyt Asylumia katsoessa ajattelemaan Zachary Quintoa minään muuna kuin Murder Housen sisustusintoilevana homona, minkä vuoksi mun silmissä hänen uskottavuutensa kakkoskauden roolissa hiukan kärsi :D
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #197 : 23.10.2015 17:26:17 »
Lainaus
Hah, mä taas en kyennyt Asylumia katsoessa ajattelemaan Zachary Quintoa minään muuna kuin Murder Housen sisustusintoilevana homona, minkä vuoksi mun silmissä hänen uskottavuutensa kakkoskauden roolissa hiukan kärsi :D

Mulla oli vähän samankaltainen kokemus viime talvena, kun katsoin Murder Housen uudestaan, mutta täysin päinvastaisena -- oli vähän vaikea sisäistää sen Quinton hahmon olevan ihan normityyppi, kun niiden sisustuspulinoiden aikana mieleen juontuivat väistämättömästi Asylumin lääkärisedän nahkaiset lampunvarjostimet ynnä muut eksoottiset tyyliratkaisut  ;D

Välillähän kyllä stailaus ja habituksen muutos tekevät ihan ihmeitä, ja nyt jostain Hotelin trailerista/promokuvista/yms. etukäteismatskuista en varmaan olisi tunnistanut Evan Petersiä ollenkaan, ellei tekstissä olisi kerrottu sen jampan olevan kyseessä. Ja olin pudota tuoliltani, kun hahmo sitten sarjassa esiteltiin, koska vaikka Peters onkin tehnyt AHS:ssa ihan monipuolisia suorituksia, tää oli taas jotain täysin uutta. Tuli ehkä vähän kuuma <3
sano mua rovastiks

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #198 : 24.10.2015 00:14:24 »
Tällä viikolla ihastunut Murha paratiisissa-sarjaan, sillä vaikka hieman kyseenalaisia usein nää Ylen kello viiden jälkeen tulevat poliisisarjat ehkä on, niin tässä on jotain sellaista, mistä itse tykkään erittäin paljon. Kai se on se karibialainen tunnelma ja ne hahmot muutenkin ihan mahtavia. Tosin mun suosikkini on kyllä ehdottomasti se lisko vai mikä ihme nyt onkaan. Juuri huomasin, että siitäkin on 5. tuotantokausi tehty, joskin kai nekin tuotantokaudet aika lyhyitä, niin silti toivois YLE:n näyttävän niitä enemmän kuin tän 1. tuotantokauden, mikä nyt tv:ssä menossa. Ainakin tää on sellainen sarja, jota mielellään katselee, toisin kuin esim. tätä ennen esitetty Naiskonstaapeli 56, joka sai verenpaineen lähinnä nousemaan. Joskin se taas kuvasti omasta mielestäni täydellisesti sitä, millainen naiskuva 50-luvulla vielä vallitsi Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

Muuten tuntuu aika vähiin tv:stä sarjat käyvän, mitä nykyään katselisi, kun Bones uusintoja lähinnä ja nekään ei oikein innosta, kun itsellä lähes koko Bones dvd-versiona viimeisimpiä tuotantokausia lukuun ottamatta.
Tosin niiden lähetysaikakin hieman kyseenalainen. Pitäisi varmaan sitten katsella jotain uutta katsottavaa, sillä välillä käy aika pitkäksi. Jollei sitten taas jossain vaiheessa ala katselemaan Neiti Fisheriä tai Murdochia, joskin sekään ei kyl innosta. Toisaalta taas itse mm. täällä paljon keskustelua aiheuttavista tv-sarjoista oon ulkona kuin lumiukko, sillä jostain syystä näissä, elokuvissa ja kirjoissa tuntuu mua aina hiertävän se, että mitä enemmän puhetta, sen isompi odotusarvo sarjan laadusta ja sen isompi pettymyskin, jos ei vaan pysty käsittämään sarjaa/elokuvaa/kirjaa. Pitänee varmaan katsoa millaisia uudempiakin tv-sarjoja löytäis ja katsois, koska muuten ainakin tietokoneella katsottuna tv-sarjatkin lähinnä menee Aasian suuntaan. Kai vois koittaa etsiä jotain yhtä miellyttävää, kuin nää muutamat iltapäivän poliisisarjat, jossa nauran. Tosin muutenkin itselläni niin outo huumorintaju, että tää Murha paratiisissa vetoaa siihen. :D

-Fire 8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #199 : 29.10.2015 19:50:07 »
Jaahas, katsoin sitten tänään tuon uusimman jakson The Walking Deadistä ja... nyt tuntuu siltä, etten halua enää edes seurata koko sarjaa. Jos olisin tiennyt, että se jakso on noin rankka, niin en olis katsonut sitä tänään, koska on ollut mieli muutenkin maassa.

SPOIL
Mä en ala jos Glenn nyt kuoli... Eka aattelin, että ne vitun zombit syö vaan sen Nicholaksen, joka putos Glennin päälle, mut ilmeisesti Glennkin sitten sai surmansa (jaksan vähän kuitenkin elätellä toiveita, että se jää sen Nicholaksen alle ja pelastuu jollain ihmeen kaupalla). Ketutti kun Beth kuoli (viime kaudellako?) ja nyt meni vittu Glennkin, niin ja Tyreesen kuolemakin ärsytti mua... Jotenkin olen pitänyt Glenniä niin vakionaamana tuossa sarjassa, etten ole tullut ajatelleeksi, että sekin voi kuolla jossain vaiheessa. Nyt rupes pelottaan Darylin ja Michonnen puolesta, sillä jos niistä jompi kumpi kuolee, niin varmaan jätän sarjan seuraamisen sikseen. Toisaalta olen järkeillyt itsekseni, että Daryl on niin pidetty hahmo, että sitä varmaan pidetään elossa vaikka väkisin. Uskoisin, että jos Daryl kuolisi, niin aika moni lopettaisi sarjan seuraamisen. Michonnekin on mielestäni sellainen selkeästi muista erottuva hahmo, jonka kuolema veisi sarjasta pois jotain oleellista.

Joo, piti tulla vuodattamaan, koska ketuttaa niin paljon...
« Viimeksi muokattu: 29.10.2015 19:58:33 kirjoittanut Kosmik »